Hamarabb halt meg, mert mérget szedettek vele

2014.12.27. 06:00

bloghg.jpgFelháborító, hogy Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!

Kedves Praxis blog!

 

Édesanyám hamarabb halt meg, mint kellett volna, mert Dipankrint szedetett vele a helyi kardiológus. Ő ügyelt a gyógyszereire, mindent beszedett, amit mondtak, és 3-havonta elment megvizsgáltatni magát, havonta pedig vérvizsgálatra. Szívbetegségben szenvedett, műtétje is volt régen. Meg kellett volna még egyszer műteni, de senki nem vállalta azt a kockázatot, hogy a műtőasztalon hal meg. Néhány hónappal ezelőtt súlyosbodott az állapota.

 

Mégis megpróbáltunk keresni egy orvost, aki valahogy segít rajta, akkor találtuk meg az ország egyik legnevesebb szakemberét, szívgyógyászát, aki számon kérte apukámat hogy miért ilyen későn hozza be hozzá (talán mert egy földi halandó nem jut el egy igazi szakemberhez, csak megfelelő kapcsolatok és hosszas kutatás után), és hogy miért szedettek vele mérget (ő használta ezt a szót) , a Dipankrint, mert az teljesen tönkretette a máját.    

 bloghg.jpg

Hát mivel azt írták fel neki, és SOHA NEM MONDTÁK NEKI HOGY HAGYJA ABBA, MERT AZ NEKI MÉREG!!! Egy mezei beteg, aki nem végzett orvosit, honnét találja ki, sőt miért feltételezné egyáltalán, hogy nem jó neki az a gyógyszer, amit felírnak??? Édesanyám nemrég halt meg, mert leállt a szíve. Nem csak anyukámat kezelték félre, hanem engem is. Jó drága cukorterheléses vizsgálat alapján az egyik budapesti nőgyógyász elkezdte szedetni velem az Inofolic nevű- 11 ezer Ft-ba kerülő ételkiegészítőt, amitől később derült ki, hogy durván elkezdett hullani a hajam, azt mondta változtassam meg az egész étrendemet, stb. Elmentem szerencsére endokrinológushoz, ő pedig megállapította, hogy egyáltalán nem vagyok inzulin-rezisztens, rosszul értelmezte a vizsgálati papírt a kedves kolléga, és ne szedjem az Inofolic-ot.

 

Másnap megszűnt a hajhullásom! Egy másik nőgyógyász pedig felíratott pajzsmirigy - alulműködésre egy gyógyszert, ugyanaz az endokrinológus arra meg azt mondta, hogy nem indokolt a pajzsmirigy-gyógyszer szedése, mert a nőgyógyász a leletek alapján tévesen állapított meg alulműködést! De azért szedjem tovább a szert, most már beállt rá a szervezetem, majd kell mindig ellenőriztetni. Kíváncsian várom, mikor fog ez problémát okozni nálam. Szívem szerint abbahagynám a gyógyszer szedését, de ha az orvos azt mondta, hogy szedni kell, ki vagyok én, hogy őt felülbíráljam??? És ami ezekben a nőgyógyászokban külön felháborító, hogy mindkettő fizetős magánorvos volt, és jól megkérte az árát annak, hogy félrekezelt!!!  

 

Persze ez anyukámhoz képest semmi, de ugyanúgy felháborító, hogy Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!

 

 

 

HIRDESSEN SZINTE INGYEN A PRAXIS BLOGON!

 

index_2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2014.12.28. 14:10:04

@szigetipotyautas:

nem szeretném a személyes adataimat, ügyfélkapu belépési jelszavamat, taj számomat nyilvánosan megosztani, ezért aztán rád bízom, hogy mit hiszel el nekem és mit nem. a konkrét forintokat akkor néztem meg az OEP betegéletút nyilvántartásában, amikor megírtam. voltak 1000 forint fölötti tételek is (a tetanusz injekció, például), és még drágábbak is, mint pl a kétoldali koponyaröntgen, merthogy ki akarták zárni a koponyaalapi törést, de azt a röntgent el is végezték.

ha elromlik a cirkó és kihívok egy szerelőt, 24 ezer forint alatt akkor sem úszom meg, ha egy szűrő tisztításból áll az egész. ha nem kértem volna számlát, talán olcsóbban megúszom.

defné 2014.12.28. 14:43:18

@szigetipotyautas:

De ez valahol csalás nem?

Többek közt azt sem értem,hogy ez soha nem derül ki egy orvosnál sem,hogy el nem
végzett vizsgálatokat írnak be? Hogy létezik az,hogy aki észre veszi,hogy a TAJ száma
alatt olyan beavatkozások vannak feltüntetve,amiket vele ugyan egy orvos sem csinált
nem jár utána.Érthetetlen.

Kommentelő k.m.n. 2014.12.28. 14:50:23

@csakmotyogok: Örülök, hogy sikerült pár vidám másodpercet szereznem :)

Komolyabbra fordítva: ebben a postban (is) konkrét márkanevek hangzanak el (pl. Dipankrin) mégpedig olyan kontextusban, hogy "miért szedettek vele mérget [...], a Dipankrint, mert az teljesen tönkretette a máját".
Azt mondanom se kell, hogy a negatív állítások semmivel sincsenek alátámasztva, sőt szakmai szempontból még az is kérdéses, hogy egyáltalán valóban erről a gyógyszerről akart íródni ez a poszt, nem pedig más készítményről.

Mindez nagy nyilvánosság előtt történik, hiszen ez a blog bejegyzés kikerült (ha jól tudom) a legolvasottabb magyar internetes hírportál főoldalára.

Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi történne, ha unalmamban elküldeném ezt a blogbejegyzést a Richternek ill. valamelyik ügyvédjének, hogy kérem itt a termékük méregnek van kikiáltva...

Aztán más gyártók termékei és kórházak is névvel szerepelnek a blogon, általában szintén parttalan mocskolódásnak kitéve, anélkül, hogy saját nézőpontjuk ismertetésére esélyük lenne.

Kisz Dinyo 2014.12.28. 14:54:44

Mikor jönnek már végre az emberek h az orvos ellenérdekelt a gyógyulásban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.12.28. 14:58:18

@csakegybeteg: Nem tisztem védeni az orvosokat, de azért a többség normális (velem legalábbis), nem szabad általánosítani! "

Szoval te vagy az átlag?
Szabómesterek is rendes emberek mégis van kókler köztük
Csak a szabó újraszabhatja az elbaltázott ruhát, míg az orvos nem.
Ezek a posztok nem is az általánositásokrol szólnak, hanem az egyedi trehányságrol vagy hozzá nem értésröl
A gyógyitásra esküdtünk, mondják. Én meg villanyszerelésre , oszt mégis elbaltáztam munkát
Ha nem veszem észre ugy elitélnek mint a sicc
Orvost is? Nagyon sok kell hozzá és nagyon bizonyithatóan ha nem tud kibújni a felelősség alól, de nem egy eset volt amikor elitélték és mégis tovább dolgozhattott a kórházban
A megitélt pénzösszeget meg kifizette a kórház/fenntató önkormi

És én is elmodom, maximálisan és még azon túl is rendesek voltak velem az orvosok, pedig nem keveset jártam hozzájuk. Nem egyszer berontva a kórházba hogy jaaaaj, meghalok azonnal EKG stb.
És megcsinálták többször is, pedig tudták hogy nem volt a szivemnek baja

Ettöl még a vakbelest hazaküldeni gyomorrontással, aki később belehal, több mint hibázás.

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.12.28. 15:09:21

@Mészáros Laci: ha az ügyelet végén esik be valaki heveny vakbélgyulladással, azt is meg kell operálnia, különben a hozzátartozók (akiknek kétharmada egyébként nem fizet TB-járulékot) írnak egy posztot a praxis blogra."

Vagy hazaküldik gyomorrontással, esetleg virusfertőzéssel mint olvasható volt
És bizony beperelték a dokit és nyertek

Tuttad hogy a szociális segély,és más segélyek térítésmentesen jogosultak a társadalombiztosítási támogatásra?
Tuttam hogy nem!

csakmotyogok 2014.12.28. 15:15:39

@Mészáros Laci: Ne hidd én ue számla nélkül 22 ezret fizettem:(( .30 perc munka.

csakmotyogok 2014.12.28. 15:19:44

@horex: Hát ,tavaly 1 okos villanyszerelő, úgy bekötötte a kazánomat, hogy az tönkrement. Ugye tudod mennyibe került?S azt is hogy nem fizette ki az okozott kárt. Simán megússzák,én elég sok elítélt orvosról olvastam. Itthon mindig a beteg nyer ha perel. Még akkor is ha ő is felelős volt.

Mészáros Laci 2014.12.28. 15:20:37

@horex:

"Tuttad hogy a szociális segély,és más segélyek térítésmentesen jogosultak a társadalombiztosítási támogatásra?"

tudtam, hogy JOGOSÍT, és ennek az eredménye, hogy az ellátásra JOGOSULTAK harmada fizet járulélkot.
aminek az eredményét láthatjuk: a lányom befejezi az orvosit, és NEM marad itthon, és az első külföldi éve végén farzsebből visszafizeti a tandíjat. és nem mondhatom neki tiszta szívvel, hogy maradjon.

csakmotyogok 2014.12.28. 15:21:13

@horex: Szerintem mindenki tudja, de ugye akkor ők nem befizetők, azzal nem nő az eü-re fordítható összeg.

csakegybeteg 2014.12.28. 15:23:29

@horex: Soroljam fel neked hányszor volt problémám? Összesen 2x, az egyikre majdnem rámentem. Viszont hálás vagyok annak a dokinak aki észnél volt és megmentette az életemet (nőgyógyász volt!). Az eltelt 45 év alatt viszont sokkal több olyan orvossal kerültem kapcsolatba akikkel elégedett voltam, mert meg gyógyítottak!
Nem is azért írtam hogy általánosítsak, azt megtette a poszt írója : "Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!"
Ezt nem fogadom el mert nem igaz! Ezzel be is fejezem ezt a témát, hiszen a poszt rettentően zavaros és nagyon kételkedem abban, hogy bármiféle valóság alapja is lenne.

Mészáros Laci 2014.12.28. 15:23:42

@horex:

"Vagy hazaküldik gyomorrontással, esetleg virusfertőzéssel mint olvasható volt"

Természetesen ilyen is van, mert az orvos is téved, és a hülyébb orvos gyakrabban téved, mint az okos. Meg az is lehet, hogy 48 órás ügyeletben már színes karikákat lát és benézi a diagnózist, persze be lehet perelni.

Mészáros Laci 2014.12.28. 15:27:38

@defné:

IGEN, EZ CSALÁS.

van egy hazug finanszírozási rendszer a 349 forintos bőrvarrattal, és van egy hazug ellátórendszer, amelyik próbál minden lehetséges tételt kétszer felszámítani, különben nem tudja kifizetnia villanyszámlát, fűtést, az elhasznált anyagokat és a személyzet (nevetségesen alacsony) munkabérét.

amelyik szakorvos becsületesen csal, csak annyit hazudik hozzá, hogy éhen ne haljon, amelyik szakorvos rákap a csalás ízére, sok pénzt fog keresni. ebből is látszik, hogy a "hazugság ellen hazugság" nem jó módszer.

2014.12.28. 16:51:04

@Mészáros Laci: Tudod, nagy demagóg vagy te! Én fizettem életemben Magyarországon rengeteg TB járulékot. Tudod, magas kereset. Kórházban csak látogatóban voltam, ha bajom volt, fizettem a magánt.
Most külföldön élek, Tehát nincs magyar ellátásom. Ha legközelebb orvosnál jársz, gondolj arra, hogy az én befizetéseimből szerelték fel a rendelőt. És ne vedd igénybe.

2014.12.28. 16:59:08

@polyvinyl: Mondjuk nem teljesen világos, hogy egy enzim kivonat hogyan teszi tönkre a májat. Mert a hasnyálmirigyet tönkreteheti, folyamatos zabálása ugyanis arra készteti, hogy ne termeljen hasnyálat. De hogyan teszi tönkre a májat?
A carbo-activatus is tönkreteszi? vagy a Prónay por????

2014.12.28. 17:06:14

@polyvinyl: Hosszabb távon nyilván diétázni kellett volna, és nem ezt a szart szedni. "

Már megint bejött.... nem beszél, nem lát, nem hall és nem gondolkodik... a majom.

Először : biztos, hogy a szösszenet írója nem a Dipankrinra gondolt. Ennyi eszed neked is lehetne.
Másodszor: ha az orvos Dipankrint ír fel tartós szedésre, akkor nyilván sérült a hasnyálmirigy termelőképessége. Ez nem húsvéti túlzabálás, hanem tartós szedés . Folyamatos. Tudod, mi a jelentése?
Harmadszor: a Dipankrin nem vérbe szívódó gyógyszer, így a máj nem szűri ki. Ezért nem is nevezhető méregnek. Ez is azt támasztja alá, hogy elírás történt.

2014.12.28. 17:15:10

@csakegybeteg: Ezzel én is így voltam. Nagyon hálás voltam az orvosoknak, ki is fejeztem bőkezűen. Aztán 35 év után az első beszélgetésen Angliában megmondták, mi okozta a 35 év kínjait.... és mintegy két hónap alatt tökéletesen helyrejöttem... Odahaza voltam nagynevű belgyógyászoknál, voltam kivizsgálásokon, és senki nem gondolt a kézenfekvő okra. Pedig utólag egyértelmű...Emésztési zavarok, fáradékonyság, koncentráció vesztés, alacsony hemoglobin szint...
Glutén érzékenység...
Apámnak vérképzőszervi problémája volt. Aztán kapott egy tüdőgyulladást, a körzeti kijött, beadott neki egy antibiotikumot, aminek a kísérőiratán az állt: sarlós vérszegénység esetén TILOS adni. Apa egy órával élte túl a vizitet...
Anyámat sokízületi gyulladásra kezelték, mintegy fél évig... azt nem értettem, hogy miért csak a bal karja fáj, ha sokízületi gyíulladás... a gyógyszerek hatástalanok voltak.
Hasnyálmirigyrákban halt meg...

Ha összeadnám, milliókba került nekem, hogy leírhassam ezt a pár esetet, azon felül, amit TB járulék címén vontak eddig.

Mészáros Laci 2014.12.28. 17:26:34

@Könnyen elkaptuk, uram!:

a te befizetéseidből látták el azokat, akik betegek voltak akkor, amikor te befizettél.
jövedelmem alapján kb a felső 3%-ba tartozom, szóval az én mai befizetéseimből látják el azokat, akik most betegek -- akár fizetnek, akár nem (kétharmaduk nem fizet).

ennyi pénzért még ilyen ellátást is nehéz nyújtani: az orvosok (egy részének) lelkiismeretére apellál az a sok potyautas, aki úgy akar magas színvonalú ellátást, hogy ennek fenntartásához nem járul hozzá. fizessenek a balekok. a lelkiismeretes orvosok fogynak - elmennek, kihalnak. tizenpár éve még ingyen dolgoztak a sebész rezidensek, sőt ők fizettek, hogy cselédkönyvet kapjanak egy jobb klinikán. ma már lasszóval kell fogni a sebész rezidenst is. és ez még csak a kezdet :-(

Mészáros Laci 2014.12.28. 17:28:42

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!"

Ez nem igaz. Az orvosok EGY RÉSZÉRE igaz - ahogy már fentebb írtam, a postások, rendőrök, villanyszerelők stb egy részére is, sőt: a betegek és a poszt szerzők egy részére is. az IQ haranggörbe senkit nem kímél.

midnight coder 2014.12.28. 17:47:08

@csepke: Ennél sokkal nagyobb baj a mai orvoslásban, hogy a kuruzslók összetartanak. Védik a mundér becsületét akkor is, ha nincs. Mint a cigányok - nem a bűnöző családtagot vetik ki maguk közül, hanem vasvillával mennek a rendőr ellen aki el akarja vinni a rokont aki pedig jó csávó, csak a szomszéd öregasszonyt ütötte agyon.

midnight coder 2014.12.28. 17:55:30

@Mészáros Laci: Azt azért kötve hiszem, hogy egy év után farzsebből visszafizeti. Egy orvos kiképzése alsó hangon is vagy 20 millió forint, annyit egy kezdő orvos kinn sem egykönnyen hoz össze, különösen ha lakik is valahol. De tény, hogy ha fiatal orvos lennék, akkor én is kinn lennék. Persze az is igaz, hogy ha fiatal szoftverfejlesztő lennék, akkor is. Csak már nem vagyok fiatal.

Mészáros Laci 2014.12.28. 19:08:15

@midnight coder:

Nemléxem, mennyit írattak alá a kezdéskor, de nem 20 milkát. De túloztam az egy évvel. Egyébként nem is kell rögtön visszafizetnie.

Szoftveresként itthon is találni versenyképes bért. Orvosként nem ( kivéve néhány pesti háziorvosi körzetet).

zsázsika 2014.12.28. 20:40:03

tudom, hogy csak egy mezei, IQ szegény orvos vagyok, de a Dipankrin egy hasnyálmirigy elégtelenség esetén szedhető emésztést segítő gyógyszer, olyan a szervezetben egyébként is termelődő enzimek pótlására, ami valami miatt nem termelődik eléggé. Nem teljesen értem, mi köze van a szívgyógyszerekhez és miért volna méreg, ha valamit egyébként is termel a szervezet... Az Inofolic szintén táplálékkiegészítő, csak olyan anyag van benne, amit egyébként is megeszünk, szintén hiánypótolásra kell.Ettől legfeljebb elmúlik a hajhullása, nem előjön....Másnapra pedig biztosan nem múlik el... Szóval, valami fatális félreértés az egész...

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2014.12.28. 21:25:33

@Tudatos Anyák Csoportja: Illik válaszolni. A családom jó része az egészségügy dolgozói állományából került ki. Akinek elfogy az életereje az meghal, adhatsz neki bármit, igenis van PEV (pszichoszomatikus energia vesztés) ami bárkit elvihet, életkortól függetlenül. Csontban, ízületben nagyhatalom a magyar sebészvilág. A combnyaktörés régen halálos volt simán. Anyámnak egy hosszú álványcsavar tartotta a gömbcsuklót, két összecsavarozott laposvas fogta közre a törést, ameddig megerősödött, A lapovasakat később kivették. Az összes műtétet gerinc érzéstelenítéssel végezték, mert nem lehetett altatni. Üdv

defné 2014.12.28. 22:34:48

@BKV reszelő

Pontosan így van.Ahogy belépsz a rendelőbe a TAJ számod alapján már nézik is a gépben,hogy biztosított vagy,vagy nem.Ha nem vagy már jelzi is az asszisztens,és bizony csak nagyon sürgős esetben látnak el,vagy le kell perkálni a vizsgálat összegét számla ellenében.

Ez esetben én sem értem a sok,nagyon sok,rengeteg potyautast, akik ingyé' kezeltetik magukat.Azt meg hogy??

Alaister Grand 2014.12.28. 22:44:21

Ami az IQ nukut illeti, hááát... poszterina sem lehet büszke. :)
Sebaj, valakit kell okolni, értem én. De sajna az öregek meghalnak. Ez a világ rendje.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.12.28. 23:19:46

Nincs szüksége pajzsmirigyhormonra, csak benezte a kollega, de most mar szedje, mert erre beallt a szervezete? :)))
Ez csak valami vicc, ugye?

A posztert nem akarom bantani, de ha tenyleg ezt mondtak neki, akkor az endokrinologust kene szelsebesen otthagynia, ha nem, akkor meg a posztolgatast abba.

Sapika 2014.12.28. 23:34:52

Sztem a Dipankrin nem méreg. Egy átlagos nyugdíjas korú legalább féltucat, ennél jóval veszélyesebb gyógyszert szed be naponta.

Végül is minden gyógyszernél mérlegelni kell a kedvező és kedvezőtlen hatások gyakoriságát/valószínűségát, de speciel a Dipankrinnál a gyógyszer hivatalos leírása semmilyen veszélyt sem tartalmaz. Émelygés, hányás, székrekedés, bőrkiütés fordul elő ritkán, és ha ilyesmi fellép, akkor abba kell hagyni a szedését.

Lehet, hogy az orvos egy más gyógyszerre mondta azt, hogy méreg? Például egy koleszterin-csökkentőre (statin szóra végződő hatóanyagok) melyek tényleg tönkre tudják tenni az arra érzékenyek máját?

reepach 2014.12.29. 09:23:13

Ez a poszt (és a kommentek többsége) jellemző a szerény képességű, de (Mici mackóval ellentétben) rosszindulatú emberek vagdalkozására.
Elindulva a kályhától, a Dipancrinnak SEMMILYEN komoly mellékhatása nincsen, a máj működésére pedig - áttételesen - kimondottan jó hatással van. Ennek ismeretében tessenek értelmezni a posztoló sirámait!

reepach 2014.12.29. 09:26:44

@Sapika: A statinok sem tudják tönkre tenni az "az arra érzékenyek máját", olyannyira nem, hogy bizonyos májbetegségekben (NASH) kimondottan előnyösek. A statinok (egyébként nagyon ritka) mellékhatása nem a májkárosodás, hanem a rhabdomyolysis és következményes veseelégtelenség, sok tízezer beteg közül 2 esetben találkoztam ilyennel. A poszt úgy, ahogy van, tömény marhaság.

Sapika 2014.12.29. 16:36:29

@reepach: "A poszt úgy, ahogy van, tömény marhaság" Sztem inkább kép a világról. Sajnos (vagy hál'istennek) nem vagyok orvos, de úgy képzelem a dolgot, hogy a doki elmagyarázza a betegnek:
Önnél a béta-herpionodefurgurátor-forte szedése az egyik ritkán előforduló mellékhatását eredményezte.
Ebből a beteg természetesen csak annyit ért meg, hogy az a rohadék körzeti valami mérget írt fel neki. Gondolom, az általa szedett 28-féle gyógyszer nevét nem tudja fejben tartani, így egy idő után a kimondhatatlan nevű gyógyszer valami egyszerűbbel helyettesítődik a fejében.
A PISA tesztek szerint az alapfokú és középfokú ismeretek szintje hazánkban folyamatosan romlik, pláne ha mondjuk a sanghaji övezethez hasonlítjuk, így javulás a téren nem is igen várható.
De még az index is arról írt a múltkor, hogy egy zseniális német találmánnyal ki lehet szűrni a levegő hidrogéngáz tartalmát, így lesz majd olcsó és tiszta üzemanyag bőven. Ami azt mutatja, hogy az egész szerkesztőségben egy sem akad, aki az általános iskolai kémiatudást elsajátította volna.

kakukkboy 2014.12.30. 17:37:34

@szigetipotyautas:
A gond a dilibogyó mibenléte. Simán emésztést segítő Dipankrin még marékkal beszedve sem halálos, legföljebb jól megpurgál-megfo.at.

Tudatos Anyák Csoportja 2015.01.01. 18:26:19

@csak néha benézek ha marhaságot látok: a fél rokonságom egészségügyben dolgozott. Nem hazudok és a lényeg az, nem azért nem adott az osztályos orvos vért a nagymamámnak, mert nem kellett, hanem azért, mert nem ő műtötte. Aki meg műtötte, az csak műteni járt hetente kétszer. Elég nyilvánvalóan kell a vér, ha nehezen kap levegőt, verejtékezik és sápad. Délután is, este is, másnap reggel is, majd aznap délelőtt a testvére karjaiban meghal. Szólt az orvosnak mindkét lánya, akik 30 éve nővérek voltak ugyanabban a kórházban. Szólt a nővér unokatestvérük is. Csakis azért nem lett az orvos perelve, mert flegmán kijelentette, a boncolás során úgyis találnak majd más halálokot, mert idős volt. Én csak azt nem értem, mi jogon dönt az orvos amúgy egészséges ember életéről negatív irányban csak azért, mert szerinte már túl idős? Ha úgy egyébként meg ellátja önmagát, a férjét és tiszta a tudata? Két dolog nagyon hiányzik az egészségügyben: a normális fizetés és a felelősségre vonás.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.01.01. 19:23:57

@Tudatos Anyák Csoportja: ugye nem mondja komolyan, hogy csak az operatőr adhat vért a betegének? a felsorolt tünetek félszáz más betegségre is jellemzők (lehetett mondjuk tüdőembóliája is, vagy szívrohama, szívelégtelensége - ezeknek mondjuk kifejezetten nem tesz jó 2-3 egység vér gyors beadása). labort meg ugye csinál az ember és ha ott virít, hogy a Hb mondjuk 4-es akkor mind lehet ezer más okot találni, súlyos mulasztásnak minősül, ha nem kap vért a beteg. ha bárki is a családjában takarítónőnél komolyabb funkciót tölt be az egészségügyben akkor ezt tudja és nem lehet ilyen kamu szöveggel lerázni. de mennyi is volt a Hb?
azt, hogy negatív irányba dönt mire érti? hogy illogikus módszerrel műti kétszer, vagy, hogy nem ad vért?

Kalla Tünde 2015.01.03. 13:36:58

Milyen igaz amit írtál: Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!
És a lényeg az orvosok büntetlenül tehetik ezt meg, és BÁRKI ÉLETÉT ELVEHETIK!

csakmotyogok 2015.01.03. 15:32:24

@Kalla Tünde: Ez már több, mint barokkos túlzás. Nem veszik el senki életét! Pont.
Gyilkossággal vádolni 1 szakmát az már túlmegy mindenen. Mit szólna hozzá, ha azt mondanám a a szolárium üzemeltetők gyilkosok. Mert kimutatható a bőrrák és a szolárimozás közötti ok-okozati összefüggés. Ki kellene írni, hogy a szolárium halált okoz. Vagy mit szólna hozzá, ha azt mondanám, hogy bizonyos testkezelések hipoxitrénerek miómát okoznak? és aki ezt nem közli a vendéggel az gyilkos? Pedig itt pénzszerzésről van szó.A dokik pedig sokszor ingyen dolgoznak. Minden szakmában van tévedés. Az orvosoknál z kevés tévedés is nagy bajjal jár. Másrészt van olyan, hogy ritka kórkép, azt pedig nem kell felismerni, ha valamelyik felismeri + pont, ha nem akkor szomorú. Azonkívül vannak halálos és gyógyítatlan betegségek. Ez a néni is szenvedett 1-2 ilyenben.

tarara 2015.01.04. 20:06:27

@csakmotyogok:

kíváncsi voltam másik topikban mit ír, és lám-lám, itt is a feltétel nélküli orvosvédő mantrát nyomatja. " az orvosok szentek, hiszen hivatásuk van, nem foglalkozásuk,..., az orvosok áldozatok, ..., de lagalábbis szentek, vagy ha még nem , akkor minden orvosi egyetemet végzettet szentté kellene már végre avatni, ők országunk hősei"

Ezt a tévképet le fogjuk rombolni, és a pőre valóságot fogjuk láttatni. A valóság az, hogy az orvosi foglalkozás is egy a sok közül, épp annyi kutyaütő serénykedik ebben a szakmában, mint bármely másikban. Vannak köztük jó szakemberek, de a többség azért lett orvos, met az divatos, elismert foglalkozának számít a közfelfogásban.

De, hogy lássa, nem kötekedni akarok Önnel, abban egyetértünk, hogy méltánytalanul alacsony Magyarországon az adófizetők aránya, a nép rá van cuppanva az ingyenességre, és azt hiszi az alapból jár, amit egészségügyi szolgáltatásban kér. Ez az alacsony adófizetési morál abban is megnyilvánul, hogy a szakmájukhoz értő orvosok is méltánytalanul alacsony bért kapnak az államtól. Dehát ez annakis a követkzménye, hogy a piac nem tudja kiszelktálni az orvosok közül a kutyütőket, és azok sokkal több bért veszenk el a jól dolgozó orvosoktól, mint amennyit megérdemelnek.

tarara 2015.01.04. 21:01:08

@Mészáros Laci:

egyetértek. Magyarországon kádár szelleme továbbra is itt rontja a levegőt, aminek egyik megnyilvánulása, hogy az zemberek azt gondolják, az egészségügyi ellátás jár állampolgári jogon. Amíg ezt a tévhitet nem lehet lebontani az átlagember tudatáan, addig érdemi javulás sem remélhető az egészségügyi ellátás hatékonyságában és színvonalában.

A TB-be befizetett járulékok édeskevésnek bizonyulnak az elvárt szolgáltatásokhoz képest. A magyar kisemberek tömegeinek tudatába be lehet csempészni, hogy az orvosi ellátásához először sokat kell takarékoskodnia, amit elkölt tévére, telefonra, üdítőre, benzinre,.... annak nagy résézt arra kellene megtakarítania előbb, hogy majd késbb orvosi ellátásra lesz szüksége ? Szerintem nem lehet ezt bele verni a fejekbe. Akkor javulás sem lesz, mert ingyenes egészségügyi ellátás nem létezik.

okina48 2015.04.01. 13:29:14

@Mészáros Laci: Mindig is az volt a véleményem,hogy az orvosi karon megszüntetném az "osztályozást"!
Csak egyszerűen a " kitűnően megfelelt" minősítést lenne szabad alkalmazni!Az orvosi nem lehetne egy bukdácsoló szak!Aki nem képes elérni a kiváló minősítést,az idejekorán módosítson pályát!

Tempus.Anh 2015.04.01. 13:36:18

@okina48: Ó, Kína, megint lehánytad magad. Mondd, te valamiféle beteges késztetést érzel, hogy olyan dolgokba üsd bele a csőröd, ami egyáltalán nem a te asztalod?

invalid username 2015.04.01. 13:41:59

@okina48:

Az ötlet nagyon érdekes, de lényegében megvalósították: a kettes érdemjegy, az "elégséges" tényleg azt jelenti, hogy az a tudás ELÉGSÉGES az orvosi szakma gyakorlásához. És a kettesért is nagyon sokat kell tanulni.

invalid username 2015.04.01. 13:46:25

@Tempus.Anh:

Folytathatnám: te valamiféle beteges késztetést érzel arra, hogy másokat olts? Jobban érzed magad, ha kioktathatod, felsőbbrendűnek mutathatod magad?

Szerintem az, amit okina48 írt, teljesen érthető elvárás egy (potenciális) beteg részéről, aki joggal tart attól, hogy kiszolgáltatott helyzetben egy szakmai analfabéta kezébe kerül. Más kérdés, hogy ez egy beteljesületlen vágy marad, hiszen szakmailag alkalmas orvosból nincsen elegendő.

Tempus.Anh 2015.04.01. 14:18:49

@Rongy Rázó: Eszembe nem jutna - orvosként sem - hogy egy orvosi egyetem osztályozási rendszerét (a legtöbb közülük jóval több, mint egy évszázados múltú) akár megkérdőjelezzem, akár a saját - nem kompetens - kútfőmből a megváltoztatását javasoljam.

Nem tudom, hogyan veszik egyesek azt a bátorságot, hogy porbafingó, kívülálló ostoba laikusként ilyen agyament ötletekkel álljanak elő.

invalid username 2015.04.01. 14:39:01

@Tempus.Anh:

Tudod, honnan veszik a bátorságot?

1. Ők finanszírozzák az egyetemet és az egész ellátórendszert
2. Ők az ügyfelek, akik igénybe veszik a szolgáltatást.

Szerintem ez a két tényező külön-külön is feljogosít bizonyos elvárások megfogalmazására.
Talán ismered a régi történetet, a piacgazdaság hajnalán, a 90-es években bemegy az ember a cipőboltba, ahol némi téblábolás után elkezdi keresni az eladót, ám az a pénztárgép körül piszmog hosszasan. Metakommunikációja kudarcot vall, végül átlépi a láthatatlan falat:
- Nem ismer meg?
Az eladó meghökken, felnéz, és nagyon bizonytalan képet vág?
- Tényleg nem ismer meg? Profilból sem? Várjon, leveszem a szemüvegem. Így? Még mindig nem?
Az eladó fejében hallhatóan kerregnek a fogaskerekek, de csak rázza a fejét.
- Ne mondja hogy nem ismer: hát én vagyok a VEVŐ!

Tempus.Anh 2015.04.01. 15:01:18

@Rongy Rázó: Na ja, meg még az orvosokat is ők szülik, nevelik fel és taníttatják...

Ők finanszírozzák az egész ellátórendszert? Igen?
Hát qrvára gyengén teszik a dolgukat...
Ez nem finanszírozás, ha már itt tartunk és komcsi lózungokat puffogtatunk.

Az, amit kapnak, köszönő viszonyban sincs a hangyafarknyi befizetett összeggel: ő egy elenyésző, szánalmasan kis összegért akar nyugati színvonalú ellátást.
Egy olyan összegért, amelyért Nyugaton a kórház küszöbét se léphetné át.
Itt pedig két ököllel veri az asztalt azért, ami neki "jár".

A mi bőrünkön, természetesen.

invalid username 2015.04.01. 15:23:56

@Tempus.Anh:

Bizony, az egymásra mutogatás pont ehhez a helyzethez vezet, amiben vagyunk.
Legisebb lányom is orvosnak tanul, szóval saját bőrünkön látjuk A Rendszert.

csakmotyogok 2015.04.01. 16:01:49

@Rongy Rázó: Csakhogy az eü-ben még kommunizmus van. Mindenkinek szükséglete szerint, és nem a piaci árak szerint.Van aki azt hiszi, hogy amennyi pont rá van írva a leletei-re vagy a mellé csatolt lapon az az ára a beavatkozásnak/vizsgálatnak.Pedig legtöbbször épp a huszada ,de sokszor csak a századát fizeti a beteg, már ha vmit fizet egyáltalán.No majd ha a lányod is heti 70 órát dolgozik kevesebbért ,mint egy utcaseprő meg fogod tudni.

okina48 2015.04.01. 16:55:27

@Tempus.Anh: Nem tudom ki vagy,honnan szalajtottak,de nem is érdekel! A stílusoddal már bemutatkoztál,hisz tudjuk,a stílus maga az ember!
Bármennyire nem tettszik,az orvosi egyetemről csak 100%-os tudással lenne szabad diplomát kiadni!
A gyakorlatban még így is csak egy ígéretes kezdő lesz!
A többi értelmetlenséghez nem tudok hozzászólni!pl.ki szűli az orvosokat,ki neveli,taníttatja,ki finanszírozza az eü.-t,ki az az"Ők",ki az a" Mi".???????

okina48 2015.04.01. 17:11:02

@Sapika: Azért szerencse,hogy akadnak ilyen magasan kvalifikált intelligens egyedek is itt-ebben az alulinformált,korlátolt semmirevaló társaságban - mint te,aki megmondja a tutit! Iszom a szavaidat!

forge 2015.04.01. 17:23:43

@Tempus.Anh:
A mi bőrünkön,természetesen.

-Meg szabad kérdezni,hogy mi megy a "Ti" bőrötökre? Ha ezt egy kicsit részletesebben kifejtenéd..

@csakmotyogok:
Csak hogy az eü-ben még mindig kommunizmus van

-Az aktív keresők fizetésénél is.A különbség csak annyi,hogy akkor vígan meg lehetett belőle élni,ma viszont éhen halni is kevés.Min.bérből meg száz ezret alig meghaladó fizetésekből nem lehet csillagászati összegeket levonni eü járulékra,ezt ugye belátod.Akik viszont nem panaszkodhatnak azoktól bőségesen kaszál be az állam-ezt elhiheted-a zsebükbe nem hagyja.Hogy eztán az illetékesek mit csinálnak a befolyt pénzekkel,azt csak ők tudják nem kötik az orrunkra.
Ezzel az erővel az egészségügyi dolgozók is állati keveset fizetnek a szükséges orvosi kezelésekre és vizsgálatokra,mivel az ő fizetésük IS a béka segge alatt van.

Sapika 2015.04.01. 18:21:46

@okina48: Ahhoz azért elég a kvalifikációm is, sőt, talán még az intelligenciám is, hogy eldönthessem: a Dipankrin nem "méreg", és hogy a Föld légkörében nincs kivonható hidrogén. Ehhez nem kell magas szinten lenni, a normál természettudományos képzettség elég.
Sztem azon is joggal lehet szomorkodni, hogy az oktatás területén süllyedünk lefelé a korábbi helyünkről. Mivel ezen múlik az ország jövője. A konkrét észrevételt tekintve (PISA tesztek eredményei) úgy tűnik, egy nemzedék múlva a kelet-kínai tartományok már a tudás területén is előttünk járnak majd. Hol lesz akkor a mi helyünk a világban?

csakmotyogok 2015.04.01. 18:30:32

@forge: Csakhogy ők igen ritkán vesznek igénybe orvosi ellátást. Sógorom, 25 év alatt 3 napot volt táppénzen és magát gyógyítja,ehhez képes sokkal többet fizet mint a nagy átlag, nem beszélve a 7000000 semmit sem fizető többségről.

csakmotyogok 2015.04.01. 18:32:42

@forge: S nem én hoztam fel la cipőboltos témát, ott kapitalizmus van mindenhol csak az eü-ben nem. legyen ott is,aki nem fizet nem kap semmit. Vagy ilyenkor nem számít a piac?? Ennyit arról, hogy szolgáltatás, majd akkor ha azt is piaci áron fizetik.

swiss blend 2015.04.01. 18:41:21

@forge:

"Meg szabad kérdezni,hogy mi megy a 'Ti bőrötökre? HA ezt egy kicsit részletesebben ki
fejtenéd'

Megvannak róla győződve,hogy ha az aktívan dolgozó emberektől horribilis összegeket vonnának le eü ellátás címén,(soktól vonnak is)akkor az orvosok és az ápolók fizetése elérhetné a Nyugati színvonalat.Azt teljesen figyelmen kívül hagyják,hogy az emberek zömének a havi fizetése a százezer forintot nem éri el.

swiss blend 2015.04.01. 18:45:17

@csakmotyogok:

Teljesen úgy csinálsz mint ha a te pénzed bánná a szegényebb réteg "ingyen kezelését."

csakmotyogok 2015.04.01. 19:00:47

@swiss blend: Mert így van:)). Még sem én vagyok az aki elégedetlen,hanem azok akik semmit vagy alig fizetnek,mint pl.te:)).

drontal 2015.04.01. 19:18:30

Nem áll szándékomban a politikát idekeverni,de ha az egyre sűrűsödő megemlékezésekre,az ezzel kapcsolódó kárpótlásokra,milliárdos nagyságrendű ezeréves temetőfelújításokra,luxus stadionokra,szintén milliárdos szinten elpazarolt felzárkóztatásokra-aminek értelme semmi-akkor ebben a szegény országban ne irigyeljük már ezt a kq..va orvosi ellátást.
Nincs itt olyan magas szintű kezelés és gyógyítás,hogy ennyire irigyeljük azoktól akik nem tudnak kellő mennyiségű hozzájárulást fizetni.

Emberség hölgyeim és uraim,emberség!!!

csakmotyogok 2015.04.01. 19:28:33

@drontal: Emberség oda-vissza. Az eü dolgozó is ember, vannak jogai. Egyébként azok emlegetik a legtöbbet az emberségről, hivatásról akik a saját munkájukért mindig tisztes fizetést várnak el.

csakmotyogok 2015.04.01. 19:35:12

@drontal:Itthon igen magas szintű ellátást kap mindenki, magasabbat, mint sok fejlett európai országban. pl. Anglia, Svédország és még sorolhatnám.

drontal 2015.04.01. 20:11:21

@csakmotyogok:

Az egészségügyi dolgozók jogai most hogy jönnek ide? Én azt írtam,hogy ha ebben az országban minden szirre-szarra repkednek a milliárdok,ne sajnáljuk már a rászorulóktól azt az alapszintű ellátást ha egyszer szüksége van rá és lebetegszik.Hidd el,hogy én sem keresem magam halálra,pedig dolgozom gőzerővel még sokszor hétvégén is,amit nem hétvégi és ünnepi elszámolással kapok meg a hónap végén.Ha nem mennék be mert én hétvégén nem dolgozom ugyanannyiért,barátságosan felmondanának.

Az itteni magas szintű orvosi ellátásról azért elvitatkoznék egy kicsit Veled.Már eleve ilyen pénzhiányokkal vívódó egészségügyi intézmények nem nyújthatnak fejlett európai ellátást,ahol sok esetben alapvető,a gyógyításhoz nélkülözhetetlen dolgok hiányoznak mert nincs rá pénz.

csakmotyogok 2015.04.01. 20:21:46

@drontal: Jog: a pihenéshez,az családhoz. Kizsákmányolják őket nagyon. Tisztelet nem kapnak,olyan dolgokat várnak el tőlük,ami teljesíthetetlen.Nem indok az,hogy mást is. Mert,addig míg mások után nem kapkodnak utánuk mindenhol 20 karommal, mert piacgazdaság van.
Pedig az orvosi ellátásunk magas szintű,külföldről is hazájar a többség ,aki próbált már mást, de az itthoniaknak semmi sem elég jó.

okina48 2015.04.01. 21:35:54

@Rongy Rázó: Lehet,hogy Te ezt így látod,de valószínűsítem,ha olyan helyzetbe kerülnél,hogy beleláthatnál a válsztható orvosok vizsgaeredményeibe,Te sem az elégséges eredménnyel végzettet választanád.Nem egy ismerősöm van /volt aki külső segítséggel /orvos papa,egyéb protekció /került be az orvosira.Iskolapélda az inkább sármos,mint okos barátom,akit kisvárosi körorvos papája betuszkolt az egyetemre amit röpke 8 év alatt végig is bukdácsolt.Közben elvette feleségül a DOTE akkori világhírű dékánjának nem túl jól sikerült leányát.Nem tudom hogyan,de sikerült sebész szakvizsgát is szereznie,és természetesen sebész státuszt a debreceni Klinikán.Néhány évig sebészkedett,aztán hírtelen inkább a falusi körorvosi hivatást választotta.Én csak egy műtött betegével beszéltem,de ő életben van.Nem miatta választotta a vidéki levegőt!
Nos...lehet,hogy a mai világban ilyesmi nem fordulhat elő,de az általam ismert"elégséges" orvosok a mai napig praktizálnak még.Legyen ilyen elégséges orvosa annak,akinek ez megfelelő!

okina48 2015.04.01. 21:40:03

Bármilyen bosszantó,de sértegetésre,gyalázkodásra nem reagálok,és a kommentelést sem hagyom abba,ha van véleményem!

okina48 2015.04.01. 21:59:25

@csakmotyogok: Bár soha nem volt Mo.-on kommunizmus,de én kiegyeznék vele,ha az eü.-ben megvalósulna,vagy legalább visszatérne múlt rendszer színvonala az eü.-ben.Akkor volt becsülete az orvosnak,ápolónak,betegnek egyaránt!Jöhet a savazás nyugodtan,de ezt senki nem tudja hitelesen megcáfolni! Akkor is alul voltak fizetve,de a morál összehasonlíthatatlanul magasabb volt.

okina48 2015.04.01. 22:19:30

@csakegybeteg: Sok igazságod van,de én felteszem azt a kérdést,hogy vajon azért nem vállalták a műtétet,mert menthetetlen volt,vagy azért mert nem volt olyan orvos,akinek lett volna annyi tehetsége?
Vajon ha nem csinálják ki Papp professzort,Ó sem merte volna bevállalni?
Pont az a baj,hogy a orvos gárda krémje nem itthon kamatoztatja a tudását!
Ez addig nem fontos sokaknak,amig úgy gondolják,hogy velük nem fordulhatnak elő az itt leírt dolgok!Pedig DE!

invalid username 2015.04.01. 22:23:11

@okina48:

Kedves, én nem látok bele minden választható orvos vizsgaeredményébe, de abba igen, hogy egy orvoshallgató (legkisebb lányom) mennnyit tanul, és mi az, amit ELÉGSÉGES tudásnak neveznek.

Ha azt várod, hogy csak kitűnő vizsgákkal lehessen valaki orvos, hogyan osztályoznád azokat, akik még tehetségesebbek? Szóval, az elégséges: elégséges.

Amikor TÍZ ÉV tanulás után a lányom elkezdhet orvosként dolgozni, csaknem harminc évesen (tehát addig lényegében én fogom eltartani), nyakába vesz egy csomó felelősséget, nyakába vesz 48 órás ügyeleteket, hisztis és fenyegetőző betegeket, amiért a minimálbér másfélszeresét keresi, és te megkérdezed tőle hogy hányasa volt annak idején (mondjuk) embriológiából, vagy biofizikából, mert te csak ötösre vizsgázott orvosban bízol, akkor ... a fantáziádra bízom a várható reakciót.

invalid username 2015.04.01. 22:31:19

@okina48:

Amiket pedig felsoroltál, a "praxis" blog jellegzetes betegsége. Száz emberből kilencvenkilenc megfelelő ellátást kap, és ők nem írnak panaszos levelet a blog működtetőjének. Ide csak a "századik" esetek kerülnek. Ha te csak ezeket olvasod, érthetően rettegni fogsz.

Csak annak érzékeltetésére, hogy mit tanulnak, egyetlen tantágy (biokémia) egyetlen tételének összefoglaló vázlata:

sotepedia.hu/_media/aok/targyak/veralvadas.jpg

invalid username 2015.04.01. 22:44:20

@csakmotyogok:

Ennek a másik oldala (bocsánat, de most már harmadik éve rá vagyok cuppanva az egészségügyi témájú újságcikkekre):

index.hu/belfold/2015/03/10/betegseg_rak_halal_egeszsegugy_mome/

Az adóssághegy duzzadásának egyik oka ez. A "kiszervezett" szolgáltatók ismerős orvosokat beszélnek rá, hogy minden betegüket küldjék el drága diagnosztikai vizsgálatokra.

swiss blend 2015.04.01. 22:50:48

@csakmotyogok:

Nem talált.Sajnos a legnagyobb bánatomra rengeteget vonnak le az egyébként jó keresetemből,aminek a közeljövőben fogok véget vetni.
És te? Te vajon mennyit fizetsz a közösbe? :))

okina48 2015.04.01. 23:04:19

@Sapika: Engem inkább az aggaszt,hogy lesz -e világ egyáltalán!
Egyébként mint minden gyógyszer,így a Dipankrin is méreg!

okina48 2015.04.01. 23:16:23

@csakmotyogok: Mikor feküdtél utóljára angliai kórházban,mert az én öcsém pár hónapja,így ezt a példát kapásból megcáfolom!

okina48 2015.04.01. 23:31:40

@Sapika: "A Föld légkörében nincs kivonható hidrogén."Tedd hozzá,hogy a tudomány mai állása szerint! Hogy nem a te nevedhez fog fűződni,az biztos!Néhány éve ki gondolta,hogy egyszer ember fog sétálni a Holdon?A példákat sorolhatnám a"Mégis mozog a Föld!"-ig! A "PISA" tesztet nem ismerem,de engem annyi tehetséges fiatal vesz körül,hogy csak akkor aggódom,ha téged,és a hozzád hasonlókat olvasom!

okina48 2015.04.01. 23:41:23

@csakmotyogok: Akkor fogsz igazán motyogni,ha nem lesz jövedelmed és -kívánságod szerint -nem kapsz ingyen ellátást,mert nem fizetsz TB.-t.!Nem vagy te sem beoltva munkanélküliség ellen,sőt az egészségedről is csak azt mondhatod,hogy tegnap még megvolt!

okina48 2015.04.01. 23:55:17

@nomad: Ne ringasd magad,mert nincs kőbe vésve,hogy túléled az őseidet.Lehet a szállodaszámládat ők fogják fizetni!
Ekkora ökörséget!Csak nyugodtan kalkuláld be te is,hogy akár holnap feldobhatod a pacskert,vagy eltemetheted a gyermekedet!

okina48 2015.04.02. 00:01:08

@csakmotyogok: Kénytelen vagyok téged is helyesbíteni!A sógorod 25 éve 3 napot volt táppénzen,de könnyen lehet,hogy a következő 25évet ágyban fekve pelenkázva fogja tölteni!

okina48 2015.04.02. 01:00:34

@Rongy Rázó: Valószínű,hogy millió olyan dolgot is meg kell tanulniuk,ami emberfeletti munkát kíván,de az is igaz,hogy olyan hivatást választottak,ami különleges tudást,szorgalmat,kitartást és alázatot követel meg.Ha ezeknek híján van valaki,és csak presztízsből akar orvos lenni,az a nagy gond.Aki elhivatottságot érez az orvoslás iránt,az viszont tudja,hogy mire vállalkozik.
Azt gondolhatod,hogy nem biokémiai tantárgyra gondoltam elsősorban.Az elégséges orvost viszont nem tudom elfogadni,ami nem azt jelenti,hogy ezt másnak is el kell fogadni!
A véleményemet a mai viszonyokról sajnos nem a praxis blog alakítja ,hanem saját tapasztalataim,amiből van elég.Ha Szerinted csak egy % nem kap megfelelő ellátást,akkor én ebbe tartozom,és ez sajnos nem véletlen.Évtizedek óta állandó kapcsolatban vagyok az eü.-vel.Egyrészt a családom okán /gyermek,37 éves férj/.Ezért tudok párhuzamot vonni a múlt rendszer,és a mai viszonyok közt.
Másrészt a saját nyavalyáim okán,amiből bőven van.
A múlt rendszerben is borítékolni kellett,de csak kiváló orvosokkal találkoztam.
Ma hiába tömném a zsebüket,a nagyítóval sem lehet egy igazán nagybetűs Orvost találni,mert vagy külföldre mentek,vagy magánpraxisba,ami viszont nem az én kategóriám.A silány orvost meg hiába pénzeled.attól nem lesz jobb.
Sokat járom az orvosokat,sokat beszélgetek betegekkel,de nekem nem jön ki a 99 plusz 1%.Legalábbis itt Debrecenben!

invalid username 2015.04.02. 05:05:45

@okina48:

Nem kis dolog a biokémia, kedves. Képzeld el, hogy valaki eltöri a lábát és hat hétre gipszbe kerül. A mélyvénás trombózis elkerülésére véralvadásgátlót szúr be magának naponta (a hasába). Ha ez az ember elkap egy mandulagyulladást, az orvosnak tudnia kell, hogy milyen fajta véralvadásgátlót kap, az mely ponton befolyásolja ezt a bonyolult folyamatot, és milyen gyógyszert írhat fel a mandullagyulladásra, ami nem fogja sem felerősíteni, sem gyengíteni a véralvadásgátló hatását.

Régen minden jobb volt ... persze. Fiatal voltál :) és a múlt megszépíti az emlékeket. Csak a járógipszesek nem kaptak véralvadásgátlót, meg is haltak jópáran tüdőembóliában, és a kiváló orvosok széttárták a kezüket, kérem, ez néhány százalékban előfordul.

Egyöttérzésem a nyavalyáid miatt... de ha valakinek elhúzódó súlyos betegsége van, csak még rosszabbul fogja érezni magát, ha hibáztatni kezd (orvosokat, rendszert, mindent)

csakmotyogok 2015.04.02. 07:13:40

@okina48: A tied!Ilyen undorítóan aljas ember sem sok van mint te.Mindaz érjen téged amit másnak kívánsz!

csakmotyogok 2015.04.02. 07:14:41

@Rongy Rázó: Így van,ráadásul valószínűleg már a személyisége is khmm deformált lehet.

okina48 2015.04.02. 08:12:34

@giulio_vecchio: T.Dr.Úr!
Megköszönöm,hogy szerény tudásomat kiegészítette,de egyben kétségbe is estem!Mint írja,10M embert látnak el,ami ezek szerint azt jelenti,hogy kis hazánk apraja -nagyja beteg!?Sőt!Még annál is több!?
Igaza van!Ez egy beteg ország!

okina48 2015.04.02. 09:14:30

@Rongy Rázó: Nem kell elképzelnem,mert volt eltörve a lábam,ismerem a protokollt,de az is igaz,hogy a kutya sem volt kíváncsi rá,hogy milyen más véralvadásgátlót szedek,mint ahogy a különböző szakorvosok sem törődnek vele,hogy egy beteg több nyavalyájára felírt gyógyszerek némileg össze legyenek hangolva.
Azt írod,hogy az idő mehszépíti a múltat.Nos...az enyémet nem igazán!
Azt nehéz nem észrevenni,hogy mikor a férjem volt beteg ,a speciális kezelések idejére neveltették a kórházba ,ma pedig saját szememmel látom,hogy kezelés előtt -után órákig utaztatják úttalan-utakon a hasonló betegeket ,miközben köztudott,hogy milyen borzalmas állapotban vannak az ilyen kezelések után!Én legalábbis elborzadok az ilyen dolgokon és óhatatlanul hálát kell adnom a sorsnak,hogy nem most kell ezeket átélni szegény férjemnek! Nem az idő szépíti meg az emlékeket,hanem látom a különbséget!
A lábtöréshez még egy gondolatot fűznék.Régen egy tüdőgyulladásba,vagy bármilyen fertőzésbe is bárki belehalhatott,amíg nem volt penicillin,vagy a utolsó gyermekbénulás járvány idején találták fel a Szabin ?cseppet.Az utolsó áldozatokból még ma is sokan élnek köztünk.Természetes,hogy fejlődik az orvostudomány.Nem tudom mikor jöttek rá,hogy törés után vérhígítót kell adni,de azóta adják!
Az viszont nem szépíti a múltat,hogy 15 éve a milliomos ismerősöm akkor még illegális őssejt beültetéssel

okina48 2015.04.02. 09:28:53

bocs! folyt.kigyógyult ugyanebből a betegségből,amibe a mezei ember ma is simán belehal.Nem tudom érthető -e mit akartam magyarázni,mert kissé felzaklatott a dolog !Kár volt belemennem,de mostmár nem törlöm.
Sok sikert a lányodnak,bízzunk benne,hogy mire Ő végez,addigra már rendbeteszik az eü.-et annyira,hogy nyugodtan a betegekre fordíthatja minden tudását,és ez a blog sem fog már működni!

invalid username 2015.04.02. 09:44:47

@okina48:

A lányom nem idealista, viszont van egy nagyon fontos vonása, ami (szerintem) segíteni fog neki abban, hogy jó orvos váljék belőle. Sosem hibáztat. Senkit. Mert a hibáztatás semmit nem segít, viszont árt. Mindenkinek: betegnek, hozzátartozónak, orvosnak.

Nem tudom elmondani neked, hogy miért, de ÉRZEM, hogy ez a kulcs.

Itt a praxis blogon sokan gyászolják szeretteiket, és felelőst keresnek. Együttérzek velük, a fájdalmukban... de amit leírnak arról, hogy ki mit rontott el, azt kicsit sem érdemes komolyan venni.

okina48 2015.04.02. 10:13:49

@csakmotyogok: Gondolkodtam,hogy egyáltalán figyelembe vegyem a meggondolatlan válaszod,de csak figyelmeztetlek,hogy mielött gyalázkodásba,sértegetésbe kezdenél,előbb figyelmesen olvass,értelmezz!
Én nem kívántam sem neked,sem másnak semmi rosszat,csak olvasva a kommentjeidet,amiben a "potyautas" betegek ingyenes ellátását sérelmezed,rámutattam arra a tényre,hogy bárki elveszítheti a biztosnak vélt egzisztenciáját,még könnyebben az egészségét,sajnos nemre.korra való tekintet nélkül!!
Sajnos az élet így van kitalálva!
Ha te ezt úgy értelmezted,hogy én neked,vagy szeretteidnek kívántam bármi rosszat,akkor a te személyiségeddel vannak komoly problémák!
Jó egészséget kívánok Neked,és kedves családodnak!
Ha annyit elértem -így Nagyhét közepén -hogy megállsz egy percre hálát adni,amiért rendben van az életed,akkor már nekem megérte elviselni a gyalázkodásod,mert nem tudtad,hogy mit cselekszel!Talán még az elesett embereket is sikerül más szemmel nézned,tudva,hogy minden emberi élet törékeny!

okina48 2015.04.02. 10:28:52

@csakmotyogok: Még valamit hozzá kell fűznöm az átkozódásodhoz!Már megtörtént,azért bátorkodom ilyen dolgokat leírni,mert én már átéltem a legrosszabbat is.Így tudom miről beszélek!

swiss blend 2015.04.02. 11:42:20

@Rongy Rázó:

"Száz emberből 99 megfelelő ellátást kap,és ők nem írnak panaszos levelet a blog működtetőjének.Ide csak a "századik" esetek kerülnek"

Az lehet,hogy ide minden századik eset kerül,de más oldalakon egyre több hajmeresztő esetet tesznek nyilvánossá.Tessék olvasgatni a praxison kívül is megfogsz lepődni.

okina48 2015.04.02. 12:03:50

@Rongy Rázó: Nem tudlak hogy szólítani,a nick-neved nem igazán becézhető :-).Furcsa lenne a kedves R.R./habár így nem is rossz!

invalid username 2015.04.02. 12:55:57

@swiss blend:

Évente 15-20 millió háziorvos - beteg találkozás történik Magyarországon és háromszor ennyi szakorvos - beteg találkozás (ebbe beleértve a kórházakat is). Szerinted mennyire az, amikor ennyiből néhány tucat, esetleg valóban felháborító esetet kiemelnek a "bulvár" törvényei?

invalid username 2015.04.02. 13:15:53

@okina48:

Rozália. Rózi. De nincs jelentősége :)

Persze, vannak emlékeim a "múlt rendszerről", és nagyon vigyázok, hogy a nosztalgia ne szépítse meg túlságosan, mert fiatal voltam és égett bennem az élet, és imádtam szerelmes lenni.

Nem, abban a rendszerben nem volt jobb az egészségügy. Nem csak azért, mert ma már sok mindenre van gyógyszer, amire akkor nem volt. A rendszer egésze volt sokkal rosszabb. Csak persze, gyerekként, fiatalként ritkán találkoztam vele.

Lepattant épületek, ócska felszerelés, elmaradott eszközök, sokágyas, huzatos kórtermek, hatalmas "Bel-III" osztályok, ahová meghalni rakták be az öregeket. Abban a rendszerben, igen, az ötvenes-hatvanas években vált általánossá az a hajmeresztő korrupció, amit végtelenül álszent módon HÁLA pénznek neveztek, miközben valójában az egész országot átszövő hiánygazdálkodás egyik tünete volt. Falun nőttem fel, felénk, aki az öregek közül kórházba került, elbúcsúzott a többitől és nem is jött már haza.

A kéthetes kivizsgálás városon igaz lehetett, de hát nem volt még ultrahang, amit mikroszkóp alatt meg tudtak nézni, azt megnézték, így aztán sokkal kevesebb részletből kellett kitalániuk, mi baja lehet a betegnek. A nagy tapasztalatú, sok empátiával bíró orvos akkor is, ma is jobban "ráérzett" a bajok okára, mint a tapasztalatlan, a felszínes, vagy a bizonytalan. Az orvosok tudása a "régi rendszerben" is tíz év alatt elavult, folyamatosan tanulniuk kellett, és nem az volt a jó orvos, aki ötösre vizsgázott annak idején patológiából, hanem az, aki munkája közben tapasztalatokat gyűjtött, elmondta kollégáinak és meghallgatta az ővékét, és folyamatosan tanult közben. Ma is ugyanez a helyzet.

sziszmusz 2017.01.22. 17:52:34

A dipancrinnal(hasnyálmirigyenzim) kapcsolatban egy furcsa anomáliára bukkantam. Közönséges, nem forte dypankrint szedtem, nem orvosi előírásra, hanem saját szakállamra egy igen furcsa tünetemre. Telitalálat volt, a rendkívül kellemetlen tünetemtől megszabadultam. Az adagolást is magam lőttem be. Délben 2 tbl., este 1). Legközelebb dipancrin forte-t adott a patika, csak otthon vettem észre, hogy forte. Gondoltam, nem számít, majd fele annyit szedek belőle. Csakhogy amikor átbogarásztam a használati utasítást, azt találtam, hogy a nem forte, tehát fele akkora (50/60 mg) hatótartalmú tablettából az ajánlott adag 3x1, esetleg 2, addig a forte tablettából (120 mg!) Vagyis a több mint kétszeres hatóanyagtartalmú tablettából 3-4-szer többet kellene beszedni, mint az alacsonyabb hatóanyagtartalmúból.
3x3-4 tabletta. De már meg sem lehet reklamálni ezt a furcsa anomáliát vagy minek nevezzem, mert állítólag a szimpla Dypancrint kivonták vagy kivonják a forgalomból, a patika tájékoztatása szerint. Hogyan lehetséges ez? Mi lehet az oka?Amúgy a forte tablettával sincs semmi baj, 2x1-et szedek belőle és tökéletesen használ.

Tempus.Anh 2017.01.22. 19:02:50

Együttérzünk az itáliai buszbaleset áldozatainak hozzátartozóival és kegyelettel gondolunk a halottakra.
Ugyanakkor köszönjük az olasz és magyar egészségügy, a mentők és kórházak együttműködő áldozatos munkáját.

Bocs, praxisblog, hogy ez nekünk, kommentelőknek jut először itt eszünkbe.

she_wolf 2017.01.22. 23:59:04

@Tempus.Anh:
Döbbenettel értesültem, és megnémít, hogy mennyi gyermek veszett oda, akik előtt egy egész élet lett volna.
Hatalmas veszteség, nem igazán találok szavakat részvét kifejezésére.

Tempus.Anh 2017.01.23. 07:14:20

@she_wolf: Szegény gyerekek és szegény szüleik :(((

drontal 2017.01.23. 23:54:04

Nyugodjanak békében.A szülőknek.... meg nem is tudnék mit mondani.Borzalmas tragédia ez.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása