Hamarabb halt meg, mert mérget szedettek vele

2014.12.27. 06:00

bloghg.jpgFelháborító, hogy Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!

Kedves Praxis blog!

 

Édesanyám hamarabb halt meg, mint kellett volna, mert Dipankrint szedetett vele a helyi kardiológus. Ő ügyelt a gyógyszereire, mindent beszedett, amit mondtak, és 3-havonta elment megvizsgáltatni magát, havonta pedig vérvizsgálatra. Szívbetegségben szenvedett, műtétje is volt régen. Meg kellett volna még egyszer műteni, de senki nem vállalta azt a kockázatot, hogy a műtőasztalon hal meg. Néhány hónappal ezelőtt súlyosbodott az állapota.

 

Mégis megpróbáltunk keresni egy orvost, aki valahogy segít rajta, akkor találtuk meg az ország egyik legnevesebb szakemberét, szívgyógyászát, aki számon kérte apukámat hogy miért ilyen későn hozza be hozzá (talán mert egy földi halandó nem jut el egy igazi szakemberhez, csak megfelelő kapcsolatok és hosszas kutatás után), és hogy miért szedettek vele mérget (ő használta ezt a szót) , a Dipankrint, mert az teljesen tönkretette a máját.    

 bloghg.jpg

Hát mivel azt írták fel neki, és SOHA NEM MONDTÁK NEKI HOGY HAGYJA ABBA, MERT AZ NEKI MÉREG!!! Egy mezei beteg, aki nem végzett orvosit, honnét találja ki, sőt miért feltételezné egyáltalán, hogy nem jó neki az a gyógyszer, amit felírnak??? Édesanyám nemrég halt meg, mert leállt a szíve. Nem csak anyukámat kezelték félre, hanem engem is. Jó drága cukorterheléses vizsgálat alapján az egyik budapesti nőgyógyász elkezdte szedetni velem az Inofolic nevű- 11 ezer Ft-ba kerülő ételkiegészítőt, amitől később derült ki, hogy durván elkezdett hullani a hajam, azt mondta változtassam meg az egész étrendemet, stb. Elmentem szerencsére endokrinológushoz, ő pedig megállapította, hogy egyáltalán nem vagyok inzulin-rezisztens, rosszul értelmezte a vizsgálati papírt a kedves kolléga, és ne szedjem az Inofolic-ot.

 

Másnap megszűnt a hajhullásom! Egy másik nőgyógyász pedig felíratott pajzsmirigy - alulműködésre egy gyógyszert, ugyanaz az endokrinológus arra meg azt mondta, hogy nem indokolt a pajzsmirigy-gyógyszer szedése, mert a nőgyógyász a leletek alapján tévesen állapított meg alulműködést! De azért szedjem tovább a szert, most már beállt rá a szervezetem, majd kell mindig ellenőriztetni. Kíváncsian várom, mikor fog ez problémát okozni nálam. Szívem szerint abbahagynám a gyógyszer szedését, de ha az orvos azt mondta, hogy szedni kell, ki vagyok én, hogy őt felülbíráljam??? És ami ezekben a nőgyógyászokban külön felháborító, hogy mindkettő fizetős magánorvos volt, és jól megkérte az árát annak, hogy félrekezelt!!!  

 

Persze ez anyukámhoz képest semmi, de ugyanúgy felháborító, hogy Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!

 

 

 

HIRDESSEN SZINTE INGYEN A PRAXIS BLOGON!

 

index_2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.27. 10:57:21

a Dipankrin az nem valami pankreasenzimpótló, gyakorlatilag gyógyszernek sem minősülő tabletta? minek ír fel ilyet egy kardiológus?
egy rendes böcsületes szívelégtelenség tönkre tesz minden szervet, a májat is csak meg kell kérdezni egy kardiológust, nem kell azt Dipankrinra fogni.
ez olyan mintha a súlyos szívelégtelenség miatti szívmegállást az évek óta szedett C-vitaminra fognánk.
az Inofolic meg nem egy PCOS-re alkalmazott szer? nagy vita endokriminológusok meg nőgyógyászok közt ennek a betegségnek és az inzulinrezisztenciának a kapcsolata. PCOS-re már vagy 10 éve (ha nem régebben) a Metformin (vagy modernebb változatai) az ajánlott terápia, mégis sokan nem is hallottak róla. még az is lehet, hogy az első orvosnak van igaza. azt meg, hogy másnap megállt a hajhullása ugye nem kell elhinni? pláne, hogy az Inofolicban folsav van ami kifejezetten ajánlott hajhullás ellen.
3. probléma. érdekelne nagyon hány éves a levélíró? mert a legújabb elméletek szerint a latens hypothyreosis oka lehet a meddőségnek és a TSH 2.0 alatti értékei esetén sokkal nagyobb valószínűségű a teherbeesés mint az felettieknél. ezért sok nőgyógyász még pajzsmirigy normál értékek esetén is ad egy minimális adagú (25-50 mikrogramm) L-thyroxint a betegnek, hogy a TSH-t csökkentse. az L-thyroxint meg miért ne lehetne abbahagyni nem teljesen értem? ha egy hypothyreosis átmegy hyperbe akkor is tovább adná a kedves kolléga hadd kapjon a beteg thyreotoxikosist?

Tempus.Anh 2014.12.27. 12:59:10

"Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla"

Neked is oda, ahová én gondolom...

Katica2 2014.12.27. 14:19:13

A Dipankrin minimális hatású emésztő enzimeket tartalmazó gyógyszer, sokáig nem is volt forgalomban, most megint "felkapták", szívelégtelenséget nem okoz, annak oka a beteg előzetes - műtétet is igényló-
alap betegségének a súlyosbodása volt.

she_wolf 2014.12.27. 15:45:40

Bocsánat, félig-mneddig off leszek: meg tudná valaki mondani, hogy a bloggazga miért ilyen címe(ke)t ad a posztoknak? És a címlapon miért éppen egy ilyen stílusú rövid "előzetest" tesz közzé? Semmi másodperc alatt hecceli fel vele az általában két táborra szakadt népséget.
(Emlékszem olyan posztra, ahol nagyjából mindkét oldal ugyanúgy nyilvánult meg függetlenül attól, hogy szakmabeli volt-e, vagy laikus.)

@Tempus.Anh:
"....nagy része...." mert a poszter minden egyes orvost személyesen ismer, minden orvos vizsgálta és kezelte már. Különben hogy tudna ilyen ellentmondást nem tűrő kijelentést tenni?
Nem folytatom, zabos lettem....

mildi 2014.12.27. 16:39:52

dipankrin??? biztos?
talán inkább dilatrend, nem?
áá, az egész poszt (legyint)

mnika88 2014.12.27. 19:36:02

"Édesanyám nemrég halt meg,mert leállt a szíve."
Hát általában így szokott történni...

mnika88 2014.12.27. 20:11:01

@mig54: Ááá,nem,én soha,sőt,tök jó kedvem van,nagyon aktívan teltek az ünnepek! :) :)

zünüke 2014.12.27. 20:24:21

1 szívbetegségben szenvedett
2 meg kellett volna még egyszer műteni,de senki nem vállalta a kockázatot
3 néhány hónappal ezelőtt súlyosbodott az állapota
4 a dipankrin teljesen tönkretette a máját
5 édesanyám nem rég halt meg,mert leállt a szíve

Egészen biztos,hogy a Dipankrin volt a ludas? Nem létezik az a tény,kedves posztíró,hogy anyukájának olyan beteg volt a szíve,hogy azért halt meg?
Azért kérdezem mert az én anyukámnak is nagyon beteg volt a szíve,pedig semmiféle gyógyszert nem szedett soha.Mégis 2012 novemberében meghalt 67 évesen szívelégtelenségben,egyik percről a másikra.Egyébként a Dipankrint megboldogult drága nagyanyám ette marékszámra,amikor elpusztította az éléskamra háromnegyedét (gyerekkori emlék).

csakegybeteg 2014.12.27. 21:03:12

Nagyon nagyon zavaros az egész.
A dipankrin szedésébe szerintem még nem halt bele senki.
Tudom, nehéz elfogadni egy hozzátartozó halálát, de mivel a nagy kockázat miatt nem vállalták a műtétet ez várható volt. Csodák sajnos nincsenek az orvos sem mindenható, ezt el kell fogadnunk.
Előbb utóbb mindenki szed gyógyszereket, azt pedig tudjuk, az a gyógyszer aminek nincs mellékhatása nem is gyógyszer.........
A hajhullás is nagyon furcsa, hiszen ha valóban gyógyszer mellékhatása volt, az nem múlik el egyetlen nap alatt :)
Kérdésem: Azok a nőgyógyászok akiknél a posztoló járt, vajon diabetológusok és endokrinológusok is voltak?

csakegybeteg 2014.12.27. 21:11:48

Ja és az IQ nulla kiakasztott.....
Ahogy másodszori nekifutásra is elolvastam a posztot, hát bizony aki írta annak -200 körül lehet az IQ-ja.
Nem tisztem védeni az orvosokat, de azért a többség normális (velem legalábbis), nem szabad általánosítani!

csakegybeteg 2014.12.27. 21:38:45

Az IQ = intelligencia hányados velünk születik. Az orvos viszont hosszú évekig tanul mire megszerzi a diplomáját (Jó nem mindenkiből lesz szuper orvos) valamit azért tud, legalábbis a saját szakterületén.

mnika88 2014.12.27. 21:40:23

@csakegybeteg:
Az,zavaros nagyon.:)
Már ezerszer el lett mondva kedvesem,hogy te vagy a csodabogár,amiért kijössz az orvosokkal,hiszen az összes orvos sintérhóhérmészárospénzéhes.Pont.

csakegybeteg 2014.12.27. 21:50:50

@mnika88: Azért nekem is volt afférom :) de túlléptem rajta.

mnika88 2014.12.27. 22:09:25

@csakegybeteg:
Az szerintem mindenkinek.:)

she_wolf 2014.12.27. 23:15:00

@mig54:
Bocs, ez véletlen volt, majdnem toréstesztet végeztem a telomon...

she_wolf 2014.12.27. 23:55:43

@csakegybeteg:
"Az IQ = intelligencia hányados velünk születik."

Öööö....bocs, de nem. Legalábbis így leírva ez nem a valóságot tükrözi:)
Az intelligencia összetett, egyénenként változó mértékű képesség, ami azt mutatja meg, hogy egy adott feladatot (bármineműt) hogyan oldasz meg. Ez születik velünk, kiteljesedését pedig a környezeti hatások teszik lehetővé (mint ahogy bizonyos fokú elsikkadását is). Legalábbis szerintem.

Az intelligenciahányados pedig nevéből adódóan egy viszonyító szám, ami az IQ tesztet kitöltőt "besorolja" egy kategóriába valahol az egysejtű és a zseni között:)
Az IQ tesztek több formát is öltöttek már, van aki elfogadja, van aki elutasítja az éppen "uralmon lévőt".
Nekem onnantól nemgyerebe, hogy időre kell kitölteni, valamint hogy nem hiszem, ha nem tudom, hogy a hiányzó helyre melyik ördögszekeret tegyem be hogy az ágai valami kifacsart logika alapján jól mutassanak, akkor én már el is könyvelhetem magam egy minden intelligenciát nélkülöző partvisnak:P

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.28. 04:19:33

@mig54:

"Az intelligenciahányados pedig nevéből adódóan egy viszonyító szám, ami az IQ tesztet kitöltőt "besorolja" egy kategóriába valahol az egysejtű és a zseni között"

Majdnem; az átlaghoz viszonyít. Az átlag rendelkezik a 100-as IQ-val.

Hefe 2014.12.28. 04:36:32

tetszett volna rendesen megfizetni az orvosokat, hogy ne kelljen nekik nyugatra menekulni hogy megelhessenek. Akkor aztan lenne itthon epkezlab orvos is, nem csak a kivandorlasra alkalmatlan.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2014.12.28. 06:00:38

Az élet nevű szállodában az őseink, nagyszülők, szülők túlélésével fizetünk. A még élhetet volna és jóval súlyosabb hőbörgések azt mutatják, hogy az emberekben ez nem tudatosul eléggé. Mivel az ember is csak egy gép a hisztivezérelt fajtából, nehéz megérteni, hogy a gyógyítás nem a csodák területe. És meg kell elégedni a jelenlegi eredményeikkel. Üdv

BKV reszelő 2014.12.28. 06:07:55

@Hefe: Ez eddig a leggusztustalanabb poszt. Ezzel alá is írtad a posztoló mondatait.

1.) Mi, betegek, kifizetjük, amit ki kell.
2.) Mi, betegek a kötelező kifizetésen túl a zsebbe is tolunk bankókat az erőnkhöz mérten, mert követelik az doktorkák. (Hogy ne mondjam, kizsarolják.)
3.) Mi, betegek, akkor fizetünk kétfelé, amikor magunkra kéne szánni többet, így magunkra nem jut.

Talán menj el a Kossuth tér 1. szám alá és ott reklamálj a pénzedért. Nem mi tehetünk róla, hogy eltűnik a pénz az EÜ-ből. Minket is bánt. Mégis minket ostoroztok ti, mert mi vagyunk sebezhetőek és igen-igen könnyen zsarolhatóak, mert az egészségünkkel, életünkkel fordulunk hozzátok segítségért és ilyenkor az ember teljesen legatyásítható. Szépen állj a tükör elé és köpj!

BKV reszelő 2014.12.28. 06:14:09

@nomad: Tökéletesen jól látod, igazad van. A modern orvoslás építette a mindenható pátoszt maga köré, talán bontsa le. A hétköznapi embereknek - látod, megszokásból le is írtam, hogy van az orvos és a hétköznapi, átlagos ember - meg meg kell tanulni újra együtt élni a tudattal, hogy egyszer minden ember meghal. A halálhoz való viszonyunk megváltozott. Nem magunktól változtattunk ezen. A legtöbb embert nem is ez bosszantja, hanem az, hogy a lehetőségek nincsenek kimerítve, az ember nem ember ott, ahol a leginkább annak kéne lennie, hanem egy darab gép, amit olajoznak, tákolnak, a kérdésein bosszankodnak, leteremtik, hogy mit képzel, hogy tudni akar mindent magáról, a bajáról. Az orvosnak minden szakterületen egy kicsit piszmológusnak :) is kell lennie. Kezelni kell tudni a helyzetet, hogy az egyik legritkább kincsét bízza rá minden hozzá forduló ember. Ez persze nem illik bele a mostani orvoslási módszertanba.

csepke 2014.12.28. 06:31:19

Az a fő baj, hogy az valami össznépi szokás lehet, hogy a szaki lefikázza az előző szaki munkáját a kuncsaftnak. Még nem jöttem rá hogy ebben mi a nyereség neki? Jobban tündököl vagy mi? És ezek szerint mindegy hogy gázszerelésről van szó, vagy gyógyításról. Súlyosan rongálja a szaktudásba vetett bizalmat ez a magatartás. Pont azért mert a kuncsaft honnan tudja, hogy és tényleg rosszul volt bekötve a vezeték, felszerelve a konvektor vagy tényleg mérget szedetnek vele, vagy ez csak egy költői túlzás vagy szavajárása az aktuális szakinak és igazából nem is kell szó szerint venni. A legnagyobb baj, hogy a fikázók nem fogják fel hogy közvetve ők maguk is megszívják, azáltal hogy a saját szakmájukban dolgozók hitelét rombolják. Hiszen ő utána is jön a következő szaki.

Ésszelteli 2014.12.28. 06:40:52

Egy német főorvos azt mondta a vele készített interviewban, hogy ma az orvoslás nem a gyógyításról szól.
A Bibliában van egy történet egy gazdag özvegyasszonyról, aki vérfolyásban szenvedett.A teljes vagyonát az orvosokra költötte de nem gyógyult meg viszont elszegényedett.
Amikor arra haladt Jézus, akkor odabent hozzá és megértését ruhája személyét és meggyógyult.

Ésszelteli 2014.12.28. 06:42:14

Megétintette ruhája szegélyét

Ésszelteli 2014.12.28. 06:48:44

Az orvostudományi is állandóan változik, tegnap még mást mondtak mint ma.Volt amikor eret vágtak.Aki a tudományra úgy tekint mint abszolút tekintélye, az könnyen pórul járhat.Orvos rokonunk elzárkozik más kollegái tanácsaitól.Biztos tud valamit.

BKV reszelő 2014.12.28. 06:55:58

@csepke: Ez tetszik! Nagyon jó meglátás! :) Ugyanakkor a szakiknak is tudomásul kell venni, hogy az ember addig megy, szakiról szakira, amíg olyat nem talál, aki megoldja a problémáját úgy, ahogy azt az illető szeretné. Ezen a legtöbb szaki vérig sértődik...érthetetlen. :)

(A szaki itt az orvost is jelenti, a gázszerelőt is, stb.)

csepke 2014.12.28. 07:05:24

@BKV reszelő: igen persze, csak nekem az a bajom, hogy miért kell nekem kiképeznem magam burkolónak hogy biztos lehessek benne hogy rendes munkát kapok a pénzemért? Hogy nem fog felrobbanni a konvektor..stb. És miért van rajtam az az önkéntelen kényszer, hogy interneten gyorsan félinformálódjak, ha mond valamit az orvos a bajomról, mert nem hiszem el hogy és tényleg teljesen lelkiismeretes és nem csak lerázni akart, mert a kollégája szintén esetleg félinformációk alapján, betette a bogarat a fülembe, valami hülye szófordulatával "hát ezt a mérget meg ki volt az a hülye aki felírta". Érted? Az a baj, hogy így törvényszerű, hogy elégedetlen leszel. Senkinek nem jó ez.

lavór 2014.12.28. 07:12:44

A Városmajori szív- és érrendszeri klinikára online is lehet jelentkezni.
Műszerezettségük, szaktudásuk, emberségük is az ország legkiemelkedőbb intézményei közé emeli őket. Elég lett volna, ha oda jelentkeznek a beteggel, mivel országos intézmény.

Gizella Bottyán 2014.12.28. 07:13:27

@Hefe: Ki fizesse az orvosokat? A zemberek fizetik a nem kevés eü járulékot, amiért alig kapnak ellátást. Aztán fizetik a maszek orvost, aki nem ad számlát és beutal állami ellátásba, ha baj van. Évtizedek óta átláthatatlan a rendszer.

BKV reszelő 2014.12.28. 07:16:23

@csepke: Nos ez pedig nem csak az EÜ-re jellemző probléma. Ez generál probléma. Mi magyarok vagyunk olyanok, hogy félvállról veszünk mindent. Ezzel az orvos is szembesül más szakmák szolgáltatásait igénybe véve. Most kell elővenni a "fejekben kell rendet tenni" dumát. Azt kapod, amit adsz. Ezt nem érti ez a nép.

kakukkboy 2014.12.28. 07:20:14

Sztem a történet puszta kitaláció.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 08:11:56

Időszerű lenne bezárni ezt a blogot.
A valódi problémákra itt soha, senki nem kap választ, egyetlen "értelme", hogy néhány, talán orvosira járó vagy már végzett egyén itt nagyképűsködhet.
A posztolónak abban igaza lehet, hogy a hazai orvosok(tisztelet a kivételnek) emberileg, szakmailag... hát nincsenek topon.
Ezt jól demonstrálják a jelenlévők is, de én is tapasztalom évek óta.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 08:13:42

@kakukkboy: az is lehetséges. Volt rá példa. De az sem kizárt, hogy valóban megtörtént.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 08:15:36

Gyengébbek kedvéért: minden gyógyszer egyben méreg is, ha úgy vesszük.

csakmotyogok 2014.12.28. 08:23:52

@szigetipotyautas: Első mondattal egyetértek. A többi khmm. Ez a blog azért jött létre , hogy a gazdájának BEVÉTELT TERMELJEN. + Jól jön frusztrált emberkéknek, hogy van 1 oldal ahol sározhassák az orvosaikat. Tök mindegy, hogy jogosan vagy jogtalanul a lényeg: a köpködés.

csakmotyogok 2014.12.28. 08:25:08

@Hefe: Ez csak féligazság, van olyan aki nem akar elmenni pedig bőven van lehetősége.Szerncsénkre elég sok. A megfizetéssel egyetértek.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 08:26:50

Most látom, hogy van pár facebookos komment is. Akik szerint nem drága a terheléses cukorvizsgálat, nézzenek utána, mibe kerül egy magánlaborban, mondjuk egy olyan vizsgálattal egybekötve, amit akkor végeztek rajtam, amikor először jutottam diabetológushoz! (Három A4-es lapon fért el az eredmény)

www.laboratoriumkft.hu/vizsgalatok/leiras/inzulin/ - ezt találtam a google-n, ujjbegyből vett vérrel felmehet 10000Ft fölé is. (Vajon mekkora tévedés, ha azt mondom, hogy ennyiből házilag is megoldható lenne és még maradna is egy használható cukormérője az embernek?)

csakmotyogok 2014.12.28. 08:34:09

@BKV reszelő: Hát tévedsz. Sokadjára írom le:
1.A betegek 2/3 nem fizet semmit.
2. A TB nem eü járulék az sokkal kevesebb.
3- A zsebbe fizetések 3/4 csak szóban van.
4. A dokiknak csak 10-15% kap zsebbe bármit is.
5. Amit befizetnek egyes egyének az semmire sem elég.Ez a szegény néni is aligha fizette be azt amit az eü . ráköltött.
Nemrég példálóztak itt a németországi eü-vel. Hát ott egy nagyobb város lakói többet fizetnek ki eü járulékként,mint nálunk az egész ország. Igaz ott nem lehet adót csalni ,számla nélkül dolgozni, járulékot nem fizetni.
Az viszont igaz a befizetések egy része eltűnik a tisztségviselők zsebében, de ha minden fillér belefolyna az eü-e+ csak a járulék fizetők kapnának ellátást, akkor sem lenne elég, mert 1 idős ember kórházi ellátása, agy egy rákos betegé elvisz 10x annyit, mint amit valaha is befizetett.

bodripisti 2014.12.28. 08:48:50

@csakmotyogok: végre egy tiszta hang az éterben...
Nem mondom, hogy nincsenek felháborító esetek, DE ez a "cikk" nem más, mint (orvos)közösség elleni - igen occsó színvonalú - izgatás.
Amúgy szakmabeli vagyok és én is szeretem a science fiction-t...ilyen bárgyú történetet én is bármikor rittyentek:

"...szemét orvos évekig szedette alkoholista édesanyámmal a Cavinton nevezetű mérget, amitől tönkrement a mája. Végül a gyógyszer okozta a halálát is, amikor májenzim vizsgálatra ment. A kórház előtti zebránál jutott eszébe, hogy nem vette be a reggeli tablettát. A bal kezével éppen a szájához emelte a halálos pirulát, ezért nem látta a balról érkező nyerges vontatót és elélépett...BALKEZESNEK CAVINTONT?!! ROHADÉK ORVOSOK!!!"

BKV reszelő 2014.12.28. 08:52:29

@csakmotyogok: Motyogjál, de a társadalom biztosítás értelme többek között az, hogy ne annyit kelljen fizetni, amennyibe egy-egy művelet kerül. Tudod? Nehéz matek, hogy ha százan fizetnek 10000-et, akkor ha egyre kell költeni egy milliót, meg is van a pénz. Ez a lényege, nem más. A betegek kétharmada fizet, hiszen ha nem fizetne, el sem látnák. De:

1.) Nem tudom, hogy mikor jártál utoljára orvosnál, de a TB számmal indítunk, annak segítségével a számítástechnika nevű varázslatot alkalmazva a jogosultság tisztázható és tisztázzák is.
2.) A TB és a különféle járulékok nálunk össze vannak keverve. Nem mi kevertük össze, tehát ránk mutogatni hiba.
3.) A zsebbe fizetésekről nincs információd, ahogy nekem sem, de mutatja az orvosok életszinvonala valamennyire a meglétét. A sírás okán emlegetett orvosi fizetésekből nem lehet úgy élni, ahogy az orvosok jelentős része él. Kicsit olyanok, mint a politikusok, akik a vagyonukkal ott vannak bajban, hogy keresnek n forintot, de évente nem 12n mértékben gyarapodnak, hanem 120n értékben és még éhen sem halnak a nagy spórolás közepette.
4.) Erről sincs információd, ahogy nekem sem, de tudjuk, hogy a körzeti orvostól a sebészig mind kap. Kórházakban még a kisegítő személyzetnek is csurran-cseppen, elég ha a nagyit két napig szarban hagyják. (Ebben az esetben ezt szó szerint kell érteni.)
5.) Újra leírom, mert az ismétlés a tudás atyja: A társadalom biztosítás lényege, hogy a költség kevesebb helyen merül fel, mint ahonnan finanszírozzák. A modell jól működik mindaddig, amíg egy társadalom hajlandó a prevencióra is áldozni.

Fuss neki újra. Nincs egyéni számla, tehát...

numda · https://giuliotortenesze.wordpress.com 2014.12.28. 08:58:58

Én, (orvosként), azt szeretném kérni az itteni sok okos, jól képzett, fröcsögő orvoskritikustól, hogy hagyjanak minket békén, ne zaklassanak minket, olvasgassák az internetet, minket tulajdonképpen csak ők zavarnak a munkavégzésben. 10 millió embert egész jól ellátunk, ez a pár száz meg nem oszt, nem szoroz.

A történet egyetlen említésre méltó, sajnálatos eleme lehet az etikátlan megnyilvánulások az említett orvosok részéről. Amennyiben egyáltalán igazak.

Ugyanis itt, ezen a magas színvonalú blogon névtelenül lehet rágalmazni beazonosíthatatlan kollégákat, és a tisztelt befirkálók azt hazudoznak, amit akarnak, mert ellenőrizhető tény egyik sztoriban sincs. Nem is kell. Minek?

További kellemes fuldoklást kívánok. Dühöngjetek csak, amíg még van itthon orvos.:-)

Miksa Kiss 2014.12.28. 09:00:13

"Másnap megszűnt a hajhullásom! "

No comment.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 09:06:52

@BKV reszelő: azt ugye látod te is, hogy itt nincs szó társadalomról, szinte mindenki önző módon áll a témához (miért fizetek többet, mint amennyit rám költenek és másra miért költenek "az én pénzemből"?), egészen addig, míg nem szembesül az ilyen egoista barom azzal, hogy mindenki megöregszik, megbetegszik egyszer.

A dokik életszínvonala... azért azt ne felejtsd el, hogy sokan folytatnak magán praxist is, nem csak ott dolgoznak, ahol te találkozol velük! Ott meg elég vastagon fog a ceruza... (egyetlen példa: maszek kardiológus, kb. 15-20ezer/félóra, ha jól emlékszem és akkor csak beszélgettél vele)

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 09:09:34

@giulio_vecchio: az a baj, hogy orvos alig van. Ami maradt, az csak orvosi diplomával rendelkező humanoid. Lehet megsértődni, de amíg a beteg csak egy munkadarabnak számít a szemetekben, addig pofát alapállásba, ha kérhetem!

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:13:23

"felháborító, hogy Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla" -

Továbbá a postások, a rendőrök, a villanyszerelők egy része is felelőtlenül pöffeszkedő IQ-nulla, akárcsak a szomszédok, a gázosok és a díjbeszedők egy része is, de a handlék, a szódások és a képkereskedők egy része is, és a házmesterek, a fiaik és a kéményseprők egy része is. az IQ haranggörbe nem kegyelmez senkinek.

Az orvosok csak annyiban jelentenek kivételt, hogy míg a postás, a rendőr, a villanyszerelő, a szomszéd, a gázos és a díjbeszedő, a handlé, a szódás és a képkereskedő, a házmester, a fia és a kéményseprő rendes túlórapénzt kap ha naponta 8 óra 20 percnél többet tölt a munkahelyén, és még rendkívüli helyzetben is legalább 11 óra pihenőidő jár neki két munkanap között, az orvosoknak le kell húzniuk 24-48 órákat úgy, hogy ha az ügyelet végén esik be valaki heveny vakbélgyulladással, azt is meg kell operálnia, különben a hozzátartozók (akiknek kétharmada egyébként nem fizet TB-járulékot) írnak egy posztot a praxis blogra.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 09:14:27

@giulio_vecchio: ahhh... dokikám panaszkodik, ugyanakkor ő is köpködi az állítólagos kollégáit. :D
paroskintorna.blog.hu/2014/10/19/ha_ket_het_alatt_nem_fogsz_meghalni_en_is_elkezdem
Itt érdemes megkeresni a hozzászólását, amiben a diabetológusokat gyalázza. :DD

csakmotyogok 2014.12.28. 09:15:48

@BKV reszelő: No, jónak írtál:)).
Nehéz a matek már arra sem emlékszem ,hogy 10 vagy 13 deriváltal ,hpgyan kell számolni, de erre nincs szükségem a mindennapokban.
Matekozzunk. Ha százan fizetnek 10000-et és ebből 80-an vesznek igénybe 10000000 akkor mi lesz az eredmény? Aki nem hal meg harmincéves korára arra bizony ráköltünk nem 10 hanem több 10 milliót.
Tehát nincsenek egálban.
Az orvosok jövedelmi viszonyairól pedig nagyon sokat tudok, lévén orvoslátogatóként dolgozom.
A legtöbb hónapról hónapra él. Filléres gondjaik vannak egy BKV buszvezető magasabb életszínvonalon él.A háziorvoslás annyira megéri, hogy lasszóval sem lehet már háziorvost fogni, de tuti baromi sokat kapnak zsebbe ezért nem akar senki sem házi doki lenni már.
A dokik nem gyarapodnak szegényednek és ezért is húznak el.Látogatok olyan megyei kórházat ahol jövő ilyenkorra több osztály összefog omlani orvos hiány miatt, de csak tépd a szádat a dokik vélt magas jövedelmén.
Egyszer az Index egyik topicjában egy hozzád hasonló okos állította, hogy a kórházak orvosi parkolóiban mekkora értékű kocsik állnak. Megkértem ne hazudozzon, ellenben jöjjön el a megyei kórház orvosi parkolójába, mert ott (szinte naponta jártam , járok oda) mindössze 3 négyértékű kocsi van és azok tulajdonosai egyrészét vagy felét külföldön dolgozzák, le ezért telik neki arra a luxusra, hogy itthon nagyvonalúan hobbiból gyógyítsanak. A többieknek régi kis Renaultjuk, Suzukijuk 10 év feletti kocsija van és sokan járnak busszal vagy gyalog/kerékpárral.Ne mert eljönni:)).

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:15:59

@szigetipotyautas:

kedves potyautas, ha az orvosoknak csak azokat kéne ellátniuk, akik fizetnek TB járulékot(*), akkor pont elegen lennének, és még rendes fizetést is kapnának, és nem lennének sorbanállások.

de a potyautasokat is el kell látni, amit a potyautasok aktívan kihasználnak.

(*) meg azokat a gyerekeket, akiknek a szülei fizetnek TB járulékot meg azokat az időseket, akik aktív korukban fizettek TB járulékot

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 09:17:15

@Mészáros Laci: nem, kedveském. A felsoroltak többségével nem egy totálisan kiszolgáltatott helyzetben lévő ember találkozik, aki szó szerint a saját vagy hozzátartozója életét kénytelen rábízni.

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:19:02

@csakmotyogok:

vannak körzetek, ahol a háziorvoslás nagyon megéri (kb budapest fele és még néhány jómódú régió). Ott, ahol a körzet tizennégy falu és 60% a munkanélküliség, a kártyapénzből a szoros önköltség sem jön ki (rendelők fenntartása, közlekedés), de ott nincs is háziorvos. Néhány ilyen helyre csábítanak kezdőket, autóval meg ingyen lakással, de hamar elmenekülnek.

csakmotyogok 2014.12.28. 09:19:49

@csakmotyogok: kimaradt :.....az év egy részét vagy felét külföldön dolgozzák...

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 09:20:32

@Mészáros Laci: meg egy méretes lófaszt! Ettől a tahó, tahó maradna, a dilettáns meg dilettáns. A várólisták miatt senki sem okolja az orvosokat. De ha félrekezel vagy (amivel rendszeresen találkoztam) magasról szarik rá, hogy mi lesz veled, azért nehéz mást hibáztatni.

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:21:01

@szigetipotyautas:

ellentmondást vélek felfedezni a sorok között.

amennyiben kiszolgáltatott helyzetben levő emberek bízzák az életüket az orvosra, akkor miért nem fizetnek TB járulékot, miért éhbért adnak az orvosoknak és miért várják el, hogy 48 órás ügyelet végén felelősen és precízen végezzék a munkájukat?

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:23:00

@szigetipotyautas:

ennek a hozzászólásnak az utolsó szavában reljik a válasz a felvetésedre.

micsoda? 2014.12.28. 09:23:07

Gyógyszerfüggőknek lehet beszélni. Olyan, hogy megelőző életmód ismeretlen fogalom. Sajnos ez már a fiatalokra is jellemző. Lásd, a túlsúlyos kategóriában elsők vagyunk.

A "praxistól" függetlenül a magánbeszélgetések során is rengeteg panasz van az orvosok viselkedésére. A pártpolitizálás az egészségügyben is teret kapott, amelyik orvos nem bírja, irány külföld. Volt időszak, hogy orvos még önkormányzati képviselő sem lehetett. Mert milyen diagnózist állapít meg az az orvos, aki éppen dagadt fejjel érkezik a gyűlésről.

csakmotyogok 2014.12.28. 09:23:47

@Mészáros Laci: Nézd, megye székhelyen van 3 háziorvos barát, 2000 fölötti kártya (igen tudom nem lett volna szabad ennyire felduzzasztani a praxist) nyomor,tíz év feletti kis kocsi, és kis lakás, ha már ilyen helyen is gond a megélhetés akkor mi lesz itt? A szegény falvakról ne is beszéljünk.

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:25:40

@csakmotyogok:

2000 kártyából nem lehet megélni, kb 5000 kell hozzá.
ha ebből sok az öreg, abba viszont belepusztul az orvos.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 09:26:23

@Mészáros Laci: hogy más mit csinál, nem tudom. Én fizettem vastagon, amíg volt munkám és a kötelező TB adót fizetem most is, hogy egy fillér bevételem sincs.

csakmotyogok 2014.12.28. 09:29:12

@Mészáros Laci: 5000? Nem ismerek 5000 kártyaszám feletti dokit. Ennyibe is majd bele pusztulnak.Persze, hogy sok az öreg, elöregedő társadalom vagyunk, az ország harmada nyugdíjas.

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:31:48

@szigetipotyautas:

"a kötelező TB adót fizetem most is" - akkor most én fizetem a te ellátásodat is, mert a havi párezer forint pont semmire nem elég. csak annyit szeretnék, hogy amikor sorbanállunk a rendelőben, akkor a rendes járulékot fizetők külön sorba álljanak, és előbb velük foglalkozzanak. a potyautasok várják ki a sorukat, és ha a rendelés végén jut idő rájuk, akkor kerüljenek sorra.

lófüle elemér 2014.12.28. 09:32:31

Mostanában mindenhol elszaporodtak a láthatóan a bloggazda által írt kamu történetek.

Mészáros Laci 2014.12.28. 09:33:24

@csakmotyogok:

vannak 5000-es körzetek, de ott a körzetet vivő orvos már (orvos) alkalmazottat is foglalkoztat, az alacsonyabb fix költségek miatt jobb hatásfokkal tud dolgozni, mintha ugyanennyi embert két praxis vinne el.

BKV reszelő 2014.12.28. 09:35:12

@csakmotyogok: "Matekozzunk. Ha százan fizetnek 10000-et és ebből 80-an vesznek igénybe 10000000 akkor mi lesz az eredmény? Aki nem hal meg harmincéves korára arra bizony ráköltünk nem 10 hanem több 10 milliót. Tehát nincsenek egálban."

Ez a duma egészen addig megállta a helyét, amíg az ember nem tudta lekérdezni, hogy mibe kerül...amióta le tudja kérdezni, azóta csodálkozva látja, hogy rengeteg olyan tételt is elszámolnak rá, amit nem is látott és még így is a befizetései alatt van a kiadás. Elfogult vagy, nem is kicsit, tehát nem vagy alkalmas a vitára.

bodripisti 2014.12.28. 09:35:46

@BKV reszelő: sztem a fő probléma, hogy általánosítunk és ebből messzemenő következtetéseket vonunk le. A porbléma ennél sokkal összetettebb.
Pl., ha fizetést vesszük alapul, akkor nem létezik olyan, hogy orvosi fizetés...Ezzel szemben van jól kereső orvos, aki a nyugati fizu többszörösét is simán zsebre teszi és van rosszul kereső orvos, aki napi 12-14 óra klinikai munkáért majdnem annyit kap, mint Gizike a műkörömépítő stúdióban. Cserébe sötétben jöhet-mehet.
Sok orvosnak esélye sincs, hogy mellékeshez jusson, mert egyrészt nem is lát beteget (ld. pl. radiológus) vagy a beteg már nem él, esetleg csak a mikroszkóp alatt találkoznak (ld. patológus), ill. a igen ritka, hogy a műtét után őt keresik (aneszteziológus).

Aztán ott a ranglétra kérdése. A Mo.-on honos rendszerben a nagyhalak körbeveszek egy relatíve kis méretű etetőkosarat, míg a kishalak azt eszik amit a nagyhalak kipottyantanak, esetleg amit a víz észrevétlenül elsodor.

Nevetséges a bérfeszültség is, ami az egyes szakterületek között húzódik. Ugyanolyan orvosi diplomás emberek nem fognak a korábbi évfolyamtársuk fizetésének a töredékéért itthon gürcölni. Arról már nem is beszélve, hogy a rezidensek itthon tartása érdekében kifizetett ösztöndíjnak csúfolt bérkiegészítés meghaladja a szakvizsgával járó magasabb kereseti kategóriával járó bérnövekményt. Magyarul a friss szakorvos hivatalosan kevesebbet keres, mint a tapasztalatlanabb, önállóan munkát nem végző kollégája...LOL! Persze a csavar ott van, hogy a szakorvosnak már saját betegei vannak, akiktől viszont "zsebpénzt" kap. Ergo szakorvosként az az ember érdeke, hogy a paraszolvencia rendszer fennmaradjon...Magyarország, én így szeretlek!

Amúgy ha száz aktív kereső összedob 10-10ezret az tényleg egymillió, ami pont fedezi Gizike nyugdíjas nagymamájának a kemoterápiáját fél hónapra (kiegészítő vizsgálatok és kórházi ellátás nélkül)...és sajnos csak a rákos betegeket alapul véve az arány nem 1:100-hoz. És ugye Mo.-on nem ez a vezető halálok. És akkor még a krónikus- és népbetegségekről nem is beszéltem...és így tovább..

BKV reszelő 2014.12.28. 09:36:39

@szigetipotyautas: Ö...magad írtad le, hogy jól keresnek. Akkor mi is a probléma? Elkéri a 10-20000-et fél órára, de amikor olyasmit kell csinálni, ami pénzbe kerül, beutal az államiba...dupla haszon. Abba kéne hagyni a sírást.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.28. 09:43:24

@szigetipotyautas: a magánpraxisban mindenki annyit kér amennyit akar. ha megfizetik azt jelenti, hogy van igény rá. ha megnézzük, hogy egy márkaszervizben mennyi az óradíj akkor szerintem kb ugyanannyiért kapsz kardiológust mint autószerelőt.

csakmotyogok 2014.12.28. 10:16:23

@BKV reszelő: No, hogy ki az elfogult azt csak hagyjuk. + én nem vagyok csőlátó veled ellentétben:)).

Tudatos Anyák Csoportja 2014.12.28. 10:25:54

@nomad: Az milyen, mikor a műtő orvos a 86 éves nagyim combnyaktörésére 3 szegecset tett be, mert az volt az előírás, pedig tudta, hogy 4 kellett volna? A mamám csak nem tudott fájdalom nélkül lábra állni, hát egy hét múlva újra műtötték és betették a negyedik szegecset is. A műtőorvos megyéből érkezett, mert az volt az előírás. Az osztályos orvos, aki idült alkoholista, nem adott a mamámnak vért, pedig mindkét egészségügyben dolgozó lánya kérte, adjanak vért, mert oxigénhiányos lett. Hiszen eleve idős is és két nagy műtétet mégis szépen kibírt. Az egészsége és az agya is ezen felül rendben volt, szellemileg frissen, ápolta az Alzheimer kóros nagyapámat. A műtét utáni napon tulajdonképpen megfulladt, vér hiányában a saját testvére karjaiban halt meg. Az osztályos orvos az anyám kiborulására csak a vállát vonogatta: nem az én betegem volt! Ha megvárnak, amíg a munkából én is beérek a kórházba, az orvos ma már nem praktizálna, mert simán agyonverem. A nagyapám fél éven belül halt meg. Még minden gyereke dolgozott, nem volt pénzük nővért fogadni mellé, a szociális otthonba került be. Ott eleve fogalma sem volt, hol lehet és hol a nagymamám! A betegtársai összeverték, comb és bordatörései lettek, amit az ápoló személyzet "nem vett észre"! Anyámék vitették át a kórházba, babapózban halt meg, nem bírta a lábait kinyújtani sem. Így a mamámat műtő orvos mindkét nagyszülőmet megölte. Persze következmények nélkül. Mint ahogyan a nagyapám halálba verésének sem lett következménye. Elsikálták azt is.

Tudatos Anyák Csoportja 2014.12.28. 10:30:12

Bocsi, nem a műtő orvos, az osztályos orvos volt a ludas!

benooo 2014.12.28. 10:33:47

@Mészáros Laci: ez annyira igaz, hogy háromszor el kellett olvasnom, hogy a cikk után lenyugodjak. Köszönöm.

Tudatos Anyák Csoportja 2014.12.28. 10:39:30

@csakmotyogok: Adnék egy kis háziorvosi felvilágosítást: az egyik, akit ismerek, üzemorvos is. Több, egy időpontra kiírt rendelése van, mindet pénzért végzi ugye, de miután egy időpontra tett vagy három céget is, így ugye csak minden harmadik alkalommal jelenik meg ott, ahol várják. Lovardája van, disznókkal, lovakkal. Több gyereke, persze több anyától. Háza néhány. A gyerekei megélhetését és a volt asszonyokét is megfelelően megszervezi. Tehát sajnálni rohadtul nem tudom.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.28. 10:53:36

@Tudatos Anyák Csoportja: először is nem szegecs hanem csavar. a szokás az, hogy 3 darab 6,5mm es "C" típusú spongiosa csavart (vagy alternatíváit mint az Uppsala csavar) vagy 2 darab 7,3mm-es "C" típusú spongiosa csavart rakunk be. egy kis termetű nőbe ember nem rak be 4 darabot még a 6,5-ösből se (vagy azt hazudja, hogy berakott és abból kettő valahol perforálja a combnyakat és az ízületben van) max egy 2 méteres 120 kilós férfibe mert egyszerűen nem fér el a combnyakban én csak tudom, csináltam párat, szerencsére nem az utóbbi években, mert benőtt a fejem lágya.
a nagy hiba egyébként az, hogy magyarországon nagyon ragaszkodnak a Manninger-féle agyament ötlethez, hogy combnyaktörést csavarozni kell minden áron és ráadásul az első 6 órában. 70 év felett a beteg nem tud 3 hónapig tehermentesíteni. ebben a korban a gyors mobilizáció sokkal fontosabb így ezeknél a betegeknél protézist kell beültetni.
vért meg akkor adunk ha kell, nem akkor amikor a család úgy gondolja. mennyi volt a hemoglobin. nálunk pl jelenleg a határ 7,5 ha e felett vért adsz akkor azt írásban kell indokolni mert ha nem indokolt akkor súlyos testi sértésnek minősül.
szóval el lett ott tolva valami de nem az amit magácska gondol.

Mészáros Laci 2014.12.28. 11:03:39

@BKV reszelő:

".amióta le tudja kérdezni, azóta csodálkozva látja, hogy rengeteg olyan tételt is elszámolnak rá, amit nem is látott"

ha lekérdezed, mennyit költenek rád, olyan vicces számokat látsz, hogy elkerekedik a szemed. egy nagyobb biciklis esésem után a szakrendelőben három öltéssel varrták össze a homlokom, "bőrvarrat 349 forint" meg olyan is van, hogy "vérzéscsillapítás kötéssel 138 forint" - és ehhez kell egy sebész szakorvos, egy asszisztens, aki adja neki a steril csomagolásból kivett steril varrókészletet (egy öltés egy tű) és még egy asszisztens, aki közben írja a számítógépbe az elvégzett beavatkozásokat, hogy le tudjam kérdezni.

Ezekből a tételekből kellene fenntartani a járóbeteg szakrendelőt.

csakmotyogok 2014.12.28. 11:11:24

@Mészáros Laci: Igen ,mivel az OEP jó esetben 1/10 v. 1/20 árat fizeti a valóságosnak. Van olyan vizsgálat, aminél 1/100-ot fizet. Sokat ismételt fodrász hasonlatom, olyan mintha 200 forintért teljes hajfestés, hajvágást, szárítást kérnék, és még én lennék felháborodva, hogy : én fizettem.

Mészáros Laci 2014.12.28. 11:15:21

@csakmotyogok:

A következmény pedig az, hogy az OEP azt mondja: "nem fizetem meg a valós költséget, mert tudom, hogy belehazudsz mást is, és nem tudlak ellenőrizni", a szakrendelő pedig azt: "belehazudok mást is, mert amit az OEP fizet, abból nem tudom fenntartani a rendelőt, és nem tudom kipréselni belőled a valós költségeket."

deadlock.

csakmotyogok 2014.12.28. 11:18:38

@Mészáros Laci: Csak az a baj behazudással együtt is rémesen kevés, ezért nem jut műszerre gyógyszerre, személyzetre.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 11:25:43

@Mészáros Laci: legalább ne hazudnál ilyen ordasat! A múltkor kiszámoltam, hogy a cukorbetegségem ellátása messze nem kerül annyiba, amennyit évente még így is befizetek. Arról nem beszélve, hogy húsz éven át meg annyit fizettem (saját járulék + munkáltató által fizetett összeg), amennyit te egy élet alatt nem keresel meg. Szóval lehet kussolni.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 11:29:28

@Mészáros Laci: és nem hazudsz bele? Látok néha a betegéletútban olyanokat, hogy a hajam égnek áll. Kedvencem az a doki, akinél egyszer jártam, a betegéletutamban mégis kétszer szerepelt. Másodszor egy szombati napon, amikor nem is rendelt...

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.28. 11:30:23

@BKV reszelő: így van. Sajnos. Szülészeti ellátásom még nem volt. :D

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.28. 11:48:56

mielőtt itt bárki elkezd filozofálni a biztosításról meg a költségekről, el kellene olvasni egy gyorstalpalót arról, hogy mi a biztosítás meg mi a szolidaritáson alapuló biztosítás, akkora marhaságokat olvas itt az ember, hogy néha kétségei vannak, hogy a 4 osztálynál többje van az ide írogatóknak.
@szigetipotyautas: majd ha szépen retinopátiád lesz és lézeres kezelésre szorulsz, majd ha nephropáthiád lesz és dialízisre szorulsz, majd ha mikroangiopáthiád lesz és szedheted a Prostavasint akkor majd rád költik a tízszeresét annak amit eddig befizettél. ha meg le kell vágni a lábaidat akkor majd a százszorosát (ez sajna minden cukorbetegnél bekövetkezhet).
mondok egy példát (századjára): ha van egy autónk és fizetjük a Cascot akkor:
1 az nem gyűl sehova, tehát lényegtelen hány éve fizeted, csak az számít abban az évben fizetted-e
2 jellemzően negatívba jössz ki (többet fizetsz be mint amennyit ők fizetnek ki neked), de ha egyszer összetöröd a vadiúj mercédeszed akkor változik az arány
3 hiába nem vetted soha igénybe a szolgáltatásait nem kapsz bonus-malus pontokat mert magyarországon olyan nincs (külföldön van, ha rendszeresen jársz szűrésekre, illetve nem veszed túl gyakran igénybe a biztosításodat akkor az egészségbiztosító ad bónuszokat)
4 a szerelőműhely is megpróbál csalni a Cascon, de jellemzően inkább a kliensek csinálják a csalásokat (pont mint a biztosítási kártyával való visszaéléseknél)

defné 2014.12.28. 11:53:36

@csakmotyogok:
Ez a blog azért jött létre,hogy a gazdájának bevételt termeljen.

Az internetes blogok már csak ilyenek pénzt hoznak,főleg akkor ha mindenkit érintő eseteket is lehet olvasni,ami nem feltétlenül köpködés.Lehet minden egyes szava igaz a posztnak,lehet csak részben történt úgy ahogy ki lett posztolva a blogra.

Jól jön a frusztrált emberkéknek,hogy van 1 oldal ahol sározhassák az orvosaikat.Tök mindegy,hogy jogosan,vagy jogtalanul a lényeg:a köpködés.

Ezen az alapon a Tékozló Homár blog is tele van frusztrált posztolókkal,akik nem az orvosokat köpködik,hanem a kereskedelemben vagy szolgáltatóknál történt horror eseteket teszik nyilvánossá.Szóval ez nem teljesen így működik...Nem feltétlen jogtalan köpködés ha megírja valaki,hogy mi történt vele negatív értelemben egy egészségügyi intézményben.Azért lássuk be történnek furcsa érthetetlen esetek is a betegekkel-sajnos.

alprazolam 2014.12.28. 11:57:21

létezik olyan, hogy okmányiroda blog? Mert megnézném. pusztán kiváncsiságból.

csakmotyogok 2014.12.28. 12:19:13

@alprazolam: Én is, vagy olyan blog ,ahol a fodrászokat lehet szidni. Még nem találkoztam, olyannal aki nem csalna lopna hazudna, persze biztos van olyan fodrász,aki tisztességes, csak még nem találkoztam vele:).Vagy olyan blog,ahol a gázszerelőket lehetne szidni? Hát azok sem dolgoznak meg a pénzükért, vagy az autószerelőket? A legutóbbit, de felnyomnám a NAV-nak..stb- stb.

Kommentelő k.m.n. 2014.12.28. 12:27:21

Elégé felhúzott a poszt, ezért elnézést a kicsit indulatosabb hangnemért.
Szóval, ez a poszt úgy baromság, ahogy van...

Egy vény nélkül kapható emésztéssegítő enzimkészítmény mégis hogy a nádirigó pelyhes f***ában lehet olyan "méreg", ami tönkre vágja valaki máját, ezzel idő előtti halált okozva??? Ha ez így lenne, akkor a posztoló egy több millió dolláros(!) per megnyerésére esélyes.

Aztán ott van a csodás gyógyulás az Inofolic abbahagyásától már MÁSNAPRA! Egyedül az szerepel jól a mesében, hogy ez valóban étrend-kiegészítő (vagyis nem gyógyszer).

Ha itt a praxis blogon már az ilyen nem receptköteles készítmények is gyilkosnak vannak kikiáltva egy meglehetősen gagyi hatásvadász címmel, akkor el se tudom képzelni, hogy például egy amiodaronról (melynek valóban komoly mellékhatásai lehetnek, és több dolgot is rendszeresen ellenőrizni kell) mik lennének leírva. Az biztos, hogy a patás ördög vasvillástól nem kapna annyi negatív kritikát, fikázást mint a gyógyszergyártók és orvosok, akik felírták szerencsétlen betegnek, akinek igaz, hogy 3-4 végstádiumú krónikus betegsége volt, de a "gyíkos gyócce'" nélkül még 10000 évig élt volna...

És igen a címadás. Javaslom a FB-on divatos "Megbízott az orvosokban, míg meg nem tudta, hogy mit szedettek vele éveken keresztül" vagy "10 hihetetlenül erős méreg, amivel az orvosok titokban gyilkolják a betegeiket", "HIHETETLEN, milyen gyilkos szereket írnak fel nekünk!" esetleg "Megbíztam az orvosomban, amíg meg nem tudtam, hogy másodállásban chemtrail-pilóta" címeket kitenni az Index-főoldalra, hogy még nagyobb kattintásszám legyen generálva.

BKV reszelő 2014.12.28. 12:37:07

@Mészáros Laci: Esetleg kéne még egy asszisztens, aki kávét főz, egy pedig, akinek nagy a csecse...hát persze. Meg kéne két kínai rabszolga, akik a kertet gondozzák, amíg a sebész varr, hiszen neki csak az öltésért jár minden, nem? Nem. Essél vissza a ló másik oldalára, mert a túloldal nevetségesebb. :D

BKV reszelő 2014.12.28. 12:39:02

@szigetipotyautas: Nekem volt már sok rtg-nem, de még sebészeti beavatkozásom is. :D Akkor lenne ez az egész tiszta, ha a betegnek igazolnia kéne azt, amit a kórház vagy az orvos elszámol rá. Lenne érdekesség naponta! :)

lioliom 2014.12.28. 12:50:02

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
És mind kettő életet ment,ha jól dolgozik és nem ment,ha elszúr valamit!

csakmotyogok 2014.12.28. 13:04:48

@lioliom: Igaz,csak 1 autószerelő nem tanul érettségi után még 11 -14 évet és nem kell neki állandó nagy összegű továbbképzéseket fizetni.

csakmotyogok 2014.12.28. 13:06:05

@Kommentelő k.m.n.: Bocsi, olyan jót vihogtam. Sajnos teljesen egyet kell értsek a hsz-dal.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.28. 13:13:44

MINDEN gyógyszer méreg, és MINDEN gyógyszer tönkre teszi a májat.

Kivétel nélkül.

Ezért kellene észhez térni, és a megelőzésre figyelni, ahelyett a felelőtlen hozzáállás helyett, hogy ha majd baj lesz, akkor bekapdossuk a megfelelő bogyókat, és majd meggyógyulunk tőle.

Hát nem :(

R. Igor Mortis 2014.12.28. 13:14:54

Ismerem a Dipankrint, hajjaj!

Engem gyíkká változtatott.
De már elmúlt.

Amúgy az orvostársadalom legalja a nőgyógyászok, és amit művelnek. (személyes véleményem szerint)
Főleg az az egy bizonyos doki, akinek a Jó Isten, Manitu, Buddha, Allah, Jahve, szellemek és Odin (Wotan) stb. se adja, hogy még egyszer az életben találkozzunk, mert a szülőágy mellett is csak az éppen szülő szerelmem könyörgése mentette meg egy kiadós és alapos veréstől, amilyen egy utolsó, bunkó, flegma tahó volt. Szépen beszedte a lóvékat a terhesség alatt, választott orvos lett volna a szüléshez, végülis eljött (miután saját felelősségre elvégeztettem az ilyenkor rutin dolgokat a szülésznővel (egy angyal) és a nővérkékkel). Ilyen közel még nem voltam a fogházhoz életemben, azóta tudom azt is, hogy elképesztő akaraterőm van, mert pl. ma is be tudnék neki maszatolni két egyformát, és akkor mégsem tettem. (ráadásul kifejezetten halvérű vagyok általában)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.28. 13:21:23

A Dipankrin egyébként NEM szívgyógyszer, hanem egy vény nélkül kapható, emésztőenzimeket tartalmazó szer.

A karácsonyi, meg a húsvéti nagy zabálások előtt szokták reklámozni a kontrollját vesztett népnek.

Hosszabb távon nyilván diétázni kellett volna, és nem ezt a szart szedni.

Túrós (törölt) 2014.12.28. 13:46:43

"honnan tudja egy beteg aki nem végzett orvosit?" cöh néha még az orvosit végzett orvos sem tudja

Mészáros Laci 2014.12.28. 14:10:04

@szigetipotyautas:

nem szeretném a személyes adataimat, ügyfélkapu belépési jelszavamat, taj számomat nyilvánosan megosztani, ezért aztán rád bízom, hogy mit hiszel el nekem és mit nem. a konkrét forintokat akkor néztem meg az OEP betegéletút nyilvántartásában, amikor megírtam. voltak 1000 forint fölötti tételek is (a tetanusz injekció, például), és még drágábbak is, mint pl a kétoldali koponyaröntgen, merthogy ki akarták zárni a koponyaalapi törést, de azt a röntgent el is végezték.

ha elromlik a cirkó és kihívok egy szerelőt, 24 ezer forint alatt akkor sem úszom meg, ha egy szűrő tisztításból áll az egész. ha nem kértem volna számlát, talán olcsóbban megúszom.

defné 2014.12.28. 14:43:18

@szigetipotyautas:

De ez valahol csalás nem?

Többek közt azt sem értem,hogy ez soha nem derül ki egy orvosnál sem,hogy el nem
végzett vizsgálatokat írnak be? Hogy létezik az,hogy aki észre veszi,hogy a TAJ száma
alatt olyan beavatkozások vannak feltüntetve,amiket vele ugyan egy orvos sem csinált
nem jár utána.Érthetetlen.

Kommentelő k.m.n. 2014.12.28. 14:50:23

@csakmotyogok: Örülök, hogy sikerült pár vidám másodpercet szereznem :)

Komolyabbra fordítva: ebben a postban (is) konkrét márkanevek hangzanak el (pl. Dipankrin) mégpedig olyan kontextusban, hogy "miért szedettek vele mérget [...], a Dipankrint, mert az teljesen tönkretette a máját".
Azt mondanom se kell, hogy a negatív állítások semmivel sincsenek alátámasztva, sőt szakmai szempontból még az is kérdéses, hogy egyáltalán valóban erről a gyógyszerről akart íródni ez a poszt, nem pedig más készítményről.

Mindez nagy nyilvánosság előtt történik, hiszen ez a blog bejegyzés kikerült (ha jól tudom) a legolvasottabb magyar internetes hírportál főoldalára.

Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi történne, ha unalmamban elküldeném ezt a blogbejegyzést a Richternek ill. valamelyik ügyvédjének, hogy kérem itt a termékük méregnek van kikiáltva...

Aztán más gyártók termékei és kórházak is névvel szerepelnek a blogon, általában szintén parttalan mocskolódásnak kitéve, anélkül, hogy saját nézőpontjuk ismertetésére esélyük lenne.

Kisz Dinyo 2014.12.28. 14:54:44

Mikor jönnek már végre az emberek h az orvos ellenérdekelt a gyógyulásban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.12.28. 14:58:18

@csakegybeteg: Nem tisztem védeni az orvosokat, de azért a többség normális (velem legalábbis), nem szabad általánosítani! "

Szoval te vagy az átlag?
Szabómesterek is rendes emberek mégis van kókler köztük
Csak a szabó újraszabhatja az elbaltázott ruhát, míg az orvos nem.
Ezek a posztok nem is az általánositásokrol szólnak, hanem az egyedi trehányságrol vagy hozzá nem értésröl
A gyógyitásra esküdtünk, mondják. Én meg villanyszerelésre , oszt mégis elbaltáztam munkát
Ha nem veszem észre ugy elitélnek mint a sicc
Orvost is? Nagyon sok kell hozzá és nagyon bizonyithatóan ha nem tud kibújni a felelősség alól, de nem egy eset volt amikor elitélték és mégis tovább dolgozhattott a kórházban
A megitélt pénzösszeget meg kifizette a kórház/fenntató önkormi

És én is elmodom, maximálisan és még azon túl is rendesek voltak velem az orvosok, pedig nem keveset jártam hozzájuk. Nem egyszer berontva a kórházba hogy jaaaaj, meghalok azonnal EKG stb.
És megcsinálták többször is, pedig tudták hogy nem volt a szivemnek baja

Ettöl még a vakbelest hazaküldeni gyomorrontással, aki később belehal, több mint hibázás.

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.12.28. 15:09:21

@Mészáros Laci: ha az ügyelet végén esik be valaki heveny vakbélgyulladással, azt is meg kell operálnia, különben a hozzátartozók (akiknek kétharmada egyébként nem fizet TB-járulékot) írnak egy posztot a praxis blogra."

Vagy hazaküldik gyomorrontással, esetleg virusfertőzéssel mint olvasható volt
És bizony beperelték a dokit és nyertek

Tuttad hogy a szociális segély,és más segélyek térítésmentesen jogosultak a társadalombiztosítási támogatásra?
Tuttam hogy nem!

csakmotyogok 2014.12.28. 15:15:39

@Mészáros Laci: Ne hidd én ue számla nélkül 22 ezret fizettem:(( .30 perc munka.

csakmotyogok 2014.12.28. 15:19:44

@horex: Hát ,tavaly 1 okos villanyszerelő, úgy bekötötte a kazánomat, hogy az tönkrement. Ugye tudod mennyibe került?S azt is hogy nem fizette ki az okozott kárt. Simán megússzák,én elég sok elítélt orvosról olvastam. Itthon mindig a beteg nyer ha perel. Még akkor is ha ő is felelős volt.

Mészáros Laci 2014.12.28. 15:20:37

@horex:

"Tuttad hogy a szociális segély,és más segélyek térítésmentesen jogosultak a társadalombiztosítási támogatásra?"

tudtam, hogy JOGOSÍT, és ennek az eredménye, hogy az ellátásra JOGOSULTAK harmada fizet járulélkot.
aminek az eredményét láthatjuk: a lányom befejezi az orvosit, és NEM marad itthon, és az első külföldi éve végén farzsebből visszafizeti a tandíjat. és nem mondhatom neki tiszta szívvel, hogy maradjon.

csakmotyogok 2014.12.28. 15:21:13

@horex: Szerintem mindenki tudja, de ugye akkor ők nem befizetők, azzal nem nő az eü-re fordítható összeg.

csakegybeteg 2014.12.28. 15:23:29

@horex: Soroljam fel neked hányszor volt problémám? Összesen 2x, az egyikre majdnem rámentem. Viszont hálás vagyok annak a dokinak aki észnél volt és megmentette az életemet (nőgyógyász volt!). Az eltelt 45 év alatt viszont sokkal több olyan orvossal kerültem kapcsolatba akikkel elégedett voltam, mert meg gyógyítottak!
Nem is azért írtam hogy általánosítsak, azt megtette a poszt írója : "Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!"
Ezt nem fogadom el mert nem igaz! Ezzel be is fejezem ezt a témát, hiszen a poszt rettentően zavaros és nagyon kételkedem abban, hogy bármiféle valóság alapja is lenne.

Mészáros Laci 2014.12.28. 15:23:42

@horex:

"Vagy hazaküldik gyomorrontással, esetleg virusfertőzéssel mint olvasható volt"

Természetesen ilyen is van, mert az orvos is téved, és a hülyébb orvos gyakrabban téved, mint az okos. Meg az is lehet, hogy 48 órás ügyeletben már színes karikákat lát és benézi a diagnózist, persze be lehet perelni.

Mészáros Laci 2014.12.28. 15:27:38

@defné:

IGEN, EZ CSALÁS.

van egy hazug finanszírozási rendszer a 349 forintos bőrvarrattal, és van egy hazug ellátórendszer, amelyik próbál minden lehetséges tételt kétszer felszámítani, különben nem tudja kifizetnia villanyszámlát, fűtést, az elhasznált anyagokat és a személyzet (nevetségesen alacsony) munkabérét.

amelyik szakorvos becsületesen csal, csak annyit hazudik hozzá, hogy éhen ne haljon, amelyik szakorvos rákap a csalás ízére, sok pénzt fog keresni. ebből is látszik, hogy a "hazugság ellen hazugság" nem jó módszer.

2014.12.28. 16:51:04

@Mészáros Laci: Tudod, nagy demagóg vagy te! Én fizettem életemben Magyarországon rengeteg TB járulékot. Tudod, magas kereset. Kórházban csak látogatóban voltam, ha bajom volt, fizettem a magánt.
Most külföldön élek, Tehát nincs magyar ellátásom. Ha legközelebb orvosnál jársz, gondolj arra, hogy az én befizetéseimből szerelték fel a rendelőt. És ne vedd igénybe.

2014.12.28. 16:59:08

@polyvinyl: Mondjuk nem teljesen világos, hogy egy enzim kivonat hogyan teszi tönkre a májat. Mert a hasnyálmirigyet tönkreteheti, folyamatos zabálása ugyanis arra készteti, hogy ne termeljen hasnyálat. De hogyan teszi tönkre a májat?
A carbo-activatus is tönkreteszi? vagy a Prónay por????

2014.12.28. 17:06:14

@polyvinyl: Hosszabb távon nyilván diétázni kellett volna, és nem ezt a szart szedni. "

Már megint bejött.... nem beszél, nem lát, nem hall és nem gondolkodik... a majom.

Először : biztos, hogy a szösszenet írója nem a Dipankrinra gondolt. Ennyi eszed neked is lehetne.
Másodszor: ha az orvos Dipankrint ír fel tartós szedésre, akkor nyilván sérült a hasnyálmirigy termelőképessége. Ez nem húsvéti túlzabálás, hanem tartós szedés . Folyamatos. Tudod, mi a jelentése?
Harmadszor: a Dipankrin nem vérbe szívódó gyógyszer, így a máj nem szűri ki. Ezért nem is nevezhető méregnek. Ez is azt támasztja alá, hogy elírás történt.

2014.12.28. 17:15:10

@csakegybeteg: Ezzel én is így voltam. Nagyon hálás voltam az orvosoknak, ki is fejeztem bőkezűen. Aztán 35 év után az első beszélgetésen Angliában megmondták, mi okozta a 35 év kínjait.... és mintegy két hónap alatt tökéletesen helyrejöttem... Odahaza voltam nagynevű belgyógyászoknál, voltam kivizsgálásokon, és senki nem gondolt a kézenfekvő okra. Pedig utólag egyértelmű...Emésztési zavarok, fáradékonyság, koncentráció vesztés, alacsony hemoglobin szint...
Glutén érzékenység...
Apámnak vérképzőszervi problémája volt. Aztán kapott egy tüdőgyulladást, a körzeti kijött, beadott neki egy antibiotikumot, aminek a kísérőiratán az állt: sarlós vérszegénység esetén TILOS adni. Apa egy órával élte túl a vizitet...
Anyámat sokízületi gyulladásra kezelték, mintegy fél évig... azt nem értettem, hogy miért csak a bal karja fáj, ha sokízületi gyíulladás... a gyógyszerek hatástalanok voltak.
Hasnyálmirigyrákban halt meg...

Ha összeadnám, milliókba került nekem, hogy leírhassam ezt a pár esetet, azon felül, amit TB járulék címén vontak eddig.

Mészáros Laci 2014.12.28. 17:26:34

@Könnyen elkaptuk, uram!:

a te befizetéseidből látták el azokat, akik betegek voltak akkor, amikor te befizettél.
jövedelmem alapján kb a felső 3%-ba tartozom, szóval az én mai befizetéseimből látják el azokat, akik most betegek -- akár fizetnek, akár nem (kétharmaduk nem fizet).

ennyi pénzért még ilyen ellátást is nehéz nyújtani: az orvosok (egy részének) lelkiismeretére apellál az a sok potyautas, aki úgy akar magas színvonalú ellátást, hogy ennek fenntartásához nem járul hozzá. fizessenek a balekok. a lelkiismeretes orvosok fogynak - elmennek, kihalnak. tizenpár éve még ingyen dolgoztak a sebész rezidensek, sőt ők fizettek, hogy cselédkönyvet kapjanak egy jobb klinikán. ma már lasszóval kell fogni a sebész rezidenst is. és ez még csak a kezdet :-(

Mészáros Laci 2014.12.28. 17:28:42

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!"

Ez nem igaz. Az orvosok EGY RÉSZÉRE igaz - ahogy már fentebb írtam, a postások, rendőrök, villanyszerelők stb egy részére is, sőt: a betegek és a poszt szerzők egy részére is. az IQ haranggörbe senkit nem kímél.

midnight coder 2014.12.28. 17:47:08

@csepke: Ennél sokkal nagyobb baj a mai orvoslásban, hogy a kuruzslók összetartanak. Védik a mundér becsületét akkor is, ha nincs. Mint a cigányok - nem a bűnöző családtagot vetik ki maguk közül, hanem vasvillával mennek a rendőr ellen aki el akarja vinni a rokont aki pedig jó csávó, csak a szomszéd öregasszonyt ütötte agyon.

midnight coder 2014.12.28. 17:55:30

@Mészáros Laci: Azt azért kötve hiszem, hogy egy év után farzsebből visszafizeti. Egy orvos kiképzése alsó hangon is vagy 20 millió forint, annyit egy kezdő orvos kinn sem egykönnyen hoz össze, különösen ha lakik is valahol. De tény, hogy ha fiatal orvos lennék, akkor én is kinn lennék. Persze az is igaz, hogy ha fiatal szoftverfejlesztő lennék, akkor is. Csak már nem vagyok fiatal.

Mészáros Laci 2014.12.28. 19:08:15

@midnight coder:

Nemléxem, mennyit írattak alá a kezdéskor, de nem 20 milkát. De túloztam az egy évvel. Egyébként nem is kell rögtön visszafizetnie.

Szoftveresként itthon is találni versenyképes bért. Orvosként nem ( kivéve néhány pesti háziorvosi körzetet).

zsázsika 2014.12.28. 20:40:03

tudom, hogy csak egy mezei, IQ szegény orvos vagyok, de a Dipankrin egy hasnyálmirigy elégtelenség esetén szedhető emésztést segítő gyógyszer, olyan a szervezetben egyébként is termelődő enzimek pótlására, ami valami miatt nem termelődik eléggé. Nem teljesen értem, mi köze van a szívgyógyszerekhez és miért volna méreg, ha valamit egyébként is termel a szervezet... Az Inofolic szintén táplálékkiegészítő, csak olyan anyag van benne, amit egyébként is megeszünk, szintén hiánypótolásra kell.Ettől legfeljebb elmúlik a hajhullása, nem előjön....Másnapra pedig biztosan nem múlik el... Szóval, valami fatális félreértés az egész...

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2014.12.28. 21:25:33

@Tudatos Anyák Csoportja: Illik válaszolni. A családom jó része az egészségügy dolgozói állományából került ki. Akinek elfogy az életereje az meghal, adhatsz neki bármit, igenis van PEV (pszichoszomatikus energia vesztés) ami bárkit elvihet, életkortól függetlenül. Csontban, ízületben nagyhatalom a magyar sebészvilág. A combnyaktörés régen halálos volt simán. Anyámnak egy hosszú álványcsavar tartotta a gömbcsuklót, két összecsavarozott laposvas fogta közre a törést, ameddig megerősödött, A lapovasakat később kivették. Az összes műtétet gerinc érzéstelenítéssel végezték, mert nem lehetett altatni. Üdv

defné 2014.12.28. 22:34:48

@BKV reszelő

Pontosan így van.Ahogy belépsz a rendelőbe a TAJ számod alapján már nézik is a gépben,hogy biztosított vagy,vagy nem.Ha nem vagy már jelzi is az asszisztens,és bizony csak nagyon sürgős esetben látnak el,vagy le kell perkálni a vizsgálat összegét számla ellenében.

Ez esetben én sem értem a sok,nagyon sok,rengeteg potyautast, akik ingyé' kezeltetik magukat.Azt meg hogy??

Alaister Grand 2014.12.28. 22:44:21

Ami az IQ nukut illeti, hááát... poszterina sem lehet büszke. :)
Sebaj, valakit kell okolni, értem én. De sajna az öregek meghalnak. Ez a világ rendje.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.12.28. 23:19:46

Nincs szüksége pajzsmirigyhormonra, csak benezte a kollega, de most mar szedje, mert erre beallt a szervezete? :)))
Ez csak valami vicc, ugye?

A posztert nem akarom bantani, de ha tenyleg ezt mondtak neki, akkor az endokrinologust kene szelsebesen otthagynia, ha nem, akkor meg a posztolgatast abba.

Sapika 2014.12.28. 23:34:52

Sztem a Dipankrin nem méreg. Egy átlagos nyugdíjas korú legalább féltucat, ennél jóval veszélyesebb gyógyszert szed be naponta.

Végül is minden gyógyszernél mérlegelni kell a kedvező és kedvezőtlen hatások gyakoriságát/valószínűségát, de speciel a Dipankrinnál a gyógyszer hivatalos leírása semmilyen veszélyt sem tartalmaz. Émelygés, hányás, székrekedés, bőrkiütés fordul elő ritkán, és ha ilyesmi fellép, akkor abba kell hagyni a szedését.

Lehet, hogy az orvos egy más gyógyszerre mondta azt, hogy méreg? Például egy koleszterin-csökkentőre (statin szóra végződő hatóanyagok) melyek tényleg tönkre tudják tenni az arra érzékenyek máját?

reepach 2014.12.29. 09:23:13

Ez a poszt (és a kommentek többsége) jellemző a szerény képességű, de (Mici mackóval ellentétben) rosszindulatú emberek vagdalkozására.
Elindulva a kályhától, a Dipancrinnak SEMMILYEN komoly mellékhatása nincsen, a máj működésére pedig - áttételesen - kimondottan jó hatással van. Ennek ismeretében tessenek értelmezni a posztoló sirámait!

reepach 2014.12.29. 09:26:44

@Sapika: A statinok sem tudják tönkre tenni az "az arra érzékenyek máját", olyannyira nem, hogy bizonyos májbetegségekben (NASH) kimondottan előnyösek. A statinok (egyébként nagyon ritka) mellékhatása nem a májkárosodás, hanem a rhabdomyolysis és következményes veseelégtelenség, sok tízezer beteg közül 2 esetben találkoztam ilyennel. A poszt úgy, ahogy van, tömény marhaság.

Sapika 2014.12.29. 16:36:29

@reepach: "A poszt úgy, ahogy van, tömény marhaság" Sztem inkább kép a világról. Sajnos (vagy hál'istennek) nem vagyok orvos, de úgy képzelem a dolgot, hogy a doki elmagyarázza a betegnek:
Önnél a béta-herpionodefurgurátor-forte szedése az egyik ritkán előforduló mellékhatását eredményezte.
Ebből a beteg természetesen csak annyit ért meg, hogy az a rohadék körzeti valami mérget írt fel neki. Gondolom, az általa szedett 28-féle gyógyszer nevét nem tudja fejben tartani, így egy idő után a kimondhatatlan nevű gyógyszer valami egyszerűbbel helyettesítődik a fejében.
A PISA tesztek szerint az alapfokú és középfokú ismeretek szintje hazánkban folyamatosan romlik, pláne ha mondjuk a sanghaji övezethez hasonlítjuk, így javulás a téren nem is igen várható.
De még az index is arról írt a múltkor, hogy egy zseniális német találmánnyal ki lehet szűrni a levegő hidrogéngáz tartalmát, így lesz majd olcsó és tiszta üzemanyag bőven. Ami azt mutatja, hogy az egész szerkesztőségben egy sem akad, aki az általános iskolai kémiatudást elsajátította volna.

kakukkboy 2014.12.30. 17:37:34

@szigetipotyautas:
A gond a dilibogyó mibenléte. Simán emésztést segítő Dipankrin még marékkal beszedve sem halálos, legföljebb jól megpurgál-megfo.at.

Tudatos Anyák Csoportja 2015.01.01. 18:26:19

@csak néha benézek ha marhaságot látok: a fél rokonságom egészségügyben dolgozott. Nem hazudok és a lényeg az, nem azért nem adott az osztályos orvos vért a nagymamámnak, mert nem kellett, hanem azért, mert nem ő műtötte. Aki meg műtötte, az csak műteni járt hetente kétszer. Elég nyilvánvalóan kell a vér, ha nehezen kap levegőt, verejtékezik és sápad. Délután is, este is, másnap reggel is, majd aznap délelőtt a testvére karjaiban meghal. Szólt az orvosnak mindkét lánya, akik 30 éve nővérek voltak ugyanabban a kórházban. Szólt a nővér unokatestvérük is. Csakis azért nem lett az orvos perelve, mert flegmán kijelentette, a boncolás során úgyis találnak majd más halálokot, mert idős volt. Én csak azt nem értem, mi jogon dönt az orvos amúgy egészséges ember életéről negatív irányban csak azért, mert szerinte már túl idős? Ha úgy egyébként meg ellátja önmagát, a férjét és tiszta a tudata? Két dolog nagyon hiányzik az egészségügyben: a normális fizetés és a felelősségre vonás.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.01.01. 19:23:57

@Tudatos Anyák Csoportja: ugye nem mondja komolyan, hogy csak az operatőr adhat vért a betegének? a felsorolt tünetek félszáz más betegségre is jellemzők (lehetett mondjuk tüdőembóliája is, vagy szívrohama, szívelégtelensége - ezeknek mondjuk kifejezetten nem tesz jó 2-3 egység vér gyors beadása). labort meg ugye csinál az ember és ha ott virít, hogy a Hb mondjuk 4-es akkor mind lehet ezer más okot találni, súlyos mulasztásnak minősül, ha nem kap vért a beteg. ha bárki is a családjában takarítónőnél komolyabb funkciót tölt be az egészségügyben akkor ezt tudja és nem lehet ilyen kamu szöveggel lerázni. de mennyi is volt a Hb?
azt, hogy negatív irányba dönt mire érti? hogy illogikus módszerrel műti kétszer, vagy, hogy nem ad vért?

Kalla Tünde 2015.01.03. 13:36:58

Milyen igaz amit írtál: Magyarországon az orvosok nagy része egy felelőtlen pöffeszkedő IQ- nulla, aki emberek ezreit teszi tönkre a téves diagnózisaival!
És a lényeg az orvosok büntetlenül tehetik ezt meg, és BÁRKI ÉLETÉT ELVEHETIK!

csakmotyogok 2015.01.03. 15:32:24

@Kalla Tünde: Ez már több, mint barokkos túlzás. Nem veszik el senki életét! Pont.
Gyilkossággal vádolni 1 szakmát az már túlmegy mindenen. Mit szólna hozzá, ha azt mondanám a a szolárium üzemeltetők gyilkosok. Mert kimutatható a bőrrák és a szolárimozás közötti ok-okozati összefüggés. Ki kellene írni, hogy a szolárium halált okoz. Vagy mit szólna hozzá, ha azt mondanám, hogy bizonyos testkezelések hipoxitrénerek miómát okoznak? és aki ezt nem közli a vendéggel az gyilkos? Pedig itt pénzszerzésről van szó.A dokik pedig sokszor ingyen dolgoznak. Minden szakmában van tévedés. Az orvosoknál z kevés tévedés is nagy bajjal jár. Másrészt van olyan, hogy ritka kórkép, azt pedig nem kell felismerni, ha valamelyik felismeri + pont, ha nem akkor szomorú. Azonkívül vannak halálos és gyógyítatlan betegségek. Ez a néni is szenvedett 1-2 ilyenben.

tarara 2015.01.04. 20:06:27

@csakmotyogok:

kíváncsi voltam másik topikban mit ír, és lám-lám, itt is a feltétel nélküli orvosvédő mantrát nyomatja. " az orvosok szentek, hiszen hivatásuk van, nem foglalkozásuk,..., az orvosok áldozatok, ..., de lagalábbis szentek, vagy ha még nem , akkor minden orvosi egyetemet végzettet szentté kellene már végre avatni, ők országunk hősei"

Ezt a tévképet le fogjuk rombolni, és a pőre valóságot fogjuk láttatni. A valóság az, hogy az orvosi foglalkozás is egy a sok közül, épp annyi kutyaütő serénykedik ebben a szakmában, mint bármely másikban. Vannak köztük jó szakemberek, de a többség azért lett orvos, met az divatos, elismert foglalkozának számít a közfelfogásban.

De, hogy lássa, nem kötekedni akarok Önnel, abban egyetértünk, hogy méltánytalanul alacsony Magyarországon az adófizetők aránya, a nép rá van cuppanva az ingyenességre, és azt hiszi az alapból jár, amit egészségügyi szolgáltatásban kér. Ez az alacsony adófizetési morál abban is megnyilvánul, hogy a szakmájukhoz értő orvosok is méltánytalanul alacsony bért kapnak az államtól. Dehát ez annakis a követkzménye, hogy a piac nem tudja kiszelktálni az orvosok közül a kutyütőket, és azok sokkal több bért veszenk el a jól dolgozó orvosoktól, mint amennyit megérdemelnek.

tarara 2015.01.04. 21:01:08

@Mészáros Laci:

egyetértek. Magyarországon kádár szelleme továbbra is itt rontja a levegőt, aminek egyik megnyilvánulása, hogy az zemberek azt gondolják, az egészségügyi ellátás jár állampolgári jogon. Amíg ezt a tévhitet nem lehet lebontani az átlagember tudatáan, addig érdemi javulás sem remélhető az egészségügyi ellátás hatékonyságában és színvonalában.

A TB-be befizetett járulékok édeskevésnek bizonyulnak az elvárt szolgáltatásokhoz képest. A magyar kisemberek tömegeinek tudatába be lehet csempészni, hogy az orvosi ellátásához először sokat kell takarékoskodnia, amit elkölt tévére, telefonra, üdítőre, benzinre,.... annak nagy résézt arra kellene megtakarítania előbb, hogy majd késbb orvosi ellátásra lesz szüksége ? Szerintem nem lehet ezt bele verni a fejekbe. Akkor javulás sem lesz, mert ingyenes egészségügyi ellátás nem létezik.

okina48 2015.04.01. 13:29:14

@Mészáros Laci: Mindig is az volt a véleményem,hogy az orvosi karon megszüntetném az "osztályozást"!
Csak egyszerűen a " kitűnően megfelelt" minősítést lenne szabad alkalmazni!Az orvosi nem lehetne egy bukdácsoló szak!Aki nem képes elérni a kiváló minősítést,az idejekorán módosítson pályát!

Tempus.Anh 2015.04.01. 13:36:18

@okina48: Ó, Kína, megint lehánytad magad. Mondd, te valamiféle beteges késztetést érzel, hogy olyan dolgokba üsd bele a csőröd, ami egyáltalán nem a te asztalod?

invalid username 2015.04.01. 13:41:59

@okina48:

Az ötlet nagyon érdekes, de lényegében megvalósították: a kettes érdemjegy, az "elégséges" tényleg azt jelenti, hogy az a tudás ELÉGSÉGES az orvosi szakma gyakorlásához. És a kettesért is nagyon sokat kell tanulni.

invalid username 2015.04.01. 13:46:25

@Tempus.Anh:

Folytathatnám: te valamiféle beteges késztetést érzel arra, hogy másokat olts? Jobban érzed magad, ha kioktathatod, felsőbbrendűnek mutathatod magad?

Szerintem az, amit okina48 írt, teljesen érthető elvárás egy (potenciális) beteg részéről, aki joggal tart attól, hogy kiszolgáltatott helyzetben egy szakmai analfabéta kezébe kerül. Más kérdés, hogy ez egy beteljesületlen vágy marad, hiszen szakmailag alkalmas orvosból nincsen elegendő.

Tempus.Anh 2015.04.01. 14:18:49

@Rongy Rázó: Eszembe nem jutna - orvosként sem - hogy egy orvosi egyetem osztályozási rendszerét (a legtöbb közülük jóval több, mint egy évszázados múltú) akár megkérdőjelezzem, akár a saját - nem kompetens - kútfőmből a megváltoztatását javasoljam.

Nem tudom, hogyan veszik egyesek azt a bátorságot, hogy porbafingó, kívülálló ostoba laikusként ilyen agyament ötletekkel álljanak elő.

invalid username 2015.04.01. 14:39:01

@Tempus.Anh:

Tudod, honnan veszik a bátorságot?

1. Ők finanszírozzák az egyetemet és az egész ellátórendszert
2. Ők az ügyfelek, akik igénybe veszik a szolgáltatást.

Szerintem ez a két tényező külön-külön is feljogosít bizonyos elvárások megfogalmazására.
Talán ismered a régi történetet, a piacgazdaság hajnalán, a 90-es években bemegy az ember a cipőboltba, ahol némi téblábolás után elkezdi keresni az eladót, ám az a pénztárgép körül piszmog hosszasan. Metakommunikációja kudarcot vall, végül átlépi a láthatatlan falat:
- Nem ismer meg?
Az eladó meghökken, felnéz, és nagyon bizonytalan képet vág?
- Tényleg nem ismer meg? Profilból sem? Várjon, leveszem a szemüvegem. Így? Még mindig nem?
Az eladó fejében hallhatóan kerregnek a fogaskerekek, de csak rázza a fejét.
- Ne mondja hogy nem ismer: hát én vagyok a VEVŐ!

Tempus.Anh 2015.04.01. 15:01:18

@Rongy Rázó: Na ja, meg még az orvosokat is ők szülik, nevelik fel és taníttatják...

Ők finanszírozzák az egész ellátórendszert? Igen?
Hát qrvára gyengén teszik a dolgukat...
Ez nem finanszírozás, ha már itt tartunk és komcsi lózungokat puffogtatunk.

Az, amit kapnak, köszönő viszonyban sincs a hangyafarknyi befizetett összeggel: ő egy elenyésző, szánalmasan kis összegért akar nyugati színvonalú ellátást.
Egy olyan összegért, amelyért Nyugaton a kórház küszöbét se léphetné át.
Itt pedig két ököllel veri az asztalt azért, ami neki "jár".

A mi bőrünkön, természetesen.

invalid username 2015.04.01. 15:23:56

@Tempus.Anh:

Bizony, az egymásra mutogatás pont ehhez a helyzethez vezet, amiben vagyunk.
Legisebb lányom is orvosnak tanul, szóval saját bőrünkön látjuk A Rendszert.

csakmotyogok 2015.04.01. 16:01:49

@Rongy Rázó: Csakhogy az eü-ben még kommunizmus van. Mindenkinek szükséglete szerint, és nem a piaci árak szerint.Van aki azt hiszi, hogy amennyi pont rá van írva a leletei-re vagy a mellé csatolt lapon az az ára a beavatkozásnak/vizsgálatnak.Pedig legtöbbször épp a huszada ,de sokszor csak a századát fizeti a beteg, már ha vmit fizet egyáltalán.No majd ha a lányod is heti 70 órát dolgozik kevesebbért ,mint egy utcaseprő meg fogod tudni.

okina48 2015.04.01. 16:55:27

@Tempus.Anh: Nem tudom ki vagy,honnan szalajtottak,de nem is érdekel! A stílusoddal már bemutatkoztál,hisz tudjuk,a stílus maga az ember!
Bármennyire nem tettszik,az orvosi egyetemről csak 100%-os tudással lenne szabad diplomát kiadni!
A gyakorlatban még így is csak egy ígéretes kezdő lesz!
A többi értelmetlenséghez nem tudok hozzászólni!pl.ki szűli az orvosokat,ki neveli,taníttatja,ki finanszírozza az eü.-t,ki az az"Ők",ki az a" Mi".???????

okina48 2015.04.01. 17:11:02

@Sapika: Azért szerencse,hogy akadnak ilyen magasan kvalifikált intelligens egyedek is itt-ebben az alulinformált,korlátolt semmirevaló társaságban - mint te,aki megmondja a tutit! Iszom a szavaidat!

forge 2015.04.01. 17:23:43

@Tempus.Anh:
A mi bőrünkön,természetesen.

-Meg szabad kérdezni,hogy mi megy a "Ti" bőrötökre? Ha ezt egy kicsit részletesebben kifejtenéd..

@csakmotyogok:
Csak hogy az eü-ben még mindig kommunizmus van

-Az aktív keresők fizetésénél is.A különbség csak annyi,hogy akkor vígan meg lehetett belőle élni,ma viszont éhen halni is kevés.Min.bérből meg száz ezret alig meghaladó fizetésekből nem lehet csillagászati összegeket levonni eü járulékra,ezt ugye belátod.Akik viszont nem panaszkodhatnak azoktól bőségesen kaszál be az állam-ezt elhiheted-a zsebükbe nem hagyja.Hogy eztán az illetékesek mit csinálnak a befolyt pénzekkel,azt csak ők tudják nem kötik az orrunkra.
Ezzel az erővel az egészségügyi dolgozók is állati keveset fizetnek a szükséges orvosi kezelésekre és vizsgálatokra,mivel az ő fizetésük IS a béka segge alatt van.

Sapika 2015.04.01. 18:21:46

@okina48: Ahhoz azért elég a kvalifikációm is, sőt, talán még az intelligenciám is, hogy eldönthessem: a Dipankrin nem "méreg", és hogy a Föld légkörében nincs kivonható hidrogén. Ehhez nem kell magas szinten lenni, a normál természettudományos képzettség elég.
Sztem azon is joggal lehet szomorkodni, hogy az oktatás területén süllyedünk lefelé a korábbi helyünkről. Mivel ezen múlik az ország jövője. A konkrét észrevételt tekintve (PISA tesztek eredményei) úgy tűnik, egy nemzedék múlva a kelet-kínai tartományok már a tudás területén is előttünk járnak majd. Hol lesz akkor a mi helyünk a világban?

csakmotyogok 2015.04.01. 18:30:32

@forge: Csakhogy ők igen ritkán vesznek igénybe orvosi ellátást. Sógorom, 25 év alatt 3 napot volt táppénzen és magát gyógyítja,ehhez képes sokkal többet fizet mint a nagy átlag, nem beszélve a 7000000 semmit sem fizető többségről.

csakmotyogok 2015.04.01. 18:32:42

@forge: S nem én hoztam fel la cipőboltos témát, ott kapitalizmus van mindenhol csak az eü-ben nem. legyen ott is,aki nem fizet nem kap semmit. Vagy ilyenkor nem számít a piac?? Ennyit arról, hogy szolgáltatás, majd akkor ha azt is piaci áron fizetik.

swiss blend 2015.04.01. 18:41:21

@forge:

"Meg szabad kérdezni,hogy mi megy a 'Ti bőrötökre? HA ezt egy kicsit részletesebben ki
fejtenéd'

Megvannak róla győződve,hogy ha az aktívan dolgozó emberektől horribilis összegeket vonnának le eü ellátás címén,(soktól vonnak is)akkor az orvosok és az ápolók fizetése elérhetné a Nyugati színvonalat.Azt teljesen figyelmen kívül hagyják,hogy az emberek zömének a havi fizetése a százezer forintot nem éri el.

swiss blend 2015.04.01. 18:45:17

@csakmotyogok:

Teljesen úgy csinálsz mint ha a te pénzed bánná a szegényebb réteg "ingyen kezelését."

csakmotyogok 2015.04.01. 19:00:47

@swiss blend: Mert így van:)). Még sem én vagyok az aki elégedetlen,hanem azok akik semmit vagy alig fizetnek,mint pl.te:)).

drontal 2015.04.01. 19:18:30

Nem áll szándékomban a politikát idekeverni,de ha az egyre sűrűsödő megemlékezésekre,az ezzel kapcsolódó kárpótlásokra,milliárdos nagyságrendű ezeréves temetőfelújításokra,luxus stadionokra,szintén milliárdos szinten elpazarolt felzárkóztatásokra-aminek értelme semmi-akkor ebben a szegény országban ne irigyeljük már ezt a kq..va orvosi ellátást.
Nincs itt olyan magas szintű kezelés és gyógyítás,hogy ennyire irigyeljük azoktól akik nem tudnak kellő mennyiségű hozzájárulást fizetni.

Emberség hölgyeim és uraim,emberség!!!

csakmotyogok 2015.04.01. 19:28:33

@drontal: Emberség oda-vissza. Az eü dolgozó is ember, vannak jogai. Egyébként azok emlegetik a legtöbbet az emberségről, hivatásról akik a saját munkájukért mindig tisztes fizetést várnak el.

csakmotyogok 2015.04.01. 19:35:12

@drontal:Itthon igen magas szintű ellátást kap mindenki, magasabbat, mint sok fejlett európai országban. pl. Anglia, Svédország és még sorolhatnám.

drontal 2015.04.01. 20:11:21

@csakmotyogok:

Az egészségügyi dolgozók jogai most hogy jönnek ide? Én azt írtam,hogy ha ebben az országban minden szirre-szarra repkednek a milliárdok,ne sajnáljuk már a rászorulóktól azt az alapszintű ellátást ha egyszer szüksége van rá és lebetegszik.Hidd el,hogy én sem keresem magam halálra,pedig dolgozom gőzerővel még sokszor hétvégén is,amit nem hétvégi és ünnepi elszámolással kapok meg a hónap végén.Ha nem mennék be mert én hétvégén nem dolgozom ugyanannyiért,barátságosan felmondanának.

Az itteni magas szintű orvosi ellátásról azért elvitatkoznék egy kicsit Veled.Már eleve ilyen pénzhiányokkal vívódó egészségügyi intézmények nem nyújthatnak fejlett európai ellátást,ahol sok esetben alapvető,a gyógyításhoz nélkülözhetetlen dolgok hiányoznak mert nincs rá pénz.

csakmotyogok 2015.04.01. 20:21:46

@drontal: Jog: a pihenéshez,az családhoz. Kizsákmányolják őket nagyon. Tisztelet nem kapnak,olyan dolgokat várnak el tőlük,ami teljesíthetetlen.Nem indok az,hogy mást is. Mert,addig míg mások után nem kapkodnak utánuk mindenhol 20 karommal, mert piacgazdaság van.
Pedig az orvosi ellátásunk magas szintű,külföldről is hazájar a többség ,aki próbált már mást, de az itthoniaknak semmi sem elég jó.

okina48 2015.04.01. 21:35:54

@Rongy Rázó: Lehet,hogy Te ezt így látod,de valószínűsítem,ha olyan helyzetbe kerülnél,hogy beleláthatnál a válsztható orvosok vizsgaeredményeibe,Te sem az elégséges eredménnyel végzettet választanád.Nem egy ismerősöm van /volt aki külső segítséggel /orvos papa,egyéb protekció /került be az orvosira.Iskolapélda az inkább sármos,mint okos barátom,akit kisvárosi körorvos papája betuszkolt az egyetemre amit röpke 8 év alatt végig is bukdácsolt.Közben elvette feleségül a DOTE akkori világhírű dékánjának nem túl jól sikerült leányát.Nem tudom hogyan,de sikerült sebész szakvizsgát is szereznie,és természetesen sebész státuszt a debreceni Klinikán.Néhány évig sebészkedett,aztán hírtelen inkább a falusi körorvosi hivatást választotta.Én csak egy műtött betegével beszéltem,de ő életben van.Nem miatta választotta a vidéki levegőt!
Nos...lehet,hogy a mai világban ilyesmi nem fordulhat elő,de az általam ismert"elégséges" orvosok a mai napig praktizálnak még.Legyen ilyen elégséges orvosa annak,akinek ez megfelelő!

okina48 2015.04.01. 21:40:03

Bármilyen bosszantó,de sértegetésre,gyalázkodásra nem reagálok,és a kommentelést sem hagyom abba,ha van véleményem!

okina48 2015.04.01. 21:59:25

@csakmotyogok: Bár soha nem volt Mo.-on kommunizmus,de én kiegyeznék vele,ha az eü.-ben megvalósulna,vagy legalább visszatérne múlt rendszer színvonala az eü.-ben.Akkor volt becsülete az orvosnak,ápolónak,betegnek egyaránt!Jöhet a savazás nyugodtan,de ezt senki nem tudja hitelesen megcáfolni! Akkor is alul voltak fizetve,de a morál összehasonlíthatatlanul magasabb volt.

okina48 2015.04.01. 22:19:30

@csakegybeteg: Sok igazságod van,de én felteszem azt a kérdést,hogy vajon azért nem vállalták a műtétet,mert menthetetlen volt,vagy azért mert nem volt olyan orvos,akinek lett volna annyi tehetsége?
Vajon ha nem csinálják ki Papp professzort,Ó sem merte volna bevállalni?
Pont az a baj,hogy a orvos gárda krémje nem itthon kamatoztatja a tudását!
Ez addig nem fontos sokaknak,amig úgy gondolják,hogy velük nem fordulhatnak elő az itt leírt dolgok!Pedig DE!

invalid username 2015.04.01. 22:23:11

@okina48:

Kedves, én nem látok bele minden választható orvos vizsgaeredményébe, de abba igen, hogy egy orvoshallgató (legkisebb lányom) mennnyit tanul, és mi az, amit ELÉGSÉGES tudásnak neveznek.

Ha azt várod, hogy csak kitűnő vizsgákkal lehessen valaki orvos, hogyan osztályoznád azokat, akik még tehetségesebbek? Szóval, az elégséges: elégséges.

Amikor TÍZ ÉV tanulás után a lányom elkezdhet orvosként dolgozni, csaknem harminc évesen (tehát addig lényegében én fogom eltartani), nyakába vesz egy csomó felelősséget, nyakába vesz 48 órás ügyeleteket, hisztis és fenyegetőző betegeket, amiért a minimálbér másfélszeresét keresi, és te megkérdezed tőle hogy hányasa volt annak idején (mondjuk) embriológiából, vagy biofizikából, mert te csak ötösre vizsgázott orvosban bízol, akkor ... a fantáziádra bízom a várható reakciót.

invalid username 2015.04.01. 22:31:19

@okina48:

Amiket pedig felsoroltál, a "praxis" blog jellegzetes betegsége. Száz emberből kilencvenkilenc megfelelő ellátást kap, és ők nem írnak panaszos levelet a blog működtetőjének. Ide csak a "századik" esetek kerülnek. Ha te csak ezeket olvasod, érthetően rettegni fogsz.

Csak annak érzékeltetésére, hogy mit tanulnak, egyetlen tantágy (biokémia) egyetlen tételének összefoglaló vázlata:

sotepedia.hu/_media/aok/targyak/veralvadas.jpg

invalid username 2015.04.01. 22:44:20

@csakmotyogok:

Ennek a másik oldala (bocsánat, de most már harmadik éve rá vagyok cuppanva az egészségügyi témájú újságcikkekre):

index.hu/belfold/2015/03/10/betegseg_rak_halal_egeszsegugy_mome/

Az adóssághegy duzzadásának egyik oka ez. A "kiszervezett" szolgáltatók ismerős orvosokat beszélnek rá, hogy minden betegüket küldjék el drága diagnosztikai vizsgálatokra.

swiss blend 2015.04.01. 22:50:48

@csakmotyogok:

Nem talált.Sajnos a legnagyobb bánatomra rengeteget vonnak le az egyébként jó keresetemből,aminek a közeljövőben fogok véget vetni.
És te? Te vajon mennyit fizetsz a közösbe? :))

okina48 2015.04.01. 23:04:19

@Sapika: Engem inkább az aggaszt,hogy lesz -e világ egyáltalán!
Egyébként mint minden gyógyszer,így a Dipankrin is méreg!

okina48 2015.04.01. 23:16:23

@csakmotyogok: Mikor feküdtél utóljára angliai kórházban,mert az én öcsém pár hónapja,így ezt a példát kapásból megcáfolom!

okina48 2015.04.01. 23:31:40

@Sapika: "A Föld légkörében nincs kivonható hidrogén."Tedd hozzá,hogy a tudomány mai állása szerint! Hogy nem a te nevedhez fog fűződni,az biztos!Néhány éve ki gondolta,hogy egyszer ember fog sétálni a Holdon?A példákat sorolhatnám a"Mégis mozog a Föld!"-ig! A "PISA" tesztet nem ismerem,de engem annyi tehetséges fiatal vesz körül,hogy csak akkor aggódom,ha téged,és a hozzád hasonlókat olvasom!

okina48 2015.04.01. 23:41:23

@csakmotyogok: Akkor fogsz igazán motyogni,ha nem lesz jövedelmed és -kívánságod szerint -nem kapsz ingyen ellátást,mert nem fizetsz TB.-t.!Nem vagy te sem beoltva munkanélküliség ellen,sőt az egészségedről is csak azt mondhatod,hogy tegnap még megvolt!

okina48 2015.04.01. 23:55:17

@nomad: Ne ringasd magad,mert nincs kőbe vésve,hogy túléled az őseidet.Lehet a szállodaszámládat ők fogják fizetni!
Ekkora ökörséget!Csak nyugodtan kalkuláld be te is,hogy akár holnap feldobhatod a pacskert,vagy eltemetheted a gyermekedet!

okina48 2015.04.02. 00:01:08

@csakmotyogok: Kénytelen vagyok téged is helyesbíteni!A sógorod 25 éve 3 napot volt táppénzen,de könnyen lehet,hogy a következő 25évet ágyban fekve pelenkázva fogja tölteni!

okina48 2015.04.02. 01:00:34

@Rongy Rázó: Valószínű,hogy millió olyan dolgot is meg kell tanulniuk,ami emberfeletti munkát kíván,de az is igaz,hogy olyan hivatást választottak,ami különleges tudást,szorgalmat,kitartást és alázatot követel meg.Ha ezeknek híján van valaki,és csak presztízsből akar orvos lenni,az a nagy gond.Aki elhivatottságot érez az orvoslás iránt,az viszont tudja,hogy mire vállalkozik.
Azt gondolhatod,hogy nem biokémiai tantárgyra gondoltam elsősorban.Az elégséges orvost viszont nem tudom elfogadni,ami nem azt jelenti,hogy ezt másnak is el kell fogadni!
A véleményemet a mai viszonyokról sajnos nem a praxis blog alakítja ,hanem saját tapasztalataim,amiből van elég.Ha Szerinted csak egy % nem kap megfelelő ellátást,akkor én ebbe tartozom,és ez sajnos nem véletlen.Évtizedek óta állandó kapcsolatban vagyok az eü.-vel.Egyrészt a családom okán /gyermek,37 éves férj/.Ezért tudok párhuzamot vonni a múlt rendszer,és a mai viszonyok közt.
Másrészt a saját nyavalyáim okán,amiből bőven van.
A múlt rendszerben is borítékolni kellett,de csak kiváló orvosokkal találkoztam.
Ma hiába tömném a zsebüket,a nagyítóval sem lehet egy igazán nagybetűs Orvost találni,mert vagy külföldre mentek,vagy magánpraxisba,ami viszont nem az én kategóriám.A silány orvost meg hiába pénzeled.attól nem lesz jobb.
Sokat járom az orvosokat,sokat beszélgetek betegekkel,de nekem nem jön ki a 99 plusz 1%.Legalábbis itt Debrecenben!

invalid username 2015.04.02. 05:05:45

@okina48:

Nem kis dolog a biokémia, kedves. Képzeld el, hogy valaki eltöri a lábát és hat hétre gipszbe kerül. A mélyvénás trombózis elkerülésére véralvadásgátlót szúr be magának naponta (a hasába). Ha ez az ember elkap egy mandulagyulladást, az orvosnak tudnia kell, hogy milyen fajta véralvadásgátlót kap, az mely ponton befolyásolja ezt a bonyolult folyamatot, és milyen gyógyszert írhat fel a mandullagyulladásra, ami nem fogja sem felerősíteni, sem gyengíteni a véralvadásgátló hatását.

Régen minden jobb volt ... persze. Fiatal voltál :) és a múlt megszépíti az emlékeket. Csak a járógipszesek nem kaptak véralvadásgátlót, meg is haltak jópáran tüdőembóliában, és a kiváló orvosok széttárták a kezüket, kérem, ez néhány százalékban előfordul.

Egyöttérzésem a nyavalyáid miatt... de ha valakinek elhúzódó súlyos betegsége van, csak még rosszabbul fogja érezni magát, ha hibáztatni kezd (orvosokat, rendszert, mindent)

csakmotyogok 2015.04.02. 07:13:40

@okina48: A tied!Ilyen undorítóan aljas ember sem sok van mint te.Mindaz érjen téged amit másnak kívánsz!

csakmotyogok 2015.04.02. 07:14:41

@Rongy Rázó: Így van,ráadásul valószínűleg már a személyisége is khmm deformált lehet.

okina48 2015.04.02. 08:12:34

@giulio_vecchio: T.Dr.Úr!
Megköszönöm,hogy szerény tudásomat kiegészítette,de egyben kétségbe is estem!Mint írja,10M embert látnak el,ami ezek szerint azt jelenti,hogy kis hazánk apraja -nagyja beteg!?Sőt!Még annál is több!?
Igaza van!Ez egy beteg ország!

okina48 2015.04.02. 09:14:30

@Rongy Rázó: Nem kell elképzelnem,mert volt eltörve a lábam,ismerem a protokollt,de az is igaz,hogy a kutya sem volt kíváncsi rá,hogy milyen más véralvadásgátlót szedek,mint ahogy a különböző szakorvosok sem törődnek vele,hogy egy beteg több nyavalyájára felírt gyógyszerek némileg össze legyenek hangolva.
Azt írod,hogy az idő mehszépíti a múltat.Nos...az enyémet nem igazán!
Azt nehéz nem észrevenni,hogy mikor a férjem volt beteg ,a speciális kezelések idejére neveltették a kórházba ,ma pedig saját szememmel látom,hogy kezelés előtt -után órákig utaztatják úttalan-utakon a hasonló betegeket ,miközben köztudott,hogy milyen borzalmas állapotban vannak az ilyen kezelések után!Én legalábbis elborzadok az ilyen dolgokon és óhatatlanul hálát kell adnom a sorsnak,hogy nem most kell ezeket átélni szegény férjemnek! Nem az idő szépíti meg az emlékeket,hanem látom a különbséget!
A lábtöréshez még egy gondolatot fűznék.Régen egy tüdőgyulladásba,vagy bármilyen fertőzésbe is bárki belehalhatott,amíg nem volt penicillin,vagy a utolsó gyermekbénulás járvány idején találták fel a Szabin ?cseppet.Az utolsó áldozatokból még ma is sokan élnek köztünk.Természetes,hogy fejlődik az orvostudomány.Nem tudom mikor jöttek rá,hogy törés után vérhígítót kell adni,de azóta adják!
Az viszont nem szépíti a múltat,hogy 15 éve a milliomos ismerősöm akkor még illegális őssejt beültetéssel

okina48 2015.04.02. 09:28:53

bocs! folyt.kigyógyult ugyanebből a betegségből,amibe a mezei ember ma is simán belehal.Nem tudom érthető -e mit akartam magyarázni,mert kissé felzaklatott a dolog !Kár volt belemennem,de mostmár nem törlöm.
Sok sikert a lányodnak,bízzunk benne,hogy mire Ő végez,addigra már rendbeteszik az eü.-et annyira,hogy nyugodtan a betegekre fordíthatja minden tudását,és ez a blog sem fog már működni!

invalid username 2015.04.02. 09:44:47

@okina48:

A lányom nem idealista, viszont van egy nagyon fontos vonása, ami (szerintem) segíteni fog neki abban, hogy jó orvos váljék belőle. Sosem hibáztat. Senkit. Mert a hibáztatás semmit nem segít, viszont árt. Mindenkinek: betegnek, hozzátartozónak, orvosnak.

Nem tudom elmondani neked, hogy miért, de ÉRZEM, hogy ez a kulcs.

Itt a praxis blogon sokan gyászolják szeretteiket, és felelőst keresnek. Együttérzek velük, a fájdalmukban... de amit leírnak arról, hogy ki mit rontott el, azt kicsit sem érdemes komolyan venni.

okina48 2015.04.02. 10:13:49

@csakmotyogok: Gondolkodtam,hogy egyáltalán figyelembe vegyem a meggondolatlan válaszod,de csak figyelmeztetlek,hogy mielött gyalázkodásba,sértegetésbe kezdenél,előbb figyelmesen olvass,értelmezz!
Én nem kívántam sem neked,sem másnak semmi rosszat,csak olvasva a kommentjeidet,amiben a "potyautas" betegek ingyenes ellátását sérelmezed,rámutattam arra a tényre,hogy bárki elveszítheti a biztosnak vélt egzisztenciáját,még könnyebben az egészségét,sajnos nemre.korra való tekintet nélkül!!
Sajnos az élet így van kitalálva!
Ha te ezt úgy értelmezted,hogy én neked,vagy szeretteidnek kívántam bármi rosszat,akkor a te személyiségeddel vannak komoly problémák!
Jó egészséget kívánok Neked,és kedves családodnak!
Ha annyit elértem -így Nagyhét közepén -hogy megállsz egy percre hálát adni,amiért rendben van az életed,akkor már nekem megérte elviselni a gyalázkodásod,mert nem tudtad,hogy mit cselekszel!Talán még az elesett embereket is sikerül más szemmel nézned,tudva,hogy minden emberi élet törékeny!

okina48 2015.04.02. 10:28:52

@csakmotyogok: Még valamit hozzá kell fűznöm az átkozódásodhoz!Már megtörtént,azért bátorkodom ilyen dolgokat leírni,mert én már átéltem a legrosszabbat is.Így tudom miről beszélek!

swiss blend 2015.04.02. 11:42:20

@Rongy Rázó:

"Száz emberből 99 megfelelő ellátást kap,és ők nem írnak panaszos levelet a blog működtetőjének.Ide csak a "századik" esetek kerülnek"

Az lehet,hogy ide minden századik eset kerül,de más oldalakon egyre több hajmeresztő esetet tesznek nyilvánossá.Tessék olvasgatni a praxison kívül is megfogsz lepődni.

okina48 2015.04.02. 12:03:50

@Rongy Rázó: Nem tudlak hogy szólítani,a nick-neved nem igazán becézhető :-).Furcsa lenne a kedves R.R./habár így nem is rossz!

invalid username 2015.04.02. 12:55:57

@swiss blend:

Évente 15-20 millió háziorvos - beteg találkozás történik Magyarországon és háromszor ennyi szakorvos - beteg találkozás (ebbe beleértve a kórházakat is). Szerinted mennyire az, amikor ennyiből néhány tucat, esetleg valóban felháborító esetet kiemelnek a "bulvár" törvényei?

invalid username 2015.04.02. 13:15:53

@okina48:

Rozália. Rózi. De nincs jelentősége :)

Persze, vannak emlékeim a "múlt rendszerről", és nagyon vigyázok, hogy a nosztalgia ne szépítse meg túlságosan, mert fiatal voltam és égett bennem az élet, és imádtam szerelmes lenni.

Nem, abban a rendszerben nem volt jobb az egészségügy. Nem csak azért, mert ma már sok mindenre van gyógyszer, amire akkor nem volt. A rendszer egésze volt sokkal rosszabb. Csak persze, gyerekként, fiatalként ritkán találkoztam vele.

Lepattant épületek, ócska felszerelés, elmaradott eszközök, sokágyas, huzatos kórtermek, hatalmas "Bel-III" osztályok, ahová meghalni rakták be az öregeket. Abban a rendszerben, igen, az ötvenes-hatvanas években vált általánossá az a hajmeresztő korrupció, amit végtelenül álszent módon HÁLA pénznek neveztek, miközben valójában az egész országot átszövő hiánygazdálkodás egyik tünete volt. Falun nőttem fel, felénk, aki az öregek közül kórházba került, elbúcsúzott a többitől és nem is jött már haza.

A kéthetes kivizsgálás városon igaz lehetett, de hát nem volt még ultrahang, amit mikroszkóp alatt meg tudtak nézni, azt megnézték, így aztán sokkal kevesebb részletből kellett kitalániuk, mi baja lehet a betegnek. A nagy tapasztalatú, sok empátiával bíró orvos akkor is, ma is jobban "ráérzett" a bajok okára, mint a tapasztalatlan, a felszínes, vagy a bizonytalan. Az orvosok tudása a "régi rendszerben" is tíz év alatt elavult, folyamatosan tanulniuk kellett, és nem az volt a jó orvos, aki ötösre vizsgázott annak idején patológiából, hanem az, aki munkája közben tapasztalatokat gyűjtött, elmondta kollégáinak és meghallgatta az ővékét, és folyamatosan tanult közben. Ma is ugyanez a helyzet.

sziszmusz 2017.01.22. 17:52:34

A dipancrinnal(hasnyálmirigyenzim) kapcsolatban egy furcsa anomáliára bukkantam. Közönséges, nem forte dypankrint szedtem, nem orvosi előírásra, hanem saját szakállamra egy igen furcsa tünetemre. Telitalálat volt, a rendkívül kellemetlen tünetemtől megszabadultam. Az adagolást is magam lőttem be. Délben 2 tbl., este 1). Legközelebb dipancrin forte-t adott a patika, csak otthon vettem észre, hogy forte. Gondoltam, nem számít, majd fele annyit szedek belőle. Csakhogy amikor átbogarásztam a használati utasítást, azt találtam, hogy a nem forte, tehát fele akkora (50/60 mg) hatótartalmú tablettából az ajánlott adag 3x1, esetleg 2, addig a forte tablettából (120 mg!) Vagyis a több mint kétszeres hatóanyagtartalmú tablettából 3-4-szer többet kellene beszedni, mint az alacsonyabb hatóanyagtartalmúból.
3x3-4 tabletta. De már meg sem lehet reklamálni ezt a furcsa anomáliát vagy minek nevezzem, mert állítólag a szimpla Dypancrint kivonták vagy kivonják a forgalomból, a patika tájékoztatása szerint. Hogyan lehetséges ez? Mi lehet az oka?Amúgy a forte tablettával sincs semmi baj, 2x1-et szedek belőle és tökéletesen használ.

Tempus.Anh 2017.01.22. 19:02:50

Együttérzünk az itáliai buszbaleset áldozatainak hozzátartozóival és kegyelettel gondolunk a halottakra.
Ugyanakkor köszönjük az olasz és magyar egészségügy, a mentők és kórházak együttműködő áldozatos munkáját.

Bocs, praxisblog, hogy ez nekünk, kommentelőknek jut először itt eszünkbe.

she_wolf 2017.01.22. 23:59:04

@Tempus.Anh:
Döbbenettel értesültem, és megnémít, hogy mennyi gyermek veszett oda, akik előtt egy egész élet lett volna.
Hatalmas veszteség, nem igazán találok szavakat részvét kifejezésére.

Tempus.Anh 2017.01.23. 07:14:20

@she_wolf: Szegény gyerekek és szegény szüleik :(((

drontal 2017.01.23. 23:54:04

Nyugodjanak békében.A szülőknek.... meg nem is tudnék mit mondani.Borzalmas tragédia ez.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása