Édesapám szörnyű halála
T. Címzett !
Az alábbi történetemet leírtam, és szeretném, ha megjelentetnék.Édesapám 2010-től 2011 tavaszáig járt Kardiológiai ambuláns rendelésre, és szépen helyrejött. Ezután többet nem ment el. 2011. december végén rosszul lett, úgy nézett ki, hogy az arca egyik felére lebénult. Azt hittem stroke, levittem az ügyeletre, ahonnan elvitték a kórházba. Ott 10 napot volt, viszonylag jó állapotban. A kórlapján az volt, hogy III. fokú szívelégtelensége és COPD-je van, és felírtak neki gyógyszereket. Érdekes, hogy a kezelőorvosával soha nem találkoztunk, csak odanyomták a kezébe a papírt.
Elkezdte szedni a gyógyszereket, és nem hogy az adott viszonylag gyengébb fizikai állapot fennmaradott volna, hanem az állapota rohamosan romlott. 1 hét gyógyszerezés után a fényképeken is rosszul nézett ki. A háziorvosnak is feltűnhetett volna, hogy valami nem stimmel, de csak adta a vérvételi beutalót, ahol csak a prothrombin szintet nézte, semmi mást. Egy ilyen súlyos betegnél !
A második héten elment az étvágya, a harmadik héten hasmenése volt, és vizelete nem volt. Gondoltam, valami influenza vagy valami vírusos fertőzés. A háziorvosunk szerint, ahova én mentem el, biztos prosztata megnagyobbodása van, ezért akadozik a vizelet. Egyre rosszabbul lett, megint levittem az ügyeletre.
Megint be a kórházba, de most egy másik osztályra. Kiderült, hogy a vese funkciók romlani kezdtek. Itt már IV. fokú volt a szívelégtelenség, tehát a gyógyszerezés hatására másfél hónap alatt az állapota drasztikusan romlott. Gastritis is szerepelt a kórlapján, amire savcsökkentőt kapott. Sajnos Clostridium Difficile fertőzést kapott a kórházban, ezért van ennek jelentősége. A vizeletet megindították, de az infúzió hatására a testén vörös kiütések jelentek meg, a lábszára fekélyesedett, amiről gőzük nem volt, hogy mi az. Gondoltam én, hogy akkor minek jártak az egyetemre. Szerintem ez is egy fertőzés lehetett. Probiotikumot vittem be, pár napig nem volt széklete. Felkerült a kardiológiai rehabilitációra, ott újra elkezdték beállítani a gyógyszereket. Az osztályon olyan alja emberek voltak, akik azért nem álltak vele szóba, mert a COPD miatt sokat köhögött, és azt hitték, hogy tőle elkapnak valamit. Teljesen elszigetelődött. Pár napig meg volt, aztán újra hasmenése lett, de ez senkit nem érdekelt, mondták, szedjen Normaflore-t. A kálium szintet alacsonynak tartották, emeltek rajta, majd kidobták őt, mondván mehet a kórház rehabilitációs épületébe ( elfekvő ). Az állapota itt már borzasztó volt, amikor érte mentem, magát összecsinálva bolyongott az épületben. Pénteken vittem haza, gondoltam hétfőn kijön a háziorvos és ránéz. Hétfőn még visszament anyám a kezelőorvoshoz, hogy a gyógyszereket jól szedi-e, mert a lapon csak a hatóanyagok voltak feltüntetve. Mondta továbbá, hogy étvágytalan, és hasmenése van. Jött a szokásos Normaflore, Smecta kombinációval, és hogy a gyógyszereket jól szedi. Eszükbe sem jutott, hogy ott esetleg komolyabb fertőzést összeszedett, pedig 65 év felett legyengült betegnél, aki protonpumpagátló gyógyszert is kapott, elég nagy a rizikója a Clostridium Difficile fertőzésnek. Sajnos ezt akkor én sem tudtam, mert az interneten csak az MRSA-ról, meg Calici vírusról olvastam. De szerintem nekem ezt nem is kellene tudnom, mert nem orvos vagyok.
A hasmenés nem állt el, a háziorvos meg azt mondta a telefonba, hogy 2 hét múlva jön ki, ha gond van, hívjuk az ügyeletet, ami sokat nem ér. Mivel én a kórházban összeszedtem egy bronchitist, ezért naponta mentem hozzá, és mondtam, hogy jöjjön ki, mert apám nagyon rossz állapotban van, és írjon ki antibiotikumot. Mondta nem ír ki, mert hasmenésre nem lehet ezt adni. Nekem enyhe bélbetegségem van, amire már adtak Normyx-ot és Kliont, ezért megkérdeztem ezt sem lehet ? Ekkor azt mondta, hogy ezeket a gyógyszereket lehet, és elképzelhető, hogy valamit összeszedett a kórházban. De kijönni nem jön ki, ott van az ügyelet. Magyarán én mondtam meg, hogy mit kellene kiírni, de olyan kis adagolással írta ki, amivel esélytelen volt a hasmenés megfékezése. Teltek-múltak a napok, és a helyzet egyre aggasztóbb lett. Az ételt kiköpte a szalvétába, lefeküdt, majd felkelt, tudata zavart volt. A Kliont kis adagban szedte, a széklete valamennyire rendeződött, de nem állt el a hasmenés. Étvágya nem volt, igazából nem kommunikált már senkivel. Vasárnap visszavitettem a kórházba, ahol kiderült, hogy olyan magas volt a kálium szintje, hogy csoda az is, hogy életben van. 1 héttel a kiadása után ! Persze itt is órákat megvárakoztatták, pedig szerintem egy ilyen betegnél azonnal cselekedni kellene. Még a mentős fiú is szólt, hogy nézzenek rá azonnal, de kizavarták, és ahogy láttam, ez még őt is megviselte. Éjszaka nem tudtak ágyba nyomni, majd reggel elkezdődött a kezelésnek nevezett eljárás.
Kapta a sóoldatot, most már tudtak széklet tenyésztést csinálni, kiderült, hogy a gyomra is elfekélyesedett a Syncumar-tól, Érdekes módon otthon még nem volt fekete a széklete. Reggel 8-től este 8-ig kapta az infúziókat ( sóoldat, Klion, glükoz ), a vérzést meg tudták állítani, de az állapota nem hogy javult volna, hanem teljesen lepusztult. Kedden már felkelni sem tudott, pedig vasárnap este még 2 lábbal járkált a folyóson, és nem tudták lefektetni ! Csütörtökön beállt az eszméletlenség, pénteken pedig a tüdőgyulladás. Az egyik rezidens mondta, hogy rosszabb állapotban, mint amikor behoztuk.
Vasárnap pedig meghalt. Tulajdonképpen amíg nem szedte a kórházi gyógyszereket, addig jobb állapotban volt, de gyenge. Lehet, hogy még lett volna 1-2 éve, de szerintem nem a betegségébe halt bele, hanem a csodálatos gyógyító eljárásba.
Amíg benn volt apám, az egyik ember összevizelte a padlót, állandóan elcsúszott, jött-ment, én emelgettem, ez tulajdonképpen nem érdekelte a kórházi személyzetet. Egyik nap behoztak egy infarktusos beteget, első nap még járkált, másnap meghalt. Anyám szólt, hogy nézzenek rá, mert nem lélegzik, mondták, hogy meghalt. Ennyi. Meg sem próbálták újra éleszteni. Nővéreket ritkán lehetett látni, ők egy szobában füstöltek, a fiatal orvos pedig, amikor beszélni akart vele az ember, azt mondta, hogy nem ér rá, mert nagyon sok a betege. Csak mászkált fel-alá, aztán a nővérszobában jópofáskodott, de nem úgy vettem, hogy a rengeteg beteg közül bármelyikkel is foglalkozott volna. Az osztály főorvosát pedig csak a weboldalról lehet ismerni, látni őt ott nem.
Az egész történetből azt akartam kihozni, hogy olyan embertelen és nívótlan az egész magyar egészségügy, a benne dolgozó emberekkel együtt, hogy az leírhatatlan. A háziorvos, aki több évtizede ismeri a beteget nem megy ki hozzá, a kórházban egy súlyosabb hasmenés senkit nem érdekel, pedig ők tudhatják igazán, hogy mit lehet ott összeszedni, Akik 2 lábbal mennek be, pár nap múlva zombik lesznek, van, hogy egésznap se orvossal, se nővérrel nem találkozol, de ha találkozol, akkor sem állnak veled, mert nem érnek rá. Sok esetben azt sem tudják mi a bajod, úgy állítják be a gyógyszereket, hogy rá 1 héttel már élet-halál között vagy. Az osvostársadalom egy része állandóan hőbörög, meg fenyegetőzik, sajnos azt kell, hogy azt mondjam, az lenne a legjobb, ha a képzésüket visszafizetnék, és elmennének innen.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pirimogyoró 2012.08.13. 22:49:54
lacix86 2012.08.13. 22:55:06
Az orvoslás egyben művészet is. Pont ezt imádom benne :)
karcsibácsi 2012.08.13. 22:56:33
"elég rosszindulatúnak kell lenni ahhoz, hogy azt írjuk, nem érdemli meg a kezelést az életvitele miatt."
Ezt hol olvastad?
lacix86 2012.08.13. 22:57:56
karcsibácsi 2012.08.13. 23:04:36
A controllált clinical studyk, evidence based medicine, guidelineok korában már sokkal inkább tudomány az orvoslás, mint művészet.
35 évvel ezelőtt, amikor én kezdtem a szakmát, fordított volt a helyzet.
csutkababa 2012.08.13. 23:10:51
Még annyi kiegészítés, hogy az anamnézisfelvétel egy vicc volt, senki nem tudott semmit, érdemi infó nulla, az, hogy többszöri hasmenés volt aznap, sokadszori rákérdezésre jutott a pánikoló mama eszébe. Addig már az ellátás folyt, bent volt a sc inzulin.
és onnantól kezdett felderengeni bennem mindez K háztartás súlyosbító problémája.
Az egész egyébként nagyon érdekes, területen annyira nincs semmi komolyabb diagnosztikus eszköz a kezünkben, hogy a csak itt dolgozók a labort, vérkémiát, ionokat mellékesként kezelik, mivel nincs mód megnézni.
Egy tanárom úgy fogalmazott: ionpótlás területen labor nélkül sörétlövés a sötétbe.
lacix86 2012.08.13. 23:12:16
pl. biszfoszfonát okozta állcsontnekrózis kezelésére az AAOMS ajánlása, amit a fél világ követ... Egyre másra jönnek a cikkek, hogy ugyan nem hülyeség, de nem is szentírás a dolog :) megvan még a művészet része, csak csökkent az aránya (részben sajnos, részben hál' istennek)
lacix86 2012.08.13. 23:16:31
Naja, területen elég macerás eldönteni dolgokat. Valahogy mégis vonzónak találom :) Igaz, küldtem már asthma cardialét Törökbálintra és vice versa... Egy COPD-s, szívbeteg néni, aki sípol, egy kicsit lázas, köpete amúgy is minden nap van... néha rendesen meg lehet csúszni, pusztán azért, mert nincs meg minden képalkotó, labor és egyéb hátterünk. Asszem az általad említett eset is így csúszhatott meg. viszont helyrejött és itt a lényeg :)
sárga nyúl 2012.08.13. 23:19:21
Ha valaki cukros és emiatt a veseműködése eljut arra a szintre, hogy dializálni kell, akkor azt milyen rendszerességgel kell? Van magánintézmény, ahol vállalnak ilyet?
csutkababa 2012.08.13. 23:20:06
Pl. amikor tanultam a card. decomp. tüneteit, és kezdtem a szakmát, akkor még ritka volt, hogy átmenjen a kezelés során a pangásos zörej sípolós spasztikusba. manapság egyre-másra ez a helyzet. Azt hallottam, a béta-blokkerek a ludasok esetleg. Vélemény?
Szóval kihozom a beteget a tüdőpangásból, de már spasztikus, remek...
csutkababa 2012.08.13. 23:21:49
Veled is egy húron pendülök :)
COPD, spasztikus, tuti, mire kihívnak, card. decomp. lesz belőle, kezelhetem úgy.
lacix86 2012.08.13. 23:23:34
Dialízis rendszerességét a megmaradt vesefunkció határozza meg. Zéró GFR-nél kb. 3 naponta csinálják. Magánintézményben meg szerintem értelmetlenség, egyrészt mert irdatlan drága, másrészt meg megoldják azt az állami rendszerben is, ha rászorul. De lehet, hogy én vagyok naiv a művese-állomásokat illetően :)
lacix86 2012.08.13. 23:30:27
Életem első asthma cardialéja elég ijesztő volt, a néni kb. a szürke és a lila színek valamelyikében pompázott...
Bár én meg úgy is jártam, hogy kihoztam a spazmusból, de már pangott :D még remekebb, hova a viharba küldjem? :) Szerencsére tüdőbálintnak van gyakorlata asthma cardiale kezelésében is és a Szt. Imrében is ellátnak COPD-st, ha nagy gáz van vele (ITO igény, stb...)
lacix86 2012.08.13. 23:32:02
sárga nyúl 2012.08.13. 23:47:21
A dialízist akkor jól gondoltam. Tehát van privát, csak felesleges költeni rá.
Azt írjátok, a szívelégtelenség progrediál. Semmit nem lehet tenni ellene, csak vérnyomáscsökkentőzni?
bazd meg 2012.08.13. 23:53:28
lacix86 2012.08.13. 23:54:55
Szívelégtelenség esetén első a vérnyomáscsökkentők alkalmazása (meg van adva, hogy milyen stádiumban milyen hatóanyagcsoport alkalmazandó), az állapot romlásával pedig előjön a digoxin és egyéb szerek, kórházban a dopamin, dobutamin, stb... Alapvetően a pulzus csökkenése jó hatással van a szív oxigénellátottságára, mert tovább van elernyedve, amikor effektív véráramlás van a szívizomsejteken keresztül, ráadásul kevesebb energiát is használ a szív ilyenkor. a progresszió megelőzésére első körben így vérnyomáscsökkentők és vízhajtók használatosak, csak a rosszabb stádiumokban jönnek be a "korbácsként" használt digoxin és hasonló szerek.
lacix86 2012.08.13. 23:55:55
lacix86 2012.08.13. 23:57:10
troll off :)
bazd meg 2012.08.14. 00:00:29
sárga nyúl 2012.08.14. 00:02:25
Te is mentőzöl, mint Csutkababa? (Ha jól értem, hogy ő mentőzik.)
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.14. 00:06:33
lacix86 2012.08.14. 00:11:45
lacix86 2012.08.14. 00:12:31
bazd meg 2012.08.14. 00:14:17
bazd meg 2012.08.14. 00:17:08
sárga nyúl 2012.08.14. 00:17:25
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.14. 00:20:45
lacix86 2012.08.14. 00:25:43
háziorvosi ügyeletben az a kihívás, hogy a sok "jaj tüsszentettem" közül ki kell szűrni azt, aki tényleg beteg és sürgősségi ellátást igényel. És ez nem mindig olyan egyszerű :)
sárga nyúl 2012.08.14. 00:29:20
lacix86 2012.08.14. 00:40:43
karcsibácsi 2012.08.14. 05:47:15
Lemeradtam a végéről alvás miatt. Viszont korán kelek.
Az asthma cardiale és bronchiale elkülönítése sem mindig egyszerű, ti. súlyos heveny balszívfél elégtelenségben a spasticitás elfedheti a pangást. Ez a szervezet endogen katekolamin mobilizációja, következményes "auto PEEP" kialakulása miatt van, miatt van, ami lényegében egy kompenzálómechanizmus, de tovább ronthatja a ventillációt.
Első főnököm mondta, amikor az általam asthmásnak vélt beteg nem javult steroidra, hogy adjál neki vízhajtót meg nitrátot. Tágra nyílt a szemem.
dobzse.laci 2012.08.14. 07:52:11
Én nem vagyok orvos, de azt hiszem nem is lennék alkalmas rá, ugyanis egy ilyen után a delikvens a taknyán csúszna a bejáratig, majd onnan seggel előre pattogna le a lépcsőn.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.14. 08:13:33
Én nem bánom, ha egyes egészségügyisek elmennek pár évig külföldre, mert ott hamar az orrukra koppintanak ha csak szivaroznak, trécselnek (bár ez angolul/németül stb. eleve nehezebb lesz!), és magasról tesznek a betegekre.
Mert általában nem a szakmai tudással van baj, még csak a szűkös finanszírozás sem tehető hibássá, a legtöbb esetben a trehány, hanyag emberek miatt rossz az eü.-s ellátás Magyarországon.
Szóval, a lusta, öntelt stb. embereknek nem árt kicsit elmenni külföldre, hátha ott tanulnak munkaerkölcsöt, és ilyen szempontból 'átgrogramozva' jönnek haza. Remélem külföldön nem tudnak kárt okozni.
telkoe 2012.08.14. 08:19:34
M.D.House 2012.08.14. 08:53:56
papillon 2012.08.14. 10:43:49
Nagy tévedés! Nem keres többet, mint ha nyugaton mosogat. A hálapénz pedig pedig egy elképeszően primitív megoldás. Már az "átkosban" is azért nem adtak az orvosoknak normál fizetést, hogy "úgyis megkeresi". A hálapénz egyértelműen a korrupció egyik fajtája. És nem a jobbak, hanem a pofátlanabbak kapják. Elég idős vagyok már, de ez a helyzet semmit sem változott.
Bloodscalp 2012.08.14. 12:25:15
nyilván azért valószínűsít>>mert leszarták az orvosok mind>>>ha nincs info, csak maga tudja összerakni a képet.
Alapban gyökérség azzal jönni hogy de szarul írtad le hogyan halt meg x rokonod... node hagyjuk. Ha unatkozol inkább ezentúl huncutkodj magaddal.
Irkutszk 2012.08.14. 12:45:05
Szerintem senkit nem kellene utálni, mert az nem vezet sehova.
Irkutszk 2012.08.14. 12:54:15
Nem, nem jogos. Viszont felmerül a kérdés, hogy kit is hibáztassunk. Ki okozta a betegséget? Mert az egy kérdés, hogy az orvosok nem tudtak rajta segíteni, az viszont egy másik, sokkal korábbi kérdés, hogy mi vagy ki okozta magát a betegséget? Ezt a felelőst találjuk meg, és ítéljük el, mert ez nem jogos. Annak az embernek családja volt, és szerették, és még legalább 40 évig közöttük szeretett volna élni.
Irkutszk 2012.08.14. 13:05:07
Ebből én mit látok: Nagy igény lenne egy hordozható mM-os tartományban működő ion-koncentrációt mérő egységre. Hmm. Nem mintha lenne hirtelen ötletem is a megvalósításához :)
hodgkin 2012.08.14. 13:06:47
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.14. 14:20:36
Nem, nem állítom, hogy bármely külföldi példát kritikátlanul át kellene venni, nekünk a saját józan paraszti eszünkre kell hallgatnunk.
Megsúgok neked valamit: ha rajtam múlna, én a teljes egészségügyet fizetőssé, önfenntartóvá tenném; valami olyasmit képzelek el, mint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, bónusz-málusz pontrendszerrel.
lacix86 2012.08.14. 17:29:54
Ez a rendszer politikai okok miatt van halálra ítélve. egészen pontosan aki ilyet megtesz, az garantáltan elbukja a választásokat
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.14. 18:05:22
Igen, ez sajnos így van, de a másik opció az, hogy a társadalmunk megy lassan tönkre.
csutkababa 2012.08.14. 21:33:00
Milyen az élet, lám :)
ma kettő cukorháztartás-zavart is láttam, idős, zavarttá váló néni az egyik, eddig nem ismert cukorbetegség, 23-as cukor, ami a NaCl 0.9-es infúzióra 11-ig csökkent, sajnos a feltehető friss lacunaris laesiokat ez már nem teszi rendbe, EKG-n csúcsos T-k.
A másik extrém obes nő, 32-es cukor, 75/50 -es tenzió, mellkasi szurkálás, gyenge, sápadt, ma többször volt hasmenése. EKGn csúcsos T-k.
1 l NaCl iv után cukor helyszínen 29, jobban van, színe is jobb. Tensio 85/60-ig nő.
Egyik esetben sem volt acidotikus tünet.
Mindkét esetben feltételeztem a hiperozmolaritást, K háztartás zavart...
Csak mondom, lupus in fabula :)
g_szakal 2012.08.14. 21:37:06
Először hallom, hogy a K-vitamin antagonisták gyomorfekélyt is okoznak, de mindig tanul az ember. Viccet félretéve: az egész post ellentmondásos. Most csak egy momentumot emelek ki: ha a háziorvos nem jött ki, hogyan tudott gyógyszert írni?
Azt meg egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy valaki egy Clostridium difficile-fertőzéssel kezeletlenül elvan hetekig úgy, hogy végstádiumú szívelégtelen, és ráadásul még hyperkalaemiás is lesz, holott a hasmenés köztudomásúlag káliumvesztő állapot.
lacix86 2012.08.15. 01:36:52
karcsibácsi 2012.08.15. 05:41:02
Így igaz.Ezért írtam 2 napja, a 4. hozzászólásban:
"Összefüggéseiből kiragadott eseményekkel, csúsztatásokkal, értelmetlen, szakmaiatlan - de szakmainak álcázott - kijelentésekkel, rágalmakkal tűzdelt zagyvaság ez a poszt, érdemben nem lehet rá reagálni.
Kicsit később pedig, megszólításra:
"Elfogult hozzátartozókkal, akik internetről szerzett félinformációk birtokában azt gondolják, hogy pontosan ismerek a kocsitologatás csínját-bínját, nem folytatok szakmai vitát."
Ehhez tartom is magam.
papillon 2012.08.15. 09:03:38
Mintha a középkorban találná magát az ember.
2012.08.15. 17:20:25
@Kara kán: Ehhez nem tudok mit hozzáfűzni, kérem kapcsolja ki.
Én hallgató létemre négy európai ország egészségügyében jártam, @hodgkin: állításait maximálisan alá tudom támasztani.
Az utóbbi két év tapasztalatait alapul véve a magyar eü alapvetően három dologban különbözik a nyugatabbra lévőktől:
- a rendelkezésre álló munkavégzési feltételek nagyságrendekkel jobbak
- a társadalom kimagaslóan becsüli az orvosok munkáját
- jogilag tisztább, átláthatóbb környezet (munkaidő, ügyelet, stb.).
Rivero 2012.08.15. 17:32:24
Szia! Meg fogalmaztad a lényeget súlyos betegen vegetálva + 1-2 évet még élni szerintem már nem élet. Csak meghosszabbítják a szenvedést...
NYB75 2012.08.15. 17:50:48
"ezért naponta mentem hozzá, és mondtam, hogy jöjjön ki"
A hasmenés miatt én sem értem, hogy adagolodott túl a kálium, de ezt nem is tőlem kellene megkérdezni.
NYB75 2012.08.15. 17:55:47
Olvasd el a Syncumar leírását, és ne azt írd, hogy értelmetlen dolgokat írok.
www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/syncumar_mite_tabletta/6450
4. LEHETSÉGES MELLÉKHATÁSOK
Mint minden gyógyszer,így a Syncumar mite tabletta is okozhat mellékhatásokat, amelyek azonban nem mindenkinél jelentkeznek.
Ha bármely mellékhatás súlyossá válik, vagy ha a betegtájékoztatóban felsorolt mellékhatásokon kívül egyéb tünetet észlel, kérjük, értesítse orvosát vagy gyógyszerészét.
Szívbetegségek és a szívvel kapcsolatos tünetek
hemorrhagiás shock
Szembetegségek és szemészeti tünetek
kötőhártya alatti vérzés
Idegrendszeri betegségek és tünetek
láz, fejfájás, vérzés (agyér katasztrófa)
A bőr és a bőralatti szövet betegségei és tünetei
bőrkiütés, átmeneti hajhullás, bőrnecrosis (bőrelhalás). Általában a kezelés első néhány napja alatt alakul ki, gyakori a végtag, emlő, penis lokalizáció. Protein C és Protein S hiányban szenvedők kockázata fokozott
Emésztőrendszeri betegségek és tünetek
gyomor ill. bélvérzés, sötét színű (szurok) széklet
NYB75 2012.08.15. 18:00:30
NYB75 2012.08.15. 18:10:38
NYB75 2012.08.15. 18:15:34
NYB75 2012.08.15. 18:17:09
NYB75 2012.08.15. 18:21:49
NYB75 2012.08.15. 18:24:46
karcsibácsi 2012.08.15. 18:29:20
"Hagyjuk őket megdögleni,"
Nem. Senkit ne hagyjunk megHALNI, akit meg lehet gyógyítani. Vannak betegségek, ilyen volt az édesapjáé is, amit nem lehet meggyógyítani. COPD + NYHA IV std.-ú szívelégtelenség + veseelégtelenség + vérző gyomorfekély + hyperkalaemia olyan konstelláció, amiben a túlélés esélye 0,00%. Doktórhausznál is, meg a vészhelyzetben is.
Más: Ha valaki azt mondta (orvos), hogy a gyógyszeres beállítás 5 hetet vesz igénybe, akkor az vagy hülye, vagy hazudik.
Megint más: Syncumar NEM okoz gyomorfekélyt. Meglévő fekélyből okozhat vérzést. Slight difference.
Falkenberg 2012.08.15. 18:41:54
Ha te csak annyit vettél le abból amit irtam, hogy hagyjuk a ezeket a betegeket meghalni akkor nem sok értelme van vitát nyitnunk, mert ezt nem irtam. Hanem azt irtam, hogy ezek gyógyithatatlan betegségek, amelyek sokszor azért alakulnak ki, mert valaki nem helyes életmódot folytat... Meg azt irtam, hogy ezek halálos betegségek, amelyek sokszor kezelés ellenére is a beteg halálához vezetnek.
Egyébként bagózás nélkül is lehet szivelégtelensége, meg COPD-je valakinek. De azok általában elhizottak és mozgásszegény életmódot éltek. Lassan kezd bebizonyosodni, hogy az elhizás károsabb lehet, mint pl. a cigaretta.
karcsibácsi 2012.08.15. 18:50:26
Gondolom, ugyanaz a mentős "fiú" volt, aki a másik beteget lefaszizta.
Mielőtt megkérdezné: a beteghordó "fiú", aki az édesapját vizsgálatokra és kezelésekre vitte, és akiből vöröshagymával kevert pálinkaszag áradt, nos, az meg én voltam.
karcsibácsi 2012.08.15. 18:57:52
" Érdekes, hogy a kezelőorvosával soha nem találkoztunk, "
Ez tényleg fantasztikus! Arra nem gondolt, hogy a kezelőorvossal úgy lehet találkozni, hogy megkeresi, időpontot kér tőle, ne adj Isten, megvárja a szobája előtt? Vagy úgy gondolta, hogy a kezelőorvos lesben fog állni, hogy mikor jön látogatóba, mikor alkalmas Önnek, hogy fogadja őt? Vagy
időpontot kér Öntől?
Nagyon úgy néz ki,hogy a farok csóválja a kutyát...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.15. 18:59:14
Na, és hány beteget fogsz kinyírni a tudatlanságoddal? Sacckábé.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.15. 19:01:39
Majd kapnak tőlem a "doktorbácsik" (értsd: sarlatánok), ne féljetek!
NYB75 2012.08.15. 19:06:16
NYB75 2012.08.15. 19:07:30
NYB75 2012.08.15. 19:11:29
NYB75 2012.08.15. 19:13:54
karcsibácsi 2012.08.15. 19:13:55
Ezek tulajdonképpen jó eredmények. Natrium kicsit alacsony, ez szívbetegnek inkább kedvező. INR, prothr azt mutatja,hogy JÓL állapították meg a syncumar adagját. GFR, creat, CN enyhe - közepes fokú veseelégtelenségre utal, ez egy krónikus probléma, nagy valószínűséggel a szívelégtelenség következménye. Ezzel nincs mit tenni, dialízis erre szóba sem jön.
NYB75 2012.08.15. 19:16:35
Falkenberg 2012.08.15. 19:18:51
Akkor a te kollegád a kivétel az 1% a 100-ból aki erösiti a szabályt, miszerint az elhizott kövérek és a dohányosok nagyobb arányban kapják meg ezeket az egyébként gyógyithatatlan betegségeket.
karcsibácsi 2012.08.15. 19:18:56
Ez az állítás egetverő marhaság, de én befejezem. Nem tudunk érdemben vitatkozni, egyikünk szakirányú ismeretek hiányában és elfogultság miatt nem vitaképes.
2012.08.15. 19:19:37
NYB75 2012.08.15. 19:20:31
NYB75 2012.08.15. 19:21:47
NYB75 2012.08.15. 19:24:18
karcsibácsi 2012.08.15. 19:39:48
Tényleg értelmetlen ez a polémia, de ezt a semmitől "gyomorfekélyt" még megválaszolom. Nem a semmitől kap valaki gyomorfekélyt. Ha Ön tudja,hogy mitől, ne titkolja el,jó eséllyel Nobel díjat fog érte kapni. 25 éve két ausztrál fickó a helicobacter miatt már kapott, de az ulcerogenesis (fekélyképződés mechanizmusa) ennél sokkal bonyolultabb, szerepet játszik benne a pH és a HP mellett a szív- és a veseműködés állapota, különböző gyógyszerek (steroid, NSAID, aspirin, cytostatikumok,etc), az idegi állapot, stressz - nemcsak a hagyományos értelemben vett stressz, hanem bármilyen súlyos heveny betegség -, de még az időjárás is. Egy szó, mint száz, nem tudjuk megmondani, hogy egyik beteg miért "kap" fekélyt, a másik miért nem. Egy dolog tűnik biztosnak: nem a "dokik" okozzák. A syncumárra szükség volt, jól volt beállítva ( 2 INR alatt nem ér semmit, a lényeg, hogy ne menjen 3 fölé).
Elbocsájtáskor a kálium normális volt, de előtte nagyon alacsony volt, ahogy írta. Nyílván nagy adagban kellett adni, hogy normalizálódjon,és ne csökkenjen ismét kóros mértékben (ez a szív ingerületképzési zavarai miatt életveszélyt, hirtelen halált okozna). Nyilván vízhajtót is kapott otthonra, ami csökkenti a káliumot. Hiba lett volna nem pótolni, bár a napi 6 g valóban nem kis adag.
Próbáljon megnyugodni, emlékezzen szeretettel Édesapjára, és gyógyíthatatlan betegsége miatt ne keressen bűnbakot, ne vádaskodjon. Higgye el, Önnek is jobb lesz!
Nem válaszolok többet.
NYB75 2012.08.15. 20:18:18
karcsibácsi 2012.08.15. 20:21:19
mártus 2012.08.15. 23:41:26
Az kórházi látlelet nálam és ismerőseimnél sajnos megegyezik a cikkben foglaltakkal. Higiénia egyáltalán nincs, a "tisztaság fél egészség" ismeretlen. Én is kértem egy felmosórongyot, mert sorra estek el a betegek a pisis linóleumon - s azt válaszolták, hogy nincs, mert egy alvállalkozó takarít reggel a saját eszközeivel. Azt a munkát is volt szerencsém látni, miközben a néptelen "sürgősségin" ültem órákon át.. A padló melett a mosdó 10 napig érintetlen ragacsban mutatkozott. A katétert a nemiszerv előzetes fertőtlenítés nélkül helyezték be amatőr módon, mert mellette kifolyt a vizelet. Aztán úgy bedugaszolták, hogy hogy az idős beteg a vizeletpangástól kapott fertőzésbe rövidesen belehalt. (megállapított diagnózis!) A zárt kórterem ajtók mögött a ragacsos aljazaton bukdácsoló idősek keze-lába törik - a magyarázat: fellökte a másik beteg, azért esett el. Aztán ugye a baleseti sebészet a város másik végén van, az átszállító autóra néhány órát várni kell (lehet addig is órák óta feküdt a földön a zárt ajtó mögött - , vagy a hozzátartozó a saját költségén átfuvarozza (szerencsére éppen időben érkezvén látogatóba), majd vissza...Stb. stb. stb. stb. stb.
Természetesen az általam leírtak "nem minden esetben fordulnak elő".
M.D.House 2012.08.16. 08:36:43
1. A COPD dohányzás nélkül is kialakulhat. A COPD-s betegek kb. 90%-a a dohányosok közül kerül ki, de van 10% aki sosem dohányzott (genetika).
2. A Clostridium difficile fertőzés általában antibiotikus kúra után tud kialakulni. A Helicobacter fertőzésre pedig többek között antibiotikum is kell, így ha ezt is kezelik még tovább ronthatták volna a helyzetet. A másik fontos dolog, hogy a Clostridium difficile fertőzés nem reagál minden esetben a metronidazolra (Klion). Bizonyos esetekben csak a vancomycin vagy linezolid segít. De mindezek ellenére azt már senki sem fogja tudni megmondani, hogy pontosan miért is halt meg az édesapja. Ahogy korábban is írtam a NYHA IV. stúdiumú szívelégtelenség+COPD+beszűkült vesefunkciók+fertőzés együtt nem gyógyítható. Külön-külön is tudják egy ember halálát okozni, nemhogy így együtt.
2012.08.16. 09:50:41
Ebből tudom azt, hogy ami a halál után jön, annak is kb. ennyi köze lesz az emberek elképzeléseihez.
Sokat tanultam.
Köszönöm szépen.
mártus 2012.08.16. 11:34:00
Hát igen, több felvilágosító munka kéne az egészségügy részéről...
no meg tisztaság, hiszen azt a vak is "látja".
2012.08.16. 15:05:45
Irkutszk 2012.08.16. 16:47:54
mártus 2012.08.16. 19:56:23
jobbá tételében?
Irkutszk 2012.08.16. 20:01:47
Közvetve pedig önmaga és környezete ezirányú képzésével, így a segítő szándék a kritikus hozzáállás mellett szakértelemmel is társul. A mai tudományos felfogás szerint mind a kettőre szükség van.
Az utolsó 100 komment: