"Eltették láb alól az anyámat"
Tisztelt blog!
Nekem a lehető legrosszabb véleményem van a Bajcsy kórházról, úgymond szépen eltették anyámat láb alól 2011 májusában. Na de nagyon dióhéjban a történet:
Anyukámnak 2db lábujja belilult, így utaltak minket a sebészetre. Még aznap éjjel műtétet írtak neki elő, aztán lefújták, hogy inkább infúzióval kezelik a az artériás trombózisát, ami fölösleges volt az érszűkületére, mert már előtte egy másik kórház megtette és semmi. Amikor már a bokájáig lilult a dolog, közölték, hogy hát sajnos most már vágunk! A lényeg, hogy volt hogy 2 napig nem hagyták enni meg inni, mondván ma műtjük, ma műtjük, ma műtjük... Ez a ma másfél hét lett! Orvos napokig be se nézett hozzá (na a viziteket meg ismerjük milyen), csak a nővérek szaladgáltak be néha. Végül amputálták a lábát nagy kínok közepette. Amikor pedig látták, hogy csak romlik romlik az állapota kidobták egy elfekvőbe...
Összesen másfél hetet élt! Végül intenzíven szeptikus sokk (vérmérgezés) -ben halt meg. Hatósági boncolást kértem, és még nagyon megüti a bokáját a kórház, garantálom, De főleg a figyelmetlen doktor uraság, aki amputált, és akinek annyi esze nem volt a diplomájával, hogy egy nyelet vért vegyen tőle, pedig így utólag nézve én mint laikus megvoltak a tünetei a szepszisnek!
Annyi biztos, hogy mától nem bízok az orvosokban (apám is műhiba miatt halt meg), Mindenki több orvost kérdezzen meg mielőtt diagnózist állítanak fel azt tanácsolom. Ha valami gyanús, azonnal menjen másik orvoshoz, másik kórházba. mert nem egyszer hallotta, hogy egy orvos csóválja a fejét a kollégája munkáján. Ők sem Istenek! Köszönöm a figyelmet.
Egy 27éves nö
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ezegylehetetlenember 2011.09.01. 07:42:09
Feltételezem a szeretett anya nem másfél hetes volt, azért pár évet biztosan maga mögött tudhatott, lehetséges a cukorbetegség, magas koleszterin szint, esetleg parkinsonismus kínozhatta a magas vérnyomás és az ischemiás szívbetegség mellett. Remélhetőleg senki sem dohányzott a családban passzívan sem.
Nyelet vért pedig biztosan vettek tőle, mert akkor nagyon bátor az anaszteziológus abban a kórházban, ha vállalta a műtétet labor nélkül.
Sajnos a nem gyógyuló sebek gyakori komplkációja a septikus shock, amit már a haemokultúra segítségével megállapított antibiotikumos kezelés sem tesz helyre egy idős, legyengült, polymorbid betegnél
El Visco Stello (törölt) 2011.09.01. 08:01:46
@ezegylehetetlenember: "Gyakran eltávozik az ember a szerettei közül"
Bizony gyakran. Én naponta.
Mária 2011.09.01. 08:10:45
El Visco Stello (törölt) 2011.09.01. 08:15:58
Mária 2011.09.01. 08:22:34
A címmel semmi baj, ha van olyan, hogy El Paso, meg El Mariachi, meg El Nino, akkor olyan is van, hogy El Tették. Sőt, olyan is van, hogy El Ectra.
SusanneF 2011.09.01. 08:28:10
Én a leírást nagyon hiányosnak találom:
-Mi volt az anyuka alapbetegsége?
Mióta?
-Cukros volt?Inzulinos?Kövér?
-Hány évesen halt meg?Lehetett 47 ugyanúgy,mint 70...
-Milyen előzmények voltak?Mennyire járt el kontrollokra?
Vádaskodni könnyű,kedves Posztoló-de azért meglepődnél,ha az érintett orvos téged perelne be,igaz?Megtehetné...
Szinte elképzelhetetlen,hogy valakinek komoly alapbetegség nélkül lennének ilyen tünetei...
Várjuk válaszaidat!
El Visco Stello (törölt) 2011.09.01. 08:28:46
gld 2011.09.01. 08:29:20
Nekem lenne kérdésem: ilyen esetben a késlekedés miért történik? A beteg állapota miatt, vagy mert hoznak súlyosabb esetet? Volt már itt egy másik poszt is, aminél szintén a "késlekedés" vezetett a beteg lábának a "farigcsálásához". Tényleg érdekelne, hogy ilyenkor milyen szempontok alapján döntenek.
Arra is kíváncsi lennék, hogy ha időben operálnak, eljutott-e volna a dolog a szepszisig... Bár ez inkább találgatás lenne, azt hiszem...
És arra is kíváncsi volnék, hogy Anyuka milyen betegségben szenvedett, minek a része volt ez a keringési zavar...
Szép napot Mindenkinek! :)
SusanneF 2011.09.01. 08:29:45
Ha nem titkos,árulja el Ő maga....!
SusanneF 2011.09.01. 08:35:14
Egy műtétet sok tényező miatt halaszthatnak-majd ezt a dokik megmagyarázzák!
Persze,a hülyeségnek is van határa!
Amikor anyósom féléve várt térdprotézis műtétje azért maradt el,mert az utolsó napokban kiderült,magas a süllyedése,és világos,hogy az ortopéd sebész úgy nem műti,
Na,akkor,azért én is kevrtem a balhét,mert kórházban,3 hétig készítették elő,hogy műthető legyen...!
Még nekik állt feljebb...!
Azóta sem bírjuk rávenni a műtétre,most már nem....
Előbb-utóbb összecsuklik a lába,és kerekesszékes lesz.....:(
SusanneF 2011.09.01. 08:35:49
gld 2011.09.01. 08:40:46
Ezért vagyok kíváncsi ennek az objektív, orvosi magyarázatára.
gld 2011.09.01. 08:55:30
De ebben az esetben szerintem (és ha nem így van, majd az orvosok kijavítanak) ez tekinthető egy sürgősségi beavatkozásnak, megelőzendő egy sokkal súlyosabb állapotot... nekem pl. biztosan nem lenne mindegy, hogy 2 lábujjamtól kell megválnom, vagy bokából amputálnak.
Másik oldalról viszont megértem én azt is, ha a beteg állapota nem tette lehetővé abban a pillanatban a kisebb műtétet, és esetleg emiatt vártak, bízva egy esetleges javulásban. De úgy gondolom, hogy ha nem javul valami, hanem romlik, az nem 1,5 hét alatt válik érzékelhetővé...
Ezért szeretnék választ kapni a kérdésemre, és nem azért, hogy bárkit fikázzak :) Távol álljon tőlem.
ccke 2011.09.01. 09:01:07
gld 2011.09.01. 09:03:29
Kár, hogy ezek hiányoznak a posztból, kicsit objektívebb képet kaphatnánk.
Bár valahol érthető, hiszen egy haláleset nagyon fel tudja zaklatni az embert, és ilyenkor győznek az érzelmek.
Borcsika 2011.09.01. 09:43:04
Lerooy 2011.09.01. 10:12:51
Az Édesanyák iránti gyöngéd szeretet és féltés nevében azért megkérném az érintettet, ha Róla beszél, ne "darabozzon"...
Két szegény, szenvedő, fájdalmas, cyanoticus beteg lábujja van
és nem "2 db."...
Ő sem 1 db. gyereke volt az Édesanyjának, hanem az Egyetlenek egyike...
:(
tódór piroska 2011.09.01. 10:40:22
A szülő halála miatti gyászban együttérzünk a poszt írójával, de a gyász senkit sem jogosít fel a vádaskodásra és rágalmazásra.
Egyébként a műtét halasztásának valóban sok, megalapozott oka lehet, a ccke által részletezett ellenjavallatok mellett az egyik leggyakoribb ok, hogy a beteg elzárkózik az amputációtól, és sokszor csak akkor sikerül a beleegyezését megnyerni, amikor már rosszak az életbenmaradás esélyei.
serfecs (törölt) 2011.09.01. 11:14:34
2011.09.01. 11:32:11
Azért kicsit érdekes megállapítás, hogy _az_orvos_ "tette el láb alól" a posztoló édesanyját, szerintem nem tévedésből amputálták, és a végén egy betegségbe halt bele.
Egy "nyelet" vért venni kötelező. A szepszis pedig a legmezeibb laborpanelen is látszik.
Én egész biztosan nem beszélnék így az eltávozott édesanyámról.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 12:08:09
2011.09.01. 12:13:36
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 12:14:05
Változnak az idők????
gld 2011.09.01. 12:16:28
Borcsika 2011.09.01. 12:27:52
Most is küzd anyukám, mert a bokájánál telik fel a lába gennyel rendszeresen, és ürül ki úgy, hogy saját maga vág utat magának. De kezelhető, és egyelőre nem szeretné még a mamám, ha levágnák a lábát. Ortopd guru kezeli egy sebész guruval egyetemben, és ők is a megmentésre hajaznak, mert szerintük sem érett még meg az amputációra. Anyukám azt mondta, ha e két ember közül bármelyik is az amputációt javasolja, aláveti magát, de addig nem.
Szófogadó beteg :-D
BTW: a cím nekem sem nagyon tetszik. Valahogy nem érzem a gyermekei szeretet a leírásból.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 12:33:33
Dr.laikus PhD 2011.09.01. 12:36:29
Csúnya, múlni nem akaró lábszárfekélyt kezeltünk Bioptron lámpával sikerrel. Cukros volt ő is.
Próbáljátok ki, hátha beválik.
Nem a klasszikus kezelések helyett, hanem mellette.
Azt hiszem a Bőrklinikán is használják már a fényterápia részeként.
ccke 2011.09.01. 12:39:17
Ha ismernénk az alapbetegséget, az angiográfia(érfestés) eredményét, tudnánk, hogy lehetett-e reménykedni javulásban.(Cukorbeteg lábon gangréna nem nagyon gyógyul, egy érszűkület, artériás elzáródás miatt kialakult sokkal jobban)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 12:44:14
Irkutszk 2011.09.01. 12:55:23
A poszthoz: Csak reménykedni tudok benne, hogy nem másfél éves újszülött volt az elhunyt, és hogy ez csak egy rossz megfogalmazás volt az író részéről. (Ehh, még én is ironizálok.... rosszak vagyunk, no, batgirl.)
Az alapbetegségek (esetleg szedett gyógyszerek?, látható, hogy nem mindegy, hogy szedett-e Syncumart pl) nekem is nagyon hiányoznak a posztból, ugyanakkor valahol megértem a hiányukat. Akármilyen vehemensen is fogalmaz az író, elvesztette az Édesanyját, és ilyenkor nem az ember nem fogalmaz az utolsó vesszőig alaposan és pontosan. Viszont az sem várható el, hogy egy kívülálló ezt a vehemens érvelést egy az egyben elfogadja. Magam is az alaposabb tájékozódást javasolnám a gyászolónak, ill. hogy az itteni hozzászólásokat arról az oldaláról olvassa, hogy az alaposabb tájékozódást milyen irányban érdemes elkezdenie, ha már ennyire szeretné az okokat ismerni. Általában az emberek halálát betegségek okozzák, nem más emberek; még akkor is, ha elsőre ez nem így tűnik. Kívánom, hogy találjon megnyugvást a háborgó lelke, hiszen a végső megoldás csak ez lehet, az elhunytat feltámasztani már senkinek nincs képessége.
Borcsika 2011.09.01. 13:01:19
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 13:06:39
Erről a posztról az jutott eszembe, hogy anyukámnak elfeketedett a nagylábujja. Úgy volt, hogy két nap múlva levágják, de sajnos már nem került rá sor, meghalt. Nem orvosi műhiba, rákos volt, már hónapok óta tudtuk, hogy elfog menni.
Kérdésem: ha egy lábuj elhal, mennyi idő van arra, hogy amputálják, és ne legyen nagyobb baj?
cenzorilla 2011.09.01. 13:26:30
Most is azt mondom, hogy a viccelődés nem volt helyén való. Szóltam előre, akkor ez nem hatott, így lett 3 nap.
Nincsenek egyenlőbbek. Nem is lesznek.
Kontextus kérdése sokszor, mikor megengedett a fekete humor és mikor nem helyénvaló a halálon jókat nevetni.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 13:35:12
Ha te nem látod a különbséget, hát sajnálom. Én látom.
zagadka 2011.09.01. 13:41:14
Megint (mint mindig) eljutottunk oda, hogy az elmarasztaláshoz az adatok nem elégségesek, de a posztoló az ilyen meg olyan csúnya. Téved, rágalmaz.
Volt itt olyan, amikor nem az lett a vége, hogy a poszt hazugság, tévedés? Uram bocsá, az ovos hibás? Nem olvastam el mindent, de ilyenre nem emlékszek.
Nagyszerű, hogy be lehetne perelni rágalmazásért. Annak még jobban örülnék, hogy, ha mi is ilyen könnyen érvényesíthetnénk a jogainkat.
Tisztelt eü-sök!
Azok, akik ilyen hibaszázalékokkal dolgoznak (tapasztalat), és mindennek semmi következménye, azok örüljenek, és bizony szerényen hallgatni kéne. Semmiképp se viccelődni.
Örüljetek, hogy megtehetitek, de ha azt hiszitek, hogy ez így van rendben, akkor ostobák vagytok.
Hozzá kell tennem, hogy tisztelet a
kivételnek.
El visco meg egyenesen izléstelen.
Egyébként visszafogtam magam.
El Visco Stello (törölt) 2011.09.01. 13:44:30
gld 2011.09.01. 13:45:52
Részemről: elnézést, nem állt szándékomban senkit megbántani.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 13:51:29
Béke:)
gld 2011.09.01. 13:52:46
Jaja, béke, meg egy kis eső :)
Irkutszk 2011.09.01. 13:54:36
zagadka 2011.09.01. 13:59:15
"Nem mondom, hogy teljes mértékben egyetértek ezzel a mondatommal, ennek ellenére ez megfigyeléseim alapján jelenleg így működik itt."
Nem tudom, hogy mire gondolsz.
2011.09.01. 14:00:58
A posztoló megengedett magának egy hangvételt, szerintem nem ment senki e szint alá.
lásd még: @Lerooy:
Tényleg Leroi, az a Siegessäule a képeden? Pont le volt zárva, amikor Berlinben voltam, szinte sírtam... de kárpótoltak a körülötte lévő szobrok :-)
epres négercsók 2011.09.01. 14:01:12
Irkutszk 2011.09.01. 14:04:25
zagadka 2011.09.01. 14:07:08
De abban nem vagyok biztos, hogy a dolog szimetrikus.
Valójában ez mellékszál.
Azt kéne eldönteni, hogy csak csevegünk is, vagy néha meg is beszélünk dolgokat.
Ezért írtam első - provokaciónak (is) szánt- hozzászólásomat. Még senki se vette fel a kesztyűt...
cenzorilla 2011.09.01. 14:07:14
Nem ezért lett kitiltva, maga az inkriminált bejegyzés amire kértem, hogy hagyják abba, most is ott van.
Nem nagyon emlékszem batgirl hosszú kitiltására, csak törlésre, de abban az időben másnak is volt problémája, hogy nem tud belépni. Fenyegető leveleket kaptunk akkoriban. :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 14:07:46
zagadka 2011.09.01. 14:09:06
2011.09.01. 14:21:05
Szerencsére (ha elég szaftos a cím) mindig jön egy-két ember Index címlapról, és felborzolja a kedélyeket :-)
Lerooy 2011.09.01. 14:24:44
Hochachtungsvoll, mein Herr!
A képemen Francisco Franco keresztje látható, amely az Escorialhoz közeli Valle de los Caídos-ban (Elesettek Völgye) van felállítva.
A kereszt alatt a sziklába vájt bazilikában nyugszik a Caudillo, Francisco Franco és barátja, José-Antonio Primo de Rivera, a Falange Espanola megalapítója...
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 14:36:53
zagadka 2011.09.01. 14:39:18
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 14:45:28
2011.09.01. 14:47:50
Ezt jól benéztem... de köszönöm az infót!
A Valle de los Caídos-t meg már értettem is. :) Kedden kezdem a munkát a Tenger Kórházában, juhúúú! :)))
@zagadka: Még egy dolog: ide alapvetően négy fajta ember ír posztot:
I. A felháborodott
Csúnyán beszéltek vele, le kellett vetkőznie, pénzt kértek, sokat kellett várni. Vadabb formája fenyegetőzik és vádol, de legalábbis okol. Jellemzően egy közeli hozzátartozó esetét írja meg, gyakran idősebb hozzátartozóét. Általában félinformációkból dolgozik, sok hangulatkeltő elemmel, de ez nem mindig jön át, mert sok törzskommentelő immunizálódott, bár ezt mások olykor érzéketlenségnek látják. A posztról alapvetően nem lehet beszélni, a kommentelők egymással foglalkoznak.
II. Az elkeseredett
Szörnyűség történt. (Az első csoporttal szemben a különbség az, hogy valódi szörnyűség.) Halál, betegség, rossz diagnózis, gondatlanság, műhiba. Műhiba? Akkor per is legyen. Robban a bomba: a Mundér, a Jobban Tudó Beteg és a Még Jobban Tudó Nembeteg. Meg a más oldalakon keselyűként figyelő ügyvédek. (Ilyen a mai poszt is.) Nagyjából az ide tartozó posztok fele viszont már értékelhető információkat tartalmaz, érdemi beszélgetés alakul ki. Alakulhatott volna jobban? Hogyan? Mit tudunk a betegségről? A kommentelők vagy részvétet nyilvánítanak, aztán egymással foglalkoznak, vagy a betegségről beszélnek.
III. A kérdező
Kihalóban lévő posztoló, többnyire ásni kell, hogy lássunk még ilyet. Segítséget kap, és gyakran kommentel is. Néha pontos adatokat is szolgáltat, könnyítve a közös gondolkodáson. Elvétve alakul ki szájtépés a kommentelők között. Az adott szakterület orvos-kommentelői - ha még vannak - biztosan írnak valamit.
IV. A pozitív
Már az is öröm, ha valaki mosolyog a recepción. Kommentek alig, de miről is lehetne beszélni? A boldogság és öröm önmagának állít emléket, csak akkor kezdünk beszélni róla, ha már nincs.
Lerooy 2011.09.01. 14:50:45
Nagyon sok sikert kívánok Neked!
A kereszt 200 ezer tonna súlyú...
Azért nem keresztnek látszik, mert az avatarképkeret csonkít...:)
2011.09.01. 14:56:20
Most hogy mondod, mintha a kép legtetején lenne egy sáv, ami gondolom a kereszt lenne. Szegény Robert Koch is majdnem elveszti a fejét az én avataromon. No, épp itt az ideje cserélni.
pacula 2011.09.01. 15:02:10
Abból következtetve hogy a folyamat nem egy nap alatt zajlott le (hiszen előtte már egy másik Kh-ban is kezelték) hanem hosszabb idő alatt feltételezem hogy a háttérben érszűkület (nem hirtelen embolizáció) állt ami érelzáródáshoz vezetett.
Tehát a "lilulás" terjedését, az állapot rosszabbodását nem azzal fogjuk megállítani ha levágjuk a lila részt hanem ha megnyitjuk az eret ami eddíg ellátta azt.
A konzervatív kezelés korábban valószínüleg ideiglenesen javulást hozott hisz a beteget elengedték az előző kórházból az infúziós th után.
Azt hogy ha a konzervatív th nem eredményes milyen terápia mellett dönt az orvos nagyban befolyásolja az angiogáfiai vizsgálat eredménye: hogy hol van az elzáródás és milyen a kollaterális keringés állapota. Ha időben észrevették az elzáródást megpróbálják azt megszűntetni (trombolízis, trombektómia, ballonos tágítás ), megpróbálhatják az érműtétet vagy ha ezektől nem várható javulás amputáció szükséges.
A lényeg mégis az, hogy attól hogy levágjuk a lábujjakat az elzáródás ugyanúgy ott lesz, az elzáródás alatti rész pedig ugyanúgy nem kap vért, ha pedig nem kap vért lilulni kezd és elhal és megint vágni kell. Így a legfontosabb - ha meg akarjuk menteni a lábfejet - nem az hogy minnél előbb levágjuk az ujjakat.
Bármennyire is fura, ez egyfajta „játék”. Levágjam vagy megmentsem a végtagot? Próbáljunk meg egy infúziós kúrát, múltkor is segített, hátha megindul a keringés és nem kell vágni… Nem lett jobb a helyzet konzervatív kezeléssel? Hol van az elzáródás? Mennyi az esélye hogy ha levágom az ujját utána még tovább kell szeletelnem? Milyen esélye van az egyéb alternatíváknak (éráthidalás, lízis, tromectomia)? Milyen mértékű a szövetelhalás? Mennyire fenyeget a szepszis lehetősége (akár op előtt akár az op szövődményeként)? Mennyi az esélye hogy utána felgyógyul vagy ottmarad (alapbetegségek!!!)?
zagadka 2011.09.01. 15:19:37
Számomra a hozzászólásokból kirajzolódó kép néha risztó. Azért mert köszönő viszonyban sincs a tapasztalataimmal. Vagy hibás a következtetés, stb.
Pl. kifejezetten zavar, ha a pénz hiányáról beszélünk, amikor az speciel nem lehetne indok az adott esetben.
Szerintem lenne miről beszélni
Azt kéne látnia egyeseknek,hogy a betegek ma teljesen ki vannak szolgáltatva. Tenni nincs mit, aztán néha kirobban a felgyülemlett feszültség.
"Műhiba? Akkor per is legyen."
EZ nem valódi alternatíva. Meg nem is cél. És nem is védekezés az, hogy nincs per, elmarasztalás, akkor nincs miről beszélni.
Aztán írja le nekem valaki, hogy mi eredményt ért el a betegjogi képviselővel!
2011.09.01. 15:25:11
A cukorkémia zsenije, a szénhidrátok szintetikus felépítése ma is az ő munkásságán alapszik. A sztereoizoméria és a királis vegyületek optikai forgatóképességének megállapítása ma is az ő "alapvegyületéhez" (D-glicerinaldehid) képest történik.
Tanult Adolf von Baeyertől, az indigószintézis feltalálójától is Strasbourgban; később figyelme az orvostudomány felé fordult, a századforduló körül már kisebb peptideket állított elő (70 évvel a vis vitalis elmélet után!), a leghosszabb kb. 20 aminosavból állt (a mindenki által ismert inzulin 55-ből) és purinszármazékokkal foglalkozott, és alapvető megállapításokat tett a nitrogén-anyagcserére, és ő fedezte fel a komplementer biokémiai struktúrák - azóta is egyetemen oktatott - "kulcs-zár" alapelvét. Az alkalmazott orvoskémiában is maradandót alkotott, nem csak az alapkutatásban: ő szintetizálta a koffeint és a theobromint, valamint a dietil-barbitursavat és fenobarbitált, amelyet altatóként használnak.
Jól menő vállalkozó apja fiatalkorában azt mondta neki, hogy túl buta kereskedőnek.
2011.09.01. 15:39:20
@zagadka: Sajnos az a helyzet, hogy a pénz hiánya a problémás esetek többségére igenis ok, ha nekem nem hiszel, hívj fel egy kórházat azzal, hogy szeretnél befektetni 100 milliárdot a betegellátásba, meglátod mekkora sóhaj lesz a vonal túlsó végén.
Igenis eljutottunk oda, hogy banális dolgok figyelhetőek meg a betegellátás alapvető eseteiben a pénzhiány és az egye súlyosbodó munkaerőhiány miatt. Egyébként ez utóbbit sem egyértelműen oldaná meg az, ha a frissen végzett orvostanhallgatók nem mennének el nagy arányban az országból (most nem akarom elkenni a személyes felelősségemet, mint ügyetlen óvodás a vajaskenyeret), mivel itthon sem életpályamodell, sem elég rezidensi állás nem várja a frissen végzetteket. Abszurd módon - legalábbis ahol én eddig megfordultam - az eü dolgozók munkaerőpiacát az határozza meg, hogy a pénz vagy a munkaerő hiánya-e a magasabb (= nem rúgnak ki senkit, mert annyian mennek el, de a helyeiket nem is lehet feltölteni). Különben meg ha valaki itthon marad is, jó eséllyel kiég, és nem a mosolygós doktornéni lesz, hanem a büdös ribanc, aki levágta anyám lábát.
Szokták ezt az eü dolgozók pénzéhségével azonosítani, de egy olyan országban élünk, ahol napi szintű kérdés a társadalom többségének, hogy miből fogunk élni a jövő hónapban.
A többi megállapításoddal egyetértek.
Irkutszk 2011.09.01. 15:53:56
Bocsi, de "ő fedezte fel a komplementer biokémiai struktúrák - azóta is egyetemen oktatott - "kulcs-zár" alapelvét" -> ... azóta is egyetemen oktatott, ám már kissé elavult - "kulcs-zár alapelvét".
Minden elismerésem az ősöké, de nézzük csak meg a hisztamint :) (A hozzászólásom lényege, hogy a kulcs-zár elmélet nagyon jó, azonban hozzá kell tenni, hogy a molekulák nem merevek, hanem forognak, mozognak, és egy másik molekulához kapcsolódva konformáció (alak) változáson mennek át. Ez az alakváltozás jelenti a hatást, illetve ez vált ki további molekulákban konformáció változást. A kulcs-zár elmélet alapja egyébként az, hogy a hatóanyag (mindegy, hogy külső vagy belső) és a receptor úgy kapcsolódnak egymásba, ahogy kulcs illik a zárba, egy kulcs-egy zár.)
2011.09.01. 16:31:53
A látás kémiáját pl. tökéletesen meg lehet magyarázni a rhodopszin Z/E-retinaljának térgeometriai transzformációjával. (Tudom, hogy ez nem az optikai forgatóképességet változtatja, csak egy példa.)
Szóval ez egy hasznos, ma is alkalmazott modell, még ha elavult, használati köre beszűkült is... :-)
Irkutszk 2011.09.01. 16:51:55
Tök jó a kulcs-zár elmélet, mert abban igaza van, hogy a hatóanyagnak passzolnia kell a receptorhoz. Csak hozzá kell tennünk, hogy mind a kulcsunk, mind pedig a zárunk (bár a zár kevésbé), de gyurmaszerű :) Illetve annyit, hogy azzal, hogy a kulcsot beleillesztjük a zárba, mind a kulcs, mind a zár megváltozik. Szerintem is zseni volt, aki kitalálta a kulcs-zár elméletet!
Irkutszk 2011.09.01. 16:53:21
Mi a neve a molekulának, amelyet példaként felhoztam?
A helyes megfejtésből több is létezik, és mosoly a nyeremény.
2011.09.01. 17:00:24
gld 2011.09.01. 17:28:36
:osbourne. (törölt) 2011.09.01. 20:15:14
picikisköcsög 2011.09.01. 20:16:38
Ja! én tanár vagyok, nettó 95-el, 37 évesen.
Volt tanítványom 20 évesen netto 120at kap, és vacilált, elfogadja-e az állást!
Most szeretnénk gyereket, de ilyen hangulatban (ahol "csak" az orvos és a tanár hibázhat, parlamenti törpék nem), mi a lóbrét lehet csinálni???????!!!!!!
picikisköcsög 2011.09.01. 20:24:21
Na, ez a pozitív hozzáállás mind orvos, mind páciens oldalról. Mindkettő tanult (értelmes) ember, megérti a másik (ind)okait, és elfogadja azokat. Miért nem ilyen emberekből áll a mai népség itt az országban??!!
KLMS 2011.09.01. 21:48:14
Nyers Fa 2011.09.01. 21:53:22
Naponta mondjuk azt valakiről. hogy átvert, lehúzott, átbaszott stb. bírósági itélet nélkül!
Az orvosról miért ne mondhatnánk, hogy hanyag,trehány, nemtörődöm.
Mindenki hibázik kivéve az orvost, aki csak akkor , ha azt a bíróság kimondta?
Szánalmas.
Mária 2011.09.01. 21:57:03
Zseniális :)
Egy kimaradt:
V. A posztoló aki nem is ide posztolt.
Többnyire soha nem tudja meg, hogy a valahol máshol megjelent posztja, kommentje ide is felkerült. Így szerencsére nem szembesül a kommentekkel sem.
Kevésbé szerencsés esetben véletlenül erre jár, jó eséllyel az Index címlapról és értetlenkedik, esetleg reklamál.
Nyers Fa 2011.09.01. 21:57:38
Miért is? Várjuk válaszodat kedves kommentelő.
Nyers Fa 2011.09.01. 22:05:02
Nyilván jelen voltál az esetnél, különben érthetetlen miért vagy biztos valamiben, amiről saját bevallásod szerint semmit nem tudsz.
Nem vádollak hangulatkeltéssel, sem hazudozással, ezért tényként kezelem, hogy ott voltál az esetnél.
Légyszíves mesélj, hogy történt!
johevi 2011.09.01. 22:14:19
Borcsika 2011.09.01. 22:27:29
Alf (törölt) 2011.09.01. 23:18:48
Bizony gyakran. Én naponta.""
HÁÁÁÁHÁÁÁÁ
rikitiki 2011.09.01. 23:37:38
Általánosságban, egy cukorbetegség és érbetegség talaján kialakult gangrénás lábujj, és a kezelése nagyjából ki lett tárgyalva.
Esete válogatja, de a kockázata a várakozásnak és konzervatív kezelésnek a sepsis kialakulása lehet. Erre értelemszerűen figyelni kell, kezelni kell.
Ha ilyen eset felmerül, akkor az amputációnak már életmentő, "vitális" indikációja áll fenn, tehát nem tűr halasztást, a beteg semmilyen egyéb állapota esetén sem (vércukor, vérszegénység, tüdőgyulladás, egyebek). Ekkor nincs semmiféle várakozás.
A sepsisre persze műtét előtt és után is figyelni kell (vérvizsgálat), és kezelni kell.
A beteget műtétre felkészíteni ritkán tart másfél hétig, a lehetséges problémák elhárítása többnyire pár nap alatt megoldható, még a Syncumar miatti vérzékenység is - bár van hogy akár heteket is igénybe vehet egy komoly probléma miatt a megfelelő kivizsgálás és kezelés.
A sebészek oldaláról megesik, hogy az amputációk a műtéti "hierarchiában" hátraszorulnak, az epe, varix, sérv, mamma műtétek előnyt élveznek, általában ezekből több hálapénz jön, ezért azok nem maradhatnak el - ebből következően gyakran előfordul, hogy az amputáció elmarad, mert a program végén van kiírva, és ha nem jut rá idő, akkor azt fogják lehúzni.
Ez mondjuk még egyszer, esetleg kétszer egy betegnél elfogadható, több alkalom rendkívül etikátlan az én véleményem szerint - ha egy beteg kiírt műtéte elmarad 2x, az én ízlésem szerint a következő alkalommal első helyre kell kiírni.
A műtéti felkészítés része az étel, ital megvonása, ezt több napon keresztül eljátszani, egy beteg szervezetnél nem illendő. A pszichés megterhelésről nem beszélve.
Ehhez kapcsolódóan - ha egy beteg valamilyen okból nem alkalmas elektív műtétre (cukor, vérszegénység, tüdőgyulladás és egyebek) akkor a probléma rendezéséig értelemszerűen nem lesz előkészítve a műtétre. Majd kiírják műtétre akkor, ha alkalmas.
Egy egyetemi centrumban volt példa arra, hogy egy beteget több napon keresztül a műtéti program végére illesztettek, és szerencsétlenségére mindig elmaradt idő hiányában.
A többedik próbálkozásnál a vezető altatóorvos a reggeli megbeszélésen bejelentette, hogy ő aznap reggel minden műtétre kiírt beteget végigvizsgált, és sajnos mind az 5 műtéti asztal, összesen kb. 20 betegét műtétre alkalmatlannak találta, és kontraindikálta a műtétet aneszteziológiai szempontból. Egy beteg kivételével, aki éppen a program végére volt kiírva. Az ő műtéte elvégezhető.
Többet nem fordult elő, hogy egy beteget 2-nél több alkalommal ne sikerült volna megműteni.
Ehhez csak árnyalás céljából teszem hozzá: a sebész kap hálapénzt, az altatós nem.
Visegrádi 2011.09.01. 23:56:10
Nekem úgy tűnik: a posztoló édesanyjának ugyan volt érszűkülete, de alilusnak semmi köze nem volt ahhoz , hanem vérmérgezése volt. (Lehet megszúrta valami? ) Ez a diagnózis viszont nem született meg.
A posztoló jelezte, hogy csak dióhéjban írja meg a tragikus történetét. Az meg, aki azt mondja vádaskodás az írás és ezért őt bárki beperelheti, az erősen téved.
Indított egy eljárást és megírta itt is. Kitartást kívánok neki, a többieknek meg egy normális egészségügyet.
Visegrádi 2011.09.01. 23:56:46
parrre 2011.09.02. 00:26:21
1. Részvétem! Tudom mit érzel! Én hála istennek megmentettem anyámat, de nem sokon múlt...
2. Nem "annyi esze nem volt" hanem (bocs a durva szóért) leszarta. Nem érdekli. A paciens az munka, és mint ilyen, nem fontos.
3. Nagyon helyes, orvosokban nem bízni!
Bündnis 2011.09.02. 07:33:40
Azok akik tehetségesek, már régen elhagyták az országot, akik maradtak, azok a középszerűek nagy "hibaszázalékkal". Németországban is egyre több a műhiba, stb, és ez elmondható más országokra is. Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek volt a családjában, vagy van olyan, akit az orvosok félrekezeltek. Az én anyámat is, aki egy rendkívül erős szervezetű ember volt, egy túlhajszolt orvos...nem neki kellett volna - az orvosa nem ment be akkor a műtétére, hanem hirtelen úgy döntött üdülni megy - rossz döntése vitte a halálba.
A mai Magyarország egy fertő, egy olyan káosz, amelyet az alacsony értelmi képességekkel, de a korrupcióhoz nagyon értő politikai és bankár réteg vitt csődbe a megújulás esélye nélkül. Ez olyan, mintha az ország maga egy kupleráj lenne, a nép a kurva és a politikusok, bankárok és a végrehajtók dugdossák őket - ellenszolgáltatás nélkül. Ma az országgal ez történik, nem lehet azon csodálkozni, hogy a még "jól kinéző kurvák" elhagyják ezt a kuplerájt és inkább VIP-ek lesznek külföldön.
Szóval nem olyan nehéz eldönteni azt, ha egy orvos tévedett. Nagyon könnyű..a diagnózis nem lehet sokféle, csak egyféle - a helyes. Ha nem volt helyes, akkor a felelősség egyértelmű. Valamikor régen mindig ezt mondták - "az ügyfélnek, vagy a vásárlónak mindig igaza van!" A halottnak is....
Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.09.02. 07:46:36
midnight coder 2011.09.02. 07:51:25
Így hát minden tiszteletem azé a dokié aki a szar körülmények között is lelkiismeretesen teszi a dolgát, de a kurva anyját annak aki leszarja. Mert lehet hogy kevés a pénze, de arról nem az a beteg tehet akit gyógyítania kellene. És ha ez fizikailag nem teljesíthető akkor sokkal jobban teszi ha veszi a kalapját és elmegy a francba - és akkor előbb-utóbb a kórház vezetésének illetve a politikának lépnie kell - mint ha Mengelét játszva leszarja a betegeket és hagyja őket rakásra dögleni.
Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.09.02. 07:52:20
Persze lehet mondani, hogy a posztoló nem ért hozzá, de nézzük meg azt az oldalt is, hogy a kórház bénázása milyen borzalmas kínoknak tette ki ezt a szerencsétlen asszonyt. Mert az elhalás nem szülinapi buli thai masszázzsal.
Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2011.09.02. 07:54:57
Miért nem figyelt jobban, miért hagyta magát, miért nem tájékozódott jobban, miért nem ért ehhez vagy ahhoz?
Elég szánalmas ez.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.02. 09:05:09
mérien 2011.09.02. 09:12:33
képtelen lennék az egyik legközelebbi hozzátartozóm haláláról ilyen stílusban beszélni, s főként írni...
Apafarkas 2011.09.02. 09:23:25
guderian 2011.09.02. 10:00:17
macska69 2011.09.02. 10:07:49
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.09.02. 10:29:16
Az Aventinuson volt egy kurtakocsma. Matrózok jártak oda éjszakánként, s piros bort iddogáltak.
Paulina, a kis maszatos konyhalány hordozta a tálakat. Vörös haja volt és kék szeme.
Egyszer, amint elhaladt egyik asztal mellett a pörkölt hallal, valami kappadóciai hajóács ijedten a tunikájához kapott és fölugrott.
- Hol a pénzem? Megloptak. Tolvaj - rivallt -, tolvaj.
Kavarodás támadt. Közben a tolvaj - egy hajóslegény - kereket oldott.
- Ez volt - mondták többen s körülvették Paulinát.
A lármára az utcáról két praetori katona rontott be, csörrenő karddal: az éji őrség.
Elővették a rabszolgalányt.
- Ide azzal a pénzzel.
- Nincs nálam.
- Akkor velünk jössz, babám.
- Nem - sikított Paulina -, nem. Én ártatlan vagyok - s meg se moccant.
- Indulj - vezényelt az egyik katona - az alacsony és kancsal -, s úgy meglökte a lányt, hogy az kitántorgott az utcára.
Ott megint csak állt, mint a cövek.
Erre a másik katona - a magasabbik - a karjához ért.
- Ne nyúlj hozzám - ordította a lány. - Hagyj engem. Mert megharaplak.
A katona nevetett.
De amikor megragadta a karját, hogy előretuszkolja, a lány ráugrott, mint egy vadmacska, s végigkarmolta az orrát. A katona vére csurgott.
- Disznók - sivalkodott, s kibomlott vörös haja és izzott a kék szeme -, disznók. emberek, segítsetek. Emberek, én egész nap dolgozom, szegény vagyok, ártatlan, esküszöm az anyám sírjára, az édesanyám sírjára, ártatlan. Emberek, emberek.
Az emberek, akik a csöndes nyári éjszakában ballagtak, ámulta nézték a két zsoldost. Dulakodtak a lánnyal, ököllel-karddal verték. Mégse bírtak vele.
Aztán fölnyalábolták s úgy vitték.
- Dögök - üvöltött a levegőben, kalimpálva lábaival -, dögök. Öljetek meg. Gyilkoljatok. De azért kikiabálom, hogy ez a ronda, ez a kancsal, a múltkor a kocsmában meg akart ölelni. Gazemberek, gazemberek. Mindnyájan gazemberek. Minden zsoldos gazember. Az uratok, Caesar, is gazember. Caesar is gazember. Jupiter - hadonászott a kezeivel az üres égbolt felé.
A szörnyű ordításra, mely nem csitult Róma utcáin, fölébredtek az emberek. Hálóköntösben, papucsban csoszogtak a kapuk elé, s hallgatták ezt a vad rikácsolást, a hangot, az óriás hangot, mely utcáról utcára haladt, a rabszolgalánnyal együtt. Sárga telehold lebegett a Colosseum fölött.
Amikor Mutius Argentinusnak, a sztoikus bölcsnek villája elé értek, a lány még mindig átkozódott, dühöngött. Hangja el nem rekedve rikoltozott az éjszakában.
A bölcs ezen a kései órán Rufusszal, a költővel csevegett az átrium szökőkútjánál.
Mind a ketten fölálltak a márványpadról, s bámultak, míg a jajveszékelő némbert el nem cipelték. De hangját még ezután is sokáig hallották a sötét kis utcákból.
- Miért kiabál? - kérdezte a bölcs. - Mit akar?
- Igazságot - felelte a költő.
- Nevetséges - jegyezte meg a bölcs. - Minden indulat nevetséges.
- Minden indulat fönséges - szólt a költő. - Milyen fönséges volt ez a lány, milyen hatalmas. Aki haragszik, az, akinek igaza van, hatalmas. Ennek a lánynak is igazat lehet.
- Miért gondolod?
- Mert úgy haragudott.
- Mit ér vele? - kérdezte tűnődve a bölcs. - Az őrszobában majd agyba-főbe verik. Vagy el se jut odáig. Belökik a Tiberisbe.
- Az mindegy - mondta a költő. - Az igazság az utcán ment és ordított. Mi pedig meghallottuk a szavát. Fölriadtunk ágyunkból, nem bírunk többé aludni, nem tudjuk folytatni előbbi vitánkat. Róla gondolkozunk. Az igazságról. Lásd, még mindig erről beszélünk. Ez is valami.
DreamerX 2011.09.02. 11:34:24
"Én sem állom meg, hogy ne írjak, nem szoktam. Ezen a poszton valakik rendszeresen úgy tesznek, mintha az egészségügyben nem fordulhatnának elő hasonló esetek, és kikezdik a posztoló stílusát"
Én is ezt írom folyamatosan. Szerintem kritikán aluli a viselkedésük.
Amúgy az esethez:
Lehet, hogy az állapota alapján nem lehetett műteni. Még ezt is hajlandó vagyok elhinni (s nem azért, mert protekciós sokat fizető beteget tettek be az időpontjára). DE! Egy idős, beteg embert másfél héten át többször napokig éheztetni, majd elvárni, hogy javuljon az állapota, és erősödjön nonszensz. Ezt nem gondolhatták komolyan, meg azt sem, hogy ezt nekik valaki is elhiszi.
idiesel 2011.09.02. 11:46:00
tódór piroska 2011.09.02. 13:09:29
Névvel, hely megjelöléssel szemétládának, gyilkosnak nevezni egy orvost, akiről biztosan csak azt tudjuk, hogy védekezni nem tud, és minden bizonnyal volt olyan idős betege, aki meghalt.