Segítségért kiabált egy néni

2010.08.28. 06:00

Tisztelt blog!

 

Anyukámat nemrég a mentő a Károlyi kórházba szállította be, amikor rosszul lett otthon. Szegény 2 napig szenvedett a betegségével, pedig egy infúzió segített volna rajta. De azért nem kaphatott, mert kevés volt az osztályon. Meg kellett várnia, hogy feltöltsék a készletet. Őrület!


Azonban nem ez háborított fel a legjobban, hanem az alábbi történet, aminek a fültanúja voltam, egyébként el sem hiszem!


A kórház folyosóján vártuk többen, hogy bemehessünk szeretteinkhez a kórterembe, mivel egy orvos volt bent az egyik betegnél a szobában. Miközben türelmesen várakoztunk a folyosón, egy másik kórterem nyitott ajtaján kihallatszott egy néni könyörgése, hogy segítsenek a nővérek, mert nagyon ki kell mennie wc-re de infúzióra van kötve.


A néni percekig könyörgött hangosan, hogy nem bírja tovább. A folyosón kellemetlen volt ezt hallgatni és mivel egy darab nővér nem járt arra, úgy gondoltam megkeresem a nővér szobát, hogy segítsenek a betegen. Meg is találtam a nővéreket egy asztal körül ültek mind a 4-en és jóízűen falatoztak. Mondom nekik, hogy az egyik kórteremben egy beteg segítségért kiabál, és ha lennének szívesek segíteni rajta!


Erre közölték, hogy "hagy kiabáljon!" és amíg jól nem laktak nem is mozdult egyik sem az asztaltól! Hát köpni nyelni nem tudtam és napokig nem tértem magamhoz! 19 éve dolgozom emberekkel igaz nem betegekkel, de már kevesebbért is utcára kerülnék.


Úgy látszik még mindig nem féltik eléggé az állásukat az emberek. Vagy a fejétől bűzlik a hal?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2010.08.28. 06:27:18

Barátnőm egy gyógyászati segédeszköz nagykereskedésnél dolgozik, szerdán kapott telefont egy idős beteg úrtól az intenzív osztályról (!), hogy az infúzió cső leszorító műanyag eszközből (ha van neve valaki írja meg, mert többen kiváncsiak lennénk rá) kellene neki, mondták a kórházban, hogy nincs/ nincs másik. (?!?!)
Havonta öt ilyen telefon tutira várható, amikor betegek a kórházból próbálnak segíteni magukon...
Úgy tűnik először az infúzióra vezetik be a jegyrendszert. Agyrém.

(Ráadásul a homeopátiás alkati szerem is hiánycikk, tegnap mondta a patikus, hogy a legnagyobb nagyker alig szállít, két helyen tudom beszerezni: akik ilyesmit készleten tartanak, vagy külföldről rendelik közvetlenül. Nem tudom mi van...)

A falatozás nem lep meg, 'forráshiányos elfásulás', mint tudjuk.

nullnick 2010.08.28. 08:02:12

ilyet magam is tapasztaltam klinikán:

ha épp nem volt gyakornok orvostanhallgató az osztályon, akkor reggel senki nem mérte meg a betegek vérnyomását, lázát, a reggeli vizit közben az adjunktus csinálta meg

egy másik esetben egy betegnek szüksége lett volna arra, hogy napközben egy-egy alkalomaml megfordítsák a felfekvései miatt, de ez is csak vizitekkor történt meg

a magyar nővérképzés jelenleg olyan szinten van mint a tanárképzés: az megy oda aki máshova nem jó. így az ápolónői munka minősége sokszor, sok helyen kritikán aluli.

azonban az oszt. vez. orvos, ápolási igazgató nem meri megrendszabályozni, mert

1. a nővér kibaszottul keresztbe tud tenni a gyógyító munkának

2. azért a fizetésért nem talál jobbat, de lehet hogy semmilyet se az osztály/kórház, ha kirúgja

meg kell emelni az ápolók létszámát és bérét - ezáltal fenyegetőbb lesz az állás elvesztésének lehetősége -, viszont szigorúan számon kell kérni a munkája minőségét

Bikli néni 2010.08.28. 08:28:09

Már látom előre, hogy jönni fog egy nővér kommentelni, aki leírja, hogy biztos azért nem mentek oda a kiabáló nénihez, mert egy hete ötpercenként üvölt, hogy ki kell mennie, ha kivitték előtte, ha nem.
Nem tartom valószínűnek egyébként, hogy ez történt. Ha ez tényleg így volt, ez kész. Kirúgni nem kell őket, de nem lehet befenyíteni, hogy X számú panasz esetén kicsit leveszünk a fizetéséből? Vagy fegyelmi? Felmondani nem fog, mert ápolónői végzettséggel vagy elmegy másik kórházba (fegyelmivel a háta mögött nem fogják szívesen felvenni sehova), vagy megy az utcára. A nővér nagy úr, de a fizetés még nagyobb. Egyszer-kétszer ki kellene próbálni, lehet, attól észbe kapnának néhányan...
(És itt most nem arról beszélek, hogy egy nővérre 30 beteg, hanem az ilyen traccspartis, hadd üvöltsön a beteg hozzáállásról.)

Bikli néni 2010.08.28. 08:30:35

A blogmotort a hanyag nővérekkel együtt a Holdra kilőni.

Motorpenis 2010.08.28. 08:43:04

Ebédszünet volt az osztályon? Jó, persze, ez nem mentség, nyilván, attól még feltápászkodhatna valamelyik.

Viszont az is lehet, hogy a jajveszékelő néni a nap 24 órájában ezt játssza. És ismét:ez sem mentség, de lehetséges, hogy erről lehet szó.

Életmentő infúzió megint? Antibiotikum? Vagy tápláló infúzió? Vagy "csak" volumenpótlás?
Ha nincs, az feltétlenül jelenti, hogy fizikailag nincs; lehet, hogy nem mindenkinek jár minden esetben.

Hó elején kell betegnek lenni, akkor még van pénze az osztályoknak, hó végére elérik, vagy túllépik a keretüket.

Bikli néni 2010.08.28. 09:05:03

@Motorpenis: Ha ebédszünet van is az osztályon, nyilván nem úgy, hogy egyszerre mindenki leül ebédelni. Most képzeld el, ha a hipermarketben, ahova bevásárolni jársz, délben bezárna az összes pénztár, mert a pénztárosnők egyszerre mennek ebédelni... Ott még a szórólaposztó diákokat is csak felváltva engedik ki. Az ilyen helyeken az ebédidő nem traccsparti. Pláne ott, ahol sokszor súlyos beteg, magatehetetlen emberek fekszenek.

gld 2010.08.28. 09:19:12

Mostanában úgy érzem, mintha minden nap ugyan azt a történetet olvasnám a blogon :(

Szerintem szervezés kérdése, hogy úgy ebédeljenek a nővérek, hogy mondjuk a 4 közül 2-en előbb, 2-en azután, hogy a többiek ebédeltek. Ez szerintem máshol is így van, ahol emberekkel foglalkoznak. Nem állhat meg az élet.

A másik dolog: ha valóban a Néni mondjuk ezt játszotta velük 5 percenként, egy kívülálló idegennek ehhez semmi köze.... Nem a legjobb módja a lereagálásnak, hogy "hagy kiabáljon". Egy iszonyatosan visszás képet alakíthat ki még egy olyan helyről is, ami alapjában véve nem lenne rossz. Apróság ez, de a ami világban, amikor mindenki mindenben rosszat meg támadást meg mit tudom én mit feltételez, és amikor az eü-nek amúgy is ilyen szar a megítélése, szerintem erre lehetne figyelni. Valszeg hasonló esetben én is meggondolnám, hogy ahol így nyilatkoznak egy betegről (még ha nem is így gondolják, és végül ellátják)oda vigyem-e a hozzátartozómat, vagy én oda menjek-e.

bakela 2010.08.28. 09:35:41

Akinek az egészségügyi dolgozó „egy darab nővér”, az a fair play szabályai szerint a nővérnek egy darab üvöltő, szarral összekent, büdös hús.
Kellett megint beleolvasnom!
Mollystan!!

nullnick 2010.08.28. 09:42:39

@gld:

lehet most már szó

nemcsak kismamákról meg nagymamákról?

sem egy normál szülés* sem az idősgondozás nem orvosi feladat

*egy fiziológiás terhesség utáni szüléshez elég a szülésznő orvosi készenléttel

Bikli néni 2010.08.28. 09:44:53

@bakela: Egyrészt. Képes vagy egyetlen szón így fennakadni? Szerintem ez csak egy szerencsétlen szóhasználat, én rögtön átfordítottam az agyamban "egyetlen nővér"-re (azt szabad, ugye?).
Másrészt. A fair play szabályai szerint, ha egy darab nővér, akkor egy darab beteg (ha már a darabon kell lovagolni). Mert ha a beteg egy "üvöltő, szarral összekent büdös hús", önhibáján kívül, akkor itt olyan asszociációk fognak mindjárt születni a jólelkű nővérekre, hogy lehet kibannolni az összeset.
Szerintem foglalkozz inkább magával a jelenséggel, és ne egy nyamvadt szón puffogjál.

gld 2010.08.28. 09:51:27

@nullnick: az eü nem csak az orvosi feladatokról szól, de amúgy egyet értek, kicsit sok volt most az egyforma történet.

manager2008 2010.08.28. 09:56:05

Sokkal jobban szét kellene szedni a növérek munkáját.
1. ellátó munkakör (aki tisztába tesz, forgat, etet, betegszállító, stb. de nincs köze a gyógyításhoz semmi. Gyakorlatilag képzettség nélküli, most éppen munkanélküli emberek beférnének ebbe a kategóriába és felszabadítanák a gyógyító munkát támogató erőket. Segély helyett dolgozzon. Sokkal több ilyen munkaerő kellene a kórházakba. Lehet vendégmunkás is (magyarul sem kell tudnia)
2. A gyógyításban résztvevőket is több kategóriába kellene osztani.
Ha valaki nem felel meg, akkor menjen eggyel lejjebb, ha ott sem, akkor kirúgni a francba..

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.08.28. 09:57:43

A megoldás az lett volna ha a négy nővér arcán fejenként 7-9 db pontos, határozott 11cm hosszú és 1.5-2 cm mély bemetszést ejtessz az erre a célra magadnál tartott nyeles bortovával vagy taktikai harci késsel.
Egyszerű.

nullnick 2010.08.28. 10:11:49

@gld:

bocsánat, de az eü az csak orvosi feladatokról szól: megelőzésről, szűrésről és terápiáról

az idősgondozás ugyanúgy nem eü feladat, ahogy a bölcsődék, óvodák sem az eü hatásköre

gld 2010.08.28. 10:14:44

@nullnick: nem így értettem :)

Inkább úgy kellett volna fogalmaznom, hogy nem csak az orvosokról szól, hanem az összes többi szakdolgozóról is, meg a betegekről, meg mindenkiről tulajdonképpen.

Káin 2010.08.28. 10:26:32

@bakela: Ez most miért volt jó?

nezavarjmasokat 2010.08.28. 10:31:41

Név: szapáry györgy
Beosztás: alelnök
Fizetés: nettó 134.000.000 Ft/év
Társadalmi hasznosság: 0

Név: Kis Tünde
Beosztás: ápolónő
Fizetés: netto 840.000 Ft/év
Társadalmi hasznosság: 10

Kérdés?????????????

El Visco Stello (törölt) 2010.08.28. 10:34:56

Nem tudom összerakni a történetet. Az egyik szobában orvos, ellátatlan beteg, a másikban növér sincs, viszont van infúzió. A nővérszobában négy nővér, az orvos mellett egy sem. Az ifúzióra kötött idős beteg WC-re törekszik, holott ágytálazni kellene.
Négy nővér egyszerre közli, hogy hagy kiabáljon a beteg.

Nagyapám idős korában, infúzióra kötve azt kiabálta folyamatosan, hogy hadüzenetet kell küldeni Ausztriának. ...még jó, hogy akkoriban még volt látogatási idő és nem ültek a folyosón hozzátartozók, mert lehet, hogy másképp alakul a történelem.

Parasztok járnak csak a velvetre 2010.08.28. 10:35:12

"hagy kiabáljon!"

Megölitek a magyar nyelvet.

DarthVader 2010.08.28. 10:35:35

@manager2008:
Anglia, idősotthon: demens részleg: 24 beteg, nappal 2 nővér, 2 "ápolási aszisztens" (carer) éjszaka 1 nővér, 2 carer. Nem demens részleg: nappal 1 nővér 2 carer, éjszaka 1 nővér, 1 carer.

Magyarországon a segédnővéreknek sokkal kisebb a szerepük, a nővérek látják el ezeket a feladatokat is, a szakfeladatok ellátására kevesebb idejük jut, igy nem is fejlődnek.
(Ja, a nővér kb 1,8-szorosát kapja a carer bérének, magasabb kategóriában pedig már komoly bért kapnak. )

(Ennek ellenére a szakdolgozók 90 %-a külföldi, született angolnak ez a munka büdös, inkább nem dolgozik)

adamantium 2010.08.28. 10:35:48

@anyahajókabinajtóhajtogató: ezt remélem először rajtad próbálják ki

Pista bá 2010.08.28. 10:37:17

@nezavarjmasokat: nekem van: mit akartál ezzel mondani?

nullnick 2010.08.28. 10:38:39

@nezavarjmasokat:

én inkább AZ ÁLLAMI CSECSEN LÓGÓ

"profi" FOCISTÁKAT meg FILMESEKET sorolnám

és sajnos szép hosszú sor lenne

adamantium 2010.08.28. 10:44:12

magyarországon a munkaidőbe bele van építve az ebédszünet is, jogodban állna átmenni az ebédlőbe, a szomszéd vendéglőbe fél órára kajálni, persze ha van rá pénzed, mert a nővéreknek jellemzően nincs ezért otthoni alapanyagokból próbálják ezt megoldani és hol másutt ha nem a nővérszobában, és mivel az ember társas lény természetesen egyszerre mindenki. ez persze feltűnik a hozzátartozóknak is, és nem mondom, néha túlzásba van víve ez az időtöltés.
az idős betegek nagy része az ismeretlen környezetben, sérülésük miatt kiszolgáltatott helyzetben megzavarodik, jellemzően elindulnak keresni a szeretteiket, vagy ha ezt nem tudják megtenni akkor hívják azokat, mivel sokan közülük már a gyermekük nevét sem tudják, ezért segítségért kiabálnak, a nap 24 órájában, természetesen ettől még lehet reális bajuk is. de, ugyanakkor ne felejtsük el, melyik is a könnyebb feladat? ágytálazni egy beteget vagy utána kimosdatni a sz@rból, ágyneműt, pelenkát cserélni? valószínűleg a fenti helyen a nővérek élvezhetik a sz@rban való turkálást hisz ezt választották. nem lehet, hogy csak a beteg már ezerszer eljátszotta a szituációt? persze ettől még le kell ellenőrizni, de ha mondjuk van 20 demens beteg az osztályon, akik 5 percenként valamit kitalálnak és a nővér azt mindig leellenőrzi akkor szalad egyik betegtől a másikig, és amikor eljut az ötödikig akkor már mehet vissza ugye az elsőhöz, tehát a 20 demens beteg ellenőrzésére felvehetünk 4 nővért nappali munkára négyet éjjelire és akkor az ápolással még senki nem foglalkozott, de legalább a kedves hozzátartozó elégedett lesz

Leroi 2010.08.28. 10:47:36

Kedves posztíró

A magyar nővér Európában a leglelkiismeretesebb, a betegért mindent megtevő, fenekét fényesre
nyaló, mindezért köszönetet el nem váró egészségügyi dolgozó, akit mellesleg a legkevésbé fizetnek meg, legkevésbé becsülnek meg és munkáját úton-útfélen lebecsmérlik, őt robotgépnek tartja
a MAGYAR BETEG, ez a különleges állatfajta (aki mellesleg az úr, a császár, a király, a padisah, aki "azértfizetem a tébéjárulékothogykinyalják a kórházbanaseggem"-alapon beletörli a lábát orvosba-nővérbe, akibe csak éri az egészségügyi intézményben)...mert a Magyar Beteg ehhez szokott a Kádár-korszakban, ezt teszi most is...
Az anyjukat-apjukat a kórház pénzén hónapokig elfektető gulyáskommunista csürhe, a MAGYAR HOZZÁTARTOZÓk hordája pedig a másik állatfaj, a ragadozóbbik...ők ugrásra készen lesik, mikor ki, mikor, mit hibázik az eü.dolgozók közül, hogy alkalomadtán lecsaphassanak...Kb. így állunk...

szabidoki 2010.08.28. 10:48:34

Öö, kicsit elmentünk az anyázás irányába, ami annyira nem szerencsés, emberek.
Ez egy olyan történet, ami megint nehezen ítélhető meg a másik fél véleménye nélkül - könnyen lehet, hogy az adott beteg állandóan szirénázik valamiért, és arra rá lehet unni - persze reagálni akkor is máshogy kellett volna.
Volt olyan idős betegünk a balesetin, aki már eleve zavart volt, mikor behozták, törött csípővel folyton fel akart kelni a fekvőkocsiról, és amikor egy lepedővel hozzákötöttük a kocsihoz, elkezdett ordítani, hogy "megölnek! gyilkosok! megölnek!", fejbeverte az egyik beteghordót a botjával, szóval volt cirkusz rendesen... Az ambulancia előtt a váróban viszont szép csend volt a szokásos zajongás helyett :)
Hogy a posztoló édesanyján milyen infúzió segített volna, rejtély, erről jó lenne többet tudni.

hawkeye 2010.08.28. 10:53:47

@Leroi: Rajtad is lenne mit dolgozni 1 agyturkásznak... :(

adamantium 2010.08.28. 10:54:35

én is láttam olyan beteget aki 5 percenként hívta a nővért, hogy pisilnie kell, közben meg katétere volt

Leroi 2010.08.28. 10:55:42

Érdemes megjegyezi, hogy az INFÚZIÓ valamiféle életelixír-ranggal bír...Ha az illető történetesen befekszik és nem kap INFÚZIÓT, akkor azt nem is kezelték valójában...
Egy-egy "értelmesebb" hírben is fel-feltűnik ez a mágikus gyógymód: xy önjelölt sztár kórházba került és infúziót is kapott...
Ilyenkor táncol a röhögéstől az emberben a cseplesz (a kicsi és a nagy is egyszerre)...

Leroi 2010.08.28. 10:56:28

hawkeye

Jobbulást Neked is...

Leroi 2010.08.28. 10:57:29

adamantanamin

Mi már taliztunk errefele...:)
Igen, a pelusos betegek szintúgy hívogatják a nővérkéket...

El Visco Stello (törölt) 2010.08.28. 10:58:21

@Leroi: Ez egy letisztult, korrekt, nem népszerűséghajhász, bátorságra és elkötelezettségre valló vélemény. Magam szimpatizálok vele, csak neveltetésem nem engedi, hogy bárkit is sértegessek.

phoenix102 2010.08.28. 10:58:52

@manager2008: ez mind szép ötlet, de hogyan osztod fel a nővérekete olyan osztályon ahol 2-3 dolgozik.
Nézz körül egy átlag osztályon, hogy hány nővér dolgozik.

ördög_ 2010.08.28. 11:04:13

@Leroi: a sztoriban szereplő nővért lelkiismeretesnek, a betegért mindent megtevőnek tartani enyhén szólva is valótlanság, már amennyiben a sztori igaz, de azok alapján, amiket én is hallottam ismerősöktől, simán el tudom képzelni, hogy az. Ha nővér lennék, nem tudnék így reagálni egy látogató jelzésére és nem tudnék közömbösen enni tovább.

Aki ezt a pályát választja, az vegye tudomásul, hogy beteg, sokszor magatehetetlen emberekkel kell foglalkoznia és ha ez nem megy, húzzon el máshova.

@nezavarjmasokat: szerintem vannak még páran ebben az országban, akik meglehetősen alul vannak fizetve, mégis végzik a munkájukat lelkiismeretesen, többek között azért is, mert örülnek, hogy egyáltalán van.

Kérdés?????

phoenix102 2010.08.28. 11:04:14

@Leroi: ez jó:). Az infúzió minden betegséget gyógyít :) de a CT még hatékonyabb. Minden második szédölgős idős betegem azzal jöttvisza a CT-ből, hogy segített a kezelés :)))
És a másik, hogy idős betegek nemcsak pelussal, hanem katéterrel is nővért hívnak, főleg a demensek.
Persze attól még nem kell bunkónak lenni, de azért a nővér sem állhat egész nap a néni mellett.

macitalp 2010.08.28. 11:06:35

1.Ennyi pénzből ilyen színvonalú egészségügyet lehet fenntartani.
2. A nővér alig tud megélni a fizetéséből, a főorvos urak pedig magánrendelést tartanak közintézményekben, közpénzből fizetett alkalmazottakkal és eszközökkel.
3. Az egészet át kellene alakítani, és több pénzt adni rá.
CSAKHOGY!!!!!
Két évvel ezelőtt három él fél millió ember szavazott úgy, hogy NEKI EZ ÍGY JÓ!
Ne legyenek magánbiztosítók és főleg ne legyen vizitdíj és ápolási díj. Három és fél millió embernek nem ért meg 300 forintot (picit több mint egy fél doboz cigaretta ára) illetve 500 forintot (egy egész doboz cigaretta ára), hogy jobb ellátást kapjon. Ez a pénz közvetlenül az intézményhez illetve a körzeti orvoshoz folyt be, ebből lehetett volna bért emelni, kifestetni, stb.
Három és fél milló ember ment az Orbán kolomp után és szavazott úgy, HOGY NE VÁLTOZZON SEMMI. HÁT NEM VÁLTOZOTT.

Leroi 2010.08.28. 11:07:25

Na ja, aki nem volt még meg CT-zve (van,aki CD-t mond CT helyett, de egykutya), az még újonc.
Az "ide-mindent-nekem-de-most-azonnal"-elv a képalkotó eljárások területén is működik. Bár a CT-t lassan kiszorítja a kívánságlistáról az MR...
Azt, hogy a kassza ezt még meddig bírja, az a jövő (egyik) homályos titka...

adamantium 2010.08.28. 11:08:23

egyébként nem is olyan régen valamelyik post pont azt taglalta, hogy az egészségügyben a nénizés, bácsizás milyen megalázó és személytelenítő dolog, na most akkor kérem szépen a post íróját, hogy ne sértegesse a kedves beteget, hanem írja le, hogy a kovács sándorné, 93 éves, pusztagöröncsösi beteg a 318/4 ágyon hívta a nővért és az nem jött

adamantium 2010.08.28. 11:12:35

@macitalp: tévedésekben élsz. a vizitdíjat és a napidíjat beleszámították a kórházak költségvetésébe, tehát nem volt plusz pénz, sőt minusz, mert vették azt az időszakot alapul amikor sok beteg fordult meg a kórházban mondjuk 1000, ezt megszorozták 300-zal, az 300 ezer. tehát 300 ezerrel kevesebbet adtak, hogy majd a betegektől beszeded. és akkor most jött a sunyiság mert a teljesítmény volumen korlát meg 10%-kal kisebb volt mint az adott időszakban, tehát a kórháznak csak 900 beteg ellátását fizették ki. így persze a kórház csak 900 betegtől szedett vizitdíjat és 30 ezer minusszal jött ki. (a számok persze minden normális intézményben 10-100 ezer beteggel értendőek)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.08.28. 11:16:44

@macitalp: Ki kell ábrándítsalak, a 300 Ft nem erről szólt. Nem volt (legalábbis nem került nyilvánosságra) SEMMI olyan terv, aminek valóságalapja volt, csak egy lózunggyűjtemény Zöld Könyv néven, itt-ott meghamisított adatokkal.
A magáneü. ömnagában nem megoldás, nézd át a Praxist, hány poszt volt arról, hogy magánban szarul látták el a beteget.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.08.28. 11:17:24

@Leroi: MR? Frászt. PET-CT, 200 E Ft költséggel azigazán menő.

Leroi 2010.08.28. 11:19:11

macitalp

Ja, a pénz, egy különleges üzemanyag...Rá valahogy nem vonatkozik "az energia nem vész el csak átalakul" törvénye...
A magyar egészségügy termodinamikai rendszerében más szabályok uralkodnak...Nem evilágiak.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 11:20:50

@Leroi:

Tisztelt Ügyfelünk!

A "kívánságra" készített CT és MR ügyében keresse fel weboldalunkat!

;-)

Leroi 2010.08.28. 11:22:21

Dr.Morcz

Igen, láttam egésztest-PET, SPECT, CT, MRI-leleteket lobogtató beteget is, aki megkérdezte, hogy valamilyen modernebb eljárást ismerek-e még ezeken kívül, amivel őt megvizsgálhatnák...
A zárójelentéseinek dossziéja felért egy háromkötetes Magyar-Petrányival volumenben és információtartalomban...

drKotasz 2010.08.28. 11:38:00

Értékelhetetlen szaktudás
Ápolóképzés egy garzonlakásban • A betegek élete a tét
2010. augusztus 28.

Sokszor pesti bérházak emeleti lakásában, a szükséges tárgyi és oktatói feltételek nélkül zajlik az ápolók, gyógymasszőrök, szakasszisztensek és más egészségügyi dolgozók képzése. A végzősök tudása gyakran értékelhetetlen, amióta ez a feladat kikerült az iskolarendszerből, s a képzést üzleti vállalkozások végzik. Tehát már nemcsak az a baj, hogy kevés az egészségügyi szakdolgozó, hanem az is, hogy egyre kisebb a tudásuk.

nullnick 2010.08.28. 11:48:19

@drKotasz:

ma csak az megy nővérnek, aki tanárnak

aki máshova nem elég jó

2010.08.28. 11:59:56

Ez egy polgármester: „Dr. Fodor Tamás polgármester utalva az egészségügy jelenlegi helyzetére (tavalyi hír, de tök mindegy – zme), azt mondta, az egészségügyet az ott dolgozók elhivatottsága működteti, a szakmai tisztesség tartja egyben a rendszert...”

Ez meg egy fidesze jelölt bácsi: „Simon Miklós szerint (...) nem csak az országban, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is szétverték az egészségügyet, amelyet már csak az ott dolgozók hivatástudata tart életben. (...) a Fideszprogramjának egyik alappillére a magyar egészségügy rendbetétele.”

Két kérdés:

1.
Ezek vagy idióták, vagy gennyek, mer így hazudni normális ember nem tud, pláne nem egy ország képébe. Pedig emezek aszongyák, ők sohasem hazudnak.

2.
A Fidesz 100 napig mi a kis fasomért nem csinált valamit a szétvert cuccal? Na ja, Scmitt P., Stumpf I., Szalai A. meg a többi szagember nem várhatott.

nullnick 2010.08.28. 12:00:38

@zme:

ezzel itt

nagyon eltévedtél

eklar 2010.08.28. 12:01:54

"Úgy látszik még mindig nem féltik eléggé az állásukat az emberek."
Ezt az állást? Ennyi pénzért? Kitől féltse?

adamantium 2010.08.28. 12:03:04

@zme: mivel jellemzően a nővéri fizetés a legalacsonyabbak egyike amihez szakképesítés szükséges, így a pénz nem meggyőző erő az biztos, a hivatástudatra meg az emberi empátiára építeni egy szakmát ma más illuzórikus, tehát mondj egy okot egy értelmes ember miért menne nővérnek tanárnak amikor számos másik szakmát is választhatna amiben biztos jobban keresne

phoenix102 2010.08.28. 12:03:57

@Leroi: van még lheteőség, pl. funkcionális MR?

adamantium 2010.08.28. 12:06:50

@phoenix102: szcintigráfia is van ha már itt tartunk :)

phoenix102 2010.08.28. 12:10:19

Vissza a poszthoz. AZ idős demens betegek van hogy 2 percenként hívják a nővért akkor is ha pelus vagy katéter van benn, ilyen gyakran odamenni fizikai képtelenség. Mivel az nem szerepel a posztban, hogy volt-e abetegnek katétere vagy pelusa, meg hogy demens volt-e stb. tehát a körülmények leírása már megint felületes, nehéz kitalálni, hogy nemtörődömségről van szó, vagy a néni csak bezavarodott. Azt viszont én is utáltam, amikor a nővérek együtt mentek kajálni. EZ egy idióta népszokás. Értem én hogy szar egyedül kajálni, de akkor ki figyel az osztályra.

phoenix102 2010.08.28. 12:11:52

@adamantium: és még mi minden ezen kívül :)

kód 2010.08.28. 12:13:22

@nezavarjmasokat: az a különbség, hogy Szapáry Györgyöt (te kisbetűvel írtad a nevét) berakhatjuk nővérnek, bár pár beteg ráfaragna. Ha viszont Kis Tímeákat raknánk az MNB alelnöki székeibe, az belekerülne pár száz milliárdba. És akkor nem lenne miből fizetni a fele nővért. Még Szapári György féle féltudású nővért sem... És igen, a nővéreknek nagyon alacsony a fizetése. De pl. ha többet (egyáltalán bármennyit?) dolgoznál, akkor több adót fizetnél, és akkor több jutna nekik.

jean sol partre 2010.08.28. 12:14:01

Több, mint egy hónapja próbálok segédápolóként (vagy már akár beteghordóként) elhelyezkedni Pesten.
Végigjártam majd az összes kórházat, egy csomó ápolási otthont.
Nincs felvétel. Sehol.
Két diplomám van, igaz egyik sem eü. 35 éves vagyok. eddig főleg külföldön dolgoztam, angliában pl. carer-ként, idősek otthonában, elfekvőben. Ott szereztem alap (kb. ápolási asszisztens) végzettséget is. Igaz ezt még nem honosítottam, vagyis Magyaro-n érvényes eü. szakképzettségem nincs.
Gyakorlatom annál több, meg kedvem is lenne segédáplóskodni.
Feneket törölni, ágytálazni, mosdatni.
Tudom mi az sokat csináltam és szerettem és szeretném megint csinálni.
az elmúlt hónapokban a saját édesapámat ápoltam ugyanígy, aki tavaly agyvérzést kapott. Kezd jobban lenni hál' istennek, úgyhogy tudnék megint dolgozni. Szeretném más hasonló helyzetbe került embereknek is megadni, amit neki meg tudtam.
Nem megy. Nem tudnak felvenni sehova.
Létszámstop van.

Közben pedig ilyenek történnek, mint amit most is hallhattunk.

2010.08.28. 12:21:25

@nullnick: nem, nullnick, nem tévedtem el. A fidesz (most éppen ők), (korábban) a szocik, meg a kórházvezetők is azt mantrázzák, hogy itt minden kórházi osztályt a hivatástudat tart egyben. A nagy büdös lófaszt, már bocsánat. Neked is mondom, adamantium: mondj még egy olyan munkahelyet, ahol kiosztom a kaját, felhúzok két paplant, beadok két injekciót, leszarom a betegeket, aztán a három órai munkaidővég előtt félórával levonulok a lépcsőn, oszt csá. Még ha nettó hetvenért, akkor is. Ha éjszaka ráadásul, akkor utána két napig halidéj. Múltkor benn feküdtem egy kb. 12-13 ágyas osztályon. Mindehhez hét orvos, legalább 13 nővér tartozik. Köztük egy úgynevezett kezelős nővér, aki akkor dolgozik, ha a doki a kezelőben ellát valakit. Ha nem, akkor álló nap sétál a folyosón, meg dumál, meg szívja a rohadt bagóját ott, ahol elvileg a kaputól befelé tilos. Ahol hatvan fok van a kórteremben, mert csak a főorvos úr szobájába jutott légkondi. Hivatástudatból, nyilván. A tanárokkal meg ne tessenek összekeverni. Ottan nem nagyon van helye ilyen szintű lógásnak. Meg pénzt is relatíve keveset kapnak a zsebükbe. És még csinálnak is valamit.

adamantium 2010.08.28. 12:21:53

@jean sol partre: angliában kellett volna maradjál, vagy visszamenni minél hamarabb

Leroi 2010.08.28. 12:24:59

Csodát senki sem tehet.
Megkérdeztem egy Fidesz-aktivistát egyszer, hogy a szadesz által három évvel ezelőtt elvett kórházi ágyainkkal mi lészen, ha a fideszesek hatalomra kerülnek?...
Azt válaszolta, hogy semmi, úgy marad minden, ahogy a szadesz hagyta, mert ha a szadesz akkor nem veszi el, elvették volna ők.
Affinitásom lévén a pártjához, kissé hümmögtem, alig hittem a fülemnek.
Na, kb. ennyit a "megváltásról", ami a győzelmes Fidesztől várható.
Egyvalaki mentheti meg a magyar egészségügyet.
Isten.

Leroi 2010.08.28. 12:27:14

phoenix102

Köszi!:)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.08.28. 12:28:30

@adamantium: ha mondjuk te látogatod az édesanyádat a kórházban, és hasonló dolgot látsz, akkor hogyan reagálsz?

kód 2010.08.28. 12:28:59

egyébként valóban fejétől bűzlik a hal. Pontosabban attól, hogy ki vezeti az adott osztályt. Ugyanabban a kórházban az egyik osztályon bunkók mint az állat, a másikon kedvesek. A pénz ugyanannyi. Csak a főnök más. A nővérek is mások, mert a főnök megválogatja őket. És talán pont azért válogathat, mert szívesen mennek oda dolgozni a nővérek. De jean sol partre történetéből látszik, hogy válogathatnának még a rossz természetű főnökök is. Sok minden nem a pénzen múlik. De legelsősorban a rendszer rossz, mert lehetővé teszi, hogy alkalmatlan vezetők dolgozhassanak (akik ugyanakkor lehetnek jó orvosok).

Leroi 2010.08.28. 12:33:18

zme

Azért előfordul olyan éjszaka, hogy a coronaria-őrzős nővérkéről és az ügyeletes orvosról órákon át szakad a verejték, mert éppen egy beteget hoznak vissza a halálból.
Hogy az ő koszorúereikkel éppen mi van, arról a kívülálló semmit sem tud.
Nem leányálom az a munka.
Hetvenezerért sem.
Akkor pedig mégúgysem, ha Nyugaton egy nővér ugyanezért ennek épp a tízszeresét keresi meg...

adamantium 2010.08.28. 12:34:44

@zme: te beteg vagy és kórház közelében nem jártál 10 kilométerre sem. először is reggel a 6 órai átadás előtt, minden egyes ágyon teljes ágyneműcsere, a betegek megfürdetése, tisztába rakása, befáslizása. 6 kor átadás, utána gyógyszer és reggeliosztás, 8 kor vizit, majd kötéscserék, gyógyszereket beszerezni a patikából, a műteni való betegekkel lemenni a műtőbe, a műtötteket felhozni, premedikálni, a műtét után elrendelt gyógyszereket beadni, a frissen felvett betegeket lefürdetni elhelyezni, ebédet osztani, délután tovább folyik a műtéti program, továbbra is jönnek a sérültek akiket fel kell venni. közben millió egy adminisztráció, és bucit meg lapot hajtogatni mert ha a nővér csinálja olcsóbb mintha vesszük. a munkaidő 2 kor ér véget elvégre 6 kor kezdődött, kivétel annak aki 12 órában van mert annak 18 kor. és nappal 10, délután és éjjel 15 ágyra jut egy nővér. 13 ágyra csak az intenzíven jut 13 nővér, semmilyen más osztályon nem azt garantálom. éjszakai műszak után nincs 2 nap szünet kötelezően, ha szerencséd van úgy jön össze ha nem akkor másnap is éjszakai műszak, nálunk minden nővérnek túlórái vannak amit persze nem fizetnek ki hanem azt mondják vegyék ki szabadnapnak, csak kérdem én mikor ha nincsenek elegen? ha te csak annyit láttál az ápolási feladatokból amit leírtál bizonyára szemészeten voltál.
a légkondicionálásról meg annyit, hogy bizonyára amikor ezek a kórházak épültek magyarország mégy szibériában volt és állandóan világos volt valami miatt mert az áramhálózat olyan gyenge, hogy nem bírja el jóformán még a televíziókat sem a kórtermekben, nemhogy a légkondit, ki lett próbálva, persze pénzt azt nem adnak a korszerűsítésre, mert bírja a magyar. most én a tanárokat nem akarom szidni mert nem süllyedek a te szintedre de azért nekem is van tanár ismerősöm, ismerem a helyzetet egy kicsit

drKotasz 2010.08.28. 12:36:11

Az a jó, hogy egy hozzátartozó meg tudja állapítani, hogy "pedig egy infúzió segített volna rajta" Utána meg ír ide egy fröccsenetet, amiben még azt a kevéske félinformációt, amivel ő rendelkezik is megszűrve tálalja.
Ha tényleg azért nem kaptak infúziót, mert 2 napig nem volt az osztályon egy darab sem, az elég durva, de akkor tegyen panaszt, vizsgáltassa ki, járjon a végére, mert egyébként sosem borul ki a bili.

2010.08.28. 12:37:49

@Leroi: oda nem is megy dolgozni olyan nővér, mint amilyenekről írtam. de a leírt meg a hasonló osztályokon beleférne az az óránkénti 10 perc, hogy végigjárom mind a 13 ágyat (te jó isten!). nem is kell megkérdezni, hogy segíthetek-e valamit, arra ott vannak a magánkórházak. de hogy napi nyolc órában sok kórteremben egyszer sem fordul meg nővér leszámítva a vizitet, az minden, csak nem hivatástudat. de a falon kinn van a kórház küldetési nyilatkozata meg hitvallása. röhhhhhheeejjjj.

adamantium 2010.08.28. 12:39:04

@Parmezanidész: nyugodj meg nem fogok hasonló dolgot látni ha úgy hozza a sors mert én gondoskodni fogok róla

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.08.28. 12:40:16

@adamantium: mármint a helyzetről, vagy édesanyádról?

Darkcomet 2010.08.28. 12:41:57

@adamantium: Egy francokat van beepitve. A munkaltaton mulik, hogy fizeti-e, vagy nem. Mi is delutan felnehyig vagyunk, mert nincs fizetve az ebedido. Kedvesem, aki szinten az egeszsegugyben dolgozik meg reggel fel hetre jar dolgozni, mert nekik sem foizetik a kajaidot. Egyebkent a torveny szerint nem akkor ul le a rabszolga zabalni, amikor akar. 6 ora munkavegzes utan jar 30 perc, elmeletileg barmikor kiveheto szabadido a zabalasra. reggeli ido meg hivatalosan nincs is, tessek reggelizni otthon.

adamantium 2010.08.28. 12:44:41

@Darkcomet: olvasd el akkor a szerződést, nekem bele van foglalva és eddig egy orvos kollégától sem hallottam, hogy ne lett volna, el kell olvasni a szerződést (és, hogy kételyek ne essenek ha nekem bele van akkor a nővéreknek is ne aggódj)

Leroi 2010.08.28. 12:45:04

zme

Nálunk sem dolgoznak ilyen nővérek.
Nem biztos, hogy az orvosok érdeme, de
egész más a mentalitás.

adamantium 2010.08.28. 12:45:21

@Parmezanidész: elsősorban édesanyámról másodsorban a helyzetről, hogy elő se fordulhasson

2010.08.28. 12:48:37

@adamantium: felsoroltad a napirendet a tankönyvből. tízből tíz olvasód nyerít azon például, hogy minden ágyon teljes ágyneműcsere. mi van? milyen fürdetés? ahol én zuhanyoztam (feküdtem egy osztályon, nem a szememmel, de nem is az agyammal, mielőtt leütöd a labdát), ott volt a fürdetős hely, csontszáraz volt egy hétig – lellenőriztem: víz volt, meg rászoruló beteg is. nyilván nem értek rá a hivatástudat miatt. négyen ültek a folyosón a nővérpultnál (az ajtómmal srévizavé szemben), és az előző napi barátokköztöt vagy miafaszomat meg hasonlókat elemezték. a műteni való betegeket meg nem ők, hanem a műtő személyzete hozta-vitte, csak az osztály titkárnője vagy mije volt agyvérzés közeli állapotban, hogy az adminisztrációról is essék szó. itt, ahol laktam, nem volt műtéti program délután, volt ellenben kellemes vasárnapi hangulat. csend, nyugalom, madárcsivitelés. a légkondiról: frissen felújított kórház ez a javából.

Ps.: a pedagógus kap zsebbe zsozsót? reggel fél nyolctól délután kettőig legalább három órát ül a pedagóguspultnál az iskola folyosóján?

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.28. 12:50:48

@radiologus.hu: Szegedi klinikán hallottam: Tudod, miért rúgták ki a radiológia portását?
- Mert aki CT-re jött, azt elküldte MR-re, aki meg MR-re, azt elküldte amarra...

2010.08.28. 12:52:39

@Leroi: ha úgy értenéd, tisztázom, nem általánosítok. egy biztos: én olyan helyen még nem jártam.

adamantium 2010.08.28. 12:56:04

@zme: én nem tudom te hol voltál kórházban ha voltál, nálunk ez van. a tanárokról nem akarok vitát nyitni ne provokálj, járj inkább ingyen angol órára

adamantium 2010.08.28. 12:56:46

@tundrazuzmo: szegeden az euromedic tulajdona a radiológia, MR asszem csak az "új klinikán" van (meg egy magán is a városban) ott nincs portása a radiológiának és a CT meg az MR az egy folyosón van az alagsorban, mindegy mire küldi az portás a beteget úgy is arra a folyosóra kell menjen

Leroi 2010.08.28. 12:57:16

zme

Átkozott egy hely lehet az. Nem kérem, hogy megnevezd, de nagyon sarkított egy szituáció lehetett.

gld 2010.08.28. 12:58:29

Azt hiszem, hogy most rohadtul nem leszek szimpatikus senkinek sem, de akkor is leírom: röhejes dolgokon vitatkoztok!!! Ebédidő, hisztis néni, lusta nővér... Nem igaz, hogy senki nem veszi észre, hogy ezek olyan problémák, amiket a világ összes pénzével sem lehetne megoldani. Ezek mentalitásbeli kérdések, amikhez semmi más nem kéne, mint egy cseppnyi emberség, természetesen mindkét oldalról. De a magyarokra bazira jellemző az, hogy ha az én tehetem megdöglik, dögöljön meg a szomszédé is. Amíg emberként nem tudjuk egymást tisztelni, amíg mindenki a másikban az ellenfelet látja, akivel szemben meg kell védenie magát, addig pumpálhatnak ide bármennyi pénzt, olyan lesz, mint egy lyukas zacskó. Azt hiszem, felesleges részleteznem...

jean sol partre 2010.08.28. 12:58:35

@adamantium:
onnan már eljöttem egy ideje,
de mint mondtam, tavaly óta elsősorban saját apámmal foglalkoztam(nem gondoltam volna, hogy őt is ápolnom kell majd, de így alakult)
nem akarnék újra külföldre menni

burma 2010.08.28. 12:59:17

@zme:
Nagyon jó hely lehet, ha 13 nővér van egy 13-as kórtermi osztályon, nekem anno speciel ha éjszakáztam, vagy ha hétvégén voltam bent(mivel hétköznap tanultam és délutánonként magánrendelőkben dolgoztam, meg 3 nyelvet is megtanultam)26 beteg jutott, akit lelkiismeretesen elláttam,de nem volt lány álom mikor rezidens ügyelt és néha nagyon nem volt a toppon, na meg a nyárról ne is beszéljünk amikor szabadságolások idejére diákokat vettek fel, akkor nem 26 beteg jutott hanem a duplája, olyan is volt hogy egész nap nem ettem semmit, annyi dolgom volt, este 7-kor amikor vége lett a műszaknak, egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor tudtam lelépni, ha szóltam az idősebb kolléganőknek, hogy hiányosságot látok kioktattak, hogy dugjam a se..embe a főiskolás papírom, ha meg a főnővérkénk jött be velem hétvégén ügyelni akkor vert csak igazán az Isten, órákra úgy eltűnt, hogy azt se tudtam, hogy él-e,este meg panaszkodott, hogy ő mennyire elfáradt, de jó lecke volt, de máig is nagyon szeretem a gyerekeket és az idős embereket mert az őszinte szeretetüket nagyon kevés embernek mutatják ki.í

Leroi 2010.08.28. 12:59:51

zme

Mekkora a felelőssége egy tanárnak és mekkora egy orvosnak?
Nem lehet egy nap alatt emlegetni a kettőt.
Tanár úr júniustól szeptemberig nyaral,
a doktor izzad egész nyáron...
Hol ügyel a tanár éjjelente?
Mikor dolgozik hétvégén?
Nem egy kategória...

adamantium 2010.08.28. 13:00:33

@jean sol partre: pedig ha élni akarsz és nem csak vegetálni akkor lehet jobb lenne

adamantium 2010.08.28. 13:02:33

@gld: sajnos tévedsz, a pénz a megoldás mindenre. ha sok pénzem van akkor, ha rajtakapok ilyenen valakit akkor repül és jobbat veszek fel helyette, de mivel jelenleg éppen nem akar senki sem nővérnek jönni (sőt inkább elmennek mert sok a munka és kevés a pénz) így nem szelektálhatok, örülök ha van egyáltalán valaki a műszakban

jean sol partre 2010.08.28. 13:02:52

@jean sol partre:
szóval az a nagyon durva, h. mindenki arról panaszkodik, hogy
1. nincs elég ápoló
2. az ápolók rengeteg olyan munkákat végeznek, amit képesítés nélküli segédápolók is elvégezhetnének
3. ezért a pénzért nincs normális jelentkező

engem meg nem akarnak felvenni sehova

burma 2010.08.28. 13:03:30

@gld:
Igazad van, mindenki mindent akar azonnal csak nem tesz érte semmit.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.08.28. 13:03:32

@adamantium: gondolom, az a helyzet, hogy a zavart idős néni a nővér segítségét kérje a wchez. ezt hogy akadályoznád meg? vagy nem vinnéd kórházba édesanyádat?

2010.08.28. 13:04:43

@adamantium: a tanárokat em én hoztam szóba. így nem is provokálhatok. az ingyen angol meg úgy aránylik a fizetőshöz, mint a közkórház a Telkihez?

Ako5 (törölt) 2010.08.28. 13:05:05

Általános európai statisztika:
"A kórházi elhalálozások napi statisztikája szerint a bennfekvők
15%-a éjszakai (22-6) órákban,
5%-a reggeli (6-12) órákban,
5%-a délutáni (14-22) órákban, és
75%-uk a déli (12-14) órákban halálozott el.

adamantium 2010.08.28. 13:05:44

@Leroi: ne engedd, hogy provokáljon, nyilván más elképzelései vannak a két tábornak a munkáról, az államnak meg az a célja, hogy összeugrassza őket, hogy elfedjék a valós problémákat. a fő ellenség az állam aki semmibe veszi az értelmiséget, az engem nem boldogít, hogy a tanár is keveset keres és nem dühít, hogy heti 23 órában dolgozik és 3 hónap szabija van és 3-4-5 ezerért ad egy magánórát, nem irigylem tőle, inkább adjon az állam nekem több pénzt és kész

gld 2010.08.28. 13:05:55

@adamantium: nem hiszek ebben, ne haragudj... Aki alkalmatlan, z sok pénzért is alkalmatlan lesz. Nem a pénz fogja termelni a pályára alkalmasakat. Pont erre példa a sok negatív tapasztalat a magánklinikákkal. Ott van pénz, mégse működik... Mindegy is, mindenki abban hisz, amiben akar.

Ako5 (törölt) 2010.08.28. 13:07:16

Általános európai statisztika:
"A kórházi elhalálozások napi statisztikája szerint a bennfekvők
15%-a éjszakai (22-6) órákban,
5%-a reggeli (6-12) órákban,
5%-a délutáni (14-22) órákban, és
75%-uk a déli (12-14) órákban halálozott el.

2010.08.28. 13:07:28

@adamantium: indulatból írunk? milyen két tábor? összeesküvéselmélet? mi az állam érdeke? basztatod a pedagógusokat. és az orvos, amelyik az adófizetők pénzéből működtetett kórházi kütyükkel maszekol? a faszom tele van.

adamantium 2010.08.28. 13:08:30

@Parmezanidész: ne keverjük ide egymás édesanyját én majd gondoskodok róla ahogy illik, remélem te is azt teszed majd

2010.08.28. 13:08:30

@Leroi: ez összehasonlíthatatlan így, tehát demagóg.

adamantium 2010.08.28. 13:10:09

@zme: zme 2010.08.28. 12:21:25 itt hoztad szóba ha nem haragszol

adamantium 2010.08.28. 13:12:40

@gld: ááá ne hidd, hogy a magánklinikákon jobb a helyzet, ott is ugyanannyit kapnak a nővérek. ha sok pénzem van akkor egyébként vadászhatok emberekre, meghallom, hogy a szomszéd városban van egy nagyon rendes nővér mert terjednek a hírek, elmegyek és annyit ajánlok neki, hogy nem tudja visszautasítani, ha meg nem válik be akkor repül. szóval pénzzel minden megoldható

adamantium 2010.08.28. 13:14:24

@Ako5: nem hinném, hogy igaz lenne, de linket kérünk. én az esti és a hajnali órákra tippelnék (főleg a hajnalira amikor nehezebben veszi észre bárki is, hogy a beteg meghalt esély sincs az újraélesztésre, délben mindenki ott van a betegtársak is ébren vannak figyelnek jóval nagyobb az esély a beteg megmentésére)

adamantium 2010.08.28. 13:15:05

@zme: beteg vagy te ez látszik uszítani jöttl ide menj el kérlek, vagy moderáljanak ki már végre

jean sol partre 2010.08.28. 13:17:15

@adamantium:
nekem most a havi 70 is elég lenne
fél életemet külföldön töltöttem, most már itthon akarok dolgozni

ha tud bárki, ide író orvos, nővér kórházigazgató mittomén segíteni (mármint, hogy tud róla, hogy lenne segédápoló vagy akár beteghordó felvétel valahol), annak örökre hálás lennék...

Ako5 (törölt) 2010.08.28. 13:17:32

@adamantium: Nem. Délben ebédelnek és nincs ott senki. Mint a post is mutatja.

gld 2010.08.28. 13:17:43

@adamantium: hát kívánom, hogy egyszer legyen sok pénzed, és legyen igazad :) Komolyan.

De nem kimondottan erre gondoltam... Akkor megpróbálom kifejteni: jön valami csoda, ami folytán a fizetésedet a duplájára emelik. De sajnos a csoda nem akkora, hogy a munkahelyeden több orvost, nővér tudnának alkalmazni, vagyis a munkád mennyisége nem csökken. Ugyanolyan agyonhajszolt leszel. Ugyanúgy hallgatnod kell a hisztis betegeket is, és ugyanúgy nem kapod meg tőlük a tiszteletet, aminek következtében (teljesen normális emberi reakcióként) Te sem fogod azt megadni nekik.... Pusztán a kétszer akkora fizetés elégedettséggel fog Téged eltölteni? Úgy fogod érezni, hogy ezért érdemes volt annyit tanulnod, dolgoznod? Érted, hogy mire gondolok?

adamantium 2010.08.28. 13:22:21

@zme: mondom én, hogy nagy bajok vannak veled, abban a hozzászólásban éppen arra világítottam rá, hogy milyen alacony a bér az egészségügyben és a tanügyben és ezért aki teheti nem ezt a pályát választja, de tudom nehéz megérteni ami magyarul van leírva

gld 2010.08.28. 13:22:52

@proton1701: igen, ez valóban gyökerestől megoldotta volna a problémát... Gratulálok!

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.08.28. 13:22:58

angliaban 2 fele eu dolgozo van az osztalyon: a nover aki szakapol, gyogyszerez etc + "support worker" aki etet ha kell, tisztaba tesz , megagyaz, kitol betol stb. ilyen rendszernek kellene itthon is lennie

en dolgoztam angliaban egyetem mellett 2 evig felallasban egy korhazban es szinte soha nem tapasztaltam durvasagot vagy erdektelenseget. perszre voltak idegesito betegek meg mentalisan instsbilak de meg veluk sem (egyebkent neurologia volt)

adamantium 2010.08.28. 13:23:04

@Ako5: ugyan már, te se hiszed remélem ezt a marhaságot. még ha ebédel is mindenki akkor a többi beteg mit csinál? a hozzátartozók mit csinálnak? délben nem feltűnőbb ha valaki feldobja a talpát mint éjszaka a sötétben amikor mindenki alszik?

jean sol partre 2010.08.28. 13:25:21

@burma:
Voltam a János kh.-ban.
Van egy-két OKJ-s, illetve diplomáa ápoló hely, de szakképzetsség nélkül elutasítottak ott is.

adamantium 2010.08.28. 13:25:37

@gld: ha sok-sok pénz van akkor több alkalmazott is lehet, csak 40 órában dolgozom mert annyiból is meg tudok élni (na jó az egyetemen továbbra is tanítanék de az magánszórakozás). több nővér lenne, több betegápoló, jobb ágyak, kisebb kórtermek, legkondi meg minden sokkal alacsonyabb lenne a stressz. de egyébként a te ötletedre visszatérve sajna meg lehet venni az ember lelkét és sok pénzért sokkal többet is hajlandó dolgozni

adamantium 2010.08.28. 13:27:58

@proton1701: 3 év börtön közfeladatot ellátó személy bántalmazásáért

2010.08.28. 13:28:35

@adamantium: baj? velem? mi a picsát sértegetsz? nem lehet együtt emlegetni őket, mert tanár és orvos meg nővér helyzete között óriási a különbség. a tanártól nem függ senki, el lehet menni másik iskolába, kiváltsága annyi tényleg, hogy nyáron másfél (nem három, ugyan már) hónapig pihi. az hány nap szabi, számoljatok már utána. nem annyi, amennyi amúgyis jár mindenkinek? a mondás szerint ő maximum krétát tud hazavinni. meg virágcsokrot szekérderéknyit ped.napon. de az orvosra tetőtől talpig rábízod magad, mert nincs választásod. oda utalnak, oda fekszel, kész-passz. és jó pár kurvára visszaél ezzel (értsd: tartja a zsebét, pironkodva elteszi a borítékot stb.) vagy legalábbis leszar. és ragaszkodom ehhez is: az én adómból is fenntartott kórház gépeivel keres pénzt adómentesen.

Leroi 2010.08.28. 13:28:50

Norge, Sverige, Danmark...

Pár jó példa.
Orvos, nővér, beteg mindenki elégedett...
Ehhez persze kellene 23 pár vadonatúj kromoszóma.
Olyan északi típusú...

adamantium 2010.08.28. 13:30:07

@jean sol partre: ez jellemzően azért történik mert a kórház úgy próbál spórolni, hogy a szakképzett nővér ellátja a saját meg a segédápoló feladatát is, fordítva ugye nem megy. így pl egy műszakban elég egy szakképzett meg egy segédápoló és nem kell egy szakképzett meg 2 segédápoló ahogy normális lenne

gld 2010.08.28. 13:31:54

@adamantium: igen, ez lenne az ideális. De a szartól az ideálisig hosszú út vezet, fokozatokkal, és azokon a fokokon is meg kell valahogy oldani a dolgokat :( Tudom, hogy idealista vagyok, de akkor is azt gondolom, hogy azokon a területeken, ahol ember emberrel kerül kontaktusba, az az alapja a jó együttműködésnek, ha valóban emberként tudunk viselkedni. Utána jöhet a pénz, meg minden egyéb szarság.

Tudod, dolgoztam olyan helyen, ahol jobban kerestem a mostaninál. Egy darabig inspirált a pénz arra, hogy 110%-on teljesítsek. De amikor azt vettem észre, hogy egyrészt kezdem magam robotnak érezni, másrészt mások is annak néznek, úgy ott hagytam a francba az egészet, hogy csak úgy füstölt.

adamantium 2010.08.28. 13:33:19

@zme: tavaszi szünet, őszi szünet, karácsony, húsvét, nyári szünet ez 25 nap úgy számolom. a stílusod és az értelmi képességeid miatt nincs itt helyed. rég nem láttam erre egy admint se
@Leroi: én voltam norvégiában, Bergenben 60 ágy trauma van 250 ágy pszichiátria, bizonyára nagyon boldogok mert 250+ napot esik az eső náluk egy évben

jean sol partre 2010.08.28. 13:34:01

@adamantium:
Meg a felsőbb utasítás...

A Péterffyben, az ápolási igazgató egy ismerős ismerőse: ő sem tudott felvenni és azt mondta, hogy központilag elrendelt létszámstop van mindenhol. Sőt még ágyszám és munkaerő leépítés is várható.

adamantium 2010.08.28. 13:36:31

@jean sol partre: létszámstop van 5 éve gyakorlatilag, olyan osztályokon próbálkozzál ahova senki nem szeret menni mert sok a munka vagy súlyos haldokló betegek vannak

gld 2010.08.28. 13:36:35

@jean sol partre: bár Téged csak Pest érdekel, de azért én megnéztem a mi kórházunkat is :)

Hát bizony, nálunk is csak szakképzettséggel rendelkezőket vesznek fel :( Segédápolói státusz nuku :( Szakdolgozói jó pár meg van hirdetve, de kétlem, hogy mindegyikre vesznek is fel valakit, akár jelentkeznek rá, akár nem :(

Leroi 2010.08.28. 13:40:00

adamantium

Egyszer egy másik blogban beszélgettünk már a skandináv munkavállalásról, onnan is ismerem a nicked.
Az északi államokat elsősorban zord éghajlatuk miatt keresik fel kevesen, nem is csoda, hogy psychiatriai ágyból van több Bergenben, az a klíma nem kedvez a mentálhygiénének.
A fizu rendkívül jó a norvégoknál, bár korona-alapú, de messze a számításaink fölött adják.
Ők a bizonyítékai annak,hogy az EU-n kívül is van élet és a kopár sziklákból is lehet aranyat fakasztani.
Számos keleteurópai, jó éghajlatú állam kullog a nyomukban, más okból, persze.
Azért nem árt, ha akad egy olajban gazdag kontinentális talapzat meg egy lazacra szakosodott kiterjedt tengeri flotilla sem.:)

Dr.laikus PhD 2010.08.28. 13:40:12

@adamantium:

Nincs több szabadságuk, mint a törvényes.

Azt látod, ha a gyereked otthon van, a pedagógus meg dolgozik. Végzi a kötelező továbbképzést a szünetekben, most már ő is többnyire a saját pénzén.

Már 2. hete dolgoznak egyes iskolákban és még hol van az évnyitó?

Nem összehasonlítható a kettő nyilván, ezért példálózni sem érdemes vele.

Leroi 2010.08.28. 13:42:28

jean sol partre

A fővárosi szituációt nem ismerem, de szerintem vidéken simán felvesznek, Pesthez közel kellene próbálkozni.
Esztergom, Kistarcsa, Dunaújváros, Székesfehérvár, Tatabánya...

jean sol partre 2010.08.28. 13:44:44

@adamantium:
Nem osztályokra jelentkeztem, hanem intézményekbe.
Szerintem szakképzettség nélküli poziba ezt nem is lehet máshogy.
Meg hát eleve, központilag kell jelentkezni mindenhova, az ápolási igazgatónál, vagy az annak megfelelő vezetőnél, nem az egyes osztályokon: hiába venne fel az ov. főorvos, ő is csak azt tudja mondani, hogy forduljak az igazgatósághoz...

Phxmike 2010.08.28. 13:46:03

@szabidoki: Ha ez igy is van hogy a beteg egy ugraltatos fajta vagy esetleg csak "kepzelt" beteg volt akkor is a nover egy bunko paraszt ha azt mondja a mit sem sejto latogatonak hogy kiaballjon csak tovabb. Itt ragadnam meg az alkalmat hogy jelezzem nem "hagy" kiaballjon hanem "hadd" kiaballjon helyesen. Tudom ekezetek nelkul irok es igen megis a helyesirasrol szovegelek.

Meg arrol hogy az ilyen novereket orvosokat azonnal el kene zavarni a picsaba maris lenne hely a sok palyakezdonek. Ebben az orszagban semmilyen teruleten semmi nem fog valtozni addig amig el nem kezd kovetkezmenye lenni a dolgoknak. Es ez kurvara nem penz kerdes!

adamantium 2010.08.28. 13:46:04

@Dr.laikus PhD: én is azt írtam, hogy ebbe nem kellene belemenni de hát a kedves kommentelő társ nem hagyta magát

Dr.laikus PhD 2010.08.28. 13:46:11

@adamantium:

Egyikőtök sem hagyta magát. :DDDD

cenzorilla 2010.08.28. 13:48:45

Megértem mindenki indulatát.
Mellőzzétek a genitáliák emlegetését helyesen vagy helytelenül is. :-)

jean sol partre 2010.08.28. 13:50:27

@Leroi:
próbálkoztam egy két helyen Pest környékén, és azt tapasztaltam, hogy ua. vagy még rosszabb a helyzet. (Ezen egyébként nem lepődtem meg: minden területen több munkalehetőség van Pesten, mint vidéken.

gld 2010.08.28. 13:50:27

@cenzorilla: "Mellőzzétek a genitáliák emlegetését helyesen vagy helytelenül is. :-)"

Ez nagyon diplomatikus volt :)))

adamantium 2010.08.28. 13:51:28

@Leroi: engem annak idején hívott Engebretsen prof az Ullevalba dolgozni, de nem mentem, ma már azért asszem elfogadnám, káros volt a nagy patriotizmus úgy nézem

Dr.laikus PhD 2010.08.28. 13:51:54

@Phxmike:

"amig el nem kezd kovetkezmenye lenni a dolgoknak"

Helyesen?
Csak vicc. Nyugodj meg. :-)

Leroi 2010.08.28. 13:54:11

cenzorilla

Köszi, nagyon enyhén fogalmaztál...
Mondjuk olyat, hogy a mater Graaf-tüszője vagy a pater Sertolli-sejtjei, azért írhatunk?:))
(vicc volt...:)))

adamantium 2010.08.28. 13:54:57

@jean sol partre: az osztályvezető főnővér vagy osztályvezető főorvos sok mindent el tud intézni ha kell neki egy alkalmazott akkor létszámstopp ide vagy oda felveszik, így én elsőnek osztályokat céloznék meg. traumatológia, intenzív, onkológia meg hasonlók ahol sok az elesett beteg, sok a munka és nem nagyon akar jönni senki

jean sol partre 2010.08.28. 13:55:31

@Leroi:
Ráaádsul, ha valaki Pestrpl akarna ingázni vidékre azt biztos, hogy sehol nem fizetik ki.
akkor pedig: Bp-Esztergom havi bérlet 42100 HUF

segédápolói/beteghordói fizetés 70000 HUF

jean sol partre 2010.08.28. 13:57:21

@adamantium:
Van pár orvos ismerősöm és megkérdeztem mindenkit: senki sem tudtak segíteni.

ismeretlenként odamegyek egy főorvoshoz, vagy főnővérhez, akkor küld az igazgatóhoz

ha tudsz segíteni szólj

Leroi 2010.08.28. 13:57:31

jean sol partre

Furcsállom ezt a "létszámstop"-ot...
Nálunk segédápolói teendők elvégzésére közhasznú munkásokat vettek fel, mert segédápoló jelentkező nem akadt.
(circa 300 km Pesttől, igaz)

gld 2010.08.28. 13:57:33

@jean sol partre: nekem volt egy ismerősöm, aki segédápolónak ment egy kórházba dolgozni, de kötött egy tanulmányi szerződést, és megszerezte a szükséges szakképzettséget is. Az iskolát, meg mindent, ami ezzel járt, fizettek neki, és garantáltan volt állása egy darabig, mert az ugye benne van a szerződésben. Mindez létszámstopp alatt, traumatológiai osztályon. Egyszerűen kellett oda, és kész. Meg jó erőszakos is volt, ezt is hozzá kell azért tenni ;)

Leroi 2010.08.28. 13:59:40

adamantium

Gratulálok Neked a rangos meghíváshoz.
Korábban már beszélgettünk az északi nyelvekről, amelyek közül elég egyet megtanulni és a többit utánaidomítani...
Erősen forgatom-töröm-szabdalom az agyam
magam is, hogy belevágjak-e...
Ez offtopic volt, bocs érte.

Leroi 2010.08.28. 14:00:17

gld

Na ja, HID-tanfolyamra rendszeresen küldenek segédápolókat...

adamantium 2010.08.28. 14:01:17

@jean sol partre: pesten nincs akkora ismeretségem sajna

Leroi 2010.08.28. 14:04:32

Phxmike

Ha tapasztalt nővéreket, orvosokat zavarunk el a pályáról és pályakezdőkkel töltjük be a helyüket, az kb. olyan, mintha egy háborút csupa újonccal akarnánk megvívatni, tisztek és tapasztalt veteránok nélkül.
Nem fog menni.

adamantium 2010.08.28. 14:04:43

@Leroi: azért ebből a nagy hasonlóságból szoktak gondok is lenni, amikor én ott voltam akkor szörnyülködve mesélték a norvég kollégák, hogy asszem egy részeg dán tag jelentkezett az ambulancián, hogy beverte a fejét és hemofiliája van és amiatt aggódik, de ezt dánul mondta és a norvégok félreértették, talán úgy, hogy pedofiliája van és emiatt aggódik. na szóval elhajtották melegebb éghajlatra, a tag meg meghótta magát epidurális hematómába. ettől függetlenül én is saját szememmel láttam amikor a dán meg a norvég egész jól értekezett egymással mindegyik a maga nyelvén. norvégokhoz nagyon megéri menni, nagyon jó állásajánlatokat kapok onna, barcelonaban 4 csillagos szállodában lakva tanítanak meg norvégul havi 50 ezer korona fizetést adva amikor még nem is vagy az ő alkalmazottuk

gld 2010.08.28. 14:06:33

@Leroi: nem mondtam, hogy rendszeresen :) Történetesen erről az egyről tudok, de ezek szerint ez megérte a kórháznak. Próba-szerencse... Vagy lehet ülni az embernek a seggén, és várni a csodát, ugyebár.

Leroi 2010.08.28. 14:12:29

adamantium

:))) Köszi, ez azért érdekes sztori volt. /Lehet, hogy egy dadogó, részeg magyart mi is félreértenénk hasonló helyzetben.../
A dánok jó hosszú ideig ültek a norvég trónon, a két nyelv elég közel áll egymáshoz, kivéve talán a dán stod-öt, ezt a nyögvenyelős kiejtési furcsaságot, ami a norvégoknál nem tapasztalható.
A hathavi fizetett nyelvtanfolyamról én is hallottam, igaz, svéd vonatkozásban...

2010.08.28. 14:21:43

Néhány hozzászólásból az következik, hogy tanár, és nővér nem szeretheti a szakmáját, hiszen keveset keresnek, csak azért vannak ott, mert máshová nem kellenek. És mi a helyzet a keveset kereső orvosokkal? Valóban nincs az orvosi szakmánál felelősségteljesebb, sok munkával és kevés pénzzel járó szakma?

Utó Pista 2010.08.28. 14:25:55

4 nővér egy műszakban? Na, hagyjuk az esti mesét!

adamantium 2010.08.28. 14:27:39

@Utó Pista: ágyfüggő, nálunk van több is, igaz, ágy sem 10 van

2010.08.28. 14:32:31

@adamantium: hahó, visszajött a kommentelő kolléga. hogy te mekkora lóról emlegeted az értelmi képességeidet! ki vagy, mi vagy te? még hogy én nem hagyom magam. naná. olvass visszafelé. keress érveket a hozzászólásaidban. az a baj, hogy összezár az eü-szakma, de kurvára, ha valaki kritizálni merészel, és mindjárt moderálás meg admin után orbákol.

2010.08.28. 14:33:20

képességeimet a helyes, m-mel.

cenzorilla 2010.08.28. 14:37:53

Vagyunk ketten is.
Állunk a vártán és van vigyázó szemünk. Is.:-))))

2010.08.28. 14:38:43

@adamantium: a 25 nap sok vagy kevés? ha már kiszámoltad. a stílusra meg éppen te ne taníts engem. én csak a témáról beszéltem, te viszont nemegyszer engem minősítettél. butának, miegymásnak. te már csak tudod.

adamantium 2010.08.28. 14:41:34

@cenzorilla: nem lehetne a nem ide illő elemeket esetleg eltávolítani?

2010.08.28. 14:41:40

menjetek Angliába, ott még ilyen ellátást sem kaptok....hazajárnak a kint dolgozók ha probléma van....

cenzorilla 2010.08.28. 14:46:12

@adamantium: @zme:

Beszéljétek meg és ne anyázzatok.
Tanulságos lehet.

Leroi 2010.08.28. 14:47:14

Angliából származik az a sztori, hogy
egy nigériai doki ment ki Németországból (!!) ügyelni egy hétvégére egy angliai körbe és szakmai mulasztásból kinyuvasztott egy britet. Amikor felelősségre vonták, nyelvi nehézségre, félreértésre hivatkozott.
Tudomásom szerint Nigéria brit gyarmat volt és hivatalos nyelveinek egyike az angol.
Furcsa...

adamantium 2010.08.28. 14:47:28

@cenzorilla: nem emlékszem, hogy anyáztam volna de esetleg megkeresheted és bepastelheted az inkriminált szövegrészt

mánit 2010.08.28. 14:48:26

46 évig szolgáltam az egészségügyben orvosként.Felneveltem három gyereket,diplomások kettőt nem tudtam eltántorítani, hogy kövesse példámat,panellban lakom,54 ezer forinttal mentem nyugdíjba.Szerettem a betegeimet,úgy éreztem, ők is engem.Szomorúan észlelem,hogy csak rosszat olvasok az egészségügyről,az ilyen névtelen katonákról -pedig biztosan vannak-egy szó sem esik,csak az egynéhány kirívó esetről.Nem hiszem, hogy a kedves hozzászóló csak ilyenekkel találkozott.Ma már csak a negatívumok bírják szólásra az embereket.Önöknek fogalmuk nincs,hogy milyen nehézségekkel kell megküzdeni az egészségügyben,hogy betegeinknek a tőlünk telhető legjobb ellátást, legtöbb szeretet tudjuk nyujtani.Soha nem szóltam még hozzá, csak már nehezen tudtam elviselni leveleiket.Bocsánat.

caixa 2010.08.28. 14:50:48

mondjuk, ha egy adag infúzió hiányzott, akkor én kiszaladtam volna és pár száz forintért megvettem volna az anyukámnak. háziorvos is fel is tudja írni.

hát, önvédelem...igen, perkáljuk a tb-t keményen. de ha kell, kell, ezen nem túlhat...nem drágább, mint mondjuk egy-két doboz Strepsils vagy Coldrex, és azért meg telente szívesen fizetünk

iron-member-neck 2010.08.28. 14:53:12

Amióta létezik ez a blog, azóta olvasgatom. Ha a személyes (enyhén szólva is siralmas) tapasztalataimtól el is tekintenék, egy dologban lehetek biztos.
A mundér becsülete az úgy meg van védve, hogy ihajcs.

adamantium 2010.08.28. 14:53:22

@cenzorilla: most min nevetsz ha szabad megkérdeznem? anyázással vádolsz valakit alap nélkül és még te nevetsz amikor megkérnek, hogy bizonyítsd?

Bikli néni 2010.08.28. 14:58:34

@mánit: Az a baj, hogy a negatívumok az emberben mélyebb nyomot hagynak, mert mindenkiben ott van tudat alatt, hogy annak adjon hangot, ami rosszul működik. Ha valami jól működik, azt természetesnek veszik, ezért nem teszik szóvá.
De jelentek már meg itt pozitív hangvételű posztok is. Meg ebben benne van az is, hogy sokszor az index valami hatásvadász mondattal kirakja a posztokat a címlapra, olyankor sokszor jönnek a trollok.

leone007 2010.08.28. 15:10:34

Na az ilyen és ehhez hasonló történetek miatt nem dolgozom a magyar eü-ben már egy ideje. Idős néni, egy pohár vizet meg egy algopyrint kérne, mire a nővérek leordítják a fejét, hogy "nem tetszik látni, hogy reggelizünk?!". Egyszerre, mind a 4en. Olyankor nincs betegellátás, megáll az élet. Ahányszor benéztem a teakonyhába, mindig találtam ott egy cigarettázó nővért aki arra panaszkodott, milyen sok a munka. Megismétlem, amit már többször írtam: amíg nincs munkaerőpiaci kereslet - azaz rendesen megfizetett ápolói állás - addig kínálat sem lesz, azaz nem lesz miből válogatni. Azaz, akik már "bent vannak" szinte bármit megtehetnek, mert ha elbocsájtják őket, senki nem fog a helyükre jönni.

dr.pupak30 2010.08.28. 15:36:33

azaz a mundér becsülete. nincs olyan ország mégegy, ahol ilyen hatékonyan magyarázzák a siralmas helyzetet és bagatelizálják a dolgokat és még hülyének is nézik a népet.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.28. 15:40:16

@iron-member-neck: hadd idézzem egy orvosnick véleményét a jelen bejegyzésrôl:

"lyet magam is tapasztaltam klinikán:

ha épp nem volt gyakornok orvostanhallgató az osztályon, akkor reggel senki nem mérte meg a betegek vérnyomását, lázát, a reggeli vizit közben az adjunktus csinálta meg

egy másik esetben egy betegnek szüksége lett volna arra, hogy napközben egy-egy alkalomaml megfordítsák a felfekvései miatt, de ez is csak vizitekkor történt meg..."

Ez lenne a mundér becsületének védelme?

Twisk 2010.08.28. 15:42:17

@leone007: Egy próbát azért megérne...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 15:43:13

@szomorutojas:

Ez alapvető pszichológiai dolog: az előítéletes (azaz igen korlátolt) ember véleményére a tények nincsenek hatással.

gld 2010.08.28. 15:52:44

@mánit: "Szomorúan észlelem,hogy csak rosszat olvasok az egészségügyről,az ilyen névtelen katonákról -pedig biztosan vannak-egy szó sem esik,csak az egynéhány kirívó esetről."

Én is pontosan így gondolom, pedig még csak nem is vagyok eü-s.

Twisk 2010.08.28. 15:55:21

@radiologus.hu:
"G. W. Allport meghatározása szerint az előítélet valamely személlyel szemben érzett idegenkedő vagy ellenséges attitűd, melynek alapja pusztán annyiban van, hogy az illető személy egy adott csoporthoz tartozik, és ennek következtében feltételezik róla, hogy a csoportnak tulajdonított negatív tulajdonságokkal ő is rendelkezik."

Szigorúan pszichológiai alapon. Kerestem a definicióban az "igen korlátolt" kitételt, de sehol nem leltem. :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.28. 15:56:02

@radiologus.hu: nem állítom, hogy néha nem érzem azt, hogy az orvosnickek összezárnak bizonyos kérdésekben, sokszor olyan álláspontot tartva, amit a kötelezô trollkörök elmúltával hajlandóak felülvizsgálni, vagy árnyalni.

Ugyanakkor a támadások minôségét és milyenségét tekintve valószínûleg én sem tennék másként.

gld 2010.08.28. 15:57:32

@Twisk: ez csak azért lehet, mert az okos könyvekbe írt definíciókból mindig csak a lényeg marad ki.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.28. 15:59:35

@Twisk: a trükk a "pusztán annyiban", "feltételezik" és a "tulajdonított" szavakban van.

gld 2010.08.28. 16:12:29

@Twisk: lefelejtettem az idézőjelet ;)

Twisk 2010.08.28. 16:12:58

@gld: Ööö... Gordon Allportot személyiségpszichológiáját tekintjük "okos könyvnek"??? :)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 16:14:11

@szomorutojas:

Az egyértelműnek tűnő szakmai jellegű hibákat soha egyikünk sem védte meg, sőt, néha szakmai viták is ki-kialakultak.

De az "egyszer 2 percre láttam, az egy minősíthetetlen alak, akit el kellene tiltani a szakmájától" posztok és hozzászólások bizony nyitják az ember zsebében a bicskát.

Twisk 2010.08.28. 16:17:37

@gld: Nyugi, én is elírtam. :)
Helyesen: "Gordon Allport személyiségpszichológiáját"

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.28. 16:30:53

@radiologus.hu: éppen az egyértelmûség szokott vitatott lenni ;), mármint kinek tûnik annak, és kinek nem.

Arra még nem láttam példát, hogy két orvosnick közül az egyik hibának gondolta volna, a másik pedig nem, pedig nem hiszem, hogy pont az orvoslás lenne ennyire egyértelmû.

dr.pupak30 2010.08.28. 16:59:24

mi a probléma az előítélettel ? mindenkinek vannak előítéletei, magyarországon előítéletről papolni meg különösen komuikus :)

Twisk 2010.08.28. 17:11:34

@pupak30: Ha mindenkinek vannak előítéletei, akkor mindenki "igen korlátolt".

dr.pupak30 2010.08.28. 17:26:04

@Twisk: hát igen, talán ezért van, hogy a világ szar és magyarország az egyik legszomorúbb barak nemtörődömségben világbajnokok lennénk szerintem. csak az vigasztal, hogy még ennél is van szarabb. :)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 17:28:23

@szomorutojas:

Nagyon sok bizonytalanság van a szakmában, hisz élőkkel dolgozunk, és a "tankönyvi eset" azt jelenti a valóságban, hogy a páciensek 80-90 %-ára igaz, 10-20 %-a meg "nem olvasta a tankönyvet". Ezzel együtt a legtöbb esetben inkább csak árnyalatnyi véleménykülönbségek vannak a kollégák között.

A hiba viszont egyértelmű szokott lenni.

Mint a legtöbb orvoskari vizsgán: 80 % a kettes szint, fölötte meg a többi jegy.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 17:38:54

@szomorutojas:

Ja, a hiba egyértelműségéhez az is kell, hogy az ember a tapasztalatával tudja azokat az információkat is, melyeket a posztolók nem írnak le.

Tudomisén, a "rángat a hetes busz" megjegyzésre a buszsofőrök egyből tudják, hogy a buszgarázsban bedöglött a futómű-ellenőrző masina, és csak szemre állítja a szerelő.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.28. 17:55:32

@radiologus.hu: Az világos, hogy a tapasztalattal ki lehet egészíteni a történet hiányos részeit, különsképp, hogy a történetek nemhogy csak az egyik oldalról szólnak, de még az is sokszor hiányos.

Azt azonban nem hittem volna, hogy a hibák ennyire egyértelmûek.

Pontosabban gondolom az aktív hibákra gondolsz, amikor valamit tett az orvos.
Azok az esetek, hogy vajon felismerhette volna -e, felismerhetô volt -e, meg kellett volna -e tennie, vagy megetehette volna nem számít hibának.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 18:27:37

@szomorutojas:

A "mi lett volna, ha" gondolatmenetek eléggé ingoványos talajra visznek.

Azokat a hibákat, amiket egyértelműen a megfelelő protokollok-irányelvek, vagy egyszerűen csak az orvosi józan ész elhanyagolása jelent, egyikünk sem védte.

Tehát ha egy kifejezetten mellkasi panaszos páciensnek nem készül EKG, majd 2 nap múlva kiderül, hogy infarktusa van, az olyan hiba, amit itt nem védene egyetlen kolléga sem.

ondol 2010.08.28. 18:52:52

@radiologus.hu: "Tehát ha egy kifejezetten mellkasi panaszos páciensnek nem készül EKG, majd 2 nap múlva kiderül, hogy infarktusa van, az olyan hiba, amit itt nem védene egyetlen kolléga sem."
Na pont így jártam:-(((

Másik, hogy készülök az Orsz. Kard. Központba, és be vagyok tojva...

2010.08.28. 18:57:38

@adamantium: De ha felsorolnám, úgysem értenél egyet, ráadásul nem állítottam, hanem kérdeztem. Amíg a tanárokról az a véleményed, amiket írtál, (sajnos téves információkon alapul sok állításod), addig nincs miről vitázni. Tisztelem és becsülöm az orvosokat, általában jók a tapasztalataim velük kapcsolatban, de egy szakmáról sem lehet azt állítani, hogy az a leg...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 18:57:57

@ondol:

Nyugi, ott kitűnő WC-k vannak minden emeleten! ;-)

Előre soha nem kell betojni.

Ha valami komoly baj van, akkor persze meg lehet ijedni, de ahhoz az kell, hogy tényleg legyen komoly baj.

ondol 2010.08.28. 19:12:10

@radiologus.hu: megnyugtattál WC-ileg:-)

Szívelégtelenség elég komoly? Jól van naaa:-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.28. 20:18:12

@ondol:

Az, és attól függően, hogy mennyire súlyos, illetve hogy milyen eredetű, egészen jól javítható is.

adamantium 2010.08.28. 20:46:30

@Turchi: melyek a téves információim sorold már kérlek

adamantium 2010.08.28. 20:47:22

@Despota: szeretnék veled beszélni a mai nézetkülönbségről ami a blog másik adminjával kialakult

2010.08.28. 21:58:01

@adamantium: 3-4-5 ezer forintért csak igen kevesen korrepetálnak, talán a nyelvtanárok, de miután az embereknek egyre kevesebb pénzük van, alig akad korrepetálási lehetőség. A nyári vagy egyéb szünetekben sok tanár még lakás takarítást is vállal, mert a havi jövedelméből nem tud megélni, hacsak nincs 1 jól kereső társa. 20-23 óra a heti kötelező minimum, de ez nem azt jelenti, hogy csak ennyit dolgoznak, az óraszám ennek duplája is lehet. Ha sok az órája, akkor délután is dolgoznia kell, mint ahogy sokan másoknak is, mielőtt még félreértenéd, nem csak ők vannak nehéz helyzetetben. Éjszakai műszakot valóban nem kell vállani, hiszen más a munka természete, de gyakran kell dolgozni akár éjszaka is, otthon. Már aki lelkiismeretes. A szakmák nem összehasonlíthatóak, mint már írtam. Nem tisztem védeni a tanárokat, én sem vagyok az, sok a link közöttük is, és egyre több lesz. Nem megyek bele a vitába, annyit nem ér, más a véleményünk, és ez különösebben nem is zavar. Csak válaszoltam. Remélem, valóban a te hozzászólásaidra reagáltam, kevés időm volt olvasgatni, ha valamit nem te írtál volna, bocs.Igazából ez már nem is a poszt témája.

adamantium 2010.08.28. 22:13:29

@Turchi: és hol írtam ennek az ellenkezőjét? mert azt mondtad tévesek az infóim? egyébként ha elolvasnád a kommenteket pont ma többször is felszólaltam az ellen, hogy a tanár-egészségügy tábort nem kellene egymásnak ugrasztani mert pont ez az állam célja, hogy elvonja a figyelmet a valós problémákról.
a leírtakra reagálva: akkor az angoltanár a nőgyógyász megfelelője, a rezidens aki elmegy mentőzni vagy háziorvosi ügyeletbe az a tanár megfelelője aki takarít. az orvosnak minimum 40 óra a kötelező, de 60 és 120 közt bármennyi lehet egy héten (nekem 112 volt a rekord de tudok ennél többet is és nem egyszer az életben típusú hét volt). szóval térjünk vissza az alapproblémára mert ez egy meddő vita, ráadásul pont azt tesszük amit a kormány elvár, ahelyett, hogy összefognánk vitázunk, elvégre oszd meg és uralkodj-ez nagyon megy itt magyarhonban

2010.08.28. 22:29:30

@adamantium: "nem dühít, hogy heti 23 órában dolgozik és 3 hónap szabija van és 3-4-5 ezerért ad egy magánórát "
Itt írtad. Valóban meddő a vita, ebben teljesen egyetértünk. Sajnos nincs időm mindent elolvasni, erre az egyetlen hozzászólásodra reagáltam. Nem vitázunk, beszélgetünk. Legalábbis én.
Jó éjt mindenkinek.

adamantium 2010.08.28. 22:33:26

a teljes szöveg így hangzott "az engem nem boldogít, hogy a tanár is keveset keres és nem dühít, hogy heti 23 órában dolgozik és 3 hónap szabija van és 3-4-5 ezerért ad egy magánórát, nem irigylem tőle, inkább adjon az állam nekem több pénzt és kész "
ne ferdítsük már a valóságot kérem. leírtam, hogy véleményem szerint a sokat kritizált részek egy tanár életéből engem nem háborítanak fel, nem irigylem tőle és még engem hozol ki bűnbaknak a tanár-orvos konfliktusban??? érdekes koncepcióid vannak és még érdekesebben értelmezed a magyar nyelvet, milyen tanár vagy te?

pakesz (törölt) 2010.08.28. 22:45:40

@Bikli néni: "Most képzeld el, ha a hipermarketben, ahova bevásárolni jársz, délben bezárna az összes pénztár, mert a pénztárosnők egyszerre mennek ebédelni..."

hipermarketben ha vagja a pofakat akkor felnyomom, es ki is rugjak
ha viszont a fonok nyegle, akkor nem oda jarok
tudod az a piaci szegmens
az egeszsegugynel nincsen valasztas, ha hoborgok, akkor csak en utom meg a bokamat(nem mintha valamikor is hoborogtem volna)

adamantium 2010.08.28. 22:59:05

@pakesz: egyébként mediterrán országokban délben, siesta időben be is zár minden még a fű se nő és nem is kommentál senki mert ez így normális

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.29. 02:09:14

@adamantium: furcsa számomra, hogy egyik oldalról próbáljátok megmagyarázni, hogy az orvosokról kialakított kép tévhit (legalábbis nagyrészt), másik oldalról pedig tovább terjesztesz egy tévhitet a tanárok munkaidejérôl és szabadságáról.

Turchi azt állította, hogy nem igaz az állításod elsô fele, amire azt írod hogy nem dühít. A mondatod orvososban úgy hangzana
"az engem nem boldogít, hogy az orvos is keveset keres és nem dühít, hogy teletömik a zsebét hálapénzzel, magánrendelést tart állami pénzen, átalussza az ügyeleti idejét, és ha jön valaki lerázza, nem irigylem tőle, inkább adjon az állam nekem több pénzt és kész "

Ugye mennyire igazságtalannak tûnik a mondat még egészében is?

Irise 2010.08.29. 02:22:58

@leone007: Ami igaz, az igaz. Mi sem és a nővérek se mehetnek el egyszerre ebédelni,mindig bejelentjük,hogy és most kivenném a szünetemet srácok. Addig a többiek dolgoznak.

Ehhez a tanár-dologhoz: nem szabadna általánosítani,mert nyilván ott is van ilyen is- olyan is.
Személyes tapasztalatom: volt párom szülei tanárok, nagyvárosi általános iskolában. Az hagyján,hogy rendszeresen a saját fiaikkal javíttatták az iskolások dolgozatait, de nekem is odaadtak egy csomót,hogy javítsam már ki legyek szíves...
ennek ellenére nem gondolom,hogy minden tanár ilyen, és sok tanáromnak nagyon sokat köszönhetek.

adamantium 2010.08.29. 07:35:21

@szomorutojas: mondom már huszadjára, hogy ne feszegessük a témát, de látom te se látod a fától az erdőt. de szavaid megint dühtől, rövidlátástól és hazugságtól hemzsegnek: hány orvosnak is tömik tele a zsebeit? -10% talán, hány is tart fen magánrendelést a kórházban? -1% talán, aludj te benn a kórházban és nem a feleséged mellett állandóan attól rettegve, hogy bármikor történik valami és akkor keltenek fel - szívből kívánom neked az ilyen pihenést havi 10 napon, óránként 150 forint bruttóért. ha jön valaki meg nem tudom lerázni mert rögtön feljelentenek, olyan komoly indokokkal, hogy egy órát kellett várni délben a csúcsidőben amikor még 2 kollégát helyettesítettél

2010.08.29. 09:16:25

@adamantium: Mint írtam, nem vagyok tanár, te viszont nagyon indulatos vagy, de szived joga. Attól, hogy a tény nem háborít fel, leírtad, mit tudsz a tanárokról, ebben nincs ferdítés, sem csúsztatás, elolvastam egészében a hozzászólást, de nem idéztem végig. Bűnbakról meg aztán tényleg nincs szó. A koncepciómat pedig le se írtam, a magyar nyelvet pedig így értelmezem, bocsáss meg, hogy nem értek minden szavaddal egyet. Mindenki másképpen látja dolgokat, de ezért nem kell egymásnak esni, mint írtam, tisztelem a más véleményét, de az enyémet is tartom. Szerintem ez jó hozzáálás lenne mindenki részéről.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.29. 14:30:32

@adamantium: próbáld meg újra elolvasni, amit írtam. Szerintem tudsz olvasni, csak ideges vagy hozzá.

iron-member-neck 2010.08.29. 20:22:38

@szomorutojas:
Én is fel tudnék sorolni tucatnyi világhírű feketebőrű svédet.
Na und?
Attól még az ide írogató déerek zsigeri reakciója jellemzően a hárítás. No igen, mi, betegek halálosan idegesítőek tudunk lenni. Mostanság már van pofánk időnként kérdezni, noch dazu ellentmondani, horribile dictu megkérdőjelezni a fehérköpenyes istenkirály eredendő tökéletességét.

Sajnos itt is szignifikánsan kevesebb "szakmai" hozzászólásból érződik, hogy nektek, dokiknak legalább annyira az érdeketek lenne ezeknek a jelenségeknek, horribile dictu némely "kollégátoknak" a minél gyorsabb eltüntetése.

Ne fáradj a válasszal, távoztam a blogról.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.29. 22:34:33

@iron-member-neck: Dr.Alban?

Nem bináris a te világképed? Ha nem adok igazat a fröcsögésnek, orvos vagyok?

Különösen izgalmas, hogy feletted kettôvel meg egy orvos oszt ki engem, hogy hazudok és rövidlátok.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása