Húsvét előtt halt meg az édesanyám
Miért kell az idős embert megalázni? Megkerestük a betegjogi képviselőt, ő is csak csodálkozott, hogy hogy lehet így bánni egy beteggel, és intézkedni fog.
Tisztelt blog!
Édesanyámat a házi orvosa beutalta a kórházba tüdőgyulladás gyanúval, a Szombathelyi Markusovszky kórházba, ahol végül kiderült a röntgen után, hogy erős bronchitisze van, már a sürgősségin azt kérdezte az orvos minek vittük be. Nagy nehezen felkerült az I belgyógyászatra, ahol újabb sok ért bennünket, édesanyámnak pisilni kellett, benyitottunk a vécébe, ami tiszta kakis volt az ülőke, a járólap. A sógornőm kiment a takarítónőt megkeresni, akit meg is talált, EBÉDET osztott. Kért vödröt, kesztyűt és kitakarította a vécét, ekkor ért az újabb meglepetés a szobában, a vécében nem volt szemetes, otthon betett szemetes zsákot neveztünk ki szemetesnek.
Végre édesanyám letudott feküdni, másik naptól kapott napi 4 liter káliumos infúziót, neki egy veséje volt, és az is zsugorodott. 34 üveg infúziót kapott. Ha lefolyt az infúzió és csengetni, mert megkérdezték tőle hova siet, mozi jegye van? Eltelt egy hét, még rosszabbul volt, mint mikor bevittük, ő az ablaknál feküdt, és egy csütörtöki napon lefolyt az infúzió csengetett, de senki be se ment, szegény be volt pelenkázva, de nagy volt rá a pelenka, bepisilt, kifolyt az ágyra, a hálóingére és a pelenka is csupa pisi lett. Eltelt 3,5 óra mikor sírva telefonált menjünk be, mert megfagy, akkor még látogatási tilalom volt a kórházba. Az öcsém rohant be és leteremtette a nővéreket, akkor mentek be tisztába tenni. Az öcsém elmondása szerint kint üldögéltek a nővér szoba előtt.
Ekkor kapott tüdőgyulladást, egyre romlott az állapota. Jeleztük a főorvos felé hogy mi történt, de ő a főnővérhez küldött bennünk azzal ő nem foglalkozik ilyen dolgokkal, beszéljük meg a főnővérrel, amit meg is tettünk. Édesanyám oly mértékben köhögött, hogy nem tudott lefeküdni, mert megakart fulladni, csak ülni. Többször beszéltem az orvosával, ő szerinte az állapota kielégítő volt, és azt mondta hazaengedi március 27-én. Március 26-án jött a telefon menjünk, mert nagyon rosszul van, és az intenzív osztályra viszik át. Hajnalban kómába esett, {ezt a zárójelentésből olvastam ki} de a 3 nővér szerint még reggel beszéltek vele. 9 óra 50 perckor eltávozott. Tudom, hogy a nővérek leterheltek, kevesen vannak, de könyörgöm, mikor tudják, milyen betegről van szó akkor csak lett volna 2 perce, míg lekapcsolja az infúziót, hogy az a beteg kitudjon menni elvégezni a dolgát!
Még egy egészséges vesével is 4 liter folyadék után ki kell menni nem egy beteg vesével! Az édesanyámnak nem kellett volna meghalnia hisz a saját lábán ment be a kórházba, a végén olyan gyenge volt, hogy még az ülés is nehezére esett. Megkerestük a betegjogi képviselőt ő is csak csodálkozott, hogy hogy lehet így bánni egy beteggel, és intézkedni fog, mindez a most átadott új belgyógyászati tömbbe történt. Azért írom le, hogy ez mással ne történhessen meg, a hozzátartozó figyeljen a legkisebb panaszra a beteg részéről, mert amit mondanak igaz. Senkinek sem kívánok olyan húsvétot, mint amilyen nekünk lesz!
Nagyon kérem, önöket tegyék közzé, hogy más tehessen ellene, ne legyen ilyen értelmetlen tragédia!
Tisztelettel: Bársonyné
Használd KÓRHÁZ ÉRTÉKELŐNKET és NYERD MEG az értékes ajándékokat! Fődíj egy Sony Playstation 4!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tempus.Anh 2015.04.01. 11:52:36
Továbbra is fenntartom azt a nézetemet, hogy idős beteget csak végszükségben, közvetlen életveszélyben kell/szabad kórházba fektetni.
Egy bronchitisszel egy JÓ háziorvos simán megbírkózik (szép is lenne, ha nem így lenne...), a kórházban elkapott interkurrens fertőzések, a legmakacsabb, erősen rezisztens kórokozókkal, általában a beteg állapotának a rosszabbodását okozzák.
És szépen, nagyon együttérzően, empatikusan, magasfokú altruizmussal viseltetünk a beteg iránt, ehhez nem kell diplomás ápolói vagy orvosi végzettség.
Amúgy ugyanott a neurológiát Mo. egyik legjobb epileptológusa vezeti, szegedi tartózkodásom idején volt alkalmam megismerni.
m.anna777 2015.04.01. 13:20:56
asztalosani 2015.04.01. 13:27:48
mint már számtalanszor leírtam, így leírom most is: NEM a betegjogi képviselőhöz kell rohangálni, mert erre nincs hatásköre (max megígéri, de nem fog tenni semmit sem, ha nem hiszik, kérdezzenek utána) hanem az ÁNTSZ-hez kell fordulni, írásban, tértivevényes postai úton, vagy személyesen beadva a panaszt.
bjk. max panaszt tud írni az ántsz-hez, ha erre Önök írásban felhatalmazták, ha nem, akkor olyan mintha nem történt volna semmi. legjobb esetben is ha a bjk.-n keresztül intézik és ÍRÁSBAN KAPOTT ÖNÖKTŐL FELHATALMAZÁST A BJK: ebben az esetben az ántsz majd ír valamit a bjk.-nak aki átfogalmazva az ántsz-es levelet továbbküldi Önök felé. Önök nem fogják látni az eredeti ántszes levelet!!!!
épp ezért még egyszer leírom: forduljanak Önök az ántszhez,hiszen csak Önök tudják úgy leírni a történetet ahogy az meg is történt. ebben az esetben nem lesz "futárszolgálat" és eredeti lepecsételt hivatalos dokumentumot fognak kapni az ántsz-től, azaz HATÓÁGTÓL (amit későbbi esetleges perben felhasználhatnak!!!) . Hát nem jobb egy hivatalos levél egy HATÓSÁGTÓL, mint egy semmilyen levél egy semmilyen szervezettől?
(a bjk.-k már nem az a betegjogi képviselők akik régen voltak!!!)
Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 14:27:46
Szeretném osztani Tempus.Anh. kommentjét, én sem javasolom idős beteg kórházba történő befektetését ismerve a mai egészségügyi állapotokat Magyarországon, csak közvetlen életveszélyben, végszükség esetén.
Szeretnék eloszlatni egy tévhitet - önmagában az a tény, hogy látunk egy csiri-viri kívül gyönyörű (felújított stb..)kórházat - az még nem jelent feltétlen garanciát sajnos a minőségi egészségügyi ellátásra. Ez pont az a helyzet, amikor vesz esetleg néhány vadiúj mentőautót az OMSZ , de hiába ha nincs rá (szak)személyzet, hiába van pld-nak okáért egy "KIM" -es autó, ha nincs rá mentőorvos, csak egy mezei mentőápoló, vagy hiába van mentő, ha nincs rá gépész (sofőr). Plda:A legjobbakat, a legtapasztaltabbakat elüldözte az OMSZ jelenlegi dilettáns idióta vezetése, úgíy gondolom egy fiatal 20-25 éves tapasztalatlan ÉRETTSÉGIZETT fiatalembernél egyáltalán nem vagyok abban biztos hogy Ők a legjobbak mentőautót vezetni! Kapaszkodjanak meg, kitalálta az OMSZ jelenlegi vezetése, hogy újabban a hivatásos sofőröknél érettségi kell! (A tapasztalt, megbízható, kiváló sofőröknek akik átlagban a 40- illetve az 50 - 60 közötti korosztályhoz tartozik szakmunkásképző stb.. autószerelő, villanyszerelő szakmája volt, és van)És sorolhatnám, az egészségügyben nem ismerek olyan kollegát akinek nincs másod vagy harmadállása. Tessék azt elképzelni, hogy ezek az ápolók stb... mikor rekreálódnak, mikor vannak a családdal, barátnővel, mikor pihen? stb... nem véletlenül nagy része szingli, hiszen ezt az életet nagyon kevesen képesek tolerálni. Folyamatosan nő az elvándorlás, és az itthonmaradtakat a kiégés (kilátástalaN túlhajszoltság) veszélye fenyegeti. Szétverték az egészségügyet, a menetirányítást, dilettáns módon megszüntették a nagyon hiányzó OPNI -t, a Központi detoxikáló-t. stb... Napokban beszélgettem egy vidéki szakmabelivel aki elmondta, hogy például a 12 órás éjszakai műszak után nekik mint ápoló?! kell kitakarítani reggel még az otthonban a 4 szintet!?! stb... ahol fogyatékosokat emelgetnek, tisztába raknak folyamatosan mosdatnak stb.. egész éjjel. Reggelre olyan kimerültek, hogy hazafelé elalusznak a buszon, a vonaton...És mindez éhbérért!
A legszebb az egészben, hogy az OMSZ szakszervezete sem áll dolgozók mellett, a helyzet magaslatán - nem egyszer történt hogy gyorshajtás!!! miatt kirótt bírságot az OMSZ! nem megfellebbezte!,hanem ha a dolgozó nem tudta kifizetni a bírságot részletekben illetményéből letiltatta! Nem akarom a panaszáradatot növelni, mint tudjuk a regnáló kormány nem igazán szegény-,beteg-,fogyatékkal élő személy- párti. Hála a sajnos nem szakmai tudáson- hanem a dilettáns, izomból politizáló mutyi-materiális - alapokon nyugodó korrupt államvezetésünknek. És sajnos egyre többen fognak meghalni, ez a tény a jelenlegi kormányt egyáltalán nem hatja meg, és ha valaki a 36.órában hibát követ el, vagy nem eléggé mosolyog a betegre, akkor azt keresztre feszíti stb... De ne legyen igazam. Nagyon vigyázzunk magunkra, és ne kerüljünk kórházba mostanában EZ A LÉNYEG!
EZAZ 2015.04.01. 14:33:31
Borzasztó, de amikor a hozzátartozókat letaglózza a gyász, nem fognak leveleket írni az ántsz-nek, mert ez már rajtuk nem segít. Meg aztán szerintem olyan az egész, mint amikor munkaügyi ellenőrzés van egy cégnél. Leülnek, isznak egy kávét, elteszik a borítékot, és aláírják, hogy minden rendben volt. Lófasz nincs itt, el lehet pusztulni. :(
Ebben egyetértek Tempusszal, hogy "idős beteget csak végszükségben, közvetlen életveszélyben kell/szabad kórházba fektetni." Kiegészítve azzal, hogy nemcsak idős beteg esetén.
Treszoli 2015.04.01. 14:36:04
Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 14:37:17
Szeretném osztani Tempus.Anh. kommentjét, én sem javasolom idős beteg kórházba történő befektetését ismerve a mai egészségügyi állapotokat Magyarországon, csak közvetlen életveszélyben, végszükség esetén.
Szeretnék eloszlatni egy tévhitet - önmagában az a tény, hogy látunk egy csiri-viri kívül gyönyörű (felújított stb..)kórházat - az még nem jelent feltétlen garanciát sajnos a minőségi egészségügyi ellátásra. Ez pont az a helyzet, amikor vesz esetleg néhány vadiúj mentőautót az OMSZ , de hiába ha nincs rá (szak)személyzet, hiába van pld-nak okáért egy "KIM" -es autó, ha nincs rá mentőorvos, csak egy mezei mentőápoló, vagy hiába van mentő, ha nincs rá gépész (sofőr). Plda:A legjobbakat, a legtapasztaltabbakat elüldözte az OMSZ jelenlegi dilettáns idióta vezetése, úgíy gondolom egy fiatal 20-25 éves tapasztalatlan ÉRETTSÉGIZETT fiatalembernél egyáltalán nem vagyok abban biztos hogy Ők a legjobbak mentőautót vezetni! Kapaszkodjanak meg, kitalálta az OMSZ jelenlegi vezetése, hogy újabban a hivatásos sofőröknél érettségi kell! (A tapasztalt, megbízható, kiváló sofőröknek akik átlagban a 40- illetve az 50 - 60 közötti korosztályhoz tartozik szakmunkásképző stb.. autószerelő, villanyszerelő szakmája volt, és van)És sorolhatnám, az egészségügyben nem ismerek olyan kollegát akinek nincs másod vagy harmadállása. Tessék azt elképzelni, hogy ezek az ápolók stb... mikor rekreálódnak, mikor vannak a családdal, barátnővel, mikor pihen? stb... nem véletlenül nagy része szingli, hiszen ezt az életet nagyon kevesen képesek tolerálni. Folyamatosan nő az elvándorlás, és az itthonmaradtakat a kiégés (kilátástalaN túlhajszoltság) veszélye fenyegeti. Szétverték az egészségügyet, a menetirányítást, dilettáns módon megszüntették a nagyon hiányzó OPNI -t, a Központi detoxikáló-t. stb... Napokban beszélgettem egy vidéki szakmabelivel aki elmondta, hogy például a 12 órás éjszakai műszak után nekik mint ápoló?! kell kitakarítani reggel még az otthonban a 4 szintet!?! stb... ahol fogyatékosokat emelgetnek, tisztába raknak folyamatosan mosdatnak stb.. egész éjjel. Reggelre olyan kimerültek, hogy hazafelé elalusznak a buszon, a vonaton...És mindez éhbérért!
A legszebb az egészben, hogy az OMSZ szakszervezete sem áll dolgozók mellett, a helyzet magaslatán - nem egyszer történt hogy gyorshajtás!!! miatt kirótt bírságot az OMSZ! nem megfellebbezte!,hanem ha a dolgozó nem tudta kifizetni a bírságot részletekben illetményéből letiltatta! Nem akarom a panaszáradatot növelni, mint tudjuk a regnáló kormány nem igazán szegény-,beteg-,fogyatékkal élő személy- párti. Hála a sajnos nem szakmai tudáson- hanem a dilettáns, izomból politizáló mutyi-materiális - alapokon nyugodó korrupt államvezetésünknek. És sajnos egyre többen fognak meghalni, ez a tény a jelenlegi kormányt egyáltalán nem hatja meg, és ha valaki a 36.órában hibát követ el, vagy nem eléggé mosolyog a betegre, akkor azt keresztre feszíti stb... De ne legyen igazam. Nagyon vigyázzunk magunkra, és ne kerüljünk kórházba mostanában EZ A LÉNYEG!
Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 14:41:41
macska69 2015.04.01. 15:04:01
Igen, kis öregeket nem szabad kórházba engedni mert amit kibír egy fiatal szervezet, azt már nem bírja ki egy idős. Egy idős ember a bánásmód és a környezete, a körülmények miatti elkeseredéstől is meg tud halni. Nekem 85 éves az apukám, csupa-csupa betegség egymás hegyén-hátán, de nem viszem őt kórházba, pedig aztán az utóbbi 5 évben három különböző rákon estünk át, koponyaműtéten, infarktuson, szívműtéten, mindezt cukorbetegen, magas vérnyomással, de ha nincs életveszélyben, be nem vinném sehova, annyira féltem. Pedig ő még ráadásul jó beteg is, szeretik a nővérek, orvosok. De idő, IDŐ nics a betegekre.
Részvétem a posztolónak, őszintén együttérzek vele, annak idején az én anyukám is értelmetlenül, hanyagság miatt (pisis ágyban megfázás-tüdőgyulladás-veseelégtelenség) halt meg egy kórházban. Akkor megfogadtam: amíg nem kell műteni, életveszélyt elhárítani, addig Apuskámat nem viszem be, inkább otthon "veszekszem" vele, hogy de igen, vegye be a gyógyszert, de bizony enni KELL, igyon eleget, egyen gyümölcsöt, ne mászkáljon el felügyelet nélkül, stb. Sok energia, sok fáradság, de ő az én kis öregecske apuskám. És ki más szeresse, gondoskodjon róla, ha nem én? Ugyehogy.
Mert akárhogy is nézzük, amíg NAGYON NAGY átalakítás, sok támogatás és megfelelő hozzáértő felsővezetés nem lesz, addig az egészségügy csak döglődik és ennek a döglődésnek ne essünk áldozatul. Vigyázzunk a szeretteinkre, magunkra.
Szürkeeminenciás Ágica 2015.04.01. 16:05:31
Utoljára a Medgyesy kormány idején volt teljes átfogó illetmény emelés!
csakmotyogok 2015.04.01. 16:07:44
A sok okoskodó pedig menjen el nővérnek és mutassák meg ők mennyivel jobbak. No igen ott keményen kell dolgozni bagóért.
Treszoli 2015.04.01. 16:17:02
Tudom, hogy nagyon sokan külföldön kerülik a boldogulást - de akik itthon maradtak, azért nem feltétlen muszáj kegyetlennek is lenni :(
Treszoli 2015.04.01. 16:18:26
csakmotyogok 2015.04.01. 16:26:35
Treszoli 2015.04.01. 17:04:11
csakmotyogok 2015.04.01. 17:14:07
Bónusznak:
www.kisalfold.hu/dunantul/korhazi_apolokent_ausztriaban/2423756/?utm_source=rssfeed
EZAZ 2015.04.01. 18:12:04
asztalosani 2015.04.01. 18:18:24
"Őszintén, szerinted változna bármi is?"
nos igen, változna:
-nyilván nem fogja feltámasztani az elhunytat.
-viszont segítene a lelki feldolgozás folyamatában (igen, mertünk szólni a HATÓSÁGNAK (a bjk. nem az!), igen mertünk tenni azért hogy mással ne fordulhasson elő)
- elképzelhető hogy kap egy figyelmeztetés az osztály, ezáltal javulhat a folyamat (több odafigyelés, jobb munkaszervezés...stb)
- lehet ha szólnak, akkor mással ilyen nem fordul elő. ha már egy embert megmentenek ezáltal akkor már megérte, és akkor most gondoljunk arra, hogy mi van akkor, ha előtte 5 másik ember is így járt? ha csak egy tett volna a hatóságnál (és nem a bjk.-nál panaszt!!!) akkor lehet éppen az ő édesanyja úszta volna meg.
"Akármit is mondanak, hazudnak minden szinten, hülyítik az embereket, úgyis tudnak ezekről a dolgokról. "
ez csupán feltételezés. mindig mindent meg kell próbálni, ha nem más miatt akkor azért, hogy tiszta legyen a lelkiismereted (lsd.: mindent megtettem lelki állapot), másrészről ha szó nélkül hagyod, akkor a nagy vezííírnek azt üzened: velem ezt is megteheted, mert nem (merek) szólok érte semmit.
"Borzasztó, de amikor a hozzátartozókat letaglózza a gyász, nem fognak leveleket írni az ántsz-nek, mert ez már rajtuk nem segít. +
ha megnézed a cikkíró levelét, írta hogy bjk.-val beszélt. vagyis tenni akar, csak szegény nem jó helyre ment...
"Meg aztán szerintem olyan az egész, mint amikor munkaügyi ellenőrzés van egy cégnél. Leülnek, isznak egy kávét, elteszik a borítékot, és aláírják, hogy minden rendben volt. Lófasz nincs itt, el lehet pusztulni. :("
soha nem tudhatod, hogy te leszel-e az a bizonyos utolsó csepp a pohárban. tudok olyanról, amikor 2x bejelentést kaptak x hellyel kapcsolatosan, addig "kávéztak" (aka írásbeli figyelmeztetés) , de azt követően a 3.-nál elég súlyosan büntették.
"Ebben egyetértek Tempusszal, hogy "idős beteget csak végszükségben, közvetlen életveszélyben kell/szabad kórházba fektetni." Kiegészítve azzal, hogy nemcsak idős beteg esetén."
tempuszka azért írja ezt, mert neki érdeke hogy kevesebben menjenek orvoshoz, meg kórházba: kevesebb beteg, kevesebb meló, ugyanannyi píííínz. sajnos mindenkinek tenni kell azért, hogy jobb legyen (akár egy ántsz-es levéllel) , és akkor nem kell rettegni attól, hogy júúúj hát mi lesz ha kórházba kell menni.
igen, minden panaszlevél számít, ugyanis annak száma és tartama jelzésértékű, illetve a hatóság csak és konkrét esetben van hatásköre vizsgálatot indítani...
csakmotyogok 2015.04.01. 18:35:00
thoma24 2015.04.01. 21:35:16
Temérdek hasonló szituációt élek meg nap mint nap az utcán, emberek között. Ez a nép bukásra van ítélve. Ennyire gyűlöljük egymást, magunkat.
NAV tolmács 2015.04.01. 21:48:57
Volt a múltkor apám kórházban, mi vittük a fájdalomcsillapítót, mert állítólag nincsen rá pénz. Ez is egy fullosan sok milliárdból felújított kórházban történt.
hidroponi 2015.04.01. 22:15:45
es mivel hollo a hollonak... sajat kezbe kell venni a buntetest...
CPR 2015.04.01. 23:07:38
CPR 2015.04.01. 23:15:01
EZAZ 2015.04.02. 06:46:08
Az egy dolog, hogy amíg küzd az ember a hozzátartozójáért, addig megy és minden követ megmozgat. Aztán ha meghal a családtag, olyan hirtelen, mintha szakadékba zuhannál. És nem lesz erőd hivatalos leveleket írogatni. Még itt is más, mert leül a gép elé és leírja, ahogy eszébe jut, saját maga számára terápiás céllal.
EZAZ 2015.04.02. 06:57:39
Aztán amikor a hozzátartozó ott lenne akár egész nap (vagy naponta 2-szer) a beteg családtagja mellett, hogy megcsinálja azt, amit a nővér - mondjuk, hogy - nem tud, mert nincs ideje, akkor meg a hozzátartozót basszák ki, mert nincs látogatási idő/ennyit nem lehet bent stb.
Mi a megoldás? A betegnek nincs joga meggyógyulni, életben maradni, mert neki kevés a fizetése?
A fent leírt eset nagyon durva. Egy idős néni, akit szerettek, aki még élhetett volna, meghalt, mert gyakorlatilag magára hagyták. Úgy, hogy közben a nővérek a picsájukat meresztették.
csakmotyogok 2015.04.02. 07:18:11
reepach 2015.04.02. 07:43:42
Azt azért szívesen megnézném, hogy anika hogyan mosdat ki egy idõs, zavart beteget a kakiból és miként pelenkázza be, majd cseréli ki alatta a lepedõt! Müszak végén, huszadik betegnél, mosolyogva...
Vagy @EZAZ: hogy csinálná ugyanezt? Lehet, hogy a "picsáját meresztené"???
EZAZ 2015.04.02. 09:02:12
@reepach: Nem tudom, hogy csinálnám, ezt elismerem. És talán nincs is jogom ítélkezni azok felett, akiknek a munkáját nem próbáltam ki. Ahogy te sem ismersz engem, fogalmad sincs, hogy miket csináltam már végig és te sem tudhatod, hogy én vajon a picsámat mereszteném, a pofámat jártatnám vagy megtennék-e mindent a saját vizeletében órák óta úszkáló idős emberért, aki nem szeretne még meghalni, főleg nem minden emberi méltóságától megfosztva.
De egy biztos: ha fáradt vagyok vagy rossz kedvem van, nem a leggyengébbe rúgok bele. És ha azon sírok, hogy ki vagyok merülve, akkor nem röhögcsélek, pofázok elbújva és nem küldöm el a picsába azt, aki segítséget kér tőlem.
Tudom, hogy van olyan kórház, ahol valóban túlterheltség van és egyszerűen nem jutnak el minden beteghez. De amikor látom azt, hogy mondjuk 6 kórteremből 1,5 van telítve (ez mondjuk jelent max. 10 beteget), van 3 nővér és ebből 1 dolgozik, a másik 2 ugat, hogy ennyi fizetésért mit várunk, az menjen a francba. A vicc, hogy az, aki végigdolgozza a napot (a másik 2 helyett is), képes mindig mosolyogni és ő az egyedül, aki soha egy fillért nem fogad el. Ez egy valós történet, ami velem történt meg. És számomra hiteles forrásból több hasonlót ismerek.
csakmotyogok 2015.04.02. 13:35:18
A 3 nővér hihetetlen hiszen 1 osztályon 2 nővér van, ha több akkor középiskolásokat láttál ők azért még gyerekek gyakorlaton, nevetgélhetnek még, érdemi munkát nem kell még végezniük.
Nem tudom merre jársz. Napi szinten járok 2 megyei kórházba, tömve betegekkel, egymás hegyén hátán.
EZAZ 2015.04.02. 15:24:03
Nem, nem középiskolások voltak, határozottan idősebbek voltak annál. És ahogy írtam, nem 40-60 beteg volt, hanem max. 10. Lehet, hogy a szomszédból jártak át, igazából nem tudtam megkülönböztetni, hogy melyik tartozik oda és melyik nem, mert mondom, csak az egyik dolgozott. Bizonyára ott is van tömöttebb időszak, akkor ez volt.
"Józan gondolkodás..." Azt kéne megérteni, hogy nem azért megy a legtöbb ember kórházba, mert beteltek a helyek a kedvenc wellness szállodájában. És nem is azért passzolja le az anyukát, nagymamát, mert kurvára a terhére van (de ugye pont erre van ellenpéldám, de azt már leírtam korábban). Azért viszi be egy normális ember a szeretett rokonát, mert félti. Mert van olyan marha, hogy azt hiszi, ott jobb helyen lesz, biztonságban. Aztán sajnos csak akkor jön rá, hogy rossz döntést hozott, mikor a mama meghal.
Akkor talán el kéne mondani az embernek, hogy "nézd, te majom. Ha idehozod a mutert, akkor a saját pisijében fog megfagyni, szart itt nem pucolunk és szobaszerviz sincs, tehát ha nem pattan ki a folyosóra a vályúhoz, akkor éhen marad. Vidd haza magadhoz, pucold te a seggét, etesd meg, add be neki a gyógyszereket, ha infúzió kell neki, akkor fizess naponta a háziorvosnak, hogy kimenjen, de itt a mutert ki fogjuk nyírni. Ha nem akarod ezt, akkor csináld, amit mondok, paraszt." Ezt biztos meg fogják érteni. Ezt sem fogják szeretni, de melyik rosszabb? Bunkónak lenni és hagyni valakit meghalni vagy bunkónak lenni és megadni a lehetőséget, hogy túlélje?
Katalin Ágota 2015.04.02. 20:54:33
Szeretném a beteg kezelőorvosaként elmondani, én hogy láttam ezt a szomorú történetet.
Akkor kezdjük az elején a koszos WC ügyével. Kb 10 perccel azelőtt, mielőtt a néni és családja megérkezett, kísértem ki a szobában fekvő másik beteget a WC-re. Szintén nehezen mozgó, idős néni volt, nem tehet róla, hogy úgy hagyta ott a WC-t ahogy. A takarítónő meg erről a feladatáról még nem is értesülhetett. Talán egyszer majd lesz szemetes is a fürdőkben, most örüljünk annak, hogy minden szobához saját WC és zuhanyzó tartozik, hiszen most költöztünk az új épületbe, rosszabb körülmények közül.
Nekem is az első perctől kezdve az volt a véleményem, hogy a nénit nem kellett volna felvenni az osztályra, meg is állapodtunk a családdal, hogy egy-két nap múlva hazamegy. Az, hogy mégis ott ragadt, annak volt betudható, hogy egy ennyi idős emberben, ha jobban megvizsgálja az orvos, mindig lehet több-kevesebb kezelendő eltérést találni.Így, ha a hozzátartozó és maga a beteg nem elég határozott, az orvos azt látja, a család nem bánja, ha a beteg még marad, találunk indokot arra, hogy maradjon. Valahogy így volt ez az említett beteg esetében is, eleinte az alacsony nátriumszint szorult korrekcióra, máskor étvágytalanságra panaszkodott, megint máskor arra, hogy nem javul a köhögés. Nyilván nem is ivott eleget, ezért kellettek az infúziók. Itt hadd térjek ki arra, hogy az infúziók mennyiségének és összetételének meghatározása orvosi feladat, higgyék el, megvan az oka, hogy mikor mennyit adunk. Egyébként a néni 4 litert sosem kapott egy nap, talán 4 palackra emlékszik a hozzátartozó, ezek viszont fél literesek voltak.
Az infúziókat valóban nem veszik le azonnal a nővérek és a pelenkát sem cserélik minden esetben azonnal. Attól tartok, ez így is marad még egy ideig, hacsak nem jut jóval több nővér egy betegre. Erre viszont mostanában semmi esélyt nem látok.
A nővér amúgy nem cseléd. Sem az orvos, sem a beteg, sem a hozzátartozója utasítására nem fog jobban dolgozni. Minél durvábban szólnak hozzá, annál kevésbé. Viszont, ha kedvesen szólnak hozzá, szívesebben megteszi amit kérnek tőle. Általában csak akkor azonnal, ha az tényleg halaszthatatlan dolog. Természetesen mindenkinek a saját dolga a halaszthatatlan, így ebből sok nézeteltérés szokott lenni.
Egyébként ahogy lehet, segítettük a beteget. Amint a szobában felszabadult egy alacsonyabb ágy, átköltözhetett arra, közelebb a WC-hez is.
A tüdőgyulladás diagnózisa a 3. röntgenfelvételkor született meg,
ekkor persze ismét nem lehetett hazaengedni a beteget, hiszen le kellett telnie az egy hetes antibiotikum kúrának. Én nagy változást a köhögés, nehézlégzés terén nem láttam a néninél. Annyival volt rosszabbul, mint előtte, hogy már kezdett belefáradni az egészbe. Elkezdte fejébe venni, hogy ő már meghal, nem kerül innen haza, nem is várja otthon senki. Ezen mindig csodálkoztam, hiszen naponta látogatta a család és tudtam, hogy várják haza. Próbáltam vígasztalni, de hajthatatlan volt. A halála előtti napon hosszasan siránkozott a viziten azon, hogy 42 évig lakott ugyanott, de most nem mehet oda vissza, mert a lányához kell költöznie és a fiáé lesz a lakás. Ismét vigasztalni próbáltam, hogy nyilván azért kell a lányához költözni, hogy ő segíteni tudjon neki, ne legyen egyedül, hiszen nem tudná ellátni magát. Mondtam azt is, hogy örüljön, hogy a fiáé lesz a lakás, nem idegené. Mondtam, örüljön, hogy a lánya magához veszi és nem kell idősek otthonába menni. Nem tudtam megvigasztalni, kijelentette, hogy itt fog meghalni. Látszott, hogy ki kell őt mozdítani ebből a kórházi környezetből, úgy terveztük hétvégére most már tényleg hazaengedjük. Másnap reggel viszont ébreszthetetlen volt, az eredményei alapján lélegeztetésre szorult, ezért kértünk intenzives konzíliumot. Ott helyet kellett csinálniuk (kihelyezni más beteget), mire lett volna helyük, betegünk elhúnyt. Ha átkerül, még lehet, hogy pár napig él, de tapasztalatom szerint azt már kevéssé lehet életnek nevezni.
Sajnáltam a nénit, ha valamit másképp csinálnék most, az az lenne, hogy az első lehetséges alkalommal hazaengedném, hogy ne keseredjen úgy bele a kórházi létbe.
Tisztelettel: dr. Ágota Katalin
Tempus.Anh 2015.04.02. 21:45:35
Mi is (főorvosként is) mindig MEGKÉRJÜK őket, hogy megtegyenek valamit, azt is a legmesszebbmenő kollegialitás hangján és sosem parancsolón és basáskodva.
Aki parancsol a nővérnek az osztályon az nem az osztályvezető főorvos, nem a beosztott orvosok, de még csak nem is a főnővér, hanem egyedül a renitensebb típusú beteg.
A nem valódi beteg, hanem az, aki befekszik az osztályra és azt gondolja, hogy ő ettől a befekvéstől arra az egy hétre királynővé/királlyá válik, minden szavát lesik és azonnal teljesítik, ha pedig nem, akkor vergődik, mint egy nyavalyatörős.
Ennek a népnek a gyermekbetegsége az, amit még a szovjet érában kapott el és még nem gyógyult ki belőle, nevezetesen, hogy aki pozícióban érzi magát, akár egy rövid időre is, az azt a nyúlfarknyi időt már arra használja ki, hogy az ebből származó előnyőket minél intenzívebben kiélje.
A valódi hajcsár és pribék sose a nagygazda volt, a nemes vagy a kulák, hanem a hirtelen pozícióba került és ebből meggazdagodott, korábban ganajtúró szarjankó.
Innen ered bajaink jó része.
csakmotyogok 2015.04.02. 23:35:34
csakmotyogok 2015.04.02. 23:36:44
asztalosani 2015.04.03. 11:38:40
jajjj.... hogy én mennyire éreztem, hogy erre ezt fogod mondani!
nem lehet, hogy a lánya törődött vele, és magához vette az ápolásra szoruló édesanyját? nem lehet, hogy a lánya dolgozott és csak így tudták volna megoldani az ápolást? vajon miért látogatták, ha annyira a pénzre utaznak? vajon miért írtak cikket, ha nem törődtek volna vele, és ha nem fájt volna?
reepach 2015.04.03. 12:13:41
ragaszkodnak a kórházi felvételhez, mert az nekik jár, nekünk meg
az a dolgunk... azért fizetnek (õk!)...