Az egészséges lábát vágták le
Tisztelt blog!
Édesapám szenvedésének egy rövidke, ám annál durvább részletét szeretném megosztani Önökkel. Szegény azóta már nincs közöttünk, tüdőrák következtében hagyott itt bennünket, mindenesetre fájó emlék az az orvosi mulasztás, amelynek következtében utolsó éveit még jobban megnehezítették, kínjait megduplázták.
Sajnos 55 éves korában kialakult nála a cukorbetegség, rendszeresen inzulinozta magát. Minden orvosi utasítást betartott, mégis olyan mértékű érszűkület alakult ki nála, hogy 8 évvel később az orvosok megállapították, a jobb lábszárát csípőtől lefelé amputálni kell, nincs más megoldás.Nagyon meg voltunk ijedve, édesapám volt az, aki legjobban viselte, szinte ő tartotta a lelket az egész családban.
Elérkezett a műtét napja, befeküdt a kórházba édesapám és megtörtént a műtét, csak nem úgy, ahogy azt eredetileg tervezték. Egyszerűen a mai napig képtelen vagyok felfogni (a történet 12 évvel ezelőtti), hogyan történhetett meg, de a másik, egészséges lábat sikerült eltávolítaniuk a műtétet végzőknek. Ahogy ezt észrevették, a beteg lábát is amputálták. A műtétet altatásban végezték, így édesapám nem tudott szólni, hogy rossz lábat vágnak, képzelhetik azt a fajta "meglepetést, amit akkor érzett, amikor felébredt.
Amikor megtudtuk, mi is történt, borzasztóan elkeseredtünk és egyben rettenetesen dühösek is lettünk. A kórház azzal próbált meg védekezni, hogy már eredetileg is mindkét lábról volt szó, csak nem figyeltünk eléggé, borzasztóan cinikusan viselkedtek.
Végig jártunk minden betegjogi képviseletet, amit csak lehetett, feljelentést tettünk,valamint jogászhoz fordultunk és perbe fogtuk a kórházat. A rendőrségi vizsgálat végül nem vezetett eredményre, a pert viszont 5 és fél évvel később jogerősen megnyertük, megítéltek nekünk 220 ezer forint kártérítést...
Ekkor már szegény édesapám nem élt és a pénz egyáltalán nem érdekelt bennünket, de felháborítónak tartottuk akkor és most is, hogy ennyire értékelnek egy egészséges lábat és azt a szenvedést, amelyet édesapámnak okoztak ezek a kontárok.
Üdvözlettel:
Laluska Tibor
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fuzzykinkyfunk 2011.01.29. 19:30:47
Ez utóbbihoz hozzáfűzve: sajnos nem ez vezet a beteg halálához, hanem leginkább egy cardialis neuropathiara jellemző fájdalmatlan szívinfarktus, szívelégtelenség, malignus ritmuszavar, vagy neuropathias(/neuroischaemias) láb amputatiója és ennek minden következménye.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.29. 19:30:56
fuzzykinkyfunk 2011.01.29. 19:34:50
tódór piroska 2011.01.29. 19:40:28
"még megvan az erről szóló újság cikk"
És az ominózus olvasói levél az ÉS-ből a 90-es évek elejéről is meg van még?
P75 2011.01.29. 19:47:12
:osbourne. (törölt) 2011.01.29. 19:52:48
Természetesen nem mindenki rendelkezik egyenlő tárgyi tudással. Nincs is ezzel semmi baj ha felismeri mindenki a képességeinek a korlátait. Azért nem mentem orvosnak - kitartásom sem lett volna annyit tanulni - mert ahova én nyúlok ott esetenként elbaszódik 1-2 dolog. De rendelkezem a szakmámban azzal a nagy lehetőséggel hogy van alkalmam utólag kijavítani... ;)
bauchi 2011.01.29. 20:02:58
bauchi 2011.01.29. 20:04:35
drKotasz 2011.01.29. 20:12:41
Ma már lehetőség van a szívinfarctusnál használatos katéteres technikákkal, ún. endovaszkuláris módszerekkel a krónikusan elzáródott ereket egészen a lábfej szintjéig újra kinyitni, és így sok esetben elkerülhetővé válik az amputáció.
Sajnos erről még kevesen tudnak,pedig az amputációk száma jelentősen csökkenthető lenne. kevés helyen van megfelelően képzett team .(intervenciós radiológus vagy érsebész)
Anti Anyag (törölt) 2011.01.29. 20:12:51
Ébredés után: Ugye nem a jobb lábat mondtam?
Bikli néni 2011.01.29. 20:42:15
Vagy olyat, aki megmondja, hogy egy eltaposott húsz éves lány élete hány forintot ér. Függetlenül attól, ki taposta el. És megnyugtatlak, akkor is azok fognak fizetni, akik ellen most büntetőeljárás van folyamatban, ha nem ők taposták el a lányokat.
fuzzykinkyfunk 2011.01.29. 20:52:32
tbjárulékfizető 2011.01.29. 21:25:00
Mindenesetre látom, jobban kell figyelnem a férjemre.
10 000 2011.01.29. 21:28:55
Ktesibios 2011.01.29. 21:37:47
Droidfigyelő (törölt) 2011.01.29. 21:48:37
Colette majd megvédi magát, ha akarja, a megfogalmazását pedig majd kommentáljátok, de azért Rabai doktor első mondatát a jegyzőkönyv kedvéért idézem: "Na, erre mondják, hogy műhiba. Ennyi."
Szerintem meg nem ennyi. Elfogadom, hogy orvosi szemmel sok a hiányosság a történetben, és biztosan több elemét lehet vitatni, vagy tamáskodva fogadni, de az egyik, majd a másik láb levágása minden, csak nem könnyed, laza, szombati esti szórakoztató showműsor. Sem a betegnek, sem a hozzátartozóinak, és még akkor sem az, ha 12 éve történt.
Én egy "sajnálom"-mal kezdeném ilyenkor. Utána jöhet a szakkomentár.
Bikli néni 2011.01.29. 22:20:57
Kevés ember van ezen a blogon, akibe semmilyen körülmények között nem éri meg belekötni, és Miklóst pont ilyennek mondanám.
És baromi pipa leszek, ha valami indexről idetévedt okostojás sértegeti, és emiatt elmegy.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.29. 22:24:04
Neeee. Valakit évekre megcsonkítanak (egy lábbal azért még lehet mozogni) és 200 ezer?
220 ezer egy láb? Egy fej mennyi?
sárga nyúl 2011.01.29. 22:28:56
Bikli néni 2011.01.29. 22:29:44
Le lehetne szállni Rábai doktorról.
sárga nyúl 2011.01.29. 22:30:44
fúj! 2011.01.29. 22:41:22
A délafrikai kamion sztorival kapcsolatban pedig üzenetet küldtem priviben.
bauchi 2011.01.29. 23:32:51
bauchi 2011.01.29. 23:35:38
KenSentMe 2011.01.30. 00:12:45
gaffel 2011.01.30. 00:19:02
HairMetal 2011.01.30. 00:40:23
Addel 2011.01.30. 01:18:35
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 02:07:31
Köszönöm, de Rábai doktort nem kell megvédeni, egy percig sem éreztem rosszul magam az írásaiktól.
Amúgy köszi a jogi összefoglalót, Bikli, hasznos volt!
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 02:09:06
Te, Ross doktor párja nem Jó doktor egyébként... :)
Amúgy nekem mindig is Green volt a kedvencem!
Chapell 2011.01.30. 02:27:36
Akkor akár főbe is lőhették volna, mert előbb-utóbb úgyis meghal.
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 02:47:13
Colette nem akarja megvédenie magát, mert Colette egy troll, ellentétben @:osbourne.: -val, aki többet is hozzászólt, és meg is védte a véleményét, ráadásul ő meg is szólított engem, Colette pedig csak érzelmi reakcióját fejezte ki a hozzászólásomat olvasva, és nem pedig engem szólított meg (épp ezért nem is reagálok rá), ami egyébként rendben is van, a hányás egy fontos védekező mechanizmus, nehogy bent maradjon az, aminek ki kell jönnie... :)
Szinte biztos, hogy az itt elhangzó negatív posztok szerzői önigazolást és sajnálatot keresnek. Vagy épp bosszút állnak (lásd: 23 éve kivették a méhem). A pozitív posztok inkább dacból születnek, hogy nehogy már fekete legyen minden...
Droid:
Habár nem szólítottál meg, neked mégis reagálok, mert korábban már értekeztünk.
Gondolom nem kell említenem, mert nyilvánvaló, de a posztokban szereplő emberek nem az én betegeim, semmit nem tudok róluk, nem ismerem őket, ráadásul nem is orvosként dolgozom. Mivel ezek a dolgok tények, ezért a fenti esetért nem nekem kell a sajnálkozásom kifejeznem. Ráadásul kártérítést is megítéltek a családnak, vagyis önigazolást is nyertek.
Személy szerint egyetlen beteget, illetve azok hozzátartozóját sem sajnálok jobban a többinél. Mert ez így korrekt. Ráadásul úgy gondolom, hogy a betegeknek nem az egészségügyi személyzet sajnálkozására van szüksége. Az együttérzés más. Együtt kell érezni. Akkor, amikor kell. És élőben, mert akkor hiteles. Az interneten kicsit nehéz.
Egyebekben meg remélem, hogy a hozzászólásom teljes egésze "eljutott" hozzád. Ha tanultál belőle, akkor már megérte!
osbourne: teljesen igazad van, a beteg jobb és bal oldalát nem szabad összekeverni. Ha orvosi vagy jogi diplomával rendelkeznél, akkor meg nem ilyenért adnál letöltendőt.
És ahogy mondod, orvosi egyetemre nem ezért járt az ember, hogy 1 rossz döntése miatt meghurcolják, hanem azért, hogy 1000 másik jó döntését elismerjék.
Amúgy meg ki az a Forró Tamás, pláne ki az apósa?... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 02:50:23
Szép volt, látom úgy érted, ahogy akarod. Remélem, valamit azért tanultál a kommentből! Mert a célja az volt.
Amúgy meg ha nem lenne világos: a láb levágása az élet megmentésére irányul, míg a fejlövés az élet elvételére... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 02:57:07
Igazságügy... :) Szép volt, igaz se volt!... :)
Chapell 2011.01.30. 03:12:44
"A posztba található egy mondat: "a kórház azzal próbált meg védekezni, hogy már eredetileg is mindkét lábról volt szó", amit a posztoló nem cáfol, ezért igaznak fogadnám el."
Mind-mind feltételezés és egy megmagyarázhatatlan okból felmérgesítő (látom többeknek is) retorika ez alapján.
Az elgondolás alapján akár a cukorbetegség diagnosztizálásakor levághatnák a beteg kezét-lábát és akkor biztos nem alakul ki benne érszűkület.
Az pedig nem az élet megmentésére irányul, hogy egy TALÁN-ra levágják a másik lábát.
Úgy látom az orvosok (ajjaj, igen, most általánosítok, mert az embernek egy beépített folyamata) szeretik elfelejteni a dolgok pszichológiai tényezőit. Hadd adjak egy példát:
Bemész egy ruhaboltba és azt mondod az eladónak, hogy szeretnél venni egy kék pólót. Erre az eladó hátramegy, ordibál a többi eladóval, hogy "Hova a picsába raktátok a pólókat?" majd odamegy hozzád és a kezedbe nyomja egy "Nesze bazmeg, 4000 Ft lesz" hozzászólással.
Lelkiismeretesen elvégezte a feladatát? Igen. Visszamész oda legközelebb? Nem valószínű. Csakhogy te választhatsz, hogy hova/kihez mész és csak egy délutáni bosszankodás lesz belőle.
Amúgy nem tanultam a kommentből, mert már eddig is tudtam a lényegét: Bármit meg lehet magyarázni :D
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 03:23:26
A neuropátiát már fent jól leírták. Remélem, érthető volt.
A mozgással kapcsolatban teljesen igazad van. A pillanatnyi vércukorszintet alapvetően 3 tényező határozza meg.
(1)a bevitt cukor mennyisége, (2) a hormonrendszer, vagyis az inzulin, (hiány, rezisztencia vagy épp többlet) és az inzulin ellenében ható, vércukorszintet emelő hormonok, (3) a mozgás (ugyanis a működő izomsejt inzulin nélkül is képes glükózt felvenni a vérből).
Az étkezés növeli, az inzulin és a mozgás csökkenti a vércukorszintet. Így marad a rendszer egyensúlyban. Ha ez megbomlik, első körben tényleg arra biztatnak az orvosok, hogy kevesebbet kell enni, kevesebb cukrot bevinni, illetve tessék mozogni, tessék fogyni, igaz? Második körben jön a rásegítés, fokozni kell az inzulin hatását (gyógyszer és/vagy külsőleg bevitt inzulin adagolásával).
Inzulinos cukorbeteg esetén azért nagyon fontos a mozgásra figyelni, mert mind a 2 tényező a cukorszintet csökkenti. Vagyis egy olyan napon, ami fizikálisan megerőltető (favágás, kerti munka, hordó mosás...), oda kell figyelni a bevitt inzulin mennyiségére, mert elképzelhető, hogy a megszokott dózisokat csökkenteni kell, nehogy hirtelen túl alacsony legyen a cukorszint! Ez pedig fontos.
Természetesen ez gyógyszeres cukorbeteg esetén is igaz lenne, de a gyógyszerek, 24 órás hatásúak, lassan csökkentik a vércukorszintet, és folyamatosan normális szinten tartják azt. Míg az étkezéshez beadott túl nagy dózisú, rövid hatásidejű inzulin e hirtelen okoz glükóz szint zuhanást, ami ha erőteljes testmozgással és túl kevés szénhidrát tartalmú étel elfogyasztásával társul, akkor túl alacsony cukor értékekhez vezethet. Erre oda kell figyelni!
Chapell 2011.01.30. 03:25:46
Amúgy tekintettel arra, hogy ide a posztok csak kikerülnek, de nincs hivatalos orvosi vélemény róluk kitéve, azért nem akkor hülyeség az elgondolás, hogy egy "jajj borzongjunk együtt" blogról van szó és még ha a levélküldők nem is akarnak direkt hazugságot írni, azért az ember másképp él meg dolgokat, mint ahogy egy kívülálló látja :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 03:48:10
Igen, látod a lényeget. Az orvosi szakma bizonyított tényeken és statisztikákon alapul.
Éppen ezért nem nagy feltételezés azt kijelenteni, hogy ha egy cukorbetegnél le kell vágni az egyik lábát, akkor a másik is sorra kerülhet. Sőt, itt tervben is volt. Ismétlem: a posztoló sem cáfolta ezt.
Ami téged és másokat felmérgesít az az, hogy azt állítottam az egészségesnek nevezett láb nem egészséges. Ez, ahogy a kommentben is írtam nem a mundér védelme, vagyis nem magyarázkodás, nem is feltételezés (bár szeretnéd annak hinni, hogy az), hanem jóval inkább tény... :)
Félre értés ne essék, én nem akarlak meggyőzni téged bármiről is! Azt hiszel, amit akarsz, de fogadj el egy tanácsot: butaságokat ne írj!
"a cukorbetegség diagnosztizálásakor levághatnák a beteg kezét-lábát és akkor biztos nem alakul ki benne érszűkület."
A statisztika (nem pedig a feltételezés, ahogy te azt szeretnéd) azt mutatja, hogy egyes cukorbetegeknél a betegség során súlyos érproblémák alakulnak ki, amik amputációhoz vezetnek. Másoknál meg nem.
A cukorbetegség a beteg életmódja miatt alakult ki, az amputációhoz vezető érszűkület szintén a beteg életmódja miatt alakult ki. Ha ezen időben változtat az egészséges ember, akkor nem lesz cukorbeteg, ha pedig sikeresen változtat a cukorbeteg, akkor nem fogják levágni a lábát. Vagyis a döntés végig a beteg kezében volt. Mindenkinek joga van úgy élni, ahogy akar. Aztán persze mindenkinek joga van reklamálni is.
"Az pedig nem az élet megmentésére irányul, hogy egy TALÁN-ra levágják a másik lábát."
Nem is a másik láb, hanem az egyik láb levágása hivatott az életet megmenteni. A másik láb levágása hiba volt. Ezt fent is elismertem. Kaptak is érte kártérítést. Kérdés: mi kell még?
Amúgy meg a statisztika azt mondja, hogy az emberek lábainak száma átlagban kevesebb, mint 2... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 03:54:49
A blogról alkotott véleményeddel maximálisan egyetértek!
A hibákra (a poszt) nincs mentség. Nem is mentegetem, csak látásmódot próbáltam szélesíteni.
A feltételezett hibákon meg jó kommunikációval sokat lehet csiszolni.
Chapell 2011.01.30. 04:14:37
Ha nem volt egészséges és úgyis le kellett volna vágni, akkor a posztoló most fizesse is vissza a kártérítést, mert hibásan kapta meg! :D
"fogadj el egy tanácsot: butaságokat ne írj!"
Köszönöm, eddig se volt szokásom, továbbra se lesz :D
BKV reszelő 2011.01.30. 05:33:45
Nincs ebben semmi furcsa. Amputálni mentek, mindegy miért. Amelyik lábhoz sikerült odaállni, azt lenyesték és kész. 1 db amputált láb kipipálva. Ja, nem az, hanem a másik? Darab az darab.
BKV reszelő 2011.01.30. 05:35:33
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 05:37:48
Ennyit tudsz?... :)
bauchi 2011.01.30. 06:39:58
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 06:42:09
Nem fontos... :)
bauchi 2011.01.30. 06:43:02
bauchi 2011.01.30. 07:16:24
Éjjen 2010!Éjjen a magyar eü!
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 07:24:14
Sajnálom, de nem dolgoztam ügyeletesként... :)
Menj aludni, pihenj jól, én is megyek hamarosan!
P75 2011.01.30. 07:25:25
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 07:26:44
Mármint, megyek aludni, de ne foss be, nem hozzád!... :)
De a leírás szerint, neked rosszabb volt a napod (éjszakád), nekem csak 220 000-et ajánlottak az egyik lábamért... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 07:27:44
Olvasd a mai posztot, tök olyan, mintha BKV reszelő írta volna... :)
P75 2011.01.30. 07:29:21
:osbourne. (törölt) 2011.01.30. 07:51:59
Azért túlzás hogy megszólított de valamivel nem ért 1et vagy arról van valami mondanivalója.
Hibák mindenhol vannak javíthatók vagy nem. De az borzasztó hogy 1-1 ilyen esetben mind az igazságszolgáltatás mind az egészségügy vállvetve harcolnak azon ember/család ellen akit esetenként a nyomorba döntenek egy odanemfigyelt döntéssel.
Örökké rokkanttá vagy esetleg tepsibe tesznek egy keresőképes embert az nem csak arról szól hogy kapnak két millát és húzzatok haza ízibe. Azt látom hogy ugyanúgy kedvükre hazardírozhat ma egy orvos az életünkkel mint mi akik nem érdemelhettük ki ezt a jogot magunknak.
A tudod hogy tartozol érzés meg megvédi őket megvédik egymást a komolyabb következményektől.
Utó Pista 2011.01.30. 07:52:52
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 08:11:57
Értem a problémát, hidd el!
De az átlag magyar ember már csak ilyen, ha változásról van szó, akkor csak azért is az ellenkezőjét szeretné. Lásd vizitdíj és a többiek! Talán nem kellett volna leszavazni...
Ugyanis az lehetett volna az 1. lépés az egészségügy megváltoztatásában. Majd jöhetett volna a többi lépés is. Végül a te általad földobott probléma is megoldódhatott volna. De ma a hibázó magyar orvost nem lehet kirúgni az állásából. Miért? Mert nincs aki a helyére ugorhatna. Na, ezért!
:osbourne. (törölt) 2011.01.30. 08:20:14
Így van. De én még idesorolnám a feudalista hierarchikus berendezkedést az egészségügyben.
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 08:29:48
Egyetértünk, nekem sem tetszik!
odamondó 2011.01.30. 09:20:02
Azért kizártnak tartom, hogy direktbe rossz lábat vágtak le...
Arról már nem is beszélek, hogy a hiba következtében az orvos lehet átélt pár álmatlan éjszakát, de mielőtt végleg megkövezzük, lehet amikor nem hibázott megmentett több életet.
De itt volt egy többé kevésbé rutin eljárás, ahol gondolta kicsit elkalandozik a gondolata az aktuális válása felé, hogy a gyerekek kihez kerülnek majd, hogy ez az orvosi fizetés kis hazánkban nem egy leányálom és hoppá még rossz lábat is vágott le...
anarhista 2011.01.30. 10:00:47
-jobb láb amputáció!
-Értem (nyissz)
-mondom jobb!
-bocs (nyissz)
-mondom láb!
-bocs (nyissz)
illetve:
-Van egy jó meg egy rossz hírem.
-?
-A rossz az, hogy véletlenül az egészséges lábát vágtuk le. A jó az, hogy a beteg láb viszont szépen gyógyul.
vernarancs 2011.01.30. 10:26:39
rikavagyok 2011.01.30. 10:29:58
Este 8-ig 64 megjelenés, lerohadt ekg, törött pulzoxi rulZ.
bauchi 2011.01.30. 11:10:36
bauchi 2011.01.30. 11:15:25
Mekkora lesz végtag,míg egyenesbe hozzák?Vagy örökké a metrósínek mellett jár,hogy ne bicegjen?Mert a járda ehhez túl alacsony...
bauchi 2011.01.30. 11:17:01
adamantium 2011.01.30. 11:29:54
uram, van egy jó meg egy rossz hírem, melyikkel kezdjük
- a rosszal
- sajna mind a két lábát le kellett vágjuk
- bakker, és mi lehet a jó hír???
- találtam vevőt a papucsára
adamantium 2011.01.30. 11:47:02
szerintem az amputáció egy felső femorális volt, tehát a comb felső-középső harmada határán. ez még aránylag jól protetizálható, mondjuk a térdízület hiánya jelentős mechanikai járásproblémát okoz.
az egyik kommentre reagálva. alsó végtagon egyébként boka szintjében nem végzünk amputációt mert nincs mivel fedjük a csonkot, az nehezen protetizálható, ezt esetleg nagyon fiatal embernél traumás esetben tudom elképzelni.
érszűkületes esetben magyarországon tényleg sok az amputáció ez főleg a hiányos egészségügyi neveltetésnek tudható be, mert a többség későn jelentkezik orvosnál. a másik a magyar egészségügyi finanszírozás, emlékeim szerint egy nagy amputáció arányaiban jobban fizet mint egy érrekonstrukció.
manapság annyira jó minőségű protézisek vannak, hogy meggondolandó, hogy melyik jobb: egy felső lábszári amputáció egy aktív, csontban lehorgonyzott protézissel vagy egy használhatatlan, fájdalmas rohadó láb
BKV reszelő 2011.01.30. 13:07:39
Duncan Idaho 2011.01.30. 13:07:58
- A törzsgárda kommentelők szerint a posztolók mindig hazudnak.
- A törzsgárda kommenetlők a hazug posztolóknál is kevésbé tolerálják az övéktől eltérő véleményt.
Nzoltan 2011.01.30. 13:24:24
Magyarországon azért jó orvosnak lenni, mert rá nézve nincs igazán következménye az elcseszett beavatkozásnak.
Külföldön ezért rendesen seggbe is rúgnak, és anyagilag sem kifizetődő a munkadarab elbaszása. És ez az árba bele is van kalkulálva.
2011.01.30. 14:43:04
Egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen mégis van, és ha van 5 év pereskedés után egy kis aprópénzzel el lehet intézni.
Bikli néni 2011.01.30. 15:19:49
- Szerintem meg a posztolók nem mindig hazudnak, sőt: szándékosan sosem hazudnak. Legfeljebb laikus szemmel nem úgy látnak dolgokat, ahogy az valóban (a színfalak mögött) történt, de ez szvsz nem hazugság.
- Én tolerálom az enyémtől eltérő véleményt. Ha pedig rendszeres olvasó vagy, akkor tudod jól, hogy itt a törzstagok is néha egymás torkának ugranak :)
- Amit viszont nem tolerálok: ha valaki, aki még sosem járt erre, csak az index címlap idecsalogatta, beleszól olyanba, amiről fogalma sincsen, ÉS még hülyeséget is beszél. (Ezt most nem rád értem, mert saját állításod szerint te rendszeres olvasó vagy. A fenti hozzászólók közül néhányra ez szemmel láthatóan nem volt igaz.)
bauchi 2011.01.30. 16:17:27
bauchi 2011.01.30. 16:20:13
Duncan Idaho 2011.01.30. 16:50:20
Az eltérő vélemények tolerálására ékes példa a Colette hozzászólására érkező reakció. Amikor az első kommentet elolvastam, nekem is azonnal kinyílt a bicska a zsebemben az "Ennyi." miatt. Ez egy végtelenül cinikus megjegyzés volt a kommentelőtől, akkor is, ha egyébként hasznos információkkal látja el az idelátogatókat. Szeretném kihangsúlyozni, hogy nem ŐT tartom cinikusnak, hanem ezt a megjegyzését.
bauchi 2011.01.30. 18:45:44
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.30. 19:30:16
Tudod, inkább vagyok fasz és hozzáértő, mint félelmetesen primitív, mint te.
A sebésznövendékből meg gyakorlás után lesz sebész. Sajnos, ez már csak ilyen.
A nevemet tudod, kérlek, kerülj el az életben!
P75 2011.01.31. 12:10:59
IrishOak 2011.01.31. 14:27:34
Nagyon bánatos vagyok... nem 12 éve, hanem Most!jan 31-én du 14.00-kor döntenek az orvosok arról, hogy az édesapám bal lábát le kell vágni.:-(
Nem is tudom mi lesz...A dokik nagyon rendesek, és mindenben készségesek.
(Egyébként az év Kórházának dokijairól van szó)...kétségbe vagyok esve!
Dr.laikus PhD 2011.01.31. 14:34:27
Jaj! Mit mondjak? Talán-talán...
Ha mégsem, akkor meg élni fog, tovább, mint mint a bal lábával....
Lelkierőt sokat!
Nagyon sajnálom.. :((
Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2011.01.31. 14:50:01
Tényleg lemaradtál a megszólításból, bocs! Abszolút elolvasom a magyarázataidat. Nem állítom, hogy meg is értem őket, sőt, azt se, hogy nem paráztatsz be (a jó hipochonder egy náthától is befosik), de ez nem a te hibád. Azon kevesek közé tartozol, akik következetes elmondják az ember vonatkozó részének működését, és ez minden olvasónak abszolút jó, és köszönjük.
És tudom, hogy a te betegeid jelentik a prioritást.
Mindez nem zárja ki, hogy igazam van abban, amit mondtam. Annak, akinek az édesapjával ez történt, nagyon fontos, hogy az első, ráadásul orvosi komment első mondata ne az legyen, amit írtál.
Fenntartom: egy 'sajnálom' ennek az embernek nagyon sokat jelent 12 év után is. Utána jöhet a szakmai magyarázat, akár a kételyek is.
IrishOak 2011.01.31. 15:33:26
Ma reggel óta folyamatosan változik a helyzet - mert akkor azonnal mind a két lábáról volt szó. Még várom az érsebész"javaslatát".
A bal lába biztosan odavan - egyáltalán nincs benne keringés -és a másik is kérdéses.
(összeesett otthon a fűtetlen házban.Még jó, hogy a szomszédoknak feltűnt,hogy napok óta nem látják)Persze most már értem, hogy miért nem vette fel a mobilt...annyira éreztem, hogy baj van, de olyan szórakozott volt, hogy azt hittem csak elment csavarogni a kutyával.
Haragszom is rá- mert hiába kérleltem, hogy ne legyen egyedül!Olyan akaratos önfejű öreg...
Soha nem dohányzott, és kb 10 éve főzicskéli a gyógyteákat magának...
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.31. 21:06:33
Kitalaltam, hogy te vagy az, Droid... :)
Orulok, hogy van ertelme annak, hogy irok. Igazabol csak ennyi a fontos. Ha megjegyzel 1 vagy 2 dolgot, az nekem mar eleg.
A tovabbiakban meg igyekszem jobban es empatikusabban fogalmazni.
Udv.
Colette 2011.01.31. 21:17:59
Colette 2011.01.31. 22:15:46
Azt pedig, hogy itt néhányan agyvérzésközeli állapotban reagáltak a megjegyzésemre, amúgy érthető. Belecsaptam a nulláslisztbe, így ezt vállalom. Elfogadom, hogy itt értéknek számít a régebbi, dokumentált jelenlét, illetve hogy valaki azzal fenyeget, hogy nem fogok "sikereket elérni" itt. :) Sikereket az élet egyéb területén szeretnék elérni, így a kommentelés az egyéb véleménymegosztási időtöltések között marad. :) Van véleményem a "Na, erre mondják, hogy műhiba. Ennyi." - típusú "szemléletformálásról", amit ha úgy tartom fontosnak, le is fogom írni. Szerencsére az egészségügyben dolgozók nem hanyagolják a hozzászólást, ezért és az érdekes diskurzusok miatt továbbra is figyelemmel kísérem a blogot! A szemléletformálás pedig mindkét oldalra VASTAGON ráfér, ezért a blog nagyon fontos, mert teret ad ennek.
rikavagyok 2011.01.31. 23:18:05
Colette 2011.02.01. 00:07:51
Nem én vagyok, hanem én 2011.02.01. 00:29:25
Kedves Colette!
Mar az okorban ismert dolog volt, hogy az informacio legpraktikusabb atadasi modja, ha az ember a hona ala kap egy masikat, es sok-sok napsuteses delutant azzal toltenek, hogy korbejarjak a gangot, es elmelkednek a politikarol, a vallasrol, a harci esemenyekrol, az elet keletkezeserol, a nokrol...
Kettejuk kozott harmonikus kapcsolat alakult ki, a tanitvany tisztelte mesteret, mig a mester tisztelte, es kemenyen fogta a tanitvanyt...
Ezzel szemben az internet koraban ez mar nem lehetseges, idejet mult dolognak minosul. Viszont megadatik az a dolog, hogy egyszerre tobb embert lehet elerni, egyszerr tobb emberhez lehet szolni.
Nem gondolnam, hogy a blogot olvaso tobb tiz, vagy epp tobb szaz olvasohoz nem lehetne tanito celzattal fordulni. Mert mindenkit meg lehet valamivel fogni. Viszont ha az olvasok hagyjak magukat befolyasolni olyan tenyekkel (es nem azt irtam, hogy hazugsag, vagyis az utolso szoi igaznak, viszont egyes pontjaiban hibasnak fogadom a el a posztot), mint a hibabol levagott lab, vagy a karteriteskent kapott penz alacsony osszege (mint, ahogy sokan le is ragadtak ezen a ponton), akkor rossz iranyba terolodik a figyelmuk. Ezek a dolgok fajdalmasak, de nem ezek a dolgok a lenyegesek!
Mindenkinek joga van ugy elnie, ahogy akar, mindenkinek joga van tonkre tennie sajat magat, majd persze joga van koveteloznie. En nem mondom meg, hogy mit es hogyan kell csinalnod, sot, nem is erdekel, hogyan csinalod. Es sajnalni sem foglak jobban, mint barmelyik masik embert. Ezert megvethetsz! Erezhetsz hanyingert! Megsertodhetsz! De nem erdekel. Mert tudom, hogy nem lehet mindenkit megmenteni! Leginkabb azokat nem, akik nem akarjak, hogy megmentsek oket! Ha ezek utan tobbet nem jossz a blogra, akkor csak annyi tortenik, hogy kihagysz egy lehetoseget, hogy tanulj! Es akkor az a te dontesed... :)
Kemeny vagyok? Igen. Veletlenul? Nem. Ugyanis ez a mondatot epp azt mutatja, hogy te is hibas szemszogbol kozelited meg a dolgot: "Van véleményem a "Na, erre mondják, hogy műhiba. Ennyi." - típusú "szemléletformálásról", amit ha úgy tartom fontosnak, le is fogom írni."
Ahogy mar fent egyszer irtam: nem fogom jobban sajnalni a fenti beteget, mint barmelyik masik beteget. Amugy, termeszetesen legyen velemenyed mondd is ki. Amivel nincs is baj, mert nem gondolom, hogy minden embert le tudok nyugozni, vagyis nem hiszem, hogy minden olvasonak tetszenie kell annak, amit irok. A negativ kritika is jobb, mintha nincs kritika, mintha kozonnyel fordulnak az iras fele. Es hidd el nekem, a negativ kritika ezen korulmenyek kozott (internet) meg csak nem is faj!... :)
Amugy meg, ha a mondataimbol 1 vagy 2 dolog megragad az olvasokban (benned is), akkor mar megerte a mondatokat leirni! Ennyi... :)
Droidfigyelő (törölt) 2011.02.01. 19:14:07
Ilyenek az öregek, nem lehet őket rávenni egy csomó ésszerű dologra. Mi lett a döntés? Utólag meg előre is szurkolok!
Colette 2011.02.03. 22:57:07
Colette 2011.02.03. 23:46:59
"Kedves Colette!"
Kedves miklos.rabai!
"...a tanitvany tisztelte mesteret, mig a mester tisztelte, es kemenyen fogta a tanitvanyt..."
Érdeklődve várom, vajon ebben a kontextusban, itt a kommentelők között ki a mester és ki a tanítvány?
"Nem gondolnam, hogy a blogot olvaso tobb tiz, vagy epp tobb szaz olvasohoz nem lehetne tanito celzattal fordulni."
Lehet. Ahogy az élet is, a net is tele van önjelölt tanítókkal.
"Mert mindenkit meg lehet valamivel fogni."
Meg lehet, de általában szerencsés, ha ez igény alapján történik.
"Viszont ha az olvasok hagyjak magukat befolyasolni olyan tenyekkel (es nem azt irtam, hogy hazugsag, vagyis az utolso szoi igaznak, viszont egyes pontjaiban hibasnak fogadom a el a posztot)..."
Ezt csak részben értem, de szerintem késő volt már, amikor írhattad. Maradjunk annyiban, hogy egyes pontjaiban hibásnak tartod a posztot. OK.
"...mint a hibabol levagott lab, vagy a karteriteskent kapott penz alacsony osszege (mint, ahogy sokan le is ragadtak ezen a ponton), akkor rossz iranyba terolodik a figyelmuk."
Igen, sokan felhorkantunk ezeken a dolgokon. Hasznos dolog egyéni szakértői tapasztalatok alapján értelmezni egy posztot, de mivel többen vannak, akik szakmailag hozzá tudnak szólni, itt sem kell egy véleményt egyedüliként elfogadni. Nagyon fontos az elfogadható hangnem is. Nem attól lesz valaki hiteles, hogy hogyan tudja ledumálni a másikat.
"Mindenkinek joga van ugy elnie, ahogy akar, mindenkinek joga van tonkre tennie sajat magat, majd persze joga van koveteloznie."
Ez gondolom ilyen általános bölcseleti elmélkedés.
"En nem mondom meg, hogy mit es hogyan kell csinalnod..."
Ez teljesen világos, hiszen nem igényeltem.
"sot, nem is erdekel, hogyan csinalod"
Furcsa is lenne. :)
"Es sajnalni sem foglak jobban, mint barmelyik masik embert."
Senki nem kérte.
"Ezert megvethetsz! Erezhetsz hanyingert! Megsertodhetsz!"
Hányingerről volt szó, a többit te költötted hozzá. :)
"De nem erdekel."
Azt látom. ;)
"Mert tudom, hogy nem lehet mindenkit megmenteni! Leginkabb azokat nem, akik nem akarjak, hogy megmentsek oket!"
Megint egy picit költesz, de a csúsztatásra való hajlam már csak ilyen. :)
Nem fohászkodott senki a mentő kezedért, de én legalábbis biztosan nem. Lehet, hogy ez a bajod? :)
"Ha ezek utan tobbet nem jossz a blogra..."
Már miért ne jönnék? :) Nem történt semmi, amiért máshogy kéne gondolnom! Az, hogy te az ellenkezőjét sugalmazod, rám semmiféle befolyással nincsen. :-)
"...akkor csak annyi tortenik, hogy kihagysz egy lehetoseget, hogy tanulj!"
Jó sok információ van mindig a hozzászólásokban, az embernek sokat kell mérlegelnie, mikor melyik magyarázat áll hozzá közelebb. Továbbra is szívesen olvasom az emberséges, szereptévesztésben nem szenvedő kommentelőket. Tanulni pedig éppen a sokféle vélemény ütköztetéséből lehet. Hajrá így tovább mindenkinek, aki időt szán erre!
"Kemeny vagyok? Igen. Veletlenul? Nem. Ugyanis ez a mondatot epp azt mutatja, hogy te is hibas szemszogbol kozelited meg a dolgot: "Van véleményem a "Na, erre mondják, hogy műhiba. Ennyi." - típusú "szemléletformálásról", amit ha úgy tartom fontosnak, le is fogom írni."
Pontosan olyan keményen fogalmaztam meg az észrevételemet, amilyen "keménységet" te is megengedsz magadnak.
"Ahogy mar fent egyszer irtam: nem fogom jobban sajnalni a fenti beteget, mint barmelyik masik beteget."
Senki nem kérte, hogy hasonlítsd össze bárki mással; itt és ebben a szituban nyilvánultál meg, erre vonatkozott a reakció.
"Amugy, termeszetesen legyen velemenyed mondd is ki. Amivel nincs is baj..."
Köszke. :P
"...mert nem gondolom, hogy minden embert le tudok nyugozni, vagyis nem hiszem, hogy minden olvasonak tetszenie kell annak, amit irok."
Így van, szerencsére van annyi más értékes hozzászóló, remek stílussal, értő megjegyzésekkel, hogy van mit olvasnom. :)
"A negativ kritika is jobb, mintha nincs kritika, mintha kozonnyel fordulnak az iras fele."
Legutóbb a Kiszel Tündét hallottam arról regélni, hogy a negatív reklám is reklám. Nézd, én ebben nem vagyok jártas, úgyhogy elfogadom azoknak a véleményét, akik ezt nálam jobban tudják! :)
"Es hidd el nekem, a negativ kritika ezen korulmenyek kozott (internet) meg csak nem is faj!... :)"
Aki ilyen "nem véletlenül keményen" osztja az észt, az önmagától értetődően hasonló keménységgel fogadja a rá vonatkozó megjegyzéseket. Ilyen keménységben mi fájhatna?
"Amugy meg, ha a mondataimbol 1 vagy 2 dolog megragad az olvasokban (benned is), akkor mar megerte a mondatokat leirni!"
Mivel nem tankönyvet olvasok, bőven fenntartom magamnak a lehetőséget, hogy a vélemények tárházából csipegessek. Abszolút igazságok nincsenek, így óvatosan bánok vele, kitől mit engedek megragadni.
Végezetül szeretném megköszönni, hogy a kezdeti sokk okozta személyeskedő stílusodból ki tudtál lépni, és egy más hangvételű válasz megírására vetted a fáradságot!
Egyébként meg azok csinálják jól, akik humorral kezelik a fellengzős szövegeidet! :)Tőlük tanulok én is! :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.02.04. 00:26:38
Azt mondod, hogy masoktol tanulod egyes kommentek humoros lereagalasat. Maradjunk annyiban, hogy lehet meg mit tanulni a humor teren is, de a stilus teren is mindenkeppen.
Hogy mast ne mondjak, soronkent kimasolni a masik mondatait, es azokra irni egy-egy soros viccesnek szant kommenteket a legegyszerubb (nem akartam azt irni, hogy a legprimitivebb, mert arra megsertodnel) stilusra vall.
Tulajdonkeppen az irasodra valaszolni nem erdemes, mert nem parbeszedet folytatsz velem, ugyanis annak resze alapveto eleme a kerdezes, es nem pedig a folyamatos kijelentesek, amiket teszel (a tema az en hozzaallasom volt, amitol neked hanyingered lett).
Egy kerdest tettel fel a kommented legelejen, de arra a valasz az elozo kommentben benne volt, amikor a tanitvany es mester kapcsolatarol volt szo. De segitek, a pelda az okorban jatszodott, es nem jelen kontextusban. Bar tudom, hogy vicces akartal lenni (ahogy azt a komment vegen magad is bevallod), de csak azt erted el, hogy azt gondoljam, szoveget sem tudsz megfeleloen ertelmezni. De persze-persze, majd elfelejtettem, hogy az en hibam, mert nekem kellene jobban kommunikalnom... :)
Nem tisztem kepessegeimet fenyezni, ezert nem is teszem, ha ugy gondolod, hogy onjelolt tanito vagyok, akkor gondold ugy.
De azert meg egyszer leirom, ha ugy gondolod, hogy az itt megjeleno posztok az egeszegugy legnagyobb hibaira (veletlenul levagtak egy "egeszseges" labat, nem etettek meg a gyerekem, sokat kellett varni a varoban... stb) vilagitanak ra, akkor tevedsz. Ezek csak a jelei a problemanak, mert ezeket latjatok ti. Ne aggodj, 10 ev mulva ennel tobbet is eszre fogtok venni!... :)
Egyebekben meg ismered a nevem, ha veletlenul osszehozzna minket a sors, akkor kerlek, kerj magadnak mas orvost, nem fogod megsertodni!... :)
Colette 2011.02.04. 00:59:59
Ha litániákat kívánsz közölni a nyájhoz, ilyen demagóg szöveggel alapíts szektát. Pontosan a párbeszéd lehetőségét teremtem meg azzal, ha a gondolati egységekre reagálok.
A képességeket pedig bizonyítani, nem fényezni kell. A saját magad fényezésével eddig semmit nem értél el... Azon kívül, hogy kíméletlenül szembesítettek vele. :) Most viszont érzed a veszted és gusztustalanba mész át. Ebbe a csúnya pocsolyába engem nem rángatsz le magad mellé, úgyhogy további jó utánam való köpködést kívánok neked. :-)
IrishOak 2011.02.04. 21:34:33
@Bikli néni:@Dr.laikus PhD:
Nos, most érkeztem meg!Levágták csípőből a bal lábat, mert életmentő lett. A jót-ami még kérdéses 'még' próbálják menteni.Doktor biztatott!Tegnap(is) az ottlétem alatt két egység vért kötöttek be!és ott sorakoztak a "felszívott" anyagok, meg a szokásos sós/édes víz, és egyebek.
Egyet biztosan mondhatok!Az ORVOSOKNAK!!(igen minden betűje nagy, és dicsőítő!)meg a NŐVÉREKNEK!(Akik ott állnak helyt) minden elismerésem, és hálám!!!( az szavakkal nem mondható el, hogy mekkora!)
Mindenki őszinte és nyílt. Bizalommal fordultam, és csomó "butaságot kérdeztem. Erre mindenki őszintén és korrekten válaszolt - sőt én kértem, hogy legyenek kicsit határozottabbak, mert ismerem az apámat:-)ŐK csak mosolyognak, és teszik a dolgukat! Én bementem ,és rendre utasítottam apámat, aki csökönyös, és hajthatalan:-) mert nekem "szótfogad".
Most nem írom le, hogy kivel miket beszéltem, de még a DOKI-val is tudtunk nevetni! A Nővérek mega-giga jelzőkkel illethetők.
Írok Despinek egy egész posztot... megér"egy misét"! A további az én felelősségem!
Nem sejtheti az ember,hogy az élet miket tartogat:-)
Nem én vagyok, hanem én 2011.02.05. 04:05:02
Remélem meg tudják menteni a másik lábat!
Ha meg írsz posztot, arra kérlek, hangsúlyozd ki a kérdezés jelentőségét! Addig kell a kérdéseket erőltetni, amíg megnyugtató, biztos választ nem kapsz a felvetésedre. Mert nincs buta kérdés, csak buta válasz.
Az utolsó 100 komment: