Rendőrrel fenyegették a hozzátartozót
Ekkor bekerítenek, közém és az automata közé állnak és a rossz zsarut játsszó főnök emígyen szól: -Be kell tartani a házirendet a kórházban ,és ha meg akar gyógyulni, szerényen kell viselkedni!
Tiszteltek! Alábbi történetemet a fészbúkoldalamon (https://www.facebook.com/faragozsuzsa) osztottam meg, ott javasolta valaki, hogy küldjem el önöknek.
Íme: Kórház. Sürgősségi osztály. A férfi, akit tolószékbe ültettek és nincs jól és oxigéncső lóg az orrából, megkéri a nőt, akivel él, hogy, ugyan, hozzon már neki egy pohár vizet. Állapota erős szájszárazsággal is jár és amúgyis, nagyon hirtelen, eleve szomjasan, ásványvíz nélkül indultak el otthonról.
A nő, aki erős empátiával azt gondolja, hogy sok minden nincs ma egy magyar kórházban, ami kéne, azt nem is kér tehát, eszébe se jut, de egy pohár meg egy csap tán még akad, óvatosan bedugja a fejét a felvevő iroda nyitott ajtaján, hogy megkérdezze, honnan is szerezhetne egy poharat. Büfé már zárva, elmúlt hat óra. Odabent ügyeletes ápolónők, és orvosok, öten.A fiatal ügyeletes orvosnő, aki épp egy beteggel beszélget ugyanott az ajtóban, ő bent a szobában, a beteg kint a folyosón vagy két méternyire, félbeszakítja saját magát: - Üljön le, asszonyom, hamarosan sorrakerül!
- Köszönöm szépen, már sorrakerültem -mondja az élettársnő- most csak egy pohár vizet próbálok szerezni.
-Üljön le! -emelődik a hang.
-Nem ülök én le, amíg azt a pohár vizet meg nem szereztem!
-Nem?
-Nem.
- Jó, akkor hívom a biztonságiakat! - És ott hagyva faképnél saját betegét, emeli is a telefont és bizony, hívja a biztonságiakat. Az élettársnőnek közben más, rutinos hozzátartozók megmutatják az ásványvizes automatát és ő elindul felé.
Jártában két fekete ruhás morc ember csatlakozik hozzá
-Mi a problémája?
-Nekem semmi.
-Akkor mit akar?
- Egy pohár vizet szeretnék és most fogok is venni, mindjárt egy egész üveggel
-Akkor mért balhézott?
-Nem balhéztam.
-Igen? Akkor mért telefonált nekünk a doktornő?
-Kérdezzék talán a doktornőt.
Ekkor bekerítenek, közém és az automata közé állnak és a rossz zsarut játsszó főnök emígyen szól:
-Be kell tartani a házirendet a kórházban ,és ha meg akar gyógyulni, szerényen kell viselkedni!
-Szerényen?
-Szerényen! -már kiabál.
- Odaengedne az automatához?
-Nem. És ha tovább balhézik, még a rendőröket is kihívom!
-Tegye! -és kikerülvén a két feketeruhást végre kétszáz forint ellenében egy üveg ásványvízhez jutok. Szerényen.
Üdvözlettel: Faragó Zsuzsa
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.10.22. 13:39:06
faragó zsuzsa 2016.10.22. 13:44:24
Szerintem TÉNYLEG búcsuzzunk békével.
Ne írjon többet, igérem, akkor én sem fogok.
faragó zsuzsa 2016.10.22. 13:48:16
Muhaha.
she_wolf 2016.10.22. 13:58:58
"...bár ennek fertőzésveszélyes voltát, gondolom, nem kell ecsetelnem..."
Nem bizony. Új építésű, frissen átadott hipermodern klinikai szárnyat nem használhattuk üzemszerűen gyógyításra, amíg a vízminőség nem volt kifogástalan.
Csak két hét csúszást eredményezett, addig malmozás volt műtét helyett.
Megint hülyeséget tetszik beszélni kendnek. Mert kórházban lehet fertőzést összeszedni, de nem a víztől.
A fiatal orvosnőnek nem is kellett tudnia, hiszen másik beteggel foglalkozott, és a maga által keltett zavar megszüntetésével.
A maga stílusa nem száraz és távolságtartó, hanem hatásvadászra festett, és a lényeget nélkülöző.
Leíratkozni egyszerű: hagyni kell az egészet, és a továbbiakban nem kell írni. Moderátor nincs, az üzemeltető meg csak dísznek van.
she_wolf 2016.10.22. 14:12:47
Eeefogyott a puskapor, végre:) Van olyan személyes ismerősöm, akivel kölcsönösen rühelljük egymást. Meg rokonom is. És ezzel biztosan vannak így még mások is.
És itt sem vagyok "cimbi" viszonyban senkivel. Illetve egy ilyen személy van, de Ő már régóta nem foglalkozik ezzel a bloggal.
Lájk? A facebookon? Tényleg? És ezt komolyan érvnek tekinti? Nem hittem volna, hogy képes megríkatni:(
faragó zsuzsa 2016.10.22. 14:54:33
Nem a víztől , te szerencsétlen, hanem a vízcsapból tenyérrel ivásnak! Milyen koszos egy kéz, szerinted, mégis? Hát még az evidenciába is belekötsz, te senkiházi! Mért tetteted magad hülyének? Elég volt most már.
Az orvosnőnek nem kellett tudnia,mi van a párommal, te szerencsétlen, de én nem is írtam, hogy kellett volna tudnia,ez nem vád volt, hogy megvédd, te ostoba, hanem, hogy ennek a víz szempontjából nem volt jelentősége, te fogalmatlan, ostoba, liba, te!
Álljál már le! Tudd a határt!
Te hivatkoztál a személyes ismerőseidre, hogy ők tudják, milyen őszinte vagy -erre írtam és csakis erre,csak hogy érzékeltessem, milyen ostobán érvelsz, hogy ez nem különb érv, mint hogy az ismerőseimnek meg tetszett a posztom, te gondolkodásra képtelen egészségügyi majomnő!
SZÁLLJ LE RÓLAM.HALLGAS. MINDEN KOMMENTED CSAK RONTJA A HELYZETED.
SZÖVEGÉRTÉSBŐL MEGBUKTÁL. LEÜLHETSZ.
faragó zsuzsa 2016.10.22. 14:56:42
Világos?
faragó zsuzsa 2016.10.22. 15:07:04
Megnézted már a 7-ét?
Kértél már elnézést tőlem, mert hazugnak neveztél?
Nem kell itt, nyugodtan jöhet ímélbeen is.
she_wolf 2016.10.22. 15:19:21
Ja. Világos. A kezdetektől az volt. De maga ezt úgyis tudja.
Az őszinteség és igazmondás között lényeges jelentésbeli különbség van. Érdekes, hogy ezt egy színházi ember nem képes a helyén kezelni:(
Az én helyzetem úgy jó, ahogy van, de magát lassan a gutaütés kerülgeti. Vigyázzon magára, mert van, akinek szüksége van a gondoskodására!
És azt remélem tudja, hogy kit ültetgethet! Ja, és ne ordibáljon, mert megsiketülök:)
Tempus.Anh 2016.10.22. 16:42:28
she_wolf 2016.10.22. 17:33:30
Nem hiszem. Szunyókáltál, és rémálmodtál?:D
Ha már itt vagy, hadd kérdezzek Tőled valamit: hogy hívják azokat, akik a becsavarodás határára jutnak, ha nem az övék az utolsó szó?
faragó zsuzsa 2016.10.22. 17:41:02
dayue 2016.10.22. 18:08:21
Csipkerózsika figyelj ide,most összehasonlítom a te zagyvalékodat azzal, amit én konkrétan írtam.
Görény: Te konkrétan azt írtad virágnyelven,hogy ha a feleséged ugat be az ajtón,akkor a doktornő nem jut el a biztonsági őr hívásáig.Nyilván mert megakadályozod benne,nyilván mert erőszakkal.Ezt így direktben nem merted kiírni,billentyűhuszár mert alighanem szájkarate szakon végeztél.. áá nincs türelmem egy szellemi fogyatékos embernek a süketelését bemásolni,de akkor következzék amit valóban írtam!!!
dayue: Ha ezt az én feleségemmel játszotta volna el a doktornő,nem lett volna alkalma biztosnságiakat hívni az biztos.Mielőtt itt bárki is elkezdené,hogy a nejem egy bunkó paraszt az téved,csak utálja a szemét embereket akik visszaélnek mások szorult helyzetével persze biztonsági őrök mögé bújva.
Nos,Csipkerózsika akkor megpróbálom neked elemezni ezt a pár sort,hogy ne feküdj le hülyén.
-Ha ezt az én feleségemmel játszotta volna el a doktornő,nem lett volna alkalma biztonságiakat hívni az biztos.
1.Nem velem te idióta, hanem a nejemmel ha eljátszotta volna ezt a pohár víz körüli cirkuszt amit csinált a mélyen tisztelt kolléganőd (már ha az)akkor nem lett volna alkalma hívni az erősítést. Ha nem érted ezt a pár mondatot öreg,én arról nem tehetek.Frissítsd a pórnéppel való kapcsolatodat,ne hord ennyire magason az orrod,és akkor fogod tudni értelmezni az egyszerű fogalmazásokat is.
-Ezt így direktben nem merted kiírni,billentyűhuszár stb.stb.
1.Mit nem mertem volna kiírni te hülye gyerek? Ha kiírom,akkor mi lett volna? Feljelentesz engem is? Te ebből élsz öreg? Jelentgetős János ez a bevételi forrásod? Az interneten vadászod,hogy kiket lehet(ne) beperelni? Ezt nem mondod komolyan? Bazmeg,ez nem semmi ötlet. Csak tudod vannak akik ilyen fenyegetésektől nem ijednek meg,inkább röhögnek egy jó nagyot.
Viszont arról regélhetnél Jelentgetős János,hogy a poszter élettársának a beteganyagába milyen jogon dugtad bele az orrodat? Te vagy a kezelőorvosa? Hivatalos engedélyed van vagy volt arra,hogy egy beteg körül szimatolj,mert a praxison összezördültél az élettársával?
Csillagom válaszolj már ezekre a dolgokra,oszt'majd utána fenyegetőzz itt feljelentésekkel.
she_wolf 2016.10.22. 18:16:18
Neeem...a "she wolf" hevenyészett magyar fordításban nagyjából nőstény farkast jelent.
Amire én gondolok, az egy virág neve, de női névként is használatos.
Talán nem tévedek, de megerősítést vártam. Megint egy csomó közmondás jutott magáról eszembe. Meg az jutott eszembe, hogy mit ugat bele abba, amit mással beszélek?
Ugyanis akár hiszi, akár nem, a seggemben sem volt becses személye, nemhogy a fejemben!
faragó zsuzsa 2016.10.22. 18:30:24
Ugye, kisangyal?
Ez itt nem ám a személyes csetoldalad Tempus Anh cimbiddel.
Nem is a saját fészbúkoldalad, ahol az szólhat hozzád, akit te akarsz.
Ez itt az ÉN posztom alatti kommentfolyam, ugy érted, nyuszómuszó?
Ha személyesen vele akarsz dumcsizni, vonuljatok privibe.
Másrészt , hát tudom én, mit jelent a she wolf,kiskutyám,kisfarkasom, na, csak megint nem értesz magyarul.
Azt kérdeztem, hogy talán így hívják azt, aki nem bírja elviselni, ahogy te fogalmaztál, macika, a becsavarodás határára jut , ha (egy posztnál) nem övé az utolsó szó? De ez tulajdonképpen nem kérdés volt, hanem válasz.
Így hívják.
she_wolf 2016.10.22. 18:50:24
És nekem van súlyos beteg hozzátartozóm, akiről gondoskodnom kéne...
Látja? Ez a szomorú: a szegénységi bizonyítvány, amit kiállított magáról és most alá is írta:(
faragó zsuzsa 2016.10.22. 19:04:25
Ez hogy jön ide?
Mi fogalmad van neked arról, hogy én hogy ápolom a súlyos beteg hozzátartozómat és hát, főleg, mi a franc közöd van hozzá?
Belekényszerítettél egy személyes vallomásba, mert hogy muszáj szerinted tudnia itt mindenkinek, mi volt a diagnózis, mire én, kis naív, beírom és erre te most visszaélsz vele?
Micsoda ocsmány egy nőszemély vagy!
Nincs ez kapcsolatban a betegségeddel, a függéseddel? Véletlenül?
Ez a kis személyiségtorzulás?
Ez a kis jellemrombolódás?
Súlyos beteg hozzátartozóm is olvassa ezeket a sorokat és gondolhatod, hogy amiket rólam írsz, rólam írtok itt két napja az mennyire növeli az egészségét.
Ő hálás nekem azért, hogy kiálltam érte, aki akkor magatehetetlen volt és örül, hogy számíthatott rám.Számíthat rám.
Ez továbbra is igy van.
Inkább rá legyél tehát tekintettel, ne engem oktass betegápolásból.
Szerintem még mindig nem érted: állj le.
Tempus.Anh 2016.10.22. 19:53:52
defné 2016.10.22. 19:54:05
hagyd a francba,ezzel teljesen felesleges vitazni.
faragó zsuzsa 2016.10.22. 19:56:22
faragó zsuzsa 2016.10.22. 20:00:16
Számoljam össze hány kommentre volt időtök két nap alatt..egy ügyben, ami...állitólag...nem fontos? Na most mi lett volna, ha fontos lett volna?
Álljatok le.Mindketten.
Nem győzöm hangsúlyozni.
Tempus.Anh 2016.10.23. 03:23:45
she_wolf 2016.10.23. 03:42:04
Már-már tényleg nevetséges, ahogy azt követeli, hogy álljak le:)
Teszi ezt úgy, hogy közben levelet írogat nekem.
Fogalmam sincs, mire gondolt, amikor a harmadik levelében ezt írta:
"Ugye, milyen szar érzés, amikor személyes és fájdalmas pontra tapint valaki?
Ha visszaél egy személyes információval?
Ugye, hogy hányni támad kedve az embernek?
Ugye?
Nekem sem szimpatikus, de tükröt kellett tartanom neked.
Na, akkor már tudod.
És eszerint teszed ezt meg velem máskor.
És azt is tudod, nem jóval kezdtél fölényeskedni."
Jól figyeljen, mert csak egyszer mondom el: maga semmi olyasmit nem tud rólam, amit az itt többé-kevésbé rendszeresen kommentelők előtt titok lenne!
A fáradozása teljesen fölösleges volt, a fenyegetőzést pedig nem tolerálom!
A levele tárgya: "alkohol problémák".
2013-ban azért szólaltam itt meg először -akkor már 3. éve absztinensként-, hogy egy alkoholbeteg poszternek segítségként elmondjam a saját tapasztalataimat.
Úgyhogy ez öngól:)
A második levelében:
"Igen, valóban felhúztál és az szar, onnan is tudhatod, hogy én is felhúztalak téged,igen, bizony TE, amikor lábvízivásrólírtál, meg anyukámoztál.Rémlik?"
A stíluson azért váltottam, hogy lássa, hogy a maga felé irányuló decens viselkedésemen bármikor képes vagyok változtatni, ha a helyzet úgy kívánja.
Én magával szemben illemtudóan, a netikett szabályait mindenre kiterjedően betartva viselkedem.
De -és ennek is bármikor utánajárhat- tudok nagyon másmilyen is lenni. Viszonossági alapon, természetesen.
Ismételten megkérem: ne zaklasson!
faragó zsuzsa 2016.10.23. 09:31:00
Itt nem kritikák, hanem kötözködések voltak, mindre megfeleltem -de ti egyszerűen nem tudtok veszíteni.
Aki alkoholista, az mindig alkoholista marad, legfeljebb nem iszik éppen, ezt nyilván nálam is jobban tudod. Úgyhogy, ami a személyiségedet illeti, jócskán feltételezhető rombolódás.
Hogy te milyen is tudsz még lenni,she wolf, az engem abszolúte nem érdekel,bár ennek van egy kis fenyegetés-szaga, de hát istenem, minden eszközöd beveted, érthető.
Sem az, hogy az itt lévők ( itt? hol?) ezt tudják.
Folyton hivatkozol az itteniekre, meg az ismerőseidre, ez is olyan szánalmas
A szavaid álljanak ki érted, de ez a hajó már elment.
Láttam az elején, hogy főmegmondónő vagy itt, nagyhangú véleményvezér, ebben a továbbiakban sem zavarlak. Írtam is feljebb: jó kakaskodást a szemétdombodon.
Azonban azt is fel kell fognod, hogy amíg ez a poszt itt van,az az én posztom marad.
És aki hozzá szól, hozzám szól.
Ez is a netikett része.
she_wolf 2016.10.23. 10:38:09
Annyiszor másolok a nekem küldött leveleiből, ahányszor csak küldi őket. Hogy nem világos a maga számára, hogy ne zaklasson, arról nem én tehetek, pedig érthetően, szabatosan fogalmaztam:(
Nem kérdés, hogy nem vállalja a szavait, én is ilyen fából faragott vagyok. A kérdés az, hogy a szavak és a megfogalmazás minek minősül.
Ne próbáljon diagnosztizálni, nem fog menni, remélem, ezen nem sértődik meg.
Bizony, a függő az is marad, valóban magamról tudom, mint ahogy maga is az első sorból nézheti a pályatársak/munkatársak függőséggel nehezített sorsát. Ezt igazán sajnálom.
Valahogy mindig ide lyukadunk ki: maga kezdte! A fenyegetést is. Bár nem látom, hogy én mit írtam, ami fenyegetésnek értelmezhető, hiszen csak annyit jegyeztem meg, hogy tudnék ugyanolyan stílusban is írni, mint maga. De azt bárki nem érdemelheti ki.
Az eszközök: maga egy egész tárházat próbál(t) ellenem bevetni, fentebb láthatóak a próbálkozásai. A magafajták nem találnak rajtam fogást, törődjön bele!:)
Hivatkozni csak olyanokra tudok, akik ismernek. Itt az itteniekre és az innen ismertekre hivatkozhatom, hiszen itt vagyunk, itt kommunikálunk. Máshol pedig másokra. Mi nem egyértelmű ezen?
"A szavaid álljanak ki érted, de ez a hajó már elment." Pardon?
Véleményem -ha van- vagy megírom, vagy nem. Ne másszon belém, mert eltéved: nem vezér, hanem beosztott típus vagyok. Úgy általában. Ha vezér lennék, akkor úgy manipulálnék, hogy mindenki mögém álljon. Látja, hogy ez nem igazán jön be nekem, és nem is igazán vágyom ilyesmire, úgyhogy a személyiségelemzést inkább bízza szakemberekre (súgok: vannak itt)!
"Azonban azt is fel kell fognod, hogy amíg ez a poszt itt van,az az én posztom marad.
És aki hozzá szól, hozzám szól.
Ez is a netikett része."
Ez hibátlan. De azt ugye tudja, hogyha a postásról beszélgetek a férjemmel, akkor nem a postáshoz beszélek? Csak a rend kedvéért!
Ez nem póker, hogy veszítek, vagy nyerek. Ez kommunikáció. Amin maga ezek szerint rendszeresen elcsúszik.
Sajnálom:(
faragó zsuzsa 2016.10.23. 11:02:48
Ha a háta mögött, az persze más.
De itt a postás jelen van.
És amíg jelen van, reagál.
A többihez nem szólok, mert mindent százszor leírtam már ennek kapcsán.
Tempus.Anh 2016.10.23. 12:24:21
Amúgy mindenki csak annyira jelentős, amennyi jelentőséget tulajdonítunk neki.
A fenti jól kivesézett poszt utózöngéi, a főszereplő utólagos, másokat megbélyegző jelzői, aposztrofálgatása és személyeskedése pedig rávilágítanak magára a poszt lényegére: bizony, renitensekre néha biztonságiakat kell hívni.
faragó zsuzsa 2016.10.23. 16:13:56
faragó zsuzsa 2016.10.23. 16:15:37
faragó zsuzsa 2016.10.23. 16:17:47
Tempus.Anh 2016.10.23. 18:19:27
faragó zsuzsa 2016.10.23. 18:21:45
she_wolf 2016.10.23. 18:55:00
Egyébként:
"Two things are infinite: the universe and human stupidity. And I'm not sure about the universe. /A.E."
:D
Tempus.Anh 2016.10.23. 21:14:55
she_wolf 2016.10.23. 21:56:53
Szegény Albi bá':( Biztos halottál róla, hogy alávágtak (vagy legalábbis nagy erőkkel erre készülnek) a híres elméletének.
Paradox módon éppen az öreg egykori "jóslata" alapán, amit nemrég bizonyítottak be.
Mik vannak?:D
Tempus.Anh 2016.10.23. 22:06:47
Ja, és ez az évszázad fogja a Föld majdnem teljes mostani lakosságát kivégezni. Alig lesznek kivételek. :)
she_wolf 2016.10.23. 22:20:30
Paradigmaváltások hegyekben, elméletek dőlése, meg a nagy rohanás a vesztünkbe. Ahogy mondád.
Te akarsz kivétel lenni? Én nem igazán. És minél többet vagyok itt, annál kevésbé;)
De remélem, a heringek boldogok lesznek. Vagy nem ők öröklik a Földet? A sajtkészítők? Nem emlékszem, bocs':D
Tempus.Anh 2016.10.24. 12:27:26
Valójában az idő, mint olyan ijesztően felgyorsult, kiröppen a kezeink közül, rohanunk valami felé, még maradnánk, miközben mindenki - főleg a fiatalabbak - igyekszik mintha gyorsabban élni.
Még nem jött el az a kor, amikor tényleg megkapaszkodnánk minden pillanatban, de nem várom.
she_wolf 2016.10.24. 13:00:35
Ismerős az érzés.
Ki is fejteném bővebben, de természetesen nem itt.
Az idézet telitalálat:) Honnan van?
rikitikitévi 2016.10.24. 13:11:25
she_wolf 2016.10.24. 13:35:48
Igen, köszönöm!:)
Tudom, Máté.
(Eléggé elítéhető (vagy el nem ítélhető) módon egy film jutott eszembe, arra utaltam. Nekem már csak a humor maradt:()
Tempus.Anh 2016.10.24. 14:07:20
De több helyen is elhangzott már :)
she_wolf 2016.10.24. 15:55:04
Akkor ezért volt ismerős:)
B.W. McClane-nél testhezállóbb szerepet nem is kaphatott volna. Nagyjából ennyit tud. Szerintem:)
Tempus.Anh 2016.10.24. 21:54:54
Én szeretem a szerepeit még akkor is, ha a legutóbbi (5.) Die Hard csak halvány árnyéka mondjuk az első négynek, vagy az Armageddonnak, Az utolsó cserkésznek vagy a Pulp Fictionnak.
Tempus.Anh 2016.10.24. 22:55:26
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.11.02. 02:47:03
Egyébként meg tényleg Shawnak volt igaza, amikor azt írta, hogy "Never wrestle with a pig - makes you dirty and he still likes it."
Épp a minap dobattam ki egy hasonlót a biztonságiakkal. Behozatta magát mentővel (kissé részegen), és az első dolga volt, hogy ordítozzon a folyosón, hogy miért nem őt viszik be elsőnek. Aztán azt követelte (munkaszünnap éjjel), hogy őt "a főorvos" vizsgálja meg. Ennek nagyon örültem, mert semmiféle főorvos a házban nem volt - nem mintha szándékomban állt volna biztosítani neki effélét. Mikor főorvos híján nem akart a vizsgálóba menni, hanem tovább üvöltött, kidobattam. Mert rendnek kell lenni - a többi tényleges beteg eléggé fel volt háborodva, és nem azon, hogy kidobattam, hanem azon, hogy nem abban a pillanatban, ahogy a műsort elkezdte.
karcsibácsi 2016.11.02. 17:31:39
Gondolom, csak azután, hogy meggyőződtél arról, hogy nem áll fenn "sürgős szükség" esete.
Egyébként meg jól tetted, hogy így bántál (el) a hőzöngővel. Sajnos, a többség (főleg a fiatalabb orvosok és a nők) ilyen esetekben inkább meghunyászkodnak, és lenyelik a sokszor otromba sértegetéseket és verbális aggressziót. Helytelenül teszik, és ezzel hozzájárulnak az orvos "tekintélyének", társadalmi megbecsültségének (vagy ami még megmaradt belőle) további rombolásához.
Az ilyen követelődző, megalomániás alakok szívesen szajkózzák, hogy az orvos-beteg találkozás egyenrangú felek interakciója, pedig ez teljesen téves álláspont. A beteg soha nem lehet egyenrangú azzal a féllel, akitől fájdalmára, rosszullétére vár segítséget, és aki erre idejét (nem heti 40 óra!) és energiáját áldozza, és akinek a hosszú évek ((10-15) tanulásával megszerzett nagyobb tudása és a rendelkezésére álló infrastruktúra birtokában erre lehetősége van. Éppúgy nem lehet egyenrangú felekről beszélni, mint pl. a kölcsönért kuncsorgó ügyfél és a banki alkalmazott között. Egyébként akik itt fentebb a banki példát hozták, gondolkozzanak el azon, hogy mi történne a türelmetlen ügyféllel egy bankban, ha az attendant kérné, hogy foglaljon helyet, az pedig azt válaszolná, hogy " addig nem, amíg meg nem kapom, amit kértem"!
100 szónak is 1 a vége, ügyeletes orvosként én is biztonságiakat hívtam volna, ha azt a választ kapom, hogy "addig nem..."
Lehet károgni.
drontal 2016.11.02. 18:48:24
Nos,akkor én károgok erre a hozzászólásodra egy pár mondatban ha megengeded.
"A beteg soha nem lehet egyenrangú azzal a féllel,akitől a fájdalmára,rosszullétére vár segítséget,és aki erre (nem heti 40 óra) és energiáját áldozza és akinek.....
- Az orvos a hivatalos munkaidejében rendel (szolgálatot teljesít)amiért fizetést kap az általad minősített nem egyenrangú betegek befizetett járulékaiból.Most hagyjuk a ingyendolgozunk-at mert nem tartozik a ide, valamint tudjuk jól,hogy senki nem dolgozik ingyen a mai világban.Senki.
Természetesen itt nem a tegeződés szintjére gondolok,de egy szolgálatban lévő orvos mitől áll feljebb a ranglétrán,mint egy kulturáltan viselkedő beteg? Ez a kijelentésed egy kicsit erősre sikeredett.
"Éppúgy nem lehet egyenrangú felekről beszélni,mint pl a kölcsönért kuncsorgó ügyfél és a banki alkalmazott között.
-Milyen igazad van. A banki ügyfél csak abban az esetben egyenrangú ügyfél, ha a táskából előhúz minimum 20 millát amit ott szeretne elhelyezni.Sajnos ugyanez vonatkozik az orvosok egy bizonyos részére is, amiről egyre többet lehet hallani.Lehet ezt tagadni,cáfolni,nem tudomást venni róla,attól még létező dolog.
karcsibácsi 2016.11.02. 18:56:55
karcsibácsi 2016.11.02. 19:03:58
she_wolf 2016.11.03. 05:05:48
"...egy szolgálatban lévő orvos mitől áll feljebb a ranglétrán,mint egy kulturáltan viselkedő beteg?"
Alapesetben semmitől. Azonban Te magad tettél különbséget azzal, hogy kulturáltan viselkedő beteget említettél.
Segítséget (és banki kölcsönt) kérünk, nem követelünk.
(Mert biztos bennem van a hiba, de ezt a "márpedig én..." kezdetű izét nem tudom másként értelmezni.)
Magánorvosnál egyénre szabott csomagárat fizetünk az ellátásért, joggal követelhetjük azt, amiért fizetünk, mint ahogy a banki ügyintézésnél is joggal verhetjük az asztalt, ha a szolgáltató lazul a vállalt szolgáltatási kötelezettségeit tekintve.
Az orvos valóban fizetésért dolgozik megszabott munkaidőben, helyen, és azt hiszem, nem egetverő elvárás az, hogy hagyjuk tenni a dolgukat!:)
De leginkább az lenne az ő jogos elvárásuk, hogy ne őket feszítsék meg a kedves habzó szájú, "igen határozott és betegség-/egészségtudatos hozzátartozók" azért, ami nem az ő kompetenciájuk.
(Kérlek, ne utalj vissza a pohár vízre, mert ez a poszt már régóta nem arról szól!:()
@karcsibácsi:
Csak Neked címezve egy röpke gondolat, ami felvetődött bennem már az elején, de nem akartam belemászni:
a poszter azért huppog, mert egy fiatal orvosnő utasította rendre, aki éppen mással foglalkozott. Mi van, ha az adott orvosnő volt akkor ott a rangidős?
Az egészségügyben tudomásom szerint komoly, és a mai napig működő hierarchikus rendszer van, amelynek szabályait pontosan a betegek érdekében illik betartani. Így tudom, de kérlek, javíts ki, ha tévedek!:)
Amit az egyenrangúságról írtál, csak magamat tudom ismételni: ha az SBO-n kötök ki, akkor komoly okom van rá, és segítséget kérek nem elfelejtve azt, hogy ők vannak értem, nem én őértük. És ez nem kizárólag az orvosokra érvényes, hanem mindenkire, aki éjjel 2-kor ott végzi a munkáját, legyen portás, technikus, vagy éppen műtősfiú.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.11.03. 16:29:08
she_wolf 2016.11.04. 06:57:03
Főorvos? Mi ezzel a baj? Merjünk nagyot álmodni, nem igaz?!
A 20 éves öntudatos 2 hete meghallott egy édes-bús nótát a rádióban, azóta fáj a szíve. Hogy Te egy milyen izé vagy már....:(
Mit lehet ezen nem érteni?
Kereste a pohár alján az igazságot, de nem találta, így orvoshoz fordult. Ezért kidobatni, nahát...:D
Silver6300 2016.11.04. 09:18:06
Silver6300 2016.11.04. 09:18:54
Silver6300 2016.11.04. 09:21:57
Tempus.Anh 2016.11.04. 14:48:56
A boozer is a looser.
she_wolf 2016.11.05. 05:27:34
Micsoda atyai szigor!:)
Én más véleményen vagyok. A húsz éves kor pont megfelelő arra, hogy az ember ilyen oltári nagy pofonokba szaladjon bele.
Ima, olvasás... Zárda?:) De tényleg. Menjen, szórakozzon, gyűjtsön tapasztalatot és tanuljon életet. Igen, ha kell, a saját kárán (mert az az igazi!).
(Természetesen nem 0-24-ben, és remélem, hogy az említett fiatal sem ilyen. Ha igen, az szomorú jövőt sejtet:()
És ilyenkor szó szerint kijózanító lehet egy @Molnárgörény-féle fellépés:)
(Azt azért hozzátenném, hogy szívtájéki panaszokkal nem 2 hét múlva megyünk orvoshoz, és pláne nem részegen. Ha viszont csak úgy vagyok képes kitenni a lábam otthonról, hogy józanra ittam magam, akkor ott már kurvanagy a baj!)
A részeg nők. Hááát...láttam már sokfélét, némelyik tényleg hujjuj:)
Sok nő valóban nem tud inni, de hidd el, hogy nekem még részeg férfi láttán soha nem jutott eszembe a "méltóság" szó.
Regélhetnék:)
Arról nem a nők tehetnek, hogy alkatilag más tűréshatárra limitáltak, csak ezt szeretik figyelmen kívül hagyni -hüjjék-.
A boozer is a looser? Mindenképpen. De bármennyire is megszívtam, a tapasztalat az enyém, és ezáltal egy olyan tudás is, amivel okosan élve hasznos lehetek más számára.
Ha már ezt dobta nekem a gép:)
(Egyébként nagyon örülök, hogy megérkeztél:*)
neduddki21 2016.11.06. 10:48:39
neduddki21 2016.11.06. 10:53:50
she_wolf 2016.11.06. 11:25:42
A beteg csak egy beteg ember, aki szakemberhez (orvos) fordul a panaszával. Ott semmit nem jelent, hogy esetleg atomfizikus, vagy az MTA tagja, mint matematikus.
Veseköve bárkinek lehet, és hiába vagy matematikus, nem tudod megoldani a feladatot.
Ha az orvos egy komplett bekábelezést rendel meg az otthonában, akkor elmondja a kívánságait, és meghallgatja, mit mond erre a szakember (villanyszerelő, vagy IT-s).
És amikor a szakemberek elkezdenek dolgozni, akkor az orvos mélyen hallgat, mert értő kezekben van a dolog -jó esetben.
Szóval ez a ki mihez mennyire ért témakör eléggé fárasztó itt, és szomorú, hogy mindig itt kötünk ki: különböző szakmák összehasonlítása az orvosi tevékenységgel:(
Bár tényleg nem vagyok senki fogadatlan prókátora, de úgy gondolom, @karcsibácsinak megvan a maga lesajnáló véleménye azokról az egészségügyi dolgozókról, akik visszaélnek a beteg helyzetével, mert ha alaposabban megnézed a hozzászólásait, igencsak betegpárti. Sajnos mindenhol vannak olyan emberek, akikben lehet csalódni, és ezalól az egészségügy sem kivétel, magam is tapasztaltam.
"A megbecsülést ki kell érdemelni, nem lehet kikövetelni."
Ez tökéletesen így igaz szerintem is! Csak azt nem értem, hogy ezt miért írtad.
Mert ha a posztban említett orvosnőre gondoltál, akkor nem a tisztelet hiányáról kell beszélni, hanem egy alapvető magatartási formáról, ami bőven belefér az illik-nem illik kategóriába.
Tempus.Anh 2016.11.06. 15:09:04
@she_wolf: Én is örülök neked :)
karcsibácsi 2016.11.06. 21:55:12
Nyugodtan értelmezd úgy, ahogyan hangzik!
Én csak egy beteghordó vagyok (ráadásul gyakrabban részeg, mint józan), mégsem tekintem egyenrangúnak azt, akit tologatok. Lehet tőlem atomfizikus, bankigazgató vagy miniszter, akkor is én vagyok a főnök!
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.11.10. 16:09:59
she_wolf 2016.11.10. 23:25:06
Így járt, nagy kaland.
Kinevezéssel nem jár automatikusan bérkorrekció? Ez némileg meglep, bár ugyanakkor ha megnézzük az intézmények gazdálkodási lehetőségeit, akkor nem igazán lehet csodálkozni.
Ami a rangkórságot illeti, nálam nem igazán oszt vagy szoroz, hogy pláne egy SBO-n, mentős szállítás után ki lát el. Eszembe sem jutna főmufti után óbégatni, ha már egyszer ott kényszerültem kikötni, örülnék, hogy lyuk van a seggemen, és szelel.
(Más a leányzó fekvése, amikor esetleg egy elektív műtétről van szó, akkor van lehetőség tudományos fokozatok között keresgélni, de itt nincs szó ilyesmiről.)
Mentségére szóljon a delikvensnek, hogy némi segédanyag által "oldott" állapotban azért nem mindig tudja az ember, hogy éppen mit csinál, bár ez is kétélű, mert ha piásan nénózik be velem a recege, akkor méginkább kussolok. De ez én vagyok:)
Bízom benne, hogy ez nem rendszeres műsor az illetőnél:)
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.11.11. 04:51:11
she_wolf 2016.11.11. 13:34:24
Világos. Tehát nagyobb felelősség ugyanannyi pénzért. A hülyének is megéri akkor, hogy felelősséget vállaljon a beosztottak munkájáért:(
A politikusokon kívül engem senki zsebe nem érdekel, de az ő péztárcájukban nagyon szívesen kotorásznék.
Dikusz 2016.11.13. 15:36:30
Budapest - A VIII. kerület Szigony utcájában lévő orvosi rendelőben egy 26 éves férfi súlyosan megverte az orvosát.
Silver6300 2016.11.13. 18:14:59
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.11.13. 23:38:10
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.11.13. 23:41:22
Dikusz 2016.11.14. 11:55:56
she_wolf 2016.11.14. 12:33:48
Köszi a kiegészítést!:)
Nem véletlenül nem vagyok jártas abban, hogy kinek miért és mennyi, mert soha nem érdekelt. Míg együtt dolgoztunk, azért, mióta csak betegként találkozom az egészségügyi dolgozókkal, azért.
Én csak azt látom és azzal foglalkozom, hogy ez kiken és hogyan csapódik le esetenként.
A tapasztalt dolgok pedig elszomorítanak:(
she_wolf 2016.11.14. 12:37:09
Olvastam a cikket, elég szűkszavú volt.
Nem bocsátkozom feltételezésekbe, de öt év kötél közfeladatot ellátó személy sérelmére elkövetett testi sértés miatt (vagy valami hasonló)!
(Gondolnám én, de szerencsére nem mindenki én vagyok:))
karcsibácsi 2016.11.14. 21:01:56
A férfi 2016. november 11-én megjelent Budapesten a VIII., Szigony utcában lévő orvosi rendelőben és az ott feladatát ellátó orvostól nyugtató hatású gyógyszerek felírását követelte, miközben agresszív módon viselkedett.
Az orvos közölte a férfival, hogy ezeket a gyógyszereket nem áll módjában felírni, illetve azt is, hogy az elmúlt napokban már írt fel számára erős nyugtatókat. A férfi ezt követően az orvost bántalmazni kezdte és többször megütötte, aminek következtében az orvos nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett.
A férfi a bántalmazás közben megpróbálta az orvostól a recepteket is megszerezni, amely azonban nem sikerült, így elmenekült a helyszínről. A támadó később visszament a rendelőbe, ahol ismételten követelte a nyugtatókat.
A kiérkező rendőrök a férfit a helyszínen elfogták, előállították, majd gyanúsítottként hallgatták ki. Kihallgatását követően a nyomozók őrizetbe vették és előterjesztést tettek előzetes letartóztatásának indítványozására.
Tempus.Anh 2016.11.14. 22:07:08
she_wolf 2016.11.14. 22:59:43
Köszönöm!:)
Amikor Dikusz írta, egy blikkes cikket találtam (a Police.hu nyomán íródott) a neten, az nem volt ennyire részletes.
A cikkben hivatkozott linket nem néztem meg inkább, és így jártam jól:)
(Így is öt év kötél marad a javaslatom, elméletek gyártása nélkül.)
she_wolf 2016.11.14. 23:10:47
(A Szigony utca és környéke kitermelte a maga közösségét, és bár úgy tűnhet, mintha a helyzet szelídült volna mostanában, véleményem szerint az a sajátos szubkultúra a mai napig jelen van, és bizonyos rétegeket tekintve most is meghatározó.)
Tempus.Anh 2016.11.23. 12:17:06
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.12.06. 03:47:32
Vélhetően túl sok volt a pervesztése. A néhány úgy-ahogy reális (mármint valódi szereplőkkel rendelkező) posztért ugyanis elég sokat kellhet fizetni. Emlékszem, amikor az egyik legjobb, ezer éves gyakorlatú gasztroenterológusunkat támadták be, erősen biztattam, hogy pereljen, de azért sajnos csak vállat vont, hogy le vannak tojva.
Bezzeg én nem vagyok ilyen kis ártatlan, mert megvan az első kedves hozzátartozóm, akit jogerősen elítéltettem (magánvádlóként) becsületsértés miatt, amikor éktelen gyalázkodásba kezdett, mert azt hitte, hogy mindent lehet. Kidobatni se rossz az ilyet, de beperelni még jobb. Most meg a jogerős büntető ítélet birtokában polgári pert indítok ellene, mert a büntető ítélet a polgári bíróságot köti, tehát nem az a kérdés, hogy fizet vagy sem, csak az, hogy mennyit.
she_wolf 2016.12.06. 12:14:09
Nézd, én nem tudom, ki a bloggazda, de a lejtmenet már évek óta tart (nagyjából szépemlékű Laikus halála óta), és várható volt ez a csúfos vég.
Ívesen szarik mindenki ebbe az egészbe, pedig -mint ahogy korábban, és többször is jeleztem- lehetne ez akár jó, és hasznos is.
Ha a bloggazdát nem érdekli, hogy virtuálisan fel-felrugdossuk, akkor Téged (engem, bárkit...) miért érdekeljen?
Hogy Despota írogatja-e a posztokat, nem tudom. Róla nem megosztható infóm van szavahihető embertől, ezért nem gondolom.
Azt sem tudom, hogy posztért fizetnek-e a beküldőnek, de ezt nem hiszem, egyik félnek sem alapfeltétel, hogy kikerül-e a panasz, vagy sem.
(Ha a modiknak nem fizettek, akkor majd nekem, egy levélírónak fognak?)
Tiszta lappal és átgondoltan megszervezve újra lehetne indítani ezt az egészet, kérdés, hogy érdeke-e valakinek?
Meghalt a blog, sanszos volt már régóta, béke poraira!
Viszont szívesen emlékszem olyan poszterekre, akikkel lehetett beszélgetni, és akik valóban mindkét oldal szereplőit a valódi helyükön voltak képesek látni.
Sajnálom mindazokat, akik bármely (és leginkább rajtuk kívülálló) okból szívnak az egészségügy mai, áldatlan állapotban lévő rendszere miatt:(
Ami Téged illet (de bárki mást is): van egy határ, amikor már azt kell mondani, hogy ne tovább! A valós és nem csupán vélt igazunkért ki kell állni, és ez sokakból hiányzik, mert a birkaságunk miatt tartunk most itt az élet minden területén.
Uff, én beszéltem!:D
Rókaregeróka 2016.12.06. 20:47:34
Írtam én is, nem fizettek :)
Igazából emlékszem még rá, mikor itt heti 2-3 új poszt volt, nagy élettel,orvos hozzászólókkal, ők boncolgatták szegény apukám esetét is, mint Dr House, de ennek már 6 éve.
Valaki okosabb mondta :
" lám, így múlik el a világ dicsősége!"
Béke poraira! :)
she_wolf 2016.12.07. 18:07:19
Se zsé, se egy nyüves Pulitzer-díj, se semmi? Látod, nem érdemes, csak a billentyűzet kopik:)
Az orvosoknak éppen elég a napi agybaj, nem csodálkozom, hogy nem vetik rá magukat a Praxisra túlmunkáért, amiért köszönet az ablakban, sőt!
(Gyakran csodáltam, hogy erre is volt energiájuk, idejük.)
Rókaregeróka 2016.12.11. 11:51:28
Burn out.
Így hívják.
Azt hittem, ez van a bloggal is, de mint egy főnix, hamvaiból támadt fel :D
she_wolf 2016.12.11. 19:50:53
.... és az önfarkába harapó saját kígyóvá válik, csak figyelj!:)
Rókaregeróka 2016.12.11. 20:06:35
she_wolf 2016.12.11. 20:52:56
Az pöpec lesz!:)
Legalább Te tudni fogod, hogy mi a pálya, mert én néha eltévedek magamban (is):D
Az utolsó 100 komment: