500 ezret húztak le rólam az orvosok feleslegesen
Borzasztó nagyot csalódtam hogy kétségbeesett embereket hogy van képük így átvágni? Ültem olyan hölggyel a váróba aki hitelt vett fel...
Tisztelt Praxis blog!
Hazánk egyik híres meddőségi intézetéről osztok most meg egy történetet:3 év sikertelenség után férjemmel úgy döntöttünk felkeressük a hozzánk legközelebbi Kaáli intézetet hogy végre gyermekünk legyen.A szokásos vizsgálatok elvégzése után inszemináción estem át 3 alkalommal.Az utolsó után annyira megviselt lelkileg a tortúra hogy egy ideig gondolati szinten sem akartam foglalkozni ezzel a témával,úgy gondoltam ha összejön természetesen ok,ha nem később visszatérünk rá.
Eltelt 1,5 év,gondoltam felhívom őket,mondják meg milyen vizsgálatok kellenek.Elmondták milyen hormonok kellenek,a hsg még jó,minden eredmény megvolt amikor újra felhívtam őket időpontért.Közölte velem a nővér(nem az akivel először beszéltem)hogy újra kell konzultáció(15000ft),átjárhatósági vizsgálat újra(45000ft)ciklus monitorozás újra(kb10000ft)!Lett egy rossz érzésem,ami aztán sajnos be is igazolódott:ezek megint leakarnak húzni....!
Az első 3 inszem kB 500ezerbe került.Arra jutottunk felkeresünk egy másik meddőségi szakembert.Mivel tőlem 300km-re praktizál telefonos beszélgetés után az összes leletemet beszkennelve elküldtem.A válasz mellbevágó volt,idézem: "Átnéztem a leleteket. Elég érdekes módon folyik a betegellátás. Ha ennyi a lelete nincs igazából kivizsgálva. Hormonokból a fele hiányzik. Úgy csináltak inseminaciót, hogy nem volt érett petesejt (13-14 mm még nem az) és nem tudunk semmit arról milyen vastag volt a méh nyálkahártyája. Az átjárhatóság is kissé homályos egyik oldal jó, a másik talán.Szóval előbb tisztázni kellene ezeket.
Legelőször a következő ciklusban vérzés után egy egynapos befekvéssel kellene csinálni egy laparoscopia-hysteroscopia vizsgálatot (hasi és méh tükrözés), hogy tisztázzuk az átjárhatóságot és méh eltéréseket. Azután részletes hormonprofilt, és ezek birtokában nekimenni a terápiának."Borzasztó nagyot csalódtam hogy kétségbeesett embereket hogy van képük így átvágni?Ültem olyan hölgyel a váróba aki hitelt vett fel...
Remélem mások nem így járnak,csak a mihez tartás végett írtam le ezt ahogy mondani szokás.
ÜDV.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Irkutszk 2014.07.01. 09:42:25
Ugyanakkor az állatorvosi praxisok párhuzama jut a leírásról eszembe. Ott is ki kell fizetni minden kezelést, még akkor is, ha a páciens állat nem éli túl mondjuk a műtétet.
pirimogyoró 2014.07.01. 10:59:18
Egyébként én már hordtam kezelésre a háziállatomat úgy, hogy 3 alkalommal nem kellett fizetnem semmit, pedig az egyik alkalom nem csak kötözés volt, hanem infúzió, kisebb beavatkozás és vitamin (injekció).
zunuke 2014.07.01. 11:47:06
Egyszóval: Ablakon kidobott pénz volt.
♔bаtyu♔ 2014.07.01. 14:50:17
Andie 2014.07.01. 14:54:01
Én tavaly hetekig jártam orvosokhoz (a kötelező OEP kör után fizetősökhöz) erős, nem múló nyaki fájdalommal, ami felsugárzott a fülem mögé a koponyámba. Gyaníthatóan izom, ízület, vagy porc. OEP röntgen semmit nem mutatott (állítólag), és volt olyan fizetős (15.000) orvos (itt budán a legdrágább maszek intézet szerintem), amelyik 1, értsd egy percig vizsgált (forduljon meg, emelje fel a kezét, forditsa a fejét jobbra, balra, jó, - lenyomja a fejemet egy kézzel - igy fáj? nem? rendben, felöltözhet), majd közölte, semmi bajom nincs. Kicsit értetlenkedtem, hogy dehát majd 2 hónapja, és nagyon erősen fáj, és nem lehet meszesedés, porc, ilyesmi?
Válasz: áh, maga ahhoz túl fiatal (35).
Köszi, viszlát, 15ezer lesz.
A probléma magától elmúlt aztán, pedig már kínomban neurológushoz is elmentem, meg gyógytornára, fizikoterápiára, egyik sem használt. De aztán egyszercsak elmúlt.
Azt vallom, amit a természet / jóisten (hitvallás szerint megfelelő aláhúzandó) nem tud meggyógyítani, azt az orvosok sem. Ez elmúlást viszont meg tudják gyorsítani...
Egyébként meg miakutyafüle az az inszemi...akármi? (naív laikus) :)
Don Juan Jr. 2014.07.01. 15:26:57
she_wolf 2014.07.01. 15:31:41
Régebben sokáig tevékenyen részt vettem állatmentésben (ezt most a betetségem és az anyagi helyzetem már nem teszi lehetővé), így értelemszerűen gyakran megfordultam állatorvosoknál. Ott nagyban függ a hozzáállás attól is, hogy milyen a gazdi. Nálam a sajátunk mellett mindig volt(ak) mentett eb(ek). És mindig, mindent fizetnie kellett az egyesületnek akkor is, ha ha egy adott kutya már az égi örök vadászmezőkön kergette a nyulat:( Igaz nagyon sokszor megtörtént, hogy csak a felhasznált anyagokat kellett kifizetni. De akárhogy is: mindig mindenhol illik kifizetni az időt és a beavatkozásokhoz felhasznált cuccot is. Ez mindenhol így van, csak a humán orvoslásban különbözik némileg, mert ott kötelezően megjelenik az ember rendszeres, havi befizetése, míg állatok esetében ez nem így van.
she_wolf 2014.07.01. 15:52:14
Aztán egy estétől reggelig tartó csöndes beszélgetés után úgy döntöttünk, hogy nem vágunk bele. Nagyon sokat vívódtunk, mire idáig eljutottunk.
A végkövetkeztetés ugyanaz volt, mint amit Andie írt:
"Azt vallom, amit a természet / jóisten (hitvallás szerint megfelelő aláhúzandó) nem tud meggyógyítani, azt az orvosok sem."
Én pedig nem vagyok hülye, hogy akár Isten, akár a természet ellen hadakozzak.
Irkutszk 2014.07.01. 15:57:22
@Andie: Inszeminálás = beültetés. A szervezeten kívül megtermékenyített petesejtet ültetik be az anya méhébe (általában egyszerre többet), annak reményében, hogy megtapad, és normálisan fejlődik, magyarul gyermeke születik a nőnek. Ehhez előtte egy kemény hormonális kezelést kap a nő, amely elősegíti, hogy egyszerre ne csak egy petesejt érjen meg, hanem több is. Ezeket a megfelelő időben eltávolítják a petefészekből. Illetve a leendő apától spermamintát kérnek. A módszer előnyei közé tartozik pl, hogy megtermékenyítés előtt meg tudják vizsgálni a sperma minőségét is.
Andie 2014.07.01. 15:59:38
Mondtam nekik, hogy akkor most lélegezzenek fel, meghozták a nagy döntést, nem küzdenek tovább - menjenek el, de legalább 1 hónapra valami jó nagy kék víz mellé, ne gondoljanak semmire, lazuljanak, egyenek, igyanak. Nyáron el is mentek.
No, 3 hónapra rá mit gondolsz, mivel hívtak fel? :)
she_wolf 2014.07.01. 16:04:04
she_wolf 2014.07.01. 16:07:25
Biztos nem tett jót az évek során a folyamatos rágörcsölés. Nem igazán vagyok pszichoizé hívő, de hiszem, hogy pszicoszomatikusan történnek/történhetnek csuda dolgok:)
Irkutszk 2014.07.01. 16:14:00
Andie szavaival nem egészen értek egyet, bár ebben a kérdésben igencsak találó.
(Don Juan Jr. linkjére pedig: Az inszeminálás az állatorvoslásban nagyon gyakori, és elfogadott módszer. Így csökkentik a jó apaállattal való fedeztetés költségét, ill. bevizsgált spermával tudnak termékenyíteni. Úgyhogy nincs olyan nagyon messze a poén a valóságtól, csak aki nem foglalkozik ilyesmivel, annak furcsa és ezért vicces lehet.)
Irkutszk 2014.07.01. 16:18:48
she_wolf 2014.07.01. 16:28:46
Az inszeminálás szinte már mindennapos, és az állattenyésztőknek megéri.
(Én akkor is ízléstelennek tartom ezt a poént ebben a helyzetben.)
platelet 2014.07.01. 16:29:57
Lehetséges, hogy az első helyen húzták le, de ugyanannyira lehetséges, hogy ott mindent jól csináltak, a második hely akarja lehúzni. Ez a "bezzeg, ha már az elején hozzám fordult volna" a legundorítóbb duma, de nagyon könnyen be lehet vele palizni a klienst (nem csak az egészségügyben). Plusz, az is lehet, hogy mindkét helyen le fogják húzni. És az is, hogy egyiken sem, csak más protokollt követnek.
Még egy dolog: nem az én területem, de annyi biztos, hogy meddőség kivizsgálásánál mindig a párt kell kivizsgálni, nem csak az egyik félt. A posztoló azt írta, hogy "átküldtem az összes leletem". Ha még nem történt meg, a férjet is ki kell vizsgálni.
2014.07.01. 16:51:32
szódabár 2014.07.01. 17:08:52
Nem tudom, hogy a béranyaság milyen mellékhatásokkal jár (hormon és egyéb káros beavatkozásra gondolok), de úgy hallottam, hogy hozzánk közeli országokban legális és anyagilag is elérhető, úgyhogy én azt próbálnám meg mindenféle átfújás és egyéb tortúra helyett. Persze, könnyű úgy tanácsot adni, ha valaki sosem akart szülni vagy mondjuk van már gyereke...
Egyébként jogilag biztosan rendben van a dolog,ez a klinika nem kispályás.Vagyis nyilván kizárta az eredménytelenség miatti felelősségét.
she_wolf 2014.07.01. 17:55:03
Persze a jelen probléma nem a "tébés" cuccba tartozik, amit egyébként nem értek. Rínak, hogy öregszik a nemzet, kellenének a nagy családok sok gyerekkel, ugyanakkor államilag nem finanszírozzák részben sem a fiatal párok gyermekvállalását. Hasonló tapasztalható az állami gondozásban lévő, nagyon fiatal gyerekekkel. Olyan feltételeket szabnak meg, hogy az ember megszólalni sem tud.
(Ez nálunk egyébként szóba sem került.)
she_wolf 2014.07.01. 17:57:45
she_wolf 2014.07.01. 18:01:45
zunuke 2014.07.01. 18:29:46
christophe 2014.07.01. 20:47:04
kaposztaafejem 2014.07.01. 21:20:41
- az előzetes vizsgálatokat NEM KÖTELEZŐ ott megcsináltatni sok pénzért, ezt minden esetben elmondják. Elmondják, mire van szükség, meg lehet csináltatni tb-re, az eredményt pedig a Kaáli intézet elfogadja.
- az árlistájuk nyilvános, megtalálható a honlapon. Az inszemináció díja 45000 Ft.
- az első konzultáció díját valóban meg kell fizetni, ez 15000 Ft.
Ha tehát a poszter ésszel csinálta volna, amit csinált, fizethetett volna "csak" 3*45000 + 15000 Ft-ot, ami 150e Ft, ami szintén nem kevés pénz, de nem is 500000.
- a Kaáliban szigorúan tilos a hálapénz, és ezt be is tartják
- bár látszik az árlistán, hogy pl. mennyibe kerül az UH, stb., onnantól, hogy beindul a protokoll, a kontrollvizsgálatok ingyenesek (pl. egy ilyen ciklusban 2-3 alkalommal is van UH, ezekért nem kell külön fizetni)
- a lombikkezelés tb támogatott, tehát, ha minden előzetes vizsgálatot máshol megcsináltat valaki, akkor gyakorlatilag az egyszem konzultációs díjon kívül mást nem kell fizetnie (plusz nyilván a szükséges gyógyszerek, de azt mezei gyógyszertárban kell kiváltani).
Egyébként: az inszemináció méhen belüli megtermékenyítést jelent, ott az apuka által termelt anyagot (némileg megtisztítva, felturbózva) "fellövik" anyukának az alkalmas időpontban (anyukát is turbózták persze némi gyógyszerrel előtte)
A tényleges méhen kívüli megtermékenyítés "lombik-módszer" néven ismert, ekkor anyuka sejtjeit rövid altatásban leszívják, kint összeeresztik apuka sejtjeivel (vagy akár ennél is komolyabb beavatkozást is tudnak), és a megtermékenyült sejtet (vagy sejteket) visszaültetik.
Nem_hiszem_el_a_posztoló_állításait.
she_wolf 2014.07.01. 21:25:10
she_wolf 2014.07.01. 21:28:14
Merhaba 2014.07.01. 21:34:07
"Azt vallom, amit a természet / jóisten (hitvallás szerint megfelelő aláhúzandó) nem tud meggyógyítani, azt az orvosok sem."
Tisztára mint a sötét középkorban!Mi köze az istennek meg a természetnek ahhoz,ha például tinédzser korában fölfázik valaki,ennek következtében összenő az egyik,esetleg mindkét petevezetője,és így képtelen spontán teherbe esni?Ezt jó esetben bizony egy kezdő orvos is 30 perces műtéttel megoldja,("meggyógyítja").Rengeten féle módon tud segíteni egy spontán módon teherbe esni képtelen nőnek az orvostudomány,utána lehet nézni az interneten,hány sikeres lombik van!De az ilyen szemforgató korlátoltságon valóban nem lehet segíteni!
christophe 2014.07.01. 21:36:50
kaposztaafejem 2014.07.01. 21:47:29
"Azt vallom, amit a természet / jóisten (hitvallás szerint megfelelő aláhúzandó) nem tud meggyógyítani, azt az orvosok sem."
Akkor például hagyjuk magára az összes vakbélgyulladásost (stb.) is, aztán, hátha meggyógyítja őket a természet, vagy ha mégsem, hát így jártak :-)
she_wolf 2014.07.01. 22:08:41
Ehhez köze nincs a vakbélgyulladásnek, a náthának (amit ugye még ma sem tudnak gyógyítani -úgy tudom-, és egyéb olyan betegségnek, amire célzott és sikeres kezelések állnak rendelkezésünkre.
she_wolf 2014.07.01. 22:14:56
Merhaba 2014.07.01. 22:20:56
A nőgyógyászomtól fél év sikertelen próbálkozás után teljes kivizsgálást kértem(hormonok,átjárhatóság stb).A leletekkel 4 meddőségi intézetet kerestem fel.Ott meghallgattam amiket javasoltak,majd haza mentem,és leültem a laptop elé.Mindennek utána néztem,áttanulmányoztam és átrágtam magam az orvosi terminológián,és azok alapján én döntöttem el,hogy megcsináltatom-e vagy sem a javasolt/nem javasolt műtéteket,amik feltételei lehetnek egy sikeres lombiknak.Feliratkoztam a várólistára,megcsináltattam a műtéteket (30-30 ezret adtam az orvosnak)majd elmentem a kiválasztott intézetbe,és ott tb-re megcsinálták a lombikot,ami elsőre sikeres lett.(volt olyan intézet,ahol 5%-nyi esélyt jósoltak a teherbe esésre,mivel 42 éves vagyok.Nem oda mentem)
A lényeg szerintem:járj utána a dolgoknak!Sok olyan lombikra váró nővel találkoztam,akik azt sem tudták,mi történik velük,miért ezt a gyógyszert kapják,stb.
she_wolf 2014.07.01. 22:26:16
Mielőtt valaki odáig eljut, hogy mesterséges megtermékenyítésre szánja el magát, egy rakás vizsgálaton át kell esnie. A vizsgálatok eredményét közlik, az esetleges korrigálásokat, kezeléseket pedig ismertetik.
A lombiknak pedig alapfeltétele (tudomásom szerint) x számú, sikertelen inszemináció. De ebben lehet, hogy tévedek.
Szóval mielőtt bárkit korlátoltsággal vádolsz, és a középkorban élőnek gondolsz, nem ártana neked sem olvasgatni előtte.
kaposztaafejem 2014.07.01. 22:30:24
A természet segítségével én se lehettem volna soha terhes (endometriózis miatt), de az orvostudomány (meglepetés: a Kaáli intézet :-)) segített.
she_wolf 2014.07.01. 22:36:48
kaposztaafejem 2014.07.01. 22:41:58
Merhaba 2014.07.01. 22:52:19
Olvasgattam.És veled ellentétben én nem csak osztom az észt a mesterséges megtermékenyítésről,hanem részem is volt benne.A véleményem fenntartom,aki szeretne gyereket,de kizárólag azért nem választja a mesterséges megtermékenyítést,mert nem akar szembe menni a Jóisten akaratával,(mert hát a Jóisten így akarja!Hogy nekünk ne legyen!)az korlátolt és álszent.És a véleményem annak tudod be,aminek akarod.
Jó éjt
she_wolf 2014.07.01. 22:52:34
Ha ők nem lennének, és nem úgy dolgoznának ahogy, akkor most én nem írnék, sőt, húgom sem lenne, akit az Anti-D Gammaglobulinnak köszönhetek:)
Nálunk tényleg nem találtak olyan okot, ami kizárt volna egy spontán terhességet. És úgy voltunk vele, hogy ha nem, akkor nem. Említettem, hogy a genetika számomra nagyon nagy jelentőséggel bír. Én abban hiszek Isten helyett. Amit olyan szépen idéztek, az én is idéztem egy másik hozzászólótól. Istent pedig nem bántom, mert tekintettel vagyok mások ilyen irányú hitére. Mindenesetre én nem hiszek benne.
Most, hogy ezt (szerintem) túltárgyaltuk: a genetikai jó esélyű hozománya volt az, ami eldöntötte a kérdést. Nem pedig az, hogy az erdőben lekaszálták a gyerekcsináló gyógyfüvet, meg Isten majd megbüntet azért, ha a reprodukcióban egy harmadik fél is részt vesz. Fúj!, micsoda fertő:D
Merhaba 2014.07.01. 23:01:02
: És a meddőségi intézetekben mit mondtak? Hogy tudtad elintézni, hogy rögtön a tutiba estél (lombikbébi)?
Érdekes megfogalmazás,de szívesen válaszolok.Az egyik petevezetőm el volt záródva+hydrosalpings,tehát ki kellett venni,így az inszeminációnak esetemben már nincs értelme.Hát így estem én a tutiba,bár azt is el tudtam volna képzeni,hogy jókat kefélek a férjemmel,és így esem teherbe,nekem az lett volna a tuti.De hát a jóisten ugye..
2014.07.01. 23:03:15
Volt nagy csodálkozás.
she_wolf 2014.07.01. 23:17:46
Megpróbálom újra.
Aki engem itt ismer, az jól tudja, hogy:
1; orvos-és eü.-párti vagyok,
2; nem hiszek Istenben
3; nem járok vajákosokhoz
4; (bár erdő mellett lakom) nem vagyok sárkányfű gyűjtögető.
Ha ez nem így lenne, már én sem lennék, sőt, a húgomat is az Anti-D Gammaglobulinnak köszönhetem:)
Ama idézetet amit te is és Merhaba is nehezményezett és visszalőtt vele, én is csak idéztem egy másik hozzászólótól.
Mert részben igaznak éreztem, pontosan a fentiek miatt.
Az én Istenem a genetika, abban hiszek. És végül ez döntött a beavatkozás ellen.
she_wolf 2014.07.01. 23:22:04
she_wolf 2014.07.01. 23:23:35
she_wolf 2014.07.01. 23:28:45
R2D2 & C3PO 2014.07.01. 23:58:41
Az inszem a sperma helyre juttatása.
A lombik a megtermékenyített, osztódó zigóta beültetése...
Ezek után kétes, amiket itt irkálsz...
Irkutszk 2014.07.02. 07:22:35
@kaposztaafejem: @R2D2 & C3PO: Elnézést a pontatlanságért.
hollario 2014.07.02. 08:37:15
Illetve minden hívő ezzel kábítja magát. Így nem kell elismerni, hogy a hitük fájdalom, baj esetén csak lelki gyávaság. Nem, nem lesz mindenki hívő baj esetén, én sem lettem az, pedig fájdalommal kapcsolatos alkalmam lett volna rá elég.
platelet 2014.07.02. 08:49:36
A másik részével is egyetértek... a legtöbb párnál a gyerekvállalás nem luxus, ha valakinél ez egészégügyi probléma miatt nem megy, ugyanúgy támogatni kéne. Az örökbefogadásról én is ilyeneket hallottam... Néha a társadalmunk saját maga ellen dolgozik...
she_wolf 2014.07.02. 09:34:22
she_wolf 2014.07.02. 09:39:11
Van még számtalan dolog amivel nem értek egyet, de azokat inkább nem feszegetném, mert a politikánál kötnénk ki, és azt nagyon rühellem:(
Mercurius Veridictus 2014.07.03. 12:49:34
Térítésmentes lombikbébi kezelés (OEP finanszírozás)
Az úgynevezett lombikbébi eljárások ma Magyarországon - amennyiben a páciens érvényes TAJ kártyával rendelkezik - 5 alkalommal térítésmentesek a szerződéssel rendelkező intézetekben.
A lombikbébi eljárás a nő joga és életében 5 alkalmat vehet tehát igénybe, az ő döntése hogy ezt egy vagy több férjjel (esetleg élettárssal) teszi. Amennyiben az öt eljárást igénybe vette, térítés ellenében elvégeztethet további IVF eljárásokat is.
Az IVF eljárások során alkalmazott gyógyszerek támogatása jelenleg (2011) 75 %-os, lásd a gyakori kérdéseket.
A lombikbébi eljárás során létrejött számfeletti embryok mélyhütése ingyenes de az éves tárolási dij 14 ezer Ft.
Az eljárásokat az OEP finanszirozás 90 naponként teszi lehetővé (az embrivisszaültetés dátumát figyelik!).
devaiintezet.hu/teritesmentes-lombikbebi-kezeles
Támogatott lombikbébik- A Kaáli Intézet ingyen dolgozik?
napidoktor.hu/cikk/90.22275/Tamogatott-lombikbebik-A-Kaali-Intezet-ingyen-dolgozik
bajkal 2014.07.03. 20:10:48
OEP támogatás ide vagy oda a valóságban ez nagyon drága. Baráti körből a hallottak a következők: x orvos végigjárása magánrendelésekre behivogatas, sokféle tipp után (mindenki más vizsgálatot kért, mást gondolt, de az előző orvosokéra nem voltak kiváncsiak...így volt ugyanaz a vizsgálat duplán, természetesen semmi nem volt ingyen, röpködtek a 10 és 20 ezrek és szálltak a hónapok. A ..intezet nem fogadta őket, mert ott elvből (egy korábbi spontán teherbeesés miatt, ami korai vetéléssel végződött) elutasították. Később ..intézetbe visszakerültek...végre elindulhattak az inszem és lombik felé. A pénzek újra röpködtek, ahogy a posztíró is irja, hogy újra megnézni ezt és azt, még egy másik hormont is hozzátenni stb.
Kellett hormonkezelés és bizony oep tamogatas ellenére, ami bár fizeti a 75%-ot, de ha jól ertettem az a maradék is 50 ezer fölött volt!És nem volt eleg egy kezelés stb. Tehát összességében hónapok alatt gyirsan összejön fél milla (ha netán vidékről jössz vagy vidékre mész, akkor az utazás is jelentős összeg).
kaali.hu/arlista/
Sok tétel vizsgálatfüggő.
Merhaba jöl csináltad, akik igazán szeretnének gyereket, azok hozzád hasonlóan "kigyúrják" maguk. És tegyék is!
Talán ezért is ebben a szakorvosi temaban van a legtöbb páciens-orvos konfliktus, kommunikációs zavar és hálapénz, magán kontra nem magán probléma. Stbstbstb...
zunuke 2014.07.08. 13:03:56
Sharon37 2014.07.08. 16:35:28
Sharon37 2014.07.08. 16:36:10
Sharon37 2014.07.08. 17:14:46
Sharon37 2014.07.08. 19:57:55
kaposztaafejem 2014.07.11. 21:53:09
Mi anno csak a spermavizsgálatot csináltattuk ott, plusz egy UH-t.
A gyógyszerek és injekciók mindenképp támogatás nélküliek, ez tehát nem Kaáli-függő.
Nem tudom, melyik intézetben voltál, és ki volt az orvosod (én a bp-it ismerem, ott egy orvos van, akit én kerülnék), nehezen tudom elhinni, hogy 13 mm-es petesejtre inszeminált volna... nem lehet, hogy az utolsó UH-n volt 13 mm, az inszem pedig rá 2-3 napra történt?
_B_ 2014.08.11. 07:32:22
Szerintem jövőre inkább azzal próbálkozzatok.