Vannak orvosok,akiket azonnal le kellene tiltani a pályáról

2014.05.04. 09:15

off.pngFelháborító,hogy panasszal kereste fel az orvosát,aki ahelyett,hogy megvizsgálta volna,pszichés zavarokra fogta a fájdalmait.


  Tisztelt Praxisblog



Megszeretném kérdezni a blog oldalon kommentelő egészségügyi dolgozókat,hogy mi a véleményük a 2014. május 03-án a TV2 -ön sugárzott hírekben történtekről.


Aki esetleg nem nézte, annak  nagyon röviden. Egy fiatal férfinek folyamatosan gyomorpanaszai voltak,amivel orvoshoz fordult. Állítólag semmi komoly elváltozást a vizsgálatok nem derítettek ki,de a folyamatos fájdalom csak nem múlt. A halála napján szintén felkereste az orvosát, (aki feltételezhetően ismerte a beteget)hogy rosszul van,fájdalmai vannak. Az orvos szerint a férfinek a "fejében" volt baja,és nem szervileg,majd egyszerűen hazaküldte. Aznap meghalt.
Nos,megszeretném kérdezni a blogon írogató egészségügyi szakemberektől,hogy ez hogyan fordulhatott elő?? Arra is kíváncsi lennék,hogy miért van egyre több ilyen eset?

 off.png

Arra meg aztán főleg nagyon kíváncsi lennék, hogy a rossz egészségügyi helyzetnek,a kevés fizetésnek (ami egyébként mindenkinek az) a kevés orvoslétszámnak,lenne köszönhető ez az eset is? Mert ha igen, akkor az lenne a magyarázat: Hogy az orvos leterhelt volt,kevés pénzt kap,24 órás ügyelet után nem nehéz hibázni?? Nagyon remélem, hogy lesz egy olyan "szakember" aki kimondja végre,hogy igenis vannak olyan orvosok,akiket azonnal le kellene tiltani az orvosi pályáról,és nem engedni tovább praktizálni. Ez a férfi nagyon fiatal volt ahhoz, hogy meghaljon.

 

Felháborító,hogy panasszal kereste fel az orvosát,aki ahelyett,hogy megvizsgálta volna,pszichés zavarokra fogta a fájdalmait. Remélem,nagyon remélem,hogy megkapja méltó büntetését.


 Üdvözlettel: Erika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tempus-Anh 2014.05.05. 20:32:35

@carrie 2014: Ugyanígy vehetnénk példaként a matekot, megtanították nekünk a gyökvonást, meg is követelték, mégsem vonunk mindennap gyököt, én legalábbis nem teszem. De minden egyetem így van ezzel. van tanrend, vannak vizsgakövetelmények, amelyeket teljesíteni kell, anélkül nem megy. Nem a hallgatók találták ki, hosszú orvosnemzedékek mentek át ezen kötelező módon.

carrie 2014 2014.05.05. 20:35:57

@Tempus-Anh:

[Bocsi, szerintem már nincsenek szigorlatok... tudod: régibe még volt (hajaj) aztán jött az új rendszer...nem is tudom most hányszor lehet bukdácsolni, de ha jól rémlik a régiben max 3x lehetett ismételt vizsgát tenni? ]

Ilyen törvényszéki orvostant, meg a kórbonctant miért tanultatok? Az már nem iügyi szakértőkre, meg boncmesterekre vonatkozna inkább?? :)

"(mindig utáltam egyébként, bár jeles voltam belőle, de nem gondoltam volna soha, hogy közöm lesz hozzá)"
Na mesélj! :-) Minek készültél? Mi szerettél volna lenni?

(ha tippelnem kellene valamilyen vetkőztetős orvos :) csak vicceltem ;-) )

carrie 2014 2014.05.05. 20:47:29

@Tempus-Anh:
jeeeessss..... átment az üzim! :)

A gyökvonás még hagyján, mert van pár képlet (bár rajta van a számológépen, csak meg kell találni), engem inkább a sin, cos, meg a deriválás, integrálás borított ki. Nem értem miért kérnek ilyet az pl.: orvosin beugrónak, ha ezt az orvos nem is fogja használni? értem én hogy valahol meg kell szórni az embereket, de tartok attól, hogy olyan emberektől veszik el a lehetőséget, akik lehet "tök hülyék" a matekhoz (vagy pl: törihez) de amúgy kib@szott jó orvosok lennének... mert lehet ahhoz meg lenne az eszük, a kompetenciáik :)

"hosszú orvosnemzedékek mentek át ezen kötelező módon. "
Értem én. de ha valaki kútba ugrik, akkor utána kell ugrani? Ha én szívtam, akkor az utánam lévőnek miért kell kötelezően szívnia? :) nah mindegy, tiszteletben tartom a véleményedet :)

kheiron 2014.05.05. 20:48:52

@carrie 2014:

Mert a kórbonctan a gyógyítás egyik alapja. Az anatómia-élettan-biológia-kémia-fizika megtanítja, hogy milyen az egészséges ember, a kórélettan és a kórbonctan meg azt, hogy milyen változások következnek be, ha megbetegszik.

Tényleg ne menj ebben a beszélgetésben tovább, egyre jobban égeted magad, komolyan egyértelműen látszik, hogy alapvető fogalmaid hiányoznak, egyszerűen gyakorlatilag semmiféle ismereted nincs a témában. A kérdéseid egyértelművé teszik ezt - azt nem akarod pl. megkérdezni, hogy egy sebész tud-e injekciót adni, amikor az a belgyógyászok feladata? :-)

Tempus-Anh 2014.05.05. 20:52:10

@carrie 2014: Belgyógyász akartam lenni mindig.

Kórbonctanra szükség van a betegségek morfopatológiájának megértéséhez. Alaptárgy, tulajdonképpen a beteg ember anatómiája. A kórbonctan elsajátítása nélkül nem orvos az orvos. Nagyon szép tárgy és iszonyat nehéz a vizsga belőle.

A tanrend kötelező, ezt kell tenni, nem mi szabjuk meg,, sajnos, ez van. :)
Mint minden másban.

zunuke 2014.05.05. 21:03:42

@csakmotyogok: "Te pedig azt nem érted,hogy az eü. ilyen drága luxus"

-Te meg azt nem érted,hogy az embereknek a 70%-a annyit keres mint egy ápolónő,és egy kezdő orvos.Tehát nem tudnak többet fizetni,nem tudom elér-e a tudatodig? Egy eü. dolgozó mennyi járulékot fizet?? Gondolom szinte semmit,ha a fizetését vesszük alapul.Akkor ők is ingyen veszik igénybe az ellátást? Ezek szerint igen.És Te mennyit fizetsz?? Mert a második kommentelő vagy,akik véres szájjal véditek a mundért,de erre az egyszerű kérdésre nem kapok választ.Te,Ti, mennyit fizettek? Vagy titok?

"Igen,amit fizetnek érte az emberek,magasan több mint amit érdemelnek"

-Huuu ezt aztán megmondtad.Már csak azt felejtetted el a végéről,hogy gyakorlatilag az embereket akik nem tudnak többet fizetni,akár ki is végezhetnének,minek pazarolni rájuk a drága eü. ellátórendszert? Ott dögöljenek meg ahol vannak,nem? Kit érdekel,hogy 73.000 Ft-ot keres? Ott pusztuljon meg ha beteg lesz,valahogy így képzelted nem?

"Ha törvényeket,és a jogokat betartva fizetnének őket,és annyit dolgoznának amennyi törvényes.."

-Látom te nem nagyon vagy jártas a mai munkáltató és munkavállalók közti rendszerben.Százezrek dolgoznak napi 8 óránál jóval többet,gyakran 10-16 órát egyhuzamban,ráadásul még 4 órásra is vannak bejelentve.Szerinted van valami belepofázási lehetőségük,hogy ők márpedig ba@nak ennyit dolgozni,ennyi pénzért? Szerinted a munkáltató mit mondana a munkavállalónak,ha egy melós az első napon ezzel állítana be dolgozni? Úgy rúgnának ki,hogy a taknyán csúszna hazáig ezt elhiheted.Milyen törvényekről,meg jogról beszélsz te itt ma,ebben az országban ami a munkavállalót védené? Kétszer annyiba kerülne? Az lehet.De a többi embernek is kétszer annyit kéne fizetni,nem csak az eü.-ben dolgozóknak.Talán a jelenlegi kormánynál kéne reklamálni nem gondolod?

"Mivel ép a betegek nem akarnak ezért fizetni"

-Még egyszer,hogy értsd: Olyan nincs,hogy nem akarnak mert ezt automatikusan vonják,ha akarják ha nem.Hogy mennyit vonnak le,erről nem az "emberek"tehetnek,hanem az, akik ezt az összeget jóváhagyták,és elegendőnek találják.Az"emberek"nem fognak maguktól a keservesen megkeresett 70-80 max.90 ezer forintjukból 30-40 ezer forintot fizetni,mert ez képtelenség és embertelenség lenne.Ugyanakkor az ellátás semmit sem javulna,a betegekre ugyanúgy szarnának,(tisztelet a kivételnek)a 90 éves néni ugyanúgy le lenne vén hülyézve,a molett beteg ugyanúgy le lenne kövérezve,és a TAJ kártya nélküli lázas beteg kislány ugyanúgy nem lenne ellátva-mert nincs kedvünk belenézni a gépbe- az infarktus gyanús beteghez ugyanúgy nem küldene a diszpécser a mentőt,és lehetne még sorolni de minek? Viszont keresnének havi 2-300.000 ezer forintot,míg a többi "dolgozó ember" maradna 16 órában a 70-80 ezernél.

"Persze,hogy hibáznak,de ha ők hibáznak az ugye súlyosabb"

-Már hogy ne lenne súlyosabb,az ég szerelmére?? Emberek életéről van szó.Te normális vagy?

"Még a vélt hibákért is a vérüket vennék a hozzád hasonlók"

-A hozzád hasonlók viszont egy-egy halállal végződő,elkerülhető műhibát, a világ legtermészetesebb dolgának venné,(ha erre lenne lehetőség),és még a tárgyaló teremig sem jutna el az ügy.

Irkutszk 2014.05.05. 21:16:38

@Tempus-Anh: Egy belgyógyász ismerősöm szerint minden orvosnak el kéne végeznie a patológus szakot, annyi mindent tanít az élő ember orvoslásában is az a szak.

hagymi 2014.05.05. 21:18:03

@carrie 2014: Nem minden mérnök tervez, tudom, meglepő. Nem baj, kiderült, hogy ehhez sem értesz. Képzeld, olyan szakon tanulok, ahol mi is tanulunk sejtbiológiát, biokémiát, szerves és szervetlen kémiát, klinikai kémiát, anatómiát, kórélettant, és jó pár más, orvosi területekbe hajló témát. Konkrétan az orvosi egyetemre járunk át órákra, sőt, később elmehetünk akár kutatni is orvosi témákban.

De ha mérnöki témánál maradunk: ott sem azzal kezdik az első félévben, hogy tervezz reaktort, hanem matek, fizika, fizikai kémia, géptan, ipari műveletek, stb. Sőt, elárulom, hogy a reaktort még így sem mi tervezzük, hanem gépészek, de nekünk el kell tudnunk mondani egy gépésznek, hogy mit szeretnénk megvalósítani, úgy, hogy ő ebből meg tudja tervezni a gépet. Nekünk még viszonylag egyszerű dolgunk van, mert meg tudjuk mondai, hogy pl. két különböző hőmérsékletű összekevert folyadék milyen hőmérsékletű lesz, de az orvosoknál egyáltalán nem biztos, hogy két beteg ugyanúgy fog reagálni a kezelésre. Na, ezért kell mindazt megtanítani nekik, amit leírtál, hogy az ilyen jelenségek (és egyáltalán a betegségek, amit kezelnek) összetett biológiai, biokémiai rendszeréről fogalma legyen. Az a baj, hogy 0 rálátással, tudással próbálod itt osztani az észt, és véletlenül sem próbálod értelmezni azokat a dolgokat, amiket mások leírnak, csak a saját litániádat mondod újra és újra.

Irkutszk 2014.05.05. 21:19:44

@carrie 2014: "nem kell tudni mikrobiológiai szintű hatásmechanizmust"

De igen, kell tudnia. Tudnia kell, hogy mi a pontos hiba ahhoz, hogy kezelni tudja. Ahogy a gyógyszerek hatásmechanizmusát is tudnia kell, mert ezekkel dolgozik. Egy orvos tudja, hogy milyen módon hat a gyógyszer, és miért és milyen mellékhatásokkal, kölcsönhatásokkal, lehetséges kockázatokkal jár egy gyógyszer alkalmazása. Ahhoz, hogy egy aprócska kémiai vegyület hatását megjósoljuk a szervezetben, a szervezet molekuláris szintű működésének a tudására is szükség van. Ez így logikus.

Tempus-Anh 2014.05.05. 21:21:58

@zunuke: Szerinted az eü. dolgozó nem adózik, nem fizet eü. járulékot, az ő fizetését másképpen kalkulálják ki mint az állami szektor egyéb területein dolgozókét?

A legjobb tudásunk és emberségünk legjavát adva dolgozunk, viszonylag sokat, kevés pénzért.
Amelyik betegnek ÍGY sem kellünk (mi, akik még itt vagyunk), az ne kezeltesse magát.

Az pedig, hogy kevés pénzért minden kellene, sokkal több, mint amit adhatunk, mert nekik JÁR, az ennek a népnek a gyermekbetegsége.

Tempus-Anh 2014.05.05. 21:24:41

@Irkutszk: Gyerekkori jó barátom és dupla keresztkomám patológus egy jónevű pesti kórházban, mindig csodáltam azt az erőt és kitartást, amivel ezt a szakmát gyakorolja és valóban iszonyat lexikális tudása van.

desw 2014.05.05. 21:47:54

@christophe:

"A blog alapvetoen egy orvosi muhibàrol,halàlesetrol szol,amit az orvos trehànysàga okozott."

Nem mondd má', bazz! Ilyen gyorsan kivizsgáltad az ügyet és le is zártad, pedig kűfődön' vagyol?

Látjátok nagyképű dokik, minek ide 20-30 év tanulás, elég a baktersuli ehhez!

Azért a szenzációhajhász média büfije talán még nem jogerős ítélet, ugyi?

christophe 2014.05.05. 22:19:22

@desw: Egy dologra vàlaszolj,az adott esettol elvonatkoztatva,ha valaki,bàrki egy màsik embernek maradando egèszsègkàrosodàst okoz,vagy mèg rosszabb a halàlàt felelosègre kell vonni,igen,vagy nem?

zunuke 2014.05.05. 22:28:02

@Tempus-Anh: Nem,én nem azt írtam,hogy az eü. dolgozók nem fizetnek járulékot.Csak megkérdeztem,hogy mennyit? Tekintve,hogy itt mást sem olvasok csak azt,hogy ebben az országban senki nem fizet járulékot,vagy olyan nagyon keveset,hogy abból ne nagyon akarjon meggyógyulni.Ezért kérdem harmadszor,hogy egy eü. dolgozó mennyi járulékot tesz le a Magyar Államnak havonta.Csak "feltételeztem",hogy nem sokat a "kevés fizetésre" való utalással.

desw 2014.05.05. 22:30:00

@zunuke:

Ne haragudj, de nagyon buta és demagóg amit írsz!

Erre írtam korábban, hogy miért pont az eü legyen ingyenes, és miért nem a csirkecomb, holott -- te is írtad -- az evés sokkal fontosabb. Az nem baj, hogy éhező és hajléktalan emberek vannak? Az nem baj, hogy szegény kiskölkök egészségtelen kaját kapnak a suliban? Az nem baj, hogy idős emberek megfagynak a saját otthonukban? ... Miért pont ez eü-t követeli mindenki ingyen? Sok-sok száz és ezer milliárdot el lehetne költeni pluszban értelmes dolgokra, de nincs rá pénz. Pont!

De akkor leszek én is demagóg: miért költünk feleslegesen az öngyilkosjelöltek (kövérek, alkeszek, dohányosok) gyógyítására évente százmilliárdokat? Miért kap rokkantnyugdíjat az önpusztító életmódja miatt lerokkant ember?

Vagy egy otthon döglő, zabáló és vedelő embernek jár a kezelés, de közben meg nem marad elég pénz a gyerekek gyógyítására?

Ki a fontosabb neked? Egy tűdőbeteg, aki szarik az orvosi utasításra és naponta két doboz cigit elpöfékel, vagy egy szívbeteg kissrác?

Valóban egyenlő ellátást érdemel egy bagó miatt amputált lábú beteg, és egy baleset miatt amputált, akit egy részeg sofőr ütött el a zebrán?

Hol van már végre az egyéni felelőség kérdése az eü-ben? Vagy csak jogokat akartok, a kötelesség nem kell, és a negatív következmények terhét pedig viselje a társadalom? JOGOD van vedelni és dögleni otthon, de persze ha beteg leszel emiatt, akkor JÁR az orvosi ellátás pluszköltségek nélkül? Évente százmilliárdok repülnek ki így feleslegesen a nemtörődöm állampolgárok ellátására, pedig lenne sokkal jobb helye is ezeknek a pénzeknek, csak gondolkodni kellene anyázás helyett.

De tudod mit, igazatok van: tükörbe ne nézzetek soha, mert riasztó lenne, és rohadt Gyurcsány, rohadt Orbán! Ja, az orvosok meg gecik mind, üldözzétek el azokat is, akik még otthon vannak. Csak vigyázzatok, mert orvosra a világ összes országában szükség van, és értelmes országokban anyagilag is megbecsüli őket a társadalom.

desw 2014.05.05. 22:35:20

@christophe:

Természetesen igen, DE a bíróság és a szakértők feladata eldönteni, hogy valóban bűnös-e valaki.

Ha történne egy vonatbaleset, ott is kivizsgálnák azt, hogy működött-e a jelzőberendezés, volt-e műszaki hiba, ... gondolom évekig eltartana a vizsgálat, de ezt te biztos jobban tudod.

zunuke 2014.05.05. 22:37:02

@kheiron:

"30-40 ezer nem is lenne rossz ötlet"

-Hát lehet neked nem jelentene gondot ennyit havonta kicsengetni,csak egy gond van.Négy millió ember él a létminimum alatt,aki kenyérből nem eszik eleget ha dolgozik,ha nem.Értem ezt a minimálbéresekre.Szerinted ezek az emberek miből tudnának eü.járulékra havonta 30-40 ezret kifizetni? Tudod mennyi ma a minimálbér? Tudod mennyi ma az álláskeresési segély összege? Tudod ma mennyi egy átlagmelós órabére? Tudod mennyi egy közmunkás havi fizetése? Nem? Nézz utána a neten.Például a közmunkásnak ennyi a havi bére,amiért 8 órában lehet kutyaszart pucoltatnak vele,vagy virágokat ültetget térden állva egy parkban.

desw 2014.05.05. 22:48:25

@zunuke:

Én tisztelem és becsülöm a dokikat, nővéreket, rendőröket, katonákat, tűzoltókat, ... és én a helyükben csak idéznek nektek: "Amíg ti csak fizetgettek, addig mi csak dolgozgatunk!"

csakmotyogok 2014.05.05. 22:51:20

@zunuke: Nos, ma jött meg a bérpapírom eü. járulék 28000 ennyit vontak a főállásom után a másodállásom még ehhez jön. Gondolom az eü dolgozók is fizetnek eü járulékot és többet, mint a minimál bér Pedig akkor lenne igazságos, hogy bagóért dolgoznak, ha ők nem fizetnének, ha már a demagógiát játszunk:)).Demagóg vagy,nem kicsit: nagyon. Semmit nem adnak ingyen sem a műszert, sem az ágyat sem az épültet,de még a kórházi mosdót sem. Akkor hivatkozz a minimálbérre egyebekre ha a gyógyszergyártókat , szaniterkereskedőket, meg az orvosi műszergyártókat rávetted adják ingyen vagy majdnem ingyen a cuccost és őket is elnevezed mindennek.Vagy dolgozzanak ingyen az építőipari munkások akik a kórházat építik, meg a mérnökök is ,mert a minimál béres nem tud fizetni. Hmmm?
Az eü luxus, aki nem fizet ne kapjon ennyi. Csúnya? Csúnya, hogy nem ingyenes a kaja, miért kell érte fizetni??? Az amit itthon kapnak egészségügyi ellátásként az emberek magasan több, mint jár nekik, sokkal. Még sem hálásak, te sem. Pedig ezt csak úgy tudjátok megkapni, hogy 1. eladósodik az állam, az is aki rendesen fizet. 2. Kizsákmányolják miattatok az eü dolgozókat. Persze az belefér a kis igazságos lelkedbe, az nem hogy a minimál béres is fizessen havi 30-40 ezret.

magam adom 2014.05.05. 23:02:39

@carrie 2014:
"Nem hiszem, hogy egy orvost annyira érdekel a képalkotási eljárás mint maga az eljárás. Erre ott az asszisztencia (rtg asszisztens), majd ők megcsinálják: a doki rendelje el szükség esetén, ne kelljen már ezt külön több féléven keresztül tanulni."

Én nem tudom, Te mit, és milyen metodika szerint tanultál, de az látszik, hogy az orvosláshoz, egészségügyhöz semmi, de semmi közöd. Ennek örömére nem kellene beleugatérozni, hogy szerinted hogyan lenne jó az orvosképzés.
Az idézett hozzászólásodhoz csak annyit: egy orvosnak igenis tudnia kell, hogy a beteget melyik képalkotó modalitásra küldi vizsgálatra, melyik módszertől kap leghamarabb megbízható diagnózist költséghatékonyan. De ugyanez vonatkozik a labordiagnosztikai eljárásokra is.
Mit értesz az alatt, hogy a doki rendelje el? Tudnia kell, hogy milyen röntgenfelvételt kér adott esetben, és a röntgenasszisztensnek azt kell elkészítenie. Ez nem paintball, nem vaktában lövöldözés folyik a röntgensugárral.

telkoe 2014.05.05. 23:07:22

@carrie 2014:
De akkor miért nem valami értelmesebb a neve??
Hivhatnank pl "sok szam es keplet amit nem ertek a tökömbe" de a statisztika rovidebb es egyszerubb.

Nemi statisztikai alapkepzes nelkul nem tudna az orvos (sem) publikaciot olvasni / irni. "Mondom hogy felesleges tanítani ilyet :-), hiszen az orvosok nagy része nem igazán olvas publikációkat..
Ha nem tanitanak, akkor a legtobb hallgato / orvos nem tudna ertelmezni mit is jelent hogy a X diagnosztikai modszer I-es tipusu hibaja 15%, csak azt sejtene hogy ez valami a tökömbe uri matematikai huncutsag.

zunuke 2014.05.05. 23:11:35

@desw: Ne ess már túlzásokba légyszíves.

Ma, Magyarországon ugyan már hol költ az eü.százmilliárdokat az alkoholistákra,a dohányosokra,meg a kövérekre éves szinten? Sehol.
A rokkantnyugdíjas ember-még ha hibás is-azért kap rokkant nyugdíjat,mert valószínűleg jogosult a nyugdíjra a ledolgozott évei után,és mert valószínűleg jó volt a fizetése,amiből kurva sok pénzt vontak le amikor még aktív dolgozó volt.Egyébként nem kapna semmit megnyugtatlak,mint ahogy nagyon sokan nem is kapnak.
Milyen kérdés ez,hogy egy bagó miatt amputált lábú beteg valóban egyenlő ellátást érdemel-e,egy részeg állat által elütött szintén amputált lábú beteg? Jézusom...akkor dögöljön is meg rögtön? Tegyék le az alagsorba egy priccsre azokat akik dohányoztak és érszűkület miatt le kellett vágni a lábukat? Akkor jó sokan lennének az alagsorban,még orvosok is !!! Elhiszed?

Az orvosokat nem a betegek üldözik el,ne beszélj már zöldeket, hanem a pénz miatt menekülnek innen amiben tökéletesen igazuk is van.Ezt nem is vitatja senki.De hogy akik itt maradtak ezen a nincstelen,pénz nélküli,egyik napról a másikra élő embereken akarják bevasalni az eü.-ből hiányzó pénzeket, ez elszomorító.
Így van,rohadt Orbán és rohadt Gyurcsány akik bezáratták a kórházakat,akik szarnak/szartak az egészségügyre,akik az istennek se akarják emelni az orvosok/ápolók pénzét,akik eltűrik/eltűrték,hogy a kórházakban borzalmas körülmények közt fekszenek emberek százezrei,ahol a lakosság adja össze az életmentő műszerek árát,ahol egy rákos beteg gyereknek gyűjteni kell a műtétjére mert a TB nem hajlandó kifizetni,ahol egy gyereknek a fogszabályzója annyiba kerül mint a szüleinek a két havi fizetése,mert a TB ezt sem támogatja,mint ahogy sok minden mást sem.Igen rohadt szemét aljas ge@ik,akárhogyan is próbálod levenni róluk a felelősséget.Amíg milliárdok vannak stadionokra,meg lehetne még napestig sorolni hova mennek el milliárdok,addig igenis egy rohadt nagy ge@ik.

telkoe 2014.05.05. 23:15:21

@zunuke:
Tudod mit mondanak ha elmegy egy korhaz gazdasagisa gyogyszert, muszert, villanyt gazt stb stb stb vasarolni, a mentos a benzinert, gumiert autoalketreszert stb. es elkezdi magyarazni hogy neki adjak olcsobban mert 4M szegeny nem fizet de jar neki az ellatas? Egyszer -ketszer talan szerencseje van, hogy valami jotet lelek arengedmenyt ad, de 99% elhajtjak a fenebe ha nem tudja ezeket kifizetni. gyogyszer, muszer stb nelkul nincs ellatas, benzin, gumi alkatresz, szerelo nelkul nincs mento, puszira-sirasra nem lehet bevasarolni.

christophe 2014.05.05. 23:37:41

@desw: Ez igy van,erre szerettem volna ràvilagitani,akik emberi èletekèrt felelnek ne kèpzeljek magukat mindenhatonak,torvènyenkivulinek,a tobbi pedig a birosàg dolga....

desw 2014.05.05. 23:48:39

@zunuke:

"Ma, Magyarországon ugyan már hol költ az eü.százmilliárdokat az alkoholistákra,a dohányosokra,meg a kövérekre éves szinten? Sehol."

Ne viccelj már! Szív- és érrendszeri, mozgásszervi problémák kezelése, cukrosok kezelése, részegek és drogosok balesete, gyógyszerártámogatás...

"A rokkantnyugdíjas ember-még ha hibás is-azért kap rokkant nyugdíjat,mert valószínűleg jogosult a nyugdíjra a ledolgozott évei után,és mert valószínűleg jó volt a fizetése,amiből kurva sok pénzt vontak le amikor még aktív dolgozó volt."

Ja, ha meg nem dolgozott eleget, akkor kap majd segélykét, mer jajj, szegény embör! A kezelések költségéről ne is beszéljünk, ugye?

"Milyen kérdés ez,hogy egy bagó miatt amputált lábú beteg valóban egyenlő ellátást érdemel-e,egy részeg állat által elütött szintén amputált lábú beteg? Jézusom..."

Tényleg nem érted?? Tényleg ilyen nehéz felfogni azt, hogyha a T. állampolgárok egy picit jobban vigyáznának a saját kibaszott egészségükre, akkor százmilliárdokkal többet lehetne értelmesebb céloka is elkölteni az eü-ben? Tényleg nem érted, hogy akkor a jelenlegi járulékfizetési rendszer mellett is JOBB lehetne az eü???

"Az orvosokat nem a betegek üldözik el,ne beszélj már zöldeket, hanem a pénz miatt menekülnek innen amiben tökéletesen igazuk is van."

Ki a fasz szavazta le a kibaszott 300 Ft-os vizitdíjat és az 1.000 Ft-os kórházi napidíjat mondván nem fizetünk többet? Nem ez a buta nép volt? Sörre, bagóra meg játékgépre volt pénz, de 300 Ft-ot sajnáltatok vizitdíjra? Akik most ingyen kapják az eü-t, azok sem akarnak fizetni járulékot, mert nekik az JÁR puszira. Hát akkor érjétek be azzal, hogy 6 hónapot kell várni egy vizsgálatra, mert nincs több pénz.

"Ezt nem is vitatja senki.De hogy akik itt maradtak ezen a nincstelen,pénz nélküli,egyik napról a másikra élő embereken akarják bevasalni az eü.-ből hiányzó pénzeket, ez elszomorító."

Mér', ki a bráner fogja a magyar nép eü ellátását kifizetni? Majd az UFO-k?

"Így van,rohadt Orbán és rohadt Gyurcsány akik bezáratták a kórházakat,akik szarnak/szartak az egészségügyre,akik az istennek se akarják emelni az orvosok/ápolók pénzét,akik eltűrik/eltűrték,hogy a kórházakban borzalmas körülmények közt fekszenek emberek százezrei,ahol a lakosság adja össze az életmentő műszerek árát,ahol egy rákos beteg gyereknek gyűjteni kell a műtétjére mert a TB nem hajlandó kifizetni..."

A TB nem hajlandó kifizetni??? Hát szerinted a TB-nek honnan van pénze??? Ja, tehát a nép nem akarja fizetni TB-t, a TB meg nem TUDJA miből kifizetni az ellátást!!! Ennyire nem érted???

"Igen rohadt szemét aljas ge@ik,akárhogyan is próbálod levenni róluk a felelősséget.Amíg milliárdok vannak stadionokra,meg lehetne még napestig sorolni hova mennek el milliárdok,addig igenis egy rohadt nagy ge@ik. "

Te, ezt az Orbánt meg a Gyurcsányt és a többi faszkalap politikust ki választotta meg?? Ja, ez is a hülye nép volt, aki bevette a demagóg maszlagot a meséről, hogy erőfeszítés nélkül nyugati életszínvonal lesz MO-on. Hát nem lesz, b+! És amíg a primitív nép csak a jogait fogja ismerni kötelességek nélkül, addig csak egyre szarabb lesz MO-on a helyzet, meglásd!

desw 2014.05.05. 23:54:36

@christophe:

Ebben egyetértünk!

Viszont akkor nem kellene ítéletet hirdetni a tények ismerete nélkül egy 3 perces riport alapján!

zunuke 2014.05.06. 00:08:47

@csakmotyogok: Jó rendben,látom téged nem lehet meggyőzni,csak hajtod azt ami lehetetlen.De akkor vegyünk egy példát:
Tegyük fel,hogy bevezetik a havi40 ezer forintos eü járulékot, mindenkitől ennyit vonnak,ha minimálbéres ha nem.Te fizeted is dalolva is egy darabig,bár orvosnál nem jártál két éve.Nincs rá szükség.Egyszer csak vége a munkahelyednek,kész ennyi nincs többé.Állást keresel, találsz is,de ott a fizetésed a töredéke annak amit előtte kerestél.Nem adnak többet,ha tetszik ha nem.Elfogadod.Fog csigorgatva ledolgozol egy hónapot amikor is átutalják a pénzed,meglepetten nézed az egyenleget,hogy ebből a keserves pénzből csak az eü. járulék 40.000 Ft.Tehát alig 50.000 Ft-al bandukolsz hazafelé,otthon az asztalon már vár a villany számla/gázszámla/közös költség/telefon/tv/internet/és rossz esetben a banki hitel törlesztés részlete.Ez a másik 50 ezer ha nem szálltál el a fogyasztással persze.Akkor megkérdezhetem,hogy mit eszel az elkövetkezendő 30 napban? Hogy jársz be dolgozni? Lógsz a járatokon? Kölcsönkérsz? Vagy Te ezt hogy oldanád meg? Még mielőtt válaszolnál jelzem,nagyon sokan ennyit keresnek.

desw 2014.05.06. 00:59:18

@zunuke:

A példádban a "Te" helyére helyetesítsd be az "állam" szót és rémisztő dolgot fogsz látni.

Na, ezért van volumenkorlát az eü-ben, mert ha hitelből finanszírozna jobb eü-t az ország, akkor hamar államcsőd lenne. Tetszik vagy sem, az állampolgátoknak KELL befizetni annyit, hogy jobb lehessen az eü. (vagy nem kell annyit vedelni és bagózni)

Megoldás lehetne:

- mindenki fizessen (0-200 éves korig mindenki)

- kockázati alapon fizessen mindenki (önpusztítók = kövér, alkesz, dohányos, 10-szer, 100-szor annyit, mint egy nem dohányzó, nem kövér, ...)

- önpusztítók nem kaphatnak gyógyszerártámogatást

- kötelező szűrővizsgálatok (aki nem megy el, sokszorozódik a járuléka)

- co-payment (kezeléseknél, műtéteknél önrészt fizet mindenki vagy maszek biztosítás terhére)

- a volumenkorlát feletti szabad kapacitást piaci finanszírozás mellett kiajánlani (a beteg fizeti zsebből a műtétet, viszgálatot, így nem kell 6 hónapot várnia)

Így lenne pénz az eü dolgozók bérrendezésére is, cserébe orvosi egyetem fizetős vagy röghözkötés.

hagymi 2014.05.06. 01:14:10

@carrie 2014: "mikrobiológiai szintű hatásmechanizmus"
Anyám borogass. Azt sem tudod mi az a mikrobiológia. Megsúgom, nem egyenlő a molekuláris biológiával.

hagymi 2014.05.06. 01:17:21

@zunuke: A probléma az, hogy hiába te nem használod fel a befizetett pénzt, más kezelésére elköltik. Az eü pedig ennyibe kerül, ebből nehéz lesz lefaragni. Ha mégis sikerül, abba sok beteg belehal...

Kíváncsi lennék: tudod, hogy mennyibe kerül az eü. Tudod, hogy valakinek ki kell fizetnie. Honnan szedsz pénzt a kifizetésére??? Nekem nagyon nincs ötletem a hitelen és az állampolgárokon kívül, de lehet, neked van ötleted...

she_wolf 2014.05.06. 02:43:40

@carrie 2014:
"Ilyen törvényszéki orvostant, meg a kórbonctant miért tanultatok? Az már nem iügyi szakértőkre, meg boncmesterekre vonatkozna inkább?? :)"

Nem minden haláleset bűncselekmény következménye (akkor kell igazságügyi orvosszakértő, egyebekben pedig a pathológus kompetenciája). Viszont a törvényszéki orvostant tudniuk kell, mert lehet, hogy aki gyerekgyógyászati álmokat kergetett mikor az orvosira került, harmadévesen már inkább a igazságügyi kórbonctan felé ficereg.
Boncmester - pathológus = ápolónő - orvos. Legalább ennyi a tudásbeli különbség kettejük között. Szomorú, hogy ezt nem tudod, hiszen te mindent tudsz....
Gondolom azt is, hogy a "régi, szép időkben" (XVI.-XVII. század) még el kellett rabolni a frissen temetett halottakat, hogy az akkori orvosok behatóan tudják tanulmányozni az emberi test felépítését, és talán viccesen hangzik, de a működését is. Azt ugyanis képeskönyvből nem lehet megtanulni. Illetve meg lehet, de az a tudás annyit is ér.
Mindig a belgyógyászatra hivatkozol, pedig azon kívül még rengeteg területe van az orvoslásnak. Nézz meg egyszer egy boncolást, és tudni fogod, miről beszélek. Azután remélem, már te is tudni fogod, hogy mekkora hülyeségeket halmoztál itt össze a nagy szájmenésedben.
Amikor már te is látod a különbséget egy beteg és egy egészséges szerv (szín, súly, állag...)között. A kezedben fogni egy agyat, szívet, májat (tudod, ezeket, és még sok mást is) a boncmester egy mérlegen akkurátusan lemér, és a súlyából, színéből (csak ebből a két adatból mennyi infót lehet nyerni, el sem hinnéd!) megállapítják a halál okát....hihetetlenül gyönyörű dolog!
Mit gondolsz, Leonardo hogyan tudott olyan gyönyörű izmoltságú embereket rajzolni?
Az alapok talán legfontosabbját vennéd ki az tananyagból, bezzeg a kommunikációt (akár emelt idővel is) benne hagynád? Mert minek?
Bocs, de te egyszerűen hülye vagy. Én szeretem, ha egy okos ember hülyéskedik, de ha egy hülye ember okoskodik, az már inkább szánalmas:( Vegyél vissza ebből a "majdénmegmondommikell" stílből, mert így csak égsz, mint a rongy:(
Tényleg, ezt jó tanácsként javaslom neked. Az ok pedig egyszerű: nagyon nem értesz hozzá, és képtelen vagy egészében átlátni ezeket a dolgokat.
Amiben viszont nagyon melletted vagyok, az a diagnosztika. Azt hiszem, ebben lenne még mit fejlődni (bocs, orvosok).

she_wolf 2014.05.06. 02:48:44

@Irkutszk: Ehhez tudnia kellene orvosul értelmezni a "hatásmechanizmus" szót:))

she_wolf 2014.05.06. 02:57:07

@Tempus-Anh:
"Aki ezen átment tudja, mit jelent anatómiából vizsgázni, ismeri Szentágothai-Réthelyi Functionalis anatomiá-ját,..."

Ha jól emlékszem ez nekem is valahol a padláson figyel:( Kb. 25X20 centis, és vagy 5 centi vastag:) Legalábbis Szentágothai neve rögtön ismerős lett, meg a "Funkcionális anatómia" cím is. 2 kötetes. Ha tévedtem, bocs:) De tudom, hogy volt/van egy ilyen 2 kötetes anatómiai tankönyvem:)

csakmotyogok 2014.05.06. 08:35:33

@zunuke: Szakadj már le rólam, de azért elmondom.
1.A meggyőzhetetlen te vagy és annak ,amit én mondok racionális alapja van ,te meg hagymázas gondolatodban azt hiszed a pénz a pénzfán terem. Nem fizetem ki röhögve az eü járulékot jobb lenne elkölteni úgy mint itthon a többség,de én minden fillérem után fizetek,adót,ehot eü járulékot+ezerféle adót. Jobb lenne felélni,elnyaralni félrerakni stb.
Viszont baromira unom, hogy akik nem raknak semmit vagy épp semminél alig a nagy-kalapba', többet/ugyanannyit vesznek ki belőle mint én, és lám, nekik a legnagyobb a szájuk, pedig többek közt az olyan hülyéknek, mint én meg a családom meg a szerencsétlen dokinak köszönhető az ,hogy kapnak, mégpedig érdemükön felül.
A megoldás az lenne, ha akik nem fizetnek nem kapnak semmit akik kicsit azok alig valamit ,de ne is követelőzzenek MR Ct kemoterápia szívműtét után. Pszt, legyen a nevük. Az természetes, hogy akinek nincs pénze nem megy a Gundelba ebédelni, és nem 7 csillagos szállodába száll meg akinek kevesebb a pénze négy vagy 3 csillagosba megy akinek nincs marad a fenekén. Bocsi, de én több mit 20 éve fizetek négycsillagos néha 5 de volt hogy csak 3 csillagos árat, és mégis azt kapom,amit az aki nem fizet semmit, de nem várom el, hogy azért amit befizetek kinyalják a hátsóm. Te meg a hozzád hasonlók a fél/0 csillagért elvárnák a az 5 csillagos ellátást, hát nem. Nem tisztességes nem korrekt, sem velem sem az eü dolgozókkal szemben sem. S ne gyere a demagóg szövegeddel a kommunizmus megbukott. Annyit még a rákos gyerekek itthon mindent megkapnak még akkor is ha anyjuk apjuk az életben 1 becsületeset nem dolgozott (néz meg az usákokat', pedig ők 1 gazdag ország). Persze mindenféle csodaszert , sámánt, kínai orvoslást csodavizet, őssejt terápiát nem fizet az OEP ne is fizessen, ne a köz javára legyen valaki hülye hanem a saját kontójára.Régebbi hszedre: Kende könyvéről meg annyit ,nem jót hoztál fel épp ő az aki nem tud elszámolni az alapítványa vagyonából az én adómból is vett magának a gyerekének villát stb. Szóval ne tisztességtelen emberrel példálózz.

carrie 2014 2014.05.06. 08:43:38

@hagymi:
"Az a baj, hogy 0 rálátással, tudással próbálod itt osztani az észt, és véletlenül sem próbálod értelmezni azokat a dolgokat, amiket mások leírnak, csak a saját litániádat mondod újra és újra."

Még egyszer leírom, mert látom nem értelmezted azt a bizonyos mondatomat:
Az a baj, hogy vak létedre egy látónak akarnád megmagyarázni milyen szín a fehér ;)
Hajrá, csak így tovább! Oktasd az ki az embereket olyan területről amire kvázi semmi de semmi rálátásod nincsen! Csak így tovább, okoskodjál még!

carrie 2014 2014.05.06. 08:59:03

@magam adom:
"Én nem tudom, Te mit, és milyen metodika szerint tanultál, de az látszik, hogy az orvosláshoz, egészségügyhöz semmi, de semmi közöd. Ennek örömére nem kellene beleugatérozni, hogy szerinted hogyan lenne jó az orvosképzés."

Látom te is vaksi vagy és te is gőzerővel magyarázod egy látónak hogy milyen szín a fehér! Gratulálok: szövegértelmezésből egyes! Jó hogy bagoly mondja verébnek (d)effektusod van...

"Az idézett hozzászólásodhoz csak annyit: egy orvosnak igenis tudnia kell, hogy a beteget melyik képalkotó modalitásra küldi vizsgálatra, melyik módszertől kap leghamarabb megbízható diagnózist költséghatékonyan. De ugyanez vonatkozik a labordiagnosztikai eljárásokra is. Mit értesz az alatt, hogy a doki rendelje el? Tudnia kell, hogy milyen röntgenfelvételt kér adott esetben, és a röntgenasszisztensnek azt kell elkészítenie. Ez nem paintball, nem vaktában lövöldözés folyik a röntgensugárra"

Jujjjj.... persze, okoskám. Ne adj isten eltöröd térdedet, bemászol az ambulanciára, mit fog mondani az orvos? Két irányú rtg-t kér a patelládról, te nagy okos! Kérhet mást? Nem. Mert miért nem? Azért mert 1. a CT baromi költséges, 2. csak rtg van abból kell gazdálkodni... Erre egy külön féléve(ke)t szentelni felesleges. Inkább tanulnák emelt óraszámban azt, hogy különböző diagnosztikai eljárás képei milyen kórhoz kapcsolódnak: ergo tüdőgyuszi, TBC, gümőkor, tályogos fog, fibroadenoma, neuroma ...etc hogy néz ki rtg.-n/uh-KOn. Nem, nem leírva: hogy pl: pneumonia kórképe: kiterjed beszűrődés látható blablabla... hanem valós rtg-KEN(Tsz!), uh-s képEKen keresztül... (nem egy, hanem több - mielőtt még ISMÉT szövegértelmezési gondjaid lennének) :)

carrie 2014 2014.05.06. 09:19:36

@mig54:

Tudod mig, elgondolkozhatnál magadon, hogy egy eüben dolgozó, egy számára elméletileg tök ismeretlent milyen okból savaz??? Milyen okból érzi azt, hogy neki FELTÉTLENÜL BE KELL SZÓLNI, SAVAZNI KELL AZ EMBERT?

Hozzászólásaid színvonalával sikerült kiállítanod saját magad szegénységi bizonyítványát és hűen alátámasztanod [ha már elméletileg az eü-ben dolgozol?!]az eü-sök a hozzáállását az emberekhez: Csak téged idézlek, amihez CSAK gratulálni tudok (szépen lejáratod a hozzászólásaiddal a szakmát, HA egyáltalán az eü-ben dolgozol?!):

"Szomorú, hogy ezt nem tudod, hiszen te mindent tudsz...."
"Azután remélem, már te is tudni fogod, hogy mekkora hülyeségeket halmoztál itt össze a nagy szájmenésedben."
"bocs, de te egyszerűen hülye vagy. Én szeretem, ha egy okos ember hülyéskedik, de ha egy hülye ember okoskodik, az már inkább szánalmas:( Vegyél vissza ebből a "majdénmegmondommikell" stílből, mert így csak égsz, mint a rongy:("

...és had ne idézzem be a többi 120 ilyen jellegű mondataidat!

Egyszerűen szánalmas vagy! Szállj magadba (ne is kicsit, hanem nagyon)!

Érdekes, hogy Tempus "kollégádnak" (ha egyáltalán olyan szintű munkád van, hogy kollégáknak szólíthatjátok egymást?!) AKI KÉPES A SOROK KÖZÖTT OLVASNI, leesett a tantusz már egy ideje ;) de neked MÉG MINDIG nem!?! Istenem, nem lehetsz - idézlek téged-: "ennyire hülye"...

carrie 2014 2014.05.06. 09:33:18

@mig54:
"Nézz meg egyszer egy boncolást, és tudni fogod, miről beszélek."
BOCS NEM EGYET LÁTTAM MÁR! pusszantalak!
Na és te mennyit láttál élőben? Vagy kiderül, hogy eü-ben csak adminisztrációs feladatokat láttál el??? Gondolod az bárhol bármit is jelent? Gondolod annyi elég az okoskodásaidhoz?

"Amikor már te is látod a különbséget egy beteg és egy egészséges szerv (szín, súly, állag...)között. A kezedben fogni egy agyat, szívet, májat (tudod, ezeket, és még sok mást is) a boncmester egy mérlegen akkurátusan lemér, és a súlyából, színéből (csak ebből a két adatból mennyi infót lehet nyerni, el sem hinnéd!) megállapítják a halál okát....hihetetlenül gyönyörű dolog!"
Látszik még nem jártál egyetlen egy boncterem környékén sem. Persze szép. Aha, ja, könyvekből biztos szép. De vajon akkor is szép, mikor az ember máját a mérlegre "b@sszák", mint a hentes a húsboltban? Akkor is szép, amikor kitömik a halottakat a saját ruháikkal, hogy a súly azért meglegyen? Nem tudom te milyen mesekönyveket olvasgatsz, de az hogy egyszer sem voltál még a boncterem közelébe azt már most előre borítékolom...

"Mit gondolsz, Leonardo hogyan tudott olyan gyönyörű izmoltságú embereket rajzolni?
Az alapok talán legfontosabbját vennéd ki az tananyagból, bezzeg a kommunikációt (akár emelt idővel is) benne hagynád? Mert minek?"

XD
A stílusod, és az általad megfogalmazott mondatok minősége hűen alátámasztja ennek az állításnak a helyét, okát, aktualitását és törvényszerűségét!

kheiron 2014.05.06. 09:48:31

@carrie 2014:

Erre már csak azt lehet írni: uramatyám. :-(

Olyan hozzászólásokat írsz, mintha tényleg képtelen lennél felfogni a gyógyítás komplexitását és idomított majomként tekintenél az egészségügyben dolgozókra. Az általad kívánt "oktatás" során nem széles látókörű, az elméletre épülő ismeretekkel bíró orvosok képződnének, hanem olyan emberek, akik nem látnak tovább az orruknál.

Egyre inkább az a gyanúm, hogy csak szívatsz minket.

kheiron 2014.05.06. 09:50:40

@carrie 2014:

"egy számára elméletileg tök ismeretlent milyen okból savaz??"

Mert az illető bődületes, iszonyatos baromságokat ír.

carrie 2014 2014.05.06. 09:55:15

@desw:
"Megoldás lehetne:
- mindenki fizessen (0-200 éves korig mindenki)
- kockázati alapon fizessen mindenki (önpusztítók = kövér, alkesz, dohányos, 10-szer, 100-szor annyit, mint egy nem dohányzó, nem kövér, ...)
- önpusztítók nem kaphatnak gyógyszerártámogatást
- kötelező szűrővizsgálatok (aki nem megy el, sokszorozódik a járuléka)
- co-payment (kezeléseknél, műtéteknél önrészt fizet mindenki vagy maszek biztosítás terhére)
- a volumenkorlát feletti szabad kapacitást piaci finanszírozás mellett kiajánlani (a beteg fizeti zsebből a műtétet, viszgálatot, így nem kell 6 hónapot várnia)
Így lenne pénz az eü dolgozók bérrendezésére is, cserébe orvosi egyetem fizetős vagy röghözkötés. "

Ezzel csak az a probléma:
1. 3 éves gyereknek nincs jövedelme. Miből fizessen? (vs. nagycsaládosok 3+ gyerekkel pusztuljanak éhen? ellentmondás a további népességcsökkenés megakadályozásával)
egy alkalmi munkanélkülinek nincs jövedelme, miből fizessen?
egy nyugdíjas akinek 30 ezer a nyugdíja, miből fizessen 40 ezret?
2. Kikerülhető: hogyan bizonyítod be, hogy valaki dohányzik-e vagy sem? Vagy iszik? (egyébként ezzel egyetértenék.) Mitől számítana valaki alkoholistának, mennyiség, minőség vagy hogy? Erre mindenki azt mondaná hogy nem cigizik, nem alkoholizál. A kövérek előjönnének azzal, hogy ők nem esznek sokat, "csak" hormonproblémáik vannak... stb.
3. Önpusztító? Ezt most mire érted? Cigi, pia, kokó? vagy más? Hogy bizonyítod?
4. szűrővizsgálatok: ki fizetné azt a temérdek pénzt ami ehhez kell? (pénz, idő, orvos, műszer?)
4&5. ha a sz.vizsgálatokon valamit észrevesznek és beavatkozást javasolnak (amiért neked részben fizetnek KELL), akkor mi biztosítja azt, hogy nem "akasztanak felesleges beavatkozásokat a nyakadba" (Vö. Amcsi felesleges beavatkozásokkal), csak azért hogy az eü kellőképpen finanszírozva legyen?
6.egyetértek, azzal a megkötéssel hogy:
-legyen kifüggesztve az ÁRLISTA a VÁRÓBAN
- ADJANAK RÓLA PAPÍRT, SZÁMLÁT, ÍRJANAK SZERZŐDÉST (ki, mikor, mit csinál, miért vállal felelősséget: Vö.: megbízási vs. vállalkozási szerződés)
- legyen letisztázva hogy az így elvégzett beavatkozásért az orvos vagy a kórház a felelős-e 100%-ban!?

carrie 2014 2014.05.06. 10:00:33

@kheiron:

Többet mondd el rólunk az amit másokról mondunk, írunk, posztolunk, mint az amit konkrétan a másiknak a másikról írunk...

Sejtésednek van némi alapja, nem szívatok senkit :) (max akinek inge...) , hanem prezentálok :)
Talán egyszer leesik neked is... talán... de nem biztos...
;)

carrie 2014 2014.05.06. 10:01:40

@kheiron:
...folyt:
mert ahhoz el kellene jutni bizonyos szintre...

Tempus-Anh 2014.05.06. 10:33:58

@mig54: Háromkötetes és kisebb formátumú, de nagyon vastag könyv, többször kiadták, nekem az 1989-es, ötödik kiadás van meg. Aranyáron vettem meg első éven. A Kiss-Szentágothai atlasz viszont rengeteg kiadást megért, több nyelven.A valaha kiadott legjobb anatómiai atlaszok egyike... Kissé büszke vagyok arra, hogy mindkét szerzője (az atlaszban stílusosan "Franciscus Kiss & Johannes Szentágothai") erdélyi gyökerekkel bír, előbbi nagyszalontai születésű, utóbbi családja erdélyi szász volt.

kheiron 2014.05.06. 10:35:14

@carrie 2014:

"egy nyugdíjas akinek 30 ezer a nyugdíja, miből fizessen 40 ezret?"

Őértük az állam álljon helyt, és tegye szépen bele az utánuk járó összeget az egészségügyi költségvetésbe.

"hogyan bizonyítod be, hogy valaki dohányzik-e vagy sem? Vagy iszik?"

Egyszerű vérvizsgálatból. Eléggé gyorsan ki lehet deríteni mindkettőt.

" A kövérek előjönnének azzal, hogy ők nem esznek sokat, "csak" hormonproblémáik vannak... stb."

Egy szép alapos vérképből kiderül, hogy van-e hormonproblémája, vagy nincs.

magam adom 2014.05.06. 10:35:23

@carrie 2014: Na, okoskám! (Ha már Te megengedted magadnak ezt a hangnemet)
Ha a térded törik el (egyébként ilyen szakkifejezés, hogy "térdtörés" nincs), akkor egy traumatológus számára nem evidens, hogy kétirányú patella felvételt készíttet. Ha csak a több, mint húsz éve tanultakra gondolok, akkor is kapásból visszaemlékszem térd A-P,térd oldalirányú, térd P-A axiális(alagút), lateralis és medialis ferde térd, patella P-A, patella oldalirányú, patella tangenciális felvételekre. Mindegyiknek más és más a kivitelezési módja, mind a beteg fektetését, a sugár irányát, a sugárirány dőlésszögét, a kazettaválasztást, az expozíciós értékeket tekintve, és mindegyiknél más-más anatómiai képlet látható. Vagyis, ha a patella törik el, vagy ha az eminentia intercondylaris tibiae, más-más felvételek készítése szükséges. Erre utaltam azzal, hogy nem vaktában lövöldözés folyik, ami látszik-látszik alapon.
CT vizsgálat nem csak a módszer költségessége miatt nem készül elsősorban, hanem a sugárterhelés miatt sem. Ha a hagyományos röntgen-felvételi eljárással kimutatható a törés, akkor nem kell CT vizsgálatot készíteni. Vannak egyébként esetek, amikor a sérülés miatt, az egymásra vetülő csontok miatt, és a korrekt helyreállítás érdekében igenis CT szükséges. És hidd el, hogy akkor el is végzik.

Továbbra sem derült ki a hozzászólásaidból, hogy milyen egészségügyi kompetenciád van, azt már tudjuk, hogy elmondásod szerint látó vagy, és a fehér színt is ismered, de többet nem árultál el magadról, viszont a hozzászólásaid alapján max. betegként jártál bármely egészségügyi intézményben.

Képzeld el, tanulják az orvostanhallgatók a radiológia tantárgy keretén belül a különböző képalkotó eljárásokat, azok kivitelezési módját, a szükséges előkészítést, és azt is, hogy melyik kórképhez milyen CT-, MR-, UH-, Rtg-kép társul. Majd az egyetem után, ha a radiológia lesz a választott szakirányuk, akkor még mélyebbre hatóan, még kiterjesztettebben tanulják-tapasztalják meg a szakma csínját-bínját.

És nem, nincsenek szövegértési gondjaim. Max. a Te szövegeddel vannak értelmezési gondjaim, de a hozzászólásokból ítélve nem csak nekem.
Namármost, vagy itt mindenki hülye, és csak Te vagy normális, vagy egyedül Te mégy forgalommal szemben az egyirányú utcában.

Tempus-Anh 2014.05.06. 10:38:30

@mig54: Az abszolút világverő, a rajzolt anatómiaatlaszok Rolls Royce-a azonban Frank H. Netter Humán anatómiai atlasza, azt forgatni szemet gyönyörködtető élvezet, rendkívül didaktikus, szemléletes, igényes alkotás. És adott ki pathológiai atlaszokat is, szakágakra lebontva. Zseniális alkotó volt.

kheiron 2014.05.06. 10:39:46

@carrie 2014:

Jáááj, Coelhóhoz méltó szellemi mélységekben jársz....

Tempus-Anh 2014.05.06. 10:47:37

@carrie 2014: Jó a magyar orvosképzés, a világ minden részéről jönnek ide tanulni, Izlandtól Norvégián át Izraelig, Görögországig, Portugáliáig, Szudántól Szírián és Jordánián át Iránig. Minőségi képzést kapnak és a megszerzett diplomával simán elhelyezkednek, jó szakemberek válnak belőlük.

carrie 2014 2014.05.06. 10:59:59

@kheiron:
""egy nyugdíjas akinek 30 ezer a nyugdíja, miből fizessen 40 ezret?"
Őértük az állam álljon helyt, és tegye szépen bele az utánuk járó összeget az egészségügyi költségvetésbe."

Annyira bárgyú dolgokat ráadásul összefüggéstelenül írsz, hogy az már visít!
Ugyan miből? Az akkori befizett (levont) Klári néni általi 300 Ft, már akkor elment Joci bácsi műtétjére, amikor le lett vonva. Ráadásul figyelembe kellene venned az inflációt is! UGYAN EZ VAN A NYUGDÍJAKKAL IS: NEM NEKED GYŰJTIK, HANEM TE FIZETED PISTA BÁCSI NYUGDÍJÁT MOST PER PILLANAT!!! Ugyan miből állja az állam? Szerinted az állam miért van jelenleg összesz@rva? Csökkenő népesség mond valamit neked? Szerinted miért kellett a TBjárulékot Adó-ra átírni? Szerinted???? Szerinted ha egy dolgozó ember béréből kapásból levonnak 46%-ot, majd a fenntmaradó 54%-ra pedig kivetnek 27%-ot szerinted abból még lehet valamit is levonni???? legalább az előtt gondolkozzál már egy kicsit, mielőtt ilyeneket leírsz! Tessék menni a parlament elé tüntetni, hogy nem STADIONOKAT,4-es METRÓKAT AKARTOK, hanem NORMÁLIS EGÉSZSÉGÜGYET.

""hogyan bizonyítod be, hogy valaki dohányzik-e vagy sem? Vagy iszik?"
Egyszerű vérvizsgálatból. Eléggé gyorsan ki lehet deríteni mindkettőt."
Passzív dohányzás mond neked valamit?

"" A kövérek előjönnének azzal, hogy ők nem esznek sokat, "csak" hormonproblémáik vannak... stb."
Egy szép alapos vérképből kiderül, hogy van-e hormonproblémája, vagy nincs. "
Ezt szépen ki lehet játszani: majd a vérvizsgálat előtt beszerez legális/ illegális hormont, aztán a vérében lesz... Más egyéb "okos" ötleted van??

magam adom 2014.05.06. 11:00:23

@carrie 2014:
Visszakerestem egy korábbi "beszélgetésünkre". Idén, március 20-án olyan kérdéseket tettél fel egy poszt kapcsán, ami nem utal arra, hogy valóban egészségügyi szakdolgozó lennél. Pl:
"Egyébként vérvételt hivatalosan ki csinálhat? Asszisztens vagy nővér? "

"A zöld/kék szín az nem a műtősöké?"

"Apropó,jut eszembe: hadd kérdezzem meg, hátha valaki itt kenterből tudja rá a választ:
röntgen felvételt ki értékelhet ki?
"Mármint ki az a személy aki az asszisztensnek szóban mondja? Bárki ehet aki Dr.?
Ugyanaz a személy is kiértékelheti, aki rtg-re utalja be a beteget?
Minden esetben kell az rtg-ről leletet készíteni?"

"(bocsi a hülye kérdésekért...)"

"De akkor a fogászati asszisztens feljebb van mint egy ápnő? (csak kérdem: régi rendszerben szki után volt 2 év híd- akkor kapott az illető felnőtt/gyerekorvosi ápnős végzettséget (utána fősulin ugye diplomás ápnő) , ha nem 2 év hídra mentél hanem az szki után fogászat asszisztens képzésre, akkor az lettél.) Csak valahogy számomra furcsa, hogy egy asszisztens kell egy gép kezeléséhez... jobban el tudom képzelni azt, hogy kapnak egy gépet, akkor odamegy egy muksó és kb 10 perc duma alatt elmagyarázza az ott dolgozónak, hogy melyik gombot nyomja... vagy hozzájuk vágnak egy leírást... (jobb esetben)"

Ezek itt mind tőled vett idézetek. Ne mondd, hogy ezek a kérdések olyan nagy egészségügyi tájékozottságra vallanak.
Ha cirka 1,5 hónapja nem voltál tisztában az asszisztens-képzéssel, az ilyen-olyan kompetenciákkal, akkor mostanra hogyan képezted magad szakértővé?

hagymi 2014.05.06. 11:02:49

@carrie 2014: Ezek szerint te orvosként végeztél, hogy "látó" vagy? Ezt nem hiszem, az írásaid alapján ordít rólad, hogy közöd sincs az eü-hoz, de még természettudományos képzésed sincs. Az írásaimra érdemben nem válaszolsz, csak a személyemet támadod, pedig biztos, hogy több közöm van és lesz az eü-höz, mint neked (például értem az olyan fogalmakat, mint mikrobiológia, molekuláris biológia, stb., ami már kezdésként sem elhanyagolható). Még egyszer kérdezem: pontosan mit látsz te?

magam adom 2014.05.06. 11:04:27

@Tempus-Anh: Hát, abból tényleg öröm volt tanulni. És jó mostanság is le-levenni a polcról, csak úgy. És a nyolcadikos gyerekem biológia-tanulását is meg-meg támogatom egy ábrával.

hagymi 2014.05.06. 11:08:32

@kheiron: Ez a gyanú bennem is felmerült már sokszor :)

magam adom 2014.05.06. 11:09:27

@carrie 2014: Nos, carrie, az általad preferált képzési rendszerben tanult orvost biztosan be lehetne csapni egy kis orális hormon-pótlással.

magam adom 2014.05.06. 11:10:31

@magam adom: helyesen: egy-egy ábrával.

Tempus-Anh 2014.05.06. 11:15:28

@magam adom: Örülök, hogy Számodra is hasznos volt és ma is az.

carrie 2014 2014.05.06. 11:45:12

@Tempus-Anh:
Én ezt nem kérdőjeleztem meg soha.

Pont ezek a dolgok amiket nem értek:

1.ha jó a képzés kérjék el az árát is. 1 külföldi diák tandíjából, 2 magyar orvost képezzenek idehaza... (és a gond megoldva. De hová is megy el a külföldi diákok által befizetett összeg? jó kérés, ügye?)

2. jelenleg ez a tizen-huszon valahány éves képzés (szerintem egyet értesz velem) iszonyat sokba kerül (a költségvetésnek). És most súgok csak neked valamit: az orvosok fizetése azért van a béka segge (bocs) alatt, mert így finanszírozzák vissza (kussba) a költségvetésbe az oktatásukra szánt összeget (most vonatkoztassunk el attól, hogy valaki itthon tanult költségvetési pénzen, majd kiment külföldre, így megjelent egy pl 20 millás kiadás szemben a nullás bevétellel) . Persze becsületesebb lenne (és persze láthatóbb is) ha a papírotokon az szerepelne: pl.: bruttó 500 ezer, ebből levonva 300 ezer a húszéves ingyenes képzési költség havi díja... de könnyebb mindig másra mutogatni, úgy ahogy Ti is azt mondjátok, hogy nincs pénz, ugyanígy az állam is azt mondogatja, hogy nincs pénz emelésre (persze, stadionokra, meg műkincs visszavásárlásra van? ez nem ellentmondásos? nah mindegy)

Abból indultam ki(!), hogy ha rövidítve lenne az orvosképzés (nem lenne annyira részletes), nem kerülne annyiba a költségvetésnek (lehet bizonyos területen elég lenne, ha az orvos csak a tünetek alapján belőné a diagnózist és kezelné, ha nem jön be továbbküldené szakemberekhez szakrendelésre, pl: mezei bőrdoki: elmész piros foltokkal a karodon, ránéz, felír egy kenőcsöt, megpróbálod, bejön, bejön, ha nem, akkor visszamész és továbbküld bőrgyógyászati SZAKrendelésre, akik jobban megvizsgálnak, mert részletesebben tanulták. A "mezei bőrdokinak" szerintem nem kellene időt (több évtizedet) eltöltenie az egyetemen azzal, hogy mikrobiológiailag milyen folyamatok zajlanak le, meg a genetikával sem kellene foglalkoznia: csak tünet felismerése, diagnózis, kezelés, továbbküldés. Ennyi. Ennek a következménye az lenne, hogy a 10 betegből 9 átlagos lenne (mint úgy általában) és egy kerülne csak szakrendelésre. Mivel ez a "mezei orvoslás" kevesebbe kerülne a költségvetésnek, több pénzt tudnának fordítani a "szakrendelésekre/orvosokra/ beavatkozásra". Ez ugyanolyan amit nem értek, hogy pl vérvételhez miért kell "diploma", vagy "szakember"? Vagy ágyazáshoz miért kell diplomás végzettség? Azt bárki meg tudja tanulni, elég ha 3x megmutatják valakinek (lsd 15-16 évesek anno) és még 3x ott marad egy szakember mellette és felügyeli. Ennyi. Erre a költségvetés miért alkalmaz "szakembereket"? Az hogy felcímkézni egy vacu-t, vért levenni, majd továbbküldeni, ehhez miért kell szakképesítés? Miért dobunk ki ilyenre havi pl 120 ezret, ha ezt egy 60 ezres kategóriával is tudnák pótolni?? Akinek meg laboros végzettsége van, annak a tehetségét ne pazaroljuk már el vérvételre... :)

AZ orvosi képzés "lerövídítését" nem tényleges lerövidítésként szántam, hanem ésszerű elosztásnak: pl: diák tanul 2 évet az orvosin, majd el kellene mennie "mezei orvosnak" egy évet gyakorlatozni valahová. (gyakorlatért kapna gyakornoki pénzt, persze 1-2 hetes betanítással, könnyebb esetek átadásával, vagy ő lenne az (amire ügyebár soha nincs idő) aki a betegeket tájékoztatná, és a kérdéseikre válaszolna) Majd ezt követően vissza a padba, tanulna újabb 2 évet (uazokkal a csoptársakkal, d emár részletekbe menően), és ismét egy év "terep" gyakorlat...stb.

Azért érezném szükségesnek, hogy az orvos először tanulja meg a tüneteket felismerni, beazonosítani, kezelni mert ezzel két év alatt ifjú titánokat lehetne az eü rendszerbe belevenni (nekik is jó lenne, mert az elmélet tényleges valós tapasztalatokkal egészülne ki, és lehet a tananyagot jobban megértenék részleteibe, még mielőtt azt tanórán lenyomnák neki, tudod : ez a "jaj, ezt valahonnan már tudom" és jobban beépülne, meglátnák az összefüggéseket) És talán az ifjú titánok 5-6. év végeztével nem azt érzenék, hogy nincs semmi jogosítványuk... nem értenek semmihez, nulla élettapasztalatuk van...

...miközben a lakosság is jól járna, hisz "olcsóbban" (gyakornoki fizetés) jutna eü alap-alap ellátáshoz, gyorsabban pörögnének a szakrendelések (értelemszerűen alapesetek nem kötnék le a professzorok drága "idejét"), rövidülne a várólista. AZ az orvos aki sebész nem lenne berángatva szakrendelésre (cöcöcö) ,hanem neki csak műteni "kellene"...
... az állami költségvetés is jól járna, hiszen "olcsóbb" munkaerő mellett maradna pénz pl: gépek, műtétek TB finanszírozására...

És van alapja: hisz hány naiv beteg ember tudja magának belőni az internet által a saját (sokszor) pontos diagnózist? Ők sem tanulnak genetikát meg minden ilyet: csak a tünetek alapján indulnak el.

(szóval remélem most már érthetőbb az egész amit írtam és átment az üzenetem lényege: lakosság sz@rban van, kevés az orvos, sok a beteg, kevés a fizetésetek (akik 10-20 éve praktizálnak), nincs eszköz, kevés kö.vetési a pénz... stb erre kínáltam megoldást) :)

carrie 2014 2014.05.06. 11:59:21

@magam adom:

Nem biztos hogy orális (egyébként meg per os, de mindegy), lehet még parenterális: rektális, vagy anális (vagy banális mint a hozzászólásaid XD), ezen kívül iv, im, meg sc. i.tracherális, i.pulmonáris, szublingvális, vaginális, okuláris, nazális, ...etc. Soroljam még?

Ja bocs a kenőcs kimaradt :) mert ÜGYEBÁR léteznek olyan növényi összetevők, melyek olyan hormont tartalmaznak (transzdermális)... :D De semmi gond, okoskodj csak nyugodtan :) Hajrá!

magam adom 2014.05.06. 12:09:19

@carrie 2014: Veled ellentétben, én nem okoskodtam.

carrie 2014 2014.05.06. 12:17:07

@magam adom:
:)

Lehet csak egy teszt volt, hogy azok aki itt eü-söknek vagy NETÁN dr.-nek vallják, vajon mennyire is eü-sök... tudod, messziről jött ember azt mond amit akar magáról, viszont a konkrét tudást ami valójában az mögött van azt nem tudja csak úgy "mögé" hazudni... vagy benne van a szakmában és kenetrből tudja, vagy nem...

Vond le a konzekvenciát és aludj rá egyet... ;)

magam adom 2014.05.06. 12:56:05

Jujjjjj, ez nagyon átlátszó!!!! A konzekvencia levonva.

carrie 2014 2014.05.06. 12:58:47

@magam adom:
Csak leírtam egy részét annak amit tudok, és amiről úgy gondoltam, hogy esetleg elkerülte a figyelmedet :) Istenem, emberekből vagyunk: van olyan amihez te értesz jobban, van olyan terület amihez meg más. Ezen nem kell ennyire kiakadni. Vannak hormon tartalmú növények is (ha érdekel nézz utána (szak)könyvekben, van egy hasonló: valamilyen Maria Tre...... a szerző, nem tudom most pontosan, meg vannak forgalomba kapható csírák is amelyek szintén hormont tartalmaznak...) Gondolod, ha ezen múlna az hogy valaki 50 ezer TB-t fizet vagy csak 20-at nem lennének trükkök? Rokkantnyugdíjas igazolvány kiadásával is volt az utóbbi években visszaélés, nem? ha azt vesszük akkor ez havi +30 ezres kiadás, éves szinten 360. Ha csak a felét vesszük szerinted melyik orvos az, amelyik nem lenne megkenhető???

Amit meg nem tudok, vagy tudom, hogy tudok, csak más "felsőbb rendűnek érző lény" megkérdőjelez, azt meg megkérdezem, abból kiindulva hogy tévedhetek. Bár mondjuk az igazán vicces, hogy te is állítasz valamit, én is állítok valamit, a szakhatóság is állít valamit (tegyük fel egy és ugyanazt) de a "felsőbb rendűnek érző lény" még mindig azt állítja hogy neki van igaza... most üssem le?? :D vagy nyomjam fel a szakhatóságnál? Na de most komolyan?!?

Az asszisztens meg az ápnőt azért kérdeztem, mert már találkoztam olyannal, hogy asszisztens létére ápnői feladatokat végzett el, és fordítva. Azt hogy ezt legálisan tették-e vagy sem, nem tudom, mivel kórházanként ez is eltér. Egyszer megjegyeztem,hogy azt hittem ebben nem kompetens az adott személy, de erre csak azt kaptam, hogy kevesen vannak, és sajnos csak így tudják megoldani. Hát nekem mindegy hogy ápnő vagy asszisztens csinálja / végzi az adott munkát (ha van ideje és kedve) csak ne legyen belőle gond...

Másrészről azért te is beláthatnád, hogy ha valaki ír valamit és arra 9 rosszindulatú, kötözködős komment jön, és a 10. komment a tiéd, akkor az ember azt a 10.et már "előzményekkel" feltüzelve olvassa, értelmezi, írja meg... nagyon nem szeretem, mikor ennyi ember csak a "rossz" indulatot AKARJA meglátni egy lehetséges változásban, és nem néz a dolgok mögé, hogy vajon mi lehet az alapja, vagy mit lehetne elérni még, és mint a keselyűk a döglött egyedre csapnak le egymás után...

[ egyébként ha észrevetted, senki sem mer semmilyen ötlettel, próbálkozással itt előállni, mert annak az a vége, hogy "hülye vagy", "nem értesz hozzá", persze a dolog ironiája az hogy aki ezt mondja ő maga meg sem próbál gondolkozni, SAJÁT ötlettel előállni: csak rögtön hülyézik... annak ellenére hogy tisztában van azzal: a mostani rendszer sem tökéletes...lenne mit csiszolni rajta...]

carrie 2014 2014.05.06. 12:59:51

@magam adom:
na már megint mi átlátszó? :)

magam adom 2014.05.06. 13:04:05

@carrie 2014: csak a komment első bekezdésére reagálok: Maria Treben. Ismerem a könyvet. a polcomon tudhatom. A többire most nem érek rá, mert a betegellátás felé fordítom a következő 8 órában a figyelmemet. De később visszatérek (úgy Alien módra), s reflektálok.

carrie 2014 2014.05.06. 13:11:21

@magam adom:
Ja-ja az lesz az!
Szerintem abba benne lesznek...
Na látod? Te egyből tudtad a nevét, és tudtad miről van szó :)

oké :)

Kellemes napot!
:)

(remélem nem olyan alienként térsz vissza amelyik éles fogával kenetrből leharapja a fejemet :D )

Tempus-Anh 2014.05.06. 14:07:17

@carrie 2014: Nem vagyok a költségvetés kiszámolói közt, fogalmam sincs, hova mennyit költenek. Mindenesetre a magyar diploma ÍGY van elismerve illetve a szakképzési rendszerbe került orvosok szakvizsgáit is csak így fogadják be a többi EU államok, ha valaki kimegy. Bizonyára vannak ésszerűbb megoldások, de a képzés róvására én nem hoznék olyan döntést, ami a későbbiekben hátrányára lenne a medikusnak. Amúgy ebben a szakmában iszonyat sokat számít a tapasztalat. Azon túl, hogy nagyon kell az a hat év, amit az egyetemen el kell tölteni, a megszerzett gyakorlati tapasztalat (és kötelező továbbképzések) teszik azzá a szakma művelőit akik, úgyhogy a régi, sokat látott, magát fejlesztő, folyton tanuló orvos értéke az idő függvényében nő.

Tempus-Anh 2014.05.06. 14:13:48

@carrie 2014:
A rendszered végeredménye (a mai fizetések felére csökkenése) szerinted jobban itt tartaná az orvosokat? Mondjuk annyiban igen, hogy ilyen képzettségű "mezei" orvost a világ egyik állama sem fogadna be az egészségügyébe.
Mussolini Salói Szociális Köztársaságának voltak, ha jól emlékszem, ilyen tervei az olaszokkal.

she_wolf 2014.05.06. 14:41:47

@Tempus-Anh: Akkor valamire nagyon nem jól emlékszem, mert ez 2 kötetből áll, és a több kötetes könyveket együtt szoktam mindig megvenni Ez így van a mai napig. Rózsaszínes, papírborítású, és keményfedeles könyvek....Ha valaha feljutok a padlásra, és a kezembe akad, megírom:)) Vagy utánanézek a neten.

she_wolf 2014.05.06. 14:52:29

@carrie 2014:
"Mitől számítana valaki alkoholistának, mennyiség, minőség vagy hogy? Erre mindenki azt mondaná hogy nem cigizik, nem alkoholizál."

"Egy valamit jól jegyezz meg! Mindenki alkoholista, aki többet iszik a kezelőorvosánál." Idézet, már nem tudom, honnan:))
Te carrie! Szeretsz szenvedni? Csak azért kérdezem, mert már többedik napja rúgatod szét a segged:)

Kovács Nóra Anna 2014.05.06. 14:59:10

@carrie 2014:
Most látom, hogy írtál, bocs, válaszolok:
Igen, prof V-hez mentem, és Dr K-hoz kerültem általa. Prof kicsit bosszankodva vette tudomásul, hogy bajom van, de szó nélkül intézkedett (bár az is igaz, hogy annyi agyam volt, hgoy a magánrendelésére jelentkeztem be, ez máshol volt helyileg), és ott adtam elő a klinikás panaszomat a beosztottjára). Másnap reggelre be kellett mennünk, lányról egy csomó rtg. készült, és ő maga is tüzetesen megnézte, együtt dr K-val, és így tett minket Dr K kezébe (egy fillért sem fogadott el).
Fizetni a ráépített fogszabiért 80 ezret kellett, menet közben már semmit, msot az éjjeliért talán párezret, szóval anyagilag teljesen rendben van.
Azt, hogy együttműködünk, csak egy pld-ban írtam alá, valóban.

carrie 2014 2014.05.06. 15:27:40

@Tempus-Anh:
Mitől csökkenne a fizetésük???? Pont ellenkezőleg! Egyik oldalon megtakarítás, másik oldalon bérfejlesztés... a fejlesztést nem csak adók növelésével lehet elérni, hanem az erőforrások megfelelő helyen való racionálisabb felhasználásával!

Tudod, egyetlen egy baj van a mostani rendszerrel: b@szhatjuk a jól képezett orvosainkat, ha
1. nem magunknak képezzük és kihúznak külföldre,
2. kevesen lesznek és kiskirálynak érzik majd magukat (ez senkinek sem jó)
3. több hónapos/éves várólisták vannak... nem kívánom neked azt az érzést, hogy egy vizsgálatra várnod kelljen 1/2 évet, hogy kiderüljön rákos vagy-e vagy sem...ha igen akkor mennyit rontott az eseteden a 1/2 év várakozás...

Nem olvastad át rendesen: mondom még egyszer:
pl vérvétel: ne képezzünk már diplomásokat csak vérvételre (pl 4-5 éven keresztüli oktatásban majd aztán havi 120 ezerért), ha kb 15 perc alatt valakit (utca emberét is) havi 60 ezerért be lehet tanítani... számold ki, hogy a költségvetésben ez mennyit jelentene. Szorozd be kórházak számával, meg mondjuk azt kettővel (feltételezve hogy egy kórházban 2-en vesznek vért állandó jelleggel, de megsúgom többen). És ez csak egy példa volt. Ez a pénz az adott helyen megtakarítást jelentene. Ez azt jelenti (baromi egyszerűen), hogy amit megtakarítasz egyik oldalon, azt a másik oldalon elköltheted: pl bérfejlesztés etc, miközben nulla szaldós a végeredmény, csak észerűbben használtad fel.

Az hogy az ifjú "mezei" titánok kikerülnének terepre gyakornoki fizetéssel, ez megint miért zavar? Legalább fogják érezni, hogy lépkedhetnek előre a ranglétrán. (tudnák finanszírozni saját fizetős képzésüket, nem kellene hitel nekik...) Viszont amit a mezei titánok meg tudnának oldani, az megint csak megtakarítást jelentene a rendszerben: hisz egy szakrendelésen szakemberek ülnek (drága pénzért)... miért kössük le ezeket az értékes erőforrásokat olyan esetekre, amelyet egy "mezei" ifjú titán orvos palánta is meg tudna oldani? (te sem fordulsz iügyi orvosszakértőhöz 120 ezerért minden egyes alkalommal, nem?) ne kelljen ezt már ennyire alacsony szinten magyarázni, mert nem fogom, és tudom hogy te ennél azért sokkal okosabb vagy :)

Megfelelő embert, a megfelelő időben, a megfelelő helyen...

she_wolf 2014.05.06. 15:36:17

@carrie 2014: Eddig csak poénkodtam, de most már komolyan mondom, hogy hülye vagy.

"Na és te mennyit láttál élőben? Vagy kiderül, hogy eü-ben csak adminisztrációs feladatokat láttál el???"

Jónéhányat láttam. Rühellem az adminisztrációt.

"Látszik még nem jártál egyetlen egy boncterem környékén sem. Persze szép. Aha, ja, könyvekből biztos szép. De vajon akkor is szép, mikor az ember máját a mérlegre "b@sszák", mint a hentes a húsboltban? Akkor is szép, amikor kitömik a halottakat a saját ruháikkal, hogy a súly azért meglegyen? Nem tudom te milyen mesekönyveket olvasgatsz, de az hogy egyszer sem voltál még a boncterem közelébe azt már most előre borítékolom..."

Azért ne vegyél rá mérget. Bármilyen hülye is vagy, azért biztosan csinos, fiatalka vagy. Kár lenne, ha meghalnál:)
Nem basszák mérlegre a halott máját, ezt a tiszteletlenséget még a legutolsó boncmester sem engedheti meg magának. A halottat nem tömhetik ki a saját ruháikkal, mert az átadás tárgyát képezi a hozzátartozók felé. Papírtörlőt használnak erre a célra (ha még minden úgy van, mint kb.25 éve volt), és nem a súly miatt, hanem az öltöztethetőség miatt kell az üreget kitömni. Tudod: hogy ember alakja legyen, amit a hozzátartozók által vitt ruhákba majd felöltöztetnek, hogy a temetésem némi emberi formában búcsúzhassanak el tőle a szerettei.
Igen. A kórbonctan szép. Az, hogy te hol láttál olyanokat amiket itt megemlítesz, nem tudom, de elképzelhető, hogy boncterem helyett vágóhídon jártál:)
Láttam jópárat szülővárosomban, és Budapesten is, a SOTE egyik komplexumában is. Sehol nem tapasztaltam azt a bánásmódot, miről te brekegsz.

"A stílusod, és az általad megfogalmazott mondatok minősége hűen alátámasztja ennek az állításnak a helyét, okát, aktualitását és törvényszerűségét!"

A stílusom és az általam megfogalmazott mondatok azt tükrözik hűen, hogy éppen kivel, milyen emberrel beszélek. A hülyét pedig simán lehülyézem.
Valami azért bassza a csőrömet: te, mint nem eü. dolgozó milyen engedély birtokában lehettél jelen akárcsak egyetlen boncoláson is?

she_wolf 2014.05.06. 16:01:55

@carrie 2014: Nem savazlak, te kis buta:) Csak éppen megjegyzést fűzök ahhoz, ami nem tetszik, vagy határozottan tudom, hogy hibás. Mindössze ennyiről van szó. Ha te ezt savazásként érzékeled, akkor hülye vagy, és fordulj értő szakorvoshoz:))
Én arra indulok be, ha valaki ellentmond önmagának, ha hazugságon kapom, ilyesmi....Tempus másra indul be:)) Tempus neurológus főorvos, én ex-eüs.

"Hozzászólásaid színvonalával sikerült kiállítanod saját magad szegénységi bizonyítványát és hűen alátámasztanod [ha már elméletileg az eü-ben dolgozol?!]az eü-sök a hozzáállását az emberekhez.."

Te nem az "emberek" vagy. Te egy emberke vagy, aki hülye.

"Szállj magadba (ne is kicsit, hanem nagyon)!"

Ez a "szállj magadba"....kérlek, ezt ne! Anyám mondogatta, ha normális mondat nem tudott kijönni a száján, és anyámat nagyon nem szerettem. Ne akard, hogy ne szeresselek, jó gyerek vagy te, csak egy kicsit hülye. Ja, hogy 120 ilyen jellegű mondat elhangzott már tőlem. Lesz még több is ha így folytatod, nyugi:))

carrie 2014 2014.05.06. 16:16:31

@Kovács Nóra Anna:

Semmi gond :) Köszi hogy írtál!

Okosan tetted, nem is hiszed el mekkora szerencséd volt! :)
Az az V.kerben van, ügye!? félemelet... ;) Hallottam olyat is, aki délelőtt után oda ment du.-án is (mindig akkor rendel), hasonló panasszal és visszairányította, hogy ezt miért nem ott intézik el?, majd másnap délelőtt beszéljék meg az irodájában, mert most magánrendelést tart... és mondjuk ezt nem éppen cukormázas / habos-módon adta elő, hanem csapkodva....
[egyébként az ottani fiatal fogszabályzó orvosok akkor kerülnek ki az egyetemről... ezért van az hogy van pár elégedetlen "ügyfél" akik szólni mernek - érthető okokból ha már közel 100 ezret fizetnek. De nagyon nagy szerencséd volt, hogy legalább mertél szólni...]
Azért kérdeztem ezt az egészet, mert gondoltam leszek jó fej és szólok hogy, nála ha valaki ki meri nyitni a száját egyből "problémás páciensnek" állítja be a háta mögött, az ember arcába belemosolyog, meg előadja, hogy semmi gond nincs, de ahogy hátat fordítanak neki, úgy képes a kést is belevágni meg megforgatni az illető hátába. Hallottam róla olyan sztorikat (hajaj) , hogy azt hittem leülök. Később véletlenül összeakadtam két páciensével is (random módon, később derült ki, hogy oda járt, pont úgy mint itt: utólagos rákérdezéssel :) ), és kiderült hogy köszönőviszonyban sincsen a dr. V. által elmondottakkal (eléggé kiszínezi a sztorikat, bár jó néhány kollégája tudja ezt róla, csak ő nem tudja, hogy tudják róla, szóval érted?)... Na csak gondoltam szólok, hogy lehet jobban jártok, ha nem nagyon terveztek vele (még magánban sem) hosszabb távon :( [sajnálom hogy ezt kell írnom egy orvosról], akkor már inkább dr. K. neki is van minimum annyi tapasztalata, ráadásul a kommunikációval sem áll hadilábon :) és ha jól tudom 3-4 utcával feljebb rendel mint V...

Ezek szerint jól jöttetek ki belőle! :)Gratula a sikeres fogszabályozáshoz!
És ha jól sejtem már a kivehetős fogszabályzó végefelé jártok?! :)

carrie 2014 2014.05.06. 16:24:05

@mig54:
"Valami azért bassza a csőrömet: te, mint nem eü. dolgozó milyen engedély birtokában lehettél jelen akárcsak egyetlen boncoláson is?"

XD XD XD XD

Szerinted? (ez csak költői kérdés)
"nesze neked" még egy puzzle darab ;)
lassacskán csak összeáll az a bizonyos kép ;)

Kovács Nóra Anna 2014.05.06. 18:56:04

@carrie 2014:
Szia!
Hát, a bizonyos prof modora az valóban hagyott némi kívánnivalót maga után, még a magánban is.
(De az érdekes, hogy a neten, előtte kb. egy 6-7 évvel korábban készült írásban az égig magasztalták többen őt.)
Igen, a vége felé járunk, szerintem a bölcsifogak húzásával vége lesz.
Nem is tudtam, hogy dr K-nak is van magánrendelője, ezt az infót megjegyzem, mert lehet, hogy kellhet még valamikor.
Amúgy igen, az említett intézményben az átlagéletkor kb. 25 év:(
De ahogy hallottam, a Szentkirályiban sem jobb, ott is totál kezdőkkel van tele.

she_wolf 2014.05.06. 19:11:56

@carrie 2014: Köll a fracnak, van itthon éppen elég, valószínűleg sokkal szebbek, és igazabbak, mint te vagy:( Téged meg az fejtegessen, akinek nincs jobb dolga.

zunuke 2014.05.06. 23:22:48

@desw: Neked ez az "alkesz" és "dohányos" már valami mánia?
Kezdjük ott,hogy tíz alkeszből kilenc nem megy orvoshoz.Esze ágában nincs elvonóra,vagy bármi más kezelésre járni tehát ez egy jó nagy marhaság,hogy ennyi meg annyi pénz megy el rájuk.Nem kezeltetik magukat,inkább megdöglenek.
A kövérek nem minden esetben azért kövérek,mert halálra zabálják magukat.Lehet az súlyos más betegség is,nem gondolod?

zunuke 2014.05.06. 23:42:58

@csakmotyogok: Szívem,én leszakadok rólad,csak akkora hülyeségeket irkálsz,hogy nem győzök röhögni.Már ha igaz az egész,a nagy adózásoddal kapcsolatban.Itt bármit lehet írni..

-Ha unod,hogy mások helyett fizeted a járulékokat,akkor menj tüntetni.Fogj meg egy táblát,és ülj le a parlament elé.

-Én nem,de te elvárnád az 5 csillagos ellátást,ahogy olvasom a felháborodásodat.Hál'istennek ritkán járok orvoshoz,de már rájöttem,hogy ha borítékolok,akkor ha nem is öt, de négy csillagos ellátást azért kapok.Baj?Jattoljál te is mókuskám és akkor kinyalják a hátsód.Ne a befizetett járulékok urán akarj gyógyulni.Vedd elő a bukszát.

-A rákos gyerekek itthon mindent megkapnak? Szerinted.Úgylátszik még nem volt a közeledben olyan család,ahol ilyen kezelt beteg gyerek van.Szóval ez a másik nagy hülyeség amit itt elhintesz barátom.

-Dr.Kende Pétert (most devizás ügyvéd lett)összetéveszted az öreg fószer Baloghal,aki valóban az alapítvány pénzét nyúlja,és az ügyészség vizsgálódik per pillanat.Mielőtt összekeversz mindent,tájékozódj már egy kicsit innen meg onnan.Ja és te szakadj le rólam.

jogalany 2014.05.07. 01:14:15

@kheiron:
Az adóhivatal állapította meg pár éve a 80 milliárdot, mint eü paraszolvencia mértéket.
Az, hogy van orvos aki többet kap és van aki alig, az a Ti vagyis az orvosi kar problémája, mert köztetek nincs szolidarítás, csak vak kirablása a betegeknek. Akitől jobban fél a beteg, az többet ad. Miért, mert legközelebb is ugyanoda megy, oda adnak beutalót.
Szívesen menne a csipő protézisos beteg, pl. kaposvára, mert ott jó mütőasztal van és hamarabb gyógyul a beteg, de nem mehet, mert körzetek vannak. Vagy kenőpénz. Így már van akiknek havi akár sok millió is jut, és van akinek kevesebb. Menj Bfüredre vagy a Városmajor u-ba és meglátod, milyen autóik vannak az orvosoknak.
Vagy ott van a transzplantátumok sorsa, akinek van pénze sorra kerül, akinek nincs az meghal még mielőtt tizedszer sorolnák hátrébb.
Abban az országban ahol köztudottan csalnak a lottóval (hogy a fenébe nyerhetett a doktorit csaló smittelő 3,5 milliárdot?) és senki nem tesz semmit, azt hiszed a sorrend nem befolyásolható?
Mikor én befeküdtem és egy nőhöz akart a ov. főorvos tenni, megmondtam hogy ahhoz semmikép nem szeretnék, mert az nem orvos - csak papírja van róla, simán átrakott egy másik orvoshoz, nem is kérdezett semmit.
Miért nem teszitek ki magatok közül a rosszakat, menjenek gyilkolászni angliába, miért nem teszitek azt amit a pincérek, hogy a borravaló közös és nap végén szétosztják?
Miért?.....mert a pénzért még egymást is megölnétek, olyan pénzéhes a magyar orvos átlaga.

csakmotyogok 2014.05.07. 07:10:54

@jogalany: Megbecsülte a nagyotmondó' betegek kijelentései a lapján. Az osztható 10-el.

magam adom 2014.05.07. 20:05:12

@carrie 2014: Most folytatom, amit tegnap elkezdtem.
Átlátszónak a múltkori "beszélgetésünkre" adott magyarázatodat tarom, miszerint csak tesztelted a hozzászólókat, tényleg eü-dolgozók-e.

Felsoroltad, hogy szerinted hogyan lehetne hormont(hormonokat)beadni. Tisztában vagyok azzal, hogy a szervezetbe többféle módon juttathatóak be hatóanyagok. Itt nem is ez a lényeg. Az ötletet tartom baromságnak. A történet eleje ugyanis az volt, hogy ha mindenki több eü-hozzájárulást (adót) fizetne, illetve mindenki fizetne, akkor több pénz jutna az eü-re. ( Valaki felvetette, hogy az önsorsrontóak fizessenek többet. )Ezzel kapcsolatban felmerült, hogy a több pénzből több futná nemcsak az ellátás színvonalának javítására, hanem a bérek rendezésére is. Szerinted ki (melyik orvos) vállalná, hogy mindenféle sárkányfűárustól vett kegyszert adagoljon úgy egy önsorsrontó elhízottnak, hogy az hihető legyen? ( Hiszen az általad javasolt képzésben nincs szerepe a farmakológiának sem )Én nem gondolom, hogy erre bárki is vállalkozna.

A képzés változtatásához nem adok tippeket, mert szerintem nem én vagyok, aki erre hivatott. A magyar orvosi képzés igen jó hírű. Nem véletlenül fogadják külföldön olyan jó szívvel a magyar orvosokat (és egyéb eü-i szakdolgozókat).
A mezei bőrdokihoz pedig annyit: ne akard, hogy a különböző nyavalyáidat mezei bőrdokik kezelgessék, vagy bejön, vagy nem alapon.
A jelenlegi rendszer egyébként (ha benne dolgozol, tudnod kell)éppen olyan módon működik, hogy az egyszerűbb eseteket, a rutin dolgokat a rezidensek végzik. És minél bonyolultabb, összetettebb egy probléma, annál nagyobb szaktekintélyek veszik kezükbe(szárnyuk alá) az esetet. Erre vannak a konzíliumok. Ezért van az, pl. hogy az anginát a megyei kórház kardiológiáján gyógyszerezik, követik, de ha a baj nagyobb, akkor stentelésre, cryoablatiora, bypass műtétre, stb. az erre specializálódott egyetemi klinikára, osztályra küldik.

Az utolsó mondatoddal viszont egyetértek. A mostani rendszer nem tökéletes. De mondj valamit, ami tökéletes. Olyan nincs. A jelenlegi egészségügy ezer sebből vérzik. Mint ahogyan a régi is vérzett, és az elkövetkező is fog. És mint bármelyik ország egészségügye. Hiszen tökéletes sehol nincs. Csak másmilyen.

Amikor azt mondod, hogy vérvételre az utca emberét kell betanítani cirka 15 perc alatt, akkor én meg azt mondom, hogy a Te vénádat dikicselje az, aki az utcáról beesve ennyi idő alatt tanult meg vért venni 60 ezerért. A laborasszisztensi munka nem csak abból áll, hogy vénát szúr és vért vesz kémcsőbe egy betanított munkás.

Ha valóban egészségügyi dolgozó vagy (elárulhatnád egyébként, hogy milyen vonalon, s mit ténykedsz), akkor miért mondod azt, hogy a professzionális szintű tudásra nincs szükség a különböző szakterületeken?

csakmotyogok 2014.05.07. 20:50:41

@magam adom: Sztem konyhalány egy kórházban, vagy eljáró, vagy beosztott adminisztrátor,a ranglétra legalján.

carrie 2014 2014.05.07. 21:40:36

@magam adom:

Nanananana! Valamit iszonyatosan félreértesz:
"Szerinted ki (melyik orvos) vállalná, hogy mindenféle sárkányfűárustól vett kegyszert adagoljon úgy egy önsorsrontó elhízottnak, hogy az hihető legyen?Én nem gondolom, hogy erre bárki is vállalkozna."

Ezt nagyon félreértetted, mert azt mondtam, hogy:
1. Az emberek találékonyak (lsd: internet,h.tabletták beszerzése, növények...stb. nem adok több tippet)
2. Külön pont: vagy marad az orvos lefizetése... bár most jutott eszembe, h 1 laboros lekenése olcsóbb... :D no mindegy...
3. És lenne egy harmadik pont is de ezt sem szeretném leírni, mert nem akarok tippet adni.

"A mezei bőrdokihoz pedig annyit: ne akard, hogy a különböző nyavalyáidat mezei bőrdokik kezelgessék, vagy bejön, vagy nem alapon."
Öööö, mondjuk ismerek olyat akinél a bőrgyógyászati kezelése így néz ki... és a dokinak nincs tojáshéj a hátsóján. A mezei dokikat azért írtam, mert egy kezdő orvos tudja nagyon jól, h nem tud mindent: ezt általában szorgalommal pótolja (a dokik pályájuk elején lelkiismeretesek): tehát sokszor van az h otthon utánanéz a dolognak, vagy ha van olyan kórház könyvtárába. A kezdő orvos és a "vén róka" orvos között felfedezhető élesen elkülöníthető tulajdonságok vannak. Az idősebb orvos, inkább már rutinból nyomja az ipart, a fiatal meg még odafigyel az apróbb részletekre (és általában frissebb "az adatbázisuk"(=tudásuk), mint azoké, akik nem voltak rákényszerítve az utóbbi 5 évben a szakma naprakész ismeretére, csak arra hogy kreditpontokat "gyűjtsenek". Akkor egy másik példa, lehet úgy jobban átmegy: mamám pl nem szerette a vén ápnőket, mert azok leb@szták mellé a RR mérőt (még jó hogy magas lesz ilyenkor az ember vérnyomása, kinek nem?), meg a vacus csöveket és sity suty: gumi elő leszorít, tű beleb@sz, majd véna másik oldalon átszúr...tudod "rutin"... ezzel szemben egy ifjonc, legalább köszön, legalább van 1-2 kedves mondata az illetőhöz, és vár a gumileszorításos történet után 1 percet hogy könnyebb legyen vért venni: (mert tudja jól, (és ideje is van) hogy az időseknek több idő kell ahhoz hogy az adott területen vérbőség alakuljon ki: ne essen össze a véna (tudod amikor a tű odaszippantja az ér falát a tűhöz, és nem jön vér a vacuba). Meg tudod úgy általában: az ifjoncokat MÉG nem szippantotta be a kerék, MÉG nem fásultak bele... EZT kellene kiaknázni :D

"Erre vannak a konzíliumok."
Inkább úgy fogalmaznék, hogy "lennének"...
kevesebb műhibaperek, meg peren kívüli egyezségek lennének, ha az orvosok idejében felismernék, h ők ehhez kevesek, ÉS MERNÉNEK segítséget kérni... de neeeeem....

"A képzés változtatásához nem adok tippeket, mert szerintem nem én vagyok, aki erre hivatott." (...) "Az utolsó mondatoddal viszont egyetértek. A mostani rendszer nem tökéletes"
Pedig meglehet, hogy ki kellene nyitni a szádat, mert könnyű a pálya széléről elvárni hogy a rendszer egy jobb irányban mozduljon el. :-) És ezt nem csak neked mondom, hanem mindenkinek. Csak ebben az országban szokás lett (amit fentebb is leírtam) kényelmesen hátradőlni a székben és kvázi fikázni azt amit a másik kitalált. Persze hogy az ötlet nem tökéletes, ezért is kellene úgy meghozni a változásokat, hogy több szakmával egyetemben leülni és egyeztetni (ÉS NEM CSAK A VEZETŐKNEK), nem úgy hogy valaki a felsőbb szinteken kitalál valamit és tegyük fel 0 rálátása van, max életében 1x volt kórházban, de ő majd megmondja... (jó vicc) de sajnos ez így szokott történni. Érted ügye? :-) Ha az eü-ben dolgozó emberek bátrabbak lennének, vagyis bátrabban mernék kinyitni a szájukat, lehet már nem itt tartana a rendszer! hisz gondolj bele: egy pl egy cégnél az adminisztrációs gonddal küzdő részleg problémáját ki tudná a LEGHATÉKONYABBAN megoldani? Az igazgató, vagy azok akik benne dolgoznak?
...folyt...

carrie 2014 2014.05.07. 21:41:41

...folyt...

"De mondj valamit, ami tökéletes."
Ha megfigyeled akkor a világon szinte minden tökéletes, csak az embernek ne legyen köze hozzá :-)
Pl: Dzsungel :) ott semmi sincs ok nélkül és semmi sem hulladék, mert mindennek célja, értelme van. Vagy akár egy piros alma: meg lehet enni, ha elülteted a magjából növény lesz, a csutka meg lebomlik és a talajt táplálja, ezáltal visszakerül a körforgásba. De az ember leszedi a fáról (vagy gépekkel lerázza - gép=benzin, környezetszennyezés), aztán kiszállítja a boltokba (szállítás - benzin, kocsi - nehézipar, ismét k.szennyezés) műanyag ládákba (ami tönkremegy: műanyag előállítása is k.szennyezés), majd megy a vásárló vesz 3 db-ot és beleteszi egy műanyagzacskóba (. zacsi ismét k. szennyezés...), majd hazaviszi, megeszi: a magját, csutkáját kidobja a műanyag szemeteszsákba... :-) Csak gondold végig a folyamatot egy tojással (egy tojáshéj is ebből a szempontból az élet legtökéletesebb csomagolóanyaga...) na de félre a filozófiával: inkább te mondj egy olyan dolgot amely az ember alkotott és tökéletes (értelme van, célja van, és semmilyen szempontból sem k.szennyező)? :-) ezek után jól feladtam a leckét.... ;-)

"Amikor azt mondod, hogy vérvételre az utca emberét kell betanítani cirka 15 perc alatt, akkor én meg azt mondom, hogy a Te vénádat dikicselje az, aki az utcáról beesve ennyi idő alatt tanult meg vért venni 60 ezerért"
Miért szerinted egy ápnő a vérvételt hány évig tanulja??? Megmutatták neki 3x, megnézték tudja-e csinálni azt oszt kész :-) Bár a mostani "tapasztaltabbaktól" én rettegek, inkább magam vennék vért magamtól akár egy kézzel is, minthogy ... [nem fejezem be]

"A laborasszisztensi munka nem csak abból áll, hogy vénát szúr és vért vesz kémcsőbe egy betanított munkás."
A laborasszisztens maradjon a laborba, és ott végezze a feladatát :-)
Ez kb olyan mintha professzorral vitetnéd ki az ágytálat, nem? :-)

"miért mondod azt, hogy a professzionális szintű tudásra nincs szükség a különböző szakterületeken?"
Nem ezt mondom, hanem azt hogy bizonyos dolgokhoz nem kell professzionális szintű tudásra szükség. Ha meg nincs szükség, akkor ne pazaroljuk el az értékes forrásokat: pl:fenti eset prof. kontra ágytál... :-)

Véleményem szerint még meg lehetne menteni az eü-t, úgy hogy "kiszerveznék" (=alászerveznék) azokat a feladatokat amik nem igényelnek SPECIÁLIS tudást: mik ezek? pl: kórház- osztály: ágyazás, RR mérés, hőmérés, mosdatás...etc.Mert akkor talán a diplomás ápnő ott tudna lenni azoknál akik tényleg igénylik a SZAKtudását (pl: fuldoklik) (ezért is írtam, hogy régebben jobb volt pl a fenti rendszer mert ezeket a dolgokat egy 17-18-19 éves is MEG TUDTA csinálni: pl beteg csengetett, mert szomjas, de nem tudott felkelni: és hidd el ekkor nem a diplomás ápnő ugrott- hanem a szakközepes: odament megkérdezte, ha olyan megcsinálta, ha meg nem olyan szólt a d.ápnőnek.)Ennek eredménye az lenne, hogy nem lennének leamortizálódva a d.ápnők... nem lennének k*rvázások, mert a beteg is körül lenne "ugrálva" (olcsóbban) és a d.ápnő se esne úgy haza hogy leszakadt mind a két lába és nem érezné magát felmosó rongyként... DE ez CSAK egy példa... :-)

magam adom 2014.05.08. 18:16:55

@carrie 2014:

Akkor most arról az egészségügyről írok Neked, amelyikben én dolgozom.

Nem ismerek és nem feltételezek olyan laborost, aki átállítgatná a mérőműszereket - akármennyi pénzért sem - hogy azok (fals) pozitív eredményt adjanak.
Nem ismerek, feltételezek olyan orvost, aki a netről beszerezhető tablettákat adagolná- beállítaná, mint bármely gyógyszert, annak eredményét mérésekkel ellenőrizgetné, ha magas/alacsony, akkor átállítaná az adagolást, majd újra ellenőrizné.

Abban az egészségügyben, ahol én dolgozom, a rezidensek azok, akiket Te mezei "doki"knak nevezel. (Nálunk egyébként nincsenek dokik. Orvosok vannak, doktorok, doktornők.) Pályájuk elején szöszölnek a rutin feladatokkal, és szakvizsgáig belelátnak, beletanulnak sok-sok mindenbe adott szakterületen belül. Aztán szakvizsga után persze tovább tanulnak, és jutnak egyre-egyre magasabbra mind tudásban, mind a ranglétrán. Ésez így helyes. Senki sem marad 72 éves koráig "mezei bőrdoki". A nagyok átadják a helyet a fiatalabbaknak, és ez így van rendjén.

A "vén ápnők"-et nem ismerem.

Ahol én dolgozom, igenis vannak konzíliumok. Nem lennének, vannak. És igenis, mernek segítséget kérni. Miért ne mernének, senkit nem vertek még meg, mert segítséget kért.

Én nem adok tippeket a pálya széléről, hogy hogyan lehetne másként. Ez nem is az én feladatom. És energiám sincs erre. Nem a szájammal hősködöm nap, mint nap, hanem igyekszem a dolgomat tenni becsülettel. Több, mint 20 éve dolgozom az egészségügyben. Vannak dolgok, amelyek akkor voltak jobbak, és vannak, amelyek most jobbak. És ha még 10-20 évet eltöltök ezen a szép pályán akkor össze tudom hasonlítani a mostanit a majdanival. De megváltoztatni nem akarom. És nem is tudnám. Főleg nem a képzést.

A vérvételről: az általad ápnő-nek becézett dolgozó nem évekig tanulja, de hónapokig gyakorolja a vérvételt. Viszont az, hogy ápolónő, már egy sor olyan előképzettséget feltételez, ami feljogosítja arra, hogy megtanulja. Vettél már vért szétkemózott vénából? No, meg lehet azt nézni 100x is, de attól még azt meg nem tudja csinálni az ember. Ahhoz kell a rutin.
Ismét magamból indulok ki. Én nem szeretek 1-nél többször megszúrni egy beteget. Ergo, elsőre igyekszem jól csinálni.
A vért valóban leveheti az ápolónő a kórteremben, de a laborban nem az ápolónő vesz vért, hanem a laborasszisztens. És a kórterembe sem a laborasszisztens megy vért venni. Ebből adódik, hogy a laborasszisztens marad a laborban, és ott végzi a dolgát. Ezek egyike a vérvétel. És attól még, hogy vért vesz, kezeli, ismeri a műszereket, használja a reagenseket, ellenőrző méréseket végez, és tudja, hogy mit miért csinál. Éppen ezért vannak, akik nem rekednek meg a laborasszisztensi végzettségnél, hanem továbbképzik magukat, és analitikusokká válnak. Ezáltal összetettebb, sokrétűbb a munkájuk, de nem labororvosok.
Én nem vitetném ki egy professzorral sem az ágytálat, de láttam már professzort, aki a párnát igazította a beteg feje alatt.

A kiszervezés, alászervezés ötletre: hajdanán voltak segédápolónők, és voltak a kórház alkalmazásában lévő takarítónők. Na, Őket kiszervezték, aminek az lett az eredménye, hogy maradt a minimum-létszám. Végzettségtől függetlenül nekik kell ágytálazni, hőmérőzni, ágyazni, stb. Nincsenek már tanuló nővérrel tele nyáron az osztályok. Nincsenek segédápolónők. A takarítást takarító cégek alkalmazottai végzik, egyik nap egyik osztályon, másik nap akár a másikon. Sokszor a nevüket sem tudjuk megjegyezni, mert olyan gyakran cserélődnek. Tőlük nem lehet elvárni, és nem is a dolguk, hogy a szennyest leszámolják, levigyék a mosodába, stb. A segédápolónőket is leépítették. Pedig nagyon fontos láncszemei voltak az ápolásnak. De manapság 2-3 nővér van egy 20-50 ágyas osztályon. Mindegy, hogy diplomás, vagy szakápoló. A kulimunkától kezdve az adminisztrációig minden az ő dolguk.
Az a beteg, aki felmosó rongyként tekint az őt ellátó egészségügyi személyzetre, annak mindegy, hogy adott dolgozó milyen végzettséggel bír. Azt ugráltatja, akit éppen ott talál.
Értem az ötletet. Jó volt, míg volt, mert működött. Most meg már nincs. Spórolás van. Ilyen dolgokon. Is.

Tempus-Anh 2014.05.08. 20:06:58

@magam adom: Igen, vannak nagyon tiszta, egyenes derékkal megírt, józan hozzászólások is.
Kellemes volt végigolvasni, köszönöm.

carrie 2014 2014.05.09. 08:57:25

@csakmotyogok:
Ez nálam nem jön be! Nagyon nem.
Közöd? Nincs hozzá.
Turkálj a SAJÁT zsebedben, és SÖPRÖGESS a saját portád előtt, mert olybá tűnik lenne mit :)
És csak motyogj tovább!mert csak azt tudsz...

csakmotyogok 2014.05.09. 09:05:35

@carrie 2014: Nem szoktam a hülyeségeidre már rég válaszolni:))Nem is olvaslak másnak válaszoltam. Most utoljára:)) Hol turkálok zsebekeben??? nem én teszem:)) Nem szoktam hülye emberel vitatkozni olyan mint galambbal sakkozni, csodálom vannak értelmes emberek akik még szóba állnak vele (no lám lám én is altruizmusból:))). Viszont az okos emberek válaszait elolvasom. A te szinted ,a takarítónő vagy konyhalány esetleg megtűrt legalsó polcos adminisztrátor, vami. okj-s sulival.

carrie 2014 2014.05.09. 09:29:46

@csakmotyogok:
Akkor meg, közöd? Olybá tűnik nincs hozzá!

Hülye vagy és az is maradsz!
Bárcsak lenne akkora szerencséd, hogy nekem csak egy "OKJ"-s képzettségem lenne... XD

Légy hű nevedhez és csak motyogj tovább, mert amit itt írogatsz az még a motyogás szintjét sem súrolja. Még alulról sem!

Javaslom, a problémáiddal meg keress fel egy pszichológust!A saját érdekedben! :-)

jogalany 2014.05.09. 22:13:18

Sok minden le lett írva már, de az, hogy egymással szemben is milyen kitaszítóan pénzéhesek az orvosok, az országát ritkítja .
Aki sokat kap, az miért nem ad annak az orvostárásának aki keveset kap? A pincérek ezt már tudják és osztoznak. Az ápoló személyzetnek sem adnak egy fillért sem. Miért nem?

Tempus-Anh 2014.05.09. 23:16:55

@jogalany: Nem tudom. Az ügyvéd is megosztja a honoráriumát vagy a magántanár is szétosztja a tanártársai közt? Nagyon elmés, korszakalkotó ötletek sorjáznak itt, csak győzzük gyomorral.

pilota87 (törölt) 2014.05.23. 09:04:21

Üdv!

Panaszt szeretnék tenni a következő orvosnőre: Dr. Kerekes Zsuzsanna

Ő a Bács-Kiskun Megyei Kórház Nyíri úti telephelyén dolgozik az ideggyógyászaton...

Panaszaim vele kapcsolatban:

-Nem hallgatja meg végig hogy mik a panaszaim, milyen tüneteket észlelek

-az évek során állapotom romlik, de őt ez egyáltalán nem érdekli

-nem vizsgál ki normálisan (nem küld el a vizsgálatra, mert drága, mert attól, hogy elküldene MR-re még nem gyógyulok meg, van elég pénzem fizessem ki az MR-t. Mikor ebbe beleegyeztem, hogy jó fizetem, akkor is rögtön jött újabb kifogás, hogy itt most még így se lehet...)

-megalázoan viselkedik pl. kinevet, beszólogat Ez a találkozásunk legelső pillanatában már így volt.

-szívtelen, kőkemény

-előadja a koncepcióját, hogy mi a bajom, elmondom, hogy miért rossz amit mond, miért nem illik a képbe(teljesen világos dolgok), de ő ezt figyelmen kívűl hagyja

-szokásos mondon megkérdezte tőlem anno, hogy mi a foglalkozásom. Megmondtam, hogy mi. Erre ő, hogy mennyire útálja azokat...

-Megkértem őt magyarázza el a leletembe leírtakat, hogy néz ki ez a dolog. Végülis szeretném megérteni mi a bajom. Erre ő: ez nem olyan mint az én munkám, ezt nem tudom csak úgy megérteni. (de azért végül elmagyarázta. Egyáltalán nem volt bonyolult)

Attól tartok nagyon nagy az esélye, hogy nem csak velem viselkedik így, és ez nagyon veszélyes.

Egy történetet, még azért elmesélek vele kapcsolatban. Egyszer mikor bent voltam nála és velem úgy bánt mint egy kutyával, bejött egy férfi orvos (gondolom a főnöke). Vele egyből túláradóan kedves volt, cukorkával kínálta, meg végig úgy viselkedett kb. minha szerelmes lenne belé. Szóval ő az a fajta tán, aki úgymond felfelé nyal, lefelé tapos.

Üdv!

pilota87 (törölt) 2014.05.23. 09:05:03

Más orvosokkal kapcsolatban is tapasztaltam, hogy le akarják rázni a beteget nem is feltétlenül azért mert szívtelenek, hanem szakértelem hiány miatt. Mindig a könnyebb utat választják, anélkül, hogy másik lehetőséget megvizsgáltnák.Az elmúlt öt évben semmit se sikerült ott normálisan elintézni... Itt most főleg a járóbeteg részre gondolok. Nincs normális kivizsgálás. Kérem, hogy adjon az életéből két percet, hogy magyarázza el a leletemre leírtakat és csak nagy küzdelem, könyörgés után talán kapok 1 percet, hogy egy részét elmagyarázza. Persze hozzáteszik, hogy úgysem érteném meg minek magyarázza... Hát talán azért hogy legalább annyit tudjak, hogy ez most jó vagy rossz, vagy mennyire rossz. A sürgösségin egyszer úgy küldtek el, hogy megkaptam a leletem, de orvos nem jött oda, hogy elmagyarázza, hogy most akkor mekkora a baj.

pilota87 (törölt) 2014.05.23. 09:05:45

Másik eset...
Volt egy betegségem, amit meg lehet volna gyógyítani valószínű, ha normálisan időben kezelnek. Ehelyett csak telt az idő, megjelentem kontrollra, ahol megállapították, hogy rosszabb a helyzet, de azért majd jöjjek vissza később ne csináljunk semmit. Aztán amikor csináltunk már késő volt. Évek teltek el... Ez bőrgyógyászaton volt
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása