Embertelen körülmények között szenvedett


December 17- én aztán elaludt örökre. Aminek a bajban hálát adtunk, hogy nem abban a szörnyű kórteremben halt meg, embertelen körülmények között, hanem a saját ágyában békességben, a szerettei között
Tisztelt Praxis!
Nem általánosítok. Azon az osztályon, ahol anyukám feküdt volt két férfi ápoló is. Ők kötelességtudóan bántak a betegekkel, de a "nővérkék".... Azt nem lehet minősíteni.
Anyukám Októberben fulladozni kezdett este. Mit tehet a hozzátartozó, mentőt hív. Beviszik, telefon nekem is futok be a kórházba. A sürgősségin a nővéremet kizavarta a doktornő "kedves" és meghallgatni sem volt hajlandó, amikor próbálta magyarázni, hogy anyukánk 85 évesen agysorvadás miatt kicsit zavartan viselkedik. A leleteire sem voltak kíváncsiak. Mi volt az első lépés? Nyugtató egy idős embernek. Leszedálták. Mire bemehettünk hozzá, már félrebeszélt.
A fulladás elmúlt, de bent tartják, mert időközben kiderítették, hogy anyukánknak a szíve is gyenge. (?) A nővéremet, aki az ápolója volt, még mindig nem hallgatták meg. Én határozottabb vagyok, mondom hazavisszük, mert úgy érezzük, mi otthon jobban el tudjuk látni, mint egy túlterhelt kórház. A doktornő "kedves" sértődötten förmedt ránk: "Hazavihetik, de ha otthon éri valami, maguk felelnek érte!" Tanakodunk, majd úgy döntünk, jó, akkor maradjon bent. Akkor még nem tudtuk, hogy akkor kezdtük el anyánk sírját ásni.
Felkerült a Krónikus Belgyógyászatra. Akkor még nem tudtuk, hogy itt a mi kórházunkban ez az elfekvő szebbik neve. Amikor másnap bementünk, anyánk keze le volt kötve, mert "elmászkált". Egy két combnyaktöréses 85 éves asszony! Az étele a szekrényen, az itala a szekrényen, el sem érte a hám miatt. Egy szál pelenkában kitakarva feküdt az ágyán a látogatók előtt. Megismert, mosolygott, és az ujjával megérintette az orromat. És minden nap ez fogadott bennünket. Ha a férfiak voltak szolgálatban, akkor már a kórtermen is látszott. A betegek megvoltak fésülve, az ágyak rendben voltak, az anyánk be volt takarva rendesen, de amikor a nők dolgoztak, azt hallgattuk a folyosón az orvosra várva, hogy az egyiknek már most nedves a bugyija, mert este randija lesz. A kórteremben meg a saját székletében sírt a másik beteg, mert nem volt aki tisztába tegye. A nővérkék nem értek rá! Egy hónapig volt ott, minden nap kerestük az orvost, hogy mikor vihetjük haza. Még javítani kell rajta, még egy kicsit erősíteni kell a nénit, stb.. Aztán egy szép napot, a "nővérke drága" szólt, hogy menjünk be a főorvosnőhöz. Az meg ránk förmedt, hogy mi lesz? Itt hagyják meghalni, vagy hazaviszik?
Néztünk ki a fejükből. Visszük, persze hogy visszük, hiszen minden nap ezt kérdeztük!
Anyánkat November közepén úgy adták haza, délután öt órakor, hogy a széklet rá volt száradva a fenekére. A mentősök itatták meg a mentőben, mert fura... ők észrevették, hogy szomjas. Bevittünk egy a saját közegében éldegélő korához képest egészséges jó vérképek, jó EKG, semmi betegség) idős embert, aki otthon még a maga lábán bottal elbotorkált, jó étvággyal evett, igaz néha már nem ismert meg, de istenem, 85 éves volt szegényke. Hazakaptunk a kórházi "feljavítás" után egy magatehetetlen, maga alá csináló félhalottat, aki nem tudott járni, nem tudott beszélni, nem ismerte meg a hozzátartozóit, és akinek a sarkán, a lábszárán már lerohadt a hús a felfekvésektől.
December 17- én aztán elaludt örökre. Aminek a bajban hálát adtunk, hogy nem abban a szörnyű kórteremben halt meg, embertelen körülmények között, hanem a saját ágyában békességben a szerettei között.
Nem átkozódom, mert nincs értelme. Nem kívánok azoknak a "nővéreknek" rosszat sem, csak annyit, hogy azt kapják majd a szükségük órájában, amit az én anyám és a többi kiszolgáltatott beteg) kapott tőlük a törődés gondozás helyett. Azt hiszem ez éppen elég lesz.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
joska141 2014.03.22. 09:51:01
De azért - ha másért nem: okulásképpen - jó lett volna a "kórház" helyett a konkrét intézmény helyét és nevét is kiírni. (Jó vastag betűkkel és minél többször.)
2014.03.22. 10:31:13
A kórházakban elég fura helyzet van.Régen nem volt ilyen mint most, hogy a nővérek leugatják az orvosokat.Anyám is nővér volt, és azt kellett csinálni amit az orvos mondott.Mindenki tartott az orvosoktól.Nem úgy mint most.
Tempus-Anh 2014.03.22. 11:59:11
Megint egy makkegészséges anyuka, akit a gonosz kórház erővel benntart fogságban, lekötöz, megkínoz, megbetegít, hogy szegény lelkiismeretes hozzátartozókat megbüntesse. Nincs sehol az orvos, pedig mennyire de mennyire keresik. De nem találják. Nincs orvosi szoba, nincs naponta vizit. Az azért kiderül, hogy a nővérek nedvesednek. Hogy mik vannak, hallatlan...
magam adom 2014.03.22. 12:17:00
zunuke 2014.03.22. 12:20:34
Krónikus belgyógyászat,(lanykori nevén elfekvo) már a lépcsőházban orrfacsaro hugyszag,szarszag,terjeng.A kórteremekben magatehetetlen idős betegegek, szemmel láthatóan ellatva nincsenek,csak léteznek. Ápoló személyzetet órákig nem lehet látni, szó szerint keresni kell őket az épületben, ha elő is kerül netán valamelyik, szoba nem nagyon áll a hozzatratozoval, ha meg igen, akkor az embernek olyan érzete van, mintha szemelyesen a jó istennel sikerülne beszélni egy pár szót.A betegek nagy része gezzel kikotozve az ágyhoz, ami meg nem is lenne baj, ha közben azért néha valaki megetetne, megitatna őket, es néha kicserelne a pelenkát, ami már órák óta tele van.Nekem ez az emlékem maradt 2003 bol, amikor a nagymamám az Erzsébet kórházban feküdt egy hónapot, ahol aztán csendben ő is elaludt örökre. Nem várok kitüntetést érte, de ha akkor nem tudtam volna megoldani, hogy egy nap ketszer is bemenjek, es gondozzam,emberhez nem méltó körülmények közt halt volna meg, ahogy sajnos sokan, egy ilyen förtelmes osztalyon.En azóta csak azt mondom, es komolyan is gondolom, hogy inkabb előbb meghalni, mint megerni a nagybetűs 90 évet, és ilyen helyre kerülni.
Praetorian 2014.03.22. 12:23:24
Mindez egy félrediagnosztizált törésből eredt, ahol már számomra derültséget okozott, hogy hogyan zártak össze az orvosok a hibázó kolléga előtt, és gyakorlatilag hamisították meg az ambuláns lapot...Így lett a szimpla törésből, hirtelen műtétet igénylő többszörös törés, és maradt ki az előzményből a 3-4 hétig teljesen feleslegesen hordott gipsz, és a műtétet igénylő rosszul összeforrt könyék...de szerencsémre ez már a múlt, és nagy ívben teszek rá, és legközelebb ügyelek rá, hogy baleset csak hétköznap érjen, vagy kihúzom hétfőig... mert az ügyeletes orvosok...hmm inkább hagyjuk.
acka1 2014.03.22. 12:58:44
takaba 2014.03.22. 13:06:34
Bevittünk egy idős asszonyt, aki még maga kiment a mosdóba, tudott beszélgetni, ha nem is mindig volt a jelen időben, de szépen el lehetett vele lenni. Lett belőle két hét alatt egy magatehetetlen, járásképtelen valaki. És nálunk is a férfiápolók voltak a tisztességesebbek, amikor egy másik kórházba vittük át a nagyit, szegénykémet, aki közben tüdőgyulladást is túlélt. Végül mégis meghalt, és mi még csak haza sem tudtuk már vinni a végére, mert addigra már olyan kezeléseket kapott, amelyek kórházhoz kötötték. :(
A legjobban az fáj, hogy a nővér képes volt megalázni a kis öregasszonyt, amiért megpróbálta a pelenkát leszedni magáról zavartságában és szégyenében - ahelyett, hogy elsegítette volna a vécéig, mivel el tudott volna menni, csak kellett volna az a tíz perc, amíg oda elkísérik. Ezt kapta az utolsó napjaira, megszégyenítést. Én is csak hasonlókat kívánok az ápolóinak, nem többet. Ennyit.
she_wolf 2014.03.22. 14:14:47
Ez az! Jól mondod, Jóska, nagyon üges vagy! Szegény poszternek nincs elég baja, ugraszd rá a kórház jogi képviselőjét/osztályát is!
Csak tapsolni tudok neked. Ennyi ésszel, meg egy vödör mésszel kőműves is lehetnél:(
she_wolf 2014.03.22. 14:21:47
Elárulok valamit, csak nagyon halkan: dolgoztam ún. elfekvőben. Segédápolónőként kerestem munkát. Felvettek. Kérdezték, hogy vénát szúrni, iv. injekciót beadni, infúziót bekötni tudok-e. Szemlesütve mondtam, hogy igen, de legjobb tudomásom szerint nekem az tilos. Válasz mosollyal spékelve: itt nem.
Ez volt hétfőn, pénteken vettem a kalapom.
she_wolf 2014.03.22. 14:24:15
90 év? Büntetés. Annyira rossz nem voltam, hogy 90 évet érdemeljek. Bőven elég nekem még mondjuk 20, oszt kalap:) De csak a férjem előtt:)
steery 2014.03.22. 15:30:42
Amikor én feküdtem az intenzíven, engem nem zavart, hogy az ápolók milyen ellenségesek velem (meg az orvosok is), hogy egyik nap nem kaptam fájdalomcsillapítót, hogy órákig hagytak szenvedni és fütyültek rá, hogy mim fáj, hogy szar volt a kaja, kényelmetlen a tönkrement matracú ágy, meg hogy mindenki előtt meztelenül kellett lemosnom magam egy szivaccsal (ez kb. 10-12 rémült beteget jelentett meg a trehány személyzetet), mert nem vagyok szégyenlős. Gond nélkül kibírtam a sok mocskos szarságot, ahogy azt is, hogy a szomszédos ágyon meghalt egy öreg bácsi és a hulláját úgy dugdosták előlünk, mint egy darab szart és otrombán kiabáltak velem, mikor udvariasan megkérdeztem, mi lett a fickóval. Nem. Mindez picit sem zavart, hisz tudom, mit várhat az ember egy kínzókamrában a gestapósoktól.
Egyedül egy dologtól voltam kurvára kiakadva. Hogy az intenzív osztályon iszonyú a zaj, szünet nélkül zúgnak a gépek, nincs az embernek 5 perc nyugta sem és 10 napon keresztül nem tudtam aludni a folyamatos zaklatás, vegzálás miatt. Az utolsó pár napban már annyira kikészültem (a mellkasi sérülésem ugyan fájt, de nem zavart, hogy bármikor meghalhatok), hogy nyitott szemmel is folyamatosan halucináltam és nem csak a szar minőségű gyógyszerek miatt, hanem mert nem lehetett ott elaludni. Éjjel sem! A 10. napon a saját lábamon hazavánszorogtam (alig akartak elengedni a rohadékok, a saját felelősségemre) és csak annyit mondtam búcsúzóul: most megyek és kialszom magam, mielőtt belehalnék a további gyógykezelésbe. Öröm volt nézni a szadista orvoshentes képét, milyen csalódott, hogy túléltem az ápolást. :-DDD
acka1 2014.03.22. 15:45:24
she_wolf 2014.03.22. 15:57:32
Ha dugdossák a hullát, az a baj. Ha közszemlére teszik, akkor az. Ki érti ezt? Hogy miért halt meg? Semmi közöd hozzá!
A "kínzókamrában a gestapósok" kétszer mentették meg az életemet, csak megsúgom. Az intenzív már csak ilyen. Zajos. Gépek, amik zajt keltenek. Nem csoda, hiszen őskori tákolmányokkal dogoznak, mentenek és tartanak fenn életeket, mert nincs pénz új, modern, és ezáltal halkabb gépekre. Így van ez, kérem.
Jó tanács neked (is): kerüld az orvosokat jó messzire!:)
PS.: Ja, és ha nem tudsz aludni, kérj altatót. Adni szoktak:)
she_wolf 2014.03.22. 15:59:21
Bátor? Másképp fogalmaznék, de akkor a kitiltás határát feszegetném, és egyelőre nem szeretnék még távozni innen:))
Rotoxis 2014.03.22. 16:49:31
@steery: Ezt már megpróbáltad előadni itt egy párszor. Akkor sem volt rá kíváncsi a kutya sem.
acka1 2014.03.22. 17:11:08
Én már megszoktam az Intenzív osztály zajait...... Engem az sem zavar,ha beszélgetnek a fejem fölött ,ha álmos vagyok,vagy beteg,akkor nincs az a zaj,amitől ne tudnék pihenni.....
Patreides · patreides.blog.hu 2014.03.22. 18:37:57
.
Nem írom ide a válaszomat a kérdésre, mert egy udvarias ember vagyok.
Tempus-Anh 2014.03.22. 19:26:06
Tudod, mindenkinek, ami őt megilleti.
A nagypofájú renitens szarháziakat nálunk sem kedvelik.
A következő alkalommal ugyanezt kapod.
Remélem.
Almandin 2014.03.22. 19:45:57
Én látogattam néhány éve krónikus belosztályon fekvő öreg nénit, és pl. ő mondta, hogy hetekig meg se mosdatták őket, csak néha törlőkendővel letörölték. Őt is pelenkázták. El lehet képzelni, hogy érzi magát a beteg, ha a telecsinált pelenka után még nem is mosdatják meg tiszta vízzel... Simán el tudom képzelni a felfekvéseket is. Ami botrány, mert magatehetetlen beteg esetén arra is van az ápolószemélyzet, hogy megelőzzék a felfekvéseket.
steery 2014.03.22. 20:20:05
@Tempus-Anh: Látom te is igazi szadista kéjenc vagy. Kórházban dolgozol? Gondolom még a hálapénzt is elvárod a megkínzott áldozataidtól. Van saját luxusjachtod a Balatonon? Nyaralód az Adrián?
Azért fontos beszélni ezekről a dolgokról, hogy a fiatalabbak tisztában legyenek vele, mi vár rájuk. Ne érje őket meglepetésként, amikor szembesülnek az emberi természet ezen oldalával, ami olyan, mint a féknyomos gatya. Nem szoktunk dicsekedni vele, de elfordul, még a legbátrabbakkal is.
Egy másik érdekes példa: Sok évvel ezelőtt egyik este mentem haza az utcán és előttem 4 fiatal csaj ment hangosan szövegelve. Kiderült róluk, hogy a nővérképzőbe járnak és a koleszba igyekeztek vissza. Az utunkba került egy részeg férfi, aki a földön hevert és képtelen volt felállni, úgy be volt rúgva. Megálltunk segíteni neki, de egyedül én mertem hozzáérni és fölsegíteni. A leendő nővérkék undorodva figyelték a bajbajutottat és gondosan távol tartották magukat tőle, mindenféléket mondva róla, hogy milyen szar alak, meg úgy kell neki, stb. Na most meg se vizsgálták a szerencsétlent. És ha nem egy részeg lett volna, hanem egy beteg ember? Aki infarktust vagy szélütést kapott az utcán és hiába vár a segítségre? Nélkülem ezek a csajok simán otthagyták volna megdögleni a fickót. Eltámogattam a legközelebbi kerítésig, ahol leült egy kőre, aztán továbbmentünk. És mielőtt elváltak volna útjaink, még megkérdeztem a lányoktól: mégis hogy akartok ti ápolónővérek lenni, ha egy ilyen sima, könnyű esettel sem tudtok elbánni? Ha hozzá se mertek érni egy beteghez? Mi lesz, ha majd tényleg élesben megy a meló és ennél súlyosabb pácienseket kell kimosni a szarból vagy mondjuk kitör egy háború és csonkolt, üvöltő sebesülteket kell ellátni a fronton vagy egy romos épületben? A lányok szégyenkezve hallgattak és nem tudtak mit mondani. Látszott rajtuk, hogy eddig bele se gondoltak abba, milyen szakmát választottak maguknak.
Ennyit az egészségügyi személyzet fasza felkészültségéről.
Tempus-Anh 2014.03.22. 20:53:33
Persze és van egy saját szigetállamom a Karib-tengeren, hadsereggel...
Szét ne robbantson már a fantáziád :D
she_wolf 2014.03.22. 21:04:13
Az emberhiány ott magyarázható, hogy annyi pénzért amit az egészségügy ajánlani tud, inkább más munkát keresnek, és máshol. Ezért kevés az ember. Ha pedig mégis az eü.-ben akar maradni, akkor inkább szemezget jobban fizető munkahelyet.
Viszont azt kell mondjam, én betegként nem tapasztaltam, hogy a járóképteleneket ne mosdatta volna nővér. Volt, hogy néha morogtam is magamban, hogy a fenébe is, éppenhogy elaludtam, vagy hogy szépet álmodtam, erre felkeltenek a csörömpöléssel.
Holle anyó 2014.03.22. 21:11:02
Ahonnan szintén nem akarták hazaengedni 10 napig, pedig nem csináltak vele semmit.
Utólag tudtam meg, hogy azért kellett bent lennie, mert a nevére végezték el más emberek vizsgálatait. Leírhatatlan, hogy mi volt azon az osztályon. Horrorfilm, de legalábbis pszichotriller díszlete lehetett vola....(A volt BM kórházban is tele volt a számítógép olyan gyógyszerekkel, amit állítólag neki írtak fel. De ott legalább az eü. ellátás szakszerű és emberséges volt.)
Itthon halt meg anyám a karomban. Bár a legutoljára kihívott ügyeletes markotányosnő melegen ajánlotta, hogy adjam be egy elfekvőbe, úgyse tudja már, hogy hol van. (De én tudom, bazd meg!)
Senki ne engedje kórházban meghalni az öreg hozzátartozóját, mert egyszer maga is oda kerül majd. Az állatainkkal is emberségesebben bánunk, mint az öregeinkkel.
she_wolf 2014.03.22. 21:15:43
És amikor ezt mondtad a lányoknak, hány ember állt mögötted, akik szintén segítettek, vagy segíteni akartak a részegnek?
Durvábbat mondok neked: Sote, II. belgyógy, coronaria őrző. Fényes nappal a mentő hoz egy beteget. Infarktusa volt. Az utcán összeesett, nem messze a kórháztól. Összeszarta-hányta magát. A jónép undorodva kikerülte, megjegyzéseket tett rá, éppen csak fizikailag nem bántalmazták. Műszakváltás után, egy eü-s talál rá és vette védelmébe.
(Már a mobiltelefonok korszakát éltük.)
Úgyhogy kedves barátom, elmetsz te a jó francba és inkább gyakorold a célbaköpést, mert itt nincs találatod.
csillagporszem 2014.03.22. 21:27:38
Apósomat aki alzheimeres volt, januárban beutalta a miskolci semmelweis kórház pszichiátriájára a háziorvos miután napokig nem aludt, eset-kelt, kialvatlan fáradt volt.
Ott a pszichiáter befektette elvileg gyógyszerbeállítás miatt, de ki tudja mi miatt. Nekünk nagyon nem tetszett a hely, másnap követeltük engedjék haza, nem lehet. Szegényt kikötözték, nem evett nem ivott és folyamatosan kivolt ütve gyógyszerekkel, hiába akartam etetni nem tudtam mert bealudt közben. Két nap alatt kiszárították, onnantól kezdve folyamatosan infúziót nyomattak bele. Harmadik nap közöltük, hogy találtuk egy ápolási otthont, jó helyen lesz biztonságban, az orvosa onnantól mindent kitalált hogy mi a baja és miért nem engedheti el. Negyedik nap közölte nagy a baj, búcsúzzunk el tőle, de hogy mi a baj azt nem tudta megmondani. Egy hetet szenvedtünk mird nagy nehezen ideadták nekünk a kisöreget és elvihettük végre egy normális helyre ahol tisztaság volt, ahol figyeltek rá de sajnos segíteni már nem tudtak rajta. Le volt gyengülve, a torka sebesen (kiszáradt, sose itatták sak mi amikor épp magánál volt), se enni se nyelni nem tudott, beszélni sem mert nem lehetett érteni belőle semmit. Csak az nyugtat meg hogy nem abban a mocsokban halt meg.
Mégegyszer leírom, bár tudom őket nem érdekli mert szarnak mindenre.. gyűlölöm az orvosokat, a nővéreket. Nekem ezek után ne rinyáljanak, nem érdemelnek egy fillért sem. Nincsenek tekintettel a betegekre, főleg azokra akik már nem tudnak annyira magukról. Az ember szemébe hazudnak folyamatosan és csak a saját bőrüket védik. Apósomat egy hét alatt sodorták halálba, mindössze annyival hogy nem etették nem itatták és nem engedték velünk haza. Mi évekig vigyáztunk rá, ők egy hetet sem voltak képesek. Én is csak annyit kívánok, hogy ugyanezt kapják vissza majd az élettől.
she_wolf 2014.03.22. 21:28:52
Hmmm:) A karibi szigetvilág...reggae, "dzsoméka", Dominika...hajjaj:D
Bírnám. Kb. 10 napig:))
ember100 2014.03.22. 21:34:51
Helló !
Hogy Te mekkora vehemenciával és állandóan véded az orvosokat , vagy Te is orvos vagy , vagy bérkommentelő . Egyik sem jó :(
Almandin 2014.03.22. 21:41:23
Almandin 2014.03.22. 21:42:00
csakmotyogok 2014.03.22. 21:46:54
csakmotyogok 2014.03.22. 21:50:02
csakmotyogok 2014.03.22. 21:50:44
ember100 2014.03.22. 22:00:54
Helló !
Te ki vagy ? az apja , felesége hogy véded ???
A többi hasonló írásokat minek minősíted ?
csillagporszem 2014.03.22. 22:06:05
Én már nem hiszek bennük és félek is attól, hogy mi lesz ha egyszer kórházba kerülök.
acka1 2014.03.22. 22:10:02
csakmotyogok 2014.03.22. 22:13:28
csakmotyogok 2014.03.22. 22:14:03
csakmotyogok 2014.03.22. 22:15:58
csillagporszem 2014.03.22. 22:19:47
she_wolf 2014.03.22. 22:22:03
Ne haragudj, benéztem. De valóban: ha példának veszünk egy 40 fős elfekvőt, ahol éjszaka 2 nővér van, akkor mit neveznél emberséges bánásmódnak? Azért van 2 nővér, mert a másik - legalább 2 -, aki hiányzik, Németországban, Ausztriában, vagy Angliában dolgozik. Vagy éppen Magyarországon, egy magánklinikán.
Sokan szeretik hangoztatni, hogy "ha nem tetszik a nővérnek, hogy dolgozni kell, el lehet menni". Szeretném ezekkel az emberekkel pótolni nővérhiányt. És akkor lenne elég nővér mosdatni, rögtön a beteg ágyánál lenni, ha az csönget, megigazítani a feje alatt a párnát, kezelni a decubitusos sebeket.
Tehát levonhatjuk azt a következtetést, hogy az emberséges bánásmód bizony pénzbe kerül. Nem hálapénzbe, hanem bérként kifizetett pénzbe.
Ezért nem fog az én anyósom sem kórházba kerülni, ha kopogtat a kaszás. 83 évig vigyáztak rá a szülei, a férje, a testvérei, és a fia, illetve én, aki a menye vagyok. Kibírunk még pár évet.
(Most számolom majd ki, mennyi pénzt vegyek ki a gyógyszereire, mert holnap ki kell váltanom őket.)
csillagporszem 2014.03.22. 22:26:20
csakmotyogok 2014.03.22. 22:29:52
csakmotyogok 2014.03.22. 22:32:21
csillagporszem 2014.03.22. 22:38:09
csillagporszem 2014.03.22. 22:45:42
A végén elfogyott a türelem pedig mi nem vagyunk ilyenek, de ordibáltunk a dokinővel, az ápolóval. A dokinő fejünkhöz vágta azt is hogy ha most hazavisszük akkor meghal. Amikor kérdeztük tőle hogy szerinte jó e ha valaki egy hétig nem eszik akkor csak annyit mondott hogy ő nem tehet róla, etetik de kiköpi a kaját (aha persze, nekünk sose köpte ki).
Na mindegy, mindenki ordibált, aztan a párom megunta és elment az igazgatóhoz aki felhívta a dokit és megkérdezte: ön és közveszélyes? Mondta a doki nem mire közölte vele, hogy engedje hazafele. Vicces, utána a csaj már nagyon kedves volt, millió ápoló apósom körül. Ha tudjuk hogy ez kell akkor 2. nap ezt csináljuk.
csakmotyogok 2014.03.22. 22:47:23
csakmotyogok 2014.03.22. 22:48:41
csillagporszem 2014.03.22. 22:58:47
Na mindegy, védjétek őket, biztos nektek van igazatok. Nekem ez fáj, neki ez csak egy újabb eset volt, nektek meg egy újabb sztori ahol lelehet húzni a betegeket, hozzátartozókat és védeni őket. Tovabbi szép estét Nektek.
R.-né Kerrigan Sára 2014.03.22. 23:13:43
sok undorító, aljas, gennyedék, féregnek sem nevezhető képződményt vetett ki már magából az internet segglyuka, de te vagy mindennek az alja. írhatnám, hogy mi mindent kívánnék neked, de nem teszem. elég büntetés lehet ilyen szar alakként élni, mint te vagy, még akkor is, ha te magad nem is vagy tudatában saját csúszómászó mivoltodnak. De, egy dolgot mégis kívánok. hogy életed utolsó pillanatában jöjj rá, mekkora fos ember is voltál.
alászolgája.
Boka1 2014.03.22. 23:26:00
satan2008 2014.03.22. 23:38:27
sose kerülök a kezeid közé abban a kórházban ahol te "dolgozol".Sintérnek se lennél való, ahhoz is durva vagy.
csillagporszem 2014.03.22. 23:39:59
Nah tényleg nem írok többet, nem akarok én meggyőzni senkit csak azért írtam le a történetünket hátha valaki tanul belőle.
she_wolf 2014.03.22. 23:48:19
Mára, és ennek a posztnak kapcsán én befejeztem.
"Egészségügyi miniszterek a rendszerváltás után[forrásszöveg szerkesztése]
Név
hivatal kezdete
hivatal vége
párt
megjegyzés
Gógl Árpád 1998. július 8. 2000. december 31.
Fidesz
Mikola István 2000. december 31. 2002. május 27.
pártonkívüli
Egészségügyi, szociális és családügyi miniszterek[forrásszöveg szerkesztése]
Név
hivatal kezdete
hivatal vége
párt
megjegyzés
Csehák Judit 2002. május 27. 2003. szeptember 15.
MSZP
Kökény Mihály 2003. szeptember 15. 2004. október 4.
MSZP
Újfent egészségügyi miniszterek[forrásszöveg szerkesztése]
A szociális feladatok ismételt leválasztásával újjászervezett Egészségügyi Minisztérium vezetői.
Név
hivatal kezdete
hivatal vége
párt
megjegyzés
Rácz Jenő 2004. október 4. 2006. június 9.
MSZP
Molnár Lajos 2006. június 9. 2007. április 6.
SZDSZ
Horváth Ágnes 2007. április 6. 2008. április 30.
SZDSZ
Székely Tamás 2008. április 30. 2010. május 29.
pártonkívüli
A minisztériumot a második Orbán-kormány alakulásakor megszüntette, feladatait a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma vette át, melynek egészségügyi részét egy államtitkár felügyeli.
Parasut 2014.03.23. 06:36:12
Parasut 2014.03.23. 06:42:53
Tempus-Anh 2014.03.23. 06:58:16
micsoda? 2014.03.23. 08:32:16
she_wolf 2014.03.23. 09:38:27
Nem jut el a tudatukig, hogy nem a számítógép billentyűit kell verni a haragba feccölt energiájukkal, hanem az illetékes asztalát.
Ha nem tetszik valami, TESSÉK PANASZT TENNI!!!
Mi az, hogy egy országnak nincs egészségügyi minisztériuma?
De mi jól teljesítünk....Felnyithatná már valaki annak a f@szkalapnak a szemét!
Ó, ha tudnád Tempus, hogy miket láttam az alatt az egyetlen hét alatt:( És az nem mostanában volt, hanem még a "boldog békeidőkben".
Megértem, ha felháborodott emberek írnak ide, de az ide való irkálástól nem fog megváltozni semmi. Nem nagyon látom, hogy a panaszos azzal fejezné be az itteni levelet, hogy: és akkor itt, vagy ott, ennél, vagy annál írásos panaszt tettem, és ez, vagy az volt eredménye.
Ehelyett van szelíd átkozódás, röpködnek a szitokszavak, lealjasrohadtszemetezik az eü. dolgozókat, mintha az bármin is változtatna. És miért nem tesznek ott, helyben panaszt? Mert az agyukba kódolják, bebeszélik maguknak, hogy az orvostársadalom "összezár", meg szél ellen pisilni, meg hasonló sztereotípiák.
Kihúzhatnák már a fejüket a seggükből, és megérthetnék végre, hogy ha jogos a panasz, ha valóban hiba történt, akkor lesz elmarasztalás. De nem, sokkal egyszerűbb (és persze kényelmesebb) itt ekézni mindenkit kivétel nélkül.
Azzal kezdi: "Nem általánosítok." Mégis egy általános sz@rdobálás lett a vége.
she_wolf 2014.03.23. 09:55:36
Egészségügyi Minisztérium helyett ez van:
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) 2010-ben jött létre Nemzeti Erőforrás Minisztérium (Nefmi) néven,[1] az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az Egészségügyi Minisztérium és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium, valamint az Önkormányzati Minisztérium sportpolitikáért felelős részlegének összevonásával. A minisztérium irányítója Réthelyi Miklós miniszter volt.[2][3]
2012. május 14-én Balog Zoltán váltotta őt (ekkor vette fel az Emberi Erőforrások Minisztériuma nevet), egyúttal a társadalmi felzárkózás, a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztése, az egyházakkal való kapcsolattartás koordinációja, a nemzetiségpolitika és a romák társadalmi integrációja is átkerült ehhez a tárcához a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumtól.[
És csak ennyi feladatköre van:
A minisztérium, illetve a nemzeti erőforrás miniszter a Kormány alábbi területekért felelős tagja:
1.a családpolitikáért,
2.az egészségbiztosításért,
3.az egészségfejlesztési és betegségmegelőzési feladatokért,
4.az egészségügyért,
5.a foglalkoztatási rehabilitációért,
6.a gyermek- és ifjúságpolitikáért,
7.a gyermekek és az ifjúság védelméért,
8.a kábítószer-megelőzésért és kábítószerügyi koordinációs feladatokért,
9.az oktatásért, ennek keretében a közoktatásért, a felsőoktatásért, az iskolai nevelés-oktatás szakképesítés megszerzésére felkészítő szakaszáért,
10.a kultúráért,
11.a sportpolitikáért,
12.a szociál- és nyugdíjpolitikáért,
13.a társadalmi esélyegyenlőség előmozdítása keretében különösen a fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek esélyegyenlőségének, valamint a nők és férfiak esélyegyenlőségének előmozdításáért, és
14.a tudománypolitika koordinációjáért.
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Emberi_Er%C5%91forr%C3%A1sok_Miniszt%C3%A9riuma#A_miniszt.C3.A9rium_feladatk.C3.B6re
Lehet, hogy a link nem lesz jó:(
Megyek, mielőtt szétfloodolom a topikot....
zunuke 2014.03.23. 12:32:01
csakmotyogok 2014.03.23. 13:55:12
csakmotyogok 2014.03.23. 14:16:50
Igazság, hol vagy? 2014.03.23. 15:27:03
formed 2014.03.23. 16:08:53
Amúgy az Erzsébet kh. (egy ideje már Péterfy) krónikus osztályai elég szépen fel lettek újítva, persze ez az elmúlt pár évben történt, azt tervezik, hogy az évek óta méltánytalanul szar körülmények közt működő toxicologiai osztályt "elköltöztetik" és a helyére is krónikust csinálnak.
A baj csak az, hogy ezt nagyon rég tervezik, eddig nem lett belőle semmi, a telephelyen hétköznap naponta 2 (kettő!) óráig áll rendelkezésre rtg (UH már nem)--miközben az osztály folyamatosan felvételes, de pl. ha koponyaCT-t szeretnél egy betegnek, akkor állapotától függően eset/ROKO-t kérsz, akik atviszik a nagy Péterfybe, neg. esetben visszaszállítják. Eredmény: egy mentő min. 1 órára kiesik a forgalomból, szállítási trauma, keccsöltetett nővérek, mentők...siralmas.
Irkutszk 2014.03.23. 17:10:58
zunuke 2014.03.23. 17:39:44
Ha meg a hozzátartozó dolga fürdetni, vagy lemosni, pelenkazni, agynemut húzni, etetni, itatni, gyogyszereket beadni, es nem lebaxni az ejjeli szekrenyre, akkor minek vannak egyaltalan ott? Ennyi erővel, egészségügyi szemelyzet nélkül is lehetne egyes osztályokat működtetni,elég lenne egy orvos aki azért legyen ott ha valami gond adódna a beteggel.Problema megoldva.
Írod, hogy 11 éve is msr komoly probléma volt a nővér hiány. Lehet.Csak akkor azt nem értem még mindig, hogy minek választották sokan mégis ezt a szakmát, az elmúlt 11 évben. Érthetetlen. Tudjak, hogy a fizetés egyenlő a nullaval, tudjak, hogy embertelenul sok a meló, az nem igaz, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy a fizetésük soha nem lesz annyi, mint amennyi valóban járna ezert a munkáért. Akkor megszabad kerdeznem, hogy miért tanulnak mégis nővérkenek? Csinos, fiatal,lányok, jó tanulmányi eredményekkel, miert nem más szakmát valasztottak, vagy valasztanak?
csakmotyogok 2014.03.23. 17:50:08
Én nem sok fiatal nővért látok,aki van gyakorol 1-2 évet és szépen elmegy külföldre többnyire negyven körülieket és annál idősebbeket látok, és tanulókat.Mint ahogy fiatal orvos is többnyire rezidens van és azok akiknek tanulmányi szerződésük van, ami ha lejár elmennek, s én megértem őket.
reepach 2014.03.23. 18:09:24
she_wolf 2014.03.23. 19:02:41
Ha semmi más nincs benne, akkor könnyen, mint a mellékelt ábra mutatja:(
she_wolf 2014.03.23. 19:15:54
Amikor te ott voltál, az valószínűleg látogatási időben történt, de legalábbis nappal, munkaidőben. Akkor többen dolgoznak. Úristen! Lehet, hogy hárman is! Micsoda pazarlás....Persze, hogy olyankor többen vannak, más mennyiségű és másféle a meló. Ezt a látogató nem látja, csak azt, hogy x számú nővérke rohangászik, mint pók a falon. Vagy ha a látogató olyan borzalmas kihágást lát, hogy a nővér egy félig nyitott ajtajú helyiségben enni merészel (nem megy büfébe leülni!), akkor az már istentelen bűn.
Nővér ellátja a beteget, betakarja, talán van olyan galád, hogy még meg is szólal: Pihenjen!, majd megy a dolgára. 5 perc múlva jön a látogató és mit lát? Szeretett betegről lecsúszva a takaró, feje alól a párna elment az alagsorba.
Levonja a maga idióta következtetését, majd megírja az ebertelen körülményeket a praxisba, miközben felháborodottan kérdezi: ezért fizet az ember tééjbéjt?
Ez van.
she_wolf 2014.03.23. 19:21:10
A csinos fiatal lányok (és fiúk!) azért választják ezt a szakmát, mert van eszük. Van továbblépési lehetőség, aztán pattan megfele külföldre. Határ a csillagos ég. Ezt boncolgasd, érdemes:)
zunuke 2014.03.25. 09:05:10
zunuke 2014.03.25. 09:20:46
carrie 2014 2014.03.25. 09:34:21
Nemcsak a nővérekkel van ez így... az orvosok is dettó...
Számomra lehetetlen elképzelni, hogy valaki miért jelentkezik orvosnak? De most komolyan!
Jó esetben az illető gimiből megy, ügye (mert kell a jó tanulmányi eredmény. matek5, töri5, ir.nyelv:5...stb)? 18 évesen nulla élet/szakmai/tapasztalattal beadja a jelentkezését az orvosira, mert a neve előtt jól fog kinézni a dr.,meg milyen menő a Vészhelyzet/dr. House sorozatban is a doki, meg majd elmegy külföldre dolgozni, meg majd megbecsült tagja lesz a társadalomnak, és persze azért mert orvoshiány van, biztos lesz munkája...stb. aztán lediplomázik, majd kikerül élesben a pályára... lehet már a 3-4. évben megbánta hogy oda jelentkezett, de hát ha már elkezdte fejezze is be, max kimegy külföldre... aztán jönnek a "nincs pénz", "kevés az orvosok fizetése", "sok a munka" kifogások...aztán eljut lassacskán főorvosi, oszt.vezető orvosi szintre, majd az előre kért paraszolvenciához: ha a beteg elkezd hápogni ez miatt, akkor majd jön a sok kifogás: sok pénzbe kerül a továbbképzésem, sok pénzbe kerül a felszerelés stb. Csak azt felejti el, hogy ezek a dolgok mind közpénzből vannak... :)
Ezért kellene azt bevezetni, hogy ha valaki orvos akar lenni, az csak úgy nyerhessen felvételt az orvosi egyetemre, ha elvégez előtte egy szakközepet. Igen-igen! ezt azt jelenti, hogy ne gimibe menjen, hanem szki-ból, ugyanis ott kötelező (volt) a szakmai gyakorlat (értsd: volt olyan év, hogy minden pénteket a tanuló a kórházban töltötte gyakorlatként + voltak ugye év végi 1-2 hónapos kötelező szakmai gyakorlatok is...) Aztán ha ezek után is orvos akar lenni valaki, ám legyen! De úgy beadni a jelentkezést egy orvosi egyetemre (mellette persze bölcsésznek, harmadik helyen meg pénzügyesnek aztán majd csak valahová felveszik), hogy gimiből megy és nulla élettapasztalata van, de úgy gondolja milyen menő, és sok pénzt keres vele, nulla felelősségvállalással... hááát... lehet ezért is tartunk itt??? :(
csakmotyogok 2014.03.25. 10:04:53
Amit írsz elég gusztustalan általánosítás. A paraszolvenciát 10% kapja és mindenkin számon kérik.A továbbképzés pedig nem közpénzből megy sajátból, keményen. Nyugi, egyre kevesebben jelentkeznek ITTHON orvosira. Ahelyett,hogy örülnétek, hogy van még néhány altruista fiatal... eszemmegáll'...
csakmotyogok 2014.03.25. 10:08:54
Tempus-Anh 2014.03.25. 12:29:48
Én az orvosi előtt voltam hosszú katona és dolgoztam is.
Ez elég "élettapasztalat"?
Egyszerűen nem jutottam be gimi után és pár évig parkoltam.
A többi szakág mind élettapasztalatot gyűjtve megy egyetemre 18 évesen...? :)
A mérnökök szakközépbe járnak? A jogászok, bölcsészek, tanárok humán osztályba talán?
Ki ne találj már ilyen bölcsességeket...
carrie 2014 2014.03.25. 13:26:49
De legalább volt alkalmad átgondolni, nem? :)
Gondolom nem úgy futottál neki, hogy mérnök vagy közgazdász vagy orvos, majd a sors eldönti, oszt azt lesz valami ,nem? :)
Szerintem nem ciki, ha gimi után valaki parkolóállásra kerül, mert nem tud dönteni. elmegy dolgozni, lóg a levegőben egy évig, vagy pl orvosinál maradva: valamilyen kisegítő állást vállal valahol, hogy közelebb kerüljön a szakmához (tényleg ezt akarja-e csinálni: pl pasiknál betegszállító, vagy egyéb) Azt viszont cikibbnek tartom (kövezetteke meg nyugodtan) amit pár fiatal csinál: jelentkezik a jogra, aztán rájön arra 2 év után, hogy ez neki nem fekszik, majd átmegy BME-re valamilyen gépészmérnöknek, majd szintén 1,5-2 év után rájön, hogy az sem neki való, majd jelentkezik egy gazdasági képzésre...
Ebből az egészből azt akartam kihozni, hogy ez egy nagyon komoly szakma. Aki ezt választja, annak nagyon elhivatottnak kellene lennie, lélekben: én választottam, MERT ezt akarom csinálni, NEM pedig apuci után kell mennem, vagy mert anyuci mindenféleképpen azt akarja . Pl. régebben szki-ba 8-ból nem is vettek fel olyan tanulót, aki 2. vagy 3. jelölte meg az eü szki mint sulit. Olyat sem vettek fel, akik eüt/közgét/műszakit is egyben megjelölték... akkoriban ezt nem értettem, de mostanság kezdem megérteni.
Másrészről: egyből kiszúrom azokat az orvosokat akiknek felmenői között is orvos volt: ugyanis iszonyat nagyképűek (tisztelet annak a pár kivételnek), és hidd el tudnék neveket is mondani.. valahogy más a betegekhez való hozzáállásuk. Ismerek egy arab háziorvost (itt Mo.-on) aki iszonyat kedves, és baromi türelmes, pedig 40x-en már jóval túl van... :) és előtte senki nem volt a családjában orvos...
A mérnökök, meg a jogászokat, bölcsészeket (utóbbit soha nem tudtam bárhová is sorolni), és tanárok mások, mert ők nem "döntenek élet és halál felett", mert ha rosszul végzik a munkájukat, akkor nem hal meg senki, az munkaidejük 98%-át nem az emberek között töltik. (a tanárok sem, gondoljunk a nyári szünetre, a dolgozatjavításokra, és arra hogy ha egy tanár meg akarja szívatni a rendetlen gyereket, akkor meg is tudja... ellenben egy orvos, kin áll bosszút? A betegen? Ha egy betegnek fáj valamije, rögtön más lesz a lelki állapota, máshogy áll az orvoshoz is, lehet a második kérdésre megemeli a hangját, mert fáj neki... ilyenkor az orvos bosszús lesz... aztán vagy benyeli vagy nem... ha nem akkor a beteg az életével fizethet)
Ezért mondom azt és nem is változtatok a véleményemen, hogy az orvosi egyetemnek minimum a felvételi követelményei között kellene lennie, hogy vagy szki, vagy két hónapot önkéntes alapon valamilyen intézetben el kell töltenie: ekkor derülne ki igazán, ki az aki ezt komolyan gondolja. (vagy szakközepesek pofátlanul nagy előnyt élvezhessenek a felvételinél: ugyanis ők már 4 éve tanulják azt amit tanulnak: sebészet, belgyógyászat...stb, érettségiztek is belőle, és szakmai gyakorlatuk is van - tudják mi lesz,hogy néz ki egy nap az eü-ben -: és igen ezeken túl 4 év után is tudják: ezt akarják csinálni- érted ugye? ) De nem! építsük le a 4 éves szakközepeket, majd helyette kitalálunk egy két éves gyorstalpalóit, ahová olyanokat is felveszünk akik nem alkalmasak, azt oszt kész... létszám meglesz, a minőség meg a béka feneke alatt... végülis lehet így is csinálni
Nem hiszem, hogy mi mint a társadalom, majd ki leszünk segítve azzal, ha képzünk pl. 4 ezer orvost évente, amelynek a 95%-a betegekhez bunkó paraszt (bocsánat) + nem is ért ahhoz amit tanult,mert nem érdekli...Vajon ettől nő majd az orvosok társadalmi megbecsülése? Gondolom nem. :( Akkor már képezzünk ezer orvost, aki eltökélt, tökös, és tud a betegekkel is bánni. (ez utóbbit azért meg lehet tanulni) ekkor kevesebb bunkó orvos lesz, általánosabb lenne a jó orvos, ezáltal az orvosok meg lesznek becsülve...
Amúgy az általad felsoroltak közül valamelyikhez már pályaalkalmassági pszichológiai teszt kell... (most nem tudom melyik az, hülyeséget meg nem akarok írni) de ezt miért nem tudják bevezetni az orvosin is? :)
Érted ugye, mit akarok kihozni ebből az egészből? :)
carrie 2014 2014.03.25. 13:34:38
szerintem nagyon nem mindegy, hogy milyen orvos is lesz abból az ifjoncból!
Ugyanis, ha tényleg ez az élete, szívvel lélekkel csinálja mert ezzel akar foglalkozni, akkor abból olyan orvos lesz, aki nem tartja a markát, mert legalább magának bevallja: igen, én akartam ezt
Viszont ha valaki, csak azért választja ezt a szakmát mert legalább doki lesz, meg az milyen megbecsült szakmai ( akár szülői nyomás miatt), a fejemet tenném rá, hogy azokból lesznek a boritékolósok... most komolyan! Te már fizettél valaha életedben egy banki alkalmazottnak munkaidejében, a munkahelyén borítékban paraszolvenciát? És miért nem? Na látod... :)
Egyébként nagyon örülnék egy olyan listának ahol azok az orvosok neve szerepel akik nem fogadtak el soha életükben pénzt :) és akkor mondhatnánk hivatalosan is azt hogy 10%. De statisztikák nélkül nem tennék ilyen kijelentéseket.
Meg sajnos tudod, én mindig azt a 10%-ot fogom ki... már jó ideje...
(eddig én sem hittem, hogy vannak olyanok akik előre benyögik a Tb-s árfolyamukat... nem is hittem el, ameddig sorozatban nem botlottam ilyen orvosokba... :(((
acka1 2014.03.25. 13:56:19
Tempus-Anh 2014.03.25. 14:06:19
Ama országban az érettségi utáni fiúgenerációt azonnal elvitték katonának (kivéve pár sumák szarjankót, akik elintézték, hogy ne vihessék el), tehát ha bejutott egyetemre, ha nem, angyalbőrbe bújt a társaság. A nem bejutottakat 16 hónapra vitték el, a bejutottakat pedig 9 hónapra, ők a rákövetkező év őszén kezdték az egyetemet. Én az első kategória voltam, tehát "hosszú katona".
Különben magasságra is és időre is...:)
Tempus-Anh 2014.03.25. 14:11:08
"iszonyat kedves, és baromi türelmes"...ez így nagyon jó, gondold el, ha fordítva lenne: "baromi kedves és iszonyat türelmes"...
A kedves, amint iszonyodva ül a türelmes barom hátán.
:D
Tempus-Anh 2014.03.25. 14:12:24
Tempus-Anh 2014.03.25. 14:17:07
csakmotyogok 2014.03.25. 18:48:27
Ha ekkorák az igények és ekkora a felelősség nem úgy kellene,hogy pl. 10x annyit keressen,mint 1 jegyző?? Most meg ők keresnek többet.Nagyobb felelősség sokszoros kereset, akkor lehet számon kérni. Azt az előrekérőset,meg szerintem az esetek 99,99999% hazudják..jah hogy kinézi kinél szeretni szülni és a szabadidejében jöjjön be a doki ,bocsi de az + szolgáltatás keményen.Legyen jó az ügyeletes orvos, vagy akihez osztják,akkor nem jogos, de + munkáért jár a + pénz sztem. Hihetetlen,hogy mindig a nem megfelelő dokihoz jutsz. Én pedig soha nem találkozom ilyennel.
lpt1 2014.03.25. 21:19:16
lpt1 2014.03.25. 22:08:21
Szerinted a tanároknak nincs felelősségük az életekért? A sehová nem kellő, aztán alkoholista, cukorbeteg diákokat kibocsátó iskoláknak?
A cégeket csődbe vivő közgazdászoknak, ahol akkor fizetik ki az utolsó pár havi bért, ha marad rá keret?
Azért remélem, igyekszel egészséges életet élni, mert úgy nézem, ami nem rögtön fáj, azt benyeled...
carrie 2014 2014.03.25. 22:10:41
Hát pedig elhiheted, hogy nem hazudok. (komolyan) :/ (leesne az állad hogy mi megy. Azóta mindenkinek azt mondom, hogy becsülje meg az egészségét, és kerülje el az orvosokat jó messzire!Én sem hittem el, ameddig nem tapasztaltam a saját bőrömön.
Ha nem fog megoldódni az ügy, hamarosan borítom a bilit, meg fogod tudni a részleteket: aztán majd orrba szájba benne lesz a hírekbe, tv-be, rádióba, újságokba... (sorry elegem lett) és mondjuk úgy hogy nem egy orvos kezecskéje lóg bele a bilibe, ráadásul több magas levegőt szívóé: tudod: jó magasan a ranglétrán... mert azt hiszik megtehetnek sokmindent... :(
Egyébként most fogtam ki olyan fogdokit (magánba)is, aki többször akarná kifizettetni velem egy ugyanazon számlát... mi ez, ha nem hálapénz? (tekintve azt hogy nem hajlandó számlát adni a készpénz átadásakor különböző okokra hivatkozva: mindig fizettem a kezelés végén, aztán egyszer csak azt mondja, hogy tartozom, mert a múltkori kezeléseket nem fizettem ki (???) a poén az, hogy a rendelőben várakozva többen is beszéltek erről a problémáról, sőt valakit így húzott le 100e-rel. Én meg nem vagyok hülye hogy hagyjam: addig életemben senkinek sem tartoztam! De nem baj, majd egyszer valakinek elszakad a cérnája, aztán meghallgatnak 100 pácienst, ha abból 20 azt állítja, hogy túlszámlázott, onnantól kezdve nem kell bizonyítgatnunk semmit) :((((
De miért fizettél a bankban több százezret és mi kerül 1,5 millába? Borítékban?
Persze csak akkor ha elárulod - nagy vonalakban :)
Amúgy amit a bank tesz az már rablás: egy évben egy embertől egy szláért beszednek minimum 18-25 ezret, míg ők meg sutyiba használják a pénzedet (na ez a második vesszőparipám: grrrrr Nem tudom és nem is értem miért kell ennyi bankfiók? Minden sarkon van már egy: ha kevesebb lenne, akkor kevesebb alkalmazott kellene - kevesebb bérköltséggel járna a banknak - így olcsóbbá tudnák tenni a szlavezetést...aztán ott az egyoldalú szerződés, mert ugye mást nem tudsz aláírni, mert formanyomtatvány... áááh, hagyjuk)
A többivel amit leírtál azzal 100%-ig egyetértek, addig ameddig a magán elválik az államitól! (csak azt nem értem mire keres egy jegyző több százezret?! múltkor hallottam, hogy egy hitelesített másolat valami 2-3 ezer körül kezdődik... jah egy oldal... cöcöcöcö) Tehát, bemész egy állami rendelésre, akkor tud hogy azért nem kérhetnek sehol semmit. Ha meg magánba, akkor meg függesszék ki azt a kib*szott (bocsánat, csak sokszor "elfelejtik") árlistájukat, a kezelés megkezdése előtt meg tájékoztassák a beteget, hogy ez ennyibe kerül, ne pedig utólag hasracsapva mondjanak egy árat - számla nélkül ;) Bár ez nem az én egyéni hisztim, hanem mindenre amit fentebb leírtam van egy törvény...
Amit nagyon kevesen tudnak: ez a fogadott (szülész)orvos meg egy vicc! Ugyanis a betegnek lehet orvost választani legálisan is! Ha bemész egy kórházba TB-re és azt mondod ne x operáljon, hanem y, akkor lehetőséged van rá de ez pénzbe kerül: ekkor a kórház-orvos-beteg között írásban(!) kell rögzíteni, és ezért díjat is számíthatnak fel, de max.! 100 ezer Huf-t (ezt az összeget az orvos kapja, ha pl műtenek akkor a műtétnél felhasznált anyagokat a TB állja, de hangsúlyozom TB-s kezelésre vonatkozóan). Ez is benne van sok helyen, és semmiből nem állna aláírni...de hát... most mit is mondjunk erre??? :) Talán félnek, hogy kiderülne mennyi is megy a zsebbe hivatalosan?
Amúgy teljes mértékben igazat adok abban, hogy ha az orvost a hétvégéjén / szabadidejében berángatom akkor azért megfizetem. Normális esetben EZT ugyebár előre lefektetik egymás között a felek (amiből általában soha nincs vita), inkább abból szokott lenni a fröcsögés, amikor az orvos nem hajlandó előre közölni, hogy mi, merre, hány centi... pedig nem lenne egyszerűbb? :) (valahol az az érzésem, hogy így várják el a betegektől az egymásra licitálást) :((((
A TB-s helyen tartott magánrendeléssel sincs semmi gondom, de akkor az élesen határolódjon el időben: vagyis reggel 8-15-ig TBs rendelés (17-ig végezniük kell) és pl 18-tól fizetős... a fejemet tenném rá, hogy lenne jó pár ember, aki azt mondaná, hogy inkább kifizeti saját zsebből, csak ne kelljen kivenniük egy nap szabit a munkahelyükön, hogy egész napot várjanak: de itt ugyebár szabály lenne, hogy a páciens időre jön és időre bejut +/-15 perc... nem pedig ücsörög éjfélig... így mindenki jól járna, nem? Jelenleg nálunk a TB-s nőgyógyászat szakrendelés úgy néz ki, hogy beesel 7-re, ülsz 11-ig (orvos 9-ig az osztályon vizitel, aztán 9,30-11-ig magánpácienseket fogad TB-s időben), majd a heringkonzervre emlékeztető rendelővel elkezd foglalkozni 11-től, 12,30-ig majd elmegy ebédelni 13,30-ig majd 14,30ig rendel... ha beleférsz szerencséd van, ha nem visszarendelnek másnap :( szóval ez azért nonszensz :((((( És pont ezért nem értem a sorszámot, meg az időpont kérés lényegét (eltekintve a tényleg sürgős esetektől: pl balta áll ki vki fejéből...)
carrie 2014 2014.03.25. 22:42:40
"LOL, művelődj egy kicsit: http://www.youtube.com/results?search_query=Engineering+Disasters&page=1"
Jah, az emberi hülyeség határtalan... lsd 2011/2012 Titanic 2:tudod, mikor a kapitány közel ment a zátonyhoz, hogy megmutassa hol lakik, aztán felborult...
"Szerinted a tanároknak nincs felelősségük az életekért? A sehová nem kellő, aztán alkoholista, cukorbeteg diákokat kibocsátó iskoláknak?"
ez azért teljesen más, ugyanis egy orvos testileg tönkre tudja tenni az embert, egy tanár meg lelkileg... azt meg vagy te magad, vagy pszichológus tudja kezelni...
A cukorbeteg diákokért pedig a helyi ÖK-at a felelős (ugyebár a spórolás, művelődj Te is egy kicsit: lsd: Jamie Oliver harca a menzákkal).. Ha valaki alkoholista lesz, az sem a tanárai miatt lesz az... jól néznénk ki :) ilyen erővel a diáktársak cukkolására is rákenhetnénk... szóval ez most mellé ment, úgy érzem :)
"A cégeket csődbe vivő közgazdászoknak, ahol akkor fizetik ki az utolsó pár havi bért, ha marad rá keret?"
Megsúgom: NEM a közgazdászok viszik csődbe a cégeket ;)
De most melyikre is gondolsz? Csődeljárás / felszámolás / végelszámolás??? LOL, mert több fajta eljárás is van---
"ha van rá keret": LOL ... erről sem tehet normális halandó ember, ugyanis a felszámolásnál van egy sorrend (tv által szabva), hogy milyen sorrendben kell kielégíteni a követeléseket... és sajna a NAV, a rv-ek, a tisztségviselők a mv.-k előtt vannak... LOL, de művelődj egy kicsit: 1991. évi csődtörvény 57§-tól.. LOL méghozzá közgazdászok?! Dupla LOL... Aha, persze...álmodban :) De megsúgom közgéknek az első számú aranyszabályuk, hogy jól menjen a szekér. prosperáljon a cég--- Arról meg még ők sem tehetnek, ha az adott cég termékei iránt csökken a kereslet, mert a vevők zsebében lapuló pénzmennyiség csökken, vagy világválság van, kevesebb a fizetőképes kereslet...márpedig a makrokörnyezet hatással van a mikrokörnyezetre, de ezt sokan képtelenek felfogni... az már más tészta, amikor multik jönnek 0%-os adókulccsal 5 éves türelmi idővel, majd a 5. év első hónapjában felszámolják magukat, mert onnantól kezdve nem éri meg nekik...de ez megint makró / nemzetközi dolog, nem hazai... ezért kőőőőne az, hogy a tecsóba magyar tejet vegyél, ne pedig a 10Ft-al olcsóbb lengyel tejet... de ezt is sokan képtelenek felfogni (lsd hazai cukorgyárak felszámolása utáni 2010-2011 cukor árrobbanás, ugyebár nem volt hazai versenytárs - monopolhelyzet)
"Azért remélem, igyekszel egészséges életet élni, mert úgy nézem, ami nem rögtön fáj, azt benyeled... "
Ezt mire alapozva mondod? Hm? Mit nyelek be?
formed 2014.03.25. 23:53:43
Igazságügyben a biztosításorvostan ráépített szintén önköltséges.
lpt1 2014.03.26. 07:41:04
carrie 2014 2014.03.26. 08:25:23
Te kis google-bajnok!:)
Nem baj, legalább már ezt is tudod :)
Na akkor egy kilőve, maradt még kettő...
Apropó: visszatérve a mérnökös dologhoz: - volt egy sorozat valamelyik ismeretterjesztőn- általában a mérnökök ott bakiznak, hogy nem követik az előírásokat: pl.: amikor a repülő ablakát cserélik, lusták megnézni hogy hová, milyen csavar kell a nagy könyv szerint: bepróbálnak egyet, vagy kettőt, aztán ha belemegy, behajtják... persze mert miért is előírás, meg minek az a pirosan villogó kijelző, "mi okosabbak vagyunk...", tudod híres utolsó mondatok... :)
carrie 2014 2014.03.26. 08:44:51
Nem tudom mi a problémád ezzel!
Ugyanis egy csomó másik helyen is VAN kötelező továbbképzés, amit a MV-ó a saját pénzéből fizet ki. Ilyen pl.: számvitel területen dolgozóké: mérlegképesek kötelező továbbképzése, adószakértőké...stb. Rengeteg hely van ahol saját zsebből fizetik és nem KÖZPÉNZBŐL. ÉS igen, az adótv-ket, szvit tv-et is évente módosítgatják... ja bocs, nem is, hanem havonta :) nehogy még unatkozni merészeljenek :) Erre rájönnek a szakmai kiadványok...és ugyanott vagyunk...
De nem értem, miért mondod ezt nekem: van orvosi kamara is a világon, nem? Nem nekik lenne a dóóóóggguuukkkk megoldani a tagjaik továbbképzését? Vagy mire tartjátok (=fizetitek a kamarai díjat) őfelségüket? (komolyan! Vagy beszedik a tagsági díjat azt oszt kész?) :) Ha nem tetszik a mostani rendszer, esetleg írj az EMMI-nek, indítványozz törvénymódosítási javaslatot, vagy próbálj meg valamit csinálni, mert az egy dolog, hogy ez böki a csőrödet, de ha nekem mondod sajnos a legnagyobb jóindulatom ellenére sem tudok rajtad segíteni :((((
(ez kb. olyan mint amikor a páciensek ide írogatják a panaszaikat, ahelyett hogy felkeresnék a betegjogi képv-t, vagy írnának az ántsznek... érted, ugye? :) )
csakmotyogok 2014.03.26. 14:02:39
carrie 2014 2014.03.26. 15:30:20
Lécciii..idézd be már azt a mondatomat :)
Mert azt a felszerelésekre mondtam. Igen, azért mert volt egyszer egy pofátlan orvos, aki benyögte a tarifáját, én meg pofátlanul rákérdeztem, hogy ebbe a tarifába ugyan mi van benne? Nem kicsit meglepődött...Erre elkezdi, hogy hát a képzése, és a felhasznált anyagok, műszerek...stb ára. Érted? TB-s dolognál ezt így a pofámba betolja? Na neeee nézzen már ennyire hülyének! :)
"Még 1 : a könyvelő megkérheti a szolgáltatása árát, ők meg nem. "
Magánba is lehet nyomulni: elég egy bt-t vagy egy kft-t alapítani... aztán csapassa az árakat. Jah de hát az úgy nem jó, mert akkor őt perelik, ha baj van... jah hát így könnyű
"Tudod mennyibe fájnak a jegyzeteik? "
Könyvelőknél dettó! És mondjuk egy könyvelőnek nem csak a szvitel, adó tv van, hanem áfa, tb, szja, eva, kata, illeték tv, csőd tv., örökösödési tv..etc is és cafateria is... tudod mennyibe kerül egy cafatéria előadás? Hogy naprakészen flottul tudjon mindent? És most peched van, mivel az orvostudomány bármelyik ágát is vesszük, az sem annyira összetett mint pl.: egy könyvelőé... mivel az orvos választhat: fogorvos/ált. orvos / sebész... addig egy könyvelő nem tudja ennyire elválasztani, neki minden területen toppon kell lenni... mondjuk az iszonyat jó lenne egy könyvelőnek, ha azt mondaná, hogy ő csak az "eszköz oldalt" hajlandó könyvelni, a többivel keressen olyat aki a másik oldalt is lekönyveli, a harmadikkal meg olyat aki ért a céges autók adózásához... LOL jah és még valami: a törvények sokkal gyorsabban változnak, mint bármelyik orvostudomány bármelyik ágának a szabályozása (protokoll, előírások, kezelések), de ameddig hanyagságból az orvos ezeket az új dolgokat nem hajlandó betartani (mert azt mondja, hogy marad a jól bevált régi rendszernél), addig ezt egy könyvelő nem teheti meg...LOL milyen jó lenne pedig.
Aztán az is röhej mikor egy orvos két asszisztensel nyomul, és jön azzal, hogy hát nem volt ideje lepapírozni... LOL... akkor minek is az asszisztencia??? LOL
lpt1 2014.03.26. 20:02:41
lpt1 2014.03.26. 20:04:29
carrie 2014 2014.03.27. 10:21:38
juj.... inkább nézz utána, mert már nem! XD
nézd meg mennyibe is kerül a modulonkénti vizsga és hány darab van belőle,majd az így kapott összeget szorozd be 3x... mert mindenkit meghúznak minimum 3x majd add hozzá a könyvek árait, a jegyzetekét, a tanfolyam díját ... ezt követően a kötelező éves továbbképzésről se feledkezz el... nah ugye... XD ( az isten szerelmére legalább tájékozódj, mielőtt ilyeneket írsz!)
lpt1 2014.03.27. 11:23:12
Nem lehetetlen elsőre átmenni, csak nem olyan tanfolyamra kell menni, amit oktatási cég szervez :)
Mennyi az éves továbbképzési díj? 20.000?
Melyik könyvelőnek is kell továbbképzésre járnia? Szemben, mondjuk a könyvvizsgálókkal?
Tempus-Anh 2014.03.27. 13:00:45
"orvostudomány bármelyik ágát is vesszük, az sem annyira összetett mint pl.: egy könyvelőé..."
Ezt csak halkan és a takaró alatt suttogd, ha lehet.
Össze nem mérhető semmiféle szempontból a két szakma.
Egy körmölő, vájtfülű aktakukacot ne tégy légy szíves egy orvos mellé...
Ezt úgy az orvostársadalom nevében kérném ki.
carrie 2014 2014.03.27. 16:11:23
Köszönöm Tempus!
Köszönöm, hogy 4 soros megnyilvánulásoddal bebizonyítottad és hűen alátámasztottad azt amit mindenki tud az orvosokon kívül, csak ti nem! :)
Ha nem hordanátok fent annyira az orrotokat...
Egyébként mi alapján várod el a társadalom tagjaitól azt, hogy tiszteljenek téged és a választott szakmádat, meg unblock zusammen az orvostudományt, ha te senkit és semmit sem tisztelsz? Hmmm?! Hogy is van ez? :) Egy takarítónőt is tisztelned kellene, hiszen ő is biztosítja a munkafeltételeket, nélküle koszba mocsokba (hugyban, sz@rban) kellene végezned a munkádat, vagy ne adj isten a kezedbe kellene venned a felmosót... Egy ápnőt is tisztelned kellene, hiszen ő mosdatja ki a beteget a fekáliából... csak azért ne tiszteljük az ápolót, mert nincs a neve előtt dr, és nem 5 évig tanul az orvosin? Hm? Vagy mert nem mazarattival jár? Hm?
Másrészről, van az orvosi pályánál is sokkal felelősségteljesebb szakma is, csak ők nem járnak több millás kocsikkal, meg nem verik a nyálukat, hogy jaj keveset keresnek, sokat kell dolgozni, nincsenek megfizetve és nem is kapnak hálapénzt!! Hoppá, ugye? És tegyük fel ők ki vannak téve a környezeti elemeknek is, nem egy optimális hőmérsékletű szobában 4 asszisztenssel végezik a munkájukat... teszem azt 1 óra alatt 1 emberen... tudod, mert vannak ilyen szakmák is! Gondolkozz egy kicsit!
Tudod, ha nem lennénk "aktakukacok" akkor a te és a ti béreteket ki is számfejtené?
És légy oly kedves a konkrét szakmát megnevezni, ahelyett hogy olyanokat írsz: körmölő,, vájtfülű, meg aktakukac. Mert ha nem, akkor ezentúl az összes orvost Marokmarcsinak, nagyképű pénzsóvárnak...stb. fogom nevezni!
"Össze nem mérhető semmiféle szempontból a két szakma."
Igenis összemérhető: ugyanis mindenki önállóan választotta azt amit, és mind a kettőért kő keményen kell tanulni, tovább kell képeznie magát... - csak hát aki magas lóról leereszkedően beszél attól nem igazán várható hogy ezeket megértse,felfogja ugyebár!
És nem hiszem hogy bárki is felhatalmazott arra, hogy az egész orvostársadalmon nevében nyilatkozz így, mert ezzel a megnyilvánulásoddal csak az orvostársadalmat járattad le (erre a postodra vonatkozóan) :)
carrie 2014 2014.03.27. 16:22:38
Akkor nevezz meg egy olyat amelynek nem kell fizetni a utóvizsgákért? Na ? Sikerül? :) (ugyanis mindegyiknek kell fizetni, és hidd el érdekükben áll, mert így több pénz folyik be)
Honnan gondolod hogy 14-kor befejezik? Szerinted ez kinek is jó?
Hát nem éppen 20.
Tán úgy keress rá a google-ban, hogy mérlegképes. Ugyanis egy könyvelő akkor könyvelhet ha van mérlegképese (ez nagyon nagy önpacsker volt részedről) és teljesítette az éves továbbképzését...
Ha úgy gondolod, ennyire b@szott (bocsánat) könnyű letenni egy mérlegképest, akkor állj neki. Elárulom: kétszer kell szóbelit és írásbelit is tenned... ugyanabból, és újból kifizetve a vizsgadíjakat (azt ne kérdezd miért van így...) de gondolom az orvosoknál, jah bocs dr. Marokmarcsiéknál máshogy megy... jah hát náluk könnyebb a gyakorlat is: nem tud valamit dr marokmarcsi, akkor a másik marokkmarcsi nyakába belevarrja (beutalja ide-oda, elküldi máshoz, vagy megtagadja az ellátását, vagy magasról tesz a betegre, lehülyézi, majd ha gondja van más marokmarcsit keres, ha meg nem keres, akkor meg az ő gondja, hisz miért nem keresett. Ha gond van, majd kedves dr marokmarcsi megmásítja a dokumentumokat, vagy letagadja, vagy megsemmisíti hadd ne folytassam... )
Jah igen: szerinted miért nincs kiírva hogy hány hét/hónap/év a képzés? Hm? :)
lpt1 2014.03.27. 17:27:01
Tempus-Anh 2014.03.27. 17:27:34
A marokmarcsi az önkielégítés utcasarki neve, a mazaratti pedig gondolom, egy olasz gyilkológép lehet így, lefordítva és átgyúrva a mazzare=gyilkolni igéből.
Amire gondoltál, feltételezem, hogy a Maserati lehet, egy olyan erősen drága olasz autómárka, amit Mo.-n kevés orvos tud magáénak. Ismerek viszont olyan aktakukacot, akinek két ilyen is van, gondolom többet dolgozhat és felelőségteljesebb munkát végezhet, mint mondjuk egy sebész.
Ettől függetlenül a válaszom a nagyképű és fellengzős kijelentésedre történt, amivel a könyvelők alá soroltad az orvosokat.
Két olyan szakma, amelyek egy bolygón sem említhetők egymással.
Az ápolónőket pedig ahol csak lehet, védem.
Ami rólad nem mondható el.
Q.E.D.
acka1 2014.03.27. 17:43:28
lpt1 2014.03.27. 17:45:17
Szerinted honnan tudom?
Ha nem, akkor ez mi? www.samling.hu/merlegkepes_tovabbkepzes
Talán meg kéne nézni a százas törvényt, és nem dr. Miúgyszoktukot játszani.
Hát, nálunk nem hogy az iroda összejárt "konzultációra", de még a város többi könyvelőirodájával is "konzultáltunk", ha izgalmasabb kérdés adódott.
Mit látsz itt? www.mkvkok.hu/vallalkozasi_merlegkepes_konyvelo_kepzes&action=show&item=0141131086
lpt1 2014.03.27. 17:53:12
Természetesen, mint mindenhol, ott is többségben vannak a rendes, kedves, segítőkész emberek.
mldrv 2014.03.28. 20:05:26
mldrv 2014.03.28. 22:12:54
vicceltél?? :D
carrie 2014 2014.03.28. 23:36:33
Aham, persze, tudod: bagoly mondja verébnek...
"Ami rólad nem mondható el."
Ezt a következtetést miből is vontad le?
na és milyen érzés széllel szemben pisilni?
Bocsi, hiába magyarázol, de én még olyan nővérrel nem találkoztam amelyik előre közölte a tarifáját, ám ellenben olyan orvosokkal igen... szóval légy oly kedves nem lenézni az ápnőket... (ők meg még nálatok is jóval kevesebbet keresnek...)
carrie 2014 2014.03.28. 23:39:06
Aham, persze, itt a második álmodozó. Mese habbal :)
Csak tudod eleve rossz a felvetésed, mert eleve létezik olyan hogy PROTOKOLL...
"Alapvetően egy mérlegképes könyvelő egy emberek által kialakított, tehát ember számára megtanulható szakmát űz,"
Akkor mit is csinálnak az orvospalánták 5 évig az egyetemen? Nah ügye!
carrie 2014 2014.03.28. 23:41:08
Szerinted?
carrie 2014 2014.03.28. 23:46:05
Gondolod te.
Gyerekek -ha annyira fasza állásnak állítjátok be - akkor el lehet menni könyvelőnek, vagy bármi másnak... mert ahogy látom a felelősségvállalás így sem, úgy sem megy! Ellenben a kifogáskeresés az bezzeg ezerrel :D na meg a boríték követelés
"követel: boríték, tartozik: semmi" címszóval
XD
Tempus-Anh 2014.03.29. 06:12:50
lpt1 2014.03.29. 08:03:53
acka1 2014.03.29. 11:39:50
Tempus-Anh 2014.03.29. 11:46:47
Igen, a sebész még kiszámol valahogy egy adóbevallást, de a könyvelő mit kezd a műtendő beteggel? :)
acka1 2014.03.29. 12:01:36
carrie 2014 2014.03.30. 10:22:41
Nekem semmi!
Ellenben sok orvos annyira lusta, hanyag, vagy nem is tudom mi a jó szó erre (leginkább azt használnám, hogy magasról sz@rik rá), hogy az már nem igaz! És jó lenne a benne foglaltakat szó szerint betartani!!!
Nézzük csak milyen keretek között működtök!?!
Protokoll miért is van? Tán azért hogy betartsák, nem? Érdekes sokan azt sem ismerik, hogy mi az a ___protokoll___...
Röhej az is, mikor egy beteg kezdi el magyarázni egy privát orvosnak, hogy az ___eü tv___. szerint a doksi másolatához igenis köze van... szánalom
és akkor még az ___ etikai kódexről ___ nem is beszéltünk... mikor az orvos elkezd az etikai kódexre hivatkozni, hogy az szerint NINCS lehetősége erre meg arra, aztán nagy kerek szemeket vág, meg hirtelen szövegértelmezési problémái lesznek, ha valaki csak úgy előhúzza a táskájából az etikai kódexet, és mutogatja és felolvassa neki... hajjajajaj... meg azt mondja, hogy hát NEM TUDTA, HOGY VÁLTOZTATNI SZOKTÁK A TÖRVÉNYEKET, AZ ETIKAI KÓDEXET.... NEeeeem... ő egyszer elolvasta 30 évvel ezelőtt aztán a többire tesz magasról! Dettó az eü tv. Bár ennél az a röhejesebb, hogy az eü tv. csak 97-óta létezik...ergo azt 30 évvel ezelőtt nemhogy elolvasni nem tudta, de nem is létezett
NA NE RÖHÖGTESSETEK...
Vissza a "számviteli politikához", ha ezáltal jobban megérted: számviteli politika be nem tartása szigorú szankcióval jár, míg egy orvos akár a betegjogon két lábbal ugrándozhat, MAXIMUM egy ejnye bejnyét kap! Míg egy felsőbb vezető kenőpénz elfogadásáért ptk./ btk szerint bűnhődhet, addig a zsaroló, fenyegetőző orvossal mit csinálnak? Megint csak egy ejnye-bejnyét kap! Érted már?
carrie 2014 2014.03.30. 10:23:58
Mondjuk úgy, hogy nem biztos mit tudnál kezdeni egy sebésszel, ha éppen adóbevallásodat kellene megcsinálni, vagy bármi mást :)
Tempus-Anh 2014.03.30. 12:50:23
Az életed és egészséged szempontjából qrva fontos az adóbevallásod, adjuk meg...:)))
Hú, szét ne vessen már a túlbuzgóság.
Nem mi röhögtetünk, hanem épp fordítva.
Erről kb. ennyit.