A mentősofőr ököllel ütötte a beteget

2013.10.15. 08:06

City_Doctor_car_Lg.jpgA sofőr visszakézből, ököllel szájon vágta a sógoromat, rázta, trágárul beszélt, jobban mondva anyázott, és ismét ütésre emelte a kezét.

Nem gondoltam, hogy egyszer ide fogok írni..  Olvasgatom a blogot, szörnyülködöm. Nekem is vannak sajnos rossz tapasztalataim a magyar egészségüggyel, de ami most történt, az olyan szinten felháborító, hogy meg kell, hogy osszam.  2013.10.13-án délután testvérem telefonált zokogva, pánikolva, hogy azonnal rohanjak, mert nagy baj van.

A férje, aki cukorbeteg, már eszméletlen állapotban fekszik, és a cukorszintje szinte mérhetetlenül alacsony. A sógorom 26 éves, és csak 4-5 éve cukorbeteg. Többször fordult elő hasonló dolog, de akkor még időben jelezte hogy gubanc van, és ment a cukor befelé. Most is szólt, de sajnos későn. 2 kis kanál cukrot tudott megenni, utána elájult. Miközben én odaértem, ( kb 1km ) addig már a mentők értesítve lettek. Tudtam hogy nem igazán tudok mit csinálni, mert eszméletlen embernek semmit nem lehet adni. De legalább a pánikot próbáltam kicsit kontrollálni, mivel 2 pici gyerek is ott volt. A mentők nagyon gyorsan kiértek. Az ellátást elkezdték, úgy ahogy az meg van írva. És itt kezdődik az igazi horror. Legalább is nekem. A doktornő mondta, hogy fogjuk le erősen, mert kapálózni fog. Így is tettünk. Én fogtam a 2 lábát, testvérem a jobb kezét, az egyik mentős a sofőr pedig a bal kezét. Szépen le is folyt az 1 üveg anyag, de a sógor nem igazán akarta kinyitni a szemét.

 Kapálózni kapálózott, szeretett volna szabadulni, felülni. Ekkor azt mondta a doktornő, hogy hagyjuk felülni, és úgy tartsuk meg. Természetesen így rögtön kicsúszott a tű a vénából, és nem tudtak több infúziót adni neki. Ekkor már nyitva volt a szeme, de nem tudta hol van, nem tudta kik vagyunk, csak azt érzékelte, hogy lefogják. Aki hallott már a cukorbetegség tüneteiről, az tudhatja, vagy olvashatta, hogy ilyenkor agresszívvá válhatnak a betegek. Szóval küzdött szegény, szabadulni szeretett volna. Ekkor a mentő sofőr, már csavargatta a csuklóját, hogy így próbálja lenyugtatni. Ez persze fájt a sógoromnak, még jobban próbálta magát kiszabadítani, és mondta is, hogy ez fáj nagyon.

Már ez sem nagyon tetszett, de mivel nem voltam még ilyen helyzetben, úgy gondoltam, hogy ez ezzel jár, tudja mit csinál. Pedig nem.. Ekkor jött a mentő sofőr hatalmas ötlete, engedjük el, nézzük meg, hogy mit csinál... Elengedtük, és ekkor a sógorom, aki még mindig nem volt tudatánál, térden ütötte a mentő sofőrt. És a sofőr abban a pillanatban visszakézből, ököllel szájon vágta a sógoromat, rázta, trágárul beszélt, jobban mondva anyázott, és ismét ütésre emelte a kezét. Az ütés azért nem történt meg, mert ráüvöltöttünk, hogy mit képzel. Megüt egy olyan embert, aki azt sem tudja hol van, és mit csinál? Erre másik mentőápoló annyit mondott, hogy feljelentenek minket, és hogy nem foglalkoznak tovább a beteggel. És szépen kivonultak, ott hagyták a még mindig félig eszméletlen embert.. De!!! Nem mentek el!! Kint ültek a mentőben kb 15 percig!! Így a testvéremmel együtt próbáltunk még cukros vizet itatni vele, vagy cukrot etetni, igen kevés sikerrel. Közben a "segítség" kint nosztalgiázott, vagy éppen vicceket meséltek egymásnak.. Egyszer kiszaladtam, hogy panaszt fogok tenni, és kérem a nevüket, erre természetesen nemleges választ kaptam.

A 20.-ik perc környékén a doktornő csöngetett, hogy ránézne a betegre... 20 perc után, mikor félbehagyták az ellátást.. Gondolom félt elmenni, mert mi lesz ha nagyobb baj lesz.. Még persze nem volt jól a beteg.. Annyira nem, hogy egy táskát akart a lábára húzni cipő gyanánt.. Akkor azt mondta a doktornő, hogy rendben van. Erre én megkérdeztem, hogy az már teljesen természetes állapot, hogy táskával a lábán akar sétálni? Eddig nem volt rá jellemző ilyen perverzitás... Mire a válasz: Higgye el, hogy már jól van. Én tudom.. Ekkor ezt is megkérdeztem, hogy ez rendszeres hogy ütik a beteget ellátás közben, vagy ez valami új gyógymód? Annyit mondott, hogy elnézést kér, de nyilván megijedt a kolléga, és reflexből ütött.. Aham.. biztos.. Azért akart még ütni. Na meg én úgy gondolom, hogy ilyen esetekre azért ki vannak képezve. Nem lehet akármilyen agresszív baromból mentős!!??

Ezen beszélgetés között végre fecskendővel tudott testvérem adni neki cukros vizet. Mivel a doktornő úgy gondolta, hogy jól végezte dolgát, és velem sem szeretne tovább diskurálni, elköszönt, a kezembe nyomott egy papírt, és olyan gyorsan elmentek, ahogyan jöttek.. Az pedig nem volt lassú.. Elolvastam azt a papírt, ami a vizsgálati lap vagy mifene.. amin nem szerepel sem az én, sem testvérem aláírása sem az átvevő rovatban... Ami az ellátáson kívül azt tartalmazza, hogy:   " Az ellátás végén, a beteg rátámadt a mentő sofőrre, aki védekezett. A család tagjai verbálisan fenyegetően léptek fel, így az ellátást felfüggesztettük. A beteget stabil állapotában otthonában hagytuk." Ááááá... Ez már több helyen hibázik..

1. Ha az ellátás végén támadt a ( félig eszméletlen ) beteg, akkor miért is kellett felfüggeszteni azt, aminek már amúgy is vége van?

2. A mentő sofőr védekezése anyázás közben álló helyzetből megütni egy ülő embert, és még újra próbálkozni??

3. A család tagjai verbálisan szóvá merték tenni a könnyű testi sértést? Mint fenyegetést?

4. Szerintük a stabil állapot az az, mikor egy kézitáskával a lábán megy valaki alsónadrágban a wc-re....

5. Azért búcsúzóul egy vércukorszintet mérhettek volna...   

A távozásuk után kb 30 perccel lett jobban a sógorom. Természetesen az egészből semmire nem emlékszik. Csak hogy picit fáj a felső ínye.... Próbáltam panaszt tenni még vasárnap, de mivel hétvége van, nincs illetékes. Megpróbáltam ma, hétfőn is.. Pont szabadságon van mindenki csütörtökig.. Majd telefonáljak akkor, ha még fenntartom.. Hát fent fogom..  Levélben is, itt is, ahol csak tudom! Ilyen gazemberek ne dolgozhassanak a mentőknél!!  Ja.. és hogy ez hol is történt, mely mentőszolgálat volt...  Kecskemét Mentőállomás   

Tudom hogy hosszú volt, de ezt nem lehet rövidebben..   

Üdv. Sándor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irkutszk 2013.10.15. 09:24:59

Ésszerűbb lett volna ezt a levelet is csak csütörtökön megírni, nyugodtabb állapotban.

zunuke 2013.10.15. 09:28:28

ha itt minen ugy tortent ahogy le van irva,azt hiszem jogos lenne a feljelentes. azert csendben megjegyeznem,hogy ha az en beteg hozzatartozomat-aki nincs maganal-okollel megutne a mentoapolo,ful es fog nelkul tavozott volna helyszinrol.

karcsibácsi 2013.10.15. 09:38:25

@nemhiszem, hogy:
Nagyjából egyetértek.
Egy fontos szakmai észrevételt azért szeretnék tenni: Sándor írja, hogy a fiatal diabeteses sógorának gyakran fordul elő hypoglycaemiás rosszulléte. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy nincs jól beállítva a cukorbetegsége és/vagy nem megfelelő a beteg együttműködése (életmód, diéta). A ma már rendelkezésre álló korszerű humán insulinok és insulin analógok mellett egyáltalán nem szabadna ilyen jellegű rosszullétnek előfordulni, vagy csak kivételesen, és inkább csak excessiv fizikai terhelés, interkurrens betegség esetén, de semmiképpen sem gyakran. Véleményem szerint alapos diabetológiai revisió szükséges, lehetőleg minél előbb, mert a gyakori rosszullétek nemcsak az élletminőséget rontják, hanem egyéb veszélyekkel is járnak!

A kick-box ütközetre vonatkozóan az a határozott véleményem, hogy ameddig nem ismerjük a történetet a másik fél előadásában is, bármilyen jellegű állásfoglalás, értékítélet, felháborodás elhamarkodott, megalapozatlan és egyoldalú lenne, ezért mindezektől tartózkodom, és nagy tisztelettel erre kérném kommentelő társaimat is.

cobre 2013.10.15. 09:39:26

Tudom, ilyen helyzetben nem könnyű észnél lenni, de talán a legjobb az lett volna, ha amikor kimentek a mentősök az autóhoz, hívtak volna másik mentőt és rendőrséget is. Így volna mivel bizonyítani az állításokat.

cobre 2013.10.15. 09:44:56

Hiányos a történet, mivel ütötte térden a sofőrt a sógor?
Mert okozhatott akkora fájdalmat, hogy automatikusan védekezett.

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.15. 10:19:23

kedves posztoló,
ha olyan gyakran hipózik a kedves beteg, miért nem tartanak otthon glucagon injekciót?
mondjuk azt is nehéz elhinnem, hogy a mentősök nem azzal kezdenek eszméletlen betegnél...

marand22 2013.10.15. 10:37:53

1. Ha ismételten hypoglycaemiás rosszullétei vannak, mielőbb terápiás revízió szükséges. Elhúzódó hypoglycaemia maradandó agykárosodást, szívinfarktust, hirtelen halált okozhat. Az utóbbi idők vizsgálatai bizonyították be, hogy a régi antidiabetikus gyógyszerek (főleg szulfanylurea) hypoglycaemizáló hatásuk miatt növelik a cukorbetegek halálozását. Az újabb gyógyszereknek és az új típusú (inzulinanalógok) inzulinoknak vagy nincs, vagy jóval enyhébb a hypoglycaemiát okozó hatása. Gyakori vércukorszint esés indokolttá teheti az inzulinpumpa használatát is, amiből (ugyan nem Mo.-on) létezik már zárt rendszerű (vércukormérő és inzulinadagoló egybeépítve, automatikus szoftverrel kiegészítve) változata is.
2. Hypoglycaemiás rosszullétek kezelésére felírható (belgyógyász által) a glukagon injekció, melynek használatára a hozzátartozó kioktatható, így a beteg eszméletlensége esetén beadva, megoldható a probléma közvetlen orvosi segítsség nélkül is. GLUCAGEN 1 mg Hypokit por és oldószer oldatos injekcióhoz (1 inj. emelt támogatással - 90 % - felírva 539 Ft).
3. Ha valóban így történt, a mentősofőr viselkedése nem menthető.
10 évig mentőztem, több alkalommal találkoztam hasonló helyzettel (pl. idős néni, alig 40 kg, az orvosi ügyelet orvosa és sofőrje nem tudta lefogni, mert annyira agresszív és erős volt, végül 4 ember kellett hozzá, utána nem emlékezett semmire), de soha nem alkalmaztunk a szükséges mértéknél nagyobb erőszakot, indulattal pedig nem szabad kezelni a hasonló szituációkat. Valószínűleg fiatal, gyakorlatlan mentőorvos (vagy mentőtiszt) volt a helyszínen, neki kellett volna kezelnie a helyzetet, és instruálnia a mentősofőrt is.

platelet 2013.10.15. 11:30:07

@Babette_: pedig extrém ritka glukagonnal kezdeni, még ha eszméletlen is a beteg, majdnem mindenkinek lehet branült szúrni, és akkor mehet a glükóz. Másrészt, a glükagon felszabadítja a glükózt a glikogénraktárakból, ezért nem használ azoknál, akiknek a glikogénraktárai kiürültek, azaz alkoholistáknál vagy akik már régóta eszméletlenek (és hypoglikémiásak). És persze enni és cukros vizet kell inni utána rögtön (mondjuk, ez az infúzió után is kell). És végül: a glukagon sokkal drágább, mint a sima glükózoldat, nem örülnének fent, ha zsákszámra fogyna.

platelet 2013.10.15. 11:36:01

A poszthoz: beteget nem szabad verni. De tény, hogy nincs semmi képzés arra, hogy mit kell tenni, ha megütött a beteg. Sőt, az aggresszív beteg kezeléséhez is minimális oktatást kapunk, valójában ezt mindenki tapasztalatból tanulja meg. Egyébként nem is lettek volna kötelesek birkózni az aggresszív beteggel, főleg, hogy ha a saját épségüket veszélyezteti. Simán hívhattak volna rendőrt, csak mire kijön, talán már kómás a beteg. Az pedig, hogy reflexesen visszaüt, ha a beteg megüti, tényleg lehet védekezés is.

Tempus-Anh 2013.10.15. 13:27:05

Az agresszív beteget akár hatósági közegek bevetésével is imobilizálni kell, rögzíteni majd a lehetőségektől függően sedálni. Erről jegyzőkönyv készül, külön formanyomtatvány van a beteget mozgásában történő korlátozás elrendelésére, kórházi osztályon mindenképpen (védőrács felhelyezés, kikötözés esetén orvosi aláírással, pecséttel), de valszeg ambuláns ellátottak esetén is létezik ilyen.
Nyilvánvalóan nem ÜTJÜK meg a beteget, hanem LEFOGJUK, akár kikötözzük, amíg a zavart tudatállapota tart és közben igyekszünk azt megszüntetni, a kiváltó ok kiderítése után.
Delirium tremensben természetesen psychiátriára szállíttatjuk, anyagcserezavar esetén pedig beállítjuk azt az élettani paramétert, amely a zavart tudatállapotot előidézte.

Tempus-Anh 2013.10.15. 13:37:43

Talán már meséltem azt az esetet, amikor a másfél mázsás agresszív beteget a (nem minősítem) háziorvos a nyakamra küldte, a neurológiai osztályra (SBO még nem volt), ahol ügyeletben két cingár nővérke volt a segítő hátterem és jómagam. A tagbaszakadt pasi húsvágó bárddal kergette a feleségét a ház körül, egy lucid periódusában hevederekkel sikerült hordágyhoz kötözni és beszállíttatni. Amikor behozták már megint agresszív volt, a fogait csattogtatta, bőrszíjait tépkedte és mindenkit halálra szidalmazott, fenyegetett. Nyilvánvaló volt, hogy ha elengedik, valamelyikünket halálra veri vagy rugdossa. A derék OMSZ-nak igen sürgős dolga akadt, természetesen, és faképnél akartak vele hagyni. Eléggé kimérten közöltem velük, hogy ilyet itt és most nem játszunk, megvárjuk a rendőrséget és a beteget elviszik a psychiátriára, ahová való. Már üvöltöztünk egymásra a hasonlóképpen megértő és empátiában bővelkedő szolgálatvezetővel, amikor a rendőrök megérkeztek. Öt markos rendőr fogta le, négyen egy-egy végtagján térdeltek,egy a vicsorgó, üvöltöző fejét rögzítette, ameddig sikerült egy olyan injekciót beadnunk, amitől elaludt és szállíthatóvá vált. Szóval megvannak a mindennapi életnek is a hasonló zugzwang helyzetei, amikor tökegyedül a sarokba vagy szorítva és csak az erélyességeddel tudod a nagyobb bajt megelőzni.

marand22 2013.10.15. 14:40:19

@Tempus-Anh:
Ha hinni lehet a leírásnak, itt már sikerült a beteget immobilizálni. Nem lett volna szabad felengedni a leszorításból, az összes többi már ebből következett. A doktornőnek kellett volna irányítania a helyzetet.
Legimpresszívebb élményem ezzel kapcsolatban vagy 10 éve volt. Ismert schizophren beteg psychotikus állapotában támadt a szomszédjának, aki egy széklábbal összeverte, emiatt a feje tele volt repesztett sebekkel. Kiérkezve találtunk egy félmeztelen nagydarab férfit (kb. 150 kg), aki rövidnadrágban és zokniban egy tégladarabbal a kezében derékig véresen szaladgált az udvaron, és megpróbálta bedobni a szomszéd fürdőszobájának kis ablakát. Rajta kívül 2 cingár rendőr és néhány bámészkodó volt még jelen. A rendőrök semmi segítségre nem voltak kaphatók. Szerencsére rövidesen érkezett még egy járőr, akik közül az egyik tapasztalt öreg róka volt, és segítségével sikerült rábeszélni a delikvenst, hogy beadhassak egy injekciót, ami csak ismétlés után bizonyult elegendőnek. A koponyacsont kilátszott nagy területen a közel arasznyi repesztett sebekből, így bevittük az ügyeletes baleseti sebészetre, ahonnan az okosak simán hazaengedték, így 2 nap múlva egy másik mentőegység vitte psychiátriai osztályra.

Tempus-Anh 2013.10.15. 18:17:15

@marand22:
Igen, valóban ezek azok a helyzetek, amikor a fölös adrenalintól megkeseredik az emberben a medicina, hisz nem arra esküdött fel, hogy boxzsáknak tekintsék vagy lábtörlőnek.
Segítene, de ennek fejében ütést meg rúgást kap, mellé a környezet nemtörődömségét.

Rotoxis 2013.10.15. 18:31:38

Én azért több problémát is látok a történetben. A gyakran hypózó beteg családjától azért egy kicsit több "szakértelmet" várnék el. A rosszullét nem először fordult elő, talán lehetett volna kicsit higgadtabban kezelni a dolgot és nem pánikolni. Sokan vannak, akiknél "nem lehet" beállítani a megfelelő gyógyszerszintet (hogy miért, előttem már elmondták), ekkor azonban a családnak kell felkészültnek lennie a nem is egészen váratlan helyzetekre.

Úgy gondolom, a mentőgépkocsivezető cselekedetére nem igazán van mentség. Igaz, hogy speciális képzést nem kapnak, azonban a váratlan támadásra szerintem nem hivatkozhat. A beteg erősen agitált volt addig is, több személy kellett a lefogásához, számítani lehetett egy esetleges támadásra. Az ilyen szituációban nem ütéssel, visszaütéssel védekezünk, hanem megfogással, lefogással. Nekem is sikerült már úgy végigdolgoznom egy műszakot két szép 36-os lábnyommal az ingemen, mert az első esetként kapott idős nőbeteg páros lábbal mellbe rúgott. Na az váratlan volt, mégsem jutott eszembe hogy bántsam. Személyes tapasztalattal is alátámasztott véleményemet karcsibácsi egyébként megfontolt szavai ellenére is fenntartom.

Glucagen a mentőautón. Jó vicc (elnézést.) Kötszer sincs megfelelő!

Az ellátás megszakításának valószínűleg nyomós oka lehetett. Az erre vonatkozó információk túlságosan egyoldalúak ahhoz, hogy meg lehetne ítélni, hogyan is történt. Legalábbis a betegellátási adatlap és poszter elmondása között ellentét van. Nem biztos, hogy így oldottam volna meg a helyzetet. Sokat lendíthetett volna a dolgon, ha a gépkocsivezető elhagyja a helyszínt és a többiek folytatják az ellátást (ha nem megy, segélykocsi). A vércukorszint visszamérésének nem sok értelme lett volna, mert a vénás glükóz után kb. olyan 20-25 mmol/l értéket mérhettek volna, ez pedig nem informatív.

Az adatlapon az átvétel a kórházba szállítás során a beteg átvételére vonatkozik, nem pedig a dokumentuméra, így azt aláírniuk sem kellett. Az eredeti példányt megkapták, erről nincs is vita.

A posztert arra biztatnám, hogy vegyen részt egy stresszhelyzetek megoldására felkészítő tréningen, a gépkocsivezetőnek padig javaslom, keressen magának nyugodtabb munkát. A krumpli kevesebb eséllyel támadja meg.

Tempus-Anh 2013.10.15. 19:29:58

@Rotoxis:
Nálunk rúgtak hasba terhes kolleganőt is...:(((
Erre szoktam azt mondani, hogy nincs a világnak az a pénze és az a gyémántokkal kirakott, ezüstpitykékkel kivert, aranyat tojó betege, aki miatt ekkora kockázatot vállalni megérné egy doktornőnek.

Rotoxis 2013.10.15. 19:33:40

@Tempus-Anh: Igazad van. De. De kismama ne kocsizzon, a gépkocsivezető, meg az ápoló pedig védje meg a kolléganőt, ha kell.

Tempus-Anh 2013.10.15. 20:27:05

@Rotoxis:
Betegágynál történt ügyeletben, sajnos. Nyilvánvalóan terhest ügyeltetni sem szabadna.

marand22 2013.10.16. 08:03:53

@Rotoxis:
Nem a mentőautón kell a Glucagon (régen volt egyébként, én is használtam), hanem a beteg (hozzátartozójánál).

Rotoxis 2013.10.16. 08:09:58

Még én is láttam, sárga volt a doboza, és Bem apó címere volt rajta! :-)))

NemNick 2013.10.16. 08:44:19

@cobre: "Mert okozhatott akkora fájdalmat, hogy automatikusan védekezett"

Egyszer. De, ha jól látom, a posztolót is az akasztotta ki jobban, hogy a remek ápoló még egyszer ütésre emelte a kezét, és nem magától állt le...

NemNick 2013.10.16. 08:52:47

@marand22: "Ha hinni lehet a leírásnak, itt már sikerült a beteget immobilizálni. Nem lett volna szabad felengedni a leszorításból, az összes többi már ebből következett. A doktornőnek kellett volna irányítania a helyzetet."

+1, azzal, hogy a doktornő valószínűleg tapasztalatlan volt és szintén valószínűleg, talán, egy alig tapasztaltabb mentős utasításaira hallgatott az "attack" során is, és az utána történő sumákolásban.

Végére kéne járni - nem azért, hogy elkapálják a mentőst, de ez következmények nélkül nem maradhat.
Hibázik mindenki persze, de a módja nem az, hogy nem lesznek következményei.

Krisz101 2013.10.16. 09:34:03

A sógorod leszarja a betegségét, nem tartja rendben a cukrát 26 évesen, gondolom nem demens, v ilyesmi, de a mentést persze elvárjátok szolgáltatásszerűen, mint a pizzafutárt. A doktornőnek nyilván tele a töke hogy ilyen hülyékkel kell foglalkozni, és még térden is basszak cserébe

Irkutszk 2013.10.16. 10:42:51

@Tempus-Anh: Ez a várandós orvos ne ügyeljen / ne mentőzzön azzal egyenértékű, hogy akkor az alapbért kapja csak, és gazdálkodja ki a betevőt, ahogy tudja? Csak érdeklődöm az elmélet és a gyakorlat közötti szakadékokról...

tobias2 2013.10.16. 11:20:39

Látom, lendületben van Magyarország óhazásítása...

miller draft 2013.10.16. 11:35:52

Az volt már, hogy a szent és sérthetetlen mentősök autóbalesetek után időnként el lopnak ezt azt.....ne ámítsuk magunkat, a mentősök pont olyanok mint az országban oly sokan.

Pobjeda elvtárs 2013.10.16. 11:41:10

Nem panaszt kell tenni hanem feljelentést, könnyű testi sértésért, és foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetésért.

Tempus-Anh 2013.10.16. 12:03:18

@Irkutszk: A fentebb említett veszélyeztetettség figyelembevételével ne ügyeljen és be mentőzzön. Amúgy joga van nem ügyelni attól a pillanattól kezdve, ahogy kiderül a terhessége. Ütést, rúgást senkinek sem kötelessége elviselni és senkitől.

karcsibácsi 2013.10.16. 12:07:16

Mivel senki nem fogadta meg az első kommentek egyikében írt kérésemet
("ameddig nem ismerjük a történetet a másik fél előadásában is, bármilyen jellegű állásfoglalás, értékítélet, felháborodás elhamarkodott, megalapozatlan és egyoldalú lenne, ezért mindezektől tartózkodom, és nagy tisztelettel erre kérném kommentelő társaimat is."), nekem sem kell a korrekt p.c. stílushoz ragaszkodnom.
Szóval:
"... lehet akármilyen agresszív baromból mentős!!?? " Én azt gondolom, hogy nem, de az agresszív barom szerintem Sándor, a poszt írója- Aki lehiggadva, a számítógép klaviatúrája előtt ennyi alantas indulatot forral magában, az milyen lehet a való életben??!!
Tessenek figyelmesen végigolvasni. Folyamatos kekeckedés, kötözködés, üvöltözés a részéről," mifene, gazember, barom," stb. Nem a sógort kellett volna pofán b@szni, hanem őt magát! Bár a sógorról sem vagyok túl jó véleménnyel, szerintem @nemhiszem, hogy: ismét fején találta a szöget ("Delirium").
Az a diabeteses beteg is megéri a pénzét, aki állandóan hipózik. Én ilyent csak renitens, diétát nem tartó, leginkább alkoholizáló embernél láttam.
Na trollok, széplelkek, erre ugorjatok, lehet fenni a késeket!

karcsibácsi 2013.10.16. 12:08:06

@Tempus-Anh:
A gravidának nincs joga nem ügyelni, csak a betöltött 3. hónap után!

kheiron 2013.10.16. 12:11:41

@karcsibácsi:

OFF karcsibácsi, küldtem neked egy üzenetet az itteni blog rendszerén keresztül.

Tempus-Anh 2013.10.16. 12:12:42

@karcsibácsi:
Igen, köszönöm, ez valóban így van, kivéve, ha veszélyeztetett terhes.

Visszatérve a posztra: néhányan vagyunk csak, akik némely forrófejű ide kommentelő, orvost agyonverni akaró keménygyereknek illően meg szoktunk válaszolni. Olyankor mért nem ellenkeznek a most az agresszív beteget védő hozzászólók? Az orvost lehet verni, sőt kell, nemde?

Tempus-Anh 2013.10.16. 12:15:48

@$$$=$$$:
Nem szabad bántanunk, még ha agresszív is az illető pszichotikus beteg (amúgy pszichiátriát megjárt szkizofrén volt), a mozgásában kell korlátozni és leszedálni, amíg pszichiátrára nem kerül.

DarthVader 2013.10.16. 12:18:05

Megértem, hogy a mentőegység csak glucose infusioval rendelkezik, az injekcióval pancsolni kell, meg adott esetben fecskendőt cserélni, viszont nekem az elmúlt 25 évben akárhány hypoglikémiás kómás betegem volt, egyetlen esetben nem járt a glükóz injekció beadása olyan mértékű agitációval, amelyik problémás lett volna. Vagy két esetben (nem volt branül) újra kellett szúrni a vénát mozgolódás miatt. Lassabban megy le az infúzió, mint a vénás injekció, lassabb a vércukor emelkedés. Az esetek 90 %-ában 30 ml 10%-os glucose injekció iv feltisztitotta a beteget. Talán vagy kétszer kellett többet adni.

Dr.laikus PhD 2013.10.16. 12:18:10

@miller draft:
Mint te is? Gondolom ettől vagy annyira biztos a dolgodban.

Velem a szállító csak káromkodott, hogy mennyire magasra kell cipelni, aztán majd anyámba küldött, hogy nem kapott borravalót....

Nagy ügy! Legközelebb letiltjuk személyesen őt/őket, vagy a szolgáltatót. Nem engedheti meg magának, szállításra négy emelet megmászásárá +1 járókeret lett rendelve.
Úgy gondoltam, ha egy kaput nem tud kinyitni csak rángatni, akkor jönni amikor jól esik, felvenni fekvő beteget akinek a kocsiban nincs helye ennyi jár tőlem szeretettel nekik.

Tempus-Anh 2013.10.16. 12:21:24

Találkoztunk olykor megmagyarázhatatlan, az illető kórképbe nem illeszthető masszív agitációval huszonéves betegeknél, főleg fegyveres testület tagjainál és ez nem csúsztatás, tapasztalat. Nem tudom az okát, de az is igaz, hogy az auto-/heteroanamnézis nem (lehet) mélyrehatóan teljes.

karcsibácsi 2013.10.16. 12:28:32

@Dr.laikus PhD: Betegszállítókkal nekem is vannak rossz tapasztalataim. De ők NEM mentősök!

zsírmalac 2013.10.16. 12:34:07

@karcsibácsi: @Krisz101: Renitens cukorbeteget nevelési célzattal pofán szabad csűrni?

karcsibácsi 2013.10.16. 12:37:10

@zsírmalac: Nem, nem is írtam ilyesmit.

sztratoszféra 2013.10.16. 12:40:24

szerintetek ha az emberek nem lennének hanyagok az egészségüket illetően, pl. dohányzás, alkoholizmus, cukibetegség rendbentartása, stb, és sportolnának, egészségesen étkeznének, tehát ha úgy mindenki kb alapszinten karban tartaná az egészségét amennyire magától telik, hány százaléka szabadulna fel a betegellátásnak?

Mária 2013.10.16. 13:02:31

Jól értem, hogy a mentők tudták, mi fog történni ellátás közben, remegés, rángatózás, agresszív is lehet a beteg?

Tájékoztatták is a kiccsaládot, hogy mire számítsanak a látvány és a megelőzés tekintetében - lefogják, szorítják, fekve tartják, stb. ?

Kiccsalád meg addig rinyált a mentők fülébe, amíg azok lazítottak a szorításon, aminek az lett a következménye, hogy a beteg verekedni kezdett?

Amiért is újfent a mentők lettek hibáztatva, mire azok, a nagyobb bajt és a kiccsalád további érzelmi kitöréseit megelőzendő, kivonultak a ház elé lehiggadni?

És a végén még a kiccsaládnak áll feljebb?

Tudom, mocskos mentősbérenc vagyok, aki a neten éli ki a sikertelen élete miatti frusztrációját :)

lüke 2013.10.16. 13:03:48

brávó, , a mentöknek, a komentátoroknak
a Lajtán túl a hypozó beteg is kórházba kerül
(ha jól beállított ,miért hypozik ugyebár )

platelet 2013.10.16. 13:10:09

@DarthVader: nekem szerényebb tapasztalattal (3 év) több olyan hypoglykaemiás beteg volt, akivel küzdeni kellett, hogy lefolyathassuk a glükózt. Aztán persze feltisztulnak, észlelik, hogy 4 ember térdel rajtuk, még szabadkoznak is :)

Rátóti Mutyikos 2013.10.16. 13:27:38

@Mária: riska neni, rosszul erti. a mentosofornek volt azonnali munkaundora es unta lefogni a beteget...

csibigabi 2013.10.16. 13:33:59

Bár efféle esetek nem ritkák a magyar egészségügy halálgyáraiban, valami ezúttal mégis a mentős mellett szól. Éppen mert iszonyodnak tőlük, megundorodott tőlük a társadalom, nyilvánvalóan lehetett abban a hiszemben, hogy a beteg ilyen módon fejezi ki utálatát. Ezért nem ütött volna vissza pl. egy apáca, de már egy rendőr, egy buszvezető, egy ellenőr - hasonló okokból - igen. Nem helyes! De érthető valamelyest.

dobzse.laci 2013.10.16. 13:35:02

@Krisz101: Tehát jól el kell verni...
Remélem te pályán kívülről osztod az észt!

csibigabi 2013.10.16. 13:35:58

@sztratoszféra: pontosan! Ha egyáltalán nem lennének betegek, akkor ezek a totálbrutál mentősök nem hivatástudatból, hanem hajléktalanként ütnének-vernének, akit csak látnak.

herpesz 2013.10.16. 13:39:43

Ezúton gratulálok a moderátornak :)
Valószínűleg csak minden ok nélkül ütött a mentős :)
Szemét egészségügy, mindenkit fellógatni, aztán amikor nagy a baj akkor halkan odasunyogni hogy "tessék má' segíteni"

csibigabi 2013.10.16. 13:40:45

@herpesz: annyi már világos, hogy nem téged vert a kollégád. Kár, most okosabb lennél.

csibigabi 2013.10.16. 13:42:19

@platelet: itt a baj. A reflexeitekkel. Hogy gondolkodás nélkül üttök.

véres horror 2013.10.16. 13:43:52

A poszt írójának: nem olvastam ugyan végig, de a pánikoló hölgynek és a sógorodnak valaki elmondhatná, hogy inzulinos cukorbetegeknél mindig kell legyen egy fecskendőnyi cukros lötty (bocs, több, mint tíz éve nem használok inzulint, nem emlékszem a hivatalos elnevezésére), amit ilyen esetben akár ruhán át is a combba kell beadni és utána orvost hívni. Ha nincs ilyen, azt feltétlenül szerezzék be!

csibigabi 2013.10.16. 13:44:08

@Tempus-Anh: furi egy műintézményben dolgozhatsz, ahol megengedik neked, hogy terhes nővéreket agresszív betegek közé küldj! Vagy naív vagyok? Ma már ilyen minden kórház?

véres horror 2013.10.16. 13:45:16

@Babette_: nem "ha gyakran". Inzulinosnál kötelező kellék! (kösz, arról beszéltem, a Glucagonról)

csibigabi 2013.10.16. 13:47:14

@NemNick: a második ütés is reflexszerű lett volna. A többi is. Mit vársz egy pitbulltól?

véres horror 2013.10.16. 13:47:33

@karcsibácsi: nagyon remélem, hogy csak hazudod, hogy orvos vagy, bár találkoztam hozzád hasonló alakokkal is, akik legalábbis a diplomájuk szerint orvosok.
Benneteket ha másért nem, ezért a stílusért kellene kihajítani még a társadalomból is, nemhogy az egészségügyből. De sajnos itthon már csak a fajtád marad lassan. A normálisabbja rég külföldön van.

csibigabi 2013.10.16. 13:50:54

@Mária: neked az a részlet maradt ki, amikor a mentős ököllel ütlegeli a beteget. Máskor legyél figyelmesebb!

karcsibácsi 2013.10.16. 13:57:30

@véres horror: Nem ez az igazi gond. Az ország, de mondhatnám úgy is, hogy az emberiség tragédiája az, hogy a te fajtád (a nagy Brehmben kis jóindulattal az anencephal csúszó-mászók közé sorolva) nem a rezervátumok és az állatkertek jól őrzött ketreceiben, rácsok mögött van elzárva, hanem szabadon mászkál az emberek között.

karcsibácsi 2013.10.16. 13:59:41

@lüke: "ha jól beállított ,miért hypozik ugyebár )"
Mert nem tartja a diétát és az orvosi utasításokat (=összevissza zabál és iszik, mint a kefekötő).

Mária 2013.10.16. 14:00:10

@csibigabi:

A posztoló tényleg ezt állította, de ebből nem következik az, hogy a mentős VALÓBAN ököllel ütlegelte a beteget.

herpesz 2013.10.16. 14:06:29

@csibigabi:
micsoda??? kit vert kicsodát?
KOllégám? Miről beszélsz?

Dr Kangörény 2013.10.16. 14:09:59

@Mária: És bár a posztoló azt állította, lehet, hogy nem is cukorbeteg a sógor. Sőt, bár azt állította lehet, hogy nem is hívtak mentőt.

Irkutszk 2013.10.16. 14:20:02

@Dr Kangörény: Ez pontosan így van. Az egész sztori lehet egy kitaláció. Semmi sem bizonyítja a történet valódiságát, ez csak egy történet.

platelet 2013.10.16. 14:25:09

@csibigabi: Szerintem, ha valaki támadásra ösztönösen visszatámad, az érthető, ez aktív védekezés. Az ösztöneit próbálja az ember ésszel visszafogni, ezért állította meg a másodjára is lendülő kezét a gépész. Ennek ellenére, beteget nem szabad verni, már az első ütést is vissza kellett volna fogni. Sajnos, ezt a munkát csak úgy lehet végezni, hogy megkeményedik kissé az ember, a rossz munkakörülmények meg még egy lapáttal rá is tesznek erre. Jobb szervezéssel, a munkakörülmények javításával, a fizetés emelésével, a dolgozóknak adott mentálhigiénés segítségnyújtással sokat lehetne ezen javítani, csak ehhez mind pénz kéne, az pedig nincsen.

Egyébként köszönöm az általánosítást, vérmérsékletemnél és nememnél fogva elég nevetséges elképzelni, hogy reflexesen ütlegelem a betegeimet...

Tempus-Anh 2013.10.16. 14:31:10

@csibigabi: Orvosnőről van szó, aki terhesen ügyelt. A többi infót is olvasd figyelmesebben. Csak tipp volt.

Tempus-Anh 2013.10.16. 14:39:14

Amennyiben lehet, el kell kerülni a durvaságot, bántalmazást. A többi már szakma. Az itt orvosellenesen agresszív, hőzöngő faszfejeknek pedig csak két szóban kívánom, hogy ügyeljenek egyet, egyetlen egyet mondjuk a pszichiátrián. Garantáltan maguk alá szarnának.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.10.16. 14:40:17

egyetlen mentős vagy orvos sem èrzi, hogy ok nélkül ütötték meg a beteget, hogy hiba volt, és hogy ők másként csinàlták volna?

nincs orvos vagy mentős, aki inkább nem vállalna közösséget ilyen agresszív és szakmaiatlan mentőssel?

BSz 2013.10.16. 14:42:13

@karcsibácsi:
Tehát ha vétkezel, elég némát maradni, és akkor a másik fél hiába mondja el az észrevételét, mivel a vétkes fél nem nyilatkozik, nem lehet véleményt formálni?! :-)

Inkább javaslom a következőket:
ha igazak a leírtak akkor...

@$$$=$$$:
Azt meg hol olvastad, hogy a 'betelefonáló' 'alkoholista'?!
Olyat se hallottam még, hogy mentősök kilopták a sebesült értékeit, de az is csak azért volt, mert minek utazik mentővel, aki nem bírja, vagy hogy?!

Reaper Man 2013.10.16. 14:43:07

Hát ilyen akár elő is fordulhat... A hypoclycaemia sokszor valóban az agresszív ittas barom képében jelentkezik, főleg olyan betegeknél, akik amúgy is alkoholista barmok... A magam részéről magasról leszarom, hogy az esetlegesen engem ért támadás mögött a beteg alkoholszintje, vércukorszintje, elmebajszintje, stb. szintje vagy valami egész más áll. Úgy védem meg magam, ahogy tudom, és ebből nem is csinálok lelki problémát magamnak... De:
Némi hozzáértés és körültekintés mellett az ilyen helyzetek nagy része elkerülhető. Ha egy, már stabil vénával rendelkező beteget nem tudtak szedálni, akkor egyszerűen balfaszok voltak a kedves kollégák, és magukat sodorták ebbe a helyzetbe...
A posztoló persze menjen panaszt tenni, hergelje magát, de úgysem jut semmire... Ha nincs konkrét bizonyítéka, és az egység minden tagja ellene vall, akkor hozhat ezer tanút is, nem lesz semmiféle következmény. Amúgy is maximum egy etikai vétséget lehetne kihozni az ügyből, az meg kit érdekel??? Tanács a jövőre: a "beteget" csak akkor ütjük, ha nagyon indokolt, és mások nem látják... :D

Reaper Man 2013.10.16. 14:43:59

@Parmezanidész: Hát én leírtam neked... :D (feljebb)

kispotzak 2013.10.16. 14:50:57

@karcsibácsi: Azért a "folyamatos kekeckedést" én inkább egy belső hangnak éreztem, asszem egyszer említi, hogy "ráüvöltöttünk" (azt is akkor, amikor a mentős ismételten meg akarta ütni a beteget), a többi esetben a gondolatát írja le, hogy ez vagy az nem tetszett, nem értette stb (csuklócsavargatás stb). Ami még "kekeckedés", hogy kiment a kint várakozó orvoshoz,h most akkor mi van - ez azért elég logikus lépésnek tűnik...

A többiehez (betartja-e a diétát, iszik-e, stb) nem értek, és minden további nélkül elhiszem, hogy igazad van.

Csak vhogy úgy érzem, hogy itt a blogon "előnyben vannak" azok, akik nagyon jól tudnak fogalmazni - mármint jól ráéreznek, hogyan kell úgy megfogalmazni, hogy hitelesnek tűnjön. Engem önmagában egy olyan kifejezés, hogy "ráüvöltöttem" még nem győz meg arról, hogy Sándorunknak igaza van vagy egy beszámíthatatlan kretén... (Óhatatlanul eszembe jut, amikor egy szerettemnek, aki idegességében vagy mérgében kicsit megemeli a hangját, rászólok, hogy "jó, ne ordíts már..." miközben tök igazságtalan, ha van vmi decibel rendelve az ordítás szóhoz, hát az nagyságrendekkel felette van annak, amit ő megközelített - de istenem, nálam beragadt ez a szóhasználat :( Lehet, ha nem Sándor, hanem mondjuk László írja a történetet, akkor meg azt olvashatjuk, hogy "emelt hangon felszólítottuk, hogy állítsa le magát" :) ).

karcsibácsi 2013.10.16. 14:56:11

@BSz: "Tehát ha vétkezel, elég némát maradni, és akkor a másik fél hiába mondja el az észrevételét, mivel a vétkes fél nem nyilatkozik, nem lehet véleményt formálni?!"
Semmi ilyesmit nem mondtam, nem írtam. Azt sem, hogy a betelefonáló alkoholista.
Sőt, azt sem, hogy a beteg lett volna az, általánosságban arról írtam, hogy mi lehet az egyik lehetséges oka a gyakori hypoglycaemiánnak.

Amit írtam, az a római jog óta ismert alapelv, nevezetesen "audiatur et altera pars", azaz hallgattassék meg a másik fél is. Mi a garancia arra, hogy Sándor mindenben valósághűen írta le a történteket. Ami biztos, az az, hogy elfogult és meglehetősen indulatos, ez már csak az általa használt kifejezésekből is egyértelműen kitűnik.

Ha én leírom egy posztban, hogy valaki (pl. BSz) a hatos villamoson meglopott egy vak embert, akkor ez alapján lehet őt tolvaj gazembernek nevezni, bebörtönözni? Ugye, hogy nem. Igaza van @Irkutszk: -nak, amin itt rágódunk, az csak egy story, ami vagy
igaz, vagy nem.
Ha ígaz, helytelenül cselekedett a mentősofőr, bár tíz emberből kilenc (az itt szájukat tépők is) egy hasonló attackra hasonlóan reagáltak volna...

Dr.laikus PhD 2013.10.16. 15:03:18

@karcsibácsi:

Megint nm voltam világos! Persze, hogy nem mentősök. :-)

karcsibácsi 2013.10.16. 15:07:16

@kispotzak: Szerintem is sok igazság van abban, amit írsz.
Az egész poszt lényege az én olvasatomban a gyakori rosszullét. Ennek semmiképpen nem szabadna előfordulni. Az ok lehet orvos- (nem megfelelő beállítás) vagy betegoldali (nem megfelelő együttműködés, rossz comnpliance, nem előírás szerint adott insulin, diéta hiba, alkoholfogyasztás) vagy a kettő együtt. Nos, ezen kell változtatni. Nagyon fontos a betegedukáció, vagyis, hogy a beteg tisztában legyen a betegségével, az alapvető élettani folyamatokkal, képes legyen kontrollálni a szénhidrát anyagcseréjét és az aktuális állapothoz tudja igazítani az insulin mennyiségét, de esetenként tipusát és a beadás idejét is. Ezek ma már nem irreális elvárások, ez így megy nyugateurópában és az USA-ban is, de nálunk is egyre több helyen.
20-30 évvel ezelőtt naponta láttunk el hypos rosszullétet, ma legfeljebb évente egy-kettőt. A tudat feltisztulása során néhány (10-20) másodpercig tartó nyugtalanság, agitáció, zavartság elő szokott fordulni, de olyan mérvű agresszivitás, amiről Sándor ír, csak akkor, ha más ok is van a háttérben. Pl. alkohol, ami egyébként gyakran a hypoglycaemiás rosszullét kiváltó oka is egyben.

Tempus-Anh 2013.10.16. 15:08:48

Volt azért olyan eset is, hogy egy előkelő, finomlelkű, tisztes előéletű (értsd: náluk épp csak a kismacska nem ült), nagyszámú faluvégi család egyik idős tagja haldoklott, bement a riadóztatott OMSZ, akkor aztán a két mentőst azonnal, reflexesen, rutinból orrbavágták, a dokit pedig a nyakához tartott rugós késsel biztatták serényebb és hatékonyabb aktivitásra, mondván, hogy ha meghal az öreg törzsfőnök, az ő lelkét is utánaküldik.

Ehhez képest a posztbeli sztori azért még egy szolidabb történet volt.

karcsibácsi 2013.10.16. 15:10:17

@lüke:
"a Lajtán túl a hypozó beteg is kórházba kerül"
Biztosan tudom, hogy nem.

karcsibácsi 2013.10.16. 15:13:58

@Dr.laikus PhD: Semmi gond, örülök, hogy itt vagy. Én meg szabadságon vagyok, azért hergelem magam a buxusbloggal. Nekem is kell egy kis adrenalin, ha már bungee jumpingra meg wingsuitra nem fussa...

Reaper Man 2013.10.16. 15:15:15

Ja, még annyit a sok glucagon gurunak, meg amerikai inzulinpumpát vezérlő szoftvereket emlegető szakembernek, hogy:
A helyszínen kurvára mindegy, hogy mennyi a HgbA1c, és hogy baszik-e beteg a diétára, amikor a kocsmából hazatántorog. Egyszerűen el kell látni, a vezető tünet szerint (jelen esetben valószínűleg alacsony vércukorszint). Ha ez valamiért akadályba ütközik, akkor segítséget kell kérni (műszaki mentés, rendőrség, stb.) Az összes többi mellékes. Ha feltételezzük, hogy a történet valóságos (eléggé annak tűnik, ellentétben ezen a fos Praxison megírt sztorik nagy részével), akkor itt a kollégák nem csak azt kúrták el, hogy az ellátás kritikus szakában elveszítették a vénát, hanem azt is, hogy a zavart beteget előbb magára, majd később otthon hagyták. Mindkettő szakmai mulasztás, és sokkal nagyobb hiba, mint az, hogy felpöndörödött a beteg szája széle... :D Az pedig, hogy az aluliskolázott rokonnak a pofonnal van a legnagyobb baja, teljesen érthető, az ő "szaktudása" a helyzet értékeléséből eddig terjedt... :D
Ha egy beteg olyan agresszív, hogy ellátás közben menekülni kell (velem mondjuk ilyen még sosem fordult elő :D), akkor a rendőrség értesítése elengedhetetlen. Már csak azért is, mert ez közfeladatot ellátó személy elleni erőszaknak minősül, ami ugye bűncselekmény... :D Sértődésből nem hagyjuk félbe az egyébként magatehetetlen, vagy veszélyeztető magatartást tanúsító beteg ellátását... Az orvosi ellátást egyébként meg lehet tagadni bizonyos, a törvényben előírt feltételekkel, de a sürgős ellátásokra ez nem vonatkozik. Zavart tudatú beteg ütlegelése megfékezés céljából (hacsak nem agyonverik) többnyire teljesen hatástalan és ezért felesleges.

karcsibácsi 2013.10.16. 15:17:00

@Reaper Man: "csak akkor ütjük, ha nagyon indokolt, és mások nem látják... :D"
Nagyon igaz. Erről Antonioni kultfilmje (Zabriskie point) jut eszembe, ahol a fegyverbolti eladó mondta a film elején a lázadó egyetemistának, hogy ha valakit az udvarban lősz le, húzd be a tetemét a házba, mert különben megbüntetnek...

she_wolf 2013.10.16. 15:18:31

@sztratoszféra:
Ez ugye, költői kérdés volt?
Onnan, fentről, a sztratoszférából......?

Ferdinandus 2013.10.16. 15:22:51

Így van, egyértelműen a bántalmazott beteg a hibás, hiszen ő betegedett meg, nem a mentős kényszerítette erre, ő csak segíteni akart, szegény. Teljesen érthető és jogos tehát az erőszak alkalmazása, akkor is, ha a beteg magatehetetlen és védtelen volt. Hiszen, ahogy az előbb megállapítottuk, a beteg saját maga hibájából került ezen helyzetbe, tetszett volna talán jobban vigyázni magára. Mások meg ugye fizethetik helyette is az ellátási költségeket kötelező járulékok formájában, főként persze olyanok, akik egyébként sohasem betegek, és nem használnak fel semmit az általuk befizetett járulékokból, bezzeg a rendszeresen megbetegedők, akiket el kell tartaniuk a tisztességes, becsületes "nem-megbetegedőknek".

karcsibácsi 2013.10.16. 15:24:07

@Reaper Man: Igen, az ellátás során történtek szakmai hibák.
Katonakoromban (1980) ügyeltem a Petőfi laktanyában, ahová a váposok rendszeresen hordták a dühöngő részeg katonákat, többen közülük a katonaság előtt (után, közben) köztörvényes bűnözők voltak, volt olyan, aki később gyilkosságért ült. Szóval, a vápos fiúk hátracsavarták a delikvens két kezét, közbe-közbe megkinálták a didaktikai gumibottal, én meg beadtam a 2 a hibernált iv. Egy sem ütött meg.

platelet 2013.10.16. 15:24:33

@csibigabi: azért kíváncsi lennék, te mit csinálnál, ha odaállítanának egy aggresszív hipózó beteg elé, hogy oldd meg... megkéred, hogy ne őrjöngjön? és egyébként ez az, amit nem oktatnak sehol... szóval jó lenne, ha nem szidnád itt a blogon azokat, akik egyszer talán neked adják be az életmentő glükózt, miközben te verekszel velük...

Reaper Man 2013.10.16. 15:28:14

@karcsibácsi: Hát vannak trükkök, én egy időben a No-Spa+Seduxen (2-2a, kurva gyorsan iv.) kombót kedveltem, az azonnali agyhűdéshez társuló 60-as vérnyomás is olyan dolog, aminek hatására még a legkeményebbek is abbahagyják egy kis időre a bokszot...

NemNick 2013.10.16. 15:34:44

@csibigabi: Azért veszélyes ez, mert a társadalomnak - most fejből nem tudom, melyik szociológiai felmérés volt, de többször olvastam már - két olyan csoportja van, ami általánosan tiszteletet ébreszt MÉG: az egyik a tűzoltók, a másik a mentősök.

NEM szabadna okot adni rá, hogy a mentősök máig meglévő közmegbecsülése is erodálódjon. Ezért is gondolom, hogy messze önmagán túlmutat a mentős viselkedése. De hogy pitbull lenne, nem gondolom.
Mégiscsak mentőzik és nem kidobóember valahol...

OFF: És a jövőre nézve szomorú, hogy a tűzoltókat bedarálta a katasztrófavédelem, még a nevüket is el akarta tüntetni (pedig nem egy fajsúlyú banda azért, és két "brand" között ég és föld a különbség), a mentősöket meg elkezdték komolyan verni (fegyverrel fenyegetni, nem engedni a munkájukat végezni, stb.) az utóbbi években, nem (elme)beteg emberek is.

Irkutszk 2013.10.16. 15:54:56

@karcsibácsi: Én erről egy diskurzust nem egy filmben, hanem a valóságban végighallgattam - éltem. Egyes amerikai államokban ugyanis ez a törvény. Az illető, aki elmondta, katona volt, most biztonsági őrként dolgozik egy kórházban. Elmondása szerint ahol ő lakik (ugye kerítés nincs), ha valaki bemászik éppen az ablakon, és lelövöd, akkor ha kifelé esik, akkor elítélnek, ha befelé, akkor jogos önvédelem. 2012-ben történt a beszélgetés.

Irkutszk 2013.10.16. 16:02:05

@NemNick: De, véleményem szerint aki a mentőst fenyegeti, ill. nem engedi a munkáját végezni, az elmebeteg.

Reggie 2013.10.16. 16:04:07

Nem kell itt tulspilazni a kerdest. A visszautes egyszeru kommunikacio es nem eroszak. Egy ontudatlan egyen elobb fogja megerteni, hogy ha utoget az neki is komoly fajdalommal jar, mint hogy sikerul a lelkere beszelni, hogy felhagyjon az agresszioval.

kispotzak 2013.10.16. 16:07:43

@karcsibácsi: kicsit off... írhatok neked priviben egy totál privát kérdésben? Valszeg még csak nem is a szakterületed, de már az is segítség lenne, ha kicsit irányba állítasz... sőt, már az is, ha megmondod, merre keressem a térképet... :(

platelet 2013.10.16. 16:15:53

@Szabó Golyós Zsolt (Facebook): "A mentősnek nem az a dolga, hogy segítsen?Nem erre esküdött fel?Ha pofán vágták volna akkor is az a dolga, hogy segítsen nem sértődötten félbehagyja az ellátást.Ha olyan fenyegetően érezte magát a mentős csapat akkor ők miért nem hívtak rendőrt????? Ja, mert gyorsan ki kellett találni valami fedősztorit amit mind a hárman majd eskü alatt vallanak ha kiderül.Nem mindig a mentőst verik!"

Kurvára nincs igazad, nem kötelessége és nem is szabad saját épségét kockáztatnia. Hogy képzeled, "pofán vágják", mosolyog egyet, és folytatja az ellátást? Nem a rabszolgádról van szó!!! Igen, hívhatott volna rendőrt, hogy a rendőr fogja le a beteget, mert az sem kötelessége, csak mire azok kiérnek, már eszméletlen a beteg (és persze minden hypoglikémiás epizód, minél hosszabb, annál többet vesz el a beteg agyából).

platelet 2013.10.16. 16:22:49

@Eszter Szekeres (Facebook): "Azért ez elég furcsa, hogy ilyen alapvető dologra nem kapnak kiképzést sem az orvosok, sem a mentősök ..."

Itt az ideje felébredni, elég sok minden furcsa ebben az országban... Még kommunikációt se sokat tanítanak, mégis mindenki elvárja...

Reaper Man 2013.10.16. 16:29:06

@platelet: Felesleges a FB-os kommenteket idemásolni, egyrészt úgysem olvassák itt a választ, másrészt válaszra sem érdemes az a sok baromság... :D

Reaper Man 2013.10.16. 16:36:50

@Reggie: Ekkora baromságot ne terjessz... Ugye eddig csak tévében láttál öntudatlan beteget? :D Amúgy tudod legalább a szó jelentését? Akkor elmondom neked, tanulatlan barátom, hogy ha pl. egy "láncait" szaggató, artikulátlanul üvöltő deliráló betegbe belecsípsz egy jókorát, akkor még jobban fog dühöngeni... És ha ezt 100x megismétled, akkor 100x ugyanaz lesz az eredmény... Nem fogja érteni a kommunikációt... :D Vágod már?

Reggie 2013.10.16. 16:48:57

@Reaper Man: Ironia meg egy orszag ahol ironok elnek.

Reaper Man 2013.10.16. 16:56:27

@Reggie: Nálam a helyesírás az első, utána jönnek a finomságok... Magyarán aki írni sem tud, annál nem próbálok a sorok mögé nézni... Bocsánat, ha az angol billentyűzet használata elhomályosította érzékeimet, és nem vettem észre a sorok mögött az irodalmárt... Néha én is tévedek... :D (Amúgy az átlag komment színvonal alapján inkább komolynak tűnt...) Kikapcsoltam az IQ-felezőt, jöhetnek a magvas gondolatok...

Silent Bob 2013.10.16. 17:02:01

Látom ez a blog még mindig arról szól, hogy a beteg hazudik. :D

Reggie 2013.10.16. 17:03:26

@Reaper Man: Semmi gond. Elfogadom, hogy egyeseknek mar komoly erofeszites megerteni egy ekezetek nelkuli szoveget. Viszont ezt berakhatod hatterkepnek:
fc03.deviantart.net/fs70/i/2011/326/8/b/__grammatik_macht_frei___wallpaper_by_uni3ind-d4h0y15.jpg

:)

platelet 2013.10.16. 17:08:09

@Silent Bob: Számold meg, hány komment írja, hogy a beteg hazudik, számold meg, hány komment van, oszd el az elsőt a másodikkal, szorozd meg százzal és tedd utána azt a fura jelet, amit a "shift" és az "5" gomb lenyomásával tudsz előhozni. Így már érthető?

Reaper Man 2013.10.16. 17:12:09

@Reggie: Ja, de ha itthon élő rokonaid vennének neked karácsonyra egy magyar billentyűzetet a Media Marktban 1999 Ft-ért, akkor sokkal hitelesebben tudnál kommentelni egy magyar blogon... :D Szoftveresen is megoldható, de ennyire bonyolult feladatot azért nem adnék... :D

Reaper Man 2013.10.16. 17:13:58

@Silent Bob: A beteg nem is mondott semmit, hiszen nem volt magánál... :D

karcsibácsi 2013.10.16. 17:16:16

@Silent Bob: Nem jól látod. Itt a sógor (nem beteg, legalábbis nem a szokványos értelemben) objektivitását kérdőjeleztük meg többen. Joggal.

karcsibácsi 2013.10.16. 17:22:38

@Reaper Man: Egyszer én is kértem egy (átmeneti) külföldi tartózkodásával kérkedő kommentelőt, hogy írjon a magyar nyelv szabályai szerint, virtuális billentyűzetet használva, még a módját is megadtam, sőt demonstráltam is, hogy olyan betűkkel írok a magyar billentyűzetemen, amilyennel akarok (arab, héber, japán, cirill, stb). Engem személy szerint nagyon irritál, hogy többen természetes dolognak tartják az angol billentyűzet használatát. Igénytelenség.

Silent Bob 2013.10.16. 17:28:26

@Reaper Man: @karcsibácsi:
Elnézést kérek a felszínes fogalmazásomért, látom mindenkinek átjött a lényeg. :)

Reaper Man 2013.10.16. 17:31:17

@karcsibácsi: Abszolút egyetértek. Hogyan vegyek komolyan valakit pl. kacsás pizsamaalsóban??? :D Amúgy sem elegáns egy, kizárólag az itthon élőket érintő esetről, jelenségről, stb. külföldről, angol billyentyűzetről osztani az észt. Aztán még én vagyok a nyelvtannáci... :D Olyan a helyzet ezzel is, mint a régi mondással: "nem a méret számít"... de ezt valahogy mindig csak kisfarkúak mondják... :D

Reaper Man 2013.10.16. 17:36:00

@Silent Bob: Hát én pont nem kérdőjeleztem meg az illető a szavahihetőségét, hanem éppen abból indult ki az összes hozzászólásom, hogy igaz a sztori... Bár a betegek (és még sokkal inkább a hozzátartozók) szinte mindig, mindenhol - éppen hozzá nem értésükből adódóan - minimum pontatlanul fogalmaznak, rosszul emlékeznek, vagy - urambocsá' - egyenesen hazudnak. Sajnos minden olyan kollégát kénytelen vagyok megérteni, akinek egy ilyen szituban az az első gondolata, hogy a sztori csak részben fedi a valóságot.

Silent Bob 2013.10.16. 17:43:01

@Reaper Man: Ezzel csak az a baj, hogy itt minden sztori meg van kérdőjelezve, persze én vagyok a hülye vagy mazochista, mert minek olvasom a blogot. :)

Reaper Man 2013.10.16. 17:49:53

@Silent Bob: Ez az egész vihar egy kanál vízben... Kapott egy maflást a beteg, na és? Feljebb leírtam, mi a lényeg. Mondom, tapasztalat: szájába rágom a parasztnak, lemegyek a 8 éves gyermek szellemi szintjére, többször ismétlem önmagam, hogy "AGYHALOTT", végleges kómában van, meg fog halni... Erre másnap megkérdezi a kollégámtól, hogy mikor fog felébredni... És ez nem az emberek 1-2-5, hanem 40-50 %-ára jellemző... És utána jön, és posztol a praxison, hogy a geci orvosok megölték a rokonát... Abszolút nem csodálkozom, ha a kollégák elsőre egyetlen posztolónak sem hiszik egy szavát sem... Persze attól még írhat igazat... :D

Reggie 2013.10.16. 17:50:12

@Reaper Man: Magyar a billem(laptop), de angolul hasznalom, mint ahogy az osszes gepemet evtizedek ota. Az ekezetes karakterek az informatika rakfeneje, raadasul gepelni is lassabban tudsz csak veluk. Ennyi. Ha hivatalos dokumentumot kell irnom, akkor hasznalom, de amugy nem.

Silent Bob 2013.10.16. 17:53:07

@Reaper Man:
Ha abból indulunk ki, hogy mindenki hazudik, akkor miről beszélünk egyáltalán? (Egyébként komoly empátiával vagy megáldva baszod. :D
"Mondom, tapasztalat: szájába rágom a parasztnak, lemegyek a 8 éves gyermek szellemi szintjére, többször ismétlem önmagam, hogy "AGYHALOTT")

Reaper Man 2013.10.16. 17:54:31

@Reggie: Ez téged minősít, nem minket (kacsás pizsama!), attól még lehetsz jó fej... :D Tudtommal egy email-ben vagy felületen leírt nem angol karakter nem borítja meg még a Windows-t sem, de szíved joga, hogy így tegyél... Van aki, senkinek nem köszön, mert így érzi jól magát... :D

Reaper Man 2013.10.16. 17:56:39

@Silent Bob: Csak azt akartam visszaadni, hogy a leghalványabb fingjuk sincs az embereknek, akkor hogyan tudnának korrektül leírni egy orvosi vonatkozású sztorit??? A gyakorlatban azért empatikus vagyok, még a legnagyobb seggfejjel is... :D

karcsibácsi 2013.10.16. 17:57:48

@Silent Bob: " látom mindenkinek átjött a lényeg."
Így van. Lényeg(es)nek tartom (tarjuk) a szabatos fogalmazást, vagyis, hogy azt írja le az ember, amit gondol, amit közölni szeretne az olvasóival, ne adjon okot félreértésre.

Silent Bob 2013.10.16. 17:58:14

@Reaper Man: Ezt igaz, de azért még én is el tudom dönteni, hogy pofán baszta-e a sógort a mentős, vagy nem. :)

karcsibácsi 2013.10.16. 18:02:31

@Reggie: Nagyfokú igénytelenség, amint fentebb is írtam. De hát sokan, sokfélék vagyunk, ez is belefér a stasztikába. Ismerek egy - szakmájában állítólag kiváló - informatikust, aki hetente csak egyszer fürdik, mert szerinte ez így kényelmes, spórol az energiával, vízzel és a saját idejével, és semmi baja nem lett ebből. Akinek meg nem tetszik, kinyalhatja, mondja ő.

Reaper Man 2013.10.16. 18:07:03

@Silent Bob: Nyilván pofán baszta, mert ilyet a semmiből nem talál ki, csak aki totál elmebeteg...(persze, ha nem kamu az egész...) De ettől még nem biztos, hogy a leírt sztori hajszálra úgy zajlott, ahogy a posztban szerepel... És sokszor apróságok is egész más megvilágításba tudnak helyezni egy történetet... (Pl. lehet, hogy a mentőket már a lépcsőházben egy bunkó paraszt azzal fogadta, hogy "Hol a picsában voltatok eddig, bazmeg??", csak mondjuk ez a sztoriból kimaradt) Persze ettől még nem verjük agyon a beteget, de a hangulat kicsit más... :D

Reggie 2013.10.16. 18:07:59

@Reaper Man: Senki sem allitotta, hogy rajtam kivul mast minositene az, hogy hogyan irok. Az viszont igen, hogy ezt hogyan birhak feldolgozni.
Arrol regenyeket lehetne meselni, hogy mondjuk a t-online altal szolgaltatott email cimek+thunderbird mennyire szeretnek megborulni tole, arrol nem is beszelve, hogy az emberek hajlamosak legalabb kulonfele kodolassal kuldeni. De legtobbszor csak a valasz eltero kodolasakor szokott megborulni. Meg rengeteg helyen(ftp/smb fajlok neveinel, adatbazosiokban) problemat okoz manapsag is.

Raadasul hasznos is, mert nehany szonal a szovegkornyezetbol kell kitalalni, hogy valojaban melyikre gondoltam. Ingyen agytorna, csak nektek, csak tolem:)

En ugy vagyok vele, hogy amig nem fizetnek a kommentelesert, addig ugy irok, ahogy nekem kenyelmes.

Reszemrol nem kivanok tovabb offolni.

karcsibácsi 2013.10.16. 18:08:23

@Silent Bob: " azért még én is el tudom dönteni, hogy pofán baszta-e a sógort a mentős, vagy nem. :)"
Azért az nagyon érdekelne, hogy miből tudod ezt eldönteni? Csak nem abból, amit a beteg sógora írt?
És ha valaki megírja egy posztban, hogy Silent Bob, miközben a mentősök ellátták a hozzátartozóját, kilopta a mentő gépkocsiból a GPS-t? Történt már ilyen, nem is egyszer!
Nos, akkor az olvasók el tudják dönteni, hogy ez valóban így történt?!

Reggie 2013.10.16. 18:09:44

@karcsibácsi: Csak a peldaddal ellentetben ez egy hasznos igenytelenseg. Inkabb ahhoz lehet hasonlitani, hogy nem mosol 5 percenkent kezet.

Reaper Man 2013.10.16. 18:12:46

@karcsibácsi: Ezt Bob sztem úgy értette, hogy ha ő, Bob ott áll a szobában nyitott szemmel és figyeli a saját sógora ellátását, akkor el tudja dönteni, hogy közben kapott-e egy pofont a koma, vagy nem... :D

karcsibácsi 2013.10.16. 18:13:14

@Reggie: "amig nem fizetnek a kommentelesert, addig ugy irok, ahogy nekem kenyelmes."
Szomoru szivvel vesszuk tudomasul, hogy akkor ezentul is igy fogsz irni, mert amit itt osszebofogtel, azert aligha fognak fizetni...

NemNick 2013.10.16. 18:53:42

@Irkutszk: hát, itt nem a te véleményed a döntő, az azért megvan, ugye?

Silent Bob 2013.10.16. 19:28:24

@karcsibácsi:
Most valóban félreérthetően fogalmaztam. Úgy értettem, hogy "ha látom, akkor el tudom dönteni" orvosi végzettség nélkül.

Silent Bob 2013.10.16. 19:29:56

@karcsibácsi: De ha már a pongyola fogalmazásnál tartunk, olyan még nem sokszor történt, hogy Silent Bob kilopta a GPS-t, amíg várt a mentő. :)

Silent Bob 2013.10.16. 19:31:54

@Reaper Man: Megnyugodtam, akinek szólt, értette. :)

karcsibácsi 2013.10.16. 19:43:49

@Silent Bob: "olyan még nem sokszor történt, hogy Silent Bob kilopta a GPS-t, amíg várt a mentő. :)"
Persze, hogy nem. Éppen ennek az abszurditását akartam érzékeltetni: elég leírni egy posztban, és az olvasók többsége rá fog ugrani, kész ténynek tekintve.

Silent Bob 2013.10.16. 19:45:26

@karcsibácsi: De ha minden postot úgy kezelünk, hogy nem igaz, akkor nem sok értelme van beszélni róla szerintem.

dobzse.laci 2013.10.16. 19:58:58

@Reggie:

:))))

Ezt külön köszönöm neked.
Ezért már megérte bekapcsolni a gépet.

Nálam tuti, hogy háttérkép lesz :)

karcsibácsi 2013.10.16. 20:15:56

@Silent Bob: Ezzel egyetértek, de józan kritikával kell értelmezni a leírtakat, és nem szabad elvonatkoztatni attól, hogy a posztokat nagyobb részt elfogult, megbántott, megsértett emberek írták. A gyászreakció útvesztőin bolyongó hozzátartozókról most nem is beszélek.

Irkutszk 2013.10.16. 22:05:23

@Silent Bob: Én valamennyire el szoktam vonatkoztatni az adott történetről. Leginkább azt élvezem-élveztem, amikor általánosságban tudtunk beszélgetni a lehetőségéről egy adott kóresetnek (pl. ha ilyen betegsége van valakinek, akkor erre és erre kell figyelni; ezt és ezt lehet tenni; ilyen és olyan életkilátásai vannak valakinek). A jelenlegi posztnál is ugyanezeket a hozzászólásokat tartom a legjobbnak; pl. a glucagon injekció lehetőségét és fontosságát, használatának mikéntjét leírókat, az alacsony vércukor-szint veszélyeiről, megelőzésének lehetőségeiről, és a beteg betegségtudatának fontosságáról beszélgetőket. Erre lehet használni ezt a blogot, és ehhez szinte mindegy, mennyire ír igazat a posztíró. Épp annyira fog segítséget találni a kommentelők írásai között, amennyire igazat ír.

Természetesen ez csupán személyes preferencia, és mint ahogy korábban megjegyezték, egy ember véleménye kevéssé számít (az adott hozzászólónak legalábbis).

kispotzak 2013.10.17. 08:22:53

@Reaper Man: Értem, hogy csak érzékeltetni akartad az értetlenséget, de ha valakinek a szerette (urambocsá, váratlanul) kerül az agyhalál állapotába, akkor minden további nélkül el tudom képzelni, hogy bármilyen empatikusan (8 éves szintre süllyedve? mér?) elmagyarázod a "parasztnak", hogy agyhalott, meg fog halni, igenis meg fogja kérdezni a másik dokit, nem azért, mert egy hazug disznónak tart, vagy mert 8 éves szinten van, hanem mert egy alapvetően intelligens, tájékozott és okos embert is pánikhatárra sodor az, ha valaki, akit nagyon-nagyon szeret, az haldoklik, és ráadásul tökéletesen tehetetlennek érzi magát. Erre szerintem azért egy érthető reakció, hogy kérdez, kérdez a szerencsétlen, hátha végre vki azt válaszolja, hogy á, nem, persze hogy felkelhet. Adott esetben még az sem számít, ha azt egy nővérke vagy a portás mondja, csak hallja vkitől, és reménykedhessen...
(A másnap meg beperelem, mert megölték az orvosok - egy másik kategória már. De nagyon nem merek ilyesmiről írni, dunsztom sincs, én hogy kezelnék egy ilyen helyzetet, mennyi objektivitással, mennyi bűnbakkereséssel esetleg, mert csak egyetlen, nem túl közeli ismerős esetében merült föl, hogy durván hibázott az orvos - aztán kiderült, hogy durván hibázott a beteg...)

Krisz101 2013.10.17. 15:02:34

Azt meg tudomásul kéne venni, az orvos, eü dolgozó nem gep akinek minden f...ságot el kell viselni 24-36 órás szolg., ügyelet után. Kíváncsi vagyok az itt okoskodók mit reagáltak vna, persze reflexből, nem ám utólag szakértve fotelből. Hogy vmi agresszív hülye megrúg egy nőt, ja hogy hypós, miért is? Demens, öreg, gyengeelméjű? Nem! Akkor meg? Miért nem figyelt a cukrára?

Krisz101 2013.10.17. 15:08:29

Az eü-ből 20 éve szivattyúzzák ki a pénzt, egyesek itt meg vmi tévedhetetlen, haptagban álló nem hibázó gépeket várnak. Tudomásul kell venni h ebben a helyzetben a betegnek is mindent meg kell tenni, aládolgozni, alkalmazkodni, figyelni, nem csak elvárni a szolgáltatást, h kihúzzák a sz... ból! Nem teccik ez a rencer?? Hát tetszettek vna a Jobbikra szavazni!!

kispotzak 2013.10.17. 16:11:07

@Krisz101: "Hogy vmi agresszív hülye megrúg egy nőt,"
Nem a nőt rúgta meg, és nem agresszivitásból, hanem öntudatlan állapotban.

"Miért nem figyelt a cukrára?"
Semmilyen BIZTOS infónk nincs arról, hogy miért került ilyen állapotba. Lehet, hogy nem tartotta a diétát, lehet, hogy ivott, lehet, hogy hülye az orvosa és rosszul állította be neki, lehet, hogy a beteg a hülye, mert nem járt vissza kontrollra amikor rosszabbodott az állapota, lehet, hogy vmi más betegség is van a háttérben...

kispotzak 2013.10.17. 16:13:04

@Krisz101:
"Tudomásul kell venni h ebben a helyzetben a betegnek is mindent meg kell tenni, aládolgozni, alkalmazkodni, figyelni,"
"Ebben a helyzetben" a beteg nem tudott "aládolgozni, alkalmazkodni, figyelni". Neked se nagyon menne, ha épp nem vagy öntudatodnál.

Ha nem olvasol, csak minősíthetetlen hangnemben fröcsögsz, ne lepődj meg, ha törlik a kommentedet..

Reaper Man 2013.10.18. 12:04:03

@kispotzak: Az embereknek csak kis része intelligens és művelt, a többség iskolázatlan tahó, és ez különösen igaz a biológia, orvoslás, egészségügy háromszögben. Azért kell a 8 éves szint, mert a saját szintemen 100 évig is téphetem a pofámat, egy kurva szót nem ért meg a birkafajzat (sokszor még így sem). Én alapvetően toleráns vagyok, még a hülyeséget is bírom egy pontig, de ha valaki pl. bemegy egy késsel az óvodába (nem túl régen történt ez valahol a világban), és kardélre hányja a gyerekeket, azzal mondjuk én nem tudok megértő lenni, akkor se, ha nagyon nagy rajta a lelki teher. Azért ez a "reménykedés" is roppant érdekes... Kultúrországban elmesélik az ottani "együgyűnek", hogy a bácsi/néni sajna agyhalott, nincs tovább, akkor odahívják a többi rokont is, elköszönnek és lélegeztetőgép lekapcs... Nem kérdezik meg a portást, hogy ugye fog még tudni focizni??? :D

kispotzak 2013.10.18. 13:39:40

@Reaper Man: Te találkozol a hozzátartozókkal ill betegekkel, nekem erről nyilván nincs tapasztalatom, nem tudom, mennyire "iskolázatlan tahó" a többség. De laikusként azt gondolom, hogy a "saját szinted", orvosi témában, magasabban van egy átlagemberéhez képest, és nem 8 éves szintre kell minden alkalommal "lemenni", csak azokéra, akik nem rendelkeznek az orvosi szakkifejezések megértésének képességével. Feltételezem, hogy az indulatodnak van oka, még ha nekem nem is jó érzés olvasni, mert úgy érzem, kicsit eltérsz a témától. Nem kell pl, hogy Sándor rokonszenves legyen, de azt talán te sem feltételezed, hogy ugyanazon a szinten van akár értelmi, akár érzelmi iq szempontjából, mint az, aki késsel megy be egy óvodába, és gyerekeket gyilkol... (Mint ahogy gyanítom, hogy utóbbi nem kommentel itt a blogon).

(Mondom ezt úgy, hogy bár nekem is volt negatív tapasztalatom dokival, de a legtöbb esetben - általában ha kérdeztem, de nem egyszer kérdés nélkül is - nagyon korrektül elmondták a dolgokat latin szavak nélkül, nagyon részletesen és érthetően. Lehet, hogy ez nekik "8 éves szint" volt, de nem érzékeltették velem, és én sem éreztem úgy, hogy olyasmit mondanak, amit minden 8 évesnek tudnia kéne, csak én vagyok debil.)

lüke 2013.10.19. 13:58:18

@karcsibácsi:
biztosan rosszul,/ 21 évig voltam belgyógyász oszt.vez. ottan, túl/
Somogyi effektus , cukros víz itatása, iv .glukóz adása- pár kis apróság ,s nem is molekuláris szinten- felborítja a beállítást
s hogy viselkedik a magyar beteg hypojában a HBA1C?

Alfonz Szabo 2013.10.20. 19:33:45

@Krisz101: üdv egy nem a doktornö volt 2- nem tom te egy éjszakás müszak után hogy reagálsz a dolgokra amikor kb dél körül jutc ágyba és ez igy megy napok ota puszia a fejecskédnek hogy csak a bele szarok dolog jut mindenkinek az eszébe igen lazán kezelem de nem észnélkül az 5 év alat ez volt a 3.eset hogy segicség kelet és az ELSŐ HOGY CSINÁLNIJUK IS KELET VALAMIT EDIG MIRE KIÉRTEK SZERENCSÉRE HEJRE JÖTEM a szedálásrol anyit hogy adig jutotak vele hogy felszivták a fecskendöbe .: amirávan irva :seduxen 5 mg/ml 2ml. ez nekem nem mond semit hogy sok vagy kevés sosekelet még ijen .

Alfonz Szabo 2013.10.20. 19:57:37

@véres horror: egyszer kértem de nem kaptam mert nincsen rá szükségem . jöt a válasz

Alfonz Szabo 2013.10.20. 20:07:26

@karcsibácsi: tisztelt karcsi bá igen kisé lazán kezelem de nem ALKOHOLIZÁLOK csak HÁROM MÜSZAKBAN DOLGOZOK ez is egy ijen nap után volt csak nem reggel fekütem le hanem délben vagyis elég alvás hijányosan . és ez volt az elsö hogy a mentösöknek kelet fel ébreszteni aminek nem egész igykelet volna lenie . 5 év alat 3 esetbe kelet hivni öket elsö eset hogy "csináltak valamit" nem csak felveték az adatokat . a cukros viz mindig jol bevált amejet a párocskám gond nélkül elkészit nekem .

Tempus-Anh 2013.10.21. 12:23:27

Szabó Alfonz, sok Rejtőt olvasol? Már bocs...

magam adom 2013.10.21. 12:37:41

@Tempus-Anh: :-) Szabó Alfonz nem a sógor, csak egy Hacker Bandin felnőtt komisz kölök.

Irkutszk 2013.10.21. 12:58:18

@magam adom: @Tempus-Anh: Nekem ilyenkor mindig bakela jut eszembe...

marand22 2013.10.21. 16:58:48

@Tempus-Anh:
Ott is volt egy Alfonz (Mr. Nobody). "A világ valamennyi államából örök időkre kiutasították, és így már régóta csak a legnagyobb titokban tartózkodhatott a Földön. Főként éjszaka."

Bár hasonló írásmóddal emlékeim szerint a kérdéses barátságú Török Szultán rendelkezett.

karcsibácsi 2013.10.21. 18:01:24

"Bár hasonló írásmóddal emlékeim szerint a kérdéses barátságú Török Szultán rendelkezett."
Na meg én, Piroska koromban. Amit szintén Rejtőtől kölcsönöztem (Wendriner TÓDOR Emánuel királytigris és fejszámoló, Wendriner PIROSKA, sakál és balerina).

Tempus-Anh 2013.10.21. 22:06:08

@karcsibácsi:
Hoppá...Tyű...
Köszi amúgy, én nagy tisztelője voltam Piroskának (is) anno...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása