Levél - Ez most nagyon fog fájni, te kis hülye
Odalépett Pankához és a következőket mondta szó szerint: Ez most nagyon fog fájni, te kis hülye. Na itt borult el az agyam.
Olvasónk kislányát vitte vérvételre, ahol ahelyett, hogy a félős kislányt megnyugtatták volna, elkezdett minősíthetetlenül viselkedni vele a műveletet végző hölgy és azt sem engedte meg, hogy az édesanya fogja a lánya kezét. Ha ön is járt már hasonlóan, írjon nekünk.
Tisztelt olvasók!
Első gyerekes anyukaként talán érthető, hogy kissé jobban megérint, amikor olyasmit tapasztalok az egészségügyben, ami a kislányomat is érinti. Vannak jó és rossz élményeink is, az utolsó sajnos a negatívumokhoz tartozik. Korábban már írtam a blogba jó tapasztalatokról is, ezúttal az érem másik oldalára esett. A kislányom 4 éves lesz november 17-én, szóval még elég picike. Lassan szeretnénk, ha lenne egy kistestvére, de ez egy másik dolog. A helyzet az, hogy a kislányom elkapott egy elég csúnya hasmenéssel, lázzal és hányással járó vírust októberközepén. Nyűgös volt szegényke, elég nehezen viselte. Azonnal orvoshoz vittem, a gyermekorvosunk születésétől ismeri Pankát, csupa jót tudok mondani róla. Megvizsgálta, nagyon kedves volt, gyógyszert is kaptunk, de csak nem akartak elmúlni a tünetek. Három nap után visszamentünk és a doktornő elküldött minket vérvételre. A gondok ott kezdődtek.
Korán reggel mentünk a vérvételre, sokan voltak, Panka nehezen viselte a helyzetet, de nem hisztizett, csak bágyadt volt eléggé. Kivártuk a sorunkat és bementünk a szobába, ahol a vért vették. A hölgy, aki a műveletet végezte nagyon mogorva volt, elég bunkón sürgetni kezdett, hogy gyerünk már, ne húzzuk az időt, még rengetegen vannak utánunk. Mint minden kisgyerek és némely felnőtt is, Panka is nagyon fél a tű minden formájától, szuri, vérvétel, egyre megy. Ennek ellenére nagyon hősiesen nem sírt, nem nyafogott, leült a székbe és annyit mondott, anyuci fogd meg a kezem. Én kicsit elérzékenyültem és megfogtam a pici kezét, meg megsimogattam az arcocskáját, bátorítva, hogy nem kell félnie. Ez a vérvételt végző nőnek nagyon nem tetszhetett, mert rám rivallt, hogy menjek arrébb, ne akadályozzam a munkájában. Csak jelzem, a másik kezecskéjéből vették a vért, nem hiszem, hogy bármiben is akadályoztam volna, de ha mégis, akkor ezt más stílusban és hangnemben kellett5 volna közölnie.
A kislányom ettől a hangtól és a ténytől, hogy nem foghatom meg a kezét megijedt és sírni kezdett. Na, több sem kellett a vérvételt végző nőnek (nem tudom, orvos volt-e, vagy nem), elkezdett csapkodni és hőzöngeni, hogy csináljak valamit ezzel a sírógéppel, mert így nem tud dolgozni. Mindezt ismét agresszíven, hát világos, hogy a kicsi ahelyett, hogy kevésbé félt volna, még jobban pityeregni kezdett. Én igyekeztem szavakkal csitítgatni és mondhatjuk, hogy sikerrel jártam. Amúgy se hisztit képzeljetek el, csak halk sírás, a kezecskéjét továbbra is nyújtotta a nő felé, bátor volt nagyon. A nő elővette, kinyitotta a tűt és amit utána művelt, az végleg kiverte a biztosítékot nálam.
Odalépett Pankához és a következőket mondta szó szerint: Ez most nagyon fog fájni, te kis hülye. Na itt borult el az agyam. Hát hogy lehet ilyet mondani egy amúgy is megszeppent kislánynak, aki épp próbálja lázasan,l betegen tartani magát, hogy „túlélje” a szurit, vérvételt? Először is kikértem magamnak, hogy így beszéljen a lányommal, majd rövid vitába kezdtünk. Ő azzal érvelt, hogy elege van a hisztiző szülőkből és a neveletlen gyerekeikből is (?), n pedig próbáltam megértetni vele, hogy talán emberként kéne bánni velünk. Természetesen nem jutottunk dűlőre, én a magam részéről megmondtam neki, hogy írásban fogok panaszt tenni, amit meg is tettem azóta. Nem lett levéve Panka vére, ilyen körülmények között nem maradtunk ott.
Szerencsére az egyik barátnőm férje az egyik gyerekkórházban dolgozik orvosként és a gyermekorvosunkkal, valamint vele beszélve sikerült elintézni, hogy még aznap vért vegyenek a kislányomtól. Igaz, sokkal több utánajárásba került, de érdemes volt, mert kiderült, hogy a pici ki is van száradva és ezért bent is kellett maradnunk a kórházban,l ahol mindenki hihetetlenül kedves volt, úgy bántak velünk, hogy annál jobbat kívánni sem lehet. Összesen négy napot töltöttünk a kórházban, mire hazaengedték Pankát gyógyultan, köszönet nekik! Ami a vérvételt végző hölgyet illeti, neki vagy nincs gyermeke, vagy ha mégis, hát nagyon sajnálom őt. Mindenesetre megengedhetetlen, hogy ijesztgesse és bántsa az amúgy is rettegő gyerekeket. A panaszomra eddig válasz nem érkezett, de remélem, nem az egyik fiókban végzi.
Anita
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fizetekmegegysort 2012.11.05. 15:37:34
A nagyobbik fiam parázik, utálja a tűt. A kicsi meg se nyikkan a szurinál. Egyformán magyaráztam, egyformán nevelem őket. Mások. Gyári beállítás. Négy éves korra simán kialakulhat csak a szuriktól is a félelem, ha a gyerek olyan típus. Nem kell hozzá a szülői "hisztiztetés".
idiesel 2012.11.05. 15:39:25
Személyes tapasztalat: Beülök vérvételre, fizetősre persze, de engem nem hat meg a dolog. Tartom a kezem, nem nézek oda és kész is. Leülök, egy ampulla kellett csak és a nő az turkál forgatja a tűt, mint egy sebváltót. Mikor harmadszor karistol, rászóltam, hogy nem kéne erőltetni, ha nem tud vért venni. Erre a válasz: Nem vagyok hozzászokva, hogy ennyire jó a vénája valakinek, csak a rosszhoz vagyok hozzászokva. Gratulálok. :D Megmondtam neki, hogy sztem inkább a Mekiben próbálja a sajtburgert előállítani, mert ez így nem hiszem, hogy hosszútávú munkahely lesz.
vasgyuszi 2012.11.05. 15:40:16
Na itt nemcsak az agyam borult volna el, hanem kezet is emeltem volna az eü. dolgozóra...
fizetekmegegysort 2012.11.05. 15:41:07
ügyfélszolgálatos 2012.11.05. 15:44:24
IDKFA 2012.11.05. 15:46:19
2012.11.05. 15:54:07
2012.11.05. 15:58:33
2012.11.05. 16:01:22
flea 2012.11.05. 16:02:47
Az ilyet tényleg rúgják ki, kotródjon közmunkára éhen halni. Szívesen aláírok cserébe +20% sorbanállást, akár lázas gyerekkel is.
(Megjegyzem, a budapesti II-es gyerekklinikán normális szakemberek vesznek vért a gyerekektől. Én még csak ehhez hasonlót se hallottam soha a környezetemből, tapasztalni pláne nem.)
zbzbzb 2012.11.05. 16:16:42
pedig előtte anyám nagyon nyugtatott, vagyis, nem stresszelt fel, sőt.
cenzorilla meg tényleg szánalmas, ezt nem értem.
elkoltozott. 2012.11.05. 16:18:40
De ha én hasonló szituba keverednék biztos h felborítom a székből a nőt. Aztán mehet amerre lát tegyen panaszt ott ahol akar. Lehet hogy valaki sír meg fél de akkor talán nyugtatni kellene. De lehet hogy a sztori szubjektiven van leírva és meg kellene hallgatnia másik felet is. Csak az igazság kedvéért.
Komolyan félek egy ilyen szituációtól.
Dr.laikus PhD 2012.11.05. 16:28:28
Szinte alig fordul elő hasonló. Annyira kirívó, hogy nem lehet szubjektíven érzékelni.
Nincs mentség arra, hogy most nagyon fog fájni te kis hülye.
Gyerekrendelőben ahol naponta vesznek vért síró, sikoltozó beteg gyerekektől a cél, hogy megnyugtassák a gyereket. Ha az anya, apa, vagy a nővér az mindegy. A cél a legkisebb lelki sérülés nélkül, viszonylag nyugodtan elintézni ezt a kellemetlen vizsgálatot.
Ijesztgetni _tilos_. Gyerekek között dolgozó nővérnek különösen.
Ez még a felnőtt és ájulós férfiakra sem mondható ki.
Tréfából sem.
Láttam vérvételen nővért felállíttatni és kiküldeni az adminisztrációba. Véletlenül hallotta az osztályvezető. _Csak_ tréfának szánta pedig, de hallottuk vagy tízen, ebből jó pár hölgy harsányan röhögött. Ennyit arról, hogy gyerek és felnőtt esetében mit szabad és mit nem.
Homokdűne 2012.11.05. 16:40:45
blue angel 2012.11.05. 16:57:16
A gyerekek 4 eves korukig 7 kotelezo, es ugy 10 valaszthato oltast kapnak/kaphatnak, a fel eves gyerek mar ahogy belep az ember vele a rendelobe, uvolt. Persze, hogy felnek a tutol!
s 2012.11.05. 17:08:31
rezvez 2012.11.05. 17:09:29
Ellie Wiesellel válaszlova: Bizonyos események megtörténtek, azonban nem igazak. Más események igazak, azonban sohasem történtek meg.
Ugyandehogy (törölt) 2012.11.05. 17:19:50
az enyémek gyakori orvos- és kórházlátogatók voltak, és egyik se félt sosem. hiszem, hogy attól, hogy mindig elmondtam, mit miért csinálnak, és elmondtam azt is, hogy ez most fájni, körülbelül úgy, mint amikor elesel a biciklivel a kavicsos úton, de nagyon hamar vége lesz. és sosem engedtem magam kiküldeni az orvosoktól, mert úgy gondolom, hogy a gyerek nyugodtabb, ha ott vagyok, és az mindenkinek jobb. bár megkaptam nemegyszer, hogy nem fogjuk felmosni anyukát. én meg válaszoltam, hogy örüljenek, hogy koncentrálhatnak és nem a gyerek nyugtatásával kell foglalkozniuk pl. a gyulladt köröm felvágása közben.
soha meg se próbált senki így beszélni velem, mint a posztban.
Ugyandehogy (törölt) 2012.11.05. 17:23:00
SakurAme 2012.11.05. 17:28:08
-Nem tudom ki írta ezt a marhaságot. Hagy tudja már a szülő, hogy mitől fél a saját gyereke!
sárga nyúl 2012.11.05. 17:36:25
zellerlevél 2012.11.05. 17:43:38
Andriana44 2012.11.05. 17:45:50
Az én lányomtól először 6 éves korában vettek vért, és kimondottan kérte a vérvételes nővér, hogy az ölemben üljön a gyermek. És még a másik két vérvételes is odajött, és ők szépen megfogták, egyik a kezét, másik a gumicsövet, és a harmadik vette a vért.
Lányzó meg persze, ami kifért a torkán...
És senkitől még egy pikírt megjegyzés sem volt, le a kalappal előttük (mindez SZTK-ban).
Nagyon sajnálom, hogy kifogtatok a kicsilánnyal egy ilyet:((((
Andriana44 2012.11.05. 17:48:04
Mármint a cikk írója bunkót, tahót fogott ki, így értettem, remélem, nem félreérthető.
Scuttle 2012.11.05. 17:50:56
2012.11.05. 17:50:58
egy semleges ember 2012.11.05. 18:02:13
Posztban szereplő nővérke, lehet, hogy én megyek a fiammal Hozzád vérvételre legközelebb. Csak óvatosan.
GabikA 2012.11.05. 18:11:23
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.05. 18:45:28
ijesztgetni a szülők is szokták a gyereket, hogy ha rossz majd kap szurit, elviszik a fogorvoshoz meg hasonlók, ezek mind visszaütnek előbb utóbb.
ijesztgetni a beteget nem szoktam, csak korrektül tálalom a tényeket, a szuri igenis fáj, kár hazudni, hogy nem, de el lehet magyarázni a gyereknek, hogy ez kell és nincs más választás, ez viszont a szülő dolga.
egyesek nagyon sikeresek ebben, varrtam én gyereket úgy is, hogy egyet sem pisszent, és úgy is, hogy hatan fogták és amikor már letettem a varrótűt akkor is pont úgy üvöltött és az anyuka kellett rászóljon, hogy végett ért a beavatkozás már 5 perce így a színházi előadást is be lehet fejezni. szóval szerintem nevelés kérdése, veleszületett félelem nincs, nyilván nem szeretjük a fájdalmas dolgokat de azért el lehet egy 4 éves gyereknek magyarázni, hogy most kap egy szurit, amivel megelőzhető adott esetben 20 másik szuri, mert ugye a dolog a tudomány jelenlegi állása szerint elkerülhetetlen, vérből lesz a labor, a vérhez meg szuri kő és kész.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.05. 18:47:34
virág-gyermek 2012.11.05. 18:50:20
Nem vagyok merev szülő, próbálom oldani a feszültségét és nem zavaró, hogy ilyen. A nagyobbik lányommal ilyen gondunk nem volt, így úgy vélem, nem a neveléssel van a probléma.
Tény az is, hogy a kicsi mióta az érzéseit ki tudja mutatni fél a "fehérköpenyesektől", ez az ő fóbiája.
Egy a poszthoz hasonló helyzet azt eredményezné, hogy hatlovas hintóval sem tudnám elvontatni legközelebb. Pedig egy nagyon karakán, okos, empatikus gyerek, aki nem látja-hallja el sem hinné, hogy így is tud viselkedni.
rikitiki 2012.11.05. 18:52:32
2. a valóságtartalmáról meg nincs fogalmam, csak véleményem így különösebben nincs mit hozzászólnom. Ha valaki így viselkedik, az csak a saját munkáját nehezíti meg, de nagyon.
3. kimondottan érdekes, hogy egyesek, kifogásolva a stílust, illemtanárként mindjárt súlyos testi sértést helyeznek kilátásba :)
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2012.11.05. 18:57:18
2012.11.05. 19:30:34
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.05. 20:00:31
Farkasokkal táncoló 2012.11.05. 20:03:34
Hát... szép kilátások. Mikor a lányaim voltak kicsik, soha nem cirkuszoltak orvosnál, oltás előtt mindig a karukba csíptem, hogy kb. ennyit fognak érezni, ha ennyit nem bírnak ki, az nagy szégyen lenne, aztán még ennyit sem éreztek. No meg elmagyaráztam, milyen betegek lennének, ha nem kapnák meg ezt az oltást, milyük fájna nagyon meg hasonlók.
Unokámmal éppen így bántunk, ráadásul ő fiúgyerek, most 8 éves. Hogy mit művel minden oltásnál és hasonló beavatkozásnál, azt el se tudom mondani, ég a pofám. Multkor ehgy lötyögő felső tejfog miatt vitte el az anyja a gyerekfogászatra, tényleg csak meg kellett fogni azt a fogat és már kint is volt, de a fogorvosnő még be is spriccelte érzéstelenítővel, hát akkor is ordított mint asakál. Ha ez nemúlik el nála nagy szarban leszünk....
nypiro 2012.11.05. 20:07:02
Cikkírónak: nem tudod meg, de lesz következménye.
Nekem is volt hasonló esetem, mentős kollégáról mondtam rossz véleményt, 1 év fizetésemelés megvonást kapott amit tőle tudtam meg. Szóval Te se tudsz majd róla, de nem hagyják annyiba.
Csipyke 2012.11.05. 20:10:47
kifordított nagyanyó 2012.11.05. 20:31:17
Hárman fogtak le!Mert féltem és nem hagytam beadni.
Sajnos az egészségügy lerohadása miatt ilyen román parasztkurvákat kell felvenni nővérnek.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.05. 20:36:33
2012.11.05. 20:40:16
karcsibácsi 2012.11.05. 20:54:37
Természetesen lesz következménye: kivizsgálják a panaszt, és az eredményéről értesítik a panaszost. Valószínűleg az eredmény az lesz, hogy az érintett dolgozó és a tanúk meghallgatása után a szülő által elmondottakat (leírtakat) nem lehet bizonyítani, ezért a panaszlott dolgozóval szemben fegyelmi felelősségre vonást nem lehet alkalmazni. Ezt az intézményvezető egy udvarias levélben megírja a panaszosnak, rendszerint azzal a befejezéssel, hogy "őszintén sajnáljuk... blabla... blabla és reméljük blabla...és ismételten felhívtuk munkatársaink figyelmét a betegekkel szembeni megértő, türelmes magatartásra stb". Ez Európában így műküdik, ha tetszik, ha nem.
Azok a régi szép idők elmultak, hogy egy - akár névtelen - levélben írt szörnyűségek miatt fekete autó viszi el a delikvenst, vagy egy évig nem kap fizetésemelést, mert egy jóakarója rosszat mondott róla...
anomália 2012.11.05. 20:57:43
Mária 2012.11.05. 20:59:47
1. Kisgyerekkel nem kell kivárni a sort, előre vesznek
2. A szülő vegye a gyereket az ölébe, a lábával kulcsolja át a gyerek lábacskáit, hogy ne kapálózzon, a kezével meg fogja le a gyerek szabad kezét, hogy ne kapkodhasson a tű után.
Nem értem a posztot, és a kommentek többségét sem.
Mindfield 2012.11.05. 20:59:50
Jaaj, hát ha kedves anyukának a gonosz nővér/orvos megbántotta a lelkivilágát, még mindig ott a család jó barátja, aki elintézi, hogy soron kívül bemehessenek. Hát a szívem megszakad. Gondolom az eset után beültek a rózsaszín kis kocsikájukba és hazarobogtak a rózsadombi villába, hogy szegény kezecskés szemünkfényének nehogy látnia kelljen ezt a csúúnya gonosz valóságot, amiben viszont a másik ezer gyerek naponta részesül.
anomália 2012.11.05. 21:08:03
Anti Anyag (törölt) 2012.11.05. 21:12:25
fingerbangs 2012.11.05. 21:50:32
De eles hatart kell huzni a lelkiismeretes orvosok apolok noverek es az ilyen a posztban emlitett seggfejek kozott
Ez utobbit nevvel kell posztolni aztan kapja meg ami jar neki
Remelem egyszer a pek belszarik a zsomlebe amit reggelire vesz
SakurAme 2012.11.05. 21:52:48
hohahola 2012.11.05. 21:53:29
egy semleges ember 2012.11.05. 21:54:03
Igazad van.
vénszivar 2012.11.05. 22:20:03
szabidoki 2012.11.05. 22:44:40
T.Éva 2012.11.05. 22:48:47
vénszivar 2012.11.05. 23:22:19
A vóna az csak a véletlen műve !!!:)
Melee 2012.11.05. 23:38:20
@Jim Raynor: Aki barom azzal úgy is kell bánni. Veled is, a hozzászólásod alapján.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.05. 23:50:33
A város és a csillagok 2012.11.05. 23:55:04
"az anyuka kellett rászóljon, hogy végett ért a beavatkozás már 5 perce így a színházi előadást is be lehet fejezni".
Ez a szöveg ("színházi előadást be lehet fejezni") a gyerekre nézve lekezelő, semmibe vevő, sőt kigúnyoló. Azt jelenti, hogy szerinted (és anyuka szerint) a gyerek "komédiázik", nem retteg, csak megjátssza. (Ha így lenne, nem tudom, mi haszna lenne belőle, talán hogy több figyelmet csikarjon ki? Aki ezt feltételezi embertársáról - ugyanis a gyerek is ember - az lehet, hogy magából indul ki.) Ez azt jelenti, hogy nem veszed őt komolyan, nem tiszteled.
Ha ez a szöveg tetszik neked, akkor te is egy vagy azok közül a szárazon gúnyos, szarkasztikus gyerekorvosok közül, akiknél a gyerek azt érzi, hogy nem tekintik egyenrangú partnernek.
girda 2012.11.06. 00:54:17
Gyerekként nagyon rossz megélni egy ilyen helyzetet és mely nyomokat hagy az emberben, de oregen és betegen talán megrosszabb lesz ennek az embernek kórházba kerülni és rettegni attól ami vár ott rá.
2012.11.06. 05:38:13
Mivel nem tudjuk, kik valójában itt orvosok, nővérek, ezért ezt sem tudhatjuk, viszont azt igen, hogy orvosok egy része itt egyetért abban, hogy a betegek, hozzátartozók többsége bunkó, primitív.(lásd régebbi posztok, pl. Táppénz ötezer forintért) Teszik ezt olyan személyek, akik egyébként kulturáltan szoktak a blogon megnyilvánulni, empatikusak, tanácsokat adnak. Ennek ellenére én sértőnek tartom, és bár nem használják az általad említett szavakat, az üzenetük sokkal rosszabb, mint az a pár szó.
_Wasp_ 2012.11.06. 05:54:29
A posztbeli mondattal pont ebbe a bizalomba gázolt bele a nővér, pont oda ütött, ahol a gyermeknek legjobban fájt. És ez nem hiszem, hogy véletlen volt.
Vannak olyan emberek, akik a frusztrációjukat, a kellemetlenségeiket úgy vezetik le, hogy másokat kínoznak.
Megértem azt is, aki legszívesebben orrba vágná a nővért, bár én ilyent nem tennék, de biztos hogy azonnal elzavarnám a gyermekem közeléből, és keresnék egy alkalmas egészségügyi dolgozót helyette.
standupc · http://standupc.blog.hu 2012.11.06. 06:14:37
4-5 éves lehettem, amikor anyám azt találta ki kínjában, hogy először neki adjanak valami placebót, lássam, hogy túl lehet élni.
Doki beélesítette az injekciót, én meg gúvadt szemmel magyaráztam neki, hogy "El ne téveszd, nehogy nekem add be!!" Majd alkudoztam a sajátomon is, hogy inkább azt is anyám kapja...
6 évesen meg ráadtak egy oltást egy megfázásra, két órával később már a kórházban voltam életveszélyes állapotban. Ennek örömére benntartottak, napi vérvétel. Ott volt vénában tűt forgatós nővér. Másnap én magam jelöltem be filccel a vénám helyét, mert annyit szúrtak, hogy pontosan tudtam, hova kellene.
Ugyanott másnap széken ülve vettek vért, rutinosan eltekertem a fejemet, ne is lássam. Egy férfiápoló mögöttem állva fogta a vállam, nehogy felugorjak. Éreztem, hogy kihúzták a tűt, megkönnyebbülten fel akartam állni, mire az ápoló visszanyomott: "nem jött semmi, a másikból veszünk". Filmszakadás, elájultam.
Felnőttként is megmaradt a para, falfehérre sápadok és képes vagyok elájulni vérvétel közben. Mondjuk most már úgy megyek be, hogy bocsi, de nagyon be vagyok szarva, fekve csináljuk és fennáll a szökés veszélye. Eddig mindenhol rendesek voltak és odafigyelve, óvatosan "igyekezni fogok, hogy fájjon" módszerrel vettek vért.
Másik gyerekkori para a fogorvos. A gyerekfogász egy hentes volt, nem használt érzéstelenítőt (pedig létezett már, kilencvenes évek elejéről beszélünk), ordibált, idegbeteg volt.
Felnőttként kihúzandó bölcsességfognál becsuktam a számat és ráztam a fejemet, hogy azt a fogót az én számba ugyan nem... Gyerekfogászt megszégyenítő türelemmel duruzsolt az orvos, majd két-három kérdéssel úgy elterelte a figyelmemet, hogy mire észbe kaptam, kint is volt a fogam. No meg rákattantam az érzéstelenítő lehetőségére, eleve háromszoros adagot kérek. Egész nap nem érzem a fél fejemet egy tömés után, de legalább nyugodt vagyok, hogy nem fogok semmit sem érezni.
Ha lesz gyerekem, injekcióra, vérvételre biztosan az apja fogja vinni. Ha én vinném, versenyt paráznánk a tű látványától :(
Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2012.11.06. 08:12:05
ahogy olvastam a posztot, szóról szóra ugyanez fogalmazódott meg bennem!
Most akkor én is provokátor vagyok?
Ugyandehogy (törölt) 2012.11.06. 08:56:58
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.06. 09:04:19
Magadból indulsz ki, igazad van,mert én mindenkit komolyan veszek és tisztelek is a megfelelő mértékben. nem vagyok gyerekorvos, minimális logika felhasználásával is rá lehetett volna jönni, hogy más a szakterületem.
a gyermek soha nem egyenrangú partner, már annál fogva sem, hogy nincs saját döntési joga, az egyenrangú partner a szülő, aki dönt a gyermekéről, ezért főleg neki a dolga a döntését motiválni a gyermek előtt, természetesen én is elmondom a gyermek értelmi szintjén mi fog történni, de ha a szülő beleegyezett a beavatkozásba akkor jogilag és emberileg őt terheli a felelősség, tehát az a szülő aki ilyenkor kivonja magát a beavatkozás alól az helytelenül cselekszik, ha már döntött a gyerek sorsa felett akkor válaljon részt a negatív dolgokban is.
Jimbo75 2012.11.06. 10:41:10
Sajnos lassan már csak az ilyen bunkók maradnak a magyar egészségügyben.
Peetee 2012.11.06. 10:48:09
lizocska 2012.11.06. 11:29:12
madandcrazybird (törölt) 2012.11.06. 11:36:50
madandcrazybird (törölt) 2012.11.06. 11:41:40
Dr.laikus PhD 2012.11.06. 12:29:35
Szerintem meg nincs most igazad.
Ugyan a szülő joga megengedni, hogy a gyermeket te gyógyítsd. Jó is, ha fel tudja készíteni és a fóbiás gyerek nem üvölt, ami egyébként elterelése a problémának, mert magára figyel, a saját hangjára. Ha ránézel, szinte nincs is ott.
Ellenben közvetlen kapcsolatban te vagy a gyerekkel.
Igenis eddig minden orvos elmondta mi történik,
- egy nagyon fáradt sebész kivételével - elmondta, hogy fájni fog, de kibírható és egy idő után már kicsit sem, de ezt a nagyobb baj kivédése miatt ki kell bírni.
Minden esetben hozzá tették, hogy fogd anya kezét és kiabálj, ha nagyon fáj. Csönd volt és nem is nagyon szorongatta törésig a kacsómat.
A hitelesebb te vagy és nem a szülő ebben az esetben.
Több múlik az orvoson sokkal, mint a szülőn. Bizonyos mértékig kívülálló vagy és autentikus a gyerek szemében.
rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.11.06. 12:37:01
Amúgy az ifám egyre nehezebben veszi a sebességeket, lehet, hogy nem tízévente kéne olajat cserélni, "de ez egy másik dolog".
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.06. 20:19:32
phoboss 2012.11.06. 21:21:09
A gyereknek joga van félni a tűtől, a szülőnek, orvosnak az a dolga, hogy ezt megfelelően kezelje. A szülő ezt meg is tette, a nővérről/orvosról már nem mondható el.
Sok hisztis gyerek (és felnőtt) van, ez a gyerek nyilvánvalóan nem volt az, a félelem ellenére sem.
Tény, hogy a nővérnek, orvosnak keveset fizetnek, tény, hogy sokan várnak kint, viszont a munkájához az is hozzá kellene tartozzon, hogy a pácienssel rendesen és emberségesen viselkedik. Bizonyára rossz napja volt, amihez hozzájárulhatott előzőleg néhány hisztiző gyerek meg szülő is, de ez nem indok arra, hogy azokon töltse ki a dühét, akik megfelelően viselkednek.
Tény, hogy sokszor ők mentik meg az életünket, viszont ez nem jogosítja fel őket arra, hogy úgy bánjanak velünk, mint egy kivetett kutyával.
Egy félő gyereket (vagy bárkit) ijesztgetni (miszerint "nagyon fog fájni" a vérvétel) és lehülyézni elfogadhatatlan és minősíthetetlen.
Ez a nővér/orvos egyértelműen bebizonyította, hogy nem való a szakmájába.
Dr.laikus PhD 2012.11.07. 07:58:12
Gyermekekkel való bánásmódról beszélgetünk és nem visszafordíthatatlan, nem egészen szükséges beavatkozásról.
Ott is a jogászok és a hely szelleme igazán ami indokolja ott a gondolkodást és a legegyszerűbb megoldást a tiltást.
Úgy emlékszem az első ítélet az volt, de annyira nevetséges, hogy nem követtem.
Szóval nem véletlen a szakmai tagozódás, hogy gyermekorvos tud még fájdalmas beavatkozást is megfelelő módon egészen kicsi gyereknek is "elfogadhatóvá" tenni.
A szülő az esetek többségében laikus és szerencséjére nagyobb beavatkozásokról fogalma nincs, felkészíteni sem képes, hisz nem tudja mire. A gyerek is általában először találkozik éles, ismeretlen fájdalommal, ha másodszor akkor az élmény hamar felidéződik.
Nem véletlen, hogy nem szokás (valamikor nem is engedték) orvos hozzátartozónak sajátját operálni, jobb helyeken be sem mehetett.
Nem értünk most egyet. :-)
2012.11.07. 15:13:42
Az ember igazán attól a fájdalomtól fél, amit nem tud kontrollálni, és egy kisgyerek hamar megtanulja, hogy a szüleit általában tudja kontrollálni (hisztivel). A vérvételes fájdalom akkor tűnik el nullára, amikor magadnak csinálod, mert akkor teljesen kontrollálod a fájdalmat.
VaTi 2012.11.07. 17:43:06
2012.11.07. 17:51:38
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.07. 21:54:30
az, hogy a szülő laikus az a privát problémája, az orvos felvilágosítja és a szülő ezt a gyereknek tovább kell adja. az injekciónak egyébként 0,1% a becsült fertőzési rátája, tehát éppen lehet következménye. természetesen az aki csak gyerekekkel foglalkozik az jobban ért hozzájuk, de nem mindenki gyermekorvos
Dr.laikus PhD 2012.11.08. 03:36:04
Értelek. Csak itten mosolygok magamban. Ugye a bajságom okán ölég sokat szúrnak, már nincs igazán hova. Na most a nővéreknek "szegényeknek" engem kőne vigasztalni és nyugtatni, de az esetek nagyobb részében ez az én feladatom. :DDD
A fenti esetben pedig egy 4 éves kislány kontrollált félelméről van szó és egy nem csak a szúrástól félő nővérről, hanem egy útszéli viselkedésről.
....................
Lehet, hogy az ország nem lesz többé multikulturális?
korulmeteles.blogspot.hu/2012/08/a-korulmetelessel-kapcsolatos.html
hvg.hu/vilag/20120926_Torvennyel_rendezne_a_korulmetelest_Nemet
Az én információim innen származnak. :DDD
A hülyeség határtalan.
Nyilván egy vallásos családban felnövő iszlám, vagy zsidó felekezetű gyerek nem fog feljelentést tenni, hogy megcsonkították.
Dr.laikus PhD 2012.11.08. 03:47:16
Azért ez is egy történet és lám lám mivé vált az ordító kisember. :-)
" Tempus-Anh 2012.11.05. 12:24:21
Gyerekkoromban kb. úgy vittek injekcióra, mint annak idején a francia halálraítélteket a Gréve-térre, az orvosnál körbeszaladtam a rendelőintézetet, hajtóvadászat folyt ellenem, mire lefogtak és beadták a dózist. Ez, csak hogy érzékeltessem, az aichmophobiámat...:)
Szóval a kislány igencsak heroikusan viselkedett, szerintem eü. dolgozónak ÍGY nem szabad egy kis pácienssel viselkedni. A gyerek lelke olyan, mint a lassan száradó agyag, ha sok benyomatot hagynak rajta, az felnőttkorára erősen megmutatkozik.
(Nyilván én az extrém esetek közé tartoztam, kevés az ilyen félős kisfiú, mint amilyen jómagam voltam) "
2012.11.08. 05:28:55
VaTi 2012.11.08. 07:40:57
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.11.08. 14:12:48
Dr.laikus PhD 2012.11.08. 18:48:00
Ezért vigyorászom, mert ezt a pletyót én is hallottam.
Akkora a rutinjuk, hogy nem fognak orla (előbőr) helyett makkot vágni, hiszen ez nem szemmértékre megy.
A per meg az önrendelkezésről szól és nem a rabbi reszketeg kezéről.
Az ortodoxok egyébként is mindent maguk között intéznek és nagyon szigorúak magukhoz és a vallási előírásokhoz. Onnan ki nem kerül semmi. Ebben biztos vagyok.
Ismerik a szövődményeket, ha a család betartja a higiénés előírásokat nincsen baj.
Az eszközöket rituálisan ugyan, de alaposan csírátlanítják.
Még több mosoly. :)))
www.zsido.hu/ujelet/archiv/u990415.html
2012.11.08. 19:09:05
VaTi 2012.11.08. 20:15:52
2012.11.08. 20:27:04
A város és a csillagok 2012.11.10. 19:43:48
Az a szülő, aki együttérez a gyerekkel, az nem azt mondja neki, hogy "ne hisztizzen", mert a gyerek igazán fél, azért sír és nem vette észre, hogy a beavatkozásnak már vége van. Hanem azt mondja neki egy rendes szülő, hogy kicsim, figyelj, már vége is van. És megsimogatja, átöleli, ad neki egy puszit.
Gyerek is és felnőtt is sírhat azért, hogy több figyelmet csikarjon ki, de egy orvosi beavatkozásnál nem erről van szó, hanem egyszerűen fél. (Ha mégis felhasználja az orvosi beavatkozást a gyerek arra, hogy több figyelmet csikarjon ki, akkor otthon nem kap elég figyelmet. Akkor már talán pszichoterápiára is szorul a gyerek is és a család is, de ez most nem tartozik ide.)
A végeredménynek mindenképpen kedves nyugtatásnak kell lennie és nem a sírás hisztinek való bélyegzésének, hanem a gyerek fájdalma-félelme komolyan vevésének. Orvosként tudnod kellene, hogy amit egy beteg mond a saját bajáról, azt komolyan kell venni és nem kételkedni benne. A gyerekekre ez ugyanúgy igaz, mint a felnőttekre. Ha te ezt nem így gondolod, akkor nem vagy kellően empatikus.
"a gyermek soha nem egyenrangú partner, már annál fogva sem, hogy nincs saját döntési joga"
Amikor a gyerek belép a rendelőbe (ahol meg van szeppenve, sőt, lehet, hogy retteg), akkor az orvosnak a gyerek saját szintjén el kell magyaráznia kedvesen és őt EGYENRANGÚ PARTNERKÉNT KEZELVE és ezt éreztetve vele, hogy mi fog történni. Ha fájni fog, meg kell mondani, hogy fájni fog. De szépen, kedvesen. Akkor a gyerek nem fogja úgy érezni, hogy őt puszta tárgyként kezelik, hanem azt érzi, hogy beleszólása van a saját sorsába és mindjárt nyugodtabb lesz. Így az orvosnak is könnyebb a dolga és a gyerekben nem hagy maradandó rossz érzést a beavatkozás.
A város és a csillagok 2012.11.10. 19:54:14
Ezt nem értem. Ha egy gyerek annyira fél, hogy altatni kell, az egyáltalán nem biztos, hogy a szülő hibája. Lehet persze, hogy az övé, de ezt nem lehet bizonyítani. Mármost ha a gyereket altatni kell és valami rosszul sül el az altatásnál, amit nem a szülő végez, akkor ugye nem mondod komolyan, hogy a szülőt büntetik meg?
karamellcuki (törölt) 2012.11.11. 10:28:24
2012.11.11. 11:21:42
Akkor én sem vagyok jó szülő, és még rengeteg sorstársam van. A hiszti egy életkori sajátosság, ami rossz neveléssel fokozható. Olyan gyerek nem létezik, aki nem hisztizik, legyen az beavatkozás, vagy egy egyszerű élethelyzet. Van olyan, aki mindig hisztizik, ez nyilvánvalóan nevelési hiba, de az átlag gyerek átlagos szülővel normális neveléssel együtt is hisztizik néha. A nehezebben kezelhető gyereket talán nem kellene rögtön altatni, biztos van rá enyhébb megoldás is. A kifizetéssel kapcsolatban pedig sok kezelést kellene kifizettetni másokkal is, akik részben okozhatók a betegségüknek, pl. alkohol, dohányzás, stb...
karamellcuki (törölt) 2012.11.11. 11:51:50
Fergio 2012.11.11. 13:22:20
Nem minden 4 évesnek lehet elmagyarázni, hogy a szuri fáj, és nem csak nevelés kérdése az, hogy valakinek milyen a fájdalomküszöbe. Azt gondoltam az orvosok ezt tudják. Nem minden gyerek hisztizik, és attól, mert egyszer egy gyerek elviselte a szurit, nem jelenti azt, hogy a töbinek is el kell.
Az utolsó 100 komment: