Ne cseszegessék az orvost, van annak elég baja!
Tisztelt Praxis!Olvastam az előjegyzett időponttal kapcsolatos bejegyzést, erre orvosként szeretnék válaszolni:Én gyakran dolgozom szakrendelőben, ahol a helyzet a következő: reggel nyolc órától délután háromig kilenc percenként FOLYAMATOSAN vannak előjegyezve a betegek. Ez azt jelenti hogy EGYETLEN MÁSODPERC SINCS megadva arra, hogy az orvos vagy asszisztens felkeresse a mellékhelyiséget, ne'adj isten egyen pár falatot vagy igyon egy korty vizet.
Kilenc perc jut egy betegre: ennyi idő alatt le kell öltöznie, el kell mondani a panaszait, megnézni számítógépben a kórelőzményét, megvizsgálni, minden számítógépbe beírni, megbeszélni a beteggel a teendőket, kiírni a szükséges vizsgálatokat, ezeket és az ambuláns lapot kinyomtatni, receptet felírni, majd a betegnek felöltözni. Mindezt kilenc perc alatt. De mivel beesnek még sürgős betegek, mentős betegek, azokat is el kell látni, ezt az ellátási időt az előjegyzett betegek kilenc percéből kell kigazdálkodni. Az egész nap csupa stressz, kapkodás, rohanás és még WC-re menni sincs idő, mindezt kilencvenhét-ezer forint szakorvosi fizetésért.
Én is voltam már betegként szakrendelésen, reggel nyolcra volt időpontom, fél tizenkettőkor jutottam be (ORVOSKÉNT!!!) kivártam a sorom és nem vergődtem mert tudom milyen a helyzet. Javaslom más se tegye és nem cseszegesse az orvost, van annak elég baja.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:03:43
Joooe 2012.08.14. 14:05:33
lobaszopiatej 2012.08.14. 14:06:17
Minél előbb jelezni kell a problémát, nem szabad ülni rajta!
Sajtót is meg lehet ám keresni, ha valahol tényleg olyan a helyzet!
Meg kell mondani, kéremszépen nem tudok rendes ellátást végezni mert rendszerint túl sok a beteg, ennyi.
Csakhát a régi kádári beidegződés még él, szép csöndben megbújva eléldegélni suttyomban, hálapénz kiegészítéssel (ami inkább BP-en jellemző, pont ahol nagy a forgalom). Javaslom menj a Jánosba és nézd meg milyen autók parkolnak ott (ahol többnyire csak orvosok parkolhatnak)... Hát abból a nettóból ez kizárt.
Turboanyu 2012.08.14. 14:07:06
fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:07:33
Nekem csak az a bajom ezekkel a dolgokkal, hogy máshol meg tudják oldani normálisan. Más országokban, ahogy hallom anyukáktól a folyamat más. A szakasszisztens már telefonon szűri a betegeket, és úgy ad időpontot, vagy szükség esetén azonnal receptet (elektronikusan az anyuka által megjelölt gyógyszertárba). Így a "csak taknyos" gyerek nem is kell, hogy bekerüljön, aki viszont dokihoz kerül, azt az időpontjában hívják be. Nos, ilyenkor gondolom, hogy jó példák, folyamatok vannak, számítógép, telefon nálunk is van, költség meg... Amikor számolatlanul megy a pénz elavult rendszerek fenntartására, nem hiszem, hogy ne lehetne kigazdálkodni egy hatékonyabb rendszert. Mégis, mintha valakiknek ez nem volna érdeke, és engem ez elszomorít. :(
Nem marad màs mint nyugtatgatni a kicsiket.
Circus 2012.08.14. 14:11:03
Egyébként egyetértek, sokminden újat nem lehet mondani. A posztok nagyrésze új tartalmat nem hoz (hozzáteszem, egyáltalán nem baj, ha nincs min rágódni), az szokott vicces lenni, amikor friss hús jön hőbörögni pro vagy kontra.
Egyébként van eü-i dolgozó a családban (kórház), és siralmasnak tartja a személyzet hozzáállását az emberekhez. Ő már legalább eljutott odáig, hogy nem bosszulja meg a (z általában jogos) panaszait a betegeken.
matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:13:08
mondanám, hogy keress másik dokit, de a jó dokinak az az átka, hogy nehéz hozzá bejutni és sokat kell várni, a paraszthoz meg túl könnyű bejutni.
matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:17:39
Circus 2012.08.14. 14:18:40
Mert ekkorra rendelték be.
Rendeljék be későbbre, nincs gond.
Tudom, ez itt a másik gumicsont, de ne legyen már az baj, ha a fizetett TB fejében tisztességes ellátást, neadjisten, kiszolgálást kap az ember :).
Pont a kiszolgáltatottság miatt nem kellene szívatni az embereket=betegeket.
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:19:42
fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:19:52
Joooe 2012.08.14. 14:24:50
Mondjuk a háziorvos nem is orvos igazából, nem jó másra mint adminisztrációra, kiír táppénzre, felír antibiotikumot (arra is amire nem kéne), stb., de ha komoly baj van úgyis szakorvoshoz kell menni, ha meg nincs komoly baj úgyis meggyógyulsz (te vagy a gyerek) magadtól is.
novákandris 2012.08.14. 14:25:53
Dokumentálja és ismertté teszi azt a folyamatot, ahogyan a magyar egészségügy leromlik és szétesik. Szerintem ez a lényeg. Benne van a lehetőség, hogy meglássa más is, hogy legtöbbször nem az orvos tehet arról, hogy a betegnek rossz a tapasztalat.
De ha így gondolod, akkor már értem, mért írsz annyi marhaságot ide.
Turboanyu 2012.08.14. 14:26:19
Kivéve, ha pl. az iskolába KÖTELEZŐ vinni az orvosi igazolást, és az nem úgy megy, hogy betelefonálok a dokinak és elregélem, hogy adjon már ki igazolást meg szülőnek táppénzpapírt ettől és eddig, van még rendes orvos, aki látni óhajtja a csemetét az elején is, hogy tényleg jogos-e hogy otthon maradjon és közösségbe engedni is csak akkor lehet, ha egészséges.
Na meg nem mindig én viszem a taknyos gyereket a rendelőbe, hanem viszem pl. hasfájással az enyémet (vagy visszarendelte az orvos, hogy kiadja az igazolást), de közben a kis betegek mellette köhécselnek.
fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:28:33
Edömér 2012.08.14. 14:28:48
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:30:47
Tuskó11 2012.08.14. 14:32:23
nabazzeg 2012.08.14. 14:33:58
Elég szomorú, ha a beteg csak kiszolgáltatott helyzetben jár orvoshoz. Nem ártana akkor is járni, amikor érezhetően minden okey, de az ember MEGELŐZÉSBŐL fel akarja méretni az állapotát.
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:36:29
avidan 2012.08.14. 14:38:37
Ahol az asszisztens pl. képes 2-3 jó szót odaszólni a betegekhez, de legalábbis tájékoztatni őket, hogy mi újság van, szintén nem szokott gond lenni.
Ellenben ha nézed a csukott ajtót és leordítják a fejed, ha csak ránézel egy fehér köpenyes emberre, ott elgurul a cérna.
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:42:09
matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:43:42
az orvosi igazolás jogos.
@fizetekmegegysort:
pontosan ezért van tele a rendelő, mert ezt mindenki így gondolja. ha 1 napi járóföldre lenne a doki 5x meggondolnád. de mivel nem így van nem kell.
másrészt meg ha már 2 gyermekkel áldott meg a sors annyi rutin kialakul, hogy azt a 10 kérdést magadnak is fel tudod tenni. a 24 órás láz... ha 2-3 napig nem megy le akkor orvos. de nem 24 h után rögtön egyből. azért ez nem dzsudzsu, és máris kevesebben vannak a rendelőben.
fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:45:36
matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:45:47
pontosan erről beszélek. nem ördöngösség.
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:48:16
Nekünk eddig mindig hatott a lázcsillapító, de feltűnt, hogy az orvosok valóban nem "félnek" úgy a láztól, mint mi, szülők.
matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:49:25
ne húzd fel magad, mert nem érted mit mondok. nyilván nem hagyom lázasan a gyermeket, de nem rohanok vele azonnal orvoshoz. a kettő nem ugyanaz.
Rain 2012.08.14. 14:53:22
Visszatérve a témához ...
Hoppácska! Az orvos is ember?
Lehetne, hogy előbb legyen a beteg az élőlény?
Minemellett, hogy nem tudjuk a tojás vagy a tyúk volt előbb undorító, ami itt megy egészségügyi szinten. És persze mélységes tisztelet a kivételnek.
matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:54:22
akkor baj, ha nem megy le. de első körben otthon kell csillapítani gyógyszerrel, kúppal, priznic, hűtőfürdő. és nem kell 36.5-re levinni, csak annyira, hogy látványosan jobban érezze magát a gyermek. persze kell itatni, etetni, vitamin.
mivel nincsen kifejlett immunrendszerük ezért mindenre lázzal reagálnak elsőre.
ha nem sikerül csillapítni akkor kell orvoshoz menni, és egy 6 hónapos esetében csillapíthatatlan lázzal be is fektetik.
Andriana44 2012.08.14. 14:54:53
Nézd, én megértelek. Épp most beszélem le a lányomat az orvosi egyetemről, pedig nagyon szeretne oda járni, és minden esélye megvan. De ezért?:(((
Merylla 2012.08.14. 14:55:54
Egy külföldi orvos nem dolgozik annyit, mint egy magyar - többek között ezért kipihentebb, kedvesebb. Ennek leginkább az az oka, hogy csak a háziorvosod beutalójával jutsz el hozzá. A háziorvoshoz 1 hét alatt jutsz be - csak időpontra lehet menni, a nővér elküld, ha enélkül mégy. Viszont millió dolgot megcsinálnak, amihez itthon orvos kell, pl. a hölgyektől rákszűréshez kenetet a nővér vesz. A gyerkőccel vírussal senki nem megy az orvoshoz, sőt a nővér határozottan el is küld, hogy ne fertőzz meg feleslegesen másokat. Na de a felülfertőződés, mindja ilyenkor a magyar szülő - ők meg azt sem értik miről beszélsz, és megjegyzem a gyereknek nem is volt soha felülfertőződése.
A másik országban, ahol éltünk ott pedig mindig volt orvos, de a kezelés 10%-át, mint önrészt, a nagyon drága privát biztosításunk mellett is ki kellett fizetni. Egyszer fizettem egy szemfertőzés miatt 60-70.000 forintnyi összeget (ez a nettó fizetésem kb. 10%-a volt), többet nem kellett mennem.
Mindkét országban arra ösztönözte ez az embereket, hogy vállaljanak felelősséget a saját egészségükért és vigyázzanak magukra. Sokkal többet járunk orvoshoz, mint külföldön. Hogy egy példát mondjak: a felnőtt rendelő tele van nyugdíjasokkal, akik gyógyszert felíratni mennek - külföldön elég egy telefon a nővérnek, aki felveszi a kapcsolatot az általunk választott patikával, ahol a gyógyszert át tudjuk venni. Az orvossal találkozni elég évente, félévente.
Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:57:55
Joooe 2012.08.14. 14:58:00
(egy-két kirakat dologtól eltekintve - vérnyomás, vércukor, koleszterin, stb...)
Egyébként meg igenis azzal mosdattad az orvosokat, hogy a betegeket kritizáltad, ami szerintem terelés. (még ha jogos is a betegeket ért kritika, de ezt a TB oldalon kéne érvényesíteni... ne ugyanannyit fizessen, akinek rendben vannak az értékei, mint aki füstöl mint egy gyárkémény, 130 kiló és komoly fáradtságként éli meg hogy ki kell lépnie a lakásból)
Andriana44 2012.08.14. 15:10:34
Megmondtad a frankót!
A lányom, ha tb endokrinológusra vártunk volna, már 100 kg lenne és 2-es cukorbeteg. Elvittem magánban egy specialistához, persze labor is magán ilyenkor, és időben elkapták, megelőzték a bajt (inzulin rezisztencia).
Ott kezdődik, hogy endokrin szakrendelésre 1 év, mire bejut az ember (és az még nem specialista).
Amúgy én már rájöttem, hgoy nem is akarják tudni a tb-s dokik sok esetben, hogy mi a baj, vagy sz@rnak az egészbe.
Tudok olyan endódokit, hogy kutatásai folynak USA-ban egyetemen, de a lányomra azt mondta, hogy "fogyaszd le, és semmi baja sem lesz". Ja, hogy kemény cukorbeteg diétával sem ment le egy gramm sem, torna mellett sem, mert éppen pont egy cukor anyagcsere javító gyógyszer kellett volna, és némi D vitamin, jód, meg körültekintés??? És ez kutat??? Ott okos, ott tudja????
fizetekmegegysort 2012.08.14. 15:20:10
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.14. 15:27:27
DOKTOR TURBÓ
Turbó Tibor tekintete
Delejes, de vajon vet-e
Pillantást e törött lábra?
Nem még. Mér’ vár? Mi az ábra?
Kínos szünet. Elönt a pír.
Ám ekkor egy köteg papír
(Rajtuk Mátyás király kékül)
Gazdát cserél (számla né’kül!).
Immár vígan veti setét
Mályvaszínű tekintetét,
S magnetikus sugárnyaláb
Hatására hevül a láb.
Csontok forrnak, lábhús szétfő…
„Na, megint egy peches hétfő!
Túladagoltam a delejt. –
- Sóhajt Turbó – Újabb selejt.”
ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2011/01/doktor-turbo.html
:)
Turboanyu 2012.08.14. 15:33:05
Persze van hogy az ember beletanul, nekem ha az egyik csemete éjjel háromszor egymás után kijön inni, már készítem ki a lavórt, a törölközőket és hátragumizom a haját, mert a taccs pontosabb mint a MÁV menetrend és eddig 100%-ban bejött. De amikor először és eddig egyetlen alkalommal szembesültem a fülfájással, akkor gőzöm sem volt arról, hogy ez súlyos probléma-e, az orvos meg elég türelmetlen volt amikor visszakérdeztem, hogy pontosan hogy is van ez..
Joooe 2012.08.14. 15:36:38
Amúgy oké, az orvosok túlterheltek és alulfizetettek, de
- az ő fizetésüket összedobó adófizetők is többnyire túlterheltek és alulfizetettek
- az orvos saját ilyen problémáit nem háríthatja át a betegre, neki kötelessége legjobb tudása szerint, betegjogokat betartva az ő problémáiban egyébként vétlen és segítségére rászoruló beteget rendesen ellátni... hogy szabadidejében kimegy-e politikusokat lincselni a túlterheltsége és alulfizetettsége miatt, az már más kérdés, abban még támogatnám is.
Facehugger 2012.08.14. 15:39:51
Ejh, ilyen nincs, sosem volt, sosem lesz. Mit pattogsz? Le is lőhettek volna a rendelőben, a várakozás ehhez képest überhumánus.
Tuskó11 2012.08.14. 15:43:27
index.hu/belfold/2012/08/14/siofoki_korhaz/
vega2 2012.08.14. 15:55:01
Valaki tudja, hogy ma mennyit kell adni a szülésznek egy szülésért?
Én anno 30 000 Ft-ot fizettem szülésekként pedig annak már vagy 15 éve.
fizetekmegegysort 2012.08.14. 16:08:50
vega2 2012.08.14. 16:11:32
vega2 2012.08.14. 16:16:35
qbr 2012.08.14. 16:23:36
Ne tereld el a szót a pénzre. Annak, hogy 9 percben van meghatározva az 1 betegre jutó ellátási idő, semmi köze a fizetéshez!
qbr 2012.08.14. 16:24:49
Andriana44 2012.08.14. 16:37:50
150 ezret.
Az úgy volt, hogy maszek nődokinál voltam, és ott volt a recepción kifüggesztve az árjegyzék.
Annak az utolsó sora: "Szülés esetén amennyiben igényli a jelenlétemet, tiszteletdíjam 150 ezer Ft".
Ez nyilván a "fogadott orvos" kategória.
Na de akkor is, tb-s kórházban, ottani műszerekkel, ottani asszisztenciával, adózatlanul, zsebből zsebbe 150 ezer? És ezt ki meri nyíltan írni, eszem áll meg.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.14. 16:45:07
Miért gondolja a más fejét leordító pénztáros, BKV ellenőr, hivatali ügyintéző és egyéb alulteljesítő ember, hogy pont az ő orvosi ellátásának kell sokkal különbnek lennie, mint maga az ország egésze?
Az elitnek nem közpénz lenyúlással kéne foglalkoznia, hanem a különféle foglalkozásúak körülményeit javítania. Nyugaton a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad, míg nálunk előbbi vegetál, utóbbit meg addig közbeszerezgetik, míg végül bottal üthetjük a nyomát... :)
telkoe 2012.08.14. 17:04:29
Na de akkor is, tb-s kórházban, ottani műszerekkel, ottani asszisztenciával, adózatlanul, zsebből zsebbe 150 ezer? És ezt ki meri nyíltan írni, eszem áll meg.
Ezt az orvos jelenleteert fizeted nyuszi, nem a korhazert, asszisztenciaert stb. Ha kiirja a az arjegyzekre, akkor szamlat is ad rola, a zsebbol zsebbe csak a te joindulatu fantazialgatasod.
Csak osszehasonlitaskeppen, kb ennyibe kerul egy kozepes kocsi egyszeri karbantartasa szakmunkasokkal, egy hettel elobb kiadott idopontra.
Joooe 2012.08.14. 17:09:55
Ráadásul pénztáros, BKV ellenőr esetében sosem találkoztam ilyen súlyos dolgokkal mint orvosok esetében. A hivatali ügyintézők egy része meg cocializmus-szökevény, majdcsak nyugdíjba megy már a selejt garnitúra... (tudom, erősen fogalmaztam, de talán sokan tapasztalták már, hogy a régi emberek fel sem fogják mekkora agyatlan baromság az a bürokrácia amit kikényszerítenek és természetesnek vesznek... igaz, az újak meg sokszor szarnak az egészre, túlélni akarnak, nem részei lenni egy szar rendszernek)
Joooe 2012.08.14. 17:25:19
Az autós hasonlathoz annyit, hogy 150 ezerből nem hogy szervizelni, de funkcionálisan tökéletes (bár nem fiatal...) autót lehet venni...
telkoe 2012.08.14. 17:43:17
Az adofizetok penzen szerzett gyakorlat egy kicsit vicces, de van olyan szint ahol ezt elhiszik.
@vega2: Ja bocs, nem tudtam hogy te minden betegnel ott ulsz a magandokik mellett hogy adnak-e szamlat.
vega2 2012.08.14. 17:49:57
Majd ha tapasztaltabb leszel és lesz pénzed magánrendelésre Te is rá fogsz döbbenni.
Ennyit akartam mondani.
telkoe 2012.08.14. 17:54:54
ezttörölnikéne 2012.08.14. 17:57:37
vega2 2012.08.14. 18:00:36
Orvos még nem látott, nem tudni mik a panaszaid, milyen vizsgálatokra úrambocsá kezelésekre van szükséged de már leszedik a lét. Igaz adnak számlát........ :-)))))))
telkoe 2012.08.14. 18:07:00
vega2 2012.08.14. 18:12:28
telkoe 2012.08.14. 18:22:11
vega2 2012.08.14. 18:34:21
Mondjuk nem vagyok egy nagy sportrajongó, de ha a fociban valaki berúgja, vagy beadja a labdát és nem cselezget nem beszéli meg senkivel, akkor az azt jelent, hogy egyből.
telkoe 2012.08.14. 18:55:12
Andriana44 2012.08.14. 18:55:51
Eléggé el vagy szállva.
A 150 ezres szülész nődokinál több fiatal ismerősöm is szült mostanában, (úgy, mint fogadott orvosnál), egyik sem kapott róla számlát, tehát zsebből zsebbe, adózatlanul ment a pénz. Mert, hogy értsed, ez tb-s kórházban, ottani műszerekkel, ottani berendezéssel, ottani asszisztenciával történik, legfeljebb a doki éjnek évadján bemegy megszüleszteni a nőt pár óra alatt (engem speciel fél óra alatt).
A másik kategória (amire azt hiszed, hogy csak te ismered), az a magán kórház. Én oda hordom a gyerekemet, ott mindenért fizetek (még a labor is fizetős keményen). Ott a recepción valóban adják a számlát, kérés nélkül.
Nem ártana, ha tudnál különbséget tenni.
vega2 2012.08.14. 20:28:51
A saját példánkat írom.
Magánrendeléses nőgyógyász.
Ajtóra kifüggesztve a tarifa.
Eddig OK, az ember tudja mire számíthat és nem kell gondolkodnia, hogy eleget adott-e?
Alapvizsgálat a helyszínen (rákszűréses kenet, terhességi vizsgálat), de ha valami speciális kell, akkor irány a közkórház állami pénzből, tb-re.
Gondolom a rákszűrés eredményét sem a doktor úr döntötte el ránézésre, hanem azt valakik megcsinálták a kórházban.
Számla persze nyista.
Na erre varrjatok gombot.
cbw 2012.08.14. 23:30:11
mártus 2012.08.15. 00:13:00
qbr 2012.08.15. 10:00:08
Nem feltétlenül, sőt igazából az a valószínűbb, hogy a mintát beküldte egy szövettanásznak, aki kiszámlázta neki a szövettani elemzés árát.
Circus 2012.08.15. 10:42:13
Nem úgy van, hogy kötelező számlát vagy legalább blokkot adni, utóbbit kérés nélkül?
Vagy orvosék tán más szabályok szerint esnek (mint az ügyvédek)?
Nem értem...
M.D.House 2012.08.15. 10:42:16
1. A hálapénz-rendszer a szocializmus maradéka.
2. A beindítója a nép volt, mert mindenki azt gondolja most is, hogy ha pénzt ad, akkor az orvos megkülönböztetett figyelemben részesíti majd és a sort vagy a várólistát nem kell végigvárnia.
3. A hálapénz az orvosoknak csak kb. 30%-át érinti közvetlenül, úgymond a felsőbb réteget. Az 1. helyen a szülészek és a sebészek állnak. De ez ismét az emberi jellemre vezethető vissza. Mert ki ne adna meg bármit a születendő gyermeke érdekében? Illetve ki az aki egy fiatal, tapasztalatlanabb orvossal műttetné magát, ha van egy jónevű tapasztaltabb? Pedig ha nem adsz pénzt akkor is szülhetsz és akkor is megműtene valaki... Szóval a rendszer fenntartásában mindkét oldal hibás.
Circus 2012.08.15. 10:48:22
1, jó duma, de egyrészt valahogy az orvostársadalom nem töri magát, hogy felszámolja, pedig rendszerváltás volt, vagy mi. Másrészt, mielőtt bármiféle ingyenes orvosi ellátást ingyenessé tett volna bármilyen rendszer, teljesen természtes volt, hogy fizetni kell mindenért. Mint ahogy most is.
2, ugyancsak jó duma, ha nem fogadják el, akkor ez a dolgo szépen ehalt volna. Lásd prostitúció.
3, Aha. Értem. Családban is volt olyan történet, hogy doki be lett zsírozva előre (félhivatalos előrejelzés után után), aztán valahogy éppen nem volt benn a szülésnél, 10 órás vajúdás után majdnem ráment anyuka is, meg a baba is. Hasonló történetet találsz akár itt a blogon is, de nagyjából minden családban.
Ne haragudj, de óriási erőkkel mosdatod a szerecsent, szép példáját adva annak, hogy 'mindenki más hibás, csak én nem'.
M.D.House 2012.08.15. 11:18:01
Az orvostársadalom évek óta hangoztatja, hogy a hálapénz egyetlen felszámolási lehetősége, ha tisztességes orvosi bérek lesznek. Ilyenkor persze előszeretettel jön azzal mindenki, hogy az orvoslás nem szakma hanem hivatás. Persze. Csak hivatástudatért nem lehet kenyeret venni a boltban, nem lehet belőle lakást venni és enni adni a gyereknek... Pont ezért a nagyrészük ezért nem utasítja vissza. De ha már a prostitúcióhoz hasonlítod a dolgot, akkor láthatod, hogy hiába nincsenek kijelölt zónák prostitúció ugyanúgy van. Az előre "zsírozás" nem hálapénz, nem illik összekeverni a kettőt. A hálapénzt a beteg a kezelés után adja az orvosnak, elégedettsége és hálája jeléül. Másrészt se előre se utána nem kötelező adni. Ahogy írtam az előbb is, akkor is lehet szülni és műtét is van. Ez csak népi berögződés ami szájhagyomány útján terjed. Az utolsó mondatom pedig pontosan rávilágít, hogy MINDKÉT fél hibás, nem tudom miért próbálod elferdíteni.
cbw 2012.08.15. 11:27:00
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.15. 11:37:53
Semper Fidelis 2012.08.15. 20:59:41
2012.08.15. 21:19:15
vega2 2012.08.16. 12:42:41
vega2 2012.08.16. 12:54:48
(Az már akkor fizetős volt....)
Erre mit tapasztalhatsz? Ha a környéken bemész egy kórházba, akkor tele van az ajtó írva Abullal + ilyenekkel.
Magyarul sem tudnak rendesen. Én nem mondom, hogy nem jó szakemberek, csak sokan nem igazán értik meg miről beszél.
Na ennyit akartam mondani.
M.D.House 2012.08.16. 12:57:45
A TB-t azért kell fizetni, hogy a társadalombiztosítás által finanszírozott vizsgálatokat és kezeléseket "ingyen" igénybe vehesd amikor szükséged lesz rá. Ezért nem kell fizetni a kórházban fekvéskor például a röntgen vagy CT vizsgálatért. Az más kérdés, hogy aki életében nem fizet egy forint TB-t sem, az is megkapja ugyanezeket a kórházban ingyen...
Az övéket a többiek által befizetett összegből fedezik.
M.D.House 2012.08.16. 13:13:21
vega2 2012.08.16. 13:14:13
Felöltöztem és mentem a kórházi büféhez, ami a doktor úr rendelőjének a háta mögött van. Békésen eszegetem a szendvicset és látom, hogy a doktor úr kimászik az ablakon úgy 8 liter szilvapálinkával a kezében, amit a személygépkocsija csomagtartójába helyezett el. Annak értéke alsó hangon is 32 000 Ft. Ő ugyanis nem ihatja meg, mert Allah megtiltotta.
vega2 2012.08.16. 13:25:27
"Az más kérdés, hogy aki életében nem fizet egy forint TB-t sem, az is megkapja ugyanezeket a kórházban ingyen..."
Na látod itt van az eb elhantolva! Ha jól tudom az álmok hazájában ez úgy van, hogy aki nem fizet tb-t azt sem hagyják meghalni, mert az alapellátást megkapja, de ha további kezelést igényel, akkor azért fizetni kell keményen.
Én annak idején nagyon helyeseltem a 300 Ft vizitdíjat, de a szavazáson leszavaztam, mert közben rájöttem, hogy a rászorulóknak nem kell fizetni. Többek között a rászorulók miatt nem tudsz normális időben bejutni a rendelésre.
M.D.House 2012.08.16. 13:29:39
1. Miért kellene az ablakon kimásznia amikor van ajtó is?
2. Honnan tudod, hogy szilvapálinka volt az üvegben? Megkérdezted tőle?
M.D.House 2012.08.16. 13:32:57
Máshol másképp van így igaz. Jobb helyeken attól függően mennyi biztosítást fizetsz van meghatározva, hogy mire vagy jogosult. Alapellátást mindenki kap ingyen, minden másért meg fizetni kell. De itt ilyen sosem lesz, mert aki bevezetné az tuti nem kerülhetne többet kormányra...
vega2 2012.08.16. 13:33:34
Onnan tudom, hogy szilvapálinka volt, hogy itt nem főznek mást.
2012.08.16. 14:49:15
Különben mi volt a napi ötszöri imával?
Mikor volt rá ideje?
2012.08.16. 15:02:52
Irkutszk 2012.08.16. 16:43:55
M.D.House 2012.08.16. 17:41:07
Irkutszk 2012.08.16. 18:07:41
M.D.House 2012.08.16. 18:18:13
Turboanyu 2012.08.16. 19:51:19
9gag.com/gag/5063640
vega2 2012.08.16. 20:12:50
Irkutszk 2012.08.16. 20:22:25
Amennyiben nincs igazad: A szolidaritás elve megköveteli, hogy egyrészt akik több jövedelemmel rendelkeznek, nagyobb mértékben járuljanak hozzá az egészségügyi ellátáshoz. Másrészt azt is megköveteli, hogy életveszélyes helyzetben akár ingyen is ellássák a rászorulókat. Illetve a szociális segély egy teljesen más kategória, mint az egészségügyi ellátás, az egy plussz kisegítés a rászorulóknak, vagy akár azt is mondhatjuk, hogy a nagyobb fizetésűek ellenpólusa.
Amennyiben igazad van: Ha nincs életveszély, bizony az kapjon ellátást, aki ezért tesz is valamit.
AvrilGray 2012.08.16. 21:24:20
Hónapok óta kezel, és nem tud rájönni hogy még mért nem gyógyultam meg. (egy műtét után megfáztam). Végül kiderült, mert elmentem egy másik orvoshoz. Hogy elcseszte a műtétet. Ezt hogy mondjam meg neki?
AvrilGray 2012.08.16. 22:03:40
vega2 2012.08.18. 19:28:10
Ennyit akartam mondani.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.19. 13:02:37
Irkutszk 2012.08.19. 16:04:36
Röviden: Arról szól, hogy mindenki kapjon ellátást.
Az a biztosítás, amelyet fizetünk, az alapszolgáltatásra elegendő (illetve arra se). Lehetőség van jobb szolgáltatást kérni, azonban ennek a plussz árát külön kell fizetni.
Az utolsó 100 komment: