Ne cseszegessék az orvost, van annak elég baja!

2012.08.14. 06:00

Tisztelt Praxis!
 
 
Olvastam az előjegyzett időponttal kapcsolatos bejegyzést, erre orvosként szeretnék válaszolni:
 

Én gyakran dolgozom szakrendelőben, ahol a helyzet a következő: reggel nyolc órától délután háromig kilenc percenként FOLYAMATOSAN  vannak előjegyezve a betegek. Ez azt jelenti hogy EGYETLEN MÁSODPERC SINCS megadva arra, hogy az orvos vagy asszisztens felkeresse a mellékhelyiséget, ne'adj isten egyen pár falatot vagy igyon egy korty vizet.

 

sad-doctor.jpg

 

Kilenc perc jut egy betegre: ennyi idő alatt le kell öltöznie, el kell mondani a panaszait, megnézni számítógépben a kórelőzményét, megvizsgálni, minden számítógépbe beírni, megbeszélni a beteggel a teendőket, kiírni a szükséges vizsgálatokat, ezeket és az ambuláns lapot kinyomtatni, receptet felírni, majd a betegnek felöltözni. Mindezt kilenc perc alatt. De mivel beesnek még sürgős betegek, mentős betegek, azokat is el kell látni, ezt az ellátási időt az előjegyzett betegek kilenc percéből kell kigazdálkodni. Az egész nap csupa stressz, kapkodás, rohanás és még WC-re menni sincs idő, mindezt kilencvenhét-ezer forint szakorvosi fizetésért.

 

Én is voltam már betegként szakrendelésen, reggel nyolcra volt időpontom, fél tizenkettőkor jutottam be (ORVOSKÉNT!!!) kivártam a sorom és nem vergődtem mert tudom milyen a helyzet. Javaslom más se tegye és nem cseszegesse az orvost, van annak elég baja.

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 08:41:15

Ezt, amit a Doktor úr leírt, minden intelligens ember - eddig is - tudta. Én azon csodálkozom, hogy erről egyáltalán blogbejegyzés született. (Mármint a korábbin, ahol ezen "vergődtek".)

Doktor úrnak pedig kívánok jó egészséget és kötél idegeket az áldatlan állapotok elviseléséhez!

matilda. (törölt) 2012.08.14. 08:56:51

mennyi a várólista?
csakmert nem igazán értem a doki miért nem megy oda az időpont osztogató kolleginához, hogy óüránként 1 üres 9 perc pisilni, délbe meg 2x9 perc kávé-cigi-szenya.
ha nem sikerülne, akkor kollegina leüvöltése.
de ha ígyis 3-4 hónapot kell várni arra a 9 percre akkor értem...asszem...

karcsibácsi 2012.08.14. 08:57:02

Ez a blog az orvos (mentős, ápoló, műtősfiú, BETEGHORDÓ) cseszegetéséről szól, ha eddig még nem vették volna észre! Egyébként megszűnne a létjogosultsága, ergo, csak cseszegessék!

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 09:02:22

@karcsibácsi: "...vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt?"
Akár pozitív írások is születhetnének...

M.D.House 2012.08.14. 09:17:16

@Fülöp-Pusztai Beáta: Azok is születhetnének, de annak nem lenne hírértéke és nem mutatna jól a honlapon sem... Pozitív írás a magyar egészségügyről? Milyen dolog lenne az? :)
Sokkal jobb az egészet becsmérelni, a benne dolgozókat gyalázni és arra biztatni őket, hogy menjenek nyugodtan külföldre dolgozni. Meg így posztot is sokkal többen olvassák, hála a sok trollnak... Kíváncsi leszek majd pár év múlva, ha tényleg még többen kimennek külföldre dolgozni és majd mindenkinek 20-30km-t kell csak azért utazni, hogy egyáltalán találkozzon egy orvossal, akkor milyen hozzászólások fognak születni...

karcsibácsi 2012.08.14. 10:23:37

Lári Fári (Feri)! A posztoló hazudik.
Többen is megírták, hogy mi az igazság. Azért kell várakozni, mert
1. Direkt szivatják szegény betegeket. Az egészségügyi dolgozó olyan furcsa állatfajta, akinek örömet okoz, ha a beteg szenvedését, pláne betegségének rosszabbodását, netán halálát okozhatja.
2. Eleve késve érkezik az orvos, mert rendelési időben bevásárlásait és egyéb magánügyeit intézi. Ez biztosan igaz, külön poszt is volt róla.
3. Ha végre megjön, akkor kávézgat, trécsel a nővérekkel, cigarettázik, magán telefonjait intézi, fogadja a gyógyszerlátogatókat, akiktől jutalékot kap a fölöslegesen felírt gyógyszerekért. Ezt is többen megírták.
4. ha mindezekkel végzett, reggelizik, uzsonnázik, ebédel, WC-re megy, majd pihen egy kicsit.
5. Utána sopánkodik, hogy mindenki őtet báncsa!

Csoda, hogy várakozni kell?

karcsibácsi 2012.08.14. 10:31:02

@matilda.:
Meg a számítógépes játékok, pedig csomó posztba beleirták. Hiába, öregszem...

sárga nyúl 2012.08.14. 12:27:02

Ismét egy fekete-fehér poszt és a hozzátartozó kommentek. Jók is ezek. Van min veszekedni.

Бабаяга 2012.08.14. 12:47:51

Amikor jelentkezett az orvosira, akkor tudhatta ezeket. Ezt választotta, mert gyógyítani akart. Tudta, hogy ennyi lesz a fizetés, ennyi lesz a munka. Egyébként nem az orvos az egyetlen, aki nem jut el WC-re munkaidőben.

Turboanyu 2012.08.14. 12:51:33

Nekem nincs bajom azzal, ha bizonyos időt várni kell. De azzal igen, hogy ha a rendelés 8-kor kezdődik, akkor a doktornő ne MINDEN ALKALOMMAL 8.20 után jelenjen meg. Pár alkalommal érthető, de az nem, ha soha nem kezdi meg 8-kor a rendelést. Beteg gyerekkel várni nem egy élmény, ahhoz, hogy 9 felé bekerüljünk, 7,50-től már sorba kell állni.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 12:51:53

@Бабаяга:
engem annak idején azzal hülyítettek, hogy szar a helyzet, de mire végzek addigra a rezidenseket úgy fogják keresni, mint a bébifókákat, és hogy addigra rendeződik a helyzet. és elhiszed hogy 6 év alatt sokminden történhet. és történt is: rosszabb lett.
csak azért mert vki orvos lesz ne köpjük már a képébe, hogy te akartad, dögölj meg.

kepivilag 2012.08.14. 12:55:08

A beteg nem elégedetlenkedik úgy általában .Még akkor sem, ha várnia kell az előjegyzett időpontján túl. Konkrétan azzal az egészségügyi dolgozóval van baja, aki a betegen vezeti le a saját elégedetlenségét. Általában a beteg is hajszoltan dolgozik (dolgozott) , s mégsem bírja kifizetni a magánrendelő nyugodt orvosát, asszisztensét. Ezért külön hálás, ha nem úgy bánnak vele, mint egy darab hússal. Akkor képes le is csitítani a fölöslegesen pattogó betegtársát. De csak akkor.

Joooe 2012.08.14. 12:58:45

"Javaslom más se tegye és nem cseszegesse az orvost, van annak elég baja."
A beteg fizet a szolgáltatásért és lófaszt kap érte, naná hogy pampog. Az orvos menjen ki a Kossuth térre és tolja be az egész parlamentet a dunába ha (egyébként nyilván joggal) elégedetlen a munkakörülményeivel, de ne a kiszolgáltatott betegen verje le és ráadásul még a beteg a hibás mert nem tetszik neki?
Ha boltba nem érkezik meg a megrendelt áru akkor a boltos elnézést kér a vevőtől és továbbítja a panaszt az üzletvezető felé, nem lebassza a vevőt hogy minek elégedetlenkedik itt, neki is megvan a baja. A vevő (beteg) elégedetlensége szempontjából nem releváns az eladó(orvos) problémája...

christophe 2012.08.14. 12:58:48

Ha mondjuk az egèszsèugyi dolgozok alapitanànak egy FUGGETLEN szakszervezetet,ha elmondannàk, hogy a magyar egèszsègugyet az alapoktol kène megreformàlni, hogy a kevès pènzbol is lehetne jobb, èsszerubb ellàtàst nyujtani.Amikor az orvosok utcàra vonulnànak,az emberek is mennènek Veluk, kimondani hogy ez nem àllapot, vàltoztatni kell.Ha a politikusok ràjonnènek, hogy nem lehet a zavarosban halàszni,mert szàmon vannak kèrve.Akkor szèp lassan egy jol mukodo egèszsègugy, oktatàs,àllamszervezet fog lètrejonni.

ergerberger 2012.08.14. 12:59:21

@Бабаяга: "Amikor jelentkezett az orvosira, akkor tudhatta ezeket."

Honnan a büdösisten lengő fhaszából tudhatná ezt egy gimnazista, mikor medikusnak jelentkezik?!
- Egy fiatalnak nem sok tapasztalata lehet betegként, ugye?
- Ha tapasztalta is, honnan kéne tudnia, hogy mire végez, addigra se javítanak a helyzeten?

Бабаяга 2012.08.14. 13:02:37

@matilda.: Barátnőm lányát most vették fel az orvosira. Azért választotta azt, mert így legalább soha nem lesz munkanélküli. Igazat adok neki, mert lehet, hogy pisilni se lesz ideje, hogy rezidensként hetekig nem fogja látni a családja az ügyelet miatt, de nem fogja fenyegetni a munkanélküliség réme. És ez a mai világban piszok nagy érték.
Egyébként a megjegyzésem eredeti forrása egy kedves rokon, aki kórházi orvos, keveset keres, reggel hatra bemegy, hogy minden betegére jusson ideje, este hét előtt nem jön haza és süt belőle, hogy mennyire élvezi a munkáját. (Ja, feleség és anya is mellette.)

Edömér 2012.08.14. 13:05:03

Remélem rajtam kívül is gondolkoznak úgy egy páran, hogy a blog célja nem az orvosok csesztetése, hanem az egészségügyi rendszer visszásságainak feltárása. Változásokra sajnos tényleg kevés az esély, de ha mindenki belenyugszik, hogy a jelenlegi rendszert el kell fogadni, biztos, hogy nem lesz érdemi változás.
Ezért az orvosok is felléphetnének erélyesebben, bár az is igaz, hogy a egy részüknek érdeke a mostani káosz fenntartása.

Бабаяга 2012.08.14. 13:06:52

@matilda.: @ergerberger: A barátnőm lányát most vették fel az orvosira. (Nagyszülők orvosok, meg a fél rokonság.) Kérdeztük, miért pont oda és azt válaszolta, mert így mindig lesz munkája, soha nem lesz munkanélküli.
A gondolat egyébként egy rokontól származik, aki reggel hatra jár be a kórházba és este hétig marad, hogy mindenre jusson ideje, soha nem hallottam tőle panaszt, inkább arról beszél, hogy mennyire élvezi a munkáját, de ez látszik is rajta. Ja, és elmúlt negyven.

kamionosfred (törölt) 2012.08.14. 13:08:00

@Joooe
Az orvosok nem mennek ki tüntetni, annál szerintem értelmesebbek. Mivel kapnak a felelősséghez és leterheletséghez mért megbecsülést egyszeűen szép csendben távoznak Németországba.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:08:37

@karcsibácsi: Köszi, ezen jót nevettem. :DD

@M.D.House: Ne vedd ezeket túl komolyan! ;) Gondolom, orvos vagy, ugye? Biztosan egy csomó beteged kifejezetten hálás neked, kedves hozzád, tisztelettudó, stb. (Tehát pozitív élményeid is vannak a betegeid részéről.) A Net az egy külön kategória, itt név és arc nélkül köpködhet bárki. ("Összefújja a szemetet a szél".) Ne gondold, hogy külhonban jobb a helyzet. Mindenhol ugyanez megy, az "arctalanság" mindenkiből a legrosszabbat hozza ki. Ráadásul a magyar ember kifejezetten szeret panaszkodni, nemcsak az egészségüggyel, szinte semmivel sem vagyunk elégedettek.

Ha megengedsz egy szerény javaslatot - öreg róka vagyok a netes színtéren - CSAK olyanoktól fogadj el kritikát/tanácsot/javaslatot, aki fel meri vállalni önmagát! Ha nem, akkor egyik füleden be, a másikon ki. Nevess rajta egyet! Jómagam azt szoktam kérdezni, ha nagyon elfajul egy vita; "Ezt vajon szemtől szembe is el mered mondani??" "Neeem? Akkor kushadj!"
Biztosíthatlak, hogy még SENKI sem élt a lehetőséggel, hogy tökös gyerekként nyíltan is elmondja, ami a szívét nyomja. ;DD

...és ha ez számít valamit, én pl. kifejezetten szeretem az orvosokat. ;)

ergerberger 2012.08.14. 13:09:12

@Бабаяга: "Ja, és elmúlt negyven"

Jó későn jutott eszébe jelentkezni az orvosira negyvenévesen...

qbr 2012.08.14. 13:09:39

@Бабаяга: Megtennéd, hogy megmutatod nekem, hogy hol van hivatalosan leírva az orvosi egyetemi felvételiknél, hogy az állam kijelenti, hogy nem vállalja, a munkavégzéshez és a betegellátáshoz szükséges feltételek biztosítását? Én még nem találkoztam ilyen jogszabállyal, de te biztosan be tudod nekem linkelni.

Turboanyu 2012.08.14. 13:10:04

Én megértem, hogy az orvosok is sz.póágon vannak, de vegyék már észre, hogy rajtuk kívül még szinte mindenki ebben az országban. És amikor az emberek félnek elmenni betegszabadságra pár napra is, akkor értsék már meg, hogy sokan nem tehetik meg, hogy órákat üldögéljenek a váróteremben békésen olvasgatva, mert azok az emberek ugyanúgy keveset keresnek, szét vannak adóztatva, robotolnak és szeretnének a családjukkal lenni. Esetleg a munkaadójuk meg is fenyegeti őket kirúgással ha hiányoznak. Ezek után nem őket kellene bántani azért, mert az orvosnak rossz és túlterhelt. Sokan mások is azok. És nem a beteg a hibás abban, hogy az orvosnak túlóráznia kell, mert kevesen vannak, nincs pénz, stb.

qbr 2012.08.14. 13:11:20

@karcsibácsi: Nem csak, hogy hazudik a posztoló, hanem hülye is természetesen.

qbr 2012.08.14. 13:12:18

@Turboanyu: Helló, megértik. Tenni ellene nem tudnak, ahogy a fenti posztban is olvashatod.

M.D.House 2012.08.14. 13:12:46

@christophe: Van több egészségügyis szakszervezet is, de hiába. A tervezett változtatások előtt sem kérik ki a véleményét egyiknek sem, nemhogy a javaslataikat figyelembe vegyék. Az előző kormány tudod hogyan reagált az orvosi kamara állandó elégedetlenségére és javaslataira? Úgy, hogy eltörölték a kötelező tagságot, mert azt hitték, hogy azzal feloszlik majd az orvosi kamara. Csak nagyot koppantak, mert nem így lett... A politikusokat egy hajszálnyit sem érdekli az egész egészségügy, ők csak a sprórolást és saját zsebbe való pénzkivételi lehetőséget látják az egészségügyben.

mirx 2012.08.14. 13:13:08

szerintem senki nem az orvost cseszegeti ezért, hanem a rendszert

a pokrócságra/ordítozásra viszont szerintem a fentiek sem mentség

Бабаяга 2012.08.14. 13:13:40

@ergerberger: Remélem, te nem vagy orvos, mert, ha csak ennyire megy az értő olvasás, az gond, mivel az orvos az rokon, a felvételiző pedig baráti család sarja.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 13:14:34

@Бабаяга:
persze lesz neki, de nem mindegy, hogy hol és mi.
félre ne értsd az orvosi jó választás (nekünk is van rokonságban ép egy "gólya"). csak arra reagáltam, hogy tudja hogy mit vállalt, amikor jelentkezett. nem, nem tudja.

ergerberger 2012.08.14. 13:15:19

@Бабаяга: Szopattalak, ha nem lett volna egyértelmű...

mirx 2012.08.14. 13:15:28

@Edömér: igen, gondolkoznak.

a posztoló is ott véti a hibát, hogy nem az a megoldás, hogy nem teszünk semmit szóvá. ha a beteg leírja, hogy milyen sz.ul élt meg egy ellátást, akkor nem kell egyből azzal jönni, hogy ne szidja az orvosokat. a beteg nézőpontja is létezik, még ha némelyik tévesen ujjal mutogat is az orvosra (bár a többség felfogja, hogy nem az orvossal van a gond.)

Бабаяга 2012.08.14. 13:17:37

@qbr: A munkavégzéshez és a betegellátáshoz szükséges feltételek biztosítása nem függ össze a fizetéssel. Ezen feltételek hiánya abból fakad, hogy több, mint 20 éve senki nem vette a fáradságot, hogy legyen egy tisztességes egészségügyi reform. Erről pedig ne is álmodjunk amíg a szavazók többsége nyugdíjas, amíg az adófizetők zöme közalkalmazott.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:21:13

@Joooe: @Edömér: @kamionosfred: @christophe: Nektek a Magyar Rezidens Szövetség - élén Dr. Papp Magorral - teljes munkássága elkerülte a figyelmeteket???! :D Harc is volt - méghozzá igen komoly - eredménye is lett, csak sajnos nem elég átütő. De ha első lépésnek vesszük a kormány részéről, akkor talán (?) valami tényleg elindult. Reméljük, hogy folytatása is lesz!

drinfo.hu/hirek/egeszsegpolitika/21259-papp-magor-a-b%C3%A9rrendez%C3%A9s-paradigmav%C3%A1lt%C3%A1s-kezdet%C3%A9t-jelentheti

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:22:41

@Joooe: @Edömér: @kamionosfred: @christophe: Nektek a Magyar Rezidens Szövetség - élén Dr. Papp Magorral - teljes munkássága elkerülte a figyelmeteket???! :D Harc is volt - méghozzá igen komoly - eredménye is lett, csak sajnos nem elég átütő. De ha első lépésnek vesszük a kormány részéről, akkor talán (?) valami tényleg elindult. Reméljük, hogy folytatása is lesz!

drinfo.hu/hirek/egeszsegpolitika/21259-papp-magor-a-b%C3%A9rrendez%C3%A9s-paradigmav%C3%A1lt%C3%A1s-kezdet%C3%A9t-jelentheti

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:23:01

Ha rossz a munkaszervezés, akkor sem a betegen kéne leverni. Akkor a főnökség felé kell addig ütni az asztalt, míg jobb nem lesz a munkaszervezés. Esetleg közösen, összefogva a többi dokival. Ha az ember ül a fenekén, és puffog, attól még "odafent" nem fognak rájönni, hogy baromság a 9 percenkénti előjegyzés (kívàncsi lennék, ezt a 9 percet hogyan álmodták meg az okos kitalálók?)
Szerintem az egészségügyben lényeges javulàs lehetne, ha egyszer 8-10 profi folyamatmenedzsert ráküldenének a rendszerre, és átszerveznék az egészet. Az orvosok és a betegek is jobban járnának. Igaz, a "fentiek" nem biztos...:(

nabazzeg 2012.08.14. 13:23:11

Igazat kell adnom az orvosnak, akkor is, ha nekem is sokszor meggyűlt már a bajom a magyar egészségüggyel, ami a legördögibb kör, amivel valaha találkoztam.
DE! Magyarországon az emberek azt hiszik, hogy nekik semmit nem kell tenniük az egészségükért, csak az orvos felelőssége az, hogy egészségesek maradjanak.
BULLSHIT!
Talán nem ártana, ha eszébe jutna az embereknek, hogy mindenkinek a saját felelőssége az egészségének a megőrzése. Csak néhány mindennapos apróság ehhez: másfél liter napi vízfogyasztás, napi fél óra testmozgás, napi 15 perc csendes meditáció, napi 3x zöldség és gyümölcsfogyasztás. Szegény rohanó embereknek nincs idejük és energiájuk ezekre?
BULLSHIT!
Az embereknek felelősséget kéne vállalniuk saját magukért, változtatni az egészségkultúrájukon és legfőképp együttműködniük az orvosukkal. Az orvos segíteni akar a betegnek, nem pedig meg akarja ölni azt. Ám ehhez a betegnek is akarnia kell arra, hogy az egészségét megőrizze. Elmenni szűrésekre, kikérni a tanácsát az orvosnak a megelőzésről, elmenni időközönként önként kért rutinvizsgálatokra, pl. vérvételt milyen a jelenlegi vérképe stb-stb.

Nem vagyok orvos, csak allergiás vagyok azokra a rinyásokra, akik dumálni tudnak az egészségügyi ellátásról, de a saját egészségükért a kanapén ülve a zsíros és egészségtelen feldoglozott bolti élelmiszereket fogyasztva, a következő cigarettára rágyújtva és sört felbontva tesznek meg mindent nap mint nap.

Nem ártana néha tükörbe is nézni, amikor az egészségről beszélünk...

...megyek is kocogni vagy 5 km-t, olyan szép idő van. :)

Baptista Barry 2012.08.14. 13:29:24

@Turboanyu: Aztán kegyed honnan tudja, hogy minden alkalommal? Ott dolgozik, vagy ott ül minden nap pletyizni?

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:32:54

@koteeGab: Alapvetően egyetértek. Viszont tegyük azt is hozzá, hogy nem túl hiteles az sem, ahogy a 130 kg-os kardiológus fejcsóválva kiszól a füstfelhő mögül: uram, ez így nem lesz jó, ön túlsúlyos, ez árt a szívnek... :)
De egyébként meg igazad van, pl cukorbeteg ismerősöm simán tolja a zsíroskenyeret, mondván, majd az inzulin elintézi... :(

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:34:25

@Baptista Barry: Á, már bekamerázta az egész rendelőt! ;D

Turboanyu 2012.08.14. 13:34:51

@Baptista Barry: "Aztán kegyed honnan tudja, hogy minden alkalommal? "

Körzeti orvos, az egész lakótelep odaviszi a gyerekét. Eddig minden alkalommal késett amikor én ott voltam, a váróteremben is minden anyuka tudja, továbbá a játszótéren, szomszédoktól is tudom, hogy aznap amikor reggel van a rendelés SOHA nem jön be 8-ra. És az asszisztens is arra az -eleinte naivul feltett - kérdésemre, hogy az orvos mikor jön be, azt válaszolta, hogy ő csak fél 9 felé fog jönni, ő akkor szokott jönni.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:36:13

@Baptista Barry: Kisgyerekkel ősszel/tavasszal hetente tutira megy az ember orvoshoz, főleg ha 2-3 gyerek van. Elég egy ovis, hogy minden baci és vírus 3-4 hétig garázdálkodjon a család tagjait sorra véve. És nem egyszerre lesznek ám betegek, kb 2-3 napos csúszással. Gondolom innen tudja ő is. Mert mi innen tudjuk.:)

Baptista Barry 2012.08.14. 13:37:15

@Turboanyu: Biztos források. Az egyik kitalálja a hülyeségét, a többi meg károg hozzá, mint a varjak.

M.D.House 2012.08.14. 13:37:21

@Turboanyu: A népnek pedig azt kellene megérteni, hogy a várakozás nem feltétlenül és csak a személyzet hibája, hanem nincs elég szakember egyszerűen. Külföldön egy osztályos orvosnak 6db betege lehet egyszerre. Magyarországon van olyan, hogy 20-25 betege van egyszerre. És nem azért mert ő ennyit szeretne, hanem mert ennyi jut rá.

lobaszopiatej 2012.08.14. 13:37:33

@Fülöp-Pusztai Beáta: "Doktor úrnak pedig kívánok jó egészséget és kötél idegeket az áldatlan állapotok elviseléséhez!"

Eddig a pontig értettem egyet.
NEM KELL ELVISELNI !!!
Stresszes munka senkinek nem jó: sem a betegnek (MERT jó eséllyel átsiklanak az optimális diagnózison - ahogy az szokott is lenni) sem az orvosnak (futás az egész nap) és még konfliktus is kialakulhat.

Egyébként nem mindenhol ilyen a helyzet, vidéken vannak nyugisabb helyek.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:37:47

@fizetekmegegysort: Én is találkoztam - ránézésre - 160 kg-os érsebésszel! :D Mondjuk hihetetlenül jó és lelkiismeretes orvos, szóval egy szavam sem lehet. :) Csak vicces volt, amikor a keringési problémákról értekeztünk (és az életmód váltásról). :))

Turboanyu 2012.08.14. 13:37:55

@qbr: Attól még lehet normálisan beszélni a beteggel.

nabazzeg 2012.08.14. 13:39:40

@fizetekmegegysort: igen, ezt nekem is hozzá kellett volna tennem, ami Te leírtál.
A hitelesség szempontjából nyilván fontos az orvos példamutatása. Sőt, presztízs szempontjából is, hiszen a doki pénztárcáját is vastagíthatja ez, az igazán jó orvostól pedig felesleges ostobaság sajnálni a pénzt...

Turboanyu 2012.08.14. 13:41:40

@Baptista Barry: "Biztos források. Az egyik kitalálja a hülyeségét, a többi meg károg hozzá, mint a varjak. "

Komolyan, erre mit mondjak??? Soha nem ért be akkor amikor én ott voltam, soha nem ért be akkor amikor a környékbeli anyukák ott voltak, és talán ne hívd varjúnak az asszisztensét, aki meg is mondja, hogy csak fél 9-re jön olyankor.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:43:28

@Baptista Barry: Megnézném, hogy ha mondjuk egy három és egy másfél éves beteg, nyűgös gyereket kéne plusz fél óráig lekötnöd, mert később jön a doki, akkor hogyan kárognál.
De tudod mit, azt is, ahogy mondjuk egy ügyfélszolgálatnál káromkodsz, mert az iroda nyolc helyett fél kilenckor nyit ki, mert később jön az alkalmazott. Bár te biztos nem tennél ilyet, ugye?

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:43:37

@lobaszopiatej: Igazad van, nem mindenki viseli el; van aki külföldre távozik. ;) Tudod nincs mindenkinek energiája arra, hogy tüntetgessen...

Az MRSZ-nek olyan értelemben könnyebb, hogy ők még fiatalok, több az energia és a lelkesedés. De egy 50 éves főorvos már nem biztos, hogy nekilát széllel szemben "pislogni", ő csak szép csöndben veszi a kalapját és távozik...

Baptista Barry 2012.08.14. 13:45:41

Arra próbáltam célozni, hogy nem kell mindent készpénznek venni,amit a játszótéren összehordanak. Az asszisztens se hiszem, hogy mindennap az óráját lesve nézi hánykor jön be az orvos.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:46:20

@Turboanyu: Semmit ne mondj rá. Akinek van gyereke, tudja, hogy a többi mamától sok jó info beszerezhető. Akinek nincs, az meg azt gondolja soxor, hogy az anyák amolyan unatkozó, félhülye, játszótéren károgó varjak, akik jó dolgukban csak hülyeségekről pletykálnak.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 13:47:57

nyilván fel sem merül h a doki esetleg vhol ügyel és nem passzióból jár f9re...

Circus 2012.08.14. 13:48:42

@Fülöp-Pusztai Beáta:
"Ha megengedsz egy szerény javaslatot - öreg róka vagyok a netes színtéren..."
Nem kétségbe vonandó a szavaid, de össz 40 bejegyzés van a neved mellett, természetesen lehet, hogy korábban, máshol, más néven már tevékenykedtél... :) (ahogy angolul mondják, no offense, please)

Mindenkinek, aki szerint a blog az orvosok/eü csesztetéséről szól - NEM! Nem arról szól! Volt pozitív hangvételű poszt is jónéhány, de a legtöbbnek az a magva, hogy le kellene szokni a fordítva ülésről - orvosnak, betegnek egyaránt. Szerintem.

Baptista Barry 2012.08.14. 13:50:10

@fizetekmegegysort: Látom sikerült ráugrani a kommentemre. És igen, én nem káromkodom azért mert az ügyfélszolgálat később nyit. Ha torkomszakadtából leanyázom mindet, az min változtat? Visszapörgetik az időt, és kinyitnak 8-kor?

matilda. (törölt) 2012.08.14. 13:50:26

amúgy meg ha mki tudja h a doki f9re jár minek mennek oda sokkal korábban?

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:51:18

@Fülöp-Pusztai Beáta: Persze, lehet tök jó szakember. Viszont az emberek többsége szerintem ilyenkor legyint: ááá, ez beszél nekem fogyókúráról?
Egyébként meg azt gondolom, tényleg nehéz lehet pl orvosként is egészsegesen élni, a stressztől meg a nem létező ebédszünettől legalábbis tutira nem lesznek egészségesebbek ők sem. ;(

Circus 2012.08.14. 13:51:19

@matilda.: akkor pedig úgy kellene szervezni/szerveznie a napját. Ne a beteg szenvedjen emiatt.

A poszt mondanivalója egyértelmű, és átjön, nincs kérdés, de azért ugye az nyilvánvaló, hogy erről nem a betegek tehetnek?

(és most szándékosan nem hozom fel a 300FT-os vizitdíjat)

huha mi lesz itt 2012.08.14. 13:52:30

"Én is voltam már betegként szakrendelésen, reggel nyolcra volt időpontom, fél tizenkettőkor jutottam be"

most vagy a leveliro hazudott vagy a szakorvos tizoraira halat hozott otthonrol ami romlott volt es ezert 1 oraig tronolt a wc-n.

barmennyire is laza az idopontkezeles 1 oranal tobbet rendeles kezdetekor! nem szoktak varakoztatni.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:53:03

@Baptista Barry: Anyaként eléggé nemkedves volt a kommented. De leszálltam róla...:)

Turboanyu 2012.08.14. 13:54:45

@fizetekmegegysort: "Megnézném, hogy ha mondjuk egy három és egy másfél éves beteg, nyűgös gyereket kéne plusz fél óráig lekötnöd, mert később jön a doki, akkor hogyan kárognál. "

Pont erről van szó.. Viszont odamenni muszáj 8 előtt, hogy az elsők között bejuss, mert ha csak 10-re mész oda, akkor lehet, hogy 2 órát kell várnod. Velem olyan is előfordult, hogy odamentünk 11-re (12-ig van rendelés) és már annyian voltak, hogy az asszisztens kérte, ha nem sürgős ne maradjunk, mert nem jutunk be rendelési idő végéig.

Én amúgy elég türelmes vagyok, szó nélkül végigvártam múltkor 3 órát, mert a rendelésen (én voltam beteg) az én háziorvosom úgy döntött, hogy ezt látnia kell egy szakorvosnak még rögtön. Átküldött a kórházba, hogy menjek fel az adott osztályra. Nem voltam életveszélyben, épp esti "körmenet" volt, vártam. Mire ráért volna az orvos, addigra behoztak valakit, akit viszont azonnal el kellett látni. Nem is panaszkodtam, mert tényleg nem a feneküket vakarták, ez az egész rosszul jött ki. Akkor sem szóltam semmit, amikor a háziorvosnál a rendelési időben kivágódott az ajtó, és táskával a kezében, idegesen elrohant az orvos és még odaszólt, hogy bocs, majd jövök. Plusz egy óra jött az egy órához. SENKI a betegek közül nem szólt egy rossz szót sem a várakozás miatt.

Viszont ha egy rendelés ki van írva, hogy mikor kezdődik, ráadásul pici betegekkel ül ott az ember és ha hasfájással viszed be a gyereket akkor taknyosan jön ki mert ezek a kis krampuszok köhögnek és taknyásznak össze-vissza, akkor talán meg kellene próbálni beérni. Vagy legyen 9-1-ig rendelés, ha nem tud időben felkelni.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 13:55:00

@matilda.: De ha a doki f9-re jár miért nem írják ki, hogy rendelés f9- től? Oké, a kérdés költői volt...

Baptista Barry 2012.08.14. 13:56:30

Ahhoz a kommenthez amiben az van, hogy tudta mire vállalkozik mikor orvosnak megy: te is tudtad mire vállalkozol mikor gyereket vállalsz.:)

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 13:56:34

@Turboanyu: @fizetekmegegysort: Jó, az tény, hogy a mi gyerekorvosnőnk se jön be soha pontosan. Kb. fél órás késés. De őt nem ezért nem kedvelem, hanem, mert egyszerűen sosem jöttünk ki egymással, már a kislányom születése óta. Van ilyen. Az élet egyéb területein sem lehet mindenkivel jóban lenni. :)) Mi ezt úgy oldottuk meg, hogy csak akkor visszük a gyereket hozzá, ha _nagyon_ muszáj, és akkor is a férjem. Ő még tudja tolerálni. :D

Egyébként orvos-váltásra nincs lehetőségetek...? (Lövésem sincs, hogy működik most a rendszer, azért kérdem.)

Joooe 2012.08.14. 13:58:23

@Fülöp-Pusztai Beáta: nem kerülte el a figyelmem, csak sajnos jelentéktelen lépések eddig. Egy orvos kezdőfizetése a magyar átlagbér 2-3szorosa felett kéne hogy kezdődön, az ápolóké arányosan... (Ez egyáltalán nem sok, figyelembe véve a szükséges tudást és a munkával járó felelősséget). kiegészítve persze azzal, hogy a betegjogok megsértéséért, és bármilyen formában hálapénz elfogadásáért (sőt, adásáért) nagyon súlyos, akár börtönbüntetés járjon.

Mindezeket az orvos-oldali problémákat figyelembe véve és elismerve, ha valamelyik rokonom eü ellátásra kényszerül, gyakran legszívesebben addig verném az orvos vagy valamelyik nagypofájú nővér fejét a falba amíg szuszog egyáltalán... egyszerűen nem tájékoztatják a beteget, hogy hova kell mennie, milyen vizsgálatokon kell átesnie (sőt, beutalják valahova, ahol azzal baszogatják, "miért ide jött? mást fárasszon a hülye problémáival mi inkább kávézgatnánk meg az alacsony fizetésen siránkoznánk" persze az idézet második mondatát nem mondják ki csak a körülményekből következik, de az elsőt azt hiszem mindannyian hallottuk már)...
Arról sem tájékoztatják korrekten mi a baja, mik a lehetőségei... és még arról sem mikor kerülhet be egy-egy rendelésre...
nem az a vérlázító, hogy az adott napon, nem fél 7-kor kerül be hanem délután háromkor, hanem hogy nem du. 2-re hanem reggel 6-ra rendelik oda és a hozzáállás, hogy ki a faszt érdekel a rühes geci, még van pofája ellátást kérni csak mert egy életen át fizette a TB-t... nem azért ilyen a helyzet mert kevés a pénz az egészségügyben, mert nem megfelelőek a műszerek és túl régen volt újrafestve a váróterem, hanem mert többségében gusztustalan, embernek nem nevezhető férgek a dolgozók (NEM mind, de ki kell mondani hogy ez talán a többség), akik ha beléjük rúgnak fentről, akkor nem felfelé méltatlankodnak, hanem lefelé még erősebb rúgással intézik el a dolgot.
És ez nem egy személyes csalódás okozta túlzott felháborodás, gyakorlatilag minden alkalommal amikor bármilyen ismerősöm orvoshoz fordul (hacsak nem jó vastag borítékkal teszi) ez a tapasztalat.

Bőven leszarnám ha pl. 1 százalékkal magasabb TB-t kéne fizetnem, legyen, fizessék meg az orvosokat, ápolókat, de ezzel párhuzamosan nagyon szigorúan vágjanak oda annak aki nem teszi rendesen a dolgát.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.08.14. 13:59:10

Mondjuk szerintem sokkal kevésbé lenne az emberek zöme kiborulva az eü rendszerre ha valóban intenzíven foglalkozna vele a doki 9 percet, átnézné őt, a kórelőzményt és így tovább.
Ez az életben nem így történik, hanem:
-a doki még az előző papírral szöszmötöl, a mobilba tagolja mikor hol mennyiért magánrendel, kávézik és befoglalja a következő luxuskonferenciára a dupla ágyas szobát.
- miután ácsorogtam mint kenyeret kérő koldus jól megalázottan kisgatyában biccent a 4. köszönésemre és hiába sorolom a tankönyvbe illő panaszokat ami alapján a 7 éves gyerek is levágja hogy ebola ez kisapám röntgen, cété, emeri, érfestés, nem tudja, borogassam, szedjem be az antibiotikumot és ha rosszabbodik jöjjek vissza
- természetesen mikor visszamegyek nem tudja, nem emlékszik, nem is ezt mondta, nem érti, nem ér rá
(persze tisztelet a kivételnek, de 95%-ban ennyi a szakrendelés. De természetesen megtehetem hogy a doktor úr magánrendelésére megyek ahol 15 ezer forintért viszont már meg is hallgat és diagnózist is felállít)

Baptista Barry 2012.08.14. 14:03:11

Hogy a poszhoz is hozzászóljak: valóban sokkal több fizut érdemelnének az eü-ben dolgozók, de orvosnak ne azért menjen valaki, hogy milliomos legyen. Ez régen hivatás volt, nem szakma.

Turboanyu 2012.08.14. 14:03:30

@matilda.: "amúgy meg ha mki tudja h a doki f9re jár minek mennek oda sokkal korábban? "

Mert 8-kor már a te gyereked az ötödik, és van esélyed 3/4 9 - 9 között bejutni.
Ha fél 9-re mész, akkor már tuti, hogy 10 felé kerülsz be, és ahogy írtam, minket 11-kor küldtek már el, holott 12-ig van rendelés, de olyan sokan voltak.

A másik, ugyanott rendelő orvoshoz persze simán be lehet jutni, kétszer futottam vele össze mert sürgősen vinnem kellett a törpöt, meg is lepődtem, hogy nála azonnal bejutottunk. Utána jöttem rá, hogy miért.... El is döntöttem, hogy ha a gyerekkel megint lesz valami és ő rendel vagy helyettesít, akkor ha súlyos a helyzet inkább mentőt hívok, ha pedig nem, akkor valami boszorkányoldalról lenézek valami varázsigét és galambvérrel kevert macskasz.rral mutatok be áldozatot a gyerek egészségéért, mert azzal is kevesebb kárt okozok.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:03:43

@Circus: Ez most egy vicc, ugye? :D Hát nem itt tevékenykedtem ebben biztos lehetsz (pláne nem a valódi nevem alatt). :))) Ugyanis, ha nem tűnt volna fel, itt nagyjából 5-10 kommentenként egymás szavait/mondait ismételgetjük. Gyakorlatilag ugyanez igaz a bejegyzésekre is. Felböfögjük és újra megrágjuk. Mégsem jutunk előrébb. Ehhez nehéz lenne napi szinten hozzáadni valami okosat. ;)

Joooe 2012.08.14. 14:05:33

@koteeGab: ez a BULLSHIT amit te írsz... fontos dolog az egészégmegőrzés, csak ez nem az orvos dolga, ő akkor jön képbe amikor ez már nem sikrült... Eltereled vele a témát... A baj az hogy a beteg kiszolgáltatott helyzetben fordul orvoshoz, és ebben a kiszolgáltatott helyzetben az orvos nem segít neki (amiért a beteg ugye fizetett) hanem saját problémáira hivatkozva belerúg még egyet... és még jogosnak is érzi és ilyeneket irogat mint itt a vitaindító...

lobaszopiatej 2012.08.14. 14:06:17

@Fülöp-Pusztai Beáta: orvos feleslegesen menne tüntetni, erre ott van a szakszervezet.
Minél előbb jelezni kell a problémát, nem szabad ülni rajta!
Sajtót is meg lehet ám keresni, ha valahol tényleg olyan a helyzet!
Meg kell mondani, kéremszépen nem tudok rendes ellátást végezni mert rendszerint túl sok a beteg, ennyi.

Csakhát a régi kádári beidegződés még él, szép csöndben megbújva eléldegélni suttyomban, hálapénz kiegészítéssel (ami inkább BP-en jellemző, pont ahol nagy a forgalom). Javaslom menj a Jánosba és nézd meg milyen autók parkolnak ott (ahol többnyire csak orvosok parkolhatnak)... Hát abból a nettóból ez kizárt.

Turboanyu 2012.08.14. 14:07:06

@Fülöp-Pusztai Beáta: Lenne lehetőség a váltásra, de ő legalább normális, tájékoztat és alaposan megvizsgál. Előző hozzászólásban írtam a másikról, van még egy, az is kedves volt, de ő meg valami cuccokat akar mindig rásózni az emberekre, amit persze ott helyben a rendelőben meg is vehetsz nála... Mindenre van nála valami, bárányhimlőre, torokfájásra, hasmenésre....

fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:07:33

@Turboanyu: És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a várakozás közben evés/alvás ideje van, tehát még nyügibb lesz, mire bekerül, vizsgálhatatlan a fáradtságtól/ hisztitôl....No, mi ezért váltottunk olyan orvosra, aki kijön ha kell. Igaz, ez meg pénzbe kerül.
Nekem csak az a bajom ezekkel a dolgokkal, hogy máshol meg tudják oldani normálisan. Más országokban, ahogy hallom anyukáktól a folyamat más. A szakasszisztens már telefonon szűri a betegeket, és úgy ad időpontot, vagy szükség esetén azonnal receptet (elektronikusan az anyuka által megjelölt gyógyszertárba). Így a "csak taknyos" gyerek nem is kell, hogy bekerüljön, aki viszont dokihoz kerül, azt az időpontjában hívják be. Nos, ilyenkor gondolom, hogy jó példák, folyamatok vannak, számítógép, telefon nálunk is van, költség meg... Amikor számolatlanul megy a pénz elavult rendszerek fenntartására, nem hiszem, hogy ne lehetne kigazdálkodni egy hatékonyabb rendszert. Mégis, mintha valakiknek ez nem volna érdeke, és engem ez elszomorít. :(
Nem marad màs mint nyugtatgatni a kicsiket.

Circus 2012.08.14. 14:11:03

@Fülöp-Pusztai Beáta: igen, az akart lenni, nem tudtam megállni, hogy 'ne szóljak be' :)
Egyébként egyetértek, sokminden újat nem lehet mondani. A posztok nagyrésze új tartalmat nem hoz (hozzáteszem, egyáltalán nem baj, ha nincs min rágódni), az szokott vicces lenni, amikor friss hús jön hőbörögni pro vagy kontra.

Egyébként van eü-i dolgozó a családban (kórház), és siralmasnak tartja a személyzet hozzáállását az emberekhez. Ő már legalább eljutott odáig, hogy nem bosszulja meg a (z általában jogos) panaszait a betegeken.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:13:08

hehe nem akarlak megsérteni, de nem mindegy akkor? h a doki 8ra menne akkor ti meg f8ra és akkor is 5.ek vagytok. a doki f9re jár így ti 8ra. mki tudja. a gyermekek is tovább alhatnak 30 perccel. hol a gond? (jó persze értem én, hogy ki is írhatná, de gondolom az önkormányzat nem örülne neki, hogy 8tól van hivatalosan rendelés, ő meg partizánkodik azzal, hogy csak f9re tud beérni)

mondanám, hogy keress másik dokit, de a jó dokinak az az átka, hogy nehéz hozzá bejutni és sokat kell várni, a paraszthoz meg túl könnyű bejutni.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:17:39

és újfent nem sértegetésből, de ha magadon segítenél, akkor könnyebb lehetne az életed. x gyógyszert tartani otthon, és ezek a gyermekkori lázas-taknyos genyó betegségek otthon is átvészelhetők háziorvos nélkül. nem kell hetente szaladgálni velük dokihoz.

Circus 2012.08.14. 14:18:40

@matilda.: ugye, Te sem gondoltad komolyan, hogy mér megy 'fél nyócra, ha tudja, hogy csak fél kilenre ér be'?

Mert ekkorra rendelték be.
Rendeljék be későbbre, nincs gond.

Tudom, ez itt a másik gumicsont, de ne legyen már az baj, ha a fizetett TB fejében tisztességes ellátást, neadjisten, kiszolgálást kap az ember :).
Pont a kiszolgáltatottság miatt nem kellene szívatni az embereket=betegeket.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:19:42

@Circus: "...az szokott vicces lenni, amikor friss hús jön hőbörögni pro vagy kontra." Igen, az szerintem is vicces! :DD

fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:19:52

@Fülöp-Pusztai Beáta: De mi váltottunk. Találtam egy tündéri,normális, alapos, precíz, felkészült álom-dokinénit. A gyerekek imádják, telefonon is bármikor segít. Apró-cseprő dolgokkal mi megyünk ( recept pl). Ha gond van házhoz jön, így nem kell a lázas-nyűgös gyerekemet sehova vonszolni, váratni. Én meg fizetek, és dühöngök, hogy miért nem lehet ezt normális keretek között, hivatalosan tenni. És még így is tudom, hogy baromi szerencsés a helyzetem...

Joooe 2012.08.14. 14:24:50

@Turboanyu: pedig az se normális, ha valóban sürgős az eset akkor ne háziorvos menjen oda hanem mentő, egyébként pedig a legkisebb falvak kivételével megszervezhető lenne, hogy ne ugyanaz lássa el az ambuláns eseteket mint a beütemezett betegeket. (A legkisebb falvakban meg általában nincs túlterhelve a háziorvos)

Mondjuk a háziorvos nem is orvos igazából, nem jó másra mint adminisztrációra, kiír táppénzre, felír antibiotikumot (arra is amire nem kéne), stb., de ha komoly baj van úgyis szakorvoshoz kell menni, ha meg nincs komoly baj úgyis meggyógyulsz (te vagy a gyerek) magadtól is.

novákandris 2012.08.14. 14:25:53

@karcsibácsi: Nem arról kellene, hogy szóljon és szerintem nem is arról szól.

Dokumentálja és ismertté teszi azt a folyamatot, ahogyan a magyar egészségügy leromlik és szétesik. Szerintem ez a lényeg. Benne van a lehetőség, hogy meglássa más is, hogy legtöbbször nem az orvos tehet arról, hogy a betegnek rossz a tapasztalat.

De ha így gondolod, akkor már értem, mért írsz annyi marhaságot ide.

Turboanyu 2012.08.14. 14:26:19

@matilda.: "ezek a gyermekkori lázas-taknyos genyó betegségek otthon is átvészelhetők háziorvos nélkül. nem kell hetente szaladgálni velük dokihoz. "

Kivéve, ha pl. az iskolába KÖTELEZŐ vinni az orvosi igazolást, és az nem úgy megy, hogy betelefonálok a dokinak és elregélem, hogy adjon már ki igazolást meg szülőnek táppénzpapírt ettől és eddig, van még rendes orvos, aki látni óhajtja a csemetét az elején is, hogy tényleg jogos-e hogy otthon maradjon és közösségbe engedni is csak akkor lehet, ha egészséges.

Na meg nem mindig én viszem a taknyos gyereket a rendelőbe, hanem viszem pl. hasfájással az enyémet (vagy visszarendelte az orvos, hogy kiadja az igazolást), de közben a kis betegek mellette köhécselnek.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:28:33

@matilda.: Azt gondolom, a legtöbb anya - jogosan - nem vállalja fel annak kockázatát, hogy nem lesz se tüdőgyuszi se fülgyulladás a lázas-taknyosból, mer hát ránézésre nem volt az gáz, minek a kölök tüdejét/torkát/fülét vizslatni?! Pont ehhez kell a szaktudás, nem? Nekünk pl telefonon mindig végig kell zongorázni kb 10 kérdést egy lázas-taknyosnál, mire eldől, hogy dokinéni látja vagy nem a kölköncöt. Ezt ugye nem kéne magamtól tudnom, csak mert kettőt már szültem?! :) Persze, egy alap rutin kialakul, az első lázzal nem rohanunk dokihoz, de azért az, hogy egy több mint 24 órás lázas -taknyost magam kezeljek, nekem nem tűnik biztonságosnak.

Edömér 2012.08.14. 14:28:48

@Fülöp-Pusztai Beáta: Nem kerülte el a figyelmünket a Magyar Rezidens Szövetség ténykedése. Igaz, hogy fontos dolog az orvosok bérének rendezése és némi összefüggést is mutat az egészségügyi rendszer megváltoztatásával, de azért a kettő nem egészen ugyanaz.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:30:47

@matilda.: Mi egy hetet várni szoktunk a lányom betegségével, de utána már antibiotikumot kapunk a doktornőtől, az meg nem olyan, hogy kiválasztjuk magunknak, aztán még arra is figyelünk, hogy jól adagoljuk. :D Van, amikor muszáj orvoshoz menni. (Egyébként van gyógyszerész ismerősünk, tudunk "fű alatt" szerezni gyógyszert, de csak olyat veszünk így - láz és fájdalomcsillapítók -, amit ismerünk. Antibiotikumot kizárólag magamnak merek orvos nélkül venni, mert rendszeresen kiújuló felső-légúti megbetegedéseim vannak - ősszel/télen -, arra meg mindig ugyanazt használom. Háziorvosomhoz bejutni influenza-szezonban pedig úgyis reménytelen.)

Tuskó11 2012.08.14. 14:32:23

Ugye azt senki nem gondolja komolyan, hogy egy szakorvos 8-tól 3-ig 97 eFt-ért dolgozik ? Mert ez bizony nem igaz...

nabazzeg 2012.08.14. 14:33:58

@Joooe: neked már orvoshoz kéne fordulni, mert nem tudsz olvasni: pont azt írtam le, hogy az egészségmegőrzés NEM az orvos dolga.
Elég szomorú, ha a beteg csak kiszolgáltatott helyzetben jár orvoshoz. Nem ártana akkor is járni, amikor érezhetően minden okey, de az ember MEGELŐZÉSBŐL fel akarja méretni az állapotát.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:36:29

@Turboanyu: No igen, ez meg a másik, az orvosi igazolás miatt muszáj legalább egyszer látnia az orvosnak. Nálunk kis- és középső csoportban 3 napot igazolhatott a szülő is, azon túl kellett csak az orvosi papíros... nem tudom, hogy nagycsoportban hogy lesz.

avidan 2012.08.14. 14:38:37

Dolgoztam olyan helyen, ahol sok ügyfél megfordult. Ha azt látják, hogy figyelnek rájuk, dolgoznak és halad a sor, akkor nem szokott hőzöngés lenni.

Ahol az asszisztens pl. képes 2-3 jó szót odaszólni a betegekhez, de legalábbis tájékoztatni őket, hogy mi újság van, szintén nem szokott gond lenni.

Ellenben ha nézed a csukott ajtót és leordítják a fejed, ha csak ránézel egy fehér köpenyes emberre, ott elgurul a cérna.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:42:09

@Edömér: Valahol csak el kell kezdeni, nem gondolod? :D Szerintem várjuk meg, hogy lesz-e a dolognak folytatása. Ha nem, még mindig ráérünk hőzöngeni. :)

matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:43:42

@Turboanyu:
az orvosi igazolás jogos.

@fizetekmegegysort:
pontosan ezért van tele a rendelő, mert ezt mindenki így gondolja. ha 1 napi járóföldre lenne a doki 5x meggondolnád. de mivel nem így van nem kell.
másrészt meg ha már 2 gyermekkel áldott meg a sors annyi rutin kialakul, hogy azt a 10 kérdést magadnak is fel tudod tenni. a 24 órás láz... ha 2-3 napig nem megy le akkor orvos. de nem 24 h után rögtön egyből. azért ez nem dzsudzsu, és máris kevesebben vannak a rendelőben.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 14:45:36

@matilda.: Valóban? Te hagyod több mint 24 óráig làzasan a hat hónapost? A két évest? Én nem. Bocs.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:45:47

@Fülöp-Pusztai Beáta:
pontosan erről beszélek. nem ördöngösség.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:48:16

@matilda.: Egyébként a 24 órás láz akkor sem gond, ha semmitől sem megy lejjebb? Illetve hány fokos láztól kezdjen el egy szülő aggódni? (Ha jól értettem, orvos vagy...)

Nekünk eddig mindig hatott a lázcsillapító, de feltűnt, hogy az orvosok valóban nem "félnek" úgy a láztól, mint mi, szülők.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:49:25

@fizetekmegegysort:
ne húzd fel magad, mert nem érted mit mondok. nyilván nem hagyom lázasan a gyermeket, de nem rohanok vele azonnal orvoshoz. a kettő nem ugyanaz.

Rain 2012.08.14. 14:53:22

On
Visszatérve a témához ...

Hoppácska! Az orvos is ember?
Lehetne, hogy előbb legyen a beteg az élőlény?

Minemellett, hogy nem tudjuk a tojás vagy a tyúk volt előbb undorító, ami itt megy egészségügyi szinten. És persze mélységes tisztelet a kivételnek.

matilda. (törölt) 2012.08.14. 14:54:22

@Fülöp-Pusztai Beáta:
akkor baj, ha nem megy le. de első körben otthon kell csillapítani gyógyszerrel, kúppal, priznic, hűtőfürdő. és nem kell 36.5-re levinni, csak annyira, hogy látványosan jobban érezze magát a gyermek. persze kell itatni, etetni, vitamin.
mivel nincsen kifejlett immunrendszerük ezért mindenre lázzal reagálnak elsőre.
ha nem sikerül csillapítni akkor kell orvoshoz menni, és egy 6 hónapos esetében csillapíthatatlan lázzal be is fektetik.

Andriana44 2012.08.14. 14:54:53

@matilda.:
Nézd, én megértelek. Épp most beszélem le a lányomat az orvosi egyetemről, pedig nagyon szeretne oda járni, és minden esélye megvan. De ezért?:(((

Merylla 2012.08.14. 14:55:54

6 évet éltünk külföldön, azóta tudom értékelni a magyar egészségügyet. Valaki írta előttem, hogy el lehet menni annak, akinek ez nem tetszik. Tényleg el kell menni és akkor rádöbben az ember arra, hogy nem is annyira rossz ez.
Egy külföldi orvos nem dolgozik annyit, mint egy magyar - többek között ezért kipihentebb, kedvesebb. Ennek leginkább az az oka, hogy csak a háziorvosod beutalójával jutsz el hozzá. A háziorvoshoz 1 hét alatt jutsz be - csak időpontra lehet menni, a nővér elküld, ha enélkül mégy. Viszont millió dolgot megcsinálnak, amihez itthon orvos kell, pl. a hölgyektől rákszűréshez kenetet a nővér vesz. A gyerkőccel vírussal senki nem megy az orvoshoz, sőt a nővér határozottan el is küld, hogy ne fertőzz meg feleslegesen másokat. Na de a felülfertőződés, mindja ilyenkor a magyar szülő - ők meg azt sem értik miről beszélsz, és megjegyzem a gyereknek nem is volt soha felülfertőződése.
A másik országban, ahol éltünk ott pedig mindig volt orvos, de a kezelés 10%-át, mint önrészt, a nagyon drága privát biztosításunk mellett is ki kellett fizetni. Egyszer fizettem egy szemfertőzés miatt 60-70.000 forintnyi összeget (ez a nettó fizetésem kb. 10%-a volt), többet nem kellett mennem.

Mindkét országban arra ösztönözte ez az embereket, hogy vállaljanak felelősséget a saját egészségükért és vigyázzanak magukra. Sokkal többet járunk orvoshoz, mint külföldön. Hogy egy példát mondjak: a felnőtt rendelő tele van nyugdíjasokkal, akik gyógyszert felíratni mennek - külföldön elég egy telefon a nővérnek, aki felveszi a kapcsolatot az általunk választott patikával, ahol a gyógyszert át tudjuk venni. Az orvossal találkozni elég évente, félévente.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.14. 14:57:55

@matilda.: Értem és köszönöm! Akkor pont úgy van, ahogy sejtettem. :) A miénk amúgy már 5 és fél éves, hála Istennek egyre kevésbé fajulnak el a betegségei. :)

Joooe 2012.08.14. 14:58:00

@koteeGab: én is szeretném felméretni az állapotom, csak tudomásom szerint erre a magyar egészségügyben nincs lehetőség...
(egy-két kirakat dologtól eltekintve - vérnyomás, vércukor, koleszterin, stb...)
Egyébként meg igenis azzal mosdattad az orvosokat, hogy a betegeket kritizáltad, ami szerintem terelés. (még ha jogos is a betegeket ért kritika, de ezt a TB oldalon kéne érvényesíteni... ne ugyanannyit fizessen, akinek rendben vannak az értékei, mint aki füstöl mint egy gyárkémény, 130 kiló és komoly fáradtságként éli meg hogy ki kell lépnie a lakásból)

Andriana44 2012.08.14. 15:10:34

@csizsikpizsik - pique takarodj!:
Megmondtad a frankót!
A lányom, ha tb endokrinológusra vártunk volna, már 100 kg lenne és 2-es cukorbeteg. Elvittem magánban egy specialistához, persze labor is magán ilyenkor, és időben elkapták, megelőzték a bajt (inzulin rezisztencia).
Ott kezdődik, hogy endokrin szakrendelésre 1 év, mire bejut az ember (és az még nem specialista).
Amúgy én már rájöttem, hgoy nem is akarják tudni a tb-s dokik sok esetben, hogy mi a baj, vagy sz@rnak az egészbe.
Tudok olyan endódokit, hogy kutatásai folynak USA-ban egyetemen, de a lányomra azt mondta, hogy "fogyaszd le, és semmi baja sem lesz". Ja, hogy kemény cukorbeteg diétával sem ment le egy gramm sem, torna mellett sem, mert éppen pont egy cukor anyagcsere javító gyógyszer kellett volna, és némi D vitamin, jód, meg körültekintés??? És ez kutat??? Ott okos, ott tudja????

fizetekmegegysort 2012.08.14. 15:20:10

@matilda.: Na, hát én sem mondtam, h rohanok vele dokihoz. Felhívom, feltesz vagy tíz kérdést, és eldől mi legyen. De a miénk kijárós. A legtöbb gyerekorvos ezt nem teszi meg, sőt az előző, ha tanácsot kértem azt mondta, hát nemtom, hozza be megnézem. Kezdő anyaként baromi nehéz eü ismeretek hiányában dönteni. Nyilván, mire a gyerek 5-6 éves, az ember beletanul. De azért nem gondolom, hogy az anyák lennének a lököttek, ha orvoshoz viszik a lázas gyereket. Azt meg végképp nem, hogy segítség nélkül, saját kútfőből tudnom kéne olyasmit, amit egy szakember is csak alapos kikérdezés után dönt el.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.14. 15:27:27

Ismerek személyesen pár orvost. Tényleg túlterheltek és alulfizetettek. Amúgy meg el lehet menni hűdemágikus természetgyógyászhoz, ahol meg ez van:

DOKTOR TURBÓ

Turbó Tibor tekintete
Delejes, de vajon vet-e
Pillantást e törött lábra?
Nem még. Mér’ vár? Mi az ábra?

Kínos szünet. Elönt a pír.
Ám ekkor egy köteg papír
(Rajtuk Mátyás király kékül)
Gazdát cserél (számla né’kül!).

Immár vígan veti setét
Mályvaszínű tekintetét,
S magnetikus sugárnyaláb
Hatására hevül a láb.

Csontok forrnak, lábhús szétfő…
„Na, megint egy peches hétfő!
Túladagoltam a delejt. –
- Sóhajt Turbó – Újabb selejt.”

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2011/01/doktor-turbo.html
:)

Turboanyu 2012.08.14. 15:33:05

@fizetekmegegysort: Hát igen, azért nem korrekt számonkérni és ledorongolni a szülőt mert nem tudja azt, amit az orvos is évekig tanult az egyetemen. Aztán jön az "ezzel nem kellett volna bejönni a rendelőbe, ez magától is elmúlik pár nap múlva" meg a "anyuka, hogy lehet ilyen felelőtlen, ezzel már azonnal be kellett volna hozni a gyereket, miért csak most jönnek?" (pl. bőrgyógyászat)

Persze van hogy az ember beletanul, nekem ha az egyik csemete éjjel háromszor egymás után kijön inni, már készítem ki a lavórt, a törölközőket és hátragumizom a haját, mert a taccs pontosabb mint a MÁV menetrend és eddig 100%-ban bejött. De amikor először és eddig egyetlen alkalommal szembesültem a fülfájással, akkor gőzöm sem volt arról, hogy ez súlyos probléma-e, az orvos meg elég türelmetlen volt amikor visszakérdeztem, hogy pontosan hogy is van ez..

Joooe 2012.08.14. 15:36:38

@Frady Endre: ha nem mondod, nem jövök rá hogy a vers nem tipikus magyar orvosról szól.

Amúgy oké, az orvosok túlterheltek és alulfizetettek, de
- az ő fizetésüket összedobó adófizetők is többnyire túlterheltek és alulfizetettek
- az orvos saját ilyen problémáit nem háríthatja át a betegre, neki kötelessége legjobb tudása szerint, betegjogokat betartva az ő problémáiban egyébként vétlen és segítségére rászoruló beteget rendesen ellátni... hogy szabadidejében kimegy-e politikusokat lincselni a túlterheltsége és alulfizetettsége miatt, az már más kérdés, abban még támogatnám is.

Facehugger 2012.08.14. 15:39:51

@Turboanyu:
Ejh, ilyen nincs, sosem volt, sosem lesz. Mit pattogsz? Le is lőhettek volna a rendelőben, a várakozás ehhez képest überhumánus.

Tuskó11 2012.08.14. 15:43:27

Egy friss hír az orvosok alacsony bérezéséről:
index.hu/belfold/2012/08/14/siofoki_korhaz/

vega2 2012.08.14. 15:55:01

Gazdasági világválság van. Az átlagemberek egyre rosszabbul élnek, egyre kevesebbet keresnek ez tény akármit is hallunk a médiában. Ez kivetül az orvostársadalomra is, mert egyre kevesebb a paraszolvencia, bár a nyugdíjasok egy része inkább megvonja magától a csirke-farhát levest csak hogy be tudjon pótolni a főorvos úr fullextrás BMW-jébe.
Valaki tudja, hogy ma mennyit kell adni a szülésznek egy szülésért?
Én anno 30 000 Ft-ot fizettem szülésekként pedig annak már vagy 15 éve.

fizetekmegegysort 2012.08.14. 16:08:50

@vega2: Bp 80-150000 tavalyi adat, orvosa válogatja.

vega2 2012.08.14. 16:11:32

@fizetekmegegysort: Az igen! Nagyjából végigolvastam a kommenteket és egy ilyen témájú kommenttel sem találkoztam. Csak azért vetettem fel. Bocsi!

vega2 2012.08.14. 16:16:35

Meg számomra az is nevetséges a kommentek között, hogy amikor a szegény orvostanhallgatók szakterületet választanak, akkor ne lennének tisztában azzal, hogy mennyi parát kap egy sebész, egy szülész vagy egy szegény anesztiziológus.

qbr 2012.08.14. 16:23:36

@Бабаяга:
Ne tereld el a szót a pénzre. Annak, hogy 9 percben van meghatározva az 1 betegre jutó ellátási idő, semmi köze a fizetéshez!

qbr 2012.08.14. 16:24:49

@Turboanyu: Pontosan ugyanannyi a normális / nem normális beszéd aránya a betegellátásban, mint a villamoson, bankban, vagy zöldségesnél.

Andriana44 2012.08.14. 16:37:50

@vega2:
150 ezret.
Az úgy volt, hogy maszek nődokinál voltam, és ott volt a recepción kifüggesztve az árjegyzék.
Annak az utolsó sora: "Szülés esetén amennyiben igényli a jelenlétemet, tiszteletdíjam 150 ezer Ft".
Ez nyilván a "fogadott orvos" kategória.
Na de akkor is, tb-s kórházban, ottani műszerekkel, ottani asszisztenciával, adózatlanul, zsebből zsebbe 150 ezer? És ezt ki meri nyíltan írni, eszem áll meg.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.14. 16:45:07

@Joooe: Szerintem az orvos nem akarja áthárítani a problémáját másra, csak amikor az éjszakai ügyelet kialvatlanságával az agyában egyszerre többfelé is akarják szakítani, vagyis két-három ember munkáját végeztetnék el vele, akkor nehezen tud maximumot nyújtani. Ahogy a társadalom jelentős része sem tudja a maximumot nyújtani, mert rosszak a munkakörülményei és nincs módja regenerálódni.
Miért gondolja a más fejét leordító pénztáros, BKV ellenőr, hivatali ügyintéző és egyéb alulteljesítő ember, hogy pont az ő orvosi ellátásának kell sokkal különbnek lennie, mint maga az ország egésze?
Az elitnek nem közpénz lenyúlással kéne foglalkoznia, hanem a különféle foglalkozásúak körülményeit javítania. Nyugaton a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad, míg nálunk előbbi vegetál, utóbbit meg addig közbeszerezgetik, míg végül bottal üthetjük a nyomát... :)

telkoe 2012.08.14. 17:04:29

@Andriana44: Ez nyilván a "fogadott orvos" kategória.
Na de akkor is, tb-s kórházban, ottani műszerekkel, ottani asszisztenciával, adózatlanul, zsebből zsebbe 150 ezer? És ezt ki meri nyíltan írni, eszem áll meg.

Ezt az orvos jelenleteert fizeted nyuszi, nem a korhazert, asszisztenciaert stb. Ha kiirja a az arjegyzekre, akkor szamlat is ad rola, a zsebbol zsebbe csak a te joindulatu fantazialgatasod.
Csak osszehasonlitaskeppen, kb ennyibe kerul egy kozepes kocsi egyszeri karbantartasa szakmunkasokkal, egy hettel elobb kiadott idopontra.

Joooe 2012.08.14. 17:09:55

@Frady Endre: lehet hogy tudatosan nem hárítja át, de emberként nem tud elvonatkoztatni a saját problémájától, és ez egy orvos esetében különösen súlyos.
Ráadásul pénztáros, BKV ellenőr esetében sosem találkoztam ilyen súlyos dolgokkal mint orvosok esetében. A hivatali ügyintézők egy része meg cocializmus-szökevény, majdcsak nyugdíjba megy már a selejt garnitúra... (tudom, erősen fogalmaztam, de talán sokan tapasztalták már, hogy a régi emberek fel sem fogják mekkora agyatlan baromság az a bürokrácia amit kikényszerítenek és természetesnek vesznek... igaz, az újak meg sokszor szarnak az egészre, túlélni akarnak, nem részei lenni egy szar rendszernek)

vega2 2012.08.14. 17:21:59

@telkoe:
Méghogy számlát? :-))))))))))
Vidámabbá tetted a napom!

Joooe 2012.08.14. 17:25:19

@telkoe: lehagytad, hogy ez az orvos az adófizetők pénzén tanult és szerezte a gyakorlatát :)

Az autós hasonlathoz annyit, hogy 150 ezerből nem hogy szervizelni, de funkcionálisan tökéletes (bár nem fiatal...) autót lehet venni...

telkoe 2012.08.14. 17:43:17

@Joooe: Az autos hasonlatodhoz annyit hogy ha 150ert veszel autot akkor nem neked fog a maganorvos az ejszaka kozepen kiugrani.

Az adofizetok penzen szerzett gyakorlat egy kicsit vicces, de van olyan szint ahol ezt elhiszik.

@vega2: Ja bocs, nem tudtam hogy te minden betegnel ott ulsz a magandokik mellett hogy adnak-e szamlat.

vega2 2012.08.14. 17:49:57

@telkoe: Nekem egyszer sem adott. Soha, pedig voltunk nála párszor. Meg sem kérdezte, hogy kell-e?
Majd ha tapasztaltabb leszel és lesz pénzed magánrendelésre Te is rá fogsz döbbenni.
Ennyit akartam mondani.

telkoe 2012.08.14. 17:54:54

@vega2: Majd ha telik ra akkor eljutsz olyan orvoshoz ahol az asszisztens egybol adja a szamlat.

ezttörölnikéne 2012.08.14. 17:57:37

minden bizonnyal ilyen is van, amit a posztoló leírt. a mi családunknak még nem sikerült belefutnia ilyenbe... csak olyanba, hogy reggel 8-tól van elvileg a rendelés, de orvos 9 előtt nincs, utána is jön-megy még egy kicsit, aztán fél 10 körül ellát néhány beteget és újra eltűnik 1 órára és így tovább. miközben a vidéki betegeket már reggel 7-re odahozza a betegszállító. egyszer-egyszer biztosan van ennek oka, amit adott esetben közölni lehetne a betegekkel, hogy ezért és ezért várhatóan kb ennyit csúszik a rendelés. de MINDEN alkalommal csúszik, ha pedig kérdezel, akkor a nővér hangulatától függően a megsemmisító pillantástól, a fej leüvöltéséig terjed a skála... és bármilyen megértő vagyok egyébként az orvosokkal, ez így nincs rendben!!

vega2 2012.08.14. 18:00:36

@telkoe: Nos igen! Igazad van. Ez lesz a továbbfejlődés útja.
Orvos még nem látott, nem tudni mik a panaszaid, milyen vizsgálatokra úrambocsá kezelésekre van szükséged de már leszedik a lét. Igaz adnak számlát........ :-)))))))

telkoe 2012.08.14. 18:07:00

@vega2: Ha majd eljutsz ilyen dokihoz, akkor te is tudni fogod hogy az asszisztens a vizsgalat / kezeles utan allitja ki a szamlat (es nem az orvos). Amig nem sikerul egyszer eloben is megnezni szivesen segitek mielott hasonlo dolgokat kezdesz osszefantazialni.

vega2 2012.08.14. 18:12:28

@telkoe: Én írtam ilyet, hogy: "az asszisztens egybol adja a szamlat" ?

telkoe 2012.08.14. 18:22:11

@vega2: egybol = keres nelkul. Segithetek egyeb szovegertelmezesi nehezsegeidben is vagy szeretnel zavartalanul fantazialni a gonosz orvosokrol?

vega2 2012.08.14. 18:34:21

@telkoe: Segítek én neked. Egyből, ahogy belépsz.
Mondjuk nem vagyok egy nagy sportrajongó, de ha a fociban valaki berúgja, vagy beadja a labdát és nem cselezget nem beszéli meg senkivel, akkor az azt jelent, hogy egyből.

telkoe 2012.08.14. 18:55:12

@vega2: Ha fogalmad sincs egy orvosi rendelorol akkor a foocibol kiindulva sok butasagot lehet osszehozni. Gyujtogess egy kicsit, menj olyan orvoshoz ahol szamlat adnak es utana nem kell talalgatnod arrol hogy mukodnek a dolgok.

Andriana44 2012.08.14. 18:55:51

@telkoe:
Eléggé el vagy szállva.
A 150 ezres szülész nődokinál több fiatal ismerősöm is szült mostanában, (úgy, mint fogadott orvosnál), egyik sem kapott róla számlát, tehát zsebből zsebbe, adózatlanul ment a pénz. Mert, hogy értsed, ez tb-s kórházban, ottani műszerekkel, ottani berendezéssel, ottani asszisztenciával történik, legfeljebb a doki éjnek évadján bemegy megszüleszteni a nőt pár óra alatt (engem speciel fél óra alatt).
A másik kategória (amire azt hiszed, hogy csak te ismered), az a magán kórház. Én oda hordom a gyerekemet, ott mindenért fizetek (még a labor is fizetős keményen). Ott a recepción valóban adják a számlát, kérés nélkül.
Nem ártana, ha tudnál különbséget tenni.

vega2 2012.08.14. 20:28:51

@Andriana44: Erről beszéltem @telkoe-nek.
A saját példánkat írom.
Magánrendeléses nőgyógyász.
Ajtóra kifüggesztve a tarifa.
Eddig OK, az ember tudja mire számíthat és nem kell gondolkodnia, hogy eleget adott-e?
Alapvizsgálat a helyszínen (rákszűréses kenet, terhességi vizsgálat), de ha valami speciális kell, akkor irány a közkórház állami pénzből, tb-re.
Gondolom a rákszűrés eredményét sem a doktor úr döntötte el ránézésre, hanem azt valakik megcsinálták a kórházban.
Számla persze nyista.
Na erre varrjatok gombot.

cbw 2012.08.14. 23:30:11

@vega2: minden leleten rajta van, hogy melyik labor végezte a vizsgálatot, csak el kell olvasni. Ha nem kapsz számlát, kérj, vagy keress másik orvost. A te döntésed. Ha jogkövető lennél, nem háborognál, hanem szólnál az érdekedben. Szabad orvosválasztás van.

mártus 2012.08.15. 00:13:00

@Joooe: Sajnos nekem is ez a véleményem, csak szebben csomagolva...

qbr 2012.08.15. 10:00:08

@vega2: "Gondolom a rákszűrés eredményét sem a doktor úr döntötte el ránézésre, hanem azt valakik megcsinálták a kórházban."

Nem feltétlenül, sőt igazából az a valószínűbb, hogy a mintát beküldte egy szövettanásznak, aki kiszámlázta neki a szövettani elemzés árát.

Circus 2012.08.15. 10:42:13

@cbw: ???
Nem úgy van, hogy kötelező számlát vagy legalább blokkot adni, utóbbit kérés nélkül?

Vagy orvosék tán más szabályok szerint esnek (mint az ügyvédek)?

Nem értem...

M.D.House 2012.08.15. 10:42:16

@Andriana44: A hálapénzről soha nem fog számlát kapni senki. Ezt ne is várjátok. De mielőtt mindenki azon lovagolna, hogy mennyire jól megy az orvosoknak a hálapénz miatt, nem árt ha tudtok néhány dolgot:
1. A hálapénz-rendszer a szocializmus maradéka.
2. A beindítója a nép volt, mert mindenki azt gondolja most is, hogy ha pénzt ad, akkor az orvos megkülönböztetett figyelemben részesíti majd és a sort vagy a várólistát nem kell végigvárnia.
3. A hálapénz az orvosoknak csak kb. 30%-át érinti közvetlenül, úgymond a felsőbb réteget. Az 1. helyen a szülészek és a sebészek állnak. De ez ismét az emberi jellemre vezethető vissza. Mert ki ne adna meg bármit a születendő gyermeke érdekében? Illetve ki az aki egy fiatal, tapasztalatlanabb orvossal műttetné magát, ha van egy jónevű tapasztaltabb? Pedig ha nem adsz pénzt akkor is szülhetsz és akkor is megműtene valaki... Szóval a rendszer fenntartásában mindkét oldal hibás.

Circus 2012.08.15. 10:42:46

@Circus: mármint elbírálás alá esnek
bocs

Circus 2012.08.15. 10:48:22

@M.D.House:
1, jó duma, de egyrészt valahogy az orvostársadalom nem töri magát, hogy felszámolja, pedig rendszerváltás volt, vagy mi. Másrészt, mielőtt bármiféle ingyenes orvosi ellátást ingyenessé tett volna bármilyen rendszer, teljesen természtes volt, hogy fizetni kell mindenért. Mint ahogy most is.
2, ugyancsak jó duma, ha nem fogadják el, akkor ez a dolgo szépen ehalt volna. Lásd prostitúció.
3, Aha. Értem. Családban is volt olyan történet, hogy doki be lett zsírozva előre (félhivatalos előrejelzés után után), aztán valahogy éppen nem volt benn a szülésnél, 10 órás vajúdás után majdnem ráment anyuka is, meg a baba is. Hasonló történetet találsz akár itt a blogon is, de nagyjából minden családban.

Ne haragudj, de óriási erőkkel mosdatod a szerecsent, szép példáját adva annak, hogy 'mindenki más hibás, csak én nem'.

M.D.House 2012.08.15. 11:18:01

@Circus:
Az orvostársadalom évek óta hangoztatja, hogy a hálapénz egyetlen felszámolási lehetősége, ha tisztességes orvosi bérek lesznek. Ilyenkor persze előszeretettel jön azzal mindenki, hogy az orvoslás nem szakma hanem hivatás. Persze. Csak hivatástudatért nem lehet kenyeret venni a boltban, nem lehet belőle lakást venni és enni adni a gyereknek... Pont ezért a nagyrészük ezért nem utasítja vissza. De ha már a prostitúcióhoz hasonlítod a dolgot, akkor láthatod, hogy hiába nincsenek kijelölt zónák prostitúció ugyanúgy van. Az előre "zsírozás" nem hálapénz, nem illik összekeverni a kettőt. A hálapénzt a beteg a kezelés után adja az orvosnak, elégedettsége és hálája jeléül. Másrészt se előre se utána nem kötelező adni. Ahogy írtam az előbb is, akkor is lehet szülni és műtét is van. Ez csak népi berögződés ami szájhagyomány útján terjed. Az utolsó mondatom pedig pontosan rávilágít, hogy MINDKÉT fél hibás, nem tudom miért próbálod elferdíteni.

karcsibácsi 2012.08.15. 11:18:50

@Circus: A prostitúció mire példa? Csak nem arra, hogy megszűnt?

cbw 2012.08.15. 11:27:00

@Circus: a legjobb indulattal is elfelejtheti a recepciós, v. asszisztens kiállítani, volt már rá példa,pl. egyszerre több tel.hívás és páciens érkezett,de ha a páciens nem szól, ő is hibás. Ha nem akarnak adni, az más lapra tartozik, erre írtam, válasszon másik orvost

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.15. 11:37:53

@Fülöp-Pusztai Beáta: "öreg róka vagyok a netes színtéren - CSAK olyanoktól fogadj el kritikát/tanácsot/javaslatot, aki fel meri vállalni önmagát!" vs "Hát nem itt tevékenykedtem ebben biztos lehetsz (pláne nem a valódi nevem alatt)." fail.

Semper Fidelis 2012.08.15. 20:59:41

@vega2: Nekünk azt mondta a doki, hogy 100 ezer forint lesz. December 26-ra várjuk a második fiunkat. Az első 50+30-ba "került"

2012.08.15. 21:19:15

@Semper Fidelis: Konkrétan miért is fizetsz 100 ezret? Az államilag nyújtott szolgáltatásért? --- vagy valami többért?

vega2 2012.08.16. 12:42:41

@telkoe: OK. De akkor miért fizetem havonta a 40 000 Tb-t?

vega2 2012.08.16. 12:54:48

Más. Ahova jártam iskolába tele volt az orvosi egyetem anno afrikaiakkal meg arabokkal. Mind olyan jó tanuló volt, hogy sikerült elvégeznie az egyetemet.
(Az már akkor fizetős volt....)
Erre mit tapasztalhatsz? Ha a környéken bemész egy kórházba, akkor tele van az ajtó írva Abullal + ilyenekkel.
Magyarul sem tudnak rendesen. Én nem mondom, hogy nem jó szakemberek, csak sokan nem igazán értik meg miről beszél.
Na ennyit akartam mondani.

M.D.House 2012.08.16. 12:57:45

@vega2:
A TB-t azért kell fizetni, hogy a társadalombiztosítás által finanszírozott vizsgálatokat és kezeléseket "ingyen" igénybe vehesd amikor szükséged lesz rá. Ezért nem kell fizetni a kórházban fekvéskor például a röntgen vagy CT vizsgálatért. Az más kérdés, hogy aki életében nem fizet egy forint TB-t sem, az is megkapja ugyanezeket a kórházban ingyen...
Az övéket a többiek által befizetett összegből fedezik.

M.D.House 2012.08.16. 13:13:21

@vega2: A kettő nem ugyanaz. Az orvosi egyemen van egy magyar és egy angol oktatási rész. A sok külföldi az angol programot végzi és az egyetem után a 99%-uk hazamegy. De van olyan külföldi is aki a magyar programra jelentkezik, ők általában itt is maradnak utána. Nekik viszont van kötelező nyelvtanfolyam az egyetem előtt. Az más kérdés, hogy ki mennyire tanul meg magyarul ezalatt.

vega2 2012.08.16. 13:14:13

Nos egy másik adalék. Pár évvel ezelőtt eltanyáztam a biciklivel és eltört a felkarcsontom. (humerus) Na irány a kórház. Régi SZTK-ás rendelő. Na amint ülök ott másfél órát már egyből (:-) )szólítottak is. Azt mondja az orvos (Mahmud El Ali ), hogy meg kell röntgenezni. (Magamtól erre nem jöttem volna rá..... Na elmegyek a röntgent-be. Alig várok egy óra hosszát már szólítanak is, hogy a vetkőzőben vegyem le a felsőruházatomat. Megtettem. Aztán eltelt úgy 20 perc és nem történt semmi. Eldurrant az agyam mert nagyon éhes lettem. Mondom megyek enni.
Felöltöztem és mentem a kórházi büféhez, ami a doktor úr rendelőjének a háta mögött van. Békésen eszegetem a szendvicset és látom, hogy a doktor úr kimászik az ablakon úgy 8 liter szilvapálinkával a kezében, amit a személygépkocsija csomagtartójába helyezett el. Annak értéke alsó hangon is 32 000 Ft. Ő ugyanis nem ihatja meg, mert Allah megtiltotta.

vega2 2012.08.16. 13:25:27

M.D.House:
"Az más kérdés, hogy aki életében nem fizet egy forint TB-t sem, az is megkapja ugyanezeket a kórházban ingyen..."

Na látod itt van az eb elhantolva! Ha jól tudom az álmok hazájában ez úgy van, hogy aki nem fizet tb-t azt sem hagyják meghalni, mert az alapellátást megkapja, de ha további kezelést igényel, akkor azért fizetni kell keményen.
Én annak idején nagyon helyeseltem a 300 Ft vizitdíjat, de a szavazáson leszavaztam, mert közben rájöttem, hogy a rászorulóknak nem kell fizetni. Többek között a rászorulók miatt nem tudsz normális időben bejutni a rendelésre.

M.D.House 2012.08.16. 13:29:39

@vega2: Nem tűnik igazán valóságosnak a leírt helyzet.
1. Miért kellene az ablakon kimásznia amikor van ajtó is?
2. Honnan tudod, hogy szilvapálinka volt az üvegben? Megkérdezted tőle?

M.D.House 2012.08.16. 13:32:57

@vega2:
Máshol másképp van így igaz. Jobb helyeken attól függően mennyi biztosítást fizetsz van meghatározva, hogy mire vagy jogosult. Alapellátást mindenki kap ingyen, minden másért meg fizetni kell. De itt ilyen sosem lesz, mert aki bevezetné az tuti nem kerülhetne többet kormányra...

vega2 2012.08.16. 13:33:34

@M.D.House: Azért mászott ki az ablakon mert ha az ajtón ment volna ki, akkor a betegek látták volna mi van nála.
Onnan tudom, hogy szilvapálinka volt, hogy itt nem főznek mást.

2012.08.16. 14:49:15

@vega2: Ezt nem is értem igazán, kelet felé nézett a dolgozószobája?

Különben mi volt a napi ötszöri imával?

Mikor volt rá ideje?

Irkutszk 2012.08.16. 16:43:55

@M.D.House: Egyszer már elindították, volt is sok piros lámpácska a képernyőmön, hogy jé, ennek sincs rendben a TB-je, jé, ennek sincs...

M.D.House 2012.08.16. 17:41:07

@Irkutszk: A TAJ szám ellenőrző rendszer működik most is, csak nincs semmi értelme. Akinek nem finanszírozott a jogviszonya az kap egy nyilatkozatot, hogy nincs rendben a TB-je és keresse fel a legközelebbi OEP irodát. És ennyi, ugyanúgy jogosult mindenre mint az, aki rendesen fizeti...

Irkutszk 2012.08.16. 18:07:41

@M.D.House: Igen, tudom. Ez volt az első lépés afelé, hogy magánbiztosítók léphessenek a rendszerbe. Az ötlet később azonban megbukott, így az előkészület ennél a fázisnál megrekedt. A szoftver-fejlesztést bennehagyták a programban, de a szankciók nem léptek érvénybe. Akkor vált volna élessé a helyzet, ha a magánbiztosítók konkrétan belekapcsolódnak a társadalombiztosításba (Bismarck-i rendszer), mert míg az állam eltűr(het)i a potyautasokat, addig egy magánbiztosító ezt nem teheti meg. (Ugye milyen gavallér államunk van?)

M.D.House 2012.08.16. 18:18:13

@Irkutszk: Nevezhetjük gavallérnak is :-)) A valóság az, hogy nem merték bevezetni, mert aki ezt meglépi tuti bukik a választáson és soha többé nem fog kormányra kerülni ebben az országban... Az pedig hatalmas pénzkiesés lenne a politikusoknak.

Turboanyu 2012.08.16. 19:51:19

Egy kis humor kórházi várakozással kapcsolatban:
9gag.com/gag/5063640

vega2 2012.08.16. 20:12:50

@Irkutszk: Ja. Ilyen alapon nekem is jogom lenne a szociális segélyre. Csak azért mert vagyok.

Irkutszk 2012.08.16. 20:22:25

@vega2: Nem teljesen, de egy valamilyen mértékben nincs igazad.

Amennyiben nincs igazad: A szolidaritás elve megköveteli, hogy egyrészt akik több jövedelemmel rendelkeznek, nagyobb mértékben járuljanak hozzá az egészségügyi ellátáshoz. Másrészt azt is megköveteli, hogy életveszélyes helyzetben akár ingyen is ellássák a rászorulókat. Illetve a szociális segély egy teljesen más kategória, mint az egészségügyi ellátás, az egy plussz kisegítés a rászorulóknak, vagy akár azt is mondhatjuk, hogy a nagyobb fizetésűek ellenpólusa.

Amennyiben igazad van: Ha nincs életveszély, bizony az kapjon ellátást, aki ezért tesz is valamit.

AvrilGray 2012.08.16. 21:24:20

Azzal egyetértek, hogy van nekik elég dolguk és ne türelmetlenkedjünk. Szerencsére engem sosem váratott a szakrovosom, ha nem volt a műtőben. Meg azt vettem észre hogy annyi időt töltött velem amennyi kellett. Sőtt még miután 2 órát kellett várnom rá, mert operált utána is ELNÉZÉST kért. Mire mondtam hogy nem kell elnézést kérnie ez teljesen érthető. Általában akkor fogad ha ügyeletes, így délután is tudok menni.
Hónapok óta kezel, és nem tud rájönni hogy még mért nem gyógyultam meg. (egy műtét után megfáztam). Végül kiderült, mert elmentem egy másik orvoshoz. Hogy elcseszte a műtétet. Ezt hogy mondjam meg neki?

AvrilGray 2012.08.16. 22:03:40

És tisztességesen fizettem is a műtét előtt. Tisztességes összeget.

vega2 2012.08.18. 19:28:10

@Irkutszk: Értem szavad. Ha valaki olyan hülye volt, hogy tanult és akkor magasabb jövedelemhez tud jutni, akkor az fizessen mint a katonatiszt ahelyett az ember helyett aki lusta volt tanulni és csak kefélt a Világba ahelyett, hogy képezte volna magát. Értem én. Viszont aki fizet annak nem járna magasabb szintű szolgáltatás, mint aki nem fizet? Na erre varrjál gombot! ( Ha mondjuk valaki fizet egy biztosítást és leég a háza, vajon kinek fizet a biztosító? Aki fizetett, vagy aki nem? Valamit valamiért. )
Ennyit akartam mondani.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.19. 13:02:37

@vega2: ezt a kamut :D kimászott az ablakon, nehogy meglássák a betegek, de a büfé közönsége nem zavarta... gondolom rendelés után is ott maradnak a betegek, hogy megmotozhassák a dokit, ezért volt muszáj a büfé felé menni :D vagy 8 liter volt a fiók kapacitása, ezért kellett sürgősen üríteni :D

Irkutszk 2012.08.19. 16:04:36

@vega2: Igen, ezt jelenti a szolidaritás elve. Meg azt is, hogy az is kap ellátást, aki elvesztette munkáját leépítés miatt, pedig tanult is, dolgozott is. Meg azt is ellátják, akitől elvált a felesége, és az utcára került emiatt // lelépett a férje és egyedül kell felnevelnie a gyerekeit. Meg azt is, aki nem jól gazdálkodott a pénzével, meg azt is, akinek a magánnyugdíj-biztosítási pénze "elveszett".

Röviden: Arról szól, hogy mindenki kapjon ellátást.

Az a biztosítás, amelyet fizetünk, az alapszolgáltatásra elegendő (illetve arra se). Lehetőség van jobb szolgáltatást kérni, azonban ennek a plussz árát külön kell fizetni.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása