Jobban jártam volna, ha egy állatorvoshoz megyek

2012.07.01. 09:55

Kedves Blog!



Ma akadtam rátok, gondoltam megosztom én is a sztorimat. Nem most, 2 éve történt az eset, karácsony, nagy ünnep ez, ilyenkor még az élet is megáll, és természetesen ekkor jön a kínzó torokfájás, hőemelkedés, láz. Nem vagyok egy túlságosan aggódó ember, csak akkor megyek orvoshoz, ha haldoklom, de annyira fájt a torkom, hogy minden nyelés (történjen ivás, vagy evés közben) kínokkal járt, és a hőemelkedés/láz sem akart múlni, úgy gondoltam jobb elmenni az ügyeletre vele, szabadítsanak meg a kínoktól, vagy legalábbis adjanak valamit, amitől a helyzet elkezd javulni, és fordul át valami sokkal de sokkal komolyabbá.

i_torokfajas_homeopatia.jpg


Egyébként is ismerem a kórtörténetem elég jól, tudom hogy itt már fél lábbal a tüszős mandulagyulladással fogtam kezet, a házban pedig semmi erre megfelelő antibiotikumot nem találtam. Irány tehát az ügyelet. Kedves fickó nyit ajtót, odabenn kedves(nek tűnő) orvos fogad.


Foghúzás feelingje van az egésznek, nem hiszi el hogy egy kis lázzal, köhécseléssel őt kerestem fel, biztos ment volna haza karácsonyozni a családhoz, na nem mintha én hívtam volna oda ügyelni.
Belenéz a torkomba, lámpával világít, rendben, köszöni. (Kérdem magamban meg sem hallgat?) Felírt gyógyszer: Algopyrin. Alábbi kommentár mellé:"Írok fel magának lázcsillapítót, 2 nap múlva már rendel a házi orvos, menjen el oda." (WTF?!)

Emberek, ha lázcsillapítóra lenne szükségem, akkor elmegyek az ügyeletes gyógyszertárba, és veszek vény nélkülit. Nekem egy lórúgással egyenértékű antibiotikumra volt szükségem, de nem kaptam. 2 nap múlva természetesen már sokkal nagyobb kínok közt elmentem a rendes rendelésre, ahol ISMÉT Ő volt (felváltva van orvos mint kiderült), és immáron felírta azt a nyavalyás antibiotikumot, ami szerencsére nem csak a lázam csillapította, hanem a torkomat megtámadó bacikat is megölte. De kérdem én: Ez vajon a helyes eljárás? Tudom, hogy nem. El kellett volna látnia, hiszen ő volt ügyeletben, a probléma nem szakorvost igényelt, de ő elküldött egy adag lázcsillapítóval.

Természetesen kaptam a kezelésről egy nyomtatott kis papírt, amin kétszer több dolog volt felsorolva, mint amennyit ő elvégzett, és kétszer több diagnózis volt rajta, mint amennyit ő fülem hallatára az asszisztensnek diktált (se magyarul, se latinul nem mondott olyat, ami a papírra került), így gondolom telepátia működött köztük. Na már most gondolom ők ezért jó sok pénzt kapnak, a hülye beteg meg igazából forduljon fel ha kedve úgy tartja. Utólag azt hiszem jobban jártam volna, ha egy állatorvoshoz megyek a problémámmal, vagy felhívom valamelyik emeltdíjas világgyógyászt. Nos, így működik a magyar egészségügy.

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.01. 10:54:12

"karácsony, nagy ünnep ez, ilyenkor még az élet is megáll"
-Szerencsére az ön állapota nem bizonyult ilyen súlyosnak.

"akkor megyek orvoshoz, ha haldoklom"
-Szerencsés ember! Mást olyankor visznek.

"adjanak valamit, amitől a helyzet elkezd javulni, és fordul át valami sokkal de sokkal komolyabbá."
-Adtak.

"itt már fél lábbal a tüszős mandulagyulladással fogtam kezet"
-A sors keze betette a lábát.

"biztos ment volna haza karácsonyozni a családhoz"
- ...a szemétládája!!!

"(Kérdem magamban meg sem hallgat?)"
-Meg se hallotta?

"Nekem egy lórúgással egyenértékű antibiotikumra volt szükségem, de nem kaptam"
-...hogy önnek milyen rúgásra(vagy azzal egyenértékűre) lenne szüksége, arról is van véleményem, de nem szeretnék másokat befolyásolni.

A teljes utolsó bekezdést nem is idézném, de nagyon szórakoztató. Különösen az "emeltdíjas világgyógyász":)))
Összességében szerzett nekem egy jó napot. Köszönöm!

megvalaszolok 2012.07.01. 10:58:27

Kedves Posztoló!

Miért nem kérte az orvost, hogy írjon fel antibiotikumot? Ki kell ám nyitni a szánkat, ha szeretnénk valamit.
Nagyon sok pénz kap érte. Ha jól tudom 3000 Ft-t egész éjszakára. Én a dupláját kapom egy órára külföldön.

Neon Fu 2012.07.01. 11:22:55

@megvalaszolok:
Mióta kell öndiagnózist felállítani és szájába rágni az orvosnak, hogy "legyen szives ezt meg ezt felírni"?! Gondolom az autószerelőnek is lépésről-lépésre elmagyarázod, hogy mikor mit kell tennie.

És igen, már megint a beteg hibázott! :D
Amikor beleköttök a levél stílusába, akkor saját magatokat győzköditek, hogy nem is baj, ha félrekezelték/nem kezelték sehogy az illetőt, mert aki ilyen stílusban ír, az meg sem érdemli a kiváló magyar egészségügyi ellátást?

2012.07.01. 11:35:56

@Neon Fu: Szerintem a lényeg itt az, hogy a torokfájás ügyeleti téma, vagy nem. Általában nem. Kérdés, hány napos ünnep, hanyadik naptól beteg, mennyi a láza, tud-e enni, inni, fáj-e a füle vagy a végtagjai, köhögés, elesettség, baktérium vagy vírusfertőzés, stb... Ha a panaszok nem súlyosak, fájdalomcsillapítóval el lehet 1-2 napot húzni a normál rendelésig.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 11:39:46

antibiotikumot csak indokolt esetben adunk. a fölöslegesen adott sok antibiotikumtól van annyi allergiás ember meg rezisztens baktériumtörzs meg kiirthatatlan gombás fertőzés.
szépen fájdalomcsillapító, lázcsillapító, tea, méz neocitran, negro öblögetés meg hasonlók, ha ez nem segít akkor lehet elemezni, hogy kő-e antibiomix

El Visco Stello (törölt) 2012.07.01. 11:42:42

@Neon Fu: Nem kezelték félre. Az ügyeletes orvos a helyén volt, tette a dolgát - vizsgált, tünetileg kezelt. A kór akkori stádiuma nem indokolt mást. Ebben az esetben az orvos nem hibázott, nem mulasztott. A posztoló teszi őt felelőssé azért, mert az influenza belerandított a karácsonyába. Teszi ezt olyan stílusban, mintha a seggéből rántotta volna ki azt az embert. Ezeken felül vádolja csalással, hazugsággal, kérdőjelezi meg szaktudását.

megvalaszolok 2012.07.01. 11:44:47

@Neon Fu: Tenyésztést végzett otthon? Vagy honnan tudta, hogy Streptococcus Pyogenes a panaszok oka?
Csinált antibiogrammot is? Vagy honnan tudta, hogy nincs otthon megfelelő AB?

Farkasokkal táncoló 2012.07.01. 12:19:20

Hát beszarok, az a probléma, hogy az ügyeletes orvos nem csinálta magát össze ijedtében, hogy egy hőemelkedéses, piros, fájós torkú pasas belépett a rendelőjébe, hanem egyszerűen tüneti kezelést javasolt, és a későbbiekben, ha nem javul, a háziorvos felkeresését?

A tüszős mandula akkor tüszős mandula, ha megjelennek rajta a tüszők, addig egyszerűen piros a torka valakinek, ami azt jelzi, hogy a nyirokmirigyek megduzzadtak egy bizonyos bacilus vagy vírustámadástól, és éppen próbálják legyőzni. Fájdalomcsillapító, lázcsillapító, ágymeleg, csibeleves, kompót, piskóta, limonádé. A posztoló nem kisbaba, hogy ne bírna ki két-három nap hőemelkedéses-lázas állapotot.

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 12:22:32

@megvalaszolok:

Csak halkan kérdem.

Második alkalommal amikor háziorvos volt és nem ügyelt, akkor ő végzett tenyésztést?

Honnan tudta, hogy milyen coccus, vagy éppen húszabáló (torokban)?

Elképzelhető, hogy ott és akkor találgatott? Az ABC-t azt biztosan ismeri. Sorba ment?

Laikus az laikus, beteg az beteg. Karácsonykor ő nem tud nyelni, kétszer akkora a feje, mint szokott, óccsón kapott egy Algopyritet.

Nincs baj. Mostantul jobb lesz. Még nem kötelező a hálapénz, de elfogadható.
Egyszerűbb lenne kiírni, hogy mennyi a minimum és az elszámoló lapra ezt is ráírni, hogy mennyi volt a borítékba...
Adó nem NAV-nak, hanem rögtön a kórháznak. Ráírva elszámoló lapra, munkanap befizetve pénztárba.

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 12:26:36

@Farkasokkal táncoló:

Kezdődő tüszős mandula gyulladásban profi vagyok. :)

El szoktuk mondani, hogy kezdődik és mi lesz belőle. Mindig mi lesz belőle.

Elláttak eddig mindig, úgy ahogy kellett.

Kérem van olyan, hogy a doktornak rossz napja van. Csak nem kell általánosítani.

Egy orvos volt, aki a munkanapján nem volt Duzzoghy.

megvalaszolok 2012.07.01. 12:27:03

@Dr.laikus PhD: Az utolsó pár sorod hogy jött ide nem tudom.
A probléma a virális/bakteriális lekülönítés volt szerintem. 1 nap után nem lehet eldönteni, hogy bakteriális-e. Virálisra pedig AB-t felírni nagy hiba lett volna. Mivel nem csillapodtak a tüneteke pár napon belül (ezért rendelte vissza), már tudta, hogy bakteriális. Erre empírikusan adott Augmentint.
Én csak arra vagyok kíváncsi, honnan tudta a posztoló rögtön, hogy bakteriális?

pirimogyoró 2012.07.01. 12:50:09

A hozzászólásokból az derül ki, hogy a szerencsétlen orvosnak mekkora kitolás (még ügyeletben is) amiért a sok, idióta beteggel foglalkoznia kell.
És aki ide mer írni valamit, amit felpanaszol, azonnal meg kell ölni virtuálisan.
Szerintem ne írjatok semmit, csak jót az orvosokról. Köztük bizonyára csak csupa kíválóság akad, mindegyikük (amennyire elvárható) udvarias, emberséges és betegközpontú.
Adjatok hálapénzt, vagy ne adjatok! Ha nem adtok, dögöljetek meg, ha meg adtok, ne hánytorgassátok fel :)
És ami a lényeg; soha meg ne betegedjetek :)

megvalaszolok 2012.07.01. 12:50:13

@Dr.laikus PhD: Jajj mellesleg abban igazad van, Haemolyticus okozza. Miért írtam Pyogenest? Öregszem a fene...

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 12:51:30

@megvalaszolok:

Nem tudod hogy jött ide?
Hát odaírtam.
Az összes kórház engedélyezte a nem létező hálapénzt.
Ez a nem létező, vagy ritkán és keveset adott hp. szokott csodát tenni.
Beszédes lesz tőle a doktor.

A beteg onnan tudja mi a baja, hogy neki van a saját torkával kapcsolatban gyakorlata. Ha nem nagyon elesett, el szokta mondani.

Nem létező diagnózisok beírása elszámoló lapra azért van, mert az admin. kimásolja, lemásolja, mer ezt szokták csinálni.

Én tényleg elégedett vagyok a doktoraimmal, még az adminjaimmal is, de mindig el kell olvassam, hogy mit másoltak ki, mert néha (mindig) mást, mint amire a vizsgáló orvosnak szüksége van. :)))
Sok a munka tudom, ezért aztán ő másol én olvasok.

megvalaszolok 2012.07.01. 12:51:45

@pirimogyoró: Az utolsó soroddal mélységesen egyetértek.

megvalaszolok 2012.07.01. 12:54:25

@Dr.laikus PhD:
Én mindig beszédes vagyok a betegekkel:)
Kivéve mikor fáj a fejem, na akkor nem:)

megvalaszolok 2012.07.01. 12:57:57

@Dr.laikus PhD: Mellesleg a hálapénzt, addig nem lehet kiírtani. Amíg van aki adja, mindig lesz, aki elfogadja.

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 12:59:30

@megvalaszolok:

Összeakadsz velem, elvarázsollak... :DD

Gyógyszer nélkül, (ha nem migréned van) akkor nem fog aznap fájni a fejed. :-)

pirimogyoró 2012.07.01. 12:59:59

@megvalaszolok: Miért nem gyógyítod meg magad? Aztán akkor lehetnél megint beszédes :)

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 13:00:54

@megvalaszolok:

Ezzel a megengedemmel majdnem kötelezővé is tették.

megvalaszolok 2012.07.01. 13:07:19

@pirimogyoró: Hát próbálom elhiheted. Nekem se egy álom:)

megvalaszolok 2012.07.01. 13:07:54

@Dr.laikus PhD: Jó, de érted mire gondolok? Ha senki se adna, egy idő után azt is megszoknánk az orvosok.

főboszorka45 2012.07.01. 13:09:12

Az én háziorvosom nem is ír antibiotikumot ilyen esetben és szerintem jól is teszi...Aszondja: Aszpirin+C, Neocitran, stb+lázcsillpítás.
Miért kellene antibiotikum?
Azzal csak rosszabb lesz. Nem vagyok orvos, de egyetértek azokkal, akik ilyen esetre nem írnak fel mindenféle mű és ezért kártékony gyógyszereket....Én évek óta nem szedtem, köhögésre meg lándzsás útifű.Műltkor kifogtam valami vírusos hasmenést, de erre sem kaptam semmit. Vírusok ellen ugyanis nincs antibiotikum

megvalaszolok 2012.07.01. 13:10:53

@főboszorka45: Hát vírusok ellen tényleg nincs. De baktériumok ellen nem árt, az antibaci, hidd el.

VaTi 2012.07.01. 13:19:12

@Neon Fu: "Mióta kell öndiagnózist felállítani"? Kell, nem kell, a beteg pont ezt tette. Diagnózis, gyógyszeres terápia, mindent tudott, mikor bevonult az orvoshoz...Az orvosnak ez esetben semmi más dolga nem lett volna, mint megkérni a beteget, hogy diktálja rögtön az asszisztensnek a dokumentációt, a receptet, ő majd csak ráüti a pecsétjét és békésen elválnak. Tkp sok munkát nem adott volna a dokinak.
Az ilyen beteg minden orvos álma :)

karcsibácsi 2012.07.01. 13:57:57

"jobban jártam volna, ha egy állatorvoshoz megyek"
Igaza van. Legközelebb oda menjen. Bár nem lesz könnyű megfelelőt találni, városokban a legtöbb állatorvos már csak házi kedvencekkel, kisállatokkal foglalkozik. Faluhelyen még van olyan, aki szamarakat és marhákat is vállal.

2012.07.01. 14:24:09

ma reggel velem is megesett ugyan ez a szitu.
duplára dagadt arccal és 39,4-el mentem az ügyeletre.

diagnózis: vírus infekció
algopyrin 4x2,kálcium 3x1, és hűtőfördő

ez igen,a lázcsillapító szart se ér, hűtőfürdő szart se ér,ja és hab a tortán,hogy a házidoki holnap 16:00-tól rendel... lázam már 40,5 királyul vagyok

megvalaszolok 2012.07.01. 14:26:41

@gatyamadzag: 4*2 algo?? Te jó ég. 500mg-os?
Nincs otthon esetleg Panadol?

Irkutszk 2012.07.01. 14:53:22

"Ez vajon a helyes eljárás?"
Igen.

2012.07.01. 15:06:16

@megvalaszolok: nincs algo itthon csak nurofen meg algoflex ezeket tolom,de szenvedés az egész,persze nyilván nem fogom feldobni a talpam,csak a duplára nőtt arcom zavar...az elég furi,de hát ez van.

Irkutszk 2012.07.01. 15:10:12

@gatyamadzag: Esetleg érdemes Septofortot szopogatni.

A Nurofenben és az Algoflexben ugyanaz a hatóanyag. Esetleg lehet Aspirinnel vagy Panadollal kombinálni (négy óránként egyszer ez, másszor az), de egyen egy fél kiflit a gyógyszer előtt (főleg az Aspirin előtt).

El Visco Stello (törölt) 2012.07.01. 15:16:36

A hűtőfürdő azért nem használ, mert nem elég hűtő a fürdő. ...vagy nem elég ideig.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 16:35:52

@gatyamadzag: be kell menni az SBO-ra kapsz egy perfalgant iv és rögtön lemegy. egyébként lehet paracetamollal, algopyrinnel is próbálkozni otthon, de a perfalgan tuti siker

Mille38 2012.07.01. 16:40:33

@Emeltdíjas világgyógyász: Vagy mert 40 fok van odakint és láz nélkül is megvan a hőguta...

-hattori- 2012.07.01. 17:43:20

Képzeljétek, két éve, húsvét, nagy ünnep ez, ilyenkor még az élet is megáll, és természetesen ekkor jön, hogy az embernek elkezd rángatni a kocsija, hörög, melegszik a motor. Nem vagyok egy túlságosan aggódó ember, csak akkor megyek autószerelőhöz ha felrobbant a kocsim, de most annyira rángatott, hogy folyton belevertem a fejem a szélvédőbe, úgy gondoltam jobb elmenni az éjjel nappal nyitva tartó szervízbe, szabadítsanak meg a kínoktól, vagy legalábbis adjanak valamit, amitől a helyzet elkezd javulni, és fordul át valami sokkal de sokkal komolyabbá.

Egyébként is ismerem az autómat, elvégre én vettem, és sejtettem, hogy nemsokára ebből motorcsere lesz, de a házban pedig semmi erre megfelelő motort nem találtam. Felhívom tehát a sárga angyalt.

Foghúzás feelingje van az egésznek, nem hiszi el hogy egy kis rángatással őt kerestem fel, biztos ment volna haza locsolkodni a családhoz, na nem mintha én hívtam volna oda dolgozni.
Belenéz a motortérbe, lámpával világít, rendben, Azt mondja: valószínűleg szorul egy alkatrész, most befújom WD40-nel, 2 nap múlva már nyitva a szakszervíz, menjen el oda, vízpumpát kell cserélni" (WTF?!)
Emberek, ha a szoruló alkatrész megolajozására lenne szükségem, befújnám magam, nekem egy komplett vízpumpacserére lett volna szükségem, hengerfejezéssel együtt. 2 nap múlva természetesen már sokkal nagyobb rángatás közepette elmentem a szakszervízbe, ahol ISMÉT Ő volt és immáron kicserélte azt a nyavalyás vízpumpát.
De kérdem én: Ez vajon a helyes eljárás? Tudom, hogy nem. Azonnal szét kellett volna szednie a hengerfejet, vezérműszíjat cserélni és a motorblokkot virágmintás matricával védeni a korrózió ellen. Az sem helyes, hogy a számlára miket írt, én már csak tudom. Attól, hogy pincér a szakmám, ne higgyék, hogy nem értek az autószereléshez... ezért tart itt az ország, mert bár mindannyian értünk az autókhoz, ezek a szakemberek sötétben bujkáló ellenforradalmárként SZÁNTSZÁNDÉKKAL megpróbálnak először túl egyszerűen kezelni minket. Szerintem ne hagyjuk ezt, írjuk meg a Ius murmurandi c. blogra ;)

Irkutszk 2012.07.01. 17:50:58

@-hattori-: Örülök, hogy megtaláltad ezt a blogot :P

-hattori- 2012.07.01. 18:31:06

@Irkutszk: emberszerelőként kötelességemnek érzem olvasni ;)

irónia nélkül: én minden orvossal olvastatnám a blogot, hogy tudják, így élik meg a betegeik a napi találkozásokat, betegségeket, történeteket.

megvalaszolok 2012.07.01. 18:34:35

@-hattori-: Ha már van ilyen blog, legyen ám olyan is, ahol az orvosok írhatják le, milyenek voltak a betegek. Mert így lenne kerek. Csak, hát az itthoni túlterhelt orvosoknak a családjukra nincs idejük, nemhogy ezekre a blogokra.
Egyébként a fenti történeted fantasztikus, respect érte:)

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 19:15:26

Leírják, elmondják.
-hattori- is orvos.
A baj az egésszel csak az, hogy az analógia, ha ezt a beteg mondja az orvos számára sértő, ha a beteg olvassa súlyosan etikátlan.

Ha lecsupaszítjuk munkára - márpedig lehet annak is nevezni, habár az orvosi munka enyhén szólva a munkánál sokkal több - akkor mindenkinek amikor ügyeletben dolgoznia kell, el kell látnia tisztességgel az autót, nem rám csukni a busz ajtaját, nem elhajtani a pulttól mamikámba arra hivatkozva, hogy én vagyok aki vagyok, úgy ahogy vagyok és elegem van, elégedj meg ennyivel, ha nem tetszik én emelem a hátsóm, te meg főj a levedben, vagy tegyél róla, hogy ne kelljen téged szórakoztatnom sátoros ünnepeken.

Nagyon lecsupaszítva így néz ki, de isten mentesen attól, hogy így legyen.
Ügyelet jobb világban is van, kötelező tájékoztatással, emberi hanggal, értelmesen a szemben állónak megfelelő stílusban.
Két nyeresége van.
A kiszolgáltatott érti mi történik vele, nem ideges, következésképp nem akarja a torkát elharapni a másiknak, hajlandó akár órákat is nyugodtan várni.
Cserébe a nyugodt, szerethető hangért megfizetik és megkímélik a kommunikátort és tisztelik benne a tudós orvost.

Ne akarjátok kérlek titeket, hogy ti szolgáltassátok a gyűlöletnek ki magatokat. A jobb és szebb világban sem tanultabbak a betegek, ők sem foglalkoznak a jogaitokkal.
Ha valami nem tetszik az mindig a proletár öntudat hajtóereje.

Nálatok is és a betegnél is. :(
Ha csak az emberről beszélünk.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.01. 19:24:28

@Dr.laikus PhD: "tájékoztatással, emberi hanggal,"
Ebben az esetben a posztoló maga írja, hogy kedves(nek tűnő) orvos fogad. Tehát nem volt elég kedvesnek lenni, mert a posztoló nem hitte el, hogy tényleg kedves. Látni vélte rajta, hogy szentestén inkább lenne otthon a családjával. Nem tudom, hogy mit lehetett volna még tenni? Ötlet?

vanier (törölt) 2012.07.01. 19:28:17

Posztoló kipróbálhatná a Franciaországi ügyeletet...36 kb óra várakozás után nézik meg és nézik hülyének miért zavarkodik ilyen semmiségért. Jah ezért még 30 eurót is fizetne.

vanier (törölt) 2012.07.01. 19:30:28

@El Visco Stello: Térdre esni hálát rebegni amiért felkereste a rendelést. Wellnes kupont ajándékozni:D. Van akiknek semmi sem elég jó.

Aliem 2012.07.01. 19:32:50

@megvalaszolok:
Parancsolj!
Tavaly karácsonykor megint ügyelnem kellett, most a 3ad állásomba jutott rám a sor de hát muszáj minimum 3 helyen dolgoznom hiszen a kezdőorvos fizetésemből az albérletem meg a rezsimet tudom csak kifizetni, kajára már nem telik. Épp köszöntenénk egymást a nővérrel amikor csöngetnek. Fiatal srác lép be az ajtón, mondja hogy azért jött hogy antibiotikumot írjak fel neki. Szívesen oda nyujtanám neki a gyógyszerkönyvet, hogy parancsoljon vállaszon, ezekkel tudok szolgálni, de hát a francnak hiányzik hogy panaszkodjon, így nyelek egy nagyot és megkérdezem hogy milyen panaszai vannak. Mondja hogy fáj nagyon a torka nehezen tud nyelni. Megvizsgálom, megnézem a torkát, kérdezem hogy köhög e mondja hogy nem. A torka piros, mandulái duzzadtak de tüszőket nem látok, így garat és mandula gyulladást állapítok meg. Ha a tüdejére húzodott volna akkor biztos köhögne. Mondja hogy 38C láza is van. Oké, tekintettel arra hogy a mandulagyuladás 60-70%ban vírusos eredetű így felírok neki egy kis lázcsillapítót (bár elküldhetném hogy vegyen rubophent a gyógyszertárban amivel sokkal jobban járna mint az algopyrinnel, de hát akkor még elégedetlenebb lesz). Kérdezi hogy antibiotikumot akor nem írok fel? Mondom hogy hát a szakma szabályai szerint stb. de látom rajta hogy ez nem hatja meg. Vissza rendelem kontrollra a háziorvoshoz, majd elégedetlenül távozik. Magamba arra gondolok hogy szegény ember, biztos rossz a családjával a viszonya, vagy nincs is neki hiszen a legjobb gyógymód egy kis forraltbor meg családi kényesztetés a torokfájásra, főleg karácsonykor. Na nem baj, legalább a tavaly befizetett TBjének kb a felét "levásárolhatja" hiszen majd megy még a háziorvos és így tovább amíg meg nem kapja az antibiotikumot amire szerinte szüksége van, természetesen támogatott áron.

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 19:36:42

@El Visco Stello:

Ez most már az én részemről nem a jelenlegi posztra reakció.

Általános, kellő gatyatelítettséggel az új TEK-re való tekintettel.
A laikus proletárt nagyon is érinti, negatívan és igazságtalanul.

Pont azért, mert nem találkoztam ezzel a mentalitással, nem vagyok érzékeny fáradt doktorra, lassuló szürke állományra,csukódó pillákra.
Találkoztunk gyakran, bőven belefért a kimaradt pelus. Különben is ennyit még tudok.

Most is a kommunikáció hiánya a poszt témája. Utólag értelmezi a történteket és teszi hozzá, hogy akkor és ott mit gondolt.
Ha elmondják neki, hogy lehet, hogy másnap a mandulája már gennyes lesz, ma akkor is csak fájdalomcsillapítót kap, mert.... és egy értelmes megérthető magyarázat, bármit is tud és tapasztalt addig a beteg.
Ennyi az ötlet.
Nem akarlak felbosszantani, Morczot még az elején sikerült evvel a gumicsonttal, hogy hülye beteg érteni akarja mi a fene folyik körülette, benne, vele... :-)

megvalaszolok 2012.07.01. 19:47:17

@Aliem: Ez most tényleg megtörtént Veled, vagy a posztra szerettél volna utalni?

Dr.laikus PhD 2012.07.01. 19:47:29

@vanier:

Na de komolyan!
Éves 30 euró felső határig vezették be a praxisfinanszírozást.

Praxishozfordulásonként egy euró praxisdíjat vezettek be évi 30 euró max. határig. Az alapbiztosításban (CMU) részesülők, gyermekek, fiatalok, terhesek és a sürgős ambuláns kórházi betegek mentesek a fizetés alól, ugyanakkor a napi kórházi díjátalányt a jelenlegi 13 euróról 2007-ig fokozatosan 16-ra emelik.

A francia egészségügyi reform másik tengelyét az egész rendszer irányításának átszervezése képezi.

· Egy pénztári szövetséget hoznak létre, amely munkavállalók, gazdálkodók és önállóak eddig lazán összekapcsolt pénztáraiból áll. Ez az államtól olyan jogosítványokat vesz át, mint térítések és önrészesedések megállapítása.

· Egy központi egészségügyi hatóságot alapítanak, amelyet az állam szakértőkkel tölt be. Ennek egyebek között orvosilag megalapozott irányelveket kell kidolgoznia a gyógyszerrendelésre.

„Szociálliberális” egészségügyi reform Franciaországban

"A kiegészítő biztosítók (a kereskedelmiek is) társulhatnak a szolgáltatókkal kötött szerződésekhez és ezáltal harmonizálni tudják az alap- és kiegészítő rendszer közötti eddig alig koordinált költségszabályozást a nem fekvőbeteg területen (például hogy milyen költségeket térítenek)."

Mondjuk az a helyes, ha az ember megél a jövedelméből és nincs fogalma a nagy rendszerek működéséről.
Elég, ha tudja a kötelességét.

Aliem 2012.07.01. 19:58:09

@megvalaszolok:
Pont így pont ez nem, de nagyon hasonló eset már sokszor (típusos dolog az azért jöttem hogy antibiotikumot írjon fel). Az elmúlt 4 karácsonyból 3x ügyeltem és tényleg az albérlet+rezsire futotta a fizetésemből amíg külföldre nem költöztem.

megvalaszolok 2012.07.01. 20:07:56

@Aliem: Értem. Nos ezért írtam, hogy jó lenne egy blog a kedves Páciensekről is. Mert így elég egyoldalú. Nem mintha nem bíznék meg a posztok szerzőiben, de messziről jött ember, azt mond amit akar ugyebár...

fagzal 2012.07.01. 20:23:56

OFF: Azt bírom, hogy a papírra mindig rá van írva, hogy a beteget erről meg arról tájékoztattuk, ilyen meg olyan tanácsokkal ellátuk - mikor az orvos mondott két mondatot.

-hattori- 2012.07.01. 20:36:13

@fagzal: a folyosóra meg ki van írva, hogy a beteg kötelezettsége, hogy mindenről tájékoztassa orvosát, és fogadja meg a tanácsát.

Lady.Bird 2012.07.01. 20:37:27

(csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy jó dolog a tüneti kezelés, de a valódi bakteriális mandulagyulladásnak, ha nem kezelik antibiotikummal, később olyan kellemes következményei lehetnek, mint ízületi gyulladás, szívbelhártyagyulladás, vesegyulladás, idegrendszeri zavar (vitustánc) - mindig ideges leszek, amikor a szülők büszkén mesélik, hogy soha nem adnak antibiotikumot a gyereküknek...)

rohadjmegARCgeci 2012.07.01. 21:00:12

Ez tényleg egy hülye beteg volt.Én a doki helyében egy wc pumpával vizsgáltam volna meg a torkát!

lioliom 2012.07.01. 21:33:37

@Lady.Bird: Gondolom ezen ellenvetésedet csak halkan merted leírni ennyi okos orvosnak látszó,magát annak valló ember előtt.Én csak azt nem értem,ha ennyi lelkiismeretes,nagy tudású orvos van,mint ezen a blogon akkor minek is ez?Itt annyi az okos,aki jól lehurrogja a másikat,hogy Én csak akkor nézek be ide,ha úgy érzem leesett a vérnyomim.

megvalaszolok 2012.07.01. 21:35:18

@lioliom: Én is csak akkor írok, ha alacsony a vérnyomásom. Meg amikor nevetni támad kedvem. Adnak rá alkalmat bőven.

megvalaszolok 2012.07.01. 21:37:31

@lioliom: Mellesleg, hogy lehet halkan írni? Nagyon kíváncsi vagyok.

snapsz 2012.07.01. 21:37:31

Szegény orvosok....milyen keveset keresnek...szegényeknek a borítékos pénz után még jó hogy egy árva forintot sem kell leadózniuk. Majd sajnálom mindet ha lesz rá időm. De addig is, aki nyávog a kevés orvosi fizó miatt...nos az tanuljon virágkötést vagy menjen el rendőrnek... XD

snapsz 2012.07.01. 21:39:25

Am...kíváncsi lennék arra, ha a nyamvadt új verdájukat elvinnék a szervizbe mert fura hangot hallanak és kirakják őket onnan mert vége a melónak 2 perc múlva...nos azt az arcot szívesen fotóznám. :D

megvalaszolok 2012.07.01. 21:41:05

@snapsz: Nos párszor már megtörtént. Portán is, hivatalban és boltban is. Boltoknál ritka kivétel, aki nem néz ki onnan záróra körül. Bezzeg, amíg még otthon dolgoztam 2-3 órával is túlhúztuk a rendelési időt. Áldom az eszem, hogy eljöttem.

snapsz 2012.07.01. 21:47:01

@megvalaszolok: Ó igen...de jó is lenne, ha a betegség bejelentené előre, hogy du 4ó előtt 10perccel érkezik élesen és fájón, mekkora pech hogy pont egybe esik a rendelési idő végével...Persze a boltba el lehet menni igazából bármikor...ki lehet szaladni vagy kiküldeni valakit, hogy vegye már meg azt amire mindenképp szükségünk van. Undi betegség, tiszta tesznye, hogy váratlanul érkezik...fejj. Tessen olyan udvarias baci-vírus törzseket kitalálni akik előre le levelezik az emberrel, hogy mikor érkeznek és hogyan. Nem kötelező orvosnak lenni, de ha már valaki ezt a kurv* szakmát választotta, akkor legyen megértéssel a betegek felé is, vagy ha nem megy hát akkor kurv*r* nem orvosnak való. Ez van.

snapsz 2012.07.01. 21:48:31

Ja és persze bocs azért is, mert nem olvasunk el orvosi kézikönyvet az előtt, hogy betennénk a szemét lábunkat a rendelőbe nyamvadt kis problémáinkkal.

megvalaszolok 2012.07.01. 21:49:32

@snapsz: Hát gratulálok az írásodhoz:) Értelmi szintedet hűen tükrözi:) 4 óra után mellesleg ott az ügyelet, hajrá.

snapsz 2012.07.01. 21:49:58

Az hogy meg a kezdő orvosok HIVATALOSAN mennyit keresnek NEM A BETEG HIBÁJA!

snapsz 2012.07.01. 21:50:52

@megvalaszolok: Látom olvasni nem igazán tudsz :D Ilyen orvosokra meg igazából nincs is szüksége itt senkinek. :D

snapsz 2012.07.01. 21:51:59

@megvalaszolok: Látom olvasni nem igazán tudsz. :D Ilyen orvosokra nincs is itt szükség. :))

megvalaszolok 2012.07.01. 21:53:42

@snapsz: A kommented utolsó pár sorára utaltam:)

snapsz 2012.07.01. 21:55:10

@megvalaszolok: A lényeg, hogy te ebből is mindent tudsz. Akárcsak - gondolom - egy sima lázból is levezetsz mindent. :)))

megvalaszolok 2012.07.01. 21:55:56

@snapsz: Nem, nem vezetek le egy lázból mindent. Kutató-orvos vagyok. Nem klinikus.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 21:57:28

@snapsz: el lehet kezdeni mert a jelenlegi ütemben 5 év múlva 10 ezer orvossal kevesebb lesz és akkor már csak megyeközpontokban lesz ügyelet, ha lesz

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 21:59:25

@snapsz: dehogynem, a betegek választottak szavazatukkal maguknak egészségpolitikát, a betegek 70%-a nem fizet biztosítást, a betegek veszik igénybe a világon 2. legmagasabb orvos-beteg találkozási számot, a magyar beteg minden vágya a leszázalékolás és sorolhatnám

snapsz 2012.07.01. 21:59:38

@megvalaszolok: Ó hát így máris más a gyermek farfekvése. :D Akkor most te az vagy aki szenvedteti a betegeket és kísérletezik rajtuk mindenféle tibitabival? Vagy csak simán állatokat használsz? Vagy nem is látsz igazi beteget?

megvalaszolok 2012.07.01. 22:00:55

@snapsz: Hűű. Van ám itt sötétség:)

snapsz 2012.07.01. 22:02:24

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Úristen..az orvosok nem szavaznak?!? :D Aki meg fizet egészségbiztosítást az meg dögöljön meg. Kössz. :) Én spec. nagyon nem szeretném ha leszázalékolnának se most se később. Sztem kicsit túl sok benned az utálat a betegek iránt..nem? Nem te vagy az aki állandóan undi arccal rohangál a folyosón úgy, hogy ember még szólni se mer hozzád, nem hogy panaszait sorolja...??

megvalaszolok 2012.07.01. 22:03:11

@snapsz: Mellesleg láttam már elég igazi beteget. Most is látok elég sokat.

snapsz 2012.07.01. 22:03:35

@megvalaszolok: Mert nem orvosnak tanultam? De össze tudsz szerelni egy autót? És még te merészelsz másra jelzőt használni?? :D grat. Sztem add vissza a diplomád. :D Feltéve hogy eredeti és nem smittelés. :D

megvalaszolok 2012.07.01. 22:03:49

@snapsz: Nem hiszem, hogy találkoznál vele a folyosón:)

megvalaszolok 2012.07.01. 22:04:38

@snapsz: Olvasd el újra miket írtál. Rá fogsz jönni miért írtam. Ha nem megy csináld újra és újra.:)

snapsz 2012.07.01. 22:06:59

@megvalaszolok: Javaslom ugyanezt Neked is. :D

snapsz 2012.07.01. 22:07:59

jah...elfelejtettem bemutatkozni: Én szoktam lenni a beteg - dolgozó, adózó ember - akiből többek között TE is élsz. :)

megvalaszolok 2012.07.01. 22:08:54

@snapsz: Hát belőled biztos nem élek:) Mit is dolgozol?
Mellesleg tudod, az orvosok is adóznak dolgoznak, akikből te élsz:)

Irkutszk 2012.07.01. 22:09:57

Fejezzük be a trolletetést, ez már tényleg nevetséges személyeskedés.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 22:11:53

@snapsz: az orvosok is szavaznak de ők 40 ezren vannak, a betegek meg 10 millióan. aki fizet egészségbiztosítást az pláne ne dögöljön vagy inkább haljon meg. lehet te nem de pár százezren mégiscsak. bennem semmi utálat nincs a betegeim iránt.nem, nem én vagyok, nem rohangálok mert az méltatlan egy orvoshoz, nem undi az arcom mert én magyarul beszélek és ez a szó ugye a nyelv elsekélyesedéséből fakad ezáltal nem használom és csak sejtem az értelmét. hozzám bárki szólhat, szívesen segítek ha tudok.

snapsz 2012.07.01. 22:13:13

@megvalaszolok: Már megbocs..de belőled nem igen. Az állami szférában dolgozók élnek belőlünk. Nem fordítva. :) ..jah egyébként bocs, hogy akikre Én szavaztam pont nem kaptak 2/3-ot, és bocs amiért lázasan - betegen segítség reményében levonszolom a testecském a rendelőbe...és bocs, hogy nem olvasok orvosi könyveket és bocs, hogy pluszba még fizetek is egy esetlegesen normális emberi hangnemben történő vizsgálatért.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 22:13:23

@snapsz: ő garantáltan nem belőled él, hanem a költségvetésből amibe az ő általa meggyógyított betegek hozzájárulása is befolyik, tehát azt is mondhatná, hogy miatta lesz neked nyugdíjad

megvalaszolok 2012.07.01. 22:14:16

@snapsz: Ja mert te a termelő szférában dolgozol. Értem:)
Mellesleg nem tudom miért velem van bajod. Nem én vizsgáltalak meg:)

Bélám 2012.07.01. 22:16:40

@El Visco Stello: Egyetértek! Amúgy meg az antibiotikum helyett inkább javaslok természetesebb gyógymódokat.

snapsz 2012.07.01. 22:22:06

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Nyugdíj? Az jelenleg illúzió...évtizedek múlva emléke sem marad, nemhogy Nekem abból bármit is fizessenek.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.01. 22:26:15

@snapsz: én is komolyan gondolkozom, hogy pár éven belül beszállok egy magánnyugdíjbiztosításba

szőrdoki 2012.07.01. 22:38:02

Én egészen mást érzek ki ebből a cikkből!

…Ma akadtam rátok, gondoltam megosztom én is a sztorimat. Nem most, 2 éve történt az eset…Azóta is éjszakánként felébredek, hogy milyen gyalázatos dolog történt velem.

Úgy gondolom, hogy lassan a páciensek is megértik, hogy mi folyik itthon és nem irkálnak be minden nyavalyájukkal.
Hogyan lehet a médiában fenntartani az un. orvos ellenességet? Végy egy hangzatos címet: … jobban jártam volna, ha állatorvoshoz megyek… Csak ránéztem az indexen és azt gondoltam, hogy egy nagy orvosi műhibának lehetek a tanúja. Haláleset, orvosi felelőtlenség, a megalázott, kiszolgáltatott beteg, életveszély, stb. Aztán mi van a cikkben? Semmi. Túró. Egy gyakorló orvos naponta több ilyen esettel találkozik.

Üldözd el az orvosokat, zárd be a kórházakat, emeld az égbe a gyógyszerárat, vedd le a támogatást, keress bűnbakot (volt olyan cikk is, hogy a „magyar orvosok ivási szokásai”- kinek van ivási szokása?). A lakosság lassan rájön, hogy mi van és kussol.

pirimogyoró 2012.07.01. 22:45:18

Kritikán aluli, ami itt folyik. Ti, állítólagos orvosok a földbe akarjátok döngölni azokat a kommentelőket, akik bármilyen más véleménnyel állnak elő, mint a tiétek.
Miféle orvos az, amelyik képtelen normális hangnemet megütni? Még írásban sem megy? Gratulálok.

John Doe3 2012.07.01. 23:22:21

@Bélám: az ecsetpenész nem elég természetes (nem is szólva pl. a Streptomyces kanamicetycusról) ?

trekk 2012.07.01. 23:23:13

Mo-n nem kotelezo szavazni,(vannak orszagok, ahol igen)es ugye egyre kevesebben mennek el, tehat hol az a 10 millió? az ember sokszor gondolja, hogy nem ad halapenzt, de elesben mar nem mindig tudja ezt tartani. az egesz egeszsegugy beteg, annak megjavitasahoz/gyogyitasahoz kinek kene a halapenzt adni?

Aliem 2012.07.01. 23:39:57

@snapsz:
szerencsétlen...
Ne aggódj, biztos vagyok benne hogy már nem sokáig kell az orvosokat elvislened MO-n. Hálisten egyre többen érezzük méltatlanak hogy otthon dolgozzunk és nem csak az alacsony fizetések miatt hanem a hozzád hasonló betegek miatt is. Amúgy meg az orvosok elüldözésével csak a betegek (köztük te is) járnak rosszul. Szóval csak fröcsögj tovább nyugodtan, remélem sikerül minnél több kollégát meggyőznöd arról hogy külfödre menjen!

doktornyócker 2012.07.01. 23:54:33

amikor jelentkeztek az orvosi egyetemre, itt, Magyarországon, nem vagytok tisztában az orvosi fizetésekkel ? Vagy már a külföldi munkavállalásra lebeg a szemetek előtt? menjetek csak , de előtte azért legalább a vércukormérőt tanulmányozzátok, a HI nem hibát jelent.:-)) Viccen kivül, nagyon sok a semmihez nem értő, a szakmai alázatot hirből sem ismerő fiatal orvos..türelmetlenek, kelletlenek, ingerültek a betegekhez...jó lenne már tudomásul venni, hogy ez is egy szolgáltatás...ezt igy külföldön nem fogjátok tuni csinálni..!!!

2012.07.02. 00:04:46

Hogy valami jót is mondjak, arra ébredtem, hogy 36,5 . Bár az arcom még püffedt,de a láz helyre tette a vírust. Így kettő nap után,megváltás az állandó láz után...

Measurer 2012.07.02. 00:51:19

Ezért lett volna jó a vizitdíj.Azzal a különbséggel, hogy 1000Ft-ra fel kellett volna emelni.Ez betegtársaim találékonyságát megnövelte volna. Rokonoknak, kollégámnak a leírthoz hasonló esetben emberbarátilag(ingyen) adok szopogatós Strepsilt. Tüneti kezelésre mindenképpen jó egy darabig.

rikitiki 2012.07.02. 01:13:19

Trollokat tényleg nem kell etetni, főként hogy visszajáró jó kövérre hízott trollok ezek.

Ezen a külföldön legfeljebb ágytálat mosogathatnak a magyar orvosok toposzon mindig jót derülök. Évente ezer orvos megy el, és nem nagyon jön vissza. Így lesz orvoshiány ugyebár.
De további kellemes és rugalmas elszakadást kívánok a valóságtól :)

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.07.02. 05:37:02

Nem hiába tiltott Hippokratész óta a halálpénz...

Sajnos az orvosoknak a fejősteheneket érdekévé teszi betegen tartani, vagy éppen még betegebbé tenni, a gyógyszerészekkel pedig ha érintkezésbe kerülnek, még akár járványok, fertőzések, mérgezések, élősködők terjesztésében is érdekelté vállnak...

Érdekes dolog, hogy a Hippokratészi eskü kimondja, hogy ingyen művelik és ingyen tanítják, mégsincsennek kizárva az orvosok közül, vagy megvonva a doktorijuk azoknak az orvosoknak, akik több tízezer forintért árulják a saját könyveiket... ami az orvos társadalomban a legsúlyosabb bűncselekmény lenne a gyilkosság után...

Jobb egy nagyon buta orvos, aki önzetlenül gyógyít, mint Maris néni a gyógyfüveivel a faluszélén álló tanyában, mint egy Porséval járó pénzért betegen tartó sztárdoktor...

Miközben a statisztikák elárulják, hogy egyáltalán semmiféle gyógyítás nem zajlik Magyarországon, egyre nagyobb pénzeket követelnek, és az sem érdekli őket, hogy gyermekek halnak meg tömegével az alultápláltságtól...

És sorolhatnám... véget nem érően a szidalmaikat...

Ugyandehogy (törölt) 2012.07.02. 06:42:35

megint lehet algopyrint recept nélkül kapni? vagy rosszul tudok valamit?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.02. 07:10:47

@Con Storm: már hogyan lenne tiltott a hálapénz Hippokratész óta? mióta is van kötelező egészségügyi biztosítás? a II világháború óta? azelőtt csak hálapénz volt, vagy meg lehetett halni. na gondold át akkor még egyszer.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 07:27:01

@Babette_:

Nem lehet kapni. Ha valamelyik orvos írta, akkor ő már külföldön van és lemaradt egy brosúráról. ;-)

2012.07.02. 07:32:27

@Con Storm: Hat ez eleg osszefuggestelen volt. De legalabb alapja sincs.
Kellene valami osszehasonlitas, mondjuk kulfoldrol, aztan okosabb lennel.
En Angliaban elek, csaladostul.
A rendszer: ha baj van, mento.
ha nem kell mento, orvos. Ott kapsz idopontot, ha szerencsed van, meg aznapra
Van biztositasod: elso korben a nover (!) megvizsgal, gyogyszerez
ha tuneteid tovabbra is fennallnak, orvos is lat
ha nincs biztositas, alapellatas (paracetamol)
A tobbiert teljes aron fizetsz.
Nyaron megyunk haza, visszaallitjuk a TB szerzodesunket.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 07:33:36

@Con Storm:

Nem vagy beteg az látszik csak nyaktól felfelé.

Azért gondolom csak, mert ha beteg lennél felismernéd a saját érdeked.

Márpedig az az orvos érdeke is.
Minél inkább becsülöd őt, annál egészségesebb lehetsz tenmagad.

Ha ez nem megy át a koponyacsonton akkor egy kis ócska troll vagy aki nem elég hülyeségeket ír, de olyat is ami nem igaz.
Sőt kevered a szezont a fazonnal, de azért ez sem baj.
Csak beteg ne légy, de a betegek nevében maradj csöndben ha kérhetlek.

Ja még egy. Munkában, vagy még előtte olvasd el az orvosi eskü szövegét és utána beszélj róla. Vagy inkább mégse!

bigyibogyo 2012.07.02. 08:12:09

@megvalaszolok: pedig ki lehet. Egyszerűen. Csak nézd meg a rendőrségnél is mivel jár a csúszópénz. Ha az orvoshoz menne ellenőrzés napi 2* sunyi módszerekkel. Esetleg még beugratós páciensek is. És járna érte durva pénz ill letöltendő büntetés, hidd el hiába akarná valaki a zsebébe rakni a borítékot.
Szal, meg lehetne szüntetni, csak akarni kellene

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 08:21:06

@bigyibogyo:

Elfogadható a hálapénz, nincs miről beszélni.

Pannon Puma 2012.07.02. 08:45:28

Nem vitted a borítékot, ilyen egyszerű, nincs ezen mit túlragozni. Én sem viszem, én is mindig ilyen ellátást kapok. Rettegek, ha véletlenül ügyeletre kell mennem. Ha nem sürgős, mindig maszekba járok. Mondjuk ott is kb. 0,5 % a szakmailag tényleg felkészült, empatikus orvos. Ja, és lehet óbégatni a fizetés miatt. Én 3 diplomával tanárként 4 helyen dolgozom, hogy 4 órára legalább be legyek jelentve, egész nap úton vagyok a helyszínek között mint a kengyelfutó gyalogkakukk, aztán mégis össze tudom kapni magam szakmailag és emberileg is, amikor dolgozom, akármilyen sz.r kedvem is van vagy akárhogy is fáj a fejem. Ez igényesség kérdése. Szakmai és emberi igényesség. Ezekből ebbe az országba egyre kevesebb jut.

karcsibácsi 2012.07.02. 08:53:49

@Lady.Bird:
Fenti szövődmények csak bizonyos tipusú streptococcus pyogenes fertőzés után alakulhatnak ki. Az nem kérdés, hogy tüszős mandulagyulladásra kell adni antibiotikumot. Mindenki ezt írta. Mint ahogy az is evidenica, hogy amíg nincsen tüsző, nem kell, sőt nem szabad adni, hiába tépi a száját az "én jobban tudom és fizetem a téébééét" féle okoskodó!

karcsibácsi 2012.07.02. 08:58:04

@snapsz: tőled eddig az egyetlen épeszű megnyilvánulás a nick választása volt. El is fogyasztalak éhgyomorra.

fourgee 2012.07.02. 09:15:48

@El Visco Stello: ""biztos ment volna haza karácsonyozni a családhoz"
- ...a szemétládája!!!"

Már nem azért, de nem egyszer dolgoztam Karácsonykor. Mivel a MUNKÁMAT VÉGEZTEM és azért fizettek, ezért soha senki nem látta rajtam (csak a kollégáim a pihenőszobában) hogy mennék haza.

Gondolom nem azért lett belőle orvos mert 8 általánossal csak erre a munkára vették fel, hanem erre készült évekig, tehát azt is tudhatta hogy majd a munkája során mire számíthat.

trekk 2012.07.02. 09:19:01

algopyrin fele gyogyszer Nyugat-Európaban mar sok helyen nincs forgalomban, a hatoanyaga miatt, semmilyen fajdalom-,lazcsillapito tablettat nem kene csak ugy bekapkodni
Magyarorszagon nagyon jo orvosok voltak, de a moral romlik, az odafigyeles romlik, sok minden romlik es keves dolog javul, keves az iskolat letrehozo nagy tiszeteletnek orvendo orvosprofesszor

El Visco Stello (törölt) 2012.07.02. 09:39:46

@fourgee: Hol látod az ellentmondást? A posztbéli orvoson sem látszott. Sőt kedves(nek tűnő) volt. Csak a posztoló feltételezi ugyanazzal a rosszindulattal, amivel az egész poszt íródott.
Elmondom hogy volt: egy ember indokolatlanul igénybe veszi a sürgősségi ellátást, de nem kidobják, hanem azonnal szívélyesen fogadják, megvizsgálják, tüneteire gyógyszert írnak - bár nem írja, de nyilván terápiát javallanak - és visszarendelik. Neki ez nem volt elég, mert ő azt akarta, hogy az orvos - egy még nem kialakult típusos tünetre - határozott antibiotikumos kezelést írjon. Azért, mert ő márt tudja, hogy kábé így szokott kezdődni a mandulagyuszi. Ezt egy orvos egyszerűen NEM teheti meg.

fourgee 2012.07.02. 10:29:28

@El Visco Stello: Azt mi nem tudhatjuk hogy látszott-e rajta vagy sem. Azt viszont tudom hogy kb. 3x voltam éjszakai ügyeleten és mindháromszor elég bunkón viselkedtek velem, pedig én nem voltam türelmetlen, meg nem is követeltem semmit, egyszerűen csak bementem elmondani a tüneteimet, amiket már nem tudtam volna elviselni másnap reggelig (autóval vittek be, gyalog vagy éjszakai tömegközlekedéssel nem tudtam volna bemenni).
Azt értem én hogy szar fizetésért dolgoznak, nagy rajtuk a felelősség és nem akarnak éjszaka dolgozni, na de hány másik szakma és hány ilyen ember van még a világon?
Azért megnézném egy orvos arcát ha beül egy étterembe és szólnak neki hogy jobban jár ha a séfnek is ad zsebbe pénzt, de nem utólag, hanem előre, hogy biztosan finom legyen a kajája... :))

marand22 2012.07.02. 11:25:58

1. Láz, torokfájás, fájdalmas nyelés, ha nincsen tüsző a mandulán jellemzően vírusfertőzés, amire nem kell antibiotikum.
2. Tüszős mandulagyulladást jellemzően gennykeltő streptococcus okozza, melyre penicillint kell adni (régi jó Maripen a legjobb) 7-10 napra. Nem szükséges semmilyen leoltás vagy tenyésztés a szakma szabályai szerint kizárólag atípusos esetekben (pl. immunkárosodott betegnél, Plaut Vincent angina gyanújanál).
3. Ún. poststreptococcalis betegség (ilyen a rheumás láz, de ilyen a glumerulonephritis is) ma már nem fordul elő.
4. A kolléga ügyeleti eljárása szakmailag helyes volt, semmi kifogásolhatót nem látok benne. Antibiotikumot, de bármilyen gyógyszert nem a beteg rendel.
5. Ma a legnagyobb gond nem az, hogy kap-e idejében antibiotikumot a beteg ilyen esetekben, hanem a sok felesleges antibiotikum használat következtében szaporodnak az ún. polirezisztens kórokozók (MRSA, VRSA, ESBL Klebsiella és E. coli, MDR Mycobacterium), amelyek egyre több, jellemzően kórházban kezelt beteg halálát okozzák. A rezisztencia növekedése és az antibiotikumok növekvő használata valamint az alacsony diagnosztikai gyakoriság (értsd kevés tenyésztés) között bizonyított összefüggés van.
@Con Storm: idézet az esküből "... adassék meg nekem, hogy örömömet lelhessem életemben és hivatásomban, mindig elismerésben részesüljek minden ember részéről..."
A statisztikákról pedig csak annyit, hogy a legutóbbi WCC-n (kardiológiai világkongresszus) csodájára jártak a magyarországi infarktus halálozási statisztikáknak.
Végül néhány gondolat arról, mit kellene tegyünk munkaidőnk lejárta után:
1. Minden más európai országban ügyelet után hazaküldik az orvost (kollégám Németországban dolgozik, amennyiben 1 órával munkaideje lejárta után még bent van, a biztonsági őrök keresik meg, és vezetik ki !!!).
2. A felelősségbiztosítás csak a hivatalos munkaidőre szól, munkaidőn kívül fizetheted saját zsebből a kártérítést.

marand22 2012.07.02. 11:35:31

@trekk:
Szerintem ezt kár feszegetni, egyik kutya, másik eb, az amidazophen agranulocytosist (kb. 1/1000000/év gyakorisággal a fehérvérsejtszám nagyfokú lecsökkenését és következményes fokozott fertőzéshajlamot jelent), a paracetamol heveny májelégtelenséget, az aszpirin Reye syndromát (csontvelőkárosodás), a nem szteroid gyulladáscsökkentők (pl. ibuprofen) meg heveny veseelégtelenséget okozhat.
Az angolszász országoknak amidazophen/metimazol fóbiája van. Néhány éve szó volt arról, hogy az USA-ban újra forgalmazni kezdik, de egy mexikóinál kialakult agranulocytosist követő médiahisztéria levette a napirendről a kérdést.

pirimogyoró 2012.07.02. 11:35:58

@vérplüss: De jó, hogy mindezt nem teheted meg :)
A szado-mazot nem a rendelőben játszák.

qbr 2012.07.02. 11:43:58

Egy kis kvízkérdés (orvosok és a gyógyszerész diszkvalifikálva :)

Azt tudjátok-e, hogy az antibiotikum-terápia idejére (és azt követően) egyébként ajánlott probiotikumokat miért nem szabad egyszerre szedni az antibiotikummal, tehát mi az oka annak, hogy csökkenthetik a probiotikumok az antibiotikumok hatásosságát?

qbr 2012.07.02. 11:45:11

@qbr: (kiegészítés: nem szabad egyszerre szedni = nem szabad egyszerre beszedni, csak legalább 2 órával azt követően)

2012.07.02. 11:54:16

@marand22: "1. Minden más európai országban ügyelet után hazaküldik az orvost (kollégám Németországban dolgozik, amennyiben 1 órával munkaideje lejárta után még bent van, a biztonsági őrök keresik meg, és vezetik ki !!!)."

Ahol én dolgoztam Spanyolországban, ott az egyik orvos esetében hivatalos megrovást kapott, mivel munkaidő után ellátott egy beteget.

***

És könyörgök, ne hasonlítsuk már az autószereléshez a gyógyítást. Egy autó komplexitásában nagyjából egy prokarióta egysejtű szintjén van, vagy méginkább alatta. Ráadásul a működése szellemi termék, nem a megismerés tárgya.

Valahányszor erről a párhuzamról olvasok, lassan eltakarja az arcomat egy kéz.

tecsóba sose többé 2012.07.02. 11:54:45

Na jöttem okoskodni :)
Nekem szerencsére sosem volt gondom a mandulámmal tavaly tavaszig. Péntek délután,kora este elkezdtem tüsszögni. Hát mikor máskor, amikor már nincs orvos... de ugye tüsszögéssel még nem megyünk dokihoz.
Este tízre már fájt minden izmom a sok tüsszentéstől, a fejem és elindult a zöld szörny az orromból. Éjfélre rettenetesen rázott a hideg, bedugult a fülem stb.. Neocitránom volt otthon oszt kész.
Szombat reggel felkeltem és nem tudtam nyelni. De legalább a tüsszögés elmúlt. Jött helyette fejfájás, izomfájdalom és láz. Gyerekkoromban sem voltam sosem lázas, így engem ez a 38 celsius a halálközeli élményekkel volt egyenlő.
Elmentem ügyeletre, ahol torokfertőtlenítőt javasoltak, sok folyadékot meg c-vitamint.
így is tettem, hazakullogtam. Még aznap éjjel hívta a párom a mentőket, mert felmentem 40 celsius fölé, a hűtőfürdő nem segített, elvesztettem az eszméletem és akadozott a levegővételem.
A kórházban lekapták a párom mind a tíz körméről, hogy miért nem a napközbeni gégészeti ügyeletre mentünk/ azt se tudtuk, hogy van/ és miért vártuk, hogy eddig felmenjen a lázam. szegény mondta, hogy este hatkor hívta az ügyeletet, hogy kerek 40 celsius a hőfokom, erre azt mondták adjon nekem Algopyrint és hűtsön le. Hiába mondta, hogy nem tudok nyelni, nem jött ki az ügyelet. Na erről ennyit.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2012.07.02. 12:21:14

Kommunikáció, mindkét részről.

Beteg elmondhatja, hogy neki ilyen szokott lenni, ebből általában ez és ez lesz. Orvos elmondhatja, hogy lehetséges, de valószínűbb emez és amaz. Pl. vírus, amire nincs antibiotikum, ugye. Aztán lehet kicsit alkudozni, hogy nagyon fáj, nincs-e mégis valami más is. Ennek eredményeképpen mindenki elégedetten távozhat.

Ehelyett mindkét fél meg van győződve, hogy a másik hülye. A beteg jobban tudja, mint az orvos, mekkora idióta. Az orvos direkt nem látja el rendesen a beteget, mert egy pénzéhes és/vagy gonosz, lusta stb. szemétláda.

Persze az orvos az, aki többet foglalkozik betegekkel, betegségekkel, és amúgy is neki ez a munkája, ezért nem lenne hátrány, ha ő lenne az okosabb fél, és ő járna élen a kommunikációban.

Irkutszk 2012.07.02. 16:02:20

@gatyamadzag: Örülök. További jobbulást.

cenzorilla 2012.07.02. 17:08:27

Com Storm nem tud válaszolni.

2012.07.02. 17:11:24

Korai volt az öröm.Most jöttem a haza a
Bajcsy Zsilinszky sürgősségi osztályáról.
Nagyon korrektek voltak,papírok beadása után 10 perccel az ágyon.Infúzió meg valamit kaptam,kivizsgálás után megegyeztek,hogy bakteriális,Hopp akkor mégsem vírus.Azt is mondták,hogy már régen antibiotikumot kellene kapjak, mondtam nem vitatkozom orvosokkal mert nem értek hozzá. Ennyit x.kerületi ügyeletes orvosról...Kérdezték is,hogy hol voltam mondtam,legyintettek.Az ugyan nyitva maradt,hogy arcom miért piros püffedt mondjuk a gégész azt mondta orbánc,meg magasak a gyulladásos értékeim.A főorvosnő meg azt,hogy nem az.A gégész mondta befektet,mondtam nem,akkor dupla augmentin vénába ,elenged augmentin 2x2 de ha tovább terjed menjek vissza és befekszem,ha nem terjed csütörtök kontroll. C'est la Vie....

karcsibácsi 2012.07.02. 17:29:27

@gatyamadzag:
A te örömöd korai.
Ha nem fogadtad el saját érdekedben a szakorvos javaslatát ("gégész mondta befektet, mondtam nem") akkor újfent bebizonyítottad, hogy hülye vagy. Gyógyícsd magad, ahogy tudod, vagy ha nagy a baj, @bigyibogyo: menny ügyvédhez, az majd meggyógyosit.

karcsibácsi 2012.07.02. 17:36:39

Bocs bigyóbogyinak ezt szánom:

"Ha az orvoshoz menne ellenőrzés napi 2* sunyi módszerekkel. "
Az nagyon jó lenne. Ha gyün a pógár, hogy dottore, nagyon fáj a hasam, akkó előszőr azon gondókozom, hogy neme sunyi módszerrel ellenőrizni akaró álbetegről van-e szó. Ha úgy gondolom,hogy dee, akkó ráteszem a kezem a hasára, oszt ha nem deszkakemény, rúgom ki a büdös francba.
Ja, hogyha nem sunyi módszerű álbeteg, hanem valódi? Hát az pech. Neki. Nekem az lenne pech, ha a zálbeteget felvenném, közpénzt utalványoznék ok nélkül(kórházi bentfekvés, röggöj, cété,labor,stb.)netán még a hálapízt is elfogadnám... júúj!
Szép új világ.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 17:53:11

@gatyamadzag:

Hallgass a részeges egészség ügyes karcsibácsira!

Érted haragszik, nem ellened!

karcsibácsi 2012.07.02. 17:54:14

@gatyamadzag:
Úgy fest a dolog, hogy én bizonyítottam be magamról, hogy hülye vagyok. Valahogy azt gondoltam, hogy Te írtad a posztot. Hiába, a nagy meleg, meg a pálinka...
Nota bene, okosabb lett volna elfogadni a kórházi felvételt, ti. vénásan az augmentin sokszor magasabb vérkoncentrációt ér el, mint tabletta formájában.
Ha nagyon agresszív a betolakodó,nem mindegy, hogy 8 mm-es revolverrel lövünk rá, vagy Kalasnyikovval.
Ezzel együtt, mielőbbi gyógyulást, és ha mégsem javulnál megfelelően, sipirc a kórházba!

karcsibácsi 2012.07.02. 18:02:06

@Dr.laikus PhD:

Így igaz. Okosabb lett volna bent maradni, de nem rontok neki, ha nem gondolom azt, hogy ő a posztíró. Utólag összeállt a kép, de először azt gondoltam, hogy a "korai volt az öröm" kitételt a sok hülye orvosra értette, akik az antibiotikumot kezdetben (az állatorvosi páciensnél) nem tartotta szükségesnek.
A Te 17.53.11-es hozzászólásodat is csak azután láttam meg, hogy elküldtem az enyémet. Szelaví.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 18:06:06

@karcsibácsi:

Meleg van.
Azért gégészetre befektetni orbánc gyanúval?

Gyálin asszem nincs is bőrgyógyászat csak az Istvánban.
Szegényt nem irigylem, pocsék ez ebben a melegben.

2012.07.02. 18:14:57

@Dr.laikus PhD: hú ez nagyon csúnya volt, nagyon remélem,hogy nem lesz ilyen, a doki
nem is augmentint írt fel hanem Forcid Solutab 875/125 mg cuccot 2x2. Nem tudom milyen gyógyszer.
Azt meg nem lehet tudni,hogy orbánc e a jelenség.Igen, a bőrgyógyászatot megejtem.
Nagyon remélem,hogy nem az.

2012.07.02. 18:19:18

@karcsibácsi: nem történt semmi.
Persze,igaza van,hogy bent kellett volna maradni,de ez a legrosszabbkor jött,
rengeteg rohanás lesz most,tudom,tudom csak egészség legyen meg térerő,ha esetleg
rosszabb lesz visszamegyek.Nem vagyok a magam ellensége.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 18:19:30

@gatyamadzag:

Hallgass karcsibácsira, nem jársz rosszul!

megvalaszolok 2012.07.02. 18:31:53

@gatyamadzag: Ugyan az a kettő. Csak Te nagyobb dózist kapsz. Az Augmentin max 625mg-os, ha jól tudom.

gatyamadzag (törölt) 2012.07.02. 18:38:16

@megvalaszolok: Köszi.

Irkutszk 2012.07.02. 18:53:55

@megvalaszolok: Az Augmentin Duo-ban ugyanennyi hatóanyag van (ugyanígy klavulánsavval kombinálva), de ezt inni lehet, az meg egy tömpszli hosszúkás bogyó, amit le kell nyelni.

megvalaszolok 2012.07.02. 19:01:14

@Irkutszk: Úgy emlékeztem, hogy tabletta. 875 mg amoxicillint és 125 mg clavulánsavat tartalmaz.

megvalaszolok 2012.07.02. 19:02:52

@Irkutszk: Neked van igazad. Augmentinből is van ekkora.

megvalaszolok 2012.07.02. 19:05:10

@gatyamadzag: Akkor tényleg csak kényelmi szempontok vannak előtérben. :) Könnyebb meginni, mint egy akkora tablettát lenyelni:)

Irkutszk 2012.07.02. 19:07:16

@megvalaszolok: Emellett gyorsabb a felszívódása, hiszen a Solutab esetén a tabletta szétesési ideje =0.

megvalaszolok 2012.07.02. 19:09:18

@Irkutszk: Jó persze ebben igazad van. De gondolom ő főként a hatóanyagra volt kíváncsi, abban pedig nincs eltérés.

gatyamadzag (törölt) 2012.07.02. 19:13:22

El Visco Stello (törölt) 2012.07.02. 19:44:46

Nem ezzel kapcsolatban, de tényleg létezik övsömör arcon is? Hihetetlen!

Irkutszk 2012.07.02. 19:52:13

@El Visco Stello: Az orbánc és az övsömör nem ugyanaz. Mindkettőt fertőzés okozza, ennyiben hasonlítanak csak.

Az övsömört ugyanaz a vírus okozza, mint a bárányhimlőt, és a bárányhimlő után visszamaradhatnak vírusok (alvó vírusok) a gerincvelőben, és legyengült szervezetnél ezek felébredve okozhatnak övsömört. Mivel létezik érzőideg az arcon, így övsömör is létezik. A betegség minden egy csíkban, és mindig csak az egyik oldalon jelentkezik. Kezelése általában szisztémás antibiotikum, és helyi fertőtlenítő.

Az orbánc egy bakteriális fertőzés, és semmi köze az idegdúcokhoz vagy a bárányhimlőhöz :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.02. 19:56:36

@Irkutszk: nem acyclovirt akartál írni az övsömörben?

El Visco Stello (törölt) 2012.07.02. 19:57:33

@Irkutszk: Kösssssz. És hogy kezelik, ha időben elkapják? Mármint az övsömört.

Irkutszk 2012.07.02. 20:10:12

@csak néha benézek ha marhaságot látok: De, csak nem működik az agyam. Köszi.

@El Visco Stello: Bátyámnak pár éve volt övsömöre. Neki belsőleg anti_virális_ szer, mint ahogy adamantium kijavított (teljesen jogosan), és külsőleg 70%-os alkoholt lemosásra, és ung. antisepticumot írtak kenegetni. Meg mintha írtak volna neki valami antibaci krémet is, a felülfertőződés ellen, azt hiszem, Bactrobant. Illetve a krémek miatt lefedtük (a vállán volt), hogy fel tudjon öltözni.

Farkasokkal táncoló 2012.07.02. 20:11:53

@El Visco Stello:
Anyámnak a combján jött elő az övsömör, nagyobbik lányomnak a melle alatt szépen szabályosan, kisebbik lányomnak meg nekem az arcon, pontosabban a homlokunkon, a szemünk felett. Állandóan rettegtem, hogy megtámadja a szemet is.... hálistennek nem így alakult, hála a Zovirax (???) vagy Telviran (???) - mindegy - van egy olyan gyóccer az övsömörre, ami csökkenti a mellékhatásokat és felgyorsítja méghozzá jelentős mértékben a betegség lefolyását. Szomszéd Piri néni szintén a fején kapta el, de neki ráment a szemére is, bent feküdt a szemklinikán vele, hálistennek nem vakult meg, de nagyon izgultunk érte....

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.02. 20:17:18

@Dr.laikus PhD: nekem nem volt bárányhimlőm gyermekkoromban így amikor tehettem beoltattam magam ellene talán pont ezzel a vakcinával, így is elkaptam, mondjuk gyorsan túlestem rajta állítólag

Irkutszk 2012.07.02. 20:17:42

@Farkasokkal táncoló: Lehet, hogy Telvirant kenegettem rá, tényleg nem emlékszem, bocsi.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 20:22:48

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Gyerek is ezt kapta, bár neki már kialakult, de három nap, egy hét? alatt túl volt rajta és megúszta a nagyon kellemetlen viszketést.

Farkasokkal táncoló 2012.07.02. 20:28:10

@Irkutszk:
Ezek tabletták, lehet hogy van kenőcs is ilyen névvel és azt kenegetni kell de arra határozottan emlékszem, hogy ezeket tablettában kaptuk, és hat óránként kellett bevenni. Szegény anyám anno még nem kapta, nála 6 hétig tartott az övsömör, mi már kaptuk a lányaimmal, mert közben forgalomba került, és a "szabályos" lányomnál 1 hét alatt, míg a másik lányomnál meg nálam két hét alatt zajlott le az egész.

Nagyon egy utálatos betegség, az, hogy viszket, meg szúr, meg fáj az egy dolog, de ugyanakkor olyan idegessé is teszi az embert, hogy részemről legszivesebben megmártottam volna valakiben egy kést, szabályosan gyilkos hangulatom volt míg tartott...

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 20:28:22

@Irkutszk:

A Zovirax biztosan nem használ.
Anyósom volt beteg, neki is az arcán volt a legkiterjedtebb.
Akkor volt új szer kipróbálták, de nem reagált rá.

Féltették a szemét, majdnem Interferont kapott, de azt is megúszta. Másnaponta nézték a szemét, de szövődménymentesen gyógyult.
Interferon sem jó rá, de minden dr. a családban segíteni akart.
Konzíliumot ültek az orvosok és a gyógyszerészek az ágya mellett. :DD

2012.07.02. 20:50:25

@Dr.laikus PhD: Miért nem használ a Zovirax? Acyclovir a hatóanyaga, tablettában és kenőcsben is van ezen a néven. Általában használ, függetlenül attól, hogy valakinek esetlen nem jó.

2012.07.02. 20:54:48

@Dr.laikus PhD: A linkben az szerepel, hogy a 60 év felettieknek javasolják. Akiket eddig én ismertem és övsömörük volt, mind fiatalabbak voltak. Páran szenvedtek rendesen. A gyerekemnek is volt, meg se kottyant neki, viszont baromi nagy adagban kapott acyclovir tablettát.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 20:57:49

@Turchi:

Tudtommal herpes zosterre (övsömör) nem, ajakherpesz HSV1, Herpes simplex I, arra jó, ezt használom ha kell.

Létezik még a herpes genitalis, de ez annyira félelmetes, hogy nem is néztem utána.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.02. 21:01:42

szerintem az acyclovir az egy általános antivirális szer nem specifikus herpes simplexre vagy övsömörre, de lehet tévedek

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 21:04:28

@Turchi:

Az oltást javasolják 60 év felett.

Gyerek bárányhimlőre azért kapta, mert itthon volt bevizsgálás alatt és musz. volt érettségizni és használt így is. Nem értek hozzá, van a családban hozzáértő, nem mama, hogy magyarázzon, elmondja, beadja, megszerzi, passz...
Beoltottak kémia ellen rendesen. :))

Anyósom bírta a fájdalmat, mint egy bika, akkor csak tűrni lehetett, még a B vitamin is csak alternatíva volt, nem is tudták melyiket kéne beadni, vagy beszedni. 6 hétig tartott és szerencsére szövődmény nélkül gyógyult, a gyerek pedig még kicsi volt nem kapott bárányhimlőt akkor.

2012.07.02. 21:05:53

@Dr.laikus PhD: A Zovirax tablettában is létezik tudomásom szerint, mint már írtam, és a hatóanyaga számít, meg az, hogy hány mg-os, ne keverd az ajakherpeszre való kenőccsel. Lehet, hogy most otthon éppen nem Zoviraxnak hívják az acyclovir tablettát, de van ilyen, otthon is volt régebben, külföldön meg most is van ezen a néven. A kenőcs csak később jelent meg, mint amikor már ezen a néven a tabletta futott. Azt hiszem. Nem ugyanarra használják. A genitalis herpesre is ugyanazokat adják, acyclovir tartalmú tablettát, akár Zovirex-t is, mindegy mi a neve, hatóanyag számít és koncentrátum.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 21:15:29

@Turchi:

Nem értek hozzá. 30 éves a történet.

Akkor még nem volt tabletta, ha létezik a család beszerzi ahogy a kencét beszerezte.
Egy biztos, hogy nem használt, abba is hagyatták vele.

2012.07.02. 21:18:33

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Mint nem orvos, azt még tudom, mit jelent a nem specifikus, de ebben a mondatban nem értem sajnos.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 21:18:49

@Turchi:

Most utána olvastam.
A javaslat szerint neked van igazad, az összes herpesz vírusra javasolt.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.02. 21:19:43

...és ezt az acyclovir izét szokták infúzióban adni?

2012.07.02. 21:20:49

@Dr.laikus PhD: Ha később kapja a gyógyszert, csak annyiban használ, hogy megelőzi a szövődményeket, ha a legelején sikerül kezelni, akkor rövidíti a gyógyulást. Sajnos nálunk ez is aktuális történet, gyereknek már volt, de hát mije nem volt még szerencsétlennek.

Dr.laikus PhD 2012.07.02. 21:22:28

@El Visco Stello:

Az övsömör kezelésének alapja vírusellenes gyógyszer (pl. acyclovir) adása, amit arci elhelyezkedés esetén infúzióban szoktak alkalmazni.

Írják ezt a webbetegen.

Megy nekem a böngészés. :))))

2012.07.02. 21:22:38

@El Visco Stello: Előfordul. Szeretnél? :-)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.02. 21:23:56

@Turchi: arra értettem, hogy véleményem szerint sok vírusos megbetegedésben adható nem csak a herpesre lett kifejlesztve

2012.07.02. 21:23:59

@Dr.laikus PhD: Persze megelőztél most is :-)

2012.07.02. 21:29:35

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Hát nem tudom igazán, csak az acyclovir tatalmú gyógyszerekre általában az van írva, hogy elsősorban herpeszvírus okozta megbetegedésekre adják, de például az isoprinosine, ami ugye nem acyclovir, meg minden vírusos betegségnél adható, akár herpesre is.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.02. 22:02:08

@Turchi: Én nem. A szomszéd.
@Dr.laikus PhD: Megy bizony. Böngészel helyettem is.

Ugyandehogy (törölt) 2012.07.02. 22:36:04

@Turchi: az isoprinosine-t nekem egyszer írta háziorvos kb 20 évvel ezelőtt, és évekig(5-10) nem volt utána herpeszem...azóta is csak nagyon-nagyon ritkán.

karcsibácsi 2012.07.02. 22:40:41

Saját tapasztalatom szerint a vírusos betegségek lefolyását nem igazán rövidítik meg az antivirális szerek - ahogy a náthára is mondják, kezelés nélkül 7 nap, kezeléssel egy hét -. Ennek ellenére mi is adjuk,
javasoljuk az acyclovirt.
A herpes zooster (övsömör) problémáját nem is ebben látom, hanem az igazi kérdés az, hogy miért alakul ki? Maga a herpes virus varicellae (gyermekben bárányhimlőt okoz, felnőttben övsömört) a legtöbb emberben benne "lakik", és a nem csinál semmi bajt évtizedekig (a legtöbb emberben soha), aztán egyszer csak gondol egyet, és hajrá, elkezd szaporodni és vándorolni valamelyik ideg mentén. Ép immunrendszer esetén ezt nem nagyon tudja megtenni, leggyakrabban daganatos betegség miatt gyengül az ember immunrendszere, ezért, ha egy beteg övsömörrel jelentkezik, nem is annyira annak kezelése a legfontosabb feladat (tüneti ellátáson túl amúgy sem nagyon lehet mit tenni), hanem annak kiderítése, hogy mitől gyengült meg az immunrendszer, magyarán részletesen ki kell vizsgálni daganatos betegség irányában.

2012.07.02. 23:30:27

@karcsibácsi: Hát az én gyerekemnek már 5 éves korában volt övsömöre, sokféle allergiás betegség a háttérben, csináltak vérvizsgálatokat immunrendszer témában is, de az is rendben volt. Ló adag gyógyszert kapott, 2 hétig tartott, az orvos azt mondta, a gyógyszer leginkább azért kell, hogy ne súlyosbodjon, ne terjedjen, ne okozzon más szövődményt, de időben valóban addig tartott, mint gyógyszer nélkül. Inkább a tünetek enyhítése, és a szövődmény megelőzése miatt gyógyszereznek, mert vannak ám durva szövődményei is, amit ugye előre nem lehet tudni.

2012.07.02. 23:32:02

@Babette_: Bizony jó gyógyszer, mégis ritkán írják fel, pedig minden más elhúzódó vírusos nyavalyára is jó.

2012.07.02. 23:36:27

@El Visco Stello: Szomszéd :-) Nekem most majdnem aktuális volt, mert nyaralásnál valami medúza féle mérgező szar megcsípett, és igen hasonló tüneteket produkáltam de szerencsére csak allergia volt, mert az allergia szerekre látványosan javult, de azért be voltam rezelve rendesen, mert nekem még ilyesmi nem volt, és nem is szeretnék.

2012.07.02. 23:37:22

Még jó hogy a poszt valami torokgyulladásról szól, már el is felejtettem :-)

Szabo T 2012.07.03. 02:17:45

@gatyamadzag: Nekem is volt arc-orbancom hidegrazassal es reszleges szajzarral kombinalva. Nem volt egy leanyalom. Nehany napig kaptam venas Tazocint es attol meggyogyultam.

A ful- orr- gegesszel en sem vitatkoztam volna. Lehet, hogy jobb lett volna befekudni a korhazba nehany napra.

marand22 2012.07.03. 08:00:27

Kérdés az arcon jelentkező orbánc kapcsán:
Ki tudja, miért ez a neve ennek a betegségnek (kis etimológia) ?

Dr.laikus PhD 2012.07.03. 08:49:12

@marand22:

A népies nevét tudom. Szent Antal tüze...

El Visco Stello (törölt) 2012.07.03. 09:00:59

@marand22: Mert kenték-fenték ők azt írral, kígyóhájjal, medvezsírral, ebkaporral, kutyatéjjel,de nem használt. Ezért azt gondolták - mivel az orbáncosban az ördög maga lakozik - ördögűző orbáncfűvel kergetik ki belőle. ez se nagyon használt, de legalább hittek benne.

marand22 2012.07.03. 09:28:57

@Dr.laikus PhD:, @El Visco Stello:
"Az anyarozs alkaloidák okozta ergotizmus gangraenosus és az orbánc külső tüneteinek hasonlósága miatt hosszú ideig azonosították a két betegséget."
"...a szó forrása a bolgár urbalec (‘nagy tűz’), ez összecseng a Szent Antal tüzével, s a román orbalţ alak révén közvetítőt is találhatunk...)."

Dr.laikus PhD 2012.07.03. 09:59:00

@El Visco Stello: @marand22:

Alakult a gyógyításra egyházi rend is, de csak hiedelem volt, hogy tudták mitől van és a gyógymódot.

Köszönöm nektek.. .:-)

karcsibácsi 2012.07.03. 10:04:54

@Turchi:
Semmiképpen sem tipusos, ilyen korban bárányhimlőt szokott okozni. De a medicinában minden előfordulhat, ezért sem lehet az ember sohasem elég okos, vagy ahogy Fyell barátunk írta, az emberi szervezet összehasonlíthatatlanul bonyolultabb, mint a légbonyolultabb ember alkotta gép. Ezért nem szabad párhuzamot vonni az autó (TV, számítógép, repülőgép stb) szerelő és az orvos között, bár ezen a blogon gyakran leírják, hogy az utóbbi is csak ugyanolyan szakma, mint a felsoroltak.
Az a fontos, hogy a gyermeknél nem volt komolyabb baj az övsömör hátterében.
remélem, jól vagytok, és ma már csak rossz emlék az egész.

2012.07.03. 13:39:38

@karcsibácsi: Miután már előtte volt bárányhimlője, ezért lett később az övsömör. Valóban nem szokványos, de a háttérben sok sok betegség, mindenre allergiás szervezet, tehát valahol az ok, előzmény megvolt. Meg hát fiatal kora ellenére elég sok stressznek van kitéve, akkor ő még nem utazott, de az apja igen, és éppen egy 3 hónapos út után történt ez, biztos a gyerek nagy örömében, meg hogy apjával tele lett a ház, (mert akkora :-))a sok változás kicsit rásegített.

Irkutszk 2012.07.03. 16:17:27

@Farkasokkal táncoló: Telviranból létezik tabletta és kenőcs is, ugyanúgy acyclovir, mint a Zovirax.

@Dr.laikus PhD: Nem mondtam, hogy minden esetben hatni fog, mint ahogy nem minden herpes simplex-re sem jó a Zovirax. És igen, az orvoscsaládokban ez így szok' lenni, hiszen mindenki aggódik, mindenki megpróbálja a tudását hozzátenni. Láthatod, még az ilyen távoli "családban" is, mint ez a blog, mindenki hozzáteszi a tudását egy adott kérdéshez.

Irkutszk 2012.07.03. 16:20:32

@karcsibácsi: "az emberi szervezet összehasonlíthatatlanul bonyolultabb, mint a légbonyolultabb ember alkotta gép"
Ebből a gondolatból kiindulva mit jósolsz az agykutatóknak, meg fogjuk valaha is érteni az agy működését?

gatyamadzag (törölt) 2012.07.03. 18:48:36

@Irkutszk: szia
esetleg az orbánc gyógyulásának a tüneteiről,tudsz valamit? Mindenhol csak a lefolyásáról írnak,arról nem,hogy miből lehet észrevenni,ha már kifelé megyünk belőle.Azért kérdezem,mert a mai napra elkezdett viszketni a fertőződött hely és hámlani kezdett a bőr,apró részletekben.

karcsibácsi 2012.07.03. 21:07:03

@Irkutszk:
Nem vagyok ebben a kérdésben (sem) autentikus, de nagyon határozottan úgy gondolom, hogy nem. A megismerésnek vannak korlátai, példa erre a Heisenberg féle bizonytalansági reláció, pedig abban csak egy elemi részecske néhány paraméteréről van szó, nem 20 milliárd (!)sejt szövevényes hálózatáról, a lehetséges kapcsolódások száma pedig felfoghatatlan (20x10 a kilencediken faktoriálisa). És ez még csak a struktúra,hol van a funkció! Intellektus, emóciók, memória, lélek...
És egyébként is, most még tükör által homályosan látunk.
Talán, majd, ha színről színre...

Dr.laikus PhD 2012.07.03. 23:16:56

@gatyamadzag:

A jó ég áldjon meg!
Beteg vagy és orvosi ellátásra szorulsz!!

MENJ orvoshoz. Kérlek szépen!
Egyrészt, mert fertőző lehetsz, másrészt az orvos látja a képed és ha leírod, mert félsz tőle, akkor lesz mit kérdezni és válaszolni fog.

Te te vagy. A te képedről van szó és a jövőbeni állapotodról.
Minden ami zűrös körülöttetek várhat, mert te beteg vagy, nem kicsit hanem nagyon.
Ne legénykedj ha lehet.
Nem gyógyulsz napok alatt még akkor sem ha csodalény vagy. :)

orvosilexikon.hu/module-Pages-display-pageid-36.html

Irkutszk 2012.07.04. 14:15:32

@karcsibácsi: Köszönöm. Nekem olyan filozófiai problémáim vannak ezzel a kérdéssel, hogy egy ugyanolyan bonyolultságú valamivel (az agyunkkal) próbáljuk megérteni azt, hogy hogyan működik az agy, mint maga az agy. És ez véleményem szerint paradoxon, lehetetlen.

@gatyamadzag: Az orbánc gyógyulásának tüneteit csak az orvosok tudják, ők tudják megmondani azt a pontot, mikor a kezelés elkezdett hatni. Az orbánc egy fertőzés, nem múlik el magától, és hegesedhet, arcon pedig van néhány érzékeny dolog, amire ha rámegy, egy életre megemlegeted. Jó utat az orvoshoz! Én a helyedben ugyanoda mennék vissza, mint ahonnan egyszer már eljöttél kórházból.

karcsibácsi 2012.07.04. 16:17:46

@Irkutszk: igen, az általad vázolt logikai levezetés is ugyanoda vezet, mint az én okoskodásom.
Egyébként az ész bajjal jár, mint tudjuk.
Hasonló logikai úton az evolúció lehetetlenségéhez is eljuthatunk. A zárt (magára hagyott) rendszerben az entrópia fokozódik, vagyis a rendezetlenség nő. Ha nem így lenne, elég lenne egy csomó fogaskereket, tengelyt, csavart, csapágyat, dugattyút stb. és előbb utóbb a szél,a viharok, a talajerozió, a villámlás stb. majd csak összefújna egy Porsche-t. Nagy koponyák (Schrödinger, Neumann János) is foglalkoztak a kérdéssel,és hasonló eredményre jutottak. Extrapolálva a problémát az intellektusra, könnyű belátni,hogy bármilyen (akár természetes, akár mesterséges) intelligencia, csak a sajátjánál alacsonyabb szintű kreációt (creatúrát) tud létrehozni. Természetesen érvényes ez a teremtésre is.

Tényleg meleg van. Meg a pálinka is jobban fogy a szokásosnál.

Irkutszk 2012.07.04. 16:52:29

@karcsibácsi: Azért 35 fokban pálinkát? az már igazi elhivatottság. :)

A makromolekulák keletkezésére ami elméletet én tudok, aszerint szegény entrópiát becsapják. Az elmélet szerint az agyag szervezettsége mellett kapcsolódtak először egybe a molekulák (bár hogy honnan keletkezett akkor citozin vagy uracil, arról fogalmam sincs). Lényeg a lényeg, hogy két alapegység összekapcsolódásánál energia szabadul fel (meg egy vízmolekula).

De valóban, ha az entrópia uralna mindent, akkor miért van Nap, és miért vannak bolygók? A világ miért nem csupán egymástól egyenlő távolságra elhelyezkedő atomokból áll? Egyrészt, mert a nem nemesgázoknak ehhez plussz energia kéne, mert a klórnak nagyon hiányzik az az egy elektron (de ha ellop egy elektront, akkor meg töltéssel fog rendelkezni, tehát azért fog vonzani más atomot), a nátriumnak meg nagyon nem hiányzik az a legkülsőbb elektronja. Tehát ha a legrendezetlenebb világegyetemben egymás mellett lenne egy klór és egy nátrium, azok vonzódnának egymáshoz, mint légy a lámpafényhez. És máris ott vagyunk, hogy nincs teljes rendezetlenség.

Mostanában Mórát olvasok (A Daru utcától a Móra Ferenc utcáig). Van benne néhány írás a gyerekkori tiszteletesről-tiszteleteshez. Abban írja, hogy nehéz élete volt, mert ésszel kereste Istent, és úgy sokkal több munka, mint ész nélkül :)

Dr.laikus PhD 2012.07.04. 17:00:12

@Irkutszk:

"Abban írja, hogy nehéz élete volt, mert ésszel kereste Istent, és úgy sokkal több munka, mint ész nélkül :) "

:-)

karcsibácsi 2012.07.04. 20:41:40

@Irkutszk:
Na jó, csak felvágtam. Most sört iszok.
Jók a kérdéseid. Válasz?
Mórát én is szeretem, bár mostanában (az elmult 30 évben) nem olvastam. Nagyon szépek az elbeszélései, sokszor eszembe jut az a történet, amikor a szüleinek nem volt pénzük tandíjra (elverte a jég a termést), és a kis Móra Ferenc titokban, az iskola mellől hallgatta a tanítót, egészen addig, amíg bekiabálta a "Soli Deo gloria" helyes fordítását. Mert rajta kivül senki nem tudta az osztályból. Mostanában, sok egyéb mellett Stephen Hawking-ot olvasok. Sok kérdést felvet, a legtöbbre ad is egy (vagy több) lehetséges választ. Elég jól tudja már, hogy mi történt az ősrobbanás után 0,000001 másodperccel. Vagy legalábbis úgy gondolja, hogy tudja.
Nekem Móra Ferenc válaszai jobban tetszenek.

2012.07.05. 09:01:14

@karcsibácsi: A Kincskereső kisködmönnél és Rab ember fiainál kisebb dolgokért is akasztottak már.@Irkutszk:

karcsibácsi 2012.07.05. 09:55:57

Úgy látszik, gyakrabban kell visszatérni a régen olvasottakhoz: nem a Soli Deo Gloria, hanem az Unus es Deus fordítása fogott ki a nebulókon.
Ha valakinek van kedve egy rövid, de sok kérdést megválaszoló történethez:
vargharefiskola.gportal.hu/gindex.php?pg=23157095

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.07.05. 13:32:17

Picit OFF, de ez szerintem eléggé megdöbbentő: velvet.hu/sztori/2012/07/05/szomjanhalt_a_korhazban_a_brit_ferfi/

És még meri valaki szidni a magyar egészségügyet?! :D

Dr.laikus PhD 2012.07.05. 16:12:58

@Fülöp-Pusztai Beáta:

Nem a brit egészségügy az etalon.
Nem nekünk, a világon senkinek.

bauchi 2012.07.09. 10:11:29

Jó régen láttam.

bauchi 2012.07.09. 10:13:23

@Pannon Puma: Erre tanított kokareisz.

Dr.laikus PhD 2012.07.09. 10:22:51

@bauchi:

Majd bizonyítsd be, hogy nincs. :((

Betörtek, elvitték az irataimat, lehúzták a WC-n, eltépték, nincs meg.
Van előző időszakról bevallás, mégis megbecsülték, feltételezve, hogy abban az évben még jobban ment.

Lehet, hogy soha senki nem fogja számon kérni, mert ellenőrizhetetlen, de akkor is és mégis, összeugrasztásnak tökéletes.
Kriminalizál, aztán az igazgató megengedheti akkor már nem kriminális, de be _kell_ vallani....

2012.07.09. 21:10:33

@karcsibácsi: "Ez nem Afrika"
De majdnem! Én már csak tudom, most jöttem onnan :-)

alte trottel 2012.07.16. 19:27:37

És ha kitörlöd a számodra kellemetlen (mert _IGAZ_) hozzászólást, akkor minden szép és jó lesz, az egészség(telen)ügy virágzik, a betegségek megszűnnek, minden orvost szeretni fog mindenki, mindenki énekel és madzagon behúznak egy hattyút...

bakela 2012.07.20. 08:50:36

www.beol.hu/lapokkepek/cikkek/182000/182546_panaszos.jpg

Ránézésre mennyi téééééébééééét fizethetett be az életében? Mennyi hasznot hozott a társadalomnak?

karcsibácsi 2012.07.20. 15:53:49

@bakela:
Népszerű a kicsike a webdokin is. Kár, hogy olvashatja a kommenteket...

karcsibácsi 2012.07.20. 15:55:00

ejnye,ez az etanol:
Kár, hogy NEM olvashatja...

Irkutszk 2012.07.20. 17:07:37

@karcsibácsi: Már csak ki kellene találni, hogy mi mindent is befolyásolt az a vicces alkohol... az első kommentet-e, vagy csak a nem szócska kifelejtését... ;)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása