Megalázták, majd "megölték" az édesapámat a Berettyóújfalui kórházban.
Megalázták, majd "megölték" az édesapámat a Berettyóújfalui kórházban.
10 éve történt. Azóta is forr bennem a keserűség, amiért főorvos létemre nem tudtam megakadályozni a történteket.Édesapám majdnem 94 éves volt. Jó általános állapotban, bot nélkül járkált a lakásban és az udvaron, néhány krónikus betegséggel:
1. egyik szemére nem látott, szürke hályog miatt - a másik lencséjét megoperálták, a 12 dioptriás szemüvegével regényeket olvasott, meg naponta az újságot.
2. 4 év óta gyógyszeres kezelést kapott parkinzon kór miatt, ami a gyógyszerrel egyensúlyban volt, a korábban észlelt állkapocs reszketése 4 év óta nem volt észlelhető.
3. 4 év óta állandó katétere volt, prosztata megnagyobbodás miatt (előtte lézeres műtéte 2x nem sikerült). A 3 utas katétert (amit Németországból hozattam) 3 hetenként cseréltem, fájdalom mentesen, érzéstelenítő géllel, amit vagy én, vagy a testvéreim 2 naponta antibiotikum "infúzióval" fertőtlenítettünk, veséje, hólyagja nem fertőződött be a 4 év alatt.
Egy vasárnap délelőtt telefonált a testvérem - akkor nála volt édesapám - hogy a papa tegnaptól csuklik. Megmondtam, milyen kúpot csináltasson, ami megszünteti a csuklást. Meg is szűnt, de hamarosan telefonált a testvérem, hogy egész nap nincs vizelete a papának. Ez megijesztett: veseelégtelensége lenne? Én Budapesten élek, mondtam, azonnal kérjen a háziorvostól beutalót a kórházba (ők Berettyóújfalutól 10 kilométerre laknak). Hamarosan be is vitte a kórházba, a saját lábán ment be, fel is vették. A testvérem oda akarta adni a gyógyszereit, de elutasították: "Nem kell, van a kórházban gyógyszer!"
Kedden este telefonált a testvérem: édesapa nagyon rosszul van, félrebeszél, össze-vissza kiabál, átvitték a haldoklók közé. Szerdán elautóztam Berettyóújfalura. Apám egy rácsos ágyban, kikötve keze, lába, csupa vér mindene, még a fal is az ágy mellett, a "mennyezeten levő ördögökkel" hadakozik kézzel-lábbal. Nem ismert meg. Kétségbe ejtő helyzetben volt. Kerestem az osztályos orvost, mi történt vele 3 nap alatt? És miért ilyen véres mindene? Hogy miért van ilyen állapotban, azt nem tudta az orvos, de kicserélték a katéterét tegnap (csak 2 hét múlva kellett volna!), és ő kitépte magából (fájt neki, mert nem érzéstelenítő géllel csinálták), erre az újabb katétert feltették és HOZZÁVARRTÁK A MAKKJÁHOZ!!! Ezért kötötték ki a kezét-lábát. Megkérdeztem: a parkinzon gyógyszereit adják-e neki? "Azt nem, nekünk olyan nincs!" De akkor miért nem fogadták el a testvéremtől a gyógyszereit? Erre nem tudott mit mondani. Tudvalevő, hogy ha egyszerre elvonják a parkinzon gyógyszereket, olyan DELÍRIUM TREMENSE lesz a betegnek, mintha a krónikus alkoholista betegnek egyszerre nem adnának italt!
A testvéremnél még szerencsére ott volt a gyógyszer, beadtuk neki, estére magához tért.
A főnővérnél minden nővér számára egy-egy borítékban hagytam ezer forintot, összesen 16.000 forintot, hogy etessék meg mosdassák meg a papát. 1 hét múlva telefonált a testvérem, hogy olyan gyenge a papa, hogy nem tud lábra állni. Csütörtökön meg én telefonáltam az osztályos orvosnak, hogy szombaton hazaviszem a testvéremhez, ők majd ápolják.
Szombat délben bementünk érte, tolókocsival vittük le a kocsiba. 2 hét alatt az egyébként is sovány apró öreg ember 5 kilogrammot fogyott! Az osztályos orvosnak csütörtöktől szombatig nem volt ideje megírni a zárójelentését, egy fél tenyérnyi cetlire írta fel, hogy milyen gyógyszereket kapjon. Állítólag tüdőembóliát állapítottak meg nála, arra véralvadás gátló Fraxiparin injekciót kellett naponta kapnia még 10 napig, 0,6 mg-osat. A gyógyszereket felírtam, kiváltottuk, és hazavittük édesapát a testvéremhez. Ott megmutattam, hogy kell beadni a has bőre alá az injekciót. A zárójelentésért meg menjenek vissza hétfőn. Majd hazajöttem Budapestre.
A kilencedik napon, vasárnap délután 3 órakor telefonált a testvérem, hogy édesapából orrán-száján, meg alulról is ömlik a vér! Nagyon gyenge, mit csináljanak? Vigyék vissza? Mondtam, ha el tudják viselni, hogy a kezük között hal meg, akkor ne vigyék vissza, biztos gyomorvérzése van, és egy 94 éves emberért nem szalad össze vasárnap délután a műtéti team! Nem akart a kórházban meghalni! Jobb is, hogy ezt tanácsoltam: 1 óra múlva "elszállt belőle a lélek" (így mondta a lelkész sógornőm). Ha mentőt hívnak, a mentőben halt volna meg!
Ezután utaztam oda, és elkértem a zárójelentést. Akkor láttam, hogy a zárójelentésre fele mennyiségű, 0,3 mg-os Fraxiparin van írva! A DUPLA MENNYISÉGŰ VÉRALVADÁSGÁTLÓ MIATT HALT MEG AZ APÁM! ÍGY ÖLTÉK MEG!
Legszívesebben pert indítottam volna a Berettyóújfalui kórház ellen! Hogy felrázzam őket a gyalázatos nemtörődömségből! Azért nem tettem, mert boncoltatni kellett volna hozzá. És ő előzőleg írásban adta a kórházban, hogy nem engedi magát boncolni, ha meghalna. Nem akartam utolsó kívánsága ellen tenni, az életét úgyse adta volna vissza a per!
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Littlerock 2012.06.16. 10:53:42
Ilyenkor egy kalodába zárni a kórház előtt pár napra, és kitenni a táblát mellé, kinek a haláláért felelős.
A többiek iszonyat gyorsan összekapnák magukat, amikor munkába menet egy ilyen kel elmenniük...
Amíg nincs következmény, addig ezek a dolgok így maradnak.
Littlerock 2012.06.16. 10:55:11
- nem tudom ez előbb hova lett a teljes szöveg...
marand22 2012.06.16. 11:01:33
1. Biztos, hogy tüdőembóliája volt az édesapjának (történt-e diagnosztikus vizsgálat: pulmonalis CT angiographia, perfúziós pulmonalis scintigraphia) ?
2. Idős korban a kis molekulasúlyú heparin adagját csökkenteni kell (l. alkalmazási előirat), mivel vesén át ürül, a veseműködés pedig részben a korral, részben a jelen esetben ismert prostata megnagyobbodás okozta postrenalis veseelégtelenség miatt is beszűkül.
3. Főorvos létére miért nem vit(et)te a saját osztályára az édesapját, ha ennyi problémát tapasztalt Berettyóújfalun ?
tundee 2012.06.16. 11:17:36
tundee 2012.06.16. 11:23:22
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.06.16. 11:27:25
2012.06.16. 11:50:00
Már nem kellene. Miért most született ez a poszt? A szakmai részéhez nem tudok hozzászólni. Szabad megnevezni a kórházat ilyenkor?
esztiek88 2012.06.16. 11:52:08
marand22 2012.06.16. 12:08:04
1. "A veseműködés általában csökken az életkorral, és ennek következtében időskorban lassul az elimináció (lásd alább Vesekárosodás). Ebben a korcsoportban gondolni kell a vesekárosodás lehetőségére, és az adagolást megfelelően módosítani kell (lásd 4.2 és 4.4 pont)."
2. "Időseknél, különösen a ≥80 éveseknél, a terápiás dózistartományban adott heparin növeli a vérzéses komplikációk kockázatát. Szoros klinikai megfigyelés javasolt."
3. "Kis molekulatömegű heparin kezelés beállítása előtt a vesefunkció ellenőrzése szükséges és különösen 75 éves, vagy idősebb betegeknél elengedhetetlen a kreatinin clearance kiszámítása a Cockroft formula segítségével. Férfiaknál a Kcl=(140-életkor) x testtömeg / (0,814x kreatinin vérszint), ahol az életkor években, a testtömeg kg-ban, a kreatinin szint µmol/l-ben van kifejezve. Nőknél a formulával kapott értéket 0,85-tel kell szorozni."
Az elsőt a Fraxiparine, a második kettőt a Clexane alkalmazási előiratából idéztem.
tomcsi123 2012.06.16. 12:24:56
fetyisob 2012.06.16. 12:29:31
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 12:44:15
1 egy orvos soha nem írná le a parkinson betegséget parkinzonnak, ez egy személynév, nagyon ismert. az állkapocs reszket? inkább remeg de ez részletkérdés
2 a prostata megnagyobbodásnak nincs lézeres műtétje, ez egy nagyon laikus magyarázata a hidegfényes optikai megvilágításnak, a TURP műtét egy elektromos kaccsal zajlik, nincs ott lézer, ezt szerintem nincs orvos aki nem tudná.
3 antibiotikumos infúzió???? ezt megint nem írná le orvos, a hólyag öblítését infúziónak nevezni meredek
4 milyen kúptól szűnik meg a csuklás? ez tényleg érdekel. egyébként a kúpot magisztrális recepttel kell csináltatni, azt ugye orvos írja és gyógyszerész keveri össze, nem hiszem, hogy gyorsan megoldható
5 ha egy katéterezett embernek nincs vizelete, egy orvos alapból nem a veseelégtelenségre gondol hanem a katéter eldugulására - a kórházban is azt cserélték ki és úgy tűnik megoldotta a problémát
6 a parkinson (újra csak z-vel s helyett) nem egy ritka betegség, nem hinném, hogy ne lenne egy kórházban gyógyszer rá, pláne, hogy berettyóújfalun van neurológia is
7 berettyóújfalun nincs CT, hogyan állapították meg a tüdőembóliát?
8 egy főorvos azért csak tudja, hogy egy tüdőembólia esetén a véralvadásgátlót legalább fél évig kell szedni, nem 10 napig!!! és nagyon fontos, hogy az injekciós véralvadásgátlóról át kell térni kumarinszármazékra rendszeres INR kontroll mellett. ráadásul a fraxiparint ha terápiás dózisban adjuk akkor naponta kétszer kell adni és nem egyszer és ha nincs a közeljövőben műtéti indikáció akkor a 10. naptól át kell állni kumarinra. mint írták a dózist adaptálni kell a vesefunkcióhoz. ezt is tudja minden orvos
9 a felső gastrointestinális vérzések során "alul" nem ürül vér, hanem melena (megemésztett vér) ez is alap. a gyomorvérzést jellemzően a modern világban első fázisban gastroenterológus látja el, ha ez sikertelen akkor jöhet a sebész, és bizony vasárnap egy masszív vérzés az sebészi sürgősség.
10 a véralvadásgátlót fele adagban adták, legfeljebb nem volt adaptálva a vesefunkcióhoz.
na szal remélem mindenki számára világos, hogy a kedves levélíró orvost se gyakran látott, nemhogy maga orvos lenne
Flector67 2012.06.16. 12:55:21
@csak néha benézek ha marhaságot látok: Maximálisan egyetértek. Imádom ezt a blogot. Bárki írhat, bármit. Mikor regisztráltam, nagyon bántott engem is egy ilyen tragikus történt. Most már megkérdőjelezem a valóság alapjukat.
tomcsi123 2012.06.16. 13:06:09
Labasmaz 2012.06.16. 13:06:25
Az én apám is a műtét után kötelező intenzív kezelés alatt halt meg "agyi vérellátási hiány", "tüdőembólia", nemtudommi miatt, amik ugyan valós halálokok, de egy amúgy általánosságban jó egészségnek örvendő 52 éves embernél csak akkor jelentenek valóban kockázatot, ha elfelejtik a megfelelő kezelést... Márpedig az intenzíven minden adott, hogy bármi ilyemit azonnal észrevegyenek és azonnal tegyenek ellene.
Mondjuk akkor még fiatal voltam, édesanyám döntése meg az volt, hogy nem indít pert a kórház ellen műhiba miatt. Ez van.
Flector67 2012.06.16. 13:10:55
Bikli néni 2012.06.16. 13:14:28
Az a szép ebben a blogban, hogy itt aki orvos, annak az írásán ez meg is látszik, mert sokszor tudattalanul is úgy fogalmaz, olyan szakkifejezéseket használ, amit mi, földi halandók, nem értünk :). A posztoló nem főorvos, ez egy totál laikus polgártárs írása, aki tíz év után sem volt képes megemészteni a 94(!) évet megért apukája halálát.
És bár a szakmai részéhez nem tudok hozzászólni - azt amúgy is megtették felettem -, innentől kezdve az egész írás hitelességét kétségbe vonom, pedig én ritkán vagyok ennyire hitetlen.
Tempus-Anh 2012.06.16. 13:20:11
James Parkinson forog a sírjában...
Ez olyan, mintha W.K.Röntgen nevét röggönyre "magyarítanók"...
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 13:21:51
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 13:22:48
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 13:24:13
Irkutszk 2012.06.16. 13:27:22
marand22 2012.06.16. 13:29:36
ad 2. www.mayoclinic.com/health/prostate-laser-surgery/my00611
ad 9. Ha nem alvad a vér, bárhol vérezhet spontán (volt betegem, aki a mellüregébe vérzett el, olyan több is, akinek retroperitonealis haematomát okozott a heparin), így elképzelhető, hogy alul-felül friss (emésztetlen) vér ürül. A megoldás nem sebészi, hanem a coagulopathiát kell rendezni (protamin, vvt koncentrátum, thrombocyta és FFP).
Flector67 2012.06.16. 13:31:36
Tempus-Anh 2012.06.16. 13:32:45
Szia kedves Kollegám, nálunk a csuklásra clonazepam eléggé hatékony 0,5 mg-os adagban, persze mindez a csuklás okától is függ, itt persze előfordulhatott, hogy egészen más okokból csuklott az öregúr.
A jelzett kórház, amely egyik híres, tragikus véget ért miniszterelnökünk nevét viseli, kisebb ugyan, de nem tartozik a legrosszabb hírnevűek közé, itt valószínűleg a posztoló nyugtatgatja a saját rossz lelkiismeretét.
Neki, mint főorvosnak tudnia kellett volna a sc. anticoagulans pontos, INR-hez igazított adagját, nem pedig a vérzéses szövődmény miatt utólag vádaskodnia.:(
Azért kíváncsi lettem volna egy thrombocytaszámra is 94 éves korban, szerintem a beteg csontvelőjében nem hemzsegnek ebben a korban a megacaryocyták.
Tempus-Anh 2012.06.16. 13:33:56
Igen, a Marx Károly és Engels Frigyes, no meg a Rezső királyfi is eklatáns példák.:)
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 13:37:35
a mayo meg nagyon odavan ezért holmium lézerért, de nem hiszem, hogy elterjedne, bár ki tudja
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 13:42:47
@Irkutszk: nem kétlem, de telefonon megmondja a családnak, hogy mi kell, azzal elmegy a háziorvoshoz aki éppen nyitva van, és éppen fogadja, az felírja a receptet, azzal elmegy egy patikába ahol van gyógyszerész is és nem csak asszisztens, majd az kikeveri, ez amire mondtam, hogy nem éppen gyorsan megy :D
marand22 2012.06.16. 13:43:51
Nagybátyám 30 évig praktizált az USA-ban urológusként, ő végzett kint ilyen műtéteket.
Flector67 2012.06.16. 13:46:27
füles1098 2012.06.16. 13:56:03
"megacaryocy"
meszotar.hu/keres/megakaryocyta
itt megtalálod mi is ez valójában.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 13:57:12
Flector67 2012.06.16. 14:00:45
Farkantoán Chatpartner 2012.06.16. 14:06:02
Flector67 2012.06.16. 14:12:23
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 14:19:46
Egyszer már megírtam, még egyszer nem teszem.
Hagyd itt írni azokat akik értenek hozzá. A többi maradjon félre informált, vagy rosszul informált laikus.
Szörnyű lenne, ha medikus lennél.
Farkantoán Chatpartner 2012.06.16. 14:23:25
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 14:32:45
Háziorvos kérhet szakorvosi javaslatot a rendszeresen szedett gyógyszerre.
Akkor csak fél évenként kell megjelenni.
Letölthető a nyomtatvány.
Flector67 2012.06.16. 14:35:33
Farkantoán Chatpartner 2012.06.16. 14:35:52
Flector67 2012.06.16. 14:37:49
Farkantoán Chatpartner 2012.06.16. 14:38:59
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 14:40:15
Ezt mire írtad?
Én az idős demens bácsi hurcibálásának a kikerülésére írtam.
Nem tudom mikor kell ellenőrizni, de ha az OEP ennyit fizet, akkor két havonta fogják ellenőrizni, különben azért lesz bajban, ha nem tartja be a protokollt.
Nekem is havonta kértek bizonyos vizsgálatokat és az OEP fél éves kontrollt fizet.
Nem kérhetem, hogy a háziorvos fizessen büntetést miattam.
Jól elvoltam különben a fél évessel is szerencsére. :)
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 14:41:28
Ha tiszteletben tartanád nem irkálnál felületesen.
Ír ide harmadéves medikus, van kihez mérjük szerencsére.
Ugyandehogy (törölt) 2012.06.16. 14:41:34
Flector67 2012.06.16. 14:43:34
Flector67 2012.06.16. 14:45:36
Ugocsa 2012.06.16. 14:50:20
Nem kellett volna spórolni a parán és a papája még 20-30 évet élhetett volna. Na, majd legközelebb.
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 14:50:22
6. éves is írt már ide.
Élmény ma is ha ír és értékel, főleg ha oktat.
Én reménytelen vagyok, diagnózisom van róla. :D
Rólad nincs, de te is az vagy.
Yatumux 2012.06.16. 15:00:13
vanier (törölt) 2012.06.16. 15:00:17
Flector67 2012.06.16. 15:00:38
Egyikük ki is javította a "főorvos" hibáit. Még egyszer kérlek kedves Laikus ne ítélj, mert nem ismersz. Nem tudod ki vagyok, azt sem mit értem el eddig. Továbbiakban nem válaszolnék Neked. Persze ettől még Te sértegethetsz nyugodtan. Tudod, "Okos enged, szamár szenved".
Ugyandehogy (törölt) 2012.06.16. 15:01:47
szerinted igen: "Hagyd itt írni azokat akik értenek hozzá."
vanier (törölt) 2012.06.16. 15:01:59
Ugocsa 2012.06.16. 15:07:10
Off
A posztok túlnyomó része a gyászreakció szülötte. A posztoló papája 94 éves volt, mégis meghótt. A hozzászólók 90%-a látatlanban aláírna ennyi évet, nem is szólva arról, hogy egy reanimált 90+ évesért nem jár puszi a Dél-Pestiben.
On
Mind meggebedünk.
kutykuruty 2012.06.16. 15:10:34
De mindegy is.Legfeljebb ott van jelentősége, hogy miért akarja ezt elhitetni magáról?
Viszont: azon szerintem érdemes elgondolkozni a sok-sok történet olvasása után, hogy bizonyos kor felett és egészségi állapotal szükséges-e beszállítatni az embereket a kórházba. Nekem olyan érzésem van, mintha a nagyon idős emberek állapotán ez sokszor már rontana. Még csak azt sem állítom, hogy minden esetben a hanyag diagnosztizálás vagy ápolás következtében, hanem talán lelki okok is közrejátszanak. Vagy rosszul tűri már a változást, a "macerát" vagy ilyenkor előkerül a feladom érzés. Természetesen nem tudhatom, de van ilyen érzésem.
Más: engem megijeszt, mikor itt orvosok kezdenek szakmai vitába, amúgy laikusként nem túl bonyolult esetek kapcsán. Ok, ok, hogy az emberi test nem gép, és igazából nincs is nem bonyolult eset, de mégis...
Ennek mi az oka?
Lenne egy javaslatom a bloggazda vagy moderátor felé: aki orvosként akar hozzászólni, ő tegye ki a nickje elé a dr. előtagot, mások viszont ne használhassák és ha olyan hivatkozik akár a hozzászólásában is orvosi hivatására, aki előtt ilyen nincs, azt a hozzászólást töröljék.
Hogy hogy lehet ellenőrizni -kell-e egyáltalán ellenőrizni, hogy az illető tényleg orvos-e, azt nem tudom és lehet, hogy a többieknek sem tetszik az ötlet.
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 15:25:17
Te is tudod ki az orvos én is tudom.
Azért akarja elhitetni, hogy orvos, mert hál'istennek még mindig jelent valamit, hitelt ad a szavainak, minden ellenkező híreszteléssel szemben.
Idős ember azért kerül kórházba, mert szenved. Nem haldoklik, hanem valami hirtelen bajság erőt vesz rajta, ami lehet a halál szele, de lehet, hogy nem.
Szenvedni hagyni akkor sem lehet, mert elmúlt ....Hány éves korban kell hagyni és nem gyógyítani? Mi az a betegség amivel már nem és mi ami igen?
Nyilván nem reanimálnak, de belgyógyászati panasz, demencia, vészes vérszegénység és fene tudja még hány kórság... Ki mondja meg, ki dönti el?
Tisztességes orvos megmondja a családnak hány méter a hány méter, család meg dönt.
Az egyetlen normális mondat a fenti posztban, hogy el tudják-e viselni az otthoni agonizálást.
Orvos és figyelő családtag tudja, hogy az idős napja leáldozóban, vagy nem.
A saját tapasztalatom szerint.
De mama 100 éves!
Émmeg laikus. :)
Flector67 2012.06.16. 15:25:31
kutykuruty 2012.06.16. 15:41:36
Én a mai napig nagyon bánom, hogy szegény mamát még halála két héttel is behurcoltuk a sürgösségire. Ráadásul akkor már tudtuk, hogy végstádiumos daganatos beteg és nagyon, de nagyon legyengült.
A klinikára még úgy ment be, hgy ki tudott menni -ha nehezen és lassan és járókerettel is WC-re onnan már úgy adták ki - súlyos felfekvésekkel -, hogy
nem volt képes rá.
Persze ma már tudom, hogy nekem is kötelességem lett volna -ráadásul lehetősegem is -, hogy ott legyek mellette sokat gondozzam. Megakadályozhattam volna a felfekvést, de isten bocsássa meg, ezt akkor és ott még nem tudtam. Ő volt az életemben az első ilyen súlyosan beteg és ráadásul idős ember. Teljes tanáncstalanságban voltam. Ma már nem így lenne -ezért is végeztem el a többek közt a hospice alapozót -.
Nagyon-nagyon nehéz ez akár még a családtagoknak is. Nem csak az, hogy mikor és meddig van szükség orvoslásra, de még a gondozási feladatok felismerése is. Legalábbis elsős alkalommal.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 15:42:00
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 15:43:42
Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2012.06.16. 15:48:09
Ugocsa 2012.06.16. 15:51:17
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 15:53:43
A végstádium kezelése is otthon betegségfüggő.
Nyilván szükség van hospice házakra ahol azokat a betegeket lehet elkísérni akivel otthon a háziorvos sem tud mit kezdeni.
Egy alapozó hospice többet nyújt, mint egy háziorvos ilyen irányú tudása. :(
Fél felírni a tapaszt, főleg a dozírozásától fél. Fájdalomklinika a bűvös tanács...
tundee 2012.06.16. 15:55:12
Farkantoán Chatpartner 2012.06.16. 16:10:48
Flector67 2012.06.16. 16:18:16
Dr.laikus PhD 2012.06.16. 16:22:08
Próbáld meg leírni azt a szót, hogy orvos.
Nem ő jár ki, hanem a nővér. Muszáj neki, akkor is ha nem kap érte a hozzátartozóktól pénzt.
Ha ti tudtátok, hogy ezt kéne, miért nem szereztetek ennek érvényt?
Az én igazságérzetem piszkálja a fölényes fikázásod.
Ha úgy volt ahogy írod, akkor utólag kellett volna kérned, hogy orvosolják a disznóságot.
Nem mindig összezárás, ha nem a laikusnak van igaza.
Son of White Horse 2012.06.16. 16:51:28
tomcsi123 2012.06.16. 17:10:01
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 17:13:04
Farkantoán Chatpartner 2012.06.16. 17:36:53
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.06.16. 18:49:36
2012.06.16. 19:28:01
Flector67 2012.06.16. 19:47:36
szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2012.06.16. 19:59:39
Alapvetően egyetértek veled, de a 9-es ponthoz hozzáfűzném, hogy melaena akkor van ha a vérzés kis fokú és van idő megemésztődnie, de ha egyszerre sok vér kerül az emésztőtraktusba az hamar végigjut, még az emésztődés előtt, tehát friss vér ürül, aminek a neve haematochezia.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 20:02:48
volt vagy 4-5 éve egy esetünk amikor a bácsi azzal szórakozott, hogy csomót kötött a katéterére, egyszer kihúzta ameddig csak bírta és úgy kötött csomót rá amit amikor elengedte szépen felcsúszott a húgycsőbe, nem tudtuk miért nem jön a vizelet rajta és kicserélni sem lehetett mert nem tudtuk leengedni a balont. hát volt kínlódás amíg kibogoztuk a csomót
szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2012.06.16. 20:05:54
Tudtommal HIT-et LMWH kifejezetten ritkán okoz, az inkább az UFH-ra igaz...
Flector67 2012.06.16. 20:06:38
2012.06.16. 20:06:58
Ha általános gyakorlat volt régebben, akkor egy 94 éves beteg főorvos gyereke miért van kiakadva rajta?
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 20:15:22
@szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum: nálunk kötelező hetente ellenőrizni és ha a trombocitaszám 50 ezer alá esik akkor át kell térni orgaran-ra
g-dúrban zúgó kabóca 2012.06.16. 20:16:07
magnetize 2012.06.16. 20:23:15
karcsibácsi 2012.06.16. 20:27:47
Hemzseg a hibáktól.
Ha ebben hazudott, valószinűleg a többi sem igaz.
Tüdőemboliában egyébként th-s dózisban kell adni az LMWH-t,az 06(ml,nem mg!)
Egyébként vérzéses szövődményt nagyon ritkán okoz, máshogy hat, mint a hagyományos heparin (X factor vs antithrombin III), valahogy úgy kell elképzelni, hogy szétválik az alvadásgátlás és a vérzékenység fokozás, míg a hagyományos (UFH) heparinnál ezek párhuzamosan mozognak.
Flector67 2012.06.16. 20:29:35
karcsibácsi 2012.06.16. 20:38:09
Ilyen nincs.
Boncolást nem tilthat meg sem a beteg még életében, sem a hozzátartozó a beteg halálát követően. A legközelebbi hozzátartozó írásban kérheti a boncolás mellőzését, és ha ennek sem a klinikus, sem a kórboncnok nem látja akadályát, akkor nem történik boncolás. Hiába adja a beteg "írásban", semmilyen relevanciája nincs.
L.1997.évi CLIV tv. az egészségügyről.
Egyébként a Berettyóújfalui kh a jobbak közé tartozik, ott nem szokják megölni a betegeket...
polly graph 2012.06.16. 20:43:43
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 20:47:20
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 21:16:14
az eszedbe se jut, okoskám, hogy egy főorvosnak is lehet rossz a helyesírása? vagy hogy nem szaknyelvet használ, ha azt írja le, amit az öccse mondott?
ráadásul a te helyesírásod se tiptopp, mert a prosztata pl helyes magyar szó, ellenben a gastrointestinalis latin lenne, ha te nem S-el ejtenéd a végén, így viszont latin-magyar helyesírási katyvaz.
remélem, pedzed már, hogy a magyar orvosok becsületét nem a fikázó kommentjeid mentik meg, hanem a tisztességes munka.
Ugyandehogy (törölt) 2012.06.16. 21:25:03
Flector67 2012.06.16. 21:27:04
tundee 2012.06.16. 21:33:50
Flector67 2012.06.16. 21:45:23
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 22:19:40
egyébként nem kellene olyanba beleszóljál amihez nem értesz okoska: haemorrhagia gastrointestinalis, IQ bajnok, ez egy latin szó "s"-sel a végén
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 22:21:20
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 22:21:26
egyes egészségügyi dolgozók még a magánéletben sem hajlandók a szakmájukban elfogadott (vagy annak tekintett) nyelvhelyességi vagy stilisztikai hibáktól megszabadulni, mert úgy érzik, hatalmat ad nekik az elferdített "doktornyelv".
például: gastrointestinális, ahogy te is írtad. gastrointestinalis, így leírva latin szó, kiejtése gasztrointesztinálisz... ahogy te írtad, úgy legfeljebb gasztrointestinálisnak lehetne kiejteni :) de ilyen magyar szó nincs, még elfogadott sem. Prostata latin szövegben helyes, orvosi látleletben helyes lehet, kommentben stiláris nagyképűség. Helyesírási hiba. Mint a tiéd. Nem írunk olyat, hogy fileokkal.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 22:25:11
például tele van korrupt orvossal. igen, gazdasági bűnözőkkel, akik a betegeik megzsarolását névleg hálapénznek, borravalónak állítják be, de az származó jövedelmükkel megkárosítják az államot, mert nem vallják be az adózásnál. tehát olykor magánrendelést folytatnak állami munkaidőben, állami eszközökkel, állami fizetésért.
magára ismer valaki a kommentelők közül?
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 22:25:27
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 22:29:20
igen, ez így latin szó, haemorrhagia gastrointestinalis. nézd meg, a kolleginkád mivel akart megvédeni... gastrointestinális... :D
Flector67 2012.06.16. 22:34:25
Flector67 2012.06.16. 22:40:19
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 22:42:20
esetleg nézd meg a lakásod körüli telefonfülkéket és kólaautomatákat, hátha hagytak benne egy pár forintot. ez illik az etikai elveidhez :D
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 22:44:11
Flector67 2012.06.16. 22:44:29
Legfeljebb kimegyek külföldre:)
Flector67 2012.06.16. 22:44:59
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 22:49:20
Flector67 2012.06.16. 22:50:19
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 22:54:32
eggyel kevesebb ember, aki azt mondja egy kezdő orvosnak: kérdezd meg, mivel foglalkozik, abból már sejtheted mennyit tudsz róla leszedni :D
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.16. 22:56:51
Flector67 2012.06.16. 23:03:42
Meg igazából ez a mérhetetlen primitívség se hiányzik, ami itt van.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 23:09:11
Flector67 2012.06.16. 23:11:11
szabidoki 2012.06.16. 23:22:53
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.16. 23:25:57
Flector67 2012.06.16. 23:32:25
2012.06.17. 00:03:42
Én Németországban, Spanyolországban és Angliában is jó fej embereket ismertem meg, akik egyáltalán nem voltak lenézőek.
magnetize 2012.06.17. 01:09:08
nextdoor · http://www.lelenc.hu 2012.06.17. 05:21:36
A kórházban történtek tényleg borzalmasak, de a véralvadásgátló túladagolása kapcsán hadd idézzek Öntől.
"Állítólag tüdőembóliát állapítottak meg nála, arra véralvadás gátló Fraxiparin injekciót kellett naponta kapnia még 10 napig, 0,6 mg-osat. A gyógyszereket FELÍRTAM, kiváltottuk, és hazavittük édesapát a testvéremhez. Ott megmutattam, hogy kell beadni a has bőre alá az injekciót. A zárójelentésért meg menjenek vissza hétfőn. Majd hazajöttem Budapestre."
"a zárójelentésre fele mennyiségű, 0,3 mg-os Fraxiparin van írva!"
A cetli alapján a vényt Ön állította ki, Ön mutatta meg, hogyan kell beadni - ekkor nem merült fel Önben, mint orvosban hogy a 0,6 sok lesz?
karcsibácsi 2012.06.17. 07:24:37
"magára ismer valaki a kommentelők közül?"
Azt nem tudom, a hozzászólásaidból mindenesetre téged jól megismertünk: egy félművelt, okoskodó, kötözködő, rosszindulatú, nagyképű, (az orvosokra) irígykedő, alsóbbrendűségi érzését túlkompenzáló alak.
Van ojan érzésem,hogy te irtad a posztot. Merhogy nem orvos, az bisztos. Ennél még Én is szakmaibb történetet tudnák crealni, peddig itten engemett töben ismernek és tuggyák hogy. Csak 1 beteghordó vagyok,abból is ritkán józan.
rohadjmegARCgeci 2012.06.17. 09:38:16
Fasza.
byerk 2012.06.17. 09:40:01
byerk 2012.06.17. 09:42:12
rohadjmegARCgeci 2012.06.17. 09:43:20
Flector67 2012.06.17. 09:47:10
Részvétem a nagymamád miatt. Tudom, Téged ez nem vigasztal, de azért van pár millió ember, akit már megmentettek.
rohadjmegARCgeci 2012.06.17. 09:47:37
Flector67 2012.06.17. 09:59:18
rohadjmegARCgeci 2012.06.17. 10:04:58
Én nem vagyok orvos,sem közel sem távol,de nagyon tisztelem a dokikat.És félek tőlük mint mindenki más.Az eügy állapotával pedig minden ember tisztában van,de közvetlen az orvosok azok,akiken csattanhat az ostor.Azért nem a nővéreken,mert azok "emberibbnek" tűnnek,velük lehet azonosulni,míg egy orvossal,aki agyakat meg beleket műt,hát velük elég nehéz az azonosulás.Tehát tőlük félnek mint a tűztől,a félelem pedig frusztrációt vált ki.
Tempus-Anh 2012.06.17. 10:40:53
Ne haragudj, de mindkét beutalási indok megoldható lett volna ambulanter, egy lábon járó beteg esetleg amiatt szárad ki, hogy tudatosan nem fogyaszt folyadékot, az időskori depresszió pedig járóbeteg ambulancián kezelhető.
Ehhez nem kell déltepsi, sem egyéb fekvőbetegegység.
Tempus-Anh 2012.06.17. 10:44:10
Köszönöm, de egy felfele eltolódott INR-ű betegnek csak fenntartással adagolnék ennyi LMWH-t...
Tempus-Anh 2012.06.17. 10:46:41
Mint görög, tudhatnád, hogy a haemorrhagia ógörög szó...:)
Anélkül, hogy beléd akarnék kötni a kollegáim fikázása miatt.
Dr.laikus PhD 2012.06.17. 10:54:29
Nem akarok sebeket tépkedni.
Ha és amennyiben... akkor mindezeknek nyoma van.
Ha a protokoll két hetetenkénti kontrollt ír elő, ha a nagyid járóképtelen és fekvő beteg, akkor az nem érv, hogy cipeld be ölben. (vicsorog...)
Akkor a nővérnek (ha a szerződése erre kötelezi) ki _kell_ menni és továbbítani amit kell.
Ha nem a körzeti nővér, akkor a labor gondoskodik erről.
Szóval még utólag sincs mit összezárni, max. próbálkozás szintjén, hogy elkenje valaki nemtörődömségét, ami ezen a szinten borzasztó dühítő a fájdalommal megfűszerezve és a tehetetlenség érzésével is. Elismerem.
Akkor is azt gondolom, hogy az ember ha "bosszút esküszik" akkor megnézi mikor lehet igaza, egyébként meg nem átkozódik szóban, csak ha hozzá teszi, hogy fáj, nagyon fáj és figyeljetek, mert vannak még adminisztrátorok, vagy vannak már adminisztrátorok, akik hajlamosak nem betartani semmi módon a betegre (az én nagyimra) vonatkozó protokollokat.
Sajnálom, sajnállak! :(
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.17. 11:12:29
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.06.17. 21:27:20
Irkutszk 2012.06.18. 18:45:03
Elkezdhetnék filozofálni, hogy mire kimondom azt a szót, hogy 'én', addigra megváltoztam; de inkább csak csendben örülök, hogy itt vagy a blogon. Tisztelettel, ...