A magzat elhalt már vagy 2-3 napja

Mélységesen együtt tudok Veled érezni, hiszen velem közel 6 éve szinte ugyanez történt.A 39. héten beindult a szülés és mi bevonultunk a kórházba. Az ügyeletes orvos elvitt megvizsgálni. Nézegetett egy darabig, majd a képembe vágta, hogy a magzat elhalt. Már vagy 2-3 napja, nem tűnt fel?
Ebben a stílusban, kb. ugyanezekkel a szavakkal. Én hirtelen levegőt sem kaptam. Senkinek nem kívánom azt a lelki megrázkódtatást, hogy úgy kelljen megszülni a gyermekét, hogy pontosan tudja, soha nem foghatja a kezébe és nem látja majd felnőni.
Nem várok különleges bánásmódot DE, ha azért az örömteli eseményért megyek a kórházba, hogy megszüljem a gyermeket, akkor azért az alap, hogy ezt legalább finoman közlik és nem kérnek számon.
Nálunk se derült ki semmi, pedig boncolás is volt. Ja, amúgy az első zárót úgy kaptam meg, hogy az szerepelt rajta, hogy élő magzat. Szerintetek?
Örülök, hogy átvészeltétek ezt a hosszú és nehéz időszakot. Nekem is az a véleményem, hogy bár az EÜ dolgozók valóban alulfizetettek és a kórházak nehéz helyzetben vannak (a 2. gyermekemnél nem tudták biztosítani a terheléses vércukor vizsgálathoz szükséges cukor port - elfogyott a keret -, amit aztán én vettem meg a lenti gyógyszertárban 79 Ft-ért) az emberi bánásmód ettől függetlenül mindenkit megillet!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bolondanya 2012.06.01. 13:44:09
ezt mindenki így érzi, nem csak az egészségügyi dolgozó.
Az asztalostól azt várjuk, hogy rendesen megcsinálja a bútort, a villanyszerelőtől, hogy jól működjön a házban a áram, a péktől, hogy jó kenyeret süssön.
Ne haragudj, de senki nem gondolja, hogy gépek vagytok, de mielőtt valaki az arcomba mondja, hogy na ne gondoljam, hogy a havi fizetésért ezt meg ezt megcsinál, gondolja már végig, hogy az a szerencsétlen betegé s hozzátartozója sem a banki trezor kulcsának örzője.
Aki odakerül fizet járulékot.
Nem a beteg tehet arról, hogy az Eü is alulfinanszírozott.
A Kútvölgyiben, a Honvédban kellene parádézni, de ott bezzeg a betegeknek előre köszönnek az ott dolgozók!!!!!
Mindenki egyre lestrapáltabb az országban, de egy valamink még megmaradhatna! Az emberségünk.
Dr.laikus PhD 2012.06.01. 13:49:35
Hallgassátok meg az k----a linket!
Én nem vagyok naiv, álnaiv pláne nem.
Jó régóta blogolok, elég indulatosan az elején aztán belekerültem a darálóba magam is.
Tudom miről beszélek, de veszem magamnak a bátorságot, hogy utána nézek mindennek, vitázom és nem vádolok amikor szükségét érzem, megérteni akarom ami történik.
Tény, hogy a blog felfogható tace-paonak is, de ismereteket is lehet szerezni, átlátni, megérteni mindazt ami történik.
A valóságoz. Nem azt amit a szomszéd dumál, amit előítélettől telve kiprovokál a beteg.
Jó ideje olvasol, most már hozzá is szólsz, de nem látom, hogy akárminek utána néztél volna. Időnként más szókinccsel, más körülmények közé helyezve leírod ugyanazt.
tecsóba sose többé 2012.06.01. 13:55:16
van benne szó arról, hogy a kamaraelnök havi egy misi fölött visz haza?
Csak este tudom megnézni, hallgatni, de megfogom.
R.-né Kerrigan Sára 2012.06.01. 13:55:51
na de bakker, a személyes tapasztalataimnak mit nézzek utána? (merthogy a példámban én kísérgettem az ismerőst mindenhová)
Dr.laikus PhD 2012.06.01. 13:56:03
"Nem a beteg tehet arról, hogy az Eü is alulfinanszírozott."
Az orvos úgyszintén, ő van a célkeresztben, őt utálják, tőle követelnek, hasonlítják a kukás bácsihoz, hazudtolják meg, tolják a fejére a beteg saját felelősségét.
Mer' ugyi mindig más a felelős, mi magunk sose.
Menjél már!
Olvastam, hogy a gyerekekért, így majd válaszolsz, ha tudsz.
Dr.laikus PhD 2012.06.01. 13:59:59
Ne nézz utána semminek. Minek? Még megértenéd.
Én meg azt mondom, hogy elég rohadt dolog, hogy más elől vettétek el a helyet.
Van akinek nincs ennyi pénze és vár és valaki mindig becsusszan helyette.
Van már biztosítás, kötni kell. Ki lehet váltani vele a várólistát, akinek meg nem jut biztosításra ezért hamarabb kerül majd sorra.
aniriga 2012.06.01. 14:00:23
anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2012.06.01. 14:03:28
R.-né Kerrigan Sára 2012.06.01. 14:07:58
na ja, mert ha mi nem vagyunk ilyen kötsögök, akkor rögtön fénysebességűre gyorsult volna az ellátás, igaz?
(az orvosi oldaláról a dolognak meg ezek szerint nincs véleményed. nice.)
tecsóba sose többé 2012.06.01. 14:10:18
Először a körzetihez fogorvoshoz mentem, aki kiírta a dalacint és a cataflamot, majd elküldött időpontot kérni. Utána a házidoki írta folyamatosan fel a dalacint.
itt egyetlen szájsebész van egy 60 ezres városban, és sajnos így működik. Amikor másfél évig nem rendelt, a megyeibe kellett járni mindenkinek, pedig volt a városban két hadra fogható doki. Csak mennek itt a pletykák, hogy nem enged be maga mellé mást....
Ellie Arroway 2012.06.01. 14:11:46
Ellie Arroway 2012.06.01. 14:13:16
tecsóba sose többé 2012.06.01. 14:16:20
Ne haragudj, általánosságban írtam.
R.-né Kerrigan Sára 2012.06.01. 14:21:37
azzal együtt, hogy némiképp érthető, amit írsz, azért gondold végig, hogy mi lenne, ha mindenki, aki sokat dolgozik, tapló módon viselkedne. Biztos neked sem esne jól, hogy akárhová mennél, akármit vásárolnál, akármilyen szolgáltatást vennél igénybe vagy akármilyen ügyet intéznél, mindenhol úgy bánnának veled, mint a kapcaronggyal.
anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2012.06.01. 14:25:36
Dr.laikus PhD 2012.06.01. 14:27:29
Egyszer próbáld ki, hogy fennmaradsz 24 órát.
Azt csináld pontosan, hiba nélkül amit nagyon tudsz, megállás és pihenés nélkül.
Aztán beszélgessél kedvesen, elmagyarázva mit is dolgoztál olyan nagyon pontosan 24 órán keresztül, élménydúsan, érdekesen és nagyon-nagyon kedvesen.
Lehetőleg úgy, hogy senki ne vegye észre, hogy nem aludtál 24 órát.
Itt ugye hibázhatsz, mert nem fog belehalni senki.
Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.01. 14:28:01
Ha ez vigasztal, megpróbálom elképzelni, milyen lehet neked. Próbálok empatikus lenni, remélem, sikerül. Megértem, hogy nagyon szar helyzetben dolgozol, és hogy a pokolba kívánod azt a világot, amelyben rabszolgának érzed magad. Nyilván nem vigasztal, de azért elmondtam.
Ugyanakkor minden éremnek két oldala van. Annak, aki bemegy hozzád az éjszakai ügyeletre, szintén pont ugyanaz is lehet az általános problémája, vagyis hogy szétszivatja a munkaadója. Egy fórja azért van veled szemben, ott, az ügyeleten: hogy esetleg retteg attól, te mit fogsz diagnosztizálni rajta. Azt, hogy csak két foga közé szorult a kavics, vagy hogy szájrákja van, azért nem tudja becsukni a száját. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy
1. Ő is lehet pont abban a munkavállalói kiszolgáltatottságban, mint te.
2. Neki akár súlyos következményei is lehetnek annak, ha te azt mondod, hogy bocs, de ez egy kicsit komolyabb annál, hogy csipesszel kivegyem. Míg fordítva ez nincs.
Magyarul: ha te a fürdőszobádat akarod újracsempéztetni, sok minden miatt parázhatsz, de attól biztos nem fosol, hogy súlyos betegnek nyilvánít-e a burkoló.
Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.01. 14:32:25
Nagyon egyetértek veled az emberség kérdésében (is).
JónásBrigi35 2012.06.01. 14:37:33
Mi a szakterületed? Szívesen mennék hozzád, még ha morcos kedvedben is talállak. :)
tecsóba sose többé 2012.06.01. 14:41:15
Mezőgazdász vagyok. Amióta bekerültem a középiskolába, a tangazdaságba is beleestem, mert különben sose lesz tapasztalatom.
Egy ellés olykor több mint 24 óra. Nekem ráadásul még el sem tudják mondani mi a bánatuk.
Amióta gyerekeim vannak, ők is velem vannak az elléseknél, és a főnököm is, meg a kollégáim is. Pihenés nélkül megy a ganyézás utána, meg a fejés, etetés stb... És ezeket a plusszokat nekem sem fizeti ki senki, egyszerűen tudomásul veszem, hogy rám vannak utalva. Ha 90 ezer volt itthon a bérem. Váltottam.
anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2012.06.01. 14:42:27
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.01. 14:45:07
ha meg arról az oldalról nézzük, hogy 3 napig valamilyen ismeretlen oknál fogva nem vette észre, hogy nem mozog a gyerek, mégis mire számított dicséretre?
Irkutszk 2012.06.01. 15:00:37
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2012.06.01. 15:12:30
tecsóba sose többé 2012.06.01. 15:13:01
ha olyan lusta egy baba mint az enyémek voltak, akkor ez természetes.
@Irkutszk: Egy gazdaság nem csak ősszel meg tavasszal tüzelő kutyákból áll. Arról nem beszélve, hogy más gazdaságokkal is kapcsolatban álltunk, és volt,hogy napokra elmentem otthonról besegíteni. És fordítva.
most regisztáltam 2012.06.01. 15:19:18
Nekem az orvos elmondta, hogy az utolsó hónapban számolni kell a magzatmozgásokat. Kiskönyvbe beírni, hogy mikor mennyi. Ha x idő alatt nincs y mozgás, akkor indulok a kórházba. Nem őt hívom, nem a férjemet, nem az anyukámat, ez mind ráér, ha már rajtam van a ctg. Ezt nem így mondják el minden kismamának?
most regisztáltam 2012.06.01. 15:21:04
tecsóba sose többé 2012.06.01. 15:23:39
Még akkor is aludt, amikor jött kifelé. Tényleg csak olyankor mocorgott, amikor rosszul feküdtem. Még ma 7 évesen is alszik. Nincs szervi baj, csak szimplán tiszta anyósom :(
most regisztáltam 2012.06.01. 15:29:10
De olyankor mocorgott...!!
Olyan anyós, aki mindig alszik? Nem is olyan rossz :)
Irkutszk 2012.06.01. 15:35:54
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2012.06.01. 16:04:02
éppen egy dunántúli kisközségben laktam. szomszédomban lakó, friss házas fiatalok babát vártak. egyik nap elkezdett sárgulni a kismama. nosza elment a körzetihez, aki nem éppen emberbarátságáról volt híres. (csak a baráti szívességet tévők és az anyagi támogatók voltak az "igazi" betegei)
körzeti teendői mellett ellátta még a helyi tsz. üzemorvosi teendőit is, a vezetőségnek a táppénzen lévők szálka volt a szemükben.
az orvos eleget tett az elvárásnak, így a kismamát keresőképesnek nyilvánítva munkába küldte! munkahelyéről vitte a rohammentő a kórházba, de sajnos későn...
mivel a baba napokkal előbb a mamában halt meg, az anyukát hullamérgezés vitte el.
de a sors most is megbüntette a szívtelen, embertelent nem sokra rá.....
szomszéd községbe indult, szintén körzeti orvos ott praktizáló kollégájához akivel köztudott több rendszeres "morfium partyn" volt túl.
a tsz kapujánál több tonnás teherautó állította meg véglegesen, pontot téve a praxisa végére. legyen ez az eset elgondolkodtató példa nem csak ezen kiragadott története miatt.
mert ehhez hasonlókból volt bőven a rovásán.....
Farkasokkal táncoló 2012.06.01. 16:56:58
Barátnőm egy évvel utánam szülte volna az elsőt... ő elment az orvosához, hogy furán érzi magát és a baba nem mozog. Az orvosa azt mondta, hogy 1. a terhesség nem betegség 2. a baba már a szülésre készül, biztosan beékelődött, és ilyenkor már nem mozognak.
Egy hét mulva szült meg szegény, a baba már rothadt volt , ő pedig hullamérgezésben meghalt. 26 éves volt, történt mindez 1976-ban.... :-(((
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 17:18:26
"akkor tudnék úgy viselkedni, ahogy szeretnék, és ahogy ti is szeretnétek. De így nem tudok!!! És ez nagyon szar, én egy csomót sírok miatta, és nem tudom, mi a megoldás. Komolyan nem tudom."
Nem tudom, mi a szakterületed, de ha egy módod van rá, akkor válts ki egy vállalkozóit vagy csinálj egy céget, és hagyd ott az alkalmazotti rabszolgaságot. Dolgozz egy tisztességes szerződéssel részidőben, mellette legyen magánrendelésed.
És lesz időd kipihenni magad.
Ha annyit dolgozol, mint most, akkor Te leszel az x-edik idő előtt meghalt kolléga.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 17:25:17
Elsősorban a sürgősségi jellegű ellátás során az embert számos alkalommal (naponta néhányszor) küldik szó szerint a büdös kurva anyjába, hányják-vizelik le, vagy támadják meg a különféle emberalatti lények. Mindezt angyali mosollyal kellene tűrni.
Ezek mellett a betegek mintegy 30-40 %-a képtelen értelmezni a "kérem, felülről derékig vetkőzzön le" mondatot, így a magam részéről kénytelen voltam a "vegye le az ingét"-re váltani.
Mégis, mit vársz?
Az ember kénytelen alkalmazkodni a kommunikációs partnerek általános szintjéhez - a magam részéről már annak is szoktam örülni, ha az OEP-es ellátásban részesülő páciens egyáltalán köszön, ha találkozunk.
Mindezzel együtt sajnálatos, hogy egy csomó kolléga nem méri fel az aktuális embert, és mindenkivel úgy beszél, mint az átlagos magyar állampolgárral.
mojoking77 2012.06.01. 17:39:33
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 17:52:14
Menj a csudába, ő maga írja le, hogy tud jól kommunikálni, de annyira túl van hajtva, hogy mégsem képes használni az ismereteit.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 17:53:25
Ja, és ne tessék ezek után reklamálni, hogy mennyit kell várni az orvosra, vagy hogy csak fizetős magánrendelésen találod meg a neked megfelelő szakembert - ők megfogadták a tanácsodat, és elhagyták az állami egészségügyet.
:-)
mojoking77 2012.06.01. 17:57:21
Bar nem ugyanaz a prioritas, tudom, de nekem ugyanugy kell napi 12-14 orakat dolgozni, es rengeteg, bar mas jellegu felelosseg nyom. Ertem, hogy penzbol elsz te is, epp ugy, mint en, es mindenki mas, viszont ha megfelelo szaktudassal rendelkezel, akkor igenis kapni fognak utanad a magan szektorban, akar otthon akar kulfoldon. Kerlek ne gyere azzal, hogy mi lesz akkor, ha mindenki igy gondolja, es magara hagyja a Magyar Egeszsegugyet, mert ez mar nem a te dolgod. Senkit, ismetlem senkit nem fog erdekelni, hidd el, ha ehberert annyit dolgozol, hogy otven evesen beledoglesz. (Persze a csaladodat kiveve, de addigra ok is bele fognak faradni).. Persze, hogy nem hangzik jol, de az eleted es az egeszseged azert fontosabb annal, hogy felaldozd egy ilyen rendszerben.....
mojoking77 2012.06.01. 17:58:52
Utoljara akkor voltam SZTK-ban, amikor a sbesz a begyulladt labujjkormomet egy gyors mozdulattal hosszaban kettevagta, majd a begyulladt reszt ket mozdulattal kitepte. Senkinek nem kivanom azt az erzest....
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 18:11:11
Sajnos a körömeltávolításnak ez a kitépősdi a módja, mondjuk én azért adnék egy csepp helyi érzéstelenítőt, hogy ne fájjon.
karcsibácsi 2012.06.01. 18:12:04
"Meg a buszvezetőké, ipari alpinistáké, kerészeké. Bocsánat, de általánosan mindenkié. "
Hát kedves Aurél, végig kell vinni a gondolatot: legközelebb, ha megbetegszel, vagy netán valamelyik rokonod (szülő, testvér, gyerek -nem kívánom, de sajnos előfordulhat), a buszsofőrrel irass receptet és a kertészt kérd meg a műtét elvégzésére.
Ez esetben védhető a hozzáállásod!
karcsibácsi 2012.06.01. 18:14:42
" válts ki egy vállalkozóit vagy csinálj egy céget, "
vagy hagyja itt a francba az egészet és olyan embereket gyógyítson (angol,svéd, német stb), akik ezért meg is becsülik.
mojoking77 2012.06.01. 18:15:03
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 18:19:54
A jó szakembert itthon is megbecsülik.
Az egyik legjobb érzés még mindig az, amikor kiderül, hogy egy elégedett páciens adta meg a számomat valakinek, és ő szintén elégedetten távozik.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 18:22:49
Annyira aranyos, ahogy az emberek nem veszik figyelembe a konvertálhatósági időt - hogy mennyi idő alatt lehet szakorvosból buszsofőrt, és buszsofőrből szakorvost faragni.
:-)
mojoking77 2012.06.01. 18:24:52
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 18:36:50
Vannak nagyritkán olyan helyzetek, amikor nem helyénvaló pénzt kérni, még a magánrendelésen sem.
Ez természetes szerintem, alapvető etikai jellegű dolog.
És sajnos már számos betegem sírt a vállamon, és én vigasztaltam őket, mert ott és akkor arra volt szükségük, hogy akár egy idegen is átölelje őket és legyen kibe kapaszkodni abban a rossz pillanatban. És én ahhoz értek egy kicsit, hogy javítsam az emberek testét és lelkét a saját ismereteimmel. Ez a mesterségem. Ennyi.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 18:43:52
És bizony ehhez a vigasztaláshoz megfelelően hosszú idő kell, amit a magánrendelésen meg lehet oldani.
mojoking77 2012.06.01. 18:58:56
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.06.01. 19:06:18
Igen, jól látod, valóban ez a helyzet.
A várakozásról amikor kórházban dolgozom, és panaszkodnak az 1-2 órás várakozásra, én csak egy dolgot mondok: "Tessék inkább annak örülni, hogy nem 15-20 órát várakozott."
bolondanya 2012.06.01. 20:19:20
én is javasoltam korábban, hogy nyisson magánpraxist, erre más azt válaszoltam, hogy máséval ne verjem a csalánt.
bolondanya 2012.06.01. 20:26:54
képzeld van erre példa.
A férjem mérnök és az élet úgy hozta, hogy a maga ura lett.
Igaz, így is dolgozik látástól vakulásig, de "csak" a megrendelőknek kell megfelelni.
Ezért dolgozunk mi is ha kell heti 7 napot, bármilyen hihetetlen.
Minden lehetőséget megragadunk (de senkin nem gázolunk át). Nem vagyunk kőgazdagok, már régen nem is ez a célunk.
Minden munkakörnek megvannak a maga árnyoldalai és ha tetszik, ha nem, számomra nem különb sem a takarító, sem az agysebész. Ha kosz lenne a műtőben, nem lenne hol műteni. (ennyire nem látom egyszerűen a dolgot, de próbálom felnyitni a szemeteket).
A tanár készül a másnapi órára, a színész az előadásra, a boltos reggel már megy árut beszerezni, ha nincs alkalmazott, akkor lehúzza a 8-9 órát a boltjában és este még elintézi a postát, bankot.
Értsétek meg, hogy amikor a kezeitek közé kerülünk, ki vagyunk nektek szolgáltatva, de nem mi tehetünk a rendszerről.
Váltani csak bátorság kérdése! Nem teszitek? Akkor vagy annyira nagy a hivatástudat (le a kalappal), vagy féltek, de azért szintén nem a betegek a felelősek.
bolondanya 2012.06.01. 20:35:27
tudnál rajta változtatni, csak merni kell.
A bátorság mindig megtérül, tapasztalatból tudom.
Nem mindig mosolyogni kell, elég embernek maradni és emberszámba venni a másikat.
Nagyon sokféle embert ismerek. Van aki siránkozik és van, aki sokadmunkát is elvállal, hogy legyen miből pl. ovost fizetni, ha baj van.
A gyerekekkel sok időt töltök a játszótéren. Hasznos tanulmány, sok tapasztalatot tud az ember gyűjteni.
Igazság, hol vagy? 2012.06.01. 20:45:43
Irkutszk 2012.06.02. 04:57:58
2012.06.02. 07:19:00
vanier (törölt) 2012.06.02. 08:23:41
vanier (törölt) 2012.06.02. 08:34:25
A mi megyénkben bizonyos nem magas pozícióktól fogva ill bizonyos szakterületeken nem engedélyezik,hogy vállalkozóival számlázzon a doki a kórháznak. A hab a tortán,hogy az elmúlt 1 hónapban azok a dokik akik vállalkozóval dolgoznak és számláznak a megyei kórháznak nem kaptak "fizetést" mert a kórház vezetése úgy döntött életbe léptetik azt,hogy a 'külsősöknek' 90 napos határidővel fizetnek...nem tudom mi lesz itt 90 nap múlva.
vanier (törölt) 2012.06.02. 08:39:25
2012.06.02. 09:25:32
vanier (törölt) 2012.06.02. 09:31:13
2012.06.02. 09:36:47
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.02. 11:38:25
szabidoki 2012.06.02. 20:38:28
@bolondanya: akkor téged kezeljen a szakácsnő varjúhájjal.
Feketepéter 2012.06.03. 00:07:47
@Ellie Arroway:ne itt tárulkozz ki,mert szétszednek,mint a hiénák a sebzett oroszlánt.Teljesen együttérzek Veled,fáradt és túlterhelt vagy ezért írsz most így,de még a végén eltanácsolnak a szakmádtól is.Egy orvosnak napi 6 óra munka pont elég kellene legyen.Várótermi és kórházi tapasztalataim alapján mondom,hogy a betegek nagy része vadássza az eü.személyzet hibáit,attól kezdve,hogy pl.:leejtette a golyóstollat=fáradt/remeg a keze/iszik
lecsapta a golyóstollat=ideges/utálja a munkáját....stb.stb
bolondanya 2012.06.03. 09:08:40
csak az orvosprofesszor nem fogja kitakarítani a műtőt.
Látom nem értitek a lényeget, itt sem tudtok emberként viselkedni, mint ahogyan beteg-orvos szituban sem.
Neked az ovoslás a hivatásod, másnak más.
Te ezért tanultál, más másért.
Te gyógyítani akarásból mentél orvosnak! Nem!?
Akkor miért is kell téged különb embernek tekinteni, mint mást?!
bolondanya 2012.06.03. 09:15:47
na, az ilyen orvosprofesszor, tótumfaktum boríték és hajlongásváró beképzelt emberek menejenk csak máshová.
Azt senki nem írja le, hogy Angliában, Németországban, USA-ban stb-stb. nincs ORVOSKULTUSZ!
Lehet, hogy nekem büfé-ruhatár szakos diplomám van, de én is becsülettel elvégeztem amit tanultam és ettől függetlenül a takarítónővel is szoktam beszélgetni.
EMBEREK vagytok, akik 18-20 évesen választottak egy hivatást, a gyógyítást.
Akkor is már a borítékot és a hajlongást vártátok?
És nem szétszedni akarunk senkit, hanem azt próbáljuk néhányan megértetni veletek - ez a fenenagy diploma ellenére is nehezen megy -, hogy MARADJ EMBER ÉS TEKINTS ÚGY A KEZEID KÖZÉ KERÜLŐRE IS. Ne a végzettsége, a ruhája és a pénztárcája döntse el hogyan foglalkoztok vele.
bolondanya 2012.06.03. 09:32:01
JAJJ ne mááááár!
Ez annyira szánalmas!
Ébresztő!
Az ország igen nagy százaléka kényszer-, ál-, illetve megélhetési vállalkozó.
Nem csak az orvosok kapnak késve vállalkozói díjat.
De olyan furcsa, hogy a válságig nem volt hőbörgés, meg szánalmas siránkozás.
Vagy amióta nincs, vagy vékony a boríték, azóta savanyú a szőlő?
Minden vállalkozónak kell befektetnie.
És nem kell rögtön egy kórház felépítésével kezdeni.
Egyébként mindegy, parttalan vita.
Itt többen csupán azt szerettük volna jelezni, hogy EMBEREK kerülnek EMBEREK kezei közé.
Ennyi, ezt próbáljátok meg kicsit átgondolni, habár úgy látom ez nagyon nehezen megy.
tulpon 2012.06.03. 09:37:01
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.03. 09:42:02
az orvosok jelenlegi viselkedése a kommunizmus folyamodványa és a nép hozzáállásáé az egészhez, a kommunisták megpróbálták az orvost a földműves szintjére degradálni, részben sikerült is, legalábbis sok ember szemében az orvos is egy munkás.
egy orvos ha saját magánrendelőt akar nyitni, ahol valamilyen diagnosztika is folyik az nem olyan mint amikor egy könyvelő kimegy magánba. a tételek azok igencsak magasak. egy jó Uh az 30 milliónál kezdődik, egy röntgenképerősítő szintén, és még az épületet is át kell építeni, megfeleltetni miegymás, van olyan orvos aki soha nem nyit magánpraxist mert a tárgyi feltételeket lehetetlen teljesíteni vagy akkora a befektetés, hogy soha nem térül meg
vanier (törölt) 2012.06.03. 10:02:30
Értő olvasás ..nem minden orvos nőgyógyász,vagy fogorvos ahol kevés befektetéssel lehet vállalkozást indítani..
A borítékozást akkor emlegesd ha minden 1-es orvosi vizsgálatnál minima 5-10 ezret beleraksz,és a szakorvosinál 15-20-at..mindnél...mert ugye a dokik fizuját azért tartották lent a béka ülepe alatt,hogy majd a betegek jól kipótolják,nno ez nem megy ha meg néha néhány dokinak adtok általánosíttok..pedig nagyon keveset és kevésnek.Szóval borítékozni csak akkor tessék ha minden orvos beteg talinál adsz.,,mert hogy ez a döntnökök szerint alapból jár és alapból megkapják az orvosok,pedig nem . Arcba viszont mindig.
Szánalmas? Az aki nem vágja,hogy majd mehet a szakácsnőhöz vagy a takarítónőhöz gyógyulgatni,ha nem változtat a magatartásán,de ugye a legtöbben nem akarnak,csak a szájuk jár,szidalmaz,vergődik,nem becsül meg stb. Velem soha az életben 1 orvos nem volt sem bunkó,sem figyelmetlen,ellenben segítőkész és meggyógyítottak,pedig nem is borítékoztam. Én tisztelettel fordultam feléjük emberként,nem tekintettem őket szolgának,ez a nyitja. Próbáld ki,adj tiszteletet ,megbecsülést visszakapod. A közmondás is azt mondja amilyen a mosdó....
A fiatal orvosok mit kapnak :
fizettem a TB-t. A TB meg nem fizeti a gyógykezelést... akkor?? Tetszik 1 rózsadombi lakás adok 1 arra járónak 1 millát ,mert nekem ennyire futja és fel vagyok háborodva nem kapom meg,mert 1 nem a tulajdonosnak adtam 2. nem annyi az ára. Itt tart az egészségügy nálunk,nem annak fizetnek akinek járna, és nem annyit közel sem ,mint ér.
Nem gondolod ,hogy ez úgy indult kikerültek a fiatalok az egyetemről és mindent megakartak váltani aztán kapták az arcukba a virtuális borítékozást,a heti 40 óra ingyen melót a . Tényleg te dolgozol ingyen hetente 40 órát? 5-600Ft-os órabérért heti 70-80-at? Mit szólnál ha azt mondaná bárki amiért nem melózol ingyen 40 órát a bagó fizud mellé szaralak vagy? Jól esne? Nem fásulnál bele? Hogy lehet ,hogy mindenhol még Indiában,vagy a szomszédos Szlovákiában is jobban megbecsülik a dokikat? Mindenki hülye,csak a magyar ember az okos...
Nem érted,vagy nem vagy képes vagy nem akarod..többlet munkáért több tanulásért jobb képességekért a világon mindenhol több bér több megbecsülés jár.
Nem érted,hogy doki lassan alig marad,ritka lesz mint a fehér holló? Szted miért? Szerinted miért megy el sok csak akár 3-4000 euróért országokkal odébb? Bakuba 7000-ért?Itt akartak élni,maradni,de nem kapnak sem emberi hozzáállást sem emberi megélhetési körülményeket...pedig tettek érte,rohadt sokat melóztak és rohadt sokat tanultak.Szerinted miért mennek a tehetséges magyar fiatalok Svájcba Ausztriába vagy Németországba orvosira?
Ellie Arroway 2012.06.03. 11:15:27
2012.06.03. 11:42:54
2012.06.03. 14:21:20
Tegnap voltam esküvőn, és a 9 fős asztalunknál volt 1 tanár, 6 jogász és én képviseltem az orvosi vonalat. A kilencedik egy adminisztrátor volt. A korosztály 26-28 budapesti viszonylatban, tehát szépen lassan kiderült, hogy a tanár keres 110-et (380 euro), a jogászok fele 70et (230 euro), a többiek 140-et (460 euro), de ők később sem lesznek se önállóak, sem nagyobb keresetűek, ja és persze én egy átlagos melóval szintén 80-100 körül keresnék a szakmában. Erre ott ül velünk egy srác, aki 20 évesen elment egy multihoz adminisztrálgatni, és keres 180-at (600 euro) nettó.
Mindezt csak azért mondtam el, mert Magyarország GDP-jét jobb helyeken egy-egy adott cég 50-100.000 alkalmazottal megtermeli. Tehát kis hazánkban egyszerűen hiányzik a hozzáadott értéket termelő munkák anyagi becsülete, és nem kell csodálkozni, hogy ezért az ilyen munkára képes emberek elhagyják az országot, inkább az a furcsa, hogy csak ilyen lassan.
(Ennek meg főleg az az oka, hogy a magyar nyelv tiszta szívás, szinte nincs más EU-s nyelv, amiből tényleg nem tudsz megtanulni semmit, meg lehet nézni, hogy a környező országokban élő magyarok mennyivel jobb helyzetből indulnak, a szlovákiaiak simán tudnak lengyelül és csehül, a szerbiaiak alapból cirill betűs közegben élnek, amiből az oroszt megtanulni nem kihívás, plusz alapból beszélhetnek horvátul, a kárpátaljaiak is nyithatnak orosz és a nyugati szlávok felé, a romániaiak a neolatin nyelveket, olaszt spanyolt hónapok alatt megtanulják, egyedül a magyarországi magyaroknak rossz.)
Tehát ott van 9 ember, akik közül 8 európai bérszínvonalhoz képest súlyosan alulfizetett, és ott ül a kilencedik, aki európai viszonylatban egy átlag bérmunkás fizetését kapja (mínusz a magyar adórendszer terhei).
Nem azért ilyen a mentalitás, mert az ország csóró vagy nincs mire építeni.
A mentalitás miatt nincs mire építeni.
Ahol kicsit jobban van beárazva a szellemi munka, a tanári fizetéseken van egy 3-5x szorzó, a jogi meg orvosi szakmákon pedig egy 10-20x.
Az a baj, hogy nem igaz az a tétel, hogy a szellemi munka meg-nem-fizetése a többieknek jó.
Kis hazánkban a szellemi munkát a fizetés helyett valami képzelt glóriával próbáljuk kitömni, hogyaszongya
az orvos 80 ezre valahogy minőségileg jobb, mint egy betanított munkás 80 ezre
.
Nem jobb.
Az orvos 80 ezrénél az adminisztrátor 160 ezre pont kétszer jobb.
És csomó orvos elhitte, hogy valamiféle pluszt kéne elvárnia a betegtől, amitől édesebb lesz elkölteni a fizuját.
Mondom, mindez azért gáz a tömegekre nézve, mert így ebben az országban soha az életben nem lesz így hozzáadott értéket termelő munka, csak a multiknál végzett bérmunka és alapanyagok, félkész termékek gyártása.
És bár én nem vagyok egy véresszájú antikommunista, de azért ebben a történetben valóban szerepe volt a szocializmusnak. A munkák nem egyenlőek.
Luxemburgban félmillió ember egy kisebb megyényi területen megtermeli a magyar GDP kb. felét.
Nem igaz, hogy nem lehetne utánuk csinálni. Mi találtuk ki a fél huszadik századot, és hol vagyunk most.
Ez Neumann, Teller, Szilárd, Hevesy és Andrássy országa.
70 ezres fizetésekkel.
Feketepéter 2012.06.03. 14:45:36
2012.06.03. 16:33:06
2012.06.03. 16:34:53
szabidoki 2012.06.03. 22:23:19
Irkutszk 2012.06.04. 01:57:22
Érdekes módon az említett példák közül majdnem mind szintén felsőfokú végzettséget kíván. Valóban, nem tudják egymás szakmáit elvégezni, de amíg egy kórházban dolgozik az orvos alatt nővér, rezidens, takarító, addig az orvos ezeket a feladatokat el tudja látni. Persze, nem azért tanult 6+6 évig, hogy ezeket a feladatokat lássa el, hanem azért van beosztottja az adott feladatokra külön. Én erről beszéltem.
Irkutszk 2012.06.04. 02:03:50
Az orvosprofesszor kitakarítja a műtőt, ne aggódj, csak épp ugyanannyi fizetésért, mint amennyiért a beteget műti-műtené (ha megfizetnék érte). Jah, meg akkor valaki műtse a beteget, mert neki épp más feladata van.
Csak egy példa: Hallottam olyan mentőorvosról, aki szabadnapjain plakátragasztással kereste meg azt a pénzt, amiből élt, hogy "munkaidejében" a hivatásának élhessen. Most akkor melyik a főállás, mit jelent neki a hivatás? Amikor pihennie kellene a 72 óra folyamatos munka után?
2012.06.04. 09:15:53
bolondanya 2012.06.04. 10:19:17
akkor eljutottunk oda, ahonnan indultunk.
Én az első perctől azt írtam, hogy mindenkit megillet a tisztelet.
Én azért jöttem takarítónővel, meg szakácsnővel, hogy lássátok, tisztelem az embereket, sikerült kiforgatni.
Ma reggel bent kezdtem a kórházban apukámnál. Aki szembe jött velem, annak hangosan, érthetően köszöntem.
Ha tudom az orvos rangját (pl: főorvos), akkor úgy szólítom meg.
Tudom az illemet és a tiszteletet.
Csak nem kapom meg annak ellenére sem, hogy én megadom.
Én akkor emeltem meg a hangom, amikor 2 napja hurcibáltam kórházból kórházba apámat és még mindig ping pongoztak velünk. Szerintem neked - ha nem orvos lennél - hasonló szituban Te is megkérdeznéd a betegfelvételi pultnál, hogy megműtsd-e a rokonodat az autóban.
Külföldön meg teljesen más az EÜ rendszer, a biztosítás stb.
Én nagyon boldog lennék, ha itthon az orvos, ápoló, rendőr, tanár meg lenne fizetve. Nagyon sajnálom, hogy a rengeteg befizetett adóból erre nem tellik, ezért kérem az első beírásom óta, hogy ne a betegek legyenek azok, akin ezt leverik.
Bárki bármit gondol a beírásaim alapján, tisztelem mind az orvosokat, mind az ápolókat, de továbbra is tisztelem a sarki boltos is. Én ilyen vagyok, a "Pygmalion"-ban van ilyen ember. Az egyik a hercegnőt is takarítónőnek kezeli, a másik a virágárust is hercegnőnek.
bolondanya 2012.06.04. 10:27:54
a tanár, rendőr, tűzoltó sincs megfizetve.
Ez nagyon rossz, de attól még ember áll emberrel szemben.
Ennyi semmi több, olvasd el az előző válaszomat szabodokinak.
bolondanya 2012.06.04. 13:36:28
ez abból jött, hogy egyszer az indexen volt egy -a gyerekem iskoláját lejárató- cikk.
gondoltam, találó nicket választok.
Nem bántam meg, mert .....
sárga nyúl 2012.06.04. 14:56:23
Irkutszk 2012.06.04. 15:05:49
Két dolog dönti el azt, hogy egy ember milyen munkát végez pontosan: Hogy miért fizetnek jobban, és hogy fizikai/mentális állapota megengedi-e az adott munkát. Hiába fizetnek esetleg jól krumplizsák cipelésért (senki meg nem kérdőjelezi, hogy szükség van a krumplis-zsákokat egyik helyről a másikra átcipelni), ha kemény fizikai munkáról van szó, ami hosszútávon tönkreteszi az ember egészségét. És hiába könnyű munka mondjuk postáskisasszonynak lenni, ha nem fizetnek sokat érte. Ahhoz, hogy valaki orvossá váljon, időt, energiát kellett beleölnie abba, hogy tanul (ráadásul képesnek kell lennie rá, hogy mind fizikai mind értelmi szinten megtanulja az, amit kell). A tudását adja el a fizetéséért. Ugyanezt csinálom én is, ezért tudom. Megtanultam valamit, képzem magam most is, és ezt fogom eladni fizetésért. Ha nekem több pénzt adnak takarításért, akkor takarítónő leszek, el tudom végezni azt is, csak éppen nem kellett volna ahhoz cirka 10-15 évet eltöltenem az iskolapadban. De ha egyszer már le van fektetve, hogy nekem mi a feladatom egy munkahelyen, akkor milyen jogon kéri bárki számon, hogy én azt a feladatot látom el, és nem egy másik munkakör munkáját?
2012.06.04. 16:18:54
2012.06.04. 16:21:35
Irkutszk 2012.06.04. 17:00:42
A magyarázatom alapossága pedig abból adódott, hogy számomra egyértelmű dolgokkal vitatkoztál.
2012.06.04. 18:19:14
"számomra egyértelmű dolgokkal vitatkoztál."
Ez csak természetes. :-)
2012.06.04. 18:39:37
Látom nem értitek a lényeget, itt sem tudtok emberként viselkedni, mint ahogyan beteg-orvos szituban sem.
***
bolondanya 2012.06.03. 09:15:47
Azt senki nem írja le, hogy Angliában, Németországban, USA-ban stb-stb. nincs ORVOSKULTUSZ!
EMBEREK vagytok, akik 18-20 évesen választottak egy hivatást, a gyógyítást.
Akkor is már a borítékot és a hajlongást vártátok?
[...] azt próbáljuk néhányan megértetni veletek - ez a fenenagy diploma ellenére is nehezen megy -, hogy MARADJ EMBER ÉS TEKINTS ÚGY A KEZEID KÖZÉ KERÜLŐRE IS.
***
bolondanya 2012.06.03. 09:32:01
Itt többen csupán azt szerettük volna jelezni, hogy EMBEREK kerülnek EMBEREK kezei közé. Ennyi, ezt próbáljátok meg kicsit átgondolni, habár úgy látom ez nagyon nehezen megy.
***
bolondanya 2012.06.03. 09:32:01
JAJJ ne mááááár! Ez annyira szánalmas! Ébresztő!
Az ország igen nagy százaléka kényszer-, ál-, illetve megélhetési vállalkozó. Nem csak az orvosok kapnak késve vállalkozói díjat.
De olyan furcsa, hogy a válságig nem volt hőbörgés, meg szánalmas siránkozás.
Vagy amióta nincs, vagy vékony a boríték, azóta savanyú a szőlő?
---> bolondanya 2012.06.04. 10:27:54
a tanár, rendőr, tűzoltó sincs megfizetve.
***
bolondanya 2012.06.04. 10:19:17
Én az első perctől azt írtam, hogy mindenkit megillet a tisztelet.
Tudom az illemet és a tiszteletet.
***
karcsibácsi 2012.06.04. 12:30:53
@bolondanya: érdekes(találó?) ez a nick...
***
@Turchi: De, ez bolondság. Amikor valaki azt sem érti, amit maga mond, akkor vagy bolond, vagy fanatizáltságában hazudik.
2012.06.04. 20:03:57
bolondanya 2012.06.04. 20:26:18
hááááát nem vittek még el gúzsba kötve az idegosztályra.
Fáj az igazság és könyebb lebarmozni, meg lebolondozni az embert, mint önvizsgálatot tartani.
No comment!
bolondanya 2012.06.04. 20:29:01
még egy utolsó gondolat:
NEM SZOKÁSOM HAZUDNI, AKI ISMER, TUDJA RÓLAM!
Sokkal könnyebb valakit megszégyníteni, aki csak ELÉG BÁTOR AHHOZ, HOGY LEÍRJA AMIT GONDOL!
2012.06.05. 09:12:17
@Turchi: Persze :)
bolondanya 2012.06.05. 09:42:30
bármilyen meglepő, pontosan értem amit írtam.
Szerintem elég következetesen, de hagyjuk. Ha nem rovos vagy, akkor újságíró kell legyél, azok értenek ennyire a kiragdott szövegösszállításhoz.
De tudod, mit legyen egy jó napod:
Igen, én egy értelmetlen, tanulatlan, műveletlen, buta, hülye, szerencsétlen agyhalott vagyok.
(azért az megnyugtat, hogy néhányan megértették amit írtam, de biztosan ők sem értik magukat, mert "sokan vannak így") :-))))).
Neked is további szép életet kívánok, egészséget, erőt, kitartást és boldogságot!
Az utolsó 100 komment: