A néninek illett volna már meghalnia

2012.04.02. 09:12

Monoron történt 2011. április végén. 82 éves idős nagynéni elesett panaszolta a szokásos hétvégi látogatáskor. Fájt az oldala, rossz volt a közérzete. Gondoltam nagy baj nem lehet, hisz 1 hét telt el a baleset óta, felhívom a háziorvosát, aki havonta nem kis térítés ellenében meg szokta látogatni. Lévén szombat délután félve hívtam az orvost. Elmondtam az esetet majd közölte, ugye megértem, hogy nem tud kijönni, de ő most süteményt süt.

 


Megértettem, csak azt nem értem, hogy a havi látogatások alkalmával miért fogad el 5-10 ezer Ft közötti összegeket?Hívtam a másik lehetőséget az orvisi ügyeletet. Ahol a be nem mutatkozó doktornő, unott hangon közölte velem, ha már nem most történt a dolog nincs nagy baj, mert ha már komoly lett volna a probléma , a néninek illett volna már egy hét alatt meghalnia. Visszakérdeztem, hogy tényleg az orvossal beszélek e? Majd ellátott jótanáccsal, hogy ültessem kocsiba és vigyem Pestre a Balesetire.


Erre én lecsaptam a telefont fájdalomcsillapítás után más orvoshoz fordultam. A néninek utóbb kiderült bordatörése volt.A menyemmel is történt egy eset: munkafelvételhez orvosi papír kitöltésénél a doktornő elfelejtett valamit kitölteni és a menyemnek vissza kellett menni a hiányt pótoltatni. Erre a doktornő közölte vele -elnézés kérés helyett- hogy ő egy beteget egy nap csak egyszer fogad, fizessen 3000Ft-t és akkor kitölti a papírját ímmár normálisan.Mindhárom orvos Erdélyből áttelepült...

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SvenH. (törölt) 2012.04.02. 15:45:28

az oregeknel neha a penzugyek osszekeverednek, nem bantani akarom a nenit, de nagyon konnyen elofordulhat hogy 500 Ft -al tomte alkalmankent az meg meg a benyara se eleg
(gondolom a doki se a sajat maga ellensege, ha 10e lett volna kilatasban akkor a helyi cukiba megvette volna a sutit visszafele menet)

amugy meg nem hivogatni kell hanem odamenni, hiszen az orokseg szetdobasanal se fogja senki a dokit hivogatni hogy ugyan mar par milla atvetelere ugorjon at...

hipokrita 2012.04.02. 16:03:31

Hmmm... a háziorvost ilyesmivel szerintem sem kell zavarni. Az ügyeletes meg mit mondhatott volna azon kívül, hogy fáradjanak be a balesetire? Egyedül az az "illett volna meghalnia" kiszólás a helytelen, de azt nem tudjuk, hogy a posztoló miként szólította meg a süteményeskedő galád utáni hangulatában. :)

tollas 2012.04.02. 16:17:43

@VaTi:
Orvosi eskü!
Nem kötelező orvosnak lanni, akkor nem kell folyton szolgálatba helyezendőnek lenni.

Kito_Portugal 2012.04.02. 16:39:23

Szerintem sem kotelessege kimenni a haziorvosnak 5-10.000hufbol pedig mar belehetett volna taxizni barhova, vagy ha elviszik akkor meg egy maganrendeloben is megneznek ennyiert. Itt peldaul nincs ugyelet, se haziorvosi beteglatogatas, ha baj van akkor mento vagy irany a korhaz.

telkoe 2012.04.02. 16:43:01

@FuBu: Ebben semmi buntetes nincs - ez az ar kb a koltsegalapu realis ar. Ha autorol, kazanrol stb van szo senki nem is akad ki rajta, csak az orvosnal hiszik azt hogy havi 5-10 eFt mindenre eleg.

VaTi 2012.04.02. 16:43:06

@tollas: te mi a fenéről beszélsz?Milyen "szolgálatba helyezendő"? Az orvosnak van munkaideje. Slusz. Ennyi. Akkor kell dolgoznia (amit már így is bőven túlteljesítenek). Amiről te beszélsz, az a segítségnyújtási kötelezettség, ha vésuhelyzetet látnak. Pl egy balesetnél igen, kötelessége ugrani, de elárulom: neked is. Mindenkinek a tőle telhetően segítenie kell. Csak ő többet tud. De hétvégén egy hetes hátfájáshoz ugrani, nem, nem kötelessége. Te tényleg azt hiszed, h az orvosnak kötelessége a szabadidejében ugrania ha rácsörögsz, h a mamának egy hete fáj a háta? Eszméletlen....Orvosi eskü, az...

vanier (törölt) 2012.04.02. 16:43:36

@tollas: Ismered azt ,amire hivatkozol?

Hol van az orvosi esküben,nem lehet a dokinak szabadnapja? Nem szabad aludnia, pihennie? Nem lehet családja? Nem ehet? Ingyen köteles kidőlésig dolgozni?

Dr.laikus PhD 2012.04.02. 16:46:32

@tollas:

Az orvosi eskü nem tartalmaz folyamatos munkarendet!

Az orvosnak van munkaideje, akkor kell keresni. Elhiszem, hogy az ismerős segíteni akart, de azt meg kell érteni, hogy adott esetben hová kell fordulni és idős ember esetében ha az orvos azt mondja egy aggódó laikusnak, hogy amit mond abban az esetben már meg kellett volna halnia, az csak azt jelenti, hogy a tünet nem végzetes, vagyis ha eddig ráért, akkor ki lehet várni a rendelést.
Ha még aggódik akkor a baleseti.

Ahogy látható az orvosnak volt igaza.

Dr.laikus PhD 2012.04.02. 16:47:11

@VaTi:

:DDD
Fogalmaztam, de a tiéd jobb.

zuulululu 2012.04.02. 16:48:33

Egy ilyen ritka hulye es buta embert mint ez a postolo :D

VaTi 2012.04.02. 16:49:28

@Dr.laikus PhD: valahogy mindig egyszerre dolgozunk :)

HatEnVagyok 2012.04.02. 16:49:55

@tollas: Nem vagyok orvos, de szerintem az orvosi eskü nem arról szól, hogy bármikor bárki ugráltathasson a bajaival. Nekik is jár pihenés, az ügyelet, mentő, stb. meg pont arra való, hogy hívja az ember, ha baj van.
És gondolom a "szolgálatba helyezés" sem azt jelenti, hogy az első telefonáló kedvéért vegye a kabátját és szaladjon. Ha felfordulok az autóval és orvos jár arra, akkor nyilván jólesik, ha addig orvosként funkcionál és megvéd az elvérzéstől míg kiér a kocsi, de a leírt eset nagyon messze van ettől.

ui: kicsit hasonlít a nagymamám esetéhez, "nem kell orvos, nem kell orvos, ugyan már", nem volt hajlandó bejönni velünk az ügyeletre autóval, aztán éjjel 11-kor lehetett hozzá rohanni, meg mentőkocsit hívni, mert már felülni sem tudott, csak jajgatni. Szóval azt kell mondanom, az idősek is megérik a pénzüket orvosügyben...

Irkutszk 2012.04.02. 16:56:51

Kedvenc orvostörténeteim egyike az ügyeleten, vasárnap hajnali háromkor megjelenő páciens: őneki három hete fáj a feje.

Irkutszk 2012.04.02. 16:58:03

@ReignOfdark: Ó, édes 1984 (bár nem az orwelli, ha lehet kérni :D)!

Pécsi bölcsész 2012.04.02. 16:59:36

sajnos pedig van abban igazság, hogy az erdélyi magyaroknak valami furcsa elképzelésük van a dolgokról...

2012.04.02. 16:59:57

@VaTi: Vigyáznom kell majd veletek! :)

VaTi 2012.04.02. 17:01:46

@ReignOfdark: már itthon vagy, ugye?
Egyébként ne aggódj, meglátod, jó lesz :)

zsikuci81 2012.04.02. 17:02:50

@Irkutszk:
Mondhatok en is egyet? Aranyos bacsi 2000 szilveszteren, ejszakai ugyeletben: a haboruban meglottek es meg a sarkaban van a golyo. :)

Pécsi bölcsész 2012.04.02. 17:03:38

az orvos egy hivatás.
aki orvosnak megy nem zsákbamacskát vesz!
ügyelet ezzel jár.

az milyen már, hogy a gyerekemet bevittük az ügyeletre, hogy kullancs van benne szedje ki, mert nem volt otthon kullancs kiszedő csipesz.
oszt kitámolyog a banya fordítva felrakott szemüveggel, és elkezdi összecsípkedni a gyereket a csipesszel.
persze nem sokáig vártam, hanem elkértem, hogy hadd csináljam én, talán hamarabb végzünk és nem csinálunk nagyobb bajt.
azóta van kullancs csipeszem otthon.

VaTi 2012.04.02. 17:04:01

@Pécsi bölcsész: én az erdélyi magyarok részéről valami eszméletlen szívósságot, kitartást, elszántságot tapasztaltam. A legtöbb embernek tényleg furcsa. Számomra irigylendő.

Pécsi bölcsész 2012.04.02. 17:06:19

@VaTi: Én pedig egy nagy adag gátlástalan törtetést, bunkóságot, tiszteletlenséget embertársaikkal szemben, szocializációs problémákat.
Ehez mi itt az anyaországban nem vagyunk hozzászokva.

Irkutszk 2012.04.02. 17:06:43

@zsikuci81: Remélem, megkérdeztétek, hogy az első, vagy a második világháborúban. :DD

VaTi 2012.04.02. 17:09:34

@Pécsi bölcsész: mi felsőbbrendűek, ugye?
én minek állok szóba minden hü..izével?
@zsikuci81: a hónap sztorija díj :)

2012.04.02. 17:13:18

@Pécsi bölcsész:

Persze, ahogy látatlanban lefogadom, nekem és neked is egész más elképzeléseink vannak. Ezzel semmi gond, a probléma azzal van, hogy fel kéne fogni hogy Európa van, és hiába próbálunk a társadalom minden szintjén úgy tenni, mintha nem számítana a másik 26 ország, ez egyre kevésbé működik.

Majd mesélhetsz, nemsokára megy hozzátok egy kolozsvári magyar Sz. Csaba, és lehet mutogatni a hasonló elhivatottságú hazai hallgatókat.

Különben én ilyen névvel még trollnak sem mennék el, lehet, hogy a szenesben meg a kisrókusban menő beszólás a "sunáznám", de ez nem az a nívójú hely.

zsikuci81 2012.04.02. 17:13:22

@Irkutszk: @VaTi:
...hat nem kerdeztuk. A bacsi mar nem akarta igy kezdeni az uj evezredet. Szeretem az eredeti embereket...:)

2012.04.02. 17:15:51

Nagyon izgalmas ez az úriember, ugyanis ha en bloc tehetünk kijelentéseket a romániai magyarokról, akkor "mondjuk úgy", a Pécsibölcsészről (HÖK&DJKB) is elmondható ez-az.

pantlikaskiralylany 2012.04.02. 17:40:03

@ReignOfdark: az embereknek még mindig rossz a szájíze, mivel akkoriban (bár inkább a kilencvenes évekre jellemzően) az áttelepülő románok, jugoszlávok, stb, amellett, hogy képzetlenül magasabb fizetéssel vették fel őket állami cégekhez mint a magyarokat, még nem kevés albérleti támogatást és étkezési hozzájárulást is kaptak.
Ez a déli városokban különösen élesen jelentkezett.
Ettől még persze diszkriminatív a megjegyzés.

A másik pedig, mielőtt piedesztálja állítjuk a háziorvosokat (tisztelet a kevés kivételnek)
Saját szememmel láttam, amikor a 84 éves nagymamám rosszul lett, és éppen a saját háziorvosa volt az ügyeletes, milyen szemrebbenés nélkül fogadta el tőle a pénzt (nem szabadidejében, nem saját autójával jött ki, és gyakorlatilag csak a mentőket hívta ki)
Korábban amikor ki kellett hívni az ügyeletet egy fiatal orvos volt, és nem fogadott el tőle semmit, pedig háromszor annyi időt töltött ott, vizsgálta, stb.
Van ilyen is, meg olyan is.

A poszt írójával nem értek egyet, mert egy hét múlva már tényleg kár ügyeletet hívni, meg háziorvost ugrasztani.
Az is igaz, hogy az idősek hajlamosak a lényeges dolgot elhallgatni telefonban (mint pl, hogy jól vagyok, csak leestem a székről) és akkor szembesül a dolgokkal az ember, amikor személyesen is meglátogatja.

cziczmiczpindur 2012.04.02. 17:44:16

@vanier: számomra onnan indul a gond, hogy nincs olyan rokon/barát/stb., akit a néni felhívhatna akkor, amikor elesett... meg kell várnia, hogy hétvégén rányissák az ajtót...

macskaorr 2012.04.02. 17:46:10

@FuBu: Épp eszű ember nem gondolja, hogy havi 5000-10.000-ért megveszi kilora az orvost! De alkalmanként min 10000 az biztos! Az én esetemben ha csak 1x megyek a szakrendelőbe, vagy magánrendelőbe, akkor ennyi! Próbáltam 5000-et adni klinikán, ahol nagyon udvariasan közölte a doktor, hogy köszöni, már kávézott! És csak egy másnapra szóló vizsgálatot kérő papírt állított ki! Jelenleg nyaki uh leletemért megyek, decemberben csinálták
jobboldal 90%-os szűkület, baloldal 70%
Tudom, mert nem most kezdődött a folyamat, és hallottam mikor az uh-s
orvos rádiótelefonon bediktálta a doktoromnak, és nekem pedig azt mondta, hogy azonnal menjek föl az osztályra, mert a doktor úr vár! Mire fölértem, kiüzent, hogy keressem meg a magánban, tudom hol van, már elindult oda! Igen
2 óra múlva már elindult, én pedig most megyek a napokban a leletért ill hogy mi a teendő velem! Azóta kerestem nemegyszer mobilon is, mert megadta, hogy bármikor elérjem, de mindig kinyomja! A kör bezárult, már van időpontom , és a maszekban leteszem a 12.000-ot, rögtön intézkedik! Csak kicsit vagyok ideges, hogy ne kapjak strok-ot!De nem hagyom ott mert nagyon sokszor bizonyított már, hogy nagyon jó diagnoszta, és nagytudású orvos, meg egyébként is nincs ezzel időm újjabb 3 hónapot várni! Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy az orvosi szakma olyan, ahova az ember mindenét odaadja,
és az orvosok szorult közalkalmazotti helyzetükben ezzel visszaélnek sok esetben, és ez a téma már rég nem az orvosi eskükben leírtakrólszól! De én mégis úgy gondolom, hogy a beteg a legkiszolgáltatottab! Mert mi történik
ha ebből esetleg akár végleges tragédia történik? Hát nagyon sok krónikus betegsége volt szegénynek, és egy szó sem esik az orvosi felelősségről!Na meg a hozzátartozó sem az orvossal van olyankor elfoglalva! Én köztisztviselőként gyámügyekkel foglalkoztam, az is elég leterhelő lelkileg és szellemileg egyaránt, és soha senki nem adott egy fillért sem, nem vettek meg kilóra valóban,most nyugdíjasként meg csak annyi hogy a havi létfontosságú gyógyszereim 31000ft!Nekem is nagyon nehéz megélni, és ezekután a mai magyar eü-ben életben maradni!De még ezekután is erőt, egészséget, és kitartás kívánok amíg lehet minden mai magyar orvosnak, és minden elismerésem az övék!

Irkutszk 2012.04.02. 17:52:25

@pantlikaskiralylany: Monor ismereteim szerint azért elég messze esik akár Romániától, akár Szerbiától, de még talán Szlovákiától is :) De persze értem, amit mondasz, és bizonyára úgy is történt.

A háziorvos meg fiatal orvos közti különbségről: Az az elgondolás, hogy a hálapénz ördögi, tudtommal nem túl régi. Ennek megfelelően a fiatal orvosok lehetőségeik és lelkiismeretük szerint megpróbálják elutasítani, az idősebbek azonban nehezebben változtatnak (nem csak a szokásokon, a világnézetükön is). Ezt én mindenképp figyelembe venném, mielőtt sarat kezdek dobálni. A másik pedig, hogy ha valaki hálaajándékot, vagy -pénzt ad egy másik embernek, akkor az legyen az ő kettejük dolga. Bizonyára nehéz elfogadni egyes szokásait egy másik embernek, de attól a nagymamám (nagynénim), hogy őt a végletekig elfogadjam és szeressem. Az ő számára is nagyon furcsák a mi elképzeléseink. De persze ez az én véleményem csak, lehet egyet nem érteni.

Az elhallgatott problémák említésével teljes mértékben egyetértek, sokszor van ilyen. Véleményem szerint a megoldást az jelentette volna, ha megkérjük a beteget, hogy hétfőn menjen el a háziorvosához, csak a biztonság kedvéért, azért orvos is lássa. Aztán utána rákérdezünk, hogy no és mi történt az orvosnál, és ha elsumákolta a kedves rokon, akkor rálépni a sarkára, hogy de ezt igenis muszáj, mert mi aggódunk érte.

Pécsi bölcsész 2012.04.02. 17:58:19

@ReignOfdark: Szia,

nem nagyon értem a személyeskedő megjegyzésedet.
Hogy jön oda európa, hogy az erdélyi magyarok tendenciózusan (kivételek lehetnek) hogyan viselkednek?
Kérdezted már egy erdélyitől, hogy hogymondja kapni vagy venni? :-D

VaTi 2012.04.02. 18:00:37

@Pécsi bölcsész: azért nem érted, mert te fehér vagy, ő meg európai...

egy semleges ember 2012.04.02. 18:08:44

Hát, a fenti, az egészségügyben dolgozó emberektől származó kommenteket olvasva - kinyílt bicskával a zsebemben és visszafogva magam - mondom, hogy b+, Ti nem vagytok emberek? Ilyen magasról sz...rni arra, hogy nem rozsdás vassal vagy érett túróval dolgoztok...

Borzasztó látni, hogy a fenti hozzászólások alapján az egészségügyben abszolút elfogadott nézet szerint, teljesen természetes, hogy jattot várjon el / kapjon valaki (legfeljebb azon filozofálva, hogy vajon eleget adott-e a beteg) vagy az, hogy az ügyeletet felhívva unott hangon közli valaki, hogy gyakorlatilag semmi köze egy beteghez, csinálj vele, amit akarsz. Ez normális dolog? Mi alapján várja el így az orvos, hogy a társadalom megfizesse a munkáját?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.04.02. 18:12:33

@ReignOfdark: "ez nem az a nívójú hely"
Valóban nem. Annál rosszabb.

Flector67 2012.04.02. 18:36:50

@macskaorr: Legelőször megjegyezném, minden tiszteletem az Öné és jó egészséget kívánok. A következő kommentemmel véletlenül se szeretném megsérteni Önt.
Ne keverjünk össze egy gyámügyes ügyintézőt egy orvossal. Remélem nem kell elmagyaráznom miért. Sajnos eljutottunk oda, hogy az orvos a magánrendelésére cibál mindenkit. Ez szomorú, de ők is pénzből élnek. Az orvosi esküt ne keverjük ide. Lerágott csont. Sokan felesküdtek sok mindenre már. Megjegyzem, amikor az eskü íródott, az orvosok a társadalom egyik legmegbecsültebb emberei voltak.

Igazság, hol vagy? 2012.04.02. 18:53:21

@Pécsi bölcsész: Addig örülj még van aki kitámolyog,egyébként meg vedd fel próbaként a szemüveget fordítva,lehet Neked sikerülni fog,Nekem mint egyszerű nővér sehogy sem sikerült,pedig banya korú vagyok.

2012.04.02. 19:04:41

@pantlikaskiralylany: Ez van, meg kell szokni (lehet mérgelődni is, meg "itt lehet minket hagyni"), hogy az emberek vándorolnak ide-oda, ugyanazért a munkáért néhol többet, néhol kevesebbet kapnak.

Nincs ezt tiltó vagy elítélő törvény, csak előítéletek és demagógia.

Jelzem, 8 (azaz nyolc) éve vagyunk tagja egy olyan nemzetközösségnek, amely négy alapelvéből egyik a munkaerő szabad vándorlása.

***
OFF:
Ebbe a nemzetközösségbe népszavazással kerültünk, képviselőket választunk a parlamentjébe, és jóváhagytuk Románia belépését is.

Ott voltál te is, téged is megkérdeztek, ha nem is úgy alakultak a dolgok, a többség jogos akarata érvényesült.

Ideje mindannyiunknak felnőni e felelősséghez.

Elképesztő, hogy belpolitikai pártszimpátia alapon beszavaztatok 22 embert, akin aztán nem lehet számonkérni az ország érdekképviseletét. Szvsz egyetlen ember képviseli a választóinak tett ígéreteit, nemzetközi értékítéletét, és ez Morvai Krisztina.

Egy euroszkeptikus szalonrasszista.

Mondjuk bizonyos szempontból tökéletesen leképezzük a magyar viszonyokat: 21 ember passzív, egy meg fotel-nacionalista.

ON:
***

Magyarországon nekünk ez jóformán ismeretlen fogalom, aki tőlünk megy el, az hazaáruló, aki hozzánk jön, az meg a kenyerünket eszi el előlünk.

Néha szeretném azt hinni, hogy nem ment el hiába az "elmúttnyócév", aztán mindig jön egy EU-s szabályok miatt panaszkodó kisgazda, meg egy magyar orvost röghöz kötő fizessevissza emberke.

Mintha nem lennének sikeres magyarok az európai mobilitásban.

De melyiknek van nagyobb sajtója?

Hány sikeres fiatalt látunk a híradóban, hogy "25 éves vagyok, tanár szerettem volna lenni, sajnos nem kaptam munkát 90-ért így kénytelen voltam megpályázni egy ösztöndíjat 250-ért egy mediterrán tengerparti városban, ahol két nyelven kommunikáltam és bemutattam a kultúránkat a helyi közösségnek."

Ugye, egy picikét kevesebb, mint a tyúkól mellett síró öreg néni?

Pedig lehetne kampányolni. Akkor talán nem lenne ilyen undok és elutasító a társadalom 95%-a Európával szemben. Én látom is a társadalmi célú hirdetést:

"Az első ember, aki nem fizette vissza: dr. Szent-Györgyi Albert!

Elvégezte az orvosit, miközben az ország egészségügye romokban hevert, banális kórokozók ölték halomra az embereket. Ezután se szó se beszéd, fogta a sátorfáját, és önös érdekből Pozsonyban, Prágában és Berlinben tanult, majd Cambridge-ben vegyészetből is doktorált, végül az USÁ-ba távozott. Eközben egy forint adót nem fizetett, a képzésének tízmillióit elvitte magával. Végül hazatért, és a képzési idejének alig több, mint kétszeresét (16 év) itthon tölti, majd ismét lelép.

Ő nemzetünk első számú tudományos büszkesége, megkérdőjelezhetetlen hazafisága miatt.

Ám nem csak orvosok nem fizették vissza. Nemzetünk nagyjai - Wigner Jenő, Neumann János, Szilárd Leó (de nem számít, mert ezek ugye zsidók), Békésy György, Lénárd Fülöp (ezek már magyarok, mivel németek vagy nácik is akár) előszeretettel hagyták el országunkat adófizetés nélkül. A jelenlegi körülmények között ezért bünti járna."

Ha már itt tartunk, azért nem ismerjük ezeket a fogalmakat, mert Magyarország annyira attraktív, mint a tintahalaprólék a kínai piacon.

Kis hazánk csupán egyvalakiknek volt vonzó, a környező országok magyarjainak, akik elsősorban a szülőföldjükön dúló diszkrimináció, nyomor és/vagy háború miatt jöttek ide.

Ha őket is sikerült kiutálni, tényleg nem kell vele annyira szembenézni, hogy mit is tudunk nyújtani migrációs szempontból.

macskaorr 2012.04.02. 19:08:38

@Flector67: Nem sértett meg, de a gyámügyes jogi egyetemet végzett, hiszen
ez a munkakörében az elvárás!Hasonlóan sokat tanultunk mint az orvosok! Esküt is tennünk kellett! A jogi szakmában sem tartják be sokan esküjüket, erre rengeteg példa van! Ráadásul az ügyvédek
sokkal jobban keresnek, legalábbis én így gondolom! De a tét az orvosoknál sokkal nagyobb, mert az emberi életnél nincs mi fontosabb!Persze aki igazán a jogot akarja gyakorolni, emberi sorsokkal törődni, az elmegy gyámügyesnek, úgy kell neki, aztán nem tud pénzt adni az életéért! Legalábbis nem mindenki!

2012.04.02. 19:10:10

@Pécsi bölcsész: Nem tudom, mi abban a személyeskedés, hogy meg mertem említeni, hogy még nálatok a btk-n is vannak értelmes, dolgos tanár és hallgató, romániai születésű magyarok. Néhányat ismerek is személyesen.

Valóban, gyakran írod mindenfelé, hogy "sunáznám". Azt hittem, erre büszke vagy és nem sértésnek veszed.

Úgy jön ide, hogy joguk van ide jönni, és itt, az ország törvényeit betartva élni. Akkor is, ha ez néhány embernek nem tetszik.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Legalább te javítasz rajta :)

Flector67 2012.04.02. 19:15:48

@macskaorr: Tisztában vagyok vele, hogy jogot végzett. Tisztelem is ezért, mert szerintem az a legnehezebb. Talán nehezebb, mint az orvosi. Én nem tudnék szó szerin megtanulni annyi jogszabályt. De, mint Ön is írta, az orvosok életekről döntenek. Jó, persze közvetve a gyámügyesek is. Sajnos az ember gyarló és mohó. Én is az vagyok, szégyellem is magam miatta. Az orvosok rájöttek, hogy az ember mindent megad az egészségért. Ezt ki is használják. Hogy ez bűn-e havi 100-150 ezres fizetés és ekkora felelősség mellett? Önökre bízom a döntést...

Farkasokkal táncoló 2012.04.02. 19:30:17

Nem kéne mindent összemosni.

Hogy a posztban említett orvosnők Erdélyből települtek-e át avagy sem, az teljesen mellékes (amúgy nem csinálom magam össze a gyönyörtől én sem pusztán attól a ténytől, hogy valaki édeserdélyből jön, ergo biztosan csak jobb lehet. Fenéket. Van köztük nagyon rendes meg nagyon szemét is pont úgy mint a hazaiaknál...)

Viszont az esés után egy héttel elvárni az ügyelettől, hogy esetkocsit küldjenek ki valakihez, csak azért, mert a hozzátartozó éppen most értesült róla - az ügyelet NEM ERRE VALÓ. Igenis ilyenkor kocsiba kell rakni a nénit, és bevinni az ügyeletes sztk-ba vagy kórházba.

82 éves embert meg - ha egy mód van rá - ne hagyjunk már egyedül... nem volt telefnja? Nem tudta volna megtelefonálni, hogy elesett és fáj az oldala? Esetleg ő maga nem tudta volna felhívni a háziorvosnőjét? Ha ezek eszébe sem jutottak, akkor bizony már állandó gondozásra szorul.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.04.02. 19:46:05

@ReignOfdark: köszi, de nem. már kigyógyultam az akut donquijote szindrómámból :)

FuBu 2012.04.02. 19:50:18

@macskaorr: Természetesen vannak erkölcstelen, pénzhajász emberek az eü-ben is, meg máshol is.
Azért elgondolkoztam egy dolgon, ezt írod:
"De én mégis úgy gondolom, hogy a beteg a legkiszolgáltatottab!"
Szerintem az orvos is. Te felelősségteljes munkát végeztél, ugye? Komoly gondot okozott volna, ha tévedsz. Én pénzzel foglalkozom, hibázhatok olyat, hogy életem végéig nem fizetem vissza, megyek sittre. De, ha nekem rossza napom van és elnézek valamit, max a fentiek fordulnak elő, de, az eü-ben sokkal nagyobb a tét.

Tényleg sajnálom a kellemetlen élményeket, és sajnálom, hogy ilyen eü-sök is vannak. :(

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.02. 20:04:08

maradjunk annyiban, hogy a kommenteket el se olvasom.
A néninek utóbb kiderült bordatörése volt - ezt biztos a házhoz vitt röntgen Ct vagy Mr készülékkel állapították meg.
erre ráillik az "ilyen ésszel szabadlábon?" mondás - könyörgöm baleset után minek hívunk házhoz orvost? mit tud az csinálni? kórházba kell menni, ahol van diagnosztikai lehetőség. és még neki áll feljebb, hogy kiderült, hogy bordatörése volt, ez otthon hogyan derült volna ki?
az is érdekelne, hogy hogyan derült ki a kedves kollégák származása, milyen szerepet játszik ez a gyógyításban?
azoknak akik meg a felkészültségről hadonásznak üzenem, hogy igencsak vissza kellene venni a mellényből: a román orvosi diploma 1965 óta elismert az únióban a magyar 1983 óta. indulásból gondok vannak a magyar gyógyszerész diplomákkal, a románokkal nincs. egy csomó magyar szak nincs elismerve kint és németországban inkább román orvosokat szeretnének mint magyarokat. a legújabb hír az, hogy német kórházak román egyetemeken szerződést kötnek a fizetéses rendszerben tanuló diákokkal, kifizetik nekik a tandíjat, csak utána náluk dolgozzanak. azok a német diákok akik magyar egyetemek német tagozatán végezték el az első két évet és utána átjöttek németországba nem bírják átvetetni magukat német egyetemekre mert nem nagyon bírják elismertetni a magyarországi vizsgákat (épp most jár be hozzánk egy kislány aki szegeden végzett két évet és itt egy éve próbál sikertelenül egy német egyetemre bejutni) biztos azért mert ott olyan rossz a képzés. nyakig vagyunk az ominózus matériában de a büszkeségünk szerencsére töretlen

2012.04.02. 20:12:57

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Ezt mondtam, hogy ez egy működő dolog Spanyolországban is.

Amúgy nálunk is ez lenne szerintem, csak a magyar semmilyen nyelvhez nem hasonlít, illetve nálunk a külföldi munkavállalást, hát mondjuk úgy, nem támogatják.

Egyébként ha a csajszinak gondjai vannak, akkor ott valami gebasz van, mert a német felsőoktatásban meghatározott hely van azoknak, akik régóta jelentkeztek az adott szakra, bár meg kell mondjam meg tudom érteni a német egyetemek aggályait (a külföldi hallgatókat tizedannyi tudással átengedik nálunk) :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.02. 20:40:32

@ReignOfdark: van erre lehetőség csak általában várni kell és várni és várni, és egy műtősnő nálunk bejutott az egyetemre, 30 évesen. asszem egyébként úgy van, hogy a gyengébb egyetemekre kevesebb a várakozási idő, a jobbakra meg nagyon sok

Pécsi bölcsész 2012.04.02. 20:45:36

@ReignOfdark: értem.
Én semmiféle jogot nem vitattam el.
Szimplán személyes tapasztalatokon alapuló személyes véleményemet mondtam el.

2012.04.02. 20:58:21

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Nem tudod véletlenül, mennyibe kerül egy félév a MOGYE-n?

@Pécsi bölcsész: OK.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.02. 21:17:26

@ReignOfdark: hááát asszem náluk meg van különböztetve az ha valaki felvételezik és csak fizetéses helyre jut be, vagy felvételezni sem akar és úgy jut be fizetésesre. most ott van román, magyar meg angol tagozat.
ha jól vettem ki akkor a fizetéses helyre, felvételivel bejutók 8000 lejt kell fizessenek évente az angol tagozatra (gyakorlatilag felvételi nélkül bejutók) meg 5000 euró a díj évente.
most az a kérdés ha külföldiként a magyar tagozatra akarsz bejutni akkor az mennyi lehet? (de ezt nem olyan nehéz megtudni sok magyar állampolgár végez ott, főleg fogászaton) van is valami alapítvány amit meg lehet játszani, és akkor fizeti a költségeid egy részét, meg a román állam is támogat mint jövedelem nélküli csóró embert (pl télen a fűtésben) meg ilyenek. fel kell hajtani valakit aki magyar állampolgár létére ott végzett, biztos többet tud mondani róla mint én

2012.04.02. 21:25:05

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Csak arra voltam kíváncsi, hogy olcsóbb-e mint a magyar, de akkor igen.

Mrs Deák's canvas 2012.04.02. 21:31:34

Rosszabbul felkészültek?

"HI" igy szolt a vérnyomásmérő, üdvözölve a budapesti rezidenst.

Van ennél rosszabbul felkészült?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.02. 22:01:32

@Mrs Deák's canvas: hát azért aki 30 éve használta a cukormérőt (mert nem vérnyomásmérő volt) az se jött rá

SvenH. (törölt) 2012.04.02. 22:04:21

@Flector67: "Ne keverjünk össze egy gyámügyes ügyintézőt egy orvossal."

miert is ne lehetne?
fincsi lenne nem, ha a gyamugyben le kellene rakni az asztalra a nagyobb "mutet" elott 100e -t, hogy ne kallodjon el egy papirka nem? es hat ki hibaztatna szegeny gyamugyest ha megis kiderulne? hiszen o csak veletlenul leejtette, hat elofordul az ilyen az hogy a negyedik ilyen nap a heten az azt jelenti hogy csutortok van :)))

Vizslah 2012.04.02. 22:26:18

Fel nem foghatom, hogy erre a gyomorforgató fajelmélet-szagú megjegyzésre mi szükség volt a poszt végén.

guy2 2012.04.02. 23:31:00

Szégyen, hogy ez is megjelenhet az index címlapon. A reklámnak mindenesetre jót tesz. Persze ebben a képzelt helyzetben is az orvosnak volt igaza. Nem értem az indexet pontosan, de a vak is láthatja, hogy az orvosnak volt igaza - mi ez, valami fordított pszichológiai alapon orvos-dícsérő cikk? Vagy pont fordítva? Mi volt először - a tyúk, vagy a tojás? Mit lehet olvasni az index helyett, ahol nem posztolnak ki a címlapra baromságokat? Vagy lehet, hogy a magyar nép csökkenő agysejtszámát próbálja gondolkodással feltornászni egy elfogadható mértékre az index? Vagy csak az enyémet? Csupa-csupa megválaszolatlan kérdés.

jágör68 2012.04.03. 00:14:25

Abszolút korrekt poszt :DDDDDDD
Na, a maminak nem muszáj pénzt adnia zsebbe, de ő teszi- mer' eztet verték a fejibe '48- tól kezdve.
Hogy a mocskosszemétimperilaistakapitalistabérencorvos alacsonyabb rendű mindenkinél.
Úgyhogy, ha megsajnájja ezér, dugdossson má neki valami kis pízt a zsebibe.
És aztán hangosan mesélje el, kicsit felturbózva a piacon, traccspartyn stb.
És ez megy azóta is. Csak a szereplőket és helyszíneket kő behelyettesíteni.

esprit 2012.04.03. 06:17:46

Az kibaszott fontos volt, hogy közöld velünk...erdélyi.
Nénikéd már tiszta ráfizetéses a tb-nek és a nyufinak, főleg úgy, hogy nincs gyereke, mert akkor a gyereke intézkedett volna.
Tudod, az orvosok nem azért vannak, hogy járóképes betegeket körülugráljanak.

esprit 2012.04.03. 06:25:57

@macskaorr: "Próbáltam 5000-et adni klinikán, ahol nagyon udvariasan közölte a doktor, hogy köszöni, már kávézott!"

Hát persze, kis meseláda. Én 1000-est szoktam adni és nem győznek szabadkozni és megköszönni. Ugyanis qrva kevesen adnak pénzt.

fehéregér 2012.04.03. 08:07:05

Na, ha valamelyest érteni akarod Kertész Ákos író bácsi megzakkant kiborulását, olvasgass kommenteket a praxis-blogban, és rögvest jobban megérted, hogy miről beszélt/írt az öreg. Siralmas egy népség vagyunk. Ami itt van az egyenesen gusztustalan. "Nénikéd már tiszta ráfizetéses a tb-nek". Aki például ezt leírta, azt biztos nem anya szülte.

frezenstein 2012.04.03. 08:39:05

Én bepereltem egy osztályvezető pszichiáter főorvost egy rosszul sikerült alkoholelvonó miatt (majdnem meghaltam egy olyan gyógyszertől amire allergiás vagyok és mielőtt adták volna ezt a gyógyszert közöltem is velük hogy allergiás vagyok erre a gyógyszerre és mégis adták) és a bíróság pszichiáterekhez küldött igazságügyi szakértő vizsgálatra. Nagyobb az orvosok között az összetartás mint a maffiában.

HatEnVagyok 2012.04.03. 08:49:03

@esprit: Igen, ilyet én is tapasztaltam, előbb nem akarta elvenni, majd ragaszkodott hozzá a dokiemberke, hogy az sok amit adtam. (jogsihosszabbításnál kerekítettem a fizetendőt)

Persze nyilván az lenne jó, ha nem is létezne a hálapénz jelen formájában, mert elég kellemetlen lehet mindkét félnek. Lehet, hogy jobban járna a világ egy-egy gyűjtőládával, ahova dobsz annyit, amennyit gondolsz/szeretnél? Elvileg több szempontból is korrektebb lenne, szétosztható lenne a "stáb" között, ami egyébként nem tudom szokás-e (vendéglátós helyet már láttam olyat, ahol a borravalót egyberakták, és a konyhai pucoló is megkapta a részét). Vagy ha nem lenne szétosztandó, akkor menne egy olyan "kalapba", amiből fejlesztéseket/egészségügyi alapítványokat, stb. szponzorálhatnának, így azok se mennének el lelkiismeretfurdalással, akik rá vannak szoktatva a pénzadásra.

Dr.laikus PhD 2012.04.03. 08:54:47

@frezenstein:

A bíróság küldött igazságügyi orvosszakértőhöz.

frezenstein 2012.04.03. 09:03:03

Egyébként a mindenkori kormány álláspontja az az a hálapénz ügyében, hogy azért hunynak szemet felette mert nem tudják megfizetni az orvosokat, tehát az egészségügy fizetős. Az ember kétfelé fizet, egyszer az a tb járulékot, másodszor a hálapénzt, de ráadásul iszonyatos is az ellátás minősége. Az előző kormány akart ezen változtatni, de az volt az akkori ellenzéki álláspont hogy az egészség nem üzlet. Dehogynem üzlet. Most is üzlet, hiszen sok pénzt fizetünk a sz@rért.

Egy példa:

Elmentem a háziorvoshoz a RENDELÉSI IDEJÉBEN coviogalt, egy szívgyógyszert íratni. A háziorvos szabadságon volt, aki helyettesítette az pont nem rendelt. Mondták menjek vissza holnap délelőtt. Azt válaszoltam már egy szem gyógyszerem sincs, legalább egy dobozzal írjon fel az a háziorvos aki éppen akkor rendelt. De kerek perec közölték hogy nem írják, ugyanis nekik nem kötelességük. kicsit kiborultam, mondom ha nem szedem ezt a gyógyszert, borzasztó arritmia jön rám, a kardiológus szerint még a szívem is megállhat a gyógyszer hiányában. Még lebasztak hogy miért az utolsó pillanatra halasztom a gyógyszerfelírást. Mondom azért mert semmi közük hozzá és ha a háziorvosom rendelési idejében megyek felíratni egy olyan gyógyszert ami egy háziorvos kompetenciája akkor egy dolga van a magyar egészségügynek, felírni. De nem írták fel. Kétségbe este, hazamegyek telefonálok a háziorvosi ügyeletnek, elmondom a panaszom, közölték ők sem írják fel, meg egyébként is minek zaklatom őket ilyen ügyekkel. Végül telefonáltam egy gyógyszertárnak akik megszántak miután már majdnem elsírtam magam és adtak egy dobozzal.

Dr.laikus PhD 2012.04.03. 09:25:46

@frezenstein:

Idén már önbevallás alapján, de adóköteles bevétel a hálapénz.

Sajnálatos, hogy így jártál, de ha valaki ennyire ki van szolgáltatva a gyógyszerének akkor azzal nem játszhat, ha mégis véletlenül így járt, akkor le kell nyelni a kioktatást.

Nincs kötelező hálapénz, kevesen is fizetnek. Rendszeres orvoshoz járó nem is tud fizetni, mégis él, ellátják, igaz megtanulja a szabályokat.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.04.03. 09:48:48

@frezenstein:

"Még lebasztak hogy miért az utolsó pillanatra halasztom a gyógyszerfelírást. Mondom azért mert semmi közük hozzá és ha a háziorvosom rendelési idejében megyek felíratni egy olyan gyógyszert ami egy háziorvos kompetenciája akkor egy dolga van a magyar egészségügynek, felírni."

Szóval nem tettél meg minden tőled telhetőt az egészségi állapotod megőrzése érdekében.

Ha trehány vagy, akkor csak magadat okolhatod, hogy elfogy a gyógyszered.

Remélhetőleg tanultál az esetből.

Baduka 2012.04.03. 09:52:17

Valószínűleg én vagyok a béna, de 30 éve ugyanaz a dokim, mégsem tudom a telefonszámát! Mondjuk eszembe sem jutna magánidőben felhívni, csak a rendelési időben, bár erre sem volt még sokszor példa. Sőt, a gyerekeim dokijának sem tudom a telefonszámát, pedig az biztos "fontosabb" lenne.
Ez az egész ügy elég hihetetlen!

Marcangoló Korelnök 2012.04.03. 10:04:24

Mélyen egyetértek a t. posztolóval, pontosan ez várható el a mai magyar orvostársadalomtól. Tipikus esetek. Szégyen-gyalázat.
Erdélyiek? Hát igen. Ide más már nem jön, mert a mi hülye országunk óriási pénzeket az ablakon kidobva Nyugatra képezi ki az orvosainkat. De ki nem menekülne a magyar "egészségügy" fertőjéből, ha teheti? :(

Marcangoló Korelnök 2012.04.03. 10:07:34

@Baduka: az is jó, amikor rendelési időben meg rád förmed, hogy ne zavard munka közben.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.04.03. 10:13:08

@Marcangoló Korelnök:

OK, te mit szólnál ahhoz, ha épp veled foglalkozna az orvos, és inkább elkezd telefonon csevegni egy másik betegével?

Marcangoló Korelnök 2012.04.03. 10:19:09

@radiologus.hu: kérlek, ne légy demagóg. Az, hogy a doki a heti öt órás rendelési idejében nem hívható, mert akkor dolgozik, a maradék időben meg azért, mert akkor meg pihen, vérlázító.

2012.04.03. 10:21:23

@Marcangoló Korelnök: "a doki a heti öt órás rendelési idejében"
Milyen orvosnak van heti 5 órás rendelése?

Marcangoló Korelnök 2012.04.03. 10:22:27

@Turchi: az enyémnek. Mások rosszabbul járnak, vannak dokik, akik heti két órában rendelnek.

2012.04.03. 10:22:53

@Marcangoló Korelnök: "Mélyen egyetértek a t. posztolóval"
Pontosan mivel értesz egyet?

2012.04.03. 10:24:18

@Marcangoló Korelnök: "Mélyen egyetértek a t. posztolóval"
Pontosan mivel értesz egyet?

Marcangoló Korelnök 2012.04.03. 10:25:18

@Turchi: amit leírt. A magyar egészségügy általános állapotáról adott tragikus körképével.

2012.04.03. 10:26:33

@Marcangoló Korelnök: Háziorvosról beszélsz? Város, falu?

Marcangoló Korelnök 2012.04.03. 10:27:41

@Turchi: kár lenne cizellálgatni. Ugorj be az első rendelőbe és olvasgasd a táblákat.

2012.04.03. 10:28:45

@Marcangoló Korelnök: Nem, a posztoló nem az egészségügyi helyzetet írta le, hanem a saját hülyeségét. Hétvégén háziorvos hívott, pedig az nem az ő munkaideje. Ennek semmi köze a magyar egészségügyhöz, csak egyes magyar betegek furcsa szokásaihoz.

2012.04.03. 10:30:30

@Marcangoló Korelnök: Nekem is van háziorvosom, nincs mit cizellálgatni, napi 4 óra rendelés, a többi házhoz kijárás a fekvő betegekhez. A táblán sincs más.

Baduka 2012.04.03. 11:37:41

@Marcangoló Korelnök: A mienk nem förmed ránk, viszont soha nem sikerül időben elkezdeni a rendelést. Az se jobb. Főleg, ha csak anyukámnak megyek gyógyszert felíratni és mégis 2 órát ülök köhögő/tüsszögő emberek között.

karcsibácsi 2012.04.03. 12:57:05

@frezenstein:
"...még a szívem is megállhat a gyógyszer hiányában. Még lebasztak hogy miért az utolsó pillanatra halasztom a gyógyszerfelírást."

Az említett gyógyszer hiányában NEM állhat meg a szíved. A lebaszás meg jogos volt. Én hozzátettem volna azt is, hogy aki hülye, az hülye (amint a mellékelt ábra is mutassa).

"... bepereltem egy osztályvezető pszichiáter főorvost egy rosszul sikerült alkoholelvonó miatt"

Mé jársz te elvonóra? Igyál nyugodtan.

zsikuci81 2012.04.03. 13:19:30

Nekem bejon, ha harompercenkent csorog a telefon az ambulancian es tiz perc alatt harman jonnek be valamit kerdezni, mert ugy tok jol lehet a betegre figyelni. Biztos ot sem zavarja. Meg egyebkent sem felejtem el a fel statuszat ilyen korulmenyek kozott. Igy tanulok meg tobbfele figyelni. :)
De a legjobban megis azt szeretem, mikor az egyik beteget kateterezzuk vagy EKGt keszitunk neki es a masik beteg bejon kopogas nelkul, hogy akkor neki csak kellene betegszallito.
Szoval ez az oldal sem fenekig tejfel.

2012.04.03. 13:26:22

@karcsibácsi: "Mé jársz te elvonóra? Igyál nyugodtan. "
:-))))

zsikuci81 2012.04.03. 13:30:31

@Turchi:
ez nekem is nagyon tetszik :)

2012.04.03. 13:33:24

@zsikuci81: Legyen ez a nap legjobb beszólása! :-)

Irkutszk 2012.04.03. 16:55:42

@frezenstein: Van egy rossz hírem, a saját egészségedért te vagy a felelős. Nem az Édesanyád, nem a feleséged, nem a háziorvosod.

macskaorr 2012.04.03. 18:22:02

@esprit: Biztosan olyan sokszor fordultál meg ott mint én, és onnan a nagy tapasztalat! Egyébként jó egészséget!

macskaorr 2012.04.03. 18:25:13

@Flector67: Nem bűn, az a szégyen, hogy a társadalom legmegbecsültebb tagjai kellene hogy legyenek, ez minden fejlett demokráciában így van!

macskaorr 2012.04.03. 18:41:21

@FuBu: Igen, erről írtam, valóban az eü-ben a legnagyobb a tét! Az orvosok kellene hogy a legmebecsültebb tagjai legyenek a társadalomnak! De nálunk még az utcaseprő is többet keres, mint egy kezdő orvos! És ki issza meg a levét? Hát a beteg, mert egy agyonhajszolt, magát kipihenni soha nem tudó orvos! Ezért kéne őket úgy megfizetni, hogy normálisan tudjanak élni, és ne a fő gondjuk a napi létfenntartás legyen a sokszor napi 16-18 órai munka után!A szervezetlenségről, meg az emberhiányról nem is szólva!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.04.03. 23:15:41

@Marcangoló Korelnök:

A háziorvosok - ismereteim szerint - kötelezően heti 15 órát rendelnek a rendelőjükben.

Irkutszk 2012.04.04. 17:37:51

@radiologus.hu: Szerintem olyasmi rendszerről lehet szó, hogy egyik nap egyik községben, másik nap másikban rendel az orvos, hogy a lehetőségekhez képest senkinek ne kelljen órákat utaznia a háziorvoshoz. De persze ez csak tipp.

Irkutszk 2012.04.04. 17:40:29

@fehéregér: Szerintem sem, aki bármilyen random, gonosz, vagy akárcsak értelmetlen mondatot le tud írni, azt bizonyára öszvér szülte, esetleg a világ első mesterséges méhében nevelkedett. Neked is hadd áruljak el egy titkot: Hitler bácsinak, és Sztálin bácsinak is volt Édesanyja! Ahhoz képest kicsit nagyra fújjuk ezt a bolha-mondatot (és majdnem egér-mondatot írtam, de a közmondás bolhából farag elefántot).

Ephraim 2012.04.14. 09:21:06

@frezenstein: Az nem lehet, hogy Te mondtál hülyeséget?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása