Órákon keresztül szenvedett a gyerekünk
Tisztelt Praxis!
Hogy érthetőbb legyek, leírnám egy pár sorban a történteket.
Gyermekünk Kecskeméten jár iskolában, de vidéken lakunk (kb. 20 km Kecskemétről). Reggel a gyereket bevittük iskolába, ahol rosszul lett, hasi és alhasi fájdalmakra panaszkodva. Mivel nagy fájdalmai voltak, a Nyíri úti sürgősségire vittük vizsgálatra, ahol tájékoztattak, hogy az Izsáki úti gyermek ambulanciára vigyük, mert 14 éves korig ott van a sürgősségi.
Odaérve, (és kb. 20 perc várakozás után) a doktornő asszisztense fogadott minket elkérve a beutaló papírt, amivel nem rendelkeztünk, hiszen sürgősségi eset lévén, úgy gondoltuk és most is úgy gondoljuk hogy szükségtelen....(itt viszont hozzá tenném, hogy a gyerek biztosítási kártyája nálunk volt).Megkértük hogy vizsgálja meg a gyereket annak ellenére, hogy nem rendelkeztünk beutalóval...(hiszen mégis egy sürgős esetről van szó).
Ezután az asszisztens hölgy mondta, hogy várjunk egy kicsit mert majd megvizsgálják.És vártunk,ameddig egyszer csak közölte velünk, hogy mégsem tudják megnézni a kislányunkat, mert nincs neki beutalója.Kicsit (nagyon) tanácstalanok voltunk, most mi tévők legyünk?Vártunk ameddig újra kinyílt az ajtó...most megkérve a doktornőt személyesen, hogy vizsgája meg kislányunkat. A válasz ugyan az volt: nincs beutaló, nem tudják megvizsgálni.
Kérdésem a következő:
Hogy lehet az, hogy 2012-ben ilyen lehetséges?
Hogy lehet az, hogy mint szülőként és adófizető állampolgárként tehetetlenek vagyunk ilyen esetben?Mi kell megváltozzon, hogy egy gyermekkel (sürgős esetben) foglalkozzanak?Hová kellene fordulni, ha egy gyerek az utcán össze esik és valaki segítőkészen orvoshoz szállítaná? Hiszen az ambulanciára beutaló kell...
Tényleg ennyire keletre tartunk? Esetleg vissza, a múltban?
Sajnálom. Sajnálom azt, hogy az időmet arra kell pazaroljam, hogy panaszaimat leírjam.
Miért olyan nehéz embernek maradni ebben a rohadt világban???
Mindenesetre, köszönöm doktornő. Köszönöm rendkívüli szaktudását és munka politikáját...(munka kedvét ???)
Sajnálom, hogy nem a felettese vagyok...
U.I.
És most, utóiratként megköszönni szeretném gyerek orvosunknak Dr. Rónay Zsoltnak, aki soron kívül megvizsgálta és a megfelelő ellátást biztosította gyerekünknek.Ehhez, hogy ezt elérjük, a 20 km lévő gyermek orvosunkhoz kelletett siessünk.
Ehhez, hogy ezt elérjük, a gyereküknek több (fájdalomban) eltöltött órán keresztül kellett megszenvednie.Kicsit szomorú...nem kicsit, NAGYON.Szerencsére, mi oda értünk időben...de, vajon más szülő is?
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sokorai_Atala 2012.01.30. 13:15:54
Irkutszk 2012.01.30. 16:29:46
Persze, azt megértem, hogy jaj a gyerek, és ilyenkor mindig dupla az izgalom és az aggodalom. De hogy a jobbik eszünket is elveszítsük, hát nem tudom. Remélem, én ennél praktikusabb anyuka leszek.
Lajszlo 2012.01.30. 16:53:53
1. Azért ment oda, mert a másik helyről oda küldték! Ez már a sokadik olyan történet, ahol egyik részlegnek sincs fogalma se, hogy hol fogják ellátni a beteget, csak küldözgetik ész nélkül. Miért nem érted, hogy ebben mi a panasz?
2. Ha már közlik, hogy nem jó helyen jár, akkor szerintem az lenne a minimum, hogy megmondják, hova menjen. (És lehetőleg helyesen mondják). A történetből sajnos nem derül ki, hogy ott volt-e a sürgősségi vagy sem. De ha jól értem, mégsem, mert akkor nem kértek volna beutalót(?)
3. A sok orvos hozzászóló megírhatná pontosan, hogy mi a különbség az ambulancia és a sürgősségi között, mert az emberek abban a hiszemben vannak, hogy az ambulanciára be lehet sétálni és ellátják őket (jól rémlik, hogy ez egy időben így is volt??)
Dr.laikus PhD 2012.01.30. 17:00:42
Most is ellátják az ambulanciát beutaló nélkül pl. sebészeten, szemészeten, neurológián, fogászaton, stb.
Van ahová kell beutaló, de a gyerek tünetei alapján nem kellett, hisz fájdalmai voltak.
Azt nem tudjuk, hová ment.
@Irkutszk:
De!
El fogod veszíteni a fejed.
Elfog a jeges rémület, ha nem tudod a gyerek fájdalmát behatárolni, csillapítani.
Sőt. Nem fogod csillapítani, mert bizonyos esetekben jobban teszed, ha nem....
Gyerek esetében nincs fenti viselkedés.
Hezitálás, szórakozás, embertelen kiégett rinya a szakértő oldalon.
2012.01.30. 17:05:48
karcsibácsi 2012.01.30. 18:02:55
Nyilvánvaló,hogy itt erről szó sem volt. Ha a gyerek nincs jól,panaszkodik netán el akar bliccelni a suliban egy dolgozatot (ilyen is előfordul, több gyermekes szülőként én is tapasztaltam),el kell vinni a háziorvosához,aki vagy ellátja, vagy, ha kell, beutalja a sürgősségire!
Ha cipőt akarok venni, nem megyek a cipőgyárba, hiába van közelebb, hanem a cipőboltba!
supefly 2012.01.30. 18:48:23
tutormano 2012.01.30. 19:15:35
"szerintem laikusként alap hogy berontok a legközelebbi kurva sürgősségire vagy ambulanciára ahol gyerekkel foglalkoznak, és ha majd ott azt mondták a VIZSGÁLAT UTÁN, hogy nyugodjak meg mert semmi akkut, na majd akkor ráérek beutalózni"NNo, itt a gond ezért is van az egészség ügy bajban. El lettek kényeztetve az emberek és mindenki azt hiszi neki a legjobb jár, sőt. Sürgősségire akkol kell menni ha haldoklik, vagy viszi a mentő. Ambulanciára sem minden kis hasféjással. Ezek sokkal drágább vizsgálatok. Ha valaki minden vacakkal az ambulanciára vagy a sürgősségire rohan MÁSOKTÓL, veszik el a lehetőséget, akik valóban nagyon betegek.Igaza van Karcsibácsinak. Ott van:sürgősségi:az azt jelenti életveszélyben nem iskolai hasfájásra.
Az én gyerekemnek is volt vakbél gyulladása, de előbb a háziorvoshoz mentem, majd az ambulanciára. Ilyenkor előbb fel kellene hivni a háziorvost, és utána vándorolni. Neki a feladata a gyeremek ellátása. Az ambulanciáknak meg más.
karcsibácsi 2012.01.30. 19:36:35
Bingó!
Télleg rözgöj szemem van , ahogy a művelt francia mongya, Ich habe X-ray eyes. Mindent látok, távolból is. Most példul a te fejedet nézem,és látom, hogy teljesen üres! Majd ha kerül bele egy kis cortex cerebri, gyere vissza, oszt beszélgethetünk egymással!
Igazság, hol vagy? 2012.01.30. 19:43:43
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.01.30. 19:59:54
tutormano 2012.01.30. 19:59:56
Mille38 2012.01.30. 20:07:03
Az a baj, hogy az orvosi ellátás a szülőnek ezekkel a kétségeivel egyáltalán nem tud mit kezdeni. Egyikünk sem tudja innen megítélni, hogy a gyermek állapota milyen volt, hogy az iskola miért nem élt a saját lehetőségeivel (iskolaorvos, iskolai védőnő, ügyelet vagy mentő hívása). (Tényleg, mi lett volna, ha a szülő nem tud a hívásra azonnal ott teremni és intézkedni, mert mondjuk aznap 200 km-re utazott a munkáját végezni?)
Másfelől viszont a sürgősségi ellátás nem arra van, hogy a szülő kényelmesebben jusson ellátáshoz. A vonatkozó rendelet a "hasfájások" közül a következőket tartja sürgős eseteknek: "Akut hasi katasztrófák és azok képében jelentkező, nagy fájdalommal, görcsökkel járó kórképek (Pl. bélelzáródás, appendicitis, perforatio, méhenkívüli terhesség, petefészek ciszta megrepedése, tuboovarialis tályog, kocsánycsavarodott cysta, kizárt sérv, epegörcs, vesegörcs, vérvizelés)".
A gyermek tünetei vagy megfeleltek ezeknek, vagy nem, ezt nem tudjuk a leírásból. Őszintén szólva, egy vírusos hasmenés borzasztóan tud fájni és aggasztóan is kinézhet a gyerek, mégsem tartozik a sürgősségi betegellátás körébe. A szülőségben ezeket a különbségtételeket is tanulni kell, kellene.
Igazság, hol vagy? 2012.01.30. 20:34:22
Lajszlo 2012.01.30. 20:52:58
2012.01.30. 21:06:14
Ez a poszt tipikus esete annak, amikor kopogtat az ajtón a tudatlanság.
Szegény anya elhitte, hogy nem kell tudnia a dolgokat. Lássuk be: tipikus, szomorú áldozata ő a magyar egészségügynek.
Nem tudja, hova vigye a megfelelő tünetekkel a gyerekét. Nem is gondolja, hogy ezt neki kéne tudnia. Mondjuk nem is az egészségügyi alapismeretek félórája megy a Barátok közt helyett.
Ő szépen dolgozik, befizeti az adót, cserébe a többit elintézi az ún. Magyar Állam. Így, nagybetűvel.
Csak nem csinálhatja olyan rosszul, 2012 van.
Rémült és félti a gyerekét. Ez egy ösztön, egy egészséges ösztön. Így egy tájékozott ember is könnyen felkapja a vizet, hát még egy tudatlan.
És akkor szembesül vele, hogy becsapták, a problémáját nem fogja megoldani senki, csak ő maga. És végül ezt meg is tette. Ezúton is gratulálok.
Ám rossz a következtetés, ez nem emberség kérdése.
karcsibácsi 2012.01.30. 21:06:21
Vizsgálat nélkül teljes biztonsággal nem lehet eldönteni,de tapasztalt szakember "ránézésből" is látja, hogy tényleg komoly baj van, vagy csak banális hasfájás, ahogy mondani szokták, keresztbe áll a flatus.
A beteg színe (sápadt, kipirult ,esetleges verejtékezés), arckifejezése, légvételek gyakorisága, szemmellátható elesettsége, kiszáradás, esetleges acetonos lehelet stb. tényleg ránézésből megitélhető. Ha ezek egyike sincs, akkor borítékolható,hogy nincs nagy baj, mehet a háziorvoshoz. Szerintem a szülő is tudhatta, csak kényelmi szempontból gondolta, ha már úgyis itt vagyunk, beugrunk a sürgősségire.
Mindezek ellenére, ha már odavitték, nem szabadott volna vizsgálat nélkül elhajtani.
Lajszlo 2012.01.30. 21:20:24
Irkutszk 2012.01.30. 21:36:09
Lajszlo 2012.01.30. 22:11:36
Fennakadsz azon, hogy a szülő nem tudta, azon meg nem, hogy a Nyíri úti sürgősségi sem tudta? Érdekes hozzáállás.
"Ám rossz a következtetés, ez nem emberség kérdése."
Megint csak szapulod a posztolót, de nem írod le, hogy mit kellett volna tennie. Mit kellett volna tennie?
Szondi két apró tesztje 2012.01.30. 22:15:19
OFF
napok óta szeretném megkérdezni: Karcsibácsi helyett nem lehetne Máriát visszakérni?
2012.01.30. 22:19:15
Dr.laikus PhD 2012.01.30. 22:22:49
Ott nincs, hogy beutáló kell, kivéve, ha rheumatológiára vitte.
Olyan nincs, hogy két órán azon szaroznak, hogy kell-e beutáló, vagy nem, végül megállapodnak magukkal, hogy kell.
Mihez kell? Ez tényleg sarkalatos, mert nem tudjuk hol járt és végül azt sem, hogy a gyermekorvos milyen bajt látott el.
Szóval csak azt akartam mondani, hogy nem sürgősségin járt, hanem ambulancián, ahol ellátják a sürgős eseteket is, ha kell.
Egyébként iskolás gyerekkel egyszer az ember lánya biztos jár úgy, hogy hatalmas fájdalmakkal kell megúszni egy röpdolit.
Az is tud fájni, görcsölni, tud a gyermek halálosan elsápadni, és tud magas lázat is produkálni.
Csak mondom.... ;-)
Dr.laikus PhD 2012.01.30. 22:29:37
Akit visznek oda mentő megy.
Volt már kérdés mentőt ugyan mikor?
Sürgősségire is lehet lábon menni.
Legtöbbször muszáj, mert telefonban semmi nem annyira sürgős.
Már az orvos lehetséges közelsége is megnyugvás.
Jó esetben az ember hisz a tapasztalt pedagógusnak.
Nálunk ki van írva, már a gyermekorvosnál is, hogy a saját háziorvos helyett a kerület 24 órában működő ügyeletére menjenek. Ott látják el a sürgősségi eseteket is.
Itt is vidéki szülőről volt szó.
cenzorilla 2012.01.30. 22:39:09
Ha visszateszed akkor magad is hosszú időre moderálva leszel.
Csak a megértés miatt.
A szülőnek erre lehet oka és lehet felesleges vádaskodás, utólagos ijedelem.
A tényleges megoldás nem a pellengér, hanem a hivatalos út.
Szondi két apró tesztje 2012.01.30. 23:27:44
2012.01.30. 23:31:26
Sheruzad 2012.01.30. 23:32:18
Es nyilvan en lennek a hisztis anyuka (amugy nincs gyerekem de egyutterzek)
avan 2012.01.31. 00:42:45
Mike36 2012.01.31. 01:06:14
Mike36 2012.01.31. 01:16:56
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.31. 03:33:49
Milyen jó is lenne, ha az őrök az egészségügyben is segítenének:
- Doktor úr, hadd menjek be, nagy fájdalmaim vannak!
- Jó, de a Securitis Józsi látta már?
- Igen, megvizsgált, és akut appendicitist diagnosztizált. Meg is műtött volna a folyosón, de közben jött egy ember, akinek levágta a lábát a gép, és inkább ottmaradt segíteni a dokinak, idegeket összevarrni, mert a doki csak két éve praktizál, a Józsi meg 5 évig volt őr az idegsebészeten.
karcsibácsi 2012.01.31. 05:54:03
"újra kinyílt az ajtó...most megkérve a doktornőt személyesen, hogy vizsgája meg kislányunkat. A válasz ugyan az volt: nincs beutaló, nem tudják megvizsgálni."
A doktornőrá rá pillantott,és látta,hogy nincs életveszély, nincs nagybaj.
A sürgősségi nenm háziorvosi rendelő.
Ahol én dolgozom (ju nó, arésueg beteghodó), a kórházépüétében van a városi ügyelet is. Ennek ellenére a betegek egy bizonyos része (rétege) egyenesen a sürgősségire jön,mert ott
1. nem kell (annyit) várni
2. szakorvos (ok) vizsgálja(ák) meg
3. labor, rtg, ekg is készül.
Panasszal háziorvoshoz (háziorvosi ügyeletre) kell menni,sürgősség ir csak akkor, ha tényleg szar van a palacsintában, vagy ha a házidoki úgy gondolja. Ennyi. Így műxik a rendszer,és ez kivételesen jól van kitanáva, mégha ha az "ide nekemm mingyá a zoroszlánt is" tipusú nagyokosoknak nem is tetszik.
Csakhogy,ahogy a nővér látja,hogy nincs beutalójuk és nem haldokolnak,elhajtja őket az ügyeletre, naponta tizet is. Szökőévenként jön vissza egy közülük beutalóval, rendszerint, azt semkell felvenni.
zsitva 2012.01.31. 06:54:38
----------------------
A gengszterváltáskor (1990) erre IS szavaztál.
Nyugi.
Én is.
Az egészségügy, az oktatás, a közösségi közlekedés leépítésére.
A várólisták létrehozására.
A papír hiánya miatt gyereket elküldő kecskeméti és más orvos nőkre.
supefly 2012.01.31. 07:02:31
supefly 2012.01.31. 07:06:17
cenzorilla 2012.01.31. 07:08:08
Senkit ne akadályozzon abban, hogy ha indulatos azt felnőtt módon fejezze ki!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 07:13:53
Szülőként annyit mindenkinek tudni kell, hogy ha nagy a fájdalom, akkor az "igazi", ha sápadt, verejtékező és még sok minden más tünet, akár ennél enyhébb is....
Régen volt pici gyerekem, de remélem nagymamai működés közben is eszembe fog jutni. :)
Nem vagyok orvos, előre bocsátom. :)
tutormano 2012.01.31. 07:21:00
tutormano 2012.01.31. 07:23:02
DIldiko 2012.01.31. 07:31:13
Az orvosnak kötelező megvizsgálni a beteget, nem küldheti el. Max. kérheti a vizsgálat díját! Még jó, hogy ügyeleten nem kérnek beutalót!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 07:33:53
Olyat találsz ki, ami itthon nincs.
Nem adnak még telefonon távdiagnózist.
A legtöbb sürgősségi osztályon nincs még "osztályozó nővér" - hozzáteszem, sajnos.
Senkinek nem kell tudnia, ha laikus mennyibe kerül akármelyik vizsgálat.
Nem ez a dolga. A szakemberé természetesen, igen.
A szakember, vagy a nővér dolga, ha az ambulancián megjelenik egy beteg, azon az ajtón amit kineveztek sürgősséginek, hogy annyit mondjon, hogy fáradjon át a szemben lévő ajtóhoz.
Nem kell még ma beutaló a legtöbb szakorvosi vizsgálathoz a rendelőben.
Majd ha a vágyott nyugati színvonalat elérjük és telefonon fognak diagnosztizálni, akkor ezt mindenki tudni fogja, mert kommunikációban jók vagyunk mit és miért nem fogunk tenni.
Most más a módi itthon.
Bármennyire rosszkedvünk telét éljük is, egy korai menstruációs görccsel sem küldenek beutalóért, hanem valami érthető indokot szokás még itthon mondani, vagy kéne. Törvényileg is.
Aztán szülőnek kéne persze törvényileg tartani magát, ha megoldódott a problémája nem ír tace-paot és hátrafelé, visszafelé nem ijedezik.
DIldiko 2012.01.31. 07:37:32
DIldiko 2012.01.31. 07:40:24
DIldiko 2012.01.31. 07:43:31
tutormano 2012.01.31. 07:48:54
2-szer is tévesen értelmeztél.
Háziorvost kellett volna kérdeznie. Azt irtam nyugaton...küldi el a nővér.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 07:50:00
Itt egy vidéki anyáról van szó, akihez az iskola telefonált, hogy rosszul van a gyermeke vigye haza.
Az első menstruációs görcs (ha korai a szülő szerint) járhat akár hányingerrel is. Ha ezt elmondja ránézésrenővér és szintén orvos, anya nem gazol be, még utólag sem.
Megint az a fránya hangképzés. ;)
tutormano 2012.01.31. 07:51:44
DIldiko 2012.01.31. 07:54:22
Ennyire laikus a beteg. Általában fordítva van, a kis bajt hiszik nagynak, de soha nem lehet tudni ránézésre.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 07:54:47
Értettelek.
Lehet példálózni, jól értesültnek lenni, bezzegezni. Mindent lehet.
Itthon élünk.
Nem kell háziorvost kérdezni vidékről jött anyának, aki tudja, hogy adott időben nem rendel a gyermekorvos, de tünet van, amivel haza küldték a gyerekét.
Ne vitatkozzunk mi ketten, ha kérhetnélek.
Közgázban én jó vagyok.
Anyának már bizonyítottam.
Józan eszem sem ment még el.
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.01.31. 07:57:44
macska69 2012.01.31. 07:58:08
DIldiko 2012.01.31. 08:00:01
DIldiko 2012.01.31. 08:01:54
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 08:12:43
Nem gondolom én sem másként.
Akkor sem értem, hogy egy megoldott - az írás szerint - banális probléma miatt kiplakátol név szerint egy feltehetően más számára jó orvost.
Ha baj van és tényleg nem tetszik a rendszer, erre van lehetőség és hely panaszkodni. Itt csak felesleges az indulat. Találgatunk, hogy mi volt a baj és ítéletet hozunk.
Most is, mint a legtöbbször a kommunikáció hiánya.
Nem is értem, már annyi jó orvost meghurcoltak miatta.
Most már ki kéne találni azokat a panel mondatokat amit minden beteg és hozzátartozó megért, felfog.
Ha meg ennyire nem akaródzik beszélni, akkor egy A4-es papíron le kell írni.
Kijön, beteg anyja nem érti, mutatóujj rámutat és kész, megoldva a tünet, bajság, minden.
Nincsen hangszálgyulladás. Se. :(((
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 08:15:04
Bibiii..
Nekem kétszer volt kanyaróm, beeeee.
Te nem tudol ilyet.
Mama sem tudott, meg a professzor sem tudott. Kikapta.
Másnap jött egy orosz gyerekorvos és győzködte a nagytudásúakat, hogy de, ez biza kányáró, kédvés ányuká.
2012.01.31. 08:30:58
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.01.31. 08:31:59
Amikor a kisebbik lányomnak fájt a füle, épp nem volt bent a saját gyerekorvosunk. A helyettesítő néni belekukkantott az inkriminált fülbe, felírt valami gyógyszert meg fülcseppet, és mehettünk isten hírével. Mikor a nagyobbiknak fájt a füle, a saját gyerekorvosunk kukkantás nélkül egyből átküldte szakrendelésre, ahol türelmesen végigvártuk azt a két uszkve három órát a TÉNYLEG nagyon beteg többi szerencsétlen kisgyerek társaságában (ezen a szakrendelésen nem lehet időpontot kérni), majd a (nagyon kedves, segítőkész) doktor úr közölte, hogy enyhe fülgyulladás, ezért nem kellett volna itt szobrozni egész délután. Mondtam neki, hogy tudom.
Most persze lehet azzal érvelni, hogy egyáltalán minek a gyereket fülfájással az orvoshoz vinni, mikor az esetek többségében házilag simán el lehet mulasztani, de erre a felvetésre meg az összes gyerekorvos ünstöllést leharapja az anyuka fejét (:
Ugyanez: mikor a nagyobbik lányom született 5 kiló 20 dekával, és az utána következő három napban lefogyott 4 kiló 30 dekára, az egyik kórházi orvos mosolyogva megnyugtatott, hogy ez teljesen természetes, benne van az X százalékban, a másik azonnal felvitette az intenzívre, és velem ordítozott (csak tudnám, miért) az egyik azt mondta, elég az a minimális tejmennyiség, amit az első napokban produkálni tudtam, a másik azonnali tápszerezésért kiáltott. Én meg ott ültem középen, és csak úgy biluxoltak a szemeim. Mikor a második született, nem emlékszem miket mondtak. Mert többet nem voltam hajlandó odafigyelni. Szerintem nem a legjobb gyakorlat a szarok-mindenre-majd-megoldom-otthon ösztönt kialakítani az anyákban...
DIldiko 2012.01.31. 08:38:09
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 08:38:45
Ez tetszik! Nagyon! :DDDDDDDDDDDD
SarahConnor 2012.01.31. 08:44:12
Én egyszer 7 évesen a suliból hazafelé összeestem a járdán, szintén alhasi görcs miatt, és átlépett rajtam mindenki. Azóta tudom, hogy nincsenek csodák.
Turboanyu 2012.01.31. 08:49:11
Pontosan!!! Kérdezek valamit az orvostól, mond valamit, követem az utasításait, utána meg a másik jól leb...sz, hogy mekkora felelőtlen vagyok.
macska69 2012.01.31. 08:51:11
Valljuk be, Kovácsné írásában sok igazság van, amit az egyik orvos legyintéssel megold, a másik leharapja a fejünket, hogy miért nem vettük komolyan. Nehéz ilyen esetben -a probléma kellős közepén- amikor verekszik egymással a józan ész, meg az anyatigrisi ösztön (itt nehezítő körülményként az ismeretek hiánya is), jól mérlegelni és dönteni. Az mindig utólag derül ki, hogy helyes döntés volt-e. De Murphy szerint: akárhogy döntesz - rosszul döntesz.
karcsibácsi 2012.01.31. 08:59:23
Sürgősségi eset volt? NEM!
Megállapította ezt ránézésre a nővér (doktornő? IGEN!
Megfelelő helyre irányítota beteget (háziorvoshoz)? IGEN!
Megkapta a beteg a megfelelő helyen (háziorvosánál) a szükséges ellátást?
IGEN!
Úgy látszik, az a baj, hogy nem lett kinyalva a gyerek meg az anyukájának a s.egge, meg nem kapott díszoklevelet, amiért fölöslegesen, indokolatlanul a sürgősségire ment.
Ámerikában a portáig sem jutott volna el, onnan hajtották volna el a famili dokotorához!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 08:59:39
Elveszett a válaszom, hogy nagyon tetszik.
Így van. Ráadásul arra lettünk szocializálva, hogy fülbaj esetén ne fülgyertyát használjunk, se meleg sót és korpát.
Szóval, ha már más a módi, szólni kéne.
Na de hát az is beszéd! ;)
Ez a 2* nem tetszik.:((
Ha meggondolom, azért a második ha jó, akkor megúszod.
De a macsoknak 7 életük van ám!
Meg a Vasladyknek is!
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.01.31. 09:13:28
A trükk egyébként saját gyermekünk kimerítő ismeretében rejlik (ez nem egyenlő azzal, hogy a gyerek kimerítő). Mikor a nagylány először esett át a virágládán, és a felhasadt szájából kiömlött úgy ránézésre két vödör vér, majdnem papot hívattam (magamhoz), de legnagyobb csodálkozásomra azt láttam, hogy feláll, leporolja magát és játszik tovább (más kérdés, hogy úgy nézett ki, mint a Haláli hullák hajnala.) (És megint más kérdés, hogy agrármérnökként azért vannak némi fogalmaim a test felépítéséről és a sérülések megítéléséről, még ha tehén vonalon is). Néhány nekifutásból megtanultam lázat, hányást, fosást csillapítani, begyulladt torkot kezelni, és a többi. Ha megjelenek a gyerekorvosnál két évente egyszer, akkor tudja, hogy vagy baj van, vagy nincs baj, de olyasmivel szembesültem, amilyet még nem láttam. Azt azért tényleg nem lehet elvárni valakitől, bármennyi gyereke meg tapasztalata legyen is, hogy egy új szimptómát azonnal a helyén kezeljen, mert ha erre képes lenne, akkor kék szemű meg borostás volna, és Doktor Háznak hívnák.
macska69 2012.01.31. 09:20:28
Vasladynek is van még pár, eszem a kicsi szívét.
Liliom08 2012.01.31. 09:20:36
Drago Brutic 2012.01.31. 09:28:43
Jimbo75 2012.01.31. 09:29:40
Nyilván a szülő a hibás, igaz? Véletlenül sem az "orvos", meddig tartott volna megvizsgálni szegény gyereket és ellátni, kirúgják érte vagy mi? Na, ezért utálom az orvosokat, mert imádnak istent játszani, ahelyett, hogy emberként segítenének....
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 09:33:09
Vannak szabályok, amiket még a laikus betegnek levőnek is tudni kell.
Ha valamiért nem látnak el betegnek látszó gyereket és felnőttet, többek között azért van, mert akkor is oda megy a betegnek látszó ahová nem kéne.
Csak mert lehet, hogy beteg. Lesz. Vagy úgy érzi. Az van a legközelebb. Stb....
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 09:48:05
Nem a meddig tartásról van szó.
Az OEP finanszírozásról, vagy annak a félre értéséről. Esetleg.
Most ölég sok a változás.
Okos is és hüle is.
Mindenki megijedt, pedig a dolog vége pozitív.
pitchfork 2012.01.31. 09:50:40
fizetekmegegysort 2012.01.31. 09:52:01
- gyerek fájdalmakra panaszkodik
- szülő elvitte oda, ahol TUDOMÁSA SZERINT ellátják, mivel a lakóhelyétől 20 km-re voltak (tehát gyerekorvos nem opció)
- az adott helyen ÚGY TÁJÉKOZTATTÁK, hogy egy másik rendelőben fogják ellátni, mert az az illetékes
- szülő átvitte a megjelölt rendelőbe
- itt először úgy tájékoztatták, hogy KIS VÁRAKOZÁS UTÁN MEG FOGJÁK VIZSGÁLNI a gyereket
- majd várakozás után - mely során a gyermeknek továbbra is fájdalmai voltak - közölték, hogy MÉGSEM vizsgálják meg, mert nincs beutaló
- szülő ezek után még próbálkozott - hisz érthető okokból tanácsatalan volt, az adott idő alatt kapott kábé 3 féle ellentétes infotól
- majd megoldotta maga
Mindeközben gyermek fájt, szenvedett, orvosok pedig nem kommunikáltak érthetően. Ha jól értelmezem, nem hangzott el a második helyen, hogy bocs, hogy rosszul ide irányítottak, bocs, hogy elsőre azt mondjuk, hogy ellátjuk, aztán várakoztatunk, aztán mégsem. Közben a gyerek fájt.
Nos, akkor mos miért is anyuka volt a hülye? Gyakorlatilag követte az orvosok utasításait, majd nem kapott semmiféle magyarázatot, hogy miért beszéltek össze vissza. Nyilván, ha elsőre azt mondják neki, nem a mi illetékességünk, vigye haza a háziorvosához, akkor rögtön a háziorvost hívja - még akkor is ha húsz km távolságra van otthonától.
Annyira utálom, hogy össze vissza küldözgetnek, ellentétes infokat adnak, és utána a szülő a hülye, meg ő félti túlságosan a gyereket. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy a gyereknek mi volt a baja.
Liliom08 2012.01.31. 10:01:03
Idet 2012.01.31. 10:07:08
B@ssz@ meg, már bocsánat, de hát nem egy zsák krumpliról beszélünk, hanem egy élőlényről!
Nyilván nem a matekdoga miatt voltak fájdalmai, az ilyet már a tanárok kiszűrik.
Környezettudatos 2012.01.31. 10:14:37
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 10:15:36
Gyakorló orvosok azért írtak már ide panaszként ők is ilyet.
Nekik ez koncentráltan is valós probléma.
Szóval kell tudni szabálokat a laikusnak is, minimális egészségügyi ismeretet.
Az orvosok ellenkezése és tapasztalata más mutat.
Azért az nem járja, hogy sürgősségire megy akinek nem tetszik a háziorvos rendelési ideje.
Vagy kisműtétet akar elvégeztetni, pl körömbenövést este, mert akkor ér rá.
Kétoldalú a dolog.
Terézágyú 2012.01.31. 10:22:06
Teljesen igazad van.
@Dr.laikus PhD:
"Azért az nem járja, hogy sürgősségire megy akinek nem tetszik a háziorvos rendelési ideje."
A fenti példában az van, hogy az egyik orvos küldte oda.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 10:29:27
Most már (én úgy értettem) általánosságban beszélünk.
A posztról ölég alaposan leírtam a véleményem.
Liliom08 2012.01.31. 10:32:51
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 10:33:52
A gyerek szenved, hasi fájdalmakra panaszkodik, szarul van. Elviszem oda, ahol remélem, hogy ellátják.
1. nem tudom, hogy mi baja van. Lehet, hogy csak bezabált valamit, lehet, hogy az iskolában viccből valami vegyszert itattak-etettek vele, lehet, hogy vakbeles, lehet, hogy a 13 éves lányom épp elvetél 2 héttel a sulidiszkó után. Lehet, hogy ez az első menzesze.
2. Nem fogom ráolvasással, meg a teljes egészségügyi szamárlétrát végigjárni, oda viszem, ahol ha tényleg baj van, segítenek.
3. Ha elbagatellizálom a tüneteket és nem ismerek fel egy perforált vakbelet (mitől ismerném fel laikusként megtekintéses alapon?), és a gyerek állapota súlyosbodik, vagy tényleg beáll valamilyen maradandó egészségkárosodás (mert pl. nem perforált vakbél, hanem megcsavarodott a bele és az elszorult rész már kezd elhalni, ne adj isten már rohad), akkor azért nyilvánvalóan én vagyok a felelős.
4. Hát nem. Tetszik, nem tetszik ennek a kurva magyar egészségügynek, beteg gyerekkel orvoshoz fognak járni a szülők. Akkor is, ha méltatlan egy rezidens fizetése, akkor is, ha az intézmény finanszírozási gondokkal kűzd, és kurva mérges leszek, ha a gyerekem nem kapja meg nemhogy az ellátást, de egy minimális odafigyelést, 1-2 megtekintést, tapintást, amiből egy szakember le tud vonni alapvető következtetéseket.
Ha ez megvan, és orvos mondja, hogy nem lesz nagy baj, nem sürgős az eset, akkor rendben van. Kultuáltan megköszönöm a segítséget, a tájékoztatást, és eljárok a kapott utasítások szerint, legyen az ágynyugalom, vagy további vizsgálatok gyerekorvosnál, sztk-ban, más osztályon, akárhol.
Ha viszont pökhendiséget, leszarást és arroganciát tapasztalok, akkor könnyen lehet, hogy a kórház biztonsági őre vezet el onnan, (de akkor ki vigyáz a gyerekre? Úgyhogy jobban teszi, ha meg sem próbálja.).
Környezettudatos 2012.01.31. 10:34:53
Liliom08 2012.01.31. 10:40:08
Laliath 2012.01.31. 10:50:58
Milyen kvóta, milyen kvóta?
Kiskezit csonkkolom, már kismilliószor le lett írva, hogy az OEP csak x számú vizsgálatot finanszíroz. Amit az x fölött elvégeznek, annak a költségét bukja az intézmény.
Ugyanez igaz amúgy a beutalókötelességre is. Ha egy rendelés beutalóköteles, akkor a rendszarba fel kell vinni a beutaló orvos kódját. Ha az nincs kitöltve és a vizsgálat indokolatlan, akkor az egy szép nagy mínusz a költségvetésben.
Nem állnak olyan jól az eü. intézményeink, hogy jótékonykodjanak. Ez van. Nem kell szeretni, de ideje lenne felébredni - pénz nélkül nem megy.
pantlikaskiralylany 2012.01.31. 10:52:51
Ha időpontot kérek valami sztk-s vizsgálatra, akkor minimum 3 hónapot várjak, de közlik velem, ha fizetek, akkor azonnal ráérnek...
értem, hogy OEP elszámolás, stb, de csesszék meg a kedves orvosok, az én fizetésemből is kapják a fizujukat, ami mellé pedig még várják a borítékot.
Jártam úgy bőrgyógyászaton, hogy kértem sürgős időpontot, mert sérült az egyik anyajegyem, adtak volna egy hónapra, kérdeztem, hogy hamarabb nem lenne, nem unalomból akarok menni. Kiderült másnap "ügyelet" van, amire nem adnak időpontot, odamegyek, kivárom a sort, és megnézik. Többször hangsúlyozták, hogy akkor várni kell.
Odamentem, még a kartonozóban is hangsúlyozták, hogy várni kell (megjegyzem tök üres volt az egész kóceráj)
10 percen belül sorra kerültem...
Azt hagyjuk, hogy azt mondta az orvos, hogy ő nem adhat beutalót sebészetre (mivel még nem rosszindulatú), hogy levegyék, mert elég rossz helyen van, könnyen sérül de magánúton javasolja, hogy vetessem le! Éppen csak nem nyomta a kezembe a névjegykártyáját...
Mindenkinek strapás a munkája, kevesen vannak megfizetve, a legtöbben még zsebbe sem kapnak pénzt csak mert ellátják a munkájukat...
Előbb talán bizonyítani kellene, hogy megértették az esküjüket, tudnak emberségesek lenni, nem csak a boríték miatt lettek orvosok, és hátha az emberek is pozitívabban állnának hozzájuk.
Vagy lehet nyitni egy klinikát, és számlával kigazdálkodni mindent.
Lajszlo 2012.01.31. 10:54:19
Lehet hogy nem fogod elhinni, de nagyon igyekszem megérteni amit írsz, de sehogy sem sikerül. És engem megrémít, hogy ennyire képtelenek vagyunk megérteni egymást. Azt pedig továbbra is fenntartom, hogy többnyire nem konstruktívak a hozzászólásaid. Kijelented, hogy tudatlan volt a szülő, de nem írod le, hogy mit kellett volna tudnia. Nem kötekedésből kérdezem, hanem mert szeretnék tanulni az esetből. Merthogy hasonló helyzetben én is így cselekedtem volna, mint ahogy láthatóan a hozzászóló szülők 90%-a is.
cenzorilla 2012.01.31. 10:56:53
Most is törölni foglak!
Kérek mindenkit még egyszer!
Emberi stílusban tessen felháborogni!
Terézágyú 2012.01.31. 11:04:37
"Nem állnak olyan jól az eü. intézményeink, hogy jótékonykodjanak."
Csak tudod ezzel az a baj, hogy ha teszem azt egy könyvtáros nem engedi el a késedelmi díjat amiatt, mert az olvasó - saját bevallása szerint - beteg volt, akkor mindennek elmondják, hogy miért nincs belátással, miért nincs SZÍVE, szidják az anyját, feljelentik stb., pedig ő csak egy könyvtáros, nem azért van ott, hogy jószívű legyen, jótékonykodjon - akkor miért legyintünk ilyen egyszerűen arra, hogy sok orvos sem képes a szívének engedve "jótékonykodni", egy picit engedni a szabályokból stb.?
Vagy oké, rendben van, az orvoslás is egy szakma, a tudásról szól és nem a szívről - de akkor meg miért is állítják magukat az orvosok olyan magas erkölcsi piedesztálra...?
2012.01.31. 11:15:04
Véleményem: fel kell nőni a lakosságnak, és nem abban az illúzióban dédelegni, hogy majd az állam megoldja.
Az állam egy vödör szar. Ez a probléma.
Persze addig nem probléma, amíg nem akarsz feladni egy levelet, vagy nem lesz infarktusod. Akkor válik a tájékozódás létkérdéssé.
Vannak esetek, amikor az eü személyzet empatikusabb hozzáállással, stb. elérhet kisebb eredményeket, oda nem illő embernek is megválaszolgatja a kérdéseit, megvizsgálja nem-műszeresen. Nem mindig igaz, hogy ez a túl sok munka vagy a fizetés kérdése. De elvárni ezt jelen állapotok mellett igazából nem lehet.
De a lakosság nem ismeri a jelen állapotokat, nem tudja, milyen rossz a helyzet valójában (nem csak az eü-ben), mert különben puszta kézzel vernék agyon a Parlament és jópár önkormányzat tagjait.
A lakosság mégis mentőst, postást, rendőrt ver össze. Ők alkalmazottak, parancsokat, szabályokat követnek. Amelyet a lakosság nem ismer - és nem is kér számon a politikuson, amíg ő nem kerül oda, hogy rajta alkalmazzák, akkor meg kiborul a bili. De a mellette álló ember sorsa például már nem érdekli, nem érti meg, hogy a sorsuk összefonódott.
Mint mondtam, bizonyos mértékig van saját lehetőség megjavítani a rendszer hibáit. De össztársadalmi folyamatok ellen tenni nagyon nehéz.
2012.01.31. 11:16:51
Vowel 2012.01.31. 11:17:46
Szerencsére ilyen élményben még nem volt részünk, de valóban nem tudnám mit tegyek, ha már egy orvos is elhajt, ha nincs megfelelő beutalónk épp ott, és épp akkor. Szomorú, annak ellenére, hogy megértem, hogy a protokol, az protokol. :)
Laliath 2012.01.31. 11:18:29
Hol? Nagybátyám könyvtáros, elég sokat jártam én is könyvtárba, de valahogy feljelentésről még sosem hallottam. Az meg, hogy v alaki el akarja bliccelni a büntetést ugyanaz a kategória, mint aki bliccel a BKV-n és felesleges balhét rendez a rendelőben. Nekem ez nem indok.
Viszont tudok olyan rendelés, ahol azért csak egy műszak van évek óta, mert NINCS ortopéd-traumatológus, így nem tudják betölteni az állást. Az a kevés ugyanis, aki még van kórházakban dolgozik és nem vállal el rendelőintézeti helyet.
Sőt, olyat is tudok, ahol a személyzet felét fogják nemsokára elbocsátani létszámleépítés címszóval, mert nincs pénz.
De ettől még lehet acsarogni nyugodtan tovább. Majd ha nem lesz ellátóhely, talán felébred végre a magyar.
Én már csak abban reménykedem, hogy a gyerekeimnek még lesz lehetőségük lelépni ebből az országból. Én már valószínűleg nem megyek sehova, de nekik ettől még nem kell ebben a posványban megrohadniuk...
Terézágyú 2012.01.31. 11:25:36
"Hol? Nagybátyám könyvtáros, elég sokat jártam én is könyvtárba, de valahogy feljelentésről még sosem hallottam. "
Jó, akkor a te nem-tapasztalataid felülírják az ismerősöm tapasztalatát, aki ezt elmesélte...
"De ettől még lehet acsarogni nyugodtan tovább."
Ja, tehát mi "acsargunk"... Értem.
Mellesleg még véletlenül se a hozzászólásom lényegére reagáltál, a szívre és társaira...
Hagyjuk is.
Sparti300 2012.01.31. 11:40:15
Környezettudatos 2012.01.31. 11:44:08
Ehhez van még egy szösszenet. Bevezették ezt az időpontosdit és ez jó is lenne...ha! Ha nem az történne, hogy odamész és fél délután várakoztatnak...mert ugye ambuláns esetek, meg dokibácsi csókosa (kár tiltakozni, láthatóan másik doki kíséri be a szomszédját, kiderül a dialógusból kedves szerecsenmosdatók!). Minek akkor az időpont?
Érdekes, ahol fizetnem kell, ott működik...de hát az eü-t is fizetem.
Laliath 2012.01.31. 11:44:54
Ha az első hsz-em nem volt egyértelmű, akkor leírom mégegyszer - a doktornő jó szívét nem lehet betenni abba a kasszába, amiből hiányozni fog az indokolatlan ellátásért ki nem fizetett pénz. A jó szívéből se ő nem fog megélni, se az intézmény.
Ha az intézmény bezár, akkor meg mindenki nosztalgiázhat ellátás helyet azon, hogy de jó volt a jószívűség oltárán megölni az a keveset is, ami még működik ma az egészségügyből.
Lajszlo 2012.01.31. 11:46:56
Jó, így már értem, hogy mit akarsz mondani. Viszont én úgy érzem, hogy nem csak a lakosság, hanem az egészségügyi dolgozók is részt vesznek az illúzió dédelgetésében. Mármint hogy ők is csak nyelnek, nyelnek, és legfeljebb a betegnek panaszkodnak. Valahogy az állam fejére kéne már borítani azt a szaros vödröt, hogy kapjon észbe. Persze csak okoskodok, mert én sem tudom, hogy mit kéne tenni, de olyasmi akciókra gondolok, mint a rezidensek felmondóleveles lépése. Mert ez így tényleg hülyeség, hogy acsarkodunk itt egymásra, miközben azért a posztok többségénél az derül ki, hogy alapvetően a rendszerrel van a hiba, amelyben az orvos és a beteg is szenved. Szóval arra is jöhetnének itt javaslatok, hogy az eü. dolgozók hogyan passzolhatnák följebb a betegektől érkező panaszokat.
zsikuci81 2012.01.31. 11:53:41
AAAAA, oneki tajekozodni barmirol is? Oneki nem kell tudni, eleg, ha kiosztja a feladatot valakinek.
Mint ahogy az Egy bolond szazat csinal c. filmben. Hazajon az urge, a szemelyzet meg eppen massal van elfoglalva. Az urge meg elkezd orditani: "Van itt valaki, akit azert fizetek, hogy kiszolgaljon?"
Na, itt tartunk most. Tisztelet a kivetelnek! Be is megyek a foldhivatalba asztalt verni, hogy hol van mar az utlevelem! Az en adombol fizetik oket!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:03:44
Szóval van egy felülről zárt kassza, amihez ha van az államnak píze tesz hozzá, ha nincs még az előző évi költségvetési igérvényt is befagyasztja, elveszi.
Jövőre ráadásul adóként szedi be, vagyis annyit ad amennyit akar.
Ha nem akar, akkor Rózsa drága elintézte, hogy nem orvosképzés lesz itthon, hanem ismét felcsereket fognak középfokon OKJ vizsgán képezni.
Szóval, a tervezetek és a nagy hirtelenjében megszavazott követhetetlen intézkedések miatt az orvos nem tudja és nem teheti, hogy jószívűen ellát, mert megbüntetik, vele fizettetik meg, és még az OEP sem utalja az alul árazott vizsgálat árát.
Az, hogy a tájékoztatás hiányos az bajos és nem helyes.
Átmeneti világban élünk belenyugodva, apatikusan, ami mindjárt kőbe lesz vésve.
Megoldódott problémáról írunk a praxisra, nem akarunk szembe nézni a nagyobb bajokkal.
@Lajszlo:
"Valahogy az állam fejére kéne már borítani azt a szaros vödröt, hogy kapjon észbe."
Szervezzük az élő láncot. :)
Tegyük fel a kék szalagot.
Én végig élveztem az egészségügy tüntetéseit, az egyetlen alig sztrájkját.
Kaptak egy kis fizetés emelést, az akkori minimálbér dupláját és a takarító néni még így is többet keresett közalkalmazottként, ha elmúlt 30 éves.
Meg kell érteni, hogy ellehetetlenítik az orvosokat, velük együtt minket is.
Mi nem megyünk az utcára, ők elmennek jobb élet reményében világgá.
Aki marad arról a praxison jelennek meg, ha véletlen hibázik, gyalázó, vicsorgó posztok.
Környezettudatos 2012.01.31. 12:03:45
Másrészt ha olyan tüneteggyüttest veszek észre egy emberen, ami megijeszt, akkor az első orvos, aki az utamba keveredik, nézzen már rá és mondja azt, hogy:
a.) Ne aggódjon, ballagjanak el a körzeti rendelésére!
b.) Hívjon már egy mentőt ehhez a hullajelölthöz és biztos ami biztos, vásároljon 20 szál deszkát és fél kg szöget!
c.) Kérjen beutalót [joker karakterek] szakrendelésre és ballagjanak el oda, addig is csillapítsa az esetleges fájdalmat, minek szenvedjen az a szerencsétlen!
Ez tényleg akkora elvárás? Szóval majd ha jönnek VÉLETLENÜL a fizető turisták, akkor ha megkérdezi: "Elnézést, megmondaná hogy hol a parlament ahol az a sok hülye magyar van egyszerre egy időben?" Akkor én és általában mindenki mondja azt, hogy: "Vegyen bédekkert maga marha!" ? Hm? Komoly bajok vannak az empátiáddal. Is!
Lajszlo 2012.01.31. 12:13:47
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 12:14:21
Egyrészt azért, mert a hivatalokban emberközeli dolgok történnek (értsd, a földhivatali ügyfelesnek is kellett már útlevelet csináltatni), másrészt azért, mert neki is sikerélmény, ha valakinek tud segíteni, és az asztalverő idióta az első szép szóra lefagy és kurvára hülyének érzi magát.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:20:07
Ők az INTÉZMÉNY.
Így kell tájékozódni.
Ha van itt valaki aki könnyedén eligazodik akkor kalapot emelek.
Kevés a dolgozó, valaki adminisztratív hozzáértőnek kéne csinálni tájékoztatót, hogy a beteg kiigazodjon.
Ez olyan, mint a valamikori vizitdíj automata. Mellé állítottak két embert aki kezelte.
Most is kéne 1 pultos lány szép és hamvas, aki tájékoztat.
fizetekmegegysort 2012.01.31. 12:22:11
zsikuci81 2012.01.31. 12:22:59
A beteget jo helyre is kuldtek. Csak nem volt beutaloja. Errol a felnott rendelesnek nem kell tajekozodnia. Azzal nem ertek egyet, hogy nem lattak el a beteget beutalo nelkul, nalunk ilyen nincs is. DE: Anyukanak tudnia kell, milyen lehetosegek vannak a gyereke ellatasara egy megyeszekhelyen. A sajat erdeke!
Nagyapam is tudta 90 evesen, pedig nem volt orvos!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:27:54
Azt azért el ne felejtsd, hogy az egyik szolgáltatás, a másik ellátás.
Mindkettőnek mások a szabályai. :)
zsikuci81 2012.01.31. 12:31:07
Az elozo valasz neked is szol! Es igenis Anyuka felel a gyerekert, neki tudnia kell, kihez fordulhat. Ilyen vilagban elunk! Muszaj tajekozodni, kulonben elvesztel a rendszerben!
Egyebkent Anyukanak nem kell tudni eldonteni, hogy a gyerek baja surgos vagy nem. Ez egy orvosnak is gondot okozhat. De azt igen, hol latjak el a gyereket, meddig vannak es kell-e beutalo. Az ugyesebbje nalunk telefonon ker tajekoztatast.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:36:56
Jó veled beszélgetni, de most nincs igazad.
Nem volt felnőtt rendelésen.
Szakambulancián mikor kell beutaló?
Pár dologra, de sürgősségire soha. :)
fizetekmegegysort 2012.01.31. 12:46:05
Szerinted ez mennyire életszerű??? Az első helyen nyilvánvalóan megkérdezték mi a baja, és nyilván tudták, hogy a suliban lett rosszul. Ha ennek ellenére beutalós helyre küldik, akkor megint ki volt a nemokos???
zsikuci81 2012.01.31. 12:48:42
Rendben, nem felnott rendelesre, de elvitte a felnott surgossegire. Nem latnak el ilyen helyen gyereket! A gyerek ambulanciara pedig ezek szerint kellett volna a beutalo.
De nem kell ennyire felhaborodni, tovabbra is tartom a velemenyem, hogy Anyukanak tudnia kell, milyen lehetosegek vannak. Persze, hogy szubjektiv, en is az vagyok! De valoban a lakossagnak fel kell noni, es felelosseget kell vallalni magaert!
Az idezetet azert irtam, mert mindenhol igy viselkedik egy csomo ember. Ha o azt mondja, hogy az en adombol fizetik magat, akkor ott mindenki alljon az o rendelkezesere.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:58:23
Nem kell sehová ambulanciára beutaló.
Sürgősségire pláne nem.
Ami hiba, hiba.
Tudod, hogy alapvető dolgokban egyet értünk. Vannak azok a finom, apró dolgok amik mindenki munkáját megkönnyítik.
A tiéteket, (volt erről szó), és a beteg komfortérzetét.
Mert a stílus és a beszéd, (nem sok, kevés, de szakszerű) az nem kerül pénzbe.
Belinkeltem a Bp-i ÁNTSZ tábláit.
Én gondos vagyok és előre látó.
Még jó, hogy nincs itthon gyerek, ellátatlan felnőtt.
Nem tudnám mit kéne tegyek.
Ha belenézel, diagnózisok alapján van csoportosítva.
Laikus ezen eltalpal, de nem igazodik ki.
Mentő számát feltartod mire kikeresi.
Nem elég okosnak lenni. :((
zsikuci81 2012.01.31. 13:01:44
Mar leirtam, a velemenyem az, hogy az Izsaki uton megvizsgalhattak volna a gyereket beutalo nelkul. Ha a Nyiri uton azt mondtak, hogy ott van a gyereksurgossegi, akkor minek neztek volna beutalot?
Egyebkent minden csak szervezes kerdese. Errefele az egyik surgon mindenkit ellatnak beutalo nelkul, a masikon meg csak beutaloval, de a HO ugyelet a surgo mellett van. Ha a HO ugy latja, hogy muszeres vizsgalatok kellenek, atkuldi a beteget a folyoso masik vegere.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 13:03:14
Viszont mindenki elvárja az emberséget, főleg az, aki kiszolgáltatott helyzetben van (de hát ezt biztos oktatják is, kár hogy feleslegesen, ezek után csak remélem, hogy a lépet keresve nem a jobb oldalon kezded tapogatni a páciensed, mert anatómián akkor sem figyeltél, vagy nem ragadt meg). A rohadt életbe, ha az utcán kezd valaki görcsölni, attól is beutalót kérnél? Vagy a váróteremben görcsölés már beutalóhoz kötött, melynek nem megléte mentesíti a személyzetet a legalapvetőbb emberi normák alól is?
Biztos ami biztos, kérek egy bianco beutalót a háziorvoshoz, végszükség esetére. Végszükség alatt a magadfajta eü-csinovnyikot értem, rosszabb vagy mint egy kisvárosi vagyongazdálkodási előadó. Nem tetszett tájékozódni? Sajnos illetékbélyeg nélkül nem tudok foglalkozni a kóbor ebekkel. Egyébként is az a városüzemeltetés, nem értem, mit nem lehet érteni. És nem, sajnos iktatás nélkül ők sem tudják kiküldeni a gyepmestert. Nem, sajnos fél négy után már nem. Két példány? Csak egy, milyen kár. Nem, fénymásolt nem jó. Hogy én adjak papírt? NECSÖRGESSE AZT A MOBILT! Mi? Most marták össze a kutyák a gyerekét? Jajj, emberileg nagyon sajnálom, de miért nem tetszett bejelenteni? Akkor majd jövő héten! Igenkérem, mi ezért vagyunk. Igen-igen, ezért a fizetésért, de hát nem panaszkodunk. Ja, itt egy névjegy a férjem foglalkozik kutyabefogással. Nemteszsemmit.
macska69 2012.01.31. 13:04:58
Más.
Itt hozzászóló orvosok, egészségügyisek, figyu, honnan lehet megtudni azokat az alapinfókat, amiket mondtok, hogy ajánlott tudni? Bizisten utánanézek és szintén önkéntesen elmegyek az sztk-ba és felvilágosítom a várakozó betegeket. Tehát a ki, mikor hova jogosult és köteles, hova kell - nem kell beutaló, hova lehet beutaló nélkül fizetősen, honnan lehet tudni, hogy mi mennyibe kerül, mi számít alapellátásnak, mi az, ami nem, mikor ügyelet, mikor mentő, mikor sürgősségi, stb. Kijegyzetelem, legépelem és elszórólapozok vele eü intézményekben. Szerintetek?
zsikuci81 2012.01.31. 13:05:20
Bp-rol nem nyilatkozom, mert nem elek ott es ugy tudom, hogy ott az ugyeleti rendszer atlathatatlan. Majd megnezem a tablazatot. Nem akarok megserteni senkit, aki benne dolgozik, biztos jobban atlatja. Egy megyeszekhelyen viszont mas a helyzet, ott alt. egy-ket lehetoseg van. Ezt illik tudni.
zsikuci81 2012.01.31. 13:08:39
Semmi ilyesmit nem irtam, csak mocskolodsz.
karcsibácsi 2012.01.31. 13:18:06
Talán elkerülte a figyelmedet, hogy én semmi rosszat nem kívántam sem nekerd, sem másnak, csak leírtam a véleményemet, ami nem egyezik a tiéddel. De ezért nem szabadna átkozódni és haragudnunk egymásra (én nem is haragszom). Ha felvenném a te stilusodat, mondhatnám, hogy
téged megy a gyepmester vigyen el a sintértelepre. Jogosult vagy rá.
Amúgy ha nem lennél ennyire ööö... okos, nem irkálnál marhaságokat. Pont azt próbáltam fejtegetni, hogy kisebb panasszal, múló rosszulléttel, hisztivel stb. ne a sürgősségire menjenek, mert az a valódi vészhelyzetre, infarktusra, heveny keringésösszeomlásra, szívelégtelenségre, hasi katasztrófára, balesetre stb. van kitalálva. De úgy látszik, nektek hiába beszélünk észérvekkel, csak fujjátok a magatokét elvakultan az indulattól. Úgyhogy én ebből kiszállok, megyek beba, bocs bevágok inkább egy felest, legalább hozzáhüjülök a környezetemhez.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 13:28:08
Ha ez nem a csinovnyikok arroganciája, akkor semmi. Arra vonatkozóan meg, hogy te semmi ilyet nem írtál, hadd válaszoljak tömören: Pofám leszakad, bazd meg!
És akkor jöjjenek az idézetek, tőled.
"AAAAA, oneki tajekozodni barmirol is? Oneki nem kell tudni, eleg, ha kiosztja a feladatot valakinek."
"Az elozo valasz neked is szol! Es igenis Anyuka felel a gyerekert, neki tudnia kell, kihez fordulhat. Ilyen vilagban elunk! Muszaj tajekozodni, kulonben elvesztel a rendszerben!
Egyebkent Anyukanak nem kell tudni eldonteni, hogy a gyerek baja surgos vagy nem. Ez egy orvosnak is gondot okozhat. De azt igen, hol latjak el a gyereket, meddig vannak es kell-e beutalo. Az ugyesebbje nalunk telefonon ker tajekoztatast."
"De nem kell ennyire felhaborodni, tovabbra is tartom a velemenyem, hogy Anyukanak tudnia kell, milyen lehetosegek vannak."
"Az idezetet azert irtam, mert mindenhol igy viselkedik egy csomo ember. Ha o azt mondja, hogy az en adombol fizetik magat, akkor ott mindenki alljon az o rendelkezesere."
"Be is megyek a foldhivatalba asztalt verni, hogy hol van mar az utlevelem! Az en adombol fizetik oket!" - tudod mit, rólad elhiszem.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 13:34:43
Mert az addig rendben van, hogy frontérzékeny ember front idején a szokásos fejfájásával ne kiáltson Dr. Green-ért, és ne kérjen rohamkocsit kettő db. mágenhejmmel, de oylan esetekben, amikor a laikus olyan tünetekkel szembesül, vagy olyan állapotú beteget, sérültet talál, akiről felelősen csak azt tudja megállapítani, hogy szarban van, és fogalma sincs hogyan segíthessen, az miért ne cselekedjen a legrosszabb forgatókönyvet feltételezve és miért ne kezdeményezze az általa legprofibbnak, vagy legkönnyebben elérhetőnek tartott segítség igénybevételét?
Magyarul, honnan a tökömből tudja egy laikus, hogy mit lát? (hátha már hatnak a felesek, és a körmondatok túl hosszúvá válnak...)
cenzorilla 2012.01.31. 13:58:01
Van értelmes állatorvosunk.
Nagyon jó hozzászólást írt.
Nem kell demonstrálni, hogy milyen hamar veszti el valaki a fejét. :)
Környezettudatos 2012.01.31. 13:59:45
zsikuci81 2012.01.31. 14:00:14
Nem vesztettem el a fejem, csak az o modszeret alkalmaztam. Jogosan.
zsikuci81 2012.01.31. 14:01:20
Nem ezt irtam, olvassal!
Irkutszk 2012.01.31. 14:06:20
zsikuci81 2012.01.31. 14:08:18
Bizonyara van, ahol ertekelik az agrassziv viselkedesedet. Gondolom, ez otthon igy van. De tudod, nem mindenki blokkol le. Otthon viselkedj ugy, mint az elefant a porcelenboltban!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 14:13:02
Ember, koncentrálj!
Laikus vagyok. Természetesen nem sokszor kerülök olyan helyzetbe, hogy segítenem kelljen másokon. De a kocsma melletti részeget kommunikációs szintre szoktam rugdosni, biztos ami biztos alapon, fél oldalára lebénult (már korábban) földre eső öregurat támogattam már haza (meglepően nehéz volt), Karácsony előtti estén az álló vonatról leeső és a peronon nem mozduló fiatal nőt is sikerült megsegítenem.
Leszálltam egy falusi vasútállomáson, a kocsi másik végén is kiesett egy sötét tömeg. Este volt már, abban az évben fehér is volt a Karácsony. Ránéztem, hogy ez most mi, nem mozdult. Odamentem, észnél volt de elbányadt, és piaszag nem volt körülötte. Felsegítettem, beszéltettem. Elmondta, hogy pénztáros a spárban, karácsonyi roham, egész nap egy joghurtot evett. Aha. Gyerek? Cukorbetegség? Az nincs. Első háznál megálltunk, kértem neki két evőkanál cukrot, meg egy kis vizet. Megette, megitta. Ott ismerték, hívtak hozzá rokont. Közben jobban lett.
Banális dolog, leesett a vércukra, fáradt volt. Csak épp lehet, hogy a peronon fagy meg, ha nincs szerencéje.
Altruizmus még: cigányok (asszonyok, gyerkek, fiatal srácok) kergetnek fel egy másikat a fára, valamin összevesztek, már kövekkel dobálják a fent sírva kapaszkodó gyereket. Szerinted hányan rontottak volna üvöltve a horda közé és hányan zavarták volna el a falkát?
Ugyanez pepitában, siheder kopaszok kötözködnek a játszótéren 10 év alatti cigánygyerekekkel. Ennek is ütés nélkül lett vége. Aztán rövid előadás az erő természetéről a hangadó kopasznak. Szerinted hányan nézték volna végig? Esetleg veszik videóra, és töltik a tube-ra?
Buszon egy részeg "kedveskedik" egy kislánynak, nem erőszakos éppen, de nem is kellemes. Levágtam a következő megállóban. Senki más meg nem mozdult volna a buszon. Én sem voltam még 20 éves akkor.
Vonat, nyár középkorú nő egy szemmel láthatóan akkor befogadott kutyával, a kutya igen rossz bőrben, 1000 fok a kocsiban. Én épp egyetemről haza, tessék itt egy műanyag edény, tiszta viszonylag, itassa meg azt a kutyát. A kocsi egyébként tömve hasonló egyetemistákkal, nem csak nálam volt doboz.
Még egyszer: átlagos életet élek, amit elkerülnek a szélsőségek. Amikor viszont lehetett, megtettem azt, amit az adott helyzetben meg tudtam tenni, vállalva akár azt is, hogy rosszul jöhetek ki belőle. Erre tanítom a gyerekeimet is.
És ezért háborít fel, ha egy eü intézmény várójában akár ki is nyúvadhat a beteg, ha nincs nála megfelelő papír.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 14:13:17
Az inkriminált megyében most készült el egy EU-s ellátóhely.
Felnőtteknek, de ez nem derül ki a honlapról.
1 órája kutakodom a neten, mit is tehetett volna a mama.
Itt bizony nem volt senki a helyzet magaslatán.
Szakszemélyzet küldte el, nem a szomszédasszony.
Karcsibácsinak igaza van, hogy jól sült el a dolog.
Ugyanakkor nem kell beutaló szakrendelésre, sürgősségi ellátásra depláne nem.
Irkutszk 2012.01.31. 14:14:39
Épp azért ne cselekedjen így, mert laikus. A másik felnőtt ember életéért elsősorban az a másik felnőtt ember felelős (ahogy mi is magunk vagyunk elsősorban felelősök a saját életünkért). Ha mozgásképes, tudatánál lévő beteg emberrel találkozunk, küldjük el orvoshoz, azonban magát az orvoshoz menetelt őneki magának kell megtennie. Ha nincs valaki a tudatánál, na az már más eset (mentők, majd ők eldöntik, hogy sürgősségi vagy detox). Ha valaki mozgásképtelen, attól még lehet tudatánál és beszámítható.
Irkutszk 2012.01.31. 14:19:20
Környezettudatos 2012.01.31. 14:23:55
zsikuci81 2012.01.31. 14:25:30
Nahat hirtelen milyen emberseges lettel! Ezt most talaltad ki vagy az agressziv kulso erzo belso szivet takar? Tudod, apam is ilyen volt, de attol meg nem tudta megszerettetni magat senkivel.
Akkor a gyengebbek kedveert megegyszer: nem tartom helyesnek, hogy a gyereket beutalo nelkul nem vizsgaltak meg. Nalunk ilyen nincs is, kotelezo mindenkit megnezni. Aki beteget elkuld, az fegyelmit kap.
DE: Anyukanak tajekozodni kell! Itt mi tortent? Jarkalt ossze-vissza, pedig egy telefonnal sok-sok utat megsporolhatott volna maganak es sok idot es fajdalmat a gyerekenek.
Irkutszk 2012.01.31. 14:27:40
Tudod, ezt a telefonálás dolgot én egy nyári munkahelyemen tanultam meg. Mielőtt nekiugrunk a nagyvilágnak, először telefonálunk, azért találták ki.
Irkutszk 2012.01.31. 14:31:20
2012.01.31. 14:32:14
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35161&_dad=portal&_schema=PORTAL
Meg ez is jó: www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ACH%C3%8DVUM%202010/ORVOSI_ELLATAS.PDF
Bár azért vannak ugye ebben furcsa dolgok:
"Amennyiben a beteg kérésére az ellátó orvos eltér a finanszírozási-, illetve vizsgálati és terápiás eljárási rendben foglaltaktól, és ez többletköltséget okoz, a beteg részleges térítési díj megfizetésére köteles."
Nos hallottunk-e már olyat, hogy valaki ilyet fizetett? És olyat, hogy valakinek extra igényei voltak?
"Amennyiben a beteg a vizsgálatok eredményét vitatja, vagy a javasolt vizsgálati, illetve terápiás módszerrel nem ért egyet, jogosult egy további orvosi szakvéleményre és javaslatra."
Tehát egy, azaz EGY plusz orvosi szakvéleményre jogosult, nem járhatja körbe a bütykével az országot főorvostól főorvosig. Igen, akkor sem, ha egész életében TB-t fizetett. Amikor a kedves betegnek az a véleménye, hogy a kezelőorvosa hülye és ő tudja jobban, akkor összesen egy másikat választhat. Tehát elég cinkes, amikor valaki azt mondja, hogy tíz orvos kezelte félre ugyanazt a bajt :)
Persze mindenki tudja, hogy ugyanazzal a problémával egy nagyobb kórházon belül is simán körbejár a beteg, néha csak azért, hogy foglalkozzanak vele.
Nem árt megismerni a területileg illetékes kórházat, rendelőket, azok működési rendjét sem. Ezt a tudást bizonyos helyeken frissíteni sem árt, pl. én Pécsen is jártam már úgy, hogy sürgősségire vittem egy ismerősömet, és körbejártam vele a várost :) A 400 ágyasban elfelejtették levenni a "sürgősségi" táblát, tovább küldtek a megyeibe, ott viszont trauma nem volt, és így továbbküldtek a honvédba, ki a rákba, éjjel 11kor, törött kézzel, gyalog mint az állatok, vizet idva mint a palánta, nem volt ez egy ágybavizelés, pedig tényleg elég lett volna csak utánanézni előtte.
Különben van egy sor jogszabály is, de ennyire sztem lakosságnak nem kell ezt ismerni, már az is nagy eredmény lenne, ha nem akarná némelyik fáról félig leereszkedett összeverni a szemészt, aki nem hajlandó műteni a vakbelét.
Környezettudatos 2012.01.31. 14:32:40
Csak azért mesélem el ezt a SOTE nagyon professzordoktor esetet, hogy tudd, ha az egészségemmel esetleg az életemmel zsarolnak, akkor bizony leblokkol a zsaroló, mert én is elkezdem az ő egészségét, akár az életét is veszélyeztetni. ...és még csak nem is kiabáltam vele. Sokat elárult az is, hogy a nővérke és a méltóságos asszisztense, akik jelen voltak, mosolyogtak és azt láttam az arcukon, hogy a nagyfejű végre megkapta azt 10 percben, amit ő évek óta oszthatott. És? Mire odaért a nagyon biztonságos őr én már hazafelé autóztam. Érdekes, nem jelentett fel. Miért nem, ha annyira tiszta minden és mi betegek vagyunk szar szemét szar alakok, akik nem tájékozódnak az eü belső rendjéről, nem ismerjük a ti eljárásaitokat és akiket ti félretájékoztattok rendszeresen? Talán nem annyira tiszta ott minden, mondhatni rohad és naponta locsolja vízzel a sok itt szájaló az egészet, hogy rohadjon, mert a zseb akkor dagad. Erről az oldalról ilyennek néz ki. Akármit is írsz. Ez látszik, ez tapasztalható és erről nem mi tehetünk, akik elesett pillanatainkban rátok szorulunk, hanem ti, akik visszaéltek ezzel a helyzettel, pedig nem mi okozzuk, hanem mások, mi kifizettük a leves árát, csak szeretnénk belekanalazni. Nem elég az illata.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 14:33:00
Vidéki szülő, 30 k-re a lakhelyétől.
Hidd el én igazán belevaló anya voltam.
Alhasi fájdalommal én is az első szakemberhez fordultam és nem vártam meg a gyermekorvos rendelését.
Pláne, hogy hazaküldték a gyereket.
Utólag okosok vagyunk. Akkor és ott kell dönteni.
Pedagógus szülőért küldött. Csak volt indoka?
Fiúk voltak, menstruációs görcs az nem volt, de hasonló esetben is min. az első rosszullét alkalmával az orvos az első.
Hibáztak. :)
Környezettudatos 2012.01.31. 14:37:53
Egyébként én mindig oda lyukadok ki, hogy nem kellene itt vitázni senkinek, azt kéne elérni, hogy a TB, mint olyan, szűnjön meg. A kórház legyen fizetős, a beteg annak fizessen, aki szolgáltat neki - igen, a gyógyítás is szolgáltatás - és akkor kitisztul az egész EÜ. Egyszerűen nem megyek ahhoz, akiben nem bízok meg, ott tudom hagyni a nagyképűen és lekezelően beszélőt, mert elmegyek máshoz és kész, Az meg legyen nagyképű és lekezelő és lássa, hogy mit fizetnek ezért piaci körülmények között.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 14:39:18
1. Nem vagyok én kurva, hogy szeressenek.
2. Nem most találtam ki, most szedtem össze. Átlagos élet alatt ennyi jutott. A szavahihetőségedet viszont nem kérdőjeleztem meg, te se tedd, ha nincs rá okod!
3. Értem én, hogy _szerinted_ az anyának tudni kellett volna, szerintem meg honnan? Emellett ott van a hasi fájdalom, ami akármi lehet, nem hibázott, hogy a gyerekkel a sürgősségire ment.
4. Egy másik eü intézmény irányította rossz helyre. Indokolatlan fájdalmat és többletköltséget okozva.
5. Örülök, hogy nálatok beteg nem megy el vizsgálat nélkül, csak miért érzem azt, hogy ez neked külső kényszer, nem pedig belső indíttatás?
6. Nem voltam veled agresszív. A példák sarkítottak voltak, részben retorikai megfontolásból, részben a szakismeret hiánya miatt sajnos nem tudok kellően kifinomult példákat hozni, marad a "lép a jobb oldalon".
Azt viszont fenntartom, hogy csak a cenzúra mentett téged attól, hogy örök mementóként álljon itt, hogy milyen könnyen dobja le az agyad az ékszíjat és kezdesz minősíthetetlen fröcsögésbe tanult ember létedre.
zsikuci81 2012.01.31. 14:45:14
A rendszer az egyertelmuen rohad. Sot mar szetrohadt. De ezen sem az esz nelkuli mocskolodas, sem az altalanositgatas nem segit. Egyebkent a professzorok nagy resze csak art az ellatasnak, es itt is tisztelet a kivetelnek! Egy reszuk egyebkent mar nincs benne a gyakorlatban, nem jo otlet oket megfogadni.
De ne is haragudj, ezt az okollel okoskodast nem ertekelem!
Egyebkent az atlag orvos nem erzi jol magat a rendszerben, rendet es emberi fizetest akar halapenz nelkul. Ezert pattognak a rezidensek es a MOSZ. Ja es nem segit rajtunk az ellensegeskedes, mert csak addig jutunk el, hogy nem erdemes folytatni.
2012.01.31. 14:46:37
Egyébként sem hiszem, hogy sokan meg tudnák fizetni az ellátásukat.
Környezettudatos 2012.01.31. 14:52:34
A MOSZ-ról annyit - és ezzel nehezen fogsz vitába szállni - hogy a MOSZ fúrta meg a zöld kereszt kezdeményezést. Az első lépést, ami a megtisztulás irányába mutatott volna. Ha nem tudnád mi az, hát röviden: Zöld keresztes köpenyben azok az orvosok és ápolók dolgoztak volna, akik nem fogadnak el hála holmit, a többiek meg nem. A MOSZ azt mondta, hogy ez MEGBÉLYEGZÉS! Nos, nem az. Ez egy jelzés lett volna. Egy magyar orvos sem állt oda a MOSZ léhűtői elé, hogy pedig de! Ezt kell tenni! Egy sem!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 14:54:49
Ez még Amerikában sincs így.
Fizetsz a biztosítódnak, ő szerződik egy kórházzal és odamész.
Kiszámolhatod, mert megtanítanak rá, hogy mikortól éri meg magasabb biztosítást fizetni, hogy adott alkalommal a legjobbat kapd. Nem orvosban, hanem ellátásban. Az orvoshoz nincs közöd.
Ha milliárdnyi dollárod van, akkor persze válogathatsz.
Környezettudatos 2012.01.31. 14:57:14
zsikuci81 2012.01.31. 15:00:11
Tudod, nem dobta le az agyam az ekszijat, de az ilyeneket, mint te vagy csak igy lehet leepiteni vagy emberi beszelgetesre birni. Csak a te modszeredet alkalmaztam, rendszeresen olvasok ui. pszichologia konyveket. Tudod, hogy bepotoljam, ami szerinted kimaradt.
Anyanak szimplan telefonalnia kellett volna es igen o a felelos a gyerekert, mint ahogy en is felelek az enyemert.
A beteget nem biztos, hogy rossz helyre kuldtek, inkabb gond, hogy ott nem neztek meg beutalo nelkul. De Anya is hibazott, mikor eloszor a gyereket felnott surgossegire vitte. Hozzank meg senki nem hozott magatol gyereket! Tehat sztem ezt a szulok tudjak. De ha nem tudja, elmondjuk telefonon.
Mindenkit meg kell vizsgalni: ez engem is ved, mert le van irva papirra, hogy jol volt a beteg, mikor elengedtem es elozoleg meg volt vizsgalva. Miert lehet ez rossz? Mert a beteg, akinek van egy szunyogcsipes a laban es epp a nogyogyaszaton jart beugrik megmutatni a csipest, mert itt ugy is megvizsgaljak. Jo, de kozben az infarktusost kellene rabeszelni, hogy egyezzen bele a kateteres kezelesbe. A szunyogcsipesesek miatt 50%-kal tobb beteg van.
De majd akkor reklamaljatok, hogy minden beterot meg kell vizsgalni, ha a ti hozzatartozotokra nem jut ido, pedig indokolt lenne.
Amit irtam Neked, vallalom, latod milyen jol kizokkentettelek, kezdesz ertelmesen vitatkozni.
Környezettudatos 2012.01.31. 15:00:45
Lajszlo 2012.01.31. 15:06:15
Akkor már csak a telefonszámot add meg, amelyet az anyukának hívnia kellett volna. Merthogy tele vagyunk olyan történetekkel, ahol az EÜ intézmények küldözgették rossz helyre a beteget (itt is ez történt). Ha személyesen rossz helyre küldték, akkor telefonon mitől küldték volna jó helyre?
"igenis Anyuka felel a gyerekert, neki tudnia kell, kihez fordulhat. Ilyen vilagban elunk! Muszaj tajekozodni, kulonben elvesztel a rendszerben!"
Ez egy klasszikus feszültség itt a laikus és az eü. dolgozói hozzászólások között. Mi mindig azt írjuk le, hogy szerintünk milyen lenne a normális működés, ti meg azt, hogy ilyen a valóság, miért nem szokunk hozzá. Talán mi még hiszünk a helyzet megváltoztathatóságában, ti meg már nem?
zsikuci81 2012.01.31. 15:07:25
A fentiek alapjan fizikai eroszakot alkalmaztal, ez akkor ezek szerint normalis.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 15:11:01
Kicsit ássad bele magad.
Naiv az elképzelés. :)
Az OEP még így is alul árazza az ellátások árát, ezért alulfinanszíroz.
Szervezésben biztos, hogy vannak tartalékok, sokkal jobban lehetne, hatékonyabban dolgozni, ez kevesebbe is kerülne.
Hatalmas szervezeti vízfej, amit megint még jobban felpumpálnak a centralizálással.
Még lassúbb lesz.
Nem a benne dolgozók fejében lévő hatalmas tudásra gondolok természetesen.
Sajnos.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 15:13:04
zsikuci81 2012.01.31. 15:13:45
A normalis mukodeshez penz kell. Mondjuk meg kell fizetni valakit, aki iranyitgatja a beteget. Mindenki tudja, hogy az eu. rosszul mukodik. Ez baj!
De az okosabbja mar rajott, hogy nem mastol varom a sult galambot. Beirom a lenyeges telefonszamokat a telefonomba es felhivom oket.
A telefonszamok a helyi ujsagokban es az interneten rajta vannak. Nagyapamnal a telefon mellett ki voltak irva.
Környezettudatos 2012.01.31. 15:15:40
zsikuci81 2012.01.31. 15:16:55
Ha a vita vezet valahova es ket ember informaciot cserel, akkor nem az. Igy kell.
zsikuci81 2012.01.31. 15:19:00
Fizikai vagy lelki eroszakot alkalmazott?
Környezettudatos 2012.01.31. 15:19:06
Környezettudatos 2012.01.31. 15:21:52
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 15:22:34
Egyébként meg: @Lajszlo: "Ez egy klasszikus feszültség itt a laikus és az eü. dolgozói hozzászólások között. Mi mindig azt írjuk le, hogy szerintünk milyen lenne a normális működés, ti meg azt, hogy ilyen a valóság, miért nem szokunk hozzá."
Környezettudatos 2012.01.31. 15:23:57
zsikuci81 2012.01.31. 15:29:12
Sztem is kar, de attol meg nem szimpatikus a dolgok ily modon valo intezese.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 15:29:27
OEP.hu
Megtalálod.
Abból lehet számolni.
Adatokat találsz még itt is.
www.eski.hu/
Baromi sok tábla van, böngésszél. :D
zsikuci81 2012.01.31. 15:34:08
Mi is azt szeretnenk, ha az eu. idealis lenne. A rendet szeretem, nem a kaoszt. De ha a gyerek ma beteg akkor sajnos a meglevo keretek kozott kell intezkednem, nem azon merengeni, hogy idealis esetben mi lenne.
Lajszlo 2012.01.31. 15:47:36
A posztoló gyereke rosszul lett az iskolában. Ami 20 kilométerre van a lakhelyüktől. Konkrétan akkor milyen telefonszámot kellett volna hívniuk ebben az esetben?
zsikuci81 2012.01.31. 15:49:19
Mondjuk a gyerekorvosukat? Vagy erdeklodni a mentoknel?
Környezettudatos 2012.01.31. 15:50:50
Környezettudatos 2012.01.31. 15:51:49
zsikuci81 2012.01.31. 15:51:55
Na latod, igy megy ez!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 15:59:02
Ne viccelj!
Honnan akarnád megállapítani?
Ezek kizárólagos szerződések ami alapján az OEP a szerződött összeget téríti.
Az a szolgáltató cégnél derülhet ki, hogy valójában mennyi haszna van.
Az államnak nincs pénze beruházni, ezért annyiért veszi amennyiért adják.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 16:02:31
Illetve - mint ahogy azt fentebb már írtam - a szar helyzet nem mentség a beteg elküldésére, ha nem épp ott próbál illeszkedni a rendszerhez, ahol a helye van.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 16:03:56
El Visco Stello foglalkozik üzemeltetéssel.
Kérdezd őt.
Értelmesebb választ ad majd. :)
Lajszlo 2012.01.31. 16:03:59
zsikuci81 2012.01.31. 16:04:11
Mondtam en, hogy mentseg?
zsikuci81 2012.01.31. 16:07:57
Erdeklodni nyugodtan lehet, az nem ugyanaz, mint esetkocsit kerni. Korabbi posztokban is irtak, hogy megkerdeztek az OMSZot, hova kell menni ugyeletre.
Egyebkent ha egy beteget nalunk keresnek es nem fekszik a korhazban, mi is felhivjuk oket. Ha mento szallitotta a beteget, hova vittek?
Környezettudatos 2012.01.31. 16:18:54
Egyébként olyan adatokkal, hogy hány vizsgálatot végeztek, hányra volt igény, de nem végezték el, mert..., mennyibe kerül fenntartani az infrát és a HR-t, milyen a TB befizetések alakulása, milyen eü prognózisok vannak a következő évekre, stb. csak egy szervezet rendelkezik teljeskörűen. Ez a TB. Lenne, ha egyáltalán foglalkoznának ilyesmivel rendesen.
Környezettudatos 2012.01.31. 16:23:44
Környezettudatos 2012.01.31. 16:36:26
pitchfork 2012.01.31. 16:54:00
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 16:57:02
Röntgenre nincs kvóta.
CT-re, MR-re PETCT-re van.
Életveszély esetén megcsinálják soron kívül.
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 17:32:43
macska69 2012.01.31. 17:44:43
tutormano 2012.01.31. 18:12:36
tutormano 2012.01.31. 18:23:59
steierhoffer.blogspot.com/
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 18:35:55
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 18:46:12
macska69 2012.01.31. 19:43:08
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 19:51:23
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 20:39:01
macska69 2012.01.31. 21:21:19
Környezettudatos 2012.01.31. 22:11:44
Dr.laikus PhD 2012.02.01. 07:22:20
A szervezésről, valamint a szemléletről:
kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/
A többihez olvass hozzá. Elég speciális ága a közgáznak az egészségügy.
Makro szemlélettel érdemes csak gondolkodni.
Nem árt egy kis szociális érzékenység is és szociológiai ismeret. :)
IrishOak 2012.02.01. 13:27:27
Imádott szülővárosomról van szó, de azért látom van sok félreértés.
A megyei kórház két helyen van. Soha nem volt gyerek ellátás a Nyíri úton.A gyerekosztály az Izsáki úton van.Aki 60 km-es körzetben lakik a megyében az tudja.(Vagy most költözött oda az ország más részéről, de még nem nézett utána.) Az ügyelet este nyolctól másnap reggel nyolcig van, innentől a kórházba jelentkező beteg gyerekek felvétele zajlik a főbejárat melletti folyosó rendelőiben.Ezért kérték a beutalót.
Mivel a gyereket az iskolából vitte át a szülő a kórházba - így az jóval nyolc után lehetett. Mondjuk semmi baj, a felvételi ablaknál, meg a nővérnek határozottan elmondják, hogy ez sürgős, és legfeljebb átküldik a másik épületbe, ahol is a gyerekosztály van. Vagy áthívnak egy orvost aki meg tudja nézni a sürgősségi beteget.
Ám minden iskolának van "kerületi" orvosa -azt kellett volna megkérdezni, hogy ő hol van, és azonnal odamenni.Vagyis az év kezdésekor megkérdezni az o.főtől, hogy ki a suli orvosa, és hogy rendel. Azt beragasztani a gyerek ellenőrzőjébe -és hirtelen bajnál megoldás.
Az az igazság, hogy én viszont csak olyan rátarti szülőket ismerek Kméten akik soha nem vinnék a kórházi ügyeletbe a gyerekeiket,mert van nekik saját dokijuk. Vidéken az még mindig jobban dívik.(Egyébként a munkából való hiányzást - gyerek betegség miatt sokkal jobban is tűrik:-))
Innen 85 kilométerről tudom, hogy működik a gyerek ellátó -csak azért mert ha véletlen ott lennénk a kicsivel akkor tudjam, hogy mi a rend. Semmi baj, de ha az ember nem tudja mi -hol- mikor - akkor előfordulhat, hogy haragudni fog a világra.
Kicsinek a legjobbakat. Egyébként nagyon szupi gyerekorvosok vannak Kméten:-)
Igazság, hol vagy? 2012.02.01. 17:52:28
Igazság, hol vagy? 2012.02.01. 17:58:30
lendvailf 2012.02.02. 21:39:52
tutormano 2012.02.03. 17:20:41
Igazság, hol vagy? 2012.02.03. 18:50:20
40-es 2012.02.23. 15:21:30
dioda 2013.10.21. 21:40:30
2: Normális sürgősségi osztályokon első körben egyébként el kellene látni a gyerekeket is (kisvárosi kórházakban pl ez nem ritka dolog, ill. a felnőtt háziorvosi ügyeletes látja el őket kisebb bajokkal, a problémás eseteket küldik tovább). Egy iskoláskorú gyerek hasfájásánál a sebészeti kórképek kizárása a legfontosabb, hasfájós gyerekek vizsgálata első körben (ha megoldható) sebészeti.
3: Ránézésre nem tudod megmondani, hogy mekkora a baj! A hasat igenis meg kell tapintani!!! És egyes kórképekben még így sem lehetsz semmiben biztos (invaginatio: a fájdalom közötti 5-10 perces szünetekben a gyerek jól van, ha az invaginatum ki-be csúszkál akár 30-60 perces tünetmentes periódusok is lehetnek, amikor a gyerek rohangászik a kórteremben! appendicitis: 4 év alatt ritkán fordul elő, de akkor az első enyhe hasfájós tünetek után 6-12 órán belül eljut a perforatioig!)
4: vírusos gastroenteritis miatti hasfájás nem sürgősségi dolog, de egy vírusos gastroentritis az lehet. A Calici (Noro) -vírusról most nem gagyogok, 1-2 nap alatt lezajlik. A Rota-vírus fertőzésbe évente 500 000 gyerek hal bele a Földön, még az USA-ban is évi 20-60 közé teszik az 5 év alatti gyermekek halálozási számát. Azaz: ha nincs akut has, attól még lehet nagy baj.
Most folytatom a kommentek olvasását
dioda 2013.10.21. 22:11:48
dioda 2013.10.21. 22:46:47
dioda 2013.10.21. 22:49:26
dioda 2013.10.21. 23:20:04
dioda 2013.10.22. 00:00:58
Azért nem, mert ha több pénzt költ a kelleténél ill. az szerződés szerint ellátandó betegek emiatt később jutnak ellátáshoz (és persze ekkor ők blogolnak, hogy mennyit kell várni egy ambulancián, pedig őket időre hívták), akkor kirúghatják!...az egészségügy nem jótékonysági intézmény, hanem EGÉSZSÉGÜGYI!