Órákon keresztül szenvedett a gyerekünk
Tisztelt Praxis!
Hogy érthetőbb legyek, leírnám egy pár sorban a történteket.
Gyermekünk Kecskeméten jár iskolában, de vidéken lakunk (kb. 20 km Kecskemétről). Reggel a gyereket bevittük iskolába, ahol rosszul lett, hasi és alhasi fájdalmakra panaszkodva. Mivel nagy fájdalmai voltak, a Nyíri úti sürgősségire vittük vizsgálatra, ahol tájékoztattak, hogy az Izsáki úti gyermek ambulanciára vigyük, mert 14 éves korig ott van a sürgősségi.
Odaérve, (és kb. 20 perc várakozás után) a doktornő asszisztense fogadott minket elkérve a beutaló papírt, amivel nem rendelkeztünk, hiszen sürgősségi eset lévén, úgy gondoltuk és most is úgy gondoljuk hogy szükségtelen....(itt viszont hozzá tenném, hogy a gyerek biztosítási kártyája nálunk volt).Megkértük hogy vizsgálja meg a gyereket annak ellenére, hogy nem rendelkeztünk beutalóval...(hiszen mégis egy sürgős esetről van szó).
Ezután az asszisztens hölgy mondta, hogy várjunk egy kicsit mert majd megvizsgálják.És vártunk,ameddig egyszer csak közölte velünk, hogy mégsem tudják megnézni a kislányunkat, mert nincs neki beutalója.Kicsit (nagyon) tanácstalanok voltunk, most mi tévők legyünk?Vártunk ameddig újra kinyílt az ajtó...most megkérve a doktornőt személyesen, hogy vizsgája meg kislányunkat. A válasz ugyan az volt: nincs beutaló, nem tudják megvizsgálni.
Kérdésem a következő:
Hogy lehet az, hogy 2012-ben ilyen lehetséges?
Hogy lehet az, hogy mint szülőként és adófizető állampolgárként tehetetlenek vagyunk ilyen esetben?Mi kell megváltozzon, hogy egy gyermekkel (sürgős esetben) foglalkozzanak?Hová kellene fordulni, ha egy gyerek az utcán össze esik és valaki segítőkészen orvoshoz szállítaná? Hiszen az ambulanciára beutaló kell...
Tényleg ennyire keletre tartunk? Esetleg vissza, a múltban?
Sajnálom. Sajnálom azt, hogy az időmet arra kell pazaroljam, hogy panaszaimat leírjam.
Miért olyan nehéz embernek maradni ebben a rohadt világban???
Mindenesetre, köszönöm doktornő. Köszönöm rendkívüli szaktudását és munka politikáját...(munka kedvét ???)
Sajnálom, hogy nem a felettese vagyok...
U.I.
És most, utóiratként megköszönni szeretném gyerek orvosunknak Dr. Rónay Zsoltnak, aki soron kívül megvizsgálta és a megfelelő ellátást biztosította gyerekünknek.Ehhez, hogy ezt elérjük, a 20 km lévő gyermek orvosunkhoz kelletett siessünk.
Ehhez, hogy ezt elérjük, a gyereküknek több (fájdalomban) eltöltött órán keresztül kellett megszenvednie.Kicsit szomorú...nem kicsit, NAGYON.Szerencsére, mi oda értünk időben...de, vajon más szülő is?
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zsikuci81 2012.01.31. 12:31:07
Az elozo valasz neked is szol! Es igenis Anyuka felel a gyerekert, neki tudnia kell, kihez fordulhat. Ilyen vilagban elunk! Muszaj tajekozodni, kulonben elvesztel a rendszerben!
Egyebkent Anyukanak nem kell tudni eldonteni, hogy a gyerek baja surgos vagy nem. Ez egy orvosnak is gondot okozhat. De azt igen, hol latjak el a gyereket, meddig vannak es kell-e beutalo. Az ugyesebbje nalunk telefonon ker tajekoztatast.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:36:56
Jó veled beszélgetni, de most nincs igazad.
Nem volt felnőtt rendelésen.
Szakambulancián mikor kell beutaló?
Pár dologra, de sürgősségire soha. :)
fizetekmegegysort 2012.01.31. 12:46:05
Szerinted ez mennyire életszerű??? Az első helyen nyilvánvalóan megkérdezték mi a baja, és nyilván tudták, hogy a suliban lett rosszul. Ha ennek ellenére beutalós helyre küldik, akkor megint ki volt a nemokos???
zsikuci81 2012.01.31. 12:48:42
Rendben, nem felnott rendelesre, de elvitte a felnott surgossegire. Nem latnak el ilyen helyen gyereket! A gyerek ambulanciara pedig ezek szerint kellett volna a beutalo.
De nem kell ennyire felhaborodni, tovabbra is tartom a velemenyem, hogy Anyukanak tudnia kell, milyen lehetosegek vannak. Persze, hogy szubjektiv, en is az vagyok! De valoban a lakossagnak fel kell noni, es felelosseget kell vallalni magaert!
Az idezetet azert irtam, mert mindenhol igy viselkedik egy csomo ember. Ha o azt mondja, hogy az en adombol fizetik magat, akkor ott mindenki alljon az o rendelkezesere.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 12:58:23
Nem kell sehová ambulanciára beutaló.
Sürgősségire pláne nem.
Ami hiba, hiba.
Tudod, hogy alapvető dolgokban egyet értünk. Vannak azok a finom, apró dolgok amik mindenki munkáját megkönnyítik.
A tiéteket, (volt erről szó), és a beteg komfortérzetét.
Mert a stílus és a beszéd, (nem sok, kevés, de szakszerű) az nem kerül pénzbe.
Belinkeltem a Bp-i ÁNTSZ tábláit.
Én gondos vagyok és előre látó.
Még jó, hogy nincs itthon gyerek, ellátatlan felnőtt.
Nem tudnám mit kéne tegyek.
Ha belenézel, diagnózisok alapján van csoportosítva.
Laikus ezen eltalpal, de nem igazodik ki.
Mentő számát feltartod mire kikeresi.
Nem elég okosnak lenni. :((
zsikuci81 2012.01.31. 13:01:44
Mar leirtam, a velemenyem az, hogy az Izsaki uton megvizsgalhattak volna a gyereket beutalo nelkul. Ha a Nyiri uton azt mondtak, hogy ott van a gyereksurgossegi, akkor minek neztek volna beutalot?
Egyebkent minden csak szervezes kerdese. Errefele az egyik surgon mindenkit ellatnak beutalo nelkul, a masikon meg csak beutaloval, de a HO ugyelet a surgo mellett van. Ha a HO ugy latja, hogy muszeres vizsgalatok kellenek, atkuldi a beteget a folyoso masik vegere.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 13:03:14
Viszont mindenki elvárja az emberséget, főleg az, aki kiszolgáltatott helyzetben van (de hát ezt biztos oktatják is, kár hogy feleslegesen, ezek után csak remélem, hogy a lépet keresve nem a jobb oldalon kezded tapogatni a páciensed, mert anatómián akkor sem figyeltél, vagy nem ragadt meg). A rohadt életbe, ha az utcán kezd valaki görcsölni, attól is beutalót kérnél? Vagy a váróteremben görcsölés már beutalóhoz kötött, melynek nem megléte mentesíti a személyzetet a legalapvetőbb emberi normák alól is?
Biztos ami biztos, kérek egy bianco beutalót a háziorvoshoz, végszükség esetére. Végszükség alatt a magadfajta eü-csinovnyikot értem, rosszabb vagy mint egy kisvárosi vagyongazdálkodási előadó. Nem tetszett tájékozódni? Sajnos illetékbélyeg nélkül nem tudok foglalkozni a kóbor ebekkel. Egyébként is az a városüzemeltetés, nem értem, mit nem lehet érteni. És nem, sajnos iktatás nélkül ők sem tudják kiküldeni a gyepmestert. Nem, sajnos fél négy után már nem. Két példány? Csak egy, milyen kár. Nem, fénymásolt nem jó. Hogy én adjak papírt? NECSÖRGESSE AZT A MOBILT! Mi? Most marták össze a kutyák a gyerekét? Jajj, emberileg nagyon sajnálom, de miért nem tetszett bejelenteni? Akkor majd jövő héten! Igenkérem, mi ezért vagyunk. Igen-igen, ezért a fizetésért, de hát nem panaszkodunk. Ja, itt egy névjegy a férjem foglalkozik kutyabefogással. Nemteszsemmit.
macska69 2012.01.31. 13:04:58
Más.
Itt hozzászóló orvosok, egészségügyisek, figyu, honnan lehet megtudni azokat az alapinfókat, amiket mondtok, hogy ajánlott tudni? Bizisten utánanézek és szintén önkéntesen elmegyek az sztk-ba és felvilágosítom a várakozó betegeket. Tehát a ki, mikor hova jogosult és köteles, hova kell - nem kell beutaló, hova lehet beutaló nélkül fizetősen, honnan lehet tudni, hogy mi mennyibe kerül, mi számít alapellátásnak, mi az, ami nem, mikor ügyelet, mikor mentő, mikor sürgősségi, stb. Kijegyzetelem, legépelem és elszórólapozok vele eü intézményekben. Szerintetek?
zsikuci81 2012.01.31. 13:05:20
Bp-rol nem nyilatkozom, mert nem elek ott es ugy tudom, hogy ott az ugyeleti rendszer atlathatatlan. Majd megnezem a tablazatot. Nem akarok megserteni senkit, aki benne dolgozik, biztos jobban atlatja. Egy megyeszekhelyen viszont mas a helyzet, ott alt. egy-ket lehetoseg van. Ezt illik tudni.
zsikuci81 2012.01.31. 13:08:39
Semmi ilyesmit nem irtam, csak mocskolodsz.
karcsibácsi 2012.01.31. 13:18:06
Talán elkerülte a figyelmedet, hogy én semmi rosszat nem kívántam sem nekerd, sem másnak, csak leírtam a véleményemet, ami nem egyezik a tiéddel. De ezért nem szabadna átkozódni és haragudnunk egymásra (én nem is haragszom). Ha felvenném a te stilusodat, mondhatnám, hogy
téged megy a gyepmester vigyen el a sintértelepre. Jogosult vagy rá.
Amúgy ha nem lennél ennyire ööö... okos, nem irkálnál marhaságokat. Pont azt próbáltam fejtegetni, hogy kisebb panasszal, múló rosszulléttel, hisztivel stb. ne a sürgősségire menjenek, mert az a valódi vészhelyzetre, infarktusra, heveny keringésösszeomlásra, szívelégtelenségre, hasi katasztrófára, balesetre stb. van kitalálva. De úgy látszik, nektek hiába beszélünk észérvekkel, csak fujjátok a magatokét elvakultan az indulattól. Úgyhogy én ebből kiszállok, megyek beba, bocs bevágok inkább egy felest, legalább hozzáhüjülök a környezetemhez.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 13:28:08
Ha ez nem a csinovnyikok arroganciája, akkor semmi. Arra vonatkozóan meg, hogy te semmi ilyet nem írtál, hadd válaszoljak tömören: Pofám leszakad, bazd meg!
És akkor jöjjenek az idézetek, tőled.
"AAAAA, oneki tajekozodni barmirol is? Oneki nem kell tudni, eleg, ha kiosztja a feladatot valakinek."
"Az elozo valasz neked is szol! Es igenis Anyuka felel a gyerekert, neki tudnia kell, kihez fordulhat. Ilyen vilagban elunk! Muszaj tajekozodni, kulonben elvesztel a rendszerben!
Egyebkent Anyukanak nem kell tudni eldonteni, hogy a gyerek baja surgos vagy nem. Ez egy orvosnak is gondot okozhat. De azt igen, hol latjak el a gyereket, meddig vannak es kell-e beutalo. Az ugyesebbje nalunk telefonon ker tajekoztatast."
"De nem kell ennyire felhaborodni, tovabbra is tartom a velemenyem, hogy Anyukanak tudnia kell, milyen lehetosegek vannak."
"Az idezetet azert irtam, mert mindenhol igy viselkedik egy csomo ember. Ha o azt mondja, hogy az en adombol fizetik magat, akkor ott mindenki alljon az o rendelkezesere."
"Be is megyek a foldhivatalba asztalt verni, hogy hol van mar az utlevelem! Az en adombol fizetik oket!" - tudod mit, rólad elhiszem.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 13:34:43
Mert az addig rendben van, hogy frontérzékeny ember front idején a szokásos fejfájásával ne kiáltson Dr. Green-ért, és ne kérjen rohamkocsit kettő db. mágenhejmmel, de oylan esetekben, amikor a laikus olyan tünetekkel szembesül, vagy olyan állapotú beteget, sérültet talál, akiről felelősen csak azt tudja megállapítani, hogy szarban van, és fogalma sincs hogyan segíthessen, az miért ne cselekedjen a legrosszabb forgatókönyvet feltételezve és miért ne kezdeményezze az általa legprofibbnak, vagy legkönnyebben elérhetőnek tartott segítség igénybevételét?
Magyarul, honnan a tökömből tudja egy laikus, hogy mit lát? (hátha már hatnak a felesek, és a körmondatok túl hosszúvá válnak...)
cenzorilla 2012.01.31. 13:58:01
Van értelmes állatorvosunk.
Nagyon jó hozzászólást írt.
Nem kell demonstrálni, hogy milyen hamar veszti el valaki a fejét. :)
Környezettudatos 2012.01.31. 13:59:45
zsikuci81 2012.01.31. 14:00:14
Nem vesztettem el a fejem, csak az o modszeret alkalmaztam. Jogosan.
zsikuci81 2012.01.31. 14:01:20
Nem ezt irtam, olvassal!
Irkutszk 2012.01.31. 14:06:20
zsikuci81 2012.01.31. 14:08:18
Bizonyara van, ahol ertekelik az agrassziv viselkedesedet. Gondolom, ez otthon igy van. De tudod, nem mindenki blokkol le. Otthon viselkedj ugy, mint az elefant a porcelenboltban!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 14:13:02
Ember, koncentrálj!
Laikus vagyok. Természetesen nem sokszor kerülök olyan helyzetbe, hogy segítenem kelljen másokon. De a kocsma melletti részeget kommunikációs szintre szoktam rugdosni, biztos ami biztos alapon, fél oldalára lebénult (már korábban) földre eső öregurat támogattam már haza (meglepően nehéz volt), Karácsony előtti estén az álló vonatról leeső és a peronon nem mozduló fiatal nőt is sikerült megsegítenem.
Leszálltam egy falusi vasútállomáson, a kocsi másik végén is kiesett egy sötét tömeg. Este volt már, abban az évben fehér is volt a Karácsony. Ránéztem, hogy ez most mi, nem mozdult. Odamentem, észnél volt de elbányadt, és piaszag nem volt körülötte. Felsegítettem, beszéltettem. Elmondta, hogy pénztáros a spárban, karácsonyi roham, egész nap egy joghurtot evett. Aha. Gyerek? Cukorbetegség? Az nincs. Első háznál megálltunk, kértem neki két evőkanál cukrot, meg egy kis vizet. Megette, megitta. Ott ismerték, hívtak hozzá rokont. Közben jobban lett.
Banális dolog, leesett a vércukra, fáradt volt. Csak épp lehet, hogy a peronon fagy meg, ha nincs szerencéje.
Altruizmus még: cigányok (asszonyok, gyerkek, fiatal srácok) kergetnek fel egy másikat a fára, valamin összevesztek, már kövekkel dobálják a fent sírva kapaszkodó gyereket. Szerinted hányan rontottak volna üvöltve a horda közé és hányan zavarták volna el a falkát?
Ugyanez pepitában, siheder kopaszok kötözködnek a játszótéren 10 év alatti cigánygyerekekkel. Ennek is ütés nélkül lett vége. Aztán rövid előadás az erő természetéről a hangadó kopasznak. Szerinted hányan nézték volna végig? Esetleg veszik videóra, és töltik a tube-ra?
Buszon egy részeg "kedveskedik" egy kislánynak, nem erőszakos éppen, de nem is kellemes. Levágtam a következő megállóban. Senki más meg nem mozdult volna a buszon. Én sem voltam még 20 éves akkor.
Vonat, nyár középkorú nő egy szemmel láthatóan akkor befogadott kutyával, a kutya igen rossz bőrben, 1000 fok a kocsiban. Én épp egyetemről haza, tessék itt egy műanyag edény, tiszta viszonylag, itassa meg azt a kutyát. A kocsi egyébként tömve hasonló egyetemistákkal, nem csak nálam volt doboz.
Még egyszer: átlagos életet élek, amit elkerülnek a szélsőségek. Amikor viszont lehetett, megtettem azt, amit az adott helyzetben meg tudtam tenni, vállalva akár azt is, hogy rosszul jöhetek ki belőle. Erre tanítom a gyerekeimet is.
És ezért háborít fel, ha egy eü intézmény várójában akár ki is nyúvadhat a beteg, ha nincs nála megfelelő papír.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 14:13:17
Az inkriminált megyében most készült el egy EU-s ellátóhely.
Felnőtteknek, de ez nem derül ki a honlapról.
1 órája kutakodom a neten, mit is tehetett volna a mama.
Itt bizony nem volt senki a helyzet magaslatán.
Szakszemélyzet küldte el, nem a szomszédasszony.
Karcsibácsinak igaza van, hogy jól sült el a dolog.
Ugyanakkor nem kell beutaló szakrendelésre, sürgősségi ellátásra depláne nem.
Irkutszk 2012.01.31. 14:14:39
Épp azért ne cselekedjen így, mert laikus. A másik felnőtt ember életéért elsősorban az a másik felnőtt ember felelős (ahogy mi is magunk vagyunk elsősorban felelősök a saját életünkért). Ha mozgásképes, tudatánál lévő beteg emberrel találkozunk, küldjük el orvoshoz, azonban magát az orvoshoz menetelt őneki magának kell megtennie. Ha nincs valaki a tudatánál, na az már más eset (mentők, majd ők eldöntik, hogy sürgősségi vagy detox). Ha valaki mozgásképtelen, attól még lehet tudatánál és beszámítható.
Irkutszk 2012.01.31. 14:19:20
Környezettudatos 2012.01.31. 14:23:55
zsikuci81 2012.01.31. 14:25:30
Nahat hirtelen milyen emberseges lettel! Ezt most talaltad ki vagy az agressziv kulso erzo belso szivet takar? Tudod, apam is ilyen volt, de attol meg nem tudta megszerettetni magat senkivel.
Akkor a gyengebbek kedveert megegyszer: nem tartom helyesnek, hogy a gyereket beutalo nelkul nem vizsgaltak meg. Nalunk ilyen nincs is, kotelezo mindenkit megnezni. Aki beteget elkuld, az fegyelmit kap.
DE: Anyukanak tajekozodni kell! Itt mi tortent? Jarkalt ossze-vissza, pedig egy telefonnal sok-sok utat megsporolhatott volna maganak es sok idot es fajdalmat a gyerekenek.
Irkutszk 2012.01.31. 14:27:40
Tudod, ezt a telefonálás dolgot én egy nyári munkahelyemen tanultam meg. Mielőtt nekiugrunk a nagyvilágnak, először telefonálunk, azért találták ki.
Irkutszk 2012.01.31. 14:31:20
2012.01.31. 14:32:14
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35161&_dad=portal&_schema=PORTAL
Meg ez is jó: www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ACH%C3%8DVUM%202010/ORVOSI_ELLATAS.PDF
Bár azért vannak ugye ebben furcsa dolgok:
"Amennyiben a beteg kérésére az ellátó orvos eltér a finanszírozási-, illetve vizsgálati és terápiás eljárási rendben foglaltaktól, és ez többletköltséget okoz, a beteg részleges térítési díj megfizetésére köteles."
Nos hallottunk-e már olyat, hogy valaki ilyet fizetett? És olyat, hogy valakinek extra igényei voltak?
"Amennyiben a beteg a vizsgálatok eredményét vitatja, vagy a javasolt vizsgálati, illetve terápiás módszerrel nem ért egyet, jogosult egy további orvosi szakvéleményre és javaslatra."
Tehát egy, azaz EGY plusz orvosi szakvéleményre jogosult, nem járhatja körbe a bütykével az országot főorvostól főorvosig. Igen, akkor sem, ha egész életében TB-t fizetett. Amikor a kedves betegnek az a véleménye, hogy a kezelőorvosa hülye és ő tudja jobban, akkor összesen egy másikat választhat. Tehát elég cinkes, amikor valaki azt mondja, hogy tíz orvos kezelte félre ugyanazt a bajt :)
Persze mindenki tudja, hogy ugyanazzal a problémával egy nagyobb kórházon belül is simán körbejár a beteg, néha csak azért, hogy foglalkozzanak vele.
Nem árt megismerni a területileg illetékes kórházat, rendelőket, azok működési rendjét sem. Ezt a tudást bizonyos helyeken frissíteni sem árt, pl. én Pécsen is jártam már úgy, hogy sürgősségire vittem egy ismerősömet, és körbejártam vele a várost :) A 400 ágyasban elfelejtették levenni a "sürgősségi" táblát, tovább küldtek a megyeibe, ott viszont trauma nem volt, és így továbbküldtek a honvédba, ki a rákba, éjjel 11kor, törött kézzel, gyalog mint az állatok, vizet idva mint a palánta, nem volt ez egy ágybavizelés, pedig tényleg elég lett volna csak utánanézni előtte.
Különben van egy sor jogszabály is, de ennyire sztem lakosságnak nem kell ezt ismerni, már az is nagy eredmény lenne, ha nem akarná némelyik fáról félig leereszkedett összeverni a szemészt, aki nem hajlandó műteni a vakbelét.
Környezettudatos 2012.01.31. 14:32:40
Csak azért mesélem el ezt a SOTE nagyon professzordoktor esetet, hogy tudd, ha az egészségemmel esetleg az életemmel zsarolnak, akkor bizony leblokkol a zsaroló, mert én is elkezdem az ő egészségét, akár az életét is veszélyeztetni. ...és még csak nem is kiabáltam vele. Sokat elárult az is, hogy a nővérke és a méltóságos asszisztense, akik jelen voltak, mosolyogtak és azt láttam az arcukon, hogy a nagyfejű végre megkapta azt 10 percben, amit ő évek óta oszthatott. És? Mire odaért a nagyon biztonságos őr én már hazafelé autóztam. Érdekes, nem jelentett fel. Miért nem, ha annyira tiszta minden és mi betegek vagyunk szar szemét szar alakok, akik nem tájékozódnak az eü belső rendjéről, nem ismerjük a ti eljárásaitokat és akiket ti félretájékoztattok rendszeresen? Talán nem annyira tiszta ott minden, mondhatni rohad és naponta locsolja vízzel a sok itt szájaló az egészet, hogy rohadjon, mert a zseb akkor dagad. Erről az oldalról ilyennek néz ki. Akármit is írsz. Ez látszik, ez tapasztalható és erről nem mi tehetünk, akik elesett pillanatainkban rátok szorulunk, hanem ti, akik visszaéltek ezzel a helyzettel, pedig nem mi okozzuk, hanem mások, mi kifizettük a leves árát, csak szeretnénk belekanalazni. Nem elég az illata.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 14:33:00
Vidéki szülő, 30 k-re a lakhelyétől.
Hidd el én igazán belevaló anya voltam.
Alhasi fájdalommal én is az első szakemberhez fordultam és nem vártam meg a gyermekorvos rendelését.
Pláne, hogy hazaküldték a gyereket.
Utólag okosok vagyunk. Akkor és ott kell dönteni.
Pedagógus szülőért küldött. Csak volt indoka?
Fiúk voltak, menstruációs görcs az nem volt, de hasonló esetben is min. az első rosszullét alkalmával az orvos az első.
Hibáztak. :)
Környezettudatos 2012.01.31. 14:37:53
Egyébként én mindig oda lyukadok ki, hogy nem kellene itt vitázni senkinek, azt kéne elérni, hogy a TB, mint olyan, szűnjön meg. A kórház legyen fizetős, a beteg annak fizessen, aki szolgáltat neki - igen, a gyógyítás is szolgáltatás - és akkor kitisztul az egész EÜ. Egyszerűen nem megyek ahhoz, akiben nem bízok meg, ott tudom hagyni a nagyképűen és lekezelően beszélőt, mert elmegyek máshoz és kész, Az meg legyen nagyképű és lekezelő és lássa, hogy mit fizetnek ezért piaci körülmények között.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 14:39:18
1. Nem vagyok én kurva, hogy szeressenek.
2. Nem most találtam ki, most szedtem össze. Átlagos élet alatt ennyi jutott. A szavahihetőségedet viszont nem kérdőjeleztem meg, te se tedd, ha nincs rá okod!
3. Értem én, hogy _szerinted_ az anyának tudni kellett volna, szerintem meg honnan? Emellett ott van a hasi fájdalom, ami akármi lehet, nem hibázott, hogy a gyerekkel a sürgősségire ment.
4. Egy másik eü intézmény irányította rossz helyre. Indokolatlan fájdalmat és többletköltséget okozva.
5. Örülök, hogy nálatok beteg nem megy el vizsgálat nélkül, csak miért érzem azt, hogy ez neked külső kényszer, nem pedig belső indíttatás?
6. Nem voltam veled agresszív. A példák sarkítottak voltak, részben retorikai megfontolásból, részben a szakismeret hiánya miatt sajnos nem tudok kellően kifinomult példákat hozni, marad a "lép a jobb oldalon".
Azt viszont fenntartom, hogy csak a cenzúra mentett téged attól, hogy örök mementóként álljon itt, hogy milyen könnyen dobja le az agyad az ékszíjat és kezdesz minősíthetetlen fröcsögésbe tanult ember létedre.
zsikuci81 2012.01.31. 14:45:14
A rendszer az egyertelmuen rohad. Sot mar szetrohadt. De ezen sem az esz nelkuli mocskolodas, sem az altalanositgatas nem segit. Egyebkent a professzorok nagy resze csak art az ellatasnak, es itt is tisztelet a kivetelnek! Egy reszuk egyebkent mar nincs benne a gyakorlatban, nem jo otlet oket megfogadni.
De ne is haragudj, ezt az okollel okoskodast nem ertekelem!
Egyebkent az atlag orvos nem erzi jol magat a rendszerben, rendet es emberi fizetest akar halapenz nelkul. Ezert pattognak a rezidensek es a MOSZ. Ja es nem segit rajtunk az ellensegeskedes, mert csak addig jutunk el, hogy nem erdemes folytatni.
2012.01.31. 14:46:37
Egyébként sem hiszem, hogy sokan meg tudnák fizetni az ellátásukat.
Környezettudatos 2012.01.31. 14:52:34
A MOSZ-ról annyit - és ezzel nehezen fogsz vitába szállni - hogy a MOSZ fúrta meg a zöld kereszt kezdeményezést. Az első lépést, ami a megtisztulás irányába mutatott volna. Ha nem tudnád mi az, hát röviden: Zöld keresztes köpenyben azok az orvosok és ápolók dolgoztak volna, akik nem fogadnak el hála holmit, a többiek meg nem. A MOSZ azt mondta, hogy ez MEGBÉLYEGZÉS! Nos, nem az. Ez egy jelzés lett volna. Egy magyar orvos sem állt oda a MOSZ léhűtői elé, hogy pedig de! Ezt kell tenni! Egy sem!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 14:54:49
Ez még Amerikában sincs így.
Fizetsz a biztosítódnak, ő szerződik egy kórházzal és odamész.
Kiszámolhatod, mert megtanítanak rá, hogy mikortól éri meg magasabb biztosítást fizetni, hogy adott alkalommal a legjobbat kapd. Nem orvosban, hanem ellátásban. Az orvoshoz nincs közöd.
Ha milliárdnyi dollárod van, akkor persze válogathatsz.
Környezettudatos 2012.01.31. 14:57:14
zsikuci81 2012.01.31. 15:00:11
Tudod, nem dobta le az agyam az ekszijat, de az ilyeneket, mint te vagy csak igy lehet leepiteni vagy emberi beszelgetesre birni. Csak a te modszeredet alkalmaztam, rendszeresen olvasok ui. pszichologia konyveket. Tudod, hogy bepotoljam, ami szerinted kimaradt.
Anyanak szimplan telefonalnia kellett volna es igen o a felelos a gyerekert, mint ahogy en is felelek az enyemert.
A beteget nem biztos, hogy rossz helyre kuldtek, inkabb gond, hogy ott nem neztek meg beutalo nelkul. De Anya is hibazott, mikor eloszor a gyereket felnott surgossegire vitte. Hozzank meg senki nem hozott magatol gyereket! Tehat sztem ezt a szulok tudjak. De ha nem tudja, elmondjuk telefonon.
Mindenkit meg kell vizsgalni: ez engem is ved, mert le van irva papirra, hogy jol volt a beteg, mikor elengedtem es elozoleg meg volt vizsgalva. Miert lehet ez rossz? Mert a beteg, akinek van egy szunyogcsipes a laban es epp a nogyogyaszaton jart beugrik megmutatni a csipest, mert itt ugy is megvizsgaljak. Jo, de kozben az infarktusost kellene rabeszelni, hogy egyezzen bele a kateteres kezelesbe. A szunyogcsipesesek miatt 50%-kal tobb beteg van.
De majd akkor reklamaljatok, hogy minden beterot meg kell vizsgalni, ha a ti hozzatartozotokra nem jut ido, pedig indokolt lenne.
Amit irtam Neked, vallalom, latod milyen jol kizokkentettelek, kezdesz ertelmesen vitatkozni.
Környezettudatos 2012.01.31. 15:00:45
Lajszlo 2012.01.31. 15:06:15
Akkor már csak a telefonszámot add meg, amelyet az anyukának hívnia kellett volna. Merthogy tele vagyunk olyan történetekkel, ahol az EÜ intézmények küldözgették rossz helyre a beteget (itt is ez történt). Ha személyesen rossz helyre küldték, akkor telefonon mitől küldték volna jó helyre?
"igenis Anyuka felel a gyerekert, neki tudnia kell, kihez fordulhat. Ilyen vilagban elunk! Muszaj tajekozodni, kulonben elvesztel a rendszerben!"
Ez egy klasszikus feszültség itt a laikus és az eü. dolgozói hozzászólások között. Mi mindig azt írjuk le, hogy szerintünk milyen lenne a normális működés, ti meg azt, hogy ilyen a valóság, miért nem szokunk hozzá. Talán mi még hiszünk a helyzet megváltoztathatóságában, ti meg már nem?
zsikuci81 2012.01.31. 15:07:25
A fentiek alapjan fizikai eroszakot alkalmaztal, ez akkor ezek szerint normalis.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 15:11:01
Kicsit ássad bele magad.
Naiv az elképzelés. :)
Az OEP még így is alul árazza az ellátások árát, ezért alulfinanszíroz.
Szervezésben biztos, hogy vannak tartalékok, sokkal jobban lehetne, hatékonyabban dolgozni, ez kevesebbe is kerülne.
Hatalmas szervezeti vízfej, amit megint még jobban felpumpálnak a centralizálással.
Még lassúbb lesz.
Nem a benne dolgozók fejében lévő hatalmas tudásra gondolok természetesen.
Sajnos.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 15:13:04
zsikuci81 2012.01.31. 15:13:45
A normalis mukodeshez penz kell. Mondjuk meg kell fizetni valakit, aki iranyitgatja a beteget. Mindenki tudja, hogy az eu. rosszul mukodik. Ez baj!
De az okosabbja mar rajott, hogy nem mastol varom a sult galambot. Beirom a lenyeges telefonszamokat a telefonomba es felhivom oket.
A telefonszamok a helyi ujsagokban es az interneten rajta vannak. Nagyapamnal a telefon mellett ki voltak irva.
Környezettudatos 2012.01.31. 15:15:40
zsikuci81 2012.01.31. 15:16:55
Ha a vita vezet valahova es ket ember informaciot cserel, akkor nem az. Igy kell.
zsikuci81 2012.01.31. 15:19:00
Fizikai vagy lelki eroszakot alkalmazott?
Környezettudatos 2012.01.31. 15:19:06
Környezettudatos 2012.01.31. 15:21:52
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 15:22:34
Egyébként meg: @Lajszlo: "Ez egy klasszikus feszültség itt a laikus és az eü. dolgozói hozzászólások között. Mi mindig azt írjuk le, hogy szerintünk milyen lenne a normális működés, ti meg azt, hogy ilyen a valóság, miért nem szokunk hozzá."
Környezettudatos 2012.01.31. 15:23:57
zsikuci81 2012.01.31. 15:29:12
Sztem is kar, de attol meg nem szimpatikus a dolgok ily modon valo intezese.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 15:29:27
OEP.hu
Megtalálod.
Abból lehet számolni.
Adatokat találsz még itt is.
www.eski.hu/
Baromi sok tábla van, böngésszél. :D
zsikuci81 2012.01.31. 15:34:08
Mi is azt szeretnenk, ha az eu. idealis lenne. A rendet szeretem, nem a kaoszt. De ha a gyerek ma beteg akkor sajnos a meglevo keretek kozott kell intezkednem, nem azon merengeni, hogy idealis esetben mi lenne.
Lajszlo 2012.01.31. 15:47:36
A posztoló gyereke rosszul lett az iskolában. Ami 20 kilométerre van a lakhelyüktől. Konkrétan akkor milyen telefonszámot kellett volna hívniuk ebben az esetben?
zsikuci81 2012.01.31. 15:49:19
Mondjuk a gyerekorvosukat? Vagy erdeklodni a mentoknel?
Környezettudatos 2012.01.31. 15:50:50
Környezettudatos 2012.01.31. 15:51:49
zsikuci81 2012.01.31. 15:51:55
Na latod, igy megy ez!
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 15:59:02
Ne viccelj!
Honnan akarnád megállapítani?
Ezek kizárólagos szerződések ami alapján az OEP a szerződött összeget téríti.
Az a szolgáltató cégnél derülhet ki, hogy valójában mennyi haszna van.
Az államnak nincs pénze beruházni, ezért annyiért veszi amennyiért adják.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.31. 16:02:31
Illetve - mint ahogy azt fentebb már írtam - a szar helyzet nem mentség a beteg elküldésére, ha nem épp ott próbál illeszkedni a rendszerhez, ahol a helye van.
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 16:03:56
El Visco Stello foglalkozik üzemeltetéssel.
Kérdezd őt.
Értelmesebb választ ad majd. :)
Lajszlo 2012.01.31. 16:03:59
zsikuci81 2012.01.31. 16:04:11
Mondtam en, hogy mentseg?
zsikuci81 2012.01.31. 16:07:57
Erdeklodni nyugodtan lehet, az nem ugyanaz, mint esetkocsit kerni. Korabbi posztokban is irtak, hogy megkerdeztek az OMSZot, hova kell menni ugyeletre.
Egyebkent ha egy beteget nalunk keresnek es nem fekszik a korhazban, mi is felhivjuk oket. Ha mento szallitotta a beteget, hova vittek?
Környezettudatos 2012.01.31. 16:18:54
Egyébként olyan adatokkal, hogy hány vizsgálatot végeztek, hányra volt igény, de nem végezték el, mert..., mennyibe kerül fenntartani az infrát és a HR-t, milyen a TB befizetések alakulása, milyen eü prognózisok vannak a következő évekre, stb. csak egy szervezet rendelkezik teljeskörűen. Ez a TB. Lenne, ha egyáltalán foglalkoznának ilyesmivel rendesen.
Környezettudatos 2012.01.31. 16:23:44
Környezettudatos 2012.01.31. 16:36:26
pitchfork 2012.01.31. 16:54:00
Dr.laikus PhD 2012.01.31. 16:57:02
Röntgenre nincs kvóta.
CT-re, MR-re PETCT-re van.
Életveszély esetén megcsinálják soron kívül.
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 17:32:43
macska69 2012.01.31. 17:44:43
tutormano 2012.01.31. 18:12:36
tutormano 2012.01.31. 18:23:59
steierhoffer.blogspot.com/
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 18:35:55
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 18:46:12
macska69 2012.01.31. 19:43:08
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 19:51:23
Igazság, hol vagy? 2012.01.31. 20:39:01
macska69 2012.01.31. 21:21:19
Környezettudatos 2012.01.31. 22:11:44
Dr.laikus PhD 2012.02.01. 07:22:20
A szervezésről, valamint a szemléletről:
kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/
A többihez olvass hozzá. Elég speciális ága a közgáznak az egészségügy.
Makro szemlélettel érdemes csak gondolkodni.
Nem árt egy kis szociális érzékenység is és szociológiai ismeret. :)
IrishOak 2012.02.01. 13:27:27
Imádott szülővárosomról van szó, de azért látom van sok félreértés.
A megyei kórház két helyen van. Soha nem volt gyerek ellátás a Nyíri úton.A gyerekosztály az Izsáki úton van.Aki 60 km-es körzetben lakik a megyében az tudja.(Vagy most költözött oda az ország más részéről, de még nem nézett utána.) Az ügyelet este nyolctól másnap reggel nyolcig van, innentől a kórházba jelentkező beteg gyerekek felvétele zajlik a főbejárat melletti folyosó rendelőiben.Ezért kérték a beutalót.
Mivel a gyereket az iskolából vitte át a szülő a kórházba - így az jóval nyolc után lehetett. Mondjuk semmi baj, a felvételi ablaknál, meg a nővérnek határozottan elmondják, hogy ez sürgős, és legfeljebb átküldik a másik épületbe, ahol is a gyerekosztály van. Vagy áthívnak egy orvost aki meg tudja nézni a sürgősségi beteget.
Ám minden iskolának van "kerületi" orvosa -azt kellett volna megkérdezni, hogy ő hol van, és azonnal odamenni.Vagyis az év kezdésekor megkérdezni az o.főtől, hogy ki a suli orvosa, és hogy rendel. Azt beragasztani a gyerek ellenőrzőjébe -és hirtelen bajnál megoldás.
Az az igazság, hogy én viszont csak olyan rátarti szülőket ismerek Kméten akik soha nem vinnék a kórházi ügyeletbe a gyerekeiket,mert van nekik saját dokijuk. Vidéken az még mindig jobban dívik.(Egyébként a munkából való hiányzást - gyerek betegség miatt sokkal jobban is tűrik:-))
Innen 85 kilométerről tudom, hogy működik a gyerek ellátó -csak azért mert ha véletlen ott lennénk a kicsivel akkor tudjam, hogy mi a rend. Semmi baj, de ha az ember nem tudja mi -hol- mikor - akkor előfordulhat, hogy haragudni fog a világra.
Kicsinek a legjobbakat. Egyébként nagyon szupi gyerekorvosok vannak Kméten:-)
Igazság, hol vagy? 2012.02.01. 17:52:28
Igazság, hol vagy? 2012.02.01. 17:58:30
lendvailf 2012.02.02. 21:39:52
tutormano 2012.02.03. 17:20:41
Igazság, hol vagy? 2012.02.03. 18:50:20
40-es 2012.02.23. 15:21:30
dioda 2013.10.21. 21:40:30
2: Normális sürgősségi osztályokon első körben egyébként el kellene látni a gyerekeket is (kisvárosi kórházakban pl ez nem ritka dolog, ill. a felnőtt háziorvosi ügyeletes látja el őket kisebb bajokkal, a problémás eseteket küldik tovább). Egy iskoláskorú gyerek hasfájásánál a sebészeti kórképek kizárása a legfontosabb, hasfájós gyerekek vizsgálata első körben (ha megoldható) sebészeti.
3: Ránézésre nem tudod megmondani, hogy mekkora a baj! A hasat igenis meg kell tapintani!!! És egyes kórképekben még így sem lehetsz semmiben biztos (invaginatio: a fájdalom közötti 5-10 perces szünetekben a gyerek jól van, ha az invaginatum ki-be csúszkál akár 30-60 perces tünetmentes periódusok is lehetnek, amikor a gyerek rohangászik a kórteremben! appendicitis: 4 év alatt ritkán fordul elő, de akkor az első enyhe hasfájós tünetek után 6-12 órán belül eljut a perforatioig!)
4: vírusos gastroenteritis miatti hasfájás nem sürgősségi dolog, de egy vírusos gastroentritis az lehet. A Calici (Noro) -vírusról most nem gagyogok, 1-2 nap alatt lezajlik. A Rota-vírus fertőzésbe évente 500 000 gyerek hal bele a Földön, még az USA-ban is évi 20-60 közé teszik az 5 év alatti gyermekek halálozási számát. Azaz: ha nincs akut has, attól még lehet nagy baj.
Most folytatom a kommentek olvasását
dioda 2013.10.21. 22:11:48
dioda 2013.10.21. 22:46:47
dioda 2013.10.21. 22:49:26
dioda 2013.10.21. 23:20:04
dioda 2013.10.22. 00:00:58
Azért nem, mert ha több pénzt költ a kelleténél ill. az szerződés szerint ellátandó betegek emiatt később jutnak ellátáshoz (és persze ekkor ők blogolnak, hogy mennyit kell várni egy ambulancián, pedig őket időre hívták), akkor kirúghatják!...az egészségügy nem jótékonysági intézmény, hanem EGÉSZSÉGÜGYI!
Az utolsó 100 komment: