Meggyilkolták a kisbabámat

2011.12.17. 13:09

Tisztelt praxis!

 

László kórházról szeretnék pár szót írni. Ez év március végén kerültem be a kórházba 35 hetes terhesen hányással és nehéz légzéssel. Infúzióra kötöttek, majd közölték velem, hogy nyugodjak meg, mert meg fognak gyógyítani. De sajnos nem így történt. Nem vették komolyan a panaszaimat, nem hívtak 32 órán keresztül nőgyógyászt, hogy megvizsgálják a pocaklakót, holott a mozgását már alig lehetett érezni.

 


Addig fajult a dolog, hogy olyan tudatállapotba kerültem, hogy nem emlékszem semmire, csupán arra, hogy valaki közli, hogy meg fognak császározni. Másnap az intenzív osztályon ébresztettek csövekkel a számban, hosszas könyörgésemre közölték csak, hogy már halva vették ki a kislányom. A mai napig nem tudom, hogy mi történt velem, mivel egy orvos, nővér , ápoló, szóval senki nem jött oda, senki nem mondta el, hogy mi történt.


Sem a műtétet végző orvos, sem az altatóorvos nem kívánt válaszolni a kérdéseimre, hogy mi történt velem, miért kellett a kisbabámnak meghalnia. Mindössze annyit közöltek velem, hogy életükben nem láttak ilyet, hogy valakinek pillanatok alatt ennyire leromlik az állapota, és tegyem össze a két kezem, hogy megmentették az életemet.


Hálás is vagyok, de könyörgöm, miért nem lehetett az alatt a 32 óra alatt tenni valamit a kisbabámért, miért nem lehetett komolyan venni a panaszaimat és miért kellett az utolsó percekben kapkodniuk, amikor már nem voltam magamnál, legalábbis nem tudtam magamról? Miért nem lehetett esélyt adni a kisbabámnak? Leginkább az bánt, hogy senkinek nem volt bátorsága vagy pofája odajönni hozzám, és elmesélni, hogy mi is történt. Soha de soha nem szeretnék visszamenni abba a kórházba, ahol meggyilkolták a kisbabámat!


Röviden ennyi a történetem.
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SusanneF 2011.12.17. 21:44:22

@NagyTomi: Nemcsak az orvosin,a többi egyetemen sem jellemző már,hogy végig lehetne lébecolni,és ha ideje van,diplomázni...
Bizony,van,aki az utlsó évben is keményen megfeszülve küzd azért,hogy megfeleljen a kihívásoknak-nem csak az orvosin,a többin sem könnyű...
Persze,ott kiemelten nagy a tét-sokféle kórsággal sokféle beteg...és talán nincs még egy olyan terület,ahol sokszor feljelentéssel,perrel fenyegetik a diplomást...

Valódi Színek 2011.12.17. 21:50:10

@Csak halkan jegyzem meg: "Ön nyilván ott orvos" Ez egy nagyon kedves feltételezés, de téves. Nincs semmi közöm a Szent István Kórházhoz. Kivéve azt az apró tényt, hogy többször feküdtem ott betegként, és a szülészeti osztályon született a gyermekem. Ezen kívül semmi kötődésem az intézményhez. Viszont azt elárulhatná, hogy miből gondolta, hogy Istvános érdekeket védek? Mindenesetre hízelgő a feltételezés. Ha tudná mennyire mellélőtt ezzel a tippjével. :-D

Valódi Színek 2011.12.17. 21:57:09

@NagyTomi: Igen. Ahogy meg is tették. Azonnal. Az orvos azt mondta, hogy időben mentünk. Az egy másik kérdés, hogy van olyan, aki az összegörnyedt gyerekét nem viszi kórházba azonnal? Vagy hogy lehet nem időben érkezni?

Valódi Színek 2011.12.17. 22:01:23

@NagyTomi: Nagyon kedves. :-)Bár itt a blogon már 1-1 témában kaptam az arcomba a véleményemért. Persze nem lehet mindenki ugyanazon a véleményen. Sok dolgot megértek, de azonosulni már nem biztos, hogy tudok vele.

Steph778 2011.12.17. 22:16:10

Úgy érzem, nem árt megosztani néha pozitív kicsengésű történeteket is.

Több mint két éve, szintén 35 hetes terhesen, bekerültem a Jánosba. A háziorvosom sürgősséggel elküldött ultrahangra, mert a nyaki nyirokcsomóim nagyon megduzzadtak, és borzasztóan fájt a nyakam. Az ultrahangos doktornő (mellesleg a főorvos, de szerintem ott csak ő van egyedül) stílusa enyhén szólva is érdes volt, az a típus, aki mindenért morog, zsémbel, és meg sem mersz szólalni a jelenlétében. Sokáig vizsgálgatott, majd közölte, hogy a nyirokcsomó-gyulladás miatt trombotizálódott több ér is a nyakamban, amivel nem lehet viccelni. Én még az ágyon feküdtem, amikor ő már elkezdett telefonálgatni. Felhívta a háziorvosomat, a nőgyógyászomat, a János belgyógyászatát, majd 20 perc telefonálgatás után közölte, hogy mindent elintézett, megbeszélt az orvosaimmal, menjek a belgyógyászatra, majd ezt és ezt kell csinálnom.

Megdöbbentő volt, hogy kábé háromnegyed órát foglalkozott velem, olyan szinten, amilyen szinten egyáltalán nem lett volna kötelessége, úgy, hogy közben halmozódtak a rá váró betegek a folyosón (aki járt ott, az tudja...). A későbbi kontrollok során próbáltam megköszönni pénzzel, ajándékkal, csokival. Semmit nem fogadott el, elhajtott a francba, szokott "szívélyes" modorában. Szeretném neki ezúton megköszönni. Nem igaz, hogy a stílus maga az ember...

A történethez hozzátartozik, hogy két hetet voltam bent a kettes belen, és mind az orvosok, mind a nővérek megtettek mindent értem, az állapotomra való tekintettel. A beérkezésem után pár órával nőgyógyász is megvizsgált, naponta többször "rámnéztek", még arra is odafigyeltek, hogy a legkisebb (háromágyas) szobába tegyenek, ne nyolcágyasba, ahol ráadásul sokkal rosszabb állapotban lévő, haldokló betegek is voltak.

A posztolót nagyon sajnálom, fogalmam sincs, hogy lehet egy ilyen tragédiát feldolgozni, de az biztos, hogy a helyében én addig mennék, amíg valaki válaszokat nem ad nekem.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.17. 22:39:00

A posztolónak részvétem. Egy kisbaba elvesztését nem lehet feldolgozni.
Viszont értékelni akkor lehetne a posztot, ha több konkrétum lenne benne. Anélkül csak a vagdalkozás megy, ki erre, ki arra, személyes szimpátiái alapján.

kutykuruty 2011.12.17. 22:43:29

Legelőszőr is a fiatalanyukának minden részvétem és remélem megtörtént a baba névadása, majd eltemetése.
Remélem vannak emberek akik mellette állnak ebben a ténylegesen tragikus időszakban. Orvos, védőnő, ha szükséges pszichológus, családtagok, barátok.
a fentiekre kimondhatatlanul nagy szükség van. Legyen kire emlékezni, legyen hol meglátogatni. Ha lesz testvér - neki is tudni akell, hogy volt egy nagytesója és ő is a család része.Most már mindörökké.
Hogy az anyukának van-e most lelki ereje ügyvédekhez, bíróságokhoz? nem tudom.

Pocaklakó: nem mindegy, hogy ő hogy hívta, hívja a saját kisgyerekét? Számtít ez bármit is a történetben?

Zárójelentés valóságtartalma: kisfiam születésekor -fogadott orvosnál - férjem elmondása szerint születés után annyira elkezdtem vérezni, hogy állítólag még valamilyen altatót-érzéstelenítőt is kaptam, mert kikellett belül tisztogatni. Én ebből semmire nem emlékeztem, pontosan a szerek hatására. Ha a férjem ezt nem mondja el, mert a doki vele azért mindent közölt, akkor a mai napig nem tudok róla. Ugyanis a zárójelentésen nyoma sem volt semminek,szép, eseménytelen szülés volt.
Pedig már az indulás sem volt nevezhető normál lelfolyásúnak.

Nem is én vagy az én történetem a lényeg, hanem az, hogy a zárójelentések nem minden esetben a valóságot, a teljes valóságot tartalmazzák.

Ilyen esetben azt hiszem lehetőség van kikérni egyéb orvosi dokumentációkat is. Műtéti jegyzőkönyv, betegellátási napló, vizsgálatokról másolatok meg nem tudom még mi készül. Önmagában a zárójelentés nem ad választ nagyon sok kérdésre.
Kedves posztíró, ha van lelki erőd ezzel foglalkozni, akkor érdemes, hsizen sok kínzó kérdésre választ kaphatsz.
Ha nincs, akkor próbáld meg ügyvéd segítségével végig vinni. Ahol talán nem is a kártérítés a lényeg, hanem az eset pontos megismerése.
Vannak ügyvédek úgy tudom, akik jelképes összegért vállalnak el bizonyos eseteket. Talán érdemes utánanézni.

Minél előbbi felépülést, ne a haragot ápold a lelkedben, met az nem segít semmiben.
Ölellek!:-)

Rézfaszú 2011.12.17. 23:43:12

A a munkáltató és a jogászaik ilyenkor tiltják, hogy elmondjon mindent az orvos, mert abból hatalmas balhék lehetnek. Védik magukat. Mentik egymást, ez érthető is, nem szeretnének egy perben hátrányos helyzetből indulni.
Párom egyik szülője egy vidéki megyei kórházban jogász, ahol a menedzsmentnek nagyon kemény a hozzáállása az ilyen esetekhez. Nem a beteg mellett állnak ki keményen, mondanom sem kell, hanem a szerecsenmosdatásban erősek. A betegnek nem lehet igaza.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.17. 23:48:58

@Rézfaszú: ehhez képest magyarországon meglepően sok pert nyernek meg a betegek kórházak ellen

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.18. 00:04:39

Az sajnos nem fog kiderülni, hogy valóban meggyilkolták-e a babát, azaz meg menthető volt-e, avagy sem. Ami viszont biztos: botrányos a betegekkel való kommunikáció, az a hozzáállás, hogy mindent jobban tudnak, a betegnek akkor sem kell tudnia semmit, ha azzal akár változtathatna is az állapotán... Mindenesetre részvétem.

Rézfaszú 2011.12.18. 00:08:01

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Meglepődnél, ha tudnád, hogy mennyi ügy el sem jut a peres szakaszig. Ilyen-olyan okból. Nagyon ritka, amikor nyer egy beteg, csak azt a pár esetet felfújja a média.
Rendkívüli a bizonyítási nehézség, szakértők össze-vissza beszélnek, hatalmas teher a jogi eljárás egy civilnek.
És azon is meglepődnél, ha tudnád, hogy fejlettebb országokban mennyi pert nyernek meg a betegek. Sőt ott megegyeznek velük peren kívül! Ott érték az ember élete, egészsége, ha sértik, akkor jár a kompenzáció.
Magyarországon még hozzájön az a szemlélet is, hogy a magzat nem ember... sok anya lenyeli az elvesztését. Még ha nem is kellett volna így történnie.

Alf (törölt) 2011.12.18. 00:35:47

@fagzal: én bementem a bőrgyógyászatra és megmutattam a gyanús anyajegyet. nem kell háziorvosozni, meg időpontozni, oda kell menni és várni az ajtóban. vizsgálat dermatográffal 15 mp...

Mercel 2011.12.18. 00:45:37

@Valódi Színek:

Biztosan ne adjak egy nagy lavórt a szavaid nyomán keletkező nyáltenger felfogására?
Már megbocsáss, de ez visszataszító megnyilvánulás volt.

Nyilván nem érted miről beszéltem.
Én meg nem fárasztalak azzal, hogy fussak még egy kört.
Felesleges lenne.

Bye

"Frigyes"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.18. 00:54:01

@A Tyne folyó déli partja: abba kotok bele amibe akaropk, de nem kotottem bele, bar aki ezt az idiota szot kitalalta,az sem volt normalis
neked nem szar igy olvasni
"meghalt a pocaklakom"?
mer' kb errol van szo

karcsibácsi 2011.12.18. 06:52:34

@kutykuruty:

Egy kis vérzés hozzátartozik az eseménytelen szüléshez.
Ha ennél jelentősebb volt, akkor azt, és a kapott transzfuziót tartalmazza a zárójelentésed!
Brekeke.

Környezettudatos 2011.12.18. 07:37:34

@Mercel: Maximálisan egyetértek veled! Pont ugyanez a kép alakult ki bennem is erről a blogról. Én ugyan nem ilyen PC módon fogalmaztam ezt meg, de undorító az itt posztoló - vélelmezhetően - eü dolgozók stílusa, gondolkodása, hozzáállása. ...és csodálkoznak, meg felháborodnak, amikor senki nem szimpatizál velük a bérük okán - ugye a fenti okok+para - csodálkoznak, hogy az emberek ugyanazt kívánják nekik, amit ők csinálnak a rájuk bízott életekkel, stb. Tényleg nagy reform kell az eü-ben is....és bizony nem a pénzekhez kell hozzá nyúli először.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 08:03:24

@Környezettudatos:

Sajnállak, ha az összes ide író trollt orvosnak nézed.

Ugyanakkor én azon csodálkozom, hogy kategórikus kívánságod van valamiről amit nem ismersz.
Nem mondanád, ha tudnád mennyire nincs már szakorvos és mennyire nem lesz.

Tudod miről beszélsz?
A nyígek nagy része arról szól, hogy várni kellett és tudatlanságában életveszélyben érezte magát (ugye írt ide, nincs baja).
Olyasmit követel ami már régen nincs.

Ők, akik krónikus betegek, súlyosak, vagy kevésbé azok, hiába írnak, magyaráznak, köztük van nagyon türelmes orvos is, hiába mondják, hogy nem ez az általános.

Tök fölösleges, hiszen te is akarsz valamit, nem belátva a valós jövőt, nem ismerve a rögvalóságot.

Környezettudatos 2011.12.18. 08:18:14

@Dr.laikus PhD: Tehát troll vagy. Legalább megtudtam.

Igen, határozott elképzelésem van sok dologról...és igen, tudom, mert tapasztalat, hogy nekem nem kell a mandula kivételének részleteivel tisztában lennem ahhoz, hogy úgy alakítsak át működését tekintve egy intézményt, hogy a beteg - AKIBŐL ÉL az intézmény - pozitív változást érzékeljen és ki is legyen szolgálva. A részletek a szakorvosra tartozó dolgok és ő azzal foglalkozzon, ne pedig a betegek menedzselésével. Értem én, hogy akkor a pénzcsap elérhetetlen lesz...hogyne érteném.

Tudom miről beszélek. Értem, hogy szerinted a pénz az oka az elvándorlásnak, annak, hogy kiürül a szakma. Nem, nem az az oka, ugyanis nem az történt, hogy egyszer csak nem lett pénz. Az ok mindig legelől van, a többi már mind okozat is egyben. Az ok pedig az, ahogy a beteget kezelik....mint embert és nem mint beteget. Ahogy hozzáállnak. Az az ok. Ezért nem is érezte egy kormány sem eddig, hogy kényszer lenne a szavazók részéről az eü pénzelése...sőt! Tessenek a tükör elé állni, köpni egy nagyot és ezzel megelégedni.

Ismerem a rögvalóságot. ne hidd, hogy te vagy itt az, aki mindent jól lát illetve egyáltalán lát. Még a végén te is elhiszed ezt magadról....mondjuk már most is sokszor túl nagy lovon ülsz...ha érted, hogy mire célzok. Huppanj le, néha nem árt.

Valódi Színek 2011.12.18. 08:30:12

@Mercel: Sajnállak, hogy úgy gondolod, hogy amit írtam, az nyáladzás. Nem az. Szerintem minden olyan embernek, aki tesz valamit a társadalom jobbá tételéért, jár a tisztelet. Csodálni persze nem muszáj mindenkit, de számomra csodálni való, hogy milyen emberfeletti munkát végeznek az EÜ-s dolgozók. Nem csak az orvosok, hanem az ápolók, nővérek is. A megbecsülés pedig szerintem alap. Mindenki olyan helyen szeret(ne) dolgozni, ahol értékelik, megbecsülik a munkáját. Ez sajnos az EÜ-ben, és még néhány helyen (pl. tanár) már nincs meg. Sajnos.

Ezt próbáltam leírni, de asszem nem sikerült megértened.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 08:36:51

@Környezettudatos:

Régen mondtam már, hogy meggyőződéssel nem lehet vitatkozni.

Most mondom.

Zavaros amit írsz nagyon, a tényeket figyelmen kívül hagyod és velem foglalkozol.
Mondjuk hízelgő, már régen volt, hogy csak úgy... foglalkoztak velem. ;)

Szassz!

kismorgó 2011.12.18. 09:00:48

őszinte részvétem, de akkor fogsz válaszokat kapni, ha a megfelelő csatornán keresztül próbálkozol. Nem értek hozzá, hogyan, de biztosan tehetsz panaszt, kérhetsz vizsgálatot, stb. Remélem sikerül feldolgozni is a történteket, minden jót!

Idet 2011.12.18. 09:07:35

@A Tyne folyó déli partja: Igazad van! A pocaklakó kedveskedő, szeretetteljes megnevezése a kis lénynek, akiről esetleg még azt sem tudjuk, fiú-e, vagy lány. És bármily pontatlan is a megnevezés, kívülről hatalmas pocaknak látszik az egész. Annak is érződik.

Környezettudatos 2011.12.18. 09:19:38

@Dr.laikus PhD: Baj van az interpretereddel. Hívj hozzá szerelőt! Az segít.

Csak halkan jegyzem meg 2011.12.18. 09:19:50

@Valódi Színek: Igaza van, ha ott lenne orvos, tudná, hogy sajnos ez van, nem tiltakozott volna. Azt kell mondjam, Önnek szerencséje volt, hogy így figyeltek Önre, és nem akarok annyira rosszindulatú lenni, hogy azt feltételezzem, hogy az orvosnak ehhez "komoly anyagi érdeke" fűződött. Az én esetem a SOTE-n simán nyerhető per lett volna sok-sok millió forint kártérítéssel, de akkor nem volt hozzá lelki erőm. Csak egy "apróság": az orvosomat józanul nem láttam sose, és imádkoztam, hogy ha valami hirtelen történne, legyen benne "nyomás", mert józanul tremora volt. Az igazgató főorvost meg remélem megverte az Isten amiatt, amit velem művelt. A SOTE 2-es szülészetről van szó egyébként, ami egy olyan borzalmas hely, hogy ha rajtam múlna, leromboltatnám és sóval hinteném a helyét...

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 09:30:11

@Környezettudatos:

Annyira jól esik, hogy udvarolsz!

Valami okosat?

Idet 2011.12.18. 09:37:30

@Környezettudatos: "...a beteg ki is legyen szolgálva..." - hát igen ez az a hozzáállás, amitől a szőr égnek áll a hátamon. Egy egészségügyi intézmény nem közért, nem vendéglő, ahol "kiszolgálják" az embert, az orvosok, nővérek nem pincérek vagy cselédek, a beteg, akárhogy nézzük is, nem "fogyasztó" itt vagy koronaherceg, hanem beteg ember. Egy ilyen helyen ellátják az embert, jól-rosszul, ezen most nem lamentálnék. Legtöbbször, ahogy lehet. Nem arról szól a történet, hogy "aki fizet, az muzsikáltat", mert akkor régen megette a fene az egészet. Meg is ette, mellesleg.
Nehéz emberi helyzetek, bizalom, és még ezer más a lényege a dolognak, nem az a rohadt pénz, meg a kivagyi magatartás. Meg az, hogy én jobban tudom, mert az interneten olvastam, és x ismerősöm is mondta. Mert az a nyolc-tíz év tanulás, az csak kamu, ha nekiugranék, én is tudnám, már holnap...
Egyébként, nem vagyok orvos. Jó és rossz kórházi tapasztalataim nekem is vannak.

Moan 2011.12.18. 09:41:57

Lányok, Fiúk! Nekem még nem volt semmiféle rossz tapasztalatom az orvosokkal...persze nem is igen járok orvoshoz. Emellett azt vallom, hogy bizony az egészségügybe és az oktatásba kéne pénzt pumpálni, nem épp innen elvonni. No és emellett tisztelem is az orvosokat...
De, amikor ilyet posztot olvasok összeszorul a gyomrom, és mikor a gyűlölködő és a posztolót kicsúfoló kommentelők "mindenkinéle mindent jobban tudnak" nas attól meg az öklöm szorul össze. :)
Na ezt váltja ki belőlem ez és ha dokihoz kell mennem legközelebb, máris támadóállásban lépek be hozzá...
Szóval ügyes... Belőlem ezt sikerült kihoznotok... Van akiből csupa pozitívat hoz ki az ilyesmi? :)
Mert ha nem, akkor nem igazán értem mire jó lehazugozni, kifigurázni, stb. valakinek a fájdalmát.
Adjatok tanácsokat, meg segítsetek pár jó szóval. Semmibe nem kerül. Aztán egyetek egy szendvicset a gyerekkel a konyhában. :) Én ezt utóbbit most teszem mindjárt.. Ha a gyerek végignézi a reggeli Hero Facory-t :)

Moan 2011.12.18. 09:43:23

A hippokratészi eskü:

Esküszöm a gyógyító Apollóra, Aszklepioszra és Hügieiára és Panakeiára és valamennyi istenre és istennőre, akiket ezennel tanúkul hívok, hogy minden erőmmel és tehetségemmel megtartom következő kötelességeimet: tanáromat, akitől e tudományt tanultam , úgy fogom tisztelni, mint szüleimet, vagyonomat megosztom vele, s ha rászorul, tartozásomat leróvom; utódait testvéremnek tekintem, oktatom őket ebben a tudományban, ha erre szentelik magukat, mégpedig díjtalanul; továbbá az orvosi tudományt áthagyományozom fiaimra és mesterem fiaira és azokra, akik az orvosi esküt leteszik, másokra azonban nem. Tehetségemhez és tudásomhoz mérten fogom megszabni a betegek életmódját az ő javukra, és mindent elhárítok, ami ártana nekik. Senkinek sem adok halálos mérget, akkor sem, ha kérik, és erre vonatkozólag még tanácsot sem adok. Hasonlóképpen nem segítek hozzá egyetlen asszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, hanem átengedem ezt azoknak, akiknek ez a mesterségük. Minden házba a beteg javára lépek be, s őrizkedni fogok minden szándékos károkozástól, különösen férfiak és nők szerelmi élvezetre használatától, akár szabadok, akár rabszolgák. Amit kezelés közben látok vagy hallok – akár kezelésen kívül is a társadalmi érintkezésben – nem fogom kifecsegni, hanem titokként megőrzöm. Ha ezt az esküt megtartom és nem szegem meg , örvendhessek életem fogytáig tudományomnak, s az életnek, de ha esküszegő leszek, történjék ennek ellenkezője.

No comment.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 09:55:53

@Moan:

Egymást hergelitek.
Itt egyetlen orvos sem kérdőjelezte meg a posztolót.

Aki orvos, azt írta kevés az információ és sajnálja.
Mit tegyen még?

Todor Piroska 2011.12.18. 10:01:59

@Moan:

A hippokratészi esküre hivatkozni sok szempontból is butaság:

1. sem a közértben nem lehet vele fizetni, sem a közüzemi számlák ellenértékeként nem fogadják el.

2. Az eredeti eskü értelmében sem terhességmegszakítást, sem húgyúti - hólyag, vese - műtétet nem végezhetnek az orvosok.

Tényleg ezt akarjátok?

"nem segítek hozzá egyetlen asszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, "

Times New Roman 2011.12.18. 10:36:49

A nem felelősségteljes orvosoknál már csak egy dolgot utálok jobban, az orvosokat kollektíve fikázó, ostoba kommentelőket. Miközben azt várják, hogy őket ne sorolják kollektíve a hülye beteg kategóriába, közben az összes orvost kollektíve gyűlölik. Az ilyen kapja meg orvosban is a párját, és nem fogom sajnálni. És nem, nem vagyok orvos, sőt nővérke se, sőt, ápoló se, sőt, se, se, se.

Környezettudatos 2011.12.18. 10:46:44

@Idet: Lehet félreérteni, ma ez állampolgári jog, a diszlekszia és a diszgráfia is divat, mert felment a tanulás és így a gondolkodás alól. A kiszolgálás bizony passzol az eü-höz. Az ellát, kiszolgál nem is állnak olyan messze egymástól, ahogy azt sokan gondolják. Itt a kettő között apró eltérés van csak, de az elég az elégedetlenséghez. Mégpedig az emberi oldal. Embertelen az ellátás, a szükséges minimumra korlátozódik, azt is rossz minőségben - bizony, ez nem televízió, mégis minősége van - míg a kiszolgál azt teszi, hogy ellátnak, ha kérdésed van, arra választ kapsz - basszus! Az életedről van szó! Mi az, hogy majd ő eldönti?! ...de perelni azt ne lehessen, mi?! - esetleg mindezt emberi hangnemben. Vegyük észre, hogy mindezt nem egy baleseti sebészettől várjuk el, ami éppen ügyeletes egy húsvéti italozós-közlekedős napon, hanem a globális eü-től. ...csak nem kapjuk meg. Én, mint "beteg" - ez a szerepem a rendszerben, csak azt kérem, hogy ne vonjanak tőlem TB-t. Fizethessek az orvosomnak/orvosaimnak én. Ha így menne, akkor rögtön megszaporodnának itt a kommentelő orvosok, de lesz sok, aki többé nem panaszkodik, mert a piac kiszelektálná őket.

Nincs igazán miről beszélni ott, ahol az orvosi kamara elnőke felháborodik és diszkriminációról beszél akkor, amikor a zöld kereszttel előhozakodnak, azaz magukat meg akarják jelölni azok, akiknek van hivatástudata és nem az egészségével/életével zsarolják ki az ellátásra/kiszolgálásra szorulókat. Basszus! Igen! Diszkriminálni is kell az olyat, aki addig nem lát el, amíg nem tolod a zsebét tele pénzzel! Hány orvos háborodna fel, ha a benzinkutas a benzin ára mellé kérne még 2000 huf parát?! Hány orvos háborodna fel, ha a banki pénztáros nem adná ki a pénzét csk ha dugott titokban egy 10000-est a zsebébe?! Ugye mind? Nos, mi már kifizettünk valamit, amit az orvos titokban még egyszer kifizet....és emellett még néha tojik is a fejünkre vagy hanyagul lát el.

Környezettudatos 2011.12.18. 10:48:28

@Idet: Ja, és de! Aki fizet, az muzsikáltat. Kérdezzed már meg az elvándorolt orvosokat, hogy meddig terjed a "hatalmuk" a kánaánban? Teljesen más határok között mozognak, teljesen másképpen kell viselkedniük.

Környezettudatos 2011.12.18. 11:03:41

@Dr.laikus PhD: Vedd észre, hogy nem kötelező olvasnod. Nem áll mögötted senki töltött fegyverrel. Sajnos.

Környezettudatos 2011.12.18. 11:05:01

@Környezettudatos: Milyen gyorsan radírozol! :) Pont erről szól a poszt is....:) Hát tessék, kiderültél!

Idet 2011.12.18. 11:06:38

@Környezettudatos: Biztosan igazad van. Manapság mindig annak van igaza, aki a pénzről beszél.

Times New Roman 2011.12.18. 11:10:52

@Környezettudatos: a logikádból az következik, hogy régóta el kellett volna hagynod ezt a velejéig romlott szarkupacot. Ki fogja a fegyvert a tarkódhoz, hogy ebben a pöcegödörben élj és a foslé tetején hisztizz, lúzerkém? A szád jár, mint a gép, de kb ennyire futja.

Környezettudatos 2011.12.18. 11:30:31

@Born to be wild: Ugyan nem tartozik rád és a stílusod is pont olyan, mint egy nyíregyházi paraszté, de elmondom. Amikor mentem volna, nem adtak olyan útlevelet, amivel menni lehetett volna, most meg már öreg vagyok az új élethez. A lúzerséget meg hagyjuk, mert az egy nem létező fogalom. Attól függ, hogy megállja-e a helyét a jelző az adott egyénre, hogy milyen környezetben használják. Nincs iphone a családban és apple air sem, mégsem érzem a lúzerségemet.

Környezettudatos 2011.12.18. 11:31:45

@Idet: Az orvostársadalom vagy ha így tetszik, az eü szajkózza ezt. Mellesleg van egy ilyen oldala a témának és alapvető is. Nem lehet figyelmen kívül hagyni a pénzt.

Környezettudatos 2011.12.18. 12:11:50

@Dr.laikus PhD: Erre minden normális állam azt reagálná, hogy minden okmányt kiadna az elvándorlónak. ...miután kifizette a képzés költségeit.

Ez is annyira magyar. Sír, hogy alacsony a kezdő fizu, ezért elmegy. A képzéskor nem akar elmenni és nem sír, hogy itt ingyen van. Fura ez....az orvos egy okos állatfajta mégsem érti, hogy a mérleg két serpenyős.

maim 2011.12.18. 12:18:05

Őszinte részvétem.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 12:29:00

@Környezettudatos:

Nézd te hülye vagy.

Fogalmad nincs a képzés költségeiről, arról, ha kimegy azonnal és megerőltetés nélkül képes visszafizetni azt.
Attól nem lesz gerontológus aki az Alzheimer kórodat kezelni fogja.
Nem lesz több a nyugdíjad és nem fogsz az orrodon túl látni.

Amíg itthon - mellesleg a világ legnagyobb részén - szolidaritás alapú az orvosi ellátás addig megteheted, hogy fizetsz külön egy biztosítónak, hogy ne kelljen várjál, kivételes hotelszolgáltatást kapjál.
Ha van rá pénzed tedd azt.
Ha nincs, akkor ismerd meg a jelenlegi rendszer határait, korlátait, színvonalát.
Ne akarjál egy elmaradott, szegény ország jó orvosaiból kódist csinálni, rabszolgát, mert csak....

Mert tudatlan vagy és ráadásul hülye.

karcsibácsi 2011.12.18. 13:14:09

@Környezettudatos:

Kiállítottad magadról a szegénységi bizonyítványt.
Vannak emberek (?), akik, ha kifogytak az értelmes érvekből és/vagy maguknál sokkal különb, okosabb emberrel akadnak össze, a durva személyeskedéshez, sértegetéshez folyamodnak.
Ezentúl nincs helyed a civilizált emberek társaságában. Ne zavarjuk egymás köreit!

Reggie 2011.12.18. 13:22:40

@karcsibácsi: Szemelyeskedese durvabb szemelyeskedessel valaszolt. Ebben nincs semmi meglepo, sot torvenyszeru is...

Valódi Színek 2011.12.18. 13:23:57

@Csak halkan jegyzem meg: A magam gyógyíttatása alkalmával sosem kapott orvos előre pénzt, csak utólag. Így nem fűződött érdeke ahhoz, hogy velem "rendes" legyen. A magánorvosom, az más. Ő nyilván tudta, hogy az előzetesen megbeszélt összeg az meglesz, de annak megfelelően is állt a rendelkezésemre, amikor arra szükségem volt. Viszont ez fordítva is igaz. Én tudtam, tudom, hogy egy műtétet el lehet végeztetni, egy gyereket meg lehet szülni ingyen is. DE! Ha én extrákat szeretnék, (kiemelt odafigyelés, komfortos szoba stb.) akkor azért fizetni kell. Az orvosnak az odafigyelésért, a kórháznak a szobáért. Úgyhogy ez a fizetnem kell, vagy nem, az én döntésemen is múlik.

Valódi Színek 2011.12.18. 13:34:54

@Környezettudatos: "Hány orvos háborodna fel, ha a banki pénztáros nem adná ki a pénzét csk ha dugott titokban egy 10000-est a zsebébe?!"

A példa nem jó. Szerintem.

1. a pénztárosnak van egy munkaideje 8-16 között, amiért fizetést kap. Ő 16-kor hazamegy, és leghamarabb másnap reggel 8-kor kinyit. Ehhez hozzátartozik, hogy a bankok hétvégén zárva tartanak. Ezzel szemben az orvos 0-24 órás szolgálatban van, az részletkérdés, hogy ebből mennyit dolgozik ténylegesen, de készenlétben van, 0-24, és nincs hétvége.

2. Ha a bankban a pénztárostól azt kéred, hogy vasárnap este 9-kor nyisson ki, és adjon neked pénzt, mert arra neked S.O.S. szükséged van, kerek perec nemet mond. Még akkor is, ha pénzt ajánlasz. Nem?

Nem vagyok orvos, csak ezek a tények.

karcsibácsi 2011.12.18. 13:42:09

@Reggie: Nem így van. Átlépte azt a határt, amely a homo sapienst elválasztja a proconsul africanustól.
Vagy kevésbé szofisztikus példát hozva, ha valakinek adok egy pofont, az nyugodtan adja vissza, de ne rántson pisztolyt.
@Környezettudatos anyukájáról senki nem mondott semmi rosszat. Én sem teszem. Ő nem tehet róla, hogy a fia ilyen...

2011.12.18. 13:57:38

@Dr.laikus PhD: És ki ő? A fene ebbe a sok nickbe, én Miklóst csípem a legjobban, mindig tudom, kiről van szó!

@todorpiroska újra: Hiányoltalak!

@csak néha benézek ha marhaságot látok: @rikitiki: Mi is végzünk itt bőrrákszűrést, és a szoftveres-fényképezős módszer dermatoszkópos vizsgálattal kockázatbecslésre jó, egy szint után úgyis preventív excízió jön, a közvetlen sebszélegyesítéssel nem megoldható eseteknél ráadásul igazából nem is dermatológiai kompetencia a dolog. Magyarországon pedig nagyjából bárkinek leveszik az anyajegyét 20 perc alatt, szóval emiatt nem hal meg senki, @fagzal: sem.

Hát nem tudom, @NagyTomi:, szerintem nem kéne személyekre lebontani, hogy kiért éri meg Magyarországon maradni és kiért nem, mert ez ugyanolyan inkorrekt, mint amikor a kedves beteg jön, és úgy gondolja, hogy Ő fizeti az orvosokat. :)

@stukov1: Ez nekem egy kicsit azért aggályos, mert a HELLP látszik a legalapvetőbb laborpanelen is, vagy egyből látszik a mikroszkópba kukkantva, bár ma már azért enyhe túlzás lenne azt mondani, hogy minden mikroszkóp mögött a szakma csúcsa áll, ui. egyszerűen nincs labororvos/hematológus, de azért a microangiopáthiás hemolysist egy jó asszisztens is felismeri. Szóval én inkább másra gyanakodnék.

De nem tudunk igazából semmit az esetről, szóval nyugodtan lehet lövöldözni az ötletekkel...

qbr 2011.12.18. 14:16:58

@Moan:
Az 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről:
"A beteg kötelezettségei

26. § (1) A beteg az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani az erre vonatkozó jogszabályokat és az egészségügyi szolgáltató működési rendjét.

(2) A beteg - amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi - köteles az ellátásában közreműködő egészségügyi dolgozókkal képességei és ismeretei szerint az alábbiak szerint együttműködni:

a) tájékoztatni őket mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,

b) tájékoztatni őket - saját betegségével összefüggésben - mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról,

c) az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendeletében foglalt fertőző betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta, illetve akiket megfertőzhetett,

d) tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,

e) a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,

f) a gyógyintézet házirendjét betartani,

g) a jogszabály által előírt térítési díjat megfizetni,

h) jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.

(3) A beteg köteles a jogszabály által előírt vagy a jogszabály alapján a szolgáltató által megállapított térítési díjat megfizetni.

27. § (1) A beteg és hozzátartozói jogaik gyakorlása során kötelesek tiszteletben tartani más betegek jogait.

(2) A beteg és hozzátartozói jogainak gyakorlása nem sértheti az egészségügyi dolgozóknak törvényben foglalt jogait.

(3) A betegjogok gyakorlásának módját - e törvény keretei között - a szolgáltató működési rendje (gyógyintézet házirendje) szabályozza."

Vajon hány ezren szegik ezt meg nap mint nap, különösen a 26. § (2) e) és f) pontjait, vagy a 27. § (1) és (2) pontját.

Droidfigyelő (törölt) 2011.12.18. 14:30:34

@hagyma:
"hat ilyen kismamatornan a klubban, az OK, mar akinek, de legyen.
ilyen ugyben nalam nem OK
lehet ez a velemenyem?
de mondom, mellekszal, csak meg mertem jegyezni
a fo baj nem ez
a fo baj, hogy az nem letezik, hogy nem tudhatja meg, mi es miert tortent, vagy legalabb azt, hogy senki nem tudja"

Tőlem aztán simán lehet bármilyen véleményed, mert nem én akarom megmondani, hogy mi tetsszen neked, vagy mi nem, de hogy egy ilyen kontextusban hogyan kerül elő a nyelvi ízlés kérdése, ezt elég súlyos tünetnek tekintem. A többivel egyetértek.

DFK 2011.12.18. 14:34:55

Részvétem az anyukának.
Sajnos az orvosi társadalom 80%-a pénzéhes kontár. Elhiszem, hogy alacsony a fizetésük, másoké is az. Olyan összegeket kérnek a betegtől, hogy az embernek az álla leesik a csodálkozástól. S ha nem fizetsz, akkor a kontroll vizsgálaton jelzik, hogy még nincs lerendezve a műtét ára...
És akkor a fogorvosokról nem is beszéltünk, akik privát rendelésen is ott csapják be a beteget, ahol csak lehet.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 14:42:21

@DFK:

Veled ez megtörtén, vagy a szomszéd néni mesélte?

Annyi horrorról beszéltek, de soha senki nem tesz ellene.

Miért?

Droidfigyelő (törölt) 2011.12.18. 14:44:32

@miklos.rabai:

Szerintem egy ilyen történetnél nincs helye a nyelvi ízlés kérdésének, márpedig a pocaklakó-ügy nem más, mint egyéni nyelvi ízlés, szubjektív benyomás kérdése. (Ezt Nádasdy nagyszerűen írja le sok írásában). Egy anya elvesztette a babáját - ez a kontextus.

A címet nem a posztolók adják, hanem a blogszerkesztők. Ráadásul a címlapon a blog promó boxában az Indexes ügyeletes hírszerk írja a címeket. Ha ez hangulatkeltés, a szerkesztőknél keletkezett.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 14:45:02

@DFK:

"És akkor a fogorvosokról nem is beszéltünk, akik privát rendelésen is ott csapják be a beteget, ahol csak lehet."

Ez azért is furcsa, mert tele az internet fogorvossal, 5 éves garanciákkal.
Igazán nem értem.
Lépjetek be egészségpénztárba, fizessétek a havi annyit amennyit el tudtok rakni, aztán a fogorvosi számlát nem kell kölcsön kérni, kapsz számlát és érvényesíted, vagy a szavatosságot, vagy a garanciát.

Egyébként is kérjetek számlát, Fog adni.
Nem kell félni.

Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18. 14:54:43

@Dr.laikus PhD:
Az a jó benned, hogy laikusként is elsőre vágod a diagnózist... :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18. 14:59:18

Ez a királyság: "az orvosi társadalom 80%-a pénzéhes kontár"...
Ugye jól értem, hogy ez azt jelenti, hogy az orvoshoz kerülő betegek 80%-a szegény lesz, valamint megnyomorodik és/vagy meghal az ellátás során?... Van még Magyarországon élő ember?... :)

Reggie 2011.12.18. 15:12:59

@karcsibácsi:Dehogynem. Aki a beszolasra pofont "rant" az ne varja el, hogy a pofonra ne rantsanak pisztolyt. Ha nem akarja, hogy fokozodjon a helyzet, akkor o se fokozza, ez ilyen egyszeru.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 15:21:15

@Reggie:

Akkor olvasd végig.

Úri módon figyelmeztettem, nem egyszer, hogy nem őriztünk együtt libát, ne udvaroljon, érveljen, ne velem foglalkozzon.

Van egy határ.
Ezen a blogon ezt nem lépjük át.
Többszörös nick, eddig sikerült önmagának megálljt parancsolni.

2011.12.18. 15:29:09

@karcsibácsi: Nádasdy Ádám, egy nyelvész. Homokos, de én is szeretem. :)

@Dr.laikus PhD: Esküszöm az első tippem lett volna a stílusa alapján. Jó kis csajszi lehet a valóságban :)

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 15:29:11

@karcsibácsi:

A húga a fiam angoltanára volt.

hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1dasdy_%C3%81d%C3%A1m

Kis huncfut, mint aki nem tudja kiről van szó. ;)

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 15:38:52

@karcsibácsi:

Legyen jó kedved!

Nádasdy Ádám
Szerelmes vers a XXII. századból

Te hologramnál fényesebb humán,

én tefeléd gravitálok csupán!

Jól átprogramoznám a chipedet,

ha űrsiklózni mehetnék veled.

Igérd meg: nem mész vissza már a Földre,

velem maradsz a Neptunon örökre,

csak rám tekint szkafander-ablakod,

s a PIN-kódodat másnak nem adod.

Énbennem úgy kering a szerelem,

hogy hardverré válik a szoftverem!

rikitiki 2011.12.18. 15:50:10

@ReignOfdark: Amiatt halnak többen Magyarországon, hogy nem időben kerül felismerésre a daganat. Amikor excisiora kerül sor a sebésznél, akkor már késő...
Tankönyvi példa Ausztrália - az UV miatt 2x annyi van, de társul hozzá szűrés.

A sebész kimetszi 20 perc alatt, de vajon végignézi a másik 22 anyajegyet is, és mindezt évente, összehasonlítva a tavalyi képpel? Mert szerintem nem.

A megelőzés és a korai szűrés a legfontosabb -ahhoz viszont szűrővizsgálat kell, nem sebész.

Reggie 2011.12.18. 15:54:21

@Dr.laikus PhD: Olvastam. Nem tudom, hogy toroltek-e a kommentekbol, de ha nem akkor egyszeruen tulerzekeny vagy. Semmivel sem foglalkozott tobbet veled, mint te vele... Aztan teljesen varatlanul, a semmibol, egy nem neked szant komment kapcsan lehulyezted. Sajat szemedben a deszkat se...
Szerintem eloszot probalj meg elvonatkoztatni a sajat szemelyedtol es olvasd el azt amit irsz ugy, mintha neked cimeztek volna es meg fogsz lepodni, erzekenyen fog erinteni.
Ami most megy kettos merce erosen...

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 16:04:45

@Reggie:

Nekem válaszolt.
Én nem neki linkeltem, bár előtte hozzám beszélt.

A hülyére sem vagyok büszke, nem is jellemző rám.
Ha ennyit ír vissza és még valami okosságot is mellékel, akkor megvívtuk és vége, beszélhetünk arról amiről vajmi keveset tud, de agresszívan és zavarosan löki.

Egyszóval mindennek van határa.

karcsibácsi 2011.12.18. 16:07:54

@Dr.laikus PhD:
Köszönöm.
@Reggie: A nagyon csúnyát szerencsére törölték.

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 16:18:53

@karcsibácsi:

Reggie erre érti, hogy jogos a hülyére ennyire durva viszont válasz.
Szerintem meg nem.

Itt tombolt legalább 5 néven, majd még aznap regelt a legutolsón.
Eddig tartott az én türelmem, mondom nem vagyok rá büszke.

Mások felé is más blogokon is végletes pali. Először ő a goromba.

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.18. 16:37:29

@Droidfigyelő: "nincs helye a nyelvi ízlés kérdésének"

akkor nyugodtan hívhatom kis élősködőnek, ahogy drhouse?

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.18. 16:39:26

@ReignOfdark: hát én nem szeretem. idézőjelben.
nekem túl modern a nyelvi álláspontja.

Valódi Színek 2011.12.18. 16:44:54

@DFK:

"a fogorvosokról nem is beszéltünk, akik privát rendelésen is ott csapják be a beteget, ahol csak lehet."

Hogyan? Ha megcsinálta a fogadat, akkor azt tette, amit kellett, nem? Hogyan méred fel, hogy becsapott? Nyilván lehet más a technikai felszereltség 1-1 rendelőben, vagy vizuálisan szépen, vagy kevésbé szépen tömni, húzni, de a lényeg, hogy nem fáj a fog. Nem? Emellett hogyan csap be, ha minden ár ki van írva a váróban lévő táblán? Vagyis ki kell(ene) hogy legyen írva. Ez minden szakterületre igaz, nem csak a fogorvosi rendelőkre.

Amúgy meg a TB-s orvos is becsap, vagyis lehetetlen helyzetbe hoz. Egy kolléganőm mesélte, hogy elment TB-re a fogorvoshoz. (Egyedül neveli a gyerekeit, és tényleg nincs pénze magánba menni!)Szóval félt nagyon, mert a híd alatti foga fájt. Tudta, hogy ha le kell venni a hidat, az nagyon sokba fog kerülni. Kérte is, hogy ha lehet kerüljék el a híd levételét. A fogorvos nézte-nézte, és végül muszáj volt levenni a hidat. Na és itt jön a lehetetlen helyzet!!
Azt hiszi az ember, hogy ha fizet TB-t, akkor a járóbeteg gondozóban történt ellátások ingyenesek. Ő is ezt hitte, így nyugodtan ment. Még szerencse, hogy volt nála egy 10.000-es, mert a kislánya ebédjét akarta fogorvos után befizetni a suliban. Hát ebédfizetésre nem került sor, ugyanis a fogorvos közölte, hogy a hidat le kell venni, de a TB csak a híd egyik oldalának levételét fizeti. Miiiiiii? És ha csórinál nincs pénz, akkor úgy marad,fájós foggal, vagy leveszi a hidat félig, és az ott fog lógni a szájában, amíg nem gyűjti össze a másik oldal levételének árát? Vagy hogy van ez? Én mindenesetre azt hittem dobok egy hátast, mikor mesélte. Ja, és ez ugye az "ingyenes" egészségügy.
Akkor már inkább magánban fizetek, hiszen az "ingyenes" is fizetős. Nem?

Dr.laikus PhD 2011.12.18. 16:54:55

@Valódi Színek:

Komolyan mondod?
Nem tudod mi jár tb ellátásra, de határozottan leírod, hogy becsapnak. :(((

Valódi Színek 2011.12.18. 17:02:44

@Dr.laikus PhD: Én nem járok TB-re fogorvoshoz, így őszintén fogalmam sincs. Azt hittem, hogy a TB-s dolgok ingyen vannak, mert ugye vonják a TB-t. Mivel nem kerültem még olyan helyzetbe, hogy ne a megszokott fogorvoshoz mentem volna, nem volt szükség arra, hogy utánanézzek a TB-nek.

Bevallom, hogy ebben a témában, meg még nagyon sokban teljesen tudatlanság.

De köszi, hogy belinkelted, mindjárt elolvasom.

Times New Roman 2011.12.18. 17:26:06

@Környezettudatos: Annyira tudtam, hogy magyarázkodni fogsz, és hogy az áldozatkártyát rángatod majd elő! Hehe. Úgy látom, te mindig midnenhol ÁLDOZATnak érzed magad és az élet mindig kiszúr veled (nem adnak útlevelet, amikor menni akarsz, aztán azzal érvelsz, hogy most már öreg vagy, azért nem + még az orvosok is elbánnak veled, stb). Szépen megmagyarázod, hogy rajtad kívül ki mindenki tehet arról, hogy rossz az életminőséged, és hogy miért nem teszel azért semmit, hogy a helyzeted javuljon, hogy az életed változzon. Ellenben az "átkozódás" remekül megy neked. Boldogtalan ember lehetsz, részvétem! Látod, a lúzerség egyáltalán nem pénz kérdése, de ez legyen a te bajod. Rosszabb azonban, hogy ezzel az önsajnálkozó, általánosító, előítéletes dumáddal hergeled az előítéletekre éppúgy hajlamos jónépet.

2011.12.18. 18:16:23

@rikitiki: Ez igaz, de az adott kommentelőtársunk nem az általános helyzet miatt aggódott - azt valszeg leszarja -, hanem azt, hogy miért nem csinálja az orvos azt, amit mond. Erre mondtam, hogy leveszik az anyajegyét, ha nagyon akarja. :)

Oszteopata 2011.12.18. 19:13:16

A blog látlelet a magyar egészségügyről. Végső soron reális képet ad: elértünk egy olyan állapotot, mikor már a rendszer képtelen megfeleni az elvárásoknak.Ezen nem segít sem az ostorozás, fenyegetőzés, és sajnos még nagyon sok pénzzel sem lehetne rövídtávon elérni azt, hogy a betegek zöme meg legyen elégedve az ellátással.
Az ott dolgozók különböző túlélési technikákat választanak. Van aki kilép a rendszerből, van aki kihasználja a hiánygazdálkodás adta kedvező helyzetet, van aki kénytelen növekvő terhelés és csökkenő megbecsülés mellett rabszolgamunkát végezni. De mint tudjuk a rabszolga munkája szükségszerűen felületes és hanyag.
( ezért szűntek meg a rabszolgatartó társadalmak). Mit tehet az akit a sorsa arra rendelt, hogy betegként vegye igénybe az ellátást?
1. Vegyen vissza az elvárásáiból, akkor kevésbé lesz csalódott. 2. amennyiben teheti forduljon a fizetős( magán) egészségügyhöz. 3. mindenképpen legyen körültekintő, kérdezzen, érdeklődjön, tájékozódjon. 4. ha mégis ráfázik írjon dühös hozzászólást a praxisblogba, legalább csökkenti a pszihés feszültségét.

Mercel 2011.12.18. 19:34:13

@Dr.laikus PhD:

Az eddig hozzászólásaid alapján mondjuk úgy, hogy némi tiszteletet érzek ezért (sem) szeretnék mindenáron vitázni veled.

Viszont szeretnélek emlékeztetni rá, hogy nem csak erre a konkrét esetre gondoltam.

Nem gondolom, hogy semmi igazság ne lenne a leírt szavaimban.
Pedig megkockáztatom, hogy észérvekkel meggyőzhető vagyok.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.18. 19:47:38

@Valódi Színek:

"Természetesen nem vitatom, hogy vannak csodálatosan tehetséges, jó szakemberek, akik régóta erejükön felül dolgoznak, de messze nem ők vannak többségben.
De jellemzően nem is az ő közreműködésük által keletkezik egy-egy beküldött poszt.."

Úgy néz ki, kettőnk közül valaki nem képes differenciálni.

Fenntartom, hogy normál körülmények között is visszataszítóan benyalósnak tartanám a hozzászólásod.
Éppen ezért ha lehet visszautasítanám, hogy egy ilyen ember sajnálatát fejezze ki irántam, vonatkozzon az bármire is.
Remélem elég cizelláltan ámde érthetően fogalmaztam.

"Frigyes"

irutavé 2011.12.18. 20:48:59

@Rézfaszú: Nagyon tévedsz! A Betegnek mindig igaza van,igaz a pereskedésig nem jut el,de az adott eü.dolgozó megkapja a "fejmosást" még akkor is ha a panasz eltúlzott .Példa: anyuka panaszt emelt ellenem,én szembesítéskor"mint egy bűnügyben"elmondtam az esetet,közölte velem, Ők ketten vannak,Én pedig egyedül! Mondta ezt egy jogász anyuka.Szerencsém volt,feletteseim ismertek,az adott panaszt tevőnek volt "előélete"(viselkedés)miatt.

A Tyne folyó déli partja 2011.12.18. 21:12:22

@hagyma: nem, nem szar így olvasni. leszarom, hogy minek nevezi a még meg nem született kisbabáját. de hogy egy ilyen sztoriból neked ez legyen a lényeg...

Valódi Színek 2011.12.18. 21:16:45

@Mercel: bár az általad idézett "Természetesen nem vitatom, hogy vannak csodálatosan tehetséges, jó szakemberek, akik régóta erejükön felül dolgoznak, de messze nem ők vannak többségben.
De jellemzően nem is az ő közreműködésük által keletkezik egy-egy beküldött poszt.."- szövegrészt nem én írtam, legyen ahogy Te akarod, akkor nem sajnállak. :-D

A Tyne folyó déli partja 2011.12.18. 21:16:45

@Környezettudatos: nos, én nem igazán vagyok tisztában a képzési költségekkel, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy az orvosi egyetem egyáltalán nincs ingyen. a tanulásra befektetett energiáról nem is beszélve.

és súgok még valamit: innen, Angliából is mennek elfele az orvosok. leginkább Németországban. és jönnek máshonnan, szegényebb vidékekről. nem egyedülálló magyar jelenség.

Valódi Színek 2011.12.18. 21:26:25

@irutavé: Szia! Örülök, hogy látlak! Még ha ilyen témában is, de örülök. :-)

Mercel 2011.12.18. 22:49:54

@Valódi Színek:

Nagyon nagyon nagyon lassan írok mert úgy látom komoly gondolkodásbeli és szövegértelmezési nehézségeid vannak..

Egy előző hozzászólásom végéből idéztem neked.

A jelek szerint úgy okoskodtál, hogy fogalmad nem volt az előzményekről.
Nem hülyézlek le, de..

"Frigyes"

karcsibácsi 2011.12.19. 07:52:51

@Mercel: Ki az a Frigyes? És mi az a benyalás? Szvsz még lassabban kell írnod, mert nem igazán értem.

Valódi Színek 2011.12.19. 08:33:10

@Mercel: Nincsenek nekem semmiféle nehézségeim, csak nem értünk egyet. Én kifejtettem a véleményemet, ahogy mindenki, Te azzal nem értesz egyet, és ugyan direktben tényleg nem, de burkoltan egyértelműen lehülyézel. Nem baj, nem fogok összeomlani tőle. :-)

Valódi Színek 2011.12.19. 08:39:09

@karcsibácsi: Elhangzott a kérdés, hogy mit kellene éreznünk az EÜ-sök iránt? Tiszteletet, csodálatot, vagy / és megbecsülést? Erre válaszul az egyik hozzászólásomban leírtam, hogy én tisztelem, valamilyen szinten csodálom, és (meg)becsülöm az EÜ-i dolgozókat. Azt is leírtam, hogy miért. Erre "Frigyes" azt írta, hogy a szám elé tart egy lavórt a nyáltengerem felfogására.
Erre írtam én, hogy ez a véleményem, és nem nyáladzásnak szántam, hanem tényként írtam le, hogy így gondolom. Ebből bontakozott ki, hogy végül most burkoltan bár, de lehülyézett.

Nem baj, nem vagyunk egyformák, van aki így, van aki úgy érez az EÜ-sök iránt. Ismétlem, NEM VAGYOK EÜ-s!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.19. 10:54:23

@Rézfaszú: fogalmi zavaraid sincsenek a malpraxis perekről. én dolgoztam magyarországon is nagyon jó pozícióban és külföldön is, így rálátásom van mind a két rendszerre.
óriási tévedésekben élsz. magyarországon sokkal nagyobb a perek száma, sokkal nagyobb százalékban jutnak közös megegyezésre a kórházak a betegekkel, mert nagyon rosszul van szabályozva a beteg feladata saját egészsége megtartása érdekében, így aztán magyarországon jellemzően megnyerhető egy per mert a betegnek semmilyen kötelessége nincs, és minden a kórházra és az orvosra fogható, és ettől nagyon félnek a kórházak és inkább egyezkednek, olyankor is amikor azt tanácsoltuk a kórháznak, hogy ne vicceljenek ez simán nyerhető, akkor is inkább egyezkedtek.
ahol jelenleg dolgozom van egy komoly egészségügyi törvény ahol ki van jelentve (és precedensperekkel alátámasztva), hogy a beteg felelős saját egészségéért, és az orvos elég ha szóban tanuk előtt említett egy komplikációt, már elég, a saját felelősségre visszautasítás, kórház elhagyása egy mondat: saját felelősségemre, orvosi ajánlás ellenére nem kérem a kezelést és ez volt nem kell írni, mondani, ha aláírta feltételezhető, hogy megértette és soha senki nem fog egy pert nyerni ilyen papír ellen. az a fogalom, hogy nem értettem meg tisztán mit mondanak nem létezik, volt rá precedens, a hivatalos válasz az volt, hogy ha nem értette miért írta alá? és kész. el vannak szállva a magyar betegek annyi joguk van az itteni világhoz képest

2011.12.19. 20:39:20

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Ezt csak alá tudom támasztani két országgal odébb is.

Mondjuk szerintem ennek annyi az oka, hogy Magyarországon a felelősségek alóli látszólagos felmentésért cserébe látszólagos jogokat kaptak az emberek a III. Köztársaságban. Röviden mondva mindenki maradhat hülye, csak menjen el szavazni, és legitimálja a fennálló rendszert.

Így előbb bünteti meg egy saját intézményét az állam (aminek hiányát persze végső soron ugyanúgy a beteg fizeti), mintsem érdemben foglalkozzon bármilyen reformmal. Kb. ennyire a szakma érdeke a fennálló helyzet, de hát hiába, mindig jön egy ember, aki leírja, hogy milyen szakmai és jogi körülmények között dolgozunk :D

lpt1 2011.12.19. 21:13:31

@ReignOfdark: OFF: Bezzeg Spanyolországban! Ott rózsaparfümöt szellentenek az emberek, ezért is van, hogy Anglia Magyarországról tervezi kimenteni állampolgárait:
www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/12/19/evacuation-plan-for-brits-in-spain-amid-warning-euro-collapse-could-leave-them-stranded-115875-23645721/

2011.12.20. 09:12:32

@lpt1: Elolvastad, amit linkeltél? :D

zsikuci81 2011.12.22. 13:30:17

Tisztelt Posztolo!!
Fogadja oszinte egyutterzesemet es reszvetemet! A poszt szakmai informatiot nem tartalmaz, ha Onnel sem osztottak meg, valojaban mi tortent, akkor valoszinuleg azert. Ha jelezte, hogy csokkennek a magzatmozgasok, akkor mulasztas tortent, valoban meg kellett volna Ont szulesznek mutatni.
A tortenteken sajnos nem tud valtoztatni, remelem, hogy maradando karosodasa nincs. Ha megteheti, forduljon pszchologushoz, hogy segitsen feldolgozni a tortenteket. Ha ezt nem engedheti meg maganak, probaljon csaladban vagy baratoktol kerni segitseget! Esetleg ismer valakit, akivel hasonlo tortent?
Lehet, hogy addig nem tud belenyugodni, mig maradektalanul ki nem derul az igazsag. Onnek joga van megismerni a betegdokumentatiot, probaljon jogi segitseget kerni!
Vegezetul: ha mar jobban erzi magat es mindent sikerul tisztazni, vallaljon ujabb babat! Talan kesobb nem fog ugy fajni a Pocaklako elvesztese, ha ket egeszseges gyerek maszatol ossze mindent lekvarral! :)
Jobbulast, ne adja fel!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása