Meggyilkolták a kisbabámat
Tisztelt praxis!
László kórházról szeretnék pár szót írni. Ez év március végén kerültem be a kórházba 35 hetes terhesen hányással és nehéz légzéssel. Infúzióra kötöttek, majd közölték velem, hogy nyugodjak meg, mert meg fognak gyógyítani. De sajnos nem így történt. Nem vették komolyan a panaszaimat, nem hívtak 32 órán keresztül nőgyógyászt, hogy megvizsgálják a pocaklakót, holott a mozgását már alig lehetett érezni.
Addig fajult a dolog, hogy olyan tudatállapotba kerültem, hogy nem emlékszem semmire, csupán arra, hogy valaki közli, hogy meg fognak császározni. Másnap az intenzív osztályon ébresztettek csövekkel a számban, hosszas könyörgésemre közölték csak, hogy már halva vették ki a kislányom. A mai napig nem tudom, hogy mi történt velem, mivel egy orvos, nővér , ápoló, szóval senki nem jött oda, senki nem mondta el, hogy mi történt.
Sem a műtétet végző orvos, sem az altatóorvos nem kívánt válaszolni a kérdéseimre, hogy mi történt velem, miért kellett a kisbabámnak meghalnia. Mindössze annyit közöltek velem, hogy életükben nem láttak ilyet, hogy valakinek pillanatok alatt ennyire leromlik az állapota, és tegyem össze a két kezem, hogy megmentették az életemet.
Hálás is vagyok, de könyörgöm, miért nem lehetett az alatt a 32 óra alatt tenni valamit a kisbabámért, miért nem lehetett komolyan venni a panaszaimat és miért kellett az utolsó percekben kapkodniuk, amikor már nem voltam magamnál, legalábbis nem tudtam magamról? Miért nem lehetett esélyt adni a kisbabámnak? Leginkább az bánt, hogy senkinek nem volt bátorsága vagy pofája odajönni hozzám, és elmesélni, hogy mi is történt. Soha de soha nem szeretnék visszamenni abba a kórházba, ahol meggyilkolták a kisbabámat!
Röviden ennyi a történetem.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.12.17. 13:58:18
Egy nő két dologért képes mindenre: hogy legyen gyereke... vagy hogy ne legyen gyereke.
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 14:11:49
A zárójelentésben mit írtak?
Tulajdonképpen mi volt a baj?
fagzal 2011.12.17. 14:13:11
Innen jut eszembe, hogy be akartam jelentkezni bőrgyógyászhoz. Februárra van időpont. És ha mondjuk melanomám van? "Hát, későn jött" ?
Na EZÉRT kell innen elmenni.
Valódi Színek 2011.12.17. 14:16:45
Nagyon sajnálom, ami Önnel történt. A kérdéseire sajnos nem tudok válaszolni, én is értetlenül állok az ön által leírtak előtt, ha az eset úgy igaz, ahogy le lett írva, és nem csak egy elkeseredett gyászoló nő szubjektív leírása.
Kis kukacoskodás, hogy ha a "László Kórház" a budapesti Szent László Kórházat takarja, akkor ott NINCS SZÜLÉSZET!!!! Ellenben a szomszédos Szent István Kórházban van. Igaz ugyan, hogy az összevonást követően a 2 intézmény egyesült, Szent István és Szent László Kórház és Intézményei név alatt. Azonban a Szent István Kórházban kitűnő szakemberek dolgoznak, és nehezen hiszem el, hogy 32 órán át senki ne vette volna kezelésbe, és a tragédia után ne kapott volna magyarázatot, lelki megsegítést a dolgozóktól.
Számomra ez kb. annyira hihető,m mint hogy most a jupiteren ülve írom ezt az üzenetet.
Ha mégis ez történt Önnel, akkor tévedtem.
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 14:17:06
Jó ha tudod a világ fejlettebb tájain is várnod kell.
Ott is így jártál, ha nem jársz szűrővizsgálatra.
Ha sürgősnek ítéled, akkor mehetsz SBO-ra, ott majd megmondják várjál, vagy azonnal fogadnak.
A világ fejlettebb tájain.
EZÉRT nem kell elmenni. NNNA!
ichtus 2011.12.17. 14:20:43
A részvétem mellett azért az anyuka felelőssége is, hogy nem látta a babát nőgyógyász az első 36 órában. Még ha nincs választott orvosa, akkor is erőltetni kellett volna ezt. Olyan pedig a világon nincs, hogy nem mondják el, mi történt vele. Betegjogi képviselőt fel kell keresni, zárójelentést át kell egy másik orvossal olvastatni. Igaz, a babát már nem hozza vissza semmi, de legalább a felelősök, ha volt ilyen, tovább foglalkoznak a hibájukkal, nem pedig simán átlépnek és próbálkoznak más betegeken.
Már csak azért is értelme lenne kivizsgálni, mert ha ilyet nem láttak még ők, akkor utólag vizsgálni kellene a rosszullét okait, hogy a későbbiekben megfelelően kezelni tudják...
rikitiki 2011.12.17. 14:26:01
Magánrendelés, bőrrákszűrés, és 2 nap alatt mindent megtudsz, amit akarsz. Megnyugszol, vagy időben tudsz lépni tovább.
Válogathatsz, annyi lehetőség van mint a tenger.
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 14:36:04
Ott van. hogy hirtelen, váratlanul omlott össze.
Lehetett fertőző betegség, sok minden, nem tudjuk.
Nem kell hergelni szegényt, nagyon fájdalmas, sokáig égő és soha el nem múló fájdalom egy életképesnek tudott gyermek halála.
Anyának és a családnak is.
Reméljük lesz másik.
felicitasz.blog.hu/2010/08/11/perinatalis_gyasz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.17. 14:36:48
ha tenyleg igy tortent, akkor erdemes akar jogi lepeseket is tenni
azt en is nehezen hiszem el, hogy nem mondjak meg mi tortent, szerintem kotelesseguk...
cenzorilla 2011.12.17. 14:37:00
Kiemelten legyen tekintettel!
is 2011.12.17. 14:40:07
nincs korlátlan, azonnali egészségügy sehol. hiába is mennél máshová, ott is ez van.
Valódi Színek 2011.12.17. 14:41:07
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 14:41:55
Nem érdekes, hogy neked mitől áll fel a hátadon a szőr.
Egy gyászoló anya, aki igazán - az érzelmeihez képest - tárgyszerűen írt.
Sőt, még nem is tud írni, még az érzelmei igazán fel sem szabadultak.
Ez még jeges fájdalom.
Gondolj bele!
Tudom, hogy férfi vagy, de akkor is.
Linkeltem, olvasd el, jobban megérted.
fagzal 2011.12.17. 14:46:11
fagzal 2011.12.17. 14:48:35
B+, ilyenkor legszívesebben összeereszteném őket, mint a párásítót meg a páraelszívót. ÉN nem vagyok orvos, beszéljék meg ők egymás között!!
rikitiki 2011.12.17. 14:50:04
Hogy miért fizetsz tb-t? Ezt egyrészt magadtól kell megkérdezned, másrészt a választott képviselődtől, aki felelős a tb-kasszáért, és az ország költségvetéséért, eü. törvényért és finanszírozásért.
Az meg nem a praxis.blogon blogol, remélem.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.17. 15:23:16
mert nem illik ide
de ez mellekszal
juliska1960 2011.12.17. 15:26:28
irutavé 2011.12.17. 16:00:05
NagyTomi 2011.12.17. 16:00:29
NagyTomi 2011.12.17. 16:02:51
Én voltam éjszakai ügyeletben, láttam miből áll lepapírozni valamit.
Vannak nagyon becsületes orvosok, de megvan a másik véglet is:(
stukov1 2011.12.17. 16:06:54
ennek vannak egyértelmű laborjelei is.
Szülészet sürgősségi ambulanciára kellett volna bemenni... vagy legalább egy plyan helyre, ahol van nőgyógyász.
Bár Pesten úgy tudom csak az marad életben, akinek van fogadott orvosa...
NagyTomi 2011.12.17. 16:49:10
deportált 2011.12.17. 16:55:35
A sürgősségi osztályokon ugyanez megy, beviszik agyvérzéssel, infarktussal a beteget, aztán a személyzet órákig rá sem néz, pedig tudjuk, hogy mekkora úr az időtényező!
NagyTomi 2011.12.17. 17:02:27
Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.12.17. 17:22:53
A posztra egyébként, mint az itteni posztok többségére, a következőt tudom javasolni: műhibaper. Nem hiszem el, hogy ezt a piaci rést még nem töltötte be egyetlen ügyvéd sem.
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.17. 17:25:31
Mi az a műhiba?
irutavé 2011.12.17. 17:31:14
Mercel 2011.12.17. 17:37:58
Ha leírja a posztban, hogy vérrel verítékkel ki akarta volna verekedni magának a vizsgálatot akkor most meg egy elfogult, szubjektív, és az örök szokásos - hazug lenne a poszttoló.
A múltkori "megrovásom" után komolyan félve/:)/ kérdezem, hogy mikor szokik már le a Magyar egészségügy "színe java" arról, hogy az itt megjelenő posztokat minden egyes alkalommal atomjaira szedjék, megkérdőjelezzék?
Komolyan, az egyik súlyos probléma az, hogy ezek a posztok egyáltalán megszületnek. Mert ugye senki nem hiszi, hogy minden eset kivétel nélkül alaptalan vádaskodás? Ha viszont csak az esetek fele is megállja a helyét az nagyon komoly problémákra utal..
A másik probléma az, hogy az említett szakmabeli hölgyek urak, privát csetnek használják a praxis blog komment lehetőségét, és menet közben egymás ajnározása közben kivétel nélkül szétszedik az összes esetet.
Az sem utolsó, hogy biztos ami biztos ilyenkor a jellemzően nem kicsit felzaklatott alanyokba még egy jó nagyot bele is rúgnak.
Ha esetleg volt a beküldőnek valami halvány elképzelése arról, hogy ezeket a többnyire vérlázító eseteket volt értelme nyilvánosság elé vinni, akkor ezek után mégis mit gondoljon?
Azt, hogy emberséget semmiképpen se várjon? Hiszen az éppen műszakban dolgozók esetleg embertelenül viselkedtek vele, akkor a műszak után még biztos ami biztos itt is?
El kéne már kicsit gondolkodni.
Mert ez nem kicsit vérlázító így ebben a formában.
"Frigyes"
Ui. Még mielőtt elindulna a szokásos lázadozás, megkérdezem előre, hogy hány olyan nyilvánvalóan egészségügyben dolgozó kommentjét idézzem ahol leostobázták, lehazugozták a posztolókat?
KenSentMe 2011.12.17. 17:42:43
modoros.blog.hu/2008/11/11/a_modorossag_definicioja
Van, aki suttyóságból modoros, azt hiszi, eredeti és nem veszi észre, hogy a világ szerencsétlenebbik fele rá hasonlít.. mások pedig már unják, hogy sznobok, és változatosságból kezdenek el modorosak lenni, hogy kicsit felidegesítsék ismerőseiket.
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 17:42:53
Minden negatív, modoros, kételkedő, jelen esetben NEM ORVOS.!
Tomi is csak lesz, ha lesz.
Ez egy nagyon drámai poszt és igyekszik mindenki távol tartani magát tőle.
Véletlenül sem belegondolni.
Jellemző ez is. A hárítás módja.
NagyTomi 2011.12.17. 17:47:07
qbr 2011.12.17. 17:51:20
A "meggyilkolták a kisbabámat" =/= "nem tudták megmenteni az életét"
Ôszinte részvétem. Anélkül, hogy bármilyen állást foglalnék, csak annyit mondanék, hogy kockázatos a szülés korai megin dítása is - az orvosnak ezt is mérlegelnie kell
rikitiki 2011.12.17. 17:52:48
A magam részéről bukósisak fel, és jöhet a következő poszt.
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 17:55:53
OK!
Akkor írj egy kicsit a perinatális gyászról, hogy érthetővé váljon, hogy miért nincs neve a gyereknek, miért pocaklakó, miért fáj ennyire.
Nem csak a papírozás lehetősége, hanem mit jelent a valós tehetetlen gyász mit jelenthet a hónapok száma alapján életképesnek tartott gyerek elvesztése.
Miért nem beszéltek vele, miért az öntudatlan időszak, miért nincs magyarázat, vagy ha volt a számára az miért nem elég, miért semmi.... :(((
Tudsz írni erről? Is?
Mercel 2011.12.17. 17:57:19
Tisztelettel, nem rád gondoltam.
Viszont nem is csak erre a posztra gondoltam.
Régóta olvasom ezt a blogot, és a kezdetektől elborzasztott a kommentelők hozzáállása. Szinte soha nem olvastam olyat ami arra utalt volna, hogy megpróbáltak volna segíteni annak aki pórul járt.
Mégis milyen kép alakulhat ki egy átlagembernek a fejében az említettekről?
Tisztelet? Csodálat? Megbecsülés?
Kétlem.
Pedig pontosan így kellene éreznie egy átlagembernek az egészségügyben dolgozók kapcsán. (És mindegy, hogy professzorról, vagy nővérről beszélünk)
Természetesen nem vitatom, hogy vannak csodálatosan tehetséges, jó szakemberek, akik régóta erejükön felül dolgoznak, de messze nem ők vannak többségben.
De jellemzően nem is az ő közreműködésük által keletkezik egy-egy beküldött poszt, ebben gondolom egyet értünk.
"Frigyes"
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 17:57:25
Maradjatok és magyarázzátok el.
Kivételesen nem kamu, nem a tudatlanság szülte, hanem a fájdalom.
sárga nyúl 2011.12.17. 17:58:16
NagyTomi 2011.12.17. 17:59:21
Hogy miért nem beszéltek róla? Mert még nem találták ki mivel takarózzanak. Ennyi.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.17. 17:59:30
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 18:01:47
Akkor rosszul olvasol.
Minden kérdés arra irányult a szakemberek részéről, hogy mi történhetett.
Volt is mindig magyarázat, akár ha feltételes is, vagy akár a többféle lehetséges diagnózis alapján is.
Ti mégis a trollok rosszindulatára emlékeztettek.
Nem lehet mindenkit törölni.
Volt itt olyan aki hónapokig minden kérdésére az oktaéder minden oldaláról választ kapott és mégis újra kezdtem hogy de mama vegyél nekem béééákááááát.
A tudatlanság ellen tenni nem nagyon lehet, a rosszindulat ellen sem.
A kettő sokszor együtt jár bizony a posztolóknál.
Sőt annál is aki ide ír.
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 18:03:13
Nincs miért.
László fertőző kórház. Minden bizonnyal mindent megtettek.
Anyát mentenek előbb, nem kell, hogy hibás legyen bárki.
rikitiki 2011.12.17. 18:04:47
A posztoló leírja, hogy 32 órára nem emlékszik, ezt nem magyarázta el utólag sem neki senki...én nem tudom álomfejtéssel megfejteni hogy mi történt a 32 órában.
Zárójelentést kötelező neki kiadni, abban szerepel minden elszámolt vizsgálat, szerepel kórelőzmény, diagnózis, kezelés, gyógyszerek stb...
Ennél többet nem tudok megfejteni, a baj lehetett egy akut betegség, lehetett műtét alatti probléma - még csak az sem derül ki miért került sor császárra.
Természetesen sosem mondtam, hogy kamu. De ettől még megmagyarázni nem tudom, sajnos.
NagyTomi 2011.12.17. 18:09:06
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 18:10:05
Ne légy fölényes, mert még nincs mire.
Ha orvos leszel, találkozni fogsz a halállal.
Ha nem itthon, akkor külföldön.
Ott nem kerülheted el, hogy közöld, elmondd, megmondd úgy, hogy ne legyen belőle panasz.
Nem árt ezt már most itthon is megtanulnod.
A rosszindulatot, a felesleges vegzálást és a negatív véleményt kerülheted el vele.
Úgyhogy ne a nagyító oldalán nézz a tükörbe.
Tanultunk itt már nem tanuló, hanem tanult kútfőtől sokat. Még vizsgáztatott is.
NagyTomi 2011.12.17. 18:11:11
Épp az ilyen emberek miatt fogok külföldre menni, nem is pénz miatt.
rikitiki 2011.12.17. 18:12:42
a császár valószínűleg sürgős volt, valamilyen fejlemény miatt, de az rejtély marad.
Esetleg, ha a posztoló itt kiegészíti.
sárga nyúl 2011.12.17. 18:13:20
NagyTomi 2011.12.17. 18:13:55
rikitiki 2011.12.17. 18:15:56
Jó kommunikáció mellett ritka a műhibaper.
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.17. 18:16:13
Tomikám, késő, te már most kiégtél...
Vagy egyszerűen csak jobbnak gondolod magad az 5. éved ellenére az egészségügyben dolgozóknál...
Kár érted...
rikitiki 2011.12.17. 18:16:58
NagyTomi 2011.12.17. 18:19:56
Dr.laikus PhD 2011.12.17. 18:25:21
Nem tudjuk mi történ, csak annyit, hogy nagyon gyorsan omlott össze.
Az anya súlyos betegsége alatt a baba általában keveset mozog, ez nem indokol semmit, utólag is magyarázhatja ezzel.
Írja is, hogy azt mondták megtesznek mindent.
Rikitiki is írja, hogy sok a kieső idő.
A többi kommunikáció. Még azt is el tudom képzelni, hogy az állapota miatt nem mondtak semmit.
Megszokott nálunk az is (császár után nehezen is tudom elképzelni, más betegsége miatt), hogy a kezébe adják,hogy el tudjon búcsúzni.
Nálunk ez nem szokás.
Szörnyű, hogy azért is harcolni kell, hogy el tudd temetni.
Olvastam, hogy még most is létezik.
Anno így volt.
Kölesgolyó 2011.12.17. 18:28:05
Kedves Posztoló, nem tudom, hogy tudod-e, jogod van a kórházban rólad készült összes dokumentumról másolatot készíttetni (a másolási költséget ki kell fizetni). Lehet, hogy nem megy egyszerűen, de ne add fel!! Utána ezeket odaadni egy orvosnak, akiben bízol, és akivel át tudod beszélni. Ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy fel tudd dolgozni a történteket, valamint ahhoz, hogy ne rettegéssel teli legyen a következő várandósságod.
(Egyébként a műtét utáni teljeskörű tájékoztatásodhoz is jogod volt... )
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.17. 18:36:41
Olvasd csak végig, amiket írtál, aztán talán észreveszed... Vagy nem...
De semmi baj, inkább csak tanuld a szülészetet, vagy a gyerekgyógyászatot... Vagy ne tanuld, hisz te azt már úgyis tudod, nem?...
NagyTomi 2011.12.17. 18:38:23
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.17. 18:51:01
Hát, pocaklakózni sosem advekvát... :)
@Kölesgolyó:
Persze gyilkost kiáltani meg az, bármilyen körülmény is van...
Az írás pont a gyilkosság szó miatt vált tudatos hangulatkeltéssé. De persze azt szabad.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.12.17. 18:51:44
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.17. 18:57:54
Remélem, nem a saját bőrödön tanulod majd meg a dokumentáció fontosságát, ugyanakkor azt, hogy sajnálatosan felesleges és időrabló ez a tevékenység a mai egészségügyben.
NagyTomi 2011.12.17. 18:59:34
Már megtanultam a dokumentációt. Egész nap ezt csináltatják velünk, tanítás helyett.
NagyTomi 2011.12.17. 19:00:53
sárga nyúl 2011.12.17. 19:13:34
irutavé 2011.12.17. 19:14:28
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.17. 19:42:45
ilyen ugyben nalam nem OK
lehet ez a velemenyem?
de mondom, mellekszal, csak meg mertem jegyezni
a fo baj nem ez
a fo baj, hogy az nem letezik, hogy nem tudhatja meg, mi es miert tortent, vagy legalabb azt, hogy senki nem tudja
karcsibácsi 2011.12.17. 19:45:43
Mária 2011.12.17. 19:49:25
"@NagyTomi: Ne légy fölényes, mert még nincs mire. Ha orvos leszel, találkozni fogsz a halállal."
Ha ötödéves, akkor már találkozott...
OFF:
Hatodévessel mi történt? Visszajött új nick alatt, miután a régi neve lejárt?
A Tyne folyó déli partja 2011.12.17. 19:55:33
A Tyne folyó déli partja 2011.12.17. 19:57:02
A Tyne folyó déli partja 2011.12.17. 20:00:46
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.17. 20:07:32
2 beszélj egy sebész ismerőssel és az kikapja valamelyik délután és elküldi szövettanra
rikitiki 2011.12.17. 20:14:37
Bőrgyógyásznál előfordul képalkotós fényképezős, szoftverelemzős, nyomon követős módszer is.
NagyTomi 2011.12.17. 20:22:12
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.17. 20:32:13
@NagyTomi: én is nagyjából végigtanultam az egyetemet mégis ugyanolyan diplomám van mint azoknak akik még évet is ismételtek. soha senki nem kérdezte milyen jegyeim voltak az egyetemen, a lényeg, hogy adott pillanatban mit tudsz (hasznosítható tudásról beszélek)
NagyTomi 2011.12.17. 20:33:22
Csak halkan jegyzem meg 2011.12.17. 20:41:01
SusanneF 2011.12.17. 20:49:51
Fogadja részvétem...!
Nagyon nehéz lehet átvészelni ezt az időszakot,és később sem lesz könnyű visszagondolni,kideríteni,mi is történt...??
Valóban,sok kommentelőnek igaza van-a záróból ki kellene derülnie,mi okozta a történteket-de azért nehéz elképzelni,hogy a kezelőorvosa úgy engedte volna el anyukát,hogy ne magyarázza el,mi is lehetett a történések oka...
Őszintén remélem,hogy van szerető párja és családja,aki mellette áll..!
rikitiki 2011.12.17. 20:51:21
"a gyanúsakat elküldi sebészhez. a nem gyanúsak meg kontrollt igényelnek."
ebben egyetértünk.
Sebészhez, főleg ha alapból ki akar kapni mindent, nem biztos hogy a beteg elmegy. A bőrgyógyász, akihez inkább elmegy, pedig "ráijeszthet" a betegre, hogy menjen el a sebészhez, ha ok van rá.
Magyarországon a sebész az első vonal, Ausztráliában a digitális archívum, és időszakos összehasonlító szűrés.
Az összehasonlító vizsgálat a leghatékonyabb szűrés, amit az is mutat (sok más ok mellett), hogy Ausztráliában kétszer annyi a bőrrák előfordulás, mint nálunk. A halálozás pedig fele (tehát arányaiban a negyede!)
Ilyen lehetőség van Magyarországon is, néhány magánorvosnál.
A hatékony szűrés feltétele, hogy olcsó legyen, lehetőleg nem invazív, nem kényelmetlen, hogy a beteg igénybe is vegye. Hab a tortán, ha a szűrés, mint szekunder prevenció, a primerrel is összekapcsolódik (megelőzés). A szűrést végző orvos, adjon hatékony életvezetési tanácsokat is a témával kapcsolatban.
Na, mindez pont nem a sebész.
SusanneF 2011.12.17. 20:55:00
Őszintén remélem,hogy évek múlva gyarapodó bölcsességgel és szaktudással az egész embert látod majd,a pácienst,testestül-lelkestül,és 1x sem teszel felelőtlen kijelentést,vagy észrevételt.
Miklóst nem árt komolyan venni,ezt a többiek is tudják...!
NagyTomi 2011.12.17. 20:56:37
Valódi Színek 2011.12.17. 21:00:43
Őszinte részvétem a lánya elvesztése miatt.
Azt hiszem nem jól fogalmaztam, illetve nem voltam elég konkrét. Én a Szent István Kórház SZÜLÉSZETÉRŐL írtam amit írtam. Nyilván lehetne az osztály kevésbé zsúfolt, modernebb, de ez már finanszírozási kérdés.
Ismétlem, hogy rettenetesen sajnálom a lányát, nehéz továbblépni, de vigasztalja, hogy nem biztos, hogy egy másik kórházban jobb ellátást kapott volna. A súlyos égéssérült felnőtteket az Istvánba, gyerekeket a Bethesdába viszik. Talán a felszereltség miatt, vagy a szakemberek miatt, de a tényleges okát nem tudom.
Abban is egyetértek, hogy addig nem tudjuk átérezni a másik ember fájdalmát, amíg bele nem kerülünk. Én a magam részéről még belegondolni sem szeretnék abba, ami Önnel történt.
Bár ettől függetlenül nem ásnám el a Szent István Kórházat, mert biztosan van olyan beteg is, aki az életét köszönheti valamelyik ottani szakorvosnak.
SusanneF 2011.12.17. 21:03:04
Talán kint több alázat szükséges,erről majd nyilatkoznak a kint dolgozók,ha akarnak..
Mivel is védted az anyukát?
NagyTomi 2011.12.17. 21:06:43
Nem mindenki bulizza át az egyetemet, mint itt írták. Vagyis ezt nem.
Valódi Színek 2011.12.17. 21:08:25
"Bár Pesten úgy tudom csak az marad életben, akinek van fogadott orvosa.."
Ezzel én nem értek egyet. Amikor olyan kb. 14-15 lehettem, egyik este iszonyatos hasgörcsre lettem figyelmes egyik pillanatról a másikra. Idővel felszökött a lázam, hányni kezdtem, és végül összegörnyedtem a fájdalomtól. Ekkor szüleim azonnal kórházba vittek, és kiderült, hogy vakbélgyulladásom van. Azonnal megműtöttek. SOS mentünk, SOS műtöttek, NEM kaptak csak utólag pénzt, és minden rendben volt.
NagyTomi 2011.12.17. 21:10:16
NagyTomi 2011.12.17. 21:10:48
Valódi Színek 2011.12.17. 21:13:36
Valódi Színek 2011.12.17. 21:28:47
Igen! Én tisztelem az EÜ-i dolgozókat. Az más kérdés, hogy néha háborgok ezért, vagy azért, de alapvetően tisztelem őket, ahogy mindenkit, aki hasznos tagja valamilyen módon a társadalomnak.
Csodálat? Igen! Tulajdonképpen csodálom a türelmüket, a monotóniatűrésüket, a lélekjelenlétüket, a tudásukat. Itt is megemlítem, hogy előfordul, hogy mérgelődöm, jogosan, vagy nem jogosan, de alapvetően csodálom az EÜ-i dolgozókat.
Megbecsülés? Igen. Talán igen. Bár azon az állásponton vagyok, hogy nem csak a betegnek, hanem az államnak is meg kellene becsülnie a magyar orvosokat, ápolókat, nővéreket, mert a tudásuk, az elszántságuk, a kreativitásuk, az elhivatottságuk becsülendő.
Én nem csak a zsebembe nyúlva szoktam megbecsülni a kapott segítséget, hanem úgy a lelkem mélyén is. Szívből hálás vagyok azoknak a szakembereknek, akik nekem, vagy bármelyik családtagomnak a segítségére volt bármikor, bárhogyan, bármiben.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.12.17. 21:30:11
NagyTomi 2011.12.17. 21:30:47
SusanneF 2011.12.17. 21:44:22
Bizony,van,aki az utlsó évben is keményen megfeszülve küzd azért,hogy megfeleljen a kihívásoknak-nem csak az orvosin,a többin sem könnyű...
Persze,ott kiemelten nagy a tét-sokféle kórsággal sokféle beteg...és talán nincs még egy olyan terület,ahol sokszor feljelentéssel,perrel fenyegetik a diplomást...
Valódi Színek 2011.12.17. 21:50:10
Valódi Színek 2011.12.17. 21:57:09
Valódi Színek 2011.12.17. 22:01:23
Steph778 2011.12.17. 22:16:10
Több mint két éve, szintén 35 hetes terhesen, bekerültem a Jánosba. A háziorvosom sürgősséggel elküldött ultrahangra, mert a nyaki nyirokcsomóim nagyon megduzzadtak, és borzasztóan fájt a nyakam. Az ultrahangos doktornő (mellesleg a főorvos, de szerintem ott csak ő van egyedül) stílusa enyhén szólva is érdes volt, az a típus, aki mindenért morog, zsémbel, és meg sem mersz szólalni a jelenlétében. Sokáig vizsgálgatott, majd közölte, hogy a nyirokcsomó-gyulladás miatt trombotizálódott több ér is a nyakamban, amivel nem lehet viccelni. Én még az ágyon feküdtem, amikor ő már elkezdett telefonálgatni. Felhívta a háziorvosomat, a nőgyógyászomat, a János belgyógyászatát, majd 20 perc telefonálgatás után közölte, hogy mindent elintézett, megbeszélt az orvosaimmal, menjek a belgyógyászatra, majd ezt és ezt kell csinálnom.
Megdöbbentő volt, hogy kábé háromnegyed órát foglalkozott velem, olyan szinten, amilyen szinten egyáltalán nem lett volna kötelessége, úgy, hogy közben halmozódtak a rá váró betegek a folyosón (aki járt ott, az tudja...). A későbbi kontrollok során próbáltam megköszönni pénzzel, ajándékkal, csokival. Semmit nem fogadott el, elhajtott a francba, szokott "szívélyes" modorában. Szeretném neki ezúton megköszönni. Nem igaz, hogy a stílus maga az ember...
A történethez hozzátartozik, hogy két hetet voltam bent a kettes belen, és mind az orvosok, mind a nővérek megtettek mindent értem, az állapotomra való tekintettel. A beérkezésem után pár órával nőgyógyász is megvizsgált, naponta többször "rámnéztek", még arra is odafigyeltek, hogy a legkisebb (háromágyas) szobába tegyenek, ne nyolcágyasba, ahol ráadásul sokkal rosszabb állapotban lévő, haldokló betegek is voltak.
A posztolót nagyon sajnálom, fogalmam sincs, hogy lehet egy ilyen tragédiát feldolgozni, de az biztos, hogy a helyében én addig mennék, amíg valaki válaszokat nem ad nekem.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.17. 22:39:00
Viszont értékelni akkor lehetne a posztot, ha több konkrétum lenne benne. Anélkül csak a vagdalkozás megy, ki erre, ki arra, személyes szimpátiái alapján.
kutykuruty 2011.12.17. 22:43:29
Remélem vannak emberek akik mellette állnak ebben a ténylegesen tragikus időszakban. Orvos, védőnő, ha szükséges pszichológus, családtagok, barátok.
a fentiekre kimondhatatlanul nagy szükség van. Legyen kire emlékezni, legyen hol meglátogatni. Ha lesz testvér - neki is tudni akell, hogy volt egy nagytesója és ő is a család része.Most már mindörökké.
Hogy az anyukának van-e most lelki ereje ügyvédekhez, bíróságokhoz? nem tudom.
Pocaklakó: nem mindegy, hogy ő hogy hívta, hívja a saját kisgyerekét? Számtít ez bármit is a történetben?
Zárójelentés valóságtartalma: kisfiam születésekor -fogadott orvosnál - férjem elmondása szerint születés után annyira elkezdtem vérezni, hogy állítólag még valamilyen altatót-érzéstelenítőt is kaptam, mert kikellett belül tisztogatni. Én ebből semmire nem emlékeztem, pontosan a szerek hatására. Ha a férjem ezt nem mondja el, mert a doki vele azért mindent közölt, akkor a mai napig nem tudok róla. Ugyanis a zárójelentésen nyoma sem volt semminek,szép, eseménytelen szülés volt.
Pedig már az indulás sem volt nevezhető normál lelfolyásúnak.
Nem is én vagy az én történetem a lényeg, hanem az, hogy a zárójelentések nem minden esetben a valóságot, a teljes valóságot tartalmazzák.
Ilyen esetben azt hiszem lehetőség van kikérni egyéb orvosi dokumentációkat is. Műtéti jegyzőkönyv, betegellátási napló, vizsgálatokról másolatok meg nem tudom még mi készül. Önmagában a zárójelentés nem ad választ nagyon sok kérdésre.
Kedves posztíró, ha van lelki erőd ezzel foglalkozni, akkor érdemes, hsizen sok kínzó kérdésre választ kaphatsz.
Ha nincs, akkor próbáld meg ügyvéd segítségével végig vinni. Ahol talán nem is a kártérítés a lényeg, hanem az eset pontos megismerése.
Vannak ügyvédek úgy tudom, akik jelképes összegért vállalnak el bizonyos eseteket. Talán érdemes utánanézni.
Minél előbbi felépülést, ne a haragot ápold a lelkedben, met az nem segít semmiben.
Ölellek!:-)
Rézfaszú 2011.12.17. 23:43:12
Párom egyik szülője egy vidéki megyei kórházban jogász, ahol a menedzsmentnek nagyon kemény a hozzáállása az ilyen esetekhez. Nem a beteg mellett állnak ki keményen, mondanom sem kell, hanem a szerecsenmosdatásban erősek. A betegnek nem lehet igaza.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.17. 23:48:58
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.18. 00:04:39
Rézfaszú 2011.12.18. 00:08:01
Rendkívüli a bizonyítási nehézség, szakértők össze-vissza beszélnek, hatalmas teher a jogi eljárás egy civilnek.
És azon is meglepődnél, ha tudnád, hogy fejlettebb országokban mennyi pert nyernek meg a betegek. Sőt ott megegyeznek velük peren kívül! Ott érték az ember élete, egészsége, ha sértik, akkor jár a kompenzáció.
Magyarországon még hozzájön az a szemlélet is, hogy a magzat nem ember... sok anya lenyeli az elvesztését. Még ha nem is kellett volna így történnie.
Alf (törölt) 2011.12.18. 00:35:47
Mercel 2011.12.18. 00:45:37
Biztosan ne adjak egy nagy lavórt a szavaid nyomán keletkező nyáltenger felfogására?
Már megbocsáss, de ez visszataszító megnyilvánulás volt.
Nyilván nem érted miről beszéltem.
Én meg nem fárasztalak azzal, hogy fussak még egy kört.
Felesleges lenne.
Bye
"Frigyes"
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.18. 00:54:01
neked nem szar igy olvasni
"meghalt a pocaklakom"?
mer' kb errol van szo
karcsibácsi 2011.12.18. 06:52:34
Egy kis vérzés hozzátartozik az eseménytelen szüléshez.
Ha ennél jelentősebb volt, akkor azt, és a kapott transzfuziót tartalmazza a zárójelentésed!
Brekeke.
Környezettudatos 2011.12.18. 07:37:34
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 08:03:24
Sajnállak, ha az összes ide író trollt orvosnak nézed.
Ugyanakkor én azon csodálkozom, hogy kategórikus kívánságod van valamiről amit nem ismersz.
Nem mondanád, ha tudnád mennyire nincs már szakorvos és mennyire nem lesz.
Tudod miről beszélsz?
A nyígek nagy része arról szól, hogy várni kellett és tudatlanságában életveszélyben érezte magát (ugye írt ide, nincs baja).
Olyasmit követel ami már régen nincs.
Ők, akik krónikus betegek, súlyosak, vagy kevésbé azok, hiába írnak, magyaráznak, köztük van nagyon türelmes orvos is, hiába mondják, hogy nem ez az általános.
Tök fölösleges, hiszen te is akarsz valamit, nem belátva a valós jövőt, nem ismerve a rögvalóságot.
Környezettudatos 2011.12.18. 08:18:14
Igen, határozott elképzelésem van sok dologról...és igen, tudom, mert tapasztalat, hogy nekem nem kell a mandula kivételének részleteivel tisztában lennem ahhoz, hogy úgy alakítsak át működését tekintve egy intézményt, hogy a beteg - AKIBŐL ÉL az intézmény - pozitív változást érzékeljen és ki is legyen szolgálva. A részletek a szakorvosra tartozó dolgok és ő azzal foglalkozzon, ne pedig a betegek menedzselésével. Értem én, hogy akkor a pénzcsap elérhetetlen lesz...hogyne érteném.
Tudom miről beszélek. Értem, hogy szerinted a pénz az oka az elvándorlásnak, annak, hogy kiürül a szakma. Nem, nem az az oka, ugyanis nem az történt, hogy egyszer csak nem lett pénz. Az ok mindig legelől van, a többi már mind okozat is egyben. Az ok pedig az, ahogy a beteget kezelik....mint embert és nem mint beteget. Ahogy hozzáállnak. Az az ok. Ezért nem is érezte egy kormány sem eddig, hogy kényszer lenne a szavazók részéről az eü pénzelése...sőt! Tessenek a tükör elé állni, köpni egy nagyot és ezzel megelégedni.
Ismerem a rögvalóságot. ne hidd, hogy te vagy itt az, aki mindent jól lát illetve egyáltalán lát. Még a végén te is elhiszed ezt magadról....mondjuk már most is sokszor túl nagy lovon ülsz...ha érted, hogy mire célzok. Huppanj le, néha nem árt.
Valódi Színek 2011.12.18. 08:30:12
Ezt próbáltam leírni, de asszem nem sikerült megértened.
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 08:36:51
Régen mondtam már, hogy meggyőződéssel nem lehet vitatkozni.
Most mondom.
Zavaros amit írsz nagyon, a tényeket figyelmen kívül hagyod és velem foglalkozol.
Mondjuk hízelgő, már régen volt, hogy csak úgy... foglalkoztak velem. ;)
Szassz!
kismorgó 2011.12.18. 09:00:48
Idet 2011.12.18. 09:07:35
Környezettudatos 2011.12.18. 09:19:38
Csak halkan jegyzem meg 2011.12.18. 09:19:50
Idet 2011.12.18. 09:37:30
Nehéz emberi helyzetek, bizalom, és még ezer más a lényege a dolognak, nem az a rohadt pénz, meg a kivagyi magatartás. Meg az, hogy én jobban tudom, mert az interneten olvastam, és x ismerősöm is mondta. Mert az a nyolc-tíz év tanulás, az csak kamu, ha nekiugranék, én is tudnám, már holnap...
Egyébként, nem vagyok orvos. Jó és rossz kórházi tapasztalataim nekem is vannak.
Moan 2011.12.18. 09:41:57
De, amikor ilyet posztot olvasok összeszorul a gyomrom, és mikor a gyűlölködő és a posztolót kicsúfoló kommentelők "mindenkinéle mindent jobban tudnak" nas attól meg az öklöm szorul össze. :)
Na ezt váltja ki belőlem ez és ha dokihoz kell mennem legközelebb, máris támadóállásban lépek be hozzá...
Szóval ügyes... Belőlem ezt sikerült kihoznotok... Van akiből csupa pozitívat hoz ki az ilyesmi? :)
Mert ha nem, akkor nem igazán értem mire jó lehazugozni, kifigurázni, stb. valakinek a fájdalmát.
Adjatok tanácsokat, meg segítsetek pár jó szóval. Semmibe nem kerül. Aztán egyetek egy szendvicset a gyerekkel a konyhában. :) Én ezt utóbbit most teszem mindjárt.. Ha a gyerek végignézi a reggeli Hero Facory-t :)
Moan 2011.12.18. 09:43:23
Esküszöm a gyógyító Apollóra, Aszklepioszra és Hügieiára és Panakeiára és valamennyi istenre és istennőre, akiket ezennel tanúkul hívok, hogy minden erőmmel és tehetségemmel megtartom következő kötelességeimet: tanáromat, akitől e tudományt tanultam , úgy fogom tisztelni, mint szüleimet, vagyonomat megosztom vele, s ha rászorul, tartozásomat leróvom; utódait testvéremnek tekintem, oktatom őket ebben a tudományban, ha erre szentelik magukat, mégpedig díjtalanul; továbbá az orvosi tudományt áthagyományozom fiaimra és mesterem fiaira és azokra, akik az orvosi esküt leteszik, másokra azonban nem. Tehetségemhez és tudásomhoz mérten fogom megszabni a betegek életmódját az ő javukra, és mindent elhárítok, ami ártana nekik. Senkinek sem adok halálos mérget, akkor sem, ha kérik, és erre vonatkozólag még tanácsot sem adok. Hasonlóképpen nem segítek hozzá egyetlen asszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, hanem átengedem ezt azoknak, akiknek ez a mesterségük. Minden házba a beteg javára lépek be, s őrizkedni fogok minden szándékos károkozástól, különösen férfiak és nők szerelmi élvezetre használatától, akár szabadok, akár rabszolgák. Amit kezelés közben látok vagy hallok – akár kezelésen kívül is a társadalmi érintkezésben – nem fogom kifecsegni, hanem titokként megőrzöm. Ha ezt az esküt megtartom és nem szegem meg , örvendhessek életem fogytáig tudományomnak, s az életnek, de ha esküszegő leszek, történjék ennek ellenkezője.
No comment.
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 09:55:53
Egymást hergelitek.
Itt egyetlen orvos sem kérdőjelezte meg a posztolót.
Aki orvos, azt írta kevés az információ és sajnálja.
Mit tegyen még?
Todor Piroska 2011.12.18. 10:01:59
A hippokratészi esküre hivatkozni sok szempontból is butaság:
1. sem a közértben nem lehet vele fizetni, sem a közüzemi számlák ellenértékeként nem fogadják el.
2. Az eredeti eskü értelmében sem terhességmegszakítást, sem húgyúti - hólyag, vese - műtétet nem végezhetnek az orvosok.
Tényleg ezt akarjátok?
"nem segítek hozzá egyetlen asszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, "
Times New Roman 2011.12.18. 10:36:49
Környezettudatos 2011.12.18. 10:46:44
Nincs igazán miről beszélni ott, ahol az orvosi kamara elnőke felháborodik és diszkriminációról beszél akkor, amikor a zöld kereszttel előhozakodnak, azaz magukat meg akarják jelölni azok, akiknek van hivatástudata és nem az egészségével/életével zsarolják ki az ellátásra/kiszolgálásra szorulókat. Basszus! Igen! Diszkriminálni is kell az olyat, aki addig nem lát el, amíg nem tolod a zsebét tele pénzzel! Hány orvos háborodna fel, ha a benzinkutas a benzin ára mellé kérne még 2000 huf parát?! Hány orvos háborodna fel, ha a banki pénztáros nem adná ki a pénzét csk ha dugott titokban egy 10000-est a zsebébe?! Ugye mind? Nos, mi már kifizettünk valamit, amit az orvos titokban még egyszer kifizet....és emellett még néha tojik is a fejünkre vagy hanyagul lát el.
Környezettudatos 2011.12.18. 10:48:28
Környezettudatos 2011.12.18. 11:03:41
Környezettudatos 2011.12.18. 11:05:01
Idet 2011.12.18. 11:06:38
Times New Roman 2011.12.18. 11:10:52
Környezettudatos 2011.12.18. 11:30:31
Környezettudatos 2011.12.18. 11:31:45
Környezettudatos 2011.12.18. 12:11:50
Ez is annyira magyar. Sír, hogy alacsony a kezdő fizu, ezért elmegy. A képzéskor nem akar elmenni és nem sír, hogy itt ingyen van. Fura ez....az orvos egy okos állatfajta mégsem érti, hogy a mérleg két serpenyős.
maim 2011.12.18. 12:18:05
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 12:29:00
Nézd te hülye vagy.
Fogalmad nincs a képzés költségeiről, arról, ha kimegy azonnal és megerőltetés nélkül képes visszafizetni azt.
Attól nem lesz gerontológus aki az Alzheimer kórodat kezelni fogja.
Nem lesz több a nyugdíjad és nem fogsz az orrodon túl látni.
Amíg itthon - mellesleg a világ legnagyobb részén - szolidaritás alapú az orvosi ellátás addig megteheted, hogy fizetsz külön egy biztosítónak, hogy ne kelljen várjál, kivételes hotelszolgáltatást kapjál.
Ha van rá pénzed tedd azt.
Ha nincs, akkor ismerd meg a jelenlegi rendszer határait, korlátait, színvonalát.
Ne akarjál egy elmaradott, szegény ország jó orvosaiból kódist csinálni, rabszolgát, mert csak....
Mert tudatlan vagy és ráadásul hülye.
karcsibácsi 2011.12.18. 13:14:09
Kiállítottad magadról a szegénységi bizonyítványt.
Vannak emberek (?), akik, ha kifogytak az értelmes érvekből és/vagy maguknál sokkal különb, okosabb emberrel akadnak össze, a durva személyeskedéshez, sértegetéshez folyamodnak.
Ezentúl nincs helyed a civilizált emberek társaságában. Ne zavarjuk egymás köreit!
Reggie 2011.12.18. 13:22:40
Valódi Színek 2011.12.18. 13:23:57
Valódi Színek 2011.12.18. 13:34:54
A példa nem jó. Szerintem.
1. a pénztárosnak van egy munkaideje 8-16 között, amiért fizetést kap. Ő 16-kor hazamegy, és leghamarabb másnap reggel 8-kor kinyit. Ehhez hozzátartozik, hogy a bankok hétvégén zárva tartanak. Ezzel szemben az orvos 0-24 órás szolgálatban van, az részletkérdés, hogy ebből mennyit dolgozik ténylegesen, de készenlétben van, 0-24, és nincs hétvége.
2. Ha a bankban a pénztárostól azt kéred, hogy vasárnap este 9-kor nyisson ki, és adjon neked pénzt, mert arra neked S.O.S. szükséged van, kerek perec nemet mond. Még akkor is, ha pénzt ajánlasz. Nem?
Nem vagyok orvos, csak ezek a tények.
karcsibácsi 2011.12.18. 13:42:09
Vagy kevésbé szofisztikus példát hozva, ha valakinek adok egy pofont, az nyugodtan adja vissza, de ne rántson pisztolyt.
@Környezettudatos anyukájáról senki nem mondott semmi rosszat. Én sem teszem. Ő nem tehet róla, hogy a fia ilyen...
2011.12.18. 13:57:38
@todorpiroska újra: Hiányoltalak!
@csak néha benézek ha marhaságot látok: @rikitiki: Mi is végzünk itt bőrrákszűrést, és a szoftveres-fényképezős módszer dermatoszkópos vizsgálattal kockázatbecslésre jó, egy szint után úgyis preventív excízió jön, a közvetlen sebszélegyesítéssel nem megoldható eseteknél ráadásul igazából nem is dermatológiai kompetencia a dolog. Magyarországon pedig nagyjából bárkinek leveszik az anyajegyét 20 perc alatt, szóval emiatt nem hal meg senki, @fagzal: sem.
Hát nem tudom, @NagyTomi:, szerintem nem kéne személyekre lebontani, hogy kiért éri meg Magyarországon maradni és kiért nem, mert ez ugyanolyan inkorrekt, mint amikor a kedves beteg jön, és úgy gondolja, hogy Ő fizeti az orvosokat. :)
@stukov1: Ez nekem egy kicsit azért aggályos, mert a HELLP látszik a legalapvetőbb laborpanelen is, vagy egyből látszik a mikroszkópba kukkantva, bár ma már azért enyhe túlzás lenne azt mondani, hogy minden mikroszkóp mögött a szakma csúcsa áll, ui. egyszerűen nincs labororvos/hematológus, de azért a microangiopáthiás hemolysist egy jó asszisztens is felismeri. Szóval én inkább másra gyanakodnék.
De nem tudunk igazából semmit az esetről, szóval nyugodtan lehet lövöldözni az ötletekkel...
qbr 2011.12.18. 14:16:58
Az 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről:
"A beteg kötelezettségei
26. § (1) A beteg az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani az erre vonatkozó jogszabályokat és az egészségügyi szolgáltató működési rendjét.
(2) A beteg - amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi - köteles az ellátásában közreműködő egészségügyi dolgozókkal képességei és ismeretei szerint az alábbiak szerint együttműködni:
a) tájékoztatni őket mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,
b) tájékoztatni őket - saját betegségével összefüggésben - mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról,
c) az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendeletében foglalt fertőző betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta, illetve akiket megfertőzhetett,
d) tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,
e) a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
f) a gyógyintézet házirendjét betartani,
g) a jogszabály által előírt térítési díjat megfizetni,
h) jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
(3) A beteg köteles a jogszabály által előírt vagy a jogszabály alapján a szolgáltató által megállapított térítési díjat megfizetni.
27. § (1) A beteg és hozzátartozói jogaik gyakorlása során kötelesek tiszteletben tartani más betegek jogait.
(2) A beteg és hozzátartozói jogainak gyakorlása nem sértheti az egészségügyi dolgozóknak törvényben foglalt jogait.
(3) A betegjogok gyakorlásának módját - e törvény keretei között - a szolgáltató működési rendje (gyógyintézet házirendje) szabályozza."
Vajon hány ezren szegik ezt meg nap mint nap, különösen a 26. § (2) e) és f) pontjait, vagy a 27. § (1) és (2) pontját.
Droidfigyelő (törölt) 2011.12.18. 14:30:34
"hat ilyen kismamatornan a klubban, az OK, mar akinek, de legyen.
ilyen ugyben nalam nem OK
lehet ez a velemenyem?
de mondom, mellekszal, csak meg mertem jegyezni
a fo baj nem ez
a fo baj, hogy az nem letezik, hogy nem tudhatja meg, mi es miert tortent, vagy legalabb azt, hogy senki nem tudja"
Tőlem aztán simán lehet bármilyen véleményed, mert nem én akarom megmondani, hogy mi tetsszen neked, vagy mi nem, de hogy egy ilyen kontextusban hogyan kerül elő a nyelvi ízlés kérdése, ezt elég súlyos tünetnek tekintem. A többivel egyetértek.
DFK 2011.12.18. 14:34:55
Sajnos az orvosi társadalom 80%-a pénzéhes kontár. Elhiszem, hogy alacsony a fizetésük, másoké is az. Olyan összegeket kérnek a betegtől, hogy az embernek az álla leesik a csodálkozástól. S ha nem fizetsz, akkor a kontroll vizsgálaton jelzik, hogy még nincs lerendezve a műtét ára...
És akkor a fogorvosokról nem is beszéltünk, akik privát rendelésen is ott csapják be a beteget, ahol csak lehet.
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 14:42:21
Veled ez megtörtén, vagy a szomszéd néni mesélte?
Annyi horrorról beszéltek, de soha senki nem tesz ellene.
Miért?
Droidfigyelő (törölt) 2011.12.18. 14:44:32
Szerintem egy ilyen történetnél nincs helye a nyelvi ízlés kérdésének, márpedig a pocaklakó-ügy nem más, mint egyéni nyelvi ízlés, szubjektív benyomás kérdése. (Ezt Nádasdy nagyszerűen írja le sok írásában). Egy anya elvesztette a babáját - ez a kontextus.
A címet nem a posztolók adják, hanem a blogszerkesztők. Ráadásul a címlapon a blog promó boxában az Indexes ügyeletes hírszerk írja a címeket. Ha ez hangulatkeltés, a szerkesztőknél keletkezett.
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 14:45:02
"És akkor a fogorvosokról nem is beszéltünk, akik privát rendelésen is ott csapják be a beteget, ahol csak lehet."
Ez azért is furcsa, mert tele az internet fogorvossal, 5 éves garanciákkal.
Igazán nem értem.
Lépjetek be egészségpénztárba, fizessétek a havi annyit amennyit el tudtok rakni, aztán a fogorvosi számlát nem kell kölcsön kérni, kapsz számlát és érvényesíted, vagy a szavatosságot, vagy a garanciát.
Egyébként is kérjetek számlát, Fog adni.
Nem kell félni.
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18. 14:54:43
Az a jó benned, hogy laikusként is elsőre vágod a diagnózist... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18. 14:55:27
Csak a kérdésedre válaszoltam... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18. 14:59:18
Ugye jól értem, hogy ez azt jelenti, hogy az orvoshoz kerülő betegek 80%-a szegény lesz, valamint megnyomorodik és/vagy meghal az ellátás során?... Van még Magyarországon élő ember?... :)
Reggie 2011.12.18. 15:12:59
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 15:21:15
Akkor olvasd végig.
Úri módon figyelmeztettem, nem egyszer, hogy nem őriztünk együtt libát, ne udvaroljon, érveljen, ne velem foglalkozzon.
Van egy határ.
Ezen a blogon ezt nem lépjük át.
Többszörös nick, eddig sikerült önmagának megálljt parancsolni.
2011.12.18. 15:29:09
@Dr.laikus PhD: Esküszöm az első tippem lett volna a stílusa alapján. Jó kis csajszi lehet a valóságban :)
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 15:29:11
A húga a fiam angoltanára volt.
hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1dasdy_%C3%81d%C3%A1m
Kis huncfut, mint aki nem tudja kiről van szó. ;)
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 15:38:52
Legyen jó kedved!
Nádasdy Ádám
Szerelmes vers a XXII. századból
Te hologramnál fényesebb humán,
én tefeléd gravitálok csupán!
Jól átprogramoznám a chipedet,
ha űrsiklózni mehetnék veled.
Igérd meg: nem mész vissza már a Földre,
velem maradsz a Neptunon örökre,
csak rám tekint szkafander-ablakod,
s a PIN-kódodat másnak nem adod.
Énbennem úgy kering a szerelem,
hogy hardverré válik a szoftverem!
rikitiki 2011.12.18. 15:50:10
Tankönyvi példa Ausztrália - az UV miatt 2x annyi van, de társul hozzá szűrés.
A sebész kimetszi 20 perc alatt, de vajon végignézi a másik 22 anyajegyet is, és mindezt évente, összehasonlítva a tavalyi képpel? Mert szerintem nem.
A megelőzés és a korai szűrés a legfontosabb -ahhoz viszont szűrővizsgálat kell, nem sebész.
Reggie 2011.12.18. 15:54:21
Szerintem eloszot probalj meg elvonatkoztatni a sajat szemelyedtol es olvasd el azt amit irsz ugy, mintha neked cimeztek volna es meg fogsz lepodni, erzekenyen fog erinteni.
Ami most megy kettos merce erosen...
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 16:04:45
Nekem válaszolt.
Én nem neki linkeltem, bár előtte hozzám beszélt.
A hülyére sem vagyok büszke, nem is jellemző rám.
Ha ennyit ír vissza és még valami okosságot is mellékel, akkor megvívtuk és vége, beszélhetünk arról amiről vajmi keveset tud, de agresszívan és zavarosan löki.
Egyszóval mindennek van határa.
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 16:18:53
Reggie erre érti, hogy jogos a hülyére ennyire durva viszont válasz.
Szerintem meg nem.
Itt tombolt legalább 5 néven, majd még aznap regelt a legutolsón.
Eddig tartott az én türelmem, mondom nem vagyok rá büszke.
Mások felé is más blogokon is végletes pali. Először ő a goromba.
Ugyandehogy (törölt) 2011.12.18. 16:37:29
akkor nyugodtan hívhatom kis élősködőnek, ahogy drhouse?
Ugyandehogy (törölt) 2011.12.18. 16:39:26
nekem túl modern a nyelvi álláspontja.
Valódi Színek 2011.12.18. 16:44:54
"a fogorvosokról nem is beszéltünk, akik privát rendelésen is ott csapják be a beteget, ahol csak lehet."
Hogyan? Ha megcsinálta a fogadat, akkor azt tette, amit kellett, nem? Hogyan méred fel, hogy becsapott? Nyilván lehet más a technikai felszereltség 1-1 rendelőben, vagy vizuálisan szépen, vagy kevésbé szépen tömni, húzni, de a lényeg, hogy nem fáj a fog. Nem? Emellett hogyan csap be, ha minden ár ki van írva a váróban lévő táblán? Vagyis ki kell(ene) hogy legyen írva. Ez minden szakterületre igaz, nem csak a fogorvosi rendelőkre.
Amúgy meg a TB-s orvos is becsap, vagyis lehetetlen helyzetbe hoz. Egy kolléganőm mesélte, hogy elment TB-re a fogorvoshoz. (Egyedül neveli a gyerekeit, és tényleg nincs pénze magánba menni!)Szóval félt nagyon, mert a híd alatti foga fájt. Tudta, hogy ha le kell venni a hidat, az nagyon sokba fog kerülni. Kérte is, hogy ha lehet kerüljék el a híd levételét. A fogorvos nézte-nézte, és végül muszáj volt levenni a hidat. Na és itt jön a lehetetlen helyzet!!
Azt hiszi az ember, hogy ha fizet TB-t, akkor a járóbeteg gondozóban történt ellátások ingyenesek. Ő is ezt hitte, így nyugodtan ment. Még szerencse, hogy volt nála egy 10.000-es, mert a kislánya ebédjét akarta fogorvos után befizetni a suliban. Hát ebédfizetésre nem került sor, ugyanis a fogorvos közölte, hogy a hidat le kell venni, de a TB csak a híd egyik oldalának levételét fizeti. Miiiiiii? És ha csórinál nincs pénz, akkor úgy marad,fájós foggal, vagy leveszi a hidat félig, és az ott fog lógni a szájában, amíg nem gyűjti össze a másik oldal levételének árát? Vagy hogy van ez? Én mindenesetre azt hittem dobok egy hátast, mikor mesélte. Ja, és ez ugye az "ingyenes" egészségügy.
Akkor már inkább magánban fizetek, hiszen az "ingyenes" is fizetős. Nem?
Dr.laikus PhD 2011.12.18. 16:54:55
Komolyan mondod?
Nem tudod mi jár tb ellátásra, de határozottan leírod, hogy becsapnak. :(((
Valódi Színek 2011.12.18. 17:02:44
Bevallom, hogy ebben a témában, meg még nagyon sokban teljesen tudatlanság.
De köszi, hogy belinkelted, mindjárt elolvasom.
Times New Roman 2011.12.18. 17:26:06
2011.12.18. 18:16:23
Oszteopata 2011.12.18. 19:13:16
Az ott dolgozók különböző túlélési technikákat választanak. Van aki kilép a rendszerből, van aki kihasználja a hiánygazdálkodás adta kedvező helyzetet, van aki kénytelen növekvő terhelés és csökkenő megbecsülés mellett rabszolgamunkát végezni. De mint tudjuk a rabszolga munkája szükségszerűen felületes és hanyag.
( ezért szűntek meg a rabszolgatartó társadalmak). Mit tehet az akit a sorsa arra rendelt, hogy betegként vegye igénybe az ellátást?
1. Vegyen vissza az elvárásáiból, akkor kevésbé lesz csalódott. 2. amennyiben teheti forduljon a fizetős( magán) egészségügyhöz. 3. mindenképpen legyen körültekintő, kérdezzen, érdeklődjön, tájékozódjon. 4. ha mégis ráfázik írjon dühös hozzászólást a praxisblogba, legalább csökkenti a pszihés feszültségét.
Mercel 2011.12.18. 19:34:13
Az eddig hozzászólásaid alapján mondjuk úgy, hogy némi tiszteletet érzek ezért (sem) szeretnék mindenáron vitázni veled.
Viszont szeretnélek emlékeztetni rá, hogy nem csak erre a konkrét esetre gondoltam.
Nem gondolom, hogy semmi igazság ne lenne a leírt szavaimban.
Pedig megkockáztatom, hogy észérvekkel meggyőzhető vagyok.
"Frigyes"
Mercel 2011.12.18. 19:47:38
"Természetesen nem vitatom, hogy vannak csodálatosan tehetséges, jó szakemberek, akik régóta erejükön felül dolgoznak, de messze nem ők vannak többségben.
De jellemzően nem is az ő közreműködésük által keletkezik egy-egy beküldött poszt.."
Úgy néz ki, kettőnk közül valaki nem képes differenciálni.
Fenntartom, hogy normál körülmények között is visszataszítóan benyalósnak tartanám a hozzászólásod.
Éppen ezért ha lehet visszautasítanám, hogy egy ilyen ember sajnálatát fejezze ki irántam, vonatkozzon az bármire is.
Remélem elég cizelláltan ámde érthetően fogalmaztam.
"Frigyes"
irutavé 2011.12.18. 20:48:59
A Tyne folyó déli partja 2011.12.18. 21:12:22
Valódi Színek 2011.12.18. 21:16:45
De jellemzően nem is az ő közreműködésük által keletkezik egy-egy beküldött poszt.."- szövegrészt nem én írtam, legyen ahogy Te akarod, akkor nem sajnállak. :-D
A Tyne folyó déli partja 2011.12.18. 21:16:45
és súgok még valamit: innen, Angliából is mennek elfele az orvosok. leginkább Németországban. és jönnek máshonnan, szegényebb vidékekről. nem egyedülálló magyar jelenség.
Valódi Színek 2011.12.18. 21:26:25
Mercel 2011.12.18. 22:49:54
Nagyon nagyon nagyon lassan írok mert úgy látom komoly gondolkodásbeli és szövegértelmezési nehézségeid vannak..
Egy előző hozzászólásom végéből idéztem neked.
A jelek szerint úgy okoskodtál, hogy fogalmad nem volt az előzményekről.
Nem hülyézlek le, de..
"Frigyes"
karcsibácsi 2011.12.19. 07:52:51
Valódi Színek 2011.12.19. 08:33:10
Valódi Színek 2011.12.19. 08:39:09
Erre írtam én, hogy ez a véleményem, és nem nyáladzásnak szántam, hanem tényként írtam le, hogy így gondolom. Ebből bontakozott ki, hogy végül most burkoltan bár, de lehülyézett.
Nem baj, nem vagyunk egyformák, van aki így, van aki úgy érez az EÜ-sök iránt. Ismétlem, NEM VAGYOK EÜ-s!
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.12.19. 10:54:23
óriási tévedésekben élsz. magyarországon sokkal nagyobb a perek száma, sokkal nagyobb százalékban jutnak közös megegyezésre a kórházak a betegekkel, mert nagyon rosszul van szabályozva a beteg feladata saját egészsége megtartása érdekében, így aztán magyarországon jellemzően megnyerhető egy per mert a betegnek semmilyen kötelessége nincs, és minden a kórházra és az orvosra fogható, és ettől nagyon félnek a kórházak és inkább egyezkednek, olyankor is amikor azt tanácsoltuk a kórháznak, hogy ne vicceljenek ez simán nyerhető, akkor is inkább egyezkedtek.
ahol jelenleg dolgozom van egy komoly egészségügyi törvény ahol ki van jelentve (és precedensperekkel alátámasztva), hogy a beteg felelős saját egészségéért, és az orvos elég ha szóban tanuk előtt említett egy komplikációt, már elég, a saját felelősségre visszautasítás, kórház elhagyása egy mondat: saját felelősségemre, orvosi ajánlás ellenére nem kérem a kezelést és ez volt nem kell írni, mondani, ha aláírta feltételezhető, hogy megértette és soha senki nem fog egy pert nyerni ilyen papír ellen. az a fogalom, hogy nem értettem meg tisztán mit mondanak nem létezik, volt rá precedens, a hivatalos válasz az volt, hogy ha nem értette miért írta alá? és kész. el vannak szállva a magyar betegek annyi joguk van az itteni világhoz képest
irutavé 2011.12.19. 14:23:38
2011.12.19. 20:39:20
Mondjuk szerintem ennek annyi az oka, hogy Magyarországon a felelősségek alóli látszólagos felmentésért cserébe látszólagos jogokat kaptak az emberek a III. Köztársaságban. Röviden mondva mindenki maradhat hülye, csak menjen el szavazni, és legitimálja a fennálló rendszert.
Így előbb bünteti meg egy saját intézményét az állam (aminek hiányát persze végső soron ugyanúgy a beteg fizeti), mintsem érdemben foglalkozzon bármilyen reformmal. Kb. ennyire a szakma érdeke a fennálló helyzet, de hát hiába, mindig jön egy ember, aki leírja, hogy milyen szakmai és jogi körülmények között dolgozunk :D
lpt1 2011.12.19. 21:13:31
www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/12/19/evacuation-plan-for-brits-in-spain-amid-warning-euro-collapse-could-leave-them-stranded-115875-23645721/
2011.12.20. 09:12:32
zsikuci81 2011.12.22. 13:30:17
Fogadja oszinte egyutterzesemet es reszvetemet! A poszt szakmai informatiot nem tartalmaz, ha Onnel sem osztottak meg, valojaban mi tortent, akkor valoszinuleg azert. Ha jelezte, hogy csokkennek a magzatmozgasok, akkor mulasztas tortent, valoban meg kellett volna Ont szulesznek mutatni.
A tortenteken sajnos nem tud valtoztatni, remelem, hogy maradando karosodasa nincs. Ha megteheti, forduljon pszchologushoz, hogy segitsen feldolgozni a tortenteket. Ha ezt nem engedheti meg maganak, probaljon csaladban vagy baratoktol kerni segitseget! Esetleg ismer valakit, akivel hasonlo tortent?
Lehet, hogy addig nem tud belenyugodni, mig maradektalanul ki nem derul az igazsag. Onnek joga van megismerni a betegdokumentatiot, probaljon jogi segitseget kerni!
Vegezetul: ha mar jobban erzi magat es mindent sikerul tisztazni, vallaljon ujabb babat! Talan kesobb nem fog ugy fajni a Pocaklako elvesztese, ha ket egeszseges gyerek maszatol ossze mindent lekvarral! :)
Jobbulast, ne adja fel!