Ki akarta erőszakolni a hálapénzt


Tisztelt Praxis blog, tisztelt olvasók!
Miért van az úgy, hogy ha az ember valamilyen oknál fogva nem a saját orvosához megy el éppen, akkor máris kellemetlen dolgokkal kénytelen szembesülni, Az én esetemben semmi különös oka nem volt, hogy nem a háziorvosomnál jártam, ugyanis ő szabadságon volt, én viszont rendesen lerobbantam. Mindenem fájt, jó magas volt a lázam napokon keresztül, így nem próbálkoztam tovább az öngyógyítással, felkerestem az orvosi rendelőt. Bár a férjem azt javasolta, inkább hívjuk ki az ügyeletet, de úgy voltam vele, hogy még el tudok valahogy vánszorogni odáig, akkor meg feleslegesen rabolnám az ügyelet idejét.
Szerintem nincs olyan, aki szeret az orvosi rendelőben várakozni, én sem tartozom ezek közé az emberek közé. Rendelési idő előtt érkeztem és így sikerült közel 3 órán át ott várakoznom. A sorszám rendszer nem működik valami fényesen, ugyanis teljesen random módon mentek be a betegek. Nem vagyok balhézós típus, inkább csendben maradtam és vártam a soromra. Végre valahára sikerült bejutnom.
Amikor bementem, egy ismeretlen doktor ült a székben, ki sem írták kint, hogy helyettesítik a háziorvosomat, kissé meglepődtem, de nem jöttem zavarba. Udvarias köszönés után bemutatkoztam és arra vártam, hogy a doktor úr szintén így tesz majd, de nem. Csak bólintott és mondta, hogy soroljam a panaszaimat. Elmondtam mindent és vártam, hogy megvizsgáljon. Érdekes módon ez nem történt meg, máris a recept írásába fogott. Ezt így nem igazán tudtam mire vélni. Elmondta, hogy naponta háromszor egyet kell belőle bevenni és ha nem javul az állapotom, akkor jöjjek vissza egy héttel később.
Bevallom, eléggé zavarban voltam a szokatlan módon zajló vizsgálat miatt, ezért megkérdeztem, hogy nem akar-e kissé tüzetesebben megvizsgálni, legalább a tüdőmet mondjuk meghallgatni, esetleg belenézni a számba, de azt mondta nincs rá szükség. Hát mondom rendben, most kezdjek neki vitatkozni? Nem tettem. Fogtam a receptemet, és el akartam köszönni, de a doktor úr még várt valamire. Lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de mégis így történt, a doktor úr nyomatékosan kijelentette, hogy ha szeretném kifejezni a hálámat, akkor azt nyugodtan tegyem meg. Szinte ki akarta erőszakolni, hogy adjak parát. Na ettől még jobban zavarba jöttem. Majdhogynem dadogva mondtam, hogy sajnálom, kb. a gyógyszeremre épp hogy elég a nálam lévő pénz, közben meg éreztem hogy tiszta a vörös lett a fejem.Kisomfordáltam az ajtón és én éreztem magam megalázva.
Nem szoktam rosszat mondani senkiről. Saját háziorvosommal teljes mértékben meg vagyok elégedve, nála ilyesmi soha, de soha nem fordulhatna elő. Több, mint 10 éve járok hozzá és tényleg csak jót írhatok róla. De számomra ez a magatartás érthetetlen. A hálapénz kierőszakolása egy dolog, de hogy normálisan meg sem vizsgáltak, az még inkább döbbenetes számomra. Most itthon fekszek és remélem, hogy a felírt gyógyszer legalább hatni fog. Mindenesetre addig semmiképp nem megyek vissza, ameddig nem jön vissza szabadságáról a saját, kiváló háziorvosom.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SusanneF 2011.11.29. 09:31:35
El tudom képzelni...
Na,ez az a helyzet,amikor nem a páciensnek kell szégyellni magát....!!!Az ilyeneknek kell(ene) külföldre menni...:)
Mondjuk,az időszakonként,orvosonként jellemző,hogy hasonló tünetekkel nem,vagy épp csak vizsgál,és 1-2 fajta gyógyszerről már nyomja is a recipét a kliens kezébe...
A gyerekorvosok is szeretnek egyforma készítményt felírni több anyukának..jó tudjuk,sok szélesspektrumú antibio.van...
Ilyen esetekben-mint a fenti!-kellene a hang,-és képrögzítés,és aztán be a betegjogi területi képviselőhöz,biztos kapálózna.
Azért remélem,megnézted a recepten a doki nevét-hogy tudd tudatosan kerülni ....
El Visco Stello (törölt) 2011.11.29. 10:38:46
Tower13 2011.11.29. 10:57:34
Off: Ha valamelyik orvos csak annyit írna, igaz-e ha 12 órán belül volt bármilyen orvosi kezelés az elhunytnál, akkor fel kell boncolni, kötelező jeleggel. (mi ugyanis nem értettük a dolgot, mivel a betegnél sajnos várható volt az elmúlás, mind kora, mind betegségei okán, így eszünkbe sem jutott, hogy kéne boncolni bárkit is az üggyel kapcsolatban) Előre is köszönöm. Tényleg elég az egyszavas válasz
Laliath 2011.11.29. 11:56:54
És egy sztetoszkópos vizsgálat aztán tényleg nem kerül semmibe, meg a páciens torkába belenézni se sokba. Helyettesítő orvos meg nézzen már bele a beteg kartonjába is, mielőtt ukk-mukk-fukk csinál valamit.
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.29. 12:33:49
nem azért, hogy ő személyesen, hanem egyáltalán.
Sokorai_Atala 2011.11.29. 13:06:47
qbr 2011.11.29. 13:11:21
Hát igen, az a fránya kommunikáció, néha egészen egyértelmű dolgok is többértelműek lehetnek.
Egyébkétn nem véletlenszerűen mentek be a betegek, hanem időpontra mentek, feltételezem, ilyenkor a "beeső" betegek bizony várnak.
Nyilván megvizsgálathatta volna fizikálisan is (hallgatózás, toroknézés), de influenza-időszakban tipikus influenza tünetek jó eséllyel influenzát jelentenek. Más betegségeket meg amúgy sem lát meg a torkában és nem hall meg a tüdejében. Na jó, súlyos asztmát igen, meg talán tüdőgyulladást is, de nem az előbbiről volt szó, az utóbbira meg adott antibiotikumot a levél alapján (napi 3x szedje be 1 hétig)
Sokorai_Atala 2011.11.29. 13:19:42
Sokorai_Atala 2011.11.29. 13:20:47
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.29. 13:25:47
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.29. 13:28:52
VaTi 2011.11.29. 13:52:08
Helyes válasz: "ha szeretné elvégezni a munkáját és tisztességesen megvizsgálni, akkor azt nyugodtan tegye meg"
De Viscon már fél órája röhögök :)
marand22 2011.11.29. 14:12:02
Egyszavas választ nem tudok írni.
Ilyen szabály nincs írásba lefektetve, de főleg invazív beavatkozások (pl. szívkatéterezés) vagy műtét után a legtöbben ragaszkodnak ehhez. Leginkább azért, mert tudni akarják, hogy a beavatkozás biztosan szövődménymentes volt-e. Ez egyrészt visszajelzés a műtétet végző orvos felé, másrészt védeni hivatott az intézetet esetleges műhibaper esetén (legrosszabb eset, ha nincs boncolás, és utólag felmerül szövődmény vagy ne adj Isten műhiba, később már nem tisztázható, egy jó ügyvéd pedig a megbízó javára fordíthatja, ennél még az is jobb, ha kiderül egy fel nem ismert szövődmény).
2011.11.29. 14:24:43
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.29. 14:26:15
én speciel nem tartozom közéjük.
modnjuk nincs is ennyim, de ha lenne, akkor sem.
El Visco Stello (törölt) 2011.11.29. 14:49:12
karcsibácsi 2011.11.29. 15:05:18
Az én gerincemet is operálták, nemcsak csavarozni kellett a csigolyáimat, hanem közéjük a csipőcsontból kivett interfacet helyeztek és elől-hátul H lemezzel fogták össze. Teljesen ingyért. Jobb, mint új korában.
karcsibácsi 2011.11.29. 15:07:06
Megnéztem a zárón, hogy hívják azt az izét a csípőcsontból: tricorticalis. Csdak, hogy szakszerű legyek.
VaTi 2011.11.29. 15:21:23
IrishOak 2011.11.29. 15:36:42
Ha most ezt a posztot az anyukám írta volna, akkor megkérdezném tőle:(ahogy meg is szoktam)
Ha fáj, kezed-lábad és lázas vagy akkor tudható, hogy az eltart egy hétig is.Aztán még egy hét-és minden a régi. Ha fáj a tüdőd, vagy az arcod, esetleg a füled -mert nem ittál elég köptetőt,meg teát akkor talán hat majd az antibiotikum -vagy még az sem.
Ha tudod hogy szabin van a saját dokid akkor miért panaszkodsz azért, mert a helyettesítő doki a megszokott időben oszlatja a népet..."hát ja... kétszer annyian vannak... mert a családja...meg a távoli rokonok. (de ha tudtad, hogy a saját szabin van, akkor miért baj, hogy a helyettesítő nincs kiírva??? Doki van ez a lényeg..nem? egyébként mindig ki van írva, csak az ajtó másik oldalán volt a papír:-))
Nem; a dokibácsi,vagy néni nem vizsgál meg mindenkit -mint a gyerekorvos... mert bízik abban, hogy a felnőtt beteg értelmesen el tudja mondani a baját...ha ugyan azzal panasszal ő a 87. akkor a dokinak fel sem kell néznie, hogy mit fog írni.
Szval köptető, lázcsillapító, és pihenés... nem, nem kell ablakot pucolni karácsonyra, az ráér... :-D És tessék keresni egy rossz zoknit, mert fagyni szokott, és még elesel az utcán, az nagyobb baj...
Ha túl sokáig toporogsz, és sopánkodsz,mert nem vetkőzhettél-pedig tudom, hogy a szép kombinédat szoktad a dokihoz felvenni - akkor a doki furát mond... pl. elég megköszönni. Ezt nem kell félreérteni, nem, nem pénzt akart, csak egy köszönöm-öt..és a következő pácienst.
kvadrillio 2011.11.29. 16:17:10
...ti. a dokik őket szopták előszeretettel vizsgálgatni !
egybként az ilyen dokiknak a magánklinikákon van a helye, ahová már a dokik háromnegyede át is szivárgott !
veny 2011.11.29. 16:25:51
Szerintem a fűtésszerelővel találkoztál... :)
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.11.29. 16:49:45
Advanced Flight 2011.11.29. 17:03:48
"Ha tudod hogy szabin van a saját dokid"
Honnan a bréből tudná, asszed, minden betegét felhívja előtte?
A posztoló pedig nem jókedvében ült 3 órát a rendelőben, lázasan (ja: elhúzódó lázra szokták az antibiót javasolni, azt meg sajna nem adják recept nélkül), pedig hívhatta volna az ügyeletet, de nem tette, persze ezért is csak fikázás illeti, nyilván :-(
Hogy te a beteg anyáddal tapló módon, lekezően beszélsz, az meg téged minősít, anyád legfeljebb sajnálhat egy-két dolgot, amit most nem írok le, mert úrinő vagyok...
Fanyuvo 2011.11.29. 17:30:21
De lehet, hogy ő a "doki", mert ezek rá is igazak.
Almandin 2011.11.29. 17:45:39
2011.11.29. 18:12:09
Irkutszk 2011.11.29. 19:26:34
A poszthoz: Valóban, legközelebb talpraesettebben lehet kezelni a dolgot, például megköszönni a kezelést. Viszont pirospont az ügyelet békénhagyásáért.
Viharszarok 2011.11.29. 19:48:47
Viharszarok 2011.11.29. 19:52:29
Esetleg a nalam levo mentolos ragobol adtam volna meg neki. Halam jeleul nem azt amit epp akkor ragok:-)
Figyel Castro 2011.11.29. 20:13:17
:osbourne. (törölt) 2011.11.29. 20:15:55
füles1098 2011.11.29. 20:55:19
valami hasonló a helyzet az én bokámmal is, pontosabban lábszár + boka. Az is igaz, a felvételizős doki azzal köszönt el tőlem, hogy a következő 10 életemre is túl teljesítettem a csonttörési tervet és a jövőben ehhez tartsam magam.
Azóta is hálát rebegek az összes konyak istenének, hogy csak a megfelelő mennyiséget engedte lecsúszni a műtétet végző főorvos torkán.
füles1098 2011.11.29. 20:59:31
a főorvosra is hálás szívvel gondolok, a tudása legjavát nyújtotta, és a konyakkal is pont a megfelelő mértékkel bánt.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.29. 21:30:41
orient 2011.11.29. 21:38:19
_Molly 2011.11.29. 22:05:24
Mondta a dokinak: "Doktor úr, én olyan hálás lennék...", és tudod, nézett rá azokkal a hatalmas szemeivel.
Miután megkapta az igazolást, ugyanolyan tágra nyílt szemekkel mondta: "Doktor úr, én olyan hálás vagyok" - majd faképnél hagyta. :D
karcsibácsi 2011.11.29. 23:37:47
Mérnem tőle kért igazolást?
_Molly 2011.11.29. 23:48:01
A papa nem nőgyógyász.
csoffadtkutya 2011.11.30. 00:22:42
Az ominózus mondat elhangzása után, rövid, de pánikszerű kotorászás a pénztárcában, sűrű - pillanat, elnézést, azonnal - motyogások közepette. Az abban található legkisebb címletű (magyar viszonylatban Rákóczi jóindulatú orcájával díszített 500 Ft-os)papírpénz előbányászása. Egy határozatlan lépés a mélyen tisztelt doktor úr irányába, majd a jobb kézben tartott bankjegyre egy egészséges (esetünkben nem feltétlenül szó szerint értett)és kiadós köpés, majd egyazon mozdulattal az emígyen erre alkalmassá tett címletet az egészségügyi alkalmazott homlokára tapasztjuk. A mozdulatsor befejeztével meleg hangon jó egészséget és további jó "ellátást" kívánunk, majd kitámolygunk a helyiségből. Egészségetekre gyerekek! ...
dbeata 2011.11.30. 06:47:38
Visegrádi 2011.11.30. 07:52:09
:)
Azt, h a 10 millió helyett 20-e a teljes költség , nem tudom biztosan. Max azt tudom feltételezni, hogy a munkadíjat a kórház nem számítaná fel.
Sajnos ilyen a hazai eü:(
Az angol is.
4430/4 · http://korhazban.blog.hu 2011.11.30. 09:06:39
Tower13 2011.11.30. 10:05:27
IrishOak 2011.11.30. 10:24:55
No az mindig igaz, hogy minden ember a maga szellemi, lelki töltete szerint olvas, és értelmez panaszt, véleményt, eseményt, vagy legendákat, meséket:-)
Nem reális, hogy pont egy "helyettesítő" doki szólítja fel a hozzá betérő tök idegen embert, hogy fizessen már "privát" vizit díjat. Ez inkább a saját dokikkal fordul elő, ahol mondjuk rendszeres a látogatás a "szokásos" gyógyszerkészletért, meg a vérnyomás mérésért, meg a havi panaszért szoktak fizetni a jólelkű látogatók.
Egy helyettesítő doki"lezavarja" a náthás népet, és slusz.
Pont a saját anyukámat osztottam ki, hogy azonnal váltson orvost! amikor azt mondja a dokija, hogy 5ezerért végzi el a negyedéves kötelező vérvétel felülvizsgálat kombót(nyugdíjas, csak szívgyógyszert szed,és véralvadási baja van, sőt pajzsmirigy problémái) 6 év balhéi után tudtam rávenni, hogy a néha helyettesítő dokit válassza... azóta minden okés, és csúszópénz sem kell.
Azért az is igaz, hogy aki ritkán találkozik orvossal, az prejudikál, és ítélkezik... én pár hónapja heti átlagban 2 orvossal találkozom... a házitól a kórháziig mindenfélével! Saját tapasztalatból tudom, hogy a legnagyobb baj nem a dokikkal van!!! hanem azokkal akik nem tudják magukról, hogy mit akarnak, és nem képesek felmérni a saját korlátaikat(sem) - no akkor van a félreértés, a harag, a sértődés, és vagdalkozás.A legtöbb dokit azonban csak csodálni tudom, hogy egyáltalán még csinálják, és küzdenek a frontvonalon! Majd ha elmennek, és a háziorvosok kiöregednek, a fiatalok meg akár Norvégiáig mennek- akkor talán szépen felfogja mindenki, hogy mikor-mivel és hogyan fordul orvoshoz.
Egyébiránt: az anyukámat pont most szúrtam le megint: felhívott, és mondta, hogy leesett lépcsőn(5 napja).. kb 1 métert esett lépcsőn gurulva. Nagyon fáj a bokája, és már feketedik... és mit csinál? megkérdezi tőlem, hogy menjen-e orvoshoz... Mondom neki: miért nem azonnal mentél? válasz: épp bent voltál a kórházban mert a férjedet akkor műtötték, és nem akartalak idegesíteni még ezzel is... na képzelhetitek( győkér, meg tuskó stb jelzőkkel) hogy hogy leszidtam a mamit:-)pedig minden nap beszélünk:-D
Fanyuvo 2011.11.30. 11:18:17
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.11.30. 14:27:39
Mille38 2011.11.30. 18:17:31
IrishOak 2011.12.01. 09:19:07
Semmi baj, azért is mondtam, hogy mindenki lelki töltet szerint "értelmez" ...én viccesnek szántam...:-D bár szókimondó fajta vagyok.
Remélem a posztoló is jól van már:-)
IrishOak 2011.12.01. 09:23:24
Igen, ez valóban fontos, és pontosított információ.
Mivel én kb 10 szakszervezeti vadászkutya mentalitással vagyok megáldva, így leinformáltam a dolgot...
A szakbeutalók rendszeres felírása és a negyedéves vérvizsgálat nem térítés köteles.Kiértékelést nem a házi orvos végzi, ő csak pénzt szeretett volna a beutalók írásáért... ja még a gyógyszereket sem ő írta ki egy jó ideig. Mióta orvosváltás volt, megy is minden gyönyörűen , mint a karikacsapás:-)
IrishOak 2011.12.01. 09:26:40
Az szülők és gyerekek tudják, hogy van az az időszak amikor az anya vigyáz a gyerekre, de eljön az az idő amikor a gyerek vigyáz a szülőre:-D így van ez jól;-)
Rózsi néni 2011.12.05. 16:51:39
cenzorilla 2011.12.05. 18:10:55
Valamit rosszul olvastál.
Ha lesz még mondanivalód, akkor tudd, hogy nem írunk le orvos nevet személyiségi jogok miatt.