Magyarországi orvos horror
Tisztelt „praxisblog” !
Az én kálváriám az orvos szakértőkkel és a műtétemet elvégző orvos hanyagsága miatt, a mai napig is tart, a bírósági joggyakorlat a szakértői véleményre hagyatkozva hoz döntést! Gratulálok az orvos lobbisták munkájához, akik a polgári perrendtartás törvényi paragrafusait sikeresen befolyásoltak az orvosok büntethetőségének a megakadályozása miatt!
Az orvosok is tévedhetnek, ezzel nincs is olyan nagy problémám, hiszen a tévedést lehet korrigálni, azzal viszont igen, ha a hibák eltitkolása érdekében aljas módszereket bevetnek. Szinte mindennapos jelenség a magyar egészségügyben, amelyet még csak súlyosbítanak az orvosszakértők, akik „a törzsi összetartozás alapján mentik a kollégákat”, védik a mundér becsületét!
2003 márciusában nyaki porckorongsérv műtétem volt, „Caspar lemezes rögzítés”-el, és a csípőlapátból kivett saját csont beültetésével az Országos Baleseti Intézet idegsebészeti osztályán. A műtétet követően azonnal jelentkeztek az addigiaktól eltérő igen heves fájdalmaim, mind a négy végtagban érzés kiesés és izom gyengeség lépett fel. Két héttel a műtétet követően egy, majd rá egy hónappal már csak 2 könyöktámasszal voltam képes közlekedni, igen fájdalmasan és nehézkesen. Jelenleg már csak kísérővel hagyhatom el a lakást, mert a kezeim erőtlensége miatt a könyöktámasz sem ad stabilitást.
Az életemet a lakásban kell leélnem, megfosztottak minden kulturális, társadalmi érintkezéstől, eseményektől. Teljesen kiszolgáltatottá tettek, és ennél borzalmasabb érzés egy volt aktív sportolónak, a fizikai fájdalmakon túl, elképzelhetetlen pszichés megterhelést jelent! Önellátásra képtelenné váltam, nem tudok egyedül felöltözni, mosakodni, tisztálkodni, a WC használata sem egyszerű és a műtétem óta nem egyszemélyes számomra! A szexuális életemet is sikerült tönkretenniük. A fájdalomcsillapításra használt gyógyszerek a vesémet és a májamat súlyosan károsítják , a morfin tapasz pedig az agresszivitásomat növeli, dühkitöréseket okoz.! A műtétemet követően a kórházi elbocsátásom után, a kórház a műtéti területről kontroll felvételt soha többet nem készített, állapotomra vonatkozóan a kiváltó okokat előttem soha nem tárták fel. Különböző teóriákat állítottak fel, de azokat alátámasztani nem tudták, októberig jártam vissza az osztályra, ahol nem vezettek rólam kezelési lapot. A zárójelentésem és a műtéti lap hiányos, a műtétre vonatkozó értékelhető adatokat nem tartalmaz. A zárójelentésben szereplő RTG lelettel együtt sem megállapítható a beépített „Caspar lemez” típusa, mérete, a beépített rögzítő csavarok száma, azok elhelyezkedése, és a rögzítések pontos helye.
2007-ben orvosi műhibaper felmerülésének okán, barátaim megkeresték a Bárándy & Társai ügyvédi irodát és ők pro bono befogadták az ügyemet, elindították polgári peres eljárásban a műtéti orvosi hiba pert. Az alperesi kórház által elküldött Dr. Zsolczai Sándor által készített álláspont szerint minden a szakma szabályai szerint történt! Az előzőeket tekintve szerinte az nem probléma, hogy a csigolyatestet 1-1.5 csavarmenettel (a menetemelkedés 1.7 mm) túlhaladják a rögzítő csavarvégek! - A beszerzett nemzetközi irodalom szerint pont ez a „Caspar” féle műtéti eljárás az, amellyel elkerülhető a rettegett gerincvelői sérülés okozása, a gerinccsatorna megsértése, a csigolya hátsó falát maximálisan 1 mm-el haladhatja túl a rögzítő csavar a jobb tartás érdekében!
Esetemben a gerinccsigolya hátsó falát 2.7-2.5. és ahol nem lehetne semmiképpen túlérnie a beépített csontpótlásnál, ott 1.1 mm-el haladja meg a hátsó falát a csigolyatestnek. Mind a 3 pár rögzítő csavar a gerinccsatornámba hatolt, ezáltal ott folyamatosan szűkületet okoznak, két darab csavar pedig a gerincvelőt nyomja a gerinccsatorna hátsó falához, ezzel állandó irritálást okozva.! Annak érdekében, hogy a kórház eltussolja az ügyet, és igazolja a szakértő állítását, miszerint nem történt mulasztás, utólag egy olyan CT lelet adatait hamísították meg, amely CT nem a műtéti területről, hanem az ágyéki és a keresztcsonti területről készült. - Az eredeti CT felvétel és annak lelete a birtokomban van, a lelet másolatát a bírósághoz benyújtottam bizonyítékként.
A megváltoztatott CT leletet az alperes részéről Dr. Sarkadi Julianna Európai Uniós eü. szakjogász a bírósághoz bizonyítékként benyújtotta!
A műtétet követő napon próbáltak RTG felvételt készíteni, de az a nagy fájdalmaim miatt nem lett sikeres, a teljes műtéti terület nem látszódott, hiszen a frissen műtött részt akarták a röntgengép körül forgatni, és nem fordítva. A felvételt értékelő leleten az szerepel, hogy, „jó helyzet”, ami a szakma szabályait figyelembe véve, orvosilag értelmezhetetlen. Ezen kívül más konkrétum nem található! A kórházi elbocsátásomat megelőzően 2003.03.13-án ismét próbáltak készíteni egy RTG felvételt, amelynek a leletén ez olvasható: „A műtét utánival azonos helyzet”. Ezen az értelmezhetetlen szövegű leleten még a felvételt készítő orvos neve sincs feltüntetve! A per folyamán a RTG felvételeket többszöri kérésünkre sem adták ki, hitelt érdemlően nem tudták bizonyítani, hogy részemre átadták volna valaha is!
Nem végezték el a kötelező kontroll radiológiai vizsgálatokat, ez szakmai hiba !Nem egyezik a zárójelentésen és az OEP -nek leadott jelentésben a műtétet végző orvos neve !Az előbbin Dr. Csókay András szerepel, az OEP nyilvántartásában viszont Dr. Barta Tibor nevét, tüntették fel! A szakértő - Dr. Veres Róbert véleménye szerint ez csak „adminisztrációs tévedés”! (2003-ban a heti előírt munkaidő 60 óra, a havi 180 óra volt! Aki ezen felül teljesített, azoknál az OEP az elvégzett műtéti beavatkozást nem térítette meg a kórház felé! Valóban adminisztrációs tévedés?)
Továbbá, valótlan laborleletre hivatkozva küldtek balneoterápiára úgy, hogy szerintük a problémáim „hátterében részben a kisizületek okozzák a panaszát, valamint a megváltozott serum ion viszonyok, ami részben a korábban beállított kardiológiai gyógyszerek mellékhatása”. A birtokomban lévő laborlelet, és a későbbi MRI felvételek nem igazolták a kisizületi gyulladást és az ion háztartás megváltozását sem! A szakértő ,Veres Róbert dr. erre a téves diagnózisra sem figyelt fel. Ezen tények kimerítik a hatályos jogszabályok szerint a közokirat hamisítás, - adócsalás, csalás, számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekmény alapos gyanúját.
Az állapotom miatti folyamatos romlás és más intézetben történt MRI kép tanulmányozásával az orvosok konzíliumot tartva, arra a következtetésre jutottak az OBSI-ban, hogy korrekciós műtétet kell végezni. Az újabb műtéthez a kardiológusom írásban 2003. júniusában megadta az engedélyt, azonban a tervezett műtét minden indoklás nélkül elmaradt!
A szakértő , Veres dr. ezt az iratot sem vette figyelembe, azt állítja, hogy nem is akartak korrekciós műtétet végezni, mert a RTG lelettel igazolható volt a „jó helyzet”! Felvétel nélküli, egy rövid tőmondatos RTG leletre, a hiányos műtéti lapra, és a szintén hiányos zárójelentésre hivatkozik, holott a kórház szavahihetősége és hitelessége bizonyíthatóan több esetben kétségbe vonható!
Jelenlegi egészségi állapotom a Nemzeti Rehabilitációs És Szociális Hivatal Szakértői Bizottságának I. fokú Szakvéleménye szerint 82%-s össz - szervezeti egészségkárosodásom áll fenn! Három héttel a műtét után leírják a gerincvelői sérülés tüneteit,2003.04.09. „a beteg nyaki fájdalmai progrediáltak,alsó végtagi gyengesége fokozódott”. A kórház nem folytat semminemű szakvizsgálatot az állapotom romlása miatt, a 2003.04.11-ei zárójelentésben már nem szerepel a rossz állapotom, csodás gyógyulás állt be, ugyancsak nem szerepel a mozgáskorlátozottságom a balneoterápiás nappali kórházba történő beutalón sem! A szakértő figyelmét ez a tény is elkerülte.
Az alperes 2007 óta folyamatosan az időhúzási taktikát választja, a szakértői vélemények a valódi, bizonyítható, birtokomban lévő leleteket figyelmen kívül hagyják, csak a mundér „becsülete” védelmében kialakított „szakértői” megállapításokra hivatkoznak, ami nem egyezik a birtokomban lévő valódi tényleges kórházi leletekkel!
A fentieket természetesen dokumentált anyagokkal bizonyítani és alátámasztani tudom!
Budapest, 2011.09.20
Németh Tibor György
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kutykuruty 2011.09.22. 16:53:49
nem hiszem, hogy sokkal éréthetőbb lesz, de a lényeg: időnként rámjön és akkor ami a közelemben van, azt beszedem. De erősen leszokófélben vagyok:-))
.
.
.
A lényeg akkor is az, hogy a súlyos betegeknek legyen erejük és türelmük meggyógyulni!
kutykuruty 2011.09.22. 16:57:58
Köszönöm is a gyors válaszodat.
ha nagyon fáj, kényelmesebb nem öltözni és menni.
De azt gondolom, amikor az ember érzi, hogy tényleg nagy a baj -mert szerintem ezt lehet érezni -, akkor fájdalom ide-vagy oda úgyis el fog menni.
Dr.laikus PhD 2011.09.22. 17:02:10
Hülye volt a kérdés.
Már emlékszem az első leveledre...
A girinceddel menjél orvoshoz.
Testvéremnek nagyon jól sikerült.
Őt operálták.
kutykuruty 2011.09.22. 17:14:32
Évekkel ezelőtt voltam vele dokinál, amikor Ct (vagy MR?) kimutatta.
azt mondta a doki - szapora bólogatásom közt -, hogy műteni akkor kell, ha erős zsibbadás van, vizelettartási gond meg hasonló komoly gondok vannak. Önmagában a fájdalom miatt nem szoktak műteni, mert nem is tudják garantálni, hogy a fájdalom nem fog visszatérni. Azt is mondta, hogy az évek előrehaladtával, ahogy fogy a csigolyák közti folyadék, jobb lesz, mert kevésbé fog kidomborodni. Na jó, ő szakszerűbben mondta el..:-) Csak azt nem kalkuláltam bele, hogy akkor meg már nagy eséllyel nem a sérv miatt fog fájni, hanem a meszesedés és csontritkulás miatt.:-)
Dr.laikus PhD 2011.09.22. 17:19:56
Azért elég fiatal vagy.
Lehet vele úszni és az nagyon-nagyon jó.
Lehet vele speciális tornát tanulni a gerinc melletti izmok megerősítésére.
Hasizomgyakorlat is nagyon hatékony.
Meg lehet tanulni egy speciális medence billentést a helyes női tartásért.
Sok lehetőséged van, hogy rosszabb ne legyen, de javíthatsz is rajta.
Ha te vagy a fényképeken, akkor emlékezni fognak az izmaid és hamar visszanyered az eredeti állapotot a még sportosabb korodból.
Ha nem, akkor sem akkora munka ami ne érné meg. :-)
kutykuruty 2011.09.22. 17:26:09
Igen, ennyit tehetek. Mozgás és testsúly odafigyelés.
2011.09.22. 17:26:39
2011.09.22. 17:27:20
Dr.laikus PhD 2011.09.22. 17:34:15
Há mer messze vagy... :D
Mindig elfelejtek beléd olvasni, hogy tudjam hogy vagy.
De most mindjárt megyek és jól megtudom hogy érzed magad. ;-)
Irkutszk 2011.09.22. 17:56:14
El Visco Stello (törölt) 2011.09.22. 17:57:58
Bikli néni 2011.09.22. 18:41:49
soymilk (törölt) 2011.09.22. 18:58:25
2011.09.22. 19:28:21
Irkutszk 2011.09.22. 19:34:06
(lobogón forró vízbe, a vízbe mártott éles, nem recés kis késsel szaggatják)
diszlokáció 2011.09.22. 19:45:43
Balangó 2011.09.22. 19:54:17
Szerencsére nem voltam érintett, szakmai anyagként került a kezembe.
Az orvosok között mindent felülír a rosszul értelmezett szolidaritás. Meg is mondják, amíg ilyen körülmények között ennyi pénzért kell dolgozniuk, addig rajtuk senki ne kérjen számon semmit.
A beteg úgy jár, ahogy, a biztosítók pedig röhögnek, hiszen az orvosszakértők - szakmai szolidaritásból - nekik spórolják meg a pénzt.
füles1098 2011.09.22. 19:55:49
A posztolónak részvétem, kívánom javuljon az állapota.
Nekem most kutyául fáj a derekam és a hátam, így van némi sejtésem, a közérzetéről.
amorall 2011.09.22. 20:12:44
Amit itt összehadovált, az több, mint gyanús!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.22. 20:12:57
ne most 2011.09.22. 20:13:23
füles1098 2011.09.22. 20:23:26
Ott volt a vizit díj és a kórházi napi díj, ami hosszú távon adott volna némi lehetőséget a jövedelmek javítására. De az orvosok a Fidesszel karöltve igen csak vehemensen tiltakoztak ellene.
Ha maguk az orvosok nem akarják a változást, akkor tulajdonképpen mi a jogalapjuk a reklamációra?
de felvetődött bennem az a lehetőség, hogy nem is akarnak változást?! Mert a fenti díjjak csökkentették volna a borítékok tartalmát?!
Nem akarok utálatos lenni, de valóban megfordult a fejemben ez a változat.
Mert szerintem most xarabb a helyzet mint a vizit díj idején.
soymilk (törölt) 2011.09.22. 20:24:10
Akinek panasza van a magyar egészségügyre, kétségtelenül jogos. De pénz, megfelelő asszisztencia és felszerelés nélkül nem lehet a szakmai szabályok szerint ellátni a beteget.
Teremtsenek megfelelő körülményeket, ahol adottak a feltételek és az orvos valóban csak orvosi munkát végez, és akkor lehet számon kérni is. Addig marad a szívás mindenkinek sajnos.
rostast 2011.09.22. 20:34:05
ne most 2011.09.22. 20:39:05
ne most 2011.09.22. 20:43:38
Braincelle 2011.09.22. 20:44:40
Én azt a nyaki-lumbális összekeverést tartom nehezen hihetőnek. Vagy nem értettem jól a leírtakat.
2011.09.22. 20:44:47
rostast 2011.09.22. 20:45:10
luis5 2011.09.22. 21:19:40
Így ha jelen postban levő alperes részéről valaki olvassa a postot, 100% esélye van egy esetleges adatvédelmi per nyerésére.
Irkutszk 2011.09.22. 22:07:28
pirimogyoró 2011.09.22. 22:12:17
Mégis mit csináljon, kedves tanácsadó? Műtse meg magát?
El Visco Stello (törölt) 2011.09.22. 22:25:52
komplikato 2011.09.23. 01:13:55
EmpatiaTolerancia 2011.09.23. 07:03:07
Kérdésem: Miért nem került sor azonnal egy újabb műtétre, ha a kardiológus áldását adta rá? Ha az eredeti idegsebész team nem vállalkozik a dologra, miért nem keresett másik "csapatot"?
Ennyi idő után egyébként - sőt már régebben is - simán eltávolíthatóak lennének a csavarok lemezzel együtt (amint a teljes csont-beépülés lezajlott). Persze nem úgy gondolom, hogy ezek után a beteg tünetei megszünnek, és megmássza a Matterhorn-t, de legalább az irritáló fémektől megszabadul.
Pereskedni sok évvel később veszett fejsze nyele. Az emlékek és a dokumentumok is gyérülnek.
EmpatiaTolerancia 2011.09.23. 07:21:35
tódór piroska 2011.09.23. 08:37:39
Ez nem így van. A gerincfixációs implantátumok (lemez, csavarok) nem távolíthatók el. Semennyi idő elteltével.
Ettől függetlenül én is úgy gondolom (le is írtam), hogy ha az állapot újabb műtéttel javítható, azt mielőbb el kell végezni.
axolotl77 2011.09.23. 10:17:15
Mert itt olyan érzésem van, hogy a posztolónak kellene elnézést kérnie azért is, hogy egyáltalán még mindig élni merészel.
Bikli néni 2011.09.23. 10:35:37
EmpatiaTolerancia 2011.09.23. 10:50:16
A tévesnek mondott információm egy nemzetközileg is legelismertebb idegsebésztől származik :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.23. 10:59:41
2011.09.23. 13:33:31
Nincs még egy ilyen ország az EU-ban, ahol ennyi pénzt vonnak ki egy ilyen rossz mutatókkal rendelkező (nincs még egy ilyen rossz mutatókkal rendelkező) egészségügyből.
2011.09.23. 13:34:20
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.23. 20:44:16
"Mind a 3 pár rögzítő csavar a gerinccsatornámba hatolt"
akkor most tudjuk vagy nem, hogy hány csavar van?
egyébként ha a csavar túlér a kortikálison (ez egy nem ritka dolog) és panaszt okoz akkor azt mihamarabb ki kell cserélni, nem szarakodni 8 évig, de hát én nem értek hozzá, ahhoz se, hogy civilizált helyen ehhez a rögzítéshez cage-t használnak nem cortico-spongiosus blokkot vagy porkorongprotézist de ez a szegénység jele. na szal ha nekem lenne ilyen bajom akkor nem szarakodnék ennyit hanem elmennék bécsbe kicseréltetném a lemezt és az összeg duplájára perelnék, nem várnák arra szép lassan megnyomorodva, hogy a nyomorékságom meghatja a bíróságot és majd az összegből tudom fizetni a gondozóimat.
egyébként le van ez a per zárulva, hogy itt név szerint emlegetjük az orvosokat, úgy, hogy nem is biztos ki az elkövető.
azt meg, hogy milyen eszközt használtak legegyszerűbben a beszerzési lapról lehet kisilabizálni, mert ezek olyan drága cuccok amiből nem sok van egy kórházban, minden műtét után egyedi rendeléssel szerzik be az elhasznált anyagokat, de nem akarok én ötleteket adni, ugyan
sárga nyúl 2011.09.24. 14:57:30
sárga nyúl 2011.09.24. 18:34:59
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.24. 19:24:48
ez egy aránylag új műtét, azóta van amióta megjelentek a bélvarrógépek (én még a Milligan-Morgan féle műtétet tanultam az egyetemen mint standardot)
na ez a longo műtét lényege, hogy csak előrehaladott III vagy méginkább IV stádiumban használható amikor az egész nyálkahártya megcsúszik és körkörösen vannak aranyerek. úgy érdemes elképzelni mintha két kb 5 cm es gyűrűt egymásra tennénk és amíg van köztük kis távolság addig oldalról a nyálkahártya és az aranyerek beboltosulnak közéjük, majd egy gép ezt a két gyűrűt egymásra szorítja ezáltal leszorítva minden lágyrészt ami közéjük került, ezután a gép automatikusan levágja és elvarrja ezeket a lágyrészeket és az üregben nem marad semmi.
na ez is a probléma, hogy ha a lágyrészek nincsenek eléggé megcsúszva és az aranyerek nem elég nagyok akkor a két gyűrű közé nem boltosul be sok minden, így nem is vág le semmit az összeszorításuk, ezért nem hatékony kezdeti stádiumban (ezzel sajna egyesek visszaélnek és kezdeti stádiumban is használják amikor pedig van talán hatékonyabb eljárás is)
úgy általában a műtét jó és gyors de egy hasi sebész sokkal többet tudna mesélni róla.
állítólag magyarországon Willner Péter a nagy sztár benne, de nem tűnik olyan komplikált eljárásnak, hogy más ne lehessen nagyon jó benne
sárga nyúl 2011.09.24. 20:00:56
Köszönöm, hogy megkérdezted! Akkor igaza van a kórházi orvosnak, és a Milligan-Morgan lesz a jó. Sejtettem, de mivel szoktad írni, hogy szegény ország, nem fussa a jó gépekre-anyagokra, gondoltam, inkább megkérdezem, nehogy ezen múljon!
Megnyugtattál, még egyszer köszönöm!
@Dr.laikus PhD: Hát nem. :)) Köszönöm!
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.24. 22:14:13
a varrógép ára nem tudom, hogy mekkora lehet, de manapság már nem olyan ritkaság, bizonyára megengedhető sok kórházban (az az érdekes, hogy pont az egyetemi klinikák szűkölködnek benne)
sárga nyúl 2011.09.25. 10:45:02
Csak az a baj, hogy mindenkinek az a típus a legjobb, amit saját maga végez, épp ezért magánorvost megkérdezni nagyjából felesleges, hiszen úgyis azt mondják, hogy a Longo a legjobb. Ha a kórházban meg nincs gép (nem egyetemi klinika), akkor a gép nélküli módszer a jó.
De ha Te azt mondod, hogy nem lehet rossz a 60 évig bevált verzió, és Te is ezt tanultad, akkor csak jó lesz a hagyományos!
Remélem, nem fog utána nagyon fájni neki. :( Az orvos azt mondta, hogy nagyon fájdalmas hetekig.
Irkutszk 2011.09.25. 13:50:50
sárga nyúl 2011.09.25. 14:20:39
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.25. 21:07:49
sárga nyúl 2011.09.25. 21:23:50
Hát, remélem, hogy nem lesz gond. És szerinted melyik a praktikusabb, az altatás vagy az epidurál? Tulajdonképpen választható, bár az elsőt javasolta a sebész, mert azután gyorsabban haza lehet menni.
zsoci 2011.09.26. 10:25:51
Fém implanttal lehet MR vizsgálatot végezni ?
tódór piroska 2011.09.26. 10:54:20
Ezek az implantátumok titániumból készülnek, amelyre egyébként a repülőtéri fémdetektoros kapuk sem jeleznek, és biztonsággal végezhető MR vizsgálat, bár az értékelést műtermékek nehezítik, nagyobb mértékben, mint CT esetén.
zsoci 2011.09.26. 10:56:30
zsoci 2011.09.26. 10:57:02
tódór piroska 2011.09.26. 12:49:11
tódór piroska 2011.09.26. 13:43:28
sárga nyúl 2011.09.26. 14:09:06
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.28. 17:30:31
ha valakit altatnak akkor ugye nagyon jól kontrollálható a műtét közben minden paraméter mert manapság már gyakorlatilag a gép csinál mindent egy ember felügyelete mellett, az ébredés is gyors komplikációs ráta meg nagyon alacsony, de egyből jön a fájdalom, esetleg az altatószer mellékhatásai. a gerincérzéstelenítésnek inkább szubjektív ellenérvei vannak (ugye senki nem szereti ha hátba szúrják) de ugyanúgy nagyon jó érzéstelenítés a műtét alatt és utána akár órákig nincsenek komoly panaszai a betegnek. lehet bódítással kombinálni félős betegnél
csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.28. 17:31:00
Irkutszk 2011.09.28. 17:38:28
Nekem egy egészen más kérdésem volna: A fotoakusztikus tomográfot használják? és ha igen, mire?
sárga nyúl 2011.09.28. 20:09:01
bauchi 2011.09.29. 08:51:12
Amikor tanultam a Longo műtétet,a gép ára 60 ezer ft. volt.Kb.10 valahány éve.
Magam az elmúlt kétszáz évben Milligan-Morgant végeztem.meg kell rendesen csinálni,a szakma szabályainak megfelelőn.Spinális érzéstelenítésben,mert nincs fájdalom a műtét utáni órákban.A másnapi tampon eltávolítás pillanatnyi fájdalmát viszont nem csípolták a betegek.
( ez a gerincsérves kálvária nem megy a fejembe)
tódór piroska 2011.09.29. 11:26:27
"(ez a gerincsérves kálvária nem megy a fejembe)"
Nem lehet, hogy a fejedben van a hiba?
Te még nem végeztél olyan műtétet, ami után a beteg állapota nem úgy alakult, ahogy szerettetétek volna??
sárga nyúl 2011.09.29. 16:28:39
Ezt a másnapi dolgot jó tudni, beviszek majd szedatívnak egy üveg pálinkát. :D (Nem, nem, ez vicc volt.)
bauchi 2011.09.29. 20:21:07
duda47 2012.01.09. 11:33:28
Még 2003-ban az Amerikai úti idegsebészeti intézet volt az első olyan intézmény, ahol a korrekciós műtétet szerettük volna elvégezni, nem fárasztanálak az osztrák, a német és az angol kórházak vizsgálati anyagaival, a korrekciós műtétek ellenjavaslataival.
duda47 2012.01.09. 11:38:10
vagy egy normál labor leletet lehet rosszul is értelmezni?
duda47 2012.01.09. 11:41:52
duda47 2012.01.09. 11:51:46
Nem az volt az elsődleges problémám, hogy jogi úton keressek segítséget, hanem az, hogy a gödörből,amibe az állandó elviselhetetlen fájdalom taszított kijöjjek, és a mozgáskorlátozottságom javításával az életemet élhetőbbé tegyem!
duda47 2012.01.09. 11:54:40
duda47 2012.01.09. 11:57:12
duda47 2012.01.09. 12:03:29
Nyilván Ön nem a betegek érdekében vállal peres eljárásokat, olyan cinikus nem kívánok lenni, mint Ön, tehát azt sem írom, hogy a saját betegségéének a félrekezelése után tudja meg, hogy amikor az orvostársadalom összefog egy másik orvos megmentésének az érdekében, Ön mit tenne meg a saját igazáért!
Kívánok Önnek további jó egészséget, de tisztább meglátást!
duda47 2012.01.09. 12:23:24
A közzétett írásom attól a pillanattól kezdve nyilvános, megosztható, hogy felraktam! Én nem tudom nyomon követni, hogy ki milyen oldalra viszi tovább!
ha megkeresnek , mert valami nem világos, érthető...szívesen válaszolok, de a köpdösést nehezen viselem, még így profil nélkül is...
duda47 2012.01.09. 12:25:27
duda47 2012.01.09. 12:28:55
Ennél undorítóbb dolgot kevesen tesznek meg, mint egy beteg emberen nevetnek!
Gratulálok!
Remélem, hogy csak a nick neve szerint orvos!
duda47 2012.01.09. 12:32:43
Hány rögzítő csavart raktak be és hova?
Ez is csak a későbbiekben más intézményben történt kivizsgálás során derült ki!
duda47 2012.01.09. 12:36:45
duda47 2012.01.09. 12:39:12
duda47 2012.01.09. 12:43:04
Mi a gyanús? Az, hogy valakit megműtenek egy intézményben, ott utána fél évig ambulánsan fájdalmat csillapítanak, a kiváltó okok közlése nélkül!
Én , és a címem megtalálható nem bujdosom nick név mögé, vállalom az általam közölteket!
duda47 2012.01.09. 12:45:11
duda47 2012.01.09. 12:48:57
duda47 2012.01.09. 12:57:53
Én hittem az orvosaimnak, hiszen anélkül a műtétbe sem egyeztem volna bele, ha akkor úgy gondolták, hogy nem kell a rekonstrukciós műtét én miért kételkedtem volna az igazukban?
Az utolsó 100 komment: