Nem látszik betegnek

2011.07.02. 06:01

Kedves Praxis blog! 

Azért írok mert olvastam pár levelet és egyszerűen felháborító, ami sok helyen folyik. Nekem is pont ma volt szerencsém tapasztalni, hogy mennyire "kedvesek" errefelé az orvosok. Tegnap este megcsúsztam a lépcsőn, elestem és elég csúnyán bevertem a korlátba a fejemet. Nem vérzett, meg semmi, de tapintásra érzékeny volt. Másnap viszont iszonyú fejfájással keltem és szédültem is. Gondoltam majd csak elmúlik. El is mentem dolgozni, de csak rosszabb lett.

 

 

Este 8-kor értem haza, és már vettem be 2 aspirint, de nem segített, sőt a szédülés is csak rosszabbodott. Ezért kicsit megijedtem és olvasgattam a neten, hogy egy ilyen ütésnek milyen következményei lehetnek. Eléggé megijedtem, mert sok helyen írták, hogy másnap meghaltak stb., ezért fogtam magam és elmentem az ügyeletre. Egy mogorva nő fogadott, kérdezte hogy az ügyeletre jöttem, mondom igen, erre ő ja csak mert nem látszik betegnek. Hát mit ne mondjak, kellemes kezdés volt.Aztán elmondtam, mi bajom, erre közölte hogy ő ezzel nem tud mit kezdeni, menjek a sebészeti ügyeletre. Kérdeztem, hol van, azt mondta, hogy kérdezzem meg a portán.:D.

Megkérdeztem, elmentem. Egy műtős gyerek volt ott, neki is elmondtam, hogy mi a bajom, erre közölte velem, hogy miért nem délelőtt jövök, akkor tudnak is velem valamit kezdeni. Ekkor már kezdtem kicsit kiakadni. Szívesen megkérdeztem volna tőle, hogy ha sürgős bajom van, akkor legközelebb próbáljak meg nyugodtan aludni és várjam meg a délelőttöt? Persze nem tettem. Ezután felhívta a sebészt. 20percet vártam rá és a kávé még a kezében volt, mikor odaért. Gondolom nagyon sürgős dolga lehetett. Elég mogorva volt, de neki is elmondtam hogy mi a bajom. Elküldtek röntgenre.

Ott kb. 15percet vártam, mire jött valaki, majd a röntgen képre úgy 10 percet, aztán visszamentem a sebészetre. Ott hosszasan nézegette a képet a doki. aztán azt mondta. hogy ajánlja a kórházba való befekvést. Úgy 4-5 napra megfigyelés céljából. Megijedtem. Én bent aludni itt? Aztán megkérdeztem hogy mégis miért, aztán mondta, hogy miért, hát nem fáj a feje meg nem szédül? Mondom de igen, de azért szeretném tudni, hogy mit mutat a röntgen. Azt mondta, hogy nincs zúzódás se törés, de hogy köteles azt mondani, hogy feküdjek be, mert ha valami bajom lesz, akkor azért ő lesz a felelős.

Aztán mondtam, hogy köszönöm szépen, de inkább saját felelösségre hazamegyek. Aztán benyögi, hogy de hematoma még lehet, azt nem mutatja ki a röntgen. Hát mondom köszönöm, mindegy. Haza jöttem. Mikor köszöntem kifele jövet, hogy viszlát, annyit nem tudtak mondani hogy, csá. Legközelebb inkább tényleg megvárom a másnapot és elmegyek a háziorvosomhoz, mert ez hihetetlen, ahogy itt viselkednek. Mi lett volna, ha még be is kellett volna feküdnöm?  Azóta eltelt 2nap és enyhült a fejfájásom. Remélem tényleg nem lesz gond, bár picit még aggódom...


Üdv: Andi Veszprém megyéből
 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2011.07.01. 06:12:04

Igen, jaj. Sőt. Jajjjjjj.
Mivel Babette még nem ivott kávét, ezek szerint :), leírom én:
- egész nap fáj a fejed, de neeem, nem mész orvoshoz, majd csak ügyeletre.
- 20 perc várásért NEM hörgünk ügyeleten. Ha kávé van a doki kezében, az azt is jelentheti, hogy egész este a "nemmegyekorvoshoz majdcsakügyeletre" hölgyekurak után futkosott, így álmos. Örülj, hogy ivott kávét, hogy fittebb legyen agyilag a vizsgálathoz.
- Elmondta az eredményeket, javaslatát, majd te, aki mindvégig vernyákoltál, hogy foglalkozzanak veled, nem fogadod el, amit mond, hanem hazamégy. Akkor minek kellett annyira az az orvos? Hogy legyen, akinek a véleményét kikéred, majd nem fogadod el? Erre a férjhezmenés is jó :))))
(ilyesmire gondoltál, Babs?)

adamantium 2011.07.01. 06:30:05

szabad hetem csúcspontja ezen írás.
gyerekkorom kedvenc szalonképes káromkodása az "ilyen ésszel szabadlábon?" pont ráillik (akkoriban a hülye vagy hasonló nyaklevessel felérő csúnyaság volt, persze megkockáztatta az ember, megkapta a magáét és nem törte keresztbe a lelki fejlődését a nyakleves mint a mai fiataloknak, persze manapság azon lepődik meg az ember ha csak "hülyét" mond a gyerek). na de elég legyen a mai monológból. sokkal diszkrétebben kell fogalmazzak a mától életbelépett média törvény miatt, ezt kérem figyelembe venni:
aranyszabállyal nyitnék: minden bajságot frissiben lehet legjobban kezelni
kedves levélírónk beveri a fejét, eszméletvesztése nem volt, de vannak némi enyhe tünetei, nem derül ki, hogy tett-e ellene valamit?
én se mentem volna kórházba ezzel, de ha rászánom magam akkor vagy azonnal vagy már ha megvárom a másnapot akkor munkaidőben
ezekután elköveti a hibát, hogy leírja, hogy utánanézett a dolognak. ajaj ez a legrosszabb beteg, aki azt hiszi, hogy ő tudja. na de kérem, milyen hatékonyságú volt ez a gyorstalpaló ha nem jött meg az infó, hogy: baleset = baleseti sebészet?
ennek ellenére elmegy az ügyeletre, mégis mit várt? közismert tény, hogy ott ugye nincs se röntgen se CT, de kézrátétellel majd gyógyítanak
ezekután elmegy a sebészetre (ez lehet, hogy elírás, lehet, hogy csak sebészet van abban a városban, de az is lehet, hogy simán csak megint nem esett le a baleset = baleseti sebészet összefüggés)
a műtős gyerek fogadta. hmm gyerek? azért ez kicsit is tisztelet hiányra utal, abba már nem is megyek bele, hogy egy ambulancián mióta van műtős gyerek ha nővér vagy orvos nincs? felcserélt szerepek, de biztos helyi jellegzetesség.
na végre kap egy röntgent - ezt is totál feleslegesen (koponyaröntgen = antihisztérikummert semmilyen konzekvenciája nincs, hacsak nem idegentestet keresünk)
folyt. köv. gyanánt felajánlják neki a kórházi bentfekvést, amit ő nem kér saját felelősségére, mégis akkor miért jött? azt hitte, hogy akkor most elmúlik egy röntgentől a fejfájása, vagy ha nem látszik rajta semmi akkor az a gyógyulás vagy nem értem én, de gyakori magyarhonban, hogy:
1 bejön a beteg halálán, de már majdnem hívom az intenzívest, olyan drámai fájdalmai vannak, hogy annyi röntgent írok ki, hogy felhív a radiológus, hogy teljes test CT olcsóbb lenne, ezekután nem találunk egy törést se rajta, a röntgenből saját lábán jön vissza és fel van háborodva ha benn akarom tartani, hogy neki arra nincs ideje
2 látod, hogy nem szabadulsz a betegtől, ezért szó szerint megajándékozod a röntgennel, mert elvégre azért jött. amikor mondod, hogy: negatív, a válasz, hogy ő azt tudta csak hát a biztonság kedvéért
A jelen eset súlyosságáról meg mindenki vonja le a tapasztalatokat

Buzuki Stift 2011.07.01. 06:38:09

"Eléggé megijedtem, mert sok helyen írták, hogy másnap meghaltak stb.,"
Ne hidd el nekik! Gondolj bele!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.01. 06:44:20

júújjjjj, és az ilyen posztok miatt, kapunk állandóan a dokiktól. Most megint leszedik rólunk a szenteltvizet, és sajnos jogosan:(
És én most adamantiummal teljesen egyetértek, ez megijeszt.:)))))))

adamantium 2011.07.01. 06:44:26

@Buzuki Stift: gyerekkoromban hetente meghaltam volna annyit estem biciklivel meg a diófáról ajaj, az az esés 3 halállal is felért volna :D

Buzuki Stift 2011.07.01. 06:49:41

@adamantium: És a legkisebb gondod lett volna a halál után leveleket írni az internetre:)))

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 06:53:42

Ezen a szent ünnepen(Semmelveis-nap) a szabadnapomba így belerandítani! Öreg vagyok én még ehhez, előttem az egész halál.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 07:25:08

Természetesen dupla vé, csak aki az EÜ-ben dolgozik, megtanult takarékoskodni.

Borcsika 2011.07.01. 07:26:04

@Buzuki Stift: Ezen felröhögtem énis.
Egyébként ez a poszt az ostobaságr ól szól. A megfogalmazás és a helyesírás is egyaránt tükrözi a tudatlanságot.
Nem vagyok orvos, de ha este beverem a fejem, és másnap reggel fáj, és szédülök, azonnal orvoshoz megyek, mert lehet, hogy enyhe fokú agyrázkódásom van.
No comment...

VaTi 2011.07.01. 07:34:27

@Buzuki Stift: Tejóég, ez még csak le sem esett mikor olvastam :))) Mondjuk ha a posztoló meg tud idézni ilyen fejsérült lelkeket...
(anno egyetemista voltam, mikor anyukám meg a húgom kitalálak olyan ezoizét, hogy ők most angyalokat vagy miazizét fognak idézni. Mondjuk engem kidobtak a szobából, mert felvetettem, hogy ha többen leszünk a házban, akkor csökken az egyfőreeső és tudok az egyetemen valami szoctámot igényelni :) Bocsánat az offért)

bakela 2011.07.01. 07:38:10

@bakela:
Na, most ez a commendadora vagy Sarah Connor Csetényből /Vesprem County/ , aki csak úgy sutty…, a féreglyukakon: két nappal ezelőőtt, azaz ma, amikor tegnap van.
De valószínűbb, hogy itt orbitális műhiba történt, olvasod-e jó Ibrahim dr: Tényleg qrvára beüthette a fejét, ha ilyeneket leír, + közszemlére tesz. Minimum céétééemmerájjdinamóspetshop. Nálam anno decibel nem úszta volna meg a mindkét oldali 3-3 próbafúrást sem az okos koponyácskáján. Pl. mehetne a kórház fűtése a feltörő termálvízzel.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 07:38:30

Sráckoromban a Kanizsais lányoktól tudtuk, ha azt állítjuk, hogy bevertük a fejünket és soroltuk a tipikus tüneteket(6 óránként kóma, rókázás stb) egy orvos se meri azt mondani, hogy nincs agyrázkódásunk. Tuti egy hét lógás a suliból. Mondjuk sokadszorra már el mertek hajtani.

bakela 2011.07.01. 07:52:05

UFF:
Hogy hétfőn hány népi kezdeményezés/feljelentés megy majd a Kád..., akarom mondani a Zorkán titkárságra. Majd kigyullad a telefonom,- nálam ilyenkor lehet bejelentkezni- Igaz, hogy hetek óta TV, rádió, sajt,-ó, meg ki is írtam nagy bötükkel.
Ezeknek Semmelweis nap? Amikor én fizetem a tééébééét!

VaTi 2011.07.01. 07:55:42

@bakela: meg különben is, megesküdtetek Hippodromnak!

tódór piroska 2011.07.01. 08:00:07

Ne bántsátok a posztolót, teljesen igaza volt, szerencse, hogy ennyire okos, és utána nézett a neten! Ott mindig leírják a fontos dolgokat, orvosi egyetemet pl. nem is érdemes végezni, a neten úgyis rajta van minden. És ráadásul ebben teljesen igazat is írtak, velem szóról szóra ugyanez történt: beütöttem a fejem, kicsit fájt, kicsit szédültem, gondoltam, majd elmúlik. Hát nem! Este még lefeküdtem, de reggel már nem ébredtem fel, egyszerűen meghaltam.
A doki meg (mint mindig, minden orvos) hülye, agresszív állat volt, aki nem törődött a beteggel, csak a markát tartotta! Mondjuk, abban is igaza volt a posztolónak, hogy nem feküdt be, mert akkor könnyen el is tehették volna láb alól, legalábbis amiket itt olvashat az ember, szinte biztos.

VaTi 2011.07.01. 08:02:14

@radiologus.hu: Hérakleitosz! Ja, nem, neki vízproblémái voltak. Hanem az izé! Kung fu! Vagy hogy van mán...De volt olyan, aki azt mondta, hogy "bakelának 36 órás ügyelete lészen"

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 08:03:29

Nem árt az ilyesmit komolyan venni. Ha elszakad a fejében a damil, leesnek a fülei.

ondol 2011.07.01. 08:18:12

Buszon szoknak ehhez hasonló szövegeket nyomni mikrofonhangú nénik/bácsik, csakhogy teljen az idő.

Ha a műtős "gyereket" láttad, akkor már túl vagy a műtéten, vagy visznek, csak nem emlékszel, a beütött fejed miatt.

Az összes kávéivó mogorvát fel kellene jelentened, a negatív röntgenért, a nem köszönőkkel együtt.

tódór piroska 2011.07.01. 08:19:17

HA VALAKI MÉG NEM ISMERNÉ:

Két agysebész beszélget.
- Képzeld, tegnap megoperáltam egy szőke nőt.
- Na és, mit találtál?
- Semmit. Teljesen üres volt a koponyája. Csak egy szál madzag volt benne.
- És? Mit csináltál?
- Mit tehettem volna, elvágtam a madzagot.
_ És mi történt?
- Leestek a fülei.

(bocs, ennél tudok sokkal jobbat is, szintén orvosi témájút, csak még korán van hozzá)

Bikli néni 2011.07.01. 08:21:41

Kedves Posztoló! Jelezném, hogy én az összeszedett betegségeim és baleseteim okán eddig tizenhétszer haltam meg, és most a túlvilágról kommentezek. Majd álmában kísérteni fogom a dokit, hogy legközelebb kávé nélkül koncentráljon a bajaidra, és úgy mondja el, hogy agyrázkódással nincs mit tenni, csak feküdni.

qbr 2011.07.01. 08:25:06

Az utolsó mondat is ütős azért:
"Azóta eltelt 2nap és enyhült a fejfájásom. Remélem tényleg nem lesz gond, bár picit még aggódom..."

Szerintem menjen el a posztoló ma este is az ügyeletre, biztos ami biztos, az nem árthat.

Káin 2011.07.01. 08:29:12

OFF: Dr.Laikus Isten hozott újra közöttünk, már mindenki össze-vissza aggódta magát :).

Káin 2011.07.01. 08:31:07

@Káin: Visco, neked is örülök.

ujjujjuj 2011.07.01. 08:36:37

Ezért szétszednek, de megérdemled...

ccke 2011.07.01. 08:45:20

Ez felvidított ma reggelre, kösz.

Laikusok: az agyrázkódás az valami ködös-elvont-orvosos duma? Nekem sohasem volt, de szerintem kisiskolás koromban már hallottam róla, hogy aki beveri a fejét, annak lehet ilyen. Pedig még nem is volt internet, legalábbis nekem nem.

scopolamin 2011.07.01. 08:46:50

A cikk írója feltehetőleg valaki közülünk, azaz rendszeres olvasó. Ugyanis az eset TEGNAP este történt (a pontos dátum igazából lényegtelen), de az illető azonnal klaviatúrát ragadott, és azonnal tudta, hová kell küldeni feljelentést. Más kérdés, hogy tegnap esti megcsúszás óta hogyan telt el 2 nap, nekem gyenge matekkal is csak 1-re jön ki. Esetleg úgy, hogy a sebészetről hazaérvén egyből a gép elé ült posztolni? Ennyire ne aggódjon már... :))

ccke 2011.07.01. 08:53:37

@scopolamin: Nem, már előre tudta, hogy ebből poszt lesz, és tudta, hogy itt mindig a részletekbe kötnek bele, ezért rögtön az elesés után naplót kezdett írni. Ezt rakta össze egy történetté, ezért kicsit összekeveredtek a napok, de ez a legkisebb baj a poszttal...

qbr 2011.07.01. 08:59:47

@scopolamin:
Tényleg, milyen igaz, így kezdődik: "Tegnap este megcsúsztam a lépcsőn..."

Na most:
1. nap este -> megcsúszás
2. nap este -> ügyelet, utána haza
3-4. nap -> "Azóta eltelt 2nap"
4. nap -> poszt megírása

Lehet, hogy tényleg nagyon megütötte a fejét, és kiesett 3 nap. Viszont akkor az is lehet, hogy bent tartották a kórházban, csak azt is elfelejtette.

Bikli néni 2011.07.01. 08:59:52

Amúgy boldog Semmel- és köztisztviselő-napot :-)

ccke 2011.07.01. 09:18:37

@Káin: bakela több néven illetett kedvenc ügyvédje

2011.07.01. 09:18:57

A másnap meghaltak és a madzag elvágás fül leeséssel nagyon jó :-)). Nekem már volt agyrázkódásom, 1 hét kórház, megfigyelés. Régen volt, de gondolom, ma is így megy. Kíváncsi vagyok, ki lesz az első, aki megvédi a poszt íróját. Most nem én leszek :-)

adamantium 2011.07.01. 09:37:19

@Káin: és ráadásul Ábrahám László az ügyvéd, na ebből jó nem fog kisülni.
számomra azért nagy kérdés, hogy honnan tudják, hogy jóindulatú a daganat, van szövettani vizsgálat?
egyébként ha nekem valaki azt mondja, hogy gerinc mellől operálunk ki egy tumort azért felkészülök rá, hogy az nem egy pattanás kinyomása és akármi is történhet

EmpatiaTolerancia 2011.07.01. 09:41:05

Kedves Posztoló!
"köszöntem kifele jövet, hogy viszlát, annyit nem tudtak mondani hogy, csá"

Megadjuk a tiszteletet és viszlát-tal nem köszönünk orvosnak. Az ügyeletes pedig valószínűleg gondolta a ...csá...-t, de jólnevelt lévén nem mondta ki.

adamantium 2011.07.01. 09:50:02

@EmpatiaTolerancia: "csá"-t gondolt csak elétett gondolatban még 3,14-et

Dr.laikus PhD 2011.07.01. 09:59:31

@Káin:

Köszönöm! :D
Csak visszaolvasok és VaTi mindent leír helyettem. Némely dologban elhatárolódom, de sokban nem... :DDDDD

Dr.laikus PhD 2011.07.01. 10:02:03

@Káin:

Nem találom, hogy Visco hol mondott fel és miért, de nagyon-nagyon örülök neki...

Epres elpanaszolta, hogy nincsen. Eléggé fájt a szívem.
Szeretem a fanyar humorát, na meg azt a kazánfüttő szakértelmit.

ccke 2011.07.01. 10:02:59

@Dr.laikus PhD: üdv újra itt, örülök neked!

VaTi 2011.07.01. 10:03:23

@Dr.laikus PhD: tejóég, mitkövettemel? :)))
Üdv újra itt :)
Egyébként méhány dologban még én is elhatárolódom saját magamtól. Ez általában a kávé előtti és utáni állapotom (befor-after)

Dr.laikus PhD 2011.07.01. 10:03:29

@scopolamin:

Ne de kérem, agyrázkódása van!

Kever-kavar...

Ugyanazanő 2011.07.01. 10:05:42

Hali!
Szerintem az elég baj, hogy viccet űztök valakiből, aki elküldte ide egy rossz tapasztalatát. Lehet, nincs igaza, ezt meg lehet neki más stílusban is mondani...

Dr.laikus PhD 2011.07.01. 10:08:09

@VaTi:

Néha kockásabb vagy, mint az én ízlésem, de nem csoda a ping-pong labda fejemmel nyilván más nem is lehetek. :DDDD

VaTi 2011.07.01. 10:13:36

@Dr.laikus PhD: "Nem találom, hogy Visco hol mondott fel és miért, de nagyon-nagyon örülök neki..." Jajj, ne tedd tönkre...Tök sokáig tartott, mire Biklivel visszacirógattuk (na jó, igazából a cicis posztra jött, vérszagra gyűl az éji vad), erre most örülsz, hogy felmondott, 'szt majd lelép megint :)
@Ugyanazanő: Igen, alapvetően kicsit gonoszak vagyunk :( Arról nem beszélve, hogy volt a cickós poszt, ami asszem damantium szerint lement nlcafe szintre, aztán volt pozitív poszt, így mostanra már teljesen ki vagyunk éhezve, vérre szomjazunk. Meg hát megígértem adamantiumnak, hogy ha kibírja az nlcafes szintet, akkor valamelyik nap jól kinyírunk valakit :)
Egyébként tényleg cinikusak vagyunk (mindenki csapjon rá szépen a gépelésző mancsára!)

VaTi 2011.07.01. 10:14:24

@Dr.laikus PhD: na, ezt a kockásat nm értem :(

ma21 2011.07.01. 10:16:54

Helló --Isten hozott,végre itt vagy!

ma21 2011.07.01. 10:18:28

Lemaradt a címzett:Dr.Laikus PhD

Káin 2011.07.01. 10:20:12

@VaTi: ""Nem találom, hogy Visco hol mondott fel és miért, de nagyon-nagyon örülök neki..." Jajj, ne tedd tönkre...Tök sokáig tartott, mire Biklivel visszacirógattuk (na jó, igazából a cicis posztra jött, vérszagra gyűl az éji vad), erre most örülsz, hogy felmondott, 'szt majd lelép megint :)"

Szerintem nem úgy értette, ahogy érted, hogy értette. Na érted, nem :)?

Mária 2011.07.01. 10:20:54

A poszt megint egy beszarás :)

Idéznék:

*

"Tegnap este megcsúsztam a lépcsőn, elestem és elég csúnyán bevertem a korlátba a fejemet. Nem vérzett, meg semmi, de tapintásra érzékeny volt."

Bárkivel előfordul :) Extrém esetben akár féldiónyi púp is nőhet az ütés helyén, amit a tájékozatlan páciensek akár gyorsan terjedő fejrákként is diagnosztizálhatnak. Dédanyáink a hideg késpenge, nagyanyáink a mirelit zöldborsó reászorítását javasolták volna.

*

"Másnap viszont iszonyú fejfájással keltem és szédültem is."

Kérdés, hogy volt-e a kettő között ok-okozati összefüggés? Esetleg a közeledő hidegfront, a közeledő menstruáció, vagy az esti lefekvés előtt ki nem szellőztetett hálószoba miatt volt a fejfájás?

Meg az is kérdés, hogy fogyasztott-e a posztoló előző este nagyobb mennyiségű alkoholt? Meg az, hogy az előző este fogyasztott nagyobb mennyiségű alkohol állt-e ok-okozati összefüggésben a korláthoz történő csapódással?

*

"Este 8-kor értem haza, és már vettem be 2 aspirint, de nem segített"

Valóban tűrhetetlen fájdalmat érezhetett a posztoló egész nap, ha KÉT darab aszpirint is megkockáztatott a nap során úgy, hogy az egész napot végigdolgozta.

*

"Eléggé megijedtem, mert sok helyen írták, hogy másnap meghaltak stb., ezért fogtam magam és elmentem az ügyeletre."

Roppant sürgős, életveszélyes helyzet lehetett, ha végigdolgozta a fejsérülésével a teljes munkanapot, megfejelte pár órányi túlmunkával, hazaesett este nyolckor, az interneten összeolvasott pár ostobaságot, majd bepánikolt, és saccperkábé éjjel fél tizenegy körül elrohant a saját lábán az ügyeletre. Mellé egész nap mindössze két aszpirinnal kezelte magát :)

*

"Szívesen megkérdeztem volna tőle, hogy ha sürgős bajom van, akkor legközelebb próbáljak meg nyugodtan aludni és várjam meg a délelőttöt?"

Hiszen a posztoló a SÜRGŐS bajával nem csak a másnap délelőttöt várta meg, hanem a teljes másnapot, sőt a másnap estét és a másnap éjszakát is.

*

"aztán azt mondta. hogy ajánlja a kórházba való befekvést. Úgy 4-5 napra megfigyelés céljából. Megijedtem. Én bent aludni itt?"

Most akkor a halálán volt, vagy nem volt a halálán a posztoló?

*

"Mikor köszöntem kifele jövet, hogy viszlát, annyit nem tudtak mondani hogy, csá."

Szerintem a visszafojtott röhögéstől nem tudtak annyit se mondani, hogy csá... :)

Káin 2011.07.01. 10:20:58

@adamantium: Nem ismerem ezt az ügyvéd urat.

mákonya 2011.07.01. 10:24:14

@Ugyanazanő:
Mhh-Mhh...,
Tegyük fel, hogy pusztán azért várt ennyit, hogy mert reménykedett, hogy jobban lesz és mondjuk még azt is el tudom képzelni, hogy azért ment az ügyeletre, mert közben megijedt, hogy talán komolyabb a baj, majd saját felelősségére hazament a javaslat ellenére....., ő tudja.......,
Viszont a "műtős gyerek" kifejezés kicsapta nálam a biztosítékot, pedig nem is vagyok eü.-s. Finoman nőiesen szégyellje magát az ilyen.

Mária 2011.07.01. 10:26:26

@Buzuki Stift:

A nap komentje :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Mária 2011.07.01. 10:29:52

@tódór piroska:

Ez az orvos nem tartotta a markát. Ez az orvos a kávésbögréjébe kapaszkodott, mert a posztoló kiirigyeskedte neki belőle :)

Ugyanazanő 2011.07.01. 10:35:51

@VaTi: Amennyiben mindenki teljesen más, nem-EÜ területen dolgozik, akkor sem tetszik, de könnyebben elfogadom (a más kárán röhögést). Viszont olvasgatva a blogot már egy ideje, úgy emlékszem, többeknek köze van a EÜ-höz, s így azért problematikusabb. Nem ártana, ha normalizálódna Mo-n az EÜ, anyagilag is nyilván, de mentalitásában is. Hisz orvoshoz senki sem jókedvében megy, azaz tök _kiszolgáltatott_.
A mentalitáson azt értem, hogy sokkal emberibb hozzáállásra lenne szükség...

Ugyanazanő 2011.07.01. 10:39:02

@mákonya: Igazad van a "műtős gyerek" kapcsán.
Nem akarom minden részletében megvédeni a poszt szerzőjét.

adamantium 2011.07.01. 10:39:10

minden rosszindulat nélkül, szerintetek aki ír egy levelet egy friss tapasztalatáról ennyire belegabalyodik 4 nap eseményeibe, idézek:
pont ma volt szerencsém tapasztalni
Tegnap este megcsúsztam a lépcsőn
Másnap viszont iszonyú fejfájással
Azóta eltelt 2nap
- először leírja, hogy ma volt az orvosnál egy tegnapi történettel, aminek mára lettek jelei (normális ember a tegnap utáni napot nem írja másnapnak hanem azt írja ma) aztán mégiscsak kiderül, hogy legalább 2 nap eltelt már az eset óta.
na most kérem jelentkezzen aki érti!

adamantium 2011.07.01. 10:41:47

@Ugyanazanő: én korrektül kétszer is kielemeztem a történetet, egyszer orvosilag, egyszer kronológiailag

ondol 2011.07.01. 10:42:48

@Mária: mogorván tartotta. És benyögte.. Nem csá-zott.
Ez mind nagyon nagy hiba..

25 perc alatt kész az rtg, nincs baj,de megfigyelnék, nem akarja, újra aggódik.
De most erre már nem is írok semmit.

@mákonya: műtős "gyerek" nekem is kicsapta..

Erről is olvashatna a neten...

EmpatiaTolerancia 2011.07.01. 10:50:16

@adamantium: "3.14" ezt reprezentálta a ... :)

P75 2011.07.01. 10:50:52

Kedves rettentően kretén posztoló!
Amiről olvastál, hogy másnapra bele lehet halni, az az agyrázkódás szövődménye. Az agyrázkódást semmilyen objektív vizsgálat nem mutatja ki. A szövődmények elkerülésének egyetlen lehetséges módja a szigorú ágynyugalom és a lehetőleg szoros megfigyelés. Miután az orvos, akit az éjszaka közepén magadhoz ugrasztottál, felajánlja neked ezt, felháborodva távozol.

Szerintem nézesd meg a fejedet mégegyszer, mert alapból nem lehetsz ilyen sötét, ez csak az esés következménye lehet.

VaTi 2011.07.01. 10:57:53

@Ugyanazanő: Nézd, igz, hogy kicsit szurkapiszka a hangnem. Igen. De ha olvasod az orvosok hozzászólásait, igyekeznek tényleg normálisan kielemezni a történteket. Persze, ha a posztoló, mint írja, a blog rendszeres olvasója, tudhatná, hogy kb mire hogy fognak reaálni. Mert ha az itteni orvosok bizonyos dolgokat már elmondtak-leírtak százszor, akkor nekik is csak az jön le, hogy hiába beszélnek. Ugyanis abból, amiket itt megbeszélünk, lehet tanulni is. Nekem pl az egyik innen hozott dolog volt (apróság, tudom), hogy ha a gyerek belázadosik, nem hisztériázunk rögtön. Nem csillapítunk lázat 38 alatt, mert a szervezetnek dolgozni kell, meg h pl hogy készítünk hűtőfürdőt, és hogy öntjük ész nélkül a kölökbe a folydékot, ilyesmi. Mikor erre először szükségem lett (elsőkölkös anyuka első lázasbetegséges helyzete), akkor elkezdett bennem dolgozni az idegbeteg anyuka (jéééézusom, a gyerek!!!), de próbáltam higgadtan követni, amit innen hoztam. A posztoló olvasta a blogot rendszeresen, tudja, miket beszéltünk már meg. Aztán idesír, hogy nem ment rendelésre, csak ügyeletre, meg hogy az ügyeleten 20 percet (!) várnia kellett. Mondjuk ha provokálni akarnám az itteni hangulatot, pont ilyeneket írnék direkt :)

sztrugackij 2011.07.01. 11:03:11

Most meg leroi tűnt el!
Pedig ő nem sértődékeny.

Ugyanazanő 2011.07.01. 11:09:18

@VaTi: Ok, én a posztot kicsit használtam arra, hogy jelezzem, ami a szívemet nyomja. :-)

VaTi 2011.07.01. 11:14:32

@Ugyanazanő: egyébként néha tényleg megy az adok-kapok rendesen :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.07.01. 11:19:52

@sztrugackij: Leroi szabadságát tölti. Tőlünk is.

Bikli néni 2011.07.01. 11:33:27

Leroi nemsokára megérkezik, ne aggódjatok :-) Már nem nyaral, csak dolga van.

Buzuki Stift 2011.07.01. 11:35:12

@Dr.laikus PhD: És csak országos a világháló.

Bikli néni 2011.07.01. 11:39:51

Buzuki, nyaralni ment, nem netezni. Amúgy nincs is internet sokszor nyaralás közben, jó eséllyel nekem se lesz, ha megyek

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 11:47:37

Ez a Buzuki kezd az agyamra menni. Jobb poénokat tud, mint én. Ráadásul kicsi és okos és nő. A legrosszabb.

VaTi 2011.07.01. 11:51:45

@Bikli néni: áh, nekünk még a nászutat is olyan helyre kellett tervezni, hogy legyen wifi a hotelban, nehogy a zuramnak elvonási tünetei legyenek. 'szt mikor megdöglött a wifi, ő szerelte a hotelnek, csak nehogy net nélkül mradjon. Szal a "nyaralni ment, nem netezni" dolog nálunk nem működött :)))

Bikli néni 2011.07.01. 11:56:18

VaTi, nálunk tök bizonytalan. Én se tudok élni nélkületek, úgyhogy ha egy hétre eltűnök a nyáron, annak kizárólag technikai oka lesz :-)

Frankeistein 2011.07.01. 12:13:43

Először: boldog Semmelweis napot minden kedves eü.-s dolgozónak! :)
A poszthoz: most komolyan megijedtem, ugyanis így összeszámolva már legalább nyolcszor meghaltam... Tul.képpen mondhatta volna a zügyletes doktor: Hölgyem, jobbra a második ajtó!

Irkutszk 2011.07.01. 12:32:29

@VaTi: Én a vizilovakkal vagyok.

@adamantium: Szerintem lassan egy dupla vakos vizsgálatot kellene rendezni, hogy bebizonyítsuk a röntgensugárzás eddig fel nem ismert jótékony hatásait.

@Bikli néni: Na, csak ne tessék emlegetni a szemmelverést :D

Irkutszk 2011.07.01. 12:36:15

@ccke: Nekem egyszer volt diagnosztizálatlan agyrázkódásom (nem mentem el végül orvoshoz), mikor ló elé estem (az elé a ló elé, amin előtte ültem). Először a lovardában, majd otthon aludtam egy olyan nagyon jót, hogy csuda. És jelentem, azóta sem vagyok százas, de ez állítólag még korábbról származó probléma ;)

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 12:42:01

@Irkutszk: Hát nem beszélted meg a lóval, hogy végig te vagy felül?

bakela 2011.07.01. 12:48:06

@adamantium2011.07.01. 10:39:10

Annyira teccik, hogy még1x végigolvastam.
Asszem tudom:
delirium kredenc BNO: F12.4

Irkutszk 2011.07.01. 12:50:10

@El Visco Stello: Ő egy nagyon aranyos paci volt. Én voltam az "ennyi ésszel szabadlábon" :)

scopolamin 2011.07.01. 12:50:35

20 perc várakozás ÉJSZAKA sebészre, 15 röntgenesre, és 10 perc a filmre? :)
Kellett volna már rég automatizálni a közlekedést úgy, mint a tűzoltóknál: lecsúszni a rúdon, stopperórára :)

Irkutszk 2011.07.01. 12:52:57

@Káin: Szegény gyerek, és szegény klinika.

VaTi 2011.07.01. 13:07:41

@Irkutszk: Óóóó, ez az! Itt gondolkodunk, látod, hogy Hippodrom, Hippolit, Hypothalamus, hiperkarma, 'szt nem jutott eszünkbe, hogy mire esküdött bakela ügyeletet. Hát a hippopotamus. De ez csak a tb fizetős betegek ügyeleti ellátására vonatozik. A tb nélkülieké a Hammurapi oszlopán van felülről a harmadik sor vésve.

Irkutszk 2011.07.01. 13:13:36

@VaTi: Én bevallom (a lovas butaságomon kívül), hogy még plüss hippom is van, annyira elkötelezett vagyok. (Igaz, plüss kígyóm is van, abból nyerem minden este a mérget, amit aztán csodagyógyszerként árusítok.)

Circus 2011.07.01. 13:47:41

Hm.
Alapvetően egyetértek az ekézéssel, mert érdekes a kronológia meg a hozzáállása a hölgynek (ha tényleg baja van, akkor miért nem akarja, hogy 'biztonságos helyen' kipihenje magát, kivizsgálják jobban?).
De... :)
Nézzük csak, mégegyszer:

>>>
Elesek, beverem a fejem. Nem érzem nagy bajnak, ezzel nem akarok orvoshoz fordulni, nem nagy ügy, volt már ilyen. Másnap már nem tompán lüktet, hanem qra hasogat, aszpirin nem használ, gyógyszert se akarok feleslegesen magamba dobálni. Későre érek haza, doki már nincs, mi legyen? Megnézem a neten, nem nyugodok meg, mégiscsak meg kellene mutassam orvosnak, így aludni sem lehet. Megyek az ügyeletre, ahol először kapok egy undok beszólást, pedig segítségért jöttem, majd találkozom egy alig huszonéves sráccal aki flegmán szintén beszól, majd ahhoz képest, hogy az ügyeletre jöttem, ahová általában sürgős esetekkel jönnek az emberek (ÉN SEM AKARTAM), jó negyedóra múlva előkerül egy ásítozó orvos, csak nem aludt? Küldözgetnek mindenhová fel-le, majd egy órája vagyok itt, aztán az orvos közli, hogy bár nem lát semmit, azt javasoljak, feküdjek be - mert "köteles azt mondani, hogy feküdjek be, mert ha valami bajom lesz, akkor azért ő lesz a felelős"... tán ő is feleslegesnek tartja szakmailag? Teljesen össze vagyok zavarodva, a fejem fáj, megoldás nincs... minek maradjak itt, ahol ilyen szívesen látnak?
<<<

Nos, HA CSAK EZT A RÉSZÉT NÉZEM a dolgonak, és én kapnék ilyen kiszolgálást bármilyen szolgáltatás esetén, akkor én sem akarnék egy percig ott maradni, nemhogy visszamenni :)

Megint ugyanott tartunk - tudom, hogy nehéz, de ha nem méla, undorral kevert lenézésbe oltott lepattintással találkozna pár ember, akkor nem lenne ilyen poszt... Nem mindenki egészségügyi dolgozó, sokan a minimálisan elvártnál is kevesebbet tudnak a testükről...

Mielőtt valaki leanyázna, legyen szíves elolvasni az első bővített mondatomat a komment elején, a 'hm' után - köszi :)

Irkutszk 2011.07.01. 13:53:00

@Circus: Ha másnap reggelre nagyon fáj, akkor nem dolgozom végig a napot, hanem elmegyek még akkor az orvosomhoz (aki ugye sokkal jobban ismer, mint az ügyeletes orvos). Ha végigbírtam dolgozni a napot, akkor az éjszaka sem fogok belehalni, ergo másnap reggel megyek orvoshoz. Az ügyelet az életveszélyes, ill. a két rendelési idő közben fellépő betegségeket hivatott cirka elsősegélyben részesíteni, nem pedig a három napja szúr az oldalam eseteket.

Circus 2011.07.01. 14:01:58

@Circus: csak még egy rövid - dolgoztam pár évet hotelben portásként is, éjszakáztam 24/72-eztem eleget, hogy tudjam, hogyan érez az ember késő este mindennel és mindenkivel, annyi nagy különbséggel, hogy én nem engedhettem volna meg magamnak, hogy ezt éreztessem, ugyanis a reménybeli vendégnek van lehetősége máshová menni.

Egészségügyben nincs alternatíva.

VaTi 2011.07.01. 14:02:08

@Circus: szóval undokul beszéltek vele egy alapvetően érzékeny helyzetben. Ez lehet. Meg az is, hogy a posztoló érezte undokabbnak a hangnemet, mint amilyen volt, mert éjszaka volt, neki púp a fején és ráparázott. Az "ügyeletre jött? csak mert nem látszik betegnek" 'beszólás' lehetett sima kérdés is: ellátásra vár, vagy csak hozzátartozó? (mikor én egyetlen alkalommal voltam sebészeti ügyeleten, voltak egymást megkéselt hajléktalanok, saját ujját majdnem levágó srác, nekem állatharapás került az arcomra, szal erős külsérelmi nyomokkal voltunk ellátva, egy fejbeütéses púp nem ilyen). Azon, hogy a doki éjszaka álmos és kávéval próbál bootolni, nem csodálkoznék. Inkább, mint hogy speeddel gyorsuljon :) Bassz, hát ember ő is, éccaka álmos, kávét iszik. A tokkal-vonóval-röntgennel össz egy óra ellátásért _nagyon_ hálás lettem volna...Igazad van, lehet innen is, onnan is nézni...

phoboss 2011.07.01. 14:08:03

ez a poszt is kiváló példa arra, hogy mennyi liba van a páciensek között is...
ügyeleten rinyál, hogy nem foglalkoznak vele, lenéz, ujjal mutogat, majd a kezelést visszautasítja és távozik, a végén meg még ő panaszkodik. pfff.. no comment.
de azért csá :)

Circus 2011.07.01. 14:10:23

@Irkutszk: este még semmi bajom, reggelre tompán lüktet, meló mellet észre sem veszem (nem érek rá magamat sajnálni), estére belehalok. Ilyenem nekem is volt - izomláz, meg műtöttek is, meg fogorvosnál is jártam, soroljam még? Pont egy hozzáértőnek?!? :)

Az ügyelettel kapcsolatban nagyrészt egyetértek (írtam is még a legelején), de, ha másnap estére érzi úgy, hogy valami nagy baja van emiatt, akkor nem sürgősségi? Pont a doki említette a haematómát plusz lásd az idézetet "köteles azt mondani, hogy feküdjek be, mert ha valami bajom lesz, akkor azért ő lesz a felelős" - akkor most ez mégse életveszély?

Vakbél, amikor épp az utolsó pillanatban értél be, egy perccel a perforáció előtt? Azzal se azonnal 'szoktak' orvoshoz menni...

Irkutszk 2011.07.01. 14:14:27

@Circus: Nos. Az én véleményem szerint nem kellett volna dolgoznia menni, hanem az orvoshoz. Mégpedig a következő logikai lánc alapján: Bevertem a fejem, másnap reggelre nagyon fáj, és emlékszem rá, hogy tegnap bevertem a fejemet. És nem, nem sürgősségi ellátás körébe tartozik az, ha valaki egész nap nem érzi a fájdalmat a munkája miatt.

Irkutszk 2011.07.01. 14:15:03

@Irkutszk: Vagy azért sürgősségi, mert csak akkor ér rá sürgősnek lennie?

Circus 2011.07.01. 14:15:16

@VaTi: pont erre akartam rávilágítani - innen is, meg onnan is lehet nézni, szóval nem egészséges rögtön nemcsak ekézni, hanem rögtön be is szántani meg vetni :)

Persze, mindenki ember, de direkt nem voltam demagóg (a másik nézőpont (: ): azt a kevés pénzüket is tőlünk kapja az egészségügy, nem ránk kellene haragudni...

Circus 2011.07.01. 14:16:07

@Irkutszk: jogos a Te logikád (magam is így tennék/tettem volna), de olvasd el légy szíves a következő válaszomat is a példákkal :)

adamantium 2011.07.01. 14:21:22

@Circus: a probléma ezzel az esettel nem feltétlenül az, hogy igénybe vett egy olyan szolgáltatást ami nem feltétlenül volt indokolt hanem az, hogy visszautasította az egyetlen kezelési módot, akkor miért is vette igénybe a szolgáltatást? mégis mit várt, hogyan fogják meggyógyítani?

Irkutszk 2011.07.01. 14:26:24

@Circus: Elolvastam :) De az ezerféle variáció helyett leszűkítettem a példát a leírt esetre, és csak arra reagáltam :) Természetesen, ha hirtelen, az ügyeleti idő alatt fellépő fájdalomról van szó, akkor azért van az ügyelet, hogy meg lehessen mutatni orvosnak addig is, amíg a saját orvosa gyereket nevel vagy alszik, addig is el tudják látni legalább olyan mértékig, hogy másnap reggelig ne haljon bele.

A vakbélgyulladásnál általában a probléma, hogy nem tipikusak a tünetek. És amennyire tudom (nekem még nem volt ilyen problémám), iszonyatos fájdalommal tud járni.

Circus 2011.07.01. 14:27:18

@adamantium: mint nem egészségügyis, miből kellene beletörődnie, hogy mindenféle helyi tüneti kezelés nélkül csak be a akarják fektetni 4-5 nap kivizsgálásra, ráadásul úgy, hogy 'elméletileg' az orvos szerint is csak LEHET, hogy van valami gáz, de nem lát semmit.
Látszólag nem tud többet és nem lett neki kevésbé fájdalmas, és nem gyógyítottak rajta egy centit se...

Az a gond, hogy Ti mindent magától értetődőnek, meg egyértelműnek vesztek - de hölgyek/urak! Ti szakértők vagytok - mi laikusok (kivéve a gyevi bírót, aki egyebár ph:D )!

Irkutszk 2011.07.01. 14:30:16

@adamantium: Én a 'műtős gyerek' után még amint kiakadtam szép csendben az az volt, hogy 'Én bent aludni itt?'? Mintha legalábbis a híd alatt ajánlottak volna neki fekvőhelyet az éjszaka további részére.

adamantium 2011.07.01. 14:36:34

@Circus: azzal, hogy orvoshoz fordulsz, gyakorlatilag átruházod rá a felelősséget a betegségeddel kapcsolatban. ő úgy gondolta, hogy a biztonság kedvéért valamennyi időt töltsön bent a kórházban a kedves beteg (kétlem a 4-5 napot mert 48 óra szokott lenni de na). én ilyenkor azt szoktam mondani, hogy ezért, hogy megfigyelés alatt legyen, magyarán ha történik valami akkor:
1 azt gyorsan észre tudja venni valaki
2 gyorsan tudjon is cselekedni valaki
mert ugye otthon főleg ha egyedül él, szépen meghal vagy mire észreveszi valaki már késő.
tüneti kezelés nélkül? honnan tudod? még be se fektették, biztos kapott volna valami fájdalomcsillapítót.
többet tud mert az orvos nem látott semmit a röntgenen (ez mondjuk semmit se jelent mert általában nem csonttal van a baj, de na)
nem lett kevésbé fájdalmas, hát ha nem várta meg a kezelést
nem gyógyítottak rajta semmit? fejfájást te hogyan gyógyítod? fájdalomcsillapítóval, megvárta, hogy kapjon? nem?
azt írja utánaolvasott a neten, akkor, hogy nem olvasta el, hogy ennek mi a kezelése?

Circus 2011.07.01. 15:23:19

@Irkutszk: "...addig is el tudják látni legalább olyan mértékig, hogy másnap reggelig ne haljon bele."

Bement, megmutatta, érzékenyebb volt/nem úgy reagáltak, és konkrétan SEMMIT nem csináltak vele ott a helyszínen, hogy 'gyógyuljon, inkább elmenekült. Kb ennyi az egész történet két sorban.

Meg ráadásul nem adtak rá gyógypuszit! :)

Nem éreznéd frusztrálónak, ha valami kínoddal bemész egy szakszervízbe a számítógépeddel mert valami zörög és érzed, ez nem jó, megnézi a guru, elkezd sorolni öt lehetőséget, mi lehet (mert ugye akkor és ott nem produkálja a gép), de nem tudja, vállat von és azt mondja, hagyd ott, jövő hétre megnézi, Te meg ott állsz a baromisürgős cikked/szakdolgozatod közepén, meg még ide se tudsz kommentelni... Szörnyű, nem? Inkább hazaviszed és használod, hogy zörög - azzal a tudattal, hogy lehet, döglődik a vnchester és elszállhat minden, amit odáig megírtál. Analógia megvan?

Circus 2011.07.01. 15:28:44

@adamantium: két malomban őrölünk :)

Szakmailag nincs kérdés, és az a logikus, amit mondasz, már írtam, én is azt tettem volna.
Én a másik oldalról nézem, talán Irkutszknak írt analógia segít, mire gondolok.

Irkutszk 2011.07.01. 15:37:34

@Circus:
Nos. Ha a számítógépboltba megyek be, hogy szereljék meg a már meglévő gépemet, nem csodálkozom, ha váratnak. (A párhuzam: az ügyeletre ment be egy olyan problémával, amit napközben tudnak kivizsgálni.) A hölgy nem a szakszervízbe ment be, mert azt úgy nevezik: baleseti sebészet, vagy fejfájásklinika.

Emellett természetesen én is megértem a frusztráltságát a poszt írójának, ha visszanézel (én most megtettem:D), vagy a kommentelőknek viccelődtem, vagy próbáltam valami konstruktívval előállni, de sehol nem szidtam a posztírót. Csak úgy gondolom, hogy tévedett, ez meg mindenkivel előfordul.

Irkutszk 2011.07.01. 15:39:14

A gyógypuszit én is hiányolom.

Irkutszk 2011.07.01. 15:41:41

@Circus: Szerintem akkor egyezzünk ki abban, hogy a laikusok összetévesztik az ügyeletet a szakellátással.

Irkutszk 2011.07.01. 15:43:49

@Dr.laikus PhD: Mi is csak szédelegtünk itt a PhD-s kedves kommentelőtársunk hiányában.

Circus 2011.07.01. 15:50:59

@Irkutszk: deal :)
(bár továbbra is megy a terelés :) )

Amúgy nem úgy van, hogy hacsak nem ötfelé tört a kezem, akkor
1, lépés: ügyelet
2, lépés: onnan írányítanak a 'szakszervízbe', ha szükséges?

Irkutszk 2011.07.01. 15:57:43

@Circus: Nem szándékom terelni, az egyik nyelvet próbálom lefordítani a másikra. (Tisztára mintha valami olyan foglalkozásom lenne, amelyik a kettő között áll, ki érti ezt?)

Attól függ, milyen probléma történt. Ha ötfelé törted a kezed este tízkor, vagy hirtelen fellépő fájdalmad van, akkor ügyelet (ha mozogni sem tudsz, akkor mentő). És majd ők ellátnak, ahogy adamantium írta, tedd a kezedbe a sorsod, és megoldják. Viszont, ha három napja van egy bibircsók a kisujjadon, vagy elkezdett fájni a fejed, akkor első körben háziorvos. Ő meg azért van, hogy az ilyeneket irányítsa. És majd a háziorvos elküld a szakellátás megfelelő területére. És ha hosszabbtávú kezelésre szorulsz (ami kórházi tartózkodást nem igényel), akkor a szakellátás visszaküld a háziorvoshoz, és ő átveszi ennek a felügyeletét (vérnyomáscsökkentő, vérhigító injekciókezelés-sorozat, stb).

Bikli néni 2011.07.01. 16:03:53

@Mária: Ez jó :DDD
Figyeljetek kicsit, ha már ez a téma, tanácsot kérnék. Nekem még soha életemben nem használt semmit az aszpirin, most akkor én is meg fogok halni? :DDD
(De ha ezt a labdát most azzal meri leütni valaki, hogy előbb-utóbb biztosan, én irgumburgum! :))

ezegylehetetlenember 2011.07.01. 16:04:34

Nem tanitó a poszt szerzője? Vagy legalábbis hasonlóo beütés bimbózik benne. A legnagyobb probléma itt a nekem minden jár azonnal éjjel-nappal. A betegbiztosítást nem a doki kapja, nem az aszisztens, legjobb esetben a korház, ami nagy valószinűség szerint egész más dologra lesz felhasználva. Tehát nem úgy kell a dokira nézni mint egy kutyára, szolgára, aki azonnal ugrik, akire a 8 orás munkaidő nem vonatkozik. És tessék elhinni a doki is fizet betegbiztosítást. Ezt biztos nem gondolta senki sem.Mégsem biztosít a korház neki optimális munkakörnyezetet. Az ügyelet arra van, hogy az akut betegségeket orvosolja. Nem, nem a tegnapit, tegnapelőttit, egyhetit. Ha fejzúzódás van, irány a korház, nappal a háziorvos. Nem okoskodok, nem internetezek,nem munkába megyek. Merthát a főnökom nagyobb ember, onnan nem lehet hiányozni, doki meg kéznél van mindig. Az nem dolgozik, nem ember, nincs joga pihenni.Mert fizetem a biztosítást. Ha nem értek valamihez akkor inkább megkérdezen pölö telefonon az ügyeletet. És kész. Ennyi. Tudom mit várhatok, nem fogok e subduralis hematom végett meghalni, fogom tudni, hova kell mennem, nem kell műtösgyerekkel beszélgetnem. Ugye ez nehéz dolog? De hát a tv-ben mást láttam, ott e derrick is kinyomozott mindent meg a doktor Ross is az emergencyben a folyosón műtött. Gondolkodjunk egy kicsit. Nem felháborodni, ha olyan információt hallok, amit nem tudok hova tenni. Ja, a subdurális hematóm 2 hét múlva is halált okozhat akár.

Bikli néni 2011.07.01. 16:23:57

@Irkutszk: Na ezt most nem értem :) Mi van a reumával?

mákonya 2011.07.01. 16:28:19

@Bikli néni:
Csak azért is előbb vagy utóbb..., ;-)
Bocsánat, de nem bírtam ki, ha már írtad. :-)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.07.01. 16:31:04

Szerintem a posztoló igenis beteg!
Viszont abban is biztos vagyok, hogy eme agybaj nem a beütés után keletkezett:(

"Jobban jártál volna, ha meg sem szólalsz!"

Bikli néni 2011.07.01. 16:33:34

@mákonya: Várjál csak, hogy is van az a szöveg...
Az élet egy olyan betegség, ami nemi úton terjed, és az esetek 100%-ában halálhoz vezet :))

Irkutszk 2011.07.01. 16:41:31

@Bikli néni: Ott alkalmazzák (alkalmazták?) az aspirint nagy dózisban, 1g felett.

phoboss 2011.07.01. 16:43:56

Ja még azért annyit, hogy a hematóma valóban még hetek múlva is halált okozhat, amikor már az ember nem is emlékszik a hetekkel azelőtti ütésre. Ezért javasolta a befekvést az orvos. De gondolom, a posztoló azt sem tudja, hogy mi az a hematóma, valamint el sem tudja képzelni, hogy egyszer ő is kerülhet olyan helyzetbe, hogy pár napra kórházban kell maradnia. Nem, csak mások aludni bent itt, ő nem. Kár hisztizni, mert az orvos megfelelően járt el.

Bikli néni 2011.07.01. 16:44:43

@Irkutszk: Hát akkor tényleg komoly bajban leszek, ha reumám lesz vínségemre (már ha megérem). Nu, oda se neki, majd befekszem egy héten egyszer a csalllánbokorba', meg belenyúlok havonta kétszer a darázsfészekbe, és máris nem lesz szükségem aszpirinre :)
(Ami viszont viccen kívül, nekem még soha az életben nem mulasztotta el a fejfájásomat, nem is értem, miért imádja mindenki...)

Bikli néni 2011.07.01. 16:45:42

@phoboss: Ne ijesztgesd, mert még a végén ma is vissza talál menni az ügyeletre...

ccke 2011.07.01. 17:01:41

@Bikli néni: A hétköznapi(fáradtság, front, nincskedvemaférjemhez...) fejfájásokban jó adag pszichés komponens is van, ennek megfelelően az arra használt gyógyszereknek is jelentős placebo hatásuk (is) van. Magyarul mindenkinek az fog használni, amiről valami miatt (mindig azt szedem, tv-ben láttam, szomszédnéni szerint a legjobb)elhisszük, hogy használ. Ez persze nagyobbrészt nem tudatos.

tódór piroska 2011.07.01. 17:02:44

@Bikli néni:
Az aszpirin igazi haszna a vérlemezke összecsapzódás (thrombocyta aggregáció) gátlása, ez független a fájdalom- és gyulladáscsökkentő hatásától. Infarctus vagy ischaemiás stroke szempontjából veszélyeztetett emberek, vagy akik már átestek rajta, ezért kell, hogy szedjenek kis adag aszpirint (100 mg nasponta, ami a szokványos fájdalomcsillapító adag ötöde), ezáltal kisebb a veszélye, hogy (újabb) infarctust kapjanak, mert a beszükült, esetleg már sérült (vulnerabilis plakk) koszorúsérben nem fog a vér megalvadni. Sajnos, az emberek 10-30 %-ára az aszpirin ebből a szempontból sem hat, őket hívjuk non-respondereknek. Szerencsére léteznek egyéb, szintén a thrombocyta aggregációt gátló gyógyszerek (clopidogrel), ez a hatóanyag az aszpirinre nem válaszolókra is hat. Nagy rizikó esetén a kettőt együtt kell szedni, sőt néha még ezek mellé LMWH (kismolsúlyú heparin)injekció is kell. Szóval, nem kell aggódnod, ez miatt nem fogsz meghalni!

Bikli néni 2011.07.01. 17:12:10

@tódór piroska: Ó, köszönöm szépen a kimerítő leírást! (nem is számítottam ilyen komoly válaszra)

@ccke: Elképzelhető, nem tudom. Mert nekem is van egy "jól bevált" fájdalomcsillapítóm (Algoflex forte), amire én esküszöm, mert tízből kilencszer segít, más meg azt mondja, nem ér semmit.

Viszont, volt nekem már olyan fejfájásom is, amikor már MINDENT (de szó szerint, minden fellelhetőt) beszedtem, már jegeltem a homlokomat, és üvöltöttem a fájdalomtól, mert hetek alatt se volt képes elmúlni. Azt hittem, beleőrülök.
Illetve, amikor az embernek már qrvára fáj valami, amin semmi nem segít, ott valószínűleg más is lehet. Én így mentem el középiskolás koromban a fogszabályzós dokihoz, és mondtam neki, hogy elegem van a hónapok óta tartó lepattintásokból és az elviselhetetlen fájdalomból, és innen addig el nem mozdulok, míg meg nem röntgenezik a fogamat. Gondolom, engem is oda kívántak az orvosok, ahova a fenti történetben a posztolót, csak sajnos ott nekem lett igazam (bár ne lett volna) :(

Irkutszk 2011.07.01. 17:59:03

@tódór piroska: Legalábbis jelenleg ezt tartjuk a legjobb hatásának :D Nekem az aszpirint mint az egyetlen soha le nem csengő pályafutású gyógyszert emlegették, második eladási és sikerességi csúccsal az említett megelőző hatása miatt :)

ccke 2011.07.01. 18:01:08

@Bikli néni: Persze, a nagyon erős, szokatlan jellegű vagy nem szűnő fejfájás más tészta. Annak utána kell járni, lehet fogászati, fül-orr-gégészeti oka. Sokan a romló látást nem veszik észre, de a folyamatosan túlerőltetett szem miatt is is lehet fejfájás.
Súlyosabbak a koponyán belüli okok: vérzés, tumor, agyhártyagyulladás.
És vannak az önálló fejfájás betegségek: gyakori a migrén, ritkább a cluster fejfáfás és neuralgiák.
Röviden ennyi, Leroi többet tudna erről mesélni.

Mária 2011.07.01. 18:08:35

@Circus:

"bemész egy szakszervízbe a számítógépeddel mert valami zörög"

No para. Ki kell cserélni a processzorhűtő ventillátort. Ha ki tudod íratni szoftverrel, hogy mennyire melegszik a cucc, és figyelsz, hogy ne érezz jellegzetes bakelitszagot, akkor még csak nem is igényel sürgősségi ellátást, akár két napig is halogathatod :)

Advanced Flight 2011.07.01. 18:42:12

Kedves Andi, Veszprémből!
Te még jól jártál, nem úgy, mint a földid, aki hajnali egykor ment a Sziklakórházba a Múzeumok Éjszakáján, de a tümmedt ápolónő úgy kiba*ta, mint a macskát! :-)

csillámpóni 2011.07.01. 19:05:28

@Advanced Flight: ehe, ez jó volt. Hol van Veszprém, nem találom a térképen. Nő ott parlagfű?

qbr 2011.07.01. 19:06:19

@Irkutszk:
Tényleg, mindig is meg akartam kérdezni: a kalmopyirinnek is van trombocita-aggregáció gátló hatása?

Irkutszk 2011.07.01. 19:11:20

@qbr: persze. A Kalmopyrinben acetil-szalicilsav van, csak nem ugyanazzal a kationnal képez sót, mint az Aspirin nevű tablettában (azért kalmo-pyrin, mert kalcium-sóként van a hatóanyag). A Bayernak azért különleges az Aspirinje, mert valami olyan kristályszerkezetet találtak az acetil-szalicilsavjuknak, amit senki nem képes utánukcsinálni, és valahogy nagyon jól sikerült. (Egyébként magát az acetil-szalicilsavot minden patika laborjában találni a polcon, nem egy nagy was-ist-das beszerezni.)

ondol 2011.07.01. 19:11:51

@ccke: kiszáradás miatti fejfájás kimaradt..:-)

Bikli néni 2011.07.01. 19:12:44

@ccke: Szerintem nekem attól fájt, hogy egy borzalmas monitor előtt ültem. Nálam is ment a tippelgetés, hogy cluster, meg voltam egy halom dokinál, nem talált senki semmit, én meg csillagokat láttam a fájdalomtól. Azt mondta a szemész (próbaidős voltam még), hogy menjek el egy hónap szabadságra, és meglátom, elmúlik, ha nem ülök a monitor előtt. Kösz.
Aztán egyrészt megszoktam, másrészt kaptam pár hónapra rá egy normális monitort, harmadrészt elromlott a szemem, és csináltattam új szemüveget...
Végül ettől múlt el szépen lassan.

Irkutszk 2011.07.01. 19:15:42

@Bikli néni: Nekem rossz monitortól (bevallom, sajátom) golyóztak a szemeim. Én annyit tudtam tenni vele sürgősségi viszonylatban, hogy lejjebb vettem a felbontást, és feljebb a frissítést. És elkezdtem új monitorra gyűjtögetni :)

Irkutszk 2011.07.01. 19:19:02

@csillámpóni: Nos, szerintem pl. miklos.rabai kevés alkalmazotti csekket kap Los Angelesben, és Desiderata sem ebből fizeti az angol tejet a Walmarkt-ban.

ondol 2011.07.01. 19:20:04

@csillámpóni: Pippa megbízottja vagy? Elkéstél ő is itt kommentel, a bazi nagy britán lagzi óta. :-D

Bikli néni 2011.07.01. 19:20:19

@Irkutszk: Nekem munkahelyi monitor volt és már a hozzáértő se tudott mit kezdeni vele :( Szerencsére bő fél évre rá kaptam már egy másikat, de a szemüvegkészítésnek nem örültem különösebben.

Bikli néni 2011.07.01. 19:21:52

@csillámpóni: MIVAN?!
De ha jól értelmezem ezt a rakás sületlenséget, akkor bizony, csá.
Ahogy hallom, bezárták a velvetet. Megérkeznek az unatkozó trollok vagy wtf?

Bikli néni 2011.07.01. 19:24:15

@csillámpóni: Azt hittem, rosszul látok, de nem. Na majd mindjárt jön Mária, és megkapod a beosztásodat :DD
(ki az a Pippa?)

Irkutszk 2011.07.01. 19:28:04

@Bikli néni: Persze, hát amin nem lehet segíteni, azon nem lehet segíteni. :( Azért örülök, hogy megoldódott :)

A szemet meg én úgy hallottam egyszer régen, hogy lehet tornáztatni (fogalmam sincs, ez mennyit segít :) ): közelről távolra fókuszálni és fordítva.

Pippának pedig szerény véleményem szerint Godot a vezetékneve.

Bikli néni 2011.07.01. 19:29:10

@Irkutszk: Na most aztán már végképp meg vagyok zavarodva. Pippa, Godot? Mivan???

epres négercsók 2011.07.01. 19:31:01

@csillámpóni: Ez itt nem a velvet. Trollkodásért örökös tiltás jár, úgyhogy viseld jól magad.

Bikli néni 2011.07.01. 19:33:29

@Irkutszk: Na jó, most már komplett hülyét csinálok magamból, de áruljátok már el, ki a frász az a Pippa? Ő valami kommentelő valahol vagy mi?

kalandfereg 2011.07.01. 19:33:42

Lett volna ez a posztíró Írországban, ahol 60Euro a beugró az ügyeleten... mindjárt meggondolta volna háromszor, hogy megvizsgáltatja-e magát, ha utána sajá hatáskörben úgyis úgy dönt, hogy hazamegy...
Meg a 20 perc... én legutóbb 4 órát vártam a János kórház sebészeti ügyeletén (este 9-től éjjel 1-ig), ezalatt senki nem jutott be, se az, akinek a kulcscsontja kilógott, se az, akit hordágyon toltak be, se az, akinek itt ment be a kerítésdrót és ott jött ki... Csak egy, viszonylag kevéssé sérült ember jutott be, az, aki kellően pofátlan volt és azt mondta, hogy "én" az asszisztensnő azon kérdésére, hogy ki következik.
Addig "természetesen" ugyanezen asszisztensnő hárította el undorodó fejjel minden egyes kikukkantásakor a felé nyújtott TAJ kártyákat, mondván, hogy itt nem érkezési sorrend van. De azt persze, hogy "ki következik" olyan hanglejéssel adta elő, mint aki nem érti, hogy a sok hülyéje miért áll bamba pofával vele szemben, ahelyett, hogy cselekedne.
Szal 4 óra után eljöttem, a tetanuszt meg egy ismerőssel beadattam magamnak.
Kérdésem, hogy mire jó az, hogy egyes helyeken még mindig nem tudták megoldani, hogy a bejutási sorrend átlátható és értelmezhető legyen. Az órákig tartó várakozás is elviselhetőbb, ha az ember érti, hogy mi történik körülötte.
Megint csak Írországgal tudok előjönni, mert azt ismerem. Ott kínosan ügyel mindenki, hogy a sorrend egyrészt mindig mindenhol egyértelműen kiderüljön, másrészt, hogy be legyen tartva. Akkor is ha kuncsaft, beteg az illető, de akkor is, ha eladó, vagy kórházi dolgozó.

Irkutszk 2011.07.01. 19:34:03

Epres, meg lehet kérni téged arra, hogy a 19:31-es kommentemet kiszedd? Inkább újra leírom Bikli néninek a Godot-s poént.

epres négercsók 2011.07.01. 19:34:45

@Irkutszk: Kiszedtem, meg az eredetit is. Mielőtt kitörne a forradalom.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 19:35:12

@Bikli néni: Nem szégyen. Aki nem a Velveten szocializálódott, nem tudja ki az a Pippa Middleton. Én sem ismerem, csak a seggét. Azt is csak látásból. És nem is vagyok elalélva tőle. Olyan árfekvésű ruhákban még a mangalicáknak is jó segge van.

Irkutszk 2011.07.01. 19:36:26

@Bikli néni: Gondoltam, esetleg ő az, akire mindig várnak, és sose érkezik meg. Ebből az én lóról leesett agyamban egyenesen következtett a Godot név :)

Bikli néni 2011.07.01. 19:37:00

@El Visco Stello: Ja, hogy az! Így már megvan, az a Vilmos feleségének a testvére, ha jól emlékszem.
Egyébként tudom, hogy most már lassan én leszek a közröhely tárgya, de most ebben a zűrzavaros indító hsz-ban a Pippa milyen összefüggésben jött elő?
Nem voltam soha egy velvet-rajongó, ha nem linkelte volna be itt valamelyik posztba valaki, hogy ott nem lehet többet kommentezni, szerintem észre se veszem.

Irkutszk 2011.07.01. 19:38:44

@kalandfereg: Ez az ügyeleti beugró nem is rossz ötlet. Bár azt hiszem, itt alkotmányellenesnek nyilvánítanák azon az alapon, hogy mindig mindenkinek elsősegély ingyen, stb.

Bikli néni 2011.07.01. 19:39:34

@Irkutszk: Igen, a Godot-ra várva az megvan, csak ebbe egy "Pippát" (akit Visco információja előtt képtelen voltam azonosítani) nem tudtam belerakni sehogy :)

Irkutszk 2011.07.01. 19:40:40

@Bikli néni: Ötletem nem volt, hogy ki az a Pippa :) Még teljes nevén sem :D Csak volt valami olyasmi, hogy várjatok, amíg jön Pippa, vagy ilyesmi... az összes többi szabad asszociáció :D

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 19:42:14

@Bikli néni: Én is csak az adekvát neve miatt jegyeztem meg(pippantás)

Bikli néni 2011.07.01. 19:46:17

@Irkutszk: @El Visco Stello:
Na jó, hát ez az információ felülmúlja az aszpirinról tanultakat is, azt hiszem :DD Micsoda mázli, nem kell szegényen meghalnom!

(Azért remélem, hogy ez nem lesz tendencia, hogy a velvetről szabadon engedett méhkasból majd ide is repülnek néhányan...)

Irkutszk 2011.07.01. 19:48:29

@Bikli néni: Max. áttérünk az orvoslás egy másik, eddig ritkán tárgyalt szegletére: a pszichiátriára. :)

Bikli néni 2011.07.01. 19:50:07

@Irkutszk: :DDD
Van nekünk így is elég bajunk, nem? Most hiányzik ide nekünk még egy rakás debil troll?

kalandfereg 2011.07.01. 19:50:09

@Irkutszk:
Tulképp nem kifejezetten az ügyelet beugrós, hanem minden orvosi ellátás. Beutalóval 45Euro, nélküle 60. De persze ki van találva, akinek nincs jövedelme, az ingyenes, meg van havi felső határ, meg ha valaki tartósan beteg, akkor is kaphat kedvezményeket, továbbá a szülés is ingyenes. De azért az ember nem megy ott minden hülyeséggel az orvoshoz, az tuti.
Magyarországon meg a sok marha leszavazta azt a nyamvadt 300, vagy hány forintot, ami tök jól betölthette volna ugyanezt a szerepet és visszatartotta volna a népeket az adófizetők pénzéből fizetett orvosok felesleges feltartásától. De ez már politika...

Irkutszk 2011.07.01. 19:52:09

@kalandfereg: Köszönöm a pontosítást :) És egyetértek :(

Bikli néni 2011.07.01. 19:53:37

@kalandfereg: Ez a beugró nem hangzik rossznak. Mondjuk a 60 euró az sok, ennyit egy haldokló se adna ki érte. Magyarországon elég lenne mondjuk egy ezres. Vagy kétezer, és ha még indokolatlan is (három napja fáj az ujjam).
Szóval valami olyan köztes összeg kéne, amit ki tud fizetni az igazán beteg, de ami a sok kényelmes rinyálós hipochondert otthon tartja.

Bikli néni 2011.07.01. 19:55:48

@kalandfereg: Az a baj, hogy amit írsz, hogy akinek nincs jövedelme, ingyenes... Hát nézz körül itthon. Gyerekek, diákok, nyugdíjasok, munkanélküliek itthon se fizetnének, mert nem zárhatjuk ki az ellátásból, csak mert nincs pénze, ugye... Aztán megint az lenne a vége, hogy a fizetematébét és rendelésiidőbenmégdolgozom pógárokon vasalják be az összes többi ilyen pénzét is.
Az lenne a jó, ha mindenkire vonatkozna, egyformán. A kétéves Julcsikától (majd a szülő fizet) a nyolcvan éves Marika néniig (kap nyugdíjat).

Irkutszk 2011.07.01. 19:57:19

@Bikli néni: Hát, tudod, én élveztem a gyógyszerészi pszichológia kötelezően választható tantárgyat. Nagyon-nagyon érdekes tudomány a pszichológia-pszichiátria. Tök jó volna közelebb kerülni hozzá a biokémiával, és még ma is nagyon sok a kérdőjel ezügyben. De gondold el, mi lenne, ha le tudnánk pontosan írni, hogy mi történik akkor sejtszinten, amikor valaki álmodik, vagy mondjuk képzeleg. Mi a különbség az álom és a hallucináció között. De ettől függetlenül is, számomra nagyon érdekes azt látni, ahogy egy másik ember látja a világot.

ondol 2011.07.01. 19:57:29

@Irkutszk: Pszichiátria az más. Ott nincs műszer, meg mérőeszköz a dg. felállítására.

Ha a beteg nem ad elég infot, és az orvos sem gyakorlott eléggé, félre is mehet az egész. Maguk a tünetek is átjárnak egyik betegségből a másikba.

Nem lesz itt ilyen poszttéma, mert a pszich. betegek attól komolyabbak, hogy ide írjanak.

Irkutszk 2011.07.01. 20:00:30

@ondol: Juj, nem is a posztok miatt gondoltam, hanem az ide átjáró volt velvet-kommentelőkre :D pl. szegény SALE Kálmán.

Remélem is, hogy az ottani betegek komolyabbak, és arra figyelnek, amit az orvosuk mond, nem a szomszéd nénire.

ondol 2011.07.01. 20:02:46

@Irkutszk: A gyógyszerkutatásokra több energiát fektetnek, mint a betegség kutatására, nekem legalábbis úgy tűnik.

Irkutszk 2011.07.01. 20:04:55

@ondol: Erre sajnos információ hiányában nem tudok válaszolni, csak általánosságokat :) (mint pl. target nélkül nincs gyógyszer)

El Visco Stello (törölt) 2011.07.01. 20:07:07

@ondol: Miért, ez a poszt miről szól, ha nem pszichiátriai problémáról?

Bikli néni 2011.07.01. 20:08:06

@Irkutszk: Olvastam már pszichológia tankönyvet. Szerintem is érdekes olvasmány.
Kálmánt meg ne emlegesd annyit, mert még a végén visszatér...

SusanneF 2011.07.01. 20:29:05

Kedves veszprémi Andi!
Mégis mit vártál,úgy őszintén?
Hogy éjjel mindenki hanyatt homlok rohan,és SOS még averes szőnyeget is leteríti a lábad elé?
Most vegyenek komolyan és emberszámba,vagy ne?
A vizsgálatokra és leletre való várakozás nudli,nem is tudom,minek írtad le....
Én a helyedben azért-ha már a leírtak szerint adódott-bent maradtam volna...!
Valahogy nem tudlak sajnálni,mert nincs miért...DDD
Olvasod egyáltalán a kommenteket?Vagy mindegy,ki mit ír?
Én sokra becsülöm azokat,akik nem csak a posztot küldik be,hanem olvassák a kommenteket,és még ők is hozzászólnak.
Szerintem úgy van ennek értelem....
Különben mehetne bulvár napilapba is,amit leírsz....DD

SusanneF 2011.07.01. 20:30:42

Az időrendiség nem érthető,zagyvaság.

SusanneF 2011.07.01. 20:32:26

@Irkutszk: Tényleg,pszichiátriáról alig ír valaki,főleg saját tapasztalat nincs!
Pedig nem konganak a zárt osztályok...
Elég,ha valaki ugrani akar valahonnan,nemsokára ott találhatja magát...!!!!

SusanneF 2011.07.01. 20:35:24

Ha már szóba került a pszichiátria:
Borzasztónak tartom,hogyha valaki BÁRMILYEN okból bekerül,egy életen át stigma,bélyeg,szörnyűűűű....
Egyik kedves orvos ismerős is ezt szenvedi,már sok éve-és nincs menekvés.
Ha kiderül,véged...:(

kalandfereg 2011.07.01. 20:44:20

@Bikli néni:
Az íreknél a nyugdíjas fizet, a gyerek, meg a diák után a szülő fizet. Rosszul fejeztem ki, akinek nincs jövedelme, az úgy értendő, hogy regisztrált munkanélküli.
Amúgy meg tényleg nagy a különbség, ott pl. égő lenne a vizitdíjjal sunyulni, van aki már saját maga előtt is égne, de mások előtt mindenki. Márpedig ott ismerik egymást az emberek, hamar híre menne, ha valaki bepróbálkozna a vizitdíj elsunyulásával, és senki nem gondolná az, hogy az illető holmi Robin Hood, inkább azt, hogy a többiek zsebében nyúlkál.
Olyan, hogy valaki "leszázalékoltatja magát", vagy mozgássérült kártyát buliz ki magának, már azért elképzelhetetlen, mert kiközösítenék.
Szinte magam előtt látom, hogy milyen kurva égő lenne a terepjáró a mozg. s. kártyával, Írországban...

Irkutszk 2011.07.01. 20:47:46

@kalandfereg: Küldjek képet mozgássérült parkolóban lévő sportkocsiról? Nem magyar.

kalandfereg 2011.07.01. 21:04:33

Azt azért nem mondtam, hogy kizárólag a magyarok közt vannak ilyen bunkók... csak a társadalmi közegek közti különbséget próbáltam valahogy érzékeltetni.
Egyébként én tök optimista vagyok, szerintem lassan, de biztosan mi is az írek féle mentalitás felé haladunk, csak hát nem fénysebességgel.

Circus 2011.07.02. 01:41:06

@SusanneF: "ha kiderül, véged"
??? Ezt hogy?

Circus 2011.07.02. 01:48:55

@Bikli néni: "Aztán megint az lenne a vége, hogy a fizetematébét és rendelésiidőbenmégdolgozom pógárokon vasalják be az összes többi ilyen pénzét is."

Nem bírom megállni, elgondolkodtam az alábbiakon: felnőttkorú keresőként megveszem a teljesárú BKV-bérletet, plusz adómból finanszírozom a BKV veszteségeit. Ezzel együtt átadom a helyem az idősebbeknek, várandós kismamáknak, hölgyeknek, jelentős kedvezménnyel utaznak a diákok, fegyveres testületek, pedagógusok, nyugdíjasok (már nem annyira?), a hajléktalanokról már nem is beszélek, tehát kb azok, akiket (nagy részüket, állami juttatásokkal) szintén valahol én tartok el. Ehhez képest sunyítsak a sarokban... nem tudom.

Circus 2011.07.02. 01:50:33

@Circus: ... és valahol ezt érzem, amikor eüi oldalról beszólnak a panaszoskodónak.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.07.02. 03:52:49

Beveri a fejét, nem lesz komolyabb baja. Aztán másnap estére súlyosbodik a fájdalma, ettől megijed. Ugyanis az ember ahhoz van szokva, hogy a sérülései egyre kevésbé fájnak, gyógyulnak. Ha nem, pláne a fej esetében, akkor az ember nyilván aggódik, hogy vajon meddig romlik még az állapota, és mi lesz ennek a vége.

Az ember ilyenkor elmegy orvoshoz, mert a barom azt képzeli, hogy az orvos dolga az, hogy gyógyítson. No és milyen orvos rendel este? Ott a pont: ügyelet! Hurrá.

Baleseti sebészetre ki a franc gondolna 2 nappal az után, hogy beverte a fejét, külsérelmi nyom nélkül?! A köztudatban az él, hogy oda azt viszik, akit baleset miatt műteni kell. Mellesleg meg honnan tudja a beteg, hogy milyen műszer van és nincs melyik ügyeleten? Most elárulok egy titkot: a beteg abban (is) különbözik az orvostól, hogy nem minden nap van kórházban, és nem fújja kívülről a kórházak felszereltségi listáját.

Miután az orvos csak a vállát vonogatja, semmit nem talál, semmilyen magyarázattal nem szolgál, és a befekvést is csak azért ajánlja, nehogy elővegyék (azaz bevallottan semmilyen orvosi indokot nem hoz fel), ugyan ki akarna befeküdni hozzá?

Ti befeküdnétek, orvosok?

4-5 napig feküdni egy kaszárnyában (gondolom, néha feltűnik nektek is, hogy néz ki egy magyar kórház), pusztán azért, mert az orvos szerint ezt kötelező mondania? Szerintetek az őrzőben tartanák, monitorokra kötve, és vizsgálatok sorát végeznék el rajta?

Szerintem max. annyi haszna lenne a bent fekvésnek, hogy ha komolyan rosszul lesz, nem mentőt kell hívnia, hanem esetleg egy nővér 20 perc alatt kerít orvost, aki morogva megvizsgálja.

Lehet idegyűlni, és kórusban röhögni a betegen... De attól még neki lesz igaza, 100%-ban. Hihetetlen, mennyire eltorzult a látásmódotok. Nyugaton egy ügyeletes orvos szó nélkül fogadná, elvégezné a szükséges vizsgálatokat, és közben kedvesen (!!!!!) tájékoztatná, hogy mik a lehetséges következményei egy ilyen balesetnek, mitől lehet tartani, mik a kockázatok.

Ja, tudom. A kedvesség és az emberség egyenesen arányos a fizetéssel. Nyilván. Hogyne lenne.

tódór piroska 2011.07.02. 06:35:49

Ez a velvet mizéria még tényleg sok bajt fog okozni itt!

Dr.laikus PhD 2011.07.02. 07:17:19

@tódór piroska:

Talán nem.
A velveten kiírták, hogy létezik moderáció, de nyomát nem lehetett lelni.

Itt ennek a csírája is el van fojtva ami a ott fojt.
Néha kicsit késve, de ritkán marad benne súlyosan kifogásolható (a törvény szerint) mondanivaló.

Egyéni nyígek persze léteznek... :DDD

Ugyandehogy (törölt) 2011.07.02. 08:02:46

@VaTi: szalonképtelenebb verziók voltak a fejemben, mint például, mit szúrtunk el, hogy az evolúció nem szelektálja ki az ilyeneket...

Dr.laikus PhD 2011.07.02. 08:10:58

@Babette_:

Minta érték nélkül, hogy tudja az evolúció a dolgát....

Ugyandehogy (törölt) 2011.07.02. 08:13:43

@ccke: kisiskolás koromban nekem egyszer volt agyrázkódásom, igazán hittem abban, hogy fel tudok menni biciklivel a falra, ha jó erősen felhúzom a kormányt.

na, szerintem akkor voltam olyan szellemi állapotban, mint most a posztoló.

Ugyandehogy (törölt) 2011.07.02. 08:16:58

@Mária: ma a történeketek napja lesz?
a gyerekemnek az első ilyen fejbúbnál kaptam elő a nagykést, mire éktelen rettegő sírásba kezdett. mikor nyugtatgatni kezdtem, azt zokogta: "anya, kérlek, ne vágd le!!"

Ugyandehogy (törölt) 2011.07.02. 08:27:21

@phoboss: hogyne tudná. a hematóma az egy sport, hivatalos neve a 100 m-es véraláfutás.
pont olyan, mint visco kedvenc sportja, ami a 200 női mell.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.02. 10:24:13

@Babette_: Régen a 100 gátat is szerettem de ma már beérem kevesebbel is.

SusanneF 2011.07.02. 11:13:25

@Circus: Egy életre rajtad marad a bélyeg.Lemoshatatlan.

SusanneF 2011.07.02. 11:16:08

@kalandfereg: Akkor Claunak mekkora mákja van,hogy nálunk sumákol....!!!!

Mária 2011.07.02. 11:35:10

@El Visco Stello:

Gondolom a 200 pillangó is megvolt }:-)

El Visco Stello (törölt) 2011.07.02. 11:51:58

@Mária: Túlbecsülsz. Pillangó terén lenne mit pótolnom, de már lankad a versenyszellem.

sztrugackij 2011.07.02. 15:47:43

@Babette_: "a hematóma az egy sport, hivatalos neve a 100 m-es véraláfutás.
pont olyan, mint visco kedvenc sportja, ami a 200mell"

Ez olyan jó,hogy mától kezdve én mondtam!
(ajvé,ezt is loptam valahonnan!Na mindegy)

Buzuki Stift 2011.07.02. 15:59:28

@sztrugackij: Nem loptad, hanem idéztél Molnár Ferenctől. Nem is tudtad, hogy ilyen művelt vagy mi?

sztrugackij 2011.07.02. 18:34:53

@Buzuki Stift:
Az megvan mit mondott egy,khm... kudarccal végződött találka után?

"Na,egy gonddal kevesebb!"

Megint eltértem a tárgytól.
Én csak beszélgetni járok ide.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása