Úgy könnyebb lesz kikaparni
Üdv!
Az abortuszos-zuglói-sztk-s postról jutott eszembe a saját történetem is, amikor szintén ezen egészségügyi intézmény nőgyógyászatán jártam kb 3 éve, mivel pozitív lett a tesztem. Mondanom sem kell, mindig felelősségteljesen védekeztem, mégis összejött a baba, ráadásul akkor szakítottam a pszichopata pasimmal is...
Elmondtam a dokinak, hogy pozitív lett a teszt, illetve hogy már eldöntöttem: nem szeretném megtartani a babát. Aki már átment ezen, nyilván nagyon jól tudja, micsoda lelki traumát jelent ez egy nőnek. A doki hüvelyi Uh-al megvizsgált, nem látta egyértelműen a terhességet. Pedig a laborban is megállapították. Ekkor kértem az orvost, hogy egyrészt végezzük el mielőbb a terhességmegszakítást, hiszen ekkor voltam a 4-5. héten, valamint érdeklődtem az esetleges - nem műtéti - alternatívák iránt is.
Utóbbival szemben "természetesen" elutasító volt, de számomra a döbbenetet a következő mondata váltotta ki: "várjunk még pár hetet, akkor nagyobb lesz a magzat és úgy úgyis könnyebb lesz kikaparni..."
Hogy mondhat ilyet egy orvos?? Én azt gondolom nem mindegy, hogy egy 4 hetes vagy egy 1o hetes, már szinte kisbabát veszítek el... nulla együttérzés, nulla emberség.. Ez a hozzáállás szégyen egy orvosra nézve! Ezek után inkább egyből kimentem Bécsbe gyógyszeres terhességmegszakításra, és mondanom sem kell, örülök h ezt választottam a művivel szemben...
A.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 14:24:32
Nekem tetszik a posztoló kényes ízlése.
Az, hogy abortusz, egy percig sem kérdés. Node hogy hány hetesen? Ez a nem mindegy kérem! Itt a különbség ember és ember között. Mindenféle primitív népek megcsináltatják még 8-10 hetesen is. Posztolónk viszont ad magára. A4-5 hetes mégiscsak elegánsabb.
Gratulálok. ...és nem a döntésedhez. Az a te dolgod. Hanem ahhoz, hogy ezt még világgá is kürtölöd.
Red Treff 2011.05.23. 14:33:52
Tényleg a harmadik világ vagyunk.
mákonya 2011.05.23. 14:37:41
Red Treff 2011.05.23. 14:41:20
Nem olvastam, gondolom elég drága lehet a bécsi tabletta.
Nem vgayok benne biztos, hogy az itthoni művi megszakítások kevésbé rizikósak.
Csak nehogy jöjjön valaki a vallási, meg lelkiismereti szöveggel.
Érdekes akkor nem kerül elő a lelkiismeret, meg a jóIsten, amikor műhiba van.
Dr.laikus PhD 2011.05.23. 14:43:53
Uhh! Ez gusztustalan!
Desiderata 2011.05.23. 14:51:07
A méhen belül látott valamit az orvos, de nem volt benne 100% biztos,hogy az egy élő terhesség, akkor
1. nem kaparunk,hanem várunk,mert műtét és gyógyszer nélkül is elmegy a nem élő terhességk 70%-a, vagyis nem tesszük ki anyukát felesleges műtétnek, annak minden rizikójával együtt , akkor sem, ha anyuka nem látja ezt át.
2.Technikai kérdés,hogy egy picit nagyobb terhességet könnyebb kikaparni. Érthető példa: csukott szemmel mit találsz meg könnyebben egy zsákban: egy 1 centis üveggolyót, vagy egy strandlabdát? Na?
Az orvos nyilván várni akart egy kicsit,hogy ne kelljen anyukát esetleg még egyszer kikaparnia (nem a saját, hanem anyuka problémáát csökkentve ezzel, de ne várjuk el,hogy ezt anyuka megértse).
Nekemke anyuka, "most azonnal, de rögtön kaparják ki belőlem ezt a gyereket". Nem érdekel,hogy az én érdekem,hogy várjunk még, az orvosom viselje annak következményeit, vagy, ha úgy dönt,hogy azért,hogy nekem jobb legyen,megtagadja az azonnali beavatkozást, én ki fogom posztolni a praxisra.
Kérem, vezessük be az IQ tesztet, mielőtt posztot engedünk írni a rászorulókal.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 14:51:09
Aztán miért ne?
Ajánlom a figyelmedbe:"Hogy mondhat ilyet egy orvos?? Én azt gondolom nem mindegy, hogy egy 4 hetes vagy egy 1o hetes, már szinte kisbabát veszítek el... nulla együttérzés, nulla emberség.. Ez a hozzáállás szégyen egy orvosra nézve"
Együttérzést, emberséget kér számon a posztoló. Az orvoson. Nem magán a gyermekével szemben. Mert benne annyi az emberség, hogy "Lőjük le minél előbb, ne szenvedjen".
Red Treff 2011.05.23. 14:59:19
Gondolom férfi vagy.
Láttál már nőt hurok mellett teherbe esni?
Ha kicibálnák belőled felvállalnád a születendő, esetleg nem normális gyermek nevelését, mert én nem.
Védekezni kell, de mi van ha csődöt mond a fogamzásgátlás, minek erre a világra a nyomorba egy kisbaba.
Vagy szüljenek annyit, mint a romák?
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 15:07:59
Red Treff 2011.05.23. 15:13:42
Sajnálom, de a mai világban, ahol sok családban nem jut kenyér az asztalra, ott nem a ratkó módszer az igazi, hiába is próbálják erőltetni.
Kicibált hurok után sérült gyermeket szülni?
Fogamzásgátló hormontabletta szedése közben teherbe esni és megszülni a félidióta gyermeket?
Szerinted melyik asszony kívánna ilyen életet magának?
Jah, hát kérem a férfiak könnyen tudnak ítélkezni egy nő felett.
SusanneF 2011.05.23. 15:17:50
Akkor sem volt egyedül,amikor összejött,és nem is dönthetne egyedül-hisz nem csak az ő utódjáról van szó.
Nekem érdekes ez a Bécsben tablettával majd megoldják....de arról egy sort sem ír,ott milyenek voltak,és hogy zajlott az elhajtás?
Nálunk is kisérleteztek klinikákon ezzel a tablettával,de nem hozott jó eredményt,viszont a kisérletben részt vevőket jól megszenvedtette....!!!
Egy leendő kismamát tényleg korrekten tájékoztatni(kéne) kell a lehetséges segítségről,támogatásról,következményről...
SusanneF 2011.05.23. 15:21:38
Ó,kedves posztoló.arról még nem hallott,hogy nem egyszer a tabletta után is kaparni kell?
Örülj,neki,ha nálad nem így volt,és próbálj más fog.gátló módszer után nézni.....
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 15:22:41
Red Treff 2011.05.23. 15:25:07
A véleményemet írtam le, de ha fáj hát tanulj meg szülni férfi létedre.
Mindig ez a hímsovinizmus.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 15:28:13
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 15:29:54
Red Treff 2011.05.23. 15:33:11
Bárcsak ott tartaná már a tudomány, hogy férfiakat tömnék hormonkészítményekkel.Contergan bébik születnének?
Haha csakhogy a kutatóorvosok jórésze férfi.
Hobbiabortusz?
Oda gondolod mindenki csak szórakozásból jár.
Ha hormonszedés közben esik teherbe valaki, vagy kicibált hurok után születik a bébi az neked mitől jó?
Contergan bébik születnének?
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 15:36:39
Tower13 2011.05.23. 15:40:20
Ugyanez még egyszer. Minek volt vele, ha diliházba való?
Viszont, ez a szüljünk gyerek izé mindig zavar. Fel tudja nevelni anyagilag, de monduj erőszakból lett. Hát én nem javallnám.
Borcsika 2011.05.23. 15:45:00
Mostanában az jut eszembe, hogy vajon mennyire lenne boldog egy babára váró nő, ha felhívná a koordinátor, x nap múlva mehet a kisbabájáért. Ha valaki klassz csaj, az megszüli, gyrsan regenerálódik, és örömöt szerez másnak, míg saját magát megkíméli egy élménytől.
Én ezt inkább támogatnám, mint azt, hogyha "bunkó a doki" megyünk Bécsbe. Nem kívánom neki, de mi lett volna, ha a gyógyszeres elhajtás nem sikerül, és lesz egy beteg gyereke,csak azért, mert nem figyeltek oda rá. Ott is előfordulhat. A másik, amire kiváncsi lennék, hogy vajon mennyit kóstál egy ilyen "kis" beavatkozás. Ezt is apuci fizette?
Tower13 2011.05.23. 15:45:18
Hormonkészítmény. Elméletileg van, leglábbis írtak róla vagy 5 éve.. Azóta se hallani felőle..
Illetve volt még egy ilyen kísérlet, csak sajnos végleges inpotenciával járt. :S Azt mondod a kutatók többsége férfi? Miért van így? Mert engem ez is érdekelne. Illetve, az is, hogy ettől függetlenül ezek a férfiak miért nem vizsgálják saját testük, mikor az közel van, kéznél van? Fura lény az ember.
vakuljmagyar 2011.05.23. 15:46:00
hát jó régóta itt vagy a világon:)) Ha már a 30-as években felnőtt féri voltál. Mert amiről Te irsz, az legutoljára akkor volt.
Red Treff 2011.05.23. 15:51:43
Ezt nekem szántad?
A kutatóorvosok jórésze férfi.
Legalábbis a vezetőké, szerintem.
Majd hüle lesz kitolni saját magával, mikor a nőkkel is ki lehet, már évtizedek óta.
(Azazhogy másban már évszázadok óta, így könnyen lehetett boszorkányokat égetni.)
Desiderata 2011.05.23. 16:04:24
Okusaba 2011.05.23. 16:12:25
Na de viccet(?) félretéve, az életben nem fogják megérteni. Egyszerűen másképp jár az agyuk. Könnyű azt mondani, hogy hordja ki, majd adja örökbe. Nem nekik kell kihordani. El se tudják képzelni mennyire tud kötődni a nő a gyermekéhez mire az megszületik. Azért a 9 hónap hosszú idő ám. S mire megszületik már nem tudna lemondani róla. Akkor már inkább az abortusz. A nő szempontjából a magzat egy megfoghatatlan, érezhetetlen, elméleti valami, mikor még abortusz jöhet szóba. Persze a járulékos tüneteket, reggeli hányinger stb, nem beleértve. Könnyebb lemondani róla, mint egy megszületett babáról.
Sokan elítélik azt a nőt, aki abortuszra megy. Jómagam azt az anyát ítélem el, aki le tud mondani a gyermekéről. Persze most nem a 13-14 éves gyereklányokra gondolok, nekik tényleg alternatíva az örökbe adás.
belekotyogok 2011.05.23. 16:24:14
a körzetben rendelő másik orvoshoz (van még legalább három, vagy ha sok a pénze, akkor átfáradni egy magánrendelőbe.)
Az abortusz vagy épp ellenkezőleg, a gyermek vállalása meg csak akkor legyen közös döntés a fiúval, ha hajlandó 10 év múlva is felelősséget vállalni ezért. (Gondolok itt arra, hogy igen sok apuka a válás után rögvest megfeledkezik arról, hogy neki - a közösen vállalt - gyerekkel szemben bizony kötelezettségei vannak, mind anyagi, mind érzelmi szinten. )
mákonya 2011.05.23. 16:25:24
@Okusaba:
Csajok nyugi....., tessék venni egy mély lélegzetet és elolvasni, értelmezni Desiderata hozzászólását...,
Az orvos nem mondta, hogy nem vállalja csak annyit, hogy várjanak vele, a többi részletről azonban nem írt a blog szerzője, hogy milyen tájékoztatást kapott még ezen kívül.
Nem kell rögtön nekiugrani a pasiknak, hogy minden férfi egy utolsó..., ez mint nőtársatok mondom.
Kriviva 2011.05.23. 16:33:57
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 16:34:17
Még egyszer(lassan írom, hogy érthető legyen): Senki nem ítél el senkit. Döntsenek(közösen) vetessék el. De! Nehogymá az ezzel járó lelki terhet is megpróbálják mások nyakába varrni! Ingyen semmi nincs. Meg kell fizetni a kényelmes, felelősség nélküli életért. Ennek ez az ára. "nulla együttérzés, nulla emberség"
Ezt írja a posztoló arról az emberről, aki őt a lehető legkisebb kockázattal megpróbálja megszabadítani a kényelmetlenségtől. Nem ül fordítva a lovon?
Egyébként kezdek elbizonytalanodni. Néhány ide kommentelő hölgynek én is inkább az abortuszt javaslom.
Okusaba 2011.05.23. 16:43:26
S mindig van olyan helyzet... mindig van kivétel..
@mákonya: Nem a fiúk ellen vagyok, csak az fafejű nézetek borítanak ki.
Egyébként nem értek egyet a posztolóval, hogy Bécsig szaladt, csak megértem. Egy felfokozott érzelmi állapotban volt, egyedül. Nem tudott racionálisan dönteni. Akkor és ott ezt tartotta a legjobb megoldásnak.
tódór piroska 2011.05.23. 16:57:45
Nekem úgy tünik, nem igazán demokratikus dolog egy markáns véleményt diktatórikus módszerekkel betiltani. Manapság ez lenne a kulturált, toleráns vitamódszer? Várom a liberálisok tiltakozását, dejsze esztet még a médiatörvény sem tilcsa!
Kónbendit, hun vagy?
Búcsúzúól csak aszt kérdezném, hogy akkor hogyan nevezzük a cenzor által is megengedett módon azt az "édesanyát", aki gyermeke erőszakos halálát kezdeményezi?
Szal, ha többet nem jövök, ezért van.
Üdv mindenkinek!
Piri (néni)
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 17:03:06
Hol vannak körülöttem ezek a kitűnő, racionális, extra felelősségtudattal megáldott és jövőbe látó hölgyek? Én nem ismerem őket. Akik körülöttem vannak(t.k.) élnek-halnak az Old Spice illatért, a vádlitetkóért, a köldökpirszingért, a bóticsöcsért, a proteinkövér szolizott filmsztárokért, a BMW-ért stb. No a gyermek ebbe a képbe nem fér bele. Még ha ezek csak álmok, akkor sem. 40 éves korukra - amikor megkopik a szépség - egyedül maradnak. Se társ, se gyermek. Mindez a tévesen értelmezett emancipáció miatt. Amikor nem egyenlő jogokat akarnak, hanem egyformák akarnak lenni a férfiakkal.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 17:09:05
Nem hagyhatsz itt minket!
Épp az előbb írtam le a lehetőséget: "racionális, extra felelősségtudattal megáldott és jövőbe látó hölgyek"
Röviden: REFMÉJLH
Ez az alternatív kifejezés.
Dr.laikus PhD 2011.05.23. 17:21:14
Akkora marhaságot írsz, hogy na!
A poszt nem arról szól, hogy kényszerből vetette el, sőt még az előző sem.
Te valami másról hadoválsz.
Ha már annyira hímsovinisztának tartod akivel koitálsz, akkor bizony neked kell még nagyobb felelősséget vállalni az örömödért.
Ha már így gondolod.
Férfiak fogamzásgátlásáról meg olvass a neten, utána írkálj baromságokat.
cenzorilla 2011.05.23. 17:25:13
Mint tudod akkor szoktunk beleszólni és kategorikusnak lenni, ha nagyon más irányba szalad a beszély menetje és várható a trollok megjelenése, vagy már itt is vannak.
Rólad ez bizony nem mondható el.
Mondanivalód lényegét kicsit fondorlatosabban és tudományosabban is ki tudod fejezni. :))
Kérlek maradj! Tudod, hogy soha nem személyeskedünk!
VaTi 2011.05.23. 17:27:03
epres négercsók 2011.05.23. 17:42:32
Azzal semmi problémánk nem volt és nem is lesz soha, ha valaki elmondta a véleményét, még akkor sem, ha történetesen nem ért egyet a posztolóval.
Szóval kérlek szépen, maradj! Vagy ha már el szeretnél menni, ne ilyen ürüggyel tedd...
bakela 2011.05.23. 17:47:43
Okusaba 2011.05.23. 17:53:14
Vagy a körülötted lévő 40-s éveikben járó nők is olyanok mint amilyet a hozzászólásodban felvázoltál?:)
Bikli néni 2011.05.23. 17:56:18
Kedves Orvosok! Tudom, hogy olvassátok, még ha nem is válaszoltok rá...
Nem tudom, mi az oka annak, hogy kollektíven bojkottáljátok a blogot, de szeretném, szeretnénk, ha nem tennétek. Ti ennek a blognak a lelke vagytok, én pl. elsősorban nem azért járok ide, hogy a posztokon csámcsogjak, hanem mert szeretlek titeket olvasni. Azzal, hogy itt hagytok minket, nem az egyszeri trollokkal, nem is a moderátorokkal, hanem velünk, egyszerű olvasókkal szúrtok ki. Nagyon szeretném, ha meggondolnátok magatokat, bármilyen okból is mentetek el innen. Úgy gondolom, hogy egy jó társaság alakult itt ki, és nélkületek üres lenne ez a hely.
Piroska, Miki, Leroi, és mindenki, aki a távozását fontolgatja, kérlek, gondolkodjatok el ezen. Mi szeretünk titeket, nem szeretnénk elveszíteni senkit!
ON
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 18:04:24
Bikli néni 2011.05.23. 18:12:40
Nos, szerintem nincs ilyen, hogy abortuszpárti. Én inkább azt az oldalt képviselem, hogy vannak helyzetek, amikor mindenkinek jobb, ha az a gyerek nem születik meg. És itt most nem a kényelmi szempontokra gondolok (pl: anyu nem tud elmenni bulizni, vagy nem tudna olyan ruhát venni a gyereknek, amin virít valami világmárka neve, meg a Pierre Cardin a babakocsi oldalán). Ezeknél önmagában szerintem is őrültség az abortusz, de egyelőre ez de facto az anya döntése.
Ami viszont megfontolandó: a gyerek születhet erőszakból, lehet túl korai (egy 16 évestől szerintetek elvárható, hogy komolyan és felelősségteljesen nevelje a gyerekét, feladva még az alap tanulmányait is?), lehet beteg, akármi. Ha pl. tervezett a gyerek, örülnek a szülők, és a terhesség során kiderül, hogy valami súlyos betegsége van és ezért el kell vetetni, azt is megköveznétek? Nézzetek magatokba: ki az, aki bevállalná pl. azt, hogy egy magatehetetlen gyereket élete végéig pelenkázzon, aki ágyhoz van kötve egész életében, és csak vegetál? Aki ezt nem képes megérteni, az nem lehet büszke arra, hogy ő mekkora erkölcsös mintaszobor, ez egyszerűen őrültség. Kinek jó ez? KINEK?
És ezt most nem a konkrét esetre mondom, hanem általában.
Egyrészt ott van az anya, akinek a helyébe senki nem tudja odaképzelni magát, másfelől csak az anya tudja felmérni, hogy milyen következményei lesznek, ha megtartja vagy ha elveteti magzatát.
Nem, én nem pártolom az abortuszt, az Isten mentsen meg attól mindenkit, hogy ilyen helyzetbe kerüljön! De elismerem, hogy vannak esetek, amikor az abortusz indokolt. Lehet velem nem egyetérteni, de ahogy én is tiszteletben tartom az ellenkező oldal véleményét, ugyanígy én is ezt kérem tőletek.
Bikli néni 2011.05.23. 18:16:36
Légy szíves tegyél még te is rá a lapáttal, nehogy véletlenül valamelyikük elgondolkozzon azon, miért volt jó idejárniuk! Ugyan nem látok bele a rendszerbe, de amiket itt olvastam az elmúlt kb. másfél évben, az a gyanúm, hogy sehol máshol nem kapnak ismeretlen laikusoktól akkora megértést és tiszteletet mint tőlünk.
Csak azért, mert egy-egy elvi, lelkiismereti kérdésben másképp gondolkodunk, már el kell menni? Vagy azért, mert sosemlátott trollok idejönnek osztani az észt? Ez nem indok, ez ürügy.
Ennyi erővel mindenki, aki leírja a véleményét (ami jó eséllyel nem tetszik mindenkinek) házhoz megy a pofonért.
mákonya 2011.05.23. 18:19:53
Kedves Bikli néni, aki téged abortusz pártinak gondol az már olyan csökönyös, mint egy Greenpeace aktivista. :-)
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.05.23. 18:26:51
Dr.laikus PhD 2011.05.23. 18:29:21
Itt nem arról van szó, hogy bárki követ dobna (én pl. nem) az abortáló anyára.
Egyszerűen a döntésének a következményeit nem mentetheti fel mással.
A terhét cipelnie kell és cipelni is fogja amíg él. Az anyai ösztön már csak ilyen. A többségé természetesen.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 18:29:47
De általában is: Ez a blog afféle panaszkönyv. Jellegéből adódóan orvosellenes. Ennek ellenére próbált itt néhány orvos felvilágosító, tájékoztató munkát végezni, vállalva az ellenszenvet is. Ez semmiképp nem elvárható.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 18:32:04
tódór piroska 2011.05.23. 18:33:03
Értem, köszönöm. Maradok, remélem, a többiek is. Bár néha nem könnyű.
Bikli néni 2011.05.23. 18:33:37
Bikli néni 2011.05.23. 18:37:02
Nem elvárható, de nagyon-nagyon pozitív dolog, és nagyon örülök, hogy részese lehetek az itteni eseményeknek :)
@tódór piroska: Juhé!!! Remélem én is, hogy a többiek is meggondolják magukat. Trollokat ignoráljátok, magatokért és értünk maradjatok! Én is tudom, hogy nem könnyű, és tökre becsülöm, hogy így is vállaljátok. Köszi :)
sárga nyúl 2011.05.23. 18:37:56
cenzorilla 2011.05.23. 18:38:50
Én személyesen is köszönöm.
Epresi is mindjárt írja, hogy ő is. :DD
Remélem a többiek is megértik és vesznek egy naaaaaaaagy méééééély levegőt és nagyon hamar visszatérnek. :-))
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.23. 20:31:14
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 20:42:37
epres négercsók 2011.05.23. 20:52:01
Bikli néni 2011.05.23. 21:13:50
Azt viszont érdemes lenne végiggondolni, hogy az örökbefogadási szabályokat módosítsák. Gondolj bele: ma egy örökbefogadási procedúra évekig is eltarthat, és ez alatt azt is megnézik, hogy az örökbefogadó szülő egy nap hányszor megy WC-re. Aztán nyúlik, mint a rétestészta, a gyerekekből hipp-hopp óvodás korú lesz, úgy meg már nem kell senkinek :(
De akár egy újszülöttért is évekig kell harcolni. Úgy gondolom, hogy ha van egy normális, jól szituált család, akiket nyilvánvalóan a gyereknevelés és az ezzel járó örömök vezérelnek, és mondjuk igazolni tudják, hogy orvosi okból nem tudnak saját gyereket "felmutatni", azokat nem kellene felesleges vegzatúrának kitenni.
epres négercsók 2011.05.23. 21:23:18
sárga nyúl 2011.05.23. 21:26:35
Az abortusznak egyébként nem vagyok a pártján, de indokolt esetben (pl. erőszak) nincs miért vitatkozni rajta.
(Sajnálom, ha nem tetszik, nekem se tetszik a Te gyereknevelési gyakorlatod, de tudomásul veszem.)
sárga nyúl 2011.05.23. 21:29:13
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 21:38:29
Bikli néni 2011.05.23. 21:45:48
El Visco Stello (törölt) 2011.05.23. 22:04:46
Akkor megpróbálom találós kérdés formájában: Minek nevezik azt az ideológiát, amelyik valamilyen cél érdekében hatósági sterilizálást, vagy hatósági abortuszt alkalmaz? Hová vezet ez?
Dr.laikus PhD 2011.05.23. 22:13:02
"Sterilizálás. Mondjuk időlegesen. (De lehet, hogy ez felesleges engedékenység.)"
Te tudod mit írsz? Tanultál történelmet?
Árja sárga nyulak legyenek a földön?
Szégyelld magad!
mákonya 2011.05.23. 22:15:59
:-D :-D :-D :-D
sárga nyúl 2011.05.23. 22:29:43
Gondoltam, hogy itten biztosíték problémák lesznek. :) Pedig nem faji alapon gondoltam, még csak nem is IQ alapján, mindössze alkalmasság. Pl. olyan ne szülhessen gyereket, aki utána megkínozza, esetleg beleejti a pottyantós wc-be, nem ad neki enni, mert elissza a családi pótlékot, ilyesmi. Na meg az egyértelműen öröklődő, az életminőséget jelentősen rontó krónikus betegségek esetén. Hozzáteszem jelenleg akit gondnokság alá helyeznek mondjuk értelmi fogyatékosság miatt, az nem köthet házasságot. Ez pontosan ugyanaz. Ezzel speciel pont nem értek egyet, de az mindenesetre valószínűsíthető, hogy egy középsúlyos fogyatékos nem fog tudni gyereket nevelni.
Mindenesetre ha Ti ezzel nem értetek egyet, akkor javaslom pár hét eltöltését valamelyik EGYMI-ben, esetleg a miskolci Avason, vagy tetszőlegesen választott mélyszegény faluban, mint a gyerekek bébiszittere.
adamantium 2011.05.23. 22:34:27
- szent Úristen, maga mit művel
- mi van? a sárgán még át szabad menni
variáció kettő
emberünk beszáll ugyanabba a taxiba, mennek, mennek, egyszercsak elbóbiskol majd egy nagy csattanásra ébred, kérdi:
- mi történt
- elütöttünk egy kínait
- jó de miért volt 3 döccenés?
- 1 felmenni a járdára, 2 elütni, 3 le a járdáról
sárga nyúl 2011.05.23. 22:35:08
Bikli néni 2011.05.23. 22:40:54
Pottyantós wc-be tipikusan olyanok "ejtik" bele az újszülöttet, akik amúgy is titkolták a terhességüket és/vagy a szülés utáni módosult tudatállapotban (büntetőeljárásban ez enyhítő körülménynek számít) voltak. De inkább az előző. Titokban tartott terhesség, pont azért, hogy feltűnés nélkül el lehessen tüntetni a nem kívánt gyermeket. Ilyen "anyáknál" milyen preventív intézkedést tartanál kivitelezhetőnek? Mert ide csak egy válasz létezik, a sterilizálás, amit az előttem szólóakhoz hasonlóan én is határozottan visszautasítok.
Dr.laikus PhD 2011.05.23. 22:49:58
A baj veled az, hogy még mindig nem tudod miről írsz.
A mélyszegénység mióta kizáró oka a gyereknevelésnek? Mióta lehet oka a steriliztálásnak?
Egy feltételezés, hogy valaki olyan lesz, vagy olyat gondol, vagy csak te gondolod.... mióta lehet indoka a sterlizálásnak?
Az, hogy valaki sárga nyúl mióta indoka a sterilizálásnak?
Szerintem szégyelld magad!
Bikli néni 2011.05.23. 23:00:06
A sterilizálásnál az a legnagyobb baj, hogy - feltéve, de NEM megengedve!! - nem lehetne szelektálni. Sárga nyúl, mi alapján döntöd el, hogy kit lehet sterilizálni? Csak azért, mert valaki szegényen él, még lehet jó és szerető szülő. Ha valaki hülyére keresi magát, még lehet sz@r szülő. Mindkettőre láttam példát a saját szememmel. De amíg nem lesz valakinek gyereke, nem lehet eldönteni, hogy milyen szülő lesz. (Jó, nyilván, akinek már van három gyereke, akivel fikarcnyit se törődnek, oda nem szerencsés finoman szólva egy negyediket, többediket bevállalni, de a sterilizálás még itt is durva lenne.)
Szóval, mi alapján döntenek? Ránézésre? Marhára rühelleném, ha nekem valaki megszabná, hogy nem lehet gyerekem, mert mondjuk szemüvegem van, és különben is csúnyán néztem a sterilizálás-eldöntő bizottságra. Vagy meg se kérdezzük az embert, csak visszük? Ez engem erősen emlékeztet egy bizonyos történelmi eseményre...
Dr.laikus PhD 2011.05.23. 23:05:37
Én ahogy látod nem húzom fel magam.
Maga a feltételezés, hogy bárkit a saját kérése ellenére sterilizáljanak abszurd és még feltételezésnek is embertelen.
Ideológiájában pedig a hitleri Németországra hajaz.
Akinek ez nem jut eszébe az nem tanult történelmet, vagy tanult de ahogy mondani szokták ordas eszméket dédelget.
Ezt minden düh nélkül mondom, csak megállapítom és most még csak viccet csinálok belőle.
mákonya 2011.05.23. 23:13:27
Bocsi....., a modiktól is, de kicsúszott.
sárga nyúl 2011.05.23. 23:15:39
sárga nyúl 2011.05.23. 23:16:24
sárga nyúl 2011.05.23. 23:22:06
Csak éppen ennek ahhoz semmi köze. Viszont tudomásul veszem, hogy Neked ez nem tetszik. Adj szabad utat a pszichopatáknak, még virtuálisan is. Hiszen nekik joguk van.
mákonya 2011.05.23. 23:22:43
de mindegy.
A háború után nem kellett volna senkinek megszületnie szerinted? Akkor nem volt nagy szegénység, nyomor? A szüleink degeneráltak voltak szerinted?
sárga nyúl 2011.05.23. 23:25:11
Nyilván sok degenerált szülő élt akkoriban is, ugyanúgy, mint most.
sárga nyúl 2011.05.23. 23:27:56
Mit húzod fel magad egy sárga nyúl vízióin az éjszaka közepén? :DDDDDDDDDD
mákonya 2011.05.23. 23:32:48
Mitől lettek volna degeneráltak, a szegénységtől?
Azért ezt a családom nevében kikérem magamnak, és szerintem mások is így érzik a sajátjukkal.
Bikli néni 2011.05.23. 23:36:00
@sárga nyúl: Milyen megoldást? Semmilyent! A sterilizálás önmagában egy olyan folyamat, ami ma már orvosilag is lehetséges, de csak akkor szabadna alkalmazni, ha ezt a nő saját magának kéri!
Igen, vannak komoly problémák ezen a téren, amiket meg kellene oldani. Igen, sok az abortusz, még több a rossz szülők mellé, rossz körülmények közé született gyerek.
Olyan megoldás nincs, ami tökéletes biztonságot adna, de lehetnének részmegoldások is.
Pl.: tudjátok, mibe kerül egy doboz fogamzásgátló? 7-8000 Ft, alsó hangon. Szabadáras készítmények. Kezdetnek inkább ezt tenném államilag támogatottá, vagy osztogatnám a tinik között vagy nem tudom... Lehet, sokba kerülne, de még mindig olcsóbb és kevésbé megrázó, mint az abortusz. Lehet, hogy dolgozó emberként oda tudjátok vetni, hogy áh, az semmi, ki lehet köhögni, de ne felejtsétek el, hogy egy 17-18 éves lánynak például csak annyi pénze van, amit a szüleitől kap, jó esetben, amit nyári polcfeltöltéssel összeszed. Szerintem egy csomóan beszednék, ha lenne rá pénzük. Persze nem mindenki, de ha tízből csak három abortusz elkerülhető lenne ezzel a módszerrel, már sokkal jobb a helyzet.
Attól, hogy pl. valaki húsz évesen úgy érzi, nincs abban a helyzetben, hogy belőle jó szülő váljon, ebből nem következik, hogy később se lesz az. Lehet, hogy a mondjuk 30 évesen szült gyerekének sokkal jobb és boldogabb élete lesz, mint a húsz évesen soha meg nem született gyermekének lett volna. Ne felejtsd el, hogy a sterilizálás visszafordíthatatlan folyamat!
Nincs olyan módszer sehol a világon, ami hatékonyan orvosolhatná ezeket a nagyon súlyos társadalmi problémákat. De ha visszanyúlunk a II. világháborúból közismert eszközökhöz, akkor ennyi erővel ki is pusztulhatnánk erről a bolygóról.
Bikli néni 2011.05.23. 23:39:21
De ezek szerint az én dédszüleim is degeneráltak voltak? Mert nem csak egy Bíborban született Konstantint, hanem 11 porontyot vállaltak be?
Na, megyek aludni, további jó elmélkedést :)
sárga nyúl 2011.05.23. 23:41:09
Késő van már énnekem a kötekedésedhez...
sárga nyúl 2011.05.23. 23:42:11
sárga nyúl 2011.05.23. 23:46:00
Én is eluntam a témát. :)
Jó éjt!
sárga nyúl 2011.05.23. 23:46:40
Jó éjt Neked is.
Desiderata 2011.05.24. 01:58:53
Ismerve néhány gyermekbántalmazási ügyet (pl. hasbaszúrt 2 éves kislány,megerőszakolt 8 hónapos, combcsont + medencetörött 3 hónapos),nemhogy a sterilizálást, de a halálbüntetést is simán visszaállítanám a szülőknek.
És,hogy szegények, vagy nem, k.vára leszarom.
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.24. 07:21:16
Ugye tudod, hogy nem rad haragszom? Hanem a butasagra. Arra, amikor nulla ismerettel valaki veszi maganak a batorsagot, es megszolal. Es igen, a pofonok sem hianyoznak. Jobbak a napjaim azok nelkul. De ezt nem allhatom szo nelkul:
@Red Treff:
Tudod, hogy miert nincs ferfi fogamzasgatlo? Elmondom.
Tobb valaszom is van:
- Mert buta vagy.
- Mert a ferfi hormonalis fogamzasgatlo felvetese is butasag.
- Azert mert a ferfi hormon es spermium termelese folyamatos, mig a noi hormontermeles es peteeres ciklusos. Az utobbiba joval konnyebb beavatkozni.
- Azert mert konnyebb 1 db pete megereset gatolni, mint a naponta tobb millios nagysagrendben megtermelodo spermiumok kepzeset blokkolni.
- Azert mert a noi hormontablettak azonkivul, hogy fogamzasgatlok is, bizonyos betegsegek kezeleseben is hasznosak. A ciklust szabalyozzak, ezert tervezhetove valik a menstruacio idopontja, hatasukra csokken az endometriozisos szigetek merete es szama, csokken a menstruacios gorcs, csokken az aknek szama... stb...
- Persze nem kell aggodni leteznek ferfi hormonrendszerre hato szerek. Van tesztorszteren receptor blokkolo, tesztoszteron szintezis gatlo illetve agyalapi mirigyben elvalasztodo hormonokat (amik aztan a teszteron szinteziseert felelosek) is kepesek vagyunk blokkolni. Ferfi hormonszenzitiv daganatok eseten hasznalatban is vannak (pl: prosztata rak, ne aggodj, neked ilyen nem lesz). A terapiat ugy is hivjak, hogy total androgen blokad. Kovetkezmenye a kemiai kasztracio: vagyis a ferfi hormonrendszer leallitasa soran meggatolja a spermium kepzest is. Emellett persze mas hatassal is szamolni kell. Mivel a ferfiban a noi nemi hormonok is termelodnek foleg a mellekveseben es a zsirszovetben, ezert ezen hormonok szintje a ferfi hormonokehoz kepest relative megno. A relative magas noi nemi hormonszintek, es a gyakorlatilag nulla ferfi nemi hormonszintek mellett csokkeni fog a here es a penisz merete, megszunik a libido, erektilis problemak alakulnak ki, csokken a test izomzata, ellenben a zsirszovet merete megno, a testszorzet kihullik, borotvalkozni sem kell majd nagyon, megno a trombozis es az embolia riziko, raadasul a cici is kino.
Ha ezen iras utan tovabbra is ugy gondolod, hogy van ertelme a ferfi hormorendszerbe belenyulni, azt visszafogni fogamzasgatlo celzattal, es a sajat kepmasodra alakitani a fefit, akivel onnantol kezdve kozosulni sem lesz nagy elmeny, akkor mar most sajnalom a koruletted levo ferfiakat. Buta vagy, es az is maradsz!
Egyebekben meg jo lenne ha hallgatnal!
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.24. 07:51:53
Red Treff 2011.05.24. 08:07:04
Felőlem te írhatsz oldalakon át feleslegesen.
Most is csak a férfi a fogamzásgátlás káros mellákhatásait sorolod.
A női fogamzásgátlók legalább ekkora károkat okoztak az elmúlt évtizedekben.
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.24. 08:10:34
En nem hivnam fogamzasgatlasnak azt, amikor a fefit nove alakitod.
Mondtam, hogy jo lenne, ha hallgatnal!
Red Treff 2011.05.24. 08:16:19
Pedig jó lenne, ha a férfi is felelősséget vállalna a tetteiért, annak következményeiért.
Nem akarok senkiből sem nőt gyártani, honnan veszed ezt az ökörséget.
Nem vagyok Pigmalion.
Igaz az sem férfiből alkotott lyányt.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.24. 08:19:45
Öregnővér 2011.05.24. 08:21:35
Kedves Miklós!
Nagyon-nagyon örülök, hogy újra itt vagy. Kérlek,hirdessed tovább is az "igét":-)))!
Jó tudni, hogy vannak normális orvosok és "tényleg" betegek is. Nagyon sokat tanultam (én is), ráadásul, aki fogékony, annak terjesztem is:-)))
Hiányoznak még: ( nem fontossági, hanem eltűnési sorrendben: dr. Morcz, Irise, Radiologus, Leroi.
Én is nagyon kérlek Benneteket, gyertek vissza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.24. 08:45:00
Amugy ott igazad volt. A blogon az orvosok az erdekeiket, a szakma "jo" hiret is vedik.
Pedig a legjobb az lenne, ha egyetlen orvos, nover, mentotiszt, apolo, gyogytornasz, dietetikus, laborasszisztens... sem szolalna meg itt.
Akkor lehetne mindenfele cel es veg nelkul kopkodni, igazan beszaratni a nepet (jobb lenne, mint barmelyik hashajto), remtorteneteket meselni, lelki maszturbaciot folytatni egymas szerencsetlensegen bologatva...
De en ehhez nem akarok asszisztalni. Jobb, ha meg se szolalok, es neha rohogok bakela mondatain... :)
Dr.laikus PhD 2011.05.24. 09:09:48
Drága Miklós!
Az amerikai emberek sem okosabbak nálunk.
Sőt! Nagyobb az önbizalmuk, életrevalóak, de semmivel nem tudnak többet a mi átlag magyarjainknál az emberi testről, a betegségekről.
Ott az orvos egyik nagy előnye, hogy nem kell vívódnia, hogy ha nincs biztosítása ellátja-e é vagy nem.
Kompetens rendszer áll a háta mögött aki elintézi, hogy hagyják-e meghalni tőke nélkül, vagy keresnek alapítványt aki fedezi az ellátást.
Ezt a döntést nem az orvosnak kell meghoznia, jó esetben nem is tud róla.
DE. Beszélnek a beteggel, elmondják mi történik vele, mi fog történni vele, mi várható és beleegyezik-e, megértette-e.
Sokszor leírtam és tartom, hogy minden nyíg ami itt leíródik és felrobbanunk az emberi tudatlanság miatt, ennek a következménye. Ezért imádom ha itt vagytok, ha önsajnálat nélkül okítotok.
Borzasztó keveset tudok a kezelésemről, a tüneteit élvezem, alkalmanként érdekes módon ugyanaz mindig másként hat, rémülök meg, mert azt hiszem már ismerem. (hiszem, hogy csak hisztizek) Nagyon-nagyon sok a beteg és rettentő kevés az idő, ragaszkodni kell (pedig nő az orvosom), hogy csak és kizárólag egy betegre koncentrál. (nagy a fegyelem). Két percben képes elmondani, megnyugtatni, felvilágosítani arról amiről kell. Én azért vagyok hüle, mert azt hiszem tudok valamit és nem hagyatkoztam rá és hagytam volna elmondani amit köll.
Amit külföldön tudtok, azt itt is lehet.
Beszélni magyarul, hogy mi történik és mi várható. Nem kell több, mert amiről a beteg, vagy a hozzátartozó nem tud nincs ismerete ahhoz kapcsolódó "megértése" sem lesz. Elmondod, de kihullik.
sárga nyúl 2011.05.24. 09:58:03
Nivea 2011.05.24. 10:00:01
mákonya 2011.05.24. 10:35:00
"Amit külföldön tudtok, azt itt is lehet.
Beszélni magyarul, hogy mi történik és mi várható. Nem kell több, mert amiről a beteg, vagy a hozzátartozó nem tud nincs ismerete ahhoz kapcsolódó "megértése" sem lesz."
Csatlakozom, nincs rosszabb annál, mikor szinte semmit nem mondanak....,
Tudom, nem könnyű közölni a beteggel vagy a hozzátartozóval egy rossz hírt, de a hallgatás még ennél is rosszabb.
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.24. 10:57:28
idősanyám!jajj!
Véleménye lehet, de könyörgöm, vélemények alapján NEM lehet rendszert üzemeltetni. És valóban, olyan rendszer NINCS, aminek mindenki a kedvezményezettje. Tudomásul kéne ezt venni, vagy el kell költözni a Holdra, egyelőre az még lakatlan!
VaTi 2011.05.24. 10:57:58
El Visco Stello (törölt) 2011.05.24. 13:03:29
Sváb 2011.05.24. 13:04:28
Te nem "elveszítesz" egy kisbabát, hanem megölsz egyet. Nem ugyanaz a kettő. Pillanatnyi nehézségeid miatt úgy döntesz, hogy valaki ne éljen.
Nincs ezzel gond, sokan nem csak 10 hetes magzat korig alkalmazzák ezt, de azt a kriminológia már úgy hívja, hogy előre megfontoltan elkövetett gyilkosság. Nem mintha gond lenne ezzel, csak akkor már nevezzük nevén a folyamatot.
Red Treff 2011.05.24. 13:46:42
"A jelenleg hatályos abortusztörvény értelmében az anyának a terhesség 12. hetéig van lehetősége arra, hogy az abortusz mellett döntsön."
Red Treff 2011.05.24. 13:48:08
sárga nyúl 2011.05.24. 13:53:47
SusanneF 2011.05.24. 14:48:09
Mint ahogy nevelőszülők is lettek volna,de csak a remény volt meg,több,mint egy évig.
Most talán ismerősök által sikerülni fog,de a valóságban nem igaz,hogy az óvodáskorú gyermekek már intézetben maradnak.
Persze,a többség kisbabát akar,de vannak kivételek.
Szerintem nagyon szomorú,hogy bár egyszerűsödött valamelyestr az örökbefogadás,de még mindíg szolgálja hamar a gyerek érdekét,és az örökbefogadóét sem,illnevelőszülőét sem!!!
Abban sem lehetünk biztosak,hogy egyes esetekben nem lenne korrupció,pl.a magán szerveződéseknél....:(
SusanneF 2011.05.24. 14:58:09
Jó,hogy itt vagy,újra írsz,még akkor is,ha ezzel nem lehet mindíg egyetérteni!
Tedd ezután is,hogy leírod az orvosi,szakmai hátterét annak,amiről szó van!
Ha nagyon bosszant,amit olvasol,csak kicsit hanyagold a bandát,aztán térj vissza,légyszi!
Igen,kellenek ide az orvosok,mert meberek ők is,de mégis,tudásuk birtokában sok mindent másképp láthatnak,és adott esetben felhomályosíthatnak minden más,ide kommentelőt....!
Szükség volt a kérdéseidre is,hiányoznak azóta...
Mit gondolsz arról,hogy tudomásom szerint a skandináv férfiak körében elterjedt a sterilizáció a férfiaknál?
Ők nem akarnak a nőkben bízni,aki biztosra megy,a műtétet választja.....
SusanneF 2011.05.24. 14:59:16
Egy pasi minek is szedne esemény utánit????
SusanneF 2011.05.24. 15:09:43
Tudjátok-e,hogy évente egy Szegednyi baba nem születhet meg?
Nem tudok egyetérteni azzal sem,hogy akkor legyen bébi,ha már minden ideális a fogadására....
Még valami:
Volt egy ismerős lány,aki érettségi előtt terhes lett,és eü-s szülei nem engedték elvetetni a magzatot.
Bele lett kényszerítve a szülésbe,felnevelésbe,megkapott hozzá minden külsőséget,ház,gyerekcuccok-DE a lalke tiltakozott az egész ellen,hisz megszokott életét akarta folytatni.....ami felfordult.
A gyermeket nemhogy szeretni nem tudta,miután megszületett,de elszorult a szívem,amikor olyanokat mondott,a saját fiáról,hogy "csak kussol a kiságyban,és néz a nagy szemeivel...!"
Mindezt 5-6 hónappal a szülés után....
El Visco Stello (törölt) 2011.05.24. 15:29:55
SusanneF 2011.05.24. 15:41:25
Dr.laikus PhD 2011.05.24. 17:22:38
maria.blog.hu/2011/05/23/kapos_a_dan_sperma#more2926477
Hallottál valamit, csak nem azt és nem úgy?
Irkutszk 2011.05.24. 18:02:02
Remélem, hogy marad orvos-társaság a kommentelők között az ilyen posztok ellenére is.
Bikli néni 2011.05.24. 18:16:27
Bikli néni 2011.05.24. 18:40:11
Leroi pedig nekem is hiányzik. Persze a többiek is azért :) Leroi, ha ezt olvasod (és olvasod, ismerlek), akkor ugye tudod, hogy most mire kérlek?! Brief gesendet, Antwort bitte!!
De tényleg, azért, mert valaki belelépett a lelkivilágotokba (amit meg is értek és tényleg sajnálok), legalább minket ne ignoráljatok... :(
SusanneF 2011.05.24. 19:38:47
Azért kikérem magamnak!
Nem hallottam valamit-ez nem az a kategória!
A családomból akadt össze egy lány egy norvég pasival,akinek volt 2 gyereke.Amikor már mélyebbre jutott a kapcsolat,a manus tudomására hozta,hogy tőle ne várjon gyereket,védekezniük sem szükséges,mert....biztosra ment,és megműttette magát,Mint ahogy néhány-szintén gyerekes haverja is!
Úgy hogy légyszi....!
SusanneF 2011.05.24. 19:39:58
Ő is lelépett,vagy más néven szerepel?Bár azt a stílusból már észrevettük volna!!!
Bikli néni 2011.05.24. 20:16:14
Én már elmondtam máskor is, hogy a stílusától elvonatkoztatva értékes hozzászólásai voltak, és azért sem tudom értelmezni a távozását, mert róla itt minden kritika lepergett, aztán egy nap mégis bedobta a törülközőt.
Kár :(
El Visco Stello (törölt) 2011.05.24. 20:55:05
Bikli néni 2011.05.24. 21:01:05
mldrv 2011.05.25. 02:31:37
azonban, azt ki mondta h a férfi tabletta csak hormonális alapú lehet? :)
én nem vagyok orvos, nem értek a témához, de a wikipedián több nem hormonális tablettáról írnak - ezeket egyelőre tesztelgetik, talán lesz belőle valami :).
mondjuk azért a nem hormonális alapú gyógyszer sem jelenti azt, hogy ne lehetne mellékhatása, sajnos. bár van rá esély, hogy kevesebb mellékhatással lehet számolni
mldrv 2011.05.25. 02:38:12
SusanneF 2011.05.25. 06:46:26
Lehetőség szerint-bár azt csak magáncégek végzik!-
Nyílt örökbeadást,mert ott láthatja,ismerheti,hogy ki fogja felnevelni a gyermeket?
Felfoghatatlan egyébként,hogy az állami apparátus-TEGYESZ-miért nem foglalkozik nyílt örökbeadással?(Tudomásom szerint)
SusanneF 2011.05.25. 17:31:09
Ez sértő,és erre válaszoltam,amit te már nem értelmeztél-
de ne is rágódjunk ezen-eddig nem így ismertelek.