112, vagy ügyelet? Mikor ki a felelős/hibás?

2011.05.04. 06:00

Sziasztok!

 

Nagyapámat 3 hete egy ismerős hozta haza mert az utcán leült egy padra, mondván, nem bírt továbbmenni. 112-t felhívtam, (aki már hívta tudja: másfél perc duma angolul magyarul, mindezt szééép laaassaaan taaagoooltaaan; hátha épp 4 perces klinikai halállal állunk szemben) közöltem 2 stroke-ja már volt most is zavart, nem tud lábra állni, küldjenek egy mentőt.

 


Miután 10 percig elbeszélgettünk megtudtak rólam mindent, a betegről már kevesebbet, közölték felejtős, de hívják nekem az ügyeletet, legyek elérhető. Telefon lerak, család feltárcsáz, közben látom rejtett számról hívás van. Telefon megint lerak, mondván ügyelet keres, de mire bontottam, a hívás abbamaradt. Ügyelet felhív, csajszi közli, hogy nem ő keresett, mert most hívta a 112 így tud róla, de ÉPP EBÉDEL, FÉL ÓRA, ÉS JÖN, nem kell hívogatni! 40 perc múlva megérkezik, kérdi mi van, vázolom, Öregemtől megkérdi mi történt, mire a válasz: itt és itt begörcsölt a lában, leültem, hazahoztak. Következtetés: szellemileg teljesen épp. Mondom: de a 30 éve csukott nagykapun akart bejönni.. az nem számít. Zoknit le, egész lábfej full lila, reakció: vércukorszintmérés, vérnyomásmérés, majd csomagol és indul, mondván ő többet nem tud tenni, különben is legközelebb ne a mentőket hívjam, hanem az ügyeltet. „Természetesen” ezután nekünk kellett lemenni a dokihoz megkérdezni mi baja, milyen gyógyszer kell egyáltalán.

..

Eltelik 2 hét, állapot romlik, a járás már teljesen felejtős, kórházba be, ahol közlik: érszűkület van a lábában és ha 2 hete NEM AZ ÜGYELETET HÍVOM HANEM A MENTŐKET akkor még megmenthették volna a lábát.


Most akkor mikor kit kell hívni?! A felelősséghárítás mindig is tökéletesen működik, a hibás itt is mindig a másik. Az orvosi ellátás minőségéről külön cikket lehetne írni az alatt az egy hét alatt, míg a kórházi osztályon voltunk csodásabbnál csodásabb dolgok történtek, a nővérek állandó jelleggel a folyosó végén bagóztak, ha csörgött a telefon, ha a beteggel baj volt, a nővérpult szinte mindig üresen állt. Volt hogy közölték, a doktornő mindjárt jön, elszaladt, erre 30 perc múlva kiderül, végig az osztályon volt egy szobával arrébb. És akkor az ágyból kiesett és saját székletében órákig fekvő betegről (szobatársa vette észre és szólt) és az éjjelszekrényből ellopott 10 azaz tíz forintról ne is beszéljünk. Mielőtt valaki azt mondaná egyedi esetek, egy éve amikor engem vitt be erős szúrós mellkasi fájdalommal és szívritmuszavart igazoló EKG-vel a rohamkocsi, ugyanebben a kórházban 2,5 órát ültem törött kezű emberek között a sürgősségin mire észrevettek. Amikor rákérdeztünk, hogy ez most mi, közölték, a sürgősségi 24h-n belüli ellátást jelent, én a 2,5 órámmal még bőven köridőn belül vagyok..


Elhiszem hogy szarban a haza és nincsenek rendesen megfizetve a dokik, ápolók, de ennek ellenére találkozni normális orvosokkal, nővérekkel akik alaposak, kedvesek és még hálapénzt sem akarnak soha elfogadni. Valamint találkozni ilyen „egészségügyi dolgozókkal” akik magasról teszek mindenre és mindenkire. Csak azt felejtik el, hogy:


a. emberek életei függnek tőlük


b. az én adómból kapják a fizetésüket


Ezek az emberek akkor sem lennének jó doktorok, ápolók, ha magas lenne a fizetésük. Ennyit tudnak, ennyit nyújtanak, ennyit érnek. A nagyon kevés kivételnek respect.

Üdv,

Zoli

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nivea 2011.05.04. 16:35:21

@IrishOak: én nem támadok, csak engem nem túl szép szavakkal.. Kéne csinálni csak a tisztánlátás kedvéért egy szavazást hogy kinek volt már ( Dr Laikus PhD kedvéért) SZEMÉLYES tapasztalata hálapénzzel kapcsolatban. dölne szerintem az a mérleg a fizetősök oldalára elég rendesen sajnos!

Nivea 2011.05.04. 16:38:19

@Irkutszk: mikor mondtam én rosszat gyógyszerészről, az teljesen más. Valószinüleg sosem kerülsz hasonló helyzetbe, bár nem is nagyon tudok ilyet elképzelni.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:38:25

@Irkutszk: önmagában az hogy ez az oldal létezik bizonyítja h nem egy-két elszigetelt esetről van szó. ha másra nem arra jó a "hőbörgésem" hogy az aki ugyanilyen szituációba kerül járjon utána, ne bízzon meg vakon az orvosban.
nem azért írtam ide, mert ettől nekem jó lesz vagy mert "kihőböröghettem" magam, hanem hogy felhívjam azok figyelmét akik még nem voltak hasonló helyzetben hogy ha ilyen történik velük akkor tudják mit kell csinálniuk. márpedig a konklúzió az, hogy ilyen esetben nem szabad bízni az orvosban h nincs nagy baj mert ezt mondta a mentős is meg az ügyeletes is. bőven belefér h baj van csak az aktuális egészségügyi dolgozót pont nem érdekeli.
az hogy ebből személyeskedést kreálsz nem érdekel. majd ha az egyik rokonod kerül hasonló helyzetbe hasonló emberi nemtörődöttség miatt kíváncsi leszek magadban tartod-e vagy közszemlére teszed az esetet h mások is okuljanak belőle. bár igaz, ezt a kérdést pont most válaszoltad és indokoltad meg.

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:38:49

@IrishOak:
Kivették az utolsót is minden probléma nélkül. Volt egy amire mondta, hogy ez jól benőtt, de ott nem érzem a bőröm, így észre sem vettem.
Maradt párnacsücsök, de majd egy év múlva helyre lehet hozni, hátam közepéig kellett volna vágni, ne az ne legyen....

Szövettan, hát az nincs. 4! patológus ment el.

Jövő héten, fojtat ami még hátra van a ciklusból... Ha addig lesz eredmény akkor már célzott is.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:39:32

@Irkutszk: sajnos az hogy nem tudod elképzelni (sokáig én sem tudtam) nem azt jelenti h nem létező jelenség.

IrishOak 2011.05.04. 16:43:52

@Nivea:
Volt itt már "heti szavazásban" ez feltett kérdés... :-)

nem a fizetősök voltak többen, de természetesen nem tagadja senki azt, hogy vannak kiemelten olyan orvoslási részek, amik jelentősen "részesülnek" a hálapénzből.

pl:
Azért mert egy pénzintézetben már találkoztam lassú, renyhe,és rigorózus kisasszonnyal - attól még nem minden ügyintéző lassú, renyhe, és rigorózus.

Én spec több olyan dokival találkoz-tam(om) akik nem fogadnak el semmit.De többen már mentették meg az én vagy a gyerekem, családtagom életét is.

IrishOak 2011.05.04. 16:45:13

@Dr.laikus PhD:
OMG... fel a fejjel! Veled vagyunk!;-)

Irkutszk 2011.05.04. 16:46:59

@Dr.laikus PhD: Kalappal, púposan, veled vagyunk!

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:53:26

@IrishOak: @Irkutszk:

Hát ölég magasan hordom!
Le nem néznék a világ minden kincséért sem.. :))

Irkutszk 2011.05.04. 16:54:24

@ap: Sokkal inkább tudnám pártolni, ha ez az oldal is a tájékoztatással foglalkozna a hőbörgés helyett. Emberek beküldenének történetet, leírást arról, amit nem értenek, és a szakmai közönség magyarázna.

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:54:35

@IrishOak:

Barátné? Túl van a nehezén, vagy még mindig nagyon pocsék?

IrishOak 2011.05.04. 16:56:56

@Dr.laikus PhD:
Nagyon jól üzemel:-) ET. holnap... haza:-D
kis varratszedés, és a többi a jövőhéten.

Most ez a legújabb divat ebben a szupi kórházban?? Mindenki "visszajár" cérnaszámolásra:-D?

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 17:01:53

@IrishOak:

Igen! Szerintem ez így jó is.
Még el sem hagytam az ágyam, már várt rá más, akit másnap műtöttek.
Így is tele az osztály, de várólista is csak pár napos.

Cérna huzigálás meg mindig más teremben, ahol éppen rendel.
Alig tudtam csendes kettecsként kifogni, de ott sem voltam sikeres....:DDD

2011.05.04. 17:08:14

@ap: Én értem, amit te mondasz. Hogy fizetsz adót, ezért lássanak el. Ez nem így van tán? Ugye de :-) Tehát abban igazad van, hogy te mint egyén a társadalom felé lehetnek elvárásaid. Viszont az kissé vicces meglátás, hogy minden adófizetőnek minden állami pénzből valaha is részesült ember személyes felelősséggel tartozik és munkaadójának kell tekintse őt.

Természetesen ez korántsem így van, a mérnök bátyám sem fog személyesen neked referálni az általa szerkesztett szibériai erőművek hűtőrendszeréről, csak mert államilag finanszírozott helyen végezte a tanulmányait.

Gondolom, nem is érdekel. Amiért az egészségügyi pályán lévő öccse viszont érdekel, az csak annyi, hogy az én munkámat összefüggésbe tudod hozni a saját személyes sorsoddal. Ez pedig kissé önző és nagyon fasiszta dolog, amiért engem a hivatásom miatt hátrányosan megkülönböztetsz. Rosszul esik, szerintem jogosan. Arról nem is beszélve, hogy te a társadalmi problémára hivatkozol, holott kizárólag a saját érdekeid számítanak, azokért állsz ki. Ezzel mondom, semmi baj, csak kérlek ne csinálj társadalmi kérdést az egyéni érdekedből.

Sajnos ezt kell mondjam a biztosítási rendszer átalakítására vonatkozó tervedre is. A magyar emberek legalább 80%-ának nincs meg a megfelelő fizetése, hogy megfizesse magának a kis magán egészségügyét. És nem a prinszton plénszborót, hanem még egy vidéki kórház színvonalát sem. Azért fizetsz jelenleg, hogy olyanoknak is jusson, akik nem tesznek be a közös kasszába, tehát társadalmi felelősséget vállalsz, és ez alól bújnál ki. Nem szép dolog.

IrishOak 2011.05.04. 17:12:09

@ap:
112-őt akkor hív az ember, ha olyan térképrészen van az ember ahol a fű nem nő, és bizonytalan, hogy a mentőn, tűzoltón és rendőrön kívül még kit kéne odariasztani... ez pl autópályákon fordul elő- mint velem pl május 1-én amikor is 2 méteres lángokkal égett egy autó az m5-ön.
Az egy központi szám -olyan mint a tudakozó. De ha már az ember arra kíváncsi, hogy mi a "pöszmösz" akkor átkapcsolják a spec. tudakozóba.
Kb így működik a 112 -csak még bonyolultabb.

Az egész történetben a legszomorúbb a láblevágás...
A rehabilitációs kórház nem kér napidíjat? Mert én fizetek apám után -pedig járni sem tud és pelenkázzák,meg katéteres.
Nem tudom mi lesz a vidéki kis kórházakkal - majd szépen be is zárják, mint a mai hírek szerint az egyetemek több mint felét. Aztán lehet menni gyalogszerrel, vagy mentővel valami nagyvárosba.

Irkutszk 2011.05.04. 17:16:56

@IrishOak: Ahogy én olvastam, a cikk végefelé említi, hogy összesen 29 egyetem-főiskolából lesz 12 egyetem és 4-5 főiskola, szóval az elején említett számok kissé csalfák. (Ettől az apróságtól eltekintve nagy szemeket meresztettem a tervekre, kiemelve talán azt a részt, hogy csak a Közszolgálati Egyetem lenne állami finansz.)

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:18:03

@ReignOfdark: nem, nem teljesen érted :)

tőlem nem vonnak szibériai erőmű-támogatási hozzájárulás. nem vonnak tömegközlekedési hozzájárulást sem, sőt oktatási adó sincs. egészségügyi hozzájárulás viszont van, és ezt pontosan azon a jogcímen szedik be hogy ha baj van velem meggyógyítsanak. ugyanígy van nyugdíjjárulék amiért elvárom h legyen nyugdíjam.

ez a lényeges különbség a két eset között, nincs itt hátrányos megkülönböztetés! amiért fizetek azért kapjak is valamit. az hogy az áfából meg a benzin útdíjából autópályát építenek teljesen más tészta, nem léphetek fel semmilyen követeléssel ellenben ha beszedik tőlem az egészségügyi hozzájárulást és hagynak meghalni, azt talán zokon vehetem... nem?

nekem nincs biztosítási rendszert átalakítandó tervem. csak közöltem, hogy ha az állam erre képtelen, jobban járok (értsd nagyobb eséllyel élem túl) ha én fizetem ki magamnak.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:23:49

@IrishOak: elméletben a cél a közös segélyhívószám kialakítása lenne erre kaptunk az eu-tól és költöttünk saját zsebből is forintmilliárdokat. hogy ne 3 szám legyen hanem csak egy. de mindegy, ez úgyis mellékvágány. ugyanúgy a mentőkhöz kapcsoltak mintha a 104-et hívtam volna a 2 percen meg nem múlt semmi... bár múlhatott volna a rendszer rossz kialakítása végett.

nem követhettél végig, nem volt láblevágás. "simán csak" többet nem fog tudni lábra állni.

rehab nincs, az osztályról 4 nap után kivágták (külön történet de nem borzolom vele a kedélyeket, biztos nekem ugrana a sok orvos h hőbörgök pedig nem volt egyszerű fáma) így most az ápolási osztályon van mert napi 24h-s orvosi ellátásra szorul, haza nem tudtuk hozni.

IrishOak 2011.05.04. 17:29:59

@Irkutszk:

Egy pillanatra elkapott a látens agyvérzés:-D
Hogy pl a Corvinust meg kívánják szüntetni mint egy igen jelentős és állami egyetem.
Azt értem, hogy van sok blődség, de vannak jók, és nagyok.

Kíváncsi leszek a végkimenetelre -illúzióim nincsenek!

2011.05.04. 17:30:34

@ap: Pedig levonják, "hát az égből pottyant oda" a BME tanárok fizetése? :-)) Szóval ha két államilag támogatott képzésben lévő embert nézünk, miért csak az eüs tartozik neked felelősséggel? Én ebben azért fasizmust látok, amit nagyon nem szeretek. Igazából mindenki a saját sorsáért felelős, aki pedig az egészségeddel foglalkozik, az hidd el, nem az adóforintjaidért teszi. :-)

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:33:54

@ReignOfdark: azért az ugye megvan, hogy az állam kifizetéseit nem csak a munkavállalók adójából fizeti? :))

a tömegközlekedésre, postára, oktatásra, hadügyre stb nem az munkavállalók befizetéseiből futja.

IrishOak 2011.05.04. 17:39:52

@ap: "akkor még megmenthették volna a lábát." -ból következtettem. Meg a felvezetésben leírt panaszokra.

Gyors beavatkozás után pillanatokkal "kirakják" a pácienst az osztályról. Ez nem meglepő.Bődületes operációk után mennek haza a népek 5-6nap után. Ez van nyugaton is-amivel szeretünk példálózni.
A rehab. meg elég húzós mulatság.
Most tessék nagyon örülni, hogy ott még nem kérnek napidíjat!
Bár szerintem pár hét és fognak...

a 112 meg pont úgy működik ahogy azt kitalálták, csak van benne egy kis "magyaros" kerékrecsegés.. ahogy az felénk szokott lenni.

Irkutszk 2011.05.04. 17:41:25

@ap: Miért, ha nem az adóból, akkor honnan?

Mint munkavállaló, te termeled azt az értéket, amit aztán elad a munkáltatód, és fizeti belőle a saját adóját, stb. Tehát lényegében mindent az fizet, aki a semmiből valamit előállít, ennek legvégső állomása az állattenyésztés és a növénytermesztés. Minden abból lesz, hogy mezőgazdaság van, mert eleddig a napfény, meg az anyaföld tartalma az a két dolog, amely ingyen a rendelkezésedre áll, és felhasználhatod. A napfény azért, mert nem tudják hogy megmérni, az anyaföld meg azért, mert megvásároltad vagy bérled a szomszédtól.

Irkutszk 2011.05.04. 17:44:09

@ap: Oh, és még valami. Az angol rendszernek jobban örülnél, hogy minden egy kalapba folyik, aztán majd a költségvetés eldönti, hogy mi merre hány méter? Megjegyzem, ott az eü ellátás a 'maradék' pénzt kapja. Amennyi marad, azt el lehet költeni egészségügyre, és mindenki biztosított alanyi (állampolgári) jogon.

2011.05.04. 17:44:59

@ap: Ez világos, csak az nem, hogy egy ember, akinek - véleményed szerint - nem járulsz hozzá a tanulmányaihoz, a jelenlegi munkakörülményeket és fizetést biztosítod adóddal számára, milyen alapon várható el, hogy a jelenleginél jobban szeressen mint főnököt, és készségesebben ápoljon?

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:50:46

@IrishOak: a doki fogalmazott ily módon.

nem a gyors kirakáson van a hangsúly, hanem azon, hogy a dokija (aki az ottani épp anyagi okok miatt lassan megszűnő ápolási osztály vezetője is) szerda délelőtt közölte hogy a húsvéti ünnepek után kedden (azaz 6 nap múlva) vagy ápolási osztályra vagy haza vagy valahova vigyük el, nem tudják tovább az osztályon tartani. ez teljesen ok és érthető hisz az osztályon nem volt szinte senki és az ápolásira szükséges több 10e forintot így lett volna idő összeszedni nyugodtan. aznap délutánra azonban üzenetet hagyott a nővérekkel, hogy másnap reggel 9-re legyünk benn a pénzzel ha le akarjuk vitetni, mert kirakják.

és ez csak az egyik ilyen kedvesség volt, persze tudom, biztos én rontottam el megint valamit, majd mindjárt le is vezetik nekem ez miért nem volt ocsmány és gerinctelen húzás.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:52:39

@Irkutszk: ezt remélem nem kérdezted komolyan. áfa, vámok, jövedéki adó? hallottál róluk? igen nagy (túlnyomó) hányadát teszik ki az állami bevételeknek. a fizetések adója kismiska ezekhez képest.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:54:44

@Irkutszk: szerintem ne folytassuk :) orvosi téren legalább otthon voltál, de a közgáz - és most nem sértegetni akarlak - nem az erősséged. amit írsz az nemigen értelmezhető így nagyon reagálni sem tudok rá mit :)

Irkutszk 2011.05.04. 17:58:31

@ap: Elbeszélünk egymás mellett. Teljesen mindegy, hogy kereskedéssel, szállítmányozással, vagy mittoménmivel foglalkozol. Az már nem értékteremtő. Az értéket azok teremtik, akik valamit előállítanak: egy kukoricaszemből sokat, vascsőből autót, birkagyapjúból ruhát (meg Cera lanae-t, ami magyarul gyapjúviasz). Ezek jelentenek termelt értéket. Az összes többi csak ezen termékek adás-vétele, azaz nem érték-teremtő foglalkozás. Ha termelsz valamit, akkor annak a munkának a különböző adóiból jön létre az államvagyon, amit aztán szétosztanak. Ha nem termelsz semmit, akkor ugyanolyan kizsákmányoló vagy, mint amilyennek az orvosokat leírtad.

Bikli néni 2011.05.04. 17:59:41

Még csak most kezdem a kommentek olvasását, de egy magasabb összeget mernék tenni rá, hogy a posztoló el lesz küldve melegebb éghajlatra.
Amennyiben ezt azért tették, mert azénadómbólkapjákafizetésüket, akkor én is beállok a sorba.
Már hánynom kell ettől a szövegtől.

OFF: Mária, tudom, hogy olvasod, úgyhogy duzzogást abbafejezni, és köreinkbe visszatérni! :) :ON

2011.05.04. 18:01:51

@Bikli néni: Most nekem is hiányzik.

Irkutszk 2011.05.04. 18:08:20

@ap: Én inkább érveket szeretnék válaszként látni. Miért mondod, hogy nincs igazam?

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:11:20

@Bikli néni: így van, akadjon csak mindenki ki azon, hogy azok többsége akik azért vannak fizetve hogy az emberek ne halljanak meg, magasról tesznek az emberi életre.

nem egy műszaki cikkről beszélünk, nem egy szolgáltatásról, aminek tönkremenetelekkor anyagi kár ér, hanem emberi életekről... már ha ezeknek az eü dolgozóknak ez még mond valamit a nagy belefásultság közepette.

érdekes módon azon egyik eü-s sem volt kiakadva hogy a beteg órákig az ágyából kiesve saját székletében feküdt, mert a nővér még az ajtón sem volt képes órákig bepillantani.

ez nem felháborító ugye? csak az hogy kitől kapják azt a fizetést amiért legtöbben a legkevésbé sem dolgoznak meg!

ez ami itt a kommentekben folyik sokkal jobban mutatja a magyar egészségügy állapotát!

és ezt most nem én meséltem el hanem Ti bizonyítottátok be!

csak gratulálni tudok! tényleg!

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:12:04

@Irkutszk: üss fel egy közgáz könyvet, a válasz benne lesz

Irkutszk 2011.05.04. 18:13:37

@ap: Hát, gratulálok. Idejössz válaszokért egy orvosi blogra a saját problémádról, de nem segítesz, ha valaki a te szakterületedről kérdez téged.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:15:49

@Irkutszk:
a: nem válaszokért jöttem, hanem a történetemet meséltem el másoknak okulás gyanánt
b: ha csak egyszer is elolvastál volna figyelmesen már rég leírtam a kérdéseidre a választ
c: nem vagyok közgazdász, csak ennyit azért konyítok az állami újraelosztáshoz

Irkutszk 2011.05.04. 18:20:30

@ap: áfa = kereskedés adója - termelés benne =0.

vám = szállítmányozás adója - termelés benne =0. Igaz, itt a kűfődi termeli magát a terméket.

jövedéki adó = a kereskedés adója szintén.

Akkor most miért nincs igazam? Azt lehet megfizetni, ami létezik, ergó valaki megtermelte. Az összes többi kereskedés. Százhússzor megadóztatják azt a kiló kenyeret, amit veszel a boltban, mert az a kenyér búzaként, malacként termelődött, sóként bányászták, és folyóvízből tisztították.

Bikli néni 2011.05.04. 18:21:08

@ap: Majd ha annyi ideje leszel itt, mint én, és képes leszel tartósan is az értő olvasásra és az olvasottak végiggondolására, akkor visszatérünk erre :)

Bikli néni 2011.05.04. 18:23:56

@ReignOfdark: Hát ezen a poszton sziporkázna, az biztos :)
De Máriának most meg van sértve a büszkesége, nem ír, viszont biztosan olvas. Úgyhogy most megcirógattam a hiúságát (jöhetnek a kövek), emészti még pár napig, majd színpadiasan visszatér (remélem) :)

Bikli néni 2011.05.04. 18:28:24

@SusanneF: Szép gondolat, hogy ne mehessen orvosnak, aki nem empatikus meg ilyenek, de már így is baromi orvoshiány van. Most képzeld el, ha még ez alapján is szűrnének.
Inkább legyen egy bunkó paraszt (volt már rá példa), de jó orvosom, mint egy semmilyen.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:50:15

@Bikli néni: nem szándékozom itt lenni folyamatosan, nem ebből áll az életem. amit itt láttam az bőven elég volt. a legtöbb ember legnagyobb problémája nem az emberi élet hanem a finanszírozás kérdése. ennyi bőven elég is volt. hamarabb volt az itteni közösség azon kiakadva hogy az állami eü dolgozók a nép adójából kapják a fizetésüket mintsem azon hogy valaki elvesztette a járását. erre józan ésszel nem lehet mit mondani..

Bikli néni 2011.05.04. 18:54:18

@ap: Biztos leírták már páran, mekkora marhaságot beszélsz, de a biztonság kedvéért én is megismétlem, hogy jóóól az eszedbe vésd: kb. 3 millió ember fizet ma TB-t Magyarországon. Ebből az amúgy szánalmas összegből TÍZmillió embert kell ellátni. A maradék hétmillió lósz@rt se fizet, csak pampogva odamegy igénybe venni az eü. ellátást.
Nem úgy működik, hogy befizetem és nekem minden jár.
És a másik, nyilván erről se hallottál még: ha majd valami bajod lesz, mondjuk rákos leszel, és kiderül, hogy az összes befizetett tb-d összege nagyjából két hét alatt elmenne a kezelésedre, de jó fejek, és mondjuk az én adómból befizetett pénzből is fedezik a te gyógyításodat, akkor ugye nem lesz bajod vele, ha én is kiosztalak, hogy az én adómból miért téged gyógyítanak?!

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:56:04

@Irkutszk: fogalmam sincs hogy kavarodtál ide de mivel túlzottan nem is kapcsolódik a témához nem is szándékozom kibogozni. az állam két dologra szed az emberektől célzottan adót az egyik a tb a másik a nyugdíj. egyikből az egészségét finanszírozzák a másikból a nyugdíját. minden más állami költséget az összes többi adónem fedez, azaz nincs elkülönítés. (természetesen ez forintra lebontva nem igaz, de az alapelv ez) emellett mg vannak speciális adók amik speciális területre vannak beszedve (útdíjak pl).
és itt is majd minden a közös kalapba megy, és az állam dönti el hova mennyi. ezt hívják költségvetésnek.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:59:52

@Bikli néni: kicsit gondold tovább amit írtál és máris meglesz a megoldás :)
nem mellesleg az érvelésed szerint akkor amíg tart a tb-m addig az orvosok legyenek kedvesek utána meg hagyjanak meghalni? ugyanis az eredeti téma az orvosok hozzáállására vonatkozott. (orvosok=eü dolgozók csak így rövidebb)
így a marhaság nem biztos h az én soraimban van de minősíts csak nyugodtan, ma már páran belefutottak ebbe az érvelési formába :)

Bikli néni 2011.05.04. 19:05:01

@ap: Olvastam azért a kommenteket. Hogy elvesztette a járását, ezen nagy kérdés, hogy eleve lehetett-e volna segíteni rajta. Hogy te magad is megtettél-e mindent, ami tőled telik (lásd a pár nappal ezelőtti rubeolás baba anyukáját). Ahogy látom, páran kérdeztek is, hogy ezekre milyen válaszokat adtál, az a te dolgod. Sajnálom, az elvesztett járást, mert az tényleg nagyon rossz dolog. De ahogy fentebb írta valaki, az egészségére első sorban mindenkinek magának kell vigyáznia.

És hogy miért lettél szétszedve: ha olvastad volna egy darabig ezt a blogot, mielőtt csak úgy bedobod ide a történetet, akkor tudtad volna, hogy az ilyen "énadómbólmindenkikussoljon" hozzáállással sok jóra itt nem számíthatsz. Mert ez nem úgy működik, hogy az én adómból, meg az összes eü-ben dolgozó köcsög, magam és a hozzátartozóm pedig még véletlenül se tett semmit, ami miatt olyan állapotban van, amilyen. Ráadásul mindig rendszeresen jártunk szűrővizsgálatokra is. De nekünk CSAKIS rossz tapasztalatunk van, mert életünk X évében mi még onnan jót nem kaptunk. Ja igen, mellékesen élünk még, dehát az kit érdekel, az alap...

Érted ezt?

Irkutszk 2011.05.04. 19:06:15

@ap: Onnan, hogy te úgy gondolod, hogy nem a te zsebedből van az egész költségvetés. Pedig de :)

Desiderata 2011.05.04. 19:07:47

A 2 hét alatt komplett érszűkületet növesztő nagypapa esete... egyébként miért kellett volna mentőt hívni egy érszűkülethez? Jövő héten a benőtt lábkörömhöz is mentőt hívunk?

Egyébként a mentők száma 104. Aki más számot tárcsáz, ne sírjon,hogy nem jön a mentő.

Javaslom a családtagok további magánkórházbeli kezelését, lehetőleg külföldön, jó pénzért.

Továbbá mivel az én adómból taníttatták , a továbbiakban ingyen ügyvédet, ingyen autószerelőt, ingyen postást akarok.

Békés elvándorlást kívánok a 10 millió önző ember országából mindenkinek.

Bikli néni 2011.05.04. 19:11:44

@ap: A kérdés a feltételezett, de - ne adja isten - rákbetegségről költői volt. Azért, mert a válasz már rég készen van, csak fel kellene fogni végre :(

Irkutszk 2011.05.04. 19:13:31

@Bikli néni: Én már kezdtem feladni, de Bikli néni, olyan kedvesen magyarázol neki, hogy nincs szívem itt hagyjalak egyedül.

Irkutszk 2011.05.04. 19:15:05

Tényleg, meg lehet kérdezni az alapbetegséget, ami miatt kialakult az érszűkület?

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 19:22:59

@Bikli néni: akkor röviden és tömören még egyszer. eset megtörtént, a mentők nem jöttek, kiküldték az ügyeletet, az ügyelet nagy ívben tett rá, mi rohangáltunk utána dokihoz, majd 2 hét után mikor tarthatatlan volt a dolog kihívattuk a mentőt. a kórházban közölték, hogy ha eredetileg a mentőket hívom, meg tudták volna menteni a lábát. én megtettem mindent? meg lehetett volna menteni?

80 évesen szerintem igen nehéz önerőből mindent megtenni a saját egészségedért, de ha mindezzel arra akarsz kilyukadni hogy az orvosi ellátás makulátlan volt, és csak én meg a nagyapám tehet a dologról akkor nincs miről beszélnünk.

hogy miért lettem szétszedve? na ez a része nagyon nem érdekel. nem az írtam hogy az én adómból mindenki kussoljon, hanem azt, hogy ha egy életen keresztül célzottan erre adóztatnak akkor ELVÁROM hogy akiknek ebből az adóból az a feladatuk amiért az adót beszedték azok végezzék a dolgukat tisztességesen, és ebből ha az itteni közösség a feje tetejére áll akkor sem engedek.

Te ezt érted?

kissé demagóg az a hozzáállás hogy az egyén tegyen meg mindent a saját egészségért. az alapfelállás igaz, vigyázzon mindenki amennyire tud, de nem minden betegség megelőzhető, kivédhető. vagy ne járjon dolgozni h ne legyen stresszes? ne lakjon romlott levegőjű városban? ne menjen kirándulni, hátha kullancsos lesz, ne sportoljon nehogy eltörje magát? balesetek is vannak, és igen, sokszor a beteg is "tehet" róla hogy beteg lesz. de nem azért teszi hogy
a: beteg legyen
b: ezzel is visszavegye a befizetett tb összegét
ez nonszensz mint kifogás. nem egy dohányzó tüdőbetegről beszélünk.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 19:26:27

@Desiderata: 2 stroke után ha a nagyapád zavart lesz és közli h begörcsölt a lába nem bír menni Te is biztos ilyen okos leszel rögtön és kitalálod h érszűkületről van szó. a 112 meg a 104-et kapcsolja.

nem a tanácsod miatt de igen ez lesz.

örülök h nem csak átfutottad a cikket és gyorsan idevágtad a kommentet, hanem végig is olvastad a történetet :)

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 19:28:14

@Irkutszk: nincs alapbetegség.. emellett találtak valamit a májában, a tüdejében, és szívritmuszavart de utóbbi kivételét egyikről sem tudják megmondani h mi az, a feltáró műtéthez meg túl gyenge.

Irkutszk 2011.05.04. 19:32:08

@ap: Tehát a két stroke után semmi alapbetegség? Hm? Trombózis volt, vagy agyvérzés? Milyen gyógyszereket szedett?

Bikli néni 2011.05.04. 19:53:31

@ap: Amit a végén írtál, az jogos. A kellő gondossággal sem előzhető meg minden, de a kellő gondosságot illik tanúsítani magunkkal és a környezetünkkel szemben is.

A történethez: két hétig szaladgáltatok a dokihoz? Egyszer? Kétszer? Minden nap? Mi történt a két hét alatt, mielőtt a mentő ki lett volna hívva? Érszűkülete volt? Az nem két hét, de nem is két hónap alatt alakul ki.
Jó, ő 80 éves. És amikor még csak 60, 40, 20 éves volt, akkor mindent megtett érte? És te mindent megteszel saját magadért?
És ez nem demagóg duma, mert én se teszek meg mindent magamért, mert nincs időm/energiám eljárni minden nap futni és úszni. Van, hogy jobban esik vacsorára valami nasit enni, és nem nyúlkaját, amitől majd jó lesz az emésztésem. Stb. Tehát nem a tökéletesség polcáról osztom a demagóg dumámat. De ha TUDOM magamról, hogy én se teszek meg mindig mindent, akkor nem írogatok ide ilyen posztot a sértett önérzetemben.

Hogy nem érdekelnek itt dolgok, az a szíved joga. Idejöttél megosztani a történetedet, aztán pislogsz, amikor nem veregeti mindenki együttérzően a válladat, mert olyan pökhendien írsz. De ha már sokan mondjuk, akkor esetleg el kellene gondolkodni rajta.
Te elvársz dolgokat. Én is elvárom, hogy reggel a sarki pékségben az eladó néni szépen mosolyogva köszönjön nekem előre, ha már van pofája elkérni 150 forintot egy 30 dekás kenyérért, amiről még blokkot se ad a büdös banya. És akkor mi van, ha elvárom?! Odamehetek kiverni a hepajt, összeveszhetek velük (de nem akarok, mert mennyei cuccokat sütnek), mert a 150 forintért nekem a blokk meg a bájvigyor az JÁR, csak ez hova fog vezetni? Kiutálnak onnan. Egy vevővel kevesebb, na és. Nélkülem is elkapkodják az árut fél óra alatt.
Nem tudom, érthető-e a pékséges párhuzam, remélem, igen. (Irkutszk, szerinted? :))

Irkutszk 2011.05.04. 19:57:36

@Bikli néni: :)))

Én elvesztem a pékségnél, sajtos croissant-t akarok enni. Meg kis pizzát, és sajtos pogácsát. Jaj, elolvadok, ha rájuk gondolok!

Öregnővér 2011.05.04. 20:02:18

@ap:" akkor röviden és tömören még egyszer. eset megtörtént, a mentők nem jöttek, kiküldték az ügyeletet, az ügyelet nagy ívben tett rá, mi rohangáltunk utána dokihoz, majd 2 hét után mikor tarthatatlan volt a dolog kihívattuk a mentőt. a kórházban közölték, hogy ha eredetileg a mentőket hívom, meg tudták volna menteni a lábát. én megtettem mindent? meg lehetett volna menteni? "

Érdekelne, hogy a háziorvos mit mondott? Akár az ominózus 2 hétben, akár a megelőző x évben?

serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:04:35

@ap: jézusom, az áfa, a vám és a jövedéki ADÓ szerinted micsoda, ha nem ADÓ?? Szerinted az áfa A betűje Alamizsnát jelent?

serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:06:22

@ap: én nem kérnék fizetést, sőt, én fizetnék érte, hogy Téged emberek ne halljanak meg :-)

Bikli néni 2011.05.04. 20:14:33

@Irkutszk: Itt van minden, mint a búcsúban :) Holnap reggel ha kinyitod az ablakodat, küldök neked fénypost :)
(A legújabb a medvehagymás pogi, de azért közelharcot kell vívni. De az tényleg überelhetetlenül finom.)

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:23:28

@Irkutszk: a stroke után szedet vmit de mivel 10 éve volt nem tudom mit... csak pár hónapig... utána mostanáig semmit.

most a két hétben vérhígítót szedett de mint a kórházban kiderült nem lett volna szabad.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:25:23

@Öregnővér: hogy valszín érszűkület, erre kapta 2 hétig a vérhígítót.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:27:07

@panni75: ??? ki mondta h az nem adó??

a második hozzászólásod nemigen tudom értelmezni, de gyanítom ott is fél átfutás után reagáltál vmit :)

serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:35:55

@ap: ReignOfdark-nak írtad, hogy nem mindent a munkavállalók adójából fizetnek, erre Irkutszknak némi vita után felhoztad az áfát, jövedéki adót és vámot. Szerinted ezeket az adókat kik fizetik meg? Tán nem a munkavállaló veszi meg a boltban az áfa-tartalommal ellátott kaját és a jövedéki adóval ellátott élvezeti cikkeket?

Amit pedig nem bírtál kibogozni: meghalni... egy l-lel írják, máskülönben mást jelent. Erre próbáltam utalni. Örvendetes, hogy van véleményed a világról, de az anyanyelv művelése sem egy utolsó szempont.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:39:58

@panni75: ezt inkább nem reagálom le. olvasd át még egyszer amit ott írtam, két külön dolgot mostál össze.

helyesírás: mindenhol két l-lel írtam? igen? nem hinném. ergo elgépelés... de igazad van, komoly érv, csak így tovább :))

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:47:22

@panni75: jaigen, míg el nem felejtem: a posztban is van egy-két hiba mint már céloztak rá de valakinek mindebből ez a legfontosabb...

serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:50:17

@ap: sajnos nagyon zavaró. Ha valaki nyilvánosan posztolgat, akkor elengedhetetlen, hogy helyesen írjon, máskülönben komolytalan, hiteltelen lesz. Sajnálom, ha Te nem így gondolod.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:05:49

@panni75: hidd el az sem kevésbé zavaró, hogy emberéletekről beszélgetünk, és közben egy-két elgépelési hiba ragadja meg egyesek figyelmét, és a történet hitelességét ennek fényében nézik.

van még egyéb értelmes hozzászólás vagy már csak értelmetlen szőrszálhasogatás?

Desiderata 2011.05.04. 21:12:25

@ap: Két stroke után mindenki tudja,hogy a lábgörcs nem jele a stroke-nak, de te úgy látszik, semmiből nem tanulsz.

Öregnővér 2011.05.04. 21:13:51

@ap: "hogy valszín érszűkület, erre kapta 2 hétig a vérhígítót. "

10 évvel ezelőtt minden másképp volt, még a Nap sem így sütött. Akkor még más volt a tudomány, mások voltak a terápiás lehetőségek. Nem is emlékszem, azt hiszem, akkor még nem alkalmazták széles körben az LMWH-t, Syncumart. Ettől függetlenül, az érszűkületet csak lassítani lehet, gyógyítani nem, s ha elég hosszú ideig él valaki- a leggondosabb kezelés mellett is- a végtag elvesztése a vége. Sajnálom.

Ügyelet tekintetében még ma is igen tarka a kép- hamarosan egységes lesz- de más egy pl. zalai kistérségben és más Budapesten.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:27:47

@Desiderata: még nem volt két stroke-om, én kérek elnézést.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:29:20

@Öregnővér: jelen felállás szerint ez már nem lesz "megvárva".

köszi!

Bikli néni 2011.05.04. 21:30:11

@Öregnővér: Az érszűkületnek minden esetben végtagvesztés a vége? :O Ezt nem is tudtam. És ez mennyi idő? Fiataloknál is előfordul? A hideg kéz- és lábfejek érszűkületre utalnak?
Bocs, ha sok a gagyi kérdés, tényleg kíváncsi vagyok rá.

Desiderata 2011.05.04. 21:32:20

@ap: Ki mondta,hogy neked volt stroke-od?
"ap · 2frame.hu 2011.05.04. 19:26:27
@Desiderata: 2 stroke után ha a nagyapád zavart lesz és közli h begörcsölt a lába nem bír menni Te is biztos ilyen okos leszel rögtön és kitalálod h érszűkületről van szó."
Elnézéstkérés elfogadva, de ettől még figyelhetnél a nagyapádra.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:38:41

@Desiderata: akkor kicsit bővebben.
a: zavart volt -> Te biztos lettél volna benne h az csak sima görcs volt?
b: nem is gondoltál volna még véletlenül sem egy újabb vérrögre ami most a lábban akadt el?

én gondoltam... kövezz meg érte, de nagyobb esélyt adtam egy 3. vérrögnek mint egy érszűkületnek.

Desiderata 2011.05.04. 21:44:06

@ap: igen, én tudtam volna,hogy nem stroke.

serfecs (törölt) 2011.05.04. 21:44:26

@Bikli néni: nyugi. Apukámnak legalább 25 éve (régebbre egyszerűen nem tudok visszaemlékezni ezügyben) van súlyos érszűkülete mindkét lábában (lábszárfekély), nem hajlandó kezeltetni és napi 3 doboz cigit szív el. Most érzi, hogy már eléggé fájnak a lábai, de ennyi. 61 éves.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:51:58

@Desiderata: jó Neked én nem.. de nem is hiszem hogy kellett volna tudnom.

Öregnővér 2011.05.04. 21:54:06

@Bikli néni: "Az érszűkületnek minden esetben végtagvesztés a vége? :O Ezt nem is tudtam. És ez mennyi idő?"
Persze. A folyamatot csak lassítani lehet, Úgy tudom, hogy visszafordítani nem. Remélem, jár erre valami hozzáértő, aki tudományosan megmagyarázza, én csak nővér vagyok.-))
" Fiataloknál is előfordul? A hideg kéz- és lábfejek érszűkületre utalnak?"

Ne keverjed össze azzal, amikor savó folyik az ereidben:-))) Ez egy sok-sok éves folyamat, sokat kell tenni érte, hogy idáig eljuss ( mármint az érszűkületig)
Na, már fogalmazni sem tudok, inkább megyek aludni, nehéz volt az éjszaka.

Desiderata 2011.05.04. 21:57:21

@panni75: Igazából ebből a perifériás érszűkület a legkisebb probléma. Ami sokkal nagyobb baj,hogy hasonlóan rossz állapotban kell,hogy legyenek a nagyobb erei is. Hamarosan beköszönt a stroke, szívinfarktus, mesenteriális ischaemia és tsai. Le a cigivel, amíg még lehet.

Bikli néni 2011.05.04. 22:03:26

@Öregnővér: Ha már elmentél aludni, akkor jó pihenést, ha még nem, ismét egy hülye kérdés: milyen savó folyik az ereimben? (Más is válaszolhat, hagyjuk Öregnővért pihenni) Rohadtul zavar, hogy kezem-lábam örökké hideg (bár néha minden ok nélkül csak úgy átmelegszik, az olyan jó), de most már bosszantó, mert a lábszáram is ezt csinálja.
De én már nem guglizok ki semmilyen cikket, mert amikor legutóbb ezt tettem, megállapítottam magamról, hogy nekem biztosan bőrrákom van, és napokig nem aludtam az idegtől.

serfecs (törölt) 2011.05.04. 22:09:43

@Desiderata: képtelenség hatni rá, hidd el, próbáltam sokszor, sokféleképpen.

serfecs (törölt) 2011.05.04. 22:11:36

@Bikli néni: nekem a 2 egység vvt óta melegek a kezeim :-) Előtte jéghidegek voltak, a szám pedig folyton sötétkék.

Öregnővér 2011.05.04. 22:15:59

@Bikli néni: Ez csak egy szólás:-))) Vannak ilyen alkatú emberek. Áttetsző, fehér a bőrük, alacsony a vérnyomásuk.
Szerintem vegyes táplálkozással, - nem csak nyúlkaja, hús is, nem csak csirke-, egy kis mozgással,pl. kertészkedés, séta, lépcsőzés, nem feltétlenül fitnessterem- sokat lehet segíteni. Ha valaki állandóan csak a könyvek, vagy a monitor, TV előtt gurnyad, nem mozog a vére. O.K. kávét nem iszol, de sok folyadék- lehetőleg nem cukros is jót tesz.

Ja, és napi 5 perc kacagás felírva:-)))

Szép álmokat!

Bikli néni 2011.05.04. 22:20:22

@Öregnővér: Jé, tényleg, a fehér bőr és az alacsony vérnyomás is telitalálat :D
Köszönöm szépen a leírást, jó pihenést Neked!

@panni75: ? Kaptál vért, vagy ezt hogy kell érteni? :)

serfecs (törölt) 2011.05.04. 22:39:42

@Bikli néni: igen, másfél hónapja. Azóta fizikailag tökjól vagyok :-)

Bikli néni 2011.05.04. 22:44:17

@panni75: Meg se merem kérdezni, miért kellett vért kapnod, de a lényeg, hogy jól vagy! (remélem, nem csak fizikailag, hanem lelkileg is)

Jó éjszakát!

hohahohahohaho 2011.05.04. 23:03:49

@ap: azért remélem, a saját szakmádhoz (tényleg,mi is lehet az?)jobban értesz, mint az eü-höz,mert amennyi marhaságot itt összehordtál, azt még egy kiselefánt sem venné be, pedig ő nem az okosságáról híres.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 00:26:56

@ReignOfdark:
Sose fogom elfelejteni... Csutortok volt, pont halaadas napja...
Anno, ezt irtam a tortenetre:
jelenetekla.blog.hu/2009/12/03/otthoni_hirek_iii
Mikor erkezett a bejelentes a mentokhoz, felhivtak a legjobb baratomat, hogy ha kozel van a helyszinhez, akkor nezze meg, mi a helyzet, mert lehet, hogy nincs eleg szabad kocsi. O volt a helyszinen az elso es o stabilizalta a takaritot... Tragikus nap volt...

szabidoki 2011.05.05. 00:42:54

@ap: előszöris tisztázzunk egy fontos alapdolgot. Ha neked van egy biztosítónál biztosításod, fizeted szépen a havidíjat, attól még a biztosító embere neked nem alkalmazottad. Továbbhaladva ezen a gondolatsoron ha neked panaszod van a szolgáltatás minőségével kapcsolatban, legyen akár egyszeri személyi probléma vagy a biztosító bevett gyakorlata, neked maga a cég, esetleg a felügyelő szerv felé kell panaszt benyújtani. Te viszont ahelyett hogy írnál egy levelet a mentőknek/ügyeletnek/kórháznak/országgyűlési képviselődnek annak érdekében, hogy legalább elinduljon valami kivizsgálás, inkább telesírod az internetet a bánatoddal. Így nem lesz megoldás a problémádra. Ugyanolyan agymosott droid vagy, mint sok másik itt a blogon, akivel a mindenkori aktuális kormányzat elhiteti, hogy működtetőként nem ő a felelős az egészségügy gondjaiért (holott a kormányzat joga és kötelessége megszabni és ellenőrizni az egészségügy működését), hanem a napi robotba belefásult személyzet, akinek semmilyen befolyása sincs a messze a feje fölött hozott döntésekbe, csak próbál napi szinten túlélni egy lehetetlen helyzetben - a baj ezzel csak az, hogy a szopórolleren a kiszálláson kívül nemigen van nyerő stratégia - ha az ember morcos, akkor ugatnak, hogy miért morcos, ha meg kedves, akkor ezt végletekig kihasználja mindenki.
Még pár apróság: lehet prüszkölni, de sem a mentőnek, sem az ügyeletnek nem feladata a krónikus érszűkület ellátása, ezt a háziorvosnak illenék követni - persze ő is csak akkor tud segíteni, ha a beteg megjelenik nála néhanapján. A kórház részéről pedig igen inkorrekt dolog volt azt mondani, hogy ha két hete behozzák, akkor még meg tudták volna menteni a beteg lábát - az érszűkület szépen lassan komótosan alakul ki, könnyen lehet, hogy már két éve sem tudták volna érdemben befolyásolni a betegség lefolyását. Sajnos azt is érdemes észben tartani, hogy sz@rból nem lehet várat építeni - ha van egy beteg rossz állapotban, kismillió alapbetegséggel, akkor őt bármi éri, sokkal jobban megviseli, mint egy egyébként egészséges embert, és sajnos eljön az a pont, ahol az addig többé-kevésbé elfogadható állapotú rokon elindul a lejtőn, és semmi nem hozhatja vissza...

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 01:25:25

@Nivea:
Nos, ha te fizetted, akkor erd el, hogy otthon is maradjanak az orvosok. Nyitva a hatar. A kereslet kinalat szabalyai mukodnek. Vagy kinalsz annyit, es teremtesz megfelelo korulmenyeket, hogy a te felteleidet fogadjak el az orvosok, vagy nem. Ha ez az utobbi all fenn, akkor meg nyugodtan fossal, es feltsd a segged! Megerdemled!

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.05. 01:37:24

@szabidoki: ezt már annyiszor megpróbáltátok tisztázni csak sajnos sosem jó példával. az Általad felvázoltnak sincs semmi köze ahhoz ami az egészségügyet és a nyugdíjrendszert reprezentálná. de nem várom el hogy megértsd mire próbálok meg kilyukadni.
maradjunk annyiban hogy minden épkézláb területen az ügyfél az első. az hogy ez magyarországon nem így van inkább szégyen mint hangoztatnivaló. az ügyfél az első a versenyszférában is és bármilyen meglepő jobb helyeken az állami szférában is. ebben a korcs országban azonban mindenki alapértelmezettnek veszi hogy nem. itt is. és még nektek áll feljebb.
az egészségügy annyiban speciálisabb eset hogy ott nem szolgáltatást vagy terméket adnak hanem az életedet mentik meg vagy rontják el végleg, tehát itt még inkább az ügyfélnek (páciensnek) kéne az elsőnek lenni. aki ezt mint gondolkodó emberi lény nem bírja felfogni azzal nem áll szándékomban leállni vitázni.
lehet hibáztatni a kormányokat és a politikát, de ez csak gyenge kifogás. aki normális ember az normális akkor is ha kevés a fizetés, aki meg egy korcs az az is marad. ott van a poszt végén: "Elhiszem hogy szarban a haza és nincsenek rendesen megfizetve a dokik, ápolók, de ennek ellenére találkozni normális orvosokkal, nővérekkel akik alaposak, kedvesek és még hálapénzt sem akarnak soha elfogadni. Valamint találkozni ilyen „egészségügyi dolgozókkal” akik magasról teszek mindenre és mindenkire."
szóval lehet felelősséget hárítani, csak nincs értelme. vagy empatikus és segítőkész vki vagy magasról tesz rád. ez nem politikai vagy gazdasági kérdés.

persze ezt nehéz olyanoknak megmagyarázni mint az itteni a dokiközösség, és elszomorító h 250 posztból 200 csak ezzel az egy témával hajlandó foglalkozni. Mindig a másik a felelős, mindig a másik a hibás. az ügyfél hülye, a dokik meg jajj szegények, hát kevés a pénz, szemét a politika.. de egy minimális odafigyelés a betegre az már luxus. gyógyítani??? hahhh... persze.

tarthatsz agymosott droidnak, ugyanakkor felhívnám a figyelmedet h nem én vagyok az az 5-6 ember aki minden posztnál rácuppan erre a témára és ontja magából a demagóg szöveget.

részemről ennyi.. majd ha a magyar társadalom eljut odáig hogy emberi mivoltához képest tudja kezelni a dolgokat és ha a kórházakban végre gyógyítani is fognak akkor esetleg visszanézek..

további jó csámcsogást minden kedves állami közpénzből eltartott naplopónak, a lelkiismeretes dokiknak pedig sikeres munkát.

Dr.laikus PhD 2011.05.05. 06:30:15

@Irkutszk:

www.jegyzetek.hu/jegyzet.php?action=getfile

Termelés:

Az a folyamat, amely során adott időszakban végső felhasználásra kerülő termékek és SZOLGÁLTATÁSOK jönnek létre

Nem tudom mitől lettél ennyire harcias.
Amíg törvény garantálja (írja elő), hogy még 80, vagy 97! éves ember joga, hogy emberhez méltó életet éljen, addig nincs joga senkinek azzal a címszóval visszaütni a labdát (jogomat), hogy a befizetett tb-m elfogyott.
Nincs joga senkinek megkérdőjelezni, hogy szerető és gondos unoka, gyerek vagyok, nincs joga előírni, hogy ha feketedik a lábam (nem kell, hogy így legyen, elég ha fáj) azt mondani, hogy gondatlan vagyok (mellesleg lehetek, ez nem zárja ki, hogy a legnagyobb gondossággal foglalkozzanak velem).

Szóval nem folytatom. Nem értelek.
A veszekedés azon megy, hogy ha egy orvos nem a számára előírt és a számomra törvényben biztosított ellátási kötelezettséget nem biztosítja, vagy én nem kapom meg (emberi mulasztás miatt), akkor jön, hogy nem kapok elég fizetést, ezért csak acsarkodó orvos, és nővér áll rendelkezésre, idős ember menjen geriátriára, dögöljön meg, eleget élt.

Itt tényleg nincs másról szó, mint valaki LUSTA volt. Nem lényeges melyik telefonszámon tette, mert végül eljutott oda ahová kéne.
Valaki járásképtelen, meggyorsították a halálát, kétségbe ejtették a családját.
Megint nem arról van szó, hogy a család nem elég gondos.
Az orvosának kell annak lennie, mert agyvérzés után kellő ismeret híján (lásd közgazdaság tudomány) nem neki kell átvizsgálnia a nagyapját, aki nem nagypapi. Idős embernél, ha nem lakik vele az ember arról szerez tudomást amiről panaszkodnak. Egyébként bevásárolnak, kitakarítanak, kimosnak, megfőznek, szeretik - gondoskodnak róla.
A többi lényegtelen, nem hibáztatható érte senki.
Tudod, hogy szeretlek, de most nem értelek.
Elvesztek a részletekben (kutatóként ez mellékvágány lenne).
Nem lett megoldás egy transzparens mindennapi? hibáról.
Erről lehetne beszélni, tovább is vinne, talán csak egy ember nemtörődömsége, de mégis az élet hátralévő részének,.... és ezt lehet folytatni.

Nekem is ráírják mindig, hogy 2 hónapja jelentkeztek a tüneteim, de azalatt a 2 hónap alatt IS szakember kezei között voltam. Tudatlanság, nemtörődömség?
Soha nem fogom feltenni ezt a kérdést, mert a továbbiakban orvoshoz méltó elbánásban részesülök.
Érdekes itt lehet? Annyi a fizetésük, annyi a munkaidejük, itt is kevesebben vannak, mint az ideális (lelassul minden, ha valaki kiesik).

Bocsánat, de most tényleg nem értelek. :(((

2011.05.05. 09:03:08

@miklos.rabai: Nekem sem volt egyszerű nap... épp az elkövető srác 2 db elégtelen dolgozatát javítottam a Biokémián egy épülettel lejjebb, ahol TDK-ztam. Kimentünk ebédelni, mikor jön a hír, hogy lövöldözés volt az bioKÉMIÁN, ekkor M. Laci hívta a igazgatót, hogy mi van. Nem veszi fel. Mindenki ideges, és végül kiderül, hogy a biofizikán történt az eset. Egyébként azért volt annyi tévinfó, mert a külföldi hallgatók vették körül az rendőri kordont, és a magyar hallgatók hiányos nyelvtudással fordították le a történteket, és a sajtó köre meg rajtuk kívül állt. Szóval ekkor vettem észre, hogy otthon hagytam a telefonom, senkit sem tudok felhívni. Üzenetet hagytam az ismerőseimnek a könyvtárakban, büfékben, és mentem haza a koliba. Kopp-kopp, két rendőr, kikérdeznek, stb. szóval nem tartozik a kedvenc napjaim közé.

Én nem a hálaadásról, hanem a gólyabálról jegyeztem meg. :-)

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 09:14:09

@ReignOfdark:
Hát, mindenkinek más az ok, amiért megjegyez egy ilyen napot...
Sokszor gondolok rá, hogy ha azon a napon otthon lettem volna (kb. 4 héttel korábban jöttem ki), akkor a haverom, akit felhívtak a mentők, lehet hogy felszólt volna telefonon a klinikára, hogy menjek segíteni én is... Ha ez megtörtént volna, akkor meg lehet, hogy félúton találkoztam volna a gyilkossal az egyetem kertben, mert ugye az meg épp a 400 ágyas felé tartott... Végül az épület tetején fogták el... brr...

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.05. 22:42:40

ekkora egy pökhendi posztolót rég láttam már...

gaborka78 2011.05.06. 11:01:14

Bocs, nem olvastam végig az összes hozzászólást. A 112 / 104 vitához egyetlen egy adalék, az EU nem holmi ködös statisztika miatt ragaszkodik ehhez, hanem azért mert az összes EU-n belül forgalomba hozott mobiltelefonnal ezt a számot SIM kártya nélkül tudod hívni (már legalább 15 éve). Továbbá az egész mobil hálózat úgy van kialakítva (bázis állomások is), hogy a 112-es hívásoknak elsőbbségük van (pl. terhelt cella esetén amikor a mobilod kiírja, csak segélyhívásra az azt jelenti, hogy a 112-öt tudod hívni). És ez teljesen egységes az Europán belül. Ha minden országban más és más ilyen számok lennének akkor ezt nem lehetne ilyen egyszerűen megoldadni (így az egész mobiltelefon rendszerben csak egy kitüntetett számnak kell lennie). Pl. te kimész Franciaországba a pre-paid előfizetéseddel és már nincs "egységed" roaminghoz akkor is tudod hívni a 112-öt, mert ez be van "vasalva" a készülékbe, és úgyanígy amikor külföldi jön ide akkor is tudja ezt a számot hívni. A baj, hogy nálunk ez szám nem működik hatékonyan.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása