112, vagy ügyelet? Mikor ki a felelős/hibás?
Sziasztok!
Nagyapámat 3 hete egy ismerős hozta haza mert az utcán leült egy padra, mondván, nem bírt továbbmenni. 112-t felhívtam, (aki már hívta tudja: másfél perc duma angolul magyarul, mindezt szééép laaassaaan taaagoooltaaan; hátha épp 4 perces klinikai halállal állunk szemben) közöltem 2 stroke-ja már volt most is zavart, nem tud lábra állni, küldjenek egy mentőt.
Miután 10 percig elbeszélgettünk megtudtak rólam mindent, a betegről már kevesebbet, közölték felejtős, de hívják nekem az ügyeletet, legyek elérhető. Telefon lerak, család feltárcsáz, közben látom rejtett számról hívás van. Telefon megint lerak, mondván ügyelet keres, de mire bontottam, a hívás abbamaradt. Ügyelet felhív, csajszi közli, hogy nem ő keresett, mert most hívta a 112 így tud róla, de ÉPP EBÉDEL, FÉL ÓRA, ÉS JÖN, nem kell hívogatni! 40 perc múlva megérkezik, kérdi mi van, vázolom, Öregemtől megkérdi mi történt, mire a válasz: itt és itt begörcsölt a lában, leültem, hazahoztak. Következtetés: szellemileg teljesen épp. Mondom: de a 30 éve csukott nagykapun akart bejönni.. az nem számít. Zoknit le, egész lábfej full lila, reakció: vércukorszintmérés, vérnyomásmérés, majd csomagol és indul, mondván ő többet nem tud tenni, különben is legközelebb ne a mentőket hívjam, hanem az ügyeltet. „Természetesen” ezután nekünk kellett lemenni a dokihoz megkérdezni mi baja, milyen gyógyszer kell egyáltalán...
Eltelik 2 hét, állapot romlik, a járás már teljesen felejtős, kórházba be, ahol közlik: érszűkület van a lábában és ha 2 hete NEM AZ ÜGYELETET HÍVOM HANEM A MENTŐKET akkor még megmenthették volna a lábát.
Most akkor mikor kit kell hívni?! A felelősséghárítás mindig is tökéletesen működik, a hibás itt is mindig a másik. Az orvosi ellátás minőségéről külön cikket lehetne írni az alatt az egy hét alatt, míg a kórházi osztályon voltunk csodásabbnál csodásabb dolgok történtek, a nővérek állandó jelleggel a folyosó végén bagóztak, ha csörgött a telefon, ha a beteggel baj volt, a nővérpult szinte mindig üresen állt. Volt hogy közölték, a doktornő mindjárt jön, elszaladt, erre 30 perc múlva kiderül, végig az osztályon volt egy szobával arrébb. És akkor az ágyból kiesett és saját székletében órákig fekvő betegről (szobatársa vette észre és szólt) és az éjjelszekrényből ellopott 10 azaz tíz forintról ne is beszéljünk. Mielőtt valaki azt mondaná egyedi esetek, egy éve amikor engem vitt be erős szúrós mellkasi fájdalommal és szívritmuszavart igazoló EKG-vel a rohamkocsi, ugyanebben a kórházban 2,5 órát ültem törött kezű emberek között a sürgősségin mire észrevettek. Amikor rákérdeztünk, hogy ez most mi, közölték, a sürgősségi 24h-n belüli ellátást jelent, én a 2,5 órámmal még bőven köridőn belül vagyok..
Elhiszem hogy szarban a haza és nincsenek rendesen megfizetve a dokik, ápolók, de ennek ellenére találkozni normális orvosokkal, nővérekkel akik alaposak, kedvesek és még hálapénzt sem akarnak soha elfogadni. Valamint találkozni ilyen „egészségügyi dolgozókkal” akik magasról teszek mindenre és mindenkire. Csak azt felejtik el, hogy:
a. emberek életei függnek tőlük
b. az én adómból kapják a fizetésüket
Ezek az emberek akkor sem lennének jó doktorok, ápolók, ha magas lenne a fizetésük. Ennyit tudnak, ennyit nyújtanak, ennyit érnek. A nagyon kevés kivételnek respect.Üdv,
Zoli
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SusanneF 2011.05.04. 06:45:47
Azóta mizujs a nagypapival?
Érte pozitív megtapasztalás,ellátás is a posztolót-az eset,vagy saját történései alapján,vagy alig várta,hogy mindenkivel megoszthassa itt azt a tényt például,hogy tűrhetetlen,elveszett 10 ft....ki tudja,hogy nem elgurult-e inkább a posztoló és nagypapa gyógyszereivel együtt valahová....?!
Őt-Zolit hogyan látták el,ha már idehozta azt is??
Aki posztot ír,ne csak a negatívumokkal "villongjon",hanem konkréta,tárgyszerűen írja le,mi történt-szerintem!
Leroi 2011.05.04. 07:07:16
Meg kell veszni, nem egyéb...
Ennyit érsz te is, öreg, a vádaskodásaiddal együtt.
A mentők száma különben 104.
Fogtad?
Leroi 2011.05.04. 07:08:14
Lehet, hogy ő csórintotta el a pénzt és itt mossa tisztára magát...
Leroi 2011.05.04. 07:20:20
Nagy ügy.
serfecs (törölt) 2011.05.04. 07:23:39
El Visco Stello (törölt) 2011.05.04. 08:09:50
Ezzel könnyítve azok dolgát, akik nem beszélik az adott állam nyelvét(minden országban saját nyelvű+angol)
Magyar ember Magyarországon jobban teszi, ha a 104-et hívja. Az sem kerül többe.
Rossz megközelítés az, hogy ezért a pénzért ennyi munkát végeznek. A helyzet az, hogy ezért a pénzért a munkaerőpiacon ilyen minőségű/képességű munkavállalót lehet kapni. Valóban, ha többet keresne, akkor sem lenne képes jobb munkát végezni.
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.04. 08:23:03
Sosem mondtuk, hogy a jobb fizetés jobb, okosabb orvosokat kreál. Mert azt a jobb oktatás hivatott biztosítani. A jobb fizetés csak megteremtené a feltételét annak, hogy az orvos nagyobb százalékban tudjon a szakmára fókuszálni. Ennek eredményeképpen meg egyértelműen kevesebb lenne a hiba. Ennyi.
SusanneF 2011.05.04. 08:26:46
Én volt már,hogy a mentők ingyenes számán próbáltam meg kinyomozni,hogy hol van pl.épp ügyelet?
Szegény posztolót még a végén megsajnálom,hogy ideírt,ezt,és ennyit.....
SusanneF 2011.05.04. 08:28:59
Nem az egyetem elvégzése előtt,hanem utána gondolom.
Ismertem pár ilyet...
SusanneF 2011.05.04. 08:31:12
Mert az óvónőképző fősuli felvételén úgy ízekre szedik a jelentkezőket,hogy még az is aggódik,hogy megfelel-e,akit az Isten is oda teremtett.....:(
El Visco Stello (törölt) 2011.05.04. 08:31:27
Nem számoltak azzal az apró kelet európai sajátossággal, hogy minden mobilnepper ezzel a számmal próbálja ki a lopott-szerzett készüléket. Így 112-re befutott hívások 90-95%-a kamu hívás.
Tower13 2011.05.04. 08:36:10
Általánosan! a poszt lényegével és nem a sületlenségeivel is foglalkoznánk? Mondjuk az ügyelet megnézve a lábat miért nem mondta, hogy esetleg mégis csak kórház kéne? Vagy a háziorvos?
Az hogy egymásra mutogatnak, meg hülyeség. Ha valakimnek egy végtagja lila lesz és nem múlik fél óra alatt, akkor tuti viszem kórházba, és nem érdekel van-e mentő. A lila az emberen nem túl természetes szín. (egyébként a posztoló sajna indulatból ír.)
Ja mikos.rabai! az oktatás sem csak pénz kérdés. Sajnos nem. Mondhatnám, hogy a pénz miatt oda is csak azok mennek... De a helyzet az, simán engednek (nem csak az elmúlt időszakban) tanári diplomát szerezni, majd iskolában "oktatni" akik maguk alig tudják az anyagot, erkölcsi hátterük talán nincs is, viszont rossz példát mutatnak. Igen, ez nagyrészt az őket felvevő intézmény, oktatási rendszer anomáliája. De talán ezt is kéne orvosolni. Egyébként, nem tudom most az ügyeleti pénzt kifizetik-e az orvosoknak. De azt is túlóraként kéne kifizetni... meg a túlórást is ki kéne. (lehet már ettől javulna ugrásszerűen a fizetésük?) Meg a magánparxissal rendelkező orvosokat megvizsgálni, hogy ne a kórházi eszközökkel rendlejenek magánpraxisban, majd ha drágább dolog kell, vagy komolyabb műtét, akkor berendeli magához a kórházba. Ha ezek csökkennek megszűnnek talán abból is több marad. Nem mondom, hogy ezzel együtt nem kéne oda több pénzt rakni, de azért feneketlen kútba nem öntünk szívesen pénzt. Ha meg legalább szűkül az alján a rés, akkor már lehet.
Tower13 2011.05.04. 08:40:28
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.04. 08:45:07
Azért beszélgethetnénk a kirakatbetegségről... De most mégse... Inkább elmegyek aludni...
Hatodéves 2011.05.04. 08:58:46
Mondjuk szerintem nem olyan sok az olyan ember, aki kategorikusan mindenféle orvosnak alkalmatlan. Pszichés szűrő a felvételin nincs, de ami inkább fontos lenne, az az egyetemen, rezidens felvételin differenciálás. Mást várunk egy igazságügyi orvosszakértőtől, egy baleseti sebésztől, egy pszichoterapeutától és egy kutatótól.
Az emberek döntő többsége azért megfelelő területen működőképes. Nem olyan fontos szerintem, hogy mennyire szereti az embereket valaki és akarja megváltani a világot. Ellenben kommunikálni meg kell tanulni, illetve alapvető pszichológiai dolgokat.
Az egyetemi felvételin szerintem a pszichésen, diagnosztizáltan súlyosan beteg embereket kellene csak kiszűrni.
Mert amúgy 6 év alatt rengeteget változik mindenki.
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.04. 09:06:08
Ki nem való orvosnak?
- az aki nem tud kommunikálni, nagyképű és elkéri a hálapénzt, de csukott szemmel kiveszi belőled a tumort?
- vagy az, aki tud kommunikálni, kedves és segítőkész, de sürgős esetben nem tud szúrni egy vénát?
Pszichés szűrés nincs. Az orvosi egyetemista ugyanolyan egyetemista, mint bármelyik másik egyetem hallgatója. Iszik, bulizik, drogozik, szexel a koliban, vizsgák előtt tanul, de az is lehet, hogy nem, puskázik az írásbelin, tételt választ a szóbelin, aztán meg hisztizik, ha megbukik, ugyanakkor ellógja a pénteket, későn ér be órára, vagy nem is jár előadásra, ha meg jár, akkor zabál és pofázik, gyakorlaton rövidnadrágban jelenik meg és úgy veszi fel a köpenyt, zselézi a haját, dobja a mellét, van köztük homoszexuális beállítottságú is, ellenben cigány egy sincs köztük... Mit akarsz még tudni?...
SusanneF 2011.05.04. 09:08:51
lehet,hogy nem leszek népszerű ezzel a kommenttel,de nem baj.Tudnék konkrét példákat felsorolni,nem általánosságban beszéle.
Az is előfordul,hogy x évvel az egyetem után lepusztul valaki,alkalmatlanná válik,és mégis praktizál.....
Mosómaci 1. 2011.05.04. 09:14:03
A kedves posztoló téved. Senki sem tud úgy minőségi munkát nyújtani, hogy közben nem futja a villanyszámlára. Csak ha a teszkós péztárosnéni lassú meg hülye meg bunkó, azt meg lehet érteni. De egy orvos mindig legyen topon akárhány túlóra és ügyelet és alulfizetettség után, mert hát ő nem is ember. Vagy igen?
jágör68 2011.05.04. 09:15:54
Minden JOGSIhoz kapcsolt ELSŐDSEGÉLYnél elmondják- talán le is iratják, hogy soha ne hívd a 112-t mert az egy baromság.
Az érszűkület se 2 hét alatt alakul ki, gondolom a papa nem nagyon járt orvoshoz- "mert ott várni kell"- ezért inkáb kihívta az ügyeletet néha, ami ritkán csinál angiográfiát...
Szóval mindenkinek olyan az egészségügyi állapota, amennyire törődik vele..
Gondolom Zoli mellkasi fájdalma sem az első volt, ha a papa érszűkületes, neki is hajlama van rá.
Dehát itt az a hozzáláás, hogy az egészségügy azonnal jöjjön, minden kockázat nélkül, 100% csak orvosi felelősséggel gyógyítson és sétáljon haza egy 28 éves beteg.
Na ez nem így van.
És a Sürgősségi Osztály sem arra van, hogy ott majd "sürgősen ellátnak bármivel", hanem orvosilag sürgős esetekre.
Sajnos valóban csúszik az egészségügy is lefele, ahogy az egész ország is- anyagilag, szellemileg és erkölcsileg is...
SusanneF 2011.05.04. 09:17:24
Amúgy van olyan néger doki,2 is-nem cigány,néger!akiket a hozzáállásuk miatt gondosan elkerülünk a jövőben....
Én a régi,kedves dokibácsikat és néniket sírom vissza,akikben meg lehetett bízni-még akkor is,ha otthon szabadidőben kicsit leitták magukat,
de az embert látták a páciensben,nem egyszer ismerték a személyiségét is,nem hívták be a pácienseket csak egyesével,és még figyelembe vették a család jövedelmi helyzetét is,pl.kérdés nélkül nem írtak fel hó végén 6000 ft-os injekciót.....
Amúgy van egyetemista lányom,van némi rálátás a hallgatók életére,de nem az a lényeges,szerintem-hanem mivé alakul,amikor már praktizál(hat)....
Hogy viselkedik majd a különböző helyzetekben,emberileg,és szakmailag??
Mosómaci 1. 2011.05.04. 09:17:26
Nem, nem fordítanak. És fölösleges is. Az orvosi elvégzése után garantáltan más ember leszel. Vagy legkésőbb az első 5 éved után.
serfecs (törölt) 2011.05.04. 09:29:13
serfecs (törölt) 2011.05.04. 09:31:32
serfecs (törölt) 2011.05.04. 09:34:29
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.04. 09:34:41
Ezt úgy mondod, mintha orvosok között nem lehetne pszichés beteg. Pontosan akkora százalékban van köztük pszichés beteg, mint a társadalom egészében.
Amúgy az az orvos is mehetne kutatónak, laborosnak, radiológusnak...
serfecs (törölt) 2011.05.04. 09:37:49
SusanneF 2011.05.04. 09:48:07
De szerintem valami mágnes vonzza,aki radiológia,vagy labor szakterületére téved,és ott is ragad....
2011.05.04. 10:29:38
2011.05.04. 10:31:59
2011.05.04. 10:34:17
jágör68 2011.05.04. 11:07:33
Hát nem tudtad?
-az Ő ADÓJUKBÓL tanulsz,
-az Ő ADÓJUKBÓL vizsgáztál le,
-az Ő ADÓJUKBÓL DOLGOZOL MÁSFÉL ÉVET INGYEN az egyetem alatt nyári gyakorlatokon és szigorlóévben
-az Ő ADÓJUKBÓL jársz be saját köpenyben, papucsban, fonendoszkóppal gyakorlatokra
-az Ő ADÓJUKBÓL gyógyítasz, miközben SZÁZEZREKET- ha nem MILLIÓKAT- raksz el zsebbe, HETENTE!
És még azt a rengeteg EÜ- járulékot (9%) is fizeti..
Nivea 2011.05.04. 11:20:25
El Visco Stello (törölt) 2011.05.04. 11:20:52
Nem képzeli, az is.
Láttam egyszer régen egy álláshirdetést, valami messzi országból. Kb így nézett ki:
Mi XX város polgárai rendőrt keresünk!
Te csinálod ezt és ezt, mi fizetünk neked ennyit és ennyit. Mi veszünk neked ruhát, te viseled. Mi megtaníttatjuk neked a szakmát, te legjobb tudásod szerint alkalmazod. Mi tisztelni fogunk téged, neked tisztelni kell minket.
USA, asszem Arizona állam, Winslow
Nivea 2011.05.04. 11:25:21
Hatodéves 2011.05.04. 12:40:17
Ok.
1. Nem egészséges személyiség? Láttál már egészséges személyiséget? Én nem nagyon, de ha van ilyen, akkor az sosem fog akarni orvosnak menni.
2.Empátia: ennek a mutatása, alkalmazása tanult képesség. Az orvoslásban a kimutatása és nem az érzése a fontos, sőt, a túlzott empátia és bevonódás jelentősen károsítja az ember munkáját. Sok orvos, aki most nagyon nem együttérző, azért lett ilyen, mert régen túlzottan az volt, de nem tanították meg, hogyan kell saját magát megvédenie a túlzott érzelmi bevonódástól.
3. nem bírja a kritikát, nem látja reálisan a saját képességeit - ez megint nem veleszületett tulajdonság.
Szerintem hülyeség a felvételin jellemvonásokra szűrni, mert senki nem tudja megmondani, hogy ki alkalmas és ki nem. Nem látod előre, hogy hogyan fog a hat évre reagálni.
Azt látom, nem először, hogy következetesen kettéosztjátok az orvosokat "alkalmas"-ra és "nem alkalmasra", sok beteg ezt anélkül teszi, hogy egyáltalán egy szót beszélt volna az illetővel, csak éppen látta a folyosón és olyan mogorván nézett.
Az orvosok emberek, egyik beteggel jobban, másikkal rosszabbul jönnek ki, egyik dologhoz jobban, másikhoz kevésbé értenek (nem mindegy persze, hogy mennyire), az életükben vannak rossz időszakok, amikor nem jó osztályon számukra nem alkalmas körülmények között nem tudnak jól dolgozni; és vannak jobbak, amikor minden sikerül, amire ránéznek.
Amik fontosak lehetnek, azok mind tanult képességek, például tényleg a kudarctűrés, kommunikáció, szakmai kompetenciák. Ezek nem tizennyolc-évesen dőlnek el és nem is jósolhatóak.
A radiológia amúgy menő dolog, Amerikában pl már csak a színkitűnők kerülnek be. Ez egy "laikus" elképzelés, hogy unalmas. Tényleg.
2011.05.04. 12:48:04
Esküszöm ez az első alkalom, hogy megemlítettem, hogy ingyen dolgoztam az eüben, nem hittem, hogy idáig fajulnak a dolgok... :-) Egyébként ezzel semmi baj sincs, szeretem csinálni, csak lássunk tisztán, hogy itt szó sincs ilyen viszonyról, amit te mondasz.
Az közelebb áll az igazsághoz, hogy a felsőoktatásban tanulók kizárólag a saját sorsukért felelősek, szakmától függetlenül.
Hatodéves 2011.05.04. 12:49:09
Jelenleg ez a szakma nincs olyan helyzetben, hogy ilyen mértékű, bizonytalan definíciókra épített szelekciót megengedjen magának.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 12:50:16
Kiragadhatod a 10 forintot nem a veszteség miatt lett leírva, hanem amiatt hogy valakinek ez még akkora értéket képvisel h kilopja a beteg éjjeliszekrényéből. Ha ez részedről mind rendben, akkor nem szóltam.
Hatodéves 2011.05.04. 12:52:21
Na mindegy, nem okoskodom tovább, a lényeg az, hogy szerintem inkább a jó képzésre, illetve a kiégést gátló, de a megfelelő munkafegyelmet garantáló munkakörülményekre kellene koncentrálni, de ezt sem teszi senki.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 12:52:44
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 12:54:19
Irkutszk 2011.05.04. 12:55:06
Csak azért, mert más, mint amit te elképzelsz orvosi munkának, elég előítéletes leszólni. miklos.rabai olyan ágakat említett, amelyeknél minimális az idegen megérintése. Ettől ezek még nem alacsonyabb rendűek, vagy unalmasabbak. Esetleg más téren való felkészültséget igényelnek (pl. a labormunka), mint a tapintásos vizsgálathoz való felkészültség. De pont ettől lehetünk talán túlélőek a világban: mert különbözünk egymástól. Vagy amiről fogalmunk sincs, az már biztosan rossz?
Irkutszk 2011.05.04. 12:57:07
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 12:57:45
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 12:59:48
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:01:44
2011.05.04. 13:02:35
Irkutszk 2011.05.04. 13:04:46
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:05:25
a poszt lényege annyi lett volna amit a cím is takart. miért van az hogy a mentők az ügyeletet küldik, majd utána a kórházba engem vonnak felelősségre hogy miért nem a mentőket hívtam? Te mit lépnél ha a családtagodnál ez lenne a helyzet?
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:10:22
a szúró mellkasi fájdalom egy légbuborék volt mert kiszakadt a tüdőm. és igen, spontán. esti séta közben. miután az orvosok kiszúrták jobban meg voltak ijedve mint én... addig le se sz@rtak. ezek után is fenntartod soraidat? :)
Irkutszk 2011.05.04. 13:10:46
2011.05.04. 13:12:11
El Visco Stello (törölt) 2011.05.04. 13:14:06
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:16:35
ne is haragudj, amíg a fizetésem x százalékát egész életemben levonják addig igenis ugyanúgy munkaadója vagyok az állami vállalatokban dolgozóknak mint Te ha dolgozol és adózol. tetszik nem tetszik ez a felállás.
2011.05.04. 13:16:52
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:19:05
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:20:17
Irkutszk 2011.05.04. 13:21:47
Tehát vehetem a választ nemnek, nem vitték el még akkor a beteget az ügyeletre?
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:22:50
2011.05.04. 13:24:28
Szerintem nincs igazad.
Nekem a munkaadóm vagy, ezért nem adsz bért. Tavaly nyáron a német ember nem volt munkaadóm, bár fizetett. Szeptembertől a spanyol ember nem munkaadóm, bár ők is fognak. A kutatói alapítvány európai támogatói sem munkaadóim, noha ők is adnak fizetést.
Mint mondtam, egyszerűen nincs igazad.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:25:18
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:27:01
2011.05.04. 13:27:28
2011.05.04. 13:30:30
jágör68 2011.05.04. 13:30:53
Na ilyen alapon a magyar focinak már világbajnoknak kéne lennie, mert annyi pénz beleöltünk.... Ha csak a pénzt küldöd pályára, az nem fogja megnyerni a meccset- ugyanez igaz az orvosi elvégzésére is.
Egyébként a 100 milliárdos 4-es metrós, ótópályás lenyúlásokra miért nem reagáltok ilyen érzékenyen? 1 km- en visszaosztott pénz= 100 orvos kiképzése.
@ap:
Ha amputálni kellett a lábát, az kialakulhat több ok miatt is:
1) hirtelen elzáródás vérrög miatt (szívritmuszavar, felrepedt meszes ér"plakk")2
2) vagy "csupán" szűkületes érszakasz teljesen elzáródott- na ez utóbbi nem 2 hét alatt alakul ki
3) Kellett lennie alapbetegségnek is: diabetes, érelmeszesedés. Ha voltak korábbi tünetek- pl 200- 300 m sétálás után meg kellett állnia görcsök miatt, az figyelmezetető jel
Mondjuk az érelzáródást illett volna észrevenni: hideg, lila lábfej, nem tapintható boka melletti és lábháti artéria vagy térdhajlati artéria.
2011.05.04. 13:31:29
Leroi 2011.05.04. 13:34:36
Aúúú...
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:38:10
nem nyitok róla vitát mert Te egy dolgot tartasz igaznak én egy másikat.
szerintem ha az állam levonja az adófizetőktől az egészségügyi hozzájárulásokat, járulékokat adókat mondván kell az egészségügy finanszírozására, amit utána az állam által fenntartott kórházban az államtól kapott fizetéssel dolgozó foglalkoztatottak is megkapnak akkor nincs miről beszélni. az államháztartás egyik oldalán az adók vannak mint bevétel, és ezekből kell finanszírozzák a kiadásokat. az egészségüggyel pont az a helyzet, hogy ott pont azért csengetek hónapról hónapra hogy ha bajba kerülök ellássanak. és nem úgy hogy mindenki a másikat küldené, majd a nyilvánvaló tévedés után még engem vonjanak felelősségre. az már azért mindennek a teteje. ne vonjanak eü adókat és majd a megmaradó pénzből viszem magánklinikára normális ellűátással.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:41:57
nem kellett amputálni a lábát, csak konkrétan többet lábra nem tud állni.
Irkutszk 2011.05.04. 13:44:17
1, Társadalmi kötelességünk, hogy a rászorulókat segítsük. Lehet ez ellen vitázni, lehet ez ellen ágállni, ettől még igaz. Ezért tehát nem teheti meg az állampolgár, hogy semmilyen egészségügyi hozzájárulást nem fizet be a közös kalapba (majd én elviszem a spórolt pénzemből alapon).
2, Legközelebb (kívánom, minél később legyen), ha valamely rokonod, esetlegesen tenmagad kórházi tartózkodásra szorulsz, ugyan olvasd már végig azt a számlát, amit távozás előtt odaadnak a betegnek, rajta tételesen (úgy tudom), hogy milyen kezeléseket kapott, és azok az OEPnek mennyibe is fájnak. És ezek a nagyon is leszorított árak! Alulfinanszírozott ugyanis az egészségügy.
Tehát: Mindenki kötelessége, hogy legyen egy közös kalap, amiből a rászorulók kapnak ellátást. És, ha magánpraxisba mész kezeltetni, ott találkozhatsz az igazi piaci árakkal, az állami ellátásban nagyon is leszorított árakkal találkozol, és még így is derága.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 13:55:07
Ez az érem egyik fele.
A másik meg hogy a magyar állami alkalmazott erőszeretettel lop csal hazudik. Lehet hőbörögni, így van. Ennek egyik kivédésére lett kitalálva a vizitdíj (az orvos ténylegesen csak annyi támogatást hívhasson le a tb kasszából amennyi beteget ellátott <- ezt igazolta volna a 300 ft-os számla) de populista népszavazás eltörölte. Így újra milliárdokat fizetünk ki a dokiknak zsebre a nagy közös tb kasszából feleslegesen, hisz a számlánkon annyi minden van már hogy ha az ember végignézi az ügyfélkapun a rá kiszámlázott tételeket, az arca leesik. Soha el nem végzett vizsgálatok ára mind mind a dokik zsebébe.
Ha nem lenne ekkora mértékű a lenyúlás, nem kéne alul finanszírozni a kórházakat, amik ettől nem lennének rákényszerülve a horribilis kezelési költségek elszámolására. 22-es csapdája, de az orvosi vezérkar épp úgy lop csal hazudik mint a politikusok így az egyik hiába hagyná abba a másik tovább folytatná. És ezek után el lehet gondolkozni hogy ez naiv idealizmus vagy ténylegesen ez lenne-e a megoldás.
Kurayamino 2011.05.04. 14:21:45
Eddigi tapasztalataim szerint nem is a fiatal, hanem sokkal inkább az idősebb generációval van "probléma" (hatalmas tisztelet a kivételeknek), akik valószínűleg ugyan olyan lelkesedéssel álltak a munkához, mint ma a fiatal egyetemisták, csak az évek során belefáradtak az évről évre romló körülményekbe. Mert nézd meg, olvasd vissza a posztokat, amelyikben véletlenül dicsértek 1 kórházat, egy orvost (pl Bethesda pár hete), arra alig érkezik 1-1 komment, bezzeg amikor valaki/valami hibás, egyből megy a sárdobálás. Szerencsére a fiatalokat viszi előre a hivatástudat, még nagyobb szerencsére még az idősebb korosztályt is, de pl ha én orvos lennék, rohadtul cseszné a csőröm, hogy szarért-húgyért dolgozom (már bocsánat) és hozzá még bazsalyognom is kelljen. Nem ezért tanulnak, nem az a lényeg hogy körbeugráljanak (ha ez kell, javaslom a Dr. Rose magánklinikát, még névnapi köszöntőt is küldenek), hanem az, hogy gyógyítsanak. És én ezért személy szerint baromira hálás vagyok.
Néha nagyon úgy érzem, az emberek elfelejtik azt, hogy NEM MI VAGYUNK AZ ORVOSOKÉRT, HANEM ŐK ÉRTÜNK - az életünkért. Ha pedig valaki idős korban, esetleg betegség következtében elhuny, az nem az orvos hibája, HANEM AZ ÉLET RENDJE.
jágör68 2011.05.04. 14:37:25
Ez baromság.
A 300 FT 300 milliárd kivonás után lett bevezetve- ergo 1 MILLIÁRD FIZETŐS- mert ugye segílyes nem fizet- vizit után álltunk volna nullán.
És az már 2006- ban is a '80- as évek vége technikai színvonal.
A másik nézd meg mennyit fizet az állam:
pl egy ÁTTEKINTŐ TELJES HASI ultrahang kb 1.300 Ft
Míg egy magánklinikán egy hasi régió 5- 10. 000 Ft körül mozog.
Ha végre értékén- valahol a kettő között finanszíroznák végre az államit is, akkor lenne miről beszélni.
Amúgy ha mindenkinek ennyire zsebbe vágó probléma a hálapénz, akkor
MI a FÉSZKES FENÉÉRT volt KÉPTELEN ellene tenni bármit is a bevezetése- kb '50 es évek- óta?????????!!!!!!!!
Mert a politikus és a beteg is tudja, hogy ez még mindig sokkal- sokkal olcsóbb, mintha 100%- ban kéne LEGÁLISAN fizetni, tokkal- vonóval, beteghordó, műtősfiú stb normális bérével, eszközökkel, világítással, fűtéssel stb.
Más kérdés, hogy abból nemcsak a sebész/ nőgyógyász prof háza szépülne, hanem a nővér meg az anesztes is el tudna menni nyaralni- plusz a beteg is jobb ellátást kapna, jobb eszközökkel, gyógyszerekkel, XXI. századi körülmények között- nem pedig csak elmondhatná, hogy "engem a főorvos úr műtött"- aztán utána meg fájdalomcsillapító sincs meg nővér se, aki ápolja...
Leroi 2011.05.04. 14:37:38
Márminthogy a 300 Ft-os számla lett volna a bizonyítéka az elvégzett vizsgálatoknak...
Köszönő viszonyban sem volt azzal, amit a betegvizsgálat és ellátás címén lejelentettek, egyáltalán semmi köze nem volt a tételes betegellátáshoz.
Egy számla volt, ami igazolta, hogy (jelképes) 300 Ft ellenében a beteget megnézték. A pénz a kórház kasszájába ment. A havi kórházi bevétel töredékénekl a töredéke volt, abszolút
minimális összeg.
A szakrendelőben elvégzett vizsgálatokért német pontértékben fizet a tb., a kórházi osztályok lejelentett HBCs-súlyértékeiért (ami kezelt kórisméhez kötött) pedig egészen más elszámolás alapján.
Az pedig, hogy ez mind-mind a "dokik zsebébe" megy, több mint csúsztatás.
Amúgy a doki ugyanígy szólíthat téged tökösnek, zotya, ahogy te ledokizod őt.
ne csodálkozz, ha valahol ezen a néven szólítanak be a rendelőbe.
Rászolgálsz.
SusanneF 2011.05.04. 14:56:58
Pedig lényeges nagyon,hogy legyenek tapasztalt,elhívatott szakorvosok az említett területeken is!
ÍLehet,hogy félreértettél?
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 14:57:03
de töklényegtelen, elkanyarodtunk.
jágör68 2011.05.04. 14:57:28
Ott pedig nincs hálapénz, csak meló
délután 4- től másnap reggel 8- ig.
SusanneF 2011.05.04. 14:58:35
És valóban,negatívra van reagálás,hálásra alig...
jágör68 2011.05.04. 15:00:35
Akkor hasonlítsd össze egy magánklinika árait azzal, hogy az OEP miket térít.
Minimum 5- 10x a különbség.
Másrészt egy háziorvosi magánpraxis az nem ugyanaz, mint egy többmilliárdos eszközökkel (extrakorporális keringés- motor, szívkatéteres labor CT, MR, PET, stb) működő akár szívműtéteket is végző klinikai központot finanszírozni.
SusanneF 2011.05.04. 15:02:33
Én hiányolom,és tán kérdeztem is,hogy hol tart most a nagypapi,
otthon van-e?
Hogy tud közlekedni?
Van-e ilyenkor rehabilitáció?
Mi történt a leírtak óta?/Nem csak pozitív/
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:05:34
hozzáteszem soha nem fizettem hálapénzt egyrészt azért mert a legtöbb nem érdemelte volna meg, aki meg megérdemelte volna és fizettem volna az nem fogadta el...
jágör68 2011.05.04. 15:08:51
Akkor gyere az egészségügybe!
Úgyis a TÖBBIEK ADÓJÁBÓL van minden,
MI NEM CSINÁLUNK SEMMIT :DDDDDDD
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:09:52
egyre rosszabbul van, és javulásra nem sok az esély. jelenleg fekszik önerőből már legtöbbször ülni sem képes.
sok minden történt, de nem szeretnék panaszkodni. pozitív sajnos nem. 1 normális orvosa volt, sajnos ő csak fél napig foglalkozott vele, azóta csak sorolni tudnám tovább azokat amik a fentiekben is említve voltak.
Nivea 2011.05.04. 15:12:40
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:13:25
ne sarkítsd ki amit mondtam. leírtam h vannak rendes egészségügyi alkalmazottak, és számukra minden tisztelet(em) kijár. az h ennek ellenére mégis magadra, felveti a kérdést... miért is?
jágör68 2011.05.04. 15:22:29
Melléfogtál, én anesztes vagyok és húzok Németországba- mert
"olyan sokat kapok/kérek", miközben semmit se csinálok.
És nem a pénz miatt megyek, hanem TANULNI, továbbképezni magam, meg, hogy MINDENt meg tudjak adni a betegnek.
Ehhez persze kell egy nem adó- és járulékcsaló társadalom, és nem dolgozó- ellenes folyamatos politikai kurzus/vák.
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 15:27:36
10,5% 2011-re az egészségügyi járulék.
Lehet ezen kiabálni, de minden állami alkalmazott bizony a Te és az én adómból kapja a jövedelmét.
Az, hogy nem csináltok semmit ez nem igaz.
Van aki nem csinál semmit, visszaél a jelenlegi helyzettel, visszaél az egymásnak ellentmondó rendeletekkel, a végsőkig betartja és a beteg látja kárát.
Nem csinált törvénytelent, csak aki hozzá került megszívta.
Sokszor dicsértem már az AEK-t
Két teremben megy a kezelés. Egyszerre 10 10 beteget látnak el. Az egyik terem ma üres volt, a nővér vizsgázik. Irdatlan tömeg, amit eddig két teremben addig most egyben látjna el. Egy hangos elégedetlen szót nem hallani. Mindenki türelmes, csöndesen megértően várja a sorát. Szerinted csönd lenne, ha itt is, foghegyről, kioktatóan, lekezelően bánnának a betegekkel?
Mindenki csendesen arról beszélt, hogy a sok munka mellett meg lesz-e idén M. nővér államvizsgája. Mert, hogy megérdemli.
Nivea 2011.05.04. 15:29:56
jágör68 2011.05.04. 15:29:56
Ja, meg a te adód tanulja meg helyettem a 6 éves tananyagot is.
És a te adód jár be gyakorlatokra, vizsgázni.
Hagyjuk már ezt a demagógiát.
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 15:33:10
..."attól hogy sokkal több pénzt kapnak, nem fognak jobban dolgozni."
Ez egy nagyon, de nagyon buta feltételezés. Mást lehet pénzzel motiválni, csak az orvost nem?
A rezidens ismerősödtől meg kérdezd meg, miért nem szeret ott dolgozni ahová a jó (rossz) sorsa vetette.
Sommásan leírsz valamit, de minek?
Nivea 2011.05.04. 15:33:57
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:33:59
- Téged nem érint, mert Téged pont hogy elismertelek
- látod mit csinálnak a kollégáid felesleges védened őket
vagy azok közé tartozol akik lopnak csalnak hazudnak, akkor meg:
- ne szépítsd azt amit minden magyar ember megtapasztal ha kórházba megy.
ha nem vagy orvos akkor meg miről beszélünk?
Kurayamino 2011.05.04. 15:34:08
Nivea 2011.05.04. 15:37:50
Nem szeret dolgozni, mert már most egy életunt ember..nem erre számított amikor nekivágott..senki nem mondta hogy leányálom
jágör68 2011.05.04. 15:39:41
Mikor védtem én a hálapénzt???
A magyar TÁRSADALOM volt képtelen bármit is TENNI ellen kb 1950 óta.
@Nivea:
Na ja. És miért CSAK az orvos tanul mások adójából? Mi van a több 10 ezer munkanélküli bölcsésszel? Pénzkidobás...
Ja és Németországban havi kb 350 EUR TB- t fognak tőlem levonni, úgyhogy a semmit nem kell fizetni, az kamu!
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 15:40:00
Mielőtt elönti az agyad az öntudat...
Amit belefeccöltél az a munka, hogy orvos lehess. Ezt mindenki más akinek volt annyi esze, hogy állami finanszírozású egyetemre járhat megteszi, vagy megtette.
Ez a jutalom, hogy belefeccölheti.
Az is adóból megy, nem demagógia.
Attól, hogy az adóból megy az egészségügy finanszírozása, a mesterségesen alacsonyan tartott fizetésetek ez még igaz.
Ez nem jogosítja fel a beteget, hogy pofátlan legyen, de az orvost sem, hogy a beteg egy szükséges rossz legyen azért a kicsi baksisért amit fizetés címén az állam neki juttat.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:41:44
ha a bérünkből élést kifogásolod tán nem ártana egyértelműsíteni: nem az a baj, hogy a mi bérünkből élsz, hanem az a baj, ha a mi bérünkből leszarsz minket. ha Te "MINDENT" meg akarsz adni a betegednek, akkor ez a történet nem Rólad szól nincs miért kiakadnod.
az meg hogy az adófizetők pénzéből kapod a fizetésed a legkevésbé sem degradáló nem kell rajta kiakadni, a hangsúly sosem ezen volt.
Nivea 2011.05.04. 15:42:37
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:42:51
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:44:24
Nivea 2011.05.04. 15:46:00
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 15:46:31
A fizetésed 10%-át,
Itt is ennyit vonnak. Ott egy bizonyos jövedelem alatt semmit, tehát ott is műxik a szolidaritás.
Leroi írta tegnap a 100 év lemaradását.
Ahhoz meg nagyon fiatal vagy, ha az 50-es éveket számon kéred a "társadalmon". Nem lehet tömegeken számon kérni semmit. Demokratikus berendezkedésnél azért nem, mert a választás ad felhatalmazást a politikának, diktatúrában meg talán tudod miért nem.
A nép, társadalom, ezek azok a szavak (tartalom nélkül) amik jelszóként megmaradtak tartalom nélkül. Nincs mögöttük szervezet, a tömeg pedig úgy viselkedik, mint a víz. Vagy sikerül irányítani, ha nem akkor már régen rossz.
Nivea 2011.05.04. 15:48:46
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:51:48
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 15:53:01
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 15:53:21
Nagyon rossz poén.
Miért jó bárkinek is, hogy egy segédmunkás többet keressen, mint egy orvos?
Ráadásul bölcsész elmegy munkanélkülinek, pályakezdő munkanélkülinek. Hol fizet akkor adót?
Nivea 2011.05.04. 15:55:16
jágör68 2011.05.04. 15:56:41
Ilyen egyértelműen én a kórház helyében nem foglalkoznék, de nem vagyok érsebész.
@Nivea:
Itthon az ügyeletes mennyi hálapénzt kap a sürgősségi műtétekért????
Mint írtam az ügyelet ma már a meló 60%-a.
És ha professzorhoz vagy főorvoshoz akarsz Németországban kerülni- akkor nem hálapénz van- hanem kifizetsz neki legálisan 500 EUR-t vagy pedig kötsz egy hasonló havi összegű magánbiztosítást. Csak hogy képben legyünk.
A rezidensnek itthon se kell hálapénzt fizetni, ingyen elaltat/ megoperál/ megszüleszt.
Nem kéne általánosítani, főleg, hogy annyira lepukkant már ez az ország, hogy azok se kapnak, akik 10- 20 éve még húdejól eléldegéltek belőle.
És még 1x: a munka 60%-a ügyeletben zajlik- az biztos hálapénz nélkül.
Úgyhogy ennyit erről.
Nivea 2011.05.04. 15:57:08
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 15:58:29
Honnan veszel ilyen állati nagy baromságot?
Engem most műtöttek. Kandidátus műtött, az ország egyik legjobb specialistája és szakembere.
Nem, hogy előre nem kért, hanem nem fogadta el! És mennem kell még hozzá sokszor és sokáig.
Basszus!
Úgy beszélsz, mintha saját tapasztalatod lenne. Mari néni amit súgott a füledbe ne hidd el.
A világon nincs annyi pénz, mint amit itt hálapénzként vallanak a betegek, hogy fizetnek.
Aljas dolog így beszélni és írni tapasztalat nélkül.
Fogászodat meg megírtam volna a tb-nek ha így volt.
Nivea 2011.05.04. 15:58:54
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:01:55
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:02:36
Hagyd ezt abba kérlek!
Ügyeletes szülész nem kuncsorog.
Fogadott szülész meg akkor megy amikor szül a mama.
Éjjel, karácsonykor, asszony születésnapján, éppen mikor színházban van.
Ott azt fizeted meg. Vagy szül az asszony az ügyeletes orvosnál.
Irkutszk 2011.05.04. 16:03:05
Igen, valóban minden fehéren dolgozó állampolgár fizeti a járulékokat, meg az adókat, és ebből fizeti az állam az orvosokat (csak úgy, mint a tanárokat, politikusokat, rendőröket, tűzoltót, stb). Ezért cserébe az orvosok életben, illetve tudásuk, és az elérhető eszközök segítségével (és korlátaival) jó egészségügyi állapotban tartják a lakosságot, amely így munkaképes marad, és fizeti a járulékokat, meg az adókat. Itt zárul be a kör, amelyről ap szerintem elfeledkezik. Természetesen lehet, hogy nem tetszik neki az a rendszer, amelyet tapasztalt, de ettől még a rendszer így is ilyeténképp működik (elméletben).
(Én meg azért kapom tőle, meg magamtól, meg mindenkitől a fizetésemet, hogy elszórjam egy laborban milliós gépekre, vegyszerekre, meg rövidebb-hosszabb életű állatokra, sejttenyészetekre; aztán csak lesz valami belőlük.)
Nivea 2011.05.04. 16:03:08
Irkutszk 2011.05.04. 16:04:45
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:07:44
a hivatalos megfogalmazás az volt idézem: "már nem lehet megmenteni a lábát" gondolom 2 hét csökkentett keringéssel nem tett jót, pedig mint írtam a posztban rögtön ahogy elment az ügyeletes lementünk a dokihoz és felírattuk az értágítót amit kapott is folyamatosan.
utána kiderült ez kevés volt, kórházba kellett volna vinni rögtön.
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:11:13
Nem vagyok a kisebbség. Nem a barátom és a testvérem tapasztalata amit leírtam, hanem a sajátom!
Attól, hogy egy orvos ezt mondja, nem mindegyik ilyen.
"szülészeten meg az ügyeletes ahogy irtam is várta a kis borítékot mikor semmi köze nem volt korábban a testvéremhez és még csak rendes sem volt vele mert dirigált neki."
Ezt meg értelmezni sem tudom. Szülés közben szokták mondani, hogy mit kell csinálni. Kismamák egy része később felháborodik ezen, ide írja később a baját. Azt meg végképp nem, ha nem ő vezette le a szülést miért is várna bármit és miből ez a következtetés. Persze a testvéred elbeszélése alapján...
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:11:19
jágör68 2011.05.04. 16:12:04
Niveának üzenem, hogy van még mentő, intenzív osztály, neurológia, invazív kardiológia és kb 15 másik szakág a szülészeten kívül, ami ügyel és nem hinném, hogy az újraélesztéseknél tartanák előre a markukat a mentősök vagy az intenzív osztályon a llegeztetőgépre rakás előtt, stb.
Úgyhogy abbahagyni az általánosítást, mert 1-2 szakmán és 1-2 rohadékon kívül sokmindenki más is dolgozik az egészségügyben, becsületesen- amíg az ilyen általánosítgatásokkal el nem üldözitek őket is!!!
Nivea 2011.05.04. 16:14:21
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:16:12
az h 300 milliárdot kivontak nagy szám, de ennyit ki is lehetett vonni. a baj csak az hogy nem onnan és nem úgy vonták ki ahogy kellett volna.
így kérdésedre a válaszom csak annyi hogy az irány és a gondolat jó volt a megvalósítás annál rosszabb... tipikus magyar megoldás.
Nivea 2011.05.04. 16:16:25
Irkutszk 2011.05.04. 16:17:04
A rendőri kiszállásról: Esetleg tanulmányozd a jogot, hogy megértsd, miért cselekszenek a rendőrök (akik hivatali (és nem hivatali) időben a törvényt képviselik, tehát mindig aszerint kell eljárjanak) úgy, ahogy.
Esetleg még valaki, aki a begyedben van?
Irkutszk 2011.05.04. 16:18:07
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:18:41
Nivea 2011.05.04. 16:20:16
Irkutszk 2011.05.04. 16:21:07
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:21:08
ami a rendőröket illeti: maradjunk annyiban hogy ugyanahhoz az esethez egyszer kijönnek egyszer nem... amilyen a kedvük. a mentős is.. hol kijön hol nem. ha rendes kijön, ha épp a fasza tele van a világgal akkor ott haljon meg az ember.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:22:00
Nivea 2011.05.04. 16:23:25
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:23:48
Nem azt írtad.
Amit számon kérek rajtad a személyes tapasztalat. A többi szóbeszéd.
Ironizálhatsz a műtétemen, de ezt én éltem meg, az én személyes tapasztalatom, nem a testvéremé, és nem a barátomé.
Előzetesen én is tájékozódtam. Az eredmény az, hogy nem fogadta el a hálapénzt. Nem a két szép szemem miatt, mert vala nagyon szép kék vót, de már öreg, ő meg fiatal.
Szal'. Tudok én ironizálni magamon, a helyzetemen is, de attól - még egyszer - személyes a tapasztalat, nem mésodközlés. :))
IrishOak 2011.05.04. 16:27:12
Látom tombol a hangulat:-)
off:
@Dr.laikus PhD:
Hogy ment a varratszedés? eredmény...szövettani esetleg?...
on:
@Nivea: hú de harcos, hú de harcos...
azért nem kell mindenkire támadni, aki él és mozog... vannak itt páran akik nagyon "behatóan" ismerik az mai kórházi és orvosi helyzeteket.
De egy-két esetből általánosítani= messze esik még az átlagtól is.
Irkutszk 2011.05.04. 16:29:29
Nivea 2011.05.04. 16:31:25
Irkutszk 2011.05.04. 16:32:05
Nivea 2011.05.04. 16:35:21
Nivea 2011.05.04. 16:38:19
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:38:25
nem azért írtam ide, mert ettől nekem jó lesz vagy mert "kihőböröghettem" magam, hanem hogy felhívjam azok figyelmét akik még nem voltak hasonló helyzetben hogy ha ilyen történik velük akkor tudják mit kell csinálniuk. márpedig a konklúzió az, hogy ilyen esetben nem szabad bízni az orvosban h nincs nagy baj mert ezt mondta a mentős is meg az ügyeletes is. bőven belefér h baj van csak az aktuális egészségügyi dolgozót pont nem érdekeli.
az hogy ebből személyeskedést kreálsz nem érdekel. majd ha az egyik rokonod kerül hasonló helyzetbe hasonló emberi nemtörődöttség miatt kíváncsi leszek magadban tartod-e vagy közszemlére teszed az esetet h mások is okuljanak belőle. bár igaz, ezt a kérdést pont most válaszoltad és indokoltad meg.
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 16:38:49
Kivették az utolsót is minden probléma nélkül. Volt egy amire mondta, hogy ez jól benőtt, de ott nem érzem a bőröm, így észre sem vettem.
Maradt párnacsücsök, de majd egy év múlva helyre lehet hozni, hátam közepéig kellett volna vágni, ne az ne legyen....
Szövettan, hát az nincs. 4! patológus ment el.
Jövő héten, fojtat ami még hátra van a ciklusból... Ha addig lesz eredmény akkor már célzott is.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 16:39:32
IrishOak 2011.05.04. 16:43:52
Volt itt már "heti szavazásban" ez feltett kérdés... :-)
nem a fizetősök voltak többen, de természetesen nem tagadja senki azt, hogy vannak kiemelten olyan orvoslási részek, amik jelentősen "részesülnek" a hálapénzből.
pl:
Azért mert egy pénzintézetben már találkoztam lassú, renyhe,és rigorózus kisasszonnyal - attól még nem minden ügyintéző lassú, renyhe, és rigorózus.
Én spec több olyan dokival találkoz-tam(om) akik nem fogadnak el semmit.De többen már mentették meg az én vagy a gyerekem, családtagom életét is.
Irkutszk 2011.05.04. 16:54:24
IrishOak 2011.05.04. 16:56:56
Nagyon jól üzemel:-) ET. holnap... haza:-D
kis varratszedés, és a többi a jövőhéten.
Most ez a legújabb divat ebben a szupi kórházban?? Mindenki "visszajár" cérnaszámolásra:-D?
Dr.laikus PhD 2011.05.04. 17:01:53
Igen! Szerintem ez így jó is.
Még el sem hagytam az ágyam, már várt rá más, akit másnap műtöttek.
Így is tele az osztály, de várólista is csak pár napos.
Cérna huzigálás meg mindig más teremben, ahol éppen rendel.
Alig tudtam csendes kettecsként kifogni, de ott sem voltam sikeres....:DDD
2011.05.04. 17:08:14
Természetesen ez korántsem így van, a mérnök bátyám sem fog személyesen neked referálni az általa szerkesztett szibériai erőművek hűtőrendszeréről, csak mert államilag finanszírozott helyen végezte a tanulmányait.
Gondolom, nem is érdekel. Amiért az egészségügyi pályán lévő öccse viszont érdekel, az csak annyi, hogy az én munkámat összefüggésbe tudod hozni a saját személyes sorsoddal. Ez pedig kissé önző és nagyon fasiszta dolog, amiért engem a hivatásom miatt hátrányosan megkülönböztetsz. Rosszul esik, szerintem jogosan. Arról nem is beszélve, hogy te a társadalmi problémára hivatkozol, holott kizárólag a saját érdekeid számítanak, azokért állsz ki. Ezzel mondom, semmi baj, csak kérlek ne csinálj társadalmi kérdést az egyéni érdekedből.
Sajnos ezt kell mondjam a biztosítási rendszer átalakítására vonatkozó tervedre is. A magyar emberek legalább 80%-ának nincs meg a megfelelő fizetése, hogy megfizesse magának a kis magán egészségügyét. És nem a prinszton plénszborót, hanem még egy vidéki kórház színvonalát sem. Azért fizetsz jelenleg, hogy olyanoknak is jusson, akik nem tesznek be a közös kasszába, tehát társadalmi felelősséget vállalsz, és ez alól bújnál ki. Nem szép dolog.
IrishOak 2011.05.04. 17:12:09
112-őt akkor hív az ember, ha olyan térképrészen van az ember ahol a fű nem nő, és bizonytalan, hogy a mentőn, tűzoltón és rendőrön kívül még kit kéne odariasztani... ez pl autópályákon fordul elő- mint velem pl május 1-én amikor is 2 méteres lángokkal égett egy autó az m5-ön.
Az egy központi szám -olyan mint a tudakozó. De ha már az ember arra kíváncsi, hogy mi a "pöszmösz" akkor átkapcsolják a spec. tudakozóba.
Kb így működik a 112 -csak még bonyolultabb.
Az egész történetben a legszomorúbb a láblevágás...
A rehabilitációs kórház nem kér napidíjat? Mert én fizetek apám után -pedig járni sem tud és pelenkázzák,meg katéteres.
Nem tudom mi lesz a vidéki kis kórházakkal - majd szépen be is zárják, mint a mai hírek szerint az egyetemek több mint felét. Aztán lehet menni gyalogszerrel, vagy mentővel valami nagyvárosba.
Irkutszk 2011.05.04. 17:16:56
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:18:03
tőlem nem vonnak szibériai erőmű-támogatási hozzájárulás. nem vonnak tömegközlekedési hozzájárulást sem, sőt oktatási adó sincs. egészségügyi hozzájárulás viszont van, és ezt pontosan azon a jogcímen szedik be hogy ha baj van velem meggyógyítsanak. ugyanígy van nyugdíjjárulék amiért elvárom h legyen nyugdíjam.
ez a lényeges különbség a két eset között, nincs itt hátrányos megkülönböztetés! amiért fizetek azért kapjak is valamit. az hogy az áfából meg a benzin útdíjából autópályát építenek teljesen más tészta, nem léphetek fel semmilyen követeléssel ellenben ha beszedik tőlem az egészségügyi hozzájárulást és hagynak meghalni, azt talán zokon vehetem... nem?
nekem nincs biztosítási rendszert átalakítandó tervem. csak közöltem, hogy ha az állam erre képtelen, jobban járok (értsd nagyobb eséllyel élem túl) ha én fizetem ki magamnak.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:23:49
nem követhettél végig, nem volt láblevágás. "simán csak" többet nem fog tudni lábra állni.
rehab nincs, az osztályról 4 nap után kivágták (külön történet de nem borzolom vele a kedélyeket, biztos nekem ugrana a sok orvos h hőbörgök pedig nem volt egyszerű fáma) így most az ápolási osztályon van mert napi 24h-s orvosi ellátásra szorul, haza nem tudtuk hozni.
IrishOak 2011.05.04. 17:29:59
Egy pillanatra elkapott a látens agyvérzés:-D
Hogy pl a Corvinust meg kívánják szüntetni mint egy igen jelentős és állami egyetem.
Azt értem, hogy van sok blődség, de vannak jók, és nagyok.
Kíváncsi leszek a végkimenetelre -illúzióim nincsenek!
2011.05.04. 17:30:34
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:33:54
a tömegközlekedésre, postára, oktatásra, hadügyre stb nem az munkavállalók befizetéseiből futja.
IrishOak 2011.05.04. 17:39:52
Gyors beavatkozás után pillanatokkal "kirakják" a pácienst az osztályról. Ez nem meglepő.Bődületes operációk után mennek haza a népek 5-6nap után. Ez van nyugaton is-amivel szeretünk példálózni.
A rehab. meg elég húzós mulatság.
Most tessék nagyon örülni, hogy ott még nem kérnek napidíjat!
Bár szerintem pár hét és fognak...
a 112 meg pont úgy működik ahogy azt kitalálták, csak van benne egy kis "magyaros" kerékrecsegés.. ahogy az felénk szokott lenni.
Irkutszk 2011.05.04. 17:41:25
Mint munkavállaló, te termeled azt az értéket, amit aztán elad a munkáltatód, és fizeti belőle a saját adóját, stb. Tehát lényegében mindent az fizet, aki a semmiből valamit előállít, ennek legvégső állomása az állattenyésztés és a növénytermesztés. Minden abból lesz, hogy mezőgazdaság van, mert eleddig a napfény, meg az anyaföld tartalma az a két dolog, amely ingyen a rendelkezésedre áll, és felhasználhatod. A napfény azért, mert nem tudják hogy megmérni, az anyaföld meg azért, mert megvásároltad vagy bérled a szomszédtól.
Irkutszk 2011.05.04. 17:44:09
2011.05.04. 17:44:59
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:50:46
nem a gyors kirakáson van a hangsúly, hanem azon, hogy a dokija (aki az ottani épp anyagi okok miatt lassan megszűnő ápolási osztály vezetője is) szerda délelőtt közölte hogy a húsvéti ünnepek után kedden (azaz 6 nap múlva) vagy ápolási osztályra vagy haza vagy valahova vigyük el, nem tudják tovább az osztályon tartani. ez teljesen ok és érthető hisz az osztályon nem volt szinte senki és az ápolásira szükséges több 10e forintot így lett volna idő összeszedni nyugodtan. aznap délutánra azonban üzenetet hagyott a nővérekkel, hogy másnap reggel 9-re legyünk benn a pénzzel ha le akarjuk vitetni, mert kirakják.
és ez csak az egyik ilyen kedvesség volt, persze tudom, biztos én rontottam el megint valamit, majd mindjárt le is vezetik nekem ez miért nem volt ocsmány és gerinctelen húzás.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:52:39
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 17:54:44
Irkutszk 2011.05.04. 17:58:31
Bikli néni 2011.05.04. 17:59:41
Amennyiben ezt azért tették, mert azénadómbólkapjákafizetésüket, akkor én is beállok a sorba.
Már hánynom kell ettől a szövegtől.
OFF: Mária, tudom, hogy olvasod, úgyhogy duzzogást abbafejezni, és köreinkbe visszatérni! :) :ON
2011.05.04. 18:01:51
Irkutszk 2011.05.04. 18:08:20
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:11:20
nem egy műszaki cikkről beszélünk, nem egy szolgáltatásról, aminek tönkremenetelekkor anyagi kár ér, hanem emberi életekről... már ha ezeknek az eü dolgozóknak ez még mond valamit a nagy belefásultság közepette.
érdekes módon azon egyik eü-s sem volt kiakadva hogy a beteg órákig az ágyából kiesve saját székletében feküdt, mert a nővér még az ajtón sem volt képes órákig bepillantani.
ez nem felháborító ugye? csak az hogy kitől kapják azt a fizetést amiért legtöbben a legkevésbé sem dolgoznak meg!
ez ami itt a kommentekben folyik sokkal jobban mutatja a magyar egészségügy állapotát!
és ezt most nem én meséltem el hanem Ti bizonyítottátok be!
csak gratulálni tudok! tényleg!
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:12:04
Irkutszk 2011.05.04. 18:13:37
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:15:49
a: nem válaszokért jöttem, hanem a történetemet meséltem el másoknak okulás gyanánt
b: ha csak egyszer is elolvastál volna figyelmesen már rég leírtam a kérdéseidre a választ
c: nem vagyok közgazdász, csak ennyit azért konyítok az állami újraelosztáshoz
Irkutszk 2011.05.04. 18:20:30
vám = szállítmányozás adója - termelés benne =0. Igaz, itt a kűfődi termeli magát a terméket.
jövedéki adó = a kereskedés adója szintén.
Akkor most miért nincs igazam? Azt lehet megfizetni, ami létezik, ergó valaki megtermelte. Az összes többi kereskedés. Százhússzor megadóztatják azt a kiló kenyeret, amit veszel a boltban, mert az a kenyér búzaként, malacként termelődött, sóként bányászták, és folyóvízből tisztították.
Bikli néni 2011.05.04. 18:21:08
Bikli néni 2011.05.04. 18:23:56
De Máriának most meg van sértve a büszkesége, nem ír, viszont biztosan olvas. Úgyhogy most megcirógattam a hiúságát (jöhetnek a kövek), emészti még pár napig, majd színpadiasan visszatér (remélem) :)
Bikli néni 2011.05.04. 18:28:24
Inkább legyen egy bunkó paraszt (volt már rá példa), de jó orvosom, mint egy semmilyen.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:50:15
Bikli néni 2011.05.04. 18:54:18
Nem úgy működik, hogy befizetem és nekem minden jár.
És a másik, nyilván erről se hallottál még: ha majd valami bajod lesz, mondjuk rákos leszel, és kiderül, hogy az összes befizetett tb-d összege nagyjából két hét alatt elmenne a kezelésedre, de jó fejek, és mondjuk az én adómból befizetett pénzből is fedezik a te gyógyításodat, akkor ugye nem lesz bajod vele, ha én is kiosztalak, hogy az én adómból miért téged gyógyítanak?!
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:56:04
és itt is majd minden a közös kalapba megy, és az állam dönti el hova mennyi. ezt hívják költségvetésnek.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 18:59:52
nem mellesleg az érvelésed szerint akkor amíg tart a tb-m addig az orvosok legyenek kedvesek utána meg hagyjanak meghalni? ugyanis az eredeti téma az orvosok hozzáállására vonatkozott. (orvosok=eü dolgozók csak így rövidebb)
így a marhaság nem biztos h az én soraimban van de minősíts csak nyugodtan, ma már páran belefutottak ebbe az érvelési formába :)
Bikli néni 2011.05.04. 19:05:01
És hogy miért lettél szétszedve: ha olvastad volna egy darabig ezt a blogot, mielőtt csak úgy bedobod ide a történetet, akkor tudtad volna, hogy az ilyen "énadómbólmindenkikussoljon" hozzáállással sok jóra itt nem számíthatsz. Mert ez nem úgy működik, hogy az én adómból, meg az összes eü-ben dolgozó köcsög, magam és a hozzátartozóm pedig még véletlenül se tett semmit, ami miatt olyan állapotban van, amilyen. Ráadásul mindig rendszeresen jártunk szűrővizsgálatokra is. De nekünk CSAKIS rossz tapasztalatunk van, mert életünk X évében mi még onnan jót nem kaptunk. Ja igen, mellékesen élünk még, dehát az kit érdekel, az alap...
Érted ezt?
Irkutszk 2011.05.04. 19:06:15
Desiderata 2011.05.04. 19:07:47
Egyébként a mentők száma 104. Aki más számot tárcsáz, ne sírjon,hogy nem jön a mentő.
Javaslom a családtagok további magánkórházbeli kezelését, lehetőleg külföldön, jó pénzért.
Továbbá mivel az én adómból taníttatták , a továbbiakban ingyen ügyvédet, ingyen autószerelőt, ingyen postást akarok.
Békés elvándorlást kívánok a 10 millió önző ember országából mindenkinek.
Bikli néni 2011.05.04. 19:11:44
Irkutszk 2011.05.04. 19:13:31
Irkutszk 2011.05.04. 19:15:05
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 19:22:59
80 évesen szerintem igen nehéz önerőből mindent megtenni a saját egészségedért, de ha mindezzel arra akarsz kilyukadni hogy az orvosi ellátás makulátlan volt, és csak én meg a nagyapám tehet a dologról akkor nincs miről beszélnünk.
hogy miért lettem szétszedve? na ez a része nagyon nem érdekel. nem az írtam hogy az én adómból mindenki kussoljon, hanem azt, hogy ha egy életen keresztül célzottan erre adóztatnak akkor ELVÁROM hogy akiknek ebből az adóból az a feladatuk amiért az adót beszedték azok végezzék a dolgukat tisztességesen, és ebből ha az itteni közösség a feje tetejére áll akkor sem engedek.
Te ezt érted?
kissé demagóg az a hozzáállás hogy az egyén tegyen meg mindent a saját egészségért. az alapfelállás igaz, vigyázzon mindenki amennyire tud, de nem minden betegség megelőzhető, kivédhető. vagy ne járjon dolgozni h ne legyen stresszes? ne lakjon romlott levegőjű városban? ne menjen kirándulni, hátha kullancsos lesz, ne sportoljon nehogy eltörje magát? balesetek is vannak, és igen, sokszor a beteg is "tehet" róla hogy beteg lesz. de nem azért teszi hogy
a: beteg legyen
b: ezzel is visszavegye a befizetett tb összegét
ez nonszensz mint kifogás. nem egy dohányzó tüdőbetegről beszélünk.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 19:26:27
nem a tanácsod miatt de igen ez lesz.
örülök h nem csak átfutottad a cikket és gyorsan idevágtad a kommentet, hanem végig is olvastad a történetet :)
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 19:28:14
Irkutszk 2011.05.04. 19:32:08
Bikli néni 2011.05.04. 19:53:31
A történethez: két hétig szaladgáltatok a dokihoz? Egyszer? Kétszer? Minden nap? Mi történt a két hét alatt, mielőtt a mentő ki lett volna hívva? Érszűkülete volt? Az nem két hét, de nem is két hónap alatt alakul ki.
Jó, ő 80 éves. És amikor még csak 60, 40, 20 éves volt, akkor mindent megtett érte? És te mindent megteszel saját magadért?
És ez nem demagóg duma, mert én se teszek meg mindent magamért, mert nincs időm/energiám eljárni minden nap futni és úszni. Van, hogy jobban esik vacsorára valami nasit enni, és nem nyúlkaját, amitől majd jó lesz az emésztésem. Stb. Tehát nem a tökéletesség polcáról osztom a demagóg dumámat. De ha TUDOM magamról, hogy én se teszek meg mindig mindent, akkor nem írogatok ide ilyen posztot a sértett önérzetemben.
Hogy nem érdekelnek itt dolgok, az a szíved joga. Idejöttél megosztani a történetedet, aztán pislogsz, amikor nem veregeti mindenki együttérzően a válladat, mert olyan pökhendien írsz. De ha már sokan mondjuk, akkor esetleg el kellene gondolkodni rajta.
Te elvársz dolgokat. Én is elvárom, hogy reggel a sarki pékségben az eladó néni szépen mosolyogva köszönjön nekem előre, ha már van pofája elkérni 150 forintot egy 30 dekás kenyérért, amiről még blokkot se ad a büdös banya. És akkor mi van, ha elvárom?! Odamehetek kiverni a hepajt, összeveszhetek velük (de nem akarok, mert mennyei cuccokat sütnek), mert a 150 forintért nekem a blokk meg a bájvigyor az JÁR, csak ez hova fog vezetni? Kiutálnak onnan. Egy vevővel kevesebb, na és. Nélkülem is elkapkodják az árut fél óra alatt.
Nem tudom, érthető-e a pékséges párhuzam, remélem, igen. (Irkutszk, szerinted? :))
Irkutszk 2011.05.04. 19:57:36
Én elvesztem a pékségnél, sajtos croissant-t akarok enni. Meg kis pizzát, és sajtos pogácsát. Jaj, elolvadok, ha rájuk gondolok!
Öregnővér 2011.05.04. 20:02:18
Érdekelne, hogy a háziorvos mit mondott? Akár az ominózus 2 hétben, akár a megelőző x évben?
serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:04:35
serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:06:22
Bikli néni 2011.05.04. 20:14:33
(A legújabb a medvehagymás pogi, de azért közelharcot kell vívni. De az tényleg überelhetetlenül finom.)
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:23:28
most a két hétben vérhígítót szedett de mint a kórházban kiderült nem lett volna szabad.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:25:23
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:27:07
a második hozzászólásod nemigen tudom értelmezni, de gyanítom ott is fél átfutás után reagáltál vmit :)
serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:35:55
Amit pedig nem bírtál kibogozni: meghalni... egy l-lel írják, máskülönben mást jelent. Erre próbáltam utalni. Örvendetes, hogy van véleményed a világról, de az anyanyelv művelése sem egy utolsó szempont.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:39:58
helyesírás: mindenhol két l-lel írtam? igen? nem hinném. ergo elgépelés... de igazad van, komoly érv, csak így tovább :))
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 20:47:22
serfecs (törölt) 2011.05.04. 20:50:17
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:05:49
van még egyéb értelmes hozzászólás vagy már csak értelmetlen szőrszálhasogatás?
Desiderata 2011.05.04. 21:12:25
Öregnővér 2011.05.04. 21:13:51
10 évvel ezelőtt minden másképp volt, még a Nap sem így sütött. Akkor még más volt a tudomány, mások voltak a terápiás lehetőségek. Nem is emlékszem, azt hiszem, akkor még nem alkalmazták széles körben az LMWH-t, Syncumart. Ettől függetlenül, az érszűkületet csak lassítani lehet, gyógyítani nem, s ha elég hosszú ideig él valaki- a leggondosabb kezelés mellett is- a végtag elvesztése a vége. Sajnálom.
Ügyelet tekintetében még ma is igen tarka a kép- hamarosan egységes lesz- de más egy pl. zalai kistérségben és más Budapesten.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:27:47
Bikli néni 2011.05.04. 21:30:11
Bocs, ha sok a gagyi kérdés, tényleg kíváncsi vagyok rá.
Desiderata 2011.05.04. 21:32:20
"ap · 2frame.hu 2011.05.04. 19:26:27
@Desiderata: 2 stroke után ha a nagyapád zavart lesz és közli h begörcsölt a lába nem bír menni Te is biztos ilyen okos leszel rögtön és kitalálod h érszűkületről van szó."
Elnézéstkérés elfogadva, de ettől még figyelhetnél a nagyapádra.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:38:41
a: zavart volt -> Te biztos lettél volna benne h az csak sima görcs volt?
b: nem is gondoltál volna még véletlenül sem egy újabb vérrögre ami most a lábban akadt el?
én gondoltam... kövezz meg érte, de nagyobb esélyt adtam egy 3. vérrögnek mint egy érszűkületnek.
Desiderata 2011.05.04. 21:44:06
serfecs (törölt) 2011.05.04. 21:44:26
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.04. 21:51:58
Öregnővér 2011.05.04. 21:54:06
Persze. A folyamatot csak lassítani lehet, Úgy tudom, hogy visszafordítani nem. Remélem, jár erre valami hozzáértő, aki tudományosan megmagyarázza, én csak nővér vagyok.-))
" Fiataloknál is előfordul? A hideg kéz- és lábfejek érszűkületre utalnak?"
Ne keverjed össze azzal, amikor savó folyik az ereidben:-))) Ez egy sok-sok éves folyamat, sokat kell tenni érte, hogy idáig eljuss ( mármint az érszűkületig)
Na, már fogalmazni sem tudok, inkább megyek aludni, nehéz volt az éjszaka.
Desiderata 2011.05.04. 21:57:21
Bikli néni 2011.05.04. 22:03:26
De én már nem guglizok ki semmilyen cikket, mert amikor legutóbb ezt tettem, megállapítottam magamról, hogy nekem biztosan bőrrákom van, és napokig nem aludtam az idegtől.
serfecs (törölt) 2011.05.04. 22:09:43
serfecs (törölt) 2011.05.04. 22:11:36
Öregnővér 2011.05.04. 22:15:59
Szerintem vegyes táplálkozással, - nem csak nyúlkaja, hús is, nem csak csirke-, egy kis mozgással,pl. kertészkedés, séta, lépcsőzés, nem feltétlenül fitnessterem- sokat lehet segíteni. Ha valaki állandóan csak a könyvek, vagy a monitor, TV előtt gurnyad, nem mozog a vére. O.K. kávét nem iszol, de sok folyadék- lehetőleg nem cukros is jót tesz.
Ja, és napi 5 perc kacagás felírva:-)))
Szép álmokat!
Bikli néni 2011.05.04. 22:20:22
Köszönöm szépen a leírást, jó pihenést Neked!
@panni75: ? Kaptál vért, vagy ezt hogy kell érteni? :)
serfecs (törölt) 2011.05.04. 22:39:42
Bikli néni 2011.05.04. 22:44:17
Jó éjszakát!
hohahohahohaho 2011.05.04. 23:03:49
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 00:26:56
Sose fogom elfelejteni... Csutortok volt, pont halaadas napja...
Anno, ezt irtam a tortenetre:
jelenetekla.blog.hu/2009/12/03/otthoni_hirek_iii
Mikor erkezett a bejelentes a mentokhoz, felhivtak a legjobb baratomat, hogy ha kozel van a helyszinhez, akkor nezze meg, mi a helyzet, mert lehet, hogy nincs eleg szabad kocsi. O volt a helyszinen az elso es o stabilizalta a takaritot... Tragikus nap volt...
szabidoki 2011.05.05. 00:42:54
Még pár apróság: lehet prüszkölni, de sem a mentőnek, sem az ügyeletnek nem feladata a krónikus érszűkület ellátása, ezt a háziorvosnak illenék követni - persze ő is csak akkor tud segíteni, ha a beteg megjelenik nála néhanapján. A kórház részéről pedig igen inkorrekt dolog volt azt mondani, hogy ha két hete behozzák, akkor még meg tudták volna menteni a beteg lábát - az érszűkület szépen lassan komótosan alakul ki, könnyen lehet, hogy már két éve sem tudták volna érdemben befolyásolni a betegség lefolyását. Sajnos azt is érdemes észben tartani, hogy sz@rból nem lehet várat építeni - ha van egy beteg rossz állapotban, kismillió alapbetegséggel, akkor őt bármi éri, sokkal jobban megviseli, mint egy egyébként egészséges embert, és sajnos eljön az a pont, ahol az addig többé-kevésbé elfogadható állapotú rokon elindul a lejtőn, és semmi nem hozhatja vissza...
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 01:25:25
Nos, ha te fizetted, akkor erd el, hogy otthon is maradjanak az orvosok. Nyitva a hatar. A kereslet kinalat szabalyai mukodnek. Vagy kinalsz annyit, es teremtesz megfelelo korulmenyeket, hogy a te felteleidet fogadjak el az orvosok, vagy nem. Ha ez az utobbi all fenn, akkor meg nyugodtan fossal, es feltsd a segged! Megerdemled!
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.05.05. 01:37:24
maradjunk annyiban hogy minden épkézláb területen az ügyfél az első. az hogy ez magyarországon nem így van inkább szégyen mint hangoztatnivaló. az ügyfél az első a versenyszférában is és bármilyen meglepő jobb helyeken az állami szférában is. ebben a korcs országban azonban mindenki alapértelmezettnek veszi hogy nem. itt is. és még nektek áll feljebb.
az egészségügy annyiban speciálisabb eset hogy ott nem szolgáltatást vagy terméket adnak hanem az életedet mentik meg vagy rontják el végleg, tehát itt még inkább az ügyfélnek (páciensnek) kéne az elsőnek lenni. aki ezt mint gondolkodó emberi lény nem bírja felfogni azzal nem áll szándékomban leállni vitázni.
lehet hibáztatni a kormányokat és a politikát, de ez csak gyenge kifogás. aki normális ember az normális akkor is ha kevés a fizetés, aki meg egy korcs az az is marad. ott van a poszt végén: "Elhiszem hogy szarban a haza és nincsenek rendesen megfizetve a dokik, ápolók, de ennek ellenére találkozni normális orvosokkal, nővérekkel akik alaposak, kedvesek és még hálapénzt sem akarnak soha elfogadni. Valamint találkozni ilyen „egészségügyi dolgozókkal” akik magasról teszek mindenre és mindenkire."
szóval lehet felelősséget hárítani, csak nincs értelme. vagy empatikus és segítőkész vki vagy magasról tesz rád. ez nem politikai vagy gazdasági kérdés.
persze ezt nehéz olyanoknak megmagyarázni mint az itteni a dokiközösség, és elszomorító h 250 posztból 200 csak ezzel az egy témával hajlandó foglalkozni. Mindig a másik a felelős, mindig a másik a hibás. az ügyfél hülye, a dokik meg jajj szegények, hát kevés a pénz, szemét a politika.. de egy minimális odafigyelés a betegre az már luxus. gyógyítani??? hahhh... persze.
tarthatsz agymosott droidnak, ugyanakkor felhívnám a figyelmedet h nem én vagyok az az 5-6 ember aki minden posztnál rácuppan erre a témára és ontja magából a demagóg szöveget.
részemről ennyi.. majd ha a magyar társadalom eljut odáig hogy emberi mivoltához képest tudja kezelni a dolgokat és ha a kórházakban végre gyógyítani is fognak akkor esetleg visszanézek..
további jó csámcsogást minden kedves állami közpénzből eltartott naplopónak, a lelkiismeretes dokiknak pedig sikeres munkát.
Dr.laikus PhD 2011.05.05. 06:30:15
www.jegyzetek.hu/jegyzet.php?action=getfile
Termelés:
Az a folyamat, amely során adott időszakban végső felhasználásra kerülő termékek és SZOLGÁLTATÁSOK jönnek létre
Nem tudom mitől lettél ennyire harcias.
Amíg törvény garantálja (írja elő), hogy még 80, vagy 97! éves ember joga, hogy emberhez méltó életet éljen, addig nincs joga senkinek azzal a címszóval visszaütni a labdát (jogomat), hogy a befizetett tb-m elfogyott.
Nincs joga senkinek megkérdőjelezni, hogy szerető és gondos unoka, gyerek vagyok, nincs joga előírni, hogy ha feketedik a lábam (nem kell, hogy így legyen, elég ha fáj) azt mondani, hogy gondatlan vagyok (mellesleg lehetek, ez nem zárja ki, hogy a legnagyobb gondossággal foglalkozzanak velem).
Szóval nem folytatom. Nem értelek.
A veszekedés azon megy, hogy ha egy orvos nem a számára előírt és a számomra törvényben biztosított ellátási kötelezettséget nem biztosítja, vagy én nem kapom meg (emberi mulasztás miatt), akkor jön, hogy nem kapok elég fizetést, ezért csak acsarkodó orvos, és nővér áll rendelkezésre, idős ember menjen geriátriára, dögöljön meg, eleget élt.
Itt tényleg nincs másról szó, mint valaki LUSTA volt. Nem lényeges melyik telefonszámon tette, mert végül eljutott oda ahová kéne.
Valaki járásképtelen, meggyorsították a halálát, kétségbe ejtették a családját.
Megint nem arról van szó, hogy a család nem elég gondos.
Az orvosának kell annak lennie, mert agyvérzés után kellő ismeret híján (lásd közgazdaság tudomány) nem neki kell átvizsgálnia a nagyapját, aki nem nagypapi. Idős embernél, ha nem lakik vele az ember arról szerez tudomást amiről panaszkodnak. Egyébként bevásárolnak, kitakarítanak, kimosnak, megfőznek, szeretik - gondoskodnak róla.
A többi lényegtelen, nem hibáztatható érte senki.
Tudod, hogy szeretlek, de most nem értelek.
Elvesztek a részletekben (kutatóként ez mellékvágány lenne).
Nem lett megoldás egy transzparens mindennapi? hibáról.
Erről lehetne beszélni, tovább is vinne, talán csak egy ember nemtörődömsége, de mégis az élet hátralévő részének,.... és ezt lehet folytatni.
Nekem is ráírják mindig, hogy 2 hónapja jelentkeztek a tüneteim, de azalatt a 2 hónap alatt IS szakember kezei között voltam. Tudatlanság, nemtörődömség?
Soha nem fogom feltenni ezt a kérdést, mert a továbbiakban orvoshoz méltó elbánásban részesülök.
Érdekes itt lehet? Annyi a fizetésük, annyi a munkaidejük, itt is kevesebben vannak, mint az ideális (lelassul minden, ha valaki kiesik).
Bocsánat, de most tényleg nem értelek. :(((
serfecs (törölt) 2011.05.05. 07:08:16
2011.05.05. 09:03:08
Én nem a hálaadásról, hanem a gólyabálról jegyeztem meg. :-)
Nem én vagyok, hanem én 2011.05.05. 09:14:09
Hát, mindenkinek más az ok, amiért megjegyez egy ilyen napot...
Sokszor gondolok rá, hogy ha azon a napon otthon lettem volna (kb. 4 héttel korábban jöttem ki), akkor a haverom, akit felhívtak a mentők, lehet hogy felszólt volna telefonon a klinikára, hogy menjek segíteni én is... Ha ez megtörtént volna, akkor meg lehet, hogy félúton találkoztam volna a gyilkossal az egyetem kertben, mert ugye az meg épp a 400 ágyas felé tartott... Végül az épület tetején fogták el... brr...