Kifeszítették a kicsi minden végtagját

2011.04.16. 06:00

Ha nem velem történik és a kisfiammal, nem hiszem el senkinek, de velünk történt 2005 nyarán egy szép vidéki városban Magyarországon.A gyermekem két éves volt és egy szép nyári délutánon hányni kezdett. Majd nem sokkal később hasmenése lett. Bármit adtam neki nem maradt meg benne. Miután az egész éjszakát "végigsportoltuk" a pelenkázó és a lavór közötti ingajáratban ( próbáltam itatni, de már a víz sem maradt meg benne fél óránál tovább), elvittem az ügyeletes gyermekkórházba. Korán reggel mentünk, hogy ne kelljen sokat várni.

 



Mi voltunk az elsők a rendelőben, az orvos előtt értünk oda jóval. Itt egy kicsit jobban volt a gyerkőc már, de aggódtam, hogy vajon kibírjuk-e a várakozást. Gondoltam szólok a nővérkének, hogy lehet fertőzünk és vegyenek minket előre, a nővérke megértően bólogatott aztán elénk rendelték azt a tizenöt főnyi kisiskolás csapatot, akik közben befutottak, mert időpontra jöttek. Lassan telt az idő, aggódtam a gyerekemért, de kivártuk a sorunk.


Mikor sorra kerültünk és elmondtam a doktornőnek, hogy a gyerekemben semmi nem marad meg és valószínű fertőző, leszedett a tíz körmömről, hogy mit képzelek, hogy nem szóltam időben itt mindenkit lefertőzhettünk volna. Felvilágosítottam, hogy ez megtörtént. Az asszisztensnő csúnyán pislogott, de nem lépett semmit. A doktornő pedig vizsgálatba kezdett.

 

Megkért, hogy tegyem a gyereket a vizsgálóasztalra és lépjek hátrébb. A kétéves kisfiam megijedt, hogy anya otthagyja őt és hangosan sírni kezdett és tiltakozni a vizsgálat ellen. A doktornő odalépett hozzá és a kapálózó gyereket lefogta, majd közölte vele, hogy itt ugyan hiába sír úgyis az fog történni, amit ő - vagyis a dokinő akar.) Ettől a gyerek úgy kiakadt, ahogy kell és végigvisította a vizsgálatot. Az asszisztensnő bátran szembeszállt velem, amikor közelebb akartam menni és megvigasztalni, de legalább megérinteni, megnyugtatni a fiamat. A dokinő pedig megpróbálta fegyelmezni a gyereket és túlkiabálni a hatalmas bömbölését a "kis hisztisnek". Amikor kész lett elegánsan odavetette, hogy "no, viheti".


Rotavírust diagnosztizáltak és erős kiszáradást. Rögtön beutaltak bennünket a fertőzőre, ahol folytatódott a gyerekgyilkoló stratégia. A fertőzőnek ezt a részlegét azóta már bezárták és gondolom nem csak azért, mert ,mert a gyerekosztályra a felnőtt fertőzőosztály folyosóján keresztül vezetett az út. A gyereket infúzióra kellett kötni. Az orvosnő és két ápolónő nyomatékosan felszólított, hogy hagyjam el a szobát, mert infúziót adnak a gyereknek. Nagy hiba volt kimennem ma már tudom.


Üvegablak volt így mindent láthattam. A sivalkodó, kapálózó kétségbeesett gyerekemet ( eltűnt az anyja!) hárman fogták le, majd mindkét kezét és mindkét lábát az ágyhoz kötözték gézcsíkokkal, hogy moccanni sem tudott. ( itt szeretném kérdezni orvosainkat, hogy van-e annak másféle protokollja, ahogy egy két évesnek beadják az infúziót?) Gyakorlatilag teljesen kifeszítették minden végtagját az idegen fehérköpenyes nénik akik hárman voltak a pici kétéves ellen és így is alig tudták lefogni. Végül nagy küzdelmek és kiabálások árán rákötötték kisfiamra az infúziót. Végigbőgtem a folyamatot és a mai napig sajnálom, hogy tapasztalatlan anyaként nem léptem oda, hogy a gyerek mellett lehessek. Keményen megfizettem az árát.


Az osztályon kevés nővér volt azok is gyengébbik fajtából. De nem szapulnám őket. Lényeg, hogy mivel bent akartam maradni a gyerekkel vele együtt kaptam egy egész kórtermet, akiket etetgethetem, meg kísérgethettem egész nap. Egyik fő feladatom az volt, hogy megakadályozzam a szájból szájba vándorló ajándék cumik áramlását. Sokat meséltem nekik, emlékszem és szóltam a nővérnek, ha valaki már nagyon bűzlött vagy vécézni akart más módokon. A tusoló ajtaján, ami a szobával szemben volt ez a felirat díszelgett- gondolom a nővéreknek figyelmeztetésül:" beteg gyereket nem hagyunk magára!" Éjszakára hazaküldtek, egy kétévesnek már nem járt benntalvásos anyuka...

 

Akkor kezdtem igazán gyanakodni, mikor másnap tejbegrízt hoztak ebédre a gyerekeknek, akiknek fele rotvírussal másik fele meg szalmonellával fertőződött, vagy kalicivírussal. A gyerekem még nem evett, de a többi se nagyon ezért továbbléptem és maradtunk a kaját meg elvitték érintetlenül. Próbáltam a kicsivel ropit etetgetni. Másnap a sajtos sonkás makaróninál telt be a pohár és ébredtem teljes öntudatra ( kicsit későn) és saját felelősségemre hazavittem a gyereket. A doktornőtől viszont tanultam egy nagyon fontosat: Elmondta, hogy azért van ilyen kaja, mert ezt kapják és nincs más. ÉS azt is tőle tudom, hogy ha a gyereknek megy a hasa vagy hány, akkor ne adjak neki virslit semmiképp, mert attól aztán nagyon rosszul lesz, sokkal rosszabbul, mint a sajtos sonkás makarónitól.


Hazaértünk. A gyerekem egy hétig csak úgy tudott elaludni, hogy a hasamon feküdt és kapaszkodott belém, és óránként felsírt álmában. Egy hét alatt teljesen kikészültünk, de legalább rendes diétát kapott, répát rizst és hasonlókat. Az a lelki trauma, amit ez a kaland okozott az életünkben sokáig kísért minket. ÉS nagy tanulságokat hozott. Nem adok a gyerekeknek virslit, ha hánynak és megtanultam hogy kell kezelni az erős hányás hasmenést. Túl vagyok velük ( még három gyermeket szültem azóta) néhány szalmonellafertőzésen, de egyiket sem vittem kórházba.


Köszönöm, hogy elolvastátok


Üdv: Marietta Szegedről

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alekab 2011.04.16. 07:55:58

FoNo VII

Sal ad rehydr.
Sal ad rehydr.c.kal.carbon.pro parv.
Sal ad rehydr.c.natr.hydrogencarb.
Sal ad rehydr.c.natr.hydrogencarb.pro parv.
Sal ad rehydr.pro parv

thbogyó 2011.04.16. 08:50:44

"( itt szeretném kérdezni orvosainkat, hogy van-e annak másféle protokollja, ahogy egy két évesnek beadják az infúziót?)"
Nem vagyok orvos, de azért válaszolnék. Igen, van. Nálunk úgy zajlott, hogy ott lehettem a gyermekkel - igaz, már nem 2 éves volt, hanem 6. Neki meg lehetett magyarázni mikor mi fog történni. Láttam, hogy kisebb gyermekeknél ez hogyan zajlott. Ott is ott volt a szülő - mert engedték, sőt kérték a segítséget! Volt ugyan, akit 2-3-an fogtak le, de az egyikük a szülő volt. S közben a nővérek megnyugtatóan beszéltek a gyermekhez, dicsérték, hogy milyen ügyes - még ha ordított, akkor is. Bíztatták, hogy mindjárt túl lesz rajta...stb. Tehát NORMÁLIS EMBERI HOZZÁÁLLÁS! Semmi több.
Amúgy csak zárójelben: nem biztos, hogy az a megoldás, hogy "egyiket sem vittem kórházba". A kicsik nagyon gyorsan ki tudnak száradni, s ez akár végzetes is lehet. Otthon nem tudsz neki infúziót adni...

Desiderata 2011.04.16. 09:59:17

@alekab: nem kapható készen? Vény nélkül? Én már olyan profi vagyok, hogy a gyerkőcöm , ha hányás -hasmenés van, magának adagolja a rehidráló folyadékot: 5 percenként 10 ml-t, fecsivel szájba.

A poszthoz: nem így kellett volna zajlania. Sajnos a 2 évest le kell fogni a branül szúráshoz. De a kis kezeit nem kötözzük le, hanem anya ölében ül,amig az infu le nem folyik. Az egész alkarja sínezve van (hogy ne törjön meg a branül vége) és sok réteg gézzel körbebugyolálva,hogy ne tudja kipiszkálni a kiscsákó.

kastély 2011.04.16. 10:05:13

A repas rizst meghagyhatod nagyieknak, a modern gyerekorvoslas NEM ir elo atmeneti dietat virusos hasmenesnel.Ez van. Azonkivul megis hogy gondoltad hogy bekotnek egy infuziot egy ketevesnek?????
Megint beszelunk, de nem ertunk hozza.

Dr.laikus PhD 2011.04.16. 10:19:24

@kastély:

Ezt honnan veszed? Van diéta.
Két évesnek is bekötnek infúziót és nem kell több egészségügyi középkádernek lefogni, anyát kiküldeni.

Az én időmben még nem volt általános a branül, de én ott voltam kérésre, kéz merevítve, ha megnyugszik ne hajlítgassa a mancsát, szóljunk ha lecsöpög.

Ma már létezik branül, avval a gyerkőc egész jól tud mozogni, hisz hajlékony.
Nyilván nem fog lengő mozgásokat végezni, de amíg branül van benne igénye sincs rá.

Mindezt természetesen a Bethesdában, másikban még (80-as évek) nyűgnek tekintettek és a gyerekekkel is azt hitték keményen kell bánni. Otthon aztán hónapokig hármasával jártunk mindenhová annyira bizalmatlan volt.

sárga nyúl 2011.04.16. 10:19:36

2 éves volt a fiam, mikor először kapott infúziót. Egy pillanatig sem fogták le, annyi volt, hogy a nővér kinyújtotta az egyik karját, és én vigyáztam, hogy fektéből ne keljen fel. Utána az ölünkben ült-feküdt, míg lefolyt az infúzió. Kedves Marietta! Miért nem fordultál az orvos feletteséhez?

serfecs (törölt) 2011.04.16. 11:01:08

Néhány szalmonella fertőzést??? Én 36 évesen egyetlenegyszer voltam szalmonellás, a gyerekem egyszer sem, a család összes többi tagja, beleértve öregeket, középkorúakat, fiatalokat és gyerekeket egyetlenegyszer sem. A szalmonella nem túl gyakori fertőzés, ráadásul kizárólag kórház vagy ÁNTSZ igazolhatja, leadott székletmintából és ha igazolódik, 6 hétig minimum, de az első negatív székletmintáig tilos közösségbe vinni a gyereket. Őszintén remélem, hogy az anyuka vagy csak nagyot mondott a "néhány szalmonellával", vagy betartotta ezeket az előírásokat. Életem egyetlen szalmonella-fertőzése egyébként akkor erős felnőttként szó szerint levett a lábamról.

Az infúzió bekötésének normális esetben nem így kéne történnie, hanem anyuka bevonásával, éppen azért, mert úgy a gyerek is együttműködő. Sajnálom a negatív élményeket és való igaz, a fertőző osztályt messze el kell kerülni, ameddig csak lehet, viszont fel kell tudni ismerni a pontot, amikor már nincs más opció.

Irkutszk 2011.04.16. 11:01:38

Hát, hm, nekem a hányás-hasmenés résznél nincs répás rizs a szótáramban. Inkább a só, ropi, háztartási keksz, esetleg üres, sós vízben főtt krumpli, meg a víz, abból viszont minél több.

A kicsiknél valóban a kiszáradás a legsürgetőbb veszélyforrás. Lehet esetleg Daedanoletta kúpot adni neki a hányási inger csillapítására.

Nekem az első gondolatom a szép nyári délután miatt nem a vírusfertőzés, hanem a napszúrás volt. Arról nem esik szó, hogy volt-e láza a gyereknek, fájt-e a feje.

serfecs (törölt) 2011.04.16. 11:02:59

@panni75: mármint a 36 éves fennállásom alatt... Nem voltam 36 évesen szalmonellás és remélem, nem is leszek :-D

Irkutszk 2011.04.16. 11:07:44

@panni75: Valószínűleg valamilyen-bármilyen enterális fertőzést értett az író a kifejezés alatt. Ezek általában virális fertőzések, és három nap alatt múlnak, ha jól kezelik őket. Nekem is volt már virális fertőzésem, nem kellemes, és jól megfertőztem vele szegény bátyámat.

Bikli néni 2011.04.16. 11:51:39

Nekem is mondták, meg több helyen is olvastam már, hogy ha semmi nem marad meg az ember gyomrában, még a víz sem, akkor jól (nagyon) le kell hűteni, és kortyonként inni. Azért az nagyon pocsék érzés, mikor az ember már majd szomjan hal, ott a víz, de tudja, hogy felesleges meginni, mert két perc múlva úgyis visszajön :(
Egyébként simán elhiszem a sztorit, mert a saját szememmel láttam, hogy a fertőzőn milyen embertelenül bántak egy két éves kisgyerekkel, akihez ráadásul a szüleit se engedték be. Én játszottam vele, a nővérek meg csak néztek, hogy jéé, nekem elhallgatott a bömbölő gyerek... De ezt már sokszor meséltem :)

@panni75: Ne akarj szalmonellás lenni, borzasztó, brr! Én kilenc évesen kaptam el, osztálykiránduláson fagyit ettünk. 27-en voltunk az osztályban, ebből 24-en lettünk nagyon betegek. Emlékszem, be voltam zárva a szobámba, ha mentem ki a fürdőbe, utána anyukám érkezett a hypós ronggyal. Teljes karantén. Amikor jöttek az (akkor még) KÖJÁL emberei hozzánk meg mindenki más családjához is nyomozni, csak az ajtón keresztül válaszolhattam a kérdésükre. A történet vége, hogy elkapták az illegális fagyiárust, és nagyon csúnyán megbüntették. Mi pedig mázlisták voltunk, mert a legtöbben meggyógyultunk addigra, mire kezdődött a nyári táborozás :P

Bikli néni 2011.04.16. 12:09:56

ReignOfdark, szólj, ha vagy!

serfecs (törölt) 2011.04.16. 12:23:22

@Bikli néni: ó, dehogy akarok... De, mint írtam, már voltam :-) Egy élmény volt ülni a wc-n, ölemben a lavórral, brrr...
@Irkutszk: a vírusosban az a jó, hogy tényleg lemegy 3 nap alatt. Mi is átestünk a rotán, az elsőbe azt hittem, belehalok, a második közepesen volt rossz, a harmadik 1 napig tartott. Azóta védettek vagyunk ellene, nem kapjuk el.

Bikli néni 2011.04.16. 12:36:08

@panni75: Jaja, amikor egyszerre jön alul-fölül, az rettenetes :(

Bikli néni 2011.04.16. 12:37:05

@panni75: Ja, nekem még vérhasam is volt... hazavittem az oviból, és még anyukám is elkapta :( Szegény, mondta, hogy leültetett a kádba egy samedlire, mert mást már nem tudott csinálni...

2011.04.16. 12:37:08

Naszóval kedves kommentelők, Praxis blog közönség, a nemrég kialakult poén találkozó valósággá válhat, ha ti is benne vagytok!

Bikli nénivel összedugtuk a fejünket, és semmi akadályát nem látjuk annak, hogy összerakjunk egy találkozót Budapesten, valamikor a közeljövőben az egyik hétvégén. Többen már személyesen is ismerik egymást, és talán csak még mókásabb lenne, ha ennyi érdekes ember egy helyen összegyűlne. Mi ketten biztosan megyünk!

A kérdés már csak az időpont. Nektek mikor lenne jó, és kit hoz lázba az ötlet egyáltalán?

Bikli néni 2011.04.16. 12:43:33

@ReignOfdark: És egy kis kiegészítés: tudjuk, hogy nagyon sokan az ország különböző pontjairól vannak, de ahogy elnéztük, még Bp. a legvállalhatóbb (kivéve, ha Miki meghív mindannyiunkat LA-be, és fizeti a repjegyeinket :D). Nyilván egy hétvégi napra gondoltunk, valamikor húsvét után.
Első körben azt szeretnénk, ha jeleznétek valami minimális részvételi szándékot, hogy azt lássuk legalább, érdemes-e ezzel foglalkozni.

alekab 2011.04.16. 13:30:20

@Desiderata: Normolyt (de a sal ad... rugalmasabb)

@Irkutszk:
A Daedanoletta a gyerkgyógy. szakm. kollégium szt hivatalból üldözendő.
(Monnyuk, mióta volt szerencsém 2x is torsios dystoniát látni, egyet is értek velük)

alekab 2011.04.16. 13:35:09

@thbogyó:
Szerintem ezzel kendózhat is a kölök.
De elképzelni sem merem, mit irnál ide, ha igy látnád a csimotát.

Mária 2011.04.16. 14:01:38

@alekab:

Megint ki vagy tiltva? /elképedt szmájli/

cenzorilla 2011.04.16. 15:46:13

Bakela nincs kitiltva és nem is volt.

Máriával is, velem is előfordult már ilyen. Napokig képtelen voltam belépni, végül a bloggazda segített rajtam...

2011.04.16. 15:46:25

@ReignOfdark: Engem érdekel, de csak jún. végétől leszek Pesten. Sajnos.

kastély 2011.04.16. 15:51:47

nem,nincs dieta.
van olyan orvos aki eloirja reszben a regimodi marhasagokkal megszokott szulok megnyutatasara, vagy foggalma sincs, hogy mar nem divat.

kastély 2011.04.16. 16:56:53

Nyilvan nem ,es mar megint lehet szidni az egeszsegugyet, hogy nemtommilyen makaronit adtak, holott akarmit adhatnak amit altalaban eszik egy keteves, mivel a dietat mar a kilencvenes evek elejen elhagytak kulfoldon.
Igy van a tobbi poszttal is, egyszeru emberek hada ugat, mert hozza se szagol.

Bikli néni 2011.04.16. 17:26:14

@kastély: Kifejtenéd bővebben, hogy miért nincs diéta? Korábban miért volt, miért hagyták el, most mi van helyette?
Miközben lehülyézel mindenkit, esetleg érdemben is válaszolhatsz, én ezt most tök komolyan kérdeztem.
Aztán, ha megjönnek azok az emberek, akikről tudom, hogy tényleg orvosok, nem csak mondják magukról, és meghallgatom az ő verziójukat is, eldöntöm, kinek higgyek :)

Dr.laikus PhD 2011.04.16. 17:29:41

@Bikli néni:

Dietetika egy szakma. Magyarok nagyon jók ebben.
Ha valaki nyelveket tud és külföldre megy, annyit keres, mint egy orvos.

Vérhas után, alatt, makaróni.
Kastélynak kívánom, mint korszerű módszert.

kastély 2011.04.16. 17:30:35

Nincs semmi helyette.
A tejporozott babaknal valtanak laktozmentesre.
A szoptatottaknal javasoljak a megtobb szopit.
Azert nincs,mert a virusos hasmenest nem erdekli, hogy mit eszel, magatol elmulik es kesz, ha nem hagyjuk kiszaradni a gyereket.
Ezert a dietanak semmi ertelme nincs,maximum az hogy megjobban legyengitsuk marhasaggal,egy idoben 3 nap!!!! meleg repaleves volt.
Most nincs semmi.
Attol meg van orvos aki ajanlja,nem mindenki van toppon az ujdonsagokkal,bar ez az ujdonsag minimum 15 eves.

akik tenyleg orvosok :DDDD ugyan lattad az munkaigazolvanyukat????

kastély 2011.04.16. 17:31:44

Ismetlem, ne rohogtesd magad azzal, hogy gunyosan ketsegbe vonsz egy olyan dolgot,amit a gyerekorvosok es infektiologusok nagyon jol tudnak.

Dr.laikus PhD 2011.04.16. 17:43:09

@kastély:

Válasz erre, ha rányomsz annak írsz akinek szánod.
Nem szopós gyerekekről volt szó.
Beleírtál a világba, hogy nem kell diéta, mert korszerűtlen.

Mikor milyen betegségnél gondolod?
Meleg répaleves? Ölég öreg vagyok már, de nem volt ilyen sosem.
Reszelt alma igen, répa is hasmenésnél, mert fog, de ezt is diagnózisa válogatja.

Szóval nincs ilyen, hogy minden korszerűtlen, még külföldön sem.

kastély 2011.04.16. 17:49:28

Megint mondom, egy idoben meg a rizsnyak volt .
Ma is adjak.
Semmi ertelme. De semmi.
Ha hasmenes fertozes miatt van, nem kell dieta. Ha a hasmenes autoimmun (crohn collitis) akkor se igazan,max egyenre szabott megszoritasok.
HA allergia miatt, akkor nyilvan kell.

HA fertozes miatt van , ha bakterialis eredetu antibiotikum, ha virusos akkor kiszaradas megakadalyozasa.
Ez van.

De mehetsz razni a fertozo osztaly gyerekreszlegenek a kapujat ,hogy neked ez hihetetlen.

kastély 2011.04.16. 17:54:14

A dietetika a nefrologiaban, diabetologiaban es a kover disznoknal fontos, sot a szivbetegeknel.
De az biztos hogy a tobbi szakon nem.
Kifelejtettem termeszetesen a sportorvoslast.

kastély 2011.04.16. 18:04:49

Az egy dolog hogy en szolottam, de legalabb ugy szolottam, hogy ertek hozza, nem ugy, hogy verem a pofamat, mert azt irta a tinamagazin,nagymama Kaskanyturol meg a fuszerszamos konyv megkeverve anyatejciszagu ezoteriaval es harmattal.Kepzeld.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 18:07:06

Hasonló tüneteket produkált az akkor kb 4 éves harmadik fiam(93-94) Görögországban, nem egy turistarezervátumban, hanem faluhelyen. Orvosi rendelő nem volt, orvost szájhagyomány útján kerítettek a közeli strandról. Csak görögül beszélt és erre büszke is volt. A trafik-lottózóban rendelt egy széken, fürdőnadrágban. Alaposan megvizsgálta a gyereket, mindenféle eszköz nélkül, csak úgy szemre, meg tapizásra. Azt mondta vigyük kórházba. Kérdeztük tőle, hogy Bp kábé 10-12 óra lóhalálában, javasolja-e? Azt mondta, kibírja, de van közelebb is kórház onnan 80-100 km-re Poligiroszban. Mondtuk jó, utalja be. Nem is értette, mi az, hogy beutalás és ő nem ír egy betűt se.
Mindegy, elvittük egy hatalmas hájtek eü-centrum volt. Azonnal infúzió, gyógyszerek, komoly kivizsgálás. Alig értettünk belőle valamit. Kétágyas szobában helyezték el, egyikőnk mindig vele lehetett, másikunk vagy ingázott, vagy a nagyon mozgalmas parkolóban pihent. Kaját még véletlenül sem adtak, azt mondták, igyon fantát, egyen kekszet.(ezt azóta is alkalmazzuk) Egy hétig voltunk ott, míg összeszedte magát a gyerek. Nővért napi 1-2 alkalommal láttunk, infúziót cserélt, tenyerével megnézte a hőmérsékletet, oszt jónapot. Ettől függetlenül kedves volt és magabiztos(ez mindenkire érvényes volt) Egy hét múlva hozták a számlát, meg a zárójelentést(görögül).
Odaadtuk az utasbiztosítási csekket, nagyon megörültek neki és viszontlátásra.

Bikli néni 2011.04.16. 18:12:24

@kastély: Hát kérlek, ezen a blogon vannak jó néhányan, akiknek az orvosi diplomáját nem szokták kétségbe vonni.
Nem gúnyolódom, hanem kíváncsi vagyok azoknak a véleményére is, akik nem csak beledumálnak a nagyvilágba, hanem mondjuk része a szakmájuknak.

A diétázásról kb. annyit tudok, hogy az nem bántja az ember gyomrát, könnyebb emészteni, nem zsíros, stb. Krumpliban, rizsben keményítő van, az azért jó a hasmenésre. De ha valakinek valami vírusos nyavalyája van, arra meg nem szabad bevenni a széntablettát, hadd jöjjön ki.
Lehet, hogy a diéta elavult módszer (végülis, a fogyókúra is az, mert ma már minden mesterséges, patikában kapható sz@rtól lehet állítólag fogyni...), de ettől még elég hosszú ideig bevált.
A gőzölésre is azt mondta nekem nemrég egy fülész-orrász-gégész, hogy az a nagymamák elavult kínzóeszköze és nem sokat ér. Nem tudom, nekem ennek ellenére szinte mindig használ. Az eleje brutális, a közepétől viszont kifejezetten kellemes. Jó illatú, és még az arcbőrt is ápolja :)

Bikli néni 2011.04.16. 18:18:00

@kastély: Na látom, nem ismered az itteni szokásokat. Használd a "Válasz erre" gombot, azért van.
Lehetne kicsit kisebb arccal és a többiek felé minimális tiszteletet tanúsítva is megnyilvánulni.
Ugye azok után, hogy itt kétségbe vontad az orvosok szaktudását, te se várod el senkitől, hogy bevegyük az "értek hozzá" dumádat?
A többit pedig leboltolhatod a többi orvossal és nagy élettapasztalattal rendelkező laikussal. Sok szerencsét hozzá.

sárga nyúl 2011.04.16. 18:25:06

@Bikli néni: Ráadásul egy jó pár orvost itt be lehet azonosítani, nem titkolják különösebben személyazonosságukat.

Épp a héten sikerült bekapnom egy jó kis hasgyilok vírust, én a magam részéről maradtam a rizs, főtt krumpli, ropi, víz menünél. El is múlt 1,5 nap alatt. Kötve hiszem, hogy sajtos makarónival is ilyen jól lennék, volt már korábban, hogy nem vettem figyelembe a tényeket és ettem a tejterméket, el is húzódott a sztori egy hétig.
Viszont a széntablettát be lehet venni, csak az Imodium, meg hasonlókat nem. (Orvos mondta, mikor sikerült egy Rotát összeszedni.)
A gőzölés helyett van az inhalátor, a hatása azonos, csak nem olyan rossz. (Igaz, az arcbőrnek nem használ. :) )

Dr.laikus PhD 2011.04.16. 18:28:49

@Bikli néni:

Hónapokkal ezelőtt azon vitatkozott itt valaki és citált amerikai tudományos cikket, vagy cikkeket, hogy az emlőrákos beteg nem kívánja a húst.
Tudományos tényként kezelte,ölég gúnyosan vitázott. De érvelt legalább.

Jelentem. De! Kívánja, eszi is, kivéve a kezelések utáni 4. napon. Akkor nem eszik semmit csak iszik.

kastély 2011.04.16. 18:37:21

Az enyemet miert vonnad ketsegbe???
ugyan miert?
mert annyira elkepzelhetetlne neked egy orvosi teny a modern gyerekorvoslasban??
na bumm.
kezdjek el olyan szavakat hasznalni mint etiologia, idiopatikus,tumornekrozisfaktor???
monoklonalis antitestek?

Majd ha megkivanja a tema.
Most egy egyszeru mondatot kivant a tema, miszerint NEM kell dieta virusos hasmenesnel tokmindegy neki.
Es nem koll.
Ha tetszik neked, ha nem.

Bikli néni 2011.04.16. 18:37:40

@sárga nyúl: Nem akartam így leírni, de valóban, itt több orvos vállalja a nevével együtt is a véleményét, többekről pedig elég egyértelmű - a polgári nevük ismeretének hiányában is - hogy orvosok :)
Egyébként a széntabletta ebben az esetben mitől más, mint az Imodium?
Gőzölés persze, hogy nem a leghumánusabb megoldás, én is utáltam gyerekkoromban, amikor majd' megfulladtam a törölköző alatt, de idővel úgy hozzászoktam, hogy most már kifejezetten élményszámba megy, és sokkal szívesebben alkalmazom, mint bármilyen gyógyszert.

@Dr.laikus PhD: Alátámasztom, nekem is van 1-2 emlőrákban szenvedő ismerősöm, rokonom... Szereti és kívánja a húst :)

kastély 2011.04.16. 18:39:38

Az Immodium jo, ha kizartak a Clostridium Difficile gyanujat.
Gyereknek meg nem adunk motilitas gatlokat semmifelet,mert fellephet a ''hasmenes hasmenes nelkul'' hulye eset. Vagyis nem fellephet hanem ezt idezne elo , es mi lenne?
Hat kiszaradna az lenne, mig tapsikolnanak hogy dejo mar nem fosik.

sárga nyúl 2011.04.16. 18:40:01

@Bikli néni: Ezt majd valaki nálam okosabb megmondja. Nekem annyit mondott az orvos, hogy a szén magába szívja a vírust. A saját tippem meg az, hogy ezek az Imodium félék csak a bélmozgást állítják le, de lehet, hogy hülyeség.

Bikli néni 2011.04.16. 18:42:14

@kastély: Nem érted. Nem azzal vitatkozom, hogy kell-e vagy sem, mert én nem vagyok orvos, nem értek hozzá, csak az évek alatt bevált saját tapasztalatok beszélnem belőlem. Alapból nem vitatom, hogy létezik már ennél modernebb gyógymód is. De lásd @sárga nyúl: leírását. Érdekes, én is ilyesmiket tapasztaltam...

De miért vonnám kétségbe bármilyen álláspontodat? Nos, azok után, ahogy fentebb nyilatkoztál, azt is szívem joga kétségbe vonni, ha azt állítod, hogy a nap sütni szokott.
Ez itt nem a kismama magazin, meg nem is ezoterikus oldal. Ide elég nagy számban írnak orvosok is, és ha te, aki nem ismered őket, de tagadod a hozzáértésüket, nem tudom, miért vársz más elbírálást magaddal szemben. Ha ebből se értesz, akkor nincs miről beszélnünk.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 18:45:40

Kövezzetek meg, de annak aki fosik mint a murányiló, nem szívesen adnék csülkös bablevest. Magam azért tartom a pépes ételt logikusabbnak ilyenkor, mert a táplálék legnagyobb része emésztetlenül távozik és a szervezetnek nagyobb esélye van a pépes kajából kivonni egy pici tápértéket. De ez csak laikus vélemény. Amolyan paraszti logika.

kastély 2011.04.16. 18:46:23

Az immodium kizarolag a belmozgast allitja le.

Ki tagadta kinek a hozzaerteset???

Tessek en meg ehhez ertek nagyon jol.
Kepzeld.
Mint orvos.

kastély 2011.04.16. 18:48:42

Esetleg fogak???? Vagy az diszprotko??
Bar a protko is funkcionalis, azzal ragnak a protkoviselok.

kastély 2011.04.16. 18:51:46

Az elibralas magammal szemben nem erdekel.
Viszont ez szepen tukrozi azt, amikor a hozzanemerto majd megszakerti az orvosait.
Szimpla.
Ti nem erthetitek ezeket.
En se megyek tanacsokat osztogatni hidepitoknek, es nem csovaloma fejemet, hogy de marhak ezek mikor fogalmam sincs.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 18:58:27

@kastély: Akinek van foga, természetesen lenyelhetővé tudja tenni a táplálékot, sőt némileg emészthetőbbé is, de ez még messze nem azonos a lábadozó galamblevessel:)))

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 19:00:22

Egyébként, ha javasolhatom: Ilyen hangon, csak a gangon!

Dr.laikus PhD 2011.04.16. 19:01:51

A hasmenést leggyakrabban okozó vírusok (rotavirus, astrovirus, calicivirus, enteralis és adenovirus) a vékonybélbolyhok sejtjeit károsítják, melynek következtében felborul a folyadékfelszívódás és a kiválasztás egyensúlya, valamint a szénhidrátok felszívódása is zavart szenved.

Aggyá nekik szénhidrátot, külföldön az felszívódik, fájdalmat nem is okoz.
Csak vírus okozza...

Bikli néni 2011.04.16. 19:03:43

@kastély: Jajjmár...
Nem azt mondjuk, hogy mi értünk hozzá, te meg hülye vagy. Megmutatom, min akadtam fenn:
"gy van a tobbi poszttal is, egyszeru emberek hada ugat, mert hozza se szagol. " --> az egyszerű emberek hadában van jó pár orvos, ebből többen a nevüket is vállalják. Van itt olyan is, aki ugyan nem orvos, de elég nagy élettapasztalat és bölcsesség szorul belé.
És ez a "ti nem érthetitek ezeket" bicskanyitogató és gyomorforgató. Tudod, miért szeretjük az itteni orvosokat? Mert nem idejönnek osztani az észt és mindenkit lehülyézni, nem verik a mellüket, hogy ők értenek hozzá, mi meg nem (és akkor mi van? ők ezt tanulták, mi meg mást), hanem magyaráznak azoknak, akik nyitottak az új információkra. A tiédre is nyitottak vagyunk, ha elmondod, miért hülyeség, hogy a hasmenéses gyereknek nem adunk csülköt és makarónit. Csak ne ugass itt le senkit, mert majd jön mindjárt egy-két ember, és majd ők elmagyarázzák a te szinteden, miért nem állsz itt senki fölött.
Na, további kellemes estét mindenkinek!

kastély 2011.04.16. 19:09:09

Elmodtam. Lasd fentebb.
Nemtom ki ad csulkot ketevesnek, de ha a szoban forgo keteves meg van vele szokva, nyugodtan lehet folytatni.
En nem adnek altalaban egy ketevesnek.

kastély 2011.04.16. 19:13:50

Pontosan ti nem vagytok nyitottak az uj informaciora.
En ma adtam egy uj informaciot, amire senki nem nyitott. Pedig igaz.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 19:26:38

@kastély: Nézem fentebb és azt is látom, hogy már nem "divat".
Nekem a divat szóhoz nem feltétlen kapcsolódnak tudományos kutatások világraszóló eredményei. Sőt inkább kapcsolódik az egyéni ízlés.
Ugyanakkor azt látom, hogy egy 15 éves divat kedvéért kategorikusan megtagadod az évezredes tapasztalatokat, bölcsességeket, megfigyeléseket.
Gondolom, hogy egy új tudományos felismerést beilleszteni kell ezekbe és nem lecserélni vele.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 19:33:13

egyébként nyitott vagyok és értem is, amit mondasz: Nem csak diétást ehet, hanem mindent. Tehát azt mondani, hogy ne diétázzon, nincs értelme.

kastély 2011.04.16. 20:27:10

Az evidence based medicine sok mamipraktikat felboritott mar.
evezredes tapasztalatok,mi?

Leroi 2011.04.16. 20:39:58

@kastély:
Kissé kemény vagy, de azért kedvellek, tudod?:)

2011.04.16. 20:40:54

@kastély: Egy linket tudsz adni, ahol részletek is vannak ? Az evidence based medicine túl sok linket adott, nem tudom kibogarászni, melyik szól erről.

Leroi 2011.04.16. 20:44:31

@kastély:
A 11 éves fiam is úgy fél a tűtől, hogy lelki segélyszolgálatot kell Neki nyújtani...:)
Igaz, az apja is ilyen volt gyermekkorában, az orvosi rendelő mellett külön szobát nyitottak neki, hangszigetelve, hogy a többi gyerek ne kapjon hideglelést a visításától.:D

kastély 2011.04.16. 20:45:58

kidshealth.org/parent/infections/common/diarrhea.html

Kizarolag angolul.

Nem mas, de magyarul (annak ellenere hgoy rengeteg remek orvos letezik) szoval ami magyarul egyaltalan megjelenik a neten vagy ilyen nepnek szant irodalomban, meg van fuszerezve annyi hazi-ezoterikus-osi-nagymama-lenkei-szendi valassza ki mindenki praktikaval,hogy hihetetlen.
HA pedig nincs, akkor a kutya se hiszi el, lassatok a reakciokat az en elso hozzaszolasomhoz.

Koszonom Leroi.

kastély 2011.04.16. 20:51:48

"child with mild diarrhea who isn't dehydrated or vomiting can continue eating and drinking the usual foods and fluids, including breast milk or formula for infants and milk for kids over 1 year old. In fact, continuing a regular diet may even reduce the duration of the diarrhea episode, while also offering proper nutrition. Of course, you may want to give a child smaller portions of food until the diarrhea ends"

HA pedig mar dehidratalodott, akkor gyorsan infuzio, azert hangsulyozza ki ,hgoy isn't dehidrated, mert akkor korhaz.
ennyi

Leroi 2011.04.16. 21:05:48

@kastély:
Igen, az idézet úgy kezdődik, hogy "mild diarrhoea", tehát egy bizonyos határig rábízza édesanyára annak megállapítását, hogy legyen kórház vagy sem.

2011.04.16. 21:07:38

@kastély: Köszönöm, megtaláltam az idézett részt, csak közben elolvastam az egész cikket. Tehát enyhe hasmenésre vonatkozik. Kérdés, mi az enyhe.

kastély 2011.04.16. 21:09:29

Igen, mert a sulyos hasmenesnel korhaz.
Es akkor mar az orvos dolga megmondani, hogy nem a dieta hozza helyre,hanem egy ideig fenntartja az infuzio.Ugyanis meg az sem hozza helyre.Csak nem engedi kiszaradni.

2011.04.16. 21:22:00

Hm... Akkor szerencsére nekünk még nem volt részünk súlyos változattal. És való igaz, a diétát se nagyon tartottuk. De itt a többiek szerintem arról írtak, ha már súlyos a helyzet, akkor mi van. A kórházak általában javasolják a diétát, és még nem hallottam, hogy ilyen esetben azt mondják, bármit lehet enni. Ezt most hallom először, valamint az említett cikk sem tér ki arra, hogy súlyos esetben milyen étkezést javasol, vagy engedélyez. Tény, hogy csak a folyadékpótlásról ír.

sárga nyúl 2011.04.16. 21:23:31

@kastély: kidshealth.org/parent/infections/cold_flu_review/cold.html#
Ez az oldal biztos tök jó, például érdekes, amit a tyúklevesről ír, csak épp minket erről "a cool-mist humidifier to increase air moisture" a pulmonológusunk letiltott, mert nem lehet tudni, hogy allergiás-e a gyerek az atkára, és amíg erről nincs papír, addig abból indulunk ki, hogy allergiás, és nem rongáljuk az állapotát, főleg a "cold" és "flu" állapotában.
Szóval azért inkább (egy hozzáértő) orvost kérdezzen az ember, mint az internetről tájékozódjon, én azt mondom.

kastély 2011.04.16. 21:27:20

En ertem, es soha nem keresek ilyen oldalakon semmit,de az a baj, hogy a dieta orvosi lapokban meg oldalakon annyira elavult, hogy egyszeruen nem targyaljak a hatasossagat ,mert mar reges reg megtettek.Vagyis a hatastalansagot.
Ezert pofatlankodtam azzal a cikkel es nem valami pubmed ,medscape szintu cikkel.
hidd el egyszeruen nincs.

sárga nyúl 2011.04.16. 21:33:54

@kastély: Oké. Viszont nekem van egy olyan rossz szokásom, hogy no name tanácsot nem fogadok el.

kastély 2011.04.16. 21:40:36

www.medlist.com/HIPPOCRATES/VIII/2/087main.htm

tessek.
Magyar orvosno tanacsa.
Dieta elkerulese fontos.

Ennel tobbet nem kapok, utoljara egy 2oo1 es konyvben olvastam hogy egyaltalan megemlitatte a dieatat megkerdojelezve a hasnzossagat.

thbogyó 2011.04.16. 22:23:54

@alekab: Lehet, hogy félreértetted, amit írtam. A normális emberi hozzáállást a személyzet részéről értettem. Amúgy láttam már kiszáradt állapotban a gyermekeimet - nem is túl régen történt. De szerencsére nálunk az infúzió bekötése nem úgy zajlott, mint ahogy a posztoló írta. Egy esetben láttam, mikor a szülőt kiküldték: mikor apuka arca elkezdett fehéredni a tű látványától. (valljuk be, ez azért ilyenkor talán jogos, nem?) De a gyermekkel akkor sem viselkedtek durván a nővérek.

2011.04.16. 23:36:50

@kastély: Ha ezzel a link-ajánlással kezded, megelőzhető lett volna az előző vita. Persze ezt elolvasva sem lesz mindenkinek ez a véleménye, de legalább normális párbeszéd alakul ki. Ne várd, hogy a neten név nélkül hihető lesz azonnal egy olyan vélemény, amit az orvosok többsége nem hisz, nem alkalmaz, és a betegek sem ezt tudják. Én azért köszönöm ezt a cikket.

bakela 2011.04.17. 00:43:53

Az utóbbi 5-6 évben a környéken mindenki fosik, ezért némi tapasztalattal felvértezve a banális baci/vírusos hasmék terén, szeretném megjegyezni:
Az emésztőcsatorna egy egységes rendszer a zajkaktól a hátsó kijáratig. Rohadtul gazdag, -többszintű autonóm idegi hálózatokban /No I: boj’jgó ideg/, ducok, plexusok stb. + helyben, szomszédos területeken, v. akár az egész szervezetben, a zagyban jelentős regulációs hatású masszázsemberekkel /messenger //hormonok?/ sunyiban, a sötétből irányít/hat/ják a testünk működését /fájdalom, éhség, jóllakottság, szomjúság, hangulat, testhőmérséklet, emóciók, egyensúly stb stb. Ha a zemésztőrendszer valamelyik része beteg, akkor az egész beteg. Egy valamire való hányós, fostos betegségnél nem igazán gond a diéta. Miért? Mert semmit /!/ nem kíván a szájába venni= bélcsatornájába juttatni. /pl. a szívfarkasos, vagy asztmás rohamban tátogó sem akar indulni a turdöongrin, vagy a törött lábúnak sem akaródzik maratont futni/ Valószínűleg a zevolúció /vagy Jahve/ valahogy úgy alakította már a papucsállatkát is, hogy kificamodott csillóval nem igazán lelkesedett a gályázásért.
Tehát, ha a fostos enni kíván, szombatra nyugodtan kiírhatjuk táppénzről.
A széntablettával /aktív szén/ nekem a tapasztalataim nagyon jók: 3x 1 marék bevétele után a kuncsaft immáron feketét fosik. Természetesen nem beszélve a toxikus /vagy toxintermelő baktérium által okozott/ gyomor- bélhurutokról. Itt van valami flessbekem bizonyos nagy felületekről, meg ad/absorpcióról.
A zimódium, és tsai, asszem éppen a bélfalban lévő idegi hálózatokon keresztül csökkenti a bélmozgást. Józan paraszti /mocsokblogon: prosztó/ ésszel: Jó-é nekem, ha gyógyszeresen egy csomó fertőző ágenst benntartok a seggemben? Valami olyan rémlik, hogy Rotánál egy ágytál televágása= megszabadulás 50 milliárd vírustól – na, ezzel vegye fel a harcot a Köjáll!
Ami ki akar jönni, az hadd menjen.
Okosok /wéháó/ már régen rájöttek /kolera, 3. világbeli csecsemő-, és gyermekhalandóság éppen a hasmenéses nyavaj’ják miatt/, hogy a bélrendszerben működik egy a glükóz felszívódásával összekapcsolt víz, és ion transzport, ami független a „hagyományos”, hasmarsot, hányást okozó folyadékkiáramlástól.
Tékhómmesszidzs: Sal ad rehydrationem /és változatai, v. Normolit/ a patikából.
1 l vízben 1 zacsit feloldani, JÉGHIDEGRE lehűteni /langyosan úgyis ihatatlan/( mivel a gyomorba érkező hideg azonnal kinyitja az alsó kijáratot, továbblöttyen, innét már macerásabb kiöklendezni), egyszerre 4-5 kortyot inni, majd vissza a frigoba. Ismételni 10-15 percenként. Függetlenül az esetleges hányások, hasmenések számától. A zerő visszatér, nem száradok ki, nem kerülök a durva, bunkó, kontraszelaktált, fizessevissza egészségügyiek kezébe /by O.v. Kenobi/. Habár énfizetematéébéét, mégsem kell a „szolgáltatásukat” igénybe venni. Valamint nem kell felrúgnom a vérvételes nővért, és nem kell prosztolnom a taxisblogon. Tiszta haszon 16 HUF + magisztrális díjért.

Dr.laikus PhD 2011.04.17. 05:00:09

@bakela:

Ebben van értelem.
Kösz!

kastély 2011.04.17. 08:18:22

Johet a parizsi gyerekgyogyaszat foorvosanak velemenye is,akkor se hinne a kutya se.
Mert milyen az ember?
Nem hisz az orvosoknak.
Meghogy parbeszed.
Egy tenyen nincs mit megparbeszedezni.Ez van es kesz.
Persze attol te meg dietaztathatod a kolkedet,csak akkor is marhasag ha megteszed.

serfecs (törölt) 2011.04.17. 09:12:52

@Dr.laikus PhD: bezony, sajnos volt szerencsém az egész család szinte összes nőtagjának emlőrákját végigélni és nem igaz, hogy nem kívánták a húst!

Neked pedig továbbra is jobbulást és biztos megírtad, de nem láttam: hogy ment a pungálás?? Túl lehetett élni azért?

Dr.laikus PhD 2011.04.17. 09:45:41

@panni75:

Csak féltem a semmitől.
Nem fájt, a feszítés megszűnt.

Köszönöm jól vagyok. :DD

Bagamoyo 2011.04.17. 09:47:16

Többször voltam a kisfiammal a kórházban. Azt, és úgy tehettek vele amit előtte megbeszéltek velem és rábólintottam. Pont. Minden szülőnek! Ezt javaslom.

sárga nyúl 2011.04.17. 09:49:56

@kastély: Bakelának pl. elhiszem, amit ír... És tökéletesen igaza van, az ember ilyenkor nem is kíván enni. Akkor meg minek a makaróni?

kastély 2011.04.17. 09:57:22

NAgyon ertelmes vagy.
Alul gyun ki, hat felul se adjunk semmit.
Maximum zsalyateat.Az jo.megmondta Antalvali is.

bes3 2011.04.17. 09:59:53

@kastély: a stílusod nem az igazi, de alavetôen egyetértek.

"évezredes tapasztalatokra "hivatkozni elég röhejes hasmenés ügyben,100 éve is életveszélyes és gyakran halálos volt egy combosabb belfertôzés, reszelt répa és pépelt krumpli bármily tudálékos adagolása ellenére.

A gyerek / felnôtt ha enni kíván egyen akkor is ha fertôzés miatt éppen megy a hasa, mégpedig egye azt amit kíván.

baromvagy 2011.04.17. 10:02:33

Szóval a cikk olvasása után megkérdeztem Édesanyámat, hogy én miért félek az orvosoktól, kórházaktól. Ilyen durvát szerencsére nem mondott, de hasonlítottak ehhez 20-23 éve is a dolgok.
Csak hogy ma már 25 vagyok, 189cm, és 97kg. Senki nem állít meg, ha a keresztfiamnak valami baja van, akár az sztk-ban, akár egy ügyeleten.
Orvosnak sem esek neki természetesen, de azt csinálják, amit kell, és úgy, ahogyan kell!!!

Ronda Bözse 2011.04.17. 10:04:56

Hasmenéses hányáskor kizárólag alma,főtt krumpli,ropi és kekszek adhatók.Van iható infúziós oldat is,elég szar az íze,de lehet hogy bele lehet tuszkolni a gyerekbe.A rota vírus igen durva.

sárga nyúl 2011.04.17. 10:06:20

@kastély: Nem azt mondtam, hogy semmit! Azt írtam, amit a többiek: sós vízben főtt krumpli, rizs, ropi, víz. És egyébként mint írtam korábban, épp most vagyok egy ilyen betegségben, tegnap még ettem a fenti diétát, de estére már nem bírtam magammal, és ettem egy corn flakeset tejjel. Reggelre csodásan visszaestem az első napi szintre. Szóval közvetlen tapasztalataim alapján marad a diéta!
Nekünk egyébként szerencsénk volt eddig, a gyerekem nem kapott el egyszer sem hasmenéses betegséget (kopp-kopp), úgyhogy csak felnőttre nézve vannak tapasztalataim.

Btw visszavehetnél a stílusból, így itt a kutya nem fogja figyelembe venni, amit írsz.

Phrascarica 2011.04.17. 10:10:41

Legközelebb rotavirusnál jéghideg Coca-Cola a gyereknek, és pár óra múlva rendbe is jön.
Ezt nem tudom hogy miért nem tudják az orvosok?

bes3 2011.04.17. 10:16:46

A coca-colában nincs só, így a sóvesztészen nem segítesz.

Ami hasmenés kóláre javul az teára, vízre bármire is ugyanúgy javut volna.

Nálunk campyobakter és salmonella volt, a gyerekek kaptak kólát és ropit, ezt még étvágytalanul is szerették, (Kínáltam nekik mást is, nem kellett) aztán amikor kicsit jobb lett a fogadóképességük, túró rudit a normál kaja felkínálása mellett.

Leonce 2011.04.17. 10:20:41

@Bagamoyo: Azt hiszem ezt nem csak a szülőknek kellene javasolni, hanem tanítani az orvosin is.
Diéta: ott fogunk kikötni, ahol a józan ember ugyis tart: ilyenkor azt kell enni, amit az ember kíván. Kiszáradáskor a szervezet ugyis kívánni fogja a folyadékot.
Más: rota vírus elleni oltás. Örülök, hogy van ilyen, ettől függetlenül nehéz dönteni.
Az a vizsgálat mindenesetre nagyon tanulságos volt, hogy az orvosok saját maguknak és szeretteiknek egész más gyógymódot alkalmaznának, mint betegeiknek.
www.netambulancia.hu/az+orvosok+nagy+resze+maganak+mas+terapiat+valasztana_+mint+betegenek

Leroi 2011.04.17. 10:48:37

Vigyázó szemetek BAKELÁRA vessétek...
Megfontolandó, amit ír.

Rubicon 2011.04.17. 11:48:26

@bakela: Nálam a normolit is felülről távozott fogyasztás után 1 perccel.

Solera · http://www.gali-na.hu 2011.04.17. 12:07:28

Borzalom.
Nagyon sajnálom az anyukát. :(

cenzorilla 2011.04.17. 12:18:10

@BKV reszelő:

Megkérlek, ha véleményed van azt érvelve add elő.
Sem a minősítés, sem a felbujtás ezen a blogon nem működik.

hoel 2011.04.17. 13:03:12

Érdekes, mennyire elment a vita a " diéta" " nem diéta" irányba. Egyébként szerintem ez mellékes része a posztnak. Ki miben hisz abban üdvözül,ez a része tökmind1. Ami érdekes és sajnos nagyon is hihető a posztban: ahogy az egyébként együttműködő és segítőkész anyukát kidobták a kórteremből, amikor a gyereknek infúziót akartak bekötni. Ez nagyon komoly dolog, nem pénzkérdés, semmivel nem indokolható! Alapvető szemléleti kérdés, amit valamiért nagyon kevés magyar orvos tud evidenciának tekinteni.( tehát azt, hogy egy kétéves mellől nem küldjük el az anyját !) Ha van a sok diétanemdiéta okos ember között gyerekorvos, erre is jó lenne reagálni, mi a véleményetek erről?

prolee 2011.04.17. 13:19:51

Diéta-nem diéta vitához annyit szolnék hozzá, hogy amikor a gyerekem benyalta a hányós-fosós vírust (már nem emlékszem pontosan, hogy melyiket), akkor a gyermekorvosom azt mondta, hogy anyuka, a gyerek tüneteit a vírus okozza, nem pedig az étel. Kifejezetten nem kell diétát tartani, semmitől nincs eltiltva, mert semmi nem ront az állapotán, ami pontosan 5 nap múlva magától rendeződni fog. Azért célszerű háztatsási keksz, alma, illetve sós vízben főtt rizs, krumpli, répa menüt tartani, mert úgyis visszajön és mindenkinek kellemesebb, ha minél kevésbé savas állagú a hányadék. A gyereket lehűtött vízzel (B1 vitamin injekció ampullát kellett bele tenni, mert az nyugtató hatású), kortyonként egész nap itatni kell, egész nap ez legyen a legfontosabb dolga, ha nem akarja, hogy kórházzal és infúzióval végződjön a történet.
Tehát diétáztunk, ettől kellemeseket hánytunk (akár újra meg lehetett volna enni), ötpercenként ittunk, az ötödik nap este 9-kor pedig, mintha ollóval elvágták volna.
És szobatiszta lett a gyerek. :)

bes3 2011.04.17. 13:37:32

@hoel: itt leginkább a gyerek megszúrásának módja a probléma.

Északi államokban olyan gyermekegészségügyi konvenció van érvényben hogy minden gyermekellátás messzemenôen atrautmatikus kell legyen, ne neveljünk rettegô, orvsofóbiás embereket, ne kínozzunk egész családokat egy egyszerû folyadékpótlás kapcsán.
Tehát a gyerekeket csak speciálisan képzett lassú és türelmes nôvérek szúrják meg/kábítják el úgy hogy a mama/papa illetve a nagyobbacska gyerek tudja mi fog következni, nem lerohanják és megerôszakolják vénázás stb címén.

Vènázás elôtt lidocain krémet/tapaszt kap a páiens, visszatérô esetben már haza postán a receptet hogy a krém már hasson mire a kölyök megérkezik a kórházba. Van szedálò tej, kakaó, stb, a lényeg hogy a gyerek a lehetôségekhez képest nyugodt és fájdalommentes procedúrákat éljen meg.

Nagyobb gyerekek befekhetnek elôre a CT-be hogy kipróbálják, mama ott lehet velük gyakorlatilag mindenhol.

Mielôtt nekem estek: akutan vérzô balesetes gyereknél az idôfaktor miatt nincs lidokain stb, a biztonság elôbbre való a lelki sérülés megelôzésénél.
Szerencsére az ellátás töredékét teszik ki a súlyos állapotban érkezô kicsik, a legtöbb meg tudja várni a normális hangulatú ellátást akkor is ha az idôbe kerûl.

Ennek persze anyagi vonzatai vannak, több nôvér kell, képezni és megfizetni kell ôket hogy nyugalmat sugárzó professzionális ellátást kapjanak a gyerekek (is).

Bikli néni 2011.04.17. 13:43:35

@bakela: Imádlak, köszi :) (És örülök, hogy visszakaptad a neved, ezt kalandos lett volna visszafelé olvasni :P)

@kastély: @Turchi: Na, azért ez így már mindjárt más :) Lehet így is beszélgetni.
A neten írt szövegekről azért annyit, hogy én éppen most néztem, hogy van pár gyanús kinézetű anyajegyem. Kértem időpontot a bőrgyógyászhoz, de addig is - én marha - elkezdtem guglizni az anyajegyekről, és halálra váltan megállapítottam magamról, hogy tuti melanomám van, mert a sok internetes interjú (kockázati tényezők, fényképek, tünetek) alapján ez jött ki. Aztán idegroncsként elmentem a bőrgyógyászhoz, de azon kívül, hogy le kell majd venni egy anyajegyemet, megállapította, hogy különben kutya bajom :) Na, ennyit a riogató netes cikkekről. Persze minden leírásban van igazság, de azért kissé túl sokat riogatnak.

@Leroi: Szió :) Na, most elképzeltem, ahogy visítasz gyerekként a tűtől, és jókat vigyorgok magamban. Bár a fogorvosos sztorit ez sem übereli :)

Phrascarica 2011.04.17. 13:44:15

@bes3: "Ami hasmenés kóláre javul az teára, vízre bármire is ugyanúgy javut volna."
Ez így konkrétan nem igaz, előtte próbáltuk vizzel, teával, levessel, egyik sem maradt benne legfeljebb 10 percig. Ezt a Colás dolgot interneten találtam, nagyon bejött, azóta is ha gond van. Azt még elfelejtettem, hogy szénsav nélkül kell a Colát adni.
Véleményem szerint a vírus legyengítéséban van valamilyen szerepe, de egyébként fogalmam sincs hogyan hat, de a lényeg hogy működik.

prolee 2011.04.17. 13:47:36

@bes3: Én inkább azon vagyok elképedve, hogy gyermekegészségügyi konvenciót kell alkalmazni azért, mert felnőtt diplomás embereknek nincs józan eszük.
Miért jó az, ha ordítva küzd a gyerek és megnehezíti az orvos munkáját? Miért lesz gyermekorvos olyan ember, akinek halványlila segédminiszteri szellentése sincs arról, miként kell bánni egy gyerekkel? Miért nem megy patológusnak? Ott nem ugrál senki. Hogyan teszi le a szakvizsgáját az ilyen orvos?

bes3 2011.04.17. 13:48:07

@phrascarica: ez így konkrétan megint az egyéni tapasztalat szintje, nem bizonyított mert nem ugyanakkor kapta a gyerek, hanem késôbb.

Az orvosoknak nem kell ezt tanítani, tudják hogy a kóla és a ropi ajánlott VOLT néhány éve, pl afrikai gyerekeknek aztán rájöttek hogy nem használ viszont bizonyos esetekben súlyosbítja a kiszáradást.

Azoknak az orvosoknak akik próbálnak lépést tartani a szakirodalommal, úgy értem.

Van olyan orvos is aki változatlanul a nagyi receptjét közvetíti a paciensek felé: fôtt répa, reszelt alma, krumpli :)

bes3 2011.04.17. 13:51:26

@prolee:
1. a gyerek megszúrása nem orvosi feladat. Nôvéri.
2. az északi konvenció kb egy óra alatt romjaiba dôlne a magyar egészségügy körülményei közepette, a svéd nôvérkék zokogva menekülnének vissza a hidegbe.
ôk nem látnak el 4-5 ksi betegnél többet egy délelôtt.
3. Ebbôl következik a megoldás: több nôvért (pénzkérdés) kevesebb beteget (öngyógyítás, szülôk képzése).

Bergeroth 2011.04.17. 13:52:27

2011 MO., a posztoló most komolyan nekiáll csodálkozni az ilyeneken!?
Burokban tetszett eddig élni?
Ez az az ország, ami már a Balkánnak is ciki.

bakela 2011.04.17. 14:44:40

@Bergeroth:
Kedves Ájropeér Barátom!
A javaslatom a következő:
Gyere el hozzám, megmutatom, hogy milyen tündéri, kedves, türelmes is vagymuk valójában.
Csak minden ilyen páciens után Neked kell a sor végéről az utolsó 5-6 sorszámot szorongatót szép, emberi, magyar szóval rábeszélni, hogy húzzon haza a halál f@βára, mert nem jut rá idő. Ne aggódj, az elsősegély helyben biztosított.
Tudodeznempénzkérdésmerfizetiatéébéétmegfizessevisszaminekmegyazojjanembermegaleonidászieskű.
;-P

bakela 2011.04.17. 14:54:05

@Bergeroth:
Ugyanis ez nem Ájrópa.
Nyomd meg a piros gombot:

myinstants.com/instant/this-is-sparta/

El Visco Stello (törölt) 2011.04.17. 14:56:56

Nem vágjátok, hogy itt egy megszállott hirdeti az igét?

sztrugackij 2011.04.17. 16:41:50

@bakela: "tik-tak-tik-tak "

Ez is megérne egy posztot.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.17. 16:45:08

Óhatatlanul felmerül a kérdés: Az ellátás színvonalának csökkentése javítja-e az ellátás színvonalát? A legjobban ellátott10%-ba tartozó nép egészségi állapotát tekintve utolsó a régióban. Az ellátás színvonalának csökkentésével javítható-e ez a helyezés?

No, megyek vissza a kazánhoz.

silent76 2011.04.17. 17:10:18

Én 1981-ben 5 évesen voltam a Bethesdában, infúziót is kaptam. Elöször sírtam, mint állat. Nagyon kedvesek voltak a növérek így megnyugodtam, míg anyuék beértek, pedig nekem issínberaktak a kezem, hogy ne mozogjon. azt hiszem 5 napotvoltam bent, a végén haza sem akartam menni. A mai napig pozitív élményként gondolok rá. Ezúton is köszönöm

xAnnax 2011.04.17. 17:13:12

Elnézést, ha ismétlésbe bocsátkozom, csk nem tudom elhinni, hogy a XXI. században van még, akivel el lehet hitetni, hogy ott KELL hagynia egyedül a kétéves kisgyerekét egy kórházban, ha nem akarja. Mi most voltunk a hétéves (7) kisfiammal kórházban, vita nélkül maradhattam vele, fel sem merült, hogy elmenjek, minden vizsgálatnál ott voltam. Egyébként törvényileg szabályozott joga is a szülőnek, hogy ott legyen. Verni kell az asztalt, ha nem engedik, és kész.

2011.04.17. 17:16:23

@El Visco Stello: "Nem vágjátok, hogy itt egy megszállott hirdeti az igét? "

Kire gondolsz? Több is van most itt egyszerre :-))

leila begin 2011.04.17. 17:49:21

Két éves lányunk egyszer lefejelt egy széket a bölcsödében, fél centin a szeme felett kihasadt. Bevittük, vártunk, vártunk, és mikor 5 óra után sorra kerültünk, összevarták.

Mégpedig úgy, hogy egy gumilepedő-szerű kényszerzubbonyba csomagolták gyengéden, de ettől moccanni sem bírt.

Ezután megvarrták neki.

Hiába üvöltött, és mi hiába állhattunk mellette, más módja nem volt a műtétnek.

Mindez az Egyesült Államokban, ha valaki kérdezné, melyik kórház.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.17. 17:59:25

@Turchi: Konkrétan a Praxis blog új antidietetikusáról beszéltem, de hogy kire gondolok, az magánügy:)))

vlgymir 2011.04.17. 18:10:37

Hat elovastam a hozzaszolasokat. Kastely biztosan az az orvos, aki a szakmajat ugy ertelmezi, hogy a beteg a munka targya, es neki tuti igaza van, a tobbi meg nem erdekes.
Annyi megjegyzesem van, hogy a beteg az ember, akinek erzesei is vannak. A gyerek is, a felnott is. Aki ezt nem teljesen erti, annak a kezebe sem a gyerekemet, sem magamat nem adom.
Velunk is fordult elo ilyen, de szerencsere nem ennyire sulyos, de el kellett vinni a kicsit az ugyeletre, ahol egy pillanat alatt ugy adtak be neki az injeckiot, hogy lefogtak, amit igen nehezen viselt. Nem is kellett volna lefogni, mert nem fel a tutol, sot kifejezetten orvosbarat, es a gyogyszerekbol is ker repetat. Mire felocsudtam, mar balhe volt. Mondta az orvos, hogy menjunk vissza megmutatni. Dehogy mentunk vissza. Nem is megyunk megegyszer, az biztos.
Szoval szakmailag biztos igaza volt, hogy azt a szurit be kellett adni, de az inkvizicios mod az mintha mar nem lenne tul modern.

2011.04.17. 18:18:16

@El Visco Stello: :-))
Én igazán nyitott vagyok minden új hírre, csak az lepett meg, hogy ezt a nagyon is "nyilvánvaló" dolgot 1 magyar orvos cikkében lehetett csak olvasni, és még hozzá is tette, hogy nincs más hazai adat. Ez azért furcsa, valamint az itt lévő orvosok sem nyilatkoztak ezzel kapcsolatban.

Dr.laikus PhD 2011.04.17. 18:33:56

@El Visco Stello:

Ja, ja! És még a szemedbe sem néz.. :)))

DreamerX 2011.04.17. 18:37:19

Egy hasmenéses, feltehetőleg puffadó, bélgörcsökkel küzdő embernek, (akár gyerek akár felnőtt), és FÜGGETLENÜL ATTÓL, HOGY MITŐL VAN A HASMENÉSE, paradicsomos, paprikás, káposztás, egyéb puffasztó, bélmozgató dolgot adni kínzás.
A csak ropi-keksz diéta természetesen szintén marhaság.
Meg kell találni a középutat. Akinek volt már ilyen baja, maga is tudja, mit bír megenni, és mit nem. Nagyjából ugyanazt bírja a gyerek is.
Van olyan gyomorrontás, aminél a tejet nem bírjuk, és van, aminél a húsféléket. Nem tudom, hogy melyiket mi okozza, de tapasztalatom szerint ez két külön típus.
Inni nem csak vizet lehet, sőt, leginkább azt nem (mert nem pótol semmit, önmagában ilyenkor nem csak folyadékot veszít a gyerek), tea, Traubi, ne adj isten kóla, jobban lévőknek Kubu mehet. :)

DreamerX 2011.04.17. 18:43:39

A fiam egyébként 2,5 évesen szintén vírusos hasmenéssel volt kórházban. Az infúzió beadásához nem kötözték le. (Én behúztam volna annak az ápolónak, aki ilyesmit megpróbál.) Miután benn volt a tű, és elhelyezték az ágyában, mutogatta a bekötést panaszosan. Mire elmagyaráztam neki, hogy mivel a pocakja fáj, és nem tud inni, szúrtak egy lukat a kezébe, és most azon keresztül megy be az innivaló, hogy a pocakja tudjon pihenni, és gyógyulni.
Kifejezetten értékelte, hogy ez milyen jó ötlet, és onnantól ő figyelte a palackját, és ha fogytán volt, akkor ő követelte a következőt.
Első nap nemhogy diétát, de semmilyen ételt nem kapott, hogy elkerüljék az újabb hányást, mert az kimeríti a beteget.
Másnap kapott főtt rizst.
Azaz volt diéta. És szerintem ez így ésszerű.

Leroi 2011.04.17. 19:28:35

@Bikli néni:
;* Szia!
Bizony, mint az újévi malac, úgy visítoztam...
Volt később kergetőzés is az osztályteremben, elől én, utána tancinéni, asszisztensnéni és dokinéni, futottunk pár kört, úgy Jesse Owens köridejét megszégyenítő sebességgel, majd sikerült elkapniuk...:)

Bikli néni 2011.04.17. 20:00:41

@Leroi: Hihíjj :DDD
Nekem csak a sintérnéni (fogorvos) rémlik ennyire durván... Ott én is sikítottam meg leköptem azt a banyát - francnak erőlteti bele egy háromévesbe a vizet, meg mit üvölt velem... vén szipirtyó! És a mai napig nagyon félek a fogorvostól :(
A vérvételt kifejezetten jól tűröm, a convulexes időben törzsvendég voltam a laborban, jó sokat is kellett adakozni, hát megszoktam. Még humorizálni is szoktam vérvétel közben :)

DreamerX 2011.04.17. 20:36:18

Én régen féltem a szúrástól. Mindig ájuldozhatnékom volt. A két terhesség alatt megszoktam, s ezért roppant büszke voltam magamra.
Egészen addig tartott ez, amíg március végén a fiamat nem kellet vakbéllel műteni. Na, akkor míg a gyereket nyugtatgattam a vérvétel, meg a varratszedés közben, majdnem odaájultam újra. Szerencsére tartottam magam, és senki nem vette észre. De másodpercekre voltam attól, hogy a gyereket szúrják, és anyukát kell felmosni :D

kastély 2011.04.17. 21:28:51

Na tessek.
Leir az ember egy orvosi tenyt.
A tobbi jol meglepodik el sem hiszi.
Mikor valamelyest elhiszi, konstatalja, hogy az illeto igaz tenyt allit,akkor meg levonja a kovetkeztetest, hogy de biztosan nem szivelyes orvoa. Nahat.

kastély 2011.04.17. 21:33:33

El visco ...
Milyen megszallott te szerencsecsomag???
Nem birod elviselni, hogy ujat hallottal?
Tudod a keleti meset a venemberrel aki talal egy tukrot, de nem tudja mi az es egesznap grimaszkodik bele, es az asszonya azt hiszi, hogy egy fiatal not nezeget?
Na olvasgasd egy kicsit.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.17. 21:53:41

@kastély: El sem tudod képzelni Barátom, hogy én mi mindent el tudok viselni:)))
...még a jelzőid is, pedig a legjobb indulattal sem tekinthetők baráti gesztusnak.
Ettől függetlenül tartom magam az álláspontomhoz: Ha bármit ehet a pógár amikor fosik,(csak kár belé) akkor akár még diétázhat is. Tökmindegy.
Egy dolog miatt azonban mégsem mindegy, ti hogy hisz benne. Mint tudjuk több mint 15 éve, aki hisz valamilyen gyógymódban, rendszerint elősegíti a gyógyulást.

DreamerX 2011.04.17. 22:02:46

@kastély:
Édes öregem, te akkor vagy orvos, ha én a japán császár.
Ezzel a primitív fogalmazási stílussal még az érettségit sem nézem ki belőled.
Hallottál vagy olvastál valamit, aminek a felét sem érted, csak visszaszajkózod.

Ehet bármit, csak visszajön?
Hát ez a hülyeség benne pontosan. mert ha nem eszik semmit, akkor nem fog hányni, és a folyadék talán meg marad benne. Ha ilyen betegségbe esik valaki, akkor az a legfontosabb, hogy a hányást elkerüljék, nemhogy még etessük, hogy kihányja!
Ha a betegnek csak hasmenése van, de nem hány, akkor ehet. Mert meg marad benne, és ha gyorsan is jön ki, van esély, hogy valami felszívódjon. De ha hány, akkor arra kell koncentrálni, hogy a a folyadék megmaradjon benne, mert 1-2 nap koplalásba senki nem hal bele, de 1-2 nap intenzív hányásba folyadékpótlás nélkül már igen.

tódór piroska 2011.04.17. 22:41:24

A neten mindenre és mindennek az ellenkezőjére lehet példát találni. Egy belinkelt hivatkozás semmit semmit sem bizonyít. A kételkedőket szeretném megnyugtatni, ők tudják jól: a diéta nagyon fontos, semmit nem vesztett jelentőségéből, sőt, ellenkezőleg.
Kastély, ha tényleg orvos, nem emelte az orvostársadalom népszerűségi mutatóját és tekintélyét, nemcsak szakmailag helytelen nézetei, hanem makacssága, és egyáltalán, hozzászólásainak helyenként közönséges és lekezelő stílusa miatt.

sárga nyúl 2011.04.17. 22:55:58

@tódór piroska: Erre vártam egész nap. :)
@kastély: Látod, megérkezett akinek hiszünk.

tódór piroska 2011.04.17. 22:58:17

"•Hagyjuk, hogy a kóros béltartalom kiürüljön.
•Ne terheljük a szervezetet tartalmasabb étkezésekkel, csökkentsük a bél munkáját.
•A legfontosabb, hogy folyamatosan pótoljuk a szervezet folyadék- és elektrolit veszteségét. A diéta ajánlatos, de szomjazni nem szabad.
Mit igyunk, mit együnk?
A gyógyszertárakban kaphatók hasmenés esetére ajánlott elektrolit-készítmények, de kitűnően megfelel a cukros tea, az ásványvíz, a limonádé is, de szóba jöhet a megfőzött sárgarépa, fehérrépa leszűrt, megsózott vize. Hasmenés esetén a rostos levek kerülendők.

A rotavírus-fertőzés tünetei
--------------------------------------------------------------------------------

A rotavírus fertőzés következtében 1-2 nap lappangási idő után viharos gyorsasággal hányás, hasmenés alakul ki, amely ezután 3-7 napig tart. A vírus a vékonybél nyálkahártya sejtjeit támadja meg, ezért a tápanyagok és a folyadék felszívódása csökken, így az a bélben marad, és kialakul a nagyfokú, vizes hasmenés, ami akár napi 5-10 székletet is eredményezhet.
A rotavírus-fertőzés tünetei>>

Nem szabad szigorúan koplalni, inkább kevés diétás élelmiszert érdemes fogyasztani. Falatozhatunk főtt burgonyát, rizst, sárgarépát, banánt, ropit, sós kekszet, de később ezt bővíthetjük zöldség-, vagy húslevessel, köménymagos rántott levessel, főtt csirkehússal. Édesség helyett inkább enyhe sózást alkalmazzunk. A jól megmosott almát reszeljük le, pektintartalmának gyulladást csökkentő hatása van és segít kiüríteni a szervezetből a toxikus anyagokat."

Néhány napig kerüljük a túl zsíros, fűszeres ételeket, és ne próbálkozzunk tejjel, tejtermékkel. A tünetek múlása után egy hétig még ajánlatos elkerülni az apró magvas gyümölcsöket, a füstölt húsokat, a tejfölt, a tejszínt, az erős rostos főzelékeket – mindez megkönnyíti a szervezet regenerálódását.

a fenti idézetet a gugli elsőnek dobta ki a "hasmenés hányás diéta" szavak beírására. Egy gyermek-gasztroenterológus doktornő írta a diétáról...

El Visco Stello (törölt) 2011.04.18. 07:19:09

@tódór piroska: Ha én ezt így el tudtam volna mondani, nem kellett volna annyi zöldséget összehordanom...
Kössssz!

Morrancs 2011.04.18. 08:07:44

@tódór piroska:
Már amikor kikapcsoltam a gépet, akkor jutott eszembe, hogy a reszelt almát, ami pedig az egyik legfontosabb nem írtam.

Én is mindig azt kaptam gyerekkoromban. A lányom is azzal gyógyult kiskorában, de mióta nagy, azóta nem eszi. :S

Tower13 2011.04.18. 10:16:58

@kastély: Mint említette, bekötötték. Így gondolta. Hogy hogyan? úgy hogy nem kínozzuk, hanem megkérjük anyut, aput, segítsen, mert akkor kevésbé rémült a gyerek, kevésbé ellenkezik.

Tower13 2011.04.18. 10:20:14

@panni75: Néhány szalmonella.
Nekem volt kétszer. Sajnos.
Egyszer iskolai menzán.
másodszor egy hamburgeres ki étteremben a nyugatinál. Az óriáshamburger tálhoz ajándékba kaptunk túros palacsintát. (igen hülyék voltunk, hogy megettük, pláne nyáron)
tanultam belőle. Sajnos az iskolai szalmonella nem a szülőn múlik.

Tower13 2011.04.18. 10:38:19

@Bikli néni: Nekem is írtak elő diétát. Többek között azért, hogy olyat egyek amit esetleg nem 5 méterre küldök ki magamból. (körülírtam az élmányt :D)
Bár a kétszersült anyám 5lete volt. Az nem tetszett. és bár nem értek hozzá magas fokon, de szerintem szalmonellánál ezért van diéta, hogy ne együnk olyat amiben a szalmonella még jól is érzi magát. Lásd tojás. (vagy csak, hogy ne kapjunk még egy adagot)
Az viszont biztos, hogy fűszermentes étrendet javasolnak szalmonella esetén.
@kastély: Német és angol szaklapokat gyorsan megnéztem. Érdekes módon mind ír diétát. Kifejezetten könnyen emészthető fűszermentes kaját írnak. Inni pedig a víz mellet ásványi ionokkal dúsított vizet és teát is írnak néhol.

Tower13 2011.04.18. 10:41:05

@kastély: De kell a diéta. Szerintem azért az máshol is vannak orvosok. Hogy te orvos? jajj csak a kezedbe ne kerüljön rokon...

gaborka78 2011.04.18. 12:53:14

Nekem kb. 5 v. 6 éves koromban (most vagyok 39) volt egy hasonlóm. Arra, hogy mi volt a diagnózis már nem emlékszem. Azt tudom, hogy minden kijött belőlem és végül kórházban kötöttem ki, infúzió. Azt tudom, hogy édesanyám amíg bekötötték ott ült mellettem. Aztán amikor már megnyugodtam elmehetett. És ez nem tegnap volt! (ezért nem emlékszem már mindenre pontosan).

kastély 2011.04.18. 13:50:56

Tower

kerlek idezd azokat az angol meg nemet szaklapokat .

muhahaha.

na lassuk.

valotlan pletyka oximoron-e?? 2011.04.18. 14:42:55

"de kitűnően megfelel a cukros tea, az ásványvíz, a limonádé is, de szóba jöhet a megfőzött sárgarépa, fehérrépa leszűrt, megsózott vize"

1.Szóval ha a cukros tea, honnan kap sót???
Ugyanis a só cukor kotranszport révén jut a sejtekbe, egyik viszi a masikat, rehidratácionál mindig kell mindekettő legyen.
2.Hol van a kálium?
HA valaki hányik akkor alkalozis léphet fel, ezt hogy elözzük meg a hideg friss forrás ásványvizzel, szűrt teával meg levekkel???????
Es mennyit adunk per testsulykilogram??
3.Hogy számitjuk ki, hogy 13 kilos gyereknél, az ásványvizecske kalimutartalmaval elsófoku dehidratalodásnál mennyi kaliumot juttatunk be????? Tudván, hogy az elektrolitok helytelen potlasa vagy súlyos kiürülése szivritmuszavart okoz.
Remélem, hogy netes cikkekből nem probáljátok meg a gyereketeket kezelni, mert annak súlyos következménye lehet.
Az meg, hogy nem kell dieta, igaz, csak azert nem reklamozzák, mert körülbelül olyan a reakcio erre az újdonságra, mint amilyet önök produkálnak már két napja.

Irkutszk 2011.04.18. 15:58:03

@valotlan pletyka oximoron-e??:
1, Só mindig van a vízben, hála Istennek. Épp a bélrendszeri sajátosságok miatt a desztillált víz kiszáradást okoz, nem pedig rehidratációt (bár ezt némely embernek hiába magyarázzuk).

Irkutszk 2011.04.18. 16:01:37

Illetve tódór piroskával egyetértve: A diéta enterális betegségeknél a bélrendszer tehermentesítése végett jó.

IP-címvadászok kedvence 2011.04.18. 16:27:51

Anno engem a Heim Pál kórház sebészetén kötöztek le úgy, hogy már elég nagy voltam és ki is szabadítottam a kezemet a kötésből, bosszúból a nővér még erősebbre csomózta a gézt. Embertelen volt az egész, undorító...

valotlan pletyka oximoron-e?? 2011.04.18. 17:00:25

De hogy számitod ki, hogy helyes legyen a redidratácios rata?
Ezekszerint a rehidratácios oldatok marhásagok?
Ugyanis ha te egy elektrolitokat vesztett gyereket nem pontos sóoldattal vizezed, súlyosbodik a az elektrolit imbalance.

Itt van egy példa: 2 éves kisfiu 5 től éjjel 12 ig hányik.
Mar enyhén lassú a csipés utáni bordarab visszaállása,elsofokú kiszáradás.

Mennyit adsz neki ebből abból?
Só, cukor,klor ,kalium.
És ha megint kihányja nanak ellenáre hogy hideg, fecskendővel adagolt oldat?
Mit teszel? Mit adsz? Hogyan számitod ki?

valotlan pletyka oximoron-e?? 2011.04.18. 17:09:36

Segitségül halkan megsúgnám, hogy fatális lehet csapvizzel itatni egy szomjas kisgyereket, aki előtte sokat hányt.
Kérdés: miért?

Irkutszk 2011.04.18. 17:11:41

@valotlan pletyka oximoron-e??: A só-víz háztartás felborulásának (is) vannak fokozatai: enyhe, közepes, súlyos. Súlyos esetekben sokkal fontosabb a helyes arány, mint egy enyhe esetben.

Ha lenne egy kétéves kisfiam, aki délután öttől éjfélig hányna, először is délután fél hatkor felhívnám a gyermekorvosát, tanácsot kérni, és a tanács szerint cselekednék. Amennyiben az orvos azt mondja, hogy eddig vagy addig hívhatom még, és a gyerek állapota rosszabbodik, akkor nem restellném újra felhívni telefonon. Szükség szerint hívnék hozzá ügyeletet vagy mentőt. Az infúziót majd nem fogja kihányni alapon.

valotlan pletyka oximoron-e?? 2011.04.18. 17:17:07

Nyilván.

De akkor miért beszélünk vizekről itt??

Az angol nyelvű szaklap diétajára hasmenés esetén őszintén kiváncsi lennék, ugyanis az angolok hagytak fel ezzel először, a franciák meg vagy tiz évig ajánlották a diétát, most meg a francia gyermekgyógyászat is elveti.

valotlan pletyka oximoron-e?? 2011.04.18. 17:19:34

A kérdésemre várom a választ.
miért lehet fatális a tiszta viz a dehidratált gyerekre ??

Irkutszk 2011.04.18. 17:24:27

@valotlan pletyka oximoron-e??: Hát, én Irise-t (aki tudtommal Angliában dolgozik orvosként, és még itt is kommentel) jó ideje nem láttam, úgyhogy nem hiszem, hogy választ kapsz a kérdésedre a protokollt illetően.

valotlan pletyka oximoron-e?? 2011.04.18. 17:28:39

Valaki itt szaklapot emlegetett.
De ha már önök ennyire jártasak a gyermek járványos betegségeiben, csak meg tudják válaszolni a a fenti négy kérdést.
Ellenkező esetben kénytelen leszek azt hinni, hogy valójában járatlanok de egyszerűen nem birják elviselni, hogy biza az orvostudomány rejteget banális tikokat a laikusok számára.
Ha pedig nem ismerik a protokollt, mégis milyen alapon nyilatkoznak csapvizekrol, teákról, diétákról?

El Visco Stello (törölt) 2011.04.18. 18:05:04

@valotlan pletyka oximoron-e??: Miért van olyan érzésem, hogy új néven egy régebbi kommentert tisztelhetek benned?

sárga nyúl 2011.04.18. 18:57:29

@El Visco Stello: @valotlan pletyka oximoron-e??: Hát ez az. Csak nem értem, miért is kellett nicket váltani...?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása