Pucéran ugráltatták a fiatal lányokat
Tisztelt blog!
Úgy látom a hozzászólásokból, hogy az általam átélt rémálom már untat néhány kommentezőt. Nem kívánom nekik, hogy szintén hasonló megaláztatásban kelljen részt venniük, de biztos vagyok benne, hogy akkor ők is másként állnának az ilyen történetekhez. Ha nem is teszitek ki a blogba a levelemet, legalább kiírom magamból, talán az is használ.
Két hete alkalmassági vizsgálaton voltam az új munkahelyemhez kellettek a papírok. A vizsgálatot egy a céggel szerződésben álló magánrendelőben végezték, kivéve a tüdőszűrést. Hármasával hívtak be bennünket, egy korosztály voltunk, huszonegynéhány évesek. Egyszerre mentünk be, egyszerre álltunk az orvos elé, egyszerre lett megmondva, hogy vetkőzzünk, egyszerre lettünk visszaküldve, hogy a melltartót is vegyük le. A doktor úr ott ült, nekünk meg kellett állnunk előtte, majd egyszerre megfordulnunk, egyszerre lehajolni és megérinteni a talajt. Így zajlott a vizsgálat további része is, vérnyomásmérés, szemvizsgálat, mellkas hallgatás. Ameddig egyikünkkel foglakozott, a másik kettő ott álldogált.
Amikor mindez lezajlott, kettőnket hátraküldött a paraván mögé (jelzem azért valamivel kevésbé lett volna megalázó, ha az egész így zajlik egyesével, nem együtt csoportokban). A harmadik lány ott maradt és a doktor a bugyi levételére utasította. A lány nem esett a feje lágyára, megkérdezte, hogy minek van erre szükség, nem ez az első ilyen vizsgálata, SOHA SEHOL nem kellett anyaszült meztelenül pózolnia. A doktor azt mondta, hogy ez is része a vizsgálatnak, ha nem veszi le és tovább akadékoskodik, akkor nem kapja meg a papírokat és megnézheti magát.
Mi eközben látványos öltözésbe kezdtünk a másik lánnyal, majd visszamentünk az orvos színe elé és megmondtuk, hogy a vizsgálathoz ez semmiképp nem tartozhat, vagy odaadja a papírjainkat, vagy még azzal a lendülettel elmegyünk a rendőrségre és panaszt teszünk ellene a létező összes helyen., ott majd eldöntik, tényleg a része-e a vizsgálatnak a meztelen álldogálás. Ez hatott és bár durván el lettünk küldve az édesanyánkba, a papírokat végül csak megkaptuk. A rendelő és a doktor nevét elküldtem nektek, ha kiteszitek, akkor ez is mehet.
Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy az én barátaim is meséltek már efféle elrettentő példát, akkor csak legyintettem, de most amikor velem történt, már nem tudom ennyire könnyen venni. Persze rengeteg jó tapasztalatot is szereztem orvosokkal, az öcsém élet halál között lebegett hetekig, de olyan szuperül, gondosan és jól viselték gondját, hogy csak hálával tudok gondolni rájuk, ettől függetlenül ami rossz, megalázó és sértő, azt nem hagyhatom szó nélkül.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bikli néni 2011.04.01. 12:49:11
Azért érdekes lenne, ha tudnánk, milyen munkahely ez, hogy konkrétan mit vizsgálnak. Sajnos az üzemorvosi nem egészen szűrővizsgálat, mert ott ha visszadumál az ember, nagyon könnyen mehet el a "nem alkalmas" papírral. Az üzemorvossal célszerű együttműködni.
Érdekelnének az olyan apróságok is, mint hogy asszisztens volt-e bent? Megkérdeztétek-e az orvost, vagy elmondta-e magától, hogy most milyen vizsgálat fog következni és miért van erre szükség?
Ettől egyébként a nőgyógyásznál is agyhúgykövet lehet kapni, amikor a függöny mögött hallgatod végig, hogy az előtted lévőnek milyen gombás fertőzése van, illetve az utánad következő a te bánatodat lesz szerencsés hallani.
Látom én már, hogy itt nagy fight lesz, de ez most egy kicsit talán más, mint az önérzetes tinik iskolaorvosi vizsgálata.
Leroi 2011.04.01. 12:49:38
OK?
Leroi 2011.04.01. 12:50:36
Leroi 2011.04.01. 12:55:41
A "Megállj"-t nem a Te kommentedre írtam, természetesen!:*
SusanneF 2011.04.01. 13:06:39
Én le nem venném a bugyimat-de még a melltartómat sem biztos-egy üzemorvos előtt...!!!
Ha szükségesnek látja,küldjön tovább szakrendelésre,de az ő kompetenciájába ez nem fér bele!!!!
Örök kérdés:
Bármelyik rendelőben miért nem lehet egyesével bemenni,és bent lenni?
Ez alkotmányos betegjog,nem????
Bikli néni 2011.04.01. 13:06:53
És engem tényleg érdekelne, mihez kell levenni a bugyit? Bocsánat, de csak az apácaképző és a pornószínésznő-válogatást tudom elképzelni. Elnézést az otromba tréfáért, nyilván nem ez történt a posztolónál, de tényleg nincs jobb ötletem - gondolom, a lányoknak se volt. Ezért kellett volna kérdezni!!
Széphalmi Izett 2011.04.01. 13:09:42
Nem gondolom, nem tudom elhinni, hogy orvosok ilyesmivel élvezkednek, - vizsgálnak, diagnosztizálnak és annyi. Talán inkább a lányok fantáziája működik?
Leroi 2011.04.01. 13:14:43
Bepótolok mindent...:) :****
Elég szegénységi bizonyítvány egy dokinál, ha a páciensei puncijára fanyalodik, de előfordulhatnak ilyen esetek is.
Én nem kezdem előlről, mert már a fülemen is pucér csajok jönnek ki.
Maga a pucér csaj nem unalmas dolog, de ha a csapból is az folyik, az már csömör...:)
Leroi 2011.04.01. 13:20:09
Gondold csak el, hogy mennyire félelmetes lehet egy 190 cm magas, szőke, kékszemű, a fiatal Dolph Lundgrenre hajazó üzemorvos, aki rendelője félhomályában meg szeretne vizsgálni...
Biztosan irtóra vacillálna a nők többsége, hogy levesse-e...
Bikli néni 2011.04.01. 13:27:02
SusanneF 2011.04.01. 13:27:02
Mágia 2011.04.01. 13:39:18
Megmondom neked, milyen vizsgálat volt: pornószínésznőket toboroztak.
Kár, hogy a posztoló elhallgatta azt a részt, amikor az "orvos" (=aki valójában a producer volt) belenézett a torkába.
És hogy miért hallgatta el?
Hámmer az a "mélytorok" vizsgálat volt!
Csak azzal a részlettel nem lehetne áldozatként szambázni a praxisblogon.
Bikli néni 2011.04.01. 13:40:04
Bikli néni 2011.04.01. 13:40:57
Mágia 2011.04.01. 13:42:53
Bocs, de én speciel nem csak a jelenlegi adottságaimmal hánynék be tőle, de bármikor, amikor ennél sokkal jobb (=fiatalabb) nő voltam :)
Bikli néni 2011.04.01. 13:43:05
Aki pornószínésznőnek áll, szerintem nem akad fenn egy "bugyit le" felszólításon... legalábbis feltételezem :D
Leroi 2011.04.01. 13:48:56
Vicc volt, persze...:)
Leroi 2011.04.01. 13:51:18
A fiatalabb nem mindig jobb is...
Leroi 2011.04.01. 13:56:06
Oui, oui...:)))
Mágia 2011.04.01. 13:58:44
Gondolom, felmérték, hogy nem kapják meg a szerepet és méltósággal akartak távozni :)))
Bikli néni 2011.04.01. 13:58:58
Mágia 2011.04.01. 14:00:12
Orvosoknak és szimpatizánsaiknak kuss?
Epres, drága, április elseje van, legalább most engedd meg itt a blogon a pajzán humort!
Lécciléccilécci...!
Leroi 2011.04.01. 14:00:58
Egoplazma 2011.04.01. 14:01:07
:))))
Leroi 2011.04.01. 14:01:46
Francia volt, bizonyára...:)
Leroi 2011.04.01. 14:03:43
Akit ez a poszt még leköt, az meg is érdemli...
Leroi 2011.04.01. 14:05:08
Köszi, én putonak ismertem, de semmi gond.
Egoplazma 2011.04.01. 14:06:07
epres négercsók 2011.04.01. 14:08:52
Bikli néni 2011.04.01. 14:09:51
Leroi 2011.04.01. 14:10:16
Az biztos, hogy áprilisi tréfa.
Nem tudom miért, de engem az ötvenes évek agrártörténeteire emlékeztet, amikor Jóska az öntudatos traktoros (aki nem esett a feje lágyára)visszaszólt a kuláknak...
Mágia 2011.04.01. 14:10:17
Abba nem gondoltál bele, hogy a posztoló bánt minket?
Tényleg, ennek semmi alapja nincsen...
Leroi 2011.04.01. 14:11:07
Nagyon jó kép!:)
Leroi 2011.04.01. 14:12:41
Mágia 2011.04.01. 14:13:58
Soha nem volt tengerimalacom. Egyszer volt még Krakkóban egy kollégiumban rám bízva egy swinka morska, két nap alatt megdöglött, szerencsére nem az én hibámból, mert az állatorvos akihez húsvét vasárnap elrohantam vele, megmondta, hogy attól a primőrrépa zöldtől pusztult el, amit még a gazdájától kapott és le lehetett vegyszerezve.
De akkor azt mondtam, hogy tengerimalacot SOHA...
epres négercsók 2011.04.01. 14:15:20
Adjatok esélyt az érdemi vitának is.
Leroi 2011.04.01. 14:17:33
A swinka, mint Schweinchen, a morska pedig valszeg a morze-ből, a tengerből ered...
Bikli néni 2011.04.01. 14:18:41
Leroi 2011.04.01. 14:25:31
Köszi, hasonlít a német Schweinhez és a holland zwijn és angol swine is hasonló hangzású.
Látszik az indoeurópai rokonság.
Egoplazma 2011.04.01. 14:27:50
tonhalas rizs 2011.04.01. 14:30:18
Bikli néni 2011.04.01. 14:42:10
Irkutszk 2011.04.01. 15:14:37
Bikli néni 2011.04.01. 15:22:16
Irkutszk 2011.04.01. 15:25:22
A királyt megölni nem kell félnetek jó lesz.
Irkutszk 2011.04.01. 15:33:26
Aki nem ismerné: Franciaországi Erzsébet küldte ezen szavakat (vesszők nélkül) a csatlósainak, eldöntendő, hogy megöljék-e férjét, II. Edvárdot, avagy sem. II. Edvárd meghalt. A szöveg lényege, hogy attól függően, hol vannak a vesszők, épp ellentétes értelme van a mondatnak: "A király megölni, nem szabad félnetek, jó lesz." VAGY "A királyt megölni nem szabad, félnetek jó lesz." (És mint ilyesminél, tök jó volna az eredeti angol szöveg, de nem találom a neten :( )
El Visco Stello (törölt) 2011.04.01. 15:39:48
Tényleg, a bokafogással mi volt a célja?
Nektek elárulom, nagy keresztet cipelek: vizuális tipus vagyok.
Irkutszk 2011.04.01. 15:40:04
"REGINAM OCCIDERE NOLITE TIMERE BONUM EST SI OMNES CONSENTIUNT EGO NON CONTRADICO."
www.math.ku.edu/~hetyei/courses/520/reginam.html
_Anand_ 2011.04.01. 16:04:45
"A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindnyájan beleegyeztek én
nem ellenzem"
(Az esztegomi érsek Bánk Bánhoz írt leveléből való)
Mágia 2011.04.01. 16:05:28
Éredekes munkáltató lehet az, aki az átlagpopuláció adatait teljes mértékben figyelmen kívül hagyva, csupa hamvas huszonéves jelentkezését fogadja, őket alkalmazza és küldi a leányzókat CSOPORTOSAN üzemorvosi vizsgálatra :)))
Alapértelmezésben a poszt így kellett volna, hogy kezdődjön:
"Elmentünk üzemorvosi vizsgálatra: a negyvenes kolléganőm, a harmincas kolléganőm, és én, a huszonéves. Velünk jött még egy negyvenes, egy harmincas és egy huszonéves férfi alkalmazott is."
Vagy így kellett volna történnie:
"Elmentünk üzemorvosi vizsgálatra hárman: a negyvenes férfi kollégám, a harmincas kolléganőm, és én, a huszonéves nő."
De hogy egy céghez egy adott időpontban három új alkalmazott érkezik, és mind a három NŐNEMŰ és mind a három HUSZONÉVES, és mind a három egyszerrre megy üzemorvoshoz, vizsgálatra, és mind a három bugyijába be akar nézni az üzemorvos, ez azért elég nehezen magyarázható...
Ha csak nem azzal, amivel én magyaráztam fentebb...
Irkutszk 2011.04.01. 16:18:39
Igen, pont emiatt váltam zavarttá :) Tényleg Druonnál olvastam eme mondatot, aztán keresgéltem a guglin, és ott meg Bánk bán jött velem szemben (a latin szöveg II. Andrástól származik). És most nem tudom, melyik az eredeti.
Bikli néni 2011.04.01. 16:20:39
El Visco Stello (törölt) 2011.04.01. 16:21:53
Texn 2011.04.01. 16:30:32
„De hogy egy céghez egy adott időpontban három új alkalmazott érkezik, és mind a három NŐNEMŰ és mind a három HUSZONÉVES, és mind a három egyszerre megy üzemorvoshoz, vizsgálatra, és mind a három bugyijába be akar nézni az üzemorvos, ez azért elég nehezen magyarázható...”
Jó pár olyan cég van, amelyik jellemzően pályakezdő fiatalokat alkalmaz viszonylag alacsony bérért, akiket szakmai tapasztalat hiányában máshova nem vesznek fel. Én dolgoztam ilyen helyen, hetente lép ki és be 4-5 ember, és általában egy napra kérnek nekik üzemorvosi vizsgálatra időpontot havonta egyszer. Nem filmgyártás volt a cég profilja, hanem egy multi európai pénzügyi és ügyfélszolgálati központja. Szóval, nem csak „érdekes munkáltató”-nál fordul elő ilyen eset, hogy egyszerre több fiatal lép be.
_Anand_ 2011.04.01. 16:32:32
Meg aztán ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani a tutit, elvégre elég kevesen élnek már abból az időből, akármikor is keletkezett a mondat. :)
tódór piroska 2011.04.01. 17:10:07
Szvinya (elnézést, nincs cirillbetűs billentyűzetem)
Mágia 2011.04.01. 17:12:48
Mikor jártál utoljára gyorsétterem láncnál?
Hát olyanok dolgoznak ott, akiknek egy üzemorvos be akar nézni a bugyijába ???
Leroi 2011.04.01. 17:14:25
Sohasem tanultam.
Hál'Istennek.
Van itt egynéhány szovjet sci-fi-író álnéven bújkáló agytröszt, akik biztosan vágják.
Talán jobban, mint Magyarország történetét.
(Ezen azért nem csodálkozom)
Bikli néni 2011.04.01. 17:19:21
Mágia 2011.04.01. 17:23:39
A szvinya az a kizárólag a Homo Sapiens hímnemű egyedeiben tapasztalható feltétlen reflex (=vele született, nem kell tanulni, minden esetben megfigyelhető, ha az inger megjelenik), ami miatt irtó hülye megnyilvánulásaik vannak, ha elhalad előttük egy ellenkező nemű huszonéves példány.
tódór piroska 2011.04.01. 17:31:25
Sajnos, mindkettőnek igen nagy a vérigénye, így egyidőben a kettő nem tud működni. Vagy - vagy...
Leroi 2011.04.01. 17:35:27
"A szvinya az a kizárólag a Homo Sapiens hímnemű egyedeiben tapasztalható feltétlen reflex (=vele született, nem kell tanulni, minden esetben megfigyelhető, ha az inger megjelenik), ami miatt irtó hülye megnyilvánulásaik vannak, ha elhalad előttük egy ellenkező nemű huszonéves példány."
Az ellenkező nemű példány, másnéven tehát a koca szvinya pedig irtó idegessé tud válni, ha a kan szvinya említett hülye megnyilvánulása esetleg nem következik be.:)
Ilyenkor ezt csöcseinek kiemelésével vagy farának rázásával többnyire ki szokta provokálni.
Texn 2011.04.01. 17:39:44
A megjegyzésemet Magyarországra vonatkozóan írtam. És csak azért, hogy ne ez az adat legyen az alapja a véleményformálásnak. Nem értem, hogy a moderátor a posztírót a pornózással összefüggésbe hozó kommentjeidet miért nem veszi ki.
(Texasban nem kell üzemorvosi vizsgálat a munkához.)
Bikli néni 2011.04.01. 17:42:22
:DDD
El Visco Stello (törölt) 2011.04.01. 17:45:08
Egyrészt azért, mert minden fiatal hölgy szép. Másrészt azért, mert uniformist viselnek és ez valami oknál fogva még vonzóbbá teszi őket. (más mocskos fantáziájú embertől is hallottam)
Megjegyzem a doki biztosan nem azért vetette volna le a bugyit, hogy belenézzen.
Mágia 2011.04.01. 17:51:04
Az egyik a cerebruma. Viszont amennyiben a szóben forgó feltételes reflexet kiváltó inger megjelenik, jellemzően a másikat használja aktívabban :)
Bikli néni 2011.04.01. 17:51:30
Ha ezekre a kérdésekre tudnánk a válaszokat, mindjárt más lenne a poszt. Meg a kommentek is.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.01. 17:53:14
...egy bizonyos kor alatt. Én már csak lázasan a szemüvegem keresem.
bakela 2011.04.01. 17:54:01
Az a másik emelet, ahova az volt írva: Üzem-egészségügyi Szolgálat.
Itt az állt az ajtón:
K Á SZ T I N G
Mágia 2011.04.01. 17:56:44
Ez így igaz :)
Bár a kutatók mindezidáig nem bizonyítoták a jelenség neurológiai hátterét, tény, hogy amennyiben a nőnemű egyed erre alkalmas receptorai nem észlelik a hímnemű egyednél az említett feltétlen reflex lejátszódását, ez a nőnemű egyedek bizonyos százalékánál az általad említett mozdulatsor akaratlan elvégzését generálja.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.01. 19:47:24
2. Az offolásra ott van a szakítós blog, tessék oda vonszolni a hátsókat, ez a cset itt a kutyát nem érdekli.
3. A posztolónak és kolléganőinek pedig gratula a lélekjelenlétért, helyesen cselekedtek - remélem, mindenképpen tettek panaszt a munkáltatónál és a betegjogi képviselőnél is.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.01. 19:57:42
Az írásban szó sincsen semmiféle ugráltatásról. Nem is szerepel benne ez a szó, sem ilyen értelmű tevékenység leírása.
---
Magyarországon az orvosok jó része a munkaidejük nagyobb részében csak papírokat töltöget, recepteket ír.
Nem vetkőztet nem vizsgál.
Az könnyen hihető és valós, hogy a házi- üzemorvosok többsége legtöbbször nem vetkőztet, így rengeteg az olyan ember, akinek ez a természetes, és szokatlan, meglepő az ellenkezője.
De nem biztos, hogy a SOHA SEHOL a helyes és kívánatos, még ha a szokásos valóban az.
Pharaoh85 2011.04.01. 19:59:33
Sokorai_Atala 2011.04.01. 20:01:43
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.01. 20:05:23
Magyarországon is vannak (nem csak magán) rendelők, ahol elképzelhetetlen, hogy az orvos ne tájékoztassa a beteget arról, hogy most épp mit csinál és miért.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.01. 20:10:22
A királynőt megölni nem szabad félnetek jó lesz ha mindnyájan beleegyeztek én nem ellenzem.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.01. 20:15:25
"(Texasban nem kell üzemorvosi vizsgálat a munkához.)"
Igen fura hely lehet az a Texas.
Aztán ha egy beteg munkavállaló üzemi balesetet szenved szépen bepereli a céget.
Amerikában amúgy is szokás minden baromságért pereskedni, hatalmas kártérítésekért.
Szóval meglep, hogy pont ott nincs üzemorvosi vizsgálat.
véreshurka majomézzel 2011.04.01. 20:20:24
Zsoo 2011.04.01. 21:02:13
Még praktizál a kolléga?
És a harmadik lány levette?
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.04.01. 21:02:47
Leroi 2011.04.01. 21:10:18
Leroi 2011.04.01. 21:12:02
Képzeld, ha azt válaszolja, hogy az illetővel soha...
Leroi 2011.04.01. 21:17:14
Minden a fajfenntartást szolgálja...
Leroi 2011.04.01. 21:25:12
Leonidas, tényleg komolyan gondolod?
Visegrádi 2011.04.01. 21:27:41
A munkáltatótól kérnék írásbeli állásfoglalást, hogy valóban igényel e a munkakör ilyen vizsgálatot, ha nem, akkor oké, ha igen, akkor majd szakorvostól beszerzem az eredményt.
2011.04.01. 21:29:06
Texn 2011.04.01. 21:32:21
Sajnálom, hogy beírtam azt a mondatot, mert nem tartozik a témához, csak Mária megjegyzésére volt reakció. Hanyag a megfogalmazás, nyilván a munkáltató megkövetelheti bizonyos esetekben a munkakörnek megfelelő vizsgálatot, akár a drogtesztet is. De nem törvényileg előírt minden munkához.
„Minden baromságért pereskedni” – :) Nem olyan rossz hely ám ez az Amerika, mint amennyire a magyarok szeretik látatlanban utálni.
Leroi 2011.04.01. 21:43:51
Elemezzük csak a két szót, egyik latinul "kezdőbetűt" jelent, a másik görögül "egy betűt"...
Persze én nem a gugliból tájékozódom
néhány "magyar" (?!), akik szerint
Marosvásárhelynek román a valódi neve...
Texn 2011.04.01. 21:56:35
„nem tudom ki hányszor járt orvosi rendelőben, én sokszor, és nem emlékszem rá, hogy ott bármelyik orvos egyedül dolgozott volna (leszámítva az otthon dolgozókat, de itt nem arról van szó). Minimum egy nővér vagy egy gépíró bent volt még, de leggyakrabban mind a kettő.”
Én háromszor voltam üzemorvosi vizsgálaton (három különböző munkahely Budapesten), és egyszer sem volt benn a vizsgálatnál senki rajtam és az orvoson kívül. Ez alapján még teljesen valós lehet a történet.
destructor 2011.04.01. 22:13:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.01. 22:28:52
Az ő vizsgálatának biztos része, de amúgy jó, hogy befenyítettétek... Az sem valószínű, hogy törvényes/etikus volt, hogy egyszerre vetkőztetett.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.01. 22:30:00
Ja, pedig vizsgálni néha nem ártana... Akkor nem nézné be az infarktust alacsony vérnyomának...
sztrugackij 2011.04.01. 22:42:29
Nos,ez így van.Kár,hogy ez még a friss tudásanyagok közé tartozik nálad.
Ilyen jóba vagy a moderátorokkal?
Hogyan sikerült módosítanod?
Egyébként felhívták már a figyelmedet a félműveltség árnyoldalaira?
Az embernek beszűkül tőle a látóköre,nem tud egy problémát több nézőpontból értelmezni,a saját szempontrendszerét teljesen szubjektíven kezeli és hajlamos minden más fölé helyezni,függetlenül az objektív valóságtól.
Arról nem is beszélve,hogy társaságban ,ha nem a német irodalom nagyjai a téma,csak bólogatni tud értelmesen.
Nem biztos,hogy felfogtad a fenti mondataim értelmét,de esetleg mutasd meg egy orvoskollégádnak,és ő segít elmagyarázni.
(Heidegger olvasással pedig csak óvatosan villogni.Attól,hogy azt forgatod még nem biztos,hogy érted is.
Ha pedig érted,fölösleges vele hencegni!
Hivatkozhatsz rá az érveid alátámasztásához,idézhetsz is tőle,ha megfelelőnek találod a kontextust,és mindenki vágni fogja magától is, milyen nagyszerű, művelt fickó is vagy te.
Addig is kicsivel több szerénységet!)
sztrugackij 2011.04.01. 22:51:34
Az átlaghoz képest kicsit magasak a moderátori hozzászólások aránya.
Nem csak a trollokat kellene rendszabályozni?
Vagy mindegy ki mit ír,csak politika és személyeskedés ne legyen benne?
Elég nehéz a magyar egészségügyet teljesen politikamentesen szemlélni!
Szegény reloaded is büntiben van!
Silver Stone 2011.04.01. 23:06:15
Nem az a lenyeg hogy minnel tobb fiatal magyar lany ugraljon, onkent, meztelenul?
Hibas ilyet blog posotot index cimoldalra tenni. :-( Figyeljetek mar oda.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.01. 23:17:28
"
A beteget aránylag egyszerű teljes egészében megvizsgálni. Ez manapság valahogyan nem szokásos. ELVILEG VOLTAKÉPPEN MINDIG A TELJESEN MEZTELEN EMBERT KELLENE VIZSGÁLNI. Azt hiszem, nem kell bizonygatnom, ezt minden kolléga tudja. Szeretné is ezt megtenni, de rendszerint nincsen idő arra, hogy a beteg levetkőzzék, sok beteg pedig nem is hajlandó meztelenül odaállni az orvos és asszisztense elé. Különösen akkor, ha közben időnként kinyílik az ajtó.
Egy kempingben jelentkezett egy férfi torokfájdalmakkal, 38º körüli lázzal. A torka valóban vérbővebb volt. Minthogy ruhátlan volt, észrevettem, hogy a combján piros csík húzódik végig és a lábfeje egy kissé duzzadtnak tűnt. Kérésemre megmutatta a talpát, ahol egy kagylótól elszenvedett, gyulladt környékű seb volt, amit ő nem vett komolyan. Ha felöltözve látom, és megelégedtem volna a torka megnézésével, másnap szepszissel, súlyos állapotban került volna kórházba.
A gyermekorvos sincs mindig könnyű helyzetben. Egy 13 év körüli leányt kellett megvizsgálnom, bizonytalan hasi panaszok miatt. Bizonyára mindenki egyetért velem abban, hogy ilyenkor nem elegendő a has megtapintása, mert hiszen arról is meg kell győződni, hogy nincs-e a leánynak akár gennyes fluorja is. A genitálét a szülők jelentős többsége sohase nézi meg. Ha viszont az orvos (különösen, ha férfi orvos) akar alapos, részletes vizsgálatot végezni, tiltakoznak. Mondanom se kell, ezt a beteget többé nem hozták hozzám, aki arra vetemedett, hogy egy kislányt alulról is meg akart vizsgálni, természetesen az anya jelenlétében (ezt mindig meg kell követelni!). E leánynak egyébként jelentős fluorja volt.
"
DR. BOGÁRDI MIHÁLY
NYD. OSZTÁLYVEZETŐ GYERMEKORVOS
ELEKTRO-ENKEFALOGRÁFUS
párnalárva 2011.04.02. 00:47:05
A ven buzik!
Booaaaaaaaaaaaaaa!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.02. 03:46:13
viszont drogteszt mindenhol volt
az ugye egy pisiles
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.02. 03:49:30
Mágia 2011.04.02. 07:55:20
(Az esti kommentezők összetételéből gondolom)
Majdnem 2011.04.02. 08:03:57
Majdnem 2011.04.02. 08:05:20
kalandfereg 2011.04.02. 08:10:33
Látom, blogírók, ti az orvossal határozottan jobban tudtatok azonosulni... de legalább ne tettétek volna nyilvánvalóvá ezzel a gagyi képválasztással.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 08:15:21
Össze bizony, jól be is szóltak neked... :)
bauchi 2011.04.02. 08:19:48
A sok törlés miatt nem tudom érteni és követni az egészet,pedig lehetett jó a törölt hsz-k között.Legalábbis nekem...
Ezért bosszúból elmesélem a saját hasonló történetemet.
bauchi 2011.04.02. 08:24:18
A maiak mellett már simán be lehet haladni,nem kell levenni...
bauchi 2011.04.02. 08:27:25
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 08:33:58
Javaslom, olvass Rékát!... :)
anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.04.02. 08:34:24
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 08:41:27
Én nem ismerem. Talán jobb is... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 08:48:55
Gratulálok a posztokat író teamnek! Negyedikre sikerült összehozni egy tényleg szaftosat, ezt már el kell fogadni, és komoly általánosításokat is le kell belőle vonni. Szép munka volt. De tényleg...
SusanneF-nek meg mondja meg valaki, hogy az orvosi vizsgálat kontra melltartó dolgot már százszor megbeszéltük, de úgy látszik, eddig még nem értette meg, hogy miért kell levenni a melltartót, ha erre kéri egy orvos...
Maureen 2011.04.02. 08:51:11
Voltam már sok EU-országban - orvosnál is - de itt, ha az ember nem magánorvoshoz megy, nagyon is érződik:
a pénzhiány
az orvosok, ápolók rossz hozzáállása a betegek iránt (sokszor éreztetik a pácienssel, hogy csak "nyűg")
a egyén kiszolgáltatottsága az egészségüggyel szemben.
Nagyon is jól tettek azok, akik erényesen felléptek (én is így szoktam)az orvos megalázó és etikátlan bánásmód ellen! Több ilyen ember kell, akkor talán meg lehet változtatni egy és mást!
T mint T 2011.04.02. 08:54:19
Nagyon gratulalok ahhoz, hogy nem hagytatok cserben a harmadik lanyt es kialltatok erte. Lazan el tudom kepzelni, hogy 2 gyengebb jellemu vagy gyavabb lany otthagyta volna es az orvos visszael a helyzettel es kizsarolja a lanybol, amit akar.
Mindenesetre megeshet barki massal is a dolog, ha nem tesztek feljelentest.
Leroi 2011.04.02. 09:14:35
Majd megadom egy pár kollega címét is , ahol a hozzád hasonló paranoid psychopathákat kezelik.
Hidd el, eredményes lesz.
Nem kerülsz zártosztályra, mert ahhoz túl ártalmatlan vagy, de legalább kezelnek.
ninimimi 2011.04.02. 09:17:59
Mint például itt most, ezen a blogon a hozzászóló orvosoké.
Mármint azoké, akik "humorizálással", az áldozatok lejáratásának kísérletével, "hülyét" tettetve próbálják bagatellizálni az esetet.
Mert törvénysértő, aljas, másokat méltóságukban sértő emberek mindenütt vannak a világon, minden foglalkozási ágban.
Az óriási különbség, ami miatt mi Abszurdisztán vagyunk, az éppen az adott (szakmai) közösség hozzáállása a dolgokhoz, konkrét ügyekhez. Lehet itt az okokról is beszélni, nyilván a 4 évtizednyi kommunista diktatúra a legfőbb.
Azonban már 20 éve kiment az idegen megszálló hadsereg, a magunk urai vagyunk ebben az orsztágban. Tudomásul kell venni, hogy nem csupán az adott szakma, hanem az áldozatok is okai a helyzetnek, ha ilyenkor nem rendőrt hívnak. Vagy legalább utólag! Most komolyan, ezzel a blog-beírással, levéllel le van tudva az ügy?!
A következő kérdés persze a hatóságok hozzáállása az ilyen ügyekhez.
Ez egyértelműen a politikusok feladata (lenne)! Hogy egy hasonló esetben kihívott rendőr ne az áldozat elmeállapotán kezdjen gondolkodni...!
Ahogyan tegnap írta egy másik blogon egy hozzászóló Hollandiából:
"Hollandiában magán biztositás van.Korrupció kizárva de a hálapénz is!Sőt ha ilyet hallanék hogy finoman ajánlana az orvos valamit baksis reményében,azonnal rendőrt hivhatnék és az orvost kirugnák nem praktizálhatna tovább.
Na itt ezért nem trükközhetnek a gyógyszergyárak mert a biztositó mindent nagyitóval néz meg .Egy magyarnak aki nem élt normál országban fel sem tudja fogni.Mint amikor holland kollégám azt mondja ő bizony nem adna hálapénzt az orvosnak és miért nem hivtok rendőrt ilyen esetben.Hm ő meg nem ismeri Magyarországot.Tényleg mi lenne ha ilyen esetben oda tudnék csalni egy rendőrt?Hát valószinü az elmére utalnának ez teljesen normális dolog Magyarországon."
hetivalasz.hu/uzlet/visszavonulunk-a-mindenki-altal-folytatott-de-jelen-eljarasban-elmarasztalt-gyakorlatbol-36619
Idet 2011.04.02. 09:18:01
Leroi 2011.04.02. 09:25:33
Te kis naiv...
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 09:30:42
Tessék, itt a ragyogó alkalom! Jelentsd fel te a poszton szereplő orvost! Komolyan! Akkor legalább kiderül, hogy mennyire igaz a történet! Meg persze az is, hogy mikor történt, kik az áldozatok... stb...
Komolyan, ne nézz nagyra nyílt szemekkel, hanem cselekedj!
Leroi 2011.04.02. 09:34:02
Miután századszorra leírtuk az előző, agyonkoptatott posztokban a betegvizsgálat menetét, százegyedszerre már teljesen fölöslegesnek tartom ezt itt megemlíteni.
Aki nem veszi tudomásul, az nem menjen orvoshoz, hanem kezelje saját magát, ne menjen alkalmassági vizsgálatra és fogadja el, hogy nem kapta meg az állást, mert nem alkalmas, ugyanis a betegségét akarja eltitkolni. Az orvosi alkalmassági vizsgálat nem egy szimbólikus esemény, ahol egy robot ül az asztalnál és a papírodra csak úgy, a te érdekedben, mert neked úgy felel meg, rábélyegzi/aláírja, hogy alkalmas vagy.
ninimimi 2011.04.02. 09:36:07
Inkább illeszkedjünk csak szépen bele, játsszuk az idegen megszállók által ránk szabott szerepeket, legyünk "jó" bolsevik mentalitású szakemberek - gúnyoljuk az állampolgári jogaikért küzdőket...!
Ugye így "kell okosnak" lenni?
fátum 2011.04.02. 09:40:07
Az orvost meg jól tökön kellett volna rúgni. A kedves fikázók meg gondoljanak bele, hogy mit tennének, ha a feleségük, lányuk jönne egyszer haza ilyen panasszal a nőgyógyászától. Hallottam már nem egy ilyen esetről.
Leroi 2011.04.02. 09:40:27
Az idegen megszállóknak kitűnő tanítványaik voltak errefelé, akik tanítómestereiket is túlszárnyallva buzgón tevékenykedtek a néphülyítő munkában. Sajnos, ennek meg is van az eredménye Kelet-Európa-szerte...
Én azonban egy másik megszálló hatalomról beszéltem, amit a nyugati rablótőke képvisel. És ebbe beletartoznak a hipermarket-láncoktól kezdve a gyógyszerkonszernekik az összes új hódítók.
Leroi 2011.04.02. 09:45:04
Ja, és képzeld el, hogy a húsiparba mellé felvennének teszem azt egy tripperes kartársnőt, akinek az orvos csak pár célzott kérdést tett fel, és szó nélkül alkalmasnak nyilvánította. Egy idő után furcsamód szaporodni kezdenének a szalagsoron az altesti panaszok, nem is beszélve a "steril" húsáruról, ami erről a részlegről kikerülne.
Így már gondolom, fontosabbnak tűnik az elővigyázatosság.
destructor 2011.04.02. 09:50:21
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 09:53:04
Látom, az eddigi 16 hozzászólásod mind nagyon épületesre sikeredett; cigányozol, meg zsidózol főleg, most meg gyilkosságra ösztönzöl. Szép. De azért jobb lenne, ha hallgatnál!
ninimimi 2011.04.02. 09:56:23
miklos.rabai
2011.04.02. 09:46:32
@ninimimi:
Mondtam, tied a pálya, jelentsd fel!
Ne itt járjon a szád, hanem jelentsd fel!
Valami jobb "érv" nincs, mint ez a hülyét tettető, cinikus szerep? Nem az "enyém pálya" -, a közvetlenül érintettekről, hozzájuk (is) beszéltem.
SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.04.02. 09:59:08
Bikli néni 2011.04.02. 10:00:08
Az offolásra ott van a szakítósblog részre: ha én odamennék az említett blogra az ott soha nem látott nickemmel, és elkezdeném osztani az észt a társaságnak, hogy hova menjenek offolni és miről beszélgessenek, a minimum, hogy kiutálnának onnan, és még igazuk is lenne.
Annyira, de annyira rühellem, mikor idejön egy korábban sosem látott megmondóember, és beleszól az itt kialakult szokásokba... Na, ezért utálom az index címlapot. Jön a sok sosem látott ember osztani az észt.
Bikli néni 2011.04.02. 10:01:55
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 10:02:57
Miért kéne jobb érv?
Ha olyan öntudatos vagy, mint amilyennek mutatod magad, akkor tedd meg! Járj elől jó példával! Utána még szerény is lehetsz. Igazán semmiség.
Kirobbanó siker 2011.04.02. 10:05:41
Unalmas frigid, prűd kékharisnya szövegek, unalmasak.
epres négercsók 2011.04.02. 10:08:39
paszto 2011.04.02. 10:08:47
ninimimi 2011.04.02. 10:09:11
Persze, az is egy módszer, hogy úgy teszünk, mintha nem hallanánk, mit mond a másik, ha nincs valódi érvünk az övével szemben.
Módszer, csak éppen nem méltó egy magát intelligensnek tartó emberhez.
Leroi 2011.04.02. 10:12:44
Én ÉLTEM kommunista, sztálinista rezsim alatt, ahhoz képest a magyarországi szocialista lét déltengeri üdülés volt...
1956-ban pedig nem ezt akarták, ami ma itt folyik, az hétszentség...
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 10:15:04
Engem meg felháborít, hogy idejössz, mindenkin (persze, leginkább az orvosokon) számon kéred, hogy nem tesznek semmit, ha tudomásukra jut egy ilyen dolog. Most a te tudomásodra is jutott. Gondoltam, ha másoknak meg tudod mondani, hogy mit kellene tenniük, akkor az megy neked is ugyanabban az esetben. De látszik nem.
Személyeskedni meg te kezdtél. Nem szép. És nem az intelligencia jele.
Jiszajah 2011.04.02. 10:15:21
AZ EGÉSZ KÍSÉRTETIESEN KEZD HASONLÍTANI EGY EGYRE SEBESEBBEN PÖRGŐ MÓKUSKERÉKRE.
ÉS TÚLJUTOTTUNK AZON A PONTON, AHOL A FORRADALMINAK NEVEZETT ÖNGERJESZTŐ FOLYAMATOKAT MÉG MEG LEHET ÁLLÍTANI...
(Egy ismert erdélyi író, Sütö András adta egyik drámai hősének a szájába e megfontolandó szavakat:
"Aki forradalmat szít és nem viszi győzelemre, az tömeggyilkos")
Leroi 2011.04.02. 10:17:37
Nocsak, egy kolozsvári hölgy...:)
A nejem is Kolozsváron született.
Gyönyörűek a fotóid, bár én nagyon hiányolok egy sorozatot a szép, felújított Mátyás-szoborról.:)
Leroi 2011.04.02. 10:19:11
Az Álomkommandóban hangzott el?
ninimimi 2011.04.02. 10:22:07
Másrészt én meg inkább az orosz leigázástól megmenekült Ausztriához hasonlítom a sorsunkat. "Ahhoz képest a magyarországi szocialista lét" milyen volt?
1956. céljainak ködösítése pedig egyszerűnek tűnő, de gyorsan cáfolható eszköz a demokrácia lejáratására. Csupán el kell olvasni az egyetemisták, a forradalmárok 16 pontját, amit 1956-ban fogalmaztak meg!
mutant · http://universal.blog.hu 2011.04.02. 10:23:06
@Máгia: Mélytorok vizsgálat,mi? Gyanús, hogy mennyire vágod a témát. Mondjuk pont ezt néztem ki belőled eddig is.
epres négercsók 2011.04.02. 10:34:11
Miklós, Leroi, ne válaszoljatok.
Az index címlapról érkezett egyszeri olvasóinkat kérem, hogy tartsák be az itteni szabályokat, és ne uszítsanak, gyűlölködjenek, kiabáljanak, hanem kulturált ember módjára írják le a véleményüket. Menni fog?
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 10:35:55
Elmentem aludni.
Kirobbanó siker 2011.04.02. 10:56:09
Kérdés, nem hazudós-e a barátnéd is.
joszif 2011.04.02. 11:19:51
Nem akarok vitába szállni ez ügyben vagy a poszt kapcsán, csak ez nagyon feltünt már régebben is.
Leroi 2011.04.02. 11:37:37
Huhh, ilyet akkor szoktál mondani, amikor "pihenni küldesz" valakit...
Megrémültem.
De csak egy pillanatra!:)
Leroi 2011.04.02. 11:38:26
A Deepthroat az egy altatódal...:)
gascan 2011.04.02. 11:39:46
Aki olyan marha okosnak gondolja magát, forduljon bizalommal a Rendôrséghez, de ezek az emberek csak a foltelból okosak.
Leroi 2011.04.02. 11:40:55
Ausztriához képest a hazánk sorsa tényleg mostohább volt, bár én azért ajánlanám Robert Menasse könyvét ("Ez volt Ausztria"), a rózsaszínű köd eloszlatása végett...
epres négercsók 2011.04.02. 11:42:12
Miklós pedig erre még sosem szolgált rá.
Pikáli Sándort viszont tényleg elküldtem pihenni pár napra.
Leroi 2011.04.02. 12:27:48
Magam sem gondoltam komolyan...
ninimimi 2011.04.02. 12:38:30
@Leroi: Bizonyára kitűnő elemzés Robert Menasse könyve, köszönöm az ajánlatot.
Azonban az Ausztriáról feltételezett "rózsaszínű köd" esetemben nem annyira ködös, ugyanis sokat volt alkalmam ott élni, dolgozni, hála Istennek!
Van összehasonlítási alapom például abban a tekintetben is, hogy értelmes emberek hogyan ütköztetik, kezelik az érveiket ahelyett, hogy lépten-nyomon kitérnének az érdemi eszmecsere elől, ha kifogynak az érvekből egy adott témában. Jelen esetben például az ugyanis egyértelmű, hogy hozzászólásaim és a poszt témája elsődlegesen nem Ausztria (morális) állapota volt. Kétségtelenül szóba hoztam Ausztriát, de ez a reagálás olyan volt, mintha én meg a köd definíciójáról kezdenék értekezni. Robert Menasse könyve és bármi, ami Ausztriát minősíti, nem cáfolja azt, amit állítottam.
Leroi 2011.04.02. 12:50:26
A jelzett időpontban (1955), amikor a szovjetek kivonultak (sajnos csak) Ausztriából, a jelzett ország gazdaságilag mélyen Magyarország alatt volt. Az elfoglalt Németország déli tartományaként őt sem kímélte meg a soros a nagyfokú sarcolástól és a németeket ért egész sor diszkriminatív intézkedéstől és bár utólag igazolni próbálták, hogy nekik a nácikhoz semmi közük (csak épp felszabadítókként üdvözölték őket és büszkék voltak arra, hogy Adolf osztrák), azért kijárt nekik is a legyőzöttek feketeleveséből.
Szóval Ausztriánál is sokkal előbbre járnánk ma, ha innen is idejében kitakarodnak a ruszkik.
Leroi 2011.04.02. 12:51:20
:)
ninimimi 2011.04.02. 12:59:57
adamantium 2011.04.02. 13:53:25
1 igen unom ezt a történetet
2 orvosnál le kell vetkőzni, a katonaságnál is csoportosan zajlott a dolog, kevesen haltak bele
3 nyugodtan beperelheti az orvost ahol akarja, kollégámat ilyenért beperelték, kedves beteg elvesztette a pert és fizethette a perköltséget (van a vizsgálatra elfogadott protokoll, pl sebészeti vizsgálatba simán beletartozik a mell megvizsgálása, a végbél és a hüvely vizsgálata, az alkalmassági vizsgálatba meg a test megtekintése - értelmi fogyatékosoknak nehéz felfogni, mert ők saját magukat vizsgálják, a múltkori cikkhez bemásoltam egy internetcímet ahol meg lehetett tekinteni az ilyen önvizsgálatok hatékonyságát)
4 adminnak: a témát kiveséztük, lehetne mellőzni pár hónapig?
sztrugackij 2011.04.02. 14:39:07
Nem mindenki járatos az idegen kifejezések használatában.
Én nemrég Gödel nemteljességi tételére véletlenül egy szofista paradoxont hoztam fel példának,és egy kommentelő kijavított.
Készséggel elismertem,hogy igaza van.
Te pedig addig vergődsz, amíg ki nem javítják a hozzászólásodat.
Ejnye-ejnye!
ninimimi 2011.04.02. 15:31:40
A katonaságnál gyakorolt megaláztatásokba lehet, hogy "kevesen haltak bele", sőt még abba se kell belehalni, ha egy perverz alak csorgatja a nyálát az emberre, akár megalázó helyzetben. Az azonban lehetséges, hogy ha az én hozzátartozómra csorgatná a nyálát egy ilyen perverz lény, akkor az nem biztos hogy életben maradna. Csak azért, hogy visszautaljak "Miklós" heccelő szövegerére is: én az érintettek helyében akár nemzetközi bíróságokig is elmennék. Az ugyanis nem tartható már sokáig, hogy Magyarországon még a bíróságok is ki vannak szolgáltatva egyes szakmák "összezárásának" - hogy finoman fogalmazzak!
adamantium 2011.04.02. 15:54:29
én németországban dolgozom, egyetemi klinikán, magyarországon kezdtem az olyan alakok közt akik kikérték maguknak mint te. hidd el itt nincs ilyen, hogy a beteg nem vetkőzik le az orvosnál. én is először csak felhúzattam a nadrágot, meg a pólót, a nővér csak nézett, majd amikor a következő beteg bejött, még mielőtt megszólalhatott volna azt mondta jó hangosan levetkőzni mert nem látunk át a nadrágon. egyenként jönnek be a betegek az igaz, de te mehetnél az Atyaúristenhez is akkor is kipenderítenének itt a rendelőből a nagy száddal együtt, sőt fizethetnél is pár száz millió (nem tévedés) forintot hitelrontásért ha egy ilyen perbe belebuknál, és hidd el belebuknál, mert mint írtam kollégámmal szemben magyarországon is vesztettek el már pert ilyen okosok mint te.
egy ilyen kijelentésért, hogy "ha az én hozzátartozómra csorgatná a nyálát egy ilyen perverz lény, akkor az nem biztos hogy életben maradna" komoly bizonyítás nélkül tett hiányában is letöltendő járna.
ideje lenne leszállni a magas lóról és rájönni, hogy nem érdekel, hogy borotválod, vagy gyantázod, vagy biokertészetet tartasz hanem azt nézem, hogy sunnyog-e a lapos tetű közte vagy nem? én pl azt nézem, hogy van-e gerincferdülésed vagy csípőficamod, de ahhoz is le kell vetkőzni. hidd el láttam én már olyat mint a tied, ezret és nem igazán érdekel mert ha akarok látok tőled ezer jobbat.
bocsánat a többiektől, de az ilyen begyepesedett agyúak, akik egy állandó üldözési mániában szenvednek és azt hiszik magukról, hogy ők a legszebbek és legokosabbak és mindenki az övékre kíváncsi, nagyon kiverik nálam a biztosítékot
adamantium 2011.04.02. 16:00:30
nyuszika, a róka meg a medve arról beszélnek ki látott nagyobb női nemi szervet:
- aszondja a nyuszika: én akkorát láttam mint ez az asztal
- aszondja a róka: én akkorát mint egy autó
- aszondja a medve: én akkorát mint egy ház
erre a másik kettő:
- hallod-e medve koma, azért ez már pofátlanság, vagy bebizonyítod vagy soha többet nem tárgyalunk veled
megy a medve, nagy szomorúan, hogy azért ekkorát nem kellett volna hazudni, most mit csináljon? hogyan bizonyítsa be, hogy van akkora?
egyszer talál egy teknősbékát, gyorsan felkapja és visszaszalad a többiekhez
- fiúk, akkora volt az a női nemi szerv, hogy nem bírtam elhozni, de hoztam róla egy lapos tetűt
ninimimi 2011.04.02. 16:03:05
Ez az a szint, amire egy állítólagosan magyarul tudó esetében nem vagyok hajlandó leszállni. A fröcsögésed színvonala csak azt mutatja számomra, hogy a német egészségügy sem tökéletes - már ha tényleg igaz, hogy ilyen alakokat alkalmaz.
adamantium 2011.04.02. 16:26:35
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.02. 16:37:51
Az meg, hogy az offolás mást is érdekelnének rajtatok (2-3 fő) kívül, különösebb rizikó nélkül borítékolható baromság.
@Leroi: köszönöm :)
paszto 2011.04.02. 16:42:34
adamantium 2011.04.02. 17:11:35
na kezdjük
ortopédia: gerincvizsgálat, a melltartó ugye eleve egy a mellkast és a vállakat rögzítő szerkezet, kényszertartást okozhat, szigorúan tilos mellatratóban vizsgálni egy gerincferdüléses beteget, és diagnózisokat felállítani. a funkcionális gerincröntgeneket is melltartó nélkül kell végezni.
a vérnyomásmérés az egy adat, nem általános orvosi vizsgálat, természetesen nem kell meztelenkedni hozzá, hacsak nem centrális nyomást mérünk
szemfenékvizsgálat során gyanú merülhet fel pajzsmirigytúlműködésre, szívbetegségekre, magas vérnyomásra és még sorolhatnám, elvileg egy szemész ha önérzetes miért is ne vizsgálhatná meg ezeket, EKG meg melltartóban parasztság, befolyásolja a mérési adatokat
soroljam még?
ez munkahelyi alkalmassági vizsgálat volt. nem tudom milyen munkahelyről van szó, de lehet adott esetben kizáró ok az aranyeresség, lapos tetű, terhesség, hüvelyfertőzések stb.
két megoldás van: vagy az üzemorvos magára vállalja a felelősséget és mindent úgy mond megvizsgál (kisebb, nagyobb alapossággal), vagy kér 20 szakorvosi véleményt (darabja mondjuk 5-15 ezer), és ahhoz köti az alkalmasságot: melyiket választanád? én pl olyanról nem állítok ki véleményt, amit nem láttam saját szememmel, lehet, hogy alap feltétel az, hogy ne legyen terhes a munkavállaló (pl toxikus környezetben való munka), ha szül egy malformált gyereket, akkor előveheti az orvost, hogy miért nem vizsgálta meg, te magadra vennéd a felelősséget csak a betege elmondása alapján?
nem azt mondom, hogy én így csináltam volna de nem voltunk ott, nem tudjuk, milyen munkahely, milyen követelmények, hasonló
adamantium 2011.04.02. 17:22:31
Jiszajah 2011.04.02. 19:15:30
A kommentem törlését dícséretnek veszem, mivel nem trágárság, becsmérlés, vagy színvonaltalanság okán lett eltávolítva.
Mindazonáltal fogadd szeretettel Kosztolányit blogodra a törölt kommentem helyett:
ancsyblogja.blog.hu/2010/05/23/kosztolanyi_dezso_paulina_1
Leroi 2011.04.02. 19:31:23
Ja, Kolhaasenbrücki Kolhaas Mihály...
Szülővárosomban lakott az Író, nagy tisztelője vagyok az emlékének.
Bikli néni 2011.04.02. 19:50:03
Ha nem érdekel a társalgásunk, nem kell elolvasni. Nem ketten-hárman vagyunk amúgy, de ha annyian is lennénk, akkor se történik semmi.
A blognak van látogatottsága, úgy látszik, ezen még a mi offolásunk (miután a témát már rég kiveséztük, ezt például már háromszor is) sem nagyon változtat.
Semmi bajunk nincs az új emberekkel, minél többen vagyunk, annál jobb, nincs különbség aszerint, ki mióta jár ide. Csak én személy szerint nem szeretem, amikor valaki felbukkan a semmiből, és elkezd itt osztani egy jó kis közösséget.
Tényleg, ha olyan régóta kommentelsz erre a blogra, akkor hogyhogy most jutott hirtelen eszedbe, hogy kiossz mindenkit? Először Máriát, aztán mindenki mást? Eddig nem zavart?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.02. 19:57:48
kommented többi része nem érdemes válaszra.
Bikli néni 2011.04.02. 20:05:23
epres négercsók 2011.04.02. 21:15:22
Jiszajah 2011.04.02. 21:18:54
Én is abba a városba - a legnagyobb székely falu - mentem volt megszületni.
Ejsze földiek volnánk?
:)
Jiszajah 2011.04.02. 21:23:47
Egyébként Kohlhaas története inkább Heinrich von Kleistet dícséri. Mint ahogy Doctorow Ragtime-ja is. De Sütőtől ami fenn fog maradni, az az 'Engedjétek hozzám jönni a szavakat'.
epres négercsók 2011.04.02. 21:34:24
Leroi 2011.04.02. 21:35:20
Igen, ott születtem én is. Első pillantásra úgy tűnt, hogy az avatarodon a Tükörterem üvegablakai látszanak.
A Sütő-féle Erdélyi változatlanságok pedig a kilencvenes években született.
Leroi 2011.04.02. 21:36:20
Én is így gondoltam.
Ha ez a sztrugackij még egyszer megszólít, nem állok jót magamért.
Leroi 2011.04.02. 21:37:26
Az Álomkommandó első erdélyi előadásán ott voltam 1991. októberében...
epres négercsók 2011.04.02. 21:37:35
Leroi 2011.04.02. 21:40:26
Részemről rég az ignore on vörös vonalán túl jár már ez a párbeszéd, úgyhogy bekapcsolom a Grenzübergangschutzstaffelleitestellémet...:)
sztrugackij 2011.04.02. 21:42:24
Nekünk mindenképpen támadnunk kellett egy őrült hadvezér oldalán.
A lépés szigorúan preventív célokat szolgált,de akkor hogy sikerült így elszúrni?Talán ha több kerékpárunk lett volna....
Mindegy,a Don-kanyarban elpusztultak szülei,gyerekei,rokonai bizonyára megértik a történelmi szükségszerűségeket.
Csak az a kép ne lenne előttem, ahogy az általad istenített és majmolt nemzet tisztjei ,fejvesztett menekülésük közben,hogyan verik le a teherautóikról a szerencsétlen magyar katonákat,a tulajdon szövetségeseiket.
Mit szól ehhez ,Mein Herr?
"Hát az oroszok mindenkori jogánál fogva, hogy más nemzetek fölött uralkodjanak, táváris sztrugackij..."
Mennyire hasonlít egy másik diktátor szent küldetésére,az árja faj felsőbbrendűségére hivatkozva!
A"világuralmi törekvések" szónál csak a hozzád hasonló hibbantaknak jut eszébe Sztálin és az oroszok.
Mindenki másnak valahogy egyből Hitler ugrik be és a második világháború.
Hogy is van ez ,dokikám?
Mindenki szembe jön az autópályán,de te haladsz a helyes úton?
Leroi 2011.04.02. 21:44:37
Azért búfelejtőnek mindig jó egy Deep Purple: Child in Time úgy 28-30-as hangerővel, kiemelt mélynyomóval hallgatva...
Leroi 2011.04.02. 21:46:44
Mért, mikor istenítettem és a hitleri hadsereget?
Németország nem azonos Hitlerrel.
Sztálint pedig védd csak.
Hamarosan sok "barátod "akad.
Leroi 2011.04.02. 21:51:36
Az egyedüli egységek, akiket partnernek tekintettek, az idegen országok SS-önkéntesei voltak, ők megfelelő ellátmányt, egyenruhát, kiképzést kaptak és egyfajta idegenlégióként egyenrangúnak voltak elkönyvelve a németekkel.
Rá is szolgáltak a bizalomra, Berlin utolsó védői a Charlemagne francia SS-önkéntesek voltak.
Egy kissé paradoxon: a német fővárost a franciák védik az oroszoktól.
Jiszajah 2011.04.02. 21:52:00
Köszönöm.
Valójában tényleg nem voltam tisztában - eddig - a nagybetű-használat egyezményes jelentésével a kommentelésben.
De egy szabály nem-ismerete nem ment fel a betartásának a kötelezettsége alól.
Elnézést kérek azoktól, akiket bánthatott a hangerő.
adamantium 2011.04.02. 21:52:24
az, hogy a Don.kanyarban a magyar hadsereg komoly vereséget szenvedett a rossz felszereltség és hibás taktika miatt nem tudom mennyire a németek rovására írható?
világuralmi törekvései minden komolyabb uralkodónak voltak, egyáltalán nem kötelező, hogy Hitler ugorjon be mindenkinek, ha nekem Dzsingisz kán ugrik be akkor már irredenta vagyok, mert nem felelek meg a mai kötelező cionista világnézetnek, hogy a német akkor is bűnös ha van sapkája és akkor is ha nincs, ha meg elfogy a pénzünk akkor nyúzzunk le még egy réteg bőrt a németekről, mert a hülyék úgy is adnak.
érdekes módon olvastam egy komoly tanulmányt arról, hogy a művelt zsidók kit is tartanak a népük legfőbb ellenségének a történelem során, és tudod kit választottak fő gonosznak? hát nem Hitlert, és nem is Eichmannt és nem is Mengelét hanem Tomás de Torquemadat, ugye milyen meglepő?
sztrugackij 2011.04.02. 21:53:49
Lebuktam!Nem kell kikísérni,kitalálok magamtól is!
Miért hagyjátok,hogy egy orvosi blogon történelmi sületlenségekről hadováljon valaki?
Csak mert orvos?
Jól van ,már megyek is!
Leroi 2011.04.02. 21:54:29
Leroi 2011.04.02. 21:55:41
Nem tudom, sztrugackij, mért hadoválsz, mondd?
Leroi 2011.04.02. 21:57:16
Szép és pontos megfogalmazás volt, köszi.
Leroi 2011.04.02. 22:01:07
A 80-as években a kézirat kikerült Magyarországra és szépen meg is rendezték.
Azon azért csodálkozom, hogy az itteni akkori cenzúra hogyan engedélyezte, elég sok a sdiktatúraellenes mellékzönge a darabban.
sztrugackij 2011.04.02. 22:05:54
És mit kerestünk mi egy idegen ország területén?
És ha a megtámadott ország kizavar minket,majd hazáig kerget és otthagy egy hadtestet,miért óbégat mindenki igazságtalanságról?
A mi támadásaink és döntéseink mindig igazságosak?Meg a németeké,osztrákoké,olaszoké,csak az oroszoké példátlan agresszió?
A nagyhatalmak igazságtalanul jártak el velünk?
A magyarországi zsidók mit mondanának(ha élnének) a magyarok igazságérzetéről?
sztrugackij 2011.04.02. 22:10:34
Akkor viszont vállalni kell a következményeket.Nem ríni,hogy elpáholtak,és micsoda dolog ez?
"C’est la guerre"
adamantium 2011.04.02. 22:15:11
sztrugackij 2011.04.02. 22:21:07
"Nem tudom, sztrugackij, mért hadoválsz, mondd?"
Szeretem elmagyarázni a dolgokat azoknak ,akik rosszul tudják vagy értelmezik.
Célom megállítani a tudatlanság mémjének terjedését.
Tulajdonképpen hálás kellene legyél nekem!
Csakis a segíteni akarás vezérel!
Jiszajah 2011.04.02. 22:23:04
A praxisban, a gyógyításban a legfontosabb mozzanatot így hívják: diagnózis. Ógörög eredetű a szó: 'dia - gnosis'. 'Szét-tudás'-nak fordítható szó szerint. A beteg és orvosa közti eleven kölcsönösségre utal, egymás tudására.
Valószínűleg ez a mozzanat hiányozhatott a három említett lány és az orvos kapcsolatából ott, akkor, az alkalmassági vizsgálaton.
És egy orvos számára minden, igen minden orvosi tevékenység ugyancsak alkalmassági vizsgálat is egyben.
Ideális esetben: dia+gnosis.
És miért ne lehetnénk - bevallottan - idealisták?
sztrugackij 2011.04.02. 22:23:19
"hát nem is tudom, ha a fő gonoszt kell megnevezni, akkor bizony Hitler nem kerül be az első 10-be.
az, hogy a Don.kanyarban a magyar hadsereg komoly vereséget szenvedett a rossz felszereltség és hibás taktika miatt nem tudom mennyire a németek rovására írható?
világuralmi törekvései minden komolyabb uralkodónak voltak, egyáltalán nem kötelező, hogy Hitler ugorjon be mindenkinek, ha nekem Dzsingisz kán ugrik be akkor már irredenta vagyok, mert nem felelek meg a mai kötelező cionista világnézetnek, hogy a német akkor is bűnös ha van sapkája és akkor is ha nincs, ha meg elfogy a pénzünk akkor nyúzzunk le még egy réteg bőrt a németekről, mert a hülyék úgy is adnak.
érdekes módon olvastam egy komoly tanulmányt arról, hogy a művelt zsidók kit is tartanak a népük legfőbb ellenségének a történelem során, és tudod kit választottak fő gonosznak? hát nem Hitlert, és nem is Eichmannt és nem is Mengelét hanem Tomás de Torquemadat, ugye milyen meglepő? "
epres négercsók 2011.04.02. 22:25:12
@Jiszajah: :)
sztrugackij 2011.04.02. 22:26:45
Itt az a kérdés akarod-e,hogy az orvos egyértelműen eldöntse van-e tetűd ,vagy sem.
Leroi 2011.04.02. 22:32:22
Az akkori helyzetet tekintve Németország abszolút nyerésre állt és volt is esélye megnyerni a háborút.
Egyesek keresztes hadjáratnak tekintették egy istentelen, embertelen rezsim ellen.
Mások pontosan tudták, mit akarnak: Krupp, Thyssen és a német nagytőke olcsó (azaz: ingyen) munkaerő, korlátlan rabszolgamunka ígéretét kapta
Hitlertől a fegyverkezéshez felajánlott Reichsmark-milliárdokért, óriási földterületeket kiapadhatatlan altalajkincsekkel, olajat minden mennyiségben.
Erről szólt a háború.
Leroi 2011.04.02. 22:35:52
Az USA mit keresett Vietnamban, Grenadán, Irakban, Afganisztánban...?
Geopolitika ez, semmi nem változott, csak a sakkjátékosok cserélődtek ki.
Jiszajah 2011.04.02. 22:38:32
Az az időszak, a 80'as évek, soha, sajnos soha nem fogja megtalálni a tényleges helyét sem a mostani, sem egy majdani, érvényes közgondolkodásban.
A valóság pont olyan mélységben tükrözhető az óriásplakátokról ellesett módszerekkel, mint amilyen vastag a plakát hordozóanyaga, a papír és a ragasztó együtt.
Igaza van Polányi Mihálynak: ha egy tradíció megszakad, akkor az a tradíció megszakadt végleg.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 22:39:51
Igen, legyen a beteg felnőtt! Viselkedjen felnőttként! Ha nem akarja a vizsgálatot, akkor szépen aláírja a visszautasító papírt, kifárad az ajtón, és helyére bejön az újabb beteg. Aztán ha baj lesz abból, hogy a vizsgálat elmaradt, akkor meg tessék csöndben maradni! Ennyi.
Remélem ezzel egyetértesz?
Leroi 2011.04.02. 22:40:11
A hozzászólásaid alapján író vagy. Lehet, hogy olvastalak is? :)
Leroi 2011.04.02. 22:42:21
Sajnos sokan összetévesztik az orvosi vizsgálatot azzal, hogy őket kukkolni akarja valaki. Hogy egyfajta fordított narcizmus-e ez vagy a rossz szocializáció eredménye, nem tudni, mindenesetre gyermeteg és bosszantó dolog.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 22:49:28
Igen, bosszantó dolog.
De hát ugye, mindenki saját maga felel tetteiért. Csak sajnos ez a mai világ annyira kifordult már magából, hogy a rossz döntéseink után automatikusan mindig mást akarunk hibáztatni. Pedig az élet ilyen apróságokon dől el: mint időben elvégzett szűrővizsgálat, vagy naponta rendszeresen beszedett vérnyomáscsökkentő.
adamantium 2011.04.02. 22:57:22
ez nagyon könnyen megfigyelhető kelet-európa szinte minden országában, míg nyugaton az itteni orvos-beteg feszültségek nagy részét nem is értik mert kimaradt az életükből 40 év agymosás. persze van aki visszasírja azokat az időket.
Jiszajah 2011.04.02. 23:01:47
Talán a nyolcvanas évek végén, az Egyetemi Lapokban. Elvétve. Azóta rátaláltam -némi kitérő után - a költészet nemesebb alapanyagára: a személyes életre.
M. Jóska, marosvásárhelyi szobráművész barátom emlegette volt többször - Ő az a szobrász, aki egyedül tud igazi lovas-szobrot készíteni a Kárpát-medencében :) - hogy az embernek ki kell üresítanie magát a feladat számára.
Kérdés persze, hogy mi marad meg végül: egy betöltetlen űr, vagy egy gazdátlan, végre nem hajtott feladat.
A vállalásban mindkettő benne van végülis... Meg persze a szépség lehetősége.
Régi örökségünk itt Európában az ilyen jellegű paradoxonok sora, amióta Arisztotelész, aki az embert 'zoon metaphorikoon'-nak nevezi - metaforálló állatnak - magát a metaforát egy másik metaforával határozza meg. Bele lehet lapozni a gordiuszi csomót nem megoldó, hanem c s a k átvágó hérosz mesterének Poetica-jába. Ott van, csak eddig senki nem ütközött meg rajta...
Leroi 2011.04.02. 23:07:28
Ez vezet aztán a fel nem fedezett betegségek miatti későbbi panasz-áradathoz és bűnbakkereséshez :"az orvosok, akik vizsgálták magát, hogyhogy nem vették észre?!"
@adamantium:
Sajnos ez a társadalmi réteg még nem vetette le fekete bárány-jelmezét, amibe bújtatták.A mesterségesen alacsonyan tartott bérezés tükrözi azt a lenézést és viszolygást, amivel a mindenkori hatalom az orvosok iránt viseltetik, az orvosok bérét a beteggel fizetteti ki, de ezzel két vasat is tart a tűzben: függővé teszi az orvost a betegtől, a betegben pedig táplálja a haragot a "parazita" réteg iránt...
Hadd marják egymást, addig sem az államra haragszanak.
Röviden úgy fogalmaznék, hogy az egészségügyben mintha nem létezett volna 1989...
Leroi 2011.04.02. 23:15:01
Igazán elkelne egy pár szép, klasszikus lovasszobor Kárpát-medence-szerte a jelenleg álló egypár torz kentaur helyett, de ez sajnos nem a művész úrtól függ...
A költészet sokszor a személyes életből merítkezik, elsősorban annak árnyoldalaiból. Boldogan nehéz maradandót alkotni, a legtöbb költőnk a fájdalmat alkotta/alkotja ki magából. De talán sikerük egyik kulcsa az is, hogy a valódi lelki szenvedést ők tudták megfogalmazni igazán, ami visszhangra a legtöbb olvasójuk egyéni sorsában.
A Mestertől a Nikomachoszi etikát olvastam szép műbőr-kötésben...:)
Jiszajah 2011.04.02. 23:32:12
"Boldogan nehéz maradandót alkotni, a legtöbb költőnk a fájdalmat alkotta/alkotja ki magából."
"Ha nem tudsz mást, mint eldalolni
Saját fájdalmad, s örömed,
Nincs rád szüksége a világnak
S ezért a szent fát félretedd..."
Ez Petőfi.
Bocsáss meg, de ahogy olvastalak, ez ugrott be azonnal...
(egyébként Jóska szobrainak nagyrésze saját költségén áll, az összmagyarság még nagyobb dícsőségére - tudod, a közösség igazi kötőanyaga a bizalom és az áldozat, csak hát az Aranyborjút is a választott nép által összeadott fülbevalókból öntötte Áron, mig dadogós testvére épp távol volt a Hegyen, kőtábla-ügyben)
Jiszajah 2011.04.02. 23:47:22
Hitler?
Beugrik az az egykori plakát a szöveggel: "Milliók állnak mögöttem"?
A plakáton a milliók b a n k j e g y e k voltak az ég felé emelt nyitott tenyér mögött.
Nemcsak az a fontos, hogy ki ül kinek az ölében, hanem az is, hogy ki mögött ki-mi áll.
Ne hagyjuk, hogy világunkat végképp "behálózzák a vad kényszerképzetek" (Radnóti), a szómágia, az elszabadúlt hajóágyúkként törö-zúzó le-nem-rögzített, definiálatlan, csak cédulának, stigmának alkalmazott fogalmak.
Ennél azért a magyar nyelv többre hivatott, az azt beszélőket nem is említve.
sztrugackij 2011.04.02. 23:48:30
És Vietnam után nem rítta tele a világot ,az őt ért méltánytalanságokért.
Ember ! Világháborúról beszélünk,és a mi bőrünkről volt szó!
Már megint relativizálod a történelmet.
sztrugackij 2011.04.02. 23:50:01
Aztán válaszolok én is.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.03. 00:01:54
Igen, így gondolom, és orvosként is így fogok eljárni. Megbeszélem a beteggel. Elmondom, milyen variációk vannak. Kísérletet teszek arra, hogy a beteg a lehetőségekhez képest a legjobb kezelést kaphassa meg, ha azonban az ahhoz vezető út nem tetszik a betegnek, nem ért egyet egyes vizsgálatok szükségszerűségével, akkor nem fogunk tudni együtt dolgozni, ugyanis vizsgálat nélkül még alapos gyanú esetén sem lehet diagnózist felállítani, vagyis kezelni sem szabadna a beteget. Ha egy ilyen szituáció előáll, akkor mindkettőnknek az lenne a legjobb, ha a beteg keresne magának egy másik orvost. Ugye ha van szabad orvosválasztás, akkor az orvosnak is joga lenne egy normális világban, hogy eldöntse melyik betegekkel akar együtt dolgozni az ő érdekükben. A beteg felnőtt ember, az információkat megkapta, ezek ismeretében döntést hozott... Papír aláír, ajtón kifárad, jöhet a következő... Ez tényleg ilyen egyszerű...
Jiszajah 2011.04.03. 00:09:10
Az első részhez a latin 'Qui prodest?' - 'kinek használ' kérdésre minden időben megadható válsz lehet a kulcs.
Ám számomra fontosabb a második rész ki-nem mondott alapkérdése: alkalmasak-e a XXI. század többszörösen összetett társadalmi-politikai viszonyrendszerének a megragadására a XIX. századból öröklött, erre a területre vonatkozó fogalmaink készlete? Gondoljunk itt csupán a 'citoyen' és a 'Bürger' közti lényegi különbségre, mely nem csak abban áll, hogy az egyik szó francia, a másik meg német.
paszto 2011.04.03. 10:03:45
Leroi 2011.04.03. 10:45:28
Horthynak kijelentette Hitler, hogy tiszteli ugyan az érdemeit, de ne feledje el, hogy a német határ a Balaton mellett van.
A revíziós lépésekben adott segítségnek ára volt. Az, hogy visszakaptuk az elvesztett területeink egy részét, azzal járt, hogy elköteleztük magunkat Hitler mellett. Akkor, abban a helyzetben mást nem tehetett egy magyar államfő. Menni kellett a nagyhatalommal, kitartani mellette a végsőkig. Meghalni sokféleképpen lehet. Leigázva és kushadva vagy a fronton, az ellenséggel szemben.
Az utóbbit választották.
Leroi 2011.04.03. 10:51:17
Látod, Jiszajah a honfitársam, valódi marosvásárhelyi magyar, és olyan veretesen ír magyarul Ő, a "román földön született", hogy értelmező szótárért kapkodsz.
Itt felmerül az a kérdés, hogy kik is a magyar nyelv és kultúra igazi művelői és továbbvivői?
Az anyaországiak vagy az erdélyiek?
Ennyit a "román gyökerekről".
Csak egy magyar GYÖKÉR írhatja azt, hogy az erdélyi magyar "román gyökerű".
Szóval ne nagyon papoljunk itt másoknak a tudatlanságról.
sztrugackij 2011.04.03. 16:24:14
sztrugackij 2011.04.03. 17:03:31
Értelmező szótárra nincs szükségem,bár én nem tudom kijavíttatni a kommentjeimet mint a bennfentesek.
Mondjuk,nincs is rá szükségem.
"A revíziós lépésekben adott segítségnek ára volt. Az, hogy visszakaptuk az elvesztett területeink egy részét, azzal járt, hogy elköteleztük magunkat Hitler mellett"
Tehát közvetve a területszerzési politikánk vezetett a Szovjetunió megtámadásához Hitler oldalán.Pontosan így olvastam én is.
Kár,hogy a nagyhatalmak ezt súlyosbító körülményként értékelték a békekötés során.
De szerinted akkor is helyes döntés volt,még a következmények figyelembevételével is,igaz?
Ma egy volt horthysta katonatiszt lányával beszélgettem.Elmesélte,hogy Horthy dicsőséges bevonulása után rögtön megkezdődött a zsidók összefogdosása.a te imádott szülővárosodban,Marosvásárhelyen.
Már éppen azt akartam írni,hogy ilyen a háború,de aztán valahogy rájöttem,ezek ártatlan,fegyvertelen emberek voltak ,nem katonák.Ők lettek volna az ellenség?
Becsületes, székely emberek voltak,akik hirtelen nem tudták bizonyítani nemzsidóságukat.
Egy ilyen háborúban kellett kitartani a végsőkig?
Miféle székely vagy te?
sztrugackij 2011.04.03. 17:09:14
Leroi 2011.04.03. 17:42:03
Akkora idióta barom nem lehetsz, hogy ne tudd: 1940 szeptemberében vonultak be a magyar csapatok Marosvásárhelyre, a zsidók deportálása pedig 1944 tavaszán-nyarán történt.
És ki beszélt a zsidókról, mit hozod fel példaként?!
Arra pedig amit Wass Albertről írtál, csak annyit mondhatok, hogy rohadt hazaáruló geci vagy, nem magyar.
És innen tovább leszel szíves békén hagyni, mert a tökkelütött hozzászólásaidat nem olvasom el.
IGNORE ON.
sztrugackij 2011.04.03. 20:40:01
Az előbb nem a magyar nyelvről és kultúráról beszéltél?
És ezek a cigánysort idéző,vulgáris szavak! Hová lett a fennkölt heideggeri szellem?
Előbukkant az igazi arcod?
Egyébként:" Már 1941-ben Magyarországról zsidókat deportáltak Kamenyec-Podolszkba, ahol tömegesen legyilkolták őket. Ezt követően 1944-ig viszont nem deportálták a hazai zsidóságot Auschwitzba és más haláltáborokba. Ellenben több tízezer zsidót munkaszolgálatra hívtak be, akiknek többségét a Don-kanyarban meggyilkolták a magyar keretlegények aktív közreműködésével"
Forrás:Wikipédia
Leroi 2011.04.03. 20:41:30
Az "átoksori kísértetek"...
Ma is köztünk.
Leroi 2011.04.03. 20:43:13
Arról a "dicső" 133 napról.
Szánalmas.
sztrugackij 2011.04.03. 22:42:02
Így kell a történelmet értelmezni!
bauchi 2011.04.04. 09:27:58
bauchi 2011.04.04. 09:32:18
bauchi 2011.04.04. 09:36:26
bauchi 2011.04.04. 09:38:46
Van stílusa.
bauchi 2011.04.04. 09:40:45
bauchi 2011.04.04. 10:02:04
Nézzétek az országgyülési közvetítést.
Jobb,mint a tegnapi debrecen-győr volt.
This_is_Sparta (törölt) 2011.04.04. 14:13:46
paszto 2011.04.04. 15:37:13
Jiszajah 2011.04.04. 15:53:12
Most akkor te minősíted Sütőt, vagy Sütő minősít téged? Vagy, neadjisten, te minősíted saját magad?
Nyilván az a mód, amit te képviselsz lehet a létezés ama Kötsén (is) meghírdetett magyar módja...
:)
adamantium 2011.04.04. 16:41:15
bauchi 2011.04.04. 17:38:53
bauchi 2011.04.04. 17:40:42
Távozom.
Leroi 2011.04.04. 19:11:07
Nagyon jó Sütő.
Még annál is jobb.
Életében a legnagyobb élő magyar írónak nyilvánították.
Én Szentkuthyhoz mérném, aki a magyar irodalom csúcsa ( a Prae c. kétkötetes műve a legnagyobb mű, ami valaha magyar tollból született).
Jiszajah 2011.04.04. 19:54:48
Tudd, "nem a dalnok szüli a dalt, hanem a dal szüli a dalnokot" - mondja Ady s számomra sem azért é_r_v_é_n_y_e_s egy mondás, mert valakié, hanem azért, mert felsejlik benne, ahogy írta József A.: "a törvény szövedéke".
Azé az iratlan törvényé, amely mostanában annyira hiányoltatik. Hiányoltatik a Te bánatodra is, @bauchi, mert az a törvény a közös, amelyet nem kell a másik torkán legyömöszölni...
bauchi 2011.04.04. 21:32:21
...
És Krúdy?...
Nem csípolom .. ha valakit már életében...
Van akinek a barokk,másiknak a szecesszió.
bauchi 2011.04.04. 21:37:49
Tower13 2011.04.05. 09:45:30
Igazából tudok hasonló kellemetlen esetet. Csak ott annyi hiba volt, hogy mikor a harmadik, negyedik lány jött ki az iskola orvostól sírva, egyhuzamban, akkor OF is bement. Azóta egy női tanár mindig benn van. Így több sírva kijövő max oltásnál volt.. Érdekességként, oltásról többségében fiúk jöttek ki sírva :D
Bár ez egy eset volt a mondjuk 700 iskolaorvosból, szóval nem nagy mérték, de néha van hibás alma a kosárban. mindenütt.
Bikli néni 2011.04.05. 09:59:53
De az nálunk is divat volt, hogy hármasával mentünk be a vizsgálatra. Ez az, amit írtam korábban is, hogy a mai napig emlékszem, melyik osztálytársnőmről írták bele a kartonjába, hogy tele van anyajegyekkel a háta...
Tower13 2011.04.05. 10:07:31
No a kérdés: 12 éve egy kosárlabda meccsen sérült kicsit a vállam. Sokáig fájt, aztán orvossal sikerül "fellazítani" és rendben volt. De fizikai munka hatására (ülőgarnitúra padját, konyhai) cipeltem, és újra fáj. kicsit jobban mint előtte:S
5let, hogy mit lehetne tenni, illetve milyen orvoshoz forduljak, mert ortopéd csak időlegesen tudott segíteni. Persze lehet, hogy kezelés után egy évig ne használjam, de kétlem hogy kivitelezhető. (meg nem is javasolta)
Ha Te, vagy Rabai tudtok ötletet adni, megköszönöm.
Tower13 2011.04.05. 10:16:32
tódór piroska 2011.04.05. 10:21:18
Persze, Bikli nénit etőll fügettlenül télleg szerettyük
Tower13 2011.04.05. 10:39:13
Bikli néni 2011.04.05. 10:59:09
@Tower13: Ellenben orvos sem vagyok. De talán erre jár majd valamelyik nagy tudású orvosunk, Miklós, esetleg Adamantium, őket kérdezd :)
Tower13 2011.04.05. 11:08:33
És ezért írtam, hogy ötletet adni abban, milyen orvoshoz jussak el. (tudom, tudom, jó orvoshoz)
Bikli néni 2011.04.05. 11:36:06
Sokan vannak itt orvosok, elég sokan kértek már tőlük tanácsokat, és mindig segítenek is. Várj egy kicsit, hátha erre téved valamelyikük. Akár orvos kollégát is tudnak ajánlani privátban.
Tower13 2011.04.05. 11:39:02
Rám fér némi egészség :D
Bikli néni 2011.04.05. 11:53:25
SAM2 2011.04.05. 19:20:11
Régen hallottam olyat hogy valahova kellett nőgyógyászati szűrővizsgálatról papírt is vinni,de ilyenkor szóltak neki,mármint az üzemorvos,munkaalkamassági vizsgálatot végző orvos szólt,hogy menjen el nőgyógyászhoz,magyarul szakorvoshoz küldték.
Szóval olyan még nem volt,nem hallottam, hogy munkaalkamassági vizsgálatot végző orvos akart volna nőgyógyászati jellegű vizsgálatot végezni.Főleg nem teljesen meztelenül.Ha ilyenről kell papír,akkor szakorvoshoz küldik és a papírt kell bemutatni.
SAM2 2011.04.05. 19:23:34
SAM2 2011.04.05. 19:33:29
Köszönöm a válaszokat előre is.
Ahogy ismerem magam lehet még évekig várok vele,de legalább megtudnám mire számítsak.Mennyibe kerülne egyébként?
Bikli néni 2011.04.05. 19:53:19
Ja, és érzéstelenítővel egyáltalán nem fáj, ne hagyd magad megrémíteni ellenkező tapasztalatokkal :) Engem is agyonijesztgettek, és mire odakerültem, majdnem befostam félelmemben, de alaptalanul :)
Leroi 2011.04.05. 19:56:46
Az anyajegyet jobb nem piszkálgatni, de egyéni megítélés kérdése, hogy szereti-e valaki.
Ha szeret a partner, anyajegyestől is szeret.
Lám, Cindy Crawford anyajeggyel is híressé vált...:)
Leroi 2011.04.05. 20:00:20
Akkor és ott alkotta a gyöngyszemeit pusztakamarási Óriásunk, amikor és ahol fővesztés terhe mellett tiltott volt, a balkáni mocsokból is drágaköveket tudott kihozni.
A drámái ma is vetekednek a világirodalom legjobb drámáival.
adamantium 2011.04.05. 20:57:06
1 a nyitott - ez dominál magyarországon
2 artroszkópos - ez meg nyugaton :D 8de azért van magyarországon is aki egész jól míveli
első fázisban egy fizikális vizsgálat javasolt olyan embernél aki ért is a vállhoz (sokan állítják ezt magukról, de nem kell bedőlni mindenkinek, legalábbis nem megengedni, hogy egyből belevágjon)
a fizikális vizsgálat lányegében több betegségcsoport irányában történik
1 rotátorköpeny sérülések - ennek elég jó a nyitott sebészete magyarországon
2 impingement szindrómák (ennek az a lényege, hogy a felkarcsont feje és a "válltető"-t képező acromion közt valamilyen ok miatt kevés a hely, így a kar minden emelésekor a felkarcsont feje beleütközik az acromionba (na ennek a neve nem jut eszembe most magyarul). na ennek a sebészete elég gyerekcipőben van, nyíltan próbálkoznak vele egyesek, több-kevesebb sikerrel
3 AC arthrózis (ez az ízület a kulcscsont és az acromion közt van) - bevallom őszintén amíg el nem vándoroltam, én se tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, de azóta láttam jó pár esetet teljesen más koncepcióban
na szóval: a vizsgálat után röntgen következik: na ezt is lehet aztán fokozni: sima kétirányú váll, meg Zanca, SP felvételeket érdemes csináltatni.
ha a röntgenen semmi drámai akkor lágyrész problémára kell gyanakodni, irány az MR. ennek az eredményében kb 90-95%-ban meg lehet bízni.
ha az MR-en kijön valami akkor el kell dönteni, hogy hogyan kell kezelni. az utóbbi fél év tapasztalatai alapján én a vállamban nyíltan semmit nem engednék csinálni (max protézis, ha Isten ments kellene). minden megoldható artroszkóposan, csak sajna magyaroszágon kevés a szakértő, inkább sajna csak szagértő kollégák vannak :D
adamantium 2011.04.05. 20:58:47
adamantium 2011.04.05. 21:05:05
Bikli néni 2011.04.05. 21:12:35
Tower13 2011.04.05. 21:13:47
adamantium 2011.04.05. 21:18:47
ninimimi 2011.04.06. 08:34:50
Külön ajándék nekem, amit váll sebészetéről ír. Gyermekem tíz évvel ezelőtti, balesetből származó vállficama után nyílt műtétet javasoltak akkor, amibe én nem mentem bele, mert laikusként is indokolatlannak éreztem. Igaz, a műtétet egy második ficam után javasolták, ami pár hónappal később kizárólag azért következett be, mert nem mondták el nekünk - egy db sokszorosított A4-es tájékoztató is elegendő lett volna - , mire kell figyelni, amíg a szalagok (nagyjából) vissza nem nyerik eredeti feszességüket. Ezért egy pulóver nem megfelelően elővigyázatos felvétele vezetett a második esethez. Azonban ez már több, mint egy évtizede történt, és azóta, hála Istennek nincs semmi gond, műtét nélkül sem. Amiben nem lehetünk ugyanígy biztosak, ha akkor az a nyílt vállműtét megtörténik...
Tehát a bocsánatkérés mellett köszönöm is önnek ezt a megerősítést vállműtét témában!
(A leírt német esethez még annyit - hogy saját szakmámból egy kicsit mérnöki példával éljek -, hogy az tipikus negatív visszacsatolás volt. Egy német egészségügyben szocializálódott orvos mimikáját látva a nadrág felhúzatása során, a következő páciensnél az ottani nővér sem ragadtatta volna magát a cinikus felszólításra.)
Leroi
2011.04.02. 23:07:28
Röviden úgy fogalmaznék, hogy az egészségügyben mintha nem létezett volna 1989.
Igen, így van. Öt éve még megkérdeztem volna, miért nem tesznek ezért valamit a magyar orvosok? Ma már nem kérdezem. Látszik, hogy nincs remény arra, hogy ez 100 éven belül bekövetkezzen. (1989 a hazai egészségügyben)
Leroi
2011.04.05. 19:56:46
Lám, Cindy Crawford anyajeggyel is híressé vált...:)
Robert De Niro -ról nem is beszélve.
adamantium 2011.04.07. 09:02:32
mások viszont azt mondják, hogy 3-4 hét rögzítés (Gilchrist elégséges a tok hegesedéséhez)- ez természetesen nem igaz ha egy porcos szakadásról van szó.
vállficamnál, azonban ha ismétlődik akkor mindenképpen műtéti rögzítés javasolt