Pucéran ugráltatták a fiatal lányokat

2011.04.01. 12:36

Tisztelt blog!


Úgy látom a hozzászólásokból, hogy az általam átélt rémálom már untat néhány kommentezőt. Nem kívánom nekik, hogy szintén hasonló megaláztatásban kelljen részt venniük, de biztos vagyok benne, hogy akkor ők is másként állnának az ilyen történetekhez. Ha nem is teszitek ki a blogba a levelemet, legalább kiírom magamból, talán az is használ.

 


Két hete alkalmassági vizsgálaton voltam az új munkahelyemhez kellettek a papírok. A vizsgálatot egy a céggel szerződésben álló magánrendelőben végezték, kivéve a tüdőszűrést. Hármasával hívtak be bennünket, egy korosztály voltunk, huszonegynéhány évesek. Egyszerre mentünk be, egyszerre álltunk az orvos elé, egyszerre lett megmondva, hogy vetkőzzünk, egyszerre lettünk visszaküldve, hogy a melltartót is vegyük le. A doktor úr ott ült, nekünk meg kellett állnunk előtte, majd egyszerre megfordulnunk, egyszerre lehajolni és megérinteni a talajt. Így zajlott a vizsgálat további része is, vérnyomásmérés, szemvizsgálat, mellkas hallgatás. Ameddig egyikünkkel foglakozott, a másik kettő ott álldogált.


Amikor mindez lezajlott, kettőnket hátraküldött a paraván mögé (jelzem azért valamivel kevésbé lett volna megalázó, ha az egész így zajlik egyesével, nem együtt csoportokban). A harmadik lány ott maradt és a doktor a bugyi levételére utasította. A lány nem esett a feje lágyára, megkérdezte, hogy minek van erre szükség, nem ez az első ilyen vizsgálata, SOHA SEHOL nem kellett anyaszült meztelenül pózolnia. A doktor azt mondta, hogy ez is része a vizsgálatnak, ha nem veszi le és tovább akadékoskodik, akkor nem kapja meg a papírokat és megnézheti magát.


Mi eközben látványos öltözésbe kezdtünk a másik lánnyal, majd visszamentünk az orvos színe elé és megmondtuk, hogy a vizsgálathoz ez semmiképp nem tartozhat, vagy odaadja a papírjainkat, vagy még azzal a lendülettel elmegyünk a rendőrségre és panaszt teszünk ellene a létező összes helyen., ott majd eldöntik, tényleg a része-e a vizsgálatnak a meztelen álldogálás. Ez hatott és bár durván el lettünk küldve az édesanyánkba, a papírokat végül csak megkaptuk. A rendelő és a doktor nevét elküldtem nektek, ha kiteszitek, akkor ez is mehet.


Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy az én barátaim is meséltek már efféle elrettentő példát, akkor csak legyintettem, de most amikor velem történt, már nem tudom ennyire könnyen venni. Persze rengeteg jó tapasztalatot is szereztem orvosokkal, az öcsém élet halál között lebegett hetekig, de olyan szuperül, gondosan és jól viselték gondját, hogy csak hálával tudok gondolni rájuk, ettől függetlenül ami rossz, megalázó és sértő, azt nem hagyhatom szó nélkül.
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leroi 2011.04.02. 21:36:20

@epres négercsók:
Én is így gondoltam.
Ha ez a sztrugackij még egyszer megszólít, nem állok jót magamért.

Leroi 2011.04.02. 21:37:26

@Jiszajah:
Az Álomkommandó első erdélyi előadásán ott voltam 1991. októberében...

epres négercsók 2011.04.02. 21:37:35

@Leroi: Nem szeretnék senkit kitiltani, úgyhogy inkább próbáljatok értelmes emberekhez méltó módon beszélgetni. Szerintem menni fog :)

Leroi 2011.04.02. 21:40:26

@epres négercsók:
Részemről rég az ignore on vörös vonalán túl jár már ez a párbeszéd, úgyhogy bekapcsolom a Grenzübergangschutzstaffelleitestellémet...:)

sztrugackij 2011.04.02. 21:42:24

@Leroi: Úgy tudom Oroszország soha nem üzent hadat sem Németországnak,sem Magyarországnak.
Nekünk mindenképpen támadnunk kellett egy őrült hadvezér oldalán.
A lépés szigorúan preventív célokat szolgált,de akkor hogy sikerült így elszúrni?Talán ha több kerékpárunk lett volna....
Mindegy,a Don-kanyarban elpusztultak szülei,gyerekei,rokonai bizonyára megértik a történelmi szükségszerűségeket.
Csak az a kép ne lenne előttem, ahogy az általad istenített és majmolt nemzet tisztjei ,fejvesztett menekülésük közben,hogyan verik le a teherautóikról a szerencsétlen magyar katonákat,a tulajdon szövetségeseiket.
Mit szól ehhez ,Mein Herr?

"Hát az oroszok mindenkori jogánál fogva, hogy más nemzetek fölött uralkodjanak, táváris sztrugackij..."

Mennyire hasonlít egy másik diktátor szent küldetésére,az árja faj felsőbbrendűségére hivatkozva!

A"világuralmi törekvések" szónál csak a hozzád hasonló hibbantaknak jut eszébe Sztálin és az oroszok.
Mindenki másnak valahogy egyből Hitler ugrik be és a második világháború.

Hogy is van ez ,dokikám?
Mindenki szembe jön az autópályán,de te haladsz a helyes úton?

Leroi 2011.04.02. 21:44:37

@epres négercsók:
Azért búfelejtőnek mindig jó egy Deep Purple: Child in Time úgy 28-30-as hangerővel, kiemelt mélynyomóval hallgatva...

Leroi 2011.04.02. 21:46:44

@sztrugackij:
Mért, mikor istenítettem és a hitleri hadsereget?
Németország nem azonos Hitlerrel.

Sztálint pedig védd csak.
Hamarosan sok "barátod "akad.

Leroi 2011.04.02. 21:51:36

A magyar hadsereget, akárcsak a románt, olaszt, finnt, stb. nem szövetségesnek, csak eszköznek tekintették.
Az egyedüli egységek, akiket partnernek tekintettek, az idegen országok SS-önkéntesei voltak, ők megfelelő ellátmányt, egyenruhát, kiképzést kaptak és egyfajta idegenlégióként egyenrangúnak voltak elkönyvelve a németekkel.
Rá is szolgáltak a bizalomra, Berlin utolsó védői a Charlemagne francia SS-önkéntesek voltak.
Egy kissé paradoxon: a német fővárost a franciák védik az oroszoktól.

Jiszajah 2011.04.02. 21:52:00

@epres négercsók:

Köszönöm.

Valójában tényleg nem voltam tisztában - eddig - a nagybetű-használat egyezményes jelentésével a kommentelésben.
De egy szabály nem-ismerete nem ment fel a betartásának a kötelezettsége alól.

Elnézést kérek azoktól, akiket bánthatott a hangerő.

adamantium 2011.04.02. 21:52:24

@sztrugackij: hát nem is tudom, ha a fő gonoszt kell megnevezni, akkor bizony Hitler nem kerül be az első 10-be.
az, hogy a Don.kanyarban a magyar hadsereg komoly vereséget szenvedett a rossz felszereltség és hibás taktika miatt nem tudom mennyire a németek rovására írható?
világuralmi törekvései minden komolyabb uralkodónak voltak, egyáltalán nem kötelező, hogy Hitler ugorjon be mindenkinek, ha nekem Dzsingisz kán ugrik be akkor már irredenta vagyok, mert nem felelek meg a mai kötelező cionista világnézetnek, hogy a német akkor is bűnös ha van sapkája és akkor is ha nincs, ha meg elfogy a pénzünk akkor nyúzzunk le még egy réteg bőrt a németekről, mert a hülyék úgy is adnak.
érdekes módon olvastam egy komoly tanulmányt arról, hogy a művelt zsidók kit is tartanak a népük legfőbb ellenségének a történelem során, és tudod kit választottak fő gonosznak? hát nem Hitlert, és nem is Eichmannt és nem is Mengelét hanem Tomás de Torquemadat, ugye milyen meglepő?

sztrugackij 2011.04.02. 21:53:49

@epres négercsók: Nem hiszem,hogy bármilyen sértőt,vagy személyeskedőt írtam volna.A"Mein Herr" és a "dokikám" annak számít?Bocs, most látom a "hibbantat".
Lebuktam!Nem kell kikísérni,kitalálok magamtól is!

Miért hagyjátok,hogy egy orvosi blogon történelmi sületlenségekről hadováljon valaki?
Csak mert orvos?

Jól van ,már megyek is!

Leroi 2011.04.02. 21:54:29

Ami pedig az orosz fronton való részvételt illeti, akkor, abban az időszakban 1941 nyarán Németország Európa abszolút ura volt, akkor és azt az államot igázta le, amikor és akit csak akart és ez Kelet-Közép-Európára maximálisan igaz volt. Olyan nem volt, hogy nem engedelmeskedünk a háborúba szólító parancsnak.

Jiszajah 2011.04.02. 21:54:52

@Leroi:

Én Zsíros Ágival láttam a Vigszínházban először az Álomkommandót.
Rég volt...

Leroi 2011.04.02. 21:55:41

"Miért hagyjátok,hogy egy orvosi blogon történelmi sületlenségekről hadováljon valaki?"

Nem tudom, sztrugackij, mért hadoválsz, mondd?

Leroi 2011.04.02. 21:57:16

@adamantium:
Szép és pontos megfogalmazás volt, köszi.

Leroi 2011.04.02. 22:01:07

@Jiszajah:
A 80-as években a kézirat kikerült Magyarországra és szépen meg is rendezték.
Azon azért csodálkozom, hogy az itteni akkori cenzúra hogyan engedélyezte, elég sok a sdiktatúraellenes mellékzönge a darabban.

sztrugackij 2011.04.02. 22:05:54

@adamantium: Tehát a lényeg a rossz felszerelés és a hibás taktika!

És mit kerestünk mi egy idegen ország területén?

És ha a megtámadott ország kizavar minket,majd hazáig kerget és otthagy egy hadtestet,miért óbégat mindenki igazságtalanságról?
A mi támadásaink és döntéseink mindig igazságosak?Meg a németeké,osztrákoké,olaszoké,csak az oroszoké példátlan agresszió?

A nagyhatalmak igazságtalanul jártak el velünk?
A magyarországi zsidók mit mondanának(ha élnének) a magyarok igazságérzetéről?

sztrugackij 2011.04.02. 22:10:34

@Leroi: "Olyan nem volt, hogy nem engedelmeskedünk a háborúba szólító parancsnak. "

Akkor viszont vállalni kell a következményeket.Nem ríni,hogy elpáholtak,és micsoda dolog ez?

"C’est la guerre"

adamantium 2011.04.02. 22:15:11

@sztrugackij: összefüggéstelenül és hozzáértés nélkül beszélsz olyan témáról ami nem ide való, menj és terjeszd az elméleteidet egy történelmi blogon, itt az a kérdés, hogy köteles-e látni az orvosnak a lapos tetűt bugyin keresztül vagy nem?

sztrugackij 2011.04.02. 22:21:07

@Leroi:
"Nem tudom, sztrugackij, mért hadoválsz, mondd?"

Szeretem elmagyarázni a dolgokat azoknak ,akik rosszul tudják vagy értelmezik.

Célom megállítani a tudatlanság mémjének terjedését.
Tulajdonképpen hálás kellene legyél nekem!
Csakis a segíteni akarás vezérel!

Jiszajah 2011.04.02. 22:23:04

Egyébként, a poszt eredeti kérdés-feltevéséhez visszatérve, és tekintettel arra, hogy ez mégiscsak egy egészségügyi-orvosi témákkal foglalkozó blog, mondanék - halkan - valamit.
A praxisban, a gyógyításban a legfontosabb mozzanatot így hívják: diagnózis. Ógörög eredetű a szó: 'dia - gnosis'. 'Szét-tudás'-nak fordítható szó szerint. A beteg és orvosa közti eleven kölcsönösségre utal, egymás tudására.
Valószínűleg ez a mozzanat hiányozhatott a három említett lány és az orvos kapcsolatából ott, akkor, az alkalmassági vizsgálaton.
És egy orvos számára minden, igen minden orvosi tevékenység ugyancsak alkalmassági vizsgálat is egyben.
Ideális esetben: dia+gnosis.

És miért ne lehetnénk - bevallottan - idealisták?

sztrugackij 2011.04.02. 22:23:19

@adamantium: Ez egy másik adamantium?

"hát nem is tudom, ha a fő gonoszt kell megnevezni, akkor bizony Hitler nem kerül be az első 10-be.
az, hogy a Don.kanyarban a magyar hadsereg komoly vereséget szenvedett a rossz felszereltség és hibás taktika miatt nem tudom mennyire a németek rovására írható?
világuralmi törekvései minden komolyabb uralkodónak voltak, egyáltalán nem kötelező, hogy Hitler ugorjon be mindenkinek, ha nekem Dzsingisz kán ugrik be akkor már irredenta vagyok, mert nem felelek meg a mai kötelező cionista világnézetnek, hogy a német akkor is bűnös ha van sapkája és akkor is ha nincs, ha meg elfogy a pénzünk akkor nyúzzunk le még egy réteg bőrt a németekről, mert a hülyék úgy is adnak.
érdekes módon olvastam egy komoly tanulmányt arról, hogy a művelt zsidók kit is tartanak a népük legfőbb ellenségének a történelem során, és tudod kit választottak fő gonosznak? hát nem Hitlert, és nem is Eichmannt és nem is Mengelét hanem Tomás de Torquemadat, ugye milyen meglepő? "

epres négercsók 2011.04.02. 22:25:12

@sztrugackij: Nem kell elmenned, elmondhatod a véleményedet nyugodtan. Csak ne személyeskedjetek. Nem csak te, senki.

@Jiszajah: :)

sztrugackij 2011.04.02. 22:26:45

@adamantium: "itt az a kérdés, hogy köteles-e látni az orvosnak a lapos tetűt bugyin keresztül vagy nem? "

Itt az a kérdés akarod-e,hogy az orvos egyértelműen eldöntse van-e tetűd ,vagy sem.

Leroi 2011.04.02. 22:32:22

@sztrugackij:
Az akkori helyzetet tekintve Németország abszolút nyerésre állt és volt is esélye megnyerni a háborút.
Egyesek keresztes hadjáratnak tekintették egy istentelen, embertelen rezsim ellen.

Mások pontosan tudták, mit akarnak: Krupp, Thyssen és a német nagytőke olcsó (azaz: ingyen) munkaerő, korlátlan rabszolgamunka ígéretét kapta
Hitlertől a fegyverkezéshez felajánlott Reichsmark-milliárdokért, óriási földterületeket kiapadhatatlan altalajkincsekkel, olajat minden mennyiségben.
Erről szólt a háború.

Leroi 2011.04.02. 22:35:52

@sztrugackij:
Az USA mit keresett Vietnamban, Grenadán, Irakban, Afganisztánban...?
Geopolitika ez, semmi nem változott, csak a sakkjátékosok cserélődtek ki.

Jiszajah 2011.04.02. 22:38:32

@Leroi:

Az az időszak, a 80'as évek, soha, sajnos soha nem fogja megtalálni a tényleges helyét sem a mostani, sem egy majdani, érvényes közgondolkodásban.
A valóság pont olyan mélységben tükrözhető az óriásplakátokról ellesett módszerekkel, mint amilyen vastag a plakát hordozóanyaga, a papír és a ragasztó együtt.
Igaza van Polányi Mihálynak: ha egy tradíció megszakad, akkor az a tradíció megszakadt végleg.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 22:39:51

@sztrugackij:
Igen, legyen a beteg felnőtt! Viselkedjen felnőttként! Ha nem akarja a vizsgálatot, akkor szépen aláírja a visszautasító papírt, kifárad az ajtón, és helyére bejön az újabb beteg. Aztán ha baj lesz abból, hogy a vizsgálat elmaradt, akkor meg tessék csöndben maradni! Ennyi.
Remélem ezzel egyetértesz?

Leroi 2011.04.02. 22:40:11

@Jiszajah:
A hozzászólásaid alapján író vagy. Lehet, hogy olvastalak is? :)

Leroi 2011.04.02. 22:42:21

@miklos.rabai:
Sajnos sokan összetévesztik az orvosi vizsgálatot azzal, hogy őket kukkolni akarja valaki. Hogy egyfajta fordított narcizmus-e ez vagy a rossz szocializáció eredménye, nem tudni, mindenesetre gyermeteg és bosszantó dolog.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.02. 22:49:28

@Leroi:
Igen, bosszantó dolog.
De hát ugye, mindenki saját maga felel tetteiért. Csak sajnos ez a mai világ annyira kifordult már magából, hogy a rossz döntéseink után automatikusan mindig mást akarunk hibáztatni. Pedig az élet ilyen apróságokon dől el: mint időben elvégzett szűrővizsgálat, vagy naponta rendszeresen beszedett vérnyomáscsökkentő.

adamantium 2011.04.02. 22:57:22

@Leroi: szerintem ez a lakosság helytelen egészségügyi neveltetésében gyökereztetik és a kommunizmusban amikor is betegségeket úgy gyógyítottak, hogy egyszerűen kitörölték azokat a statisztikából, így nem voltak TBC-seink, nemi betegeink, AIDS-eseink, rákosaink, nem volt szilikózis a bányákban, májcirózis a vegyi gyárakban, és sorolhatnám. sőt ha mégis volt egy ilyen eset akkor az biztos valami kapitalista merénylet. ebből az következett, hogy sok betegség szégyenné vált, az emberek titkolták azokat, mert nyilvánvaló volt, hogy azok nem tűntek el. továbbá semmilyen egészségügyi oktatás nem folyt a tévében, az iskolákban, egy csomó mítosz terjengett az emberek körében betegségekről, gyógyszerekről. az állam ezt a misztifikációt fenn is tartotta, ezzel csökkentve az egészségügy szerepét, mert az bizony kényelmetlen volt, hogy van egy olyan csoport akire akár a párttitkár is rászorulhat. ez más értelmiségi csoportoknál, szakmáknál is megfigyelhető volt, de nem oly mértékben mint az orvosok társadalmi befolyásának csökkentése illetve az irántuk érzett bizalom teljes mértékű központi aláaknázása.
ez nagyon könnyen megfigyelhető kelet-európa szinte minden országában, míg nyugaton az itteni orvos-beteg feszültségek nagy részét nem is értik mert kimaradt az életükből 40 év agymosás. persze van aki visszasírja azokat az időket.

Jiszajah 2011.04.02. 23:01:47

@Leroi:

Talán a nyolcvanas évek végén, az Egyetemi Lapokban. Elvétve. Azóta rátaláltam -némi kitérő után - a költészet nemesebb alapanyagára: a személyes életre.
M. Jóska, marosvásárhelyi szobráművész barátom emlegette volt többször - Ő az a szobrász, aki egyedül tud igazi lovas-szobrot készíteni a Kárpát-medencében :) - hogy az embernek ki kell üresítanie magát a feladat számára.
Kérdés persze, hogy mi marad meg végül: egy betöltetlen űr, vagy egy gazdátlan, végre nem hajtott feladat.
A vállalásban mindkettő benne van végülis... Meg persze a szépség lehetősége.

Régi örökségünk itt Európában az ilyen jellegű paradoxonok sora, amióta Arisztotelész, aki az embert 'zoon metaphorikoon'-nak nevezi - metaforálló állatnak - magát a metaforát egy másik metaforával határozza meg. Bele lehet lapozni a gordiuszi csomót nem megoldó, hanem c s a k átvágó hérosz mesterének Poetica-jába. Ott van, csak eddig senki nem ütközött meg rajta...

Leroi 2011.04.02. 23:07:28

@miklos.rabai:
Ez vezet aztán a fel nem fedezett betegségek miatti későbbi panasz-áradathoz és bűnbakkereséshez :"az orvosok, akik vizsgálták magát, hogyhogy nem vették észre?!"
@adamantium:
Sajnos ez a társadalmi réteg még nem vetette le fekete bárány-jelmezét, amibe bújtatták.A mesterségesen alacsonyan tartott bérezés tükrözi azt a lenézést és viszolygást, amivel a mindenkori hatalom az orvosok iránt viseltetik, az orvosok bérét a beteggel fizetteti ki, de ezzel két vasat is tart a tűzben: függővé teszi az orvost a betegtől, a betegben pedig táplálja a haragot a "parazita" réteg iránt...
Hadd marják egymást, addig sem az államra haragszanak.
Röviden úgy fogalmaznék, hogy az egészségügyben mintha nem létezett volna 1989...

Leroi 2011.04.02. 23:15:01

@Jiszajah:
Igazán elkelne egy pár szép, klasszikus lovasszobor Kárpát-medence-szerte a jelenleg álló egypár torz kentaur helyett, de ez sajnos nem a művész úrtól függ...

A költészet sokszor a személyes életből merítkezik, elsősorban annak árnyoldalaiból. Boldogan nehéz maradandót alkotni, a legtöbb költőnk a fájdalmat alkotta/alkotja ki magából. De talán sikerük egyik kulcsa az is, hogy a valódi lelki szenvedést ők tudták megfogalmazni igazán, ami visszhangra a legtöbb olvasójuk egyéni sorsában.

A Mestertől a Nikomachoszi etikát olvastam szép műbőr-kötésben...:)

Jiszajah 2011.04.02. 23:32:12

@Leroi:

"Boldogan nehéz maradandót alkotni, a legtöbb költőnk a fájdalmat alkotta/alkotja ki magából."

"Ha nem tudsz mást, mint eldalolni
Saját fájdalmad, s örömed,
Nincs rád szüksége a világnak
S ezért a szent fát félretedd..."

Ez Petőfi.
Bocsáss meg, de ahogy olvastalak, ez ugrott be azonnal...

(egyébként Jóska szobrainak nagyrésze saját költségén áll, az összmagyarság még nagyobb dícsőségére - tudod, a közösség igazi kötőanyaga a bizalom és az áldozat, csak hát az Aranyborjút is a választott nép által összeadott fülbevalókból öntötte Áron, mig dadogós testvére épp távol volt a Hegyen, kőtábla-ügyben)

Jiszajah 2011.04.02. 23:47:22

@sztrugackij:

Hitler?
Beugrik az az egykori plakát a szöveggel: "Milliók állnak mögöttem"?
A plakáton a milliók b a n k j e g y e k voltak az ég felé emelt nyitott tenyér mögött.

Nemcsak az a fontos, hogy ki ül kinek az ölében, hanem az is, hogy ki mögött ki-mi áll.

Ne hagyjuk, hogy világunkat végképp "behálózzák a vad kényszerképzetek" (Radnóti), a szómágia, az elszabadúlt hajóágyúkként törö-zúzó le-nem-rögzített, definiálatlan, csak cédulának, stigmának alkalmazott fogalmak.
Ennél azért a magyar nyelv többre hivatott, az azt beszélőket nem is említve.

sztrugackij 2011.04.02. 23:48:30

@Leroi: Az USA nem lógott szarcsimbókként egy nagyhatalom seggében.
És Vietnam után nem rítta tele a világot ,az őt ért méltánytalanságokért.

Ember ! Világháborúról beszélünk,és a mi bőrünkről volt szó!

Már megint relativizálod a történelmet.

sztrugackij 2011.04.02. 23:50:01

@miklos.rabai: Ööö..ez most pejoratív vagy tényleg így gondolod?
Aztán válaszolok én is.

sztrugackij 2011.04.02. 23:52:29

@Jiszajah: Ez már-már költészet!

Mit is akartál volt mondani?

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.03. 00:01:54

@sztrugackij:
Igen, így gondolom, és orvosként is így fogok eljárni. Megbeszélem a beteggel. Elmondom, milyen variációk vannak. Kísérletet teszek arra, hogy a beteg a lehetőségekhez képest a legjobb kezelést kaphassa meg, ha azonban az ahhoz vezető út nem tetszik a betegnek, nem ért egyet egyes vizsgálatok szükségszerűségével, akkor nem fogunk tudni együtt dolgozni, ugyanis vizsgálat nélkül még alapos gyanú esetén sem lehet diagnózist felállítani, vagyis kezelni sem szabadna a beteget. Ha egy ilyen szituáció előáll, akkor mindkettőnknek az lenne a legjobb, ha a beteg keresne magának egy másik orvost. Ugye ha van szabad orvosválasztás, akkor az orvosnak is joga lenne egy normális világban, hogy eldöntse melyik betegekkel akar együtt dolgozni az ő érdekükben. A beteg felnőtt ember, az információkat megkapta, ezek ismeretében döntést hozott... Papír aláír, ajtón kifárad, jöhet a következő... Ez tényleg ilyen egyszerű...

Jiszajah 2011.04.03. 00:09:10

@sztrugackij:

Az első részhez a latin 'Qui prodest?' - 'kinek használ' kérdésre minden időben megadható válsz lehet a kulcs.

Ám számomra fontosabb a második rész ki-nem mondott alapkérdése: alkalmasak-e a XXI. század többszörösen összetett társadalmi-politikai viszonyrendszerének a megragadására a XIX. századból öröklött, erre a területre vonatkozó fogalmaink készlete? Gondoljunk itt csupán a 'citoyen' és a 'Bürger' közti lényegi különbségre, mely nem csak abban áll, hogy az egyik szó francia, a másik meg német.

Jiszajah 2011.04.03. 00:13:28

Szép álmokat.
És köszönöm a beszélgetést...

paszto 2011.04.03. 10:03:45

@adamantium: A levélből világosan kiderül, hogy milyen vizsgálatok történtek. Az EKG nem volt a felsoroltak között, ahogy a röntgen sem. Szerintem az is egyértelmű, hogy nem olyan munkakörbe vették fel a hölgyeket, ahol lapostetveket kellet volna vizsgálni, ezt a bejegyzés hangneme, stílusa egyébként is valószínűtlenné teszi. Ám ha mégis, az orvos bunkó, megalázó stílusa, a felvilágosítás hiánya akkor sem bocsánatos bűn, főleg egy üzemorvosi vizsgálatokat végző magánrendelőben, ami mégse egy sürgősségi, azt a két percet rá lehetett volna szánni.

Leroi 2011.04.03. 10:45:28

@sztrugackij:
Horthynak kijelentette Hitler, hogy tiszteli ugyan az érdemeit, de ne feledje el, hogy a német határ a Balaton mellett van.
A revíziós lépésekben adott segítségnek ára volt. Az, hogy visszakaptuk az elvesztett területeink egy részét, azzal járt, hogy elköteleztük magunkat Hitler mellett. Akkor, abban a helyzetben mást nem tehetett egy magyar államfő. Menni kellett a nagyhatalommal, kitartani mellette a végsőkig. Meghalni sokféleképpen lehet. Leigázva és kushadva vagy a fronton, az ellenséggel szemben.
Az utóbbit választották.

Leroi 2011.04.03. 10:51:17

@sztrugackij:
Látod, Jiszajah a honfitársam, valódi marosvásárhelyi magyar, és olyan veretesen ír magyarul Ő, a "román földön született", hogy értelmező szótárért kapkodsz.
Itt felmerül az a kérdés, hogy kik is a magyar nyelv és kultúra igazi művelői és továbbvivői?
Az anyaországiak vagy az erdélyiek?

Ennyit a "román gyökerekről".
Csak egy magyar GYÖKÉR írhatja azt, hogy az erdélyi magyar "román gyökerű".

Szóval ne nagyon papoljunk itt másoknak a tudatlanságról.

sztrugackij 2011.04.03. 16:24:14

@miklos.rabai: Ha így gondoltad ,akkor egy állásponton vagyunk.

sztrugackij 2011.04.03. 17:03:31

@Leroi: Szerinted veretes,mert kritikai érzéked nulla.Neked mindegy ,költő vagy modoros fűzfapoéta,a lényeg hogy az ősi földről származik.Lásd Wass Albert rajongók.
Értelmező szótárra nincs szükségem,bár én nem tudom kijavíttatni a kommentjeimet mint a bennfentesek.
Mondjuk,nincs is rá szükségem.

"A revíziós lépésekben adott segítségnek ára volt. Az, hogy visszakaptuk az elvesztett területeink egy részét, azzal járt, hogy elköteleztük magunkat Hitler mellett"

Tehát közvetve a területszerzési politikánk vezetett a Szovjetunió megtámadásához Hitler oldalán.Pontosan így olvastam én is.
Kár,hogy a nagyhatalmak ezt súlyosbító körülményként értékelték a békekötés során.
De szerinted akkor is helyes döntés volt,még a következmények figyelembevételével is,igaz?

Ma egy volt horthysta katonatiszt lányával beszélgettem.Elmesélte,hogy Horthy dicsőséges bevonulása után rögtön megkezdődött a zsidók összefogdosása.a te imádott szülővárosodban,Marosvásárhelyen.
Már éppen azt akartam írni,hogy ilyen a háború,de aztán valahogy rájöttem,ezek ártatlan,fegyvertelen emberek voltak ,nem katonák.Ők lettek volna az ellenség?

Becsületes, székely emberek voltak,akik hirtelen nem tudták bizonyítani nemzsidóságukat.
Egy ilyen háborúban kellett kitartani a végsőkig?

Miféle székely vagy te?

sztrugackij 2011.04.03. 17:09:14

@Leroi: Az ilyen szemlélettel köpöd szembe a saját székely népedet,csak akkora felfuvalkodott hólyag lettél az orvosi és Heidegger óta,hogy észre sem veszed a nagyívű történelmi elemzéseid közepette.

Leroi 2011.04.03. 17:42:03

@sztrugackij:

Akkora idióta barom nem lehetsz, hogy ne tudd: 1940 szeptemberében vonultak be a magyar csapatok Marosvásárhelyre, a zsidók deportálása pedig 1944 tavaszán-nyarán történt.
És ki beszélt a zsidókról, mit hozod fel példaként?!
Arra pedig amit Wass Albertről írtál, csak annyit mondhatok, hogy rohadt hazaáruló geci vagy, nem magyar.

És innen tovább leszel szíves békén hagyni, mert a tökkelütött hozzászólásaidat nem olvasom el.

IGNORE ON.

sztrugackij 2011.04.03. 20:40:01

@Leroi: Már megint ezek az idegen kifejezések!
Az előbb nem a magyar nyelvről és kultúráról beszéltél?
És ezek a cigánysort idéző,vulgáris szavak! Hová lett a fennkölt heideggeri szellem?
Előbukkant az igazi arcod?

Egyébként:" Már 1941-ben Magyarországról zsidókat deportáltak Kamenyec-Podolszkba, ahol tömegesen legyilkolták őket. Ezt követően 1944-ig viszont nem deportálták a hazai zsidóságot Auschwitzba és más haláltáborokba. Ellenben több tízezer zsidót munkaszolgálatra hívtak be, akiknek többségét a Don-kanyarban meggyilkolták a magyar keretlegények aktív közreműködésével"

Forrás:Wikipédia

Leroi 2011.04.03. 20:41:30

Egen...
Az "átoksori kísértetek"...

Ma is köztünk.

Leroi 2011.04.03. 20:43:13

1919-ről úgy látszik, nem ír a Wikipédia.
Arról a "dicső" 133 napról.

Szánalmas.

sztrugackij 2011.04.03. 22:42:02

Tanácsköztársaság versus zsidók deportálása.

Így kell a történelmet értelmezni!

bauchi 2011.04.04. 09:27:58

@Jiszajah: Ha ezt Sütő András mondta,akkor is nagy baromság.

bauchi 2011.04.04. 09:32:18

@Leroi: Ne felejcsd a Marshall segélyt.

bauchi 2011.04.04. 09:36:26

@adamantium: Ez jó,ezt a viccet nem ismertem.

bauchi 2011.04.04. 09:38:46

@ninimimi: Ne báncsad szegényt,németországban felejtette el magyarni,én meg nigériában lettem fazokni.
Van stílusa.

bauchi 2011.04.04. 10:02:04

Most megyek tippmixelni,mert élni is kell valamiből.Történelemi ismereteim sokat gyarapodtak.Éjjenek a zsidók,a németek,az elempé,az eszdéesz.a sifer,a kunce.
Nézzétek az országgyülési közvetítést.
Jobb,mint a tegnapi debrecen-győr volt.

This_is_Sparta (törölt) 2011.04.04. 14:13:46

@Leroi: Nem, dehogy, csak csúnyán meg vagyok fázva...!

Jiszajah 2011.04.04. 15:53:12

@bauchi:

Most akkor te minősíted Sütőt, vagy Sütő minősít téged? Vagy, neadjisten, te minősíted saját magad?
Nyilván az a mód, amit te képviselsz lehet a létezés ama Kötsén (is) meghírdetett magyar módja...

:)

adamantium 2011.04.04. 16:41:15

@paszto: egyértelmű az amit látok és a kezembe meg is foghatom. a kérdéses elemek nincsenek leírva a levélben tehát azt feltételezünk amit akarunk, meg az ellenkezőjét is. azt, meg, hogy az orvos bunkó volt azt a levélíró állítja, az orvos biztos az ellenkezőjét mondaná, tehát az ilyeneket fenntartással fogadom

bauchi 2011.04.04. 17:38:53

@Jiszajah: Merhogy sütő annyival jobb?

bauchi 2011.04.04. 17:40:42

OK mindenkinek.
Távozom.

Leroi 2011.04.04. 19:11:07

@bauchi:
Nagyon jó Sütő.
Még annál is jobb.
Életében a legnagyobb élő magyar írónak nyilvánították.
Én Szentkuthyhoz mérném, aki a magyar irodalom csúcsa ( a Prae c. kétkötetes műve a legnagyobb mű, ami valaha magyar tollból született).

Jiszajah 2011.04.04. 19:54:48

@bauchi:

Tudd, "nem a dalnok szüli a dalt, hanem a dal szüli a dalnokot" - mondja Ady s számomra sem azért é_r_v_é_n_y_e_s egy mondás, mert valakié, hanem azért, mert felsejlik benne, ahogy írta József A.: "a törvény szövedéke".
Azé az iratlan törvényé, amely mostanában annyira hiányoltatik. Hiányoltatik a Te bánatodra is, @bauchi, mert az a törvény a közös, amelyet nem kell a másik torkán legyömöszölni...

bauchi 2011.04.04. 21:32:21

@Leroi: OK.Szentkuthy nem volt gyönge.Ízlések és lelencgyerekek
...
És Krúdy?...
Nem csípolom .. ha valakit már életében...
Van akinek a barokk,másiknak a szecesszió.

bauchi 2011.04.04. 21:37:49

@Jiszajah: Lehet,hogy így van.Óvakodnék a sommás kijelentésekkel,ahogy a nagy magyar gondolkodó,horngyula mondta.

Tower13 2011.04.05. 09:45:30

@Bikli néni:
Igazából tudok hasonló kellemetlen esetet. Csak ott annyi hiba volt, hogy mikor a harmadik, negyedik lány jött ki az iskola orvostól sírva, egyhuzamban, akkor OF is bement. Azóta egy női tanár mindig benn van. Így több sírva kijövő max oltásnál volt.. Érdekességként, oltásról többségében fiúk jöttek ki sírva :D
Bár ez egy eset volt a mondjuk 700 iskolaorvosból, szóval nem nagy mérték, de néha van hibás alma a kosárban. mindenütt.

Bikli néni 2011.04.05. 09:59:53

@Tower13: A iskolaorvosunk (idősebb nő) nem volt éppen ilyen, viszont elbagatellizált mindent. Akárki akármivel ment be, mindig elhajtotta, hogy nincs baja. Egyszer egy lányt is, akit aztán fél óra múlva a mentő vitt el, mert annyira rosszul volt, el is ájult.
De az nálunk is divat volt, hogy hármasával mentünk be a vizsgálatra. Ez az, amit írtam korábban is, hogy a mai napig emlékszem, melyik osztálytársnőmről írták bele a kartonjába, hogy tele van anyajegyekkel a háta...

Tower13 2011.04.05. 10:07:31

@Bikli néni: Kérdeznék, avagy tanácsot kérnék. Posztot nem ér meg a dolog. Posztot majd 3 eset kapcsán, melyben van jó és rossz is.
No a kérdés: 12 éve egy kosárlabda meccsen sérült kicsit a vállam. Sokáig fájt, aztán orvossal sikerül "fellazítani" és rendben volt. De fizikai munka hatására (ülőgarnitúra padját, konyhai) cipeltem, és újra fáj. kicsit jobban mint előtte:S
5let, hogy mit lehetne tenni, illetve milyen orvoshoz forduljak, mert ortopéd csak időlegesen tudott segíteni. Persze lehet, hogy kezelés után egy évig ne használjam, de kétlem hogy kivitelezhető. (meg nem is javasolta)
Ha Te, vagy Rabai tudtok ötletet adni, megköszönöm.

Tower13 2011.04.05. 10:16:32

@Máгia: Sajnos tévedsz, mert például sok hostes munkára "csinos fiatal lányokat keresünk" a szöveg. És ezen ajánlatok fele tényleg hostes munkára szól. A másik fele meg kér egy fürdőruhás egész alakos képes is

tódór piroska 2011.04.05. 10:21:18

@Tower13: lám, lám nem is gondoltam, hogy ilyen hamar eljön az az idő, amikor "mehettek ügyvédhez gyógyulni".
Persze, Bikli nénit etőll fügettlenül télleg szerettyük

Tower13 2011.04.05. 10:39:13

Nekem elég ha tájékozott. És esetleg van javaslata. Távorvoslásban ugyanis nem hiszek.

Bikli néni 2011.04.05. 10:59:09

@tódór piroska: Nem vagyok ügyvéd (minden ügyvéd jogász, de nem minden jogász ügyvéd) :) De én is szeretlek titeket.
@Tower13: Ellenben orvos sem vagyok. De talán erre jár majd valamelyik nagy tudású orvosunk, Miklós, esetleg Adamantium, őket kérdezd :)

Tower13 2011.04.05. 11:08:33

@Bikli néni: Az ok hogy nem vagy orvos. De esetleg tapasztalt, és informált lehetsz. Ha nem ismersz a témában lehetőséget, akkor nem te ajánlasz.
És ezért írtam, hogy ötletet adni abban, milyen orvoshoz jussak el. (tudom, tudom, jó orvoshoz)

Bikli néni 2011.04.05. 11:36:06

@Tower13: Fogalmam sincsen sajnos, meg annyi nagy tudású ember van itt, hogy óvakodom attól, hogy marhaságot írjak, mert jönnek egyből tízen, és leótanak :D Cipész maradjon a kaptafánál :)
Sokan vannak itt orvosok, elég sokan kértek már tőlük tanácsokat, és mindig segítenek is. Várj egy kicsit, hátha erre téved valamelyikük. Akár orvos kollégát is tudnak ajánlani privátban.

Tower13 2011.04.05. 11:39:02

@Bikli néni: Az jó lenne.
Rám fér némi egészség :D

Bikli néni 2011.04.05. 11:53:25

@Tower13: Az mindenkire ráférne :) Jobbulást!

SAM2 2011.04.05. 19:20:11

Ez tényleg furcsa történet,mert munkaalkalmassági vizsgálathoz soha nem kértek tőlem sem ilyet még,mindig csak a vizsgálathoz szükséges mértékig kellett levetkőznöm.

Régen hallottam olyat hogy valahova kellett nőgyógyászati szűrővizsgálatról papírt is vinni,de ilyenkor szóltak neki,mármint az üzemorvos,munkaalkamassági vizsgálatot végző orvos szólt,hogy menjen el nőgyógyászhoz,magyarul szakorvoshoz küldték.

Szóval olyan még nem volt,nem hallottam, hogy munkaalkamassági vizsgálatot végző orvos akart volna nőgyógyászati jellegű vizsgálatot végezni.Főleg nem teljesen meztelenül.Ha ilyenről kell papír,akkor szakorvoshoz küldik és a papírt kell bemutatni.

SAM2 2011.04.05. 19:23:34

Annyit akartam ezzel mondani,a munkaalkamassági vizsgálatot végző orvos,a munkához való alkalmasságot vizsgálja(látást,hallást,gerincet is eltérő mértékben,vérnyomást stb. nézenk),de engem még tömegesen sem vizsgált soha üzemorvos,ha nőgyógyászati papírt akarnának,azt nem ő végzi el,hanem a munkaalkalmassághoz szükséges vizsgálatokat elvégzi,majd elküldi szakorvoshoz ,aki majd megcsinálja a szűrővizsgálatot.

SAM2 2011.04.05. 19:33:29

Ha már itt valaki felhozta az anyajegyeket,adhatna itt orvos tanácsot hogy ha az arcon van,kihez kell fordulni eltávolítás céljából,mi a legjobb megoldás,be kell előre jelentkezni,vagy hogyan is zajlik az orvoshoz jutás,a leszedetés stb.,mert ebben nem vagyok otthon,szóval minden érdekelne ebben a témában, de rá kellene szánom majd magam.Csak esztétikai próbléma,de zavaró.

Köszönöm a válaszokat előre is.

Ahogy ismerem magam lehet még évekig várok vele,de legalább megtudnám mire számítsak.Mennyibe kerülne egyébként?

Bikli néni 2011.04.05. 19:53:19

@SAM2: Nem vagyok orvos, de elmesélem a saját esetemet. Nekem is volt az arcomon, amit később a szövettan "jóindulatú daganat"-ként azonosított. Én a következőt csináltam: elmentem bőrgyógyászhoz (bőrklinika), mondtam, hogy az elmúlt időben (ezzel születtem) elkezdett önálló életet élni, és megszabadulnék tőle. Előjegyeztek egy kis vágásra (nekem be kellett feküdnöm, de szerintem totál felesleges volt), két nap múlva lent volt. Összeöltötték 11 öltéssel, alig látszik. Én is féltem, hogy arcomat nem kéne kaszabolni, de teljesen jó lett. Az arcra vigyáznak, mást is tudok, akinek vágtak az arcán, és nem látszik semmi.
Ja, és érzéstelenítővel egyáltalán nem fáj, ne hagyd magad megrémíteni ellenkező tapasztalatokkal :) Engem is agyonijesztgettek, és mire odakerültem, majdnem befostam félelmemben, de alaptalanul :)

Leroi 2011.04.05. 19:56:46

@SAM2:
Az anyajegyet jobb nem piszkálgatni, de egyéni megítélés kérdése, hogy szereti-e valaki.
Ha szeret a partner, anyajegyestől is szeret.

Lám, Cindy Crawford anyajeggyel is híressé vált...:)

Leroi 2011.04.05. 20:00:20

@bauchi:
Akkor és ott alkotta a gyöngyszemeit pusztakamarási Óriásunk, amikor és ahol fővesztés terhe mellett tiltott volt, a balkáni mocsokból is drágaköveket tudott kihozni.
A drámái ma is vetekednek a világirodalom legjobb drámáival.

adamantium 2011.04.05. 20:57:06

@Tower13: először meg kellene vizsgáltatni mi is sérült benne. a váll sebészete elég komoly dolog és két nagy irányzat van benne:
1 a nyitott - ez dominál magyarországon
2 artroszkópos - ez meg nyugaton :D 8de azért van magyarországon is aki egész jól míveli
első fázisban egy fizikális vizsgálat javasolt olyan embernél aki ért is a vállhoz (sokan állítják ezt magukról, de nem kell bedőlni mindenkinek, legalábbis nem megengedni, hogy egyből belevágjon)
a fizikális vizsgálat lányegében több betegségcsoport irányában történik
1 rotátorköpeny sérülések - ennek elég jó a nyitott sebészete magyarországon
2 impingement szindrómák (ennek az a lényege, hogy a felkarcsont feje és a "válltető"-t képező acromion közt valamilyen ok miatt kevés a hely, így a kar minden emelésekor a felkarcsont feje beleütközik az acromionba (na ennek a neve nem jut eszembe most magyarul). na ennek a sebészete elég gyerekcipőben van, nyíltan próbálkoznak vele egyesek, több-kevesebb sikerrel
3 AC arthrózis (ez az ízület a kulcscsont és az acromion közt van) - bevallom őszintén amíg el nem vándoroltam, én se tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, de azóta láttam jó pár esetet teljesen más koncepcióban
na szóval: a vizsgálat után röntgen következik: na ezt is lehet aztán fokozni: sima kétirányú váll, meg Zanca, SP felvételeket érdemes csináltatni.
ha a röntgenen semmi drámai akkor lágyrész problémára kell gyanakodni, irány az MR. ennek az eredményében kb 90-95%-ban meg lehet bízni.
ha az MR-en kijön valami akkor el kell dönteni, hogy hogyan kell kezelni. az utóbbi fél év tapasztalatai alapján én a vállamban nyíltan semmit nem engednék csinálni (max protézis, ha Isten ments kellene). minden megoldható artroszkóposan, csak sajna magyaroszágon kevés a szakértő, inkább sajna csak szagértő kollégák vannak :D

adamantium 2011.04.05. 20:58:47

@Tower13: a legkomplexebb rotátorköpeny sérülés artroszkópos műtétje is 6 hét ortézisből és passzív gyógytornából+6 hét aktív gyógytornából áll, nem kell 1 évet kimaradni, hacsak el nem rontják :D

adamantium 2011.04.05. 21:05:05

@SAM2: olyan valakit érdemes választani akinek jó keze van és gyakran csinál nagy finomságú műtéteket. rábízhatod a dolgot a bőrgyógyászra, vagy keresel egy ilyesmiben járatos sebészt: plasztikai sebész, kézsebész, maxillo-faciális sebész, fül-orr-gégész (utóbbi főleg akkor ha meg kell bolygatni valamelyik testnyílást vagy ideget, eret, izmot, könnycsatornát is érintene a dolog)

Bikli néni 2011.04.05. 21:12:35

@adamantium: Engem egy ősz hajú, ránézésre szigorú, de egyébként jó fej plasztikai sebész vágott/stoppolt, akit a többiek tanár úrnak szólítottak. Azt mondta, a műtét után egy évvel visszamegyek és megköszönöm neki az eredményt. Vissza ugyan nem mentem, de a mai napig köszöngetem magamban. Szinte semmi nem látszik, pedig elég nagy seb volt, és a többi is eltüntethető egy kis alapozóval :)

Tower13 2011.04.05. 21:13:47

@adamantium: Köszönöm. Igen felemelesékor volt régebben baja, de mostanra már simán szinte mindig fáj. Próbálok olyan dokit keresni aki ebben jó. Kéne még a vállam :D

adamantium 2011.04.05. 21:18:47

@Tower13: mondom, nagyon lényeges, hogy ha műtétet ajánl, kérdezd meg, hogy nyitott vagy artroszkópos műtétre gondol. minden híresztelés ellenére, a vállban szinte minden megoldható artroszkóposan, csak legyen aki ért hozzá

ninimimi 2011.04.06. 08:34:50

@adamantium: Olvasva a "pengeváltásunk" óta írt hozzászólásait, én is úgy érzem, mintha két adamantium lenne. :-) Mivel azonban bizonyára egy van, ezért elnézést kérek öntől a múltkori indulatosságomért! Egyrészt azért, mert azóta írt megállapításaival teljesen egyetértek, másrészt a szakmai szövegéből is "átjön" a laikus számára is a megalapozott tudása és lelkiismeretessége.
Külön ajándék nekem, amit váll sebészetéről ír. Gyermekem tíz évvel ezelőtti, balesetből származó vállficama után nyílt műtétet javasoltak akkor, amibe én nem mentem bele, mert laikusként is indokolatlannak éreztem. Igaz, a műtétet egy második ficam után javasolták, ami pár hónappal később kizárólag azért következett be, mert nem mondták el nekünk - egy db sokszorosított A4-es tájékoztató is elegendő lett volna - , mire kell figyelni, amíg a szalagok (nagyjából) vissza nem nyerik eredeti feszességüket. Ezért egy pulóver nem megfelelően elővigyázatos felvétele vezetett a második esethez. Azonban ez már több, mint egy évtizede történt, és azóta, hála Istennek nincs semmi gond, műtét nélkül sem. Amiben nem lehetünk ugyanígy biztosak, ha akkor az a nyílt vállműtét megtörténik...
Tehát a bocsánatkérés mellett köszönöm is önnek ezt a megerősítést vállműtét témában!
(A leírt német esethez még annyit - hogy saját szakmámból egy kicsit mérnöki példával éljek -, hogy az tipikus negatív visszacsatolás volt. Egy német egészségügyben szocializálódott orvos mimikáját látva a nadrág felhúzatása során, a következő páciensnél az ottani nővér sem ragadtatta volna magát a cinikus felszólításra.)

Leroi
2011.04.02. 23:07:28

Röviden úgy fogalmaznék, hogy az egészségügyben mintha nem létezett volna 1989.
Igen, így van. Öt éve még megkérdeztem volna, miért nem tesznek ezért valamit a magyar orvosok? Ma már nem kérdezem. Látszik, hogy nincs remény arra, hogy ez 100 éven belül bekövetkezzen. (1989 a hazai egészségügyben)

Leroi
2011.04.05. 19:56:46

Lám, Cindy Crawford anyajeggyel is híressé vált...:)
Robert De Niro -ról nem is beszélve.

adamantium 2011.04.07. 09:02:32

@ninimimi: a fiatal férfiak első vállficamáról nagyon megoszlanak a vélemények. egyesek mindenképpen műtétet javasolnak, lévén, hogy ficam során mindenképpen sérül az ízületi tok, néha az porcosan leszakad a lapockán lévő glenoid pereméről, ha valamilyen sportot is űz a beteg amihez nagy vállmozgás kell, mindenképpen érdemes ennek a rekonstrukciója. ez ma artroszkóposan is megoldható.
mások viszont azt mondják, hogy 3-4 hét rögzítés (Gilchrist elégséges a tok hegesedéséhez)- ez természetesen nem igaz ha egy porcos szakadásról van szó.
vállficamnál, azonban ha ismétlődik akkor mindenképpen műtéti rögzítés javasolt

ninimimi 2011.04.07. 19:26:40

@adamantium: Köszönöm a kiegészítést. Bár azt nem írtam, hogy fiatal lányról van szó. Talán nem olyan jelentős az eltérés ebben az esetben. A gilchrist kötés révén a 3-4 hét rögzítés megvolt, az eset 10 éve nem ismétlődött.

SAM2 2011.04.07. 19:41:37

Nagyon köszönöm a válszokat,hasznosak voltak,szeretném majd leszedetni mert nagyon zavar,de majd meglátom mikor merek lépni is,,de ha rászánom magam akkor jól körül nézek majd.De már csak azért is akarnám leszedetni,mert volt rá példa hogy álmomba belekaptam,aztán sebes lett,utána gond nélkül meggyógyult,de jobb vigyázni.

fátum 2011.06.29. 07:40:42

@Leroi: Ezt a baromságot milyen tudatmódosítok után találtad ki? Talán a trippert vizuálisan mindig ki lehet szúrni, amihez elég meztelenre vetkőztetni a pácienst? Vagy talán szerinted bevett szokás nemi betegségre tesztelni a munkavállalókat? Legfeljebb a szexiparban.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása