Németországban működik az egészségügy

2011.03.26. 06:00

Sziasztok, Barátnőmet Baleset érte Németországban,ahol jelenleg él. Patellája ketté tört, műtét útján drótok segítségével hozták helyre . Ezt a levelet nem publikusnak szánta, de engedelmével elküldöm nektek, hogy végre egy jó hangulatú levél is legyen nálatok.Tanulsága nem sok van, talán csak annyi, hogy a technikai felszereltséggel valószínűleg nem versenyezhetünk,ott is van ágyhiány, de az emberi hozzáállás, és a szervezettség figyelemre és irigységre méltó

 



Íme a levél:


Köszike a vigasztaló szavakat, no meg hogy lélekben itt ülsz az ágyam szélén


Immár péntek óta itthon vagyok, ami a gyógyulási folyamatban biztos segít, hiszen a lelki, hangulati körülmények is fontosak a mihamarabbi (két) lábra állás sikerének érdekében...

 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy mindez Németországban történt velem...Bár hála Istennek eddig én még soha nem feküdtem bent kórházban és nem voltam teljes altatásban műtve (a gyerekkori mandulakivételt nem számítom ebbe a kategóriába...), biztos hogy jobb körülmények között voltam/vagyok itt. A kiegészítő biztosításom épp még nem volt érvényes, tehát csak "mezei" TB-s biztosítottnak számítottam/számítok, tehát ennek tükrében nézve olvasd légyszi a német egészségügyi ellátásról a kis beszámolómat

 

A mentő 10 perc alatt itt volt, az ügyeleten rögtön orvos, nővérek fogadtak (mindenki egyenként bemutatkozott és üdvözölt), késlekedés nélkül röntgeneztek, majd átkerültem a felvételi osztályra. Az első és legfontosabb dolguk volt, hogy trombózis elleni harisnyát húzzanak rám, amit minden beteg megkap és 2-3 naponta újra cserélik, valamint természetes, hogy minden este kapod a trombózis elleni injekciót (sőt itthon is adnom kell magamnak, míg teljesen vissza nem állt a normál mozgásom).

 

Ágyhiány miatt 2 nap után kerültem ugyan csak a sebészeti osztályra, de emiatt elnézésemet kérték - műteni ugysem tudtak volna addig, míg a zúzódás kicsit lejjebb nem megy ill. a horzsolási sebek kicsit nem gyógyulnak. Délelőttönként jött egy hölgy a cateringről, aki felvette a rendelést, mit szeretnék reggelizni, ebédre, vacsira - ebédre 4 féle menüből lehetett választani- . 3 ágyas szobában voltam, ahol nem csak az ápolóhívó csengő volt minden ágyhoz bekötve, hanem egy multifunkciós távirányító,melyen keresztül fülhallgatón keresztül x db tv- és rádiócsatorna között választhattál ill. ha aktiváltattad, akkor közvetlen saját vezetékes hívószámot kaptál és telefonként működött ez esetben a készülék.

 

Akárhányszor csengettem, jöttek - néha volt csak hosszabb várakozás-, akármikor kértem fájdalomcsillapítót, mindig adtak infúziót v. később cseppeket, nem spóroltak az anyaggal.
Az altatásra - mivel halálra be voltam tőle - türelemmmel és kedvesen készítettek fel, a műtőben is mindenki kedvesen fogadott, elmagyarázták mi micsoda, mire való.


A hazajövetelem előtt minden ápoló, nővér stb. kézfogással kedvesen elbúcsúzott és nem azért, mert várta hogy a zsebébe csússzon valami v. a tenyerébe csúsztatok vmit.

 

Az orvosok sem vártak el semmi pluszt, sőt, hírből hallottam,hogy ha netán valaki ilyesmivel próbálkozik, akkor az orvosok hevesen tiltakoznak, mivel félnek az engedélyük megvonásától.

 

Múlt hét csütörtökön műtöttek és hétfőn már napi 2 alkalommal jött hozzám a fizikoterapeuta, délelőttönként nyirokmasszázst kaptam, hogy a duzzanat, vizesedés mielőbb lemnejn, majd hajlító-nyújtó gyakorlatok és mankózási "futótréning" következett. /Forest Gunp féle flexibilis könnyűsínt kaptam TB alapon/ Délutánonként ugyanez nyirokmazzsázs nélkül. A további 6 hétben 18 gyógytornakezelés fogok kapni receptre és lehet hogy még nyirokmasszázst is felírnnak. Kedden egy térdspecialistához megyek, aki kiveszi a varratokat és vagy az ő gyógytornászai vesznek kezelésbe, vagy ha ők nem jönnek házhoz, akkor attól a praxistól kérek gyógytornászt, akik a kórházba is jártak. Mindez "TB alapon".


Még egy apróság: e hét csütörtökön reggeli "torna" alatt ajánlotta a terapeuta, hogy vizitkor említsem meg a dokinak, hogy itthonra szerezzünk be egy WC ülőke magasítót, hogy boldoguljak.Meg is tettem: csüt. délután a doki asszisztense jött aláíratni velem a megrendelőt, péntek délelőtt a gyógyászati segédeszköz ellátótól a saját mobilomon felhívtak, hogy a kórházba csak hétfőn lenne fuvarjuk, de mivel ők úgy értesültek, hogy én már pénteken du.-án hazamehetek, egyeztetni szeretnék, hogy valaki péntek. du.-án érte tud-e menni hozzájuk, ha nem akkor futárrral kiküldik, viszont ez esetben lehet csak pár órával az én hazaérkezésem után érkezne meg a magasító és addig "gondban" lehetek.


Azt a lehetőséget választottam, hogy arra kanyarodunk, ha visz haza a párom, minden klappolt is és persze fizetni ezért sem kellett.

 

Eme pozitív tapasztalatok ellenére is igyekszem mielőbb inkább lábra állni és egészséges maradni, de azért jó tudni, hogy itt működik a rendszer

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 06:13:22

Patella = terdkalacs
Persze, ki is lehet guglizni, de lehet valaki lusta hozza... :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 06:36:38

Amugy annyira szep, hogy mennyire megertheto a dolog, ha Nemetorszagban ágyhiány miatt 2 nap után kerül csak a sebészeti osztályra a beteg, amiert ugye elnézést kérnek, mig Magyarorszagon meg ha elnezest is kernek, akkor is ez lenne a felhaborodott allapotban megirt poszt kozponti temaja...

Amugy a magyarazat meg netto hulyeseg, es a beteg egy nemet orvostol ezt milyen szepen beveszi: "műteni ugysem tudtak volna addig, míg a zúzódás kicsit lejjebb nem megy ill. a horzsolási sebek kicsit nem gyógyulnak". Mig Magyarorszagon a beteg meg az orvosnal is jobban tudna a dolgot...

Minden serules duzzanattal, odemaval is jar, csak van nehany serules, ami eletet is veszelyeztet (a patella tores nem ilyen), ugye ott is varni kellene, amig az lejjebb nem megy? Vagy talan rosszul tudom? Sot, ha lehet akkor a horzsolasos sebek is gyogyuljanak be egy kicsit, mert ugye a mutet soran tulajdonkeppen nem is vagnak melyen a betegbe?... :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 06:37:53

Amugy termeszetesen jobbulast es gyors felgyogyulast, bar a csonttores Nemetorszagban is ugyanolyan utemben forr ossze, mint Magyarorszagon... :)

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 07:10:05

@miklos.rabai:

Hmmmm....
Köszöntek, bemutatkoztak, beszéltek hozzá, indokot mondtak, azt is udvariasan.
Húznak rá harisnyát, adnak hasba szurit.

Ebből itthon, van a szuri, átkozódás a kormányra, hogy azért van a várólista, esetleg hazaküldik (ez már azért a nagyobb májam).
Adamantium mindjárt megírja, hogy drótozták és az mennyire nem jó.
Ha itthon történik, akkor átkozódás, hogy nem fizeti az állam.

Elmondtam, hogy én mennyire elégedett vagyok, de Aranykezű Sebész most az én lelkembe is taposott.

Dolgozó se szó, se beszéd belibben (nagyon szép kislány). Én lobogó mellekkel várom a verdiktet, várok az ágyazásra, hogy utasítás szerint lefeküdjek neki.

Figyelem szépségre. Őt küldi vetkőzőbe (onnan tudom, hogy van), meztelenre vetkőztetné, leányzó kucorászva na azt nem, lobogó alkatrészeim már fáznak, évődés megy, a szépségen marad a szép ruha.

Nem tudom ennél fogva mi lesz a műtéttel, csak hogy nagy lesz a vágás, majd eldől menet közben, hová kell mennem előzetes vizsgálatra félvállról, mert szemlegeltetés a szép ruhán és én még mindig lobogva pőrén, tőle 3 m-re állva.
Asszisztense sajnos nagyon butácska így őt kár hívnom.

Szóval vica-verza kéne tudni az illemet, a kommunikáció igazán nem ördöngös mesterségét.
Aranykezű fénye kissé kopott.
Mérges azért vagyok, mert nekem kell megfényesíteni a saját érdekemben.

Egy olyan helyen ahol minden adott, hogy ne így legyen.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 07:25:51

@Dr.laikus PhD:
A hulyeseg szepen koritve mindig jobban eladhato, a vevo is elgedettebb... :)
Rossz korettel meg megkopik, ami megkophat. A sztori tomoren ennyi.
A patella toresre meg jo a drot, adamantium is igy csinalja - gondolom en - a nagy Nemetorszagban.

Amugy, a multkor elojott Anglia es Magyarorszag, mint alma meg korte, akkor most Nemetorszag meg inkabb szilva. Felesleges osszehasonlitani ezen orszagok egeszsegugyet a magyar egeszseguggyel.

Viszont arra en is kivancsi vagyok, hogy a noverek es az apolok tenyleg kezfogassal bucsuznak-e el a betegtol.

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 07:29:50

@miklos.rabai:

Németeknél katonás bokacsattogtatás is belefér... :DDDD
Kölökkel nem fogtak kezet, de a többit megkapta.
Különben meg savanyú a szőlő. Hihihi...

Na megyek én is kozákjaim elfogytak a harcmezőn, majd jövök, remélem hamar, mint a múltkor.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 07:31:36

@Dr.laikus PhD:
Ah, nem a szolo, hanem a narancs, a magyar narancs... :)

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 07:44:24

@miklos.rabai:

Látszik, hogy ki itt az ész!!! :DDD

Hatodéves 2011.03.26. 08:43:47

Erre nem nagyon lehet mit mondani. Azonkívül, hogy örülünk a gyógyulásnak.

Németország gazdag és kiválóan szervezett ország. Éltem ott fél évet, szóval én is tudnék mesélni az "egyetemre járni Németországban", "hivatali ügyek Németországban", "közlekedési kultúra Németországban" valamint "környezetvédelem Németországban" témákban.

Azt hiszem, mindegyik épp annyira fájna nekünk, mit ez a fenti poszt. Azért persze jó olvasni, mércének mindenképpen, de a két országot irreális összehasonlítani.

És ebben nem a pénz az elsődleges. Egyszerűen az emberek hozzáállása más. Az az ország a világháborúk után a semmi szélén tántorgott, most meg Európa talán legszebb, legélhetőbb, vérprofi módon szervezett állama.

ccke 2011.03.26. 09:42:30

Többször leírja a posztoló, hogy mi-minden jár TB alapon. Csak ahhoz a TB-hez többen és többel járulnak hozzá, mint a mienkhez. Ennyi.

Amúgy elvileg itt is járna a 6, max 24 órán belüli műtét szerintem, de adamantium biztosan jobban tudja.

Mágia 2011.03.26. 09:45:32

Ó, a derék németek, én még emlékszem arra, amikor kamionok hozták hosszú tömött sorokban a derék németek bebálázott háztartási szemétjét és pakolták le suttyomban a szép magyar tanyavilágban.

Talán nem kellene megfeledkezni róla, hogy az ott tapasztalható jólét egy része onann van, hogy gátlástalanul kihasználják a náluk gyengébb érdekérvényesítő képességgel rendelkező országokat.

Úgy tudom, a jelen magyar kormány épp most akarja megtámogatni pár milliárdocskával az Audin keresztül a szárnyaló német ipart.

És nem ez az egyetlen multi, amelyik rajtunk élősködik, adót nem fizet, támogatást számolatlanul kap a magyarok befizetett adójából, a profitot meg szépen hazahordja.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.26. 11:39:38

Morgen!
Hirtelen kedvem szottyant egy német kórházban feldobni a prakkert. Biztosan egy német pap(5000 ájró/hó) adná fel az utolsó kenetet és biztosan dísztáviratot kapna a családom, halálom alkalmából.
Szép új világ!

El Visco Stello (törölt) 2011.03.26. 11:47:21

Szeretném, ha Bakela a barátom lenne: 5 sör után verekedés, 10 sör után " gyere haver, adj egy csókot!"

adamantium 2011.03.26. 11:57:23

na itt engem már többen megidéztek, tehát jövök :D
hát a térdkalács törésére még mindig a húzóhurok a legjobb rögzítési elv (cerclage), legyen az bantusztánia, vagy amerika. olcsó is és nagyon jó is, a lényege, hogy a térdkalács felett (jellemzően) hosszanti 10-15 cm-es metszést ejtünk (van aki haránt metszésből csinálja, de én a törésre rosszabbnak tartom azt) egyik oldalon (ki, hogy szereti, kívül vagy belül) meg kell nyitni a térdkalács mellett az ízületet, kimosni belőle a vért és benyúlni ujjal, hogy tapintás ellenőrzése mellett helyre rakjuk a törést, ideiglenesen fogókkal rögzítjük, majd berakunk 2 hosszanti Kirschner drótot (1,5-2 mm-est) majd ezekre, a térdkalács külső, domború felszínén képzünk egy 1 mm-es puhább drótból egy 8-as alakú feszítőhurkot. (ha nagyon darabos a törés akkor rá lehet még tenni egy drótot 0 formában a térdkalács köré, ami összefogja az egész maszlagot, de az már régen rossz ha ilyenhez folyamodunk) levágjuk a fölös drótokat és már zárhatjuk is a sebet. ha a törés nagy elmozdlással jár, és szétszakítja a térdízület tokját, az árnyalja egy kicsit a dolgokat, de ez a törés aránylag jól gyógyul.
a módszer lényege, hogy minden hajlításkor a hurok ráfeszül a térdkalácsra és még jobban összenyomja a törést (mindazonáltal guggolást nem szoktunk javasolni a betegnek)
a külső rögzítő sín az csak a hülye betegnek kell aki nem bírja megérteni, hogy nem szabad 90 foknál jobban behajlítani a térdét, illetve guggolni vele (itt németországban alapból mindenkit hülyének gondolunk, vagy annyira félünk a perektől? de adunk "DonJoy" nak nevezett sínt boldognak boldogtalannal, ennek magyarországon a PPJ-42 volt a megfelelője. még félősebb kollégák "Mekron" nak nevezett sínt adnak a betegnek, ami nem is hajlítható normál esetben, csak ha kiveszi a beteg belőle a lábát, akkor meg már rá lehet fogni, hogy nem követte az utasításokat azért lett szar a térde)
a dolog szépséghibája, hogy bármilyen pontosan rakod ezt a törést össze idővel arthrózishoz (kopáshoz) vezet az ízületben és akkor jöhet a protézis.
egyébként egy sérült bőrfelülettel fedett törést vagy azonnal vagy teljes sebgyógyulás után műtünk, de ez már tényleg csak egy csomó a kákán.
következtetés: ennek a töréstípusnak a műtéti rögzítését nehéz elrontani (nem lehetetlen) magyarországon is jól megoldható, németország nem nyújt ennek a szakmai ellátásában érdemleges előnyt

El Visco Stello (törölt) 2011.03.26. 12:02:06

Ez a "patellája" olyan mint a "szagyítyez plíz"?
Azért nem értettem.

2011.03.26. 12:39:08

Guten Tag,

én is dolgoztam kint tavaly nyáron Berlinben ösztöndíjjal a Charitén (meg a Schloßpark Klinik Charlottenburgban és a DRK Kliniken Westendben).

Röviden csak annyit a témához, hogy a jó egészségügyhöz jó hozzáállású eü dolgozókon és sok pénzen kívül szükség van jó hozzáállású betegekre is.

Tehát aki a kis magyar állampolgár igényeire akarja applikálni az ottani ellátást, az téves úton jár.

Elég az példának, hogy az S-Bahnon megbüntettek azért, mert a vonaton akartam érvényesíteni a jegyemet, és kiderült, hogy csak a peronon van automata. Totál tiltakoztam a nemrég kb. 550 forintért megvett jegyemmel a kezemben, bementünk az ellenőrökkel a rendőrségre, a rendőrnő szemében megcsillant az együttérzés meg a megértés, aber entschuldigung, Staatsrecht ist Staatsrecht, 40 Euro bitte.

2011.03.26. 12:42:48

Hozzáteszem, saját szememmel láttam, ahogy egy kiabáló török lumpenpackot öt szekus vezetett el a kórházból. Ismétlem: "csak" kiabáltak. A második felszólítás után jöttek a biztonságiak.

Valószínűleg orvosnak is, betegnek is jobb lenni abban az országban, nem szabad azt hinni, hogy csak gyógyulni lehet jobban.

Az eüben dolgozó ember is jobban tudja végezni a munkáját sok szempontból.

Hatodéves 2011.03.26. 13:10:50

@ReignOfdark:
Jaj, ilyen velem is volt. Nekem volt érvényes jegyem (a diákigazolvány a város határáig jó volt a vonatra, ahogy itthon is), de csak másodosztályra. Kirándulás után az öt perces vonatúton, üres vonaton leültünk az első osztályra. Fejenként 40 euró lett a vége.

Leroi 2011.03.26. 13:54:16

Úristen, így lenne?!

Pedig én mindig azt hittem, hogy nem működik...

Leroi 2011.03.26. 13:56:44

1945-ben rajta ült úgy 30 állam a legyőzött Németországon, akik aztán úgy rabolták és sarcolták évtizedekig, ahogy nem szégyellték, ezek közül ma (talán) csak az USA áll jobban gazdaságilag.

Lám, lám...

szabidoki 2011.03.26. 14:40:44

Hát, aki német színvonalú egészségügyet szeretne Magyarországon, az nézze meg, hogy egy dolgozó mennyi tb-t fizet, illetve hogy egy dolgozó hány nem dolgozó után fizeti a tb-t. Innentől nincs más teendő, mint a magyar számokat a német számokhoz kell igazítani, és máris meglesz nekünk is szép magyar egészségügyünk.
Persze aki magyar áron szeretne német egészségügyet, az jobb, ha gyorsan felébred, mert illúziókat kerget. De ez már a blog létrejötte óta állandó téma, csak láthatóan soha nem megy át az üzenet.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.26. 14:55:34

@miklos.rabai: "arra en is kivancsi vagyok, hogy a noverek es az apolok tenyleg kezfogassal bucsuznak-e el a betegtol."

Kézfogás ügyben nekem Kanadából van tapasztalatom, a rövid válasz az, hogy "igen", a hosszú az, hogy esete válogatja.

Konkrét példákból álló kifejtés:

Új lakos vagyok, még totál járatlan a rendszerben, gáz van, sürgős ellátás kéne, bekerülök egy praxisba ahol el fognak látni, de jó eséllyel nem találkozunk többet. Kézfogás, megbeszélés, vizsgálat, recept, kézfogás. Meg az érzés, hogy én most tulképp bankban voltam szerződést kötni, nem orvosnál.

Még mindig új lakos vagyok, de már pár hónappal később, életem első "yearly chekup"-ja, előtte egy hétig szótárat tanulok, próbálok utánanézni, mi várható, mit kell majd mondani, mit kell csinálni, hogyan ne csináljak hülyét magamból. Reszketek mint a nyárfalevél. Egyetemi központ, ez lesz itt "a" hely ahova orvoshoz fogok járni. Orvost először látom életemben, a hely idegen, az egész idegen. Orvos villámgyorsan deriválja, hogy új vagyok. Előveszi a legjobb kommunikációs arcát, magyaráz, tanít, bevezet, a végére tényleg meg is nyugszom, a végén üdvözöl mint a központ új páciensét és kézfogással köszön el, nekem ez az első valódi "orvosnál voltam" tapasztalatom, és még hetekig nem térek belőle magamhoz.

Eseti alkalmak, fáj a torkom - tenyésztés - nemStrep - igyonsokteátéspihenjen jellegű találkozások, nem fogunk állandóan kezet.

Komolyabbnak tűnő probléma adódik, telefonálok, 60 perces időpont, témában felkészült emberrel. Kézfogással fogad, osztatlan figyelmét élvezem majdnem egy órán át, kikérdez, vizsgál, magyaráz, kikérdez, tovább vizsgál. Nincs gond, kiadja az itt szokásos millió tájékoztató brossúrát és hozzá a saját tanácsait, ha ezésezlenne, kérjek azonnal újra időpontot, de neki úgy tűnik, hogy mi ebben az ügyben nem fogunk többet találkozni, nagyon örül, hogy most nem volt dolga, további jó egészséget kíván, kézfogással köszön el.

Szóval, alapvetően az van, hogy ha fontos az ügy, és olyan emberrel találkozol (pláne először), akivel nem gyakran kerülsz majd össze, akkor kezet fognak, igen.

tódór piroska 2011.03.26. 14:59:40

Mo-n az egészségügyre a GDP nem egészen 5%-át fordítják, Németországban több, mint 10-et. És az egyfőre jutó GDP-ben is van vagy háromszoros különbség. Aki azt mondja, hogy az eü. ellátás színvonala nem pénz kérdése, az nem tudja, mit beszél. Vajon miért jobb az ellátás Svédországban, mint Bangladesben?
Ha nálunk a jelenleginél 6x ennyi pénz állna az eü. rendszer működtetésére, legalább olyan lenne az ellátás színvonala, mint Németországban.

Mágia 2011.03.26. 15:21:26

@szabidoki:

"az nézze meg, hogy egy dolgozó mennyi tb-t fizet"

Igen, és hozzá nézze meg, hogy egy dolgozó ugyanazért a munkáért hányszorosát kapja az itteni bérnek, akár ugyanannál a multinál is, csak hogy legyen összehasonlítási alap.

Meg azt is, hogy hány százalékot vonnak le az ottani sokszoros bérből és az itteni töredék bérből, amit a dolgozó ugyanazért a munkáért kap.

Úgy könnyű sokat befizetni járulékba, ha az is sok, amiből be kell fizetni...

szabidoki 2011.03.26. 15:27:29

@Máгia: tisztában vagyok vele, hogy Magyarországon alacsonyak a fizetések, és nyilvánvalóan nem tudnak annyi tb-t fizetni az emberek, mint a németek. Mindössze arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy irreális elvárás német egészségügyet követelni magyar áron.
Mondjuk az is megérne egy misét, és ezen talán változtatni is könnyebb, hogy miért 3 millió ember befizetéséből látunk el 10 milliót? Ezt a két számot sem lenne haszontalan közelíteni egymáshoz valahogy.

Anti Anyag (törölt) 2011.03.26. 15:47:06

Mindenki bemutatkozott, kedves volt, elmagyarázták.

Szerintem ez nem kerül pénzbe.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.03.26. 16:01:00

Szerintem meg kéne emelni az orvosok fizetését az 5szörösére, és az ő adójukból eltartani azokat, akik eddig nem tudtak nekik német szintű bért fizetni. És ha a kevés lóvé miatt paraszt módon szolgálják ki az orvost az étteremben vagy a teniszpályán, esetleg a könyvesboltban, csak odacsúsztat pár ezret, és máris megy az a mosoly :)

sztrugackij 2011.03.26. 16:04:51

@Leroi: Marshall segélyről olvastál?
Tudom,nagyon ott vagy a történelemben!

sztrugackij 2011.03.26. 16:12:30

@szabidoki: Évekkel ezelőtt egy vacak őstermelői igazolvánnyal ingyen tb járt az egész családnak.
Ennyi pénzből ilyen szintű az ellátás.

Sajnos a magyar mentalitáshoz hozzá tartozik a "nem tudnak olyan keveset fizetni, aminél ne tudnék kevesebbet dolgozni" hozzáállás"

Ezt a bűvös kört kellene megszakítani valahogy.

Hatodéves 2011.03.26. 16:13:18

@Parmezanidész:
A kevés a pénz az egészségügyben az nem csak és nem feltétlenül a dolgozók bérezését jelenti.

Hanem azt, hogy milyen gépek és eszközök vannak, hogy hány beteg jut egy orvosra/nővérre, hogy hogyan megy a szervezés (például a rezidens telefonál-e egész nap, hogy megszervezzen CT vagy egyéb vizsgálatot, esetleg ezt az adminisztrátor végzi, és az orvos tud a betegeire figyelni) stb.

A kedvesség mint olyan nem pénzkérdés. Van egy olyan udvariasság, ami alá nem szabad menni. De másképpen dolgozik az ember, ha a mentők sorban állnak az ajtó előtt a hozott betegekkel, az előjegyzett betegek dühöngenek, hogy ő időre jött és már két órája vár, a bentfekvő beteg pedig jön, hogy fáj a feje és az előző nem hatott, a hozzátartozó jön, hogy beszéljünk, mert már tegnap sem ért rá doktor úr, további X beteg a zárójelentést várja, a nővér szól, hogy valami nem stimmel a beteggel. Az asztalon halmokban hever a papírmunka. Az egyik kollega ambulál, a másik lelépős, a főorvos intézeti megbeszélésen van. Stb.

Nyilván ez egy sarkított helyzet, de az, hogy egy orvos mennyi időt, türelmet, lelkierőt tud szánni egy betegre, az nagyon nem csak azon múlik, hogy mennyire lelkiismeretes és jól képzett.

Mágia 2011.03.26. 16:14:28

@szabidoki:

Szerintem felesleges ezzel bántani az embereket, hogy többet kellene befizetni.

Senki nem hülye, mindenki tudja, hogy itthon nyomor van. Azt is mindenki tudja, hogy ennyi pénzből, amit ebben az országban munkabér címen az emberek elé löknek, nem lehet többet elvonni.

Ezért nincs értelme ezt szajkózni, hogy kevés a befizetett járulék.

Persze, hogy kevés. Az a pénz is kevés, amiből levonják. Az árak meg, azoknak a termékeknek az árai, amiket egy szegényes, takarékra állított élet mellett meg kell venni, mindenféle luxus kiadás nélkül, ugyanott vannak, mint tőlünk nyugatabbra.

Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy ugyanazért a munkáért miért kapnak negyede-ötöde bért itthon az emberek, mint máshol az Unióban.

Hatodéves 2011.03.26. 16:17:02

@sztrugackij:
Ez egy dolog, de a németek mentalitása is kellett, hogy most ott tartson az ország, ahol. Az is, ahogyan a művészetek feldolgozzák a történelmi eseményeket. Az, hogy ott pontosan tudod, hogy ha jól dolgozol, akkor meg lesz a jutalma. Tudod, hogy ha azt mondja a hivatalnok, hogy x napon megkapod postán a bármit, akkor a bármi x napon ott lesz akkor is ha négergyerekek potyognak az égből.

És a közértből nem tudsz úgy kimenni, hogy az eladó ne mosolyogjon és ne kívánjon további szép napot.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.26. 16:34:39

Most nem azért de februárban belémjött egy fasz a gyorsforgalmin, szépen frontálisan ahogy kell.
A bal lábszár és boka ripityára tört.
A Balesetin /Péterffy/ ugyanígy megkaptam mindent, kivéve Hi-FI, rádió. Mankó, járókeret, ülésmagasító olcsón tb-re volt.
A trombózis elleni injekció is van, itthon is nyomom, a kaja kifejezetten jó volt bár csak egyféle.

lüke 2011.03.26. 16:47:16

@miklos.rabai:
nana
au revoire ,még azt is mondták
ne légy ilyen negativ
a papír , a net mindent elbír,
belülröl ritkán látják

Mágia 2011.03.26. 16:49:09

@szabidoki:

"miért 3 millió ember befizetéséből látunk el 10 milliót"

Talán azért, mert piszkosul magas a munkanélküliek aránya. Nem csak a regisztrált munkanélkülieké, hanem azoké is, akik már kiestek mindenféle ellátásból.

És ne mondd erre azt, hogy vannak, akik nem is akarnak dolgozni, mert ez nem más, mint kormányzati propaganda.

Minden meghirdetett állásra, bármelyik területen, bármilyen munkára, legalább 500-an, de inkább ezren mozdulnak rá.

SZÓ SZERINT vedd: ezer jelentkező egyetlen betöltetlen állásra.

soproni1 2011.03.26. 17:02:43

@Máгia:

10 millió ember tart el 10 milliót.
Nem tudom, honnan jön a 3 millió tart el 10 milliót ( talán az adóbevallások számából ). Az idejövő turista is eltartja, a külföldi befektető is eltartja, a zsebtolvaj cigány/erdélyi is eltartja, a sportoló kisgyerek is.

Amúgy munka volna, de használható munkaerő nincs, sajnos.

Mágia 2011.03.26. 17:13:42

@soproni1:

Bizonyítsd be, hogy van munka:

Küldd át nekem privátban azokat az üres álláshelyeket, amiket akár hétfőtől be lehetne tölteni mondjuk Nógrád megyében.

Kérem természetesen a cégvezetők elérhetőségeit is hozzá.

Én pedig egy héten belül küldök hozzájuk szakképzett, megbízható embereket, olyanokat, akikért személyes garanciát vállalok.

Szóval: várom a betöltetlen állások listáját.

Noname nick mögül, felelősség nélkül vádaskodni könnyű.

nyíregyházi betti 2011.03.26. 17:19:51

@Máгia: "Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy ugyanazért a munkáért miért kapnak negyede-ötöde bért itthon az emberek, mint máshol az Unióban."

Igen, a munka ugyanaz, csak "kicsit" több munkaidőben és rosszabb, veszélyesebb körülmények között.:-(

A leértékelt embernek pedig rosszabb egészségügyi ellátás jut. Valamelyik nap írtam a törött bokával és a fekvőgipszben történt sétáltatásról a másik blogon, kaptam is érte hideget-meleget. A saját honfitársaimtól. Szerintem hiába kapna az egészségügy több pénzt, mindig akadna olyan primitív kisember aki helyesnek tartaná a rigorózus körülményeket akkor is, ha az késlelteti a gyógyulást ezzel növeli a költségeket. Miééééért????

gabika62 2011.03.26. 17:20:02

Minek itt kommentelni erről? Magyarország egy szar ország!!!!!!!Mindent elcsesztek a politikusaink az elmúlt 20 évben főleg.
Az elmúlt 1 évben meg a béka pi..ája alá vitték. Ennyit erről az országról.

Leroi 2011.03.26. 17:32:00

@sztrugackij:
Miután a német szürkeállomány egy részét elhurcolták nyugat és kelet felé és a tudást, technológiát, a német vállalatokat, azok részvényeit, intézményeket stb. ingyen lenyúlták...
Erről te hallottál, történelemguru?

A Marshall-segély csak egy befektetés volt hosszú távra. És nem ingyen.

nyíregyházi betti 2011.03.26. 17:36:38

@gabika62: Azért mert sokunknak csak ez az egy országunk van. Nincs hova menni, ha ez végképp élhetetlenné válik. Szeretek jó külföldi példákat hallani, hátha nálunk is lassan rájönnek az illetékesek, hogy rossz az irány. Nem arra van a fejlett világ amerre zarándokolunk.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.03.26. 17:46:02

@miklos.rabai: Kezdem látni, mi veled a baj. Az, hogy nem fogod fel: a hozzáállás, a kommunikáció, a beteg partnernek, netán ügyfélnek tartása, a figyelmesség, kedvesség mennyire fontos. Mintha neked csak a szigorúan szakmai, orvosi hozzáértés számítana. Hidd el, hogy egy orvosnál fontos a körítés. Sokkal fontosabb, mint mondjuk egy autószerelőnél, mert az nem téged szed szét, csak a kocsidat. Gondolkozz el ezen, és ne a beteget hibáztasd azért, mert jó vagy rossz benyomásai vannak. Ezek a benyomásai, és kész. Nem szándékosan érzi úgy, ahogy érzi. És valahol róla (a betegről) szólna az egészségügy, nem arról, hogy napi X műtét el legyen végezve az Y számú munkadarabon.

Egy szóban összefoglalva: alázat. Hát igen, valahol ezt kéne megtanulni. (Érdekes, hogy a BKV-s blogon is ez szokott előjönni. A sofőr szakmailag megalapozott módon hagyja ott a francba az utast, és baromira igaza van... De itt is csak azt tudom mondani, hogy ha valaki nem szeret emberekkel dolgozni; ha az embertársai inkább csak idegesítik, zavarják a munkájában, akkor menjen olyan területre, ahol nem kell velük szenvednie. Ha sofőr, szállítson árut. Ha orvos, legyen kutató vagy patológus. Ha nővér, akkor borzasztó sürgősen keressen más szakmát.)

gabika62 2011.03.26. 17:50:16

Teljesen egyetértek azokkal a fiatalokkal, Akik el akarnak menni ebből az országból! Húzzanak is innen.
Akik az orvosi egyetemet elvégezték, azok is, de a költségtérítésesek előbb fizessék vissza, amit mi állampolgárok rájuk költöttünk! Aztán hajrá.

gabika62 2011.03.26. 17:51:50

@nyíregyházi betti: Igen, már én sem vagyok fiatal, sajnos, én már nem megyek sehová, itt szeretnék tisztességesen megélni.

Leroi 2011.03.26. 17:52:59

@gabika62:
Csak miután 8 éven át kirabolták...
Tedd hozzá.
Közönséges, rács mögé való vörös gengszterek járkálnak ma is szabadlábon és élnek qurva jól a tisztáramosott PÉNZEDBŐL, ne felejts el...

gabika62 2011.03.26. 17:58:32

Undorom van ettől az állandó kunyerálásból is! Adakozz, küldj SMS-t.........
Egyszerűen felfordul a gyomrom ettől.
Kunyerálnak, pl. hogy egy Kórháznak kell egy 5 millás életmentő berendezés stb. ?
Nagyon sok adót fizetünk, hová tűnik?
Miért nem a Parlament előtt kezdik? Miért nem a milliárdosoktól kérnek?
Érdekes módon mindig csak a csórók adakoznak. Miért ilyen ez az ország?

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 17:59:04

Németország?
Ugyan már.

Szolnokon hajtották végre a világ első sikeres beavatkozását

A világon is igen ritkának mondható beavatkozást végeztek el egy 23 éves kismamán Szolnokon. A hölgynek agyi trombózis következtében egyik pillanatról a másikra lebénult a bal oldala - írja az Új Néplap. A gyors orvosi beavatkozásnak köszönhetően viszont már semmi tünete nincs és a baba is egészséges.

- A 23 éves, huszonegy hetes állapotos hölgy reggel nyolc óra körül otthon tevékenykedett és hirtelen, egyik pillanatról a másikra lebénult a bal oldala - mondta el a lapnak dr. Pongrácz Endre PhD, a szolnoki Hetényi Géza kórház neurológiai osztályának főorvosa. - Az arca elhúzódott, a bal karja és a bal lába pedig teljesen lebénult. Fél kilenc körül hozták be mentővel a kórházba. Ám rögtön adódott egy probléma. Az ilyen esetet vérrögoldással oldjuk meg. Azonban felmerült a kérdés, hogy elvégezhetjük-e az teljes intravénás vérrögoldást az egész szervezetében, melynek komoly következményei is lehetnek: vérzések, gyermek elhalása, méhbevérzés - mesélte a főorvos.

Dr. Pongrácz Endre a beteg érdekében felvette telefonon a kapcsolatot a debreceni Neurológiai Klinika professzorával, dr. Csiba Lászlóval.

- Tanácsot kértem tőle, hogy miként szokták ezt a beavatkozást végezni - folytatta. - Kiderült Debrecenben nem volt még ilyen esetük, sőt az országban sem akadt még rá példa. A beszélgetés során felmerült, hogy mentőhelikopterrel szállítsuk át a debreceni klinikára, de erről gyorsan letettünk, hisz azzal csak az időt húztuk volna. Ugyanis ezt a kezelést is csak bizonyos időintervallumon belül lehet elvégezni. Végül úgy döntöttünk, hogy próbáljuk meg artérián keresztül beadni a vérrögoldó anyagot. Ezzel a módszerrel sokkal kevesebb gyógyszer kell, mintha vénán keresztül történne a beavatkozás. Így a szövődmények száma is kevesebb - tette hozzá dr. Pongrácz Endre.

A bavatkozást végül dr. Dajka Miklós végezte, annak ellenére vállalta, hogy nem végzett még ilyet.

- Először egy diagnosztikai, katéteres érfestést csináltunk, ami kimutatta az agyban az egyik főverőér elzáródását - kezdte dr. Dajka Miklós. - Erre a gyógyítási lehetőség Magyarországon is adott. Ilyenkor a vérrög oldását vénába adott gyógyszerrel, illetve infúzión keresztül próbálják meg. Ilyenkor csak az a probléma, hogy felhígítódik a hatóanyag és akár vérzések is megindulhatnak. Illetve majdnem biztos, hogy ebben az esetben nagy lett volna a magzati károsodás veszélye. Rögtön felmerült, hogy a babára való tekintettel helyileg fel kell menni katéterrel az agyi érbe és oda kell beadni a hatóanyagot. Viszont erre az országban csak néhány helyen van megfelelő szakember, illetve gyakorlat.

Ám mivel nem lehetett késlekedni, az orvosok haladéktalanul cselekedtek.

- Teljesen az elzáródáshoz vittük a katétert és oda adtuk be az oldóanyagot - folytatta dr. Dajka Miklós. — Ez nem szokványos eljárás. Mi itt nap mint nap végzünk érfestéseket, tágításokat, de a katéter ilyenkor csak az agyhoz menő főág aljában van. Ebben az esetben viszont a katéter már a koponyán belül az agyi érben volt, ami nagyon veszélyes. Beadtuk a betegnek az oldóanyagot, amennyit lehetett, közben tartottuk a kapcsolatot a debreceni professzorral. Később a beteg felemelte a lábát, majd szép lassan a kezét is. Illetve a monitoron láttuk, hogy az elzáródott erek megnyíltak — fűzte hozzá dr. Dajka Miklós.

Leroi 2011.03.26. 18:00:02

@Pók:
Piszkosul alázatos és kedves az orvosok egy része.
Azokkal a betegekkel is, akik lábtörlőrongyként beszélnek velük és saját szociális problémáik megoldásának eszközeinek tekintik őket.
Mert bemegy hozzád a rendelőbe, előad egy sor kamu panaszt, aztán rácsap az asztalodra és ennek alapján követelőzik.
Ha jogosan kib@szod a rendelődből, akkor feljelent, mert őt, sírgödör szélén álló táppénzcsalót nem részesítetted az őt megillető ellátásban (értsd: hogy hónapokig éljen a köz pénzén a "betegségére" hivatkozva).

Ezért is nézzétek kellő alázattal és a béka segge alól kitekintő megkülönböztetett tisztelettel azt a hatalmas és erős országot ott fennt, háromszínűre festve...
Mert az a nép nem ilyen.

gabika62 2011.03.26. 18:01:05

@Leroi: Nem 8 éve rabolnak, nem vetted észre? A "vörösök" is loptak, de azért valamit a népnek is adtak. Nem Vagy méltó a kommentre!

lyesmith 2011.03.26. 18:02:41

Senki nem kétli hogy a németeknél több a pénz. Egy kis udvariaság azonban nem kerül semmibe.

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 18:05:12

@gabika62:

A világon mindenütt adakoznak, sőt alapkutatásokat végeznek így.

Sőt segítenek egymásnak az emberek, önzetlenül. Leginkább az elesetteknek a szegényeknek az átmenetileg munka nélkül maradtaknak.

Főznek és ételt osztanak. A megunt ruhát kimossák és kivasalják, összehajtogatva adják át a templomnak.

gabika62 2011.03.26. 18:07:25

@Dr.laikus PhD: Igen, helyes is, de miért mindig a csóró ad?

cenzorilla 2011.03.26. 18:07:31

Egészségügyről szól a poszt nem aktuálpolitikáról.
Vegyétek ezt figyelembe.

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 18:08:57

@gabika62:

Nem csak a csóró ad, de akinek sok van az nem veri nagydobra.

gabika62 2011.03.26. 18:12:56

@Dr.laikus PhD: Azt hiszem ezt rosszul látod. Nehogy már a gazdagék küldözgetik az sms-eket. De más módon sem. Persze van egy elenyésző kissebbség biztosan.

cenzorilla 2011.03.26. 18:12:59

Beszéljetek az egészségügyről.
A többit törlöm.

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 18:15:55

@gabika62:

Embertelen mennyiségű SMS folyik be.
Honnan tudod ki küldte?

Alapítványoknál lehet tudni, hogy nagyobb összegű adományok jönnek név nélkül.

Urbán legend, hogy csak a szegények adnak.

gabika62 2011.03.26. 18:16:54

@cenzorilla: Előbb írtam, ha visszafizetik a doktoranduszok a képzési díjukat, menjenek ebből az országból. :-)

Leroi 2011.03.26. 18:18:03

@gabika62:
Mindenesetre én tudnék egy megoldást, de abban nem szerepelne egyetlen jelenlegi politikai párt sem...

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 18:22:27

@gabika62:

Hát persze, nem a doktoranduszok mennek el, hanem a rezidensek.

Amíg meg dolgoznak szinte minimálbérért, túlórában amit nem fizetnek ki, havonta többszörös óraszámot teljesítve amit egy buszvezető soha nem tenne meg.

Bőven többszörösét fizeti vissza az államnak. A képzése sem ingyenes. Túl sokba kerül a családnak, a hallgatónak.
Az is szöveg mekkora a képzés ára.
Számítsd ki. Közel nem kerül annyiba, mint ahogy beárazza az állam, hogy ne kelljen tisztességes fizetés adnia.

tudod mennyi rezidensi állást hirdettek meg és mennyi pályázó lenne rá?

Érdemes lenne utána olvasnod.

Keveset tudsz róla, azt is félre értelmezed....

gabika62 2011.03.26. 18:27:37

@Leroi: Igen, ebben van igazság. Nekem alapjában szitokszó a politikus, mindegy melyik oldalon.

cenzorilla 2011.03.26. 18:30:07

@Leroi: @gabika62:

Valamelyikőtök tudja befejezni.
Ez nem poltopik.

gabika62 2011.03.26. 18:30:18

@Dr.laikus PhD: Akkor a rezidensek! Oké, Ők fizessék vissza!!! Annyit mindenképp tudok, hogy az én pénzem is benne van és ennyi elég!

gabika62 2011.03.26. 18:31:31

Már be is fejeztem, mert el kell mennem, Mindenkinek kellemes estét, sziasztok.

Dr.laikus PhD 2011.03.26. 18:33:05

@gabika62:
Tegyük fel visszafizeti!
Attól neked lesz még jó orvosod?
Tisztességes ellátásod?
Nem marad ki egy generáció, mint a háziorvosoknál, ahol ha elmennek nyugdíjba borul a bili?

Aszontad öreg vagy mán, hát csak tudsz akkor egy, azaz egy lépéssel előbbre gondolkodni?

Leroi 2011.03.26. 18:46:57

@Dr.laikus PhD:
Ezt az "el lehet menni ebből az országból" dallamot mintha már hallottuk volna, sajnos.
Az utolsó hátramaradó felgyújtja a házat és minden megoldódott.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 19:09:00

@Dr.laikus PhD:

Majd a 10 millió forint a bankszámlán jól meggyógyítja gabika62-t.

:-)))))

SusanneF 2011.03.26. 19:26:15

@Máгia: Most nagyon egyetértek Veled!

SusanneF 2011.03.26. 19:27:55

@cenzorilla: Ha akarod-ha nem,teljesen összefügg a politikai magyarországi helyzet,és az egészségügyi ellátás!
A mindenkori kormány döntései-határozatai,törvényei meghatároznak MINDENT!

Cuncimokus 2011.03.26. 19:30:23

Mielőtt bárki is elájulna a német egészségügytől, én is mesélek róla valamit.
Lányomnál arcüreggyulladás, kétnapos házi kezelés után nem javult, gondoltam, ide már elképzelhető, hogy antibiotikum kell, elviszem orvoshoz.

A háziorvosunk szabadságon.
A gyerekorvos szabadságon.
Az orvos az utcában szabadságon.
A kórházban nem látják el, mert az ügyeletes orvos nem gyerekorvos (11 éves a gyerek, gondolom, ugyanolyan arcüreggyulladása van, mint egy felnőttnek).
Kicsit távolabbi háziorvos-praxis, két orvossal: fintorgás, és el akartak küldeni a helyettes-gyerekorvoshoz, aki egyszer már kidobott minket azzal, hogy nem hozzá tartozunk. Végül könyörgőre fogtam, és fogadtak - az ÖTÖDIK hely volt, imétlem.
Szóval itt sem minden papsajt.

SusanneF 2011.03.26. 19:30:30

Amúgy nekem is van rálátásom évtizedek óta a német helyzetre,és a hasonlításra,amely önkéntelenül is ott kezdődik,hogy a kint nagyrabecsült szoc.munkáért én itthon 400 eurót kapok/hó,és ezt én szégyellem-pedig nem nekem kéne....
Nem értik a hálapénz rendszerét sem,mert ott tényleg nincs...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 19:36:14

@Cuncimokus:

Természetes, hogy senki nem szeretne egy olyan beteg ellátásába bocsátkozni, aki nem teljesen illik a kompetenciájában - ha perelsz, akkor helyből rosszabb pozícióból indul.

Ez a korrekt szakmai hozzáállás, nem pedig a magyar "ide nekem az oroszlánt is, hátha nem tolom el" mentalitás.

Hogy épp szabadságon volt több kolléga, az meg a beteg pechje.

Cuncimokus 2011.03.26. 19:36:45

Hatodéves, bocs, de te is tévedsz

> Az, hogy ott pontosan tudod, hogy ha jól dolgozol, akkor meg lesz a jutalma. Tudod, hogy ha azt mondja a hivatalnok, hogy x napon megkapod postán a bármit, akkor a bármi x napon ott lesz akkor is ha négergyerekek potyognak az égből.

Mruhahaha
Éppen nemrég vettem ki egy szabadnapot, hogy a Telekom munkatársa beköthesse a telefont a megadott napon. És a lóf. se jött. Ennyit a négergyerekekről. A guta megütött. Mert sztrájkoltak éppen, mint később megtudtam. És semmi elnézést kérek, meg pláne semmi kiértesítés, hogy menjek dolgozni, ide ma nem jön senki... A szép német valóság.

SusanneF 2011.03.26. 19:42:23

Különben elárulja nekem legalább 1 magyar orvos,hogy nálunk miért nem terjedt el ez a kézfogós bemutatkozósdi?
Van,amikor az orvos még köszönésre sem méltatja páciensét...
És láss csodát...!a magánrendelésen mennyire más,ejnye...!!!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 19:43:53

@SusanneF:

Természetes, hogy nincs hálapénz, a német orvosok ugyanis nem annyit keresnek, mint a McDonald's-ban hamburgert áruló diák.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 19:45:54

@SusanneF:

Ha az ember naponta 50-szer köszön, és 20-szor köszönnek neki vissza a t. magyar betegek, akkor egy idő után leszokik a dologról.

Ez az egyszerű magyarázat.

Mágia 2011.03.26. 19:46:39

@SusanneF:

Én se szeretnék naponta 50-60 vadidegen beteg emberrel végigpacsizni.

Mágia 2011.03.26. 19:47:51

@Máгia:

És még mielőtt:

a vizsgálat után nyilván kezet tud mosni, de a pacsinak semmi értelme...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 19:48:29

@Máгia:

Nekem semmi kifogásom az ellen, hogy a magánrendelésemen megjelenő napi mintegy 5-20 emberrel kezet fogjak. :-)

Mágia 2011.03.26. 19:52:32

@radiologus.hu:

Én alapvetően kézfogásellenes vagyok :)

Olyan atavisztikus ostobaságnak tartom: anélkül nem hiszi el a másik, hogy nem rejtegetek kőbaltát a kezemben?

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 19:58:11

@Máгia:

Én nem, a formális bemutatkozás szerves részének tartom.

Nálunk szokás, más országokban meg nem feltétlenül.

Hatodéves 2011.03.26. 20:12:37

@Máгia:
Szerintem jó dolog, megteremti a kapcsolatot a két ember között. Csak néha nem egyértelmű, hogy kinyújt kezet kinek. Elvileg az idősebb/nő/magasabb rangúnak kell kezdeményeznie, pont fordítva, mint a bemutatkozást, de mi van az orvos-beteg kapcsolatnál? pl. 30 éves férfi orvos és 60 éves asszony beteg?

Hatodéves 2011.03.26. 20:21:36

Ráadásul azért is szívás, mert ha mondjuk a neve alapján keresek egy beteget pl. a kórteremben, akkor kénytelen vagyok rákérdezni, hogy "Ön-e XY?". És ha ő nem nyújt kezet, márpedig nem nyújt, mert én nem mutatkoztam be, akkor nekem kellene egyszerre kezet nyújtani és bemutatkozni, úgy, hogy ő már nem mondja a nevét, ami egy elég hülye helyzet.

A másik ilyen a férfi főnök. Sok valóban magas rangú és nagy ember van annyira intelligens, hogy betartja az illemet, és nem akar nőnek kezet nyújtani. Akkor van az, hogy ő nem nyújt, mert az azt fejezné ki, hogy ő akkora kutya, hogy az ő nagysága felülírja az én nővoltomat. Én nem merek kezet nyújtani, mert egyrészt nem minden nagykutya ilyen, másrészt nem akarok dominancia-gesztust használni egy főnökkel szemben.

Akkor jön a küszködés, általában úgy szokott menni, hogy valamelyik ember egy picit kinyújtja a kezét, és a másik is egy kicsit, és aztán végül kezet fognak. Vagy pedig senki nem mozdul és az elég ciki.

Hatodéves 2011.03.26. 20:23:18

ja és azonos korúaknál elvileg a férjezett nőnek kell kezdeményezni a pártában lévő felé, mint ahogy a testvéri rangsor is megborul, ha valaki férjhez megy. Mint a Büszkeség és balítéletben, ahol az ajtón kor szerinti sorban szabad a testvéreknek bemenni, de a legfiatalabb asszony lett, és figyelmeztette a nővéreit, hogy mostantól ő a Number 1.

Hatodéves 2011.03.26. 20:24:08

De hát ezeket senki nem tartja be, kb. én sem. Akkor meg ki tudja, mi a helyes.

2011.03.26. 20:28:26

@radiologus.hu: Sőt, van ahol már a kisgyerekeket is erre tanítják, a felnőtteknél pedig kötelező, mindenki mindenkivel kezet fog, mert ezzel tisztelik meg a másikat.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.26. 20:31:48

@Cuncimokus: öö, nem véletlenül van külön gyerekorvos.....a gyerekeknek néhol más az anatómiája is pl.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.26. 20:34:12

@Hatodéves: a nem kezet fogásnál még a rosszul kezdett kézfogás is jó. bizonyos esetekben.

én spec. nem szeretem, nő vagyok, és szerintem ez férfias dolog.

Hatodéves 2011.03.26. 20:40:35

@Babette_:
Én a nők közötti pusziszkodást nem bírom. Kivéve rokonok, közeli barátok.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.26. 20:42:24

@Hatodéves: az idegenekkel való puszizkodást én sem. meg a családban kötelezőt se, ha nem vérszerintiek.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 20:43:23

@Hatodéves:

Merj kezet nyújtani, mert a női mivoltod übereli a főnök főnökségét.

Mágia 2011.03.26. 20:54:24

@Hatodéves:

Nekem egyszer férfi ügyfél volt, aki a második tárgyalás végén puszit kért a búcsúzáskor :D

Betegek ilyet szoktak?

SusanneF 2011.03.26. 20:56:27

Én 12 évesként úgy feküdtem német kórházban,hogy semennyire nem tudtam a nyelvet...hát az elég gáz volt,az meg még inkább,hogy eltelt több mint 30 év,és még mindíg emlékszem arra a förmedvényes katéterezésre...
Persze,arra is,hogy hogyan értette meg velem a kezelőorvos,hogy másnap hazamehetek...
Morgen,Mutti,és kinyitotta,meg becsukta az ajtót...:)

SusanneF 2011.03.26. 20:57:48

@Máгia: Te bíróként funkcionálsz,vagy ügyvédként?
Utóbbinál gyakran próbálnak meg bizalmaskodni...

adamantium 2011.03.26. 20:59:13

németországi hálapénz: ne aggódjatok itt is van. több formája van.
1 a beteg jelképes összeget ad a "kávékasszába" ez általában 10-20 euró
2 apróságokat adnak a nővéreknek (bonbon, virág, kávé, süti) orvosnak (jellemzően bor vagy konyak)
3 nagy összegű felajánlások a kórház alapítványára, hogy adott esetben előre kerüljenek a várakozási listán mint a kórház barátja, pártfogója
4 időnként itt is kirobban egy-egy korrupciós botrány, legutóbb egy professzor bukott bele aki pénzért vett előre betegeket a szervátültetési listán - ezeket nagyon komolyan veszik

Mágia 2011.03.26. 21:04:04

@SusanneF:

Üzleti tárgyalás volt, nem bírósági :)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.03.26. 21:07:26

@Máгia:

Előfordul, hogy összetegeződünk egy-egy évek óta visszatérő beteggel, és tán 1-2 van, aki emiatt még puszit is ad.

De én soha nem kezdeményezem, a tegeződést sem.

adamantium 2011.03.26. 21:19:44

@radiologus.hu: én pl ki nem állhattam, ha velem egykorúak azzal fogadtak, hogy csá/szasz/szia/üdv te fogsz műteni? én alapból csak a gyerekekkel tegeződöm. felnőttel szerintem erről elsőre ki kell egyezni, nem lehet a beleegyezését magától érthetődőnek venni

Windschutzscheibe 2011.03.26. 21:21:02

En Nemetorszagban elek hat eve es reszemröl meg vagyok elegedve az itteni egeszsegügyi rendszerrel. De az en megitelesem szerint a magyarorszagi helyzet sem tragikus. Persze minden viszonyitas kerdese. Amikor hazalatogatunk Magyarorszagra, eljutunk neha a gyerekorvoshoz, mert "kicsit" parazos anyuka vagyok. Bar az egeszsegügynek csak egy szük szegmensere van ralatasom, az is csak nehanapjan, de szerintem igenis nagy a fejlödes az elmult evekhez kepest. A magyar orvosok szakmailag legalabb olyan jok, mint a nemetek, ha nem jobbak. A gyerekorvosok mindig segitökeszek voltak, valaszoltak arra, amit kerdeztem. Jo, nem olyan baratsagosan, mint Nemetorszagban, de nem ezen mulik, hogy meggyogyul-e a gyerek. Az egyetlen negativ elmeny a zankai haziorvossal lett volna, ha bejutottunk volna hozza, a doktornö ugyanis bezarkozott a rendelöbe es nem beszelt meg az asszisztenssel sem. A rendelö tömve volt meg a delelötti idöpontot egyeztetett betegekkel kesö delutan. Inkabb atmentünk Balatonfüredre, ahol azonnal fogadtak, egy kedves es türelmes doktornöhöz kerültünk. A XI. kerületi "SZTK"-tol külön el voltam ajulva. Kb. meg 15 evvel ezelött jartam ott utoljara, illetve mult evben Karacsony környeken a fiammal. Gyönyörüen felujitottak az epületet, vidam festmenyek vannak a falakon, es az ellatas is rendben volt. Egy kis pozitiv hozzaallas sokat segit, bar tudom en könnyen pofazok.....

Mágia 2011.03.26. 21:21:57

@radiologus.hu:

Persze hogy nem, sőt szakmai szempontok miatt ez általában tilos.

Én sem örültem neki, lehet, hogy félreérthető volt, amit írtam :)

Hatodéves 2011.03.26. 21:22:41

@adamantium:
Ez így van, és az a nagyon durva, amikor egy beszélgetés során végig magázok valakit, és ő folyamatosan visszategez. Pedig egy idő után minden lehetséges helyre beteszem, hogy "Ön", de az sem hat.

adamantium 2011.03.26. 21:41:51

@Hatodéves: ez mentalitási különbség. magyarországon a tegeződs az megtiszteltetésnek számít, a bizalom egyik jelének, mert ugye milyen vagány, hogy XY nagykutya a bizalmába fogadott és tegeződünk. ugyancsak ilyen jellegű a keresztnéven való szólítás.
németországban pont az ellenkezője, itt úgy tisztelsz valakit, hogy magázódól vele, esetleg a vezetéknevén szólítod: míg magyaroszágon ha egy közvetlen beszélgetés során ismerősöd állandóan Kovács-nak vagy Kovács Úr-nak szólít téged akkor azon kezdesz gondolkodni, hogy most akkor valami baj van vagy rossz fát tettél a tűzre, itt meg ez a normális

Hatodéves 2011.03.26. 21:59:01

Akkor megtiszteltetés, ha az egyik fél felajánlja és a másik elfogadja. De például van egy középkorú-idős korosztály, aki 30 alatt mindenkit gondolkodás nélkül tegez, az sem túl kedves.

Rangban alattunk állót, illetve olyan embert, aki nem tud tiltakozni (eladó, nővér...) azért cinkes dolog letegezni.

Amúgy volt egy tanárom idén, aki szerint kb a bunkóság netovábbja embereket a keresztnevükön szólítani, továbbá a betegeket néninek vagy bácsinak titulálni, és ezért komolyan elővette az embert, ha ilyet észrevett.

Nyilván ismerősnél más a helyzet, de szerintem senki nem arról beszél.

A másik undorító dolog a kötelező munkahelyi tegeződés, csomó magáncégnél ez van, a nagyfőnöktől kezdve a melletted ülőn át a soha nem látott, csak telefonon becsörgő kollegát is tegezni kell, mert még szólnak is, ha nem. A főnök esetében ez egy vicc. Én még be sem kopoghatok az irodáján, fel sem hívhatom, és kb emailben sem zavarhatom (nyilván, ez rendben van), hegy szavába kerül engem kirúgatni. És tegezni kell, ez szerintem a kiszolgáltatottság csúcsa, még az egyetlen eszközzel, az udvariassággal és a magam emberszáma vetetésével sem védhetem meg magam attól, akinek amúgy minden szavára ugrani kell.

Lehet, hogy nem véletlenül kedvelem a németeket.

Hatodéves 2011.03.26. 22:03:44

* Ja, és a tegeződő középkorúak tegeződése még azzal is jár, hogy mintegy fél órán belül jönnek az olyan kérdések, mint "és mi leszel, ha nagy leszel?" "a szüleiddel laksz?" "van udvarlód?" "nincs? hát itt lenne az ideje/ van? na és ő mivel foglalkozik?"

Ettől kb. fizikailag rosszul vagyok, főleg, ha nem betegek csinálják (mert azt még meg lehet érteni, bár az "udvarlós" kérdést szerintem senkinek nem illik föltenni semmilyen szorosságú ismeretségben.

szabidoki 2011.03.26. 22:05:08

@radiologus.hu: nekem az volt a kedvencem mentősként, amikor megálltunk valahol az autóval, kiszálltunk, és a hozzátartozó első mondata az volt, hogy "hordágyot hozzanak!"
Semmi jónapot, vagy ilyesmi, és sajnos elég gyakran megtörtént :(
@Máгia: tény, hogy munkanélküli is van sok, de messze nem olyan sok. Nagy viszont azoknak a száma, akik minimálbéren vannak bejelentve, vagy nincsenek bejelentve, illetve rengeteg a nyugdíjas, akik befizetés nélkül veszik igénybe az eü ellátást.
@Cuncimokus: azt nem tudom, hogy németéknél hogyan működik a beutalási rend, kinek kell ellátni a beteg gyereket, ha a saját orvosa szabadságon van, azt viszont tudom, hogy gyerekgyógyászati tapasztalat nélkül nagy merészség belevágni egy gyerek kezelésébe. Más lehet eleve a gyógyszer, a dózis, a kezelés időtartama, egyáltalán a diagnózishoz vezető út. Sok kockázat.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 22:08:00

@Hatodéves:
:) Ilyenkor mindig elképzellek, hogy milyen vagy mérgesen... :)
Na, mindegy.
Szóval, mész dolgozni Németországba ősztől?... Helyes...

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 22:14:00

@adamantium:
Negyedév után végignyomtam a nyarat (már ami megmaradt belőle) egy traumatológián. Tetszett. Az első műtét, amihez asszisztáltam egy törött patella műtéte volt. Jó volt újra átélni...
Tőled szívesen tanulnék...

Hatodéves 2011.03.26. 22:16:30

@miklos.rabai:
Nem megyek. Csak voltam ott néhány hónapot, és azt szerettem. Lehet, emiatt idealizálom őket egy kicsit.

Nem szoktam mutatni, hogy mérges vagyok, de most már kezdek megtanulni úgy válaszolni, hogy közben ne érezzem azt sem, hogy olyat mondok el, amit nem akarok.

Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.03.26. 22:19:54

@soproni1: én Komárom-Esztergom megyébe kérném ugyan azt, amit Mária.

Ha kézfogást, bemutatkozást, hétköznapi szóhasználattal elmondott felvilágosítást, kedves és figyelmes ellátást akartok, akkor menjetek Tatabányára a szemészeti szakrendelőbe. Életre szóló élmény volt, üdítő és megnyugtató. Egészségügyi-wellness. Időpont fél év múlva, de érdemes kivárni!!! :) Ja, és nem csak a doktornő volt fullextrás, az asszisztensek is abszolút betegközpontúak.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 22:20:25

@Dr.laikus PhD:
Nem ész, hanem észt... :)
Megy ez ma, mi?

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 22:23:35

@Chance4U:
A fullextrás, az olyan, cici-popsi teljesen a rendben , de még a ruha gombja is feszül, az ing meg lekívánkozna róla a legszívesebben... :)
Vagy máshogy értetted?

Kivlov 2011.03.26. 22:27:05

felesleges addig ezt a porfészket akármilyen más, TÉNYLEGES, európai országhoz hasonlítani, amíg itthon csak az árak európaiak (sőt, magasabbak, a bérek meg a béka s*gge, balkáni vonalon tengődnek...

_Anand_ 2011.03.26. 23:28:14

Sziasztok. Talán nem leszek egyedül a véleményemmel, mégis valószínűleg sokakat magamra haragítok most.
Hogy is néz ki ez a dolog kis hazánkban?
Bejön a beteg a rendelőbe, rémeket hallott a szomszédasszonytól, ezért alapjáraton fel van hergelve, előre elhatározta ugyanis, hogy itt rossz lesz neki, bántani fogják, fájni fog stb. Meg van ijedve, esetleg kínzó fájdalma van, vagy simán pajzsmirigytúltengése van és alapból zizeg, vagy rákos és már sokat tapasztalt, elege van a fehér köpenyből. A boltban nem köszönt neki vissza az eladó, nem nyert a lottón és mondjuk még a gyereke is felbosszantotta, az utcán pedig csupa morcos képű járókelőt látott, a buszon végig állnia kellett míg egy csitri az ülésen terpeszkedett. Többnyire rosszul keres, hatalmas kölcsöne van, nincs mögötte boldog, de legalább kiegyensúlyozott családi háttér, és így tovább, lehet ragozni. Szóval belép szegény a rendelőbe, ahol ott ül egy fehér köpenyes csaj, akiről betegünk nem tudja, hogy csak ma kétszázötven beteget írt be a rendszerbe, ebből ötven arcán látszott, hogy alapból utálja őt, további hetven megkérdezte, hogy miért váratják ennyit, de legalább ma még senki nem tett megjegyzést amiért a kollégái odabent szarrá szurkálták a vénáját és nem értenek semmihez, bezzeg az Ikszipszilon kórházban minden kafa, pedig még sosem járt ott. Nővérkénk ugyanabba a boltba jár, neki is kamasz a gyereke és szintén buszozik, és hetvenötezret visz haza amiből hatvanat a bankban hagy, és talán még nem is érzi jól magát, aranyere van, isiásza és magas vérnyomása, és a betegek folyton őt szekálják, pedig amikor kezdte a szakmát, még elhitte, hogy ez hivatás, elhitte, hogy gyógyítani fog, és őszinte lelkesedéssel indult a pályán. Persze öt év ágytálazás és dekupucolás után sejtette, hogy valami nem stimmel a világgal amikor végig kellett néznie, ahogy a sztársebészek illegetik magukat az osztályon, de ő se tudta róluk, hogy azok isznak és gyógyszereznek amit még saját maguk elől is titkolnak, és hogy évek óta nem aludták ki magukat és az életük akkora feszültségben telik, hogy csoda lesz, ha megérik azt a bizonyos nyugdíjkorhatárt.
Szerintem befejezem, lehetne ragozni akármeddig. Tessék tudomásul venni: NEM az egészségügyi dolgozó a hibás. Ja, és NEM is a beteg a hibás.
Viszont fejétől bűzlik a hal.

losgehts (törölt) 2011.03.26. 23:31:10

@Cuncimokus: pedig hacsak nem kötöttetek vamilyen hausarzt-vertragot a gyerekorvosotokkal, akkor barmelyik gyerekorvosnak el kellett volna latnia titeket. korhazban mi meg csak sürgös esetben voltunk, de akkor direkt gyerek-sürgössegit kerestem..

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.26. 23:56:58

@Felicitasz:
Az eseteidben orvosokról írsz, míg én a nővéreket kérdeztem. De nem baj.
Amúgy gyerekként és később orvosként sem volt problémám a köszönéssel.
A bemutatkozás kicsit más, ha ki van írva az ember neve az ajtóra (ambulancia), illetve a beteg és az orvos között régebb óta tart a kapcsolat, akkor nem tartom fontosnak. Hisz nem az orvos a fontos a találkozás kapcsán, hanem a beteg. Ugyanakkor betegágy melletti első találkozásnál természetesen nagyon fontos a bemutatkozás.
Férfiakkal kezet is fogok. Nőkkel nem. De a nők nem is ezt várják el.
Így tekintem partnernek a beteget. Persze, nem kell, hogy ez mindeninek tetsszen.

ezis+azis 2011.03.27. 00:04:36

dolgoztam tartósan külföldön orvosként és a gyermekemet is műtötték már külföldön. Sok olyan dolog van-volt ami valóban csak szervezés és odafigyelés kérdése, itthon elmondtam, nem történt jobbítása.
Emlékszem arra is, hogy hogyan tanulták az anamnesis felvételt 10 évvel ezelőtt: felvették videora és utána visszanézték, szakmai elemzés volt főleg, de érdekes volt szembesülni saját magaddal, ez többet mondott minden szónál és természetesen mindenki a saját hibájából tanult, javult. Az orvos természetesen csak orvosi munkát végzett. Nálunk az osztályon azt adminisztrátor fizetése annyi mint a miénk úgyhogy olyan dolgot is csinálunk ami adminisztráció főleg.
Amikor műtötték a fiamat sok olyan apróságot is észrevettem, amit a másik oldalról nem: pl a nőver bemutatkozott és megmondta hogy bármi panaszunk van, keressük őt, majd ő eldönti hogy mikor kell értesíteni az orvost. A műtőasztalról amikor levették, áttették egy másik ágyra és végig azon az ágyon feküdt, ezt úgy kell érteni hogy átették, normál ágy volt, nem tolókocsi, ezen tolták át az intenzivre, majd az ottani observatiot követően ezen tolták az osztályra. Nem pakolgatták fájó hassal ide-oda. Apróság, de a beteg komfortérzetét eszméletlenül megnöveli. Sok ilyen apró dolog volt ami tényleg csak odafigyelés kérdése.

phpdev 2011.03.27. 09:05:25

Lehet, hogy itthon is ilyet kellene csinálni. (mármint hálapénz=engedély megvonás)

Leroi 2011.03.27. 09:10:50

@phpdev:
Mindezt megelőzné az itthoni orvosi fizetésnek a euró/forint átszámítási kulcs szerinti felkerekítése a németországi orvosi fizetés szintjére.
Másfél-kétmillió havonta.
És örökre elfelejtjük a hálapénzt.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.27. 09:41:04

@Pók:
Nem. Kevered a dolgokat. Nem nekem van bajom, hanem neked van velem bajod. Ez pedig más.
És igen, igazad van, ezen a blogon nekem tényleg csak "a szigorúan szakmai, orvosi hozzáértés számít". A többit meghagyom nektek.

Warlimont 2011.03.27. 10:21:07

Ennek a blognak nyilván a rossz példák bemutatása a célja, és kimondatlanul a magyar egészségügy további lejáratása, aki nem nagy dicsőség ilyen kuldusszegény körülmények, egyre nyomasztóbb szakemberhiány mellett. Főleg lejárató a blog így, hogy most betesznek egy jóhiszemű "ellenpéldát", hogy Németországban meggyógyítottak egy beteget.

És a múlt héten a meghalt magyar lány Angliában, akihez többedik hívásra se ment ki a mentő, csak üzengettek telefonon? Róla nincs poszt? Külföldön kizárólag kolbászból a kerítés, nem vitás.

Akár hiszi a kedves blogfőnök, akár nem, Magyarországon is vannak elégedett, gyógyultan távozó betegek.

Dr.laikus PhD 2011.03.27. 10:27:14

@Warlimont:

Volt külön gyűjtött blog az elégedett betegekről.

A természeténél fogva mindenki elolvasta, aztán ment tovább, mert ez a természetes.

Amiket mi itt olvasunk az a ritkán orvoshoz járó, a minimális egészségügyi ismeretekkel sem bíró, sem a jogait, de a kötelezettségeit (azért, mert az egészségemmel azt csinálok amit akarok) sem ismerő panaszkodó beteg, vagy ismerős, vagy korai gyászát így feloldó hozzátartozó.

Ha a helyén kezeljük akkor igenis lehet tovább lépni, hovatovább mozgalmat indítani, mert azért remélem nem csak struccok élnek e hazában.

Leroi 2011.03.27. 10:34:28

Egy blognak akkor van értelme, ha nevel, tanít és jó irányba terel erkölcsi szempontból.
Uszító blogoknak nemhogy nincs értelmük, hanem senki hasznára nincsenek és veszélyesek.
Ismerjük mindezt egy nép kapcsán, akit ki akartak irtani nem is olyan régen, Európa kellős közepén.
Itt egy társadalmi kategóriára akarnak mindenáron sárgacsillagot varrni.

Dr.laikus PhD 2011.03.27. 10:46:01

@Leroi:

Most mondjam azt, hogy a béna belenyugvás, a vezetők hallgatása sok mindent felgyorsított.
Megakadályozni nem tudta volna, de a száját kinyitni igen.
Jóval kevesebb megtévesztett polgárt lehetett volna rávenni bármire. Elhinni? Legalább kételkedett volna.

A párhuzam sajnos nagyon is valós, de van előttünk tanulság.
Hurokba dugni a fejünk miért kell?

Giulio blogja most is vérlázító dolgokat tartalmaz. Az pedig igazán nem ez a blog.

Mágia 2011.03.27. 10:57:30

@Dr.laikus PhD:

Nekem ugyan nem tetszik az a blog, nem írom meg, hogy miért, de tisztelem az íróját azért, hogy a nevét adja a véleményéhez.

Kár, hogy a Freeblogon írja. Freeblogon írt bloggal nem lehet olvasókat szerezni, aki ott ír, az a fiókjának ír, nem a többi embernek.

Leroi 2011.03.27. 10:59:00

@Dr.laikus PhD:
Volt ott uszítás és az ifjúságnak a rasszista nevelése, volt ujjal mutogatás és bűnbakkeresés, egy borzasztóan erős katonai jelenlét és szolgalelkű bábkormányok is.

Dr.laikus PhD 2011.03.27. 11:03:21

@Leroi:

Senkit nem mentettem fel!

Lázadó anyám még mindig él, nyugalmat kereső belenyugvók elfüstöltek... :(((

2011.03.27. 11:47:31

@adamantium: Látszik a teuton származásom, én borzasztóan visszataszítónak érzem, mikor egy negyvenes-ötvenes fickó közli, hogy tegezzem. Csak mert összeraktam két értelmes mondatot, már komoly ember vagyok. Általában éppen ezért érzem a távolságot. Önözni, magázni a tisztelet jele nálam, persze a net kivétel, itt mindenki húsz éves :-)))
IRL nem hiszem, hogy a huszonéveseken kívül bárkit tegeznék. Orvos-beteg kommunikációban kizártnak tartom a tegezést.

@miklos.rabai: Én biztosan vissza szeretnék menni. Te meddig maradsz az USA-ban? Vagy neked ott most - oké? :-D

@Leroi: Állítom a magyar orvosok legalább fele (aki amúgy sem kap, vagy jelentéktelen mennyiségű hálapénzt kap csak) kiegyezne azzal is társadalmi szinten, hogy a hálapénz milliárdjaiból modern kórházak, műszerek, vegyszerek, felszerelés és rendes munkakörülmények legyenek. Azt hiszem, szabidoki szokta mondani, hogy tessék tüntetni, nem pedig borítékot dugdosni. Mondjuk én könnyen beszélek, mert az én szakterületeimen kb. nincs hálapénz.

A sárgacsillagot pedig felvarrták már annyi társadalmi osztályra, hogy igazán nem panaszkodhatunk, hogy most bizonyos szempontból éppen az orvosokon van a sor. 25 éve a bankárokon, menedzsereken volt. Erre lenne ez a blog, hogy kicsit megértőbbé váljon mindkét oldal.

@Dr.laikus PhD: Épp ezért nem megoldás, hogy a kedves betegnek mindenhez joga van.

Dr.laikus PhD 2011.03.27. 12:00:05

@ReignOfdark:

Abszolút egyet értünk.
A saját érdekében nincs mindenhez joga.
Pont az önsors rontása miatt.

Tudatlanságában ráadásul nem is tudja, hogy az.

Leroi 2011.03.27. 12:09:25

@ReignOfdark:
Igen megtisztelő, hogy huszonévesnek tartasz, az pedig, hogy tegezel, az különösképpen, mein Herr...:)
Itt a teutonság és a lófőség valahogy mintha interferálna kettőnk közt...:)

A bankárok és menedzserek annyira pária kategória, hogy tőlük elvenni már nem lehet.
Én csodálkozom is, hogy a kórházakban mért nincs adakozás egy-két nyomorban tengődő, földhözragadt bankár megsegítésére...:))

Érdekelne, hogy a hálapénzből telne-e több és jobb ellátásra vagy a (jogos) bankadóból, ami ellen a koldusszegény bankok oly nagyívben tiltakoztak...

jágör68 2011.03.27. 13:07:13

Jaja, működik bizony. És nagyon jó színvonalon- nekem az ideális egyebként.
HA már bekerültél.

Leroi 2011.03.27. 13:52:37

@jágör68:
Egyszer a japán fegyelemről esett szó, és ennek kapcsán arról, hogy ha kijelentenék, hogy márpedig a százegynéhánymillió japán polgár mindegyikének holnap gasztroszkópiája lesz, akkor Akihitóval az élen holnap reggel öt órakor ott sorakozna az összes japán az endoszkópos szakrendelők előtt...

Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.03.27. 14:01:59

@miklos.rabai: akár úgy is lehet érteni. :D Csini volt, még női szemmel is, de konkrétan a viselkedésére céloztam. :D De tudod, mit? Menj el egy szemvizsgálatra. ;) Értékeld magad is. :D Nálam ***** minden tekintetben. Úgy pörögtek a betegek a rendelőjében, csak lestem, mint a luki nyúl. Ééééééés, mindezt úgy, hogy közben kedves, figyelmes, alapos, minden lépést elmagyarázó, "találtam valamit"-elmagyarázó üzemmódban tette. És búcsúzásnál is kezet fogott, éééééés MOSOLYGOTT! És kék volt a fülbevalója.

2011.03.27. 14:39:02

@Leroi: Egyszer akartam adni egy minimálbéren tengődő ügyvédnek a kiflim sarkából még gimi végén. Nem fért be a Volvo alig leeresztett ablakán, így a galamboknak dobtam. :-)

A magyar társadalom, szemben sok ember véleményével, igazságos. Előbb-utóbb mindenkit utál majd valamiért.

Volt, hogy némely felmenőm szükségszerűen náci volt, aztán ti lettetek románok. Ilyen ez.

@Dr.laikus PhD: Képzeld: most kaptam mailt az egyik régebben vizsgált fiatal anyától, aki aggódott a kisgyerekei miatt (japán erőműtéma), és kérdezte a jódtablettázásról a véleményemet. Mindazonáltal hogy tájékoztatom, dönteni neki van joga. A felelősség viszont, onnantól, hogy tanácsoltam neki, közös. Az önsorsrontás nekem teljesen oké, azt nem szeretem, mikor más tökeit verjük a csalánba. Például egy védtelen gyerekét.

Leroi 2011.03.27. 14:50:28

@ReignOfdark:
Ez a "románság" így a székelyek vonatkozásában kacornyitogatóan hangzott mindig...:))

Nejem ősei hadadi svábok, nos az a falu, Hadad, amikor bejöttek a magyar csapatok 1940-ben, nem magyar zászlóval, hanem horogkeresztes zászlóval várta és a
rohamsisakjukról németeknek nézte a magyar előörsöket...
A magyar közigazgatást nem akarta elfogadni az előljáróság, mondván, hogy ők közvetlenül a Német Birodalomhoz tartoznak...
A vonatjaikon nagy fehér krétával volt felírva :"Der Führer ruft, wir folgen..."- és mentek a Birodalomba, beöltözni SS-nek, a biztos halálba.
Volt ilyen is...

Igen, egy közjegyzőt kerestünk anno Vásárhelyen, amikor hagyatéki tárgyalásra mentem haza, az autójáról ismertem meg először, a rendszámtábláján volt ott a neve, olyan alacsony, lapos SLK-Merci volt, hogy inkább átlépni lehetett, mint kikerülni...
Szegény fickó...

2011.03.27. 15:07:08

@Leroi: Azt megértem, hogy azokat veri a történelem, akik politizáltak és eluralkodott rajtuk az önzés, a fanatizmus és az erőszakosság, bármilyen jelszó vagy zászló alatt is voltak. (Ezekről az erdélyi állapotokról, különösen a besztercei szászokról jól ír Bethlen Béla: Észak-Erdély kormánybiztosa voltam c. életrajzi művében.)

Glaub mir, nekem is lügerkibiztosító az, amikor Goethe és Händel népét lenácizzák. :-(
Egész biztosan nem hallgatták eleget ezt: www.youtube.com/watch?v=vMnrjQK2Z8Y

Leroi 2011.03.27. 15:10:42

@ReignOfdark:
A könyvet olvastam, a két legrománabb észak-erdélyi megye, Szolnok-Doboka és Beszterce-Naszód volt rábízva és nagyon jól kormánybiztoskodott ez a rendkívüli ember...

Lüger vagy Frommer esetleg Mannlicher-kibiztosító, az biztos, ich glaub'dir...:))

Leroi 2011.03.27. 15:14:04

@ReignOfdark:
Szép zene, köszi, és jó ez a hozzászólás is:
"¡Qué grande Bach! esta obra la escuché en la película de Andrei Tarkovsky : Solaris (lenta pero hace pensar). Cultura a través del cine: ¡Bravo!"
:)

2011.03.27. 15:26:57

@Leroi: Behalok, ha tudsz spanyolul is! :-))) Én csak törögetem, a párom beszéli jól. Remélhetőleg Barcelonában majd elsajátítom, bár lehet, hogy a katalánt jobban díjazzák majd. :-)

Tarkovszkij pedig zseni volt; a Solaris és a Stalker mély nyomot hagytak bennem. A Solaris afféle szimbólum a párommal való lelki kapcsolatban. :-))

Nade most mennem kell, további szép napot!

Leroi 2011.03.27. 15:36:17

@ReignOfdark:
Egy nagyon keveset, sok az áthallás egy másik újlatin nyelvből és a franciából...:)

Barcelonába lehet, én is benézek a nyáron...:)

Amúgy adalékként megtaláltam ama falu német honlapját:
www.kriegsdorf-hadad.de

Szép napot Neked is! Tschüss!

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.03.28. 19:40:30

@miklos.rabai: "Nem. Kevered a dolgokat. Nem nekem van bajom, hanem neked van velem bajod. Ez pedig más."

Akkor lássuk, mit mondtam: "Kezdem látni, mi veled a baj." Nem azt, hogy bajod van. Biztos jól megvagy. De fenntartom, hogy baj van a hozzáállásoddal. És igen, mivel ez az én véleményem, ezért zseniális meglátás, hogy nekem van bajom, nem mondjuk a szomszéd bácsinak. (Ha neki is van, azt majd ő megírja.)

Aztán ezt írod:

"És igen, igazad van, ezen a blogon nekem tényleg csak 'a szigorúan szakmai, orvosi hozzáértés számít'. A többit meghagyom nektek. "

Ehhez képest nézzük, mit írsz fentebb (amire eredetileg reagáltam):

"Amugy annyira szep, hogy mennyire megertheto a dolog, ha Nemetorszagban ágyhiány miatt 2 nap után kerül csak a sebészeti osztályra a beteg, amiert ugye elnézést kérnek, mig Magyarorszagon meg ha elnezest is kernek, akkor is ez lenne a felhaborodott allapotban megirt poszt kozponti temaja... [...] Mig Magyarorszagon a beteg meg az orvosnal is jobban tudna a dolgot..."

Hát bocs, de ez nem a "a szigorúan szakmai, orvosi hozzáértés", hanem sokkal inkább "a többi".

Ugyan az ellenkezőjét állítod, igenis hozzászólsz a dolog nem szigorúan orvosi részéhez.

Nézd, örülök, hogy itt vagy, és kommentelsz. Nem szeretném, ha abbahagynád. Dícséretes az ismeretterjesztő munkád is, amit itt végzel nekünk. Élvezettel olvasom a megjegyzéseidet.

Viszont amit fent írtam, azt fenntartom. Többször előfordult, hogy legyintettél a beteg különféle problémáira, és megvédted a bunkó, modortalan, kommunikálni képtelen orvost, mondván, hogy szakmailag rendben volt.

Én meg erre azt mondom: a mai világban akkor van igazán rendben egy orvos, ha alázattal áll a beteghez. Vagy fogalmazzunk másképp: szeretettel. A beteg ostoba? Tájékozatlan? Gyanakvó? Primitív? Agresszív?

Igen.

De ezt vállaltad, amikor orvosnak mentél. Nem angyalok vagy szupermenek, de még csak nem is kulturált értelmiségiek gyógyítására esküdtél fel. Hanem gyarló, szar emberekére.

Ki tegyen az orvos-beteg viszony javításáért: a beteg, aki

a) aggódik az életéért (a bőrére megy a dolog),
b) fizet érte (valahol, valamennyit),
c) nem ért hozzá,
d) ki van szolgáltatva,
e) a társadalom átlagát képviseli,

vagy az orvos, aki

a) számára ez szakmai kérdés,
b) ezért kap fizetést (valamennyit),
c) ezt tanulta tíz évig,
d) ura a helyzetnek,
e) a társadalom elitjéhez tartozik?

És tudom, az orvosok szart sem keresnek, és rettenetes a helyzetük Magyarországon. De hadd mondjak valamit: a betegek dettó.

Irkutszk 2011.03.28. 19:55:35

@Pók: "Ki tegyen az orvos-beteg viszony javításáért"

Mindenki fogadja el a helyzetet, amibe került.

Irkutszk 2011.03.28. 19:59:46

@Irkutszk: Én azt gondolom, hogy elmúlt a patriarchális orvoslás időszaka. Ez viszont nem csak azt jelenti, hogy az orvos nem kezeli a beteget gyermekként, hanem azt is, hogy a beteg felnőttként kell viselkedjen.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.29. 08:14:48

@Pók:
Az a mondat, amit most nekem tulajdonítasz ("ezen a blogon nekem tényleg csak a szigorúan szakmai, orvosi hozzáértés számít"), tőled származik, abban kommentedben található, amire korábban reagáltam. Igen, helyeseltem, hogy ez számít, illetve csak ez számítana, de sajnos néha hibázok, és másra is reagálok.

Németországgal kapcsolatban, ahogy Laikus PhD írta, savanyú a szőlő, de nektek, betegeknek, vagy potenciális beteg jelölteknek legalább annyira, mint az orvosoknak. Ugyanis, abban a pillanatban, amikor a betegek németországi színvonalú ellátásban részesülnek, az orvosok is a németországihoz hasonló körülmények között fognak dolgozni, mind az eszközöket, a felszerelést és fizetést is tekintve. Az a helyzet, hogy egy csónakban evezünk.

A stílusom viszont olyan, amilyen, nem kell mindenkinek szeretnie, ez nem is várható el. Kemény akarok lenni, mert ez egy kemény szakma. Ugyanakkor nem kell a megértésért, az elfogadásért, az alázatért a szomszédba átugranom. Viszont ez utóbbi egy ilyen alapjáraton is egyoldalú és rosszindulatú blogon nem tud megnyilvánulni. Te meg ezt látod. Ha azt mondod, hogy élvezettel olvasod a kommentjeim, akkor remélem azt látod, hogy tudok kommunikálni, meg tudom győzni az embereket. Viszont a szakmából még nagyon sokat kell tanulnom.

Ugyanakkor nincs világmegváltó küldetésem, nem gondolom, hogy minden betegnek rám lenne szüksége. És hála Istennek, nem csak egyedül vagyok orvos. A beteg fogja eldönteni, hogy kire és mire van szüksége. Tőlem megkapja a felvilágosítást, felnőttként fogom kezelni, és ő dönthet majd. Ha viszont elutasítja majd a felkínált lehetőségeket, akkor nem fogunk tudni együtt dolgozni. De ez nem baj. Engem ezzel nem fog megsérteni. Akkor majd más fogja kezelni.

Ez egyébként valószínűleg intelligencia függő dolog. Úgy érzem, hogy velem a nyitott, kíváncsi intelligensek és a szelíd, kevésbé intelligensek meg fogják érteni a hangot. Te is megértenéd, különben nem állnál le velem beszélgetni, bár kezdetben gúnyos voltál, de mára már nem vagy az... :) Akik pedig nem ilyenek, azok zsigerből el fognak majd küldeni, mint ahogy itt a blogon is megtették már jó páran, olyanok, akik csak beugatnak egy-egy mondat erejéig. Na, azokat nem is tudnám meggyőzni semmivel sem, és őszintén megvallva nem is akarom, mert nem miattuk akarok 50 évesen infarktust kapni, azoknak az embereknek nem rám van szükségük...

És hogy ki tegyen az orvos-beteg kapcsolat javításáért? Egyértelműen mindkettő. Mert ma már nem az van, hogy amit az orvos mondd az úgy van és kész, ahogy az volt régen, hanem ma már átestünk a ló túloldalára. Ma már a beteg jobban tudja, mint az orvos, aki meg ezt a hozzáállást a betegek részéről egyszerűen nem tudja lereagálni. Úgyhogy a felelősség mindkét oldalon ott van. És ez elvárásokat támaszt a betegek felé is. Türelmet, kitartást és együttműködést követel. Csak így lehet sikeres a gyógyító munka.

sztrugackij 2011.03.30. 21:10:54

@Leroi: Nem elhurcolták,hanem elüldözték,kedves barátom!
Az atombombát a náci Németországból elmenekült tudósok fejlesztették ki.

És micsoda dolog egy világuralomra törő,agresszor országot rengeteg áldozat árán legyőzni,és utána háborús jóvátételt követelni? Hát állatok ezek a szövetségesek?
A legaljasabb dolog pedig ravasz módon segéllyel gyorsítani a talpra állást ,hogy utána fillérekért Mercedest és Porschét vásárolhassanak tőlük.

Ezek az amcsik mindenre képesek!

sztrugackij 2011.03.31. 10:08:37

@Leroi: "sok az áthallás egy másik újlatin nyelvből "

Ne szégyelld leírni,hogy a román nyelvről van szó!
Ne tagadd le a gyökereidet,tesó!

Leroi 2011.03.31. 12:40:34

@sztrugackij:
Nekem nincsenek román gyökereim, bocs.

A háború után fogságba esett német tudósokról beszéltem.

Akikről te beszélsz, azok nem németek.

Leroi 2011.03.31. 12:46:16

@sztrugackij:
Arról pedig ne feledkezz meg, hogy épp ezek az utólag észbekapott nyugati államok segítették uralomra Adolfot, annak a reményében, hogy helyettük majd ő számol le a Szovjetúnióval.
Amikor kiderült, hogy a gondosan nevelt vadállat felfalta a gondozóját, nyilván végezni akartak vele.
Akkor már ellenség volt.

sztrugackij 2011.03.31. 13:09:49

@Leroi: "A háború után fogságba esett német tudósokról beszéltem.
Akikről te beszélsz, azok nem németek. "

Öö..Werner Heisenbergről,Otto Hahnról és társairól beszélsz,akiket 1946 januárjában a szövetségesek szabadon bocsátottak és visszatérhettek Németországba?

Ők elég németek neked?

Ne olyan területen oszd az észt ,amit nem ismersz!

sztrugackij 2011.03.31. 13:16:27

@Leroi: Te hol tanultad a történelmet?

Ezt még Németországban sem így tanítják.

Amerika ellenességed már-már patologikus.

Kiskorodban molesztált egy amcsi?

Leroi 2011.03.31. 13:17:59

@sztrugackij:
Kisujjból kenterbe verlek történelemből (is), úgyhogy nem kell felfújnod magad nagyobbra, mint amekkora vagy.
Akkora baromságot mondtál fentebb, hogy magad sem hiszed el.
Otto Hahn-t és W. Heisenberget mikor üldözték el a nácik?

sztrugackij 2011.03.31. 13:21:11

@Leroi: "Nekem nincsenek román gyökereim, bocs."

Pedig meg mertem volna esküdni,hogy ott születtél.

Leroi 2011.03.31. 13:21:58

Amúgy patológiásat mondunk patologikus helyett, csak hogy egy kis medicínát is olvass ma...
Csak olvasd, mert megtanulni úgysem tudod.

Leroi 2011.03.31. 13:25:22

@sztrugackij:
Mint kiérdemesült történelemtudornak (említeném meg, hogy a Kárpát-medence történeti földrajza leír Erdélyben egy MAGYAR tömbnépességet, a székelyeket.
Esetleg forrásirodalmat is adhatok, hogy ők hogyan is kerültek román uralom alá és mikor és mennyire románok ők.
Hidd el, érdekes lesz leülni és elolvasni.

sztrugackij 2011.03.31. 13:30:20

@Leroi: Látom a szövegértés sem az erősséged,és a rövid távú memóriád is szelektíven működik.
Ezt nem te írtad?

Miután a német szürkeállomány egy részét elhurcolták nyugat és kelet felé és a tudást, technológiát, a német vállalatokat, azok részvényeit, intézményeket stb. ingyen lenyúlták.."

Tehát kiket hurcoltak el,kik menekültek el a náci uralom elől,és kiket bocsátottak szabadon a szövetségesek?

A lenyúlást már megértettem sajátos történelemszemléleted segítségével.
Az amerikaiak csakis azért segítették hatalomra Hitlert,hogy néhány év múlva ,egy világháborúban legyőzve őt,kirabolhassák az országot!

Na, milyen tanítvány vagyok?

sztrugackij 2011.03.31. 13:32:33

@Leroi: Mindenesetre az iniciálét még meg tudom különböztetni a monogramtól!

Leroi 2011.03.31. 13:49:09

@sztrugackij:
Gondolom nem kell elmagyaráznom, mert van fogalmad arról, hogy a háború egyetlen dologról szólt és szól most is, a PÉNZRŐL.
Nem az árja faj dicsőségéről és nem a Glorious Homelandról, Okinawáról vagy Iwo-Djimáról, hanem a pénzről, befolyásról és hatalomról.
Nürnbergben a katonát felakasztották, a pénzembert szabadon bocsátották. Miért?
Mert az előbbivel porhintésként példát statuáltak, utóbbit pedig felhasználták saját érdekeik érvényesítésére.
Az európai lövészárokban meglőtt amcsi közembernek ugyanúgy semmi köze nem volt Roosevelthez vagy Trumanhoz mint a német zubbonyba bújtatott sarki pékmesternek Hitlerhez. Ők mentek, mert behívták őket és küldték meghalni, mint a marhákat a vágóhídra. Miért?
Hogy a német pénzügyi rabló helyett az amerikai pénzügyi rabló uralkodjon a világon.
Fenét érdekelte a nagykutyákat Auschwitz vagy Varsó, Coventry vagy Guernica, de legkevésbé Sztálingrád vagy Leningrád...
Kb. erről szólt a nagy, dicsőséges WWII-győzelem...

sztrugackij 2011.03.31. 13:54:53

@Leroi: Azt próbáltam veled megértetni(sikertelenül),hogy akikről azt állítod,hogy elhurcolták,azokat többségében hazaengedték,a kegyetlen győztesek.

sztrugackij 2011.03.31. 13:58:50

@Leroi: Tehát jól sejtettem!
A születési hely rovatba mit szoktál beírni?Székelyföld?

Leroi 2011.03.31. 14:02:47

@sztrugackij:
Érdekel a szülővárosom is?
Nocsak!:)
A városom nevét írom magyarul.
Látom, azok közé tartozol, akiknek jól bejön Trianon.
Tükörbe azért szoktál nézni?

Az elhurcoltak közül Wernher von Braun
az USA-ban halt meg, igaz, előtte megépítette az amcsiknak az Apolló-11 űrszondát, amivel aztán büszkén felrepültek a Holdra...

sztrugackij 2011.03.31. 14:04:33

@Leroi: Te tényleg orvosi eset vagy!
Csak azt sajnálom,hogy valószínűleg a gyerekeidnek is így adod át a háború értelmezését.
Ezeket teljesen egyedül találod ki vagy valami szemináriumon ismerkedtél meg velük?

cenzorilla 2011.03.31. 14:06:39

@sztrugackij:

Érvelj ne személyeskedjél!

Leroi 2011.03.31. 14:15:39

@sztrugackij:
Én nem írom ide, hogy téged és a hozzád hasonlókat minek tartom, mert holtbiztos kimoderálnának.

sztrugackij 2011.03.31. 14:28:05

@Leroi: Patologikus=beteges(forrás:idegen szavak gyűjteménye)

Iniciálé=a mű, a fejezet vagy a paragrafus díszes, vagy díszített első betűje(forrás wikipédia)

Monogram=Tulajdonnevek kezdőbetűi

cenzorilla 2011.03.31. 14:43:33

@sztrugackij:

Ne csinálj semmit, hanem most hagyd abba.
Történelemről ha beszélünk, beszélgetünk akkor szelíden és nem személyeskedve.

Leroit nem is ismered, olyat tulajdonítasz neki ami mélyen sértő, más már régen kesztyűt dobott volna az orrod elé.

Így kérlek fejezd be ezt a témát, ha egészségüggyel kapcsolatban van hozzáfűzni valód szívesen olvasunk.

Leroi 2011.03.31. 14:46:11

@sztrugackij:
Marosvásárhelyt neked magyarítani kell?

Karó történelemből.
Leülhetsz.

A székelységemmel pedig te ne foglalkozz, ahhoz semmi közöd.
Se neked, se a többi renegát kozmopolita "anyaországinak".
A magyarokhoz körülbelül annyi közötök van mint a peruiakhoz.

Leroi 2011.03.31. 14:47:30

@cenzorilla:
Részemről tényleg befejezve.

sztrugackij 2011.03.31. 21:10:28

@cenzorilla: Pár kommentem bent maradt.
Ne végezz félmunkát!

sztrugackij 2011.03.31. 22:15:31

@epres négercsók: Teljesen nyugodt vagyok.
A tudatlanságot és a tények elferdítését,félremagyarázását nem szoktam szó nélkül hagyni.Ennyi az egész.

epres négercsók 2011.03.31. 22:21:48

@sztrugackij: Úgy értettem, miután itt már mindenki elcsitult, felesleges tovább feszíteni a húrt.
Leroi befejezte, javaslom ugyanezt neked is.

Mágia 2011.04.01. 05:46:32

Ennek meg mi baja volt?

2011.04.01. 10:28:02

Döbbenetes.

Valaki végre számára pozitív tapasztalatot ír le és az itt kommentelők ízekre szedik, csakhogy találjanak benne valami negatívot.
Ha más nem akkor a köszöntés mibenlétét.
Döbbenetes.
Erre a blogra se jövök többet.
Ömlik a rosszindulat, gúny, negatívitás, pesszimizmus.

epres négercsók 2011.04.01. 14:47:48

Nem véletlenül tűnt el az előző hsz, Leroi...

Leroi 2011.04.01. 17:08:19

@epres négercsók:
Esetleg a sztrugackij utolsó bejegyzését sem ártana górcső alá venni, amire reflektáltam (jogosan)...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.04.06. 14:12:20

@miklos.rabai: Oké, értelek, nagyjából egyetértek. Gúnyos voltam, de mar nem? Na, ez viszont nem pont így van, lásd a linkemet...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása