Eltűnt a kórházból a beteg

2011.03.13. 06:00

Tisztelt szerkesztők!


Édesanyám másfél hónapja agyvérzést szenvedett és kórházba került. Bár mindenki azt jósolta, hogy nem fogja túlélni, szerencsére majdnem egészen rendbe jött, sajnos a beszédet leszámítva, ugyanis a beszédkészségét teljes mértékben elveszítette. Egészen meg voltam elégedve az ápolókkal, orvosokkal egyaránt, aztán a héten olyasmi történt, ami miatt még most is teljesen ki vagyok borulva. Történt ugyanis, hogy édesanyám kedd délelőtt egészen egyszerűen eltűnt a kórházból.

 


Mi csak szerdán tudtunk bemenni a kórházba, nagyon megdöbbentünk, amikor nem találtuk és a legrosszabbra gondoltunk. Kérdeztük az épp szolgálatban lévő ápolókat, orvosokat, senki sem látta a kedd reggeli vizit óta, akkor teljesen rendben volt, már amennyire lehetett. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogyan tűnhetett el és most hol lehet. Senkinek sem tűnt el, hogy egy egész álló napon keresztül nem tartózkodott az épületben, nem ment a vizsgálatokra, nem volt ott a viziteknél?Ami külön bántó és fájó, hogy nem értesítettek bennünket, sőt, a rendőrségnek sem szóltak.

 

Amint kiderült ez a szörnyűség, rohantunk a rendőrségre és bejelentettük az eltűnését, azóta keresik, de eddig semmi hír róla. Borzasztó lelkiállapotban vagyunk, nem tudjuk, mit tegyünk, teljesen kétségbe vagyunk esve a történtek miatt. Nem kéne ilyen esetben a kórház ellen is vizsgálatnak indulnia? Miért nem voltak képesek értesíteni bennünket még az eltűnés napján? Ennyire nem lehetnek leterheltek, hogy nem tűnik fel egy beteg hiánya egy egész álló napig. Próbálok optimista maradni, de attól félek, hogy már nem él szegény. Ezt az egészet soha sem tudom megbocsátani.

 

K.

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cometneni 2011.03.13. 07:22:39

jó reggelt. én azt nem értem, hogy 1. miből gondolod, hogy kedden délelőtt tűnt el? 2. mikor apukámnak agyvérzése volt, naponta hívtuk a kórházat. ha vele nem is, de ápolónővel tudtunk beszélni... szóval nekem ez furcsa, már megbocsáss.

Mágia 2011.03.13. 07:41:49

Nagyon durva.

De ha meg kártyás-kódos beléptető rendszer lenne minden osztály bejáratánál, látogatási idővel és bemenő-kimenő forgalom ellenőrzésével, akkor meg az lenne a baj.

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 08:14:12

@cometneni:

Jázusom! Ti védekeztek ezzel a felesleges tamáskodással?
Viziten KEDDEN még megvolt ÉS jól volt!!

Ha az ember tudja, hogy másnap megy és az állapota nem indokolja, akkor nem lóg a telefonon órákat, mert vagy felveszik, vagy nem.
Tapasztalat az, hogy oly kevesen vannak, hogy inkább nem.
Felvételnél kell kitölteni, hogy rendkívüli esetben kit értesítenek, sőt felvilágosítást kinek adnak.

Ez mind nem történt meg.

Csak remélni tudom, hogy már minden jóra fordult és nincsen baj már.
Nagyon-nagyon remélem!

Mágia 2011.03.13. 09:22:30

@cometneni:

A posztoló édesanyja másfél hónappal az eltűnés előtt került kórházba.

Az életszerű, hogy ha a nehezén már túl volt és valamilyen rehabilitációs kezelést kapott, akkor a család nem telefonált minden egyes nap a kórházba.

Amit én mindjárt az elején kérdezni akartam, az inkább az, hogy hány éves a posztoló édesanyja, van-e olyan betegsége, ami miatt nem tud tájékozódni, idegen helyen kiismerni magát, fordult-e már elő vele, hogy utcán eltévedt, vagy elindult és elkóborolt otthonról és tudtak-e erről a tényről a kórházi dolgozók?

Bármi is a válasz, ha a poszt igaz, akkor mindezektől függetlenül nem magyarázható, ami történt.

Leroi 2011.03.13. 09:25:51

A beteg eltűnését észlelő nővér azonnal szól az orvosnak, aki a kórház rendészeivel elkezdi kerestetni. Ha nincs a kórház területén, akkor rögtön értesíti a rendőrséget.
Ez a szabály.

Mágia 2011.03.13. 09:32:09

@Leroi:

Viszont a rendőrség csak két nap múlva kezd keresni, úgy tudom, ha nem kiskorú gyerekről, hanem felnőtt eltűnéséről van szó, és nem erdőben, vízparton, lakatlan területen tűnt el valaki.

2011.03.13. 09:54:45

@Máгia: Remélhetőleg ha beteg emberről van szó, más a szabály a rendőrségnél, főleg ha a betegsége esetleg pont a tájékozódását akadályozza, mint ahogy azt te is kérdezted.

Mágia 2011.03.13. 10:16:57

@Turchi:

Hmmm...

A tavaly augusztusi váci betegeltűnésről írt cikkben nem éppen az olvasható, hogy a rendőrség bármit is tenne hasonló helyzetben:

index.hu/belfold/2010/08/24/tiz_napja_nem_talaljak_a_veci_korhazbol_eltunt_beteget/

Míg ugyanebből a cikkből az derül ki, hogy ha egy cselekvőképes, gondnokság alá nem helyezett beteg, aki egyébként BETEG, és kezelik valami miatt, felöltözik és elindul, még ha észre is veszik (itt nem vették észre), akkor sem tarthatják vissza erőszakkal.

gorillka 2011.03.13. 10:35:38

@cometneni: első hozzászólásnak gyönyörű

a posztolónak kívánok sok erőt, kitartást és nem utolsó sorban nagy adag szerencsét

adamantium 2011.03.13. 10:41:50

sajna ha a beteg nincs gondnokság alatt, vagy nincs ellene kényszergyógykezelés elrendelve akkor nem korlátozható a mozgása. mint felnőtt ember eldöntheti valaki, hogy akkor most lemegyek a büfébe, a kocsmába, a cukrászdába, nem tehetek ellene semmit, max kirúgom az osztályról azzal, hogy nem tartja be a házirendet. sajna gyakori eset, hogy a betegek elbóklásznak, egy részük azért mert demens, egy részük meg azért mert sz@rik a szabályokra és a saját egészségére. ha a család korlátozni akarja az öreg mozgásterét akkor hozzon erről hatósági igazolást, addig nem lehet minden beteg mellé rendőrt állítani, vagy GPS-es karperecet adni rá mint amerikában a bűnözőkre, bár egyeseknél megfontolandó lenne

2011.03.13. 10:45:38

@Máгia: "...ha egy cselekvőképes, gondnokság alá nem helyezett beteg, aki egyébként BETEG, és kezelik valami miatt, felöltözik és elindul, még ha észre is veszik (itt nem vették észre), akkor sem tarthatják vissza erőszakkal."

Ezt a gyakorlatban én is így tapasztaltam. Simán elmegy némelyik beteg. Összepakol, "neki ebből elege van", és este már otthon van. Némelyik nem otthon, esetleg nincs is otthon, és ez szomorú. :-(

rikavagyok 2011.03.13. 11:06:44

Elvileg csak a suicid/más okból nem beszámítható betegnek nincs joga eltűnni az osztályról.
Mindenki másnak joga van távozni amikor csak akar, max leírhatod, hogy a kedves beteg önkényesen ennyi és ennyi időre, elmondása szerint ide és ide távozott. Ennek ugye akkor lehet jelentősége, ha vagy vele történik valami, vagy csinál valamit (pl kirámolja a szomszédos postahivatalt).
Ha az előbbi kateóriából tűnik el valaki, akkor biztonsági szolgálatot, majd rendőrséget kell értesíteni (szokás). Innentől csak az a kérdés, hogy az aphasiás néni melyik kategóriába esik...

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 11:08:09

Nem találok szavakat!

...és még most is akad, aki a posztolót hibáztatja.

Leroi 2011.03.13. 11:08:20

@Máгia:
Nálunk már aznap kimennek a hatósági közegek megkeresni az eltűntet, volt úgy, hogy pár óra múlva előkerült. Egyszer egyikük köntösben-pizsamában ült a faluja egyetlen söntésében és épp kisüstit vedelt.

Leroi 2011.03.13. 11:11:30

Az eltűnést megakadályozni nem lehet. Jelenteni KELL, ennyi, amit megtehet a kórház.
Nem zártosztály és nincs minden beteg mellé poroszló kijelölve.
Amúgy aki képes elhagyni a kórházat (észrevétlenül) és elkószálni, az nincs épp halálán.

Nem állíthatom, hogy épp a kedvenc betegeink közé tartoznak az ilyenek...

2011.03.13. 11:13:38

@El Visco Stello: Nem hibáztatja senki, csak eseteket mondunk, hogy ez nem is olyan ritka, és nem is feltétlenül a személyzet hibája.

Értelmes ember vagy, gondolj bele, ha az ellenkezője lenne. A gonosz doktor Mengelékről olvasnánk posztokat, hogy: "Magatehetetlenné nyilvánítottak, és odakötöztek az ágyhoz, pedig én menni akartam. Hol itt a demokrácia, kérem? Hát ezeknek az isteneknek mindent szabad? Ateista vagyok!" :-)

Leroi 2011.03.13. 11:16:45

@ReignOfdark:
Grüss Gott!
Kétélű fegyver a beteget imobilizálni.
A kikötözés oda vezet, hogy poszt íródik róla, mint ahogy írodott is.
A leszedálás ugyancsak posztíráshoz vezet.
Ha engedik szabadon közlekedni, abból poszt születik.
Az ismert mese a nyuszikáról és a színes sapkáról...

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 11:25:16

Világos, világos! Látom én, hogy ez így van jól.
Késszíttetek is a piálósainkkal(PR) néhány táblácskát: Őrizetlenül hagyott hozzátartozókért felelősséget nem vállalunk!

2011.03.13. 11:30:00

@Leroi: Jó kérdés, hogy a zemberek milyen módon hagyják korlátozni a mozgásszabadságukat, ha azt az egészségi állapotuk megkívánja. Erről kéne egy népszavazás. Akár itt, a kommentek közt.

2011.03.13. 11:31:19

@El Visco Stello: Te pl. hogyan hagynád magad immoblizálni?

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 11:37:26

Elolvastam egy pár kórházi házirendet.

Elviekben a kórház elhagyását bármely indokból az osztályvezető főorvos engedélyével teheti meg a beteg.

Visszatartani nem lehet beteget, de 24 órán belül kell bejelenteni, valamint hozzátartozót értesítenie kell a kórháznak.
Ugye itt azért ezt lehet alkalmazni.

A kórház egy zárt intézmény, amit őriznek és figyelnek.
Csak feltűnik valakinek - akinek ez lenne a dolga és nem más - hidegben, pongyolában idős ember akar kimenni a kapun.

Agyvérzés utáni felépülésről van szó, annyira észrevétlenül nem tudhatott volna kámforrá válni. :(((

Leroi 2011.03.13. 11:49:25

@ReignOfdark:
Ja, az morbid volt, ammikor a KZ-őrök elfogtak egy szökevényt és egy táblát akasztottak (az akasztott) nyakába:
"Alle Vögel kehren an ihre Neste zurück!"

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 11:52:47

@ReignOfdark: A kérdésed nem kérdés, hanem ultimátum: Ülsz a seggeden, vagy megkötlek, esetleg elkábítalak!
Nem állítottam, hogy az eltünések csak orvosi kérdés. (ha nem párosul(?) betegcserével és egyikük meghal) Ez rendészeti, védelmi feladat is. Ugyanitt, ugyanezek a kommentelők támadtak, amikor támoggattam az orkokat, hogybizony, ha van idejük kérdezősködjenek kicsinység, esetleg igazolványt kérjenek, valahogy kerüljenek kapcsolatba a szemmel láthatólag idős emberekkel. Csak figyelő szem kell hozzá, hogy csökkenthetők legyenek az ilyen esetek. És szükséges tudatosítani az intézmény valamennyi alkalmazottjával, hogy felelős a betegért. Bár én nem a gyógyításban tevékenykedek, de számtalanszor kérdeztem meg a kórház területén kószáló gyereket, hogy anya tudja, hogy meglógtál? Vagy idős embert, hogy miben segíthetek? Nem tapasztaltam ellenségeskedést.

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 11:56:44

@ReignOfdark:

Nagyon sok folyadékot kell innunk.
Van tea korlátlanul, de nekem nem felel meg, mert bergamottal ízesített számomra szörnyű ízű lötty. (másnak finom nagyon).

Ki szerettem volna menni a kórház melletti közértbe vízért. Ép elmével, kissé legyengülve, de kezelést még csak pár óra múlva kezdték volna.
Nem mehettem ki, mert a kórház felelősséget vállalt értem, ha rosszul leszek bajuk lesz.
Ezt a tájékoztatást kaptam és kellett komolyan vennem. Belátó képességem birtokában tudomásul vettem.

Itt a nővérek kórteremből ki és be, cserélik az infúziót, ápolják tevékenyen a betegeket. Délelőtt letalpalják a bostoni maratont.
Sok hozzátartozó a folyosón vár, hogy cseréljen a már bent lévővel. Beteg szintén. Azaz zsufi van. Valahogy tudják ki az akinek a lakótere a kórterem. (Nincs mindenki hálóruhában.)
Előfordul zavart beteg, de fokozottan figyelnek rá.
Az összes nővér tud róla és ugyan mindenki állvánnyal közlekedik, de vele kitüntető KEDVESSÉGGEL és türelemmel bánnak! Megkérdezik (uram nem tudom hogy csinálják!) kell-e segítség.
Itt ilyen nem fordulhat elő.
Nincs kikötve, lekötve.

Merem remélni, - nagyon merem remélni, - hogy ezt itt minden ide kommentelő orvos ugyanígy megköveteli a nővérektől.

Itt a hajnali átadás vizitszerű beszámoló a történtekről, összes nővér jelen van, füzetbe mindenkiről a főnővér jegyzetel.

Láttam máshol is, hogy a dolgukat jól végzik az egészségügyi dolgozók.

Nem kéne mentegetni SEMMIVEL a hanyag munkát, a nemtörődömséget!

Leroi 2011.03.13. 12:12:19

@Dr.laikus PhD:
Igen, a huszonhatodik kórteremből kitámolygó, ágyazott, mosdatott, infúziózott, injekciózott, esetleg egy-két beteg által levizelt, lehányt, leszékelt, netán meg is rúgdosott nővérke eléggé nehezen tolerálja, hogy az önkényesen meglógott szökevények után kell kóborolnia és a smasszer szerepe is rá van osztva.
Egy lángészre valló, nemrégen bevezetett rendelkezés szerint mindezeken túl a nővérke (amellett, hogy ápolási lapot és átadót vezet), nővéri zárójelentést is kell, hogy írjon, ami kb. levonódik a napi 3x5 perc (kritikus napokon 3x7 perc) vécézési idejéből.

Ilyen körülmények közt őt számonkérni
a lelépett (és főleg azelőtt semmiféle ilyen késztetést nem mutató) páciens miatt, több lenne, mint etikátlanság.

Leroi 2011.03.13. 12:20:09

Az intézmény alkalmazottjai a saját munkakörükön belül tartoznak felelősséggel a feletteseik és a munkáltató felé.
Úgy, ahogy mindenki a saját egészségének, sorsának egyszemélyi felelőse, amíg meg nem betegedik.
Ha ez megtörtént és egészségügyi intézménybe került, mindaddig, amíg
tiszta tudatú, be kell tartania a házirendet és a személyzet kezelési, ápolási és életviteli utasításait.
Ha nem teszi, távozik az intézményből.
Ha nem tiszta tudattal elhagyja a kórház területét, a rendőrségnek jelentendő.

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 12:26:44

@Leroi:

Tulajdonképpen minden beteg bűnöző, van ereje csak a nővér bosszantására becsinálni, bepisilni, csak az ő kedvéért, hogy utáljon ápolni kitalálni minden rosszat amit beteg elkövethet egy kórházban, ha beteg. :(((

Valami rosszul működik nálatok.
Itt megszervezték a munkát, sok beteg jut egy nővérre, sokkal több munkát igényel, mint egy átlagos neurológiai osztály. Mégis minden önsajnálat nélkül dolgoznak, ezért sok a mosoly, a hálás simogatás, az elismerés a visszajelzés a betegtől.
Nem hág át kompetenciát, nem beszél orvos helyett, ellene, kolléga helyett és ellene.
Jó a főnök, jól szervez, nagyszerű szakember is mellesleg, pedig kis hibát sem hagynak szó nélkül.
Betegnek, ha valamit nem jól tesz ugyanúgy szólnak, így mindenkinek van mihez tartania magát.

Ugyanúgy keveset keresnek (a többség nem fogad el pénzt), sok betegért felelnek, de nem állítják megoldhatatlan feladat elé, a belét nem kell kiontania.
Szerintem még így is többet dolgoznak, néha vehetnének egy kis levegőt.

2011.03.13. 12:34:45

@Leroi: Vagy amikor a jól fésült, ámbár kissé alacsony fickó pattogott a rámpán, hogy "Zwillinge heraus!". A kötélről az embernek itt K-Európában sosem a hegymászás jut eszébe. Bizonyára nem is a jó orvosok.

Leroi 2011.03.13. 12:36:46

@Dr.laikus PhD:
Én csak arról beszéltem, hogy ha a nővér megtesz mindent egy betegért (nem a pénzről van szó, a fizetésnek titulált bagóról, amivel havonta megcsúfolják), akkor azt a beteg egy emberi gesztussal honorálja: legyen együttműködő, emberséges és egy bizonyos határon belül fegyelmezett az őt ápolóval szemben.

2011.03.13. 12:37:30

@El Visco Stello: Engem tényleg érdekel, hogy 1. te mit csinálnál betegként, 2. te mit hagynál betegként?

Dehogy ultimátum. Én kedvelem, hogy itt vagy és hozzáadod a nézőpontodat a beszélgetésekhez. :-)

Leroi 2011.03.13. 12:39:16

@ReignOfdark:
Igen, az árjásítási kísérletek barna hajú és bajszú, eléggé mély bőrszíntónusú képviselője, aki az idén lenne száz éves...
Nyiszli Miklós könyvében eléggé részletesen megrajzolta a külső-belső képet róla.

2011.03.13. 12:40:42

@Dr.laikus PhD: Nem mondtam, és ha jól látom, senki sem, hogy nem hibáztak. Azt sem mondta senki, hogy nagyon odafigyeltek, vagy hogy a beteg hibája az eltűnés. Csak azt, eseteken keresztül, hogy nem feltétlen a kórháziak hibája a dolog. @Leroi: Itt megírta, hogy mi az eljárás ilyen esetekben. Ha ez nem volt meg, akkor az bizony mulasztás és bűnös hanyagság. Ha megtörtént, akkor viszont szomorú dolog, de nem hiba.

2011.03.13. 12:42:37

@Leroi: Olvastam, mein Herr :-)
Elrettentő példának. Egy másik magas rangú náci orvosa pedig névrokonom. Biztos ezért törlesztek! :-P

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 12:43:24

Én aszondom, kár lenne a szótárból törölni a "vezetői szemlélet" kifejezést. Vegyünk két hasonló működési feltételekkel rendelkező, kb azonos nagyságú, beteganyagú stb. intézményt. Mindkettő betartja a rá vonatkozó rendelkezéseket, szabályosan működnek. Mégis az egyik sikeres, a másik meg csődtömeg. Mert a két vezető más-más szemléletű. Nem véletlenül kezd szállóigévé válni, hogy szemléletváltásra van szükség.

Leroi 2011.03.13. 12:45:10

@ReignOfdark:
Tegnap egy igen megrázó film jutott a birtokomba: Dresden...

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 12:47:32

@ReignOfdark:

A baj az, hogy nem tartjátok hibának.

A hiba észlelése utáni tennivaló senkit nem ment fel.

Azt könnyen elképzelem, hogy a beteg végig sétál a folyosón, egy lábadozó beteg esetében nem gyanús.

A kapus, a semmirekellő biztonsági őr mija f...t csinált?
Minden kórházi bejáratnál ott lebzselnek életerős fiatalok, ásítanak az unalomtól, és időnként hataloméhesen pofátlankodnak.
Van kórház ahol őket is számon kérik szigorúan.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 12:47:42

@ReignOfdark: ...ha jelenlegi elmeállapotomat épelméjű(?) kategóriába soroljuk, betegként nem csavarognék.
Azt meg ép ésszel fel sem tudom fogni, hogy mit tennék zavart állapotban.

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 12:49:17

@Leroi:

Tudja fene miért is, engem ez felkavar....
Lehetne erről priviben beszélnetek?

2011.03.13. 12:54:19

@Leroi: Kurt Vonnegut vágóhídja megvan? Meg a francia-román film, az Életvonat? Ezek tanítanak szarkazmussal mosolyogni a szörnyűségeken. Szerintem Kertész is ezt akarta, csak ő azért nem olyan jó, mint Vonnegut.

@Dr.laikus PhD: Feltétlenül igazad van a biztonsági őrök kapcsán. Ami a kórházi személyzetet illeti, abban már csak ott értünk egyet, hogy tehettek volna ellene.

@El Visco Stello: Tegyük fel, hogy berúgsz, delirálsz, bekerülsz egy pszichiátriára, immobilizálnak. Másnap felkelsz, nézed mi van, hol vagy, stb. Elfogadnád utólag a dolgot? Mivel nyugtassanak le inkább ilyen állapotban?

2011.03.13. 12:55:13

/OFF

@Dr.laikus PhD: Bocsánat, később olvastam a kommentedet. Persze, lehet.

/ON

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 12:57:43

Mondjuk a posztból nem derül ki, hogy a néni hátrahagyta-e a ruháit, iratait. Nem tudni, hogy az intézményben van-e azonosító karszalag. Nem tudjuk, mekkora intézményről van szó.

Dr.laikus PhD 2011.03.13. 13:00:10

@ReignOfdark:

Hálás vagyok érte!
Köszönöm. :)))

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 13:00:41

@ReignOfdark: Ma úgy gondolom, hogy feltétlen elfogadnám az állapotot és csak magam okolnám, vagy azt az illetőt, aki fegyverrel kényszerítette belém az italt.

rikavagyok 2011.03.13. 13:07:23

Nálunk konkrétan a portásbácsi nyitott ajtót neki...
Mentségére legyen mondva, az illető civilben volt, csak épp khm "intoxikált" állapotban.
Persze a fejlemények is kellő humorral bírtak. Ugyanis miután az úr 2napot különböző kocsmákban töltött el miközben a rendőrök keresték, harmadnap végre hazakeveredett, majd a felháborodott család rajtam kereste az ott "felejtett" papírokat.
Magyar egészségügy én így szeretlek...:S

Hatodéves 2011.03.13. 13:16:05

Függetlenül minden szabálytól vagy helyzettől, ha egy agyvérzett, beszédképtelen betegem egyszer csak nem lenne a kórteremben, akkor valószínűleg frászt kapnék, és valamit egészen biztosan csinálnék, nem mennék haza szép nyugodtan azzal, hogy ja, hát elment saját felelősségére.

Amikor nővérkedtem, volt egyszer, hogy elkóborolt egy beteg, késő este ráadásul, engem azonnal elzavartak keresni, plusz szóltak a portának. Valahol az alaksorban, egy koromsötét és hideg folyosón meg is találtam, egy dolgozó (nem tudom ki lehetett, ügyeletes műtősfiú talán) épp próbálta megtudni tőle, hogy honnan kóborolt el.

Pedig az alapvetően nem volt egy zseniális kórház sem osztály.

adamantium 2011.03.13. 14:08:04

mondjuk feltenném a kérdést, hogy ha egy osztályon ahol 30 betegre jut egy nővér, és az egyik beteg megszökik, akkor a nővér köteles utána mennyi, hátrahagyva a másik 29 beteget? és ha közben történik valami? vagy ha 2 beteg tűnik el, akkor fej vagy írás alapon megy az egyik után? közben meg hárman kiugranak az ablakon?

rikavagyok 2011.03.13. 14:10:22

@Hatodéves:
Szerintem bárki tűnik el egy osztályról elkezded keresni. Ez a normális.

Bikli néni 2011.03.13. 14:11:22

Először is, bízom benne, hogy előkerül a néni.
Másrészt: értem én, hogy feltűnés nélkül ki lehet sétálni a portán, meg nem köteles számot adni róla, hova megy a beteg, stb.
DE: azt nem lehetne esetleg megcsinálni, hogy a kórházi betegeket (tehát nem a látogatókat) ellátni valami rikitó pizsamával, karszalaggal, bármivel, amiből mondjuk a portás észre veszi, hogy ő bent fekvő beteg? Akkor már egyszerűen meg lehet tőle kérdezni, hogy "Hová-hová, Julika néni?" És Julika néni elég, ha csak fél mondatot mond, amiből látni lehet, hogy nem egészen tiszta a tudata, akkor egyszerűen nem kell kiengedni, hanem szólni az ápolószemélyzetnek. Nem tiszta tudatú beteg nem fog felháborodva a rendőrségre meg az ombudsmanhoz szaladgálni, a hozzátartozók meg még szépen meg is köszönik, hogy nem hagyták elkóborolni a mamát.

Leroi 2011.03.13. 14:30:19

@Bikli néni:
Igen, Ken Kesey híres regényében az elmeápoltak egyenzöldben voltak, hogy ha bármelyikük megszökik, felismerhessék a civilek...
McMurphy emiatt hozatott be civilruhát a szökéshez.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 14:30:51

@adamantium: Mondjuk kérdést bármennyit és bármilyet fel lehet tenni, csak a fantázia szab határt.
A posztban egy beteg tűnt el, viszont ő még most sem került elő.
Lehet kritikátlanul védeni az intézményt, csak épp semmi értelme. Ezt az elűnést nem lehet az agyvérzéses nyakába varrni. Rá vigyázni kellett volna. Az, hogy intézményen belül hogy oszlik meg a felelősség, nem tudom. Illetve sejtem: ugyanúgy, ahogy a betegcseréknél szokott. Majd elviszi a balhét a kazánfűtő, meg a borotválós beteghordó.

Leroi 2011.03.13. 14:34:04

@ReignOfdark:
Kurt Vonnegut nyomába sem ér Kertész.
Ezer olyan jó regény létezik, mint az övé, de hát nem én vagyok a Nobel-bizottság feje...
Nyilván nem folytat(hat)juk a társalgást, ha már felsőbb felszólítást kaptunk...

Leroi 2011.03.13. 14:39:20

A kórházból (főleg a nőbetegek) mindig civilben távoznak. Akkor is, ha tiszta tudatúak és akkor is, ha zavartak...
Felöltöznek, összepakolnak és elmennek.
Pizsamában ritka az ellógás, van ugyan, de elenyésző számban...

adamantium 2011.03.13. 14:40:20

@El Visco Stello: ok akkor fizesd te a te fizetésedből a kórtermenként egy felügyelőt, veszélyeztetett osztályokon meg a betegenként egy felügyelőt, és akkor meg van oldva a helyzet, mondjuk 5 ször annyi lesz az alkalmazott de senki sem tűnik majd el. igenis a család felelőssége, hogy nyilvánítsák beszámíthatatlannak a beteget és akkor lehet tenni az eltűnése ellen, ameddig a család kényelmesen ül a babérjain addig ne vádolják az intézményt az eltűnéssel, vagy oldják meg ők az őrzést. könnyű más nyakába varrni a felelősséget

Bikli néni 2011.03.13. 14:47:21

@Leroi: Karszalag, amit nehezen lehet levenni?

Leroi 2011.03.13. 14:49:14

@Bikli néni:
Nálunk csuklóra erősíthető szalag van, azon érdekes módon nem a beteg neve van rajta, hanem a TAJ-számának az utolsó 6 számjegye...
Ezen nagyot néztünk, hogy miféle elgondolásból született, de így van.
Egy műanyag szalag, benne fehér papírcsík 6 számjeggyel...

Bikli néni 2011.03.13. 14:56:36

@Leroi: Nahát akkor. Van egy karszalag, mondjuk neonpiros, ott világít a beteg csuklóján, az tök mindegy, hogy mi van rajta. Persze azt is el lehet rejteni mondjuk egy hosszú ujjú pulcsi alá, de pl. nyáron, amikor az ember ilyet nem húz fel, vagy ha a zavart betegnek nem jut eszébe ezzel törődni, könnyebben észrevehető.
Én sem azt mondom, hogy ez mindenre kiterjedő megoldás, de az esetek legalább egy részében segítséget jelenthet. Ha a portás nem is veszi észre, talán odakint az utcán, boltban mégis valaki, aki tud szólni mondjuk a rendőrségnek.

Leroi 2011.03.13. 15:02:58

@Bikli néni:
Ennyire ne bízzunk a társadalmi szolidaritásban.
Kutya sem törődik odakinnt a beteggel, főleg, ha civilben van, ki tudja azt, hogy mért hord szalagot a csuklóján, és az ilyen szalag...
A teendő, mint említettem, a rendőrség értesítése, ezt ügyeletben az ügyeletes orvos, azon kívül a kezelőorvos teszi meg. Jobban rá kell figyelni a zavart betegre, de az állandó strázsa szerepét két nővér a rengeteg többi beteg mellett aligha vállalhatja be.

Leroi 2011.03.13. 15:04:44

@adamantium:
Sok esetben eleve emiatt kerül be a kórházba a beteg.
"Nincs amit kezdjünk vele itthon, mert zavart, elkóborol, már nevet rajtunk a falu"...

Bikli néni 2011.03.13. 15:14:43

@Leroi: Hát akkor passz.
Még annyit tudok elképzelni, hogy az olyan osztályokon, ahol a zavart betegek fekszenek, esetleg beszerelni még egy ajtót a folyosón, amit a zavart emberek nehezebben tudnak kinyitni. Így szükségszerűen több időt kell szöszmötölniük még a kórház területén, nagyobb eséllyel veszi észre a nővér vagy az orvos, hogy a beteg menni készül.
Nyilván ezek kissé naiv elképzelések, meg nem tudom, hogy működnek a kórházakban a dolgok.
A rendőrség értesítése szép és jó dolog, meg nyilván meg is teszik, mégis, minden héten felbukkan egy ilyen hír, hogy keresik a zavart embert, és bizony sokszor meg sem találják, csak amikor már késő :(

Leroi 2011.03.13. 15:29:58

@Bikli néni:
Itt pedig tűzvédelmi kérdések merülnek fel, amit a kórházigazgatónak fejvesztés terhe mellett be kell tartania...Éltem át tűzesetet osztályon ügyeletben...Hát nem kívánnám senkinek, hogy olyan élményekben részesüljön. Nem is beszélve arról, ha nehezen nyitható ajtókkal kellett volna megkínlódnom a betegek gyors evakuálásakor.

2011.03.13. 16:23:24

Ez az eset és az összes ilyen és ehhez hasonló mindíg szörnyű.

De azért néha nem ártana az orvosok oldaláról is látni az egészségügy helyzetét.

Indult nemrég egy site, ami csak orvosoknak szól, többek között az ilyesmi megvitatására, nemrég találtam, szerintem nem rossz:

www.nilnocere.hu/

we 2011.03.13. 16:24:47

Miért nem írja meg a post-oló, hogy melyik kórházban történt az eset és hogy honnan lehet felismerni az anyukáját?

we 2011.03.13. 16:29:20

plusz nagyban keresi az anyukáját, már attól fél, hogy nem él, de azért post-olni van ideje. Ez most így igen kamuszagú...

sorica123 (törölt) 2011.03.13. 16:54:38

@we: keresi. Egymaga szaladgál az utcán és keresi tiszta erőből, hát nem tudhat írni közben! Édesjóistenem a fantázia...

we 2011.03.13. 16:58:26

@sorica123: hát ha az én anyukám tűnne el, akkor én nem az internet előtt basznám a rezet, hanem magam is az utcán rohangálnék. De tudod mit? Lehet írnék post-ot, de akkor abban benne lenne, hogy honnan, mikor, hogy néz ki, kit értesítsen stb.

Oktondipocok.

sorica123 (törölt) 2011.03.13. 17:01:24

@we: a vége az ugye az aláírásod, tündérke? Amúgy igazad van ebben, hogy ha már posztot ír, tehetett volna bele adatokat.

we 2011.03.13. 17:08:12

nem, az neked szólt. Annak viszont örülök ha szerinted is igazam van.

Mágia 2011.03.13. 17:18:08

@Csanádka:

Nemrég találtad, mi?

A neved melletti honlap meg ott van náluk a stáblistán, mint üzleti partner.

Nem akarsz arrébb menni, kicsi kommentszpemmer?

Mágia 2011.03.13. 17:21:08

@Csanádka:

Mondjuk, sztem az is hülye, aki ISKOLÁBAN tanulja a szkájpot :)

dr. pretender 2011.03.13. 17:22:53

@adamantium: azért van felettese a nővérnek, hogy eldöntse, ilyen helyzetben mit kell csinálni...

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 17:25:34

Nem veszitek észre? Tényleg nem érzitek? Emberek! Eltűnt egy embertársunk! Pusztán az okoskodás kedvéért azt azt állítani, hogy ez így van jól és hogy természetes dolog... hát nem is tudom. Szóval, hogy fizessem meg én az őrzését. Erre nincs érvem. Ez ült.

Leroi 2011.03.13. 17:52:48

Ha eltűnik az valóban rendőrségi ügy.
Értesítés után keresni kezdik és előbb-utóbb megtalálják.
Emiatt mért a kórház vagy annak a személyzete a hibás?
Ismétlem: kórház.
Nem elmegyógyintézet és nem börtön.

Nem jó, hogy így történt, de közülünk emiatt most ki szúrja magát tökön, kérdem én?

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 18:18:33

Igen előbb-utóbb meg szokták találni. Élve, vagy halva. Egyértelműen az a véleményem, hogy az intézmény a felelős. És senki ne szúrja magát tökön önként. Vizsgálatot kell kezdeményezni és az eredmény alapján lesz tökönszúrva a felelős. Remélhetőleg - a kialakult gyakorlattal szakítva - a valódi felelős.

TamásD 2011.03.13. 18:20:57

@El Visco Stello: Senki nem azt mondja, hogy ez a rendszer így jó, hanem hogy jelenleg nincs jobb. Sok ilyen dolog van még - nemcsak - az egészségügyben, amiről tudjuk, hogy nincs rendjén, de a jogi/anyagi/politikai/stb. helyzetben nincs rá jobb megoldás.

Leroi 2011.03.13. 18:21:47

Az a felelős (legfeljebb), aki nem értesítette a rendőrséget idejében.
A beteg meglógása nem a kórház (mint nyílt intézmény) felelőssége.

Leroi 2011.03.13. 18:24:22

"Mi csak szerdán tudtunk bemenni a kórházba, nagyon megdöbbentünk, amikor nem találtuk és a legrosszabbra gondoltunk. Kérdeztük az épp szolgálatban lévő ápolókat, orvosokat, senki sem látta a kedd reggeli vizit óta, akkor teljesen rendben volt, már amennyire lehetett."

Ebben a két mondatban van a svédcsavar.
Az a szépen csavarodó.

Leroi 2011.03.13. 18:29:50

"Nem kellene ilyen esetben a kórház ellen is vizsgálatnak indulnia?"

Dehogynem, a kórház hermetikusan zárt és kutyás őrök őrzik, az orvosok-nővérek pedig a betegágynál állnak vigyázzban, fegyverrel a kézben.
Az anyja eltűnt, de őt nem a keresése köti le, hanem az, hogy mennyit kaszálna a kórháztól az ügyön.

rotyog 2011.03.13. 18:33:31

pár hónapja elvetéltem. reggel nyomtak be egy szobába ahol 6-an voltunk, vetéléssel és abortusszal. orvosom későn érkezett ezért engem du műtőttek, addigra mindenki elment a szobámból. este 7kor ébredeztem kómásan, gyengén, a szobámban senki sem volt. vártam egy órát, amig erőm volt felülni (senki egész nap és műtét után sem jött be a szobámba, mármint nővér) kivánszorogtam a nővérekhez megkérdezni, hogy én most mehetek e? válasz: miért még itt van? tőlem azt tesz amit akar!!!! a szobám ahol feküdtem a folyosó végén félelmetes volt, kirabolhattak volna, eltűnhettem volna, a kutya sem vette volna észre.. nagyon durva élmény volt. húztam haza taxival azonnal!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.13. 18:43:01

@Leroi: hogy ma mi a helyzet, azt nem tudom.
10+ éve volt szerencsétlenségem három héten át "élvezni" a csepeli hullagyár vendégszeretetét. Egy alkalommal bátorkodtam melegítőben, utcai cipőben kisétálni kb. két méterrel a kapun kívülre, mire rögtön odacsörtetett a bősz kapuörző, hogy takarodjak be, semmi keresnivalóm kapun kívül.
Ezt az esetet olvasva kissé érthetőbb a dolog, akkor nagy kedvem lett volna a fejére húzni egy szarral teli vödröt...

Leroi 2011.03.13. 18:57:27

@Atomot az indexre!:
Egyéni megítélés kérdése, hogy valaki hogyan tartja be vagy nem az osztályos működési rendet.
A portások és rendészek pizsamában-köntösben nem engednek ki senkit a kapun, nálunk fehérbe öltözve sem szabad elhagyni a kórház területét (tehát mi sem távozhatunk orvosi köpenyben vagy a nővérek kórházi ruhában).
Kimenni civilben lehet, a betegnek anélkül sem, csak eltávozási engedéllyel.
Az engedély nélkül eltávozott beteget a főnököm azonnal kiíratja a létszámból, az eltávozás valószínűsítésének időpontjával.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.13. 19:00:48

@Leroi: és ezt felvételkor közli valaki a beteggel? Mert nekem senki nem mondott ilyesmit. Nomeg az sem mindegy, hogy kulturált stílusban szól a portás, vagy olyan bunkó módon, ahogy a csepeli tette...

Leroi 2011.03.13. 19:05:36

@Atomot az indexre!:
Csepelen gondolom, az a stílus.
Mert tele van vasöklű proletárral, valszeg.

Van egy minőségbiztosítási nyomtatvány (beleegyező nyilatkozat kórházi kezelésbe), amelyet felvételkor a beteggel aláiratnak, ez tartalmazza a házirend betartásának kötelességét. A házirend pedig minden kórteremben ki van függesztve, azt a főnővér az első napon elolvastatja a betegekkel.

2011.03.13. 19:52:42

Szerintem egyszerű. Minden beteget ki kell engedni, ha szól, hogy távozik. Beszélget egy kicsit az orvossal, látszik rajta, hogy tudatánál van, kap valami papirost vagy ilyesmi, és mehet, a hozzátartozókat meg lehet értesíteni.
Ha nem szólt és nincs nála papirusz, nem kell kiengedni. Ennyi! 1 portást kell csak foglalkoztatni, és senkinek a szabadsága nincs korlátozva.

phoboss 2011.03.13. 19:58:20

Egyértelműen az intézmény a felelős. Nem is annyira a beteg eltűnéséért, mert sajnos sok kórházban olyanok a körülmények, hogy ez simán megesik, hanem azért, mert egy teljes napig nem foglalkoztak azzal, hogy hiányzik, és nem értesítették sem a rendőrséget, sem a hozzátartozókat. Erren nem lehet mentségük.

Az ilyen Leroi-félék meg miért nem inkább szappanopera-szereplőnek mennek? Maximum oda valók az ilyenek, akik az élő fába is minden ok nélkül belekötnek és mindent rosszindulatúan kiforgatnak.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.13. 20:01:37

@phoboss: én nem láttam, hogy bármibe belekötött volna, bármit kiforgatott volna...

cenzorilla 2011.03.13. 20:04:59

Ne egymással foglalkozzatok, ha kérhetem!

babsz 2011.03.13. 20:36:38

@phoboss: Ez a fajta hozzállás egymás mellett tanúskodó korrupt rendőrökre emlékeztet, súlyosbítva azzal, hogy még hisz is benne, hogy neki semmiféle kötelezettsége a beteg szempontjából szemlélni bármit is. Mindezt magas lóról, bármiféle objetivitást és éleslátást elfelhőző felsőbbrendűségi tudattal. Félelmetes betegsége ez hazai orvostársadalomnak, abszolút (elrettentő) iskolapélda.

Grittibänz 2011.03.13. 20:37:24

Azért annyira nem kell szidni a magyar egészségügyet. Szakmailag magasan vernek egy pár nagyra tartott nyugati országot. Persze a leterheltség és a kevés fizetés fullasztó.
Itt Svájcban, he elesel nem tudsz járni és háromszorosára dagadt a lábad, akkor kapsz időpontot röntgenre egy hét múlva. Addig csinálj amit akarsz, mondjuk be.
A gyerek bárányhimlős, ká magas lázzal, de sírva fakad az orvos láttán, aki erre: oké akkor nem is vizsgálom meg, szegény annyira fél.
Ismerős gerinsérvet kap, MR csak két hónap múlva, ahol mondják neki, még pár nap és lebénult volna.
De pl öregek otthonában 40 ápoló 40 betegre.

Grittibänz 2011.03.13. 20:40:25

És az otthonban lakó öregek úgy kóborolnak, ahogyan akarnak, mondván ez nem börtön. Azért este kilenckor bezárják az ajtót.
A diplomás nővérke pedig nem tudta bekötözni az elvágott ujjamat.

Leroi 2011.03.13. 20:44:35

@Grittibänz:
Az csak természetes, hogy a magyar beteg mindent azonnal megkap, amit csak akar, mert tébét fizet.
Nevetséges összegért olyan ellátást, amelyért nyugaton keményen megfizetnek és heteket-hónapokat várnak.
Mert őt az előző rezsim ehhez szoktatta.
Ő a szocializmus lelkes építője, az uralkodó munkásosztály fia, akit bármilyen panaszával is fordul hozzá, a parazita értelmiség képviselője, az orvos azonnal és a legjobb tudása szerint a havi fizetése és orvosi esküje alapján köteles ellátni.
CT, MRI, PET, SPECT minden azonnal, mert az neki alapból JÁR.
Mert ő MAGYAR BETEG.
Cserében az összes szennyet ráhordhatja az orvosra, a vizsgálat időponteltolódásától a hozzátartozó iránti felelősségig, a magatehetetlenek szociális ellátásáig minden az egészségügy nyakába van tolva.
Számonkérően és valami elképesztő pökhendi magabiztossággal.

Grittibänz 2011.03.13. 20:58:00

@Leroi: Igazad van, én sem értek egyet vele, hogy minden vizsgálat azonnal kell, de amiket felsoroltam azok nekem viszonylag sürgősnek tűntek. Ám mindig ponotsan betartott időpontra menni nagyon kellemes.
Fizetni tényleg brutálisan kell a biztosítás olyan, mint a cascó kellemesen magas önrésszel (MRI-s barát még ma is nyögi részletekben), szóval az ember kerüli az orvost.

Leroi 2011.03.13. 21:19:02

@Grittibänz:
Itt pedig sok ember a "betegségéből" él...
700 ezer rokkantnyugdíjas 3 millió aktív keresőre.
És ide nem soroltuk még a társadalmi teherviselés alól mentes gyönygyöspatai-típusú örökmártír áldozatokat...

2011.03.13. 21:34:32

@Leroi: Az irreális elvárások/elképzelések gyakran nem a betegek hibái.

Leroi 2011.03.13. 22:23:16

@ReignOfdark:
Nyilván, ha egy társadalomban tízmillió netdoktor, nettanár és netmérnök van, akik mindenhez értenek, mindent tudnak, mindenhez hozzá tudnak szólni (ha lehet, a saját érdekeikkel párhuzamosan, természetesen) ott nehéz rendet teremteni a fejekben és kijelölni azt a helyet, ahol az egyénnek reálisan állnia kell.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 22:42:41

Node végre eljött az a régóta várt idő( nevezzük kabinrevolúciónak), amikor meg lehet mondani, sőt törvénybe lehet iktatni, hogy ki mihez érthet és mihez szólhat hozzá. És szemre teljesen egyenrangú (szigorúan csak a blogszabályzat szerint persze) kommentelők közül az egyik veheti magának a bátorságot és kijelölheti a másik "reális" helyét. Az ilyen ember még sokra viheti.

Leroi 2011.03.13. 22:47:00

Én sem vitatkozom egy nálam hatványozottabban tapasztalt professzorral, mert tudom, hogy nem állok az ő szintjén.
Sem orvossal, sem mérnökkel, sem bölcsésszel.

Arról nem tehetek, hogy egyes fejlett egójú suszterek már nem a kaptafájuk körül ténykednek, hanem olyan dolgokba ütik bele az orrukat, amihez semmi közük nincs és nem is lehet.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.13. 23:20:15

Nem az individuum alapú orvoslás széles spektrumú elterjedéséről folyik a diskurzus, hanem arról, hogy eltűnt egy beteg a kórházból. Erről azért sokféle embernek lehet sokféle véleménye. Még a mélyen lenézett cipésznek is.

Warlimont 2011.03.13. 23:43:16

A betegnél az agyvérzés kapcsán (a leírásból gyanítom) zavartság alakulhatott ki, váratlan kiszámíthatatlan reakciókkal. Gondolom, ez eleinte nem volt várható, nyílt kórteremben helyezték el, de ott zavart lett, és elkóborolt. Az osztályról simán el lehet tűnni, mondjuk van szolgálatban 3 nővér, ebből kettő éppen mosdat egy beteget, a harmadik mondjuk telefonon beszél éppen a laborral, a főnővér pedig küzd a millió adminisztrációs papírmunkával. Közben jövés-menés, látogatók, ételosztókocsik, beteghordók hozzák-viszik a betegeket vizsgálatra. Simán ki lehet csúszni, nem börtönről beszélünk.

A betegek felügyelete, a létszám egyértelműen nővéri feladat. Ezt ők is tudják.

Ami itt kérdéses és számomra erősen sántít a sztori:
- szerdán mondják, hogy kedd óta senki sem látta. És a naponta 3x ételosztás, gyógyszerosztás, lázmérőzés, vérnyomásmérés, még esetleg pelenkázás-fürdetés az agyvérzettnél? Nem hiszem el, hogy ezek mindegyikén átcsúszott egy agyvérzett és nem foglalkoztak vele. Elég szomorú lenne, ha ez előfordulhatna, de ezt nem hiszem el.
- észlelték az eltűnést, de nem szóltak az eltűnésről. Ezt sem hiszem el. Egy beteg eltűnése hiba, de nem megmagyarázhatatlan bűncselekmény, jelenteni kell kórházi rendészeten, rendőrségen, le kell dokumentálni a körülményeket, és ki kell venni a beteget létszámból. Nincs értelme hallgatással "falazni" az eltűnéshez, mert pont ettől lenne már bűncselekmény, saját gyakorlatunk alapján ez teljesen életszerűtlen.

"Nem kéne ilyen esetben a kórház ellen is vizsgálatnak indulnia?"

Ja, ja, kéne egy kis pénzmag, mert emelkedik a svájci frankos hitelünk...

Warlimont 2011.03.13. 23:47:30

@Leroi: Nyilván Te is látod a neten, hogy az orvosláshoz mindenki ért. Nem kérdez, nem kíváncsi, hanem állít, sőt támad, mindezt megkérdőjelezhetetlen önérzettel a Vészhelyzet és a Grace Klinikás élményei alapján, és a végén még Neked kell védekezni. :)

El Visco Stello (törölt) 2011.03.14. 06:12:13

Nem jártam még sem a Grace, sem a Vészhelyzet klinikán, azt sem tudom, merre lehetnek. Budapesten? Magán kórházak lehetnek, mert nem tartoznak a munkaterületemhez.

Dr.laikus PhD 2011.03.14. 06:59:22

@Warlimont:

Mintha nem értenétek a mondatokat.
Annak ellenkezőjét képzelitek mögé, mint amit írnak.
Rendszerint akkor fajulnak el a dolgok amikor a mundért véditek elvtelenül.

Nem az orvos dolga vigyázni a betegre. Ezt tudjátok, de mégis a saját dolgotok hangsúlyozzátok (amit jogilag tennetek kell), közben felmentitek a nővért, főnővért, mindenkit akinek a dolga figyelni, ápolni, ágyközelből vigyázni a betegre, ha demens, ha nem demens.
Értesíteni hozzátartozót, ha nem találja a beteget ebédnél, du. vizitnél, este, stb.,...
Itt még a rendőrséget sem értesítették!

Szerinted itt az orvoslásról van szó?

Mellé beszéltek és ellenséget csináltok magatoknak a betegekből, pedig a barátotok akar lenni.
Gyógyulni akar. Itt még az is baj, ha jobban bízik, mint kéne.
Ti beszéltek a sapkáról, holott ti játszotok vele.
Ha kicsit jobban tudja a beteg akkor azért megy a vicsor, ha semmit akkor azért.
Egy csak egy ember van, aki ürügyet talált, hogy felvilágosítson, humorral, emberien, visszakérdezve.
Másik orvos még csak észre sem veszi a szakmai gőgöt, másolva őt olyan kérdéseket tett fel amit még a szakmailag nagyon kíváncsi Irise is szinte kérdőjellel válaszolt meg.

Figyeljetek kicsit, mert ez így borzasztó!

tódór piroska 2011.03.14. 07:23:56

@Dr.laikus PhD:
Figyelünk.
Sok igazság van abban, amit írtál, remélem, minden orvos olvassa, és ki-ki magára vesz belőle annyit, amennyi érinti (ki többet, ki kevesebbet),és megszívleli tanácsaidat.
És sok igazság van abban is, amit az ide írogató orvosok írnak, remélem, minden kommentelő és posztoló olvassa, és magára vesz belőle annyit (ki többet, ki kevesebbet),amennyi érinti, és megszívleli tanácsaikat.

tódór piroska 2011.03.14. 09:02:05

@Atomot az indexre!:

Cenzorillát nem kellene bántanod. Toleráns, okos, igazságos. Gondolom elrettentő példaként hagyta benn kocsmai stílusú (elnézést, kocsma!)
hozzászólásodat.

cenzorilla 2011.03.14. 09:44:00

@Atomot az indexre!:

Ezzel elérted, hogy ide nem írhatsz többet!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása