"Maximum" tüdőgyulladást kap a kisbaba

2011.03.01. 06:00

Ez a mi történetünk, az enyém és a kisfiamé, mások biztosan szerencsésebbek voltak és nem jártak úgy, mint mi. Ez a történet a szülés után kórházban eltöltött napjainkról szól, ami nagyon hosszúnak és elviselhetetlennek tűnt.

 

 

2010.12.29-én megszületett a kisfiam. Már nagyon vártuk, sajnos volt egy baba, akit már elvesztettünk és én a terhességem alatt mindenre odafigyeltem és vigyáztam magamra.Pontosan 17.40-kor szültem meg őt, és vicceltek is a nővérek, ha 6 előtt megszülöm 3 nap múlva hazamehetünk. De jó lett volna, sajnos nem így történt. Miután megszültem, átvittek egy megfigyelő részre, ahol az a szabály, hogy zuhanyozni kell és pisilni, utána visznek le az osztályra. Plusz odaadják a babát, hogy szoptasd, na de aki még nem szült, honnan tudja, hogyan kell?


Volt ott egy nővér, aki annyira flegma volt, a férjem is látta, ahogy vágta a grimaszokat, szólt is, hogy ne foglalkozzak vele. Közben sajnos nem volt egyszerű szülésem, sok vért vesztettem emiatt többször elszédültem és egyszer elájultam, a kövön ébredtem. Nagy nehezen sikerült lejutni a szobába, ahol bár kétágyas volt egyedül lettem volna a babával. Minden vágyam a babám volt, de én annyira rosszul voltam, féltem, ha itt lesz velem és én elájulok, mi fog történni. Szóval megkértük azt a nem túl kedves nővért, vigyázzanak rá egy pár órát, míg összeszedem magam, iszom, eszem, erőre kapok. Hát megkaptuk a beszólást és a grimaszt is.

Persze irtó nagy lelkifurdalásom volt, nem is tudtam pihenni, pár óra múlva egy másik nővér hozta a babámat, aki ugyancsak beszólt, hogy milyen sírós gyerek és a vákuum miatt fáj a feje. Este a fürdetésnél egy 3. nővér megint beszólt, hogy nem ő volt műszakba, de hallotta, hogy randalírozott a gyermekem. Na már itt meg volt alapozva a rossz hírünk. Ez csak súlyosbodott. Mivel ünnepek voltak nem volt olyan az emberek (orvosok) hozzáállása a betegekhez, vagyis nem voltak túl alaposak.

Január elsején én szóltam a vizitelő orvosnak, hogy sárga a baba, mire ő na csináljunk egy vérvételt. Kiderült, irtó magas lett a bilirubin szintje, szóval nemhogy 3 nap múlva nem jöhettünk haza, hanem csak a 9. napon. Mikor kiderült a rossz érték hoztak egy inkubátort és kék fényezni kellett, ez volt tehát szombaton (jan. 1.), majd vasárnap is. Hétfőn beindult az élet és reggel a vizitnél jött a hideg zuhany! Kiderült az inkubátor 35 fokra volt beállítva, és azt mondta a dokinő hőgutát kap odabenn az a gyerek! Na ez volt 10 órakor, én megállás nélkül estéig csak sírtam. Itt az én gyönyörű, majdnem 4 kg-os nagyfiam, akit én tettem be oda, ami rossz volt neki, és ki tudja, lehet-e bármi baja belőle?


Hívtam a férjem ő is kiborult, az emberek felelőtlensége megbocsáthatatlan. Eddig miért nem vette észre senki? Kiderült, 35 fokon a koraszülöttek szoktak lenni és a 2 kg-os babák, nem a 4 kg-osak. Hívtunk, akit csak tudtunk az újszülött osztályt, ismerős gyerekorvos nővérét. Annyival "megnyugtattak" hogy talán a legnagyobb baj, ami történhet,hogy tüdőgyulladást kap. És itt jött a 4. csecsemős nővér, aki totál kiborított. Odajött, hogy vigasztaljon, csak az amit mondott az betette nálam a kaput.


Elküldtek egy embert, hogy levegye a hőmérsékletet, ő volt a karbantartó, és a 4. nővérke ezzel vigasztalt: a Gyuri (a karbantartó) megmondta, hogy nem lesz a babának semmi baja, ő tudja, ő itt a mindenes.Hát könyörgöm, ne a mindenes mondja már meg, mi lehet a baja a gyermekemnek! Szegényt jól kiosztottam, de már betelt a pohár, az aggodalom, és az önvád emésztett, hogy ha tudtam volna nem teszem be őt oda. Azt hittem, jót teszek neki és nem azt, hogy ettől beteg lesz.


Este jött a férjem és felkerestük az ügyeletes gyermekorvost, aki már mondta is, hogy mi vagyunk azok...szóval a hírünk már elterjedt megint. Sőt miközben beszélgettünk vele a folyosón jött két nő és elkezdtek rólunk sustorogni, hallottam, ahogy az egyik mondja a másiknak, hogy majd elmeséli, csak megvárták míg a liftbe szállnak.Persze mi voltunk a hibásak, a rosszak, mert aggódunk a saját, éppen megszületett gyermekünkért.


Felháborító, hogy még én járjak a folyosón szemlesütve, bocsi hogy még itt vagyunk, de a baba értékei még nem javultak. A legdurvább még az volt, hogy elhívtak ultrahangra és míg öltöztettem, hallottam, ahogy valaki mondja a másiknak: ők voltak, akik háborogtak az inkubátor miatt! Ott álltam, és süket sem vagyok. Minden este véresre sírtam a szeme, hogy mikor mehetünk már innen el. Itt már mindenki utál minket. Ja a másik amiért kötözködtek, az volt, hogy az inkubátorban a baba szemét el kell takarni steril gézlappal és én minden nap újat kértem, mert pont egy éve az egyik barátnőm ugyanazt használta és a baba szeme begyulladt, és a végén milyen meglepő: Ő lett a hibás!Itt mindig az anyuka hibás mindenért, ja és a szoptatásról még nem is írtam, ami megint csak nagyon érdekes volt.


Mikor végre hazajöhettünk sem értek véget szenvedéseink, mert kijöttek rajtam kiütések, kiderült elég komoly bőrbetegséget kaptam el a Kórházban! Nem az én higiéniámmal volt a gond, elhihetitek. Nagyon rossz volt, napokig csak gumikesztyűben érhettem a kisfiamhoz. De már úgy tűnik kezd elmúlni, na igen ma vagyunk 4 hetesek és amúgy jól vagyunk, remélem semmi baja nem lesz az inkubátor miatt.Végül szeretném leszögezni, ez a MI történetünk, ez nem igaz mindenkire, sajnos mi így jártunk. Mindenesetre meggondolandó, hogy szülnék-e még egyszer.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 10:59:10

ma túl sokszor írtam le azt a szót, hogy régen....nem jó ez így.

Hatodéves 2011.03.01. 11:09:55

@Dr.laikus PhD:
Én úgy hallottam, hogy a módszere eredményes, viszont (főleg ha nem a megfelelő módon csinálják) nagyon fájdalmas a babáknak. Egy csecsemő-ideggyógyász mesélte, hogy megismerni a Dévény-módszeres babákat arról, hogy már a vizsgálóasztal láttán is sikítva-rettegve sírnak.

fogyókúra 2011.03.01. 11:18:12

@Hatodéves:
tudod, ha az ember választhat, hogy a gyereke nem fog tudni járni vagy aközött, hogy sír a kezelések közben, de járni fog, akkor nincs az a szülő aki ne az utóbbit választaná...

Gyerekem közepesen súlyos esetnek volt kinyilatkoztatva, 5 hónapos korától másfél éves koráig kezelték, másfél éves kora előtt 1 héttel kezdett el járni. Most meg dicséretet kapott az első osztályban testnevelésből. :-D

Inkább a sírás a dévény kezeléseken...

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.01. 11:20:36

Csaszarral szuletett ikrek szopiztatasa:
-kedves noverkek, egy frissen csaszarozott anyuka, ha megszakad sem tud felig lebenitva, megfogni ket picit egyszerre, nemhogy szopiztatni:)
Kesobb mar megy:) ket gyerek a ket cicin, a harmadikat labbal ringattam a gyerekulesben, mostmar szep emlek...:))

Kedves Marianak uzenem: nekem pl senkim sincs(marmint felmenom), es nekem VAN BARATNOM o pont elottem szulte a kisbabajat, lattam, hoggyan kell szopiztatni, megsem olyan amikor a sajat gyermekeddel eloszor probalkozol, es nem nem lehet megtanulni a konyvbol hogyan kell, olyan badarsag, hogy ezt igy felveted:).Mar megint olyanrol beszelsz amihez kozod nincs:)

fogyókúra 2011.03.01. 11:20:48

@fogyókúra:
egyébként a legdurvább az, hogy olvastam, hogy a Dévény módszer sokkal hatékonyabb, mint a Katona-féle, a gyerekorvosok mégis csak ez utóbbit mondják el a szülőknek.

HA a neten nem tájékozódom 7-8 évvel ezelőtt, sohasem tudom meg, hogy létezik egy ilyen módszer. :O

A védőnőnk és a gyerekorvosunk se hallott róla korábban, az én tapasztalataim alapján ajánlgatták utána más szülőknek. :-(

Appaloosa 2011.03.01. 11:21:56

hvg.hu/itthon/20110301_biztonsagi_or_betegek_orvosok_utjat

Most belinkeltem egy nagyon felháborító dolgot, ha szorosan nem is kapcsolódik a témához, előre is bocsi.

firpo88 2011.03.01. 11:23:34

@Mária: Épp erről beszélek. Tájékozott vagy, mert akkor voltál gyerek.

Én is akkor voltam gyerek, akkor én is tájékozott vagyok.

A csecsemős nővér meg mindkettőnknél tájékozottabb, még akkoris, ha mindkettőnk internethozzáférését is hozzávesszük, mert ezzel foglalkozik nap, mint nap. És látott már olyat is, amit se te, se én nem, láttunk az testvéreint, unakatestvéreint és azok ronkonsága meg üzeltfelei sokasága között.

Én például úgy "emlékszem", hogy engem nem vizsgáltak ultrahanggal, amikor magzat voltam, mert nem volt ilyen készülék a kórházban. És arra sem emlékszem, hogy a vasedény boltban mellszívót árultak volna, de lehet hogy rosszul emlékszem, persze az is lehet, hogy csak a vidéki vasedényekkel volt így. Egy dologban biztos vagyok, nem volt Brendon babaáruház, sem Avent termékcsalád.
Egy biztos, 30 éve más volt. Most valószinüleg jobb a helyzet ...

firpo88 2011.03.01. 11:29:24

@Hatodéves: @fogyókúra:

Jól hallottad, a módszere nagyon fájdalmas a babáknak. Viszont látványosan eredményes, csak megerősíteni tudom fogyókúrát, mind az eredményesség, mind a motiváció tekintetében.

firpo88 2011.03.01. 11:31:34

@fogyókúra: sajnos nincs olyan orvos, aki ezt javasolná, mi ugyanígy voltunk vele. Sőt, aki hallot róla, ellene volt, de helyette nem tudott semmit sem javasolni.

Vajon miért?

Mária 2011.03.01. 11:33:33

@firpo88:

Félreértesz.

Amit írtam, arról, hogy "akkor voltam gyerek", az azokra a megállapításaidra vonatkozott, amiket leírtál: a 30-40 évvel ezelőtti tápszerezési szokásokról, az eldobható pelenkáról, a pálinkás kenyérről, stb...

Erre válaszoltam azt, hogy te ezt csak hallomásból, legendákból ismered, én meg emlékszem, mi hogy volt akkor, mert akkor voltam gyerek.

Ha ezt összemosod azzal, hogy egyébként mit írtam, a NEM a 30-40 évvel ezelőtti dolgokról, akkor azt kell gondolnom, hogy csúsztatsz és SZÁNDÉKOSAN generálsz feszültséget.

serfecs (törölt) 2011.03.01. 11:35:03

@fogyókúra: furcsállom, hogy a szoptatási tanácsadó nem hallott még a hypoton szájizmokról...
Dévény Anna legjobb, sajnos mi is jártunk nála, nálunk túl feszesek voltak az izmok, nem túl lazák, mint Nálatok.

mérien 2011.03.01. 11:35:55

@firpo88: Nekünk a SOTE-n, amikor kijöttünk a NIC-ről két és fél hónap után, adtak egy sokszorosított lapot, amely a Dévényi Alapítványról tájékoztatott. Úgy láttam, ez ott rutinszerű volt. Nekünk szerencsére nem kellett. De jóleső érzés volt, hogy a jövőt illetőleg is gondoltak ránk.

Hatodéves 2011.03.01. 11:36:53

@fogyókúra:
Ezzel egyetértek. Csak ilyen kezelés esetében vigyázni kell arra, hogy csak akkor alkalmazzák, ha más módszer (torna például) nem célravezető. Nem értek hozzá különösebben, de a csak nagyon enyhén károsodott babákat néhány kíméletes tornagyakorlattal is szépen helyre lehet hozni, amennyire én láttam.

SusanneF 2011.03.01. 11:37:09

@El Visco Stello: ÓÓÓ,tudomásom szerint kis hazánkban NEM terjedt el a szájban hőmérőzés.
Tán 100 emberből egy alkalmazza úgy!

mérien 2011.03.01. 11:39:14

@Babette_: Köszi, valahogy én is így érzem.

serfecs (törölt) 2011.03.01. 11:39:16

@Hatodéves: ez a problémától függ. Ha az izomtónus fokozott, mert az izmok le vannak tapadva, akkor azokat fel kell oldani és ez nagyon fájdalmas. Eleve egy vívótartásban és ökölben rögzült kis kezecskét kinyújtani sem egyszerű.
Gyenge izomtónunál inkább csak a macerát nem szeretik a babák, de ott nem kimondottan fájdalmas a kezelés.
Enyémnek nagyon feszes volt mindene, szegénykém, hányszor belealudt a kezelésekbe, úgy kimerült a sírástól. Viszont minden ezzel kapcsolatos problémája eltűnt!

Mária 2011.03.01. 11:40:00

@firpo88:

Sőt, továbbmegye, még mindig a gyerekkori emlékekkel kapcsolatban.

A kommentedből úgy vettem ki, hogy férfi vagy.

Szerinted ki emlékszik jobban vissza arra, hogy mit hogy csináltak ezelőtt 30-40 évvel ezelőtt az asszonyok? Egy férfi, aki legfeljebb a kisautóját tologatta, ha ugyan élt már akkor, vagy egy nő, aki akkor volt kislány, és a saját babázásában konkrétan ugyanazokkal a babaápolási cuccokkal játszott, amiket akkoriban ténylegesen is használtak, és azt játszotta el a saját játékaiban, amit az akkori asszonyok csináltak otthon?

SusanneF 2011.03.01. 11:48:35

@mérien: Miért is volt olyen drága???
Az átlag digitális lázmérő 2000 alatt van...
Lehet,hogy ez jó márka,és fülbe dugható?
Tapasztalat szerint ha lázas a gyerek,jól mérnek.
Az alkoholos,rázható hőmérők drágábbak,és törékenyek.

fogyókúra 2011.03.01. 11:51:28

@Hatodéves:
igen, de honnan tudod, hogy mennyire károsodott a baba? MIre igazán kiderül, 1-1.5 éves korára, akkor meg már nem annyira hatékony a Dévény. :(

Nálunk a kórházban azt állapították meg, hogy 5 hónaposan a gyerek lába hipotón. Ennyit. Aztán a dévényes gyógytornász jött rá arra, hogy az arca is, meg vaószínűleg általánosan az egész teste. Majd 3 éves korában derült ki, hogy valószínűleg még a nyelőizmai is.

Most hogy döntöd el, hogy érdemes-e dévény kezelni vagy nem olyan súlyos? MI az ami súlyos?
Inkább előzzük meg bajt, mint utólag ne lehessen segíteni. :-(

SusanneF 2011.03.01. 11:51:38

Ha már szó esik a Dévény vagy Katona féle tornáztatásról-ne felejtsük el,hogy borzasztó figyelmet,rendszerességet és elszántságot kíván a szülőtől.
Hónapokig életforma lesz,ami nem fájdalmatlan,nem kellemes,és mindent hozzá kell igazítani!
Persze,megéri a fáradságot,és időt-de nagyon nagy elszántságot kíván a szülőktől...!!!!

fogyókúra 2011.03.01. 11:55:31

@panni75:
hát, a neten egy nagyon ismert szoptatási tanácsadó volt, aki azt mondta, ilyenről még nem is hallott. :O

Most már nekünk mindegy, de ha azóta erre is gondolnak másnál és nem csak lelkiismertfurdalást okoznak a nem szoptató anyukáknak (biztosan benned van a hiba, rosszul csinálsz valamit stb.), akkor már megérte! :-D

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.01. 11:56:18

@Mária: Sajnos igen. Az én édesanyám (1958-ban születtem)sem szoptatott engem, sőt, semmit sem tudott a szoptatásról. Ha nem lennék olyan ösztönlény, amilyen vagyok, és nem lettem volna kórházban egy hónapig, mielőtt a nagyobbikam megszületett volna, én sem tudtam volna róla semmit. Ergo, az én lányom, aki most huszonéves sem tudna róla semmit, de mivel én tudok, ezért ő is tud, és ha gyereke lesz, persze, hogy ott leszek mellette.
De engem is "le akartak beszélni" a szoptatásról annak idején, mert a tápszer jobb. Persze, mondtam én, annak, aki árusítja.
Minden nőnek bíznia kéne magában, csak a "babaipar" elbizonytalanítja őket a profit érdekében.

SusanneF 2011.03.01. 11:56:50

@fogyókúra: Jó esetben hamar-pár napon,héten belül kiderül,mennyire károsodott a baba?Nem hiába korai fejlesztés,ha bármire szükség van,minél előbb el kell kezdeni!
Szakorvosok a megmondhatói,hogy milyen bosszantó,amikor 1 év után derül ki,bizony,nem ott tartana a gyerkőc,ha időben elkezdik fejleszteni...!

Ki tudja,hogy a megszünt Svábhegyi Gyermekgyógyintézetben működő fejlődésneurológia-ambuláns,és bentfekvős része elköltözött-e valahová?

Hol van Pesten hasonló rendelés,ill.osztály?

mérien 2011.03.01. 11:57:47

@SusanneF: Nem tudom, miért lehetett drága, tán azért, hogy még a folyadékot is méri. Olyan formájú, mint a hagyományos, csak jóval vastagabb, tappancs-szerű a mérő vége, s állítólag az adott felülethez érintve mindennek meg lehet vele mérni a hőmérsékletét, hamar kijelez. Mégis mikor rutinszerűen mérek, van, hogy a kislány hőmérsékletére LL-t, tehát alacsonyat mér, ez 34 fok alattit jelent. S azért az igen furcsa, hisz a gyereknek nincs semmi baja, nincs kihűlve:), stb. A márkát nem tudom, annyi van rajta, hogy TH008.

SusanneF 2011.03.01. 11:59:00

@miriamele: Aki elszánt,azt nem lehet elbizonytalanítani!
Sem régen,sem most!

firpo88 2011.03.01. 12:00:02

@Mária: Jól vetted ki a kommentemből.
Szerencsés vagy, hogy a 30 év előtti játékaidból le tudtad szűrni, hogyan kell szoptatni. Sajnos nem mindenki ennyire szerencsés.

Mindössze arra próbáltam rávilágítani, hogy
- 30 év alatt sokat fejlődött mind az orvostudomány, mind a csecsemőgondozás - technikailag és szemléletben egyaránt
- egy személy saját tapasztalatai, bármely széles körűek is, nem pótolják a szakember napi rutinban szerzett tapasztalatát

El Visco Stello (törölt) 2011.03.01. 12:01:24

@SusanneF: Ez a Te benyomásod. Nekem más a tapasztalatom, de mivel ezek csak benyomások, nem is érdemes rajta rágózni.(Egyébként az egymillióból ezer is sok) Ami tény, hogy a higanyos hőmérő korszerűtlen, balesetveszélyes és környezetszennyező. Bár szól érv a digitális kijelzőjű hőmérők ellen is. A hibás konstrukciók gombelemei gyermek által hozzáférhetők és lenyelhetők. Ez is komoly veszély. Csak márkás, megbízható gyártótól származó(drága) hőmérőt szabad vásárolni!
De legbiztonságosabb a felnőtt által kezelt fülhőmérő. Gyors, pontos, megbízható. Nem teszi próbára senki türelmét és nem jelent veszélyt. Sajnos ezek a legdrágábbak.

firpo88 2011.03.01. 12:03:31

@mérien: ezt jó hallani. Változnak az évszakok :-)

Anno mi mi csak elutasítással, sőt szemrehányással találkoztunk, a dévény módszer pedig kuruzslásnak volt kikiáltva.

mérien 2011.03.01. 12:05:59

@SusanneF: Arról nem tudok, hogy bentfekvős lenne, de fejlődésneurológia a SOTE I-n van, Dr. Beke Anna vezetésével. Mellette szoktak bizonyos időpontokban dolgozni más szakemberek is: a Pető Intézetből Márti és Anett gyógypedagógus is. Mindannyian nagyon kedvesek, alaposak! Köszönet nekik érte. Mi félévente megyünk oda kontrollra, mert minden rendben van, nem kell szerencsére többször,

Biga néni 2011.03.01. 12:08:20

@SusanneF: Ja, ja, nagy elszántságot, meg egy csinos "kis" összeget. Ismerősöm, akinek szintén Dévény kezelésben részesült a kislánya, egyszer úgy fogalmazott, "idén a dévényes néni megy nyaralni helyettünk"...

mérien 2011.03.01. 12:09:35

@firpo88: Sajnálom, hogy Ti mást éltetek meg. Nekünk a kora születés megrázó élményét követően nagyon sok pozitív tapasztalatunk adódott a rákövetkező időszakban a szakemberek jóvoltából,ennek is köszönhetjük, hogy a kislányunk ma két és fél évesen teljesen egészséges.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.01. 12:12:09

Elfelejtettem hozzátenni, hogy mi még mindig a nagyszülőktől örökölt alpakka dobozos higanyos hőmérőt használjuk. Nálunk is bevált:)))

serfecs (törölt) 2011.03.01. 12:14:10

@fogyókúra: mert akkor még csak a Katona-módszer volt OEP finanszítozott. Mi a gatyánkat is otthagytuk a Dévénynél...

Mária 2011.03.01. 12:20:23

@firpo88:

"Szerencsés vagy, hogy a 30 év előtti játékaidból le tudtad szűrni, hogyan kell szoptatni. "

Már megint csúsztatsz és kiforgatod azt, amit írtam.

A 30 év előtti emlékimből azokat az állításokat tudom cáfolni, amiket te, saját emlékek NÉLKÜL írtál: a pálinkás kenyeret,a tápszer, az eldobható pelenka hiányát.

Megtennéd, hogy vagy nem forgatod ki a szavaimat, vagy egyszer, s mindenkorra békén hagysz?

Harminc év alatt, bármennyit fejlődött is az orvostudomány, sem a nők melle, sem a babák reflexei nem változtak. Ehhez ugyanis többezer év kellett volna. (Evolúció)

Szerintem kár alapból elutasítani a nagymamák tanácsait, ráadásul olyan durva stílusban, ahogy te írtad, a saját családod nagymamáival kapcsolatban, mert a divatok és a kereskedelmi, gyógyszeripari érdekek ugyan változhatnak, de a biológiai alapok ilyen rövid idő alatt nem változnak.

firpo88 2011.03.01. 12:23:44

@mérien: minden jó, ha a vége jó, nemigaz :-)

Mária 2011.03.01. 12:29:13

@El Visco Stello:

Alpakka dobozos higanyos hőmérő?

Te jó ég, egy vagyont érhet mostanra :)

Hatodéves 2011.03.01. 12:33:54

@Biga néni:
Ez mondjuk egy ok arra, hogy orvosként ne ajánlgasd. Azért az ilyesmi nagyon nehéz és kínos, mert nyilván mindenki szeretné bármilyen áron, rendbehozni a gyerek egészségét. De kinek ajánld? Most a ruhájából ítéljem meg, hogy ki fogja-e tudni fizetni? És ha nem, akkor meg amiatt fog kikészülni, hogy van egy módszer, de neki nincs pénze...

Ok, az is más, hogy ha nyilvánvaló, hogy csak ez az egyetlen lehetőség, és ez pedig segítene. De ha van egy másik torna, amelyik nem kerül pénzbe, ellenben hatásos (értem, az érintett anyukák szerint nem annyira), akkor nagyon nehéz megítélni...

Ha változott a finanszírozás, az tökjó. Lehet, azért adnak most már szórólapot róla.

(Egyébként a drága dolgoknak elég komoly placebo hatásuk is van, egyrészt mert azt hisszük, hogy jobb, másrészt mert az ember önkéntelenül komolyabban csinál egy olyan tornát, amit a párizsi árából vesz meg, mint amit a tb finanszíroz.

Ettől nem mondom, hogy az a módszer nem hatékony, nem ismerem, és sokan mondják, hogy nagyon jó. Csak azt akartam mondani, hogy nem egyszerű ez az ajánlgatósdi sem.)

mérien 2011.03.01. 12:34:29

@firpo88: Igen:)))
S ma már sokan elmondhatják, hogy hála az orvostudománynak, s a NIC-eken még mindig nagyon lelkiismeretesen dolgozóknak, egyre több korababa cseperedik egészségesen.
A nagy küzdelem (amit a kislánynak az életben maradásért kellett tennie) mellett ma egyébként azt látjuk, hogy egy nátha is pár nap alatt simán átmegy rajta. Lehet, hogy az első küzdés tényleg megerősíti ezeket a csöppségeket. De bár ne kellett volna.
Sziasztok, mindenkinek további szép napot.

Mária 2011.03.01. 12:37:31

Cenzorilla???

Epres???

Lenne egy kérésem! Itt vagytok? Vagy írjak Despotának???

Biga néni 2011.03.01. 12:38:38

@Hatodéves: Én nem látom ebben a nagy bonyolultságot, bár ez lehet a beteges őszinteségem mellékhatása:) A kulcs szerintem a korrekt tájékoztatás (itt is). A szülők elé kell tárni a tényeket. Van A-torna, hatásos, x pénzbe kerül (vagy tb-támogatott?, nem tudom) és van B-torna, még hatásosabb, y pénzbe kerül. A szülő majd eldönti, melyiket tudja/akarja finanszírozni.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 12:41:28

@g99:
<50kg? akkor azért nem hallottam róla:DDDDDDDDDD

Mária 2011.03.01. 12:43:44

@Babette_:

Babette, drága, nem röhög, mert ki lesz tiltva :)

firpo88 2011.03.01. 12:45:56

@Mária:
"Gondolom azért, mert az elmúlt párszázezer évben minden asszony hülye volt a szoptatáshoz, az emberiség lélekszáma a kritikus határ alá csökkent, gyakorlatilag elsőfokú unokatestvérek csináltak gyereket egymásnak, olyan kevesen maradtak."

És még én csusztatok :-)

Az én stílusom nem durva, a saját családom nagymamáival kapcsolatban legfeljebb feltételezéseid lehetnek, a 30 év során végbement fejlődést legfeljebb csak te nevezed divatnak vagy kereskedelmi, gyógyszeripari érdeknek, és ne aggódj, békén hagylak, mert látom felhúzod magad, és amúgy is csak én vettem a fáradságot, hogy győzködjelek. Stop.

firpo88 2011.03.01. 12:55:50

@Biga néni: +1

Ha tizenkettő egy tucat a probléma, a TB ellátás fedezi az orvoslását. Amint speciális a gond, a kezelése pénzbe kerül.

Én szívesen költöm a gyerekemre a pénzt, nyaralás helyett.

Mennyire sajnálatos, hogy a gyerekek nem egyenlő eséllyel indulnak, olyan sok minden múlik a változó körülményeken (elérhető orvosi ellátás, szülők lehetőségei, vagy akár figyelme, stb.)

epres négercsók 2011.03.01. 13:30:02

@Mária: Most értem el eddig az olvasásban. Az, amit megbeszéltünk már, vagy azóta van valami újabb kérdés?

epres négercsók 2011.03.01. 13:31:17

@Mária: Bármilyen hihetetlen, nem csigaházban bujdoklunk, csak van a blogon túl is élet :)

Mária 2011.03.01. 13:42:07

@epres négercsók:

Szia, Epres!

Az volt a kérésem, amit levélben is írtam, köszönöm, hogy privátban is válaszoltál.

epres négercsók 2011.03.01. 13:50:14

@Mária: Igazán nincs mit :) Máskor is nyugodtan, csak vedd figyelembe, hogy tényleg nem ülünk a nap minden pillanatában a gép előtt.

IrishOak 2011.03.01. 13:56:37

Szép Keddet:-)

Először is: Kedves új anyuka. Örülök, hogy minden rendben a babával, és nem kell aggódni, nem lesz semmi baja. Sem a sárgaságtól, sem a 35 fokos inkubátortól.Anyatej kell neki, és szeretet:-)

Most már lassan a kiságy fölé kell pakolni a forgó-zenélőt és figyelni, hogy hogy reagál ... aztán majd emeli a fejét, és hipp-hopp felnő:-D

Az már csak úgy van, hogy ha baba-mama szobába kéri magát az ember, ott tényleg magára is hagyják - hisz ezt kérte. Ott külön kell kérni minden segítséget. (Most szültek ketten is a baráti társaságból, és lebeszéltem őket az ilyen szobáról- pont az itt leírtak miatt)
A születéskori vizsgálat után -ami jó alapos,rákerül a baba lapjára, hogy "szobába kiadható"..ezután nem "zavarják" a mamát, ha nem ő nem kéri.
Ezt vélem kiolvasni a sorokból.
Pont ez a forma itt nem volt a legmegfelelőbb. Majd a másodiknál már könnyebb lesz a döntés.:-)
Az újszülött osztályon mindig olyan meleg van -mint a pokolban:-D Mivel a baba, a mama 36-37 fokos környezetében éldegélt így majd hogy nem kevés is a 35 fok.(hisz alig van felöltöztetve)Teljesen pozitívra értékelem a szerelő bácsi kiszólását ez ügyből kifolyólag.

Egy egy szülés "története" mindig végigfut a szülőszobától egészen a kosztos nővérig,( hangos, hisztis, vagy poénkodók, kedvesek, egyaránt azt kapják amit "adnak". Ez azért van, mert a megérkezés pillanatától vannak benyomásaik az osztályon dolgozóknak, és ez az egész egy elég zárt közösség.Esetleg a saját orvosnak lehetett volna pár szót szólni, hogy igazítsa el a nővéreket.

Fürdeni és pisilni a császár után(katéterrel) is kell 6 óra múlva.-segítség nélkül:-D és hozzák a babákat már akkor amikor még nincs is alsó végtagja az embernek:-)Az első 24 órában úgyis sokat alszik az újszülött, így lehet bohóckodni a szoptatással.
No még pár hét és nem zenél már a babyblues.. de addig is fejni a fájó melleket, és ha van sok tessék anyatejadónak lenni!:-)

Jó egészséget:-D nemsokára jönnek a szűrővizsgálatok, meg a védőoltások. Lázcsillapítót meg jó lázmérőt beszerezni:-) akár higanyost is, de jobb a fülhőmérő:-DD

Hatodéves 2011.03.01. 14:01:03

@Biga néni:
Mert az emberek egy része így gondolkozik, a másik meg úgy, hogy 1. Mi az, hogy az orvos nem tudja kezelni a problémáját, hanem magánrendelésre küldi 2. Döntse el az orvos, hogy az ő gyerekének melyik a hatásosabb.

A világon nem csak az a (z egyébként tiszteletreméltó) társadalmi réteg létezik, aki egy ilyen blogon kommentel.

Ráadásul az, hogy két kezelési mód közül melyik a hatékonyabb, az nem mindig olyan egyértelmű. (Főleg ha az egyik súlyos érzelmi és idegrendszeri megterhelést jelent a gyereknek, de ez aztán tényleg magánvélemény.) Két gyógytornáról beszélünk, ami közül az itt kommentelő, ebben tapasztaltak az egyik jobbnak tartják, ezt értem, de nem tudom, hogy tényleg a szakmának (ne adj isten, kutatási eredményeknek, tudom, erről vsz nincs), mi a tapasztalatuk.

Próbáld meg elmagyarázni szegény családnak, hogy van a hatékony meg a hatékonyabb, ja, utóbbi mellett éhen halnak? Hát akkor tessék hagyni, legfeljebb nem lesz a másik olyan hatékony?

A pénzkérdésen kívül sem egyszerű kérdés, hogy én mit ajánlok, miért vállalok (ha más nem, erkölcsi) felelősséget. Valaminek a TB-támogatottsága alapvetően a szakmai-állami legalizáltságát jelenti, ezeket a dolgokat ajánlhatom.

De a mindenféle paramedicinális, fizetős módszerek esetén nem árt óvatosnak lenni. Vannak köztük jók, jó esetben idővel ezek be is épülnek legalább ismertség szintjén a rendszerbe. De van kuruzslás is, nem kevés, mindig van ember, aki meg van róla győződve, hogy ez vagy az mennyire hatékony, a kézrátételtől az ásványok nyakba-akasztásán át. És ki tudja, minden lehet, csak épp meg kell gondolni, hogy mint az adott gyereke orvosa, mire mondom azt, hogy oda lehet nyugodtan vinni, sőt ajánlom.

fogyókúra 2011.03.01. 14:05:07

@Hatodéves:
ez a http://www.deveny.hu-ról:
"A gyógyulási statisztika kiemelkedő eredményeire való tekintettel az OEP befogadta az Alapítványt, és finanszírozza a működési költségek egy részét. A támogatás összege – amely nélkül az Alapítvány működésképtelen lenne - a költségek 1/3-át fedezi. A másik 2/3-ot önerőből kell előteremteni. A vizsgálat ingyenes. "

IrishOak 2011.03.01. 14:06:30

Friss hírem:

a MÁV-kórház már nem a régi,mondhatnám megszűnt. HONVÉD Kórház lett belőle.
Tegnap még "bemondásra"(ki a hozzátartozója a Honvédségben) felvették a gyereket műtétre,majd meg is műtötték pikk-pakk - de mától nagyon szigorodott a felvétel az ellátás, meg még a portaszolgálat is.
Nagyon vicces : katonai gyakorlóban vannak az őrök, a portások, de még a betegirányítóban dolgozók is:-DD tisztára mint Afganisztán:-DD

A doki világszám, az ellátás príma, a nővérek nagyon patentül állják a sarat.
Az ágyak áthúzva "honvéd kórház" jeligére...
Ohh a tegnapi műtős "Úr"-nak meg külön köszönet.Elhívott a műtőig, és másfél órán keresztül hozta a híreket nekem.
Úgyhogy egy príma kórház, ahová nem lesz egyszerű bejutni ezután!

fogyókúra 2011.03.01. 14:07:57

@Hatodéves:
egy közelünkben lakó dévényes gyógytornász jött ki hozzánk, emlékeim szerint egy hónapra kb. egy havi uszodabérlet árát fizettük ki neki. (A nőgyógyászom többet kért egy vizitért.)

Tudom, minden viszonylagos, de úgy gondolom, azért egy ilyen arányú befektetést messzemenőkig megér a gyerek egészsége nagyon sokaknak.

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 14:44:30

@Hatodéves:

www.deveny.hu/
Unokahúg anyája gyógypedagógus. Nem hitt a módszerben, gyerek zseniálisan okos, nagyon rosszul mozgó, merev izomzattal rendelkező. Többször műtötték eredmény 0, ill. tolókocsi.

Vele azonos mozgás szintű kislány Dévény módszerrel ma már nem látszik a valamikori tolókocsi, majd mankó, majd bot. tökéletes az eredmény, pedig nem is csecsemőként kezdték, hanem 3 éves korban.

Tényleg fáj, de a letapadt izmokat és inakat valahogy életre kell kelteni.
De, mint a rákos gyerekeknél itt is nagy a tűrőképessége a gyereknek, mert hamar jön a sikerélmény.

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 14:56:07

@Biga néni:

A bérletek ára:
10 x 50’= 7 500,-Ft óradíj 1 000 Ft
5 x 50’= 4 500,-Ft

10 x 80’= 9 500,.Ft óradíj 1 200 Ft
5 x 80’= 5 500 Ft

Két bérlet egyidejű vásárlása esetén 10% kedvezményt biztosítunk:

10X50’+10X80’= 17.000 Ft–10% = 15.300Ft

5x50’+ 5x80’ = 10 000 Ft – 10% = 9.000Ft

Családi kedvezmény: 2 fő esetén 10 %, 3 fő esetén 15%, 4 fő esetén 20%

Kb. annyi, mint egy fitnesztermi bérlet.
A gyerek jövője és a további élete a tét.

Hatodéves 2011.03.01. 14:57:40

@fogyókúra:
Igen, pont ezt mondom, hogy ha valami jó, akkor előbb utóbb, jó esetben, bekerül a rendszerbe.

Ok, nekem meggyőző, meg eddig sem mondtam, hogy nem hatékony, csak azt, hogy nem olyan egyszerű kérdés olyan módszereket javasolgatni, amelyek nem tb-támogatotottak és a rendszer adott időpillanatban (még) nem ismeri el őket.

Már csak azért is, mert ha ezután valami gond lesz, mert esetleg még sem olyan hatékony, akkor engem azért felelősségre vonhatnak.

Ha nagyon meg vagyok valaminek a kizárólagos hasznosságáról győződve, akkor megeshet, hogy mégis azt mondom, hogy igen-igen, tessék ezt megfontolni, jelenleg nem elismert szakmai körökben, de...

De ez akkor is egy nehéz döntés.

Hatodéves 2011.03.01. 14:58:49

@Dr.laikus PhD:
Okéoké. Dévény-módszerrel kapcsolatos szkepticizmusom jelentősen csökkent :)

Egyéb általános érvényű fenntartásaim továbbra is megvannak.

Hatodéves 2011.03.01. 15:09:40

Amúgy meg szerintem az tök jó, ha egy orvos utána jár ilyesmiknek és érdeklődik, például alapítványok, pszichoterápiák stb. iránt, és nem csak a tankönyvet-protokollokat tudja alkalmazni. Csak ésszel kell ezt is, és persze itt mindig elő fog jönni az örök "nekem az egyik betegem - neki ez az egyetlen élete" feszültség.

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 15:15:13

@IrishOak:

ÁEK lett belőle. Ide tartozik a Honvéd Kórház, a MÁV kórház, a volt Szabolcs utca és ellátja a területileg ide tartozó betegeket is.
Természetesen hivatalból minden egyenruhást és MÁV-os dolgozót is.
Ezt külön megkérdezik.

Itt kezelnek.
Mezei beteg vagyok, de területileg is ide tartozom, mert itt van az onkológiai centrum.
A ranggal rendelkező ápolók, orvosok vállapot viselnek a rangjukkal. a büfében ki van függesztve a színek, vonalak mit jelentenek.

Én eddig is csak gyakorló ruhás portásokat láttam.
Nem ma voltam először. :))

fogyókúra 2011.03.01. 15:16:02

@Hatodéves:
elismerem, nyilván nehéz döntés.
Csak az az idő, amíg nálunk, az, ami jó, bekerül a rendszerbe...addig évente akár több ezer gyerek nem jutott megfelelő kezeléshez!

Mi 7-8 éve voltunk érintettek, a módszer a 70-es évek óta létezik, és mint látod, nem olyan régi dolog, hogy végre az oep is támogatja. :-(

Ezt itt találtam, érdemes a teljes interjút végigolvasni:

www.magyar-telecom.com/static/sw/download/Deveny_Anna_interju.pdf

"- Hány gyermek jut hozzá a kezeléshez?
- Az Alapítványnál heti száznyolcvan csecsemőre vagyunk öt és felen, és tucatnyi új babát nézek
meg hetente.
- Milyen a gyógyulási arány?
- Egyedülálló, mert a szülési sérüléseknél valódi gyógyulást még egyetlen más módszer sem ért el.
A DSGM korai alkalmazásával a szülési sérülések 80%-ban gyógyíthatók. Vagyis az eddigi 100
sérültb.l 80 egészségesen élhet. Nem tudunk mindenkit meggyógyítani, mert van, ahol olyan
súlyos a sérülés, hogy legfeljebb az ápolást tudjuk megkönnyíteni, de ez körülbelül a sérültek 20
%-a. A másik nyolcvan százalékba tartozó enyhe, középsúlyos, vagy súlyos sérült kisgyermek
meggyógyítható."

Hatodéves 2011.03.01. 15:20:52

@fogyókúra:
Hát igen, elég lassan mozgó-változó rendszer sajnos. :(

IrishOak 2011.03.01. 15:39:35

@Dr.laikus PhD:
Nagyon meglepődtem, mert a nyáron még egész más táblák meg személyzeti ruházat ágynemű stb.volt. Na jó az alapdolgok nem változtak, de a mai naptól(mondta tegnap este a dokink)sok szigorítás lépett életbe - úgyhogy aki egyébként odajár azt még ellátják, aki ezután megy az tortúra révén jut majd be.

El is révedtem lent a hallban, hogy akkor az itt születő babák kiskatonák lesznek majd mind?:-DD

Eleven Ezüst 2011.03.01. 15:42:52

@IrishOak: @IrishOak: Néztem a honlapot, dandártábornok, ezredes:-)nem baj.

Vidékieket is ellátnak? pölö MÁV-osokat?

Eleven Ezüst 2011.03.01. 15:44:30

Válaszolok magamnak : igen:-D

Irkutszk 2011.03.01. 15:59:54

Hála Istennek, az ijedelem nagyobb volt, mint a baj. Nekem ez jutott eszembe a posztról.

Elfogadom, hogy érzékenyek az asszonyok (anyák) az újszülött mellett, főleg, ha az elsőről van szó. Az én olvasatomban azért a nővérek sokkal inkább vicceltek, a karbantartó is inkább kedves, mint bunkó. A véleményemre a pontot az üldözési mánia tette, miszerint mindenki erről az asszonykáról beszélt a kórházban, mintha ő lenne az egyetlen friss anyuka széles e határban.

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 16:04:17

@IrishOak:

Most akkor mi van?
Új beteg nem mehet csak ha egyenruhás és MÁV-os?

Bocs, hogy lassú a felfogásom. :DD

IrishOak 2011.03.01. 16:17:34

@Dr.laikus PhD:
Igen...ezt mondta az orvos... mától ez így van...
Már tegnap is minden felvételest megkérdeztek, hogy ki a közvetlen hozzátartozója aki a Honvédségnél van.(még jó, hogy kisebb nyomozás után találtunk egyet:-DD)
Dokink nagyon jófej, és mondta, hogy pont azért tette febr utolsó napjára a műtétet, mert még "itt" meg tudja csinálni.

Még a barátnőmet is értesítenem kell -mert ő meg nemsokára megint menne egy nem kis műtétre. ...

@Eleven Ezüst: nem tudom, de valószínű... a MÁV felirat mindenhonnan el van távolítva... csak ÁEK van még kint itt-ott de még a kapufelirat is Honvéd Kórház-as...

mérien 2011.03.01. 16:18:38

@Irkutszk:
Én is csak mosolyogtam, amikor a nővérke műfelháborodással közölte: "Ti direkt kivárjátok, míg tisztába raklak benneteket, s utána x...tok. Pelenkagyilkosok." Biztos sokan felháborodnának, én nem tudtam. Nem mindegy, hogy milyen hangsúllyal mondja, s milyen ellátást ad közben. De ez nyilván más eset.

Irkutszk 2011.03.01. 16:19:48

@IrishOak: Miért csodálkozom, hogy legalább a név kicserélésére van pénz?

Leroi 2011.03.01. 16:41:26

@mérien:
Akkor dobta volna a legnagyobb hátast a nővér, ha Charles Bronson-hangon megszólal valamelyik fiúbaba:" -Igen, képzeld, baby, mi csak úgy sportból ...sztatunk téged!"

Irkutszk 2011.03.01. 16:43:00

@Leroi: Charles Bronson, vagy Charles Bronson magyar hangja hangon?

Irkutszk 2011.03.01. 16:47:31

@Irkutszk: Utánanéztem, ki is szokta volt szinkronizálni Bronson bácsit, szóval átfogalmazva a kérdést: Charles Bronson vagy Koncz Gábor hangon?

mérien 2011.03.01. 16:49:43

@Irkutszk: Az ikrek akár együtt is megtehetik ezt ki-ki a maga módján, főleg, ha egypetéjüek.

IrishOak 2011.03.01. 16:57:28

@panni75:
Még a "nyáron" is az volt:-D

serfecs (törölt) 2011.03.01. 16:59:09

@IrishOak: márminthogy MÁV? Az lehet, de szervezetileg már nagyon régen a Honvéd alá tartozik. (Anyukám ott dolgozik, képben vagyok, mert rendszeresen tudósít "a harcmezőről" :-) )

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 17:02:44

@IrishOak:

Az ambuláns lapjaimon Honvéd Kórház- Állami Egészségügyi Központ van
Van 1 és 2 telephely
Az onkológia a régi MÁV kórház területén van, de Honvéd- ÁEK-hoz tartozik.
Az ágynemű Honvéd Kórház.

De megkérdezték tőlem is, hogy MÁV-os, van honvédségi dolgozói jogom van-e.

Nem értem, mert nem találok erre vonatkozóan semmit.

serfecs (törölt) 2011.03.01. 17:08:51

@IrishOak: de a műtét jól sikerült és minden rendben?

Leroi 2011.03.01. 17:24:38

@Irkutszk:
Lehetne a Gesztesi hangján is:"-Most jön az a jelenet, baby, hogy te dobsz egy hátast!"...:)

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 18:12:55

@Mária: szerintem az öniróniát még itt sem büntetik...

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 18:22:14

@Hatodéves: azért én hadd ajánljak egy blogot, egy nagyon pices, majd dévényes kisfiúról: zorcsi.hu/
van dévényes címke, ha a többi nem érdekel, bár javaslom a többit is, vannak videók, ahol látszik, milyen eredménnyel.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 18:25:05

@Dr.laikus PhD: ők nem az oep biztosítottjai, külön van egészségbiztosítójuk. ha jól tudom.

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 18:49:52

@Babette_:

Szerintem már nagyon régen nincs.
Viszont a honvédség az hozzájárul a fenntartáshoz, lehet, hogy a MÁV is.

De utána nézek.

Bikli néni 2011.03.01. 18:51:40

@Leroi: Én egy ilyen mondatot Kautzky Armand hangján hallanék szívesen :)

Dr.laikus PhD 2011.03.01. 19:00:50

@Babette_:

Honvédkórház - Állami Egészségügyi Központ fenntartója a Honvédelmi Minisztérium.
Igazán nem emlékszem, hogy azt kérdezték-e, hogy vasutas van-e a családban, de rendőrt, katonát azt kérdeztek.

Eleven Ezüst 2011.03.01. 19:49:23

@Dr.laikus PhD: A költségvetési szerv megnevezése:

Honvédkórház – Állami Egészségügyi Központ
(Honvéd, Rendészeti és Vasút-egészségügyi Központ)

Rövidí­tett megnevezése: Honvédkórház

Angol nyelvû megnevezés:

Military Hospital – State Health Centre

Rövidí­tett angol nyelvû megnevezés: Military Hospital

A módosí­tás 2010. augusztus 2-án, a Hivatalos Értesí­tõben történt kihirdetés napjától hatályos.
Ez van a honlapjukon.

adamantium 2011.03.01. 19:51:46

csak azt nem tudom, hogy afrikában ahol 50 fok van, hogy nem kap minden baba tüdőgyulladást

Eleven Ezüst 2011.03.01. 19:54:39

@adamantium: Afrikai száraz meleg, izzadságot elviszi sec perc, nem hűl meg.

vagy mi...

Leroi 2011.03.01. 19:58:39

@adamantium:
Emlékezz csak vissza, a Gyökerek első részében, amikor a mandingó főnök, Omoro magasba emelte az újszülött Kunta Kintét, megmutatta az Istenének és így szólt:
"-Íme, csak Ő hatalmasabb Nálad..."...

IrishOak 2011.03.01. 20:23:38

@panni75: @Dr.laikus PhD:

Bocsánat, bent voltam a gyereknél:-) vittem neki vacsorát:-D
Mindenben teljesen igazatok van -mégis változás van márc 1-től a felvétel, meg a jogosultság "szintjén". Majd faggatózom holnap:-D hátha megtudom mi az ok, vagy mire kell számítani.

Nagyon "szeretem" azt a kórházat- a lehetőségekhez képest nagyon rendben van- még a személyzet szintjén is:-)

Minden rendben - a gyereknek van új orra,és remélhetőleg ezzel már "emberhez méltó" életet is tud élni.(Tátott szájjal aludt évek óta, és már a hallásával is bajok voltak.Még elég kába, de holnap reggel hozom haza:-D)

serfecs (törölt) 2011.03.01. 20:43:45

@IrishOak: Az a lényeg, hogy minden rendben van, további jobbulást neki!

Majd kifaggatom anyukámat, mi változott mától :-)

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 21:02:31

@Dr.laikus PhD: én találtam erre vonatkozót
"Az OEP igazgatási szervei:

a fővárosi és megyei egészségbiztosítási pénztárak, valamint
a Vasutas Társadalombiztosítási Igazgatóság (a továbbiakban: VTI)."
kozigazgatas.magyarorszag.hu/intezmenyek/450021/450045/450052

meg találtam még ezt ( www.medicalonline.hu/cikk/elsok_kozott_menesztettek_szilvasyt_az_aek_elerol ), lehet, hogy ez és hasonlók miatt van valami külön procedúra a taj ellenőrzésére....

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.01. 21:03:23

@IrishOak: orrsövényferdülés? hű de bátor:) jobbulást.

Hatodéves 2011.03.01. 23:52:35

@Babette_:
Jaj köszi. Kedvelem ezt a blogot, de a régi dolgokat nem is olvastam benne, így nem is tudtam, hogy koraszülött baba volt. De most nagyon helyes kisember :)

leontina77 2011.03.03. 11:24:04

Mindkét gyermekem besárgult a szülés után, de inkubátorba egyik sem került, kékfényágyra fektették őket, így mellettem lehettek egész nap. 3 óránként ki kellett vennem, és szoptatnom őket. A nagyobbik nagyon aluszékony volt, így ő vizet is kapott a szopi mellé, mert alig lehetett rávenni, hogy cicizzen. Minden nap ellenőrizték a billirubin-szintjüket, többször is bejöttek a csecsemősök, hogy megnézzék, minden rendben van-e. És ez a sokat szidott Bajcsy-Zsilinszky Kórház. Nekem szerencsére csak jó tapasztalataim vannak róla.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása