Ha szét tudtad tenni a lábadat, akkor szenvedj kutya

2011.02.25. 06:00

Tisztelt Blog!

Viszonylag sokat gondolkoztam azon, hogy elpanaszoljam-e a párommal történt problémákat, ám úgy gondoltam hogy kell az ügynek némi nyilvánosság, a dolgokat előremozdítandó.A párom most 15 hetes terhes. Az első és második vizsgálatkor a terhestanácsadáson végtelenül kedves orvosok fogadtak minket, szépen elmagyaráztak mindent, gratuláltak, meg ami ilyenkor szükséges egy várandós kismama lelkivilágának, elégedettek voltunk hogy jó kezekbe került az ügy.

 


A problémák az első ultrahang vizsgálat alkalmával jelentkeztek először. A probléma forrása az egyik doktornő volt. Ilyen mérhetetlenül antipatikus, bunkó, szánalmas emberrel nagyon régen találkoztunk már. Mivel én is bementem a párommal az ultrahangra, fültanúja voltam az eseményeknek. Úgy beszélt a párommal mintha egy szaporítandó vágóhídi disznó lenne. A monitort végig úgy fordította, hogy még véletlenül se lássunk rá, amikor ezt szóvá tettem, lekezelő stílusban adta tudtunkra hogy mi ebből úgy se értenénk semmit, meg különben is mi közünk van hozzá.


Ekkorra már elpattant néhány ér az agyamban, nem kicsit idegessé váltam, ennek ellenére megkérdeztük tőle, hogy lehet-e kérni fényképet az UH-ról, mert úgy terveztük hogy kérünk, illetve ha igen akkor milyen módon, kell-e fizetni, ha igen akkor hol és mennyit, mivel SEHOL nincsen semmi kiírva, és az első babánk, és nem tudunk semmit a dologról. Erre szintén jött a lekezelő válasz, hogy az ugyan nekünk minek, úgyse látnánk semmit rajta, meg különben is, ötszáz forintot be kell fizetni a vizsgálat előtt a pénztárba.


Oké, nem tudtuk, úgy lehetne-e hogy lemegyek és befizetem, ő pedig odaadja a képet. Erre megint jött a demoralizáló válasz, “Ha bemennek a teszkóba egy kiló cukorért, akkor azután fizetik ki, miután elfogyasztották?” Miután megismételtem a kérdést, újbóli választ nem kaptam. Az asszisztense a párom kezébe nyomott egy képet a vizsgálat befejeztével bocsánatkérések közepette, majd elmondta hogy menjünk a pénztárba ahol fizessünk be 500 forintot. Mi ezt meg is tettük. Az egészben annyit nem értek, hogy ezt ő miért nem tudta volna elintézni, esetleg egy emberibb modor használatával?


A dolognak nem kerítettünk nagy feneket, a páromat próbáltam utána nyugtatni, gondoltuk majd elfelejtjük az egészet, és kész. A “doktornő” egyébként csak helyettesített, mert a rendelést ellátó orvosnak épp dolga volt, gondoltuk legközelebb már tuti nem ő lesz, talán nem is találkozunk többet vele. Ettől függetlenül az első ultrahangnak nem ilyen körülmények között kellene lezajlani, hiszen elvileg ez a legszebb pillanatok egyike egy nő életében.


A második incidens a mai napon történt, terhestanácsadásra kellett mennie a páromnak, természetesen mint mindig, most is elkísértem. A párom orvosának épp szülése volt, így kiderült hogy helyettesítés lesz. Nagy meglepetésünkre az imént említett nagy köztiszteletnek örvendő doktornő lett a helyettesítő. A rendelésen körülbelül 20 kismama volt a páromon kívül, miután konstatálták hogy ő lesz a doki aznap, minimum a fele felállt, felvette a kabátját és távozott. A rendelés körülbelül 45 perc késéssel elkezdődött, hívogatták be a kismamákat. Távozáskor szinte mindegyik arcán lehetett látni a megalázottságot.


A párom is kezdett idegeskedni, nyugtattam hogy nem lesz baj, ha megint szemétkedik, szépen igazítsa el, hogy ő itt bizony nem szívességet tesz hanem a munkáját végzi. Végre sorra került ő is, táppénzes papírt kellett intéznie neki, meg a további vizsgálatokhoz (labor, stb.) szükséges beutalókat elkérni. A modora a szokásos, értelmi szintjéhez mért szánalmas kategóriát képviselte, a párom kisvártatva kiviharzott a rendelőből, épphogy el nem sírta magát. Sietve távoztunk, jobb az ilyeneket hamar elfelejteni. Voltak megjegyzései a doktornőnek ismételten, ezekre most külön nem térnék ki, a leírtak alapján szerintem mindenki el tudja képzelni. (a stílus egyébként az érzékeltetés kedvéért ilyen “ha szét tudtad tenni a lábadat akkor szenvedj kutya” kaliberű.)


Hazaérve meglepetten konstatáltuk hogy a táppénzes papír rosszul van kitöltve, kitolásból (vagy ki tudja mi miatt, nem vagyok előítéletekkel teli rosszindulatú ember, de ennél a perszónánál csak erre tudtunk gondolni) hibádzik majdnem egy hét. No, akkor mi legyen, kérdeztem. Menjünk-e vissza, vagy telefon? A telefon mellett döntöttünk, az asszisztenssel sikerült csak beszélni, mert időközben a doktornő is lelépett valahova. Mondta, hogy menjünk vissza, majd sűrű bocsánatkérések közepette javította a hiányosságokat. Biztos ami biztos, elkértük a doktornő telefonszámát is.


Közöltük vele, hogy a továbbiakban nem fogunk sem rendelésre, sem ultrahangra jönni, ha ez a nő lesz az orvos, valamint hogy felkeressük a betegjogi képviselőt, a főorvost, valamint a kórházigazgatót. (Ez mindezidáig még nem sikerült, de rajta vagyunk az ügyön.) Ezután felhívtam a doktornőt, majd megkérdeztem tőle, az általa jól átvett stílusban, hogy esetleg szüksége van-e egy óvodai nagycsoportos gyorstalpalóra a számok növekvő sorrendben témakörben (ha ma huszonnegyedike van, akkor hogy adhatta 17-ig a táppénzes papírt?) Ha rajtam múlik, ez a nő többet nem fogja megalázni a páromat, ha kell akkor napilapnak is elküldöm a minket ért sérelmeket, de nem szabad hagyni hogy ilyen rossz emlékeket hagyjon egy magáról megfeledkező, antiszociális bunkó.

Az, hogy a várandós kismamák fele távozott amikor kiderült hogy ő lesz az orvos, úgy gondolom mindent elmond.Köszönöm hogy kisírhattuk a bánatunkat.


G.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fairytale 2011.02.25. 14:53:35

@~Shadow~: De ha nem magánrendelőbe ment el, és ez a doktornő csak helyettesített, akkor honnan tudhatták volna, hova mennek?

Irkutszk 2011.02.25. 14:54:41

@sunabajnok: Havi 5100 nem volt, magánrendelőre meg tellett? Érdekes. (Elhiszem, hogy így történt, de akkor is furcsa.)

sunabajnok 2011.02.25. 14:56:07

@Irkutszk:
én adtam neki pénzt, mert már elviselhetetlenül fájt a foga.

~Shadow~ 2011.02.25. 14:59:29

@fairytale: magánrendelőbe ilyen nincs, ne haragudj, te hány éves vagy tündérke?

ahol a dokik 10ezreket kapnak egy vizsgálat után, ott ilyen szintű bunkózás nem hiszem h előfordulhat, még ha esetleg helyettesítés is van, ha ez magánorvosnál fordulna velem elő, úgy kifordulnék onnét mint a vihar!

Irkutszk 2011.02.25. 15:01:13

@sunabajnok: Oh, így már értem, köszönöm a választ :)

fairytale 2011.02.25. 15:01:47

@Hatodéves:

Ez tök jó lenne, de félek, csak álom. Ehhez először meg kellene akadályozni, hogy az orvosok magánrendelésekre "kényszerítsék" a beteget.

Illetve meg kell akadályozni azt is, hogy a magánpraxisban dolgozó orvos ne az anya vagy háttérintézményét használja ki ingyen. Én fizetek neki, ő viszont nagyon sokszor nem fizet, hanem mintha nem magánbetege lennék, úgy intézteti a labort, a vizsgálatokat, viszont tőlem elkéri a pénzt érte.

Annak szerintem nincs igaza, aki azt mondja, a rossz orvosok maradnak az állami intézményekben. Sőt. Ha valakinek van pénze, és háttere, kapcsolatai, de nem olyan jó orvos, simán érvényesülhet magánorvosként. Ott nincs főnöke, nem fogják a hibákat a fejére olvasni, legfeljebb az a beteg nem megy hozzá többet. Majd megy más.

fairytale 2011.02.25. 15:03:32

@~Shadow~:
Bocs, de ezt most miért kérdezted, hogy hány éves vagyok????

Én voltam már magánrendelésen olyan orvosnál, aki olyan szinten volt érzéketlen és bunkó, hogy nem tudom elmondani. Egyet tehettem, többet oda nem mentem vissza. De ment helyettem más!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.25. 15:04:08

@sunabajnok:

Léteznek OEP-finanszírozott magánrendelők is.

A cég maga mondjuk kft., de a pénzét az OEP-től kapja.

~Shadow~ 2011.02.25. 15:06:51

@fairytale: így van, nem kell oda többet menni!

de az első bunkó beszólásánál lehet mondani, hogy elnézést, felháborít a viselkedése, nem kívánom igénybe venni a szolgáltatását, viszlát. VICC. Ha fizetsz érte, nehogy már úgy bánjanak az emberrel mint egy szardarabbal!!!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.25. 15:07:07

@fairytale:

A magánrendelésre általában nem az orvosok "kényszerítik" a beteget, hanem az állam.

Mivel annyi pénzt ad, hogy az csak a várólistákat növeli, értelemszerűen merül fel az igény a magánrendelésekre.

Az más kérdés, hogy a magánrendelésen általában van idő és energia a pácienssel foglalkozni.

Dr.laikus PhD 2011.02.25. 15:09:40

@Polifémosz:

Rosszul tudod.
Majd még a szakorvos ajánlása után kéne elmenni a háziorvoshoz?

Szakorvos betegállományban tarthat. Igen.

fairytale 2011.02.25. 15:12:32

@radiologus.hu:
Volt már, mikor egy orvos nekem kerek-perec kijelentette, ha a magánrendelésére megyek el a leletemért, azt egy hét múlva megtehetem, ha nem akarok odamenni, akkor három hónap múlva jelentkezzek.

Egy barátnőm CT vagy MR vizsgálatra majd egy hónap elteltével kapott időpontot, de mondták neki, ha fizet, már holnap mehet. Ugyanoda! Tehát úgy tűnik, hely van, csak azt megtartják mindenhol a fizetős betegeknek. A beteg pedig fizet inkább, főleg, ha egy leletről vagy vizsgálatról van szó, mert nem mindegy, meddig kell félni amiatt, hogy van-e komoly bajod vagy nem. És bizonyos betegségeknél egy hónap késedelem is sok lehet!

Muster Mark 2011.02.25. 15:17:15

Borzasztó ez az egész.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.25. 15:24:53

@fairytale:

Igen, a magánrendeléseken általában rövidebb az előjegyzés.

Mondjuk engem az megnyugtat, hogy azért jön el hozzám a pácienseim nagyobb része, mert jól végzem a munkámat (magyarul hozzám ragaszkodnak), és nem azért, mert rövid a terminus.

Leroi 2011.02.25. 15:42:09

@sunabajnok:
Ha "16 óra kialvatlanság nélkül" jössz hozzám, akkor az azt jelenti, hogy 16 órát aludtál, nem?
Tagadás tagadása az állítás...
Ebédelni pedig ebédidőben megyek és pontosan 20 percig tart.
Ugyanis mi is táplálékkal élünk.
Azt még egy orvostól sem lehet elvárni, hogy hálózatról működjön vagy benzinnel, mint a fűnyírógép.

Dr.laikus PhD 2011.02.25. 15:45:52

@sunabajnok:

Mi nem háborít fel?
Egyre indulatosabb vagy!

Nézz már utána mennyibe kerül egy vizsgáló asztal?
Aztán küld el az újságírót a fenébe honnan vette az árakat.
Elfogadni csak a rosszat, hogy fogcsikorgatva magyarkodj és rosszul érezd magad nem kéne.
Tolószék 6000.- Ft? Ismersz ilyen árat?
Én többet fizetek támogatással érte.

Máson háborogj!

BKV reszelő 2011.02.25. 15:50:33

@Hatodéves: "Tényleg azért szóltok be, mert egy terhes nőt elkísér a férje vizsgálatokra? ..."

Azért nem, csak egy-két marha esetleg. No de azért beszólok, amikor egy nagyhasú nő azt mondja: Terhes vagyok. ...hát ha teher anyukám, akkor vetessed el! Manapság terhes minden nő, alig találkoztam az elmúlt évtizedekben VÁRANDÓS anyukával! Pedig az szimpatikus.

Dr.laikus PhD 2011.02.25. 15:51:06

@Irkutszk:

A fájós fog sürgősségi ellátás.
Ott nem érdekes, hogy fizeti-e a járulékot. Kihúzzák akkor is.

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.02.25. 15:53:20

nevet, címet kérnék, anélkül semmit nem lehet kezdeni az írással.

Leroi 2011.02.25. 15:59:16

@BKV reszelő:
Állapotos, áldott állapotban van, ez nagyon szép kifejezés volt anno...
A terhes kifejezés tényleg elég durva és /a magzatra nézve/ sértő is.

Hatodéves 2011.02.25. 16:02:08

@Leroi:
De ez áldott teher :) Amúgy jó, akkor helyettesítsétek be várandós-ra a mondatomban, nincs kifogásom.

Irkutszk 2011.02.25. 16:04:30

@Leroi: Hozzátenném, hogy szakmai protokollok alapján dolgoznak az orvosok. Ezt az alapján írták, amit Leroi leírt. Ezekben a kérdésekben a pénz az egyik kulcsszereplő, az orvos legjobb tudása szerint minden vizsgálatot elvégezne a betegen (amelyet az előny/kockázat értékelés után érdemesnek talál), mert akkor tud gyógyítani, ha diagnózis van a kezében. Egy orvos nem tud mit kezdeni egy egészséges emberrel. Ezekhez a protokollokhoz jön hozzá a tapasztalatuk és az a tudásuk, amelyet továbbképzéseken, vagy saját kutatásaik alapján összeszedtek.

Az, hogy kritizálja egy beteg azt, hogy nem végeztek el rajta kismillió vizsgálatot, a társadalom 'hibája'. Ne az orvost tessék ezért szapulni, hanem a társadalom egészét (amelynek a beteg is része).

Irkutszk 2011.02.25. 16:05:46

@Leroi: Nekem barátnőm mondta, hogy először áldott állapot, aztán a végén már terhes ;)

BKV reszelő 2011.02.25. 16:08:03

@Hatodéves: Áldott teher?

Az olyan mint a szörnyen jó vagy a piszok tiszta?!

flea 2011.02.25. 16:25:50

@BKV reszelő: ismerek egy pár nőt, akinek a testtömege a végére 20-25 százalékkal magasabb, mint előtte. De azt nem nevezzük ám tehernek, mert annak örülni KELL, és ha az adott nő egy nap azzal kel fel, hogy öröm helyett az az első érzése, hogy "bakter de rohadt nehéz a hasam és de baromira szeretnék már egyszer máshogy is feküdni, mint az oldalamon", akkor az nem szereti eléggé a gyerekét, és legyen bűntudata?

Hát szerintem meg ez vaskalapos baromság. Ezenfelül az a véleményem, hogy az "áldott állapot" a romantika korában nagyon szép kifejezés volt, ma meg csak úgy csöpög a nyáltól és hülyét kapok tőle. A "várandós", az rendben van, tárgyilagos és korrekt, leginkább ezt igyekszem használni, de a "terhes" szóért beszólni... eh. Kössél magad elé egy tízkilós dinnyét, nem hónapokra, csak 24 órára, aztán utána gondolkozz el újra, hogy most terhesek-e a nők, mikor várandósak, vagy se. :)

flea 2011.02.25. 16:27:40

@BKV reszelő: ja, és igen, áldott teher. Ambivalens dolog ám a gyerekvárás (nőnek is, férfinak is). Van ilyen. Tudod, mint a "se veled, se nélküled". Az se logikus, azt mégis előfordul esetenként ;)

wowerman 2011.02.25. 17:16:34

Na megint a (doktor)nőkkel van a probléma. Remélem lassan megváltozik a társadalom szemében az a kép hogy a férfi a durva szexmániás a nő meg a kedves szeretetreméltó

luis5 2011.02.25. 17:20:47

@sunabajnok: szvsz a dokinak szerződése volt az OEP-el és onnan is kaszálni akart, azért kell a jogviszony. Bár ez ritka

luis5 2011.02.25. 17:24:19

@fairytale: ez van.20 éve hallják az orvosok a szent"piacgazdaság " szót. De még mindig nem aszerint rendelnek, mert klönben rohadt nagyot néznének a népek.

BKV reszelő 2011.02.25. 17:45:53

@flea: A szép hosszú írásodra csak annyit tudok válaszolni: nem kötelező a +20 %-ot cigölni...de ha egyszer bevállalod tudatosan - és nem csak ilyen estéd volt a diszkó után - akkor szerintem nem teher. Mondjuk férfi vagyok, tehát csak a környezetemben élő nők elmondása alapján tudok ítélni, de errefelé jellemzőbb a várandós anyuka, akinek ez nem teher, hanem olyasmi, amire vágyott. Nem szeretem a hülye embereket, akik akarnak valamit - vagy éppen ölükbe hull (Értsd: úgy maradnak) - és akkor az teher...hát ha teher, akkor tessék ellene védekezni. :)

Ez olyasmi, amikor én szép előkertre vágytam és három évig minden tavasztól őszig a hétvégéimen azért izzadtam a kis kezeimmel, hogy ez meglegyen. Nem volt teher, hanem valami örömteli dolog, aminek az eredményét élvezni lehet és aminek az eredménye több munkával, gonddal jár, mint előállítani azt. Érted? Akinek ilyen nyögései vannak, az mit szól majd a szülés utáni első 18 évhez?! Na! Az teher lesz a javából! Nem vaskalapos vagyok, de rühellem, ha az emberek nem tudják megfogalmazni a gondolataikat az állapotukról pl. vagy bármiről.

sunwind 2011.02.25. 17:54:43

@ugyan_pityu!: Én pontosan ugyanezt, csak kicsit vulgárisabban fogalmaztam volna. Nodehát NEKEM volt gyerekszobám - úgyhogy csak bólogatok.

Cecan Basescu 2011.02.25. 18:02:04

Jó kis House epizód lehetne ebből :)

flea 2011.02.25. 18:08:01

@BKV reszelő: amíg a hétvégéiden izzadtál a kis kezeiddel, addig valószínűleg nem tagadtad meg magadtól azt az érzést, hogy amit csinálsz, azt fárasztónak gondold. Ettől még ugyanúgy örültél, hogy kiskerted lesz, és nem mondtad azt, hogy "tudatosan vállaltam, úgyhogy akkor nem fárasztó"...
Analóg módon amíg a nő cepeli a +12 kilót, nem kell megtagadnia magától azt, hogy ezt tehernek (is) nevezze, és ettől még ugyanúgy örülhet a gyereknek, meg szeretheti, meg nem "nyögései vannak".
Ennél jobban már nem tudom egyszerűsíteni. (Ráadásul akkor az az érv még nem is volt, hogy egy csomó ember nem gondol bele a "terhes" szó etimológiájába, és nem azért használja, mert neki az az állapot dafke nem áldott, hanem egyszerűen megszokta, hogy magyarul így hívják az olyan nőt, akiben éppen egy vagy több magzat tartózkodik.)

Állítsuk meg a ......... 2011.02.25. 18:11:39

Csak itt fikázta az arab orvosokat és én jártam egy nagyon rendes, arabnál, akinek történetesen az én volt osztálytársnőm a felesége, aki elég karakán csaj és zsidó.

Állítsuk meg a ......... 2011.02.25. 18:12:22

Szóval mióta élszu magyarországon Leroi?

flea 2011.02.25. 18:23:21

@pcr: Leroi azt mondta: "van olyan Magyarországon megtelepedett iszlám kollega". Egyrészt iszlám nem egyenlő arab, másrészt ebből nem következik, hogy Magyarországon él. (És a "ne írjon panaszlevelet a nyugatra távozott magyar orvosnak" inkább az ellenkezőjét sugallja.)

flea 2011.02.25. 18:28:03

@pcr: szerintem ugyanazt fogja mondani, mint én, csak esetleg kevésbé barátságosan :P

Leroi 2011.02.25. 18:32:23

@pcr:
Miért, mennyire rang az "ittszületettség"?
Én erdélyi vagyok, és székely.
Erre büszke vagyok.
Fel tudod fogni, mit jelent ez?

Leroi 2011.02.25. 18:34:22

@pcr:
Felsorolok neked félszáz erdélyi embert, akik nélkül ma Magyarország nem is létezne.

Állítsuk meg a ......... 2011.02.25. 18:34:44

A poszotolónak igaza van, az ilyen orvosokat ki kell túrni a szakmából.

flea 2011.02.25. 18:35:30

@pcr: őszintén, ha valaki engem direktben arról kérdezne, hogy hol élek és mióta, én is elhajtanám a francba. (És sokak szerint nekem is rücskös a stílusom.)

epres négercsók 2011.02.25. 18:36:57

Pcr, légy szíves vegyél vissza egy kicsit és ne provokálj másokat, jó?

Irkutszk 2011.02.25. 18:38:29

@pcr: Milyen furcsa, hogy Leroi ebben egyetértett veled. Mindezt felekezeti hovatartozás nélkül.

epres négercsók 2011.02.25. 18:44:43

Pcr egy napot pihen. Most már nem kell reagálni rá.

Leroi 2011.02.25. 18:46:14

A többedik nőszemély próbál már zaklatni és ajánlatokat tenni nekem burkoltan.
ENSZ-védelmet fogok kérni.
Nem fogják fel, hogy nem vagyok már facér?
Egy védtelen embert kitenni ilyen psychotraumának...
Mégis borzasztó!
:DDD

Fekete Dália 2011.02.25. 18:50:09

Ezek a hozzászólások kihozzák az embert a sodrából.
Szegény kismama, milyen orvosnővel akadt össze.

epres négercsók 2011.02.25. 18:50:24

@Leroi: Utánamenés alatt azt értem, hogy téged is kiraklak egy napra...

Irkutszk 2011.02.25. 18:52:48

@Leroi: Nos, mivel kapuzárási pánikhoz még kicsit korán van... inkább nyugodj bele, hogy ennyire megváltozott a világ mióta te voltál fiatal. :PPP

BKV reszelő 2011.02.25. 19:00:10

@flea: Hm. Én sem tudom ennél egyszerűbben. Igen, fárasztó volt, de nem teher. :) Ha teher, akkor nem csinálom. Érted?

Hatodéves 2011.02.25. 19:15:32

@BKV reszelő:
Ez csak egy szó, amit ilyen értelemben is használnak. Terhességi teszt, terhesgondozás stb. Ráadásul a folyamat neve terheség, az így tanulja a tankönyvben, nem úgy, hogy az "áldott állapotban töltött idő második trimesztere."

Egyébként meg a dolgok nem fekete-fehérek. Az, hogy valami teher is, az nem azt jelenti, hogy nem akarja az ember. Hanem azt, hogy súlya van. Hogy többet nem leszel az, mint aki azelőtt voltál. Hogy többet nem vagy önmagad, és nincsen jogod a döntéseidet az alapján meghozni, hogy Neked mi jó, mert van egy gyerek, és onnantól ő lesz a prioritás.

Ez olyan, mint az esküvő. Ott is mindenki úgy tesz, mintha az egész egy nagy rózsaszín luftballon lenne, és az örök boldogság körözne felettük. Pedig mindenki tudja, hogy nagyon nehéz az egész.

Minden eskünek súlya van, és emiatt mindegyik teher. Súly, ami akadályoz az utadban, ami nem engedi, hogy arra menj, amerre szeretnél.

Pl. ha az esküvő másnapján a férjemnek balesete lesz, és vegetatív kómában fog élni még 60 évig, akkor én arra esküdtem, hogy 60 évig minden nap mellette üljek, és minden erőmből gondoskodjak róla. Ez nem játék. Ahogy a gyermekvállalás sem.

Én gyerek- és házasságpárti vagyok, de a realitás az, hogy ezek nehéz, és ha a sors úgy intézi, fájdalmas, nyomasztó dolgok is tudnak lenni.

A szavakat pedig Hozzád hasonlóan én is szeretem az általam megszokott értelemben és helyen használni!

epres négercsók 2011.02.25. 19:16:40

@BKV reszelő: Pcr elég durván belekötött Leroi-ba, és folytatta annak ellenére, hogy rászóltam. Leroi-ra is rászóltam, ő azóta elhallgatott. De pontosan tudja, hogy ki fogom szedni, ha tovább ugrál.

Leroi 2011.02.25. 19:18:57

@BKV reszelő:
Nekem is jogom van egy kizáráshoz.
A Blogokból Magukat Mindenáron Kizáratni Akarók Ligájának ombudsmanjához fogok fordulni, ha bennthagynak!
Proteine Chain Reaction után szeretnék menni és reagáltatni akarom a fehérjeláncaimat az övéivel.
Ehhez jogom van.

Leroi 2011.02.25. 19:20:20

@Irkutszk:
Gondolod, hogy itt van már a Torschluss?:)

bájgúnár 2011.02.25. 19:21:42

@Leroi:
Én igen!
Ha valahol még fellelhetőek a magyarok e honban már elfelejtett, szégyelt hagyományai az nálatok megtalálható!Ti vagytok a magyarságunk őrzői!Köszönet érte!

Leroi 2011.02.25. 19:29:08

@bájgúnár:
Megtisztelsz a hozzászólásoddal, megköszönöm Neked!...

Irkutszk 2011.02.25. 19:31:17

@Leroi: Mivel tegnap már kizártál az életed ilyen mély részleteiből, nem tudok válaszolni a feltett kérdésre. :) Ha elárultad volna, hogy kire gondoltál tegnap, mondhatnám most, hogy helyettem kinek tedd fel a kérdést ;)

Leroi 2011.02.25. 19:36:12

@Irkutszk:
Maradjon ez az én mély titkom.
Az én Grál-kelyhem.
Vagy az én Guinevrám...
:DDD

Irkutszk 2011.02.25. 19:45:41

@Leroi: Hát csak vigyázz is úgy rá, mint a hercegnődre kell :)

Leroi 2011.02.25. 19:47:12

@Irkutszk:
De ha csak virtuális?
Mint egy hologramm?:)

Leroi 2011.02.25. 19:55:24

@Irkutszk:
Nagyon jó, köszi, átviszem a telómra...:))

Leroi 2011.02.25. 20:26:05

Szép barnásszőke, hosszú haja van a hölgynek, csodás keblei és mintha ruhája alatt egyrészes piros fürdőruha feszülne...

Leroi 2011.02.25. 20:27:22

Na itt rúgtam magam hátsón: keble egy van a nőnek, melle van kettő...:)

adamantium 2011.02.25. 21:16:20

@fairytale: hát ez az a finanszírozás. akkor van vizsgálat ha valaki fizet érte, az állam vagy a beteg. mivel az állam csak egy hónap múlva fizet érte, így vizsgálat is csak egy hónap múlva van. persze ha valaki nem akar addig várni ...

BKV reszelő 2011.02.25. 21:33:45

@epres négercsók: Leroi-t már koradélután ki kellett volna vágnod, de mindegy :) Engem nem érdekel az ilyen modulátor tempó, mert...mert nem.

wowerman 2011.02.25. 22:18:50

kicsit gáz hogy így kivételeztek leroi-val...

epres négercsók 2011.02.25. 22:40:15

Leroi is pihen egy kicsit.

epres négercsók 2011.02.25. 22:41:43

@wowerman: Nem kivételezek, kiraktam. Mondtam neki, hogy ha nem marad csendben, akkor megy. Nem maradt, ment.

laval 2011.02.25. 22:43:10

Végre megszabadultunk a "királytól"!

laval 2011.02.25. 22:44:04

@epres négercsók:
nem lehetne végleg eltüntetni innen?

laval 2011.02.25. 22:49:47

Fogalmam sincs, hogya nézhetik tétlenül a kommentelők, hogy egyetlen ember terrorizáljon egy teljes közösséget.
A blogba történő beírásnak megvan az etikettje, a vezérkost, ha kényelmetlen, ki kell ütni idejében, hogy ne adja meg a keserű alaphangulatát a poszt kommentelésének.
Ez a magát orvosnak kiadó nyikhaj napok, sőt hetek, hónapok óta ezt teszi és ti nézitek tétlenül, hallgatjátok a fikázásait.
Régen reformra szorul már a moderálási
szabálykönyv.

Hatodéves 2011.02.25. 23:04:08

@Cpt. Flint:
Próbálok, de nem tudok okos választ adni. Regényt nem akarok írni, és nem akarom, hogy valamelyik mondatomra újra kirobbanjanak itt a már ezerszer lefutott kis partizánharcok.

Összességében arra jutottam, hogy jelenleg az egyetlen esélyünk (orvosnak, betegnek), ha megpróbáljuk megérteni, hogy ez a rendszer nagyvonalakban ilyen, erre telik, és a realitások talaján maradva kellene megpróbálni a szélsőségesen, elfogadhatatlanul etikátlan/szar dolgokat megnyirbálni. Pl. A posztbeli orvost igenis vonják felelősségre, ne lehessen így bánni beteggel. De a szőke hajú, jól öltözött fiatal nőci se libbenjen ki úgy az anyja korabeli orvostól, hogy búcsúzóul még húzogatja a száját, hogy "Köszöni, mert ennyire még sehol nem törődtek a problémájával, de hát ez a hely, ezek a falak, hát ez fujj..."

Részemről én sok mindent elfogadok, sok kompromisszumra vevő vagyok. Az én tűrőképességem akkor fogy el, amikor kifejtik, hogy aki állami kórházban dolgozik, az mind szar orvos, mert a többi már elhúzott onnan. Ezt egyébként pocsék megélni. Hogy hiába tudok én bármit, ha a kórház mondjuk nem finanszírozza a vizsgálatot, ami szükséges lenne, ha egyszerűen olyanok a körülmények, hogy csak túlélni lehet a napokat egymás után, és örülsz, ha minden beteg megvan, minél többet lepasszoltál, csönd van, ma sem omlott a fejemre a plafon. Minőségi munkát meg nem lehet végezni, és ebbe hosszútávon meg lehet azért kattanni.

Ja. Amúgy az eü nagy problémáit hosszútávon a prevenció támogatása, a szociális ellátórendszerek fejlesztése segíthetné nagyban. Pl. ha nem lenne dohányzás, egyharmadával kevesebb rákos megbetegedés lenne (bármilyen rák). A dohányzás kialakulása előtt a kissejtes tüdőrák irodalmi ritkaság volt. Amíg a nők el nem kezdtek dohányozni, addig azt hitték, hogy a tüdőrák férfi-betegség. És még sorolhatnám, az alkoholt, a stresszt, a küszködő családokat, és az élet minden területét átszövő nehézségeket, amiket végül is együtt szívunk meg.

Ugyanakkor, a hibáit elismerve, én nem tartom csapnivalóan pocséknak az egészségügyet, de ez talán az én optimizmusom, mert tény, hogy láttam szörnyű szeleteit is.

Több ötletem ma estére nincsen, tudom, nem válaszoltam meg a kérdéseidet.

epres négercsók 2011.02.25. 23:21:56

@laval: Ha mindig mindenkit (örökre) kitiltanánk, akire mások panaszkodnak, nem maradna olvasó. Leroi a mai csörtéjéért megkapta, ami járt neki. Ha lejár a tiltás és tovább puffog, megint megkapja.

laval 2011.02.25. 23:23:31

@epres négercsók:
Én úgy érzem, hogy miatta sokan itt fogják hagyni a blogot.
Végoigolvastam egy részét a hozzászólásainak. Ez az ember BETEG.
Elmekázus.

Bikli néni 2011.02.25. 23:32:09

@laval: Bocsánat, hogy belekotyogok, de "végigolvastad egy részét"? Úgy egyébként általában szoktál olvasni Leroi-t? Sosem láttam még a nickedet erre. Van neki egy sokak számára vállalhatatlan stílusa, de ettől még orvosként is vannak hasznos hozzászólásai. Egyébként - ha jól láttam - estére lehiggadt, csak megint ok nélkül belekötöttek.
Vannak ezen a blogon jó néhányan Leroi-n kívül is, akik általában rosszul tűrik, ha beléjük kötnek. (De tudom, hogy kötözködés nélkül is tud cifrákat írni.)

És én, aki kezdetektől itt vagyok, elmondom neked, hogy erről az oldalról nagyon sok ORVOST üldöztek már el innen szalonképtelen kommentelők...

laval 2011.02.25. 23:42:02

@Bikli néni:
Én azt róvom fel neki, hogy szerinte mindig igaza van.
Egészséges lelkű ember magáról ilyet nem tételez fel.
Valaki megsérti vagy munkahelyén (van olyan is neki?) cikizik, nem tudom.
De bicskanyitogató a stílusa, az biztos.
Nem járok errefelé csak olvasóként. Tegnap olvastam csirió beírását, hogy
más blogokban is (le)szerepelt.
A blog szégyene ez az ember.

Bikli néni 2011.02.25. 23:46:19

@laval: Hogy a munkájában milyen, azt nem tudhatjuk. Ha ott is így viselkedik, azt nyilván majd a felettese szankcionálja, ehhez nekünk semmi közünk.
Most viszont ne haragudj, de kicsit nincs itthon a macska, cincognak az egerek érzésem van.
Egész eddig egy szót se szóltál, de mióta kitiltották innen, megállás nélkül szapulod. Ha nem lenne kitiltva, ugye nem csodálkoznál, ha most téged kezdene el cinkelni? Ez sem túl gerinces viselkedés, csak szólok.

laval 2011.02.25. 23:50:08

@Bikli néni:
"Szoktál olvasni Leroi-t"??!!
Mért, talán egy Tolsztoj vagy Stendhal?!
Már személyi kultusz fonódott köréje?

laval 2011.02.25. 23:52:07

@Bikli néni:
Én is megkapom a magamét, ebben biztos vagyok, mert láttam, hogy szó nélkül nem tűr semmiféle kritikát.
Nem akartam vitába szállni vele, mert tisztelem annyira magam, hogy nem engedem besározni.
Csendes olvasója vagyok a blognak, csak néha nálam is elszakad a cérna.

epres négercsók 2011.02.25. 23:56:14

Leroi-t kitiltottam, most már szálljatok le erről a témáról!

BKV reszelő 2011.02.25. 23:59:41

@Bikli néni: "...Egyébként - ha jól láttam - estére lehiggadt, csak megint ok nélkül belekötöttek...."

Wow! Hol kötött bele a kicsoda?! Mama! Zavar téged a szemellenző! :D

Bikli néni 2011.02.26. 00:03:16

@BKV reszelő: Pcr kötött bele elég csúnyán, csak azóta már ki lett törölve.
És nem mama vagyok, hanem néni, jó?! ;)

Jó éjszakát!

laval 2011.02.26. 00:12:26

Jó éjt mindenkinek, reggel vár a benzinkút.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.26. 08:54:31

@fairytale: ez azért van, mert van egy havi limit, hogy mennyi vizsgálatot fizetnek(OEP) ki a kórháznak/rendelőnek. ha túllépték, akkor nem csinálják meg (ezért vannak a várólisták). viszont ha fizetsz, akkor megcsinálják.

fairytale 2011.02.26. 10:04:58

@Babette_:
Nem, ez nem ilyen volt. Amikor vették a vérem, mondta az asszisztens vagy doktornő, aki vette, hogy egy hét múlva ez kész. A másik doktornő, aki kiírt erre a vérvételre, utána mondta, három hónap múlva tud csak időpontot adni vagy több, de ha megyek az ő maszek rendelésére, akkor valóban mehetek egy hét múlva érte. Tehát a lelet készen volt mindenképpen. Nekem csak a kezembe kellett volna az a lelet, amit a háziorvos és a nőgyógyász utána megnéz, hogy kizárhassanak egy elég komoly dolgot.

fairytale 2011.02.26. 10:07:02

@Bikli néni:
Ahogy nagyon sok szalonképtelenül kommentelő orvos is üldözött el már innen beteget, hozzátartozót, posztolót!

Irise 2011.02.26. 11:15:08

@fairytale: Nem elképzelhető,hogy nem ugyanaz a labor dolgozza fel a véreket? Pl. anno a mi városunkban volt alapban 3 állami labor, plusz volt egy magán is.

Jim Raynor 2011.02.26. 12:00:40

@Bikli néni:

"Úgy egyébként általában szoktál olvasni Leroi-t?"

hát én szoktam. a posztok tartalmától függetlenül a mondanivalója lényege a következő:
1. a betegek hülyék (vagy a posztoló hazudik)
2. a hozzátartozók köcsögök
3. az orvosok pedig szentek, mert az első két csoportba tartozókkal kell naphosszat foglalkozniuk éhbérért.

és mindezt valami elképestő nagy arccal adja elő.

Irise 2011.02.26. 12:38:19

@Jim Raynor: Én emlékszem olyanra,mikor igazat adott a betegnek, sőt olyat is,mikor azt mondta a kollégára,hogy ő a bunkó viselkedésű.

Azok,akik virágcsokorba burkolták a véleményüket (pl dr Morcz) már kikoptak, mert kőbaltával támadó ellenféllel nehéz beszélgetni.

Mária 2011.02.26. 13:02:07

@epres négercsók:

Mennyi időre tiltottad ki?

Nem engednéd vissza mégis? Hétfőn lesz a születésnapja...

flea 2011.02.26. 13:37:50

@BKV reszelő: azt hiszem, az köztünk a nézeteltérés, hogy neked a "teher" valami olyasmit jelent, hogy "elviselhetetlen" vagy "utálatos", nekem meg nem jelent ilyet, csak azt, hogy "nehéz".

Készséggel elismerem, hogy aki AZÉRT használja a terhes szót, mert púp a hátára az egész, az felelőtlen és hülye. :) De a túlnyomó többség nem ezért teszi szerintem. Ha még mindig nem értesz egyet, akkor szerintem ne ragozzuk tovább, nem értünk egyet, van ilyen. :)

epres négercsók 2011.02.26. 13:55:29

@Mária:
Ne félj, a szülinapjára itt lesz. (Már persze ha addig nem tesz újabb rossz fát a tűzre.) Ugyanannyit kapott, mint Pcr.

Majda 2011.02.26. 22:36:55

Asszem többen keverték: az első UH idején volt 15 hetes. "Most" történt a második eset. Sehol nem derült ki, hogy ez a "most" mikor van, csak az, hogy nyilván az elsőnél később. Simán lehetett a 25. és a 36. héten is már...

Doki meg bunkó a köbön, ha már híre is van.

Amúgy a terhes nők jó része egy idő után (legkésőbb a nyolcadik hónaptól) táppénzen van. Más részük eleve otthon van már egy korábbi kisgyerekkel. Nem mókás felállni és máskor visszajönni, de megtehető. A posztolóék meg nyilván azért maradtak, mert a leendő apuka viszont dolgozik - ha most van szabija, akkor ő nem teheti meg, hgy másnap is visszakísérje a feleségét. Bár nem fogom, hogy minek kísérte oda, ha ő maga be sem ment, de nem kell mindent értenem :)

lpt1 2011.02.26. 23:10:07

Érdekes dolog ez a táppénz, ugyanis, ha a terhes nőt kímélni kell, az a foglalkoztató feladata a Mt. szerint:

85. § (1) A nőt terhessége megállapításától gyermeke egyéves koráig - munkaköri alkalmasságára vonatkozó orvosi véleménybemutatása alapján - az állapotának egészségügyi szempontból megfelelő munkakörbe kell ideiglenesen áthelyezni, vagy meglévő munkakörében a munkafeltételeket kell megfelelően módosítani. Az új munkakör kijelöléséhez a munkavállaló hozzájárulása szükséges.

(2) Az (1) bekezdés alapján ideiglenesen áthelyezett, illetőleg áthelyezés nélkül módosított munkafeltételek mellett foglalkoztatott nő munkabére nem lehet kevesebb előző átlagkereseténél. Ha a munkáltató nem tud az egészségi állapotának megfelelő munkakört biztosítani, akkor a nőt a munkavégzés alól fel kell menteni, és erre az időre részére az állásidőre járó munkabért kell folyósítani.

A 1997. évi LXXXIII. törvény a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól 43. § (1) Táppénzre jogosult az, aki a biztosítás fennállása alatt, vagy annak megszűnését követő első, második vagy harmadik napon keresőképtelenné válik és a Tbj.-ben meghatározott mértékű pénzbeli egészségbiztosítási járulék fizetésére kötelezett.

44. § Keresőképtelen,
b) aki terhessége, illetőleg szülése miatt nem tudja munkáját ellátni, és terhességi-gyermekágyi segélyre nem jogosult;

47. §
(2) Nem jár táppénz
a) a keresőképtelenségnek arra az időtartamára, amelyre a biztosított átlagkeresetre jogosult, illetőleg, amely alatt a biztosítás szünetel, munkavégzési kötelezettség hiányában keresetveszteség nincs, továbbá a betegszabadság lejártát követő szabadnapra és heti pihenőnapra, ha az azt követő munkanapon (munkaszüneti napon) a keresőképtelenség már nem áll fenn,
b) a keresőképtelenségnek arra a tartamára, amelyre a biztosított a teljes keresetét megkapja, illetve, ha a keresetét részben kapja meg, a részben megkapott kereset után,

Mt. 151. §
(4) A munkavállalót, ha a munkáltató működési körében felmerült okból nem tud munkát végezni, az emiatt kiesett munkaidőre (állásidő) személyi alapbére illeti meg.

Azaz egy automatikusan táppénzre küldött terhes nő szvsz.
- jó eséllyel feleslegesen terheli a TB-t
- ráadásul kevesebb pénzt kap, mint járna neki, mert 1997. évi LXXXIII. törvény 48. § (8) A táppénz összege folyamatos, legalább kétévi biztosítási idő esetében a figyelembe vehető jövedelem naptári napi átlagának hatvan százaléka, ennél rövidebb biztosítási idő esetében vagy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátás tartama alatt ötven százaléka, azzal, hogy a táppénz egy napra járó összege nem haladhatja meg a jogosultság kezdő napján érvényes minimálbér 400 százalékának, a biztosítási jogviszony megszűnését követően a minimálbér 150 százalékának harmincad részét.

sorica123 (törölt) 2011.03.13. 20:51:56

@Irkutszk: semmi különleges nincs benne. Ránk se szakadt ránk a világbank, de amikor Anyukámat műteni kellett, ő is ment vegyesen a dokihoz magánba is meg a Péterfybe is. Ez nem a luxus meg a 'telik rá' kategória.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása