Áttétes agy és tüdő daganat
Igen, van egy nagyon rossz tapasztalatom, amit megosztok Önökkel! Sajnos éppen tegnap történt. Az Öcsém, rosszul érezte magát, és szólt a nővérem lányának, hogy hívjon orvost neki. Felhívták a házi orvost, aki azt mondta, hogy most mit csináljak magukkal.
De olyan állapotban volt, hogy sürgős orvosi segítségre volt szükség. Bevitték a kórházba taxival a sürgősségi osztályra. Ahol természetesen nagyon mellé álltak. Megkezdődtek a vizsgálatok. Sajnos megállapították, hogy áttétes agy és tüdő daganata van. Azonnal műteni kell.
Az előzmény az, hogy járt a körzeti orvoshoz, aki megállapította, hogy nagyon sokat fogyott. Hetek óta lázas volt. Ugyan munkanélküli lett, ezért nem volt érvényes a taj kártyája-ami nem szabad lett volna, hogy akadály legyen, mert fizettük volna testvérek a vizsgálatokat- a házi orvos nem küldte el még egy tüdő röntgenre sem. Mondván, ne kelljen fizetnie. Amikor vissza ment kontrollra hozzá, azt mondta, már nem is kell röntgen, mert nem zörög úgy a tüdeje.
Mind ez két hét leforgása alatt történt. Most azon gondolkozom, feljelentem a házi orvost, mert ilyen a mai világban ne történjen meg. Az anyám is oda jár, és képes a borravalókat elfogadni a szegény, nyomorult 65.000,- Ft-os nyugdíjából.
Ja és nem felejtem ki, ez Pápán történt. Lehet, hogy ki kellene írni a nagyon "alapos" háziorvos nevét? Köszönet az összes orvosnak, aki azonnal kezelésbe vette, és mindent megtett az érdekében.
Egy mélységesen felháborodott testvér.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Eleven Ezüst 2011.02.18. 08:18:35
A munkanélküliek havonta 4300 Ft (lehet nem pontosan ennyi most)befizetésével érvényesíthetik a TAJ kártyát, mert különben letiltódik a kártya. Sajnos erre sokan nem gondolnak.
P75 2011.02.18. 08:22:55
Nem igazán értem azokat a betegeket, akik a háziorvosnak pénzt adnak. A háziorvos jó esetben egy életen át az orvosunk, és rossz esetben viszonylag gyakran találkozunk vele. Ha egyszer adunk, aztán mégegyszer, a harmadik alkalommal már megszokás lesz belőle és ha mégsem kap, azt fogja gondolni, hogy valamit nem jól csinál. Annyiszor írtam már, mi magunk tartjuk fenn ezt a megalázó rendszert. Mi karácsonykor szoktunk egy nem túl nagy ajándékkosarat adni. Ha én annyit keresnék mint egy háziorvos és valaki pénzt adna, valószínűleg köszönettel elfogadnám.
Mária 2011.02.18. 08:33:46
Nehéz elhinni, hogy ha valaki regisztrált munkanélküli, akkor nem érvényes a kártyája.
Ha pedig már kikerült a regisztrált munkanélküliek köréből, akkor is kell, hogy kapjon valamilyen minimális ellátást és azzal együtt egészségbiztosítást, vagy ha nem kap, akkor kérni kell, mert az élethez való jog alkotmányos jog.
Arról az egyes ember szintjén senki nem tehet, hogy a k. politikusok folyamatosan rossz döntéseket hoznak, amikkel emberek millióinak az életét lehetetlenítik el.
A tüdőröntgen nem extra szolgáltatás, sőt, kifejezetten a társadalom érdeke, hogy éppen a szegényebb rétegeket vizsgálják vele, persze lehet, hogy rosszul gondolom.
A havi 4300 Ft nem csak azokra érvényes, akik önszántukból, a lehetőségeik ellenére nem vállalnak munkát, mert valaki önként eltartja őket?
Mária 2011.02.18. 08:37:13
Eleven Ezüst 2011.02.18. 08:40:04
Ha kikerült a regisztrációból, akkor csak az APEH-es érvényesítés megy.
Utolsó mondatodra: vannak akik nem tudnak munkát vállalni, mert nincs munka, vagy nagyon betegek és nem vállalhatnak munkát.
Eleven Ezüst 2011.02.18. 08:43:21
Mária 2011.02.18. 08:47:59
Mindenki tudja, hogy nincs munka, ettől függetlenül az alapellátás azoknak is jár, akik nem tudnak elhelyezkedni. És szerintem a tüdőröntgen az alapellátás része.
Az a baj, hogy a magyar fejekben piszkosul keverednek az itthoni rendelkezések azokkal a félinformációkkal, amit az amerikai orvosi teleregényekben látnak-hallanak.
Jó lenne, ha valaki beinkelné vagy bemásolná, milyen ellátás jár és mi nem jár az állami jövedelempótló támogatást nem kapó, önhibáján kívül jövedelem nélkül maradt embereknek.
Nem hiszem, hogy az árokpart és a kínhalál lenne a számukra a lehetőség, csak azért, mert az országot valakik szétlopták.
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 08:50:30
6. § Minden betegnek joga van sürgős szükség esetén az életmentő, illetve a súlyos vagy maradandó egészségkárosodás megelőzését biztosító ellátáshoz, valamint fájdalmának csillapításához és szenvedéseinek csökkentéséhez.
5100.- Ft 2011-re
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35161&_dad=portal&_schema=PORTAL
Itt lehet kibogarászni, hogy mikor kell fizetni és kell-e fizetni.
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 08:58:20
A Magyarország területén tartózkodó személyeknek az igénybevétel alapjául szolgáló jogviszony (pl. biztosítás) előzetes igazolása nélkül, az egészségügyi ellátási alapcsomag részeként a következő egészségügyi ellátások járnak:
a járványügyi ellátások közül
a kötelező védőoltás (kivéve a külföldre történő kiutazás miatt szükséges védőoltást),
a járványügyi érdekből végzett szűrővizsgálat,
a kötelező orvosi vizsgálat,
a járványügyi elkülönítés,
a fertőző betegek szállítása,
azonnali ellátásra szoruló személy mentése
sürgős szükség esetén a jogszabályban meghatározott ellátások (lásd lent)
Az állam a központi költségvetésből biztosítja a következő ellátások támogatását:
a biztosítási jogviszony előzetes igazolása nélkül is igénybe vehető, fent felsorolt ellátások,
a Magyarországon lakóhellyel rendelkező várandós és gyermekágyas anya részére a család- és nővédelmi gondozás keretében
az egészségi állapotának védelmét és magzata egészséges fejlődésének ellenőrzését szolgáló szűrővizsgálatok,
a magzat egészséges fejlődését biztosító életmódról való tájékoztatás,
a szülésre, szoptatásra és csecsemőgondozásra való felkészítés,
a Magyarországon lakóhellyel (tartózkodási hellyel) rendelkező magyar állampolgár és a nemzetközi egyezmény alapján ellátásra jogosultak részére az állami érdekből végzett orvosbiológiai kutatások keretén belüli gyógyító célú eljárások alkalmazásával kapcsolatos ellátások,
a Magyarországon tartózkodó személy elhalálozását követően a halottvizsgálat, illetve a halottakkal kapcsolatos orvosi eljárásokkal összefüggő ellátások,
a vérellátás megszervezése, valamint a vér rendelkezésre állása,
a népegészségügyi feladatok,
az egészség fejlesztése, az egészségnevelés szervezése, a családtervezési tanácsadás,
a katasztrófa-egészségügyi ellátás,
a Magyarországon lakóhellyel rendelkező személy részére nyújtott, a pszichiátriai betegek intézeti sürgősségi és kötelező gyógykezelésének máshonnan meg nem térülő
költségei.
Sürgős szükség
Az ellátások igénybevétele során a sürgős szükség, mint elhatároló tényező fontos szerepet játszik, ezért az egészségügyi törvény definiálja, hogy mely állapot tekinthető sürgős szükségnek. Ez alapján sürgős szükségnek minősül az egészségi állapotban bekövetkezett olyan változás, amelynek következtében azonnali egészségügyi ellátás hiányában a beteg közvetlen életveszélybe kerülne, illetve súlyos vagy maradandó egészségkárosodást szenvedne.
A biztosítási jogviszony előzetes igazolása nélkül igénybe vehető ellátások körének meghatározása során a sürgős szükség körébe tartozó egészségügyi szolgáltatás minden olyan egészségügyi tevékenység, amely a sürgős szükség körébe tartozó egyes egészségügyi szolgáltatásokról szóló 52/2006. (XII. 28.) EüM rendelet mellélkletének felsorolásában szereplő, az életet veszélyeztető állapotok és betegségek szakszerű ellátása, valamint azok maradandó egészségkárosító hatásának megelőzése érdekében – a beteg állapotának stabilizálásáig – végeznek.
Sürgős szükség körébe tartozó, életet veszélyeztető állapotok és betegségek
1.Életet veszélyeztető, vagy maradandó egészségkárosodás veszélyével járó (külső vagy belső) vérzés
2.Átmeneti keringés- és/vagy légzésleállással járó állapotok (Pl. embolia, Adams-Stokes-Morgagni szindróma, syncope, fulladások, életet veszélyeztető ritmuszavarok, klinikai halál állapota)
3.Életveszélyes endokrin- és anyagcsere állapotok, a folyadék- és ion- háztartás életveszélyes zavarai
4.Központi idegrendszeri kompresszió veszélyével járó kórképek (Pl. agyödéma, fejfájás, szédülés, tumor, gyulladás, fejlődési rendellenesség, trauma)
5.Eszméletlen állapotok
6.Status epilepticus és tüneti görcsrohamok
7.Hirtelen fellépő látászavar, látásvesztés, „vörös szem”, szemsérülés
8.Szepszis
9.Magas halálozású, vagy súlyos szövődmények kialakulásának veszélyével járó hirtelen fellépő, vagy progrediáló, nem-sebészeti betegségek és érkatasztrófák ellátása
10.Szülés, koraszülés, lepényleválás, súlyos terhességi toxémia, eclampsia újszülött ellátása, akut nőgyógyászati vérzés
11.Sokk megelőző és sokkos állapotok, életveszélyes allergiás és anaphylaxiás állapotok, szisztémás és poliszisztémás autoimmun betegségek krízis-állapotai
12.Az immunrendszer fokozott, vagy kóros működésén, illetve a csontvelői vérsejtképzés elégtelenségén alapuló heveny vérsejthiány-állapot
13.Veleszületett, vagy szerzett véralvadási zavar alapján létrejövő heveny életveszély
14.Akut légzési elégtelenség, légút szűkület (Pl. gégeödéma, asthmás roham, idegentest, fulladás)
15.Mérgezések
16.Akut hasi katasztrófák és azok képében jelentkező, nagy fájdalommal, görcsökkel járó kórképek (Pl. bélelzáródás, appendicitis, perforatio, méhenkívüli terhesség, petefészek ciszta megrepedése, tuboovarialis tályog, kocsánycsavarodott cysta, kizárt sérv, epegörcs, vesegörcs, vérvizelés)
17.Égés-fagyás (III.-IV. fokú és nagykiterjedésű I-II. fokú, és/vagy az életminőség szempontjából különösen veszélyeztetett testtájat vagy a légutakat érintő)
18.Elsődleges sebellátás
19.Testüregek (koponya, mellkas, has) és parenchymás szervek (szív, tüdő, lép, máj, vese) sérülése
20.Compartement szindrómák
21.Nyílt törések és decollement sérülések
22.Amputációk (replantációs lehetőségekkel vagy azok nélkül)
23.Súlyos medencegyűrű törések
24.Politraumatizáció, többszörös sérülések
25.Búvárbalesetek, magassági betegség, keszonbetegség, barotrauma
26.Áramütés, elektrotrauma
27.Hő- és hidegártalom, kihűlés, hypothermia, hyperthermia, napszúrás, hőguta
28.Súlyos akut sugárártalom és sugárbetegség
29.Öngyilkossági kísérlet és szándék, mentális állapottal összefüggő közvetlen veszélyeztető állapot
30.Heveny pszichés zavarok, pszichózisok
31.Infektológiai kórképek, melyek önmagukban vagy szövődményeik révén az életet veszélyeztető állapotot idéznek elő.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 09:00:26
Ez szerintem sem így működik.
Az asszonynak egy alkalommal - amikor épp a második gyerekünkkel volt várandós - jelezték, hogy "valami baj van a kártyájával", de ettől függetlenül ellátták. Mint kiderült, a TB-nél csináltak el valamit, de a lényeg: azért, mert (úgy tűnt, hogy) nem volt biztosítási jogviszonya, még nem küldték el...
Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 09:02:40
"járványügyi érdekből végzett szűrővizsgálat" Ez pl. a posztolt esetben fennáll, nem?
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 09:05:09
Evvel jár a teljes ellátás, ezt az állam az E-alapból támogatja.
Persze ezt kérni kell. Megalázó, vagy nem, de nem automatikus.l
Öregnővér 2011.02.18. 09:05:21
Eleven Ezüst 2011.02.18. 09:06:26
Ez alapján is.
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 09:07:51
Nem áll fenn, mert a rákos betegség nem fertőző.
TBC gyanú szerintem, de ha a HO rosszabbra gondolt volna, akkor meglépi ezt.
Nem véletlenül néma gyilkos a rák.
Akkor jelentkezik tünetekkel amikor már régen rossz. :(((
P75 2011.02.18. 09:43:13
Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 09:43:41
Na jó, de nyilván csak rtg után derül ki, hogy rák.
És szerintem nem feltétlenül megalázó kérni a segélyt. Legfeljebb erős, munkaképes embernek az, de neki is csak akkor, ha a munkalehetőség is adott. Viszont ilyen körülmények között meg ne járjon segély.
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 09:53:21
Gondolom még ereje teljében volt, amikor megszűnt a munkája. (nem tudjuk persze)
Azért írtam ha a HO rosszra gondol akkor megtalálja a módját, hogyan segítsen.
Tényleg néma gyilkos.
Rendszeres szűrésnél sem mindig biztos, hogy látszik.
Mikor pregnánsak a tünetek sokszor már rossz a diagnózis nagyon.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 10:12:53
"Igen, van, akitől sok tízezer forintot vonnak le havonta, Ő is ugyanolyan ellátást kap. Ez a szolidaritás." Szerintem ennek helyességét normális ember nem is vonja kétségbe...
És egy kicsit most kilépek a szekértáboromból :), és megvédem a háziorvost. Ha kiderült volna, hogy "csak" egy enyhe tüdőgyulladásról van szó (ahogy szerintem ezt az orvos tippelte), viszont kap a posztoló öccse egy 100ezres számlát az rtg-ről, akkor vajon miről szólt volna most a poszt?
A hibát Ti követtétek el, kedves posztoló! Ilyen választás elé nem állíthattok egy háziorvost, hogy:
a. elküld röntgenre, ahol esetleg kiderül, hogy "szimpla" tüdőgyulladás (nyilván ennek van nagyobb esélye), viszont jön a horrorisztikus számla (kurvaanyját a háziorvosnak);
b. nem küld el röntgenre, viszont becsúsztok a pár százalékba, és súlyos a baj (kurvaanyját a háziorvosnak).
Gyors és problémamentes gyógyulást kívánok az öcsédnek, és amikor majd felgyógyul, figyeljetek oda jobban, fizessétek rendesen a TB-t (vagy jelentkezzen be segélyre)!
Bikli néni 2011.02.18. 10:18:29
Az érvényes biztosítási jogviszonyról már elhangzottak itt hasznos dolgok, tessék elolvasni a bemásolt, belinkelt információkat. Tehát nem volt biztosítása a betegnek. Ez azt feltételezi, hogy már jó ideje nem dolgozhatott, mert kifutott az álláskeresési járadék, aztán a segély ideje is, és utána van (ha jól emlékszem) valami havi ötezer forint körüli összeg, amit be kell fizetni, ha az ember orvosho' akar menni. Ha a testvérek felajánlották, hogy kifizetik a vizsgálatokat, akkor nem lett volna egyszerűbb azt felajánlani, hogy ezt a havi ötezret összedobják neki?
Nekem nagyon hiányzik most Miklós magyarázata, az áttétes agy- és tüdődaganatról. Ha jól tévedek, ilyen diagnózissal nem túl jók a kilátások... Nagyon sajnálom, és jobbulást kívánok.
Ebből a nagyon kevés információból egyébként én nem feltétlenül gondolnám, hogy a ho. a hibás. Ő elküldte volna a beteget kivizsgálásra, de nem tette, mert tudta, hogy ez pénzbe kerülne. Esetleg az lehetett volna a jó, ha tájékoztatja, hogy nézze: én erre és erre gyanakszom, és hasznos lenne, ha gyorsan befizetné azt a havi ötezrest, mert ezt ki kell vizsgálni.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 10:38:16
Öregnővér 2011.02.18. 09:05:21
E két hozzászólás között amúgy nincs ellentmondás? Úgy értelmezhetők, hogy az alapcsomagot mindenkinek meg kell kapnia, legfeljebb később behajtjuk, vagy csak az ellátás során igénybe vett, alapcsomagon felüli részt számlázzák ki? Nem mindegy, mert a háziorvos ténykedése ettől függően egészen eltérő megvilágításba kerülhet.
A háziorvost egyébként ilyenkor kifizeti valaki? Ez sem mellékes szempont...
EmpatiaTolerancia 2011.02.18. 10:43:18
Nem értem a HO-t, hiszen a posztban leírtak tuberculosis tünetei is lehetnének. Ha másért nem, hát ezért feltétlenül lépnie kellett volna.
A család pedig anyagilag jobban jár, ha - szükég esetén - a testvér után egymás között elosztva a járulékot fizeti, mintsem a szükséges vizsgálatokra kivetett összegként annak sokszorosát.
A betegnek sok erőt, kitartást a gyógyuláshoz.
Irise 2011.02.18. 10:48:00
Masodsorban viszont aki annyit nem tud megtenni a sajat egeszsegeert,hogy a minimalis hozzajarulast megfizesse, az magara vessen, ne az orvosat es ne a tarsadalmat szidja. Sporolt, rafazott.
Öregnővér 2011.02.18. 10:53:54
A háziorvost egyébként ilyenkor kifizeti valaki? Ez sem mellékes szempont... "
Nem az alapcsomagot. Mindenkinek meg KELL kapnia MINDENT, akinek van TAJ száma. Független az érvényességtől. A legdrágább vizsgálatokat, kezeléseket is beleértve. Behajtani nem az ellátás árát kell, hanem a hozzájárulást. De azt az APEH végzi ( Most már NAV, vagy mi a bánat:-))) A háziorvos finanszírozásán ez nem változtat, mindentől függetlenül megkapja a beteg után a havi kb. 160 jó magyar pénzt.
tbjárulékfizető 2011.02.18. 10:55:23
A munkaügyi központok valahogy nem sietnek az információ átadásával.
Több munkanélküli is volt a családunkban ( Borsod), ill. munkahely nélküli, mert feketén valami azért összejött.
Ahogy kikerültek a rendszerből, azonnal kötötték a szerződést az Apeh-hal az egészségbiztosítási járulék befizetésére.
Azt, hogy ez szüksége, tőlem hallották, nem a hivatalos helyekről.
Ennyit a potyautasokról.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 11:00:22
"A háziorvos finanszírozásán ez nem változtat, mindentől függetlenül megkapja a beteg után a havi kb. 160 jó magyar pénzt."
Úgy értendő, hogy 160 forintot? Meg se merem kérdezni, hogy ez bruttó vagy nettó? :)
tbjárulékfizető 2011.02.18. 11:03:10
Ha valahol nem kötelező a tüdőszűrés, mert nem gyakori azon a területen, akkor lehet ilyen probléma, az ember kikerül a rendszerből.
A fogyás lehet idegi eredetű ( egy felnőtt ember felesleges, a kutyának sem kell a munkája.), esetleg rosszul eszik és dohányzik.
Ha áttét is van, akkor már nagyon későn van, a posztoló öccsének a szenvedését lehetett volna csak meghosszabbítani. De ha időben felfedezik, akkor sincs semmire sem biztos esély.
Viszont nem ártana a családban vizsgálatot kérni, lehet családi halmozódás.
Öregnővér 2011.02.18. 11:37:32
"Úgy értendő, hogy 160 forintot? Meg se merem kérdezni, hogy ez bruttó vagy nettó? :) "
Ez finanszírozás. Havonta. Betegenként. Akkor is, ha napi 3x megy a háziorvosához, akkor is, 20 évig feléje sem néz. Persze, ez csak kb. összeg, vannak varációk, pl. gyermekre és idősre több pont és Ft. jár, ha az orvosnak nincs szakvizsgája, akkor 1-es szorzó, ha vn, akkor 1,1, ha 2 szakvizsgája van, akkor 1,2, esetleg területi pótlék, stb.. Egy átlag háziorvosi praxis kb. 850.000 forintot kap havonta.
Ebből kell fizetni:
- rendelő bérleti díja
- rezsi- telefon is!
- nővér munkabére
- műszerek időszakos felülvizsgálata, hitelesítése,
- veszélyes hulladék elszállíttatása
- informatikai fejlesztések
- tudtátok, hogy az extra vonalkód miatt csak ipari lézernyomtatókat lehet használni, aminek a tonerköltsége évi 200.000 Ft?
- takarítás
- gyógyszerek: tudtátok, hogy az eü. szolgáltatók teljes áron veszik meg a gyógyszert? Ha csak 1 életveszélyben leledző beteget lát el havonta, annak a költsége akár a több tízezer forintot is elérheti? Az is a finanszírozásból megy.
- gépkocsi és annak üzemeltetési költsége
- stb.
- a háziorvos munkabére a közalkalmazotti bértábla szerinti bért sem éri el.
Na, kb. ezért van oly kevés Ho.
A napokban olvastam, ha jól emlékszem, Baranyában a háziorvosi praxisok 28 %-a van betöltve. Ott még a morgósnak is örülnének((:-
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 11:40:41
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 11:41:39
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 11:42:47
Eleven Ezüst 2011.02.18. 11:51:11
Öregnővér 2011.02.18. 11:53:59
függetlenül a biztosítottságtól. "
Így van.
Ezért mondják azt az egészségpolitikusok, hogy nincs értelme a biztosítósdinak, hiszen nem valódi biztosítás, több mint 50 %-t így is az "állam" fizeti. Tehát, valószinüleg visszatérnek az állampolgárságon JÁRÓ eü. ellátásra.
Tovább lehet gondolni...
Eleven Ezüst 2011.02.18. 12:11:07
Mert akkor igen igen sokba fog kerülni hogy nem figyeltek oda a TAJ érvényességére.
Még talán nem lenne késő utólag és visszamenőleg rendezni a kártya érvényesítését.
Bikli néni 2011.02.18. 12:16:02
De majd a gyógyszerész olvtársunk biztos felvilágosít minket :)
Öregnővér 2011.02.18. 12:23:54
Mert akkor igen igen sokba fog kerülni hogy nem figyeltek oda a TAJ érvényességére.
Még talán nem lenne késő utólag és visszamenőleg rendezni a kártya érvényesítését. "
Jajistenem! Olvasol is, vagy csak írsz?
Mindenki, akinek van TAJ kártyája, függetlenül annak érvényességétől, minden ellátást megkap. Egyformán.
Nincs számlázás. A kártya érvényességét nem érdemes, hanem kell rendezni. Adóként behajtható. Legkorábban 2007.04.01-ig.
Az EGT államok, államközi egyezményen alapuló és egyéb külföldi állampolgárok ellátását és annak számlázását ne keverjük ide. Az más tészta. Most csak a TAJ számról beszéltünk.
Mária 2011.02.18. 12:24:49
Az érvénytelen TAJ-szám nem azt jelenti, hogy a hozzá rendelt ember meghalt, külföldre távozott, nem EU országba és ott kapott számot, vagy ilyesmi?
Ettől azért különbözik az, hogy valaki itt él, magyar állampolgár, van lakcíme, adószáma, TAJ-száma, csak éppen valami miatt nincs rendezve a rendszer szerint a biztosítotti jogviszonya?
Bikli néni 2011.02.18. 12:31:37
Mária 2011.02.18. 12:32:57
Csak hogy világos legyen, ezt így kell érteni (?):
1. Magyar állampolgár, ha élő ember és van adóazonosító jele és TAJ száma, akkor, ha beteg, megkap minden ellátást. Ha nem volt rendezve a biztosítása, akkor ez az ellátás során kibukik, és valamennyi időre visszamenőleg rendeznie KELL. Mert ha önként nem teszi, akkor az APEH behajtja. Nem a kezelés piaci árát fizeti ki visszamenőleg, hanem a járuléktartozását.
2. Külföldi állampolgár, ha otthon biztosított, akkor az uniós szabályok szerinti ellátást kapja ingyen nálunk, egyebekért vagy fizet, vagy a biztosítója fizet, vagy otthon kezelteti magát.
3. Külföldi állampolgár, ha sehol sem biztosított, akkor mindenért fizet. Ha nem tud fizetni, akkor sem engedik meghalni, ám a 100%-os díjat hajtják be rajta.
Jól gondolom?
Irkutszk 2011.02.18. 12:37:25
Irkutszk 2011.02.18. 12:41:57
Öregnővér 2011.02.18. 12:42:25
Ettől azért különbözik az, hogy valaki itt él, magyar állampolgár, van lakcíme, adószáma, TAJ-száma, csak éppen valami miatt nincs rendezve a rendszer szerint a biztosítotti jogviszonya? "
O.K. bonyolítsuk.
1. ha zöld, érvényes TAj kártya, valaki fizeti( most mindegy, hogy ki)
2. ha piros: rendezetlen a jogviszony. Ez akár adminisztrációs hiba is lehet, de a nem fizetés is ide tartozik.
3. kék: EU
4. barna: elhalt állampolgárunk.(kivették a rendszerből)
Bikli néni 2011.02.18. 13:04:55
Blobov 2011.02.18. 13:29:46
De miért? Úgy értem, én például rendszeresen veszek újságot egy újságostól. Nagyon kedves mindig. Mégsem adok neki karácsonykor semmit. Megkérdezhetem, hogy Te miért is adsz ajándékkosarat?
Mária 2011.02.18. 13:36:56
El tudok képzelni olyan helyzetet, hogy a család olyan mértékben kedveli a háziorvosát, akihez a papa, mama, három gyerek jár, a tudása, kedvessége, segítőkészsége miatt, hogy őt is ráteszik a karácsonyi ajándékozási listára.
Ennek szerintem semmi köze nincs a hálapénz jellegű dolgokhoz.
Mária 2011.02.18. 13:38:25
Igen, a mai kérdés az, hogy mit érdemel az a bűnös, akinek nincs rendezve a TB-járuléka.
Blobov 2011.02.18. 13:40:34
Mária 2011.02.18. 13:58:54
Saját magamból kiindulva, az én háziorvosom is nagyszerű szakember.
Ha nem a jelenlegi élethelyzetemben lennék, amiben a HO kb. az Interpollal köröztet, ha látni akar, hanem például fiatal anyukaként, kis gyerekekkel, és emiatt sűrűn találkoznánk, akkor egészen biztosan rajta lenne a karácsonyi listámon.
Michael Collins 2011.02.18. 15:09:27
Eleven Ezüst 2011.02.18. 15:16:17
Irkutszk 2011.02.18. 15:35:52
P75 2011.02.18. 15:40:35
A másik: én abszolút korrupció-mentes területen dolgozom, mégis szoktam kapni karácsonyi ajándékot néhány ügyféltől, a legtöbb esetben nem reklám-céllal. Megköszönöm és elfogadom és nem jut eszembe megkérdezni, hogy miért kaptam.
P75 2011.02.18. 15:45:48
Mária 2011.02.18. 15:45:55
De a RÁT úgy tudom, egy családban csak egy embernek jár.
Ha ketten vannak, plusz valamennyi gyerek, akkor a másik felnőttel mi van?
jágör68 2011.02.18. 15:48:13
Figyu, majd ha az orvosi vizsgálat /ellátás díja- LEGÁLISAN!!!- "csak" kb annyi lesz, mint pl egy mosógépszerelő kiszállási díja, akkor majd lehet elfelejteni a karácsonyi ajándékkosarat is.
De amíg az OEP 160 Ft- ot fizet egy orvosi viszgálatért- egy magánrendelőben 10.000- nél kezdődik, de az átlag 25.000 és 40.000 közöt van, addig szerintem egy ajándékkosár miatt még nem kell az APEH- kommandóért kiáltani. Főleg ha a 4- es metró, alagutas- völgyhidas autópálya, hídfelújításos "projektek" ezermilliárdos lenyúlásaiért senki nem kapott még APEH kommandót a nyakába.
adamantium 2011.02.18. 16:07:18
adamantium 2011.02.18. 16:11:50
ne aggódjatok külföldön nem így van, főleg nem amerikában.
egyetemi oktatóm mesélte, hogy volt kinn valami tanulmányi úton és jött a sürgősségire egy bevándorló biztosítás nélkül, megállapították, hogy méhen kívüli terhesség.
mondta, hogy na akkor lehet műteni.
mondták: kit? és miért?
- hát a nőt, hisz ez egy életveszélyes állapot
- mondták neki, hogy ez még nem, majd ha megreped a méhkürt akkor igen, addig meg menjen vissza szépen mehikóba vagy egy olyan kórházba ami szociális alapon is ellát
megnézném ha ez lenne magyarországon is akkor mit szólnának hozzá az emberek?
tbjárulékfizető 2011.02.18. 16:19:29
adamantium 2011.02.18. 16:43:32
adamantium 2011.02.18. 16:44:29
adamantium 2011.02.18. 16:45:56
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 16:56:23
Ennek egyetlen módja van.
Kiegészítő biztosítás.
Természetesen nem állami, mert ilyen nincs, de lehet, hogy Járai biztosítóját kinevezik annak.
Autópálya, egészségügy.....
Annyira szeretnék melléd állni!
Ne keverd a kettőt, mert hülyeség!!!!
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 17:01:04
Velük is kötött biztosító szerződést.
Így, ha kell akkor van aki ki tudja fizetni.
Nem állami biztosító persze...:)
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 17:05:53
a TAJ szám létezése, annak érvényessége és a biztosítotti jogviszony milyensége különböző dolgok.
ott nem értitek egymást, hogy Öregnővér a biztosítottságra használja az érvényesség szót.
jágör68 2011.02.18. 17:29:43
Autópálya, egészségügy.....
Annyira szeretnék melléd állni!
Ne keverd a kettőt, mert hülyeség!!!!
index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/18/egymilliardos_adocsalas_az_m6-oson/
Öregnővér 2011.02.18. 18:10:10
Ó, bocsáss meg. Nagyon mérges voltam.
Fogadj el tőlem egy állatos képet légyszi. Vagy szalvétát. Inkább Kinder-figurát szeretnél? Mosoly nélkül senki nem mehet haza:-)))
Megyek dolgozni, max. olvasni tudlak Benneteket.
keramia53-1 2011.02.18. 18:34:01
Sajnos az egészségügyben is az a tendencia, ami a BKV-nál, a közüzemi számláknál (és úgy általában egész Magyarországon) : A számlát a bliccelők, nefizetők, ingyenélők, lógósok helyett is a becsülettel dolgozókkal fizettetik meg...
Mária 2011.02.18. 18:39:59
Az, hogy valaki olyan helyen él, ahol 40%-os, vagy még magasabb a munkanélküliség, és bármennyire is szeretné, nem jut neki munka, és NINCS 5000 forintja havonta a biztosításra, az szerinted elég ok arra, hogy egy vakbélgyulladás esetén hagyják elpusztulni?
Bár én a magam részéről első körben az egoista véglényektől tagadnám meg a közösség védelmét és összetartását.
Kirakni mindet egy lakatlan szigetre és ott falják fel egymást, az erősebb kutya elve alapján.
adamantium 2011.02.18. 19:19:24
életmentés esetén egyébként azt csinálnám amit az amerikaiak is, megmentik az életét majd benyújtják a számlát, és be is hajtják rajta
keramia53-1 2011.02.18. 19:24:44
keramia53-1 2011.02.18. 19:36:09
keramia53-1 2011.02.18. 19:37:12
Hatodéves 2011.02.18. 19:57:07
Ja, mert az ember csak úgy simán össze tud költözni és egy másik megyébe költözni... Különösen, ha az egész élete ahhoz a házhoz és a kerthez köti, ha már a szülei is abban éltek. Különösen ha beteg (ja, csak szólok, hogy az alkoholizmus és a depresszió is betegség), ha már x-szer ki..ott vele az élet, mint harminctól felfelé (és azalatt is mindenkivel).
A társadalom nem csak az értelmiségi középosztályt jelenti, ezt itt sokan hajlamosak elfelejteni.
Persze én sem szeretem, ha valaki lustaságból nem dolgozik. De azt sem szeretem, hogy az emberek életét pénzben és társadalmi hasznosságban mérjük.
Persze, akármiben mérjük, az egészség nagyban pénz kérdése is, ahogy a jobb ellátás is. De megdögölni már hadd ne hagyjunk senkit...
keramia53-1 2011.02.18. 20:04:56
keramia53-1 2011.02.18. 20:06:21
keramia53-1 2011.02.18. 20:07:13
Mária 2011.02.18. 20:09:46
Öt évig dolgoztam egy igen hátrányos helyzetű kistérség 100% kisebbségi lakosságával.
Szerinted elég tapasztalatot szereztem?
És igen, van az a mélypont, amikor egy családnak nincs mozgósítható 5000 forintja SEMMIRE.
Az pedig, hogy az állástalan, perifériára sodródott emberek EGYÚTTAL és magától értetődően nikotinfüggő alkoholista szerencsejátékosok, az nem más, mint a mindekori kormányzat által masszívan megtámogatott előítélet, a társadalom megosztásának és a különböző rétegek egymás ellen kijátszásának egyik alapja.
Mária 2011.02.18. 20:12:33
Szerintem most hagyd abba és legközelebb akkor gyere vissza ezzel az ostoba propagandával, ha legalább egy állástalan embernek legalább egy éven át munkát adtál.
Részemről a vita lezárva.
szabidoki 2011.02.18. 20:12:58
Mondjuk ez már megint egy nagy lépés lefelé: eddig az volt a sláger, hogy "énfizetematébétnekemjárminden", de ez a poszt már arról szól, hogy ugyan nem fizet érte, de akkor is járjon minden, mert csak...
jágör68 2011.02.18. 20:17:30
Ja.
Le kellene már számolni:
1. az "ingyenes" kommunista egészségüggyel
2. a "zsebbe fizetős" rablókapitalista egészségüggyel
És LEGÁLISAN fizetőssé tenni a nem életmentő beavatkozásokat. És végre normális -XXI. sz- i, EU-s szintnek megfelelő- áron finanszírozni a rendszert.
Mária 2011.02.18. 20:17:54
Miért jobb az neked, ha a sorsára hagyod, mint az, ha ellátod és behajtod rajta a járuléktartozását?
adamantium 2011.02.18. 20:18:10
egyébként meg mindaddig míg egy munkaerőpiacon tud érvényesülni egy külföldi, addig a helyiek nyilvánvalóan nem akarnak dolgozni, elvégre a helyiek mindig előnyben vannak: ismerik a nyelvet, szívesebben alkalmazzák őket a munkaadók, esetleg nincsenek ellenük munkaerőpiaci korlátok. jah, hogy hát annyiért nem vállalják el mert nem éri meg? a külföldinek aki otthonától 500-1000 vagy még több kilométerre él miért éri meg?
tudod van némi földje a szüleimnek, 3 hektár gyümölcsössel, az utóbbi években már nem találtunk napszámost aki leszedje a gyümölcsöt (persze ha le kellett lopni akkor más volt a helyzet), egyszerűen már 3000 forint plusz kaja, pia nem volt hajlandó dolgozni senki (később már 5000 ért sem, ha meg mégis jött valaki akkor inkább csak a hasát tömte).
aztán kiadtuk valakinek felesbe, és érdekes módon így jobban járunk
adamantium 2011.02.18. 20:19:32
szabidoki 2011.02.18. 20:20:16
Amúgy meg sokan utaznak naponta órákat munkába meg vissza.
szabidoki 2011.02.18. 20:21:52
jágör68 2011.02.18. 20:27:08
Ja APEH- kommandó se nagyon megy a c- putrikba, pedig nem egy udvarán BMW, Audi áll..
De "nekik jár" minden délután fél órával ügyelet előtt már taxiztatni az orvost, mert a tüdőrákos papa/mama fullad- bagózás mellett és kell neki az i.v. hörgtágító- a hét minden napján!!- mer neki jár!
Mária 2011.02.18. 20:27:56
Hogyne, meg mellé európai béreket, európai foglalkoztatási rátát, európai adófizetési morált, európai politikai gyakorlatot, európai mértékű korrupciót, európai mértékű mobilitást, európai mértékű bérlakás-rendszerrel.
Majd a derék magyarok felébredtek, és látták, hogy bilibe lóg a kezük...
Tényleg nem érted, hogy az egyes részeket SOHA nem fogod tudni megváltoztatni anélkül, hogy a nagy egész rendszeréhez hozzá ne nyúlnál?
Hiába veszed el a perifériára kerültekről az utolsó száz forintjukat, ha közben a felső tízezer az összes létező módszerrel és minden lehetséges csatornán nagy tételben lopja szét az országot.
Persze az önérvényesítésre képtelen nyomorultakból sokkal könnyebb bűnbakot csinálni.
adamantium 2011.02.18. 20:37:51
www.panoramio.com/photo/27727292
www.contrasens.com/2010/08/04/romania-pitoreasca-palatele-tiganilor-de-la-huedin.html
fogadni mernék, hogy ezeknek sincs biztosításra pénzük
Mária 2011.02.18. 20:39:25
És szerinted a betöltetlen állások hol vannak?
És ne mondd, hogy ezek az emberek képzetlenek. Tudnának és akarnának is tanulni. Pár éve intéztem egy "út a munkába" jellegű, uniós forrásokból finanszírozott projekt kötelező kommunikációját.
A jelentkezés napján nem túlzok, többszáz (!) méteres sor állt a képzőhely kapuja előtt. Iszonyat sokan voltak... felvettek belőlük a képzésre vagy harmincat...
Az uniós pénz nagy része persze a célirányos képzés helyett elköltődött faszságokra... és akkor még igen finoman fogalmaztam.
Azt meg már az elején tudta mindenki, hogy hiába kapnak a résztvevők egy valóban használható OKJ-s szakmát, attól több munkahely még nem lesz a környéken.
jágör68 2011.02.18. 20:57:54
Az egy dolog, hogy fejétől bűzlik a hal.
A másik meg, hogy ahol 2,8 millió dolgozik 10 millióból, ott nem csak a hal fejével van a gond....
Hatodéves 2011.02.18. 21:01:17
De úgy gondolom, lehet ma egy kicsit érzelgős vagyok, hogy akármi is a racionalitás, az orvosi esküvel nem összeegyeztethető, hogy ha behoznak hozzám valakit, akkor el kelljen kezdeni azon gondolkozni, hogy jogunk van-e javítani az életesélyeit, vagy csökkenteni a fájdalmát.
Sosem akarok rajta gondolkozni, hogy ki mit érdemel erkölcsileg, jogilag, társadalmilag. Ezt határozzák meg azok, akiknek ez a feladatuk, akiknek van képzettségük/arra vállalkoztak, hogy ilyen típusú döntésekért feleljenek.
Nekem épp elég dolog van, amiért felelnem kell, hogy milyen gyógyszert adok, hogy hogyan diagnosztizálok, mennyire képzem magamat stb.
A társadalmi bíráskodásból igen csak szeretnék kimaradni. Mert ha én hagyok valakit meghalni, mert nincs joga az ellátáshoz, akkor engem senki fel nem ment, sem önmagam, sem az embernél nagyobb hatalmak előtt.
jágör68 2011.02.18. 21:06:56
Normális országban ez valóban így működne.
Majd ha már nem 6. éves hanem 6. éve orvos leszel, alakul a véleményed neked is.
Főleg, hogy nekünk mindig meg tudják magyarázni miért nincs ez, miért nincs az, hogyan alkalmazkodjunk és mennyivel csökkennek a pótlékok, ügyeletei bérünk- mert- ez a JOLLY JOKER szöveg a döntéshozóknák:
ELSŐ A BETEG ÉRDEKE! A többi meg le van xarva...
Más kérdés, hogy ilyen feltételek mellett álságos a beteg érdekére hivatkozni.
szabidoki 2011.02.18. 21:11:02
Azon is érdemes elgondolkodni, hogy ha grátisz ellátod a potyautast, akkor a fizető betegek elől veszed el a gyógyszert, mert azt ugye valakinek ki kéne fizetni, és a pénz meg a gyógyszer csak véges mennyiségben áll rendelkezésre.
szabidoki 2011.02.18. 21:12:08
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 21:14:35
Dr.laikus PhD 2011.02.18. 21:15:13
Szerencsére nem kell ebben döntened.
A törvény téged támogat és támogatja a nincstelent is még. :)
Hatodéves 2011.02.18. 21:16:11
Tudom, hogy így szólnak a törvények, a hozzászólásom keramia 53-1 véleményére volt válasz.
És tudom, hogy úgy van, ahogy mondod, csak az a baj, hogy ezek általánosságok, az ember pedig egyes egyénekkel találkozik.
Mária 2011.02.18. 21:18:51
Egyértelmű, hogy kevesen dolgoznak, ebben teljesen igazad van.
De tudnod kell, hogy vidéken NINCS üres állás, azt meg a pestiek érdekében nem kellene erőltetni, hogy mindenki költözzön a fővárosba.
Az országnak gyakorlatilag nincs működő mezőgazdasága, mindent elönt az import szemét. Még a tojást és a zsírt is külföldről hozzák, nem csak a tejet és a tőkehúst.
Tegnapi hír, hogy bezárt a legnagyobb magyar tojástermelő vállalkozás. Pedig nem is a költségesebb mélyalmos, hanem a legolcsóbb ketreces tartással dolgoztak, mégsem tudtak versenyezni a német és a lengyel tojás árával.
Szerinted hány ember veszíthette el az állását, és hol tudnak elhelyezkedni a közeli jövőben most, amikor csak ez év első hónapjában 93 ezerrel növekedett az állástalanok száma?
jágör68 2011.02.18. 21:26:01
Összefogásból egyes a népnek.
A termelők ha 1x-re fellépnének egységesen akkor nyernének.
Meg kell nézni a cseh orvosokat: 4000 felmondólevél és máris talált pénzt a "nincs erre pénz" kormányuk.
szabidoki 2011.02.18. 21:32:54
Olvasnivaló: www.magyarnemzet.hu/portal/766469
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.02.19. 18:51:56
wowerman 2011.02.21. 10:44:00
Aqweren 2011.02.21. 17:30:58
- a regisztrált munkanélkülieknek csak akkor érvényes a taj kártyája, ha ellátást is kapnak. Ha megfelelő munkaviszonya volt mielőtt munkanélküli lett, akkor három hónap álláskeresési járadék, majd három hónap álláskeresési segély a juttatás. Ezt követően kérhet aktív korúak ellátását a helyi önkormányzattól.
- Az Apeh felé kell fizetnie a tb-járulékot annak, aki nem részesül semmilyen ellátásban, ez most ha jól tudom, 5100 Ft körül van.
- Ha a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 28500 Ft-ot, kérheti a helyi Önkormányzattól az egészségügyi ellátásokra szociális alapon való jogosultságot. A jogosultságot az önkormányzat igazolja a tb felé.
- Ha valaki nem biztosított, akkor is ellátják, és nem számlázzák ki az ellátás díját - viszont az elmaradt járulék miatt az APEH meg fogja keresni (egyébként láttam olyan esetet, hogy méltányossági kérelemre az APEH elengedte a felhalmozott tb-járulék tartozást).
Ja, és 2008 január 01 óta kell mindenkinek maga után fizetni a tb-t, aki biztosítási jogviszonnyal nem rendelkezik.
Elnézést ha volt már :)
tódór piroska 2011.02.21. 19:00:07
Őszintén szólva, nem örülök ennek.
Farkasokkal táncoló 2012.10.10. 17:02:45
Meg hogy micsoda dolog emberséget elvárni az egészségügyisektől ha egyszer kevés a fizetésük, húzzuk meg magunkat, hogy egyáltalán szóbaállnak velünk....
Kívánom miden nagyszájúnak, aki más embertársának azt kívánja, hogy hagyják betegen megdögleni csak azért mert nem fizetett tb-t, hogy KERÜLJÖN Ő IS ILYEN HELYZETBE!
Csak egyszer egy időre.Tán megváltozik a felfogása.