Áttétes agy és tüdő daganat

2011.02.18. 06:00

Igen, van egy nagyon rossz tapasztalatom, amit megosztok Önökkel! Sajnos éppen tegnap történt. Az Öcsém, rosszul érezte magát, és szólt a nővérem lányának, hogy hívjon orvost neki. Felhívták a házi orvost, aki azt mondta, hogy most mit csináljak magukkal.

 


De olyan állapotban volt, hogy sürgős orvosi segítségre volt szükség. Bevitték a kórházba taxival a sürgősségi osztályra. Ahol természetesen nagyon mellé álltak. Megkezdődtek a vizsgálatok. Sajnos megállapították, hogy áttétes agy és tüdő daganata van. Azonnal műteni kell.


Az előzmény az, hogy járt a körzeti orvoshoz, aki megállapította, hogy nagyon sokat fogyott. Hetek óta lázas volt. Ugyan munkanélküli lett, ezért nem volt érvényes a taj kártyája-ami nem szabad lett volna, hogy akadály legyen, mert fizettük volna testvérek a vizsgálatokat- a házi orvos nem küldte el még egy tüdő röntgenre sem. Mondván, ne kelljen fizetnie. Amikor vissza ment kontrollra hozzá, azt mondta, már nem is kell röntgen, mert nem zörög úgy a tüdeje.


Mind ez két hét leforgása alatt történt. Most azon gondolkozom, feljelentem a házi orvost, mert ilyen a mai világban ne történjen meg. Az anyám is oda jár, és képes a borravalókat elfogadni a szegény, nyomorult 65.000,- Ft-os nyugdíjából.


Ja és nem felejtem ki, ez Pápán történt. Lehet, hogy ki kellene írni a nagyon "alapos" háziorvos nevét? Köszönet az összes orvosnak, aki azonnal kezelésbe vette, és mindent megtett az érdekében.


Egy mélységesen felháborodott testvér.
 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 09:53:21

@Cartman (ex Cartman):

Gondolom még ereje teljében volt, amikor megszűnt a munkája. (nem tudjuk persze)

Azért írtam ha a HO rosszra gondol akkor megtalálja a módját, hogyan segítsen.

Tényleg néma gyilkos.
Rendszeres szűrésnél sem mindig biztos, hogy látszik.
Mikor pregnánsak a tünetek sokszor már rossz a diagnózis nagyon.

Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 10:12:53

@Öregnővér:
"Igen, van, akitől sok tízezer forintot vonnak le havonta, Ő is ugyanolyan ellátást kap. Ez a szolidaritás." Szerintem ennek helyességét normális ember nem is vonja kétségbe...

És egy kicsit most kilépek a szekértáboromból :), és megvédem a háziorvost. Ha kiderült volna, hogy "csak" egy enyhe tüdőgyulladásról van szó (ahogy szerintem ezt az orvos tippelte), viszont kap a posztoló öccse egy 100ezres számlát az rtg-ről, akkor vajon miről szólt volna most a poszt?

A hibát Ti követtétek el, kedves posztoló! Ilyen választás elé nem állíthattok egy háziorvost, hogy:
a. elküld röntgenre, ahol esetleg kiderül, hogy "szimpla" tüdőgyulladás (nyilván ennek van nagyobb esélye), viszont jön a horrorisztikus számla (kurvaanyját a háziorvosnak);
b. nem küld el röntgenre, viszont becsúsztok a pár százalékba, és súlyos a baj (kurvaanyját a háziorvosnak).

Gyors és problémamentes gyógyulást kívánok az öcsédnek, és amikor majd felgyógyul, figyeljetek oda jobban, fizessétek rendesen a TB-t (vagy jelentkezzen be segélyre)!

Bikli néni 2011.02.18. 10:18:29

Elnézést, de csak nekem tűnik egy picit összecsapottnak ez a poszt?

Az érvényes biztosítási jogviszonyról már elhangzottak itt hasznos dolgok, tessék elolvasni a bemásolt, belinkelt információkat. Tehát nem volt biztosítása a betegnek. Ez azt feltételezi, hogy már jó ideje nem dolgozhatott, mert kifutott az álláskeresési járadék, aztán a segély ideje is, és utána van (ha jól emlékszem) valami havi ötezer forint körüli összeg, amit be kell fizetni, ha az ember orvosho' akar menni. Ha a testvérek felajánlották, hogy kifizetik a vizsgálatokat, akkor nem lett volna egyszerűbb azt felajánlani, hogy ezt a havi ötezret összedobják neki?

Nekem nagyon hiányzik most Miklós magyarázata, az áttétes agy- és tüdődaganatról. Ha jól tévedek, ilyen diagnózissal nem túl jók a kilátások... Nagyon sajnálom, és jobbulást kívánok.

Ebből a nagyon kevés információból egyébként én nem feltétlenül gondolnám, hogy a ho. a hibás. Ő elküldte volna a beteget kivizsgálásra, de nem tette, mert tudta, hogy ez pénzbe kerülne. Esetleg az lehetett volna a jó, ha tájékoztatja, hogy nézze: én erre és erre gyanakszom, és hasznos lenne, ha gyorsan befizetné azt a havi ötezrest, mert ezt ki kell vizsgálni.

Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 10:38:16

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 08:58:20
Öregnővér 2011.02.18. 09:05:21
E két hozzászólás között amúgy nincs ellentmondás? Úgy értelmezhetők, hogy az alapcsomagot mindenkinek meg kell kapnia, legfeljebb később behajtjuk, vagy csak az ellátás során igénybe vett, alapcsomagon felüli részt számlázzák ki? Nem mindegy, mert a háziorvos ténykedése ettől függően egészen eltérő megvilágításba kerülhet.

A háziorvost egyébként ilyenkor kifizeti valaki? Ez sem mellékes szempont...

EmpatiaTolerancia 2011.02.18. 10:43:18

Az áttét régebben kezdődött betegségre utal, az ilyen nem két hét alatt alakul ki.

Nem értem a HO-t, hiszen a posztban leírtak tuberculosis tünetei is lehetnének. Ha másért nem, hát ezért feltétlenül lépnie kellett volna.

A család pedig anyagilag jobban jár, ha - szükég esetén - a testvér után egymás között elosztva a járulékot fizeti, mintsem a szükséges vizsgálatokra kivetett összegként annak sokszorosát.

A betegnek sok erőt, kitartást a gyógyuláshoz.

Irise 2011.02.18. 10:48:00

Nagyon sajnalom a poszt irojat. Egy agyi attetes tudorak nem ket het alatt alakul ki,de rendkivul alattomos daganat.

Masodsorban viszont aki annyit nem tud megtenni a sajat egeszsegeert,hogy a minimalis hozzajarulast megfizesse, az magara vessen, ne az orvosat es ne a tarsadalmat szidja. Sporolt, rafazott.

Öregnővér 2011.02.18. 10:53:54

@Cartman (ex Cartman): "E két hozzászólás között amúgy nincs ellentmondás? Úgy értelmezhetők, hogy az alapcsomagot mindenkinek meg kell kapnia, legfeljebb később behajtjuk, vagy csak az ellátás során igénybe vett, alapcsomagon felüli részt számlázzák ki? Nem mindegy, mert a háziorvos ténykedése ettől függően egészen eltérő megvilágításba kerülhet.

A háziorvost egyébként ilyenkor kifizeti valaki? Ez sem mellékes szempont... "

Nem az alapcsomagot. Mindenkinek meg KELL kapnia MINDENT, akinek van TAJ száma. Független az érvényességtől. A legdrágább vizsgálatokat, kezeléseket is beleértve. Behajtani nem az ellátás árát kell, hanem a hozzájárulást. De azt az APEH végzi ( Most már NAV, vagy mi a bánat:-))) A háziorvos finanszírozásán ez nem változtat, mindentől függetlenül megkapja a beteg után a havi kb. 160 jó magyar pénzt.

tbjárulékfizető 2011.02.18. 10:55:23

@Irise: nem biztos, hogy spórolt, csak tudatlan volt.
A munkaügyi központok valahogy nem sietnek az információ átadásával.
Több munkanélküli is volt a családunkban ( Borsod), ill. munkahely nélküli, mert feketén valami azért összejött.
Ahogy kikerültek a rendszerből, azonnal kötötték a szerződést az Apeh-hal az egészségbiztosítási járulék befizetésére.
Azt, hogy ez szüksége, tőlem hallották, nem a hivatalos helyekről.
Ennyit a potyautasokról.

Cartman (ex Cartman) 2011.02.18. 11:00:22

@Öregnővér:
"A háziorvos finanszírozásán ez nem változtat, mindentől függetlenül megkapja a beteg után a havi kb. 160 jó magyar pénzt."
Úgy értendő, hogy 160 forintot? Meg se merem kérdezni, hogy ez bruttó vagy nettó? :)

tbjárulékfizető 2011.02.18. 11:03:10

@EmpatiaTolerancia: a röntgen a TBC-t mutatja ki, ezért a kötelező szűrés esetén, amire a hajléktalanokat is behívják, csak ez látszik. A többi a tüdőorvos tudása, lát-e még valamit, vagy nem.
Ha valahol nem kötelező a tüdőszűrés, mert nem gyakori azon a területen, akkor lehet ilyen probléma, az ember kikerül a rendszerből.
A fogyás lehet idegi eredetű ( egy felnőtt ember felesleges, a kutyának sem kell a munkája.), esetleg rosszul eszik és dohányzik.
Ha áttét is van, akkor már nagyon későn van, a posztoló öccsének a szenvedését lehetett volna csak meghosszabbítani. De ha időben felfedezik, akkor sincs semmire sem biztos esély.
Viszont nem ártana a családban vizsgálatot kérni, lehet családi halmozódás.

Öregnővér 2011.02.18. 11:37:32

@Cartman (ex Cartman):
"Úgy értendő, hogy 160 forintot? Meg se merem kérdezni, hogy ez bruttó vagy nettó? :) "

Ez finanszírozás. Havonta. Betegenként. Akkor is, ha napi 3x megy a háziorvosához, akkor is, 20 évig feléje sem néz. Persze, ez csak kb. összeg, vannak varációk, pl. gyermekre és idősre több pont és Ft. jár, ha az orvosnak nincs szakvizsgája, akkor 1-es szorzó, ha vn, akkor 1,1, ha 2 szakvizsgája van, akkor 1,2, esetleg területi pótlék, stb.. Egy átlag háziorvosi praxis kb. 850.000 forintot kap havonta.
Ebből kell fizetni:
- rendelő bérleti díja
- rezsi- telefon is!
- nővér munkabére
- műszerek időszakos felülvizsgálata, hitelesítése,
- veszélyes hulladék elszállíttatása
- informatikai fejlesztések
- tudtátok, hogy az extra vonalkód miatt csak ipari lézernyomtatókat lehet használni, aminek a tonerköltsége évi 200.000 Ft?
- takarítás
- gyógyszerek: tudtátok, hogy az eü. szolgáltatók teljes áron veszik meg a gyógyszert? Ha csak 1 életveszélyben leledző beteget lát el havonta, annak a költsége akár a több tízezer forintot is elérheti? Az is a finanszírozásból megy.
- gépkocsi és annak üzemeltetési költsége
- stb.
- a háziorvos munkabére a közalkalmazotti bértábla szerinti bért sem éri el.

Na, kb. ezért van oly kevés Ho.
A napokban olvastam, ha jól emlékszem, Baranyában a háziorvosi praxisok 28 %-a van betöltve. Ott még a morgósnak is örülnének((:-

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 11:40:41

@Öregnővér: függetlenül a biztosítottságtól.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 11:41:39

@tbjárulékfizető: egyszer volt erre általános (=ld média) tájékoztatás, előtte sem, azóta sem.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 11:42:47

@Cartman (ex Cartman): egyiksem. a HO vállalkozó. ebből a pénzből fizet mindent. adókat, asszisztenseket, felszerelést, utazást, telefont, anyámkinnyát.

Eleven Ezüst 2011.02.18. 11:51:11

@Öregnővér: Ha nincs érvényes TAJ kártya, akkor gyógyszerek kiváltásánál teljes árat kell fizetni?

Öregnővér 2011.02.18. 11:53:59

@Babette_:"
függetlenül a biztosítottságtól. "

Így van.

Ezért mondják azt az egészségpolitikusok, hogy nincs értelme a biztosítósdinak, hiszen nem valódi biztosítás, több mint 50 %-t így is az "állam" fizeti. Tehát, valószinüleg visszatérnek az állampolgárságon JÁRÓ eü. ellátásra.
Tovább lehet gondolni...

Eleven Ezüst 2011.02.18. 12:11:07

@Dr.laikus PhD: Feltételezhetem hogy kiszámlázhatják a kórházi ellátást is?

Mert akkor igen igen sokba fog kerülni hogy nem figyeltek oda a TAJ érvényességére.

Még talán nem lenne késő utólag és visszamenőleg rendezni a kártya érvényesítését.

Bikli néni 2011.02.18. 12:16:02

@Eleven Ezüst: Én direkt rákérdeztem a gyógyszertárban, hogy ha nem érvényes a TAJ-kártyám, akkor mi van a receptes kedvezményekkel, és közölte, hogy ezen ne is gondolkodjak, mert ha a gépük pirossal kiírja, hogy érvénytelen a TAJ-szám, akkor egyáltalán ki se adhatják a gyógyszert a receptre. Még teljes árra sem.
De majd a gyógyszerész olvtársunk biztos felvilágosít minket :)

Öregnővér 2011.02.18. 12:23:54

@Eleven Ezüst: "Feltételezhetem hogy kiszámlázhatják a kórházi ellátást is?

Mert akkor igen igen sokba fog kerülni hogy nem figyeltek oda a TAJ érvényességére.

Még talán nem lenne késő utólag és visszamenőleg rendezni a kártya érvényesítését. "

Jajistenem! Olvasol is, vagy csak írsz?

Mindenki, akinek van TAJ kártyája, függetlenül annak érvényességétől, minden ellátást megkap. Egyformán.
Nincs számlázás. A kártya érvényességét nem érdemes, hanem kell rendezni. Adóként behajtható. Legkorábban 2007.04.01-ig.
Az EGT államok, államközi egyezményen alapuló és egyéb külföldi állampolgárok ellátását és annak számlázását ne keverjük ide. Az más tészta. Most csak a TAJ számról beszéltünk.

Mária 2011.02.18. 12:24:49

@Bikli néni:

Az érvénytelen TAJ-szám nem azt jelenti, hogy a hozzá rendelt ember meghalt, külföldre távozott, nem EU országba és ott kapott számot, vagy ilyesmi?

Ettől azért különbözik az, hogy valaki itt él, magyar állampolgár, van lakcíme, adószáma, TAJ-száma, csak éppen valami miatt nincs rendezve a rendszer szerint a biztosítotti jogviszonya?

Bikli néni 2011.02.18. 12:31:37

@Mária: Látod, ezt nem tudom. De szerintem itt mindegyik esetre vonatkozik. A gép akkor is beintheti a pirost, ha a szám gazdája meghalt, meg akkor is, ha nincs biztosítotti jogviszonya (gondolom én). De a lényegen nem változtat, hogy ha piros a szám, akkor nincs orvos, nincs gyógyszertár. De ezt majd a nálam okosabbak, akik foglalkoznak is ezzel, elmondják. Én csak azt mondtam, amit nekem mondtak a gyógyszertárban.

Mária 2011.02.18. 12:32:57

@Öregnővér:

Csak hogy világos legyen, ezt így kell érteni (?):

1. Magyar állampolgár, ha élő ember és van adóazonosító jele és TAJ száma, akkor, ha beteg, megkap minden ellátást. Ha nem volt rendezve a biztosítása, akkor ez az ellátás során kibukik, és valamennyi időre visszamenőleg rendeznie KELL. Mert ha önként nem teszi, akkor az APEH behajtja. Nem a kezelés piaci árát fizeti ki visszamenőleg, hanem a járuléktartozását.

2. Külföldi állampolgár, ha otthon biztosított, akkor az uniós szabályok szerinti ellátást kapja ingyen nálunk, egyebekért vagy fizet, vagy a biztosítója fizet, vagy otthon kezelteti magát.

3. Külföldi állampolgár, ha sehol sem biztosított, akkor mindenért fizet. Ha nem tud fizetni, akkor sem engedik meghalni, ám a 100%-os díjat hajtják be rajta.

Jól gondolom?

Irkutszk 2011.02.18. 12:37:25

@Bikli néni: Gyógyszerész olvtársunk szerint kiadhatják, de van benne saját felelősség. Amit orvos aláírt, lepecsételt recept, arra kiadható, de természetesen teljes áron, hiszen az OEP nem fogja kifizetni a támogatást a gyógyszer után. A kórházban ellátják a beteget, mivel életveszélyről van szó, nem lehet elkérni előre a nem tudom, hány forintot, hogy akkor most ez ez az infúzió, az meg az a gyógytornászi kezelés. A gyógyszerkiváltásnál viszont be tudja húzni az APEH a féket, és nem fizeti ki láttomra a dolgokat. (Megjegyzem, ugyanígy állatorvoslásban is utólag kell fizetni. Előre kb-ra megmondhatja az orvos, hogy ez kb ennyi, az annyi, mit kíván tenni az állattal, hogyan kezeljük?, de a végösszeg majd távozás/boncolás-hamvasztás után.)

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 12:37:48

@Eleven Ezüst:

Ha elolvasod, jelen helyzetben ez az ellátás része.

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 12:39:29

@Bikli néni:

Háziorvos írja fel, kedvezmény nélkül.

Irkutszk 2011.02.18. 12:41:57

@Mária: Ha orvosi vényen érvénytelen TAJ szám van, akkor én azzal a tudattal adhatom ki a gyógyszert, hogy az orvos felelőssége a TAJ szám. Egyébként, emberi szempontból mindig megkérdezem, hogy nincs-e elírva, ill. felvilágosítom, hogy nézzen utána.

Öregnővér 2011.02.18. 12:42:25

@Mária: "Az érvénytelen TAJ-szám nem azt jelenti, hogy a hozzá rendelt ember meghalt, külföldre távozott, nem EU országba és ott kapott számot, vagy ilyesmi?

Ettől azért különbözik az, hogy valaki itt él, magyar állampolgár, van lakcíme, adószáma, TAJ-száma, csak éppen valami miatt nincs rendezve a rendszer szerint a biztosítotti jogviszonya? "

O.K. bonyolítsuk.
1. ha zöld, érvényes TAj kártya, valaki fizeti( most mindegy, hogy ki)
2. ha piros: rendezetlen a jogviszony. Ez akár adminisztrációs hiba is lehet, de a nem fizetés is ide tartozik.
3. kék: EU
4. barna: elhalt állampolgárunk.(kivették a rendszerből)

Blobov 2011.02.18. 13:29:46

@P75: "Mi karácsonykor szoktunk egy nem túl nagy ajándékkosarat adni. "

De miért? Úgy értem, én például rendszeresen veszek újságot egy újságostól. Nagyon kedves mindig. Mégsem adok neki karácsonykor semmit. Megkérdezhetem, hogy Te miért is adsz ajándékkosarat?

petroselinum 2011.02.18. 13:35:13

lehet ma valamire válaszolni?

Mária 2011.02.18. 13:36:56

@Blobov:

El tudok képzelni olyan helyzetet, hogy a család olyan mértékben kedveli a háziorvosát, akihez a papa, mama, három gyerek jár, a tudása, kedvessége, segítőkészsége miatt, hogy őt is ráteszik a karácsonyi ajándékozási listára.

Ennek szerintem semmi köze nincs a hálapénz jellegű dolgokhoz.

Mária 2011.02.18. 13:38:25

@petroselinum:

Igen, a mai kérdés az, hogy mit érdemel az a bűnös, akinek nincs rendezve a TB-járuléka.

Blobov 2011.02.18. 13:40:34

@Mária: Fordítok a mondatodon: el tudsz képzelni olyan (gyakori) helyzetet, hogy a család olyan mértékben kedveli a (magán)fogorvosát, akihez a papa, mama, három gyerek jár, a tudása, kedvessége, segítőkészsége miatt, hogy őt is ráteszik a karácsonyi ajándékozási listára? Vagy a család fodrászát? Vagy a család kedvenc eladónőjét?

petroselinum 2011.02.18. 13:40:45

@Mária: akkor ma sem szereztem pontot :)

Mária 2011.02.18. 13:58:54

@Blobov:

Saját magamból kiindulva, az én háziorvosom is nagyszerű szakember.

Ha nem a jelenlegi élethelyzetemben lennék, amiben a HO kb. az Interpollal köröztet, ha látni akar, hanem például fiatal anyukaként, kis gyerekekkel, és emiatt sűrűn találkoznánk, akkor egészen biztosan rajta lenne a karácsonyi listámon.

Michael Collins 2011.02.18. 15:09:27

@Mária: Ha már nem jogosult az ember munkanélküli járulékra, akkor ott van RÁT (Rendelkezésre állási Járulék) ez biztosítja, hogy TB ellátásba részesüljön.

Eleven Ezüst 2011.02.18. 15:16:17

@Öregnővér: csak írni tudok. megsértődtem:-(

Irkutszk 2011.02.18. 15:35:52

@Eleven Ezüst: Ha csak írni tudsz, még mindig elmehetsz orvosnak. Olvasni a gyógyszerészeknek kell megtanulni ;)

P75 2011.02.18. 15:40:35

@Blobov: ha kevésbé számonkérőn is meg tudod kérdezni, akkor szívesen leírom. Nagyon jó viszonyban vagyunk a háziorvosunkkal, bár elég ritkán megyünk hozzá. Mindig maximálisan segítőkész, meg vagyunk vele elégedve és ezt nem hagyjuk annyiban. Nem tudunk neki minden alkalommal tízezreket adni (pedig megérdemelné), de egy karácsonyi ajándék belefér.
A másik: én abszolút korrupció-mentes területen dolgozom, mégis szoktam kapni karácsonyi ajándékot néhány ügyféltől, a legtöbb esetben nem reklám-céllal. Megköszönöm és elfogadom és nem jut eszembe megkérdezni, hogy miért kaptam.

P75 2011.02.18. 15:45:48

@Blobov: igen, majd ha a magán fogorvosom nem szed különadót tőlem még a TB mellé, majd ha az eladónőm (mert persze van ilyen, privát eladóm van minden boltban) kedves lesz, előzékeny és előre odatelefonálva félreteszi nekem a megvásárolandó cuccot, hogy aztán soronkívül érte mehessek és elvihessem, akkor majd lehet, hogy ők is kapnak ajándékot. Bár ha jobban belegondolok, semmi közöd hozzá, h kit és miért ajándékozok meg. Anyukámnak pl rendszeresen értékesebb ajándékot veszek mint apukámnak, pedig mindketten a szüleim, de nem fogom az orrodra kötni, hogy miért.

Mária 2011.02.18. 15:45:55

@Michael Collins:

De a RÁT úgy tudom, egy családban csak egy embernek jár.

Ha ketten vannak, plusz valamennyi gyerek, akkor a másik felnőttel mi van?

jágör68 2011.02.18. 15:48:13

@Blobov:
Figyu, majd ha az orvosi vizsgálat /ellátás díja- LEGÁLISAN!!!- "csak" kb annyi lesz, mint pl egy mosógépszerelő kiszállási díja, akkor majd lehet elfelejteni a karácsonyi ajándékkosarat is.
De amíg az OEP 160 Ft- ot fizet egy orvosi viszgálatért- egy magánrendelőben 10.000- nél kezdődik, de az átlag 25.000 és 40.000 közöt van, addig szerintem egy ajándékkosár miatt még nem kell az APEH- kommandóért kiáltani. Főleg ha a 4- es metró, alagutas- völgyhidas autópálya, hídfelújításos "projektek" ezermilliárdos lenyúlásaiért senki nem kapott még APEH kommandót a nyakába.

adamantium 2011.02.18. 16:07:18

@jágör68: hol van az az átlag magánrendelő ahol 25-40 ezer egy vizsgálat? én még 20 nál többet nem láttam soha

adamantium 2011.02.18. 16:11:50

egyébként sajnos magyarországon a rendszer mindenkinek kinyalja azt a bizonyos testrészét, ha fizet ha nem. és én még soha nem hallottam, hogy valakin behajtották volna az ellátás árát, így tényleg bolond aki fizet.
ne aggódjatok külföldön nem így van, főleg nem amerikában.
egyetemi oktatóm mesélte, hogy volt kinn valami tanulmányi úton és jött a sürgősségire egy bevándorló biztosítás nélkül, megállapították, hogy méhen kívüli terhesség.
mondta, hogy na akkor lehet műteni.
mondták: kit? és miért?
- hát a nőt, hisz ez egy életveszélyes állapot
- mondták neki, hogy ez még nem, majd ha megreped a méhkürt akkor igen, addig meg menjen vissza szépen mehikóba vagy egy olyan kórházba ami szociális alapon is ellát
megnézném ha ez lenne magyarországon is akkor mit szólnának hozzá az emberek?

tbjárulékfizető 2011.02.18. 16:19:29

@adamantium: én meg azt olvastam, hogy Obama elnök éppen ezen a helyzeten próbál változtatni, még nem tudni, milyen sikerrel.

jágör68 2011.02.18. 16:21:16

@adamantium:
Nédd meg a Dr Rose honlapját pl.
Én a fogorvosomnak fizetek havonta 10- t.

Irkutszk 2011.02.18. 16:24:25

@tbjárulékfizető: Clintonnak (asszem neki) is beletört a bicskája.

adamantium 2011.02.18. 16:43:32

@Irkutszk: mert kb 60 millió embernek nincs semmilyen biztosítása, de annyira nincs, hogy a családjában senkinek nincs biztosítása, sőt senki nem dolgozott a családjában a II világháború óta. vannak ott is lusta emberek, csak úgy is állnak hozzájuk

adamantium 2011.02.18. 16:44:29

@jágör68: adj egy linket hozzá, mert ez a Dr Rose elég kevés infó ahhoz, hogy megtaláljam

adamantium 2011.02.18. 16:45:56

@jágör68: közben asszem megtaláltam némi szűrőbeállítás után a gugliban, elfelejtettem, hogy nem magyarországon vagyok :D

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 16:56:23

@jágör68:

Ennek egyetlen módja van.
Kiegészítő biztosítás.
Természetesen nem állami, mert ilyen nincs, de lehet, hogy Járai biztosítóját kinevezik annak.

Autópálya, egészségügy.....
Annyira szeretnék melléd állni!
Ne keverd a kettőt, mert hülyeség!!!!

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 17:01:04

@adamantium:

Velük is kötött biztosító szerződést.

Így, ha kell akkor van aki ki tudja fizetni.
Nem állami biztosító persze...:)

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 17:05:53

@Mária:
a TAJ szám létezése, annak érvényessége és a biztosítotti jogviszony milyensége különböző dolgok.

ott nem értitek egymást, hogy Öregnővér a biztosítottságra használja az érvényesség szót.

jágör68 2011.02.18. 17:29:43

@Dr.laikus PhD:
Autópálya, egészségügy.....
Annyira szeretnék melléd állni!
Ne keverd a kettőt, mert hülyeség!!!!

index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/18/egymilliardos_adocsalas_az_m6-oson/

Öregnővér 2011.02.18. 18:10:10

@Eleven Ezüst: "csak írni tudok. megsértődtem:-( "

Ó, bocsáss meg. Nagyon mérges voltam.

Fogadj el tőlem egy állatos képet légyszi. Vagy szalvétát. Inkább Kinder-figurát szeretnél? Mosoly nélkül senki nem mehet haza:-)))
Megyek dolgozni, max. olvasni tudlak Benneteket.

keramia53-1 2011.02.18. 18:34:01

@adamantium: Bocsánat, hogy értetlenkedek - de akinek semmilyen biztosítása nincs, azt miért is kell(ene) ellátni? Ha valaki képtelen hozzájárulni a közteherviseléshez, akkor ne várja el, hogy a társadalom a becsületes adófizetők pénzéből mentse meg a rohadék kis élősködő életét!!! (Természetesen ha MÉG nem tud, vagy MÁR nem tud, vagy állapota miatt (rokkant) nem tud dolgozni, akkor más az elbírálás!)
Sajnos az egészségügyben is az a tendencia, ami a BKV-nál, a közüzemi számláknál (és úgy általában egész Magyarországon) : A számlát a bliccelők, nefizetők, ingyenélők, lógósok helyett is a becsülettel dolgozókkal fizettetik meg...

Mária 2011.02.18. 18:39:59

@keramia53-1:

Az, hogy valaki olyan helyen él, ahol 40%-os, vagy még magasabb a munkanélküliség, és bármennyire is szeretné, nem jut neki munka, és NINCS 5000 forintja havonta a biztosításra, az szerinted elég ok arra, hogy egy vakbélgyulladás esetén hagyják elpusztulni?

Bár én a magam részéről első körben az egoista véglényektől tagadnám meg a közösség védelmét és összetartását.

Kirakni mindet egy lakatlan szigetre és ott falják fel egymást, az erősebb kutya elve alapján.

adamantium 2011.02.18. 19:19:24

@Mária: nem tudom te hány hátrányos helyzetben levőt ismersz, de jelentős részük masszívan dohányzik, iszik, drogozik. ha arra telik akkor az 5100 forintra is elvégre az egészség azért csak a legfontosabb.
életmentés esetén egyébként azt csinálnám amit az amerikaiak is, megmentik az életét majd benyújtják a számlát, és be is hajtják rajta

keramia53-1 2011.02.18. 19:24:44

@Mária: "Bármennyire is szeretné, nem jut neki munka" - valóban, ha az illető egyed analfabéta, vagy büdös neki a meló, akkor nem jut... A jobbágyok röghöz kötöttségét már jópár éve/évszázada eltörölték - ha az adott helyen nincs munka, akkor el kell költözni oda, ahol van - vagy olyan szakmát kell választani, amire van fizetőképes kereslet!!! Nem sírni kell ölbe tett kezekkel, hanem cselekedni!!!

Mária 2011.02.18. 19:28:41

@keramia53-1:

Ezzel az éleslátással azt hiszem, felesleges lenne vitatkoznom :)))

keramia53-1 2011.02.18. 19:36:09

@Mária: Én inkább realitás életfelfogásnak,"nem sültgalamb-váró szindrómának" nevezném... A vitatkozás valóban felesleges: Aki szívesen látja akár a BKV, akár az élet járművein a jegy nélkül utazó, bűzlő csöveseket, az vigye haza őket és fektesse gyermekei mellé a "szép paplanos ágyba..." :-))) Én - bevallom - vagyok annyira egoista, hogy csak a fizető utasokat szállítom...

Hatodéves 2011.02.18. 19:57:07

@keramia53-1:
Ja, mert az ember csak úgy simán össze tud költözni és egy másik megyébe költözni... Különösen, ha az egész élete ahhoz a házhoz és a kerthez köti, ha már a szülei is abban éltek. Különösen ha beteg (ja, csak szólok, hogy az alkoholizmus és a depresszió is betegség), ha már x-szer ki..ott vele az élet, mint harminctól felfelé (és azalatt is mindenkivel).

A társadalom nem csak az értelmiségi középosztályt jelenti, ezt itt sokan hajlamosak elfelejteni.

Persze én sem szeretem, ha valaki lustaságból nem dolgozik. De azt sem szeretem, hogy az emberek életét pénzben és társadalmi hasznosságban mérjük.

Persze, akármiben mérjük, az egészség nagyban pénz kérdése is, ahogy a jobb ellátás is. De megdögölni már hadd ne hagyjunk senkit...

keramia53-1 2011.02.18. 20:04:56

@Hatodéves: Minden normális társadalomban elfogadott és bevett gyakorlat, hogy a család oda költözik, ahol az apa munkát kap - és nem saknevetséges 1-200, hanem több ezer km-ekről van szó! Tehát ha valakinek nem ér meg annyit a családja , hogy pár nap alatt összepakoljon és elköltözzön a munkát adó cég közelébe, akkor azt kell mondjam: az ilyen teszetosza munkakerülő igenis dögöljön meg!

keramia53-1 2011.02.18. 20:06:21

@Hatodéves: A beteg (és dolgozni MÉG vagy MÁR nem tudó) emberekről azt hiszem, külön szóltam!!! Példám csak az egészséges, munkaképes emberekre vonatkozott!!!

keramia53-1 2011.02.18. 20:07:13

saknevetséges=csak nevetséges

Mária 2011.02.18. 20:09:46

@adamantium:

Öt évig dolgoztam egy igen hátrányos helyzetű kistérség 100% kisebbségi lakosságával.

Szerinted elég tapasztalatot szereztem?

És igen, van az a mélypont, amikor egy családnak nincs mozgósítható 5000 forintja SEMMIRE.

Az pedig, hogy az állástalan, perifériára sodródott emberek EGYÚTTAL és magától értetődően nikotinfüggő alkoholista szerencsejátékosok, az nem más, mint a mindekori kormányzat által masszívan megtámogatott előítélet, a társadalom megosztásának és a különböző rétegek egymás ellen kijátszásának egyik alapja.

Mária 2011.02.18. 20:12:33

@keramia53-1:

Szerintem most hagyd abba és legközelebb akkor gyere vissza ezzel az ostoba propagandával, ha legalább egy állástalan embernek legalább egy éven át munkát adtál.

Részemről a vita lezárva.

szabidoki 2011.02.18. 20:12:58

A posztoló örülhet, hogy a testvére olyan országban él, ahol ilyen-olyan megfontolások alapján még akkor is megkapja a legmagasabb szintű eü ellátást, ha egy árva fillért nem fizet a tb-be.
Mondjuk ez már megint egy nagy lépés lefelé: eddig az volt a sláger, hogy "énfizetematébétnekemjárminden", de ez a poszt már arról szól, hogy ugyan nem fizet érte, de akkor is járjon minden, mert csak...

jágör68 2011.02.18. 20:17:30

@szabidoki:
Ja.
Le kellene már számolni:
1. az "ingyenes" kommunista egészségüggyel
2. a "zsebbe fizetős" rablókapitalista egészségüggyel
És LEGÁLISAN fizetőssé tenni a nem életmentő beavatkozásokat. És végre normális -XXI. sz- i, EU-s szintnek megfelelő- áron finanszírozni a rendszert.

Mária 2011.02.18. 20:17:54

@szabidoki:

Miért jobb az neked, ha a sorsára hagyod, mint az, ha ellátod és behajtod rajta a járuléktartozását?

adamantium 2011.02.18. 20:18:10

@Mária: azért az ambulanciára részegen bekerülők jelentős részének nincs érvényes biztosítása és bagó szagúak is, ez meg az én tapasztalatom.
egyébként meg mindaddig míg egy munkaerőpiacon tud érvényesülni egy külföldi, addig a helyiek nyilvánvalóan nem akarnak dolgozni, elvégre a helyiek mindig előnyben vannak: ismerik a nyelvet, szívesebben alkalmazzák őket a munkaadók, esetleg nincsenek ellenük munkaerőpiaci korlátok. jah, hogy hát annyiért nem vállalják el mert nem éri meg? a külföldinek aki otthonától 500-1000 vagy még több kilométerre él miért éri meg?
tudod van némi földje a szüleimnek, 3 hektár gyümölcsössel, az utóbbi években már nem találtunk napszámost aki leszedje a gyümölcsöt (persze ha le kellett lopni akkor más volt a helyzet), egyszerűen már 3000 forint plusz kaja, pia nem volt hajlandó dolgozni senki (később már 5000 ért sem, ha meg mégis jött valaki akkor inkább csak a hasát tömte).
aztán kiadtuk valakinek felesbe, és érdekes módon így jobban járunk

adamantium 2011.02.18. 20:19:32

@Mária: mert utólag nem tudod behajtani, mert röhög a markában, kérdezz utána a detoxikálást hány emberen tudják behajtani?

szabidoki 2011.02.18. 20:20:16

@Hatodéves: hát igen, mert ezek igen gyönyörű házak, mindjárt a könny szökik a szemembe, ha arra gondolok, hogy valakinek munkája miatt el kellene költözni innen: szentkoronaradio.com/files/ciganyputri1.jpg
Amúgy meg sokan utaznak naponta órákat munkába meg vissza.

szabidoki 2011.02.18. 20:21:52

@Mária: mert ezek a tartozások behajthatatlanok. Segíjkéből nem lehet semmit levonni.

jágör68 2011.02.18. 20:27:08

@szabidoki:
Ja APEH- kommandó se nagyon megy a c- putrikba, pedig nem egy udvarán BMW, Audi áll..
De "nekik jár" minden délután fél órával ügyelet előtt már taxiztatni az orvost, mert a tüdőrákos papa/mama fullad- bagózás mellett és kell neki az i.v. hörgtágító- a hét minden napján!!- mer neki jár!

Mária 2011.02.18. 20:27:56

@jágör68:

Hogyne, meg mellé európai béreket, európai foglalkoztatási rátát, európai adófizetési morált, európai politikai gyakorlatot, európai mértékű korrupciót, európai mértékű mobilitást, európai mértékű bérlakás-rendszerrel.

Majd a derék magyarok felébredtek, és látták, hogy bilibe lóg a kezük...

Tényleg nem érted, hogy az egyes részeket SOHA nem fogod tudni megváltoztatni anélkül, hogy a nagy egész rendszeréhez hozzá ne nyúlnál?

Hiába veszed el a perifériára kerültekről az utolsó száz forintjukat, ha közben a felső tízezer az összes létező módszerrel és minden lehetséges csatornán nagy tételben lopja szét az országot.

Persze az önérvényesítésre képtelen nyomorultakból sokkal könnyebb bűnbakot csinálni.

szabidoki 2011.02.18. 20:36:21

@Mária: ne aggódj, utálom a politikusokat is...

adamantium 2011.02.18. 20:37:51

most hirtelen magyarországi képeket nem találtam, de a hunyadi éhhalál közelében, segélyekből tengődő nem szoliban barnult kisebbség putrijairól vannak képek a következő oldalakon:
www.panoramio.com/photo/27727292
www.contrasens.com/2010/08/04/romania-pitoreasca-palatele-tiganilor-de-la-huedin.html
fogadni mernék, hogy ezeknek sincs biztosításra pénzük

Mária 2011.02.18. 20:39:25

@szabidoki:

És szerinted a betöltetlen állások hol vannak?

És ne mondd, hogy ezek az emberek képzetlenek. Tudnának és akarnának is tanulni. Pár éve intéztem egy "út a munkába" jellegű, uniós forrásokból finanszírozott projekt kötelező kommunikációját.

A jelentkezés napján nem túlzok, többszáz (!) méteres sor állt a képzőhely kapuja előtt. Iszonyat sokan voltak... felvettek belőlük a képzésre vagy harmincat...

Az uniós pénz nagy része persze a célirányos képzés helyett elköltődött faszságokra... és akkor még igen finoman fogalmaztam.

Azt meg már az elején tudta mindenki, hogy hiába kapnak a résztvevők egy valóban használható OKJ-s szakmát, attól több munkahely még nem lesz a környéken.

jágör68 2011.02.18. 20:57:54

@Mária:
Az egy dolog, hogy fejétől bűzlik a hal.
A másik meg, hogy ahol 2,8 millió dolgozik 10 millióból, ott nem csak a hal fejével van a gond....

Hatodéves 2011.02.18. 21:01:17

Értem én az ellenérveket, és meg is értem, csak az a baj, hogy egy orvosnak nem kellene találkoznia ezekkel. Nem tudom, mi erre a megoldás, akár az, hogy ha nem fizet tb-t akkor kiszámlázzák/értesítik az önkormányzatot/szociális munkásokat, bárkit.

De úgy gondolom, lehet ma egy kicsit érzelgős vagyok, hogy akármi is a racionalitás, az orvosi esküvel nem összeegyeztethető, hogy ha behoznak hozzám valakit, akkor el kelljen kezdeni azon gondolkozni, hogy jogunk van-e javítani az életesélyeit, vagy csökkenteni a fájdalmát.

Sosem akarok rajta gondolkozni, hogy ki mit érdemel erkölcsileg, jogilag, társadalmilag. Ezt határozzák meg azok, akiknek ez a feladatuk, akiknek van képzettségük/arra vállalkoztak, hogy ilyen típusú döntésekért feleljenek.

Nekem épp elég dolog van, amiért felelnem kell, hogy milyen gyógyszert adok, hogy hogyan diagnosztizálok, mennyire képzem magamat stb.

A társadalmi bíráskodásból igen csak szeretnék kimaradni. Mert ha én hagyok valakit meghalni, mert nincs joga az ellátáshoz, akkor engem senki fel nem ment, sem önmagam, sem az embernél nagyobb hatalmak előtt.

jágör68 2011.02.18. 21:06:56

@Hatodéves:
Normális országban ez valóban így működne.
Majd ha már nem 6. éves hanem 6. éve orvos leszel, alakul a véleményed neked is.
Főleg, hogy nekünk mindig meg tudják magyarázni miért nincs ez, miért nincs az, hogyan alkalmazkodjunk és mennyivel csökkennek a pótlékok, ügyeletei bérünk- mert- ez a JOLLY JOKER szöveg a döntéshozóknák:
ELSŐ A BETEG ÉRDEKE! A többi meg le van xarva...
Más kérdés, hogy ilyen feltételek mellett álságos a beteg érdekére hivatkozni.

szabidoki 2011.02.18. 21:11:02

@Hatodéves: érdemes tájékozódni, mert a törvények úgy szólnak (világszerte), hogy életveszély vagy sürgős szükség esetén el kell látni a beteget. Senkit nem kell hagynod meghalni pénzügyi okok miatt. Más okok miatt esetleg, és ez elég nehéz döntés tud lenni.
Azon is érdemes elgondolkodni, hogy ha grátisz ellátod a potyautast, akkor a fizető betegek elől veszed el a gyógyszert, mert azt ugye valakinek ki kéne fizetni, és a pénz meg a gyógyszer csak véges mennyiségben áll rendelkezésre.

szabidoki 2011.02.18. 21:12:08

@jágör68: na ja, első a beteg érdeke, meg a stadionépítés, esetleg pár alagút a dombok alá...

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.18. 21:14:35

@adamantium: ez részben nálunk is működik, pl a vízimentőknél.

Dr.laikus PhD 2011.02.18. 21:15:13

@Hatodéves:

Szerencsére nem kell ebben döntened.
A törvény téged támogat és támogatja a nincstelent is még. :)

Hatodéves 2011.02.18. 21:16:11

@szabidoki:
Tudom, hogy így szólnak a törvények, a hozzászólásom keramia 53-1 véleményére volt válasz.

És tudom, hogy úgy van, ahogy mondod, csak az a baj, hogy ezek általánosságok, az ember pedig egyes egyénekkel találkozik.

Mária 2011.02.18. 21:18:51

@jágör68:

Egyértelmű, hogy kevesen dolgoznak, ebben teljesen igazad van.

De tudnod kell, hogy vidéken NINCS üres állás, azt meg a pestiek érdekében nem kellene erőltetni, hogy mindenki költözzön a fővárosba.

Az országnak gyakorlatilag nincs működő mezőgazdasága, mindent elönt az import szemét. Még a tojást és a zsírt is külföldről hozzák, nem csak a tejet és a tőkehúst.

Tegnapi hír, hogy bezárt a legnagyobb magyar tojástermelő vállalkozás. Pedig nem is a költségesebb mélyalmos, hanem a legolcsóbb ketreces tartással dolgoztak, mégsem tudtak versenyezni a német és a lengyel tojás árával.

Szerinted hány ember veszíthette el az állását, és hol tudnak elhelyezkedni a közeli jövőben most, amikor csak ez év első hónapjában 93 ezerrel növekedett az állástalanok száma?

jágör68 2011.02.18. 21:26:01

@Mária:
Összefogásból egyes a népnek.
A termelők ha 1x-re fellépnének egységesen akkor nyernének.
Meg kell nézni a cseh orvosokat: 4000 felmondólevél és máris talált pénzt a "nincs erre pénz" kormányuk.

szabidoki 2011.02.18. 21:32:54

@jágör68: előbb-utóbb itthon is muszáj lesz találni valami pénzt, mert különben tényleg mindenki elmegy külföldre dolgozni.
Olvasnivaló: www.magyarnemzet.hu/portal/766469

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.02.19. 18:51:56

@Mária: Jesszusom Mária, sosem hittem volna ezen kommented elôtt, hogy bármikor egy pillanatra is szimpatikussá válhatsz. Megdöbbentô pillanat.

wowerman 2011.02.21. 10:44:00

mindegy hogy nincs valakinek munkája, havi 4500 forintot befizetsz és jár neked a TB mint bárki másnak. Csak be kell jelenteni hogy te mostantól magadnak fizeted a TB-t mivel munkanélküli vagy (hely APEH irodában + postán). Ennyi.

Aqweren 2011.02.21. 17:30:58

Nem tudom hogy volt-e már, ha igen, akkor elnézést (nem olvastam végig minden kommentet..):
- a regisztrált munkanélkülieknek csak akkor érvényes a taj kártyája, ha ellátást is kapnak. Ha megfelelő munkaviszonya volt mielőtt munkanélküli lett, akkor három hónap álláskeresési járadék, majd három hónap álláskeresési segély a juttatás. Ezt követően kérhet aktív korúak ellátását a helyi önkormányzattól.
- Az Apeh felé kell fizetnie a tb-járulékot annak, aki nem részesül semmilyen ellátásban, ez most ha jól tudom, 5100 Ft körül van.
- Ha a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 28500 Ft-ot, kérheti a helyi Önkormányzattól az egészségügyi ellátásokra szociális alapon való jogosultságot. A jogosultságot az önkormányzat igazolja a tb felé.
- Ha valaki nem biztosított, akkor is ellátják, és nem számlázzák ki az ellátás díját - viszont az elmaradt járulék miatt az APEH meg fogja keresni (egyébként láttam olyan esetet, hogy méltányossági kérelemre az APEH elengedte a felhalmozott tb-járulék tartozást).
Ja, és 2008 január 01 óta kell mindenkinek maga után fizetni a tb-t, aki biztosítási jogviszonnyal nem rendelkezik.
Elnézést ha volt már :)

tódór piroska 2011.02.21. 19:00:07

@Hatodéves: Ugyanígy gondolkodtam harmincegynehány éve, frissen végzett orvosként. Ma már kissé máshogy látom a világot, benne az orvos szerepét.
Őszintén szólva, nem örülök ennek.

Farkasokkal táncoló 2012.10.10. 17:02:45

Istenem mennyire elegem van már az olyan hozzászólásokból, akik arra hivatkoznak, hogy bezzeg az ő adójuk, meg bezzeg Amerikában már régen nemhogy nem látták volna el, de még jól hasba is rúgnák azt akinek nincsen kártyája és ez mecsoda naccerű dolog, meg hogy tessen rendet tenni az országban, gödörbe minden munkanélkülivel....

Meg hogy micsoda dolog emberséget elvárni az egészségügyisektől ha egyszer kevés a fizetésük, húzzuk meg magunkat, hogy egyáltalán szóbaállnak velünk....

Kívánom miden nagyszájúnak, aki más embertársának azt kívánja, hogy hagyják betegen megdögleni csak azért mert nem fizetett tb-t, hogy KERÜLJÖN Ő IS ILYEN HELYZETBE!
Csak egyszer egy időre.Tán megváltozik a felfogása.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása