Maga egy ronda, kövér, dagadt disznó

2011.02.05. 06:00

Kedves Praxis!

Soha nem gondoltam, hogy az interneten keresztül fogok panaszt tenni bármire is, de a mai nap folyamán olyan elfogadhatatlan dolog történt velem, hogy muszáj másokkal is megosztanom. Történt ugyanis, hogy 15 éves korom óta PCO-s beteg vagyok, de az utóbbi időben kicsit elhanyagoltam a dolgot, mert vidékről felköltöztem Pestre, és nem igazán tudtam, hogy kihez is kéne fordulnom. Egy ismerősöm ajánlotta az 1. számú Nőgyógyászati Klinikát, így elmentem oda.

 


A nőgyógyász egy fiatal nő volt, nagyon kedves és figyelmes. Ő beutalt az endokrinológiára, meg UH-ra. Az ultrahangon azt mondták, h tankönyvbe való eset vagyok, tipikus PCO. Az endokrinológián viszont olyan bunkó és lekezelő orvost fogtam ki, aki állítólag a legjobb, hogy sírva jöttem haza. Miután arra a kérdésére, hogy lehet-e őszinte azt a választ adta, hogy kövér vagyok, és én azt válaszoltam hogy tudom, ő rákontrázott azzal, hogy “ Maga egy ronda kövér dagadt disznó”, és hogy minek jöttem én ide, miért nem megyek a szülővárosomba orvoshoz, és amúgyis mit képzelek én magamról, hogy nem hoztam el a majdnem 10 éves leleteket, hogy lehetek ilyen hülye.


Ja, és mellesleg nincs is PCO-m, csak dagadt vagyok és azért nem jön meg a menstruációm. Érdekes, hogy az ultrahangos doktor azt mondta, hogy tipikus PCO-s vagyok, és még meg is mutogatta a kis cisztákat a felvételen, erre az adjunktus “úr” csak rám nézett és megállapította h nem vagyok beteg. Az már egy más kérdés, hogy annak idején orvostól orvosig jártam, hormonvizsgálattól kezdve MR-vizsgálatig...szóval biztos hogy az akkori orvosok nem csak a hasukra ütve diagnosztizálták a betegségemet.


Kérdezem én, hogy egy orvos, egyáltalán hogy veszi a bátorságot ahhoz, hogy úgy beszéljen a páciensével, mint akit a seggéből rángatott ki??? Ráadásul más betegek előtt. Ezek után az ember milyen szájízzel fog elmenni orvoshoz? Ennyire még soha senki nem alázott meg.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2011.02.05. 14:15:06

Ezt az orvost nevesíteni kéne. Az én egyik ismerősömmel csinálta ugyanezt, nem volt hajlandó kivizsgálni, csak közölte, hogy kövér és azért vetélt el. Majd amikor pénzért megcsináltatta a vizsgálatot, természetesen kiderült, hogy az a probléma, és emiatt van a kövérség is.

Hatodéves 2011.02.05. 14:26:27

@petroselinum:
Szerintem az is baj, hogy az ember annál jobban hárít, minél fájdalmasabb valami. Sok kövér embernek a kövérsége olyan pont, amire gondolni se szeret, sőt az egész külseje ilyen. Nem is foglalkozik vele, hanem megpróbál az élet egyéb területein "felmutatni valamit". Ez sokszor nagyon jól sikerül, például van olyan, erősen túlsúlyos lányismerősöm, aki annyira humoros, kedves, toleráns, hogy minden ember imádja, akire csak rámosolyog, a pasikat is beleértve, mert ez a lány olyan, hogy a társaságában az ember biztonságban, szeretve, elfogadva érzi magát.

De minden bunkó megjegyzés, amit egy kövér ember kap, egy lépéssel távolabb viszi attól, hogy fogyjon, mert mindegyik még egy plusz dózis fájdalom és megalázás. Ezt így nem lehet csinálni.

Egy ember akkor fog legalábbis komolyan megpróbálni lefogyni, ha elhitetik vele, hogy van benne szépség, hogy lehet szeretni úgy ahogy van. Viszont az egészségének, önértékelésének és a szépségének is azért jobb lenne, ha lefogyna pár kilót.

Ja, és nem okoskodni akarok, van személyes tapasztalatom a kövérség és a lefogyás területén is.

(A strandon meg, már bocsánat, de hadd vegyen fel mindenki olyan bikinit, amilyet akar. Mi van, ha nekem nem a kövér, bikinis emberek, hanem az agyontetovált hátak, tangás seggek, ápolatlannak tűnő testek zavaróak (a harmadik tényleg, az első kettő csak példa volt). Meg a halálfejes táskák, meg a buszon üvöltetett zene, és a félórás monológ, amiben egy fél mondat sincs b.meg nélkül. stb)

spinneli 2011.02.05. 14:32:40

@Hatodéves: Igazad van-ez így pontosabb...az elhízott kategória nyilván eü. probléma elsősorban-gondolom ennek a visszajelzésére nem ez az általános forma eü. dolgozók körében.

hirokin 2011.02.05. 14:33:38

Neveket követelünk! Mit ér név nélkül az ilyen történet?

Bogyiszlói 2011.02.05. 14:33:48

A SOTE-n miután megnézte a doki a menstruációs naptárom, ennyit mondott: vagy fogyjon le, vagy számítson meddőségi kezelésekre. Pofátlan volt, megsértődtem.
Meddőségi kezelést választottam, majd amikor abból a elegem lett, épp rámjött a fogyókúrázhatnék. - 20 kiló, majd spontán terhesség.

Azóta ismét pluszban vagyok, tesóka se kopogtat (hálisten). De ma már fenntartással kezelem a jaj, de megsértettek kövérségemben posztokat.

V.

fuakjs11 (törölt) 2011.02.05. 14:38:51

Jaj-jaj, a csúnya bácsi lekövérezett. Anyunak elmondtad már?
Tán le kéne fogyni.

Félreértés ne essék, szerintem sem helyes viselkedés az ilyen, de sajnos szükséges. Manapság a kövérség már egy teljesen elfogadott, hétköznapi dolog. És ez kurvára nem jó így.

Hatodéves 2011.02.05. 14:40:56

@spinneli:
Kérlek, olvasd el a mai kommentjeimet, mert azokban már leírtam a véleményemet.

:)

spinneli 2011.02.05. 14:42:51

@Hatodéves: Olvastam őket, a saját mondandóm kiegészítésnek szántam.
:)

spinneli 2011.02.05. 14:43:29

@franc0: Egyátalán nem jó, ahogy a forma sem-ahogy ezt visszajelzik, no mi legyen?
:)

Hatodéves 2011.02.05. 14:44:44

@spinneli:
Egyébként az is egy kérdés, hogy az elhízás mennyiben az egészségügy kompetenciája, vagy problémája.

Ha valamilyen nyilvánvaló betegség (hormonzavar, depresszió stb.) áll mögötte, akkor biztosan. Ha az elhízás valamilyen betegséghez vezet (illetve részt vesz annak kialakulásában), akkor is.

De egyébként nem tudom. Annak a kompetenciája lenne, akié a prevenció. A megelőzés szervezetten, társadalmi szinten. Táplálkozás, sport, lelki egészség, életmód terén.

Csak félek, ilyen valaki vagy nincs, vagy csak nagyon kevés.

petroselinum 2011.02.05. 14:45:54

@Hatodéves: leírtam hosszabban a választ az előbb, de hibát jelzett. lusta vagyok megismételni, úgyhogy csak röviden: egyetértek és nekem is van tapasztalatom duci, ámde kedves, humoros, toleráns ismerős kapcsán :)

@hirokin: engem is érdekelne

[c] 2011.02.05. 14:50:09

@keramia53-1: Sikerült megfognod a lényeget... :-P
Igen, nevén lehet nevezni a gyereket, különösen, ha köze van a betegséghez, de nem ilyen tuskó stílusban. Ha az orvos valóban segíteni akar, akkor tudja, hogy nem így kell a beteggel beszélni, mert ezzel csak az önbizalmát rombolja porig, de nem indítja el az egészség felé vezető úton.
Értem?

[c] 2011.02.05. 14:52:17

@Rotoxis: "Mi a fenéért nem lehet lefogyni?"

A PCO általában erősíti a hízási hajlamot, azért.
Nem lehetetlen lefogyni, de nehéz - nehezebb, mint egy egészséges embernek -, és sokszor orvosi segítséget igényel.
Egyébként az orvosok is ezt tanácsolják, csak nem mindegy, milyen stílusban.

Leonce 2011.02.05. 14:55:40

Simán lehetett volna a beteg is őszinte és elmondhatta volna, hogy "maga meg egy tapló ősbunkó, akinek tuti nem volt gyerekszobája". Itt az orvos kilépett a szerepéből és átment személyeskedésbe, tehát nyugodtan lehetett volna így reagálni.
Tudom épp ennyire gáz, ha egy beteg nem képes a minimális modort produkálni, nemcsak az orvosnál, hanem bárhol.

igazságos 2011.02.05. 15:12:08

@keramia53-1: nem is, csak erős csontozatú, és különben is, elromlott a mérleg.

Egyébként szerintem kint, Amerikában hozzánk képest akkora kövér disznó embereket lehet látni, hogy még én is eltátottam a számat, pedig nem szeretek másokra jellemzőket mondani, én se vagyok csontsovány.

Egyébként a beteg miért nem szólt vissza, legalább valami olyat, hogy én fizetem magát is, utánam kapja a munkabérét.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.05. 15:13:56

Bírom, aki kurva egyszerűen megoldja mindenki más problémáját. Kövér? Ne zabáljon, sportoljon, ennyi.

Na persze. Neked meg nincs pénzed? Egyszerű: találj jobb állást, spórolj, kész. Ideges vagy? Ne stresszelj, oszt ennyi. Magányos vagy? Bazmeg, haverkodj össze 10-20 emberrel, ahelyett, hogy siránkoznal. Nincs társad? Annyi, hogy változtatsz a külsődön, a szokásaidon, érdekesebb, vonzóbb emberré válsz, kikezelteted a lelki problémáidat, és felszedsz valakit, na bumm.

Bezzeg az én problémáim! Azok mennyivel komplikáltabbak! Nem érti azokat senki...

gyz 2011.02.05. 15:19:22

a nyakamat teszem rá, hogy ilyen formában ez a mondat nem hangzott el. Azt el tudom képzelni, hogy lekövérezte (ami szintén nem szép, sőt), de ez így nem kerek.

Amúgy ha nevesítené a dokit, azzal hitelt adhatna mondanivalójának.

Ez így egy egyoldalú vélemény. A másik félre senki nem kíváncsi, mert az biztosan egy "bunkó".

Jó ez a blog, kelti szépen a hangulatot en bloc az orvostársadalom ellen, miközben az ide írók fele annyi tanulással, negyedannyi és sokszor kevésbé fontos munkával keresnek jóval több pénzt, mint az orvosok döntő többsége.

(hozzáteszem: nem vagyok orvos, de még az egészségügyben sem dolgozom)

apolka11 2011.02.05. 15:19:47

Javítsatok ki, szerencsére csak hallomásból ismerem a PCO betegséget. De nekem is van egy kövér barátnőm (nem csak molett sajnos) és neki azt mondta az orvos, hogy a petefészkei be vannak hízva és ezért nem működnek megfelelően, nem termelik a hormonokat, ezért rendszertelen a menstruációja, stb.
Néha nehéz eldönteni, hogy tyúk vagy tojás.
Azért meddő, mert elhízott, vagy egy betegség miatt hízott el, ami miatt meddő is egyben.

(egyébként borzalmas, ha egy nőt a testúlya maitt "bántanak", én mindig vékony voltam, de mindkét gyereknél maradt fenn 5 kiló, az most 10, és emiatt elég nyomott is vagyok, ha valaki ezt felemlegetné, azt le is ütném helyben..)

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.05. 15:22:10

Felháborító az ilyen viselkedés !

ügyes-bájos 2011.02.05. 15:30:25

Mindig is baromi hízékony voltam, ráadásul, imádok enni. Aztán az esküvőm előtt elkezdtem figyelni, mit eszem (tiltott a rizs, krumpli, tészta, stb.), és jé, immár negyedik éve 56-58 kiló vagyok a 174 centimhez. Kurta nehéz, sokszor szinte fizikai fájdalmat okoz, hogy abonett-et eszem (mértékkel), a túrósbukta helyett, de ami az esztétikumnál is fontosabb, tudok, futni, bútort cipelni, glettelni, szaladgálni egész nap anélkül, hogy jelentősen elfáradnék, szép a bőröm, csillog a szőröm, kék a szemem, arcom csupa derű.

Szóval, csak annyit a kövér nőtársaimnak, hogy ne 90 napos diéta szarságokkal küzdjenek, meg csodaszerekkel, hanem erővel és életmódváltással.
uff

Irise 2011.02.05. 15:32:37

1. Ha egy endokrinológus ilyet mond , akkor elképzelhető,hogy tudja,hogy milyen a beteg hormonális háttere, netán látott már sokkal több PCOS-t,mint a nőgyógyász, és tudja,hogy miről beszél,hogy a posztoló kövérségének nem hormonális oka van.

2.Elképzelhető,hogy az orvos azt az álláspontot képviselő,hogy (Csernusi egyenességgel) felrázza a beteget az eltunyultságból és szembesíti a valósággal a beteg érdekében.
Mert nem az orvos fog meghalni a morbid obesitas miatt igen hamar, szívelégtelenségben, infarktusban, stoke-kal.
Sokkal könnyebb abba burkolózni,hogy "kérem, nekem ez és ez a betegségem, én nem tudok lefogyni"
"kérem, én szociofóbiás vagyok, nem tudok kimozdulni a lakásból"
"kérem, nekem figyelemzavarom van, én nem tudok odafigyelni a tanórán"

Ez egy szép, langymeleg maszlag, ami lehúzza a betegeket.

És igenis, a PCOS-sok és a simán kövérek is le tudnak fogyni, csak akaraterő kell hozzá, aminek a felleléséhez remélhetőleg az endokrinológus megadta a szükséges kezdőlökést!

ügyes-bájos 2011.02.05. 15:40:24

Volt egy nagyon kövér kolleganőm, akit tini korától kezdve PCO-val kezeltek. Szegény mindig nekem panaszkodott, hogy a pasik ilyen szemetek, meg olyan bunkók, hiszen nem tehet a fizimiskájáról- mondta két konstans falat kakaóstekó/bakerolls/sonkás szennya/chips és egyéb között.
Persze, biztosan nehéz lehet, ugyanakkor nem tudom elképzelni, hogy egy doki szájából kiesik az idézett mondat a Jónapot és a Viszontlátásra közt, csak úgy...vagy egyáltalán.

Csabi. 2011.02.05. 15:41:53

Ha vmilyen betegség folytán hízik, akkor pont az orvosnak kéne segítenie, azért ment oda a beteg, nem kell az arcába vágni azt, amiről már úgyis tud.

Tisztelt "megérdemli"-zők, amúgy a túlsúlyosak 10szer kitartóbbak az olyanoknál, akik beszólnak rájuk.
Mindenkinek vannak hibái.

Csabi. 2011.02.05. 15:42:46

...MINT akik beszólnak rájuk...

Borcsika 2011.02.05. 15:58:35

Ez a poszt tuti, hogy kamu. Sokmindent lehet mondani az orvosokról, de nem hiszem el, hogy ilyen lehangozhatna bárkinek is a szájából. Nem lehet, hogy az óvodai emlékeit mesélte el a posztoló, vagy esetleg kisskoláskori traumáját öntötte ilyen formába?

Mária 2011.02.05. 16:00:59

@bauchi:

Ki bántott? Epres vagy Cenzorilla? ;-)

Ne hagyj itt minket, én szeretlek, bár tudom, hogy a jóseggű pultoslány mellett, aki imád, semmi esélyem nem lenne :)

pereant 2011.02.05. 16:03:56

@Pók:
Az nem lehet, hogy tényleg lyen egyszerűek a kérdésekre a válaszok és,hogy sokan ezt meg is csinálják ?

pereant 2011.02.05. 16:10:10

@ügyes-bájos:
Teljesen igazad van. Az egy másik kérdés,hogy hárítani, mindenféle külső okora hivatkozni sokkal egyszerűbb. Ráadásul itt meggyőződésből és nem roszzindulatból ferdítenek az emberek rendesen. Lásd a posztolót !

Leonce 2011.02.05. 16:11:53

az más kérdés, hogy hol vannak a 10 éves leleteim:)

mzs 2011.02.05. 16:15:04

De, sajnos PCO-s vagy, jól tudod, a dokid ez ökör...(Olyan nincs, hogy dagadt vagy, és ezért nem jön meg rendesen a menstruációd. Endokrinológiai gondjaid vannak, hormontábla és terheléses cukor és inzulinszint mérés szükséges.) MensMentis Klinikára azonnal!

(de előbb nézz körül a www.pco-szindroma.hu oldalon...)

Sok sikert! És felejtsd el az SZTK-s dokikat.

pereant 2011.02.05. 16:15:10

@Mária:
Jó a logikád, de talán csak azért lehetetlenül el a posztoló a saját sztorijában, mert csúsztat.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.05. 16:18:41

@ergerberger: várjál, azt is írta, hogy fizikai fájdalmat okoz neki az abonett. így is kell?:)))))

ergerberger 2011.02.05. 16:21:17

@Babette_: "várjál, azt is írta, hogy fizikai fájdalmat okoz neki az abonett. így is kell?:))))) "

Persze! Én nem abonettel kínálnám, hanem kolbásszal!
Erger-kolbásszal!
Az nem hizlal!

ügyes-bájos 2011.02.05. 16:32:12

@Babette_:
Ráadásul csak a pozitívumokról esett szó, azt bezzeg nem említettem, hogy egy véglénybe oltott gennyláda vagyok.

Más.
Azért baromi nehéz lemondani a fincsaságos falatokról, amikor már felnőtt egy olyan generáció, amelynek tök természetes a hangárnyi kínálópult a süti/csoki/rágcsa részlegen, arról pedig nem is beszélve, hogy az összes csomagoláson egy felnőtt vájár napi kalóriaigényét veszik alapul a százalékban megadott kaloriatartalom kérdésében.
Ráadásul a zabázás egyfajta hobbivá nőtte ki magát, ami nem baj, amíg a macitársasággal málnázunk az erdőben, vagy magunknak eszkábálunk kaját, de azt a rengeteg bikaszart, amit úgy általában mindenütt kapni...na azokat büntetném.

kubatov_kommunista 2011.02.05. 16:38:17

Ki kell rúgni az orvost.
(Na jó liberális leszek - csak a nevét közölni a neten)
Javítana a betegekhez való hozzáállásában.
Egyébként ha valaki nem bírja a betegeket ne menjen orvosnak. Utcaseprőre is szükség van.
@rest69: nincs igaza mindig. erre objektíven a legjobb példák a kártérítések. Az orvos is csak egy szakma a sok közül. Hála isten ma már gépekkel a diagnosztikában sok helyen kiküszöbölhető az emberi tényező. És ez a jövőben még inkább így lesz. (természetesen nem mindenben.)

ügyes-bájos 2011.02.05. 16:39:04

Ebben az országban szegénynek, illetve nem elég tehetősnek ÉS betegnek lenni, na az halálos kombináció.

Eleven Ezüst 2011.02.05. 16:43:55

Posztoló elhanyagolt betegségét kivizsgáltatni ment a pöstiekhez? Mert ha ez történt, akkor érthető hogy nem vitte magával a 10 éves leleteit.

Uh-t végző orevosnál elemezték a látottakat, de az nem derül ki, hogy a friss UH leletét látta-e az endokriminológuc, vagy a beküldő orvos.

Mivel a posztoló nem írta le minek kapcsán keveredett vitába az orvossal, csak gyaníthatom, hogy a posztoló nem kommunikálta az igazat a betegségéről, ezen rágott be az orvos.

Nem értem, hogy miért nem az orvosnak mondta el, hogy sértően beszél, és ez rá nézve bántó.

Borcsika 2011.02.05. 16:48:31

@Irise: Abszolute egyetértek veled, hogy a lefogyáshoz csak akaraterő kell. Lehet, hogy nem lesz azonnal látványos, és sok kinnal, keserűséggel, lemondással jár, de a végeredmény miatt megéri... Ha valaki, én tudom.

cenzorilla 2011.02.05. 16:48:40

@Mária:

Magánban imádjátok egymást!
Itt a blogon a témához hozzászólni kell, nem minősíteni.

DreamerX 2011.02.05. 17:17:01

Tök mindegy, hogy a posztoló hány kiló. Ez a beszéd bunkó, és alpári. És az sem mentség, ha a beteg provokatív. Aki valóban udvarias, és kulturált, az önmagáért az, nem a környezetéért.

Hatodéves 2011.02.05. 17:40:04

@pereant:
De a kérdések és a válaszok is ilyen egyszerűek. Csak épp a válaszolás folyamata, az egy életutat tesz ki, még akkor is, ha az ember nem téved el semerre. Márpedig valaki igen, mert elijesztették, mert bántották, vagy csak szimplán egy másik ösvényen volt valami nagyon fontos elintéznivalója.

Pók-kal én teljesen egyetértettem. Nem a kérdezéssel és a válaszolással van a baj, hanem a kibicekkel, akik az adott ember ismerete nélkül egyszer csak előpattannak valahonnan, és okos arccal előadnak egy teljesen általános, nyilvánvaló tanácsot.

Erre tipikus példa az, hogy "Elhagyott a szerelmem." "Ne gondolj rá, nem érdemli meg."

Általában hónapok, évek keserű küzdelme szokott lenne, mire az ember megtalálja a módját annak, hogy hogyan ne gondoljon arra, aki elment, és akit márpedig szeretett.

És az odavágott, filléres okoskodás ebben egy millimétert sem vitte előre.

Póknak pedig küldenék egy nagy mosolyt :D

SusanneF 2011.02.05. 17:43:51

@El Even Ezüst: Te biztos vagy benne,hogy ott és akkor visszavágtál volna az orvosnak,aki bunkózott??
Mert sokan leginkább ledermednek,és meg se tudnak mukkani,gondolkozni meg legfeljebb addig,hogy"ide be nem teszem a lábam többet!"

SusanneF 2011.02.05. 17:45:54

@cenzorilla: Ha olvasod a kommenteket,miért nem homályosítod fel a társaságot,hogy nem lehet leírni az orvos nevét,mert úgyis kiszeded??

SusanneF 2011.02.05. 17:47:05

@kubatov_kommunista: ITT nem lehet,legfeljebb másik oldalon!

bauchi 2011.02.05. 17:47:18

Elég volt a baromságokból.@Mária: minden OK.
valóvilágféle állatsággá falyúltak a dolgok ittenet.

pereant 2011.02.05. 18:16:18

@Hatodéves:
Ez így kerek és tiszta. V.színű kevésbé empatikusan állok a kérdéshez, meg azt gondolom, hogy a legtöbben a tényleges válaszok keresése helyett az önigazolásukra fordítanak inkább energiát. Pók meg nyilván okos - csak néha szar belenézni a tükörbe - és Neki ne mondják meg (a suttyok :), hogy hova is nézzen !

epres négercsók 2011.02.05. 18:27:21

@SusanneF: Ezerszer elmondtuk már, de akkor új olvasóink kedvéért ezeregyedszer is:

NEM írhatjuk ki az orvos nevét.

Mária 2011.02.05. 18:28:43

@cenzorilla:

Szerintem rosszul csinálod.

Mária 2011.02.05. 18:30:04

@cenzorilla:

Bocs, visszavonom :)

Azt hittem, kiszedted, de látom, hogy nem :)

Aggie 2011.02.05. 18:44:53

Ez nem egy Sz. nevu orvos volt, aki anno a nevével azonos nevü - azóta már bezárt - kórházban rendelt? Ő engem is lekövérezett, minden voltam többek közt akaratgyenge is.
Aztan persze kiderült, hogy a megmagyarázhatatlan hízást, PCOS-t és a többi gondot a pajzsmirigy alultermelés okozta, ahogy az rendeződött, eltünt a PCOS és minden fogyókura nélkül visszafogytam a korábbi súlyomra.
A modora nagyon durva volt, a diagnózist vérvétel nélkül állította fel, 15 percig voltam bent nála, ebből 10 percig telefonált. Olyan marhára figyelt rám, hogy minden telefon után újra kellett kezdeni a mesémet: ki vagyok, miért jöttem. A lekövérezés után a sokadik telefonnál átnyúltam az asztalon, összeszedtem a leleteimet, felöltöztem és kijöttem.

keramia53-1 2011.02.05. 19:23:17

Szeretném én látni, hogy valaki 150 kilós legyen napi 2000 kcal elégetése és 1800 kcal bevitele esetén... Egyszerű a képlet: Nem kell disznó módjára zabálni! Vajon az USA -ban a lakosság hány %-a elhízott disznó? És a Száhel-övezetben???

SusanneF 2011.02.05. 19:30:41

@keramia53-1: Most volt a tv-ben,hogy minden 2.magyar elhízott-azért ez döbbenet,nem??
@epres négercsók:
Minden trágárságot megengedsz??
A szeretgetést meg nem?

SusanneF 2011.02.05. 19:31:17

@keramia53-1: Most volt a tv-ben,hogy minden 2.magyar elhízott-azért ez döbbenet,nem??
@epres négercsók:
Minden trágárságot megengedsz??
A szeretgetést meg nem?

Aggie 2011.02.05. 19:31:32

@keramia53-1:
én is ezt mondtam nagyon sokáig, aztán jött ez a pajzsmirigy probléma és rá kellett jönnöm, hogy ez sajnos nem mindig igaz. Mielőtt rámsütnéd, hogy én is csak nyavalygok, heti 4x futok 15 km-t télen-nyáron, hóban fagyban is. Amíg nem volt rendben a pajzsmirigyem egyszerűen fizikailag nem voltam képes rá, előtte, utána minden további nélkül ment/megy.

keramia53-1 2011.02.05. 19:37:05

@Aggie: Nem vagyok orvos, így nem tudom, képes-e a szervezet a be nem vitt kalóriákat zsírrá alakítani. Gondolom Nálad is az volt, hogy a "futásképtelenség" idején közel annyi kalóriát vittél be, mint mikor képes voltál az elégetésére.

Eleven Ezüst 2011.02.05. 19:41:01

@SusanneF: biztos.

Engem ilyen szitu nem érhet, mert felkészülök az "orvoshozjárásra".

Összeírom mit fogok kérdezni, meg is kérdezem, papírok a kezembe, szemeimet tisztelettudóan az orvosra függesztve.

Minden ajánlatát meghallgatom, figyelembe veszem, a legfontosabbakat beírhatja a papíromra, megköszönöm.

Tudod miért? Mert nem harcolni megyek az orvoshoz, nem vitatkozni megyek az orvoshoz, hanem a segítsége kell az orvosnak. Tisztelem a tudásukat, amivel a diagnózist felállítják, amivel kezelik a kórságokat.

Én kommunikálok, nem lapítok.

Aggie 2011.02.05. 19:51:57

@keramia53-1:
nem zsíros voltam, hanem limfödémás lettem, azaz bevizesedtem, kezem lábam dagadt volt, zsibbadt - persze én nem tudtam, hogy ez mi, mert nem vagyok én sem orvos.
De 15 éve futok, mindig azt mondtam, hogy csak akaraterő kérdése a fogyás, nagyon megdöbbentem magam is, hogy nem minden esetben van ez így.

Leroi 2011.02.05. 19:59:10

@Hatodéves:
Igen, előfordulhat, hogy számukra a világ vagy fehér, vagy fekete...

kvadrillio 2011.02.05. 19:59:17

Szerintem ez nem orvos volt.
Menj el egy igazi ORVOSHOZ ! :)

Leroi 2011.02.05. 20:09:03

@keramia53-1:
USA: 90%
Sahel övezet: 10%

:)

Leroi 2011.02.05. 20:11:14

Amúgy köszönet a moderátoroknak, hogy az erősebb hangnemű kommenteket kiszedték.
Természetesen az enyémet is, ez nagyon is helyénvaló.

Hatodéves 2011.02.05. 20:18:37

@Aggie:
Bocsánat a helyesbítésért, a pajzsmirigy-elégtelenségben megjelenő ödémát mixödémának hívják, azért van, mert a normálisnál több vizet kötnek meg a sejtek körülni -extracelluláris- nagy molekulák.

Ezenkívül ebben a betegségben az alapanyagcsere is lassul, ezért hízás jelenig meg csökkent étvágy mellett is. (Pajzsimirigy-túltengésben ellenben több evés mellett is fogyás a jellemző.) Továbbá fáradékonyság, depresszió-szerű tünetek jelennek meg, amelyek még inkább a hízást segítik.

Ennek a betegségnek a szélsőséges formája intenzív osztályt igénylő, életveszélyes állapot, amiben meg lehet halni. Persze ez nem jelenik meg, ha valakinek csak alacsonyabb némileg a hormontermelése.

A limfödéma (nyiroködéma) azt jelenti, hogy a nyirokerek elszorítása vagy a hiányzó nyirokcsomók miatt nem vezetődik el a nyirok az érintett testrészről, ezért az megduzzad. Tipikus példa: emlőrák-műtét után, amikor a hónalji nyirokcsomókat eltávolítják, az azonos oldali kar ödémás, fájdalmas. Speciális masszázs, torna van ennek az állapotnak a javítására.

Hatodéves 2011.02.05. 20:19:34

@Leroi:
Nem gondoltam, hogy fehér vagy fekete. :)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.02.05. 20:26:19

kedves posztoló,

te nem zsírsertés vagy, hanem túlsúlyos ember. és nem pcos-ed van, hanem nagy valószínűséggel inzulinrezisztenciád. ez van, ezt kifogtuk.

hagyd a fenébe azt az endokrinológust, hanem keress rá a guglin az inzulinrezisztenciára és a mensmentisre. ez sajnos nem tb-támogatott, de szerintem jobban, könnyebben, és tisztességesebb hangnemben fognak kezelni, mint a sotén.

aztán hajrá az inzulindiétához. kemény lesz.

Dr.laikus PhD 2011.02.05. 20:29:42

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

Te orvos vagy?
Ha nem, igazán nagy a Te bátorságod!
Őőőőő botorságod...

Hatodéves 2011.02.05. 20:30:30

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

Az inzulinrezisztencia többek között a PCOS egyik jellemző tünete.

ameli2 2011.02.05. 20:41:16

Az következik ebből, hogy maga nem influenzás, csak egyszerűen "taknyos" és legyen szíves törölgesse az orrát. Ilyen alapon ezt így is el lehet intézni. Biztos, hogy nem örömében kövér, mint ahogy a tüdőgyulladásos sem örömében az.

2011.02.05. 20:45:42

- a posztoló hazudik
- a posztoló biztos 160 cm és 160 kg
- az orvos biztos ránézésre el tudta dönteni, hogy mi a posztoló baja
- nem baj, hogy megmondta neki, legalább megadta neki a kezdőlökést a fogyáshoz

Megint nagyszerűt produkáltatok, hadd gratuláljak. Egyedül Hatodévesnek respekt, aki úgy viselkedik, ahogy egy orvosnak viselkednie kell: nem védi a kövérséget, de védi (és tisztelni látszik) a beteget.

dekonstruktőr 2011.02.05. 20:46:54

Kedves posztoló! Én a maga helyében mindenképpen írnék egy panaszlevelet a rendelőintézet fönőkségének és a levél másolatát elküldeném annak a vadállatnak. Magának mindenképpen emberi és befizetői joga bocsánatkérést követelni ezért az alpári stílusért. Még akkor is, ha nem fognak bocsánatot kérni. Nem szabad bármilyen megaláztatást szó nélkül eltűrni.

tbjárulékfizető 2011.02.05. 21:35:33

A fiam egy év alatt átalakította magát, azelőtt nem sportolt. ( ritmuszavar, vérnyomás probléma, ülőmunka,)
Semmilyen itthon ismert diétás módszert nem vett igénybe, az internetes virtuális baráti társaság egyik tagja, egy skandináv életmód tanácsadó központ tulajdonosa edzette. Ha valaki látta volna, mennyit eszik, hízókúrának találta volna, azaz nem éhezett. És csak itthon kapható, kommersz ételek voltak, amit készítettünk, semmi bio és egyéb drága bármi. Magyarul, található egészséges étel a sima magyar termelésben is. Nem sorolom fel, mit nem ettünk,, mert ekkorra már együtt csináltuk, de semmi tartósítószeres cuccot nem ettünk.
Itt a lényeg a mit eszünk és percre pontosan a mikor eszünk volt.
Edzés sem a Norbi féle ugri-bugri volt, hanem az ízületeinek, elfoglaltságának és egyre növekvő edzettségi állapotának megfelelően séta, majd gyaloglás, majd szobakerékpár, majd súlyzók, majd kondi terem, ott különböző nehézségű és típusú edzések. Előbb minden együtt, később külön az erőnléti és külön a kardiós edzések.
A mai állapot: heti három edzés, jó időben napi 7 km gyaloglás jó tempóban ( azaz a vonatról nem busszal, hanem gyalog jön haza), hétvégén igazolt versenyző barátnőjével fallabda és kirándulás.
4 mérettel kellett a ruhatárát csökkenteni, kinézetre túltáplált óvodásból férfias kinézetű fiatal ember lett, de nem a testépítő kinézetű fajtából.
Most is ülőmunkát végez, de kompenzálja az edzéssel. Minden egészségügyi paramétere kiváló
Én Medrolt szedek 3 éve különböző adagokban, néha csökkenő, néha emelkedő mennyiségben, a betegségem kezdete előtti állapotomhoz képest kb. 15 kg-al vagyok kevesebb, most ennyivel, amíg úszni is tudtam, még -5 kg is volt ezen felül. Pedig a szteroid hizlal.
Ennyit a helyes étkezésről és a sportról.
Elkezdeni nagyon nehéz volt, fenntartani nekem nagyon nehéz, a fiamnak könnyű, de e nélkül tényleg jönne minden, ami az elhízással kapcsolatos betegség.

bakela 2011.02.05. 21:45:51

Na, eccer későn fexem, oszt én lehetek az első- erre meg a Törpilla korán kel és kiradíroz.
Valami olyasmit írtam, hogy 10 éve diagnosztizált POS, -megoldás nélkül = az a fent említett minősítés „butuska” jelzővel való kiegészítése után ordít. A citált haszonállat eufémisztikus megjelenítése, -aszittem- csak kibírja a radírt.
A disznókat, egyébként gyakran használják az emberkísérletek kiváltására. Aszonygyák, hasonló a táplálkozása, fogazata, belső szervei, testmérete, izomzata, mentális képessége, szociális viselkedése.
No, esztetet Szt. Hogzilla népének minden tagja nevében kikérném. A disznó csak az ember által biztosított környezetben büdös, koszos, szarevő, sunyi, kövér. Az elvadult, v. szabadon tartott konda tiszta, sportos, összetartó, családszerető. Soha nem tesznek kárt egymásban. No I. koca a legintelligensebb, legelőrelátóbb, legönzetlenebb lehet- csak-. Még a dagonyázásnak is meg van a célja: mexabadulni az élősködőktől /polgármester, képviselő testület?/, szociális játék, egyfajta páncél felöltése a tüskés növényzet, v. a napsütés ellen.
Más: Állítólag a zezerhéccázas évek vége fele élt valami Benyovszky Móriczka nevű üsszár. Híres nagy globetrotter volt. Aszonygyák a vének, hogy eljutott olyan egzotikuss országba is, valahol félúton a Hold, és a Szaturnusz belső gyűrűi közt, ahol olyan ottszületett bennszülött rezidensek /nemazokakikSverigébemenekülnek/ élnek, akik felelősséggel tartoznak a saját egész seggükér is. Hihetetlen, mi? Nameg asztotat is megüzente a jó Móricz, hogy arrakelé van ún. TERMÉSZETES HALÁL is. El tudjátok kébpzelni, hogy van Csaba krfi uttyán olyan hely, ahol másként is meg lehet boldogulni, mint a zorvosi műhiba által?
Megimmás: De jó dolog is vót a kalodamegaderesmegapellengér. Ha rajtam múlna, az összes, ismert betegségét úlyra- meg ujjra kivizsgáltató marha ott száradna el. Van, aki nem ismer olyat, aki a 23 éve felfedezett magasakoleszterinemjét zsírszalonnával gyógyíccsa, de havi 8x megy laborba, meg a szürőbuszt, meg a zambulanciát is látogassa. MERŐFIZETIATÉÉBÉÉT.
Szegény poszterünket se gyógyította meg még a Zemerájcéétéé se, mega vírvítelse, mega Zúerhá se?
Skandallum.
Másik elterjedt hoaxurbánledzsend: Én a hormonzavaromtól-fogalmazásgátlómtól-metipredtől-inzulintól hízom/k/.
Marhaság! Hízni a szalámis zsömlétől lehet. Höhö, hány métermázsa 32 mg-os Medrolt kéne felfalni, hogy a testsújjom parizeresbacon nélkül 1 kg-ot gyarapodjon??? Sztem ez legalább ojjan fogós kvescsön, mintha maga dr. R.Miklós alaposan gyanúsítható tette vón föl/felé.

petroselinum 2011.02.05. 22:29:43

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: egy délelőtti kommentemben rájuk utaltam én is. erre szakosodtak, profik.

1928 2011.02.06. 16:58:54

Itt a posztoló. Jövőhéten várható fejlemény, ugyanis tettem lépéseket az ügy érdekében. Addig nem írok nevet, de az egyik kommentelő jól írta, hogy arról a bizonyos sz doktorról van szó.

Leroi 2011.02.06. 17:00:34

@1928:
Márminthogy elkezdtél fogyózni?
Vagy milyen lépéseket?

cenzorilla 2011.02.06. 17:05:00

@1928:

Eszedbe ne jusson nevet írni!

Személyiségi jogok miatt nem írhatod le.

Annál is inkább, mert lehet, hogy másnak ő a legjobb orvosa. Ahogy írtad is, hogy a szakma elismert endokrinológusa.

1928 2011.02.06. 17:09:50

Nem a fogyózásról van szó. Én tudom magamról h kövér vagyok, ha egy orvos azt mondja, h nézze, túlsúlyos az egészsége érdekében le kellene fogyni kicsit, akkor azt mondom oké. De az h ronda kövér dagadt disznó, az már nem oké. Először is ki akarom vizsgáltatni magamat újra, h tisztán lássuk mi a gond, és majd utána elkezdeni komolyan fogyózni. Milyen lépések? Megkerestük a megfelelő embert, akinek el tudtam mondani a történetet. Jövőhéten lesz fejlemény. Nem fogom annyiban hagyni, az biztos. Nem csak magamért nem, hanem más nőkért sem. Nehogy már az ember remegve, gyomorgörccsel menjen el az orvoshoz. Értitek...az lehet h kövér vagyok, de attól még EMBER vagyok. És egy emberrel nem beszélhet így egy orvos. Ennyi. Pont. Lesz következménye a dolognak, az biztos.

Leroi 2011.02.06. 17:24:30

Fogalmam sincs, miféle szerzet lehetett az a doktor, aki ilyen hangnemben beszél a betegével.
Jó, a dolog súlyos, de itt felmerül a kérdés, hogy tanúk hallották-e...
Testis unus: testis nullus...
Mondák a rómaiak.
És itt a testisen nem a testiculum értendő.
Utána a csapás-ellencsapás reakció elve alapján létezik olyan, hogy rágalmazási, becsületsértési és szakmai hírnévrontási per.
Törvényszéki tárgyalóteremmel, bíróval, ügyvédekkel.
Amit ha elbuksz, fizetsz.
Nem kicsit.
Sokat.

Mária 2011.02.06. 17:39:17

@1928:

És attól, hogy "lépéseket teszel", attól soványabb leszel? Egészségesebb leszel?

El kellene gondolkoznod azon, hogy azzal, hogy megpróbálsz akár szakmai, akár polgári peres lépéseket tenni egy modortalan ember ellen, azzal lehet, hogy csak a saját, az alakod miatti, vagy a betegséged miatti frusztráltságodat akarod leverni a másik emberen.

Nem lenne okosabb azt az időt, pénzt és energiát, amit a megtorlásra fordítasz majd, a saját javadra fordítani inkább? Arra, hogy testileg is és lelkileg is jobb formába hozd magad?

Lehet, hogy feljelented, lehet, hogy neked adnak igazat, lehet, hogy az orvosnak pár napig, vagy pár hétig rossz lesz.

De mennyiben fogja ez elősegíteni a te betegséged rendben tartását és a te egészségi állapotod javítását?

Eleven Ezüst 2011.02.06. 18:00:08

@1928: Vannak nők akik kértek Téged, hogy a nevükben lépéseket tegyél?

Most, hogy itt vagy elmondanád mitől akadt ki Rád az orvos?

1928 2011.02.06. 18:23:49

Miért, szerinted szemet kéne hunynom a dolog felett? Írjam ki a homlokomra, hogy dagadt vagyok, üssetek? Amúgy nem hiszem hogy rajtam akadt ki az orvos, amikor bementem már akkor tahó volt és idegbeteg. Semmi előzménye nem volt a mondatának, csak amit a posztban is leírtam. Gondolom szar napja volt, és rajtam vezette le a feszültséget.

Leroi 2011.02.06. 18:42:10

A mi endokrinológus professzorunk talán Közép-Európában bizonyítottan a szakma egyik legjobbja, viszont nyíltan utált bennünket és ostorozott ha kellett, ha nem, mint szódás a lovát, a nőket és az ügyvédeket gyűlölte , mert elvált volt és szerinte a neje összejátszott az ügyvéddel az ő kifosztására (ennek megfelelően legtöbbet a medikák szívtak)... Nos, summa summarum ez a velünk borzasztóan kegyetlen és vadállat ember a betegekhez valami eszméletlenül kedves volt, előzékeny, jó modorú, segítőkész, úgyhogy az ország minden részéből tódultak a klinikájára, természetesen a szakmai tudása miatt is szerették, de a betegek szemében egy fenomén volt.
Kísértetiesek voltak a vizitjei, amikoris a beteghez rendkívül nyájas professzor az orvostanhallgatóhoz szólva hirtelen hangnemet váltott és beledöngölte a kórterem padlójába, majd mintha mindez meg sem történt volna, fordult vissza ugyanazzal a kedves hangsúllyal a beteghez...

[c] 2011.02.06. 19:23:04

@keramia53-1: Nem tudom, dohányzol-e te, vagy valamelyik családtagod, ha a válasz igen, akkor kérlek, gondolkodj el a következőn: vajon hogy esne, ha az orvos közölné az illetővel (vagy veled), hogy "őszinte leszek; maga egy sárgafogú, büdös leheletű gusztustalanság, aki meg fog dögleni negyvenévesen tüdőrákban"?
Hisz' ez csak őszinteség.

Na és ha valaki azért kezdett el "zabálni", mert rossz passzban volt és az evésben találta meg az ideiglenes gyógyírt a rosszkedvére? Ki vagy te, hogy megítéld?

Aggie 2011.02.06. 19:24:47

@1928:
én találgattam, ezek szerint jól :)
A pasi egy orbitálisan nagy barom, nem foglalkozik a betegeivel. Csak operálni szeret - na, jah, abban van a pénz.
Mielőtt nekemugrik itt a csapat, nem bűbájos, mézesmázos orvost kell, hanem olyan, aki segít. Én nem kövér voltam, hanem ödémás, amit egy gyakorlott szem egyből lát, elaludtam délután háromkor, hullott a hajam, alig volt szemöldököm - ennek ellenére nem jutott eszébe, hogy talán, esetleg tényleg beteg lehetek.
Ha meg akarsz gyógyulni, akkor SOS keress valaki mást (ha pajzsmirigy a probléma oka, akkor csak ajánlani tudom:www.konzilium.hu/pajzsmirigy/konziluj/betinduj.htm) Nála megfelelő ellátást kaptam, pár hónap után rendeződött az állapotom és azóta gyógyszer szedésével ugyan, de minden OK.

Leroi 2011.02.06. 19:38:09

@Aggie:
"The page cannot be found"...
:)
Erről ennyit.
A myxoedemat a gl. thyreoidea alulműködése okozza, fel nem ismerése egy endokrinologus részéről műhiba.
Ha egy más szakma is felismeri kéts tünet alapján, őneki igencsak fel kellett volna.
Bizos vagy benne, hogy akart is kezelni?

Irise 2011.02.06. 19:45:45

@Aggie: Az endokrinologus nem operal.
Valakit ti orbitalis modon ragalmaztok!

Aggie 2011.02.06. 20:04:58

@Leroi:
a zarojelet a vegerol kapd ki es mukodik
A háziorvosom nem ismerte fel, pedig többször voltam nála, a nőgyógyász csak PCO-t vette észre, a következő endokrinológussal már több szerencsém volt.

@Irise: Nem ragalmazok - ha azt szeretnétek, hogy tisztuljon a saját szakmátok nem kellene csípőből védeni mindenkit. Van ebben az országban X endokrinológus, vajon miért jöttem rá egyből, hogy kiről van szó? Mert a betegek többségével így beszél, azokkal kedves, akik a műtőben végzik - lehet, hogy nem operált, ebben igazad van. Ahogy Hofi mester mondta: a lé határozza meg a tudatot... Ültem a rendelője előtt pár órát, nem egy beteg jött ki tőle a modorától megdöbbenve. Arről nem is beszélve, hogy a privát telefonjait intézte folyamatosan, TB által finszírozott rendelési időben, ahová persze borítékkal illik menni.

Aggie 2011.02.06. 20:07:51

@Leroi:
"Bizos vagy benne, hogy akart is kezelni? "

Nem értem a kérdést

Irise 2011.02.06. 20:26:26

@Aggie: "Csak operálni szeret - na, jah, abban van a pénz. "
Ezt te magad irtad rola. Reszemrol nem utod meg azt a szintet,hogy tovabbi hsz-aiddal foglalkozzak. Ignore on.

1928 2011.02.06. 20:47:53

@Irise: Tévedsz! Most is azért kellett rá annyit várnom, mert operált. Hiába volt időpontom, mégis 3 órát vártam rá.

Leroi 2011.02.06. 20:48:05

Nem, nem operál az andokrinológus, de Cs.I. bevállalós stílusa itt nem megy.
Az endocrinopathák igencsak frusztrált, a buta, előítéletektől terhelt környezet által sokszor nyíltan vagy burkoltan kigúnyolt egyének, ebből kifolyólag az érzékenységük fokozottabb, minden szóbeli árnyalatra odafigyelnek.
Az "elefánt a porcelánboltban" stílussal messze riasztja az ember őket...
Én el nem tudom képzelni, hogy (hacsak nem kölcsönös sértegetésről, parázs anyázásról van szó), hogyan lehet egy nyugodt, csendes páciens fejéhez ilyet hozzávágni.

Leroi 2011.02.06. 20:49:57

@1928:
Akkor két vagy több szakvizsgája van, és sebész vagy idegsebész IS.
De az endokrinológus önmagában belgyógyász, ami nem műtéti szakma.

1928 2011.02.06. 20:51:04

Aggie, és mindenki más aki oldalakat javasolt! Köszönöm Nektek!

Leroi 2011.02.06. 20:51:24

Műtét közben/után lehet, hogy bedurvult valamiért.
Amúgy az, hogy műtött, megmagyarázza a késését.
A rossz modort nem.

Leroi 2011.02.06. 20:53:35

“ .... Még egy nem elhanyagolható szempontot meg kell itt említeni. Az ember nem testrészekbõl, egyes részek egészségébõl, mások betegségébõl álló szervezet. Az ember lelkileg és testileg osztatlan egész. Bár ezt bizonyítékokkal nehéz alátámasztani, de nagyon sokszor tapasztalható, hogy bizonyos nehéz élethelyzetekben sokkal gyakrabban jelentkezik szervi betegség - ez a banális megfázásra és az életet veszélyeztetõ rosszindulatú daganatra egyaránt igaz. Nem egy beteg panaszkodik arról, hogy már régen túl van a gyógyszeres vagy mûtéti kezelésen, minden objektív paramétere azt igazolja, hogy semmi kimutatható rendellenessége nincsen, õ maga mégsem az “igazi”. Természetesen a beteg ember helyzete az igazán nehéz, de orvosilag is nagyon nehéz ilyen esetekben tanácsot adni. Sokszor a megoldást az adja, ha az ember “magába néz”, és megtalálja azt az okot, ami esetleg a panaszok hátterében áll, és amit a leggondosabb orvosi kezelés sem tudott, nem tudhatott megoldani. A személyes élet problémái, boldogtalansága, a mindennapi élet okozta kopások állhatnak háttérben. A megoldást ilyen esetekben természetesen nem az orvos adja. Az egészséghez legalább annyira hozzátartozik a kiegyensúlyozott, nyugodt családi élet, az ember boldogsága, mint a kimutatható szervi rendellenességek, betegségek hiánya. A derû, a hit abban, hogy külön-külön is a természet vagy isten egyszeri és megismételhetetlen csodái vagyunk, százszor többet ér mindenféle csodagyógyszernél. Aki feladta, megadta magát, elfeledte, hogy kicsoda is valójában, annak a legnehezebb.
Megoldás nincs. Szavakkal megadható nincs. Nézzünk magunkba és lássuk meg a férjünket, feleségünket, vagy a valaha volt kedvest, gyermekünket, a barátot, vagy rég halott anyánkat, apánkat. Megoldás nincs. A remény van, az emlékezet, a hit. Egy halk parancs: akarni nem feladni.” Cserik Mihály

Kiváló idézet.

1928 2011.02.06. 20:56:16

@Leroi: igen, nem csak endokrinológus, hanem más is.

marand22 2011.02.07. 13:11:58

Próbálok úgy fogalmazni, hogy azért ne lehessen azonosítani az orvost.
Aggie írta: "Ez nem egy Sz. nevu orvos volt, aki anno a nevével azonos nevü - azóta már bezárt - kórházban rendelt?"
"Csak operálni szeret - na, jah, abban van a pénz."

Feleségem évekig (az 1. gyermekünk születéséig) járt hozzá. Rengeteg betege van, feleségem olykor egész nap várt arra, hogy sorra kerüljön, de türelmes volt. A hangneme olyan, amilyen, de a szakértelme megkérdőjelezhetetlen. Akinek pedig nincs türelme kivárni, lehet máshoz menni. Végül feleségem is átpártolt máshoz, de nem a hangnem miatt, hanem a várakozás volt sok.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása