Kinek a dolga beadni egy injekciót?

2011.01.14. 06:00

Kérem, valaki segítsen!

 

Kinek a dolga beadni egy injekciót?

 

A történet röviden:

 

Férjem jobb lábfejét októberben amputálták, most pedig egy urológiai műtét előtt áll. A műtét előtt egy héttel az Astrix szedését abba kell hagynia, viszont 7 napon keresztül minden este egy injekciót kell, hogy kapjon. A körzeti orvos nem jön ki, a nővér - ha a családból valaki autóval elhozza akkor - egyszer hajlandó eljönni és megmutatja, hogy hogyan kell az injekciót beadni. Én erre képtelennek érzem magam, szívinfarktusom és szívműtétem után már a gondolatától is rosszul leszek. Ugyanígy férjem is.

 


A Nővérszolgálattal foglalkozó Kft. nem vállalja.


Most akkor mi lesz, végül is kinek a dolga?


Egy életen át nem voltunk táppénzen, most amikor öreg korunkban szükségünk van az orvosi ellátásra, akkor a sok éven át fizetésünkből lebont TB ellenértékeként itt állunk és nem tudjuk, hogy ki is az akinek ezt meg kellene tennie?


Kinek a dolga ez?

 

Valaki meg tudná mondani?


(A körzeti orvos és a nővérszolgálat ötlete még az volt, hogy adja be a városban élő fiúnk, - aki nem tudja, mert délutános műszakos lesz az inkriminált héten. A következő ötlet, hogy akkor adja be a menyünk, aki viszont a három pici gyereket nem hagyhatja egyedül este, amikor vacsorát kell adnia és fürdetés, stb.)


Segítene valaki???

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marand22 2011.01.14. 15:37:02

@Irkutszk:
Kumarinszármazékok helyettesítésére való a heparin és származékai (LMW heparinok és fondaparinux) és viszont. Ezek véralvadásgátló gyógyszerek. Az aspirin nem az. Az acetil-szalicilsav (hatóanyaga) ún ciklooxigenáz-1 gátló, ami a tromboxan/prosztaciklin (vérlemezkék, stb. által termel hormonok) termelődésének arányát változtatja meg olyan irányba, hogy csökkent a vérlemezkék aggregációja (összecsapódása). Ilyen hatásúak a thienopyridinek (ticlopidin, clopidogrel, prasugrel), az ún. glykoprotein IIb/IIIa blokkolók (eptifibatid, tirofiban), gatranok, stb. A heparinnak és származékainak van hatása a vérlemezkék aggregációjára, de nem helyettesítik az aspirin hatását. Egyébként bizonyos esetekben az LMW heparinok hatása is mérendő (pl. műbillentyűs terhesek esetén az antiXa meghatározás előírás !).

Irkutszk 2011.01.14. 15:42:28

@andaluzkutya: "Nem elvárható, hogy egy idős ember elkezdje szurkálni a férjét minden ilyen irányú gyakorlat hiányában."

Márpedig ez az elvárás most. Sajnálom, ha ezt nehéz elfogadni.

Irkutszk 2011.01.14. 15:43:00

(Természetesen az előzetes oktatás után elvárás. Oktatást kaphatnak a háziorvosnál, ill. mint a posztban említették, a nővértől háznál.)

Irkutszk 2011.01.14. 15:45:28

@marand22: Én nem kérdőjelezhetem meg az orvosi döntést. :)

Egyébiránt épp az ellenkező irányban tudtam a nem-helyettesíthetőség fogalmáról, mégpedig utazásoknál. Hosszú repülőutak alkalmával adott esetben ajánlják az utazóknak a LMWH használatát. És ezt az LMWH-t nem lehet 100 mg-os aspirin szedésével kiváltani.

marand22 2011.01.14. 15:46:51

@miklos.rabai:
1. Aspirin rezisztencia rutinszerű mérése felesleges. Ennek sok oka van, az egyik, hogy változik (pl. akut kórképekben - AMI, stroke - szinte törvényszerű), másik, hogy ahány vizsgálat, annyiféle eredmény. Magyarországon sok helyütt csak olyan vizsgálat férhető hozzá (turbidimetria), ami rendkívül vizsgálófüggő, ilyen vizsgálatból származó eredményt ma már neves szaklap nem fogad el.
2. Az aspirin helyettesítése szükségtelen bármivel, ha a műtét időpontját úgy határozzák meg, hogy az a gyógyszer hatásának elmúlására essen (azaz 6 nappal előtte veszi be az utolsó tablettát). Így csak a postoperativ thrombosis profilaxis szükséges. A műtétek többsége elvégezhető aspirin hatásban. "A legjobb vérzéscsillapító a sebész maga."

marand22 2011.01.14. 15:50:53

@andaluzkutya:
Nem jegyzetelnie kellett volna. Infarktus után ő is kellett kapjon ilyen gyógyszert minimum néhány napig, de a szívműtét után is.

@Irkutszk:
Oda-vissza igaz.

adamantium 2011.01.14. 15:51:22

az előre csomagolt tűvel ellátott injekciók beadása sehol a világon nem szakdolgozói feladat. nálunk is a segédápoló végzi vagy a beteg saját maga a kórházban, otthon meg a beteg, vagy a családja.
mi az aspirint simán leállítjuk egy héttel előtte nem helyettesítjük heparinszármazékkal.
a tű az kb 12*0,38mm a fecskendőben meg 0,2-1 ml anyag van. zsírszövetbe kell jusson, nem az izomba, egy injekció beadását szoktuk megmutatni a betegnek utána a 90% maga csinálja 9%-ban a család. 1% meg nem szedi mert annyira fél a tűtől, hogy inkább meghal trombózisban :)

Leroi 2011.01.14. 15:55:00

@marand22:
Egy újabb vérbeli farmakológus köztünk!
Köszönöm, nagyon kiváló rövid magyarázat volt, látod, ilyenkor érzi az ember, hogy jó lenne időnként lemenni az ismétléssel a molekuláris szintig...

Leroi 2011.01.14. 15:56:21

@Irkutszk:
Igen, volt egy pár mélyvénás thrombosis egy-egy félnapos repülőút kapcsán, sőt tüdőembóliát és stroke-ot is jelentettek.:(

adamantium 2011.01.14. 16:00:10

@Leroi: akinek leyden mutációja van attól is trombózist kap ha csúnyán néznek rá :)

trimalchio 2011.01.14. 16:35:50

@Dr.laikus PhD:
Régen jártam erre. Nagyon-nagyon szurkolok. Nekem mindkét alkalommal azt mondták, hogy Emetront a kezelés előtt vegyem be kb. fél-egy órával.

Leroi 2011.01.14. 16:47:47

@adamantium:
Egy bizonyos (mongolfolttal is felvértezett) populációnál relatíve gyakori a Leyden-mutatio, nálunk egy pár falu(szél) egész házsorai szenvednek ettől, sok a stroke-os köztük.

Dr.laikus PhD 2011.01.14. 16:59:56

@trimalchio:

A 6 óra alatt nem volt semmi bajom, infúzióban biztosan kaptam.

Ez csak egy része, most a második napra minden megérkezett, fájdalom, hidegrázás, izzadás, fejfájás. Még két nap és enyhül, vagy elmúlik, aztán kipihenem két hétig.

Köszönöm a szurkolást. Én is szurkolok érted. Azt hiszem szerencsés vagyok a rosszban.

adamantium 2011.01.14. 17:12:39

@Leroi: a leyden mutációnak van egy érdekes tudományos magyarázata is, lényegében a kaukázusi típusú populáció kb 5%-át érinti de igen egyenlőtlenül. az ókorban és középkorban amikor gyakoriak voltak a szúró-vágó fegyverek által okozott sérülések, egy leyden mutációban szenvedőnek lényegesen nagyobb esélye volt azokat túlélni, viszont az akkori sokkal több mozgást és kevesebb alsóvégtagi műtétet feltételező időkben a trombózis ritkább volt vagy senki nem törődött vele. így a harcos populációkban a leyden mutáció aránya lényegesen magasabb mint azt a genetika indokolná

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 17:49:36

@Irkutszk:

És az kinek a felelőssége lesz ha AZT MONDJÁK az öregek hogy beadták a gyógyszert de nem adták be az öregúrnak?

Mert egyrészt a megfelelési kényszer dolgozik bennük ami miatt hazudni fognak, másrészt a gát is dolgozik ami miatt nem tudják elvégezni egy eü dolgozó szemszögéből nézve pofonegyszerű és veszélytelen feladatot.

Ez persze sarkított felvetés de mi van ha valakivel mégis ez történik és nem derül ki mert az orvos nem veszi észre a jeleket az öregek meg hallgatnak?

A beteg lesz a hbás mert emberből van?

Leroi 2011.01.14. 17:49:50

@adamantium:
Ez nagyon érdekes és valójában igen logikus magyarázat...
Köszönöm, hogy megemlítetted, ezt alkalomadtán elő fogom adni a megbeszéléseink egyikén, biztosan kuriózum lesz!:)

Irkutszk 2011.01.14. 17:50:44

Hadd mesélem el egy friss élményemet. Orvosnál jártam tegnap, és nem részletezett okoknál fogva az orvos vett vért tőlem. Én mindig nézni szoktam, hogyan veszik a vért (egyszer adtam vért, akkor emlékszem, arra voltam leginkább kíváncsi, hogyan fér belém az a rettenet vastag tű, de simán...), de ilyet még nem láttam. OK, hogy szép vénáim vannak, de a doktornő egy hirtelen mozdulattal belémszúrta a tűt. A tű pedig pont a helyén, a vénámban landolt. Semmi előtte tapogatózás (persze a felkaromon volt elszorítás), semmi bizonytalanság. Elképesztett :)

Leroi 2011.01.14. 17:52:02

@adamantium:
Az a populáció, akikre célzok viszont inkább a fegyverkovács-mesterségben jeleskedett, mint a fegyverforgatásban...:)

Irkutszk 2011.01.14. 17:52:25

@nem_vagyok_azonos_velem: Ha a egy ember hazudik, ott ki a hibás? Ez a kérdés komoly?

Irise 2011.01.14. 17:54:16

@andaluzkutya: spec esetben?

Minden beteg specialis.
Ha Kovacs Istvannenak finanszirozza a tb a tufobiajat,akkor holnaputantol szinte mindenki tufobias lesz,mert igy sokkal kenyelmesebb lesz az elete.
Ha Kovacs Istvannenak a tb finansziroz egy apolonot ,mert fel a tutol, akkor en azt mondom,hogy inkabb ne finanszirozzon egy tufobiasnak se semmit,hanem finanszirozza a 8. kemoterapias kezelest is masoknal,mert az,bocsanat,sokkal fontosabb.
Amig nincs kimerithetetlen tb kassza,addig finanszirozzak az eletbevago dolgokat, a kenyelmi dolgokat pedig finanszirozza a vevo maga.

Leroi 2011.01.14. 17:54:27

@Irkutszk:
Az anesztes volt vagy sebész...:)

Nálunk a főnököm lumbál így...Azonnal, halálbiztosan veszi le a beteg liquorát, bármilyen obes is legyen az, megtalálja a csigolyái közt az optimális helyet és pontosan szúr.
Igaz, az ő idejében a ciszternapunkció
is dívott, ettől ma a neurológusok többsége ódzkodik...

Irkutszk 2011.01.14. 17:56:01

@Leroi: Azt mondta, gyerekorvosi gyakorlat.

Irise 2011.01.14. 17:57:21

@nem_vagyok_azonos_velem: Oly kerdeseket feszegetsz,melyekre maximum egy pszichiater tudna valaszolni,kedves,megnyugtato hangnemben...

Irise 2011.01.14. 17:59:09

@Leroi: vagy koraszulott intenzives noverke. Volt ket ilyen noverkem - nem ismertek lehetetlent.

Leroi 2011.01.14. 17:59:49

@Irkutszk:
Igen, ők is, persze, így már érthető...
Gondold el, egy fejvénát eltalálni újszülöttben.
Ott még az Ober-Oberarzt keze is remeg...

Irkutszk 2011.01.14. 18:02:49

@Leroi: Én akkor is örülök, hogy nem az asszisztens kezében végeztem. Tényleg leesett az állam :))) Előtte is szimpatikus volt a doktornő, de ez csak fokozódott akkor :))) Kívánom mindenkinek, akitől vért vesznek, hogy egyszer legyen egy ilyesmi tapasztalata :)

Irkutszk 2011.01.14. 18:04:10

Ja, és persze riasztó, hogy egyik pillanatban még nyugodtan beszélgetsz valakivel az irodájában, a következő pillanatban meg ilyen pontossággal vág beléd mindenféle fémtárgyat :DDDDDD

Leroi 2011.01.14. 18:04:38

@Irise:
Igen, az intenzíves nővérkék fantasztikusak...
Az egyik klinikán orvostanhallgatókkal együtt voltam, amikor thrombolysist oktattak nekem, egyik izlandi medikának, aki norvégül, izlandiul és angolul beszélt, németül gagyogott, magyarázta egy Németországot megjárt intenzíves nővér az artériás vérvételt
a.radialisból (..."drinnen-draussen-drinnen-draussen...")

Nem bántam volna persze, ha engem utasítgat így.
Más környezetben.
:P

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 18:13:09

@Irkutszk:

Teljesen komoly.

Igazad van hogy aki hazudik a saját gyógykezelésével kapcsolatban az a beteg vessen magára alapértelmezésben.

Emberileg mégis nehéz elfogadni hogy valaki esetleg akár meg is halhat amiatt mert betegként maszatolt hogy ne piszkálgassák az orvos meg nem vette észre a maszatolást.

Az idős emberek nagyon furcsák tudnak lenni sokszor.

Hatodéves 2011.01.14. 18:28:12

@nem_vagyok_azonos_velem:
Úgy látom, hogy nem mérsz egyenlő mércével. Egy beteg még azért se hibás, ha hazudik, ha nem keres megoldást egy megoldható problémára, egy orvos pedig azért is hibáztatható ha süt a nap vagy esik az eső. Valamilyen szinten mindenki felel a saját döntéseiért, de mindannyian tudjuk, hogy az életben igen sok a vis major, és az, hogy melyik dolog melyik másikkal áll oksági kapcsolatba, az gyakran nem ítélhető meg könnyen.

Ha találkozom egy jóbaráttal, és kitalálom, hogy A teázó helyett B teázóba menjünk, majd hazafelé úton őt megverik, akkor nem lehet azt mondani, hogy olyan, mintha én vertem volna meg, csak mert az én kérésemre kényszerült nem A hanem B pontból hazatérni.

Az ember lelkiismerete sokszor mást mond, de aki mindenért önmagát vádolja és folyton a következményektől retteg, az ugyanúgy nem lesz jó orvos, mint aki magasról tojik a betegeire.

Leroi 2011.01.14. 18:28:48

Egy adott ponton túl minden beteg maga felel az életéért.
Az orvost törvények védik ilyen esetben és kellően ledokumentált szituációban bőven meg tudja önmagát is védeni.
Akarata ellenére senkit nem lehet/szabad kezelni.

trimalchio 2011.01.14. 18:38:00

@Irkutszk:
Sok ilyen van. Tőlem elég gyakran vesznek vért a Kékgolyóban. Idősebb asszisztensek vannak ott. Szerintem bekötött szemmel, háttal ülve is azonnal, fájdalommentesen beletalálnak az érbe. :-) És még kedvesek is.
Igaz én nem is vagyok érzékeny a szurkálásra.

Irkutszk 2011.01.14. 18:55:44

@trimalchio: Na jó, hát akiknek ilyen profik jutnak, azoknak könnyű ;)

Nekem most jutott először a jóból :)

nyíregyházi betti 2011.01.14. 20:10:42

Engem az ősszel váratlan baleset ért. A traumatológián az asszisztens belém nyomott egyet és közölte, hogy holnaptól nekem kell magamnak beadni. (Vagy egy családtagomnak.) Azt hittem hirtelen, hogy rosszul hallok. Fájdalmaim voltak, meg voltam riadva, miközben elmagyarázta hogyan kell csinálni. Még azt is megemlítette, hogy a kupakot vegyem le. Másnap jöttem rá, hogy azt elfelejtette mondani, hogy teljesen be kell szúrni. (Az első adag nagyrésze ki is ömlött a bőrömre.) Sem a patikus, sem az asszisztens nem említette azt sem, hogy a szúrás előtt 70 %-os tisztaszesszel le kell fertőtleníteni a bőrfelületet de szerencsére erre magamtól is rájöttem. Több mint egy hónapig szurkáltam magam, s holnaptól a 88 éves apukámnak is én fogom beadni. (Nincs más választásom, én vagyok az egyetlen erre alkalmas egyén a családban.)

Még életemben nem szúrtam meg más embert, rettenetesen izgulok, jajjjjjj......., de meg fogom csinálni.

Ok, én ezt most megoldom de nem kellene elgondolkozni azon a kedves egészségügyi döntéshozóknak, hogy nincs mindenkinek olyan családtagja, rokona, szomszédja stb. aki segíteni tud?

Irkutszk 2011.01.14. 20:28:27

Őszintén szólva én nem gondoltam, hogy ez ekkora probléma. Persze, meg kell mutatni, hogyan kell csinálni, meg kell tanítani a beteget, hogy hogyan adhatja be magának, de azért ez nem ördöngősség. Tényleg minden inzulinra szoruló cukorbeteg naponta többször végigcsinálja ezt a procedúrát, saját magának. És legalább annyira fontos injekció, mint az inzulin.

nyíregyházi betti 2011.01.14. 20:50:10

@Irkutszk: Lehetne pl. egy rajzos, pontokba szedett okosítót az ember kezébe adni, ahol le van írva még a kupaklevétel is. A cukorbeteg nem egy traumát követő fájdalmak közepette szembesül azzal, hogy másnaptól szúrnia kell, miközben még azt sem tudja hogy fog hazajutni a fekvőgipszes lábával.....

Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 20:50:23

@Irkutszk: jut eszembe, ez az injekció ez új divat? régen sokszor volt lábtörésem, sose kaptam. de legutóbb meg igen. azt hittem, a korom miatt, de most úgy érzem abból, amit írtál, hogy általános.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.14. 20:59:14

@Babette_:

Nem oly rég látott napvilágot egy tanulmány, amiben azt találták, hogy gyakorlatilag valamennyi trauma-műtött betegnek van részleges trombózisa. És bár nagyobb részüknek ez nem okoz komoly bajt, inkább meg kell előzni, ha már relatíve egyszerűen meg lehet.

Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 21:00:14

@nyíregyházi betti:
én megtanultam úgy beadni a gyerekemnek kiskorában, hogy fel sem ébredt kora reggel. :)
fertőtleníteni meg ekkora tűnél nem kell.

nyíregyházi betti 2011.01.14. 21:10:01

@Babette_: Ügyes vagy. A hivatásosok miért fertőtlenítenek? Nemrég kaptam influenza elleni oltást ami ugyanilyen kiszerelésben volt. Előtte befújták fertőtlenítővel a szúrás helyét. (Direkt megfigyeltem.)

trimalchio 2011.01.14. 21:17:58

Én egyáltalán nem félek a tűtől, injekciótól, oltástól. A feleségem szegény rosszul van, ha tűt lát. Tavaly műtétem után 40 db. injekciót kellett magamba szúrni. Első este ültem otthon, fogtam a hájam és nem tudtam magamba szúrni a tűt. Mind a 40-et a feleségem adta be. :-) Úgy látszik a szeretet le tudja győzni a tűfóbiát.

adamantium 2011.01.14. 21:19:47

a trombózisveszélyt érdemes két részre osztani: átlagpopuláció és a leyden mutációsok. az átlagpopuláció kockázata kisebb műtétek esetén szinte nulla, nekik elég lenne mondjuk a Detralex 500mg 2x1.
a leyden mutációsoknak azonban alapból is vérhígítót kell szedniük, olyan magas a trombózis kockázata.
mivel nem tudjuk ki a leyden mutációs, így két lehetőség van:
1 jó drágán leszűrjük az egész populációt
2 mindenki aki elvileg veszélyeztetett megkapja a vérhígítót
A fertőtlenítésről: mivel azt a tűt csak te használod és feltételezhetően tiszta a bőröd, 1cm-es tű esetén lényegtelen a fertőtlenítés. kórházban azonban elvárás, meg aztán meglepődnél, hogy egyes betegeknél még az ötödik lemosásnál is koszos a gézlap

ccke 2011.01.14. 21:27:05

@nyíregyházi betti: az influenza oltást izomba(intramusculárisan) kell beadni, ez picivel hosszabb tű, ilyet laikusok nem is csinálhatnak, amiről itt van szó, azok a bőrbe(subctán) kell adni, és elvileg nem kell fertőtleníteni, ha egy nővér lefújta biztos csak megszokásból.

Az egyetemen egy sor élettan gyakorlatot csináltunk, ahol vért vizsgáltunk, persze a sajátunkat, egymásét. Egyszer még megszúrtam magam, de amikor egymás után már 4-5x kellett, akkor mindig elrántottam a kezem, ezért inkább egymást szurkáltuk... akkor még nekünk se volt képzettségünk ilyesmire, és az vastagabb tű, és rendesen kell szúrni, hogy legyen minta.

andaluzkutya 2011.01.14. 21:47:51

@Irise: Látod, ez a baj. Az egész rendszer azt feltételezi, hogy nem rászorulók vannak, hanem többségében olyanok, akik megpróbálnak visszaélni vele.
Persze megoldás lehetne, ha lenne lehetőség arra, hogy spec. esetben (pl. idős, nem élete végéig kell adni, stb.) rendelkezésre álljon erre egy segédápoló, mivel mint elhangzott, ő is be tudja adni. És az orvos lehetne az, aki ezt megítéli, mint szakember.
Lehet mondani, hogy ez utópia, mert az orvost megkenik, és mindenkit annak ítél, vagy pénz alapján ítél, de pl. az országban, ahol most élek/dolgozom, rengeteg ilyen döntést kell hozni, és működik a rendszer. És igyekszünk is nem visszaélni ezzel...
Amúgy itt még olyan is van, hogy azért megy ki a nővér házhoz, hogy ellenőrizze, hogy a beteg beveszi-e a fontos tablettát. Lehet, hogy kiszámolták, hogy olcsóbb ezt ellenőrizni, mint a következményeket kezelni.

Irkutszk 2011.01.14. 22:21:58

@nyíregyházi betti: Mint például ami a betegtájékoztatóban található, megfelel?

xn--krhzak-rta5l.hu/fraxiparine.html

Irkutszk 2011.01.14. 22:38:51

@Irkutszk: Ja, és ha valamiért nem tetsző a betegtájékoztató, akkor az OGYInál lehet panaszt/javaslatot tenni.

lpt1 2011.01.14. 23:08:43

@Irkutszk: Tipikus késő XX. századi használati utasítás. Tartalma: 1% hogyan használja a terméket, 99% elmondjuk, mit ne csináljon vele, mert veszélyes; és ha nem mondtuk volna el, nekünk csinál gyereket a hatóság, ha gond lesz.
Valaki elkezdi olvasni az elejétől, az első blokkban elbizonytalanítják, hogy neki ezt valóban be kéne adni, hiszen honnan tudhatná pl., hogy az előbb benyomott befőttben jelentős volt-e acetilszalicilsav mennyisége, vagy van-e DIC-e?
Persze, már ha ott le nem olvadt az agya, hogy "standard heparinból specifikus körülmények között készített kis molekulatömegű heparin kalcium sója".
Lát egy képet, odaugrik, az meg arról szól, hogy hogyan dobja ki használat után, elhárítva a balesetveszélyt...

bakela 2011.01.14. 23:18:12

Pici szuri doboza kinyit- papír kivesz- széthajtogat- a 12-15 nyelven leírt alkalmazás módja az általunk ismert nyelven kiválaszt- elolvas- még1x elolvas- opcióként rajzot megnéz- szeppokut szaxerűen elvégez.

Nagyon óvatosan mekkpróbálom tanult kollégámat is a helyes útra terelni. ”Szerintem, ha papír szerint nézzük”
1)Nem voltam soha Doborgazszigeten SEM.
2)1997. évi LXXXIII. törvény és a végrehajtásáról szóló 217/1997.(XII.1.) Korm. rendelet
3)OEP 2006-os Szabálykönyve (A24)
A közeli qrva nagy kórház qrva nagy tanárait, -igaz-hogy némi EBF segítséggel- hárman- négyen viszonylag gyorsan jogkövető magatartásra bírtunk, semmi idő alatt.
És még a kölcsönös respektus is megmaradt: pl soxor KÉRÜNK ezt-azt egymástól.

Mesebéli SERTÉSEKNEK et al. egy kicsit izzaccságszagúan:
1x vettem a Zikeában -„Szevasz, miben segíthetek?”- LAPRASZERELT -hogyrohaggyáelvikingakikitaláltad- szekretertet a gyereknek.
A zelsőfeleség /nem ezé váltunk el, csak egy csepp volt ez is/ egy átmulatott éjszaka után : vérző végtagok, törött csavarhúzó, összekarcolt parketta SEGÍTSÉGÜL hívott egy asztalostot: /15 éve/
1500 HUF + KISZÁLLÁS.

Elérhető távolságban bizton van eü dolgozó, mentőgkv vezető, inszeminátor, v. körzeti ápolónő. Bizonnyal áldozna a szabadidejéből a bácsi hasbaszúrására 1-2 e HUF/ alkalom. Átlag körorvos dettó 5e/ tuséé /akogy Dzserrimausz mongya/
Még én is megcsinálnám kb.10 000 HUF/darabért. Félreértés ne essék: nagyon szarul állok anyagilag, de nekem a SZABADIDŐM legalább ennyit ér.
Arra meg, hogytefizetedatéébéét magasról sz@rok, mint cakó a kifutópályára.

bakela 2011.01.14. 23:23:20

Az alacsony molekulasúlyú heparinok tömeges alkalmazása a magyar egészségügyben NEM a mélyvénás rögösödések megelőzésére történik, HANEM dr. ibrahim ben adam stb. távoltartására.

rikavagyok 2011.01.15. 00:06:00

@P75:
Az a helyzet, hogy egészen más vkit IRL megnyugtatni/megtanítani szúrni magát, mint neten empátiából levizsgázva hatékonyan szorongást csillapítani. Az előbbi megy, de annak kb 80-90% nonverbális kommunikáció.

@ccke: barátosnémnek SM-je van, kertészmérnök létére most fog megtanulni im. szurit adni (sc. interferontól vasculitise lett).
És áll. nálunk modernebb helyeken a hamofiliások beadják a faktort otthon vénásan.
(Mondjuk személy szerint igazán az nyűgözött le, hogy egy német betegünk coagucheck-kel felszerelkezve állítja magának OTTHON a "helyi Syncumart")

Leroi 2011.01.15. 00:38:36

@bakela:
Ez annyira kellett már, mint ételbe a só!:)
Köszönjük az újabb gyöngyszemet!

nyíregyházi betti 2011.01.15. 03:58:31

@Irkutszk: Nekem egy másik fajta injekciót kell beadnom, ott is leírják valamennyire, de amit megadtál az sokkal részletesebb. Most már aludtam rá egyet és Ti is sokat segítettetek abban, hogy már nem félek attól, hogy elfuserálok valamit. Apukámat műteni fogják és én még szeretném, ha sok-sok évig velünk lehetne. Este 6-kor egy határozott, kedves "ápolónén"-itől, vagyis tőlem fogja megkapni a szuriját. :-)

zsalesz 2011.01.15. 04:43:38

Sziasztok!

Még új ember vagyok itt, de már egy ideje olvasgatom ezt a blogot.

Szerintem van még egy megoldás a problémára, mégpedig a rivaroxaban. Ez a Xarelto néven futó tabletta hatását tekintve kiváltja az LMWH-t. Hátránya, hogy jó drága. Egy 10 darabos kiszerelés kb 14e forint.

bauchi 2011.01.15. 07:19:48

@Okusaba: Ügyeletben állandóan mennem kell Clexant beadni,mert délelőtt a tisztelt háziorvos vagy nővére kefél beadni.
Egyébként nagyon egyszerű művelet magának a betegnek is.

bauchi 2011.01.15. 07:21:57

@bakela: Pl.: fennjár,egészséges,mozog,stb.Viszont lehet vele keresni.
A gyártóknak.

Leroi 2011.01.15. 07:22:57

@bauchi:
T. Főorvos Úr!
Úgy érti, hogy a háziorvos és a nővérke inkább cohabitál, mintsemhogy beadja az LMWH-t?:)

bauchi 2011.01.15. 07:32:32

@Leroi: Természetesen ez is előfordulhat,hiszen szeretjük az újdonságot.De ettől még lehet rendesen dolgozni.Sőt!
Jó kedvvel!

Leroi 2011.01.15. 07:41:12

@bauchi:
Így van, egy kis fölös adrenalin/endorfin az Élet sója...de nem akarok itt online gyónni....;)
Egy sc. LMWH beadása a háziorvos vagy asszisztense számára rutin kell legyen...

bauchi 2011.01.15. 07:50:48

@Leroi: A betegnek is.Ügyeletben adtam egy férfinak.Nem látszott főmérnöknek.Amikor megkérdezte a végén,hogy ez csak ennyi volt?Mondokok : igen.
Ezt én is megcsinálom.Örömmel hagytam ott a spriccet,csinálja.
A kórházban nem tanították be.

adamantium 2011.01.15. 10:56:33

@zsalesz: nincs eléggé kikísérletezve, nincs hatósági engedélye minden betegségcsoportra. több évnyi kísérletezés és klinikai tapasztalat kell míg egy gyógyszerre bizonyos betegségcsoport kezelése esetén azt mondják, hogy hasznos. van még ilyen tabletta jellegű készítmény más cégtől is de asszem csak az elektív csípő és térdprotézisekre van engedélyük

zsalesz 2011.01.15. 11:16:35

@bauchi: Az, aki az LMWH-t is. Ha valaki nem képes egyszeri elmagyarázás után saját magát megszúrni, vagy csak egyszerűen irtózik a szúrástól, annak létezik alternatíva. :) És lehet, hogy még így is olcsóbb, mintha minden nap szakápolót hívat otthonra egy 2 perces művelet miatt.

zsalesz 2011.01.15. 11:19:37

@adamantium: Ennyire nem vagyok ismerője a dolgoknak, de láttam már traumatológián adni olyan betegnek, aki inkább kifizette a gyógyszert, minthogy szurkálják pár napig.

adamantium 2011.01.15. 13:01:37

@zsalesz: traumán nagyon kockázatos, nincs traumatológiai engedélyezése, vagyis amikor legutóbb tájékoztatót tartott a cég, még nem volt. inkább ortopédek használják

zsalesz 2011.01.15. 14:17:00

@adamantium: Trauma-ortopéd sebészet ma már egy szakma. :)

bauchi 2011.01.15. 16:27:41

@zsalesz: Mongyuk kurvára nem értek egyet.

Bikli néni 2011.01.15. 16:57:08

@bakela: Bakela, én tőled mindig kifekszem :D
(Off, hova tűnt a délelőtti poszt??)

El Visco Stello (törölt) 2011.01.15. 17:40:33

A posztból arra következtetek, hogy magányos, idős emberek. Ők az injekciót még másképp ismerték. Lehet, azt sem tudják, hogy többféle létezik.
Úgy látom, - ha a fiatalok nem hajlandóak segíteni - maguknak kell megoldani ezt a problémát. Nyugodjanak meg, ez már nem olyan békebeli hosszú tű, meg fecskendő. Ráadásul nem is kell mélyre adni, hanem épp csak a bőr alá.
Fog az menni:)))

El Visco Stello (törölt) 2011.01.15. 17:54:26

A fiúhoz:

Figyelj Ecsém!
Beteg van a családban. Nem akárki, hanem a faterod. Oldd már meg, hogy megkapja azt a k...va injekciót! Ha délutános vagy, cseréld el, vagy vegyél ki szabadságot, vagy lépj ki, vagy csinálj valamit! Kérj meg ismerőst, a váltótársad(délelőttös), vagy a vanvoltlesz csajodat, vagy mitbánomén.
Nem szégyelled magad? Ennyit nem tudsz megoldani? Férfi vag te?

nyíregyházi betti 2011.01.15. 18:07:12

@Hatodéves: Jelentem, tökéletesen sikerült, még paraszolvenciát is kaptam a kedves betegtől. (Egy puszit.) Mostmár, hogy túlestem a tűzkeresztségen, bárkinek be merném adni. :-)))

jágör68 2011.01.15. 20:25:03

Nem nagy dolog megtanulni.
Vagy több EÜ- járulékot kell fizetni és több embernek. Ennyi.
Kevesebb adó- és járulékcsalás- > jobb egészségügy.
Amúgy az Aspirin igazából nem számít, hogy szedi-e vagy nem. Csak jól menedzselik a gyógyszergyárak.

ondol 2011.01.15. 22:48:32

@jágör68: Amíg a bankárság a pénzforgató mögöttes munka nélkül, trillibillimilliók feletti nagyúr, ide számítva az ojeopet es, addig sohse fog az ejü a béka segge fölé menni 1 centivel se. No üket ki támogattya vajon, ki nem bír a bankárügyvédbírógyógycer ügyibügyikkel? Biztos hogy nem a betegek, vagy az orvosok. A két utóbbinak egymás mellett kellene vívni, nem egymás ellen.

Dr.laikus PhD 2011.01.16. 07:13:32

@ondol:

Próbálj meglenni mondjuk pénz nélkül.
Érdekes lesz.
Törvények nélkül is, meg annak védelme nélkül is.
Gyógyszer ügynököt kitárgyaltuk. Szükség van rá, jelen helyzetben nagyon is.l
Orvoslás bére tényleg a béka s...e alatt indul. Hiába volt az emelés, megint lemaradtak.
Valaki csak észre veszi, hogy már nincsenek itthon!

bauchi 2011.01.16. 07:46:17

@bakela: Igaz teljesen,de mi turó a cakó?Csak nem a béla?

adamantium 2011.01.16. 10:36:02

@zsalesz: a kettő csak elméletileg egy szakma magyarországon, sok helyen nem egyesült még a két osztály. egyébként azt, hogy egy gyógyszer milyen betegségcsoportokra alkalmazható nem aszerint döntik el, hogy mi egy szakma és mi nem, tehát előfordulhat (mint jelen esetben is), hogy egy szakma által kezelt betegségek nem mindegyikére van jogosítványa az adott gyógyszernek

jágör68 2011.01.16. 16:58:20

Amúgy emléxem, amíg központi ügyeleteket csináltam, rendszeresen (kellett) járunk ki egy kisebbségi nőhöz beadni neki az i.m. injekciót.
Mert, hogy a magyarországi nép(ek)nek 3 nagyon súlyos téveszméje van:
1. ő semmilyen formában sem felelős a saját vagy családtagja egészségéért
2. ha az orvos nem ad legalább injekciót, akkor hülye, mert hogy máshogy lehetne már gyógyítani, meg ha elmegy/ kihívja az orvost, akkor ő tuti beteg
3. mindenképpen orvosnak kell beadnia, mert egyébként "nem hat"

bakela 2011.01.16. 19:52:52

@Bikli néni:
Időnként úgy járok itt, mint Trockij és Kamenyev Sztálinnal: Egyszercsak huss- kiretusálódom. Hameg megmondom, hogy ki a neduttki, akkó még ki is szoknak zárni egy időre.

bakela 2011.01.16. 19:56:18

@bauchi:
cakó= Francisco José de Goya y Lucientes

@mesebeli sertés: naggyon finom, illatos humor: Ugy-e nem gólya, de nem is gója! Érted?

marand22 2011.01.16. 20:19:08

@zsalesz:
Pradaxa és Xarelto 2 új antiXa véralvadásgátló (kumarint, heparint helyettesítik, étrend nem befolyásolja a hatásukat, ill. kevés gyógyszerinterakció lehetséges, nem szükséges rutinszerű INR meghatározás, viszont alacsony testsúly, vesefunkció, májbetegség gond lehet). Mindkettőt csak elektiv térd- és csípőprotézisműtétek után lehet adni (Mo.-on). Rengeteg vizsgálat van velük, ill. hasonló gyógyszerrel folyamatban.
DE !!!
Mindkettő véralvadásgátló, jelen esetben nem véralvadásgátlóra van szüksége a betegnek.

tódór piroska 2011.01.16. 20:34:46

@bakela: úgy elmékszem, hejesen neduddgi

bakela 2011.01.16. 20:59:16

@tódór piroska:
A Cinderella, a pcr, meg a Tőrőgg Xúltánn a „Madzseri hejessírás szabájai” tízen- eggydikk kiadását hasznájlya, émmegén a kető1000-.dix évi terevízijóját, a tucatodikkot.

praxis.blog.hu/2011/01/12/hol_jobb_az_egeszsegugy_svedorszag_vs_magyarorszag?fullcommentlist=1#comments 2011.01.12. 12:37:17

bauchi 2011.01.16. 23:10:36

@bakela: Most elhívtak egy hátfájos Monk nénihez,akinek három hónapos panasza van.Utána folytatom.

bauchi 2011.01.16. 23:46:59

@bakela: Most megyek a kádárhoz és körülabroncsoztatom a fejem,olyan okos lettem,hogy bármikor szétdurranhat.Végül is ki ez a soknevű?Valami vándormadár,aki télen itt,nyáron ott?Vagy egy hajléktalan,aki híd algo alszik,vért szív és marlene ditrikhez hasonlít?
Merakor tudom!!!!

bauchi 2011.01.16. 23:50:28

@bakela: Valamint Dörrög Szultán hejben és nem citadellán a felegvárban.

tódór piroska 2011.01.17. 17:46:06

@bauchi: @bakela:
Hogy jön ide a hídlakó? Meg a gyászoló rokonság?
Vigyázzatok, fijjuk, mer pikkelyeztetem hogy le kell venni a cipőtöket!

Nem én vagyok, hanem én 2011.01.17. 23:15:39

@ReignOfdark:
Annak a cikknek van angol valtozata is... :)

Irkutszk 2011.01.18. 16:10:53

Remélem, a poszt írója elolvasta a kommenteket, és azok segítettek a problémán.

akdiana (törölt) 2011.01.20. 20:40:11

@ccke:

"az influenza oltást izomba(intramusculárisan) kell beadni, ez picivel hosszabb tű"

Az én influenza oltásom mini tűs volt, már nem csak a hagyományos létezik (nem a magyar oltóanyagos a rövid tűs). Amúgy háziorvos adta még be (ezt is vállizomba kell beadni, de ez szinte csak karcolja a bőrt).

Régebben megnéztem, hogy a házi orvosom hogyan adott be nekem mezei szurit, sajnos elájultam. Ő kért meg ezután, ha lehet, máskor ne nézegessem a tűket, szuri beadást :)

Nem mindenki képes injekciót beadni, bármennyire is evidensnek tűnik ez számos embernek.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása