Kinek a dolga beadni egy injekciót?
Kérem, valaki segítsen!
Kinek a dolga beadni egy injekciót?
A történet röviden:
Férjem jobb lábfejét októberben amputálták, most pedig egy urológiai műtét előtt áll. A műtét előtt egy héttel az Astrix szedését abba kell hagynia, viszont 7 napon keresztül minden este egy injekciót kell, hogy kapjon. A körzeti orvos nem jön ki, a nővér - ha a családból valaki autóval elhozza akkor - egyszer hajlandó eljönni és megmutatja, hogy hogyan kell az injekciót beadni. Én erre képtelennek érzem magam, szívinfarktusom és szívműtétem után már a gondolatától is rosszul leszek. Ugyanígy férjem is.
A Nővérszolgálattal foglalkozó Kft. nem vállalja.
Most akkor mi lesz, végül is kinek a dolga?
Egy életen át nem voltunk táppénzen, most amikor öreg korunkban szükségünk van az orvosi ellátásra, akkor a sok éven át fizetésünkből lebont TB ellenértékeként itt állunk és nem tudjuk, hogy ki is az akinek ezt meg kellene tennie?
Kinek a dolga ez?
Valaki meg tudná mondani?
(A körzeti orvos és a nővérszolgálat ötlete még az volt, hogy adja be a városban élő fiúnk, - aki nem tudja, mert délutános műszakos lesz az inkriminált héten. A következő ötlet, hogy akkor adja be a menyünk, aki viszont a három pici gyereket nem hagyhatja egyedül este, amikor vacsorát kell adnia és fürdetés, stb.)
Segítene valaki???
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rikavagyok 2011.01.14. 06:12:36
Most komolyan egy nyavalyás subcutan LMWH beadásán megy a tökölődés?!
Mindenki meg tudja tanulni. De oké, tegyük fel, hogy az egész család masszívan tűfóbiás, akkor le lehet zsírozni az osztályon valamelyik nővérkével, hogy bejár szurira.
(Egyébként tudtommal bármikor be lehet adni, reggel is, csak a 24óra különbséget kell betartani.)
Motorpenis 2011.01.14. 06:24:45
TamásD 2011.01.14. 06:33:06
Aki valamennyire él és mozog, mindenki be tudja adni még magának is, tehát ez tényleg inkább hiszti, mint reális kifogás.
Dr.laikus PhD 2011.01.14. 06:50:03
Szereti a férjét, akinek szüksége van a műtétre.
Az injekció nem fáj.
Én is magamnak adom be, de tegnap pl. a fiam.
Vagy élünk, vagy iszonyodunk. :)
Igazán ne vegye zokon, de ez nem indok!
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.14. 07:11:04
Nem tudtam, hogy mi bontja a kumarint a májban, persze azóta könnyű a válasz... :) A végén mondta is tanár, hogy ekkor meg akart buktatni, és mivel nem tette, ezért 2-est ad, de látja, hogy sokat tudok, szóval menjek vissza javítani!... :) Ezt mindig imádtam...
Most inkább írjak ezekről a szerekről, vagy majd Irkutszk megteszi?... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.14. 07:15:29
P75 2011.01.14. 07:30:00
Az első nap bénázás lesz, az tuti. Ezek az injekciók általában előretöltött fecskendőben, hajszálvékony és rövid tűvel felszerelve vannak csomagolva. A legegyszerűbb módja a beadásnak: leülök, a köldököm mellett összecsippentem a bőrt, a veszek egy nagy levegőt, és a tűt kicsit ferdén, egy határozott mozdulattal tövig (1,5 cm kb) benyomom. A fecskendő tartalmát (kb 2 ml) kb 1 másodperc alatt benyomom a bőr alá, ez csíp, de ha abbahagyom, csak annál rosszabb lesz. Ha végeztem, a tűt kihúzom és NEM NYOMKODOM szét az injekciót a bőröm alatt, főleg nem akkor, ha valóban vérhígító. Egyik nap egyik oldalra, másik nap másik oldalra érdemes adni. Nem nehéz, tényleg, mégha ijesztő is elsőre egy civilnek, hogy saját magát kell szurkálnia.
P75 2011.01.14. 07:34:39
Mert amit most csináltok, az pontosan az, amire a posztokban panaszkodnak - és amit utólag mindenki hazugságnak nevez -, hogy ti. senki nem segít, mindenki csak csúnyán beszél velük Hisztisnek és óvodásnak nevezni a beteget, aki meg van rémülve, okos dolog? Humánus dolog? Célravezető?
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 07:51:57
"Kedves orvosok, szép számmal vagytok itt, ha a beteg kicikizése helyett inkább megírnátok neki, _hogyan_ lépjen túl az iszonyon, az célravezetőbb lenne."
A posztban is olvasható két idős ember még abban nőtt föl hogy az orvosok istenek a betegek ellátásához kapcsolódó alapvető rutintevékenység meg átlagos értelemmel felfoghatatlan csoda, amit csak az arra kiválasztott félistenek képesek kontrollálni.
Ezért tartanak az átlagemberek főként az idősebbek attól hogy beszúrjanak egy tűt a saját bőrük alá.
Az itteni egészségügyi dolgozó kommentezők meg feloldhatatlan ellentmondással találkoznak: ha érthetően egyszerűen el akarják magyarázni azt ami egyébként is érthető és egyszerű akkor le kellene mászni hozzá a piedesztálról.
Nem érdekük kiokosítani a betegeket mert akkor nem lehetne az ijedten pislogó nénikéktől begyűjteni a hálapénzt.
Két nap alatt feltűnt nekem hogy ezen a blogon az eü dolgozók még véletlenül sem segítőkészek. Biztos voltak itt olyanok is régebben csak a félistenek elmarták öket.
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.14. 07:52:25
Az acetillszalicilsavról (Aspirin) azt kell tudni, hogy frankó, COX1 enzim gátló, nagy dózisban (500 mg) gyulladáscsökkentő, lázcsillapító, fájdalomcsillapító hatású. Ezt a hatást mindenki ismeri.
A fenti esetben a beteg alacsony dózisban (ált. 100 mg) szedi. Ebben az esetben vérlemezke aggregációt gátol csak (természetesen más vérlemezke aggregációt gátló szerek is ismertek). Ez a tulajdonság a véralvadásban játszik szerepet, amely így sérül. A vérlemezkék főleg az artériás rögképződésben vesznek részt, ezért kiválóan alkalmas a vérlemezke aggregáció gátló terápia ezek kivédésre. Itt olyan betegségekre kell gondolni, amik az ateroszklerózis szövődményeként jelentkeznek: szívinfarktus, stroke, perifériás érbetegség. A fenti esetben az utóbbi kórkép a valószínű (hisz amputálták a beteg lábát).
Mivel a vérlemezkéknek nincs sejtmagjuk, önmagukban is csak sejttöredékek, ezért nem is szintetizálnak fehérjéket. Ha rájuk néz egy Aspirin, akkor attól életük végéig inaktiválódnak. A vérlemezke átlagos élethossza 7 nap. Ezért 1 db Aszpirin hatása kb. 3-4 napig tart.
Ami fontos, hogy ismert az aspirin rezisztencia fogalma, amire több vizsgálat is különböző számadatokat hozott ki, populáció függő, hogy melyik adatot lehet elfogadni, mert ugye akkor sem lehet detektálható hatást mérni, ha a beteg nem veszi be a gyógyszert! Szóval fontos, hogy rendes időközönként félévente-évente kontrollálva legyen a terápia hatékonysága.
Na most, egy műtétet tilos elvégezni vérlemezke funkció hiányában. Ezért ezt a terápiát időben le kell állítani, és át kell térni egy olyanra, ami más úton avatkozik be a véralvadás gátlásába, és emellett rövid ideig tartó, jól kontrollálható hatása van. Na, ez az alacsony molekula súlyú heparin (LMWH), ami egyes alvadási fehérjéket blokkol. Bőr alá, kicsiny tűvel adható. A szer mellékhatásaként a beadás helyen kis bevérzés jelentkezhet. Adása egyszerű, és annyira gyakori, hogy gyakorlatilag ez az 1. dolog, amit egy orvostanhallgató megtanulhat.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.14. 08:38:11
Úgy lehet legegyszerűbben túllépni az iszonyon, hogy arra gondol, mennyire hasznos dolgot tesz épp. Netán arra is gondolhat, hogy cukorbeteg emberek milliói naponta többször is szúrják magukat.
És csak arra az arasznyi bőrfelületre koncentrál, ahová be kell adni, nem a beteg arcát és egyéb részeit szemlélgeti.
Egyébként meg megiszik az illető egy pohár vizet, és erőt vesz a hisztijén.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.14. 08:41:44
"Nem érdekük kiokosítani a betegeket mert akkor nem lehetne az ijedten pislogó nénikéktől begyűjteni a hálapénzt."
:-DDDDDDDDDDDD
Hogy ez mekkora nagy baromság!
:-DDDDDDDDDDDD
A páciens valójában akkor hálás (és akkor ad, ha akar, pénzt is), ha bízik az orvosában. Ha nem mondják el neki, mi történik, netán nem tanítanak meg egy alapdolgot, a bizalom sérül, a beteg kisebb eséllyel tér vissza, és ad, ha akar.
Ez alapdolog, mindenki rájön, akinek van egy csepp esze. :-)
coldheart 2011.01.14. 08:45:52
Lehet megkövezni...
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.14. 09:03:23
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 09:09:20
Akkor az hogy van hogy az emberek csak az orvosaiknak "hálásak" ?
Ráadásul a biztonság kedvéért nem is utólag hanem már jó előre "hálásak" ?
Csak a közszféránál maradva: a tanárnak a tűzoltónak a könyvtárosnak miért nem "hálásak" ?
Mondjuk a rendőrnek az önkormányzati tistviselőnek az APEH dolgozóknak előfordul hogy csakúgy "hálásak" mint az orvosoknak.
Ezt nevezik KORRUPCIÓNAK.
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 09:19:19
Ne mártírkodj.
A betegekhez a világon alapvetően kétféle módon állnak hozzá az egészségügyben:
1. Azokban az országokban ahol nem divat hogy a beteg "hálás" legyen ott nagyon sokat költenek a betegek sőt a még egészséges emberek felvilágosítására. A betegek oktatására azért hogy gyorsabban gyógyuljanak és ne essenek vissza, az egészségesek okosítására meg azért hogy ne legyenek betegek a tudatlanságuk miatt.
Dokik kedvéért mert ők nem értik a hétköznapi anyanyelvet ezt úgy hívják hogy educatio meg preventio.
Ezekben az országokban az az érdek hogy az ember egészséges maradjon és ha mégis beteg lesz akkor gyorsan meggyógyuljon.
2. Azokban az országokban ahol elvárják hogy a beteg "hálás" legyen ott nem foglalkoznak az emberek egészségügyi felvilágosításával. Hiszen minél sötétebb a saját teste működését illetően az átlagember annál magasabb tarifával lehet neki eladni a hókuszpókuszt. És annál inkább zsarolható ha úgy érzi hogy nagy bajban van.
Ezekben az országokban nem az emberek egészségesen tartása az érdek hanem a sok beteg a sok gyógyszert fogyasztó sokáig a rendszerben tartható és jól tejelő beteg, illetve sok olyan ember aki nem tudja a gyógyulása mikéntjét csak az aktuális "tarifákat".
coldheart 2011.01.14. 09:24:19
Fogalomzavarod van.
Persze ez nem zárja ki, hogy a postod jelentős része még igaz.
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 09:37:42
Miben is van fogalomzavarom? Vagy azt nem tudod? Csak fikázni tudsz?
Írd ide, miben van fogalomzavarom vagy ha érveid nincsenek akkor hallgass.
Bikli néni 2011.01.14. 09:49:53
Amúgy: egy kettesed volt az egész egyetemen? Mázlista... Mondjuk engem mindig az vígasztalt, hogy amiből kettest kaptam (esetleg megvágtak, mert ilyen is volt), azok mind bullshit tárgyak, közük nincs a joghoz, vagy ahhoz a területhez, amivel foglalkozni szeretnék. A mai napig így gondolom. Meg, hogy felejt az ember. Mondjuk nálatok ez nagyobb baj, mint bármi más területnél...
A poszthoz: nincs véletlenül egy szomszéd, aki tudna segíteni? Én megértem, ha valaki tűfóbiás, nem vezet semmi jóra, ha elájulnak a beteg mellett. De akkor is muszáj beadni, és ez annyira nem is tűnik vészesnek, mint mondjuk egy hasba adandó szuri törés után.
@Dr.laikus PhD: Nagyon örülök, hogy a jó kedvedet legalább sikerült megőrizned. Jelen pillanatban nagyon irigyellek ezért...
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 09:53:31
2. a delikvens akkor sem adná be magának, ha az élete múlik rajta, és sehol senki a környéken, és ha nem adja be, pár óra múlva meghal?
na erre gondoljon, mert pont erről van szó.
mindenkinek van valami defektje, de az életösztön legtöbbször felülírja azt.
akinek meg nem....hát az úgy járt.
kövezzetek meg.
mondjuk én a 400gr-os babát sem tartanám életben.
2011.01.14. 09:55:34
A poszthoz:
Én totál megértem a posztolót, és attól, hogy egy injekciót beadni gyerekjáték, még meg lehet őket érteni. Szerintem két megoldás van. Az egyik, hogy elképzelik azt, hogy milyen lenne mondjuk, ha inzulinnal kéne bökni minden nap magát a férjnek. Hát, kellemetlenebb, de megszokható. Ehhez képest hét szuri nem olyan vészes. A másik verzió, hogy orvoshoz viszik, de hogy házhoz kiszaladgáljon hozzá valaki egy héten át, az kis gondolkodás után, irreális.
coldheart 2011.01.14. 09:56:41
"Fikázás, halgass..." Nyugalom.
Mért is lennék mártír?
Injectio beadása könnyen megtanítható, talán akadna a rokonokon kívül valaki, nem tudom. Éppen ezért írtam, amit írtam, lehet ötleteket adni a megoldásra. Egymást meg hagyjuk békén.
Bikli néni 2011.01.14. 09:58:48
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 09:59:24
A 400 grammos babát nem szívjóságból tartják életben hanem azért hogy tapasztalatokat szerezzenek az életben tartás során és mert jó referencia a mindenféle hátteret biztosító cégek számára.
Színtiszta üzlet és a tudatlan emberek nettó érzelmi alapú manipulálása.
Bikli néni 2011.01.14. 10:00:40
Hatodéves 2011.01.14. 10:15:48
A 400 gramm tényleg az alsó határ, de igen kis súlyú koraszülötteket életben lehet tartani úgy, hogy ép ember lesz belőle.
Nem hiszem, hogy jó ötlet terjeszteni komoly megalapozottság nélkül. És hát összeesküvés-elmélettel mindent meg lehet magyarázni, csak nem tudom, hova vezet. :(
Hatodéves 2011.01.14. 10:20:46
Ha kiderül, hogy valóban semmiképpen sem megy, akkor lehet más megoldáson gondolkozni, szomszédot, barátot megkérni. És hát egy hétről van szó, van két gyerek. Én egy picit a nemakarást érzem ebben, és abból, hogy az orvos nem vállalja el a kijárást, nekem az jön le, hogy ők is inkább nemakarásnak érzik.
Ha azt gondolnám, hogy valaki tényleg képtelen minden igyekezete ellenére megtenni valamit, annak segítenék, de azért ne ugráltasson senki, mert most kitalálta, hogy nem hajlandó és kész.
P75 2011.01.14. 10:25:48
Hatodéves 2011.01.14. 10:29:21
De azért ez úgy van megcsinálva, hogyha a használati utasításnak megfelelően használják, akkor ez nem valószínű.
szs75 2011.01.14. 10:36:08
Létezik a házi betegápolás, amit az önkormányzat köteles biztosítani, természetesen térítés ellenében. Ha róluk van szó, ők nem utasíthatják vissza.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 10:38:22
ha hasba adja, lehetetlen elrontani.
akkor a tű, mint az inzulinbeadóé, azt meg a gyerekem is meg tudta már csinálni tizenpáréves korában.
Dr.laikus PhD 2011.01.14. 10:38:39
Most épp beteg, de gyönyörű, egészséges, értelmes 10 hónapos.
Kisebb kislány volt 400 gr-nál...
Egy tenyérnyi élet.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 10:40:48
akkorka volt, mint egy kétkilós kenyér (akkoriban a kenyerek nem voltak felfújva, most egy egykilós néz ki akkorának)
fejben elosztottam 5-tel. durva.
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 10:41:29
Én se mondtam hogy ne tartsák életben ha lehet csak annyit akartam ezzel mondani hogy nem baj ha a valós célokat látja mögötte az ember.
Dr.laikus PhD 2011.01.14. 10:46:00
Elképzelhetetlen volt nekem is.
Alig volt nagyobb, mint egy vezetékes telefon.
Nagyon hamar magához tért és lehetett haza vinni.
Mosolygós, harcos, akaratos kislány már most. :DDD
womanestomen 2011.01.14. 10:46:56
nemár.
én borzasztó büszke voltam magamra, amikor a nagypapámnak naponta szúrtam a vérhigítót. de én erősnek gondolom magam. van, aki nem az.
az ekézés meg nem pozitív.
:(
Bikli néni 2011.01.14. 10:54:58
De csak olyat láttam eddig, hogy az emberek egyszerűen hozzászoktak a tűhöz. Még évekkel ezelőtt, amikor elkezdtem gyógyszert szedni, állandóan böködtek, és sok vért szedtek le. Amikor valami sima laborba kell menni vért adni, mindig le akarnak fektetni, hogy ne lássam, mert elájulok. Én meg nézem inkább, ahogy csinálják :)
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 10:55:16
Hatodéves 2011.01.14. 11:15:25
Nem adtak Neked gyógyszert arra az esetre ha rosszul vagy?
Hatodéves 2011.01.14. 11:17:10
Ez olyan dolog, mint azt mondani, hogy a gyereknemzés pedig a fajfenntartás ösztöne miatt van, szeretet pedig tulajdonképpen nem létezik.
Irise 2011.01.14. 11:19:08
Segitsegkeppen:
Ha a cukorbeteg kisgyerek be tudja maganak adni az inzulint,marpedig kevesen felnek jobban a tutol,mint egy kisgyerek,akkor szerintem egy felnottnek is ossze kell szedni magat annyira,hogy beadja az injekciot.
Az igazi tufobias nemhogy maganak nem tudja beadni az injekciot,mastol se tudja elfogadni,hogy beadja. Vagyis a poszt irojat igenis a hisztikelo betegcsoportba sorolom.
Itt a beteg egy extra ellatast szeretne. Ekkor azt kell tenni,hogy felhivni a korzeti noverket es megbeszelni vele,hogy mennyiert jar ki.
Ugy tudom, a tb nem tamogatja ugyanis a "felek a tutol,jarjon ki hozzam ezert az eu dolgozo minden este" tipusu ellatast.
Irise 2011.01.14. 11:21:47
bemegyek a szervizbe es fizetek erte.
Ravasz nyugati modszer.
Irise 2011.01.14. 11:26:45
Tegnap anyosom leptem meg egy csokor viraggal, a viragarus meg se probalta visszaadni a kulonbozetet (150 ft-ot).
Szoval,mindenkinek halasok vagyunk.
Bocs az ekezetekert.
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 11:48:51
A gyereknemzés valóban a fajfenntartás ösztöne miatt van. Miért, te hogy tudtad eddig?
Örömszerzésre nem azt használják hanem a szex valamelyik formáját.
A szeretet pedig nem más mint az egyéni érdekek szép színes celofánba csomagolása.
Hatodéves 2011.01.14. 11:59:09
Akkor annyira másképpen gondolkozunk, hogy az érveink még csak nem is léteznek a másik valóságában.
Viszont radiologus nem nőnemű. .)
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.14. 11:59:59
És nemár hogy egy nyavalyás kerékcserén menjen a töketlenkedés.
szabidoki 2011.01.14. 12:04:14
Ezt nem finanszirozza a tb, tehat felesleges arra hivatkozni, hogy valaki fizette a tb-t x even at.
A noverszolgalat szerintem vallalna, csak nyilvan penzt kernek erte (ahogy velhetoleg a haziorvos is).
Ez maga a mukodo kapitalizmus: vagy megcsinalod magad, vagy fizetsz, hogy mas csinalja meg.
Hatodéves 2011.01.14. 12:09:34
Ezt nem értem... Ha kaptál gyógyszert, szerintem mindenképp vedd be, mert akkor hat a legjobban, ha még akkor elkezded, amikor csak kicsit vagy rosszul Már ha Emetronról vagy ilyesmiről beszélünk.
Dr.laikus PhD 2011.01.14. 12:13:02
Emetronról igen.
Bevettem, de ettől még....:DDD
Holnap már jobb lesz, vagy utána. Nem tart örökké, van idő kipihenni.
Okusaba 2011.01.14. 12:21:18
Az, hogy most házhoz menjen valaki, ingyen e, vita tárgya lehet, de a posztoló azt kifogásolta, hogy senki se akart neki segíteni. Semmi olyat nem mondott, hogy nem fizetne érte, csak hivatalos utat keresett. Ti magatok ajánlottátok neki, hogy maszekban beszélje meg a nővérrel. Tovább erősítve ezzel a hálapénz és adócsalás intézményét.
Utóbbi időben általánossá vált, hogy azt írják, hogy ezt miért nem tudja, ez vagy az elemi dolog, s lehülyézik a beteget. Persze mert az orvosok az élet minden területén tökéletesek. Ha kell kereket cserélnek, tapétáznak, ügyvéd nélkül intézik peres ügyeiket, és ki tudják tölteni maguktól az adóbevallásukat, és még sorolhatnám a példákat. Bármelyikre lehet mondani, hogy miért nem tudja a kedves orvos, ezeknek a tudása természetes, és aki nem tudja az lusta, trehány, netán hisztis.
Senkinek nem kell mindenhez értenie, még a betegnek sem, elég ha azt tudja kihez kell fordulnia. Bár az egészségügyben sokszor az se egyértelmű.
Jó ez blog azért mert sok mindent tanulhatunk belőle, de jó lenne az is, ha ez nem egyirányú lenne, és az orvosok is hasonlóképpen tennének.
Dr.laikus PhD 2011.01.14. 12:24:40
"........a nővér - ha a családból valaki autóval elhozza akkor - egyszer hajlandó eljönni és megmutatja, hogy hogyan kell az injekciót beadni."
2011.01.14. 12:32:47
Világosan le lett írva, hogy ez tb-n kívül eső dolog. Egyéni igény, amiért fizetni kell. Köze nincs a hálapénzhez. Adócsalásról akkor beszélhetnénk, ha a nővérke nem ad számlát, és ha ez így van, csúnya dolog, mindenki tudja.
Irkutszk 2011.01.14. 12:43:17
Egyetlen kiegészítés, az LMWH-kat dicsőítendő. (Ez az, ahogy az első publikáció után még lehet csenni a tortából, figyelj ;). ) A hasonló hatóanyagok (kumarinok) nem rögtön ilyen formában kerültek a gyógyászatba, hanem először csak sima heparinokként. Ezek hatása hosszabb, sokkal kevésbé kiszámítható, rengeteg gyógyszerrel kölcsönhatásba lépnek, és nagyon finoman be kell állítani a terápiás dózisukat. Ez utóbbit azért, mert ha túl alacsony dózisban szedi a beteg, akkor megalvad a vére az erekben is (ugye ezért szedi), ha meg túl magas a dózis, akkor meg ha elvágja magát a késsel a konyhában, akkor elvérezhet. Viszont tabletta formában is lehet szedni. Rengeteg beteg szed ilyet. Ezen betegeket is, ha műtétet kell rajtuk végrehajtani (és ebbe a szájsebészet is beletartozik!), akkor át kell állítani LMWH-ra, azaz olyan gyógyszerre, amiről a poszt írója panaszkodik, kérdez. Az LMWH legnagyobb előnye, hogy kiszámítható. Cserébe viszont bőr alatti injekció formájában elérhető csak.
Ezen gyógyszerfejlesztés tette lehetővé, hogy a lábukat tört emberek manapság már nem fekszenek kórházban 6 heteket, hanem otthon lehetnek. És igen, maguknak adják be a gyógyszert (vagy családtag adja be), ami megakadályozza a lábukban kialakuló trombus keletkezését. Nagyon fontos gyógyszer, az orvoslásban hatalmas fejlődés.
Itt korábban már említették, és teljesen igaz. Az inzulin kezelésre szoruló cukorbetegek minden nap átlag háromszor csinálják végig ugyanezt a tortúrát. Megadott időpontban, megadott mennyiségű, megadott fajta inzulinkészítményt adnak maguknak hasfalba, bőr alá. Az életért! Nem azért járunk orvoshoz, mert ott kellemes a társaság (kivéve, ha anyukánkhoz megyünk be, mert ő az orvos vagy a nővér... :) ), hanem mert kell, mert az egészségünk, az életünk a tét. Azért válaszolunk őszintén a kérdéseikre, azért engedjük, hogy összepréselje a karunkat (vérnyomásmérés), nyomkodja a hideg sztetoszkóppal a mellkasunkat és a hátunkat, lássa bármelyik porcikánkat, mert az életünk, az egészségünk a tét. Ugyanez nem ér meg 6 szúrást, illetve egy technika megtanulását? Hívják ki a nővért, mutassa meg, hogyan kell csinálni, lássák, hogy mennyire nehéz, vagy nem nehéz, mielőtt felháborodnak. Ha nagyon nem megy, tényleg tényleg, akkor meg lehet kérdezni a nővért, hogy és ő mennyiért vállalná, hogy magunknak ne kelljen. De azért még bemutatás előtt ilyen könnyen feladni!
Irkutszk 2011.01.14. 13:06:45
Láttam én is 400g körüli babát, majdhogynem a takarót nem törte meg, akkorka volt. Mintha csak valaki nem simította volna teljesen ki a takarót az ágyon.
Irkutszk 2011.01.14. 13:13:28
Irkutszk 2011.01.14. 13:18:15
ondol 2011.01.14. 13:26:03
iszonyodva élünk:-DD
Tűfóbiás vagyok. Ám eccő télviz idején nagybeteg lettem, és penicillint inj.kaptam. Ünnepek voltak, ügyelet messze, kisgyerek egyedül marad, szal. elővettem az inj. és legyőztem az iszonyomat, beadtam magamnak. Juuuj...és még 6x, fakírszakos vok:-)
andaluzkutya 2011.01.14. 13:58:52
Tehát: Tényleg nem lehetetlen beadni egy sc. injekciót, szinte bárki be tudja adni, de jelen esetben egy olyan idős emberről van szó, akit elmondása szerint egész életében elkerült az egészségügy, fogalma sincsa arról, hogy milyen beavatkozás mivel járhat, mit hogy kell csinálni (nem "rutinos beteg"), és mellette még nemrég a feltehőleg hőn szeretett férjének testét is "megcsonkolták", ami egy laikus számára elég ijesztő, visszatetsző tud lenni. Nem hiszem, hogy ilyen helyzetben bárkitől is elvárható lenne, hogy minden gond nélkül invazív beavatkozást (mégha mégoly kicsit is) végezzen a társán.
Ezért lefikázni szerintem kicsit erős...
Viszont lehet, hogy ha a háziorvos, ottani nővér nemcsak elmondja a "tényállást", hanem megnyugtatóan lép fel (persze lehet, hogy ez volt, nem tudom), akkor elképzelhető, hogy elég lenne az az egy bemutató nap.
Amúgy szerintem vicc, hogy ilyen esetekre nincs megoldás a TB-n belül. Továbbra is tartom, hogy nem várható el mindenkitől, hogy be tudjon adni egy sc injekciót. Ha az lenne, akkor bárkiből lehetne jó nővér is:)
Leroi 2011.01.14. 14:36:02
Javulást Neked, jó Téged itt viszontlátni!!!
Irise 2011.01.14. 14:56:05
Menjen az orvos ingyen (tb nem finanszirozza) minden este es adja be?
Menjen a nover es adja be ingyen?
Miert?
Miert nem teszi fel a teli gumit ingyen a szerelo?
Miert nem koti meg a viragcsokrot ingyen a viragos?
Hatodéves 2011.01.14. 15:08:42
Hogy melyik a kettő közül, azt úgy sem tudjuk eldönteni. Akárhogy is, azt, hogy egyszer nézze és próbálja meg a nővér segítségével, az továbbra is korrekt javaslatnak tűnik nekem. Ott el fog dőlni, hogy a hölgy mégis bátrabb, mint amilyennek képzelte magát, vagy hiába minden erőfeszítés, nem megy a dolog.
Szerintem ebben az álláspontban nincsen semmi utálnivaló. Annyiból igazatok van, hogy az ember tényleg kicsit nehezen tud belehelyezkedni a helyzetükbe. Ugyanúgy, ahogy egy egészséges embernek idegen egy hasi szuri gondolata, ugyanúgy az, aki a másik oldalt látja, hogy milyen betegen mennyi akarattal tudnak küzdeni emberek a gyógyulásukért, és hogy mindenki, aki rászorult, megtanulta; az kisebb-nagyobb mértékben túlaggódásnak fogja minősíteni a dolgot.
Ez megint a tipikus konfliktus. Egy beteg embernek a saját betegsége a Probléma, az orvosnak pedig EGY beteg EGY problémája, amitől még lehet az ember megértő meg segítőkész.
Nekem az ismert adatok alapján: adott egy házaspár, azok két gyereke és családjuk (akiknek autójuk is van), továbbá valószínűleg ismerőseik, továbbá van egy nővér, akiről tudjuk, hogy megtanítja az injekciózást. Adott egy háziorvos is, akihez legrosszabb esetben be lehet autózni. Szerintem ez elég sok lehetőség arra, hogy elszánt ember megoldja.
Lehet, hogy a bátorítás és kedvesség nem volt elég az orvos részéről, ami akkor gond. Megjegyzem, nem vagyok benne biztos, hogy az emberek másik fele nem azon háborodna-e fel, hogy miközben az orvos szurikat osztani autózgat a munkaidejében (olyan szurit, ami kis akarattal másképp is megoldható), nem tudja a magatehetetlen, rosszul lévő betegeit meglátogatni.
marand22 2011.01.14. 15:24:04
"idős emberről van szó, akit elmondása szerint egész életében elkerült az egészségügy"
Válasz:
"szívinfarktusom és szívműtétem után"
Olvasni kellene tudni.
1. Urológiai műtét előtt nem feltétlenül kellene kihagyni az aspirint (szívinfarktuson átesett betegeimnél nem engedem, vannak olyan szituációk, amikor csak gerincműtét előtt engedem kihagyni).
2. Aspirin hatása kb. 5 nap alatt múlik el, azaz ha ennyivel a műtét előtt hagyja el, pont a műtét napjára múlik el a hatás, azaz nem szükséges más, helyettesítő (?) gyógyszert adni.
3. LMW heparin nem agregációgátló gyógyszer, ezt mindenki rosszul tudja, az aspirin helyettesítése heparinnal tévedésen alapul.
4. Ezek alapján megkérdőjelezem a fenti ténykedést javasló kolléga tudását. El kellene olvasni az ajánlásokat (magyar és nemzetközi).
5. Aki javasolta az LMW heparin adását szakorvos kell legyen (mivel támogatottan csak javaslatára lehet felírni), meg kellett volna győződniie szerintem, hogy megoldása kivitelezhető-e.
andaluzkutya 2011.01.14. 15:33:03
A lényeg, amit ki akartam emelni hozzászólásommal:
Nem elvárható, hogy egy idős ember elkezdje szurkálni a férjét minden ilyen irányú gyakorlat hiányában.
A kezdeti kommentek többsége arról szólt, hogy mit nyavajog, nem nagy dolog az. Ha a háziorvosának, ill. az egyéb felhívott emberek hozzáállása is hasonló volt, nem csodálom hogy kétségbeesésében ide fordult.
andaluzkutya 2011.01.14. 15:36:58
Egyébként a nővér felajánlása szerintem abszolut korrekt és értékelhető. Ezzel együtt nem biztos, hogy a hölgy a későbbiekben maga is meg tudja csinálni.
marand22 2011.01.14. 15:37:02
Kumarinszármazékok helyettesítésére való a heparin és származékai (LMW heparinok és fondaparinux) és viszont. Ezek véralvadásgátló gyógyszerek. Az aspirin nem az. Az acetil-szalicilsav (hatóanyaga) ún ciklooxigenáz-1 gátló, ami a tromboxan/prosztaciklin (vérlemezkék, stb. által termel hormonok) termelődésének arányát változtatja meg olyan irányba, hogy csökkent a vérlemezkék aggregációja (összecsapódása). Ilyen hatásúak a thienopyridinek (ticlopidin, clopidogrel, prasugrel), az ún. glykoprotein IIb/IIIa blokkolók (eptifibatid, tirofiban), gatranok, stb. A heparinnak és származékainak van hatása a vérlemezkék aggregációjára, de nem helyettesítik az aspirin hatását. Egyébként bizonyos esetekben az LMW heparinok hatása is mérendő (pl. műbillentyűs terhesek esetén az antiXa meghatározás előírás !).
Irkutszk 2011.01.14. 15:42:28
Márpedig ez az elvárás most. Sajnálom, ha ezt nehéz elfogadni.
Irkutszk 2011.01.14. 15:43:00
Irkutszk 2011.01.14. 15:45:28
Egyébiránt épp az ellenkező irányban tudtam a nem-helyettesíthetőség fogalmáról, mégpedig utazásoknál. Hosszú repülőutak alkalmával adott esetben ajánlják az utazóknak a LMWH használatát. És ezt az LMWH-t nem lehet 100 mg-os aspirin szedésével kiváltani.
marand22 2011.01.14. 15:46:51
1. Aspirin rezisztencia rutinszerű mérése felesleges. Ennek sok oka van, az egyik, hogy változik (pl. akut kórképekben - AMI, stroke - szinte törvényszerű), másik, hogy ahány vizsgálat, annyiféle eredmény. Magyarországon sok helyütt csak olyan vizsgálat férhető hozzá (turbidimetria), ami rendkívül vizsgálófüggő, ilyen vizsgálatból származó eredményt ma már neves szaklap nem fogad el.
2. Az aspirin helyettesítése szükségtelen bármivel, ha a műtét időpontját úgy határozzák meg, hogy az a gyógyszer hatásának elmúlására essen (azaz 6 nappal előtte veszi be az utolsó tablettát). Így csak a postoperativ thrombosis profilaxis szükséges. A műtétek többsége elvégezhető aspirin hatásban. "A legjobb vérzéscsillapító a sebész maga."
marand22 2011.01.14. 15:50:53
Nem jegyzetelnie kellett volna. Infarktus után ő is kellett kapjon ilyen gyógyszert minimum néhány napig, de a szívműtét után is.
@Irkutszk:
Oda-vissza igaz.
adamantium 2011.01.14. 15:51:22
mi az aspirint simán leállítjuk egy héttel előtte nem helyettesítjük heparinszármazékkal.
a tű az kb 12*0,38mm a fecskendőben meg 0,2-1 ml anyag van. zsírszövetbe kell jusson, nem az izomba, egy injekció beadását szoktuk megmutatni a betegnek utána a 90% maga csinálja 9%-ban a család. 1% meg nem szedi mert annyira fél a tűtől, hogy inkább meghal trombózisban :)
Leroi 2011.01.14. 15:55:00
Egy újabb vérbeli farmakológus köztünk!
Köszönöm, nagyon kiváló rövid magyarázat volt, látod, ilyenkor érzi az ember, hogy jó lenne időnként lemenni az ismétléssel a molekuláris szintig...
Leroi 2011.01.14. 15:56:21
Igen, volt egy pár mélyvénás thrombosis egy-egy félnapos repülőút kapcsán, sőt tüdőembóliát és stroke-ot is jelentettek.:(
adamantium 2011.01.14. 16:00:10
trimalchio 2011.01.14. 16:35:50
Régen jártam erre. Nagyon-nagyon szurkolok. Nekem mindkét alkalommal azt mondták, hogy Emetront a kezelés előtt vegyem be kb. fél-egy órával.
Leroi 2011.01.14. 16:47:47
Egy bizonyos (mongolfolttal is felvértezett) populációnál relatíve gyakori a Leyden-mutatio, nálunk egy pár falu(szél) egész házsorai szenvednek ettől, sok a stroke-os köztük.
Dr.laikus PhD 2011.01.14. 16:59:56
A 6 óra alatt nem volt semmi bajom, infúzióban biztosan kaptam.
Ez csak egy része, most a második napra minden megérkezett, fájdalom, hidegrázás, izzadás, fejfájás. Még két nap és enyhül, vagy elmúlik, aztán kipihenem két hétig.
Köszönöm a szurkolást. Én is szurkolok érted. Azt hiszem szerencsés vagyok a rosszban.
adamantium 2011.01.14. 17:12:39
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 17:49:36
És az kinek a felelőssége lesz ha AZT MONDJÁK az öregek hogy beadták a gyógyszert de nem adták be az öregúrnak?
Mert egyrészt a megfelelési kényszer dolgozik bennük ami miatt hazudni fognak, másrészt a gát is dolgozik ami miatt nem tudják elvégezni egy eü dolgozó szemszögéből nézve pofonegyszerű és veszélytelen feladatot.
Ez persze sarkított felvetés de mi van ha valakivel mégis ez történik és nem derül ki mert az orvos nem veszi észre a jeleket az öregek meg hallgatnak?
A beteg lesz a hbás mert emberből van?
Leroi 2011.01.14. 17:49:50
Ez nagyon érdekes és valójában igen logikus magyarázat...
Köszönöm, hogy megemlítetted, ezt alkalomadtán elő fogom adni a megbeszéléseink egyikén, biztosan kuriózum lesz!:)
Irkutszk 2011.01.14. 17:50:44
Leroi 2011.01.14. 17:52:02
Az a populáció, akikre célzok viszont inkább a fegyverkovács-mesterségben jeleskedett, mint a fegyverforgatásban...:)
Irkutszk 2011.01.14. 17:52:25
Irise 2011.01.14. 17:54:16
Minden beteg specialis.
Ha Kovacs Istvannenak finanszirozza a tb a tufobiajat,akkor holnaputantol szinte mindenki tufobias lesz,mert igy sokkal kenyelmesebb lesz az elete.
Ha Kovacs Istvannenak a tb finansziroz egy apolonot ,mert fel a tutol, akkor en azt mondom,hogy inkabb ne finanszirozzon egy tufobiasnak se semmit,hanem finanszirozza a 8. kemoterapias kezelest is masoknal,mert az,bocsanat,sokkal fontosabb.
Amig nincs kimerithetetlen tb kassza,addig finanszirozzak az eletbevago dolgokat, a kenyelmi dolgokat pedig finanszirozza a vevo maga.
Leroi 2011.01.14. 17:54:27
Az anesztes volt vagy sebész...:)
Nálunk a főnököm lumbál így...Azonnal, halálbiztosan veszi le a beteg liquorát, bármilyen obes is legyen az, megtalálja a csigolyái közt az optimális helyet és pontosan szúr.
Igaz, az ő idejében a ciszternapunkció
is dívott, ettől ma a neurológusok többsége ódzkodik...
Irise 2011.01.14. 17:57:21
Irise 2011.01.14. 17:59:09
Leroi 2011.01.14. 17:59:49
Igen, ők is, persze, így már érthető...
Gondold el, egy fejvénát eltalálni újszülöttben.
Ott még az Ober-Oberarzt keze is remeg...
Irkutszk 2011.01.14. 18:02:49
Irkutszk 2011.01.14. 18:04:10
Leroi 2011.01.14. 18:04:38
Igen, az intenzíves nővérkék fantasztikusak...
Az egyik klinikán orvostanhallgatókkal együtt voltam, amikor thrombolysist oktattak nekem, egyik izlandi medikának, aki norvégül, izlandiul és angolul beszélt, németül gagyogott, magyarázta egy Németországot megjárt intenzíves nővér az artériás vérvételt
a.radialisból (..."drinnen-draussen-drinnen-draussen...")
Nem bántam volna persze, ha engem utasítgat így.
Más környezetben.
:P
nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.14. 18:13:09
Teljesen komoly.
Igazad van hogy aki hazudik a saját gyógykezelésével kapcsolatban az a beteg vessen magára alapértelmezésben.
Emberileg mégis nehéz elfogadni hogy valaki esetleg akár meg is halhat amiatt mert betegként maszatolt hogy ne piszkálgassák az orvos meg nem vette észre a maszatolást.
Az idős emberek nagyon furcsák tudnak lenni sokszor.
Hatodéves 2011.01.14. 18:28:12
Úgy látom, hogy nem mérsz egyenlő mércével. Egy beteg még azért se hibás, ha hazudik, ha nem keres megoldást egy megoldható problémára, egy orvos pedig azért is hibáztatható ha süt a nap vagy esik az eső. Valamilyen szinten mindenki felel a saját döntéseiért, de mindannyian tudjuk, hogy az életben igen sok a vis major, és az, hogy melyik dolog melyik másikkal áll oksági kapcsolatba, az gyakran nem ítélhető meg könnyen.
Ha találkozom egy jóbaráttal, és kitalálom, hogy A teázó helyett B teázóba menjünk, majd hazafelé úton őt megverik, akkor nem lehet azt mondani, hogy olyan, mintha én vertem volna meg, csak mert az én kérésemre kényszerült nem A hanem B pontból hazatérni.
Az ember lelkiismerete sokszor mást mond, de aki mindenért önmagát vádolja és folyton a következményektől retteg, az ugyanúgy nem lesz jó orvos, mint aki magasról tojik a betegeire.
Leroi 2011.01.14. 18:28:48
Az orvost törvények védik ilyen esetben és kellően ledokumentált szituációban bőven meg tudja önmagát is védeni.
Akarata ellenére senkit nem lehet/szabad kezelni.
trimalchio 2011.01.14. 18:38:00
Sok ilyen van. Tőlem elég gyakran vesznek vért a Kékgolyóban. Idősebb asszisztensek vannak ott. Szerintem bekötött szemmel, háttal ülve is azonnal, fájdalommentesen beletalálnak az érbe. :-) És még kedvesek is.
Igaz én nem is vagyok érzékeny a szurkálásra.
adamantium 2011.01.14. 18:41:54
Irkutszk 2011.01.14. 18:55:44
Nekem most jutott először a jóból :)
nyíregyházi betti 2011.01.14. 20:10:42
Még életemben nem szúrtam meg más embert, rettenetesen izgulok, jajjjjjj......., de meg fogom csinálni.
Ok, én ezt most megoldom de nem kellene elgondolkozni azon a kedves egészségügyi döntéshozóknak, hogy nincs mindenkinek olyan családtagja, rokona, szomszédja stb. aki segíteni tud?
Irkutszk 2011.01.14. 20:28:27
nyíregyházi betti 2011.01.14. 20:50:10
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 20:50:23
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.01.14. 20:59:14
Nem oly rég látott napvilágot egy tanulmány, amiben azt találták, hogy gyakorlatilag valamennyi trauma-műtött betegnek van részleges trombózisa. És bár nagyobb részüknek ez nem okoz komoly bajt, inkább meg kell előzni, ha már relatíve egyszerűen meg lehet.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.14. 21:00:14
én megtanultam úgy beadni a gyerekemnek kiskorában, hogy fel sem ébredt kora reggel. :)
fertőtleníteni meg ekkora tűnél nem kell.
nyíregyházi betti 2011.01.14. 21:10:01
trimalchio 2011.01.14. 21:17:58
adamantium 2011.01.14. 21:19:47
a leyden mutációsoknak azonban alapból is vérhígítót kell szedniük, olyan magas a trombózis kockázata.
mivel nem tudjuk ki a leyden mutációs, így két lehetőség van:
1 jó drágán leszűrjük az egész populációt
2 mindenki aki elvileg veszélyeztetett megkapja a vérhígítót
A fertőtlenítésről: mivel azt a tűt csak te használod és feltételezhetően tiszta a bőröd, 1cm-es tű esetén lényegtelen a fertőtlenítés. kórházban azonban elvárás, meg aztán meglepődnél, hogy egyes betegeknél még az ötödik lemosásnál is koszos a gézlap
ccke 2011.01.14. 21:27:05
Az egyetemen egy sor élettan gyakorlatot csináltunk, ahol vért vizsgáltunk, persze a sajátunkat, egymásét. Egyszer még megszúrtam magam, de amikor egymás után már 4-5x kellett, akkor mindig elrántottam a kezem, ezért inkább egymást szurkáltuk... akkor még nekünk se volt képzettségünk ilyesmire, és az vastagabb tű, és rendesen kell szúrni, hogy legyen minta.
andaluzkutya 2011.01.14. 21:47:51
Persze megoldás lehetne, ha lenne lehetőség arra, hogy spec. esetben (pl. idős, nem élete végéig kell adni, stb.) rendelkezésre álljon erre egy segédápoló, mivel mint elhangzott, ő is be tudja adni. És az orvos lehetne az, aki ezt megítéli, mint szakember.
Lehet mondani, hogy ez utópia, mert az orvost megkenik, és mindenkit annak ítél, vagy pénz alapján ítél, de pl. az országban, ahol most élek/dolgozom, rengeteg ilyen döntést kell hozni, és működik a rendszer. És igyekszünk is nem visszaélni ezzel...
Amúgy itt még olyan is van, hogy azért megy ki a nővér házhoz, hogy ellenőrizze, hogy a beteg beveszi-e a fontos tablettát. Lehet, hogy kiszámolták, hogy olcsóbb ezt ellenőrizni, mint a következményeket kezelni.
Irkutszk 2011.01.14. 22:21:58
xn--krhzak-rta5l.hu/fraxiparine.html
Irkutszk 2011.01.14. 22:38:51
lpt1 2011.01.14. 23:08:43
Valaki elkezdi olvasni az elejétől, az első blokkban elbizonytalanítják, hogy neki ezt valóban be kéne adni, hiszen honnan tudhatná pl., hogy az előbb benyomott befőttben jelentős volt-e acetilszalicilsav mennyisége, vagy van-e DIC-e?
Persze, már ha ott le nem olvadt az agya, hogy "standard heparinból specifikus körülmények között készített kis molekulatömegű heparin kalcium sója".
Lát egy képet, odaugrik, az meg arról szól, hogy hogyan dobja ki használat után, elhárítva a balesetveszélyt...
bakela 2011.01.14. 23:18:12
Nagyon óvatosan mekkpróbálom tanult kollégámat is a helyes útra terelni. ”Szerintem, ha papír szerint nézzük”
1)Nem voltam soha Doborgazszigeten SEM.
2)1997. évi LXXXIII. törvény és a végrehajtásáról szóló 217/1997.(XII.1.) Korm. rendelet
3)OEP 2006-os Szabálykönyve (A24)
A közeli qrva nagy kórház qrva nagy tanárait, -igaz-hogy némi EBF segítséggel- hárman- négyen viszonylag gyorsan jogkövető magatartásra bírtunk, semmi idő alatt.
És még a kölcsönös respektus is megmaradt: pl soxor KÉRÜNK ezt-azt egymástól.
Mesebéli SERTÉSEKNEK et al. egy kicsit izzaccságszagúan:
1x vettem a Zikeában -„Szevasz, miben segíthetek?”- LAPRASZERELT -hogyrohaggyáelvikingakikitaláltad- szekretertet a gyereknek.
A zelsőfeleség /nem ezé váltunk el, csak egy csepp volt ez is/ egy átmulatott éjszaka után : vérző végtagok, törött csavarhúzó, összekarcolt parketta SEGÍTSÉGÜL hívott egy asztalostot: /15 éve/
1500 HUF + KISZÁLLÁS.
Elérhető távolságban bizton van eü dolgozó, mentőgkv vezető, inszeminátor, v. körzeti ápolónő. Bizonnyal áldozna a szabadidejéből a bácsi hasbaszúrására 1-2 e HUF/ alkalom. Átlag körorvos dettó 5e/ tuséé /akogy Dzserrimausz mongya/
Még én is megcsinálnám kb.10 000 HUF/darabért. Félreértés ne essék: nagyon szarul állok anyagilag, de nekem a SZABADIDŐM legalább ennyit ér.
Arra meg, hogytefizetedatéébéét magasról sz@rok, mint cakó a kifutópályára.
bakela 2011.01.14. 23:23:20
rikavagyok 2011.01.15. 00:06:00
Az a helyzet, hogy egészen más vkit IRL megnyugtatni/megtanítani szúrni magát, mint neten empátiából levizsgázva hatékonyan szorongást csillapítani. Az előbbi megy, de annak kb 80-90% nonverbális kommunikáció.
@ccke: barátosnémnek SM-je van, kertészmérnök létére most fog megtanulni im. szurit adni (sc. interferontól vasculitise lett).
És áll. nálunk modernebb helyeken a hamofiliások beadják a faktort otthon vénásan.
(Mondjuk személy szerint igazán az nyűgözött le, hogy egy német betegünk coagucheck-kel felszerelkezve állítja magának OTTHON a "helyi Syncumart")
nyíregyházi betti 2011.01.15. 03:58:31
zsalesz 2011.01.15. 04:43:38
Még új ember vagyok itt, de már egy ideje olvasgatom ezt a blogot.
Szerintem van még egy megoldás a problémára, mégpedig a rivaroxaban. Ez a Xarelto néven futó tabletta hatását tekintve kiváltja az LMWH-t. Hátránya, hogy jó drága. Egy 10 darabos kiszerelés kb 14e forint.
bauchi 2011.01.15. 07:15:13
bauchi 2011.01.15. 07:19:48
Egyébként nagyon egyszerű művelet magának a betegnek is.
bauchi 2011.01.15. 07:21:57
A gyártóknak.
Leroi 2011.01.15. 07:22:57
T. Főorvos Úr!
Úgy érti, hogy a háziorvos és a nővérke inkább cohabitál, mintsemhogy beadja az LMWH-t?:)
bauchi 2011.01.15. 07:32:32
Jó kedvvel!
Leroi 2011.01.15. 07:41:12
Így van, egy kis fölös adrenalin/endorfin az Élet sója...de nem akarok itt online gyónni....;)
Egy sc. LMWH beadása a háziorvos vagy asszisztense számára rutin kell legyen...
bauchi 2011.01.15. 07:50:48
Ezt én is megcsinálom.Örömmel hagytam ott a spriccet,csinálja.
A kórházban nem tanították be.
Hatodéves 2011.01.15. 10:47:15
Na, rendben zajlott minden? :)
adamantium 2011.01.15. 10:56:33
zsalesz 2011.01.15. 11:16:35
zsalesz 2011.01.15. 11:19:37
Hatodéves 2011.01.15. 12:35:41
Menni fog, meglátod. :)
adamantium 2011.01.15. 13:01:37
bauchi 2011.01.15. 13:50:01
zsalesz 2011.01.15. 14:17:00
bauchi 2011.01.15. 16:27:41
Bikli néni 2011.01.15. 16:57:08
(Off, hova tűnt a délelőtti poszt??)
El Visco Stello (törölt) 2011.01.15. 17:40:33
Úgy látom, - ha a fiatalok nem hajlandóak segíteni - maguknak kell megoldani ezt a problémát. Nyugodjanak meg, ez már nem olyan békebeli hosszú tű, meg fecskendő. Ráadásul nem is kell mélyre adni, hanem épp csak a bőr alá.
Fog az menni:)))
El Visco Stello (törölt) 2011.01.15. 17:54:26
Figyelj Ecsém!
Beteg van a családban. Nem akárki, hanem a faterod. Oldd már meg, hogy megkapja azt a k...va injekciót! Ha délutános vagy, cseréld el, vagy vegyél ki szabadságot, vagy lépj ki, vagy csinálj valamit! Kérj meg ismerőst, a váltótársad(délelőttös), vagy a vanvoltlesz csajodat, vagy mitbánomén.
Nem szégyelled magad? Ennyit nem tudsz megoldani? Férfi vag te?
nyíregyházi betti 2011.01.15. 18:07:12
Hatodéves 2011.01.15. 18:15:50
Dejó :) Örülök neki.
jágör68 2011.01.15. 20:25:03
Vagy több EÜ- járulékot kell fizetni és több embernek. Ennyi.
Kevesebb adó- és járulékcsalás- > jobb egészségügy.
Amúgy az Aspirin igazából nem számít, hogy szedi-e vagy nem. Csak jól menedzselik a gyógyszergyárak.
ondol 2011.01.15. 22:48:32
Dr.laikus PhD 2011.01.16. 07:13:32
Próbálj meglenni mondjuk pénz nélkül.
Érdekes lesz.
Törvények nélkül is, meg annak védelme nélkül is.
Gyógyszer ügynököt kitárgyaltuk. Szükség van rá, jelen helyzetben nagyon is.l
Orvoslás bére tényleg a béka s...e alatt indul. Hiába volt az emelés, megint lemaradtak.
Valaki csak észre veszi, hogy már nincsenek itthon!
bauchi 2011.01.16. 07:46:17
adamantium 2011.01.16. 10:36:02
jágör68 2011.01.16. 16:58:20
Mert, hogy a magyarországi nép(ek)nek 3 nagyon súlyos téveszméje van:
1. ő semmilyen formában sem felelős a saját vagy családtagja egészségéért
2. ha az orvos nem ad legalább injekciót, akkor hülye, mert hogy máshogy lehetne már gyógyítani, meg ha elmegy/ kihívja az orvost, akkor ő tuti beteg
3. mindenképpen orvosnak kell beadnia, mert egyébként "nem hat"
bakela 2011.01.16. 19:52:52
Időnként úgy járok itt, mint Trockij és Kamenyev Sztálinnal: Egyszercsak huss- kiretusálódom. Hameg megmondom, hogy ki a neduttki, akkó még ki is szoknak zárni egy időre.
bakela 2011.01.16. 19:56:18
cakó= Francisco José de Goya y Lucientes
@mesebeli sertés: naggyon finom, illatos humor: Ugy-e nem gólya, de nem is gója! Érted?
marand22 2011.01.16. 20:19:08
Pradaxa és Xarelto 2 új antiXa véralvadásgátló (kumarint, heparint helyettesítik, étrend nem befolyásolja a hatásukat, ill. kevés gyógyszerinterakció lehetséges, nem szükséges rutinszerű INR meghatározás, viszont alacsony testsúly, vesefunkció, májbetegség gond lehet). Mindkettőt csak elektiv térd- és csípőprotézisműtétek után lehet adni (Mo.-on). Rengeteg vizsgálat van velük, ill. hasonló gyógyszerrel folyamatban.
DE !!!
Mindkettő véralvadásgátló, jelen esetben nem véralvadásgátlóra van szüksége a betegnek.
bakela 2011.01.16. 20:59:16
A Cinderella, a pcr, meg a Tőrőgg Xúltánn a „Madzseri hejessírás szabájai” tízen- eggydikk kiadását hasznájlya, émmegén a kető1000-.dix évi terevízijóját, a tucatodikkot.
praxis.blog.hu/2011/01/12/hol_jobb_az_egeszsegugy_svedorszag_vs_magyarorszag?fullcommentlist=1#comments 2011.01.12. 12:37:17
bauchi 2011.01.16. 23:10:36
bauchi 2011.01.16. 23:46:59
Merakor tudom!!!!
bauchi 2011.01.16. 23:50:28
bauchi 2011.01.17. 18:42:28
Nem én vagyok, hanem én 2011.01.17. 23:15:39
Annak a cikknek van angol valtozata is... :)
Irkutszk 2011.01.18. 16:10:53
akdiana (törölt) 2011.01.20. 20:40:11
"az influenza oltást izomba(intramusculárisan) kell beadni, ez picivel hosszabb tű"
Az én influenza oltásom mini tűs volt, már nem csak a hagyományos létezik (nem a magyar oltóanyagos a rövid tűs). Amúgy háziorvos adta még be (ezt is vállizomba kell beadni, de ez szinte csak karcolja a bőrt).
Régebben megnéztem, hogy a házi orvosom hogyan adott be nekem mezei szurit, sajnos elájultam. Ő kért meg ezután, ha lehet, máskor ne nézegessem a tűket, szuri beadást :)
Nem mindenki képes injekciót beadni, bármennyire is evidensnek tűnik ez számos embernek.