Nem kér pénzt, mert meghalt a gyerek
Tisztelt blog!
A Péterfy Sándor kórházról olvastam önöknél, immár nem egyszer. Sajnos Nekem is csak rossz élményem van! 2008. márciusában unokám orvosi oda nem figyelés miatt, oxygén hiány következtében, agyhalállal született! Egészséges, érett újszülött volt, lett volna.
Feljelentést nem tettünk, hiszen nem hozta volna vissza a kicsinket.
Mindenki magyarázkodott, félrebeszéltek (orvos vagyok, nagyon meg tudtam ítélni), de ami a legjobban fáj, hogy senki, de senki ki nem mondta volna, hogy bocsánat!
Azóta sem! Most már sajnálom, hogy nem jelentettük fel az említett kórház szülészetét, talán tanultak volna belőle. A legviccesebb az volt, hogy a fogadott orvos (aki egyébként szart bemmenni, a bábára bízta az egészet?) utána nagy kegyesen közölte a gyerekekkel, hogy a neki járó összeget (?) nem kéri.
Korrekt! Csak a gyereket ölte meg, hogy nem ment be. És ezért nem kért pénzt. Bravó. Az ügyeletes meg szart az egészre, nem az Ő betege. Hát ilyen korrektek ott a Péterffyben!
Üdv
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hatodéves 2011.01.04. 17:13:53
Részemről cseppet sem bánnám, ha az állam kivenné a cigarettát a kezükből. És az is nagy baj, hogy a már megszületett gyermekkel azt csinál a szülő, amit akar. És még sokminden nagy baj, de inkább nem vállalom be azt, hogy leírom, mert ízekre szednek és úgysem orvosi, hanem csak emberi vélemény.
Kérlek, olvasd végig a hozzászólásomat még egyszer. Nem azt írtam, mint amit értettél belőle, lehet, homályosan fogalmaztam.
Tartom magam ahhoz, hogy ha az otthonszülés körülményei nem biztosíthatóak, akkor meg kell tiltani. Szerintem kellenének orvosilag meghatározott, jogilag helybenhagyott egészen konkrét követelmények, onnantól, hogy milyen fogó van, odáig, hogy milyen közel kell legyen a kórház stb. Mert ezeket nem fogja tudni egy kismama megítélni, hogy elég-e, ha csak ez a márkájú gyógyszer van a szülésznél, vagy kellene másik.
Ha egy szolgáltató tudja teljesíteni a feltételeket, akkor lehessen nála otthon szülni, ha nem, akkor tiltsák be.
Azt, hogy az otthonszülés körülményei orvosilag biztosítottak-e, nem a szülőnő dolga megítélni, hanem protokollok kellenek rá. Ha biztosítottak, onnantól kezdve dönthet persze.
Irkutszk 2011.01.04. 17:15:36
Minerva12 2011.01.04. 17:23:50
Ne xy , pl. a fentiek mondják meg nekem sem, hogy ne császárral szüljek. De úgy szülök, ha úgy szeretnék. Ha nem Magyarországon , akkor külföldön, mert természetesen ott teljesen elfogadott ez. Egyébként, hogy tudjátok: nálunk is kérhető, persze négyszemközt.
Szép napot!
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.01.04. 17:28:04
Protokollok, szabályozás, tiltás: szakmailag ugyanazt gondoljuk, csak a jogi következetességet hiányolom a rendszerből (nagyon). És szerintem ezért nem állja meg a helyét "a gyerek nem a szülő tulajdona" érvelés, mert ugye akkor más esetekben se lehetne akként kezelni.
heliox 2011.01.04. 17:38:07
Hatodéves 2011.01.04. 17:38:39
Nézd, én csak azt nem helyeslem, hogy valaki nem biztosított körülmények között otthon szüljön, csak mert a kórházban durvák, és mert nem figyelnek eléggé a kényelmére.
Amiben persze igaza van, és a szülészeknek és szülésznőknek nem ártana egy adaggal több türelem és empátia, sőt.
De az egész kezd átcsapni egy másik végletbe, jön be ez a spirituális-élménymegélős izé szöveg, ami megint csak szép és jól hangzik, de ha nincsenek biztonságos feltételei az otthonszülésnek, akkor ne emiatt kockáztassunk már.
Az pedig nehezen hiszem, bár fenntartom a tévedés lehetőségét, hogy ha a gyerekem nem sír fel/a nyakára csavarodik a köldökzsinór/egyéb komplikáció van, akkor ugyanannyi eséllyel marad életben X utca Y szám alatti lakásomból indulva, mint az újszülött-osztállyal rendelkező kórházban. Ha igen, ha biztosítani tudják, hogy így legyen, vagy legalább megközelítőleg így, akkor onnantól jöhet a szabad döntés joga.
Hatodéves 2011.01.04. 17:41:14
Mért pont a szülés? Mert épp arról beszélünk... Én gyerekpárti vagyok, bárhol, bármikor, bármiben :) Hiszen mi már futunk itt egy ideje, a mi fiatalságunk már elmúlt, fáradóban vagyunk. Mi is megérdemeljük az emberi körülményeket az életünk bármely szakaszán, helyzetében, de ők a jövő, nekik van esélyük mindent megvalósítani, a lényeg, hogy ők egészségesek és boldogak legyenek :)
Kalamona 2011.01.04. 17:56:26
Olvasok itt kezdettől, és az a tapasztalatom, hogy az egyénenként átélt érzést kívánják sokan általánosítani(én csak hármat, mindegyik más volt, beavatkozásilag és érzésileg is).
EnTeO 2011.01.04. 17:57:43
Egy fenét ezért nem tettetek feljelentést. A magyarázat rögtön itt van:
"(orvos vagyok, nagyon meg tudtam ítélni)"
Egyik orvos nem jelenti fel a másikat. Akkor itt ugye minden el lett mondva.
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 18:04:23
Nem kéne más fájdalmába belegázolnod.
Fogadd el amit írt, mégis csak velük történt ez a tragédia. :(((
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 18:31:13
Ez az élmény nem azonos azzal, amikor egy illuzionista matat valamit az anya alfelén - az anya ebből alig érez valamit - és egyszercsak elővarázsol egy gyermeket.
Négy gyermekem van, ugyan egyiket sem én szültem, de biztosíthatok mindenkit, hogy nekem rajtuk és az anyjukon kívül senki sem fontosabb a világon. Legkisebb fiamat édesanyja 43 éves korában szülte természetes úton, második gyermekeként.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 18:50:06
mert én igen.
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 18:55:25
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 19:00:56
Viccelsz?
Én CSAK akkor szültem. :D
A szoptatás megtanításával akkor is gond volt.
Babás nővérek közül volt jó és volt rossz.
Orvos akkor sem kért előre pénzt, de másfél havi fizetésünket kapta meg.
Hat hetes fénykép kötelező volt.
Fekve szültem. hatalmasat vágtak, 3 hónapig féloldalasan ültem, a többiről nem is beszélve....
A baj, hogy ez mind nem változott, vagy csak kicsit.
Lehet férj a fejednél csak ennyi, meg lehet kádban szülni - ahol lehet.
Na jó, ha elég erőszakos vagy, vihetsz magaddal dúlát is.
Ha normálisnak fogom fel, talán azért, mert nem volt választható, nem is tudtunk másról.
Tátom a szám, hogy vén nyanya létemre tudom meg, hogy az indított szülés veszélyes és még egy sor dolog amit természetesnek tartottan, holott nem az...
Hatodéves 2011.01.04. 19:03:16
Azért mire az ember eljut a kilencedik hónap végéig, addigra 1. Már éppen eléggé kötődik a babához, már "rongyosra nézte" a babamozit, már minden kis porcikájára ezer csókot adott képzeletben. (Ideális esetben). Nem hiszem, hogy pont az fogja csökkenteni az összetartozást, hogy nem hüvelyi úton szül. 2. Már épp elég nehézsége volt: émelygett, nehezen jár, nem tud úgy aludni, ahogy szeretne, nem tud a végén már dolgozni stb.
Szerintem jó dolog lehet természetes úton szülni, ha minden megfelelően alakul, de ha valaki retteg a szülés ilyen formájától, akkor inkább szüljön császárral, minthogy beleerőltessék valamibe, ami nem megy (Lehet, hogy nekem sem menne, nem leszólásból mondom). A hüvelyi szülésben az anya együttműködésének nagy szerepe van. A nyugalma, optimizmusa nem csak neki fontos, hanem a kimenetelt is befolyásolja, ha nem akkor nyom, amikor kell, akkor elhúzódhat a kitolási szak.
Láttam olyan elhúzódó szülést, amikor a nőt szívem szerint azért megcsászároztam volna, mert végig a magánéleti problémájával foglalkozott, és nem figyelt rendesen az utasításokra.
Aki ilyen vagy olyan okból nem tud, nem akar koncentrálni, együttműködni, és császárt szeretne, azt műtsék. Ezen már nem fog múlni sem az eü. költségvetése, sem az anya-gyermek kapcsolat sem a világegyetem harmóniája.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 19:08:57
Vagy rossz az emlékezetem, vagy hisztisebbek a nők mostanában.
Úgy érzem, olyan dolgokért nyávognak, amik a szülés természetes velejárói. Nem mondom, hogy nem könnyítsük az életet(fájdalomcsillapítás), de azért nem kell belehalni a szülési fájdalmakba.
Ha nem így lenne, már nem lenne emberiség.
A kórházi hozzáállás is más, de nem arról beszélek.
Kalamona 2011.01.04. 19:09:36
Kalamona 2011.01.04. 19:10:44
Irkutszk 2011.01.04. 19:13:46
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 19:21:18
Ha így gondoltad, egyet értek.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy aki ide ír az nagyon rossz élményen ment keresztül.
Amíg nincs alternatíva, hogy lehet fájdalmat csillapítani, lehetsz magadban vajúdás közben, kihasználhatod a gravitációt, és létezik gátvédelem, akkor igényed lesz rá és rögtön félelmetessé válik a várható fájdalom.
Hatodéves 2011.01.04. 19:21:42
Milyen anya lenne? Én ezt nem értem. És az milyen anya, aki retteg a pókoktól? Vagy a hirtelen csecsemőhaláltól? Vagy akit skizofréniával kezelnek? Vagy aki kishíján értelmi fogyatékos? Vagy aki miniszterelnök, vagy vécésnéni?
Sokféle ember van és mindenkinek megvan a maga dilije, valamitől mindenki retteg, a legtöbben (különös tekintettel a nőkre) mégis csak anyák lesznek. És az szokott a döntő lenni (szélsőséges példáktól eltekintve), hogy akarják és szeressék a babát, és ha még nagyon nagy mázlija van a gyereknek, akkor a szülei egymást is szeretni fogják az idők végezetéig.
Sokféle okból retteghet valaki a szüléstől. Akár mert valamelyik ismerősében vagy neadjisten a családban történt valamilyen tragédiája. Mert nem bírja a fájdalmat, vagy retteg a nőgyógyászoktól, vagy mittudomén. Mért olyan nagy vízválasztó ez?
Kalamona 2011.01.04. 19:26:42
Gorkij fasori BM kórház, Bp-en. Igen is lehetett panaszkodni és a biztosítékot kiverni, minden hálapénz és negatív következmény nélkül.
Sőt! utalnék egy korábbi blogra - amelynek témája az ellátási körülmények voltak -, hogy akkor ott a papucstól a hálóingig és a köntösig mindent kaptunk,a törülközőn át a mosdószappanig (fertőzések elkerülése végett).
Kérem ne tessenek megróni azért, mert néha leírjuk az igazat is.
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 19:30:18
Hát én mezei VI. kerületi lakos nem mehettem volna oda szülni.
A testületnek volt fenntartva.
Kalamona 2011.01.04. 19:31:42
erre válaszolhatnál, mert a fentebb olvasottakból nekem csak az jött le, hogy a mai ifjúság a " szülési fájdalomtól" fél.
Ez nem mindenkinál más és más?
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 19:32:09
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 19:32:39
De ne higgy nekik. Én nem éltem a "veszélyes" korban, nem voltak rendszerellenes/lázadó ismerőseim, és a mai középkorúak hasonlóak hozzám: élték az átlagos kis életüket, dolgoztak, gyereket szültek, nyaraltak. Soha nem találkoztak olyanokkal, amiket a rémtörténetekben olvasol/hallasz.
Ma meg? Mindenki rohan, megőrült, panaszkodik, semmi se jó neki, minden kevés neki, nem tud örülni annak, ami van, vagy ami jó az életben.
Ilyen szempontból nem tetszik nekem ez a mai világ.
Kalamona 2011.01.04. 19:32:42
Ez valóban így volt....kivéve a gyevibirót:)
Kalamona 2011.01.04. 19:36:04
Miért baj ez, ha most meg vissza akarjátok hozni az Újpesti Szülőotthont, mint a Geréb-féle születésházat, csak sokkal több maniért?
Kalamona 2011.01.04. 19:40:29
Irkutszk 2011.01.04. 19:40:40
Ugyan akkor, elnézést, hogy ilyet mondok, de akik a szocializmusban is éltek, idősebbek, nehezebben fogadják el a változásokat, és a rendszerváltás eszméletlen nagy változás mindenki életében. A szocializmusban felnőtt gyermekek nem hiszem, hogy gondoltak arra, hogy pl. 40 éves fejjel kapitalizmusban fognak próbálkozni a további élettel, és ez teszi oly nehézzé az életüket.
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 19:41:21
Igazában ezt a talajt vesztést természetesnek tartom.
Egy egész más világ, felelősséget kell vállalni mindenért (kéne), nincs kultúrája a mozgásnak, váltásnak.
Rémtörténetekről én sem tudok.
Csak nem tetszett, hogy nem mehet a család egyszerre külföldre, hogy nem olvashatom azt amit akarok, hogy a buddhista filozófiáról cikkíró férjem különleges engedéllyel olvashatott engedélyezett anyagot az Országgyűlési Könyvtárban.
Rebellisek voltunk, de ez nem volt kötelező. Mi választottuk.
A panaszkodás meg tudatos manipuláció eredménye.
Hatodéves 2011.01.04. 19:43:57
A fájdalom "szubjektív érzet/élmény, amely vélt vagy valós szövetkárosodáshoz kapcsolódik".
Sok összetevője van, azontúl, hogy a sejtekben az érzékelők észlelnek valamit (fájdalmat), majd az információ a gerincvelőn keresztül eljut az agyba, és végül az agyi központok összjátékával kialakul egy érzet, amelyet rengeteg szubjektív tényező is befolyásol. Például az, hogy milyen jelentést tulajdonítunk a fájdalomnak (pl. ez ebben a helyzetben normális, vagy úristen, valami nagy baj van), hogy milyen az általános lelki és fizikai állapotunk, hogy az adott környezet milyen, biztonságos vagy fenyegető.
Amikor valaki azt mondja, hogy "alacsony a fájdalom küszöbe", azalatt valószínűleg azt érti hogy rosszul éli meg a fájdalmat.
Csak pont azért, mert ez egy szubjektív érzet, és tudati dolgok is befolyásolják, nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az nem fájhat ennyire, vagy hogy XY fájdalmának a mértéke objektíven ennyi, a többi csak hiszti.
Azt, hogy sejt, illetve gerincvelő szinten (illetve mondjuk a belső, fájdalomcsillapító ópiátrendszer szintjén) mekkora egyéni különbségek vannak, és azok mennyiben öröklöttek vagy megszokottak, azt nem tudom megmondani, biztosan van egyéni különbség.
De a fájdalomcsillapításnak az alapelve az, hogy az ember nem kérdőjelezheti meg a másik ember fájdalmának a mértékét. Mert a fájdalom élményét akarjuk csillapítani és nem az érdekel minket, hogy hány receptor jelez pl. a bőrében.
(A morfiumról pedig azt is tanítják, hogy egyrészt a fájdalom mértékét is csökkenti, másrészt központi idegrendszeri úton a fájdalom megélését is megváltoztatja: az érzett fájdalomhoz képest is kevésbé szenved az ember. Mivel sosem kaptam ilyet, személyes tapasztalatom nincs róla.)
Most nem tudom, hogy válaszoltam-e a kérdésre.
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 19:45:56
A BM kórház, a BM üdülő, a tisztiklub, stb nem összehasonlítható semilyen más intézménnyel. A BM-esek vezethettek részegen, okozhattak mindenféle botrányt, akkor is soron kívül kaptak lakást, kocsit, jó állást, eü-ellátást, egyéb hiánycikkeket. Ezt sem érdemes eltagadni.
Kalamona 2011.01.04. 19:46:43
Élünk még egypáran. Nem akarok itt offolni és az államosítást is idehozni, hisz a nick nevek mögött nem csak emberi tragédiák, hanem emberi sorsok is vannak.
Nem igaz ám, hogy a "vénhülyék" nem tudnak emberségesen kommentelni:)
Irkutszk 2011.01.04. 19:48:18
A másik meg, hogy rengeteg féle gyógyszert nem is ismertünk.
Hatodéves 2011.01.04. 19:48:28
Valaki mindig rebellis. A konzervatív világban a lázadó, a liberális világban a konzervatív. Inkább az a kérdés, melyik rendszer mit csinál a rebelliseivel szerintem.
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 19:49:57
Vót a rendőrnek, a katonának, a felső vezetésnek, meg a vasutasnak.
Ők voltak a kisebbség.
A többség az Alsóerdősor utcába, a Péterfybe, gyűjtőnevén közkórházba ment. Ott nem járt hálóing, papucs, törülköző.
Kalamona 2011.01.04. 19:51:41
Az ünnepeket töltöttem egy artrozis (jól írom?) miatt kórházban. 4-en voltunk szobában ue. beavatkozással. Ketten ordítottak és nem voltak hajlandóak másnap talpra állni, ketten meg próbálkoztunk, könnyek közt a kedves gyógytornászunknak valamit produkálni.
A szülési fájdalmak megéléséről jutott eszembe a kérdésfelvetés.
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 19:51:51
Figyelte. Van róla kötetnyi papírom.
Viszont nem is gyűlölködöm.
Érdekes volt szembesülni, hogy akire nem is gondoltunk milyen jó megfigyelő volt. :D
Irkutszk 2011.01.04. 19:52:56
Én sem akarok rebellis lenni ezen a blogon, de volt már itt szó irodalomról is, szerintem a történelem is belefér :D Természetesen csak és kizárólag a politikai acsarkodásoktól mentes történelem.
Kalamona 2011.01.04. 19:53:40
Az ünnepeket töltöttem egy artrozis (jól írom?) miatt kórházban. 4-en voltunk szobában ue. beavatkozással. Ketten ordítottak és nem voltak hajlandóak másnap talpra állni, ketten meg próbálkoztunk, könnyek közt a kedves gyógytornászunknak valamit produkálni.
A szülési fájdalmak megéléséről jutott eszembe a kérdésfelvetés.
macscico 2011.01.04. 19:55:35
No ezért kellett volna a dokinak bemenni!
Kis menyemet mikor nagy rohanva reggel a műtőbe vitték (előző este 11 órakor mentek be)s felhívtam a fogadott orvosát, semmit nem tudott! Fogalma sem volt az éjszaka történtekről, a szülésznővel sem tartotta ezek szerint a kapcsolatot éjszaka! kismenyem mindez időszak alatt azt hitte, hogy jó kezekben van! No itt a baj! És sajnos mi is! Elvesztettük első unokánkat! Senkinek nem kívánom! S bizony nem kellett volna! A gyerekek talpra álltak, nehezen, de összejött a második gyermek, ma 8. hónapos, tündér! Ha szülészek is olvassák ezt a blogot, csak azt kérem: a nagy pénz csábító dolog, de csak akkor vállalják, ha eleget is tudnak ennek tenni! Mert az úgy korrekt!
Kalamona 2011.01.04. 19:58:23
és arra is emlékszem még, hogy mindig eltette a kórházban sütött császárzsömléket (vajjal megspékelve), hogy nekünk adja, ha bemegyünk hozzá.
Irkutszk 2011.01.04. 20:02:25
Hatodéves 2011.01.04. 20:02:46
Értem én. És az egyéni akaratnak a szerepét sem vitatom a fájdalom leküzdésében.
És tudom, hogy vannak emberek, akik úgy állnak a dolgokhoz, hogy megküzdenek vele, megtalálják benne a jót, és vannak, akik az első nehézségre földhöz vágják magukat és szitkozódnak/kétségbeesnek. Amennyire én látom, a hozzáállás a szülés megélését, a kemoterápia mellékhatásainak jelentkezését és minden mást is befolyásol.
De ez egy magánemberi vélemény. Ráadásul azért is nehéz megítélni, mert sok embere úgy működik, hogy agyon van terhelve, aztán valamikor túlcsordul a pohár, és sírva fakad azon, hogy elvágta a kezét.
Lehet, hogy valaki kőkemény ember, de pont a szüléstől fél, pont az fájdalmas neki. És egy orvos nem hivatott arra, hogy az egyéni emberi mivolta alapján egy-egy mozzanat alapján bárkit is kritizáljon.
És persze jobb egy félő embert először megnyugtatni, lelkizni vele, eloszlatni az aggályait, mert lehet, hogy az lesz a legjobb fájdalomcsillapítás.
Ettől függetlenül azt gondolom, amit már leírtam: inkább egy orvosilag indokolatlan császár, mint egy (bármilyen okból) rettegő, görcsös, frusztrált, nem jól együttműködő szülőnő, akinek ha károsodik a gyereke, biztos, hogy az életben nem fogja megbocsátani, és ez érthető is szerintem.
Hatodéves 2011.01.04. 20:05:05
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 20:07:21
Hatodéves 2011.01.04. 20:08:45
Igen, ez így becsületes, így illik. De mivel erre a fogadott orvos nem hivatalosan van felfogadva, ezért ezt hivatalosan nem is lehet behajtani rajta (szerintem). Ha nem ment be, akkor nem viselkedett helyesen a társadalmi konvenciók és az etikus orvosi magatartás szerint(vagy valami súlyos dolog közbejött neki), ugyanakkor ez esetben a jogi felelősség az ügyeletvezető, ott tartózkodó orvosé. Babette, Te is így gondolod?
Kalamona 2011.01.04. 20:09:09
Ezt csak és kizárólag azért közöltem, mert korábban kétségbe vonták ezt az ellátást.
Akkor nem reagáltam le, most meg már bánom, hogy közzé tettem: volt ilyen.
jelenleg nincs megkülönböztetés?
Irkutszk 2011.01.04. 20:09:44
Kalamona 2011.01.04. 20:10:21
Hatodéves 2011.01.04. 20:13:00
Nem a Tiedre értette, hanem a saját válaszára.
Irkutszk 2011.01.04. 20:15:04
A külföldről, ilyen-olyan úton bejutott gyógyszerek igencsak nagy késéssel kerülhettek a beteg kezébe a mai viszonyokhoz képest. Illetve a házilag beszerzett gyógyszerekről csak aki beszerezte, tudhatta, hogy gyógyszertárban váltotta ki őket, nem a piacon. (Ez nem vádaskodás, csak ezért van ma ennyire szabályozva a gyógyszer útja a gyártótól a patikán át a betegig, a gyógyszerbiztonság miatt.)
Irkutszk 2011.01.04. 20:15:58
Irkutszk 2011.01.04. 20:19:30
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 20:23:35
Én nem így emlékszem. A hálóing igen az ciki volt és rongyos.
A többi szerintem nem járt betegnek.
De lehet, hogy megcsal az emlékezet.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:27:16
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:28:25
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 20:31:36
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:32:06
definiáld a gyógyszerhiányt:D
az biztos, hogy olyan nem fordult elő velem és a környezetemben élőkkel, hogy nem tudtunk megvenni gyógyszert, és az sem, hogy a kórházban valamit ne kaptunk volna.
nem kellett bevinni fájdalomcsillapítót, hashajtót a kolonoszkópiához, sőt, a szülészeten meg a patológián a nővérek meg a bábák csinálgatták éjszakánként a kis kezükkel a betéteket. a babákhoz nem kellett pelenkát meg ruhácskát vinni.
ha kórházba mentél, csak hálóinget vittél, meg innivalót, meg olvasnivalót,
szülés esetén annyi babaruhát, amiben hazavitted.
Hatodéves 2011.01.04. 20:32:24
Én most inkább a jogi dolog miatt kérdeztelek.
Nekem elég alacsony a fájdalomküszöböm, de majdnem bármennyi fájdalommal munkaképes vagyok, csak közben szarul érzem magam. A lidocain-tól pedig bekattanok, a fogorvostól és a nőgyógyásztól pedig félek :)
Hatodéves 2011.01.04. 20:34:54
macscico 2011.01.04. 20:35:25
Ennyi!
Dr.laikus PhD 2011.01.04. 20:35:40
Tényleg érdekes.
Először égetően fájt.
Aztán megjelent Esterházy könyve és rájöttem, hogy még mindig mi jártunk jobban.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:36:51
Aki konkrét orvost akar, pénzért, menjen privát klinikára.
El Visco Stello (törölt) 2011.01.04. 20:39:11
Irkutszk 2011.01.04. 20:43:28
Amit leírsz, ezek rendszerbeli eltérések, szerintem. Most így működik a rendszer (leginkább úgy, hogy nem fizet ki mindent az állam, hanem a betegnek kell egy csomó mindent zsebből (a leadózott fizetéséből helyesebben) kifizetnie, úgymond plusszban). De azért megkérdeznék egy nővérkét, hogy mennyire hiányolja az éjjeli betéthajtogatásokat, ha már itt tartunk.
Egyszerűen volt egy fal, egy információ-, tárgy-, és emberáramlást elzáró fal köztünk és a 'nyugat' között. És valljuk be, mi voltunk hátrányban. Nem minket irigyelnek a 'nyugati' országok, hogy miért nem vehették át tőlünk ezt vagy azt a technikai újdonságot '90 előtt.
macscico 2011.01.04. 20:44:07
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:44:08
Ha nem így van, az az adott ember hibája, nem a pozícióé. Értsd: nem azért nem ismerte fel a rizikófaktort, mert bába.
Irkutszk 2011.01.04. 20:46:36
A gyógyszerbiztonság miatt zárt a gyógyszer útja gyártól nagykereskedőn át a patikákig.
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:48:01
És ez nem a külföld hibája, hanem a mienké, mert nem tudunk szelektálni.
De ez már politikai vélemény, és most fáradt vagyok, egész nap tanultam...
Irkutszk 2011.01.04. 20:48:09
Hatodéves 2011.01.04. 20:48:24
Nem értek egyet. Függetlenül attól, hogy érzelmileg kire haragszunk, a jogi és orvosi számonkérhető felelősség az ügyeletes orvosé.
Mi az, hogy "ha az ügyeletesnek nem szól senki"? Már bocsánat, de ez nem így megy: újonnan felvett beteget látnia kell orvosnak, és a vajúdó nőt rendszeresen ellenőrizni kell, annak, aki ott van, függetlenül attól, hogy valaki más nemhivatalos ígéretet tett arra, hogy ő is ott lesz.
8 órás oxigénhiány kell, hogy látsszon a CTG-n, amit folyamatosan kontrollálni kell. A szülésznő szép és jó, de nem ő vonható felelősségre.
Mindegy, nagyon sajnálom a babát :(
Mike36 2011.01.04. 20:50:46
Ha bármit büntetlenül meg lehet úszni!
Ugyandehogy (törölt) 2011.01.04. 20:51:35
de hidd el nekem, hogy az, hogy te fizetsz egy orvosnak, hogy ő vizsgáljon/kezeljen egy állami intézményben, az nem jogszerű, és jogilag nem lehet elvárásod ennek alapján.
És nem, nem fizetek hálapénzt, sem pedig előre nem adok orvosnak pénzt. ha mégis, az magánrendelésen történik, de olyanon utoljára 5 éve voltam.
A szabad orvosválasztás meg hosszú történet, a gugli a te barátod:)
macscico 2011.01.04. 20:56:14
Nem a bábák ellen vagyok, de úgy gondolom, szakmailag egy jó bábának a toppon kell lenie, s ha nincs, ne ajánlja az orvos! S tudod mi a szomorú, őket is pénzért ajánlják! Vitatkoznak az otthon szülésről! Én magam nem szültem volna otthon, de úgy gondolom, igen nagy szakmai felkészülést igényel! Ha kórházi körülmények között, amikor minden rendelkezésre áll (műszerek, ügyeletes orvostól segítség stb.) nem állnak a toppon, nem tudják megitélni, hogy a szomszéd szobában alvó ügyeletes orvostól segítséget kérjenek, mit tesznek, ha egyedül vannak? Szerinted?
Nagyon összetett dolog ez!
Hatodéves 2011.01.04. 21:02:47
Ha az oxigénhiány 8 órás, akkor azt fel kellett volna ismerni. De mi bizonyítja ezt honnan tudjuk, hogy 8 órán át oxigénhiánya volt? Volt fenyegető CTG? Vagy amnioszkópia? Vagy meconiumos volt a magzatvíz? Csak mert ahhoz, hogy nagy baj legyen, nem kell 8 óra, gyakran 5 perc is elég, ha hirtelen alakul ki.
macscico 2011.01.04. 21:02:51
Az ügyeletes orvos reakciója: neki egy boldog, mosolygós kismama jött be, nem látszott rajta (?) hogy baj van! Igen boldog volt, szülni készült első, nehezen összejött gyermmekét! A baj nem mindig látszik!
Mi orvosok tudjuk!
Leroi 2011.01.04. 21:03:47
Nagyon-nagyon fiatal vagy, kislány...:)
macscico 2011.01.04. 21:14:41
akdiana (törölt) 2011.01.04. 21:24:41
"Most így működik a rendszer (leginkább úgy, hogy nem fizet ki mindent az állam, hanem a betegnek kell egy csomó mindent zsebből (a leadózott fizetéséből helyesebben) kifizetnie, úgymond plusszban)."
Nem kell félteni a kórházakat, rendelőket sem. Úgy működik a rendszer, ha valamivel ellátnak, számos esetben nem csak azt, hanem több támogatást kér le a kórház/szakrendelés, mint amilyen beavatkozást elvégzett. Ügyfélkapu regisztrációval mindenki ellenőrizheti saját betegéletútját. Ha már másért nem, ezért érdemes ügyfélkapu regisztráció, hogy utána mindenki tudjon csemgézni a saját betegéletútján...
Én az ott feltüntetett ellátások töredékét kaptam meg valójában.
Ha pedig mindezt bejelented, akkor hivatalból kivizsgálják és "fejére koppintanak" a rendelőnek. Utána meg gyönyörűen lehet csemegézni a betegéletúton, hogy jé, mennyi minuszos tétel lett hirtelen :)
Hatodéves 2011.01.04. 22:06:50
Azért furcsa az egész nekem. A szülésznő látta, hogy baj van, méghozzá a CTG-n látta, de nem szólt az ügyeletes orvosnak, nem értesítette a fogadott orvost sem (ha jól értettem, ő a hozzátartozótól tudta meg az egészet)... Mindegy, most a lényegen nem fog változtatni, hogy én mit értek és mit nem. Egy biztos, sajnálom :( A PIC-eseket meg hihetetlenül tisztelem alapból, az övékénél kevés nagyobb felelősség van, ahol a legkisebb hibával hatalmas bajt lehet csinálni, egyébként meg csodát tehetnek.
SusanneF 2011.01.04. 22:13:35
Orvos vagy,és elvesztetted az unokádat?
Mikor történt?
SusanneF 2011.01.04. 22:16:06
Különben is-a felelősség az osztályvezető főorvosé,de ha valami történik,nem Őt veszik elő....,ugye?
Hatodéves 2011.01.04. 22:41:01
Hát én úgy értettem, hogy ő a posztíró. Ha nem, akkor valamit nagyon benéztem.
Irkutszk 2011.01.05. 14:50:50
Leroi 2011.01.05. 17:18:58
Jó, de akkor én is...:P
IrishOak 2011.01.06. 12:39:18
Bocsánat, hogy most van időm válaszolni, sok a tanulnivalóm és így kicsi gyerekkel nem egyszerű a vizsgaszezon:-D
Nos pontosan tisztában vagyok a "jelenkori" szokásokkal, ugyan is a legkisebb lányom egy éves:-) a legnagyobb meg már felnőtt:D(úgyhogy a régmúlt szokásaival is tisztában vagyok;-)azokkal az "eszmékkel" oltogatják egymást az otthonszülő eszmeszerelmesek.Pedig ha tudnák... hogy már mennyi mindet lehet egy szülőszobán...
kis viccnek szánom: a dokibácsim ajánlgatta a szülőlabdát, meg a bordásfalat, meg a kádat.Én meg megköszöntem a játszóteret,és mondtam neki a kezét simogatva, hogy majd otthon szórakozom, most inkább szülnék:-DD
Az ügyeletes orvos felelőssége, és a szülésznő hasonló elbírálása szerintem nem vitatható.Én régen és most is olyan intézményben szültem ahol a szülésznőt nem! lehet választani.Az orvos az enyém-ha akarom, de az ügyeletes orvos, az ügyeletes főorvos mind-mind ott vannak és ellenőriznek.
Régen is így volt, most így tapasztaltam. Régen is békén hagytak,(akkor 2 napig vergődtem; a háborítatlan szülés jegyében élők most elmélkedhetnek) és most is, míg nem lett baj.De legnagyobb meglepetésemre mind a három orvos ott volt a műtőben is!
Nagyon nehéz utólag elemezni azokat a szempontokat aminek révén objektíven átlátható a tragédia.Már csak azért nem mert a tragédia nem objektív fogalom.
Minden mást félre téve: Szívemből örülök, hogy a szülők gyorsan vállaltak másik babát!Ez az élet rendje, és a szív megszakadása után az egyetlen életben tartó ösztön!Kívánok még pár testvért is,jó egészségben és nagy boldogságban.:-)
Irkutszk 2011.01.07. 16:41:45
IrishOak 2011.01.07. 18:01:01
Tényleg vicces is volt:-DMég a dokim is elröhögte magát,de még az ügyeletes szülésznővel is tudtunk vihogni...
Mondom neki: dokikám azt mondta szülünk, kérek beöntést.
Mondja: Hogy mit? Azt már 'régesrég nem adnak.
Mondom: 'régesrég szültem, azóta nem ismerem az új divatot így én szeretném az ősi hagyományokat.Jobban érezném magam.
Mondja: nincs már aranyom, adok kúpot, de azt is reklamálják a mai fiatalok.
Mondom: Na szép aztán meg drága pénzért fizessek be kolonterápiára,mert ingyen már nem is jár?
Mondja: az "ilyen jöjjön jövőre is szülni.
Mondom: az nem valószínű öreg pingvin ritkán pottyant:-)
Az utolsó 100 komment: