Nekem ez nem fájhat

2010.12.05. 06:00

Tavaly ősszel történt, hogy egy alhasi görcs miatt (endometriózisom van) bekerültem az ügyeletre. Bevett gyakorlat, hogy amíg ki nem derül, mi a görcs kiváltó oka, nem adnak semmiféle fájdalomcsillapítót, görcsoldót. Ezzel tisztában voltam, de arra ami azon a vasárnap hajnalon történt, egyáltalán nem számítottam.

 


Mikor felébredtem, olyan fájdalmam volt, h a lábamat alig bírtam megemelni. Még a szüleim segítettek indulás előtt az öltözködésben is. Miután a mentő bevitt, az ügyeletes nővér hosszasan kikérdezett. Eközben a székbe kapaszkodtam, olyan fájdalmam volt. A kérdések után feltelefonáltak az orvosomnak, hogy le kellene jönnie megnézni. Anyukám a váróból látta, hogy az említett doktor úr olyan lassan teszi egymás mellé a lábait a folyosón idefelé jövet, mintha szándékosan váratni akarna. Úgy gondoltam, biztosan fáradt, reméltem, h minél előbb kiderül, mi a bajom, és végre kaphatok valami görcsoldót. Tévedtem.


Keresetlen stílusban az orvos is kérdezgetni kezdett, majd nagy sokára szólt, hogy akkor megvizsgálna. Akinek endometriózisa van vagy szokott görcsölni, tudja, milyen kínokat kell ilyenkor átélni. Minden mozdulat fájt, alig bírtam felfeküdni. A doktor úr azonnal "nekem esett". A görcs miatt képtelen voltam lazítani, ettől ő ideges lett és közölte velem, "hogy ha már egy csipcsup hasfájás miatt mentőt hívatok, legalább engedjem magam megvizsgálni."


Mondtam neki, hogy elhiheti, hogy nem szándékosan csinálom. Még kétszer próbálkozott, kevés sikerrel. Én mindent megtettem, de a görcs nem múlt, egyszerűen képtelen voltam ellazulni. Ráadásul annyira durva volt, hogy sírni tudtam volna, miközben "próbálkozott". (Azt csak mellékesen jegyzem meg, h nem először vettem részt nőgyógyászati vizsgálaton. Az említett betegségből kifolyólag másfél éven keresztül inszeminációs és lombik kezelésekre jártam.)


Ezután kijelentette, hogy ő már több száz nőt látott szülni, nekem ez nem fáj. Na, itt nekem is elszakadt a cérna. Mondtam neki, hogy elhiheti, nekem is van jobb programom vasárnap hajnalban, mint az ügyeltre járkálni és hogy elhiszem, hogy fáradt, de szerintem ezt akkor sem engedheti meg magának. Lenéző modorral adta tudtomra, h "mivel nem hagytam magam megvizsgálni", kénytelen uh-on megnézni. Magamban üdvözöltem az ötletet.


Az endós betegeknél csak nagyon kis százalékban tudják kézzel kitapintani az esetleges problémákat, még az uh-on sem derül ki mindig, mi a baj.) Megvizsgált hüvelyi uh-gal. Sajnálom, hogy ettől a jelenettől fogva nem vette fel valaki kamerával a reakcióját, amint a monitorra nézett. Tudtam, hogy lát valamit, de természetesen velem ezt nem közölte. Azonnal felhívta az egyik kollégáját, h jöjjön le a vizsgálóba. Nem tudom, nincs is szándékomban azt vizsgálni, h ez miért történt, számomra azonban elgondolkodtató, hogy amint érdemben kellett volna nyilatkoznia, máris segítséget hívott. A bal petefészkemen találtak valamit. A történet vége az lett, hogy befektettek.


A hajnali ébredéstől számítva 4 óra múlva a kezembe nyomtak egy Panadolt. Sajnos nem segített. Ekkor már majdnem elsírtam magam. Apukámat kértem meg, hogy kérjen nekem injekciót. Három nap múlva engedtek haza.


Úgy gondolom, egyetlen orvos sem viselkedhet így egy betegével sem. Erre nincs elfogadható magyarázat. Én magamnak azt a tanulságot szűrtem le, h betegként nem szabad azt éreznem, még vizsgálat közben sem, hogy az ellátásomat kedvezőtlenül befolyásolja, ha kikérem magamnak az efféle, emberhez nem méltó viselkedést.

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irkutszk 2010.12.06. 01:56:18

@Leroi: Mint például a helyesírás (illetve annak hiánya)?
@Mufurc Manó: Kérlek, mielőtt véleményt alkotsz, menj oda, nézd meg, hogy mi is történik egy-egy ilyen helyen. Aztán utána várunk vissza szeretettel. Ha lehetőséged van rá, kukkants be a fekvőosztályra, a gyógytornászokhoz, a műtőbe, és az intézeti gyógyszertárba (lehetőleg klinikai gyógyszerész munkájába, mert nekik sokkal közvetlenebb kapcsolata van a betegekkel). Az írások hiába vannak szépen megírva, csak egy-egy ember szubjektív észlelését fogják türközni, ezekből nehéz saját véleményt alkotni, mert csak mások véleményét ismered meg általuk.

Leroi 2010.12.06. 07:11:10

@tódór piroska:
Nagyon jó, köszönöm!:DDD
Hát ami a nőket illeti, persze, hogy igazad van, hisz mi sem osztódással keletkeztünk, hanem aprócska féregszerű lények voltunk valaha egy anyaméh mélyén...:)
@Irkutszk:
A helyesírás terén is, igen. Bár a kis hölgy azon túlmenően, hogy kommentjei korát meghazudtolóan értettek, igen helyesen ír...
Úgy vélem, hogy beemelte valahonnan az idézetet úgy, nyersen, helyesírási hibákkal. Köszi, hogy észrevetted...
@nida /az ÉLET egy nagy g..i mágus:
Igen, ez biztosan viceversa működik...

Irise 2010.12.06. 11:30:14

@Mufurc Manó: Megnéztem a képeket :) Maradj mindig ilyen fiatalnak, lelkesnek, harcolj az igazadért Manócska.

P75 2010.12.06. 12:37:09

@adamantium: ennyit a világhírű magyar orvosokról?
Mindig azt hallom, hogy az orvosi kollegalitás és "a mundér védelme", de ha egy kis szakmai féltékenységről van szó, Ti egymásba is simán beletörlitek a lábaitokat, úgy látom.

P75 2010.12.06. 12:43:16

@Leroi: pártatlan kívülállóként kérdem: milyen hitelrontás??? Egyetlen név sincs leírva! Ha egy öngyilkos esetét egy orvos idecitálhatja név nélkül, akkor egy beteg miért ne írhatna egy orvosról név nélkül?

Irkutszk 2010.12.06. 13:16:24

@P75: Bocsánat, de onnan kezdve, amikor leírja a posztoló, hogy melyik kórházban, már visszakereshető, tehát lehetséges a hitelrontás.

Olvasd el egy korábbi hozzászólásomat, hogy mit követel meg az etika. Hogy visszakövethetetlen legyen, kiről lehetett szó. És ez igaz betegállapotra, lázlapra, kutatási mintára, mindenre.

Leroi 2010.12.06. 14:03:57

@P75:
Kórházak, kórházi osztályok vannak konkrétan MEGNEVEZVE.
Szerinted, ha egy osztályon pl. két orvos dolgozik, kérdés-e melyik kerül közülük előbb-utóbb gyanúba?
A többezer betegből pedig hogyan derül ki, kiről is van szó?

Irise 2010.12.06. 15:13:26

@P75: szakmai feltekenyseg?
az orvostudomany nem feher es fekete. Egy mutetnek tobbfele variacioja van, egy betegseget tobbfelekeppen lehet gyogyitani.
Az,hogy ki mit alkalmaz a betegnel sokban mulik a tapasztalatan, a szemelyisegen (valaki elobb vag, van aki inkabb gyogyszerel) , stb.
(Pl.: Mitralis prolapsusban, foghuzaskor egyesek szerint kell antibiotikumos profilaxist alkalmazni,masok szerint nem.)
Tudni kell,hogy egyik sem rosszabb a masiknal, ezek iranyzatok, iskolak,amit valasztunk.
Szoval itt nem szakmai feltekenyseg es labtorles volt,hanem ket irany osszecsapasa.
Szerintem. De lehet,hogy en latom rosszul.

tbjárulékfizető 2010.12.06. 16:51:16

Én visszatérnék az alapkérdésre:
1/Ha a hölgynek ovariumcystája van, akkor miért nem kezelik, vagy kezelteti magát? Amíg menstruál, ez a probléma havonta előjöhet. Ha műteni lehet ( l. miklos.rabi), akkor miért nem ajánlotta fel eddig valaki?
2/
Ha valakinek görcsei vannak és éppen emiatt nem kommunikál és nem működik együtt, nem lehetne előbb nyugtatót adni neki?
3/
Miért ügyel egy orvos 36 órát, közben - gondolom-nappal meg a műszakot húzza le? Ha ez általános, akkor a 30.-ik órában hogy tud egy sürgős műtétet elvégezni? Kizárt, hogy koncentrálni tudjon, ne remegjen a keze,
oda nyúljon, ahová kell. Ha ez tényleg így van általánosságban is, akkor egyrészt csodálom az orvosokat, megértem a fenti, laikusnak cinikus diskurzust, de egyúttal halálfélelmem is van. És a családomat is nagyon féltem.
4/
Láttam a Spektrumon egy filmet, egy nőgyógyász kipróbálta-elektromos stimulálással-azokat az izom összehúzódásokat, amiket a nők szüléskor érezhettek. Három órán keresztül bírta, és 1 percesekig jutott el. Talán ezt is meg kéne élniük a rezidenseknek, vagy hallgatóknak a nagyobb empátia miatt.Vagy, hogy tényleg eldönthessék, mi fájhat igazán.
5/
Nőgyógyásznak véleményem szerint az menjen, aki tud finoman is bánni a nőkkel. Saját tapasztalatom: SBO küldött elég sok helyre hasi görcsökkel.A nőgyógyászaton 10 percen belül ketten vizsgáltak UH készülékkel, az egyiküket szinte nem éreztem, a másikuk határozottabb volt, szinte durva és udvariatlan is. Szétrántotta a lábam, mert nem estem eléggé kézre, de ami akkor már nem volt olyan könnyű, mert görcsöt kapott a csípőmnél lévő izom. Amúgy Ö volt a főorvos.
Utóbb kiderült, hogy vesekövem van és vesemedence gyulladás, gondolom, hihető, hogy fájt miden. Ilyenkor mi a teendő? Rúgjam meg, szóljak rá, vagy hagyjam szó nélkül az egészet, megpróbálva együttműködni? És ha hagyom, máskor is így fog viselkedni, vagy csak rossz pillanatban hívták be?
Az elsőt tetem volna legszívesebben, az utolsót választottam racionálisan gondolkodva. De mégis, valami kiválasztás nincs a szakosodás előtt? Vagy az orvostan hallgató dönti el, hogy milyen területen fog dolgozni?

adamantium 2010.12.06. 16:55:06

@tódór piroska: nincs harag de a leírtakért itt meg fognak kövezni :) vagy nem olvastad itt egyesek véleményét a betegek személyiségi jogairól? asszem a következő napi levél kapcsán került elő

adamantium 2010.12.06. 16:56:25

@adamantium: bocsánat ebben van benne :D nem kellene több szálon kövessem az eseményeket mert keveredik már néha :D

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 16:59:23

@tbjárulékfizető:

"Az elsőt tetem...."

Freud?.D Nem csodálom persze! :))

adamantium 2010.12.06. 17:01:16

@P75: félreérted a helyzetet, a magyar egészségügy igenis aránylag jó, de már nem sokáig, mondjuk úgy hanyatlóban van, pont a kommunizmus és az alacsony fizetések hagyatékaként. mert ugye mint minden postkommunista államban magyarországon is oligarchikus az orvosi rendszer, vannak megdönthetetlen nagy kutyák, akiket a kormánynak is érdeke helyben tartani, őnekik meg az az érdekük ha senki nem tanulja meg a féltve őrzött módszereiket. csak azt nem tudom mi lesz ha ők kihalnak? mert a jelenlegiek közül aki akart valami lenni annak vagy sikerült magyarországon (kevésnek főleg műtéti szakmákban) vagy elment ott ahol értékelték és nem bolond visszajönni. ez nem egymásba való lábtörlés hanem a rendszer hibája, de te biztos egy tökéletes rendszerben dolgozol azért vagy ilyen kritikus

tbjárulékfizető 2010.12.06. 17:18:10

@Dr.laikus PhD: helyesen: tettem
Rossz a billentyűzet. Vagy a kezem.
És mi az asszociáció Freudra? poén ( annak gyenge), vagy tényleg van valami?

Irkutszk 2010.12.06. 17:43:08

@tbjárulékfizető: Az utalás a tudatalattid felszínre törésére vonatkozott, amely tudatalatti első nagy kutatója Sigmund Freud volt. Ő volt a pszichoterápia, és a modern pszichológia megalapítója is ezzel.

Leroi 2010.12.06. 17:57:32

@Irkutszk:
Ja, márminthogy a durva nőgyógyászt legszívesebben tetemként képzelné el...
"Id, Ego és Szuperego..."
:)))

Leroi 2010.12.06. 17:59:17

@Irkutszk:
Másrészt az öreg Zsiga több kokszot szippantott fel, mint bármelyik menő feka gengszter manapság, olyan kokainista volt, hogy fél Bolívia neki termelne ma, ha élne...:)

Irkutszk 2010.12.06. 18:04:25

@Leroi: Baudelaire is szép verseket írt, pedig hát...

Nehéznek találom innen megítélni a most nagynak látott öregeket.

Irkutszk 2010.12.06. 18:45:29

@Mufurc Manó: Szerintem semmi mocskolódás nincs abban, ahogy beszélgetünk, vitatkozunk egymással, szóval nyugodtan írj, ha volna még hozzáfűznivalód.

Leroi 2010.12.06. 18:46:41

@Irkutszk:
Sorolhatnánk Adyt, Csáth Gézát,az öreg borissza Vörösmartyt, a közelmúlt Szilágyi Domokosát...
A káros szenvedély olykor a művészet szolgálatában állt, olykor idő előtt rombolt, pusztított...
Ki tudja, hány halhatatlan mű születhetett volna még meg a ronggyá ivott, szénné kábítózott brilliáns elmékben...

Leroi 2010.12.06. 18:48:37

@Irkutszk:
A Picur most a barátjával lehet...
A mi ifjúkorunkban nem érdekelt volna akár a net sem (ha létezett volna), ha ott volt a szeretett partner.
Márpedig az égnek erektált ágyú is bizonytotta képletesen, hogy éledezik köztük valami...:)))

Irkutszk 2010.12.06. 19:04:22

@Leroi: Igen, de Freud esetében ez valahol a határán van a művészetnek és a tudománynak. A művészeket úgymond könnyedén elintézem magamban azzal, hogy teljesen mindegy, milyen életet éltek, a művészetük a műveikből süt, és azért művészet, mert bennem valamilyen reakciót vált ki, valamilyen érzést kelt. Freud viszont tudományt alkotott kokainnal vagy anélkül, de nélküle hol lenne a pszichiátria? És mindezt vajon a szer nélkül is megalkotta volna? Ha igen, akkor a kérdés, hogy miért kokainozott, valahol a magánéletében keresendő, illetve vajon meddig jutott volna, ha nem teszi magát nyomorékká a kokainnal? Ha pedig nem, akkor vajon mi rossz úton járunk-e, hogy józan fejjel próbáljuk megérteni azt, amit ő nem józanul gondolt végig. Rossz úton járunk-e akkor, amikor a mai társadalom pszichológusai és pszichiáterei józanul ülnek végig terápiás csoportos beszélgetéseket, és a józanságra próbálják nevelni a betegeket?

Erre gondoltam, hogy nehéz megítélni a cselekedeteiket nekem innen a 20. század végéről-21. század elejéről.

Irkutszk 2010.12.06. 19:04:59

@Leroi: Biztosan ez a legjobb hangvétele az orvosi etika megvitatásának, dr. úr?

Leroi 2010.12.06. 19:29:12

@Irkutszk:
Ja, az égnek meredő ágyúra célzol?
Ott semmiféle etika nincs, ott e(ro)tika van...:P
Na és mi a helyzet Otto Weiningerrel? neki nem adatott meg a késői öregkor, mint a sumák, konformista Freudnak, mindössze 23 esztendőt élt és én mégis tisztábbnak találom a hangját mint öreg mesterének...

Leroi 2010.12.06. 19:37:04

@Irkutszk:
Amúgy Freud csak egy iskolát alapított, volt számtalan alternatívája, sok psychológus/psychiáter pokolian utálta és nem követte a tanait.
A freudi psychoaanalízist ma Nyugaton
csak mint kuriózumot oktatják.
Történelem, semmi más.

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 19:37:05

@Leroi:

Kokain nem az állkapocs rákja miatt volt?

Irkutszk 2010.12.06. 19:37:25

@Leroi: Weiningerig sajnos nem jutott a középiskolai pszichológia órám. Lehetőségem szerint majd utánanézek, és utána vitatkozunk róla is. :)

Nem csak az ágyúra céloztam, hanem az összes hozzászólásra Mufurccal kapcsolatban, kezdve bakela linkjével. Az, hogy valaki hogy néz ki, milyen idős, és kikkel barátkozik, szerintem egyáltalán nem játszik szerepet egy efféle vitában, illetve nem mentesíti őt az alapvető viselkedési normák alól.

serfecs (törölt) 2010.12.06. 19:38:49

@tbjárulékfizető: az endometriózis a tudomány mai állása szerint nem gyógyítható. Műthetik akárhányszor, előbb-utóbb visszajön. Végleges megoldást a méh és a petefészkek eltávolítása jelent. A ciszta (ha azt találtak) valószínűleg nem sima funkcionális ciszta volt, hanem csokiciszta, az pedig nem jön-megy a ciklusokkal.
Mondjuk, endometriózisban érintettként nem tudom elképzelni, mi lehetett, ami miatt 3 napig bent tartották, de nem műtötték meg...

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 19:44:02

@Leroi:

A pszichoanalitikus iskola alapelmélete, hogy az elfojtás révén tudattalanná váló emlékek és motivációk nagy hatással vannak a személy viselkedésére. Bizonyos tudattalan gondolatok és emlékek – különösen a szexuális és agresszív jellegűek – neurózis forrásává válhatnak, ugyanakkor a neurózisok kezelhetőek a tudattalan gondolatok és emlékek felszínre hozásával.

Ha csak erre jött rá már nem élt hiába.

Szinte minden azóta kialakult elmélet felhasználja ezt a teóriát.

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 19:50:09

@Irkutszk:

Weininger filozófus volt, elég ellentmondásos, de nagy hatást gyakorolt a bécsi szellemi életre.
Az öngyilkossága nyomatékot adott elméletének az éledező fajelméletnek.

Én csak válogatott kivonatokat olvastam, de nem tudok németül, magyarul meg nem jelent meg (tudtommal) műve.
Érdekes lenne elolvasni.

Irkutszk 2010.12.06. 19:54:17

@Dr.laikus PhD: Köszönöm szépen. Lehetőségeimhez mérten majd utánanézek, mit is alkotott :)

tbjárulékfizető 2010.12.06. 19:54:18

@Irkutszk: Ok. Hallottam Freudról. Az érdekelt, hogy @Dr.laikus PhD:mit gondolt, hogy én mire gondoltam.
És az is érdekel, hogy az elfojtás minden személyre vonatkozik-e és ha igen, mi van a cölibátusban élőkkel?
Úgy tudom, nem csak a katolikus papok az érintettek, van több vallás, ami általában nem engedi a szexualitást, pl. Krisnások is ilyenek.

Irkutszk 2010.12.06. 19:56:54

@tbjárulékfizető: Oh, Freudnál nem csak a mai értelemben vett szexualitásra kell gondolni. Nála minden szexuális, a születés utána anális (azzal kezdődik, jól emlékszem én?), orális korszak, a gyerekek 5-6 éves korban átélt Oedipus komplexe, és a többi.

Leroi 2010.12.06. 19:59:05

@Irkutszk:
Ó jaj, ne gondold ám, hogy üde nőiessége miatt ajnározom...
Egyszerűen semlegesítettem magamban, a vele kapcsolatos hozzászólásaimat igyekszem fanyar poénokkal megtűzdelni, hogy önmagam élét elvegyem...

@Dr.laikus PhD:
A worcesteri öt előadása már elég lett volna, hogy naggyá tegye Siegmund Freu-ot. De ismétlem, sok tagadója is volt...
Nem becsülöm le, csak a helyére teszem.

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 19:59:29

@Irkutszk:

A 20. század eleje nagy szellemi katlan.
Politikai, művészeti, természettudományos.
Akkor rajzottak Európából Amerika felé az első telepesek.
Készülődik az I. világháború.

A magyar szellemi, irodalmi élet is ekkor a legpezsgőbb.
Szeretem ennek a kornak fülledt művészetét.

Leroi 2010.12.06. 19:59:41

Egy d betűt elvitt a cica...:)

Leroi 2010.12.06. 20:00:44

@Dr.laikus PhD:
Mindenesetre jól el tudtam volna képzelni ama fránya 1920.június 4.-e nélkül is a XX.század eleji pezsgést...:(

Irkutszk 2010.12.06. 20:01:00

@tbjárulékfizető: Freud alapvetően úgy gondolta, hogy a nem teljes gyerekkor okoz tüneteket később. Ha a baba nem élhette át teljesen, vagy valamilyen oknál fogva nem tudott továbblépni egyes fejlődési szakaszokon, ezek okoznak felnőttkorban pszichológiai tüneteket, betegségeket. Meghatározott bizonyos életszakaszokat (ezeket nevezte anális, orális, stb néven), és azok közti váltás időszakát, amin a gyereknek át kell esnie ahhoz, hogy érett, mentálisan is egészséges felnőtt váljék belőle. Épp ezért mindenkire vonatkozik a tanítása, és szinte semmi köze nincs a cölibátushoz (hiszen azt ha jól tudom (és nem véletlenül), felnőttként kell elfogadniuk a papnövendékeknek, amikor már érett döntést tudnak hozni)

Leroi 2010.12.06. 20:03:57

@Dr.laikus PhD:
Az meglehet, hogy állkapocsrákja miatt is volt később, de ő már elég korán elkezdte, igaz, akkor legális volt a kokain, anaestheticumként használták.
És még sokáig azután.

Irkutszk 2010.12.06. 20:04:51

@Leroi: A "templomot és az iskolát"?

Leroi 2010.12.06. 20:05:27

A coelibátus csak elmélet.
Jobb nem tudni, valójában mi is zajlik a szerzetesrendek háza táján...

Leroi 2010.12.06. 20:06:04

@Irkutszk:
Reményik Sándor szavaival...

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 20:06:06

@Leroi:

Értelek én Téged.... :))
Freudot annál kevésbé.

Ha be kell feküdnöm, akkor viszem magammal, más dolgom nem lévén, talán képes leszek elmélyülni benne.

Leroi 2010.12.06. 20:08:17

@Dr.laikus PhD:
Milyen...eredetűre gondoljak?:((((
Vagy merjek gondolni?:(((((((

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 20:14:42

@Leroi:

Nem értem ezt a sok szomorú jelet?????

Mire gondolsz, vagy mersz... gondolni?

Freudról volt szó. Weiningerről csak később. Rá gondoltál?

Nem értem.... :((((

Irkutszk 2010.12.06. 20:16:09

@Dr.laikus PhD: A befekvésre gondolt, mert ő orvos, és mindig első gondolata a betegség.

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 20:18:52

@Leroi:

Leesett...

Hát ha igazolják ami már jól látható igazolás nélkül is, akkor jó nagy küzdelem lesz.

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 20:26:43

@Leroi:

Jó leírom, de nem akarok hüppögő leveleket kapni.
Mastitis carcinomatosa.

Nagyon gyorsan alakul, még nem teljes a narancsbőr, de kezdődik, vattaszerűen tömött. Csütörtökön nézi meg specialista, aztán majd meglátjuk.
Ha csak kivehető fogsorom lesz, mert ki kell tépni minden fogam, akkor berúgok, mint az albán csacsi.

Nincs rá sok remény, az alap baj is bőrgyógyászati.

Leroi 2010.12.06. 20:43:53

@Dr.laikus PhD:
Igen, itt most egy hatalmas belső szájat képzelj el bennem, ami üvölt.

Kifele pedig csak suttogom azt, hogy Isten segítsen Téged ennek a megpróbáltatásnak a túlvészelésében...

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 20:47:32

@Leroi:

Jaj Istenem!
Nem akkora dráma ez!

Szeretek harcolni. Szokott is sikerülni.
Ha meg nem, hát izgalmas és tartalmas volt.

Azért köszönöm! Tudod az a nagy-nagy zsebem, ott lesztek majd.

De lehet, hogy csak a fogaimat vesztem....:D

Leroi 2010.12.06. 20:50:32

@Dr.laikus PhD:
Én a Szíved fölötti zsebben leszek majd...

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 20:59:39

@Leroi:

Igen ott. :))))

Az a baj, hogy most már csak pár nap van hátra.
Nem tudom mi történik majd. Mennyi idő a patológia, biopsziát hogyan veszik, honnan, vagy kisműtét és nyirokcsomó.
Az is duzzadt, de nem élesen kitapintható, fáj tőle az egész karom.
Kezelésre be kell-e feküdni?
Mit egyek mellé, hogy ne okádjak az egész világra. (nem vagyok hányós, képes vagyok napokig szenvedni, mire napvilágot lát).
Ismeretlen lesz mindenki, de jó a hely nagyon.

Jaj ne haragudj, úgy látszik az életösztön cserfel.

Leroi 2010.12.06. 21:17:07

"Mastitis carcinomatosa esetén a primer kezelés a szisztémás neoadjuváns kemo- (endokrin) terápia, sugárterápiával kiegészítve). A sikeres neoadjuváns terápiát általában műtét követi. Ma már helyileg előrehaladott, operábilis emlőrákban és nagyobb T2 primer tumor esetén is helye lehet a neoadjuváns kemoterápiának.Mindazonáltal az esetek többségében a műtét a primer kezelés. A további szisztémás és lokoregionális kezelésről az ETB a részletes posztoperatív szövettani lelet, valamint a korábban már említett adatok együttes értékelésével dönt."

Csak idészni tudok a jelen érvényes szakirodalomból, annyira nem a szakterületem :(...Nem mindig okoz hányingert/rosszullétet/allopeciát a chemotherapia...

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 21:24:35

@Leroi:

Persze én a neten olvasgattam.
Ott nem operálható ill. nincs jelentősége. A bőr nyirokrendszerének a betegsége, gyorsan képez áttétet.

Nem is tudom mit vennének ki. Az egész egy keményre formálódott formátlan vattacsomó. Még csak nem is igazán piros.

Az egészben csak attól félek, hogy a szellemi képességemet veszítem el.
Annyi gyönyörűség van a fejemben, vagy csak felnézek és a polcon tudom hol van.

Köszönöm azért, hogy megnézted.
A három hét várakozás könnyebb volt, mint ez a pár nap.

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 21:33:47

@Leroi:

Megtaláltam. :(((

Mindent elolvastam, de ezt kihagytam.

Jó éjszakát Leroi!

sárga nyúl 2010.12.06. 21:40:33

@Dr.laikus PhD: Az angyalok vigyázzanak Rád!!!!!

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 21:45:46

@sárga nyúl:

Legyetek a zsebemben!
A többi az én dolgom (na jó meg az angyaloké)! :DDD

Még itt vagyok. Veszekszem, linkelek, olvasok.

Csináltam magamnak mantrát, hallgatni fogom amíg meg nem unom, ha befolyásolni tudom megteszem.

Nincs tragédia!!!!

apolka11 2010.12.06. 21:47:16

@Dr.laikus PhD: Hát akkor ez az, amit említettél:(:(
Vigyázz magadra és ne add fel, de az eddigiek alapján ezt mondanom sem kell, távol áll tőled.
Sok sok sok erőt!

Dr.laikus PhD 2010.12.06. 21:56:00

Jaj, mily sekély a mélység
és mily mély a sekélység
és mily tömör a hígság
és mily komor a vígság.
Tudjuk mi rég, mily könnyű
mit mondanak nehéznek,
és mily nehéz a könnyű,
mit a medvék lenéznek.
Ó szent bohóc-üresség,
szíven a hetyke festék,
hogy a sebet nevessék,
mikor vérző-heges még
ó hős, kit a halál-arc
rémétől elföd egy víg
álarc,
ó jó zene a hörgő
kínokra egy kalandor
csörgő,
mely zsongít, úgy csitít el,
tréfázva mímel,
s a jajra csap a legszebb
rímmel.

sárga nyúl 2010.12.06. 22:04:30

@Dr.laikus PhD: Valamiben hinni kell.. Én az őrangyalokban. :) Veszekedj még nagyon sokáig légyszíves. :)

Irise 2010.12.07. 15:40:21

@Dr.laikus PhD: Hajra Laikus, drukkolok Neked! Nagy harcos vagy, bizom hozzad!

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 15:51:10

@Irise:

Igazán köszönöm!

Nem fértek lassan a zsebembe. :)))

Nagyon jól esik! Nagyon-nagyon!

ondol 2010.12.07. 17:10:33

@Dr.laikus PhD: ne félj!

Rám előzmények nélkül csapott le az infarktus. De már első gondolatom az volt, hogy megyek a családomhoz, karácsonyra haza. És folyamatosan terveztem az eljövendő teendőimet, előre részletesen átéltem, hogy milyen jó lesz minden. És tényleg......jó lett:-D

Beférek-e a zsebedbe??

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 18:31:14

@ondol:

Ajjaj! De mennyire!
Ó én már rajzolok. Silva mester hitelét remélem nem nálam veszti el.
Rajzolok, berendezek, unokát képzelek, utazást, színházat, hangversenyt, el nem olvasott könyveket, nyirokrendszerem kisöprését.
Veszek egy naagy mééééééééély levegőt.
Ajjaj, csak férjen a hátralévőbe még bele! :))))

Leroi 2010.12.07. 18:31:50

@ondol:
Javulást, gyógyulást Neked is...

Leroi 2010.12.07. 18:32:46

@Dr.laikus PhD:
Karinthyékat meg is rendeltem egy online könyvesboltból, Benedek Istvánt is...Köszönöm, hogy megadtátok a forrásanyagot...:)

Irkutszk 2010.12.07. 18:42:18

@Leroi: Miután elolvastad, ne felejts el beszámolni a gondolataidról Dr. Laikusnak ;)

Leroi 2010.12.07. 18:47:33

@Dr.laikus PhD:
Köszönöm szépen!
@Irkutszk:
Mindenképpen be fogok számolni a könyvek adta élményeimről, Neked is köszönöm!

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 18:47:50

@Irkutszk:

Despota jól kiebrudal minket, panaszkodós blogból csinálunk Irodalmi Kávéházat. :))

Leroi 2010.12.07. 18:48:54

@Dr.laikus PhD:
Ez a Ferenc tiszta Édesapja, ahogy olvasom a sorait...

Leroi 2010.12.07. 18:50:08

@Dr.laikus PhD:
A panaszkodós blog elérte a célját, megváltozott a hozzászólások jellege, a borúlátást az optimizmus kisöpörte innen...

Irkutszk 2010.12.07. 18:51:21

@Leroi: Nem panaszkodásból írtam! De lehet, hogy mondanivalóm igazi mivolta túlságosan is rejtett volt. Elnézést érte.

Irkutszk 2010.12.07. 18:55:08

@Dr.laikus PhD: Akkor addig gyorsan kell kiélvezni a szabadságot, amíg meg nem látja ;))

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 18:57:25

@Leroi:

Óriási íráskészség, hatalmas intelligencia, érezhető anekdotázás a novelláiban is.

Nagyon szeretem őt is.

Kioltják egymást a problémák. Igen. :))

Leroi 2010.12.07. 19:01:18

@Irkutszk:
Várj, várj...
A fenti posztot TE írtad?

womanestomen 2010.12.07. 19:03:51

@Dr.laikus PhD: mászom én is a zsebedbe!!!!!!! hajrá, a mindenit neki!

Irkutszk 2010.12.07. 19:05:15

@Leroi: Nem, dehogy. Azt nem írtam panaszkodásból, hogy csak dr. Laikusnak számolj be a tapasztalatokról :) Áh, férfiak... Miért nem tudsz szépen nyugodtan olvasni a sorok között? Lehet, küldök egy üzenetet priviben, és megpróbálom elmagyarázni, amit most láthatóan nem értesz :D

Leroi 2010.12.07. 19:09:05

@Irkutszk:
Én erre ráéreztem és azért köszöntem meg Neked is...Van bennem is némi
intuíció, az az X kromoszóma azért bennem is megvan a csökevényes kis Y mellett...:)
Korábban kimutatták, hogy az ember alapvetően női egyed, a fajt a nő képviseli.
A férfi példányok csak csökevényes melléktermékek...
:))
Egy övön aluli ütés a hímsovinizmusnak :D...

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 19:12:05

@womanestomen:

Ficeréztek itt nekem, melengetitek a lelkem.

Köszönöm! :)))

Leroi 2010.12.07. 19:13:17

@Dr.laikus PhD:
Ott vagyunk mind, mind...

Irkutszk 2010.12.07. 19:13:17

@Leroi: Nem-nem, ők a prototípus! Mi meg a bővített-javított kiadás ;) Olvasd el a PMet (bár fogalmam sincs, hogy hol jelzi, hogy kaptál, meg hol tudod elolvasni).

Leroi 2010.12.07. 19:14:59

@Irkutszk:
Megkeresem, mert még nem írtam/olvastam ilyet, köszönöm.
Lehet, a Postfach-omban...:)

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 19:18:05

@Leroi:

Email fiókodban lesz.
Abban amit megadtál.

Leroi 2010.12.07. 19:18:10

@Irkutszk:
Nem találom...:)
Mintha a konyhában lennék otthon. Semmi nincs kéznél...:)

Irkutszk 2010.12.07. 19:27:14

@Leroi: Munkahelyen is kézbe adják a szikét, nem? (és igen, ez színtiszta feminista beszólás volt). ;)

Leroi 2010.12.07. 19:29:10

@Irkutszk:
Ja, nálunk a reflexkalapácsot és tűecsetet meg hangvillát...:)))

Leroi 2010.12.07. 19:32:31

@Irkutszk:
Reménytelen, nem találom az üzit...:(((
Kopp a fakanállal a fültövemre...:))))

Irkutszk 2010.12.07. 19:49:55

@Leroi: A regisztrációs email címedre ment el, kipróbáltam, küldtem magamnak egy üzenetet, és most landolt nálam.

Leroi 2010.12.07. 21:26:28

@Irkutszk:
Megérkezett, megvan...
Igen, igen, így van.
Köszönöm...

Öregnővér 2010.12.07. 22:07:49

@Dr.laikus PhD:

Minden jót!

Várunk vissza nagyon!

Akkora zsebed úgysincs, hogy én is beférjek:)), de... majd megigazítom a párnádat....betakarlak...letörlöm a verítéket a homlokodról..

Dr.laikus PhD 2010.12.07. 22:23:52

@Öregnővér:

Jaj dehogy nem!
Te nem tudod, hogy én még mekkora vagyok és a mennyi zseb fér el rajtam! :DDD

Még vagyok és leszek is egy idő után.

Szerintem trimalchio is nemsokára megint itt lesz.

Köszönöm neked is! :)))

Irkutszk 2010.12.07. 23:45:06

@Leroi: ;)
@Dr.laikus PhD: Ha fogynának a zsebeid, csak szólj nyugodtan, varrunk neked nagyobbakat. Ha kell, a szobád falát is teleaggatjuk velük, vagy akár amcsi stílusú zoknikat aggatunk minden létező négyzetcentimérre.

tódór piroska 2010.12.08. 10:10:47

Helyet kérek én is, cserébe biztosítok helyet számodra a szívemben.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása