Nem adtak 72 órás fogamzásgátlót
A napokban történt egy kis baleset, mégpedig kiszakadt a gumi. Rendes ember ilyenkor elmegy, és felírat egy 72 órás tablettát, hogy nehogy baj legyen. A veszprémi Cholnoky Ferenc kórház nőgyógyászatára érkeztünk, a hatvanadik óra tájékán, délután háromkor. Nyilván most mondhatjátok, hogy miért nem mentünk korábban. Egyszerű: nem volt lehetőségünk.
Szóval két óra várakozás után jelezték, hogy sajnos itt vége a rendelésnek, de a másik pultnál (kórház másik vége) szóljunk és az ügyeletes orvos majd felírja.
Ennek reményében érkeztünk a pulthoz, ahol két ötvenes nővér beszélgetett, egyiknek fülén a telefon, másik hallgatózik, nagyokat nevetnek.
-72 órás tabletta kéne, de sürgősen, kb. 10 óránk van még
-Ilyenkor már fölösleges.
-Hogy érti, hogy fölösleges? Nem 72 órás?
-Az csak a neve, ilyenkor már nem hatékony.
-Kérem, akkor is beszélni szeretnénk az ügyeletes orvossal!
-Igen? Mi a panasz?
-72 órás tabletta kéne.
-Mondom, hogy az fölösleges már.
-Azért mi mégis beszélnénk a doktor úrral...
-Márpedig én ezért nem fogom őt zavarni, ő is csak annyit mondana, amit én!
-Ha ő mondja majd, elhiszem.
-Maga nem hisz nekem?!?! Én itt dolgozok, kórházi dolgozó vagyok hét éve!
-Felőlem bármennyi ideje dolgozhat itt, orvossal akarok beszélni!
-Márpedig nem fog!
-Hogy érti ezt?
-Úgy, hogy ha nem megy el, hívom a biztonsági szolgálatot.
Majd elviharzott a pultból...
Kis Magyar valóság...
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cometneni 2010.10.13. 06:27:10
huncut 2010.10.13. 07:02:32
Az más kérdés, hogy 60 óra valóban hosszú várakozásnak tűnik, de a nővér akkor se döntse el, alkalmazható-e a sürgősségi fogamzásgátlás.
drpeti 2010.10.13. 08:01:49
Dr.laikus PhD 2010.10.13. 08:22:41
Van élmény, hasonló.
Gyerekek külföldön, baleset megtörtént.Időn belül még, ügyeletre küldték szinte a reptérről (szóval majdnem ugyanez).
Nővér is a hatóanyag időtartamát kisebbíti (honnan ez az urban legend közöttük?), fenyegetőzés, de ők orvost akarnak.
Még az is elhangzott mennyire kevesen vagyunk mi magyarok.
Végül a fiam féltve a csibét, kakaskodni kezdett. Nem szép, de így volt.
Orvos járt arra véletlenül, nyugodt volt, nyugodtak lettek.
Vizsgálat is megtörtént, jövőre nézve orvosuk is lett. :D
Ugyandehogy (törölt) 2010.10.13. 09:20:21
gyogykoto 2010.10.13. 09:28:15
drpeti (párhuzamként): ha a kedves kismama jósló fájásokkal kihívja a mentőt Pécelre, és az ajtóban várja a kocsit összepakolva, majd közli hogy a János Kh.-ba lesz szíves...
Én elvinném Kerepestarcsára, a Flórba. Területileg oda tartozik.
(egy régi ismerős)
gyogykoto 2010.10.13. 09:32:26
amúgy a gördülékenyebb ellátás érdekében előfordul itt-ott.
1, paciens hozzájut a receptjéhez
2, ellátó is élhetőbb körülmények közé kerül.
-> fenntartom, hogy járóbeteg rendelésre kell menni. Ott kikérdezik (ha esetleg meg nem is vizsgálják) és megkapja a bogyóját.
Civilizált országokban recept nélkül kapható.
tódór piroska 2010.10.13. 09:53:42
Dr.laikus PhD 2010.10.13. 10:00:17
"(a fogamzás már megtörtént),"
vagy nem, 72 órán belül kell megakadályozni hogy ne is ágyazódjon be.
gyogykoto 2010.10.13. 10:08:27
A nagy dózisú gesztagén a petesejt megtermékenyülését nehezíti (24-48h), ill. a méhnyakcsatorna nyákdugójának viszkozitását növeli, valamint az esetlegesen megtermékenyült petesejt beágyazódását hivatott gátolni (72-120h).
huncut 2010.10.13. 10:53:02
Az rendben, hogy a megtermékenyülés után a beágyazódás megnehezítésével már nem nevezhető annak (legalábbis a szó szoros értelmében), de hagyjuk meg az ezen történő vívódást azoknak, akik számára nem kérdés, hogy a fogantatás után vállalják-e megszülni a nem kívánt gyermeket. Azok valszeg nem mennek sürgősségi fogamzásgátlás ügyében az orvoshoz, sőt valszeg nem is védekeznek.
El Visco Stello (törölt) 2010.10.13. 11:02:10
adamantium 2010.10.13. 11:12:07
nálam nővér nem küld el beteget, ha el akarja küldeni mert pl hajnal 3 kor jelentkezik azzal, hogy fáj a lába 3 hónapja, akkor is felhív és megkérdi, hogy adhat-e a betegnek egy fájdalomcsillapítót és elküldheti-e a picsába, hogy jöjjön reggel 8 ra mert ha 3 hónap alatt nem száradt le a lába akkor még 5 órán keresztül sem fog. de magától ma úgy küld el, nappal (főleg munkaidőben), hogy a beutalója nem hozzánk szól, de ha láthatóan életveszélyben van akkor mi mindent beveszünk, kezeltünk már szívrohamot, agyvérzést, syncumar mérgezést meg hasonlókat is. Szóval főleg gyógyszerről ne döntsön a nővér, sok körülmény van amit ilyenkor mérlegelni kell, pl ha a beteg 40 fokos lázas, súlyos hasmenése van meg olyan dolgok amik a metabolizmusát jelentősen befolyásolják (veseelégtelenség) jelentősen megkomplikálják a dolgot. ha mondjuk azzal állítsz be a nőgyógyászatra, hogy eltört a csuklód akkor érthetőnek tartom, hogy elzavar a nővér traumára de ebben az esetben neked az ügyeletes orvossal volt dolgod, mondjuk az is igaz, hogy ha már 60 óra eltelt munkaidőben is mehettél volna
Dr.laikus PhD 2010.10.13. 11:24:51
Nem kéne akkor némely egyszerűbb kompetenciát átadni?
Akkor lehet kicsit aludni és nem kell fejet tépkedni.
adamantium 2010.10.13. 11:30:05
huncut 2010.10.13. 11:45:47
Irise 2010.10.13. 11:51:16
Nalunk (fejlett nyugat)a surgos tabiert be kell jonni a surgossegire, itt ugye a recepcion megkerdezik,hogy miert jott, vagy bevallja , vagy nem ,hanem azt mondja,hogy csak szemelyesen az orvosnak mondja el. Varakozik 2-4 orat ,majd mikor bejut,kitoltok vele egy kis kerdoivet, ennek alapjan besorolom,hogy kaphat-e surgossegi fogalmazasgatlot. Egyaltalan nem kaphat mindenki, es nem adhatja ki a nover. (Csak a szakkepzett ubernovereknek van erre jogkore.)
drpeti 2010.10.13. 12:44:48
A párhuzamra annyit, hogy a mentő nem OEP taxi. Mellesleg ha a Jánosba viszed, akkor a felelősség is a tied ha útközben történik valami.
(egy régi ismerős?)
phoenix102 2010.10.13. 12:49:10
Itt nem csak a nővér volt szereptévesztésben (ez teljesen elítélendő és elfogadhatatlan), hanem a posztíró is. A kórházi ügyelet nem azt a célt szolgálja, hogy a napközben járóbeteg rendelésen elintézedő dolgokat csinálják. Ha valakinek a posztban szereplő balesete volt, akkor az még hétvége esetén is a 72 órán belül el tud jutni egy nőgyógyászati szakrendelésre és felíratni a gyógyszert. Ez nem egy kórházi ügyeletes orvos dolga.
tódór piroska 2010.10.13. 12:55:12
koszonom a tajekoztatast, ezek szerint rosszul tudtam, dehat nem lehet mindenki angliaban dolgozo ubernover, pedig, lam, en is tudok ekezetek nelkul irni.
gyogykoto 2010.10.13. 13:51:57
Amúgy tény, hogy jobban kellene szervezni az ellátást és jobban behatárolni a kompetenciákat. Mellesleg én még nem nagyon láttam olyan nővért aki összecsinálja magát az orvostól. Egyrészt bármennyire is furcsa, az orvos nem a nővér főnöke (az a főnővér) és nem is a munkáltatója (az az ápolási igazgató vagy a főigazgató), másrészt ha a nővér pikkel az orvosra az sokkal rosszabb az orvosnak, mint a nővérnek.
A fenti posztban viszont egyértelműen kiderül, hogy mit szeretett volna a posztíró és az is, hogy akkor ezt ott elvben nem jogosult megkapni. Tehát ha a viselkedés nem is menthető/mentendő, de talán érthető. Ha orvossal szeretne beszélni, a szakrendelésen eléri azt akinek az a dolga hogy ezt megbeszélje vele.
A téma nagyon érdekes amúgy, ui. bármilyen piszlicsári dologról van is szó, mégis híven tükrözi a magyar eü. rendszer számos visszásságát.
@drpeti: tessék töprengeni! nekem témába vág a poszt, koto a nickem, ki lehetek? :)
Ugyandehogy (törölt) 2010.10.13. 13:54:37
de ha már nincs, akkor múlt idő.
aversio avagy pacalfagylalt 2010.10.13. 13:57:59
drpeti 2010.10.13. 13:58:34
Irise 2010.10.13. 14:32:22
Egyebkent szerintem az ENP-knek van erre jogkoruk.
Az irigy piroskakat meg hamar sargacskaknak fogjak becezni.
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.13. 19:07:32
www.csakmiketten.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=326
Turboanyu 2010.10.13. 20:54:09
kovácspéterke 2010.10.13. 21:10:36
Nem történt meg, pont azt akadályozza meg a tabletta. Sőt, ha megtörtént a fogamzás, akkor elvileg a gyereket sem károsítja, ha valaki ezek után úgy döntene, hogy mégis belevág.
Thrasher 2010.10.13. 21:18:25
te vagy az, ami elszomorító ebben az országban, nem más.
Donor 2010.10.13. 21:31:14
Van olyan tabletta ami 2 hét után is hat, szóval ne találjon ki ilyen hülyeségeket egy nővér hogy nem hat.
Az viszont tény, hogy a tabletta ellenére lehetséges a gyerek.
Végül, ha 72-órás tabletta kell, akkor ügyeletes patikára kell menni, bármikor, és tényleg a lehető leggyorsabban, mert csökken a hatékonysága.
belekotyogok 2010.10.13. 21:40:18
Veszprémben amúgy is heteket kell várni egy nőgyógyászatos időpontra. Ha annyira fontos, hogy ne legyen gyermekáldás, akkor felhívogatok pár magánorvost, aki - ha más nincs- majd felírja jó pénzért.
Elvileg a tájékoztatóban szerepel - legalábbis amihez nekem votlt szerencsém hasonló okokból, csak én már pár órával az eset után a rendelőben ültem-, hogy az idő előrehaladtával csökken a tabletta hatékonysága.
belekotyogok 2010.10.13. 21:42:06
oraculum_dixit 2010.10.13. 21:46:06
2010.10.13. 21:48:10
Természetesen a fiatalnak kellett, aki mint kiderült, mellesleg 21 éves
...ez így picit bizarr volt :)...
@gyogykoto: Nem csak a kórházi ügyelet nem erre való, a központi háziorvosi sem
:osbourne. (törölt) 2010.10.13. 21:52:56
Azert mert paraszt és tudja hogy senki nem akarja ezt annyiert csinalni. Ha ott állna 100 ember mögötte és tudja hogy kirughatják akkor nem pampogna hanem ugrana.
Borcsika 2010.10.13. 22:07:39
de annyira ciki volt, mert megkérdezte a doki, hogy "mit SZOKTAK felírni magának?". mondtam neki, hogy fogalmam sincs, mit kell, csak tudom, hogy van ilyen lehetőség úgyhogy neki kellene tudni, mi a neve, mert velem ilyen még soha nem fordult elő. bocsánatot kért, hogy ilyen feltételezésekbe bocsátkozott, de mondta, hogy vannak, akik minden hónapban jönnek.
hát én nem ez vagyok...
rikavagyok 2010.10.13. 22:18:37
Ugyanis annál rosszabb nincs, mint amikor a nyakig érő ganyéval kell megbírkóznod hajnali 4 órakor, ami pedig éjfélkor még csak derékig ért, csak eddig "próbálták megoldani".
=Daniken= 2010.10.13. 22:20:19
2010.10.13. 22:22:51
Borcsika 2010.10.13. 22:32:59
T2006 2010.10.13. 22:36:57
Borcsika 2010.10.13. 22:40:48
adamantium 2010.10.13. 22:45:15
Borcsika 2010.10.13. 22:48:21
más dolog, hogy a 60. órában menni kissé felelőtlenség. leginkább azonnal, vagy másnap reggel. az orvosok is jobban dijazzák az effajta megelőzést, semmint, hogy abortuszt kelljen végezniük. gondolom én
adamantium 2010.10.13. 22:49:30
Borcsika 2010.10.13. 22:54:58
saclos (törölt) 2010.10.13. 23:01:28
Irise 2010.10.13. 23:19:30
finomanarancs 2010.10.13. 23:23:55
boldii10 2010.10.13. 23:24:37
Könyörgöm, a Mcdonaldsban, noha csak drive in van, de éjjel is van hamburger.
Szóval nem látom át miért nem éri meg az államnak, ha mondjuk valaki dolgozik, akkor járóbeteg ellátásra mondjuk Budapesten, legalább egy helyre el tudna menni reggel 5-kor vagy este 9-kor?
Nem ügyeletről beszélek, hanem akár plusz díjas (nem 1 MFt) számlás orvosról, kórházról, ahova odatelefonálsz, megmondod, hogy este 5-ig dolgozol de éjjel örülnél, ha szakszerűen kezelnének, majd kapnál egy időpontot 11.30-ra. Szerintem orvos is lenne aki plusz lóvéért akkor bemenne.
Szóval lehet szidni a multikat, meg a kapitalizmust, de ma már nem luxus a hétfői tévé, sem az este 8-as nyitvatartás és vicces, ha egy bolt délben ebédszünetet tart.
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.13. 23:24:47
jaj, az pokoli, azzal nekünk is volt esetünk, csak fordított, lányom szakrendelésre ment pénteken, betettek a fülébe gézcsíkot és semmi több, délután már majd megőrült a fájdalomtól, akkor még a reform előtt volt mindig ügyelet itt a kórházban az orr-fül-gégén, felhívtam őket, mondták menjen be minél előbb. Ellátták, írtak fel fájdalomcsillapítót,antibiotikumot, és szombat, vasárnap is menni kellett be a kórházba, amit még jó tudni, hallójárat gyulladásnál nem szabad melegíteni. Szóval volt ilyen ügyelet is.
Irise 2010.10.13. 23:26:35
Tisztelet a kiveteleknek,akikkel meg lehet beszelni dolgokat.
1:1
adamantium 2010.10.13. 23:27:59
adamantium 2010.10.13. 23:32:04
csirkeGL 2010.10.13. 23:32:17
Nemtom, én ha a világ végén vagyok akkoris LEGFELJEBB 24 órán belül tudok szerezni cuccot ha ezen múlik.
Azon kívül h tapló módon viselkedett a nővér, azért végülis érthető a dolog: ha nekik nem sürgős (hiszen csak két és fél nap után jutottak el a kórházba) akkor a nővérkéne mér kéne hogy az legyen?...
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.13. 23:40:24
Mondjuk ez számomra furcsa, én nem láttam olyat, hogy még van beteg, és egy rendelést ennek ellenére befejeznének, az OK, hogy rendelés előtt fél órával már nem fogadnak el akkor érkezőt, na, de aki már órák óta ott ült?
egy atlag 2010.10.13. 23:41:27
Blogger Géza 2010.10.13. 23:44:04
Amúgy tapasztalataim alapján minden orvos magát képzeli félistennek és kollegáit gondolja idiótának. És mindkettőt éreztetni is szokták a beteggel.
Blogger Géza 2010.10.13. 23:50:20
adamantium 2010.10.13. 23:51:46
@Blogger Géza: őszinte? ugyan már mindenki őszinte, hisz a saját álláspontját őszintén képviseli, azért mert más véleményen vagy még nem ócsárolod a másikat, ez civilizációval járó viselkedés, mivel nem mindenki civilizált, így nem is vonatkozik mindenkire
Blogger Géza 2010.10.14. 00:04:56
A civilizáció nem attól jó, hogy minden balfaszkodást elnézünk és eltűrünk. Az állami egészségügyi szféra még kissé kilóg a modern világból, ahol egyre kevésbé tolerálnak olyan dolgokat, amiket pl a posztban szereplő nővér is megengedett magának. Vajon meddig dolgozhatna egy másik iparágban valaki, aki így bánik egy ügyféllel?
Irise 2010.10.14. 00:05:30
@csirkeGL: teljesen egyetertek veled.
@nida /az ÉLET egy nagy g..i mágus:
a beteg a problema bekovetkezte utan 60 oraval jelentkezett. Ebben benne van mar legalabb 2 elmulasztott 8 oras rendelesi ido. Ezek utan beul valahova, ahol nem ekrul sorra,mert a rendelesi ido lejar - es itt a pont. Ha a rendelesi idonek vege van,akkor vege van, ezt tessek megerteni.
Hogy ertsd: ha a muzeum bejarata elott egy 2 es fel oras sor van, de mar csak egy oraig tart nyitva a muzeum,akkor nem allok be a sorba. Aki beall, az hulye.
boldii10 2010.10.14. 00:06:25
Elmentem másnap vagy mikor nap közben, közölték, szintén órás várakozás után, hogy bocs, de rosszkor jöttem, mert ilyenkor (napközben!) nincs is érzéstelenítőjük és különben is ez egy törés és még rendbe sincs rakva (húzva), úgyhogy ez most fájni fog.
Se weblap, se tájékoztató, se bejáratnál egy infó, semmi. Nagy nulla. Órás várakozások, ablakok centis résekkel. És még én vagyok a ludas, hogy nem ismerem mikor hol kéne lennem?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:07:34
Mittomén, fáj a lába a Józsinak, de dolgozni tud tőle, akkor lehet, hogy inkább dolgozni megy, mint orvoshoz.
Ha mehetne a szervizbe délután, elmenne, hogy és kitalálnák, hogy lúdtalpbetét kell neki, nem fájdalomcsillapító.
Így viszont nem megy, sétálni sem, inkább eszik egy bogyót, és iszik rá egy-két felest.
Irise 2010.10.14. 00:10:16
Blogger Géza 2010.10.14. 00:11:22
Szerintem meg az orvosnak/nővérnek nem azon kéne rugóznia, hogy miért nem jött egy nappal korábban, ha még tud segíteni. Ezer és egy oka lehetett, amihez az orvosnak esetleg semmi köze.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:12:23
Mert nekem időpontom van, az orvos meg fogja fel, hogy ő adta az időpontot, pont így adhatott volna 11-re is, de pont 10-re adott, szóval csuti van.
Blogger Géza 2010.10.14. 00:13:12
adamantium 2010.10.14. 00:14:36
adamantium 2010.10.14. 00:17:36
adamantium 2010.10.14. 00:19:17
Irise 2010.10.14. 00:20:42
@kolbászoszsömle: Pontosan. 10-kor bejossz a rendelobe, 10:15-kor kilepsz, megisszuk a kavet , 10:30-ra johet a kovetkezo beteg. Ha 15 percet tolthetek egy beteggel a kiszabott idokeret szerint,akkor 15 perc mulva csondben hazamesz.
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.14. 00:26:54
Az orvosi rendelő nem múzeum, a beteg nem lézengő turista akinek mindegy mikor nézegeti meg a képeket, és az a hülye, aki beszedi egy beteg iratait, aztán ellátás mégsem történik meg.
Igen , sok mindent megértek, azt is , hogy a héten olyan szakrendelésen voltam időpont egyeztetéssel, hogy kettőre kellett mennem , odaértem fél kettőre, akkor kb. már voltunk húszan, a rendelés kettőkor elkezdődött, negyed hatkor kerültem be, kint még vagy tízen, mert közben még gyűlt a nép, a rendelésnek négykor vége volt, úgyhogy el lehet képzelni milyen ellátásban részesültem/tünk.
Azt is megértettem amikor a sebészeten reggel fél nyolctól fél négyig végeztem, nagyrészt ácsorogva bokaszalag szakadással, ja és a sérülés után két nappal mentem orvoshoz mert szombaton vidéken történt, és gondoltam majd ha borogatom jobb lesz, sőt a törött kezemmel még dolgozni is elmentem, mert az ember nem szaladgál mindennel orvoshoz, úgyhogy ha nem is a fenti témában, de előfordulhat, hogy nem friss dologgal megy esetleg az ember ügyeletre mert gondolja majd javul a dolog, de aztán eljön a pillanat amikor rájön, hogy nagy a baj mégis.
Egyébként pedig nem lehet ítéletet hozni,mivel fogalmunk sincs miért nem tudott előbb menni.
Valahol feljebb van egy linkem telefonszámmal ahol megmondják hol van sürgősségi ambulancia ilyen esetekre.
Remélhetőleg nem vagy orvos.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:28:49
Vagy, ha nem tudom megmondani, hogy mikorra jöjjön, akkor nem mondok időpontot.
Persze, ez nem várható el egy orvostól, mert az ugye bár az omnipotens, csak az idővel nem tud számolni, de ettől függetlenül esetleg szólhatna az asszisztense által, hogy nyugodtan menjen el ebédelni az ember, mert itt egy leprás, akinek maszturbálás közben beleszakadt az ujja a cunájába, amitől úgy kigúvadt a szeme, hogy leesett füle.
Vagy, ha marinéninek annyi baja van, hogy az kétórás vizsgálat, akkor tán el kéne küldeni marinénit egy olyan helyre, ahol a kétórás marinénik egymásra várnak, és nem attól a húsz-harminc tízperces embertől visz el fejenként két órát, akinek nem biztos, hogy az a legfőbb vágya, hogy egy pandémiás góc közepén ücsörögjön.
adamantium 2010.10.14. 00:30:23
az ambulanciák sajna már csak ilyenek, van amikor sokan vannak, van amikor meg kevesen. a szakrendeléssel meg az a baj, hogy az állam keveset finanszíroz (mondjuk orvos sincs sok) de nálunk pl kettőt amikor 4 re lenne igény
adamantium 2010.10.14. 00:31:39
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:32:44
A stabil másfél óra megvolt.
Persze, azóta lehet, hogy változott a helyzet, de ez miatta feleségemet sem vagyok hajlandó elkísérni a terheshülyeségeire, mert ott is várni kell, azt meg nem bírom, ha nem fizetnek érte.
Irise 2010.10.14. 00:35:57
1. legkozelebb,ha az orvos szedi be a papirod a rendelesen,akkor szidd az orvosokat ezert. Nekem pl. kozom nincs hozza,hogy kinek milyen papirjat szedik be az adminisztratorok. Rohadtul nem is erdekel.
2. a sok bajodra: jujteszegeny. Hogy kepesek ennyit nyigni az emberek?! Tovabbra sincs semmi kozom hozza,hogy miert nem mentel rogton rendelesre, a te dolgod,felnott vagy,senki nem fogja megsimogatni erte a fejecskedet,de lasd kivel van dolgod: Ertekeljuk kisdobos pajtasunk hosies magatartasat,hogy torott kezzel is dolgozott.
3.de orvos vagyok, csak szerencsere olyan helyen dolgozom,ahol a betegek kicsit intelligensebbek,mint ahol te elsz.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:38:21
Szóval, ha sürgős, mer emberélet, vagy az Internet kerül veszélybe, olyankor az, aki saját lábán el tudott jutni a rendelőig nyilván tud várni, főleg, ha megmondják neki, hogy fennforgás van.
Engem az zaklatott fel, hogy sosem mondtak semmit, és mindig úgy nézett ki, hogy tök sztenderd az, hogy mindenkivel annyit foglalkoznak, amennyit a _beteg_ jónak lát, a többiek meg kinn vártak a sorukra. Órákon keresztül.
Irise 2010.10.14. 00:44:38
Vartal elotte 2-8 orat a varoteremben, utana noverke megnezett, esetleg adott egy gramm paracetamolt a torott kezedre, visszakuld, varsz tovabb, behivlak, 15 perc alatt kikerdezlek es megvizsgallak, elkuldelek rtg-re, szepen elsetalsz oda, varsz, visszajossz, megnezem a rtg-edet,megmondom a szakapoloknak,hogy mit csinaljanak veled, hogy gipszeljenek, milyen receptet nyomjanak a kezedbe, mikorra hivjanak vissza, mert orvossal onnettol mar nem talalkozol.
Szoval attol,hogy en 15 percet toltok a beteggel, o meg attol hosszan szivhat.
2010.10.14. 00:44:56
Ma volt a barátnőm Pécsett nőgyógyásznál, aki a vállára is tette a kezét, meg is simogatta a combját, hogy megnyugtassa a vizsgálat előtt. Ez a pozitív példa volt.
A gumióvszer veszélyes üzem. Sajnos azt elfelejtik oktatni a felvilágosító kampányok során, hogy "mi történik, ha baj van". Mondjuk kiszakad. Mondjuk egy ismeretlennel szexel valaki, és nincs mód a kórházba szaladni. Történt már velem is ilyen.
AKI GUMIVAL SZEXEL, ANNÁL LEGYEN 72 ÓRÁS TABLETTA IS.
Ez volt az aranyszabály.
Ennyi.
Blogger Géza 2010.10.14. 00:46:39
Vajon egy bank szerinted megengedhetné magának, ha 17 óráig van nyitva és én bemegyek 15 órakor, hogy ne szolgáljon ki aznap? Nagyon el vagytok ti kényeztetve...
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.14. 00:49:03
Addig szerencsém van míg nem kell hozzámennem.
Igen, teljesen igazad van,pontosan azért ilyen lehetetlen a helyzet. Ráadásul a nagy reformban megszüntettek egy jó pár ilyen típusú rendelést, és tényleg minden tiszteletem azoké az orvosoké, akik próbálnak ebben a helyzetben is mindent megtenni betegekért, mert vannak sokan, csak ugye a rossz az mindig sokkal feltűnőbb.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:51:43
Irise 2010.10.14. 00:58:01
Ha meg annyit mondasz,hogy "sulyos allapotu beteg erkezik" akkor altalaban kozfelhaborodas van,mert mindenki szamara sajat maga a legsulyosabb, tisztelet a kivetelnek.
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.14. 00:59:45
Elég szomorú, hogy az vagy ezzel a stílussal, de nem nekem baj, nem fogjuk egymás útját keresztezni.
Intelligencia? és ezt pont te mondod, azért ez vicces:D
Kéne minden felvételizőnek aki ilyen hivatást választ, egy alapos pszichológiai alkalmassági vizsgálat, és nem csak intelligencia, hanem úgynevezett érzelmi intelligencia teszteket is elvégeztetni.
Azt meg sem merem kérdezni, hogy az empátia szó az ismerős-e, mert szerintem nem is hallottál róla.
Viszont most elmegyek aludni.
jóéjt!
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.10.14. 01:26:08
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.10.14. 01:30:15
Tipikus mintapéldánya vagy annak ugyanis, aki hülyének nézi a beteget, lásd utolsó mondatod.
Arról már nem is beszélek, hogy ilyet, hogy miért nem jöttél hamarabb, és amit még mellette megengedsz magadnak, hihetetlen?!
2010.10.14. 01:41:45
petbecks 2010.10.14. 02:01:26
tévedésben tetszik lenni: mivel 60 órán túl vagyunk, annyit a spermium túl sem él, főleg nem a női hüvely, méh nyálkahártyában. a megtermékenyülés már megtörtént,(vagy nem, de már nem fog) a két sejt egyesült, innentől kezdve abortusz.
NEM fogamzásgátlás.
zbzbzb 2010.10.14. 07:08:06
vagy annyira nem jó az a kórház?
elmondom neked, az egy halálgyár. egy fertő, egy mocsok, az utolsó kommunista fellegvár, mentalitásra, hozzáállásra, felszerelésre.
gyűlölöm azt a helyet. kedves hozzátartozónk azért halt meg, mert ott nem látták el. érdekes, a rókusban sikerült.
és tényleg neked kívánom, hogy oda vigyenek. vagy az árpádba, újpestre.
speti43 2010.10.14. 07:45:28
kyanzes (törölt) 2010.10.14. 07:49:53
Sadist 2010.10.14. 08:07:05
A nővér persze prosztó volt, de akkor sem hiszem el, hogy 60 óra alatt (na jó, legyen 59 utójátékkal) nem találtatok egyetlen ügyeletes orvost sem, aki kiadta volna a receptet.
sullyedohajo 2010.10.14. 08:23:42
A hülyének nézett egészségüggyel hiszik azt, h bármikor mehetek, ha ráérek, mert ott úgyis van ügyelet és lesz biztos egy csicska, aki kiszolgál. Szóval legközelebb tessék befáradni munkaidőben receptet íratni.
Ramsas Samuilovich Perepiteinikov 2010.10.14. 08:24:20
El Visco Stello (törölt) 2010.10.14. 08:27:14
A minősítést is gondold át, mert lehet, hogy mégsem nekem van szövegértési problémám.
A kérdésedet illetően: Ne cipeld a terhet, senki sem várja tőled, (sőt...)hogy tegyél ezért az országért valamit.
...mert lehet, hogy már tettél és azért tartunk itt.
Ugyandehogy (törölt) 2010.10.14. 08:29:47
kétperces fájásokkal én még beraktam a mosógépet, amíg a szomszédasszony hívta a mentőt.
mondjuk ez 21 éve volt:)
nyiroszilvi 2010.10.14. 08:30:09
Ez nem ismerős nektek?
nyiroszilvi 2010.10.14. 08:32:11
Ha nem akar az emberlánya gyereket, akkor sokmás megoldással lehet védekezni.
Ugyandehogy (törölt) 2010.10.14. 08:33:27
na ezt képtelenek az orvosok felfogni:
van olyan, hogy az ember hetekig-hónapokig tűr, és egyszer eljön a pont, amikor már fájdalomcsillapítóval sem bírja tovább-
El Visco Stello (törölt) 2010.10.14. 08:38:01
...mert ha nem, akkor igaza volt a nővérnek:)))
Dr.laikus PhD 2010.10.14. 08:51:56
A veszprémi Cholnoky Ferenc kórház nőgyógyászatára érkeztünk, a hatvanadik óra tájékán, délután háromkor.!!!!
Teccik tunni óvasni?
sullyedohajo 2010.10.14. 09:18:02
Na mindegy, remélem azért nem lett egy nem kívánt terhesség a dologból.
üdv
adamantium 2010.10.14. 10:14:12
adamantium 2010.10.14. 10:18:06
tódór piroska 2010.10.14. 10:19:55
én is azt gondolom, hogy nem az. A hozzászólásai alapján legfeljebb "übernővér".
adamantium 2010.10.14. 10:20:22
Ugyandehogy (törölt) 2010.10.14. 12:57:45
megtudom, hogy nincs eltörve, és a bizonyosság révén megnyugszom. ilyesmik.
számomra, és tudom, hogy ezzel nincs mindenki így, a bizonyosság megnyugtató.
nem megnyugtató, hogy másfél év egy reflux diagnosztizálása, közben mindenféle drága vizsgálattal. nem megnyugtató, hogy képtelenek vagytok megállapítani, hogy mitől fáj annyira a karom, hogy reggelente sírok. nem megnyugtató, hogy képtelenek vagytok megállapítani, mitől fáradok el olyan gyorsan, életerős emberként. nem megnyugtató, hogy állítólag a thalassemia vizsgálathoz nem lehet mintát küldeni, el kell utazni debrecenbe.
nem megnyugtató, hogy ha az embernek panasza van, nem rohan orvoshoz, mert már elveszítette a hitét, hogy bármit is tudtok, kivéve, ha az egyértelmű.
és ennek ti vagytok az okai, mert olyan képet állítottatok fel magatokról, amitől az ember istennek képzeli az orvosokat, és amikor odamegy, akkor derül ki számára, hogy lófaszt, mama.
és akkor csak húzza, hátha történik valami csoda, elmúlik, satöbbi.
de egyszer csak elfogy a türelme, mégis kivesz egy nap szabadságot (vagy többet), és elmegy orvoshoz. akkor viszont azonnal megoldást vár, megnyugtatást, amihez viszont már csak az öreg családorvosok értenek, mert ez már pszichológia, de belőlük elég kevés van manapság.
az ember azt képzeli, hogy a pénzéért kérhet és kaphat, sőt követelhet,
mint ahogy az elromlott számítógépét azonnal tudják diagnosztizálni, és megjavítani, és szegény azt képzeli, hogy az emberi test is ilyen,
és csak akkor döbben rá, hogy az embernél nem így van, amikor odakerül. de addig bízik és reménykedik,
és amikor pofára esik, nem azt gondolja, hogy najó, ez mégsem egy egyszerű mechanikai szerkezet, ez egy test, hanem azt, hogy még erre sem vagytok képesek.
és nem bántásból, de ennek az orvosok az okai, mert a vetített kép olyan messze került a valóságtól, olyan hirtelen (utalnék a szocializmusra, minden politikai felhang nélkül) hogy az egyszeri ember csalódik, amitől frusztrált lesz, és nem érti, hogyan került ki az orvosi szakmából a hivatás.
és ilyenkor hisztizik az ügyeletben a hónapok óta tartó fejfájásával.
és tudnám még ragozni, de szerintem érted:)
Irise 2010.10.14. 13:07:58
"ennek ti vagytok az okai, mert olyan képet állítottatok fel magatokról, amitől az ember istennek képzeli az orvosokat, és amikor odamegy, akkor derül ki számára, hogy lófaszt, mama."
De ez nem igaz. A betegek szeretnénk,ha mindent tudnánk, és mindent meg tudnánk gyógyítani.
Mi meg mondjuk, hogy nem tudunk mindent, nem tudunk mindent meggyógyítani.
adamantium 2010.10.14. 13:30:53
Állítsuk meg a ......... 2010.10.14. 15:44:14
huncut 2010.10.14. 16:01:00
Minden tiszteletem a lelkiismeretes és áldozatkész orvosoké.
Nagy kár, hogy nem mindenki ilyen, és sajnos egy-két kirívóan ellentétes szemléletű orvos rossz fényt vet a szakma képviselőire. Pedig sokszor olyan kevés elég lenne ahhoz, hogy a bizalom meglegyen...
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.10.14. 16:19:32
Ebből következően férfi is bemehet megvenni, sőt, azt is lehet, hogy megveszed csak úgy, és berakod a fiókba hogy legyen otthon (bár ezt senki nem csinálja, tekintve, hogy amikor vész van, csak bemész a sarki drogériába és stb. stb.)
A mellékhatásokról való szöveg álszent duma, tekintve, hogy a kórházi receptet is kivizsgálás nélkül kapod (pláne ahol előre aláírva tartják őket a nővérpulton az ügyeleten). Tehát olyan sincs, hogy valaki úgymond "nem szedheti" - ezt milyen vizsgálat döntötte el? És még ha tényleg nem is szedhetné - szülje meg akkor a gyereket? Vagy mi legyen?
saclos (törölt) 2010.10.14. 16:42:30
adamantium 2010.10.14. 17:14:11
Irise 2010.10.14. 18:12:16
:)