Nem adtak 72 órás fogamzásgátlót

2010.10.13. 06:00

A napokban történt egy kis baleset, mégpedig kiszakadt a gumi. Rendes ember ilyenkor elmegy, és felírat egy 72 órás tablettát, hogy nehogy baj legyen. A veszprémi Cholnoky Ferenc kórház nőgyógyászatára érkeztünk, a hatvanadik óra tájékán, délután háromkor. Nyilván most mondhatjátok, hogy miért nem mentünk korábban. Egyszerű: nem volt lehetőségünk.

 


Szóval két óra várakozás után jelezték, hogy sajnos itt vége a rendelésnek, de a másik pultnál (kórház másik vége) szóljunk és az ügyeletes orvos majd felírja.


Ennek reményében érkeztünk a pulthoz, ahol két ötvenes nővér beszélgetett, egyiknek fülén a telefon, másik hallgatózik, nagyokat nevetnek.


-72 órás tabletta kéne, de sürgősen, kb. 10 óránk van még


-Ilyenkor már fölösleges.


-Hogy érti, hogy fölösleges? Nem 72 órás?


-Az csak a neve, ilyenkor már nem hatékony.


-Kérem, akkor is beszélni szeretnénk az ügyeletes orvossal!


-Igen? Mi a panasz?


-72 órás tabletta kéne.


-Mondom, hogy az fölösleges már.


-Azért mi mégis beszélnénk a doktor úrral...


-Márpedig én ezért nem fogom őt zavarni, ő is csak annyit mondana, amit én!


-Ha ő mondja majd, elhiszem.


-Maga nem hisz nekem?!?! Én itt dolgozok, kórházi dolgozó vagyok hét éve!


-Felőlem bármennyi ideje dolgozhat itt, orvossal akarok beszélni!


-Márpedig nem fog!


-Hogy érti ezt?


-Úgy, hogy ha nem megy el, hívom a biztonsági szolgálatot.


Majd elviharzott a pultból...


Kis Magyar valóság...
 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donor 2010.10.13. 21:31:14

Nővér nem adhat gyógyszert, orvos utasítása nélkül és nem is diagnosztizálhat. Mondja azt hogy nincs orvos mert elfoglalt, azt szerintem előbb el lehet fogadni.

Van olyan tabletta ami 2 hét után is hat, szóval ne találjon ki ilyen hülyeségeket egy nővér hogy nem hat.

Az viszont tény, hogy a tabletta ellenére lehetséges a gyerek.

Végül, ha 72-órás tabletta kell, akkor ügyeletes patikára kell menni, bármikor, és tényleg a lehető leggyorsabban, mert csökken a hatékonysága.

belekotyogok 2010.10.13. 21:40:18

Mondjuk a kedves posztírónak lehetett volna annyi esze, hogy időben észbekap, nem kb az utolsó pár órában.
Veszprémben amúgy is heteket kell várni egy nőgyógyászatos időpontra. Ha annyira fontos, hogy ne legyen gyermekáldás, akkor felhívogatok pár magánorvost, aki - ha más nincs- majd felírja jó pénzért.
Elvileg a tájékoztatóban szerepel - legalábbis amihez nekem votlt szerencsém hasonló okokból, csak én már pár órával az eset után a rendelőben ültem-, hogy az idő előrehaladtával csökken a tabletta hatékonysága.

belekotyogok 2010.10.13. 21:42:06

@Donor: ezt most nem értem. ha a nővér nem adhat, akkor az ügyeletes patikában recept nélkül miért? (de lehet, hogy csak én értelek félre)

oraculum_dixit 2010.10.13. 21:46:06

Szövegértési kihívásokkal kűzdő kedves kommentelők kedvéért nagybetűvel kiemelném a posztból: az eset DÉLUTÁN három és öt között történt a kórházban. Nem hajnalban, hanem délután. Nem tudom melyik ügyeletes orvos szundikál délután a munkahelyén, de ha van ilyen, és a nővérek rettegnek, ha leharapja a fejüket, amiért felébresztették, akkor igazán nem tudom, mit lehetne még tenni ezért az országért.

2010.10.13. 21:48:10

ügyeletből: Középkorú hölgy és fiatal nő együtt érkezik. Behívom őket, az idősebb szólal meg: "Tegnap durrdefektÜNK volt - itt majdnem közbeszóltam, hogy mi sajnos nem tudunk késés miatt igazolást adni mire ő folytatja: - és szeretnénk kérni eseményutáni tablettát."
Természetesen a fiatalnak kellett, aki mint kiderült, mellesleg 21 éves
...ez így picit bizarr volt :)...
@gyogykoto: Nem csak a kórházi ügyelet nem erre való, a központi háziorvosi sem

:osbourne. (törölt) 2010.10.13. 21:52:56

@El Visco Stello:

Azert mert paraszt és tudja hogy senki nem akarja ezt annyiert csinalni. Ha ott állna 100 ember mögötte és tudja hogy kirughatják akkor nem pampogna hanem ugrana.

Borcsika 2010.10.13. 22:07:39

ez a sztori egyszer velünk is megtörtént, 9 éve voltunk akkor házasok, amikor a gumi eldurrant. másnap reggel felhivtam a háziorvost, és felirta a gyógyszert. olyanhormonzavarom lett tőle, hogy majd' megbolondultam, klimaxos tüneteket okozott. 2-3 hónap után megszűnt a mellékhatás.
de annyira ciki volt, mert megkérdezte a doki, hogy "mit SZOKTAK felírni magának?". mondtam neki, hogy fogalmam sincs, mit kell, csak tudom, hogy van ilyen lehetőség úgyhogy neki kellene tudni, mi a neve, mert velem ilyen még soha nem fordult elő. bocsánatot kért, hogy ilyen feltételezésekbe bocsátkozott, de mondta, hogy vannak, akik minden hónapban jönnek.
hát én nem ez vagyok...

rikavagyok 2010.10.13. 22:18:37

@El Visco Stello: Nem, hogy tudja mivel KELL felkelteni az ügyeletes orvost.
Ugyanis annál rosszabb nincs, mint amikor a nyakig érő ganyéval kell megbírkóznod hajnali 4 órakor, ami pedig éjfélkor még csak derékig ért, csak eddig "próbálták megoldani".

=Daniken= 2010.10.13. 22:20:19

jó ez a blog, csak amikor orvosék itt megbeszélik, hogy szerintük mi a normális, az átlag ember meg húzzon a picsába a baromságaival, mert ugyan mi a faxt képzel, Ti vagytok a szakemberek...attól konkrétan a rosszullét környékez, tisztelet a ritka és kultúrált kivételnek...elhiszem hogy elfásul az ember és rengeteg tahó van aki lerombolja az emberben a hivatástudatot, meg de szar hogy a paraszolvencia, mert ugye szar a fizetés és elhiszem, tudom, láttam milyen rengeteget dolgoznak és főleg milyen körülmények között...de akkor is visszataszító. egyébként meg ha 60 óra és úgy ért oda, akkor ez van. bármi lehetett akár.vicces, vagy nem. ha én lennék a helyében, én is pipa lennék, pláne ha egy pökhendi nővér rám hívná az őrséget:-))

2010.10.13. 22:22:51

a fogamzásgátlás nem sürgősségi ellátás. Külföldön mikor megműtötték a fiamat, bent voltunk természetesen a kórházban. ITO-ról levittek minket, osztályon nővér bemutatkozott, megmondta az orvosunk nevét és közölte, ha bármit akarunk, keressük őt-mármint a nővért és majd ő eldönti hogy kell-e orvost hívni, vagy ő is el tudja rendezni. Megfelelő kompetencia-szintek pontosan meghatározva.

Borcsika 2010.10.13. 22:32:59

az ügyeletről csak annyit, hogy amikor szültem, az éjszakás nővér visszazavarta a szobába a 2 perces fájásokkal vjúdó kiamamát, mert szerinte csak hiszti volt az egész, és amikor kirohantam üvöltve, hogy jöjjenek, mert ömlik a kismamából a vér, akkor rögtön tudta hívni az ügyeletest. a dolog vége sürgősségi császár lett, mert leszkadt a méhlepény, és teszem fel, ha tudtam volna aznap éjjel aludni, lehet, hogy reggelre elvérzett volna szegény. így "csak" egy szar szülési élménnyel gazdagodott. nővérke azt hitte, mindenható. másnap az osztályvezető jött, és megkérdezett, hogy mi történt. elmondtam, és fegyelmivel azonnal kirúgta a nővért.

ave 2010.10.13. 22:36:25

Hat, azert ez tenyleg gaz, hogy vartok 60 orat... Ilyen nincs, vaze.

T2006 2010.10.13. 22:36:57

@gyogykoto: Lehet, hogy nagy szakember vagy, de hogy az értő olvasás nehezen megy az biztos! Vagyis inkább nem akarod észrevenni amit a posztolón kívül már többen leírtak: du 3 óra szakrendelésen volt, 2 órát várt, majd ők küldték az ügyeletre! Akkor most ki a hülye?!

Borcsika 2010.10.13. 22:40:48

a másik mély nyomot hagyó ügyeleti élményem a Hovéd kórház fül-orr-gégészetén lett az enyém. szombat este begyulladt a fülem, és mivel korábban már volt ilyenem, tudtam, hogy azonnal orvoshoz kell menni, különben nagy gebasz lesz. elmentünk hát a fent nevezett intézménybe este fél 9-kor, hogy szeretnénk ha ellátnának. nőveé: megnézem, nem alszik-e a főhadnagy asszony. hát aludt a kis drágám. rámnézett, és azt mondta: vegyen be napi 3x1 Cataflamot, és hétfőn menjen el a szkrendelésre, és visszament aludni. Utánaszóltam, hogy esetleg receptet nem adna-e, mert az vény-köteles, és nincsen ilyen gyógyszerünk a házipatikában. azt válaszolta, hogyha a nővér megirja a receptet 3 percen belül, akkor aláirja, egyébként nem tud segiteni. a nővér megírta, megkaptuk, beszedtem, de semmi javulás. másnap elmentem a Péterfy-be (ott volt az ügyelet), és végighallgathattam, ahogy az orvos a kollegájáról vélekedett. igaza volt, de semmi közöm hozzá. viszont 3 napig kórházban voltam intravénás antibiotikum kúrán, ami elkerülhető lett volna, ha aznap este rendesen ellát a főhadnagy asszony

adamantium 2010.10.13. 22:45:15

@Donor: recept nélkül mit csinálsz a patikában?

Borcsika 2010.10.13. 22:48:21

@T2006: alapból a szakrendelésen is szemetek voltak velük, szerintem, mert ha már ott várt 2 órát, akkor igazán áldozhattak volna rájuk 5 percet. a másik meg a nővérke. én úgy elhajtottam volna a francba, hogy olyat még szerintem életében nem hallott. undorító kielégitetlen banyák, akik abban élik ki magukat, hogy szivóznak a másikkal. és az a szomorú, hogy ettől neki jobb napja van. nem kérte tőlük senki, hogy ezt a munkát csinálják, és nem is állitom, hogy kellemes, de ha vállalta, akkor meg tegyen meg mindent, ami a kötelessége.
más dolog, hogy a 60. órában menni kissé felelőtlenség. leginkább azonnal, vagy másnap reggel. az orvosok is jobban dijazzák az effajta megelőzést, semmint, hogy abortuszt kelljen végezniük. gondolom én

adamantium 2010.10.13. 22:49:30

@Borcsika: mi az a fülgyulladás? az meg aki a kollégáját ócsárolja beteg előtt az egy etikátlan paraszt

Borcsika 2010.10.13. 22:54:58

@adamantium: bocsánat. a hivatalos megnevezése: hallójárat gyulladás.

saclos (törölt) 2010.10.13. 23:01:28

@T2006: A / jel vagy kapcsolatot jelent, így magyarázat is a konkrét poszthoz, meg általános is.

Irise 2010.10.13. 23:19:30

@Borcsika: Hallojarat gyulladasra iv AB-t egy napos gyulladas utan. Szabad megkerdeznem,hogy milyen tarsbetegseged van neked,ami ezt indokolja? Tenyleg erdekel.

finomanarancs 2010.10.13. 23:23:55

Jajj remélem mielőbb kihalnak ezek a nagyokos Tódorpiroskák... :D

boldii10 2010.10.13. 23:24:37

Én azt nem értem, hogy milliós műszerek mellett, óriási fenntartási költségek között miért luxus az, ha mondjuk egy kartörést rendesen ellátnának este.

Könyörgöm, a Mcdonaldsban, noha csak drive in van, de éjjel is van hamburger.

Szóval nem látom át miért nem éri meg az államnak, ha mondjuk valaki dolgozik, akkor járóbeteg ellátásra mondjuk Budapesten, legalább egy helyre el tudna menni reggel 5-kor vagy este 9-kor?

Nem ügyeletről beszélek, hanem akár plusz díjas (nem 1 MFt) számlás orvosról, kórházról, ahova odatelefonálsz, megmondod, hogy este 5-ig dolgozol de éjjel örülnél, ha szakszerűen kezelnének, majd kapnál egy időpontot 11.30-ra. Szerintem orvos is lenne aki plusz lóvéért akkor bemenne.

Szóval lehet szidni a multikat, meg a kapitalizmust, de ma már nem luxus a hétfői tévé, sem az este 8-as nyitvatartás és vicces, ha egy bolt délben ebédszünetet tart.

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.13. 23:24:47

@Borcsika:
jaj, az pokoli, azzal nekünk is volt esetünk, csak fordított, lányom szakrendelésre ment pénteken, betettek a fülébe gézcsíkot és semmi több, délután már majd megőrült a fájdalomtól, akkor még a reform előtt volt mindig ügyelet itt a kórházban az orr-fül-gégén, felhívtam őket, mondták menjen be minél előbb. Ellátták, írtak fel fájdalomcsillapítót,antibiotikumot, és szombat, vasárnap is menni kellett be a kórházba, amit még jó tudni, hallójárat gyulladásnál nem szabad melegíteni. Szóval volt ilyen ügyelet is.

Irise 2010.10.13. 23:26:35

@=Daniken=: Ugyanez a masik oldalrol: amikor egy laikus fizikai keptelenseget ir le, majd jon egy masik ,aki erton bologat es elmondja,hogy az ukapja nenikejenek a terdekalacsaval ugyanez tortent, jon a harmadik es kontraz, a negyedik levonja a konzekvenciakat, akkor nem lehet mast tenni,mint demokratikusan mind a negyet elkuldeni a picsaba.

Tisztelet a kiveteleknek,akikkel meg lehet beszelni dolgokat.
1:1

adamantium 2010.10.13. 23:27:59

@Borcsika: otitis externa, na erre szoktunk antibiotikumot adni, néha, de irodalmi ritkaság ha ezzel valaki kórházba kell kerüljön. ez egy tipikusan drámai megjelenésű, nagy panaszokat okozó de teljesen ártalmatlan bajság, jellemzően a kezelése tüneti, ha már antibiotikumra szorul az is meglepő. a te kórházi bentfekvésednek sejtem az indokát de nem kívánnék szakmai-finanszírozási problémákba nagyon belemenni

adamantium 2010.10.13. 23:32:04

@boldii: a kartörésedet garantáltan ellátják hajnal 3 kor is mert az egy sürgősség, az ügyelet sürgős esetek miatt van fentartva. a 3 hónapja fáj az ugye nem sürgős? eleve a fájdalom jellemzően nem sürgős, mert van ellenszere a fájdalomcsillapító amit a háziorvosi ügyeleten simán fel tudnak írni mert az nem szakorvosi feladat. egyébként a fizetős éjjel nappal nyitva tartó szakrendelés megoldható lenne, csak magyarországon alacsony lenne rá a kereslet, mert a magyar ember jellemzően nincs hozzászokva, hogy egészségügyi ellátásért pluszba fizessen, mert ő fizette a TB-t

csirkeGL 2010.10.13. 23:32:17

Hát nem azért, de ha valakinek fontos a dolog az nem 60 óra után megy toporzékolni, hogy márpedig neki sürgős...

Nemtom, én ha a világ végén vagyok akkoris LEGFELJEBB 24 órán belül tudok szerezni cuccot ha ezen múlik.

Azon kívül h tapló módon viselkedett a nővér, azért végülis érthető a dolog: ha nekik nem sürgős (hiszen csak két és fél nap után jutottak el a kórházba) akkor a nővérkéne mér kéne hogy az legyen?...

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.13. 23:40:24

Érdekes, hogy senki nem veszi észre, hogy a poszt írója délután háromkor a szakrendelésre ment, ahol várt kettő órát, aztán közölték vele, hogy vége a rendelésnek, menjen egy pulttal odébb majd ott ellátják.
Mondjuk ez számomra furcsa, én nem láttam olyat, hogy még van beteg, és egy rendelést ennek ellenére befejeznének, az OK, hogy rendelés előtt fél órával már nem fogadnak el akkor érkezőt, na, de aki már órák óta ott ült?

egy atlag 2010.10.13. 23:41:27

@adamantium: "tipikusan drámai megjelenésű, nagy panaszokat okozó de teljesen ártalmatlan bajság....."vazze, ha te orvos vagy, akkor én űrhajós...olyan ártalmatlan mint a fogfájás ügye?

Blogger Géza 2010.10.13. 23:44:04

@adamantium: Szóval téged az egészből az zavar, hogy az egyik orvos őszinte volt. Gratulálok!

Amúgy tapasztalataim alapján minden orvos magát képzeli félistennek és kollegáit gondolja idiótának. És mindkettőt éreztetni is szokták a beteggel.

Blogger Géza 2010.10.13. 23:50:20

@csirkeGL: Azért, mert ezért kapja a fizetését, ezért ül ott, és itt ráadásul egészségügyi dolgozók mondták, hogy menjenek oda, mert ő fog segíteni.

adamantium 2010.10.13. 23:51:46

@egy atlag: igen, pontosan, a külső hallójárat gyulladás az nagyon ritkán okoz szövődményeket, egy jó kis gennyes gyökér gyakrabban, olvass utána
@Blogger Géza: őszinte? ugyan már mindenki őszinte, hisz a saját álláspontját őszintén képviseli, azért mert más véleményen vagy még nem ócsárolod a másikat, ez civilizációval járó viselkedés, mivel nem mindenki civilizált, így nem is vonatkozik mindenkire

Blogger Géza 2010.10.14. 00:04:56

@adamantium: Hát sajnos némely egészségügyi dolgozó teljesítménye annyira csapnivaló, hogy még a kollegák is ócsárolják. Ez van. Tessék magasabb szakmai színvonalon és humánusabban dolgozni, és nem lesznek ócsárló hangok.

A civilizáció nem attól jó, hogy minden balfaszkodást elnézünk és eltűrünk. Az állami egészségügyi szféra még kissé kilóg a modern világból, ahol egyre kevésbé tolerálnak olyan dolgokat, amiket pl a posztban szereplő nővér is megengedett magának. Vajon meddig dolgozhatna egy másik iparágban valaki, aki így bánik egy ügyféllel?

Irise 2010.10.14. 00:05:30

@egy atlag: ezt en is megerositem, a kulsofulgyulladas tenyleg nem szokott bajt okozni, plane nem egy nap utan. Ezert erdeklodtem,hogy volt-e mas alapbetegsege,ami indokolta az iv antibioszt.

@csirkeGL: teljesen egyetertek veled.

@nida /az ÉLET egy nagy g..i mágus:
a beteg a problema bekovetkezte utan 60 oraval jelentkezett. Ebben benne van mar legalabb 2 elmulasztott 8 oras rendelesi ido. Ezek utan beul valahova, ahol nem ekrul sorra,mert a rendelesi ido lejar - es itt a pont. Ha a rendelesi idonek vege van,akkor vege van, ezt tessek megerteni.

Hogy ertsd: ha a muzeum bejarata elott egy 2 es fel oras sor van, de mar csak egy oraig tart nyitva a muzeum,akkor nem allok be a sorba. Aki beall, az hulye.

boldii10 2010.10.14. 00:06:25

@adamantium: Nem véletlenül írtam a példát. Amikor a csuklóm megrepedt éjjel, azt monták, majd jöjjek vissza. Másnap betelefonáltam, hogy ha mehetek-e este. Azt mondták igen. Odamentem, közölték 2,5 óra múltán, hogy bocs, ez járóbeteg dolog, erre nincsenek is nyitva.
Elmentem másnap vagy mikor nap közben, közölték, szintén órás várakozás után, hogy bocs, de rosszkor jöttem, mert ilyenkor (napközben!) nincs is érzéstelenítőjük és különben is ez egy törés és még rendbe sincs rakva (húzva), úgyhogy ez most fájni fog.
Se weblap, se tájékoztató, se bejáratnál egy infó, semmi. Nagy nulla. Órás várakozások, ablakok centis résekkel. És még én vagyok a ludas, hogy nem ismerem mikor hol kéne lennem?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:07:34

@adamantium: Pedig a felvetés jogos.

Mittomén, fáj a lába a Józsinak, de dolgozni tud tőle, akkor lehet, hogy inkább dolgozni megy, mint orvoshoz.
Ha mehetne a szervizbe délután, elmenne, hogy és kitalálnák, hogy lúdtalpbetét kell neki, nem fájdalomcsillapító.

Így viszont nem megy, sétálni sem, inkább eszik egy bogyót, és iszik rá egy-két felest.

Irise 2010.10.14. 00:10:16

@Blogger Géza: buszsofor, ovono, jogasz, politikus... most csak igy eszembe jutott par ember akit hasonlo stilusban hallottam nyilatkozni, es ezek voltak a foglalkozasaik.

Blogger Géza 2010.10.14. 00:11:22

@Irise: Utolsó orvosomnál a rendelési idő vége előtt kb 1-2 órával lezárták a számítógépes bejelentkezési lehetőséget, így senkinek nem kellett óráik hiába ülni, rögtön tudhatta, hogy aznap még sorra kerül, vagy már esélytelen, ezért jöjjön másnap. Jééé, ezt így is lehet.

Szerintem meg az orvosnak/nővérnek nem azon kéne rugóznia, hogy miért nem jött egy nappal korábban, ha még tud segíteni. Ezer és egy oka lehetett, amihez az orvosnak esetleg semmi köze.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:12:23

@Irise: Ha tízre van időpontom, bemehetek a rendelőbe 10:00-kor?
Mert nekem időpontom van, az orvos meg fogja fel, hogy ő adta az időpontot, pont így adhatott volna 11-re is, de pont 10-re adott, szóval csuti van.

Blogger Géza 2010.10.14. 00:13:12

@Irise: Én tapasztalataim alapján ezek együtt nem érik el az orvosi pökhendiségi szint felét sem. Ezt ez a blog is kitűnően mutatja.

adamantium 2010.10.14. 00:14:36

@boldii: ez hol volt bantusztániában? garantálom neked, hogy egy trauma ügyelet sem utasít el egy csukló töröttet és a lidocain az egyik legolcsóbb gyógyszer nem létezik, hogy ne legyen

adamantium 2010.10.14. 00:17:36

@kolbászoszsömle: ha előtted mari néni 2 órán keresztül van bent mert 600 betegsége van akkor valószínűleg nem kerülsz be időben, mert 10 percenként van előjegyzés, van akit sikerül 3 perc alatt elintézni van akit meg fél óra alatt se lehet. 10 perc az átlag

adamantium 2010.10.14. 00:19:17

@adamantium: legalábbis nálam, mert ugye magyarország a minden lehetőség országa. japán meg a mosoly országa, magyarország meg kész röhej

Irise 2010.10.14. 00:20:42

@Blogger Géza: egyetertek. Szerintem is semmi kozom,hozza,hogy miert nem jott tegnap rendelesi idoben, ha vege a rendelesi idonek, huzzon el a rendelobol,ilyen egyszeru.

@kolbászoszsömle: Pontosan. 10-kor bejossz a rendelobe, 10:15-kor kilepsz, megisszuk a kavet , 10:30-ra johet a kovetkezo beteg. Ha 15 percet tolthetek egy beteggel a kiszabott idokeret szerint,akkor 15 perc mulva csondben hazamesz.

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.14. 00:26:54

@Irise:
Az orvosi rendelő nem múzeum, a beteg nem lézengő turista akinek mindegy mikor nézegeti meg a képeket, és az a hülye, aki beszedi egy beteg iratait, aztán ellátás mégsem történik meg.

Igen , sok mindent megértek, azt is , hogy a héten olyan szakrendelésen voltam időpont egyeztetéssel, hogy kettőre kellett mennem , odaértem fél kettőre, akkor kb. már voltunk húszan, a rendelés kettőkor elkezdődött, negyed hatkor kerültem be, kint még vagy tízen, mert közben még gyűlt a nép, a rendelésnek négykor vége volt, úgyhogy el lehet képzelni milyen ellátásban részesültem/tünk.
Azt is megértettem amikor a sebészeten reggel fél nyolctól fél négyig végeztem, nagyrészt ácsorogva bokaszalag szakadással, ja és a sérülés után két nappal mentem orvoshoz mert szombaton vidéken történt, és gondoltam majd ha borogatom jobb lesz, sőt a törött kezemmel még dolgozni is elmentem, mert az ember nem szaladgál mindennel orvoshoz, úgyhogy ha nem is a fenti témában, de előfordulhat, hogy nem friss dologgal megy esetleg az ember ügyeletre mert gondolja majd javul a dolog, de aztán eljön a pillanat amikor rájön, hogy nagy a baj mégis.

Egyébként pedig nem lehet ítéletet hozni,mivel fogalmunk sincs miért nem tudott előbb menni.
Valahol feljebb van egy linkem telefonszámmal ahol megmondják hol van sürgősségi ambulancia ilyen esetekre.

Remélhetőleg nem vagy orvos.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:28:49

@adamantium: Ha én időpontot adok valakinek, akkor azt akkor fogadom.
Vagy, ha nem tudom megmondani, hogy mikorra jöjjön, akkor nem mondok időpontot.
Persze, ez nem várható el egy orvostól, mert az ugye bár az omnipotens, csak az idővel nem tud számolni, de ettől függetlenül esetleg szólhatna az asszisztense által, hogy nyugodtan menjen el ebédelni az ember, mert itt egy leprás, akinek maszturbálás közben beleszakadt az ujja a cunájába, amitől úgy kigúvadt a szeme, hogy leesett füle.

Vagy, ha marinéninek annyi baja van, hogy az kétórás vizsgálat, akkor tán el kéne küldeni marinénit egy olyan helyre, ahol a kétórás marinénik egymásra várnak, és nem attól a húsz-harminc tízperces embertől visz el fejenként két órát, akinek nem biztos, hogy az a legfőbb vágya, hogy egy pandémiás góc közepén ücsörögjön.

adamantium 2010.10.14. 00:30:23

@nida /az ÉLET egy nagy g..i mágus: nincs szerencséd, ő orvos.
az ambulanciák sajna már csak ilyenek, van amikor sokan vannak, van amikor meg kevesen. a szakrendeléssel meg az a baj, hogy az állam keveset finanszíroz (mondjuk orvos sincs sok) de nálunk pl kettőt amikor 4 re lenne igény

adamantium 2010.10.14. 00:31:39

@kolbászoszsömle: én az ambulancián ha pl helikoptert várunk ki szoktam szólni, hogy akkor most egy óra szünet mert éppen akadt fontos dolgunk

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:32:44

@Irise: Sose láttam ilyet. Régebben kísérgettem néhány vén szatyrot ide-oda a rendelőkbe, de mindenhol komoly várakozásra kellett felkészülni, akkor is, ha reggel mentünk, akkor is ha estére szólt az időpont.
A stabil másfél óra megvolt.

Persze, azóta lehet, hogy változott a helyzet, de ez miatta feleségemet sem vagyok hajlandó elkísérni a terheshülyeségeire, mert ott is várni kell, azt meg nem bírom, ha nem fizetnek érte.

Irise 2010.10.14. 00:35:57

@nida /az ÉLET egy nagy g..i mágus:
1. legkozelebb,ha az orvos szedi be a papirod a rendelesen,akkor szidd az orvosokat ezert. Nekem pl. kozom nincs hozza,hogy kinek milyen papirjat szedik be az adminisztratorok. Rohadtul nem is erdekel.
2. a sok bajodra: jujteszegeny. Hogy kepesek ennyit nyigni az emberek?! Tovabbra sincs semmi kozom hozza,hogy miert nem mentel rogton rendelesre, a te dolgod,felnott vagy,senki nem fogja megsimogatni erte a fejecskedet,de lasd kivel van dolgod: Ertekeljuk kisdobos pajtasunk hosies magatartasat,hogy torott kezzel is dolgozott.
3.de orvos vagyok, csak szerencsere olyan helyen dolgozom,ahol a betegek kicsit intelligensebbek,mint ahol te elsz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.14. 00:38:21

@adamantium: A fontos dolog az tök rendben van.
Szóval, ha sürgős, mer emberélet, vagy az Internet kerül veszélybe, olyankor az, aki saját lábán el tudott jutni a rendelőig nyilván tud várni, főleg, ha megmondják neki, hogy fennforgás van.

Engem az zaklatott fel, hogy sosem mondtak semmit, és mindig úgy nézett ki, hogy tök sztenderd az, hogy mindenkivel annyit foglalkoznak, amennyit a _beteg_ jónak lát, a többiek meg kinn vártak a sorukra. Órákon keresztül.

Irise 2010.10.14. 00:44:38

@kolbászoszsömle: o-o, ne erts felre. En 15 percet toltok veled.
Vartal elotte 2-8 orat a varoteremben, utana noverke megnezett, esetleg adott egy gramm paracetamolt a torott kezedre, visszakuld, varsz tovabb, behivlak, 15 perc alatt kikerdezlek es megvizsgallak, elkuldelek rtg-re, szepen elsetalsz oda, varsz, visszajossz, megnezem a rtg-edet,megmondom a szakapoloknak,hogy mit csinaljanak veled, hogy gipszeljenek, milyen receptet nyomjanak a kezedbe, mikorra hivjanak vissza, mert orvossal onnettol mar nem talalkozol.
Szoval attol,hogy en 15 percet toltok a beteggel, o meg attol hosszan szivhat.

2010.10.14. 00:44:56

Én a környékbeli nőgyógyászok közül Dr. XY urat tudom ajánlani, aki Balatonfűzfőn rendel kedden 8:30-15:00 között. (8184 Balatonfüzfő, Bugyogóforrás u. 20) Ez a kommentem építő jellegű része.

Ma volt a barátnőm Pécsett nőgyógyásznál, aki a vállára is tette a kezét, meg is simogatta a combját, hogy megnyugtassa a vizsgálat előtt. Ez a pozitív példa volt.

A gumióvszer veszélyes üzem. Sajnos azt elfelejtik oktatni a felvilágosító kampányok során, hogy "mi történik, ha baj van". Mondjuk kiszakad. Mondjuk egy ismeretlennel szexel valaki, és nincs mód a kórházba szaladni. Történt már velem is ilyen.

AKI GUMIVAL SZEXEL, ANNÁL LEGYEN 72 ÓRÁS TABLETTA IS.

Ez volt az aranyszabály.

Ennyi.

Blogger Géza 2010.10.14. 00:46:39

@Irise: Ó igen, ez nagyon megy, hiába ér oda a beteg időben, a rendelési idő előtt 2 órával, én már nem akarok foglalkozni vele, a másik meg egyáltalán nem akar foglalkozni vele, hiába sürgős az ügy (Ha már csak órák vannak hátra a tabletta hatásossági idejéből, akkor ez igenis sürgős, emberileg mindenképp, ha jogilag nem is), szóval végül is az adónkból fenntartott intézmény semmit nem tudott nyújtani a betegnek csak azt, hogy ráuszították a biztonsági őrt, pedig a feladat egy pár másodperces kikérdezés után jó eséllyel felírható recept előállítása lett volna. Remek. Ilyenkor nem tud vérezni a szívem azért, hogy néha bezárnak egy-egy kórházat. A beteg ideje az soha nem érdekes, bezzeg a rendelési idő vége az szent! A kezdete már nem mindig...

Vajon egy bank szerinted megengedhetné magának, ha 17 óráig van nyitva és én bemegyek 15 órakor, hogy ne szolgáljon ki aznap? Nagyon el vagytok ti kényeztetve...

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.14. 00:49:03

@adamantium:
Addig szerencsém van míg nem kell hozzámennem.

Igen, teljesen igazad van,pontosan azért ilyen lehetetlen a helyzet. Ráadásul a nagy reformban megszüntettek egy jó pár ilyen típusú rendelést, és tényleg minden tiszteletem azoké az orvosoké, akik próbálnak ebben a helyzetben is mindent megtenni betegekért, mert vannak sokan, csak ugye a rossz az mindig sokkal feltűnőbb.

Irise 2010.10.14. 00:58:01

@kolbászoszsömle: nem szabad megmondani,hogy milyen beteg erkezik,mert azzal betegjogot sertunk.
Ha meg annyit mondasz,hogy "sulyos allapotu beteg erkezik" akkor altalaban kozfelhaborodas van,mert mindenki szamara sajat maga a legsulyosabb, tisztelet a kivetelnek.

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.10.14. 00:59:45

@Irise:
Elég szomorú, hogy az vagy ezzel a stílussal, de nem nekem baj, nem fogjuk egymás útját keresztezni.
Intelligencia? és ezt pont te mondod, azért ez vicces:D

Kéne minden felvételizőnek aki ilyen hivatást választ, egy alapos pszichológiai alkalmassági vizsgálat, és nem csak intelligencia, hanem úgynevezett érzelmi intelligencia teszteket is elvégeztetni.
Azt meg sem merem kérdezni, hogy az empátia szó az ismerős-e, mert szerintem nem is hallottál róla.

Viszont most elmegyek aludni.
jóéjt!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.10.14. 01:26:08

@adamantium: Szerintem az az etikátlan paraszt, aki orvos létére hanyagul, és lenézően látja el a beteget.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.10.14. 01:30:15

@Irise: Remélem nem itt, Angliában. Mert nem kerülnék a kezed közé , pont emiatt hanyagoltam otthon is a hozzád hasonlóakat.
Tipikus mintapéldánya vagy annak ugyanis, aki hülyének nézi a beteget, lásd utolsó mondatod.
Arról már nem is beszélek, hogy ilyet, hogy miért nem jöttél hamarabb, és amit még mellette megengedsz magadnak, hihetetlen?!

2010.10.14. 01:41:45

Hú gyerekek, remélem sosem lesz semmi komoly bajom, ha meghalok legyen gyors, azért minden fillért sajnálok, ami az egészségügybe megy, mert az aztán egy elég nagy sóhivatal lehet, csomó nagyképű dilettánssal (tisztelet a kivételnek). Nemtom hol dolgozhatnak az ilyen Iriszek, gondolom Anglia, vagy Nigéria, vagy valami olyan hely, ahol az egészségügy rosszabb a mienknél is...

petbecks 2010.10.14. 02:01:26

@gyogykoto:
tévedésben tetszik lenni: mivel 60 órán túl vagyunk, annyit a spermium túl sem él, főleg nem a női hüvely, méh nyálkahártyában. a megtermékenyülés már megtörtént,(vagy nem, de már nem fog) a két sejt egyesült, innentől kezdve abortusz.
NEM fogamzásgátlás.

zbzbzb 2010.10.14. 07:08:06

@gyogykoto: figyelj, azt vidd a flórba pécelről akit a legjobban szeretsz.
vagy annyira nem jó az a kórház?
elmondom neked, az egy halálgyár. egy fertő, egy mocsok, az utolsó kommunista fellegvár, mentalitásra, hozzáállásra, felszerelésre.
gyűlölöm azt a helyet. kedves hozzátartozónk azért halt meg, mert ott nem látták el. érdekes, a rókusban sikerült.
és tényleg neked kívánom, hogy oda vigyenek. vagy az árpádba, újpestre.

speti43 2010.10.14. 07:45:28

Nem muszáj azt felíratni, én is voltam így hogy be kellett szerezni ebből a csodából. Szépen kértem a patikában, és adtak. Persze megkérdezték h sürgős-e, mert elvileg csak receptre lehetne. Mondtam, ha nem volna az, akkor nem lennék itt. Egyébként akkor most mi lett, teherbe estél?

kyanzes (törölt) 2010.10.14. 07:49:53

Tulajdonképpen ez egy fordított élet-halál kérdése lett volna, ha jól értem.

Sadist 2010.10.14. 08:07:05

Kedves posztoló, a 72 órás esemény utáni tabletta nem azt jelenti, hogy 72 órán belül 100%-os hatékonyságú, 72 óra 1 perc után pedig egyszer csak hopp, hatástalan lesz. Az idő előrehaladtával a hatékonysága fokozatosan csökken (hogy milyen függvény szerint, azt majd egy ezzel foglalkozó megírja), úgyhogy a 60 órás várakozás elég ostoba dolog.
A nővér persze prosztó volt, de akkor sem hiszem el, hogy 60 óra alatt (na jó, legyen 59 utójátékkal) nem találtatok egyetlen ügyeletes orvost sem, aki kiadta volna a receptet.

sullyedohajo 2010.10.14. 08:23:42

Azért rendet is lehetne tanulni ebből. Az okmányirodába vagy bíróságra is munkaidő után mész, mert te akkor érsz rá?
A hülyének nézett egészségüggyel hiszik azt, h bármikor mehetek, ha ráérek, mert ott úgyis van ügyelet és lesz biztos egy csicska, aki kiszolgál. Szóval legközelebb tessék befáradni munkaidőben receptet íratni.

Ramsas Samuilovich Perepiteinikov 2010.10.14. 08:24:20

Én olyan országban élek, ahol baleset után bemegy az ember lánya a patikába és megveszi az említett pirulát. Miért nem lehet ezt Magyarországon?

El Visco Stello (törölt) 2010.10.14. 08:27:14

@oraculum_dixit: Próbáld felidézni, amit az általános iskolában tanultál és ha már minden betű megvan,légyszíves olvasd el mégegyszer a kommentem. Sehol nem írtam olyant, hogy éjszaka történt a dolog. ÜGYELETET írtam. ...és az az orvos alszik, aki esetleg már 72 órája talpon van.
A minősítést is gondold át, mert lehet, hogy mégsem nekem van szövegértési problémám.
A kérdésedet illetően: Ne cipeld a terhet, senki sem várja tőled, (sőt...)hogy tegyél ezért az országért valamit.
...mert lehet, hogy már tettél és azért tartunk itt.

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.14. 08:29:47

@Borcsika: ugyan
kétperces fájásokkal én még beraktam a mosógépet, amíg a szomszédasszony hívta a mentőt.
mondjuk ez 21 éve volt:)

nyiroszilvi 2010.10.14. 08:30:09

Én nem vártam volna 2 órát a szakrendelésen. Úgy szok lenni, hogy kijön az aszisztensnő: Nem vár valaki receptre? Én: ÉN! ÉN! Rendben, mit szeretne? Én: Shhhhshshsh (suttogva fülbe súg). aszisztensnő 15 perc múlva megjelenik a receptekkel és kiosztja. Várakozók fele távozik. Függöny.
Ez nem ismerős nektek?

nyiroszilvi 2010.10.14. 08:32:11

Ilyen esemény utánit nem vennék a számba, mert tönkreteszi a hormonháztartásom.
Ha nem akar az emberlánya gyereket, akkor sokmás megoldással lehet védekezni.

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.14. 08:33:27

@adamantium:
na ezt képtelenek az orvosok felfogni:
van olyan, hogy az ember hetekig-hónapokig tűr, és egyszer eljön a pont, amikor már fájdalomcsillapítóval sem bírja tovább-

El Visco Stello (törölt) 2010.10.14. 08:38:01

Nem volt világos a posztból, hogy hetero pár volt-e?
...mert ha nem, akkor igaza volt a nővérnek:)))

Dr.laikus PhD 2010.10.14. 08:51:56

@sullyedohajo:

A veszprémi Cholnoky Ferenc kórház nőgyógyászatára érkeztünk, a hatvanadik óra tájékán, délután háromkor.!!!!

Teccik tunni óvasni?

sullyedohajo 2010.10.14. 09:18:02

Délután 3 már nem egy szerencsés időpont, 3 és 4 között veszik át az ügyeletesek az osztályokat általában.
Na mindegy, remélem azért nem lett egy nem kívánt terhesség a dologból.
üdv

adamantium 2010.10.14. 10:14:12

@tildy:): az csak úgy natúrban paraszt, etikátlan akkor lenne ha szándékosan félrevezetné vagy rosszul látná el (szándékosan)

adamantium 2010.10.14. 10:18:06

@Ramsas Samuilovich Perepiteinikov: azért mert annak a pirulának vannak súlyos mellékhatásai és egyesek nem is szabad szedjék, csak ahol te élsz erre nem figyelnek. amerikában pl kiszámolták, hogy ha mindenkinek Clexanet adnak az többe kerül mintha mindenkinek Aspirin protectet adnának és kifizetnék a peres eseteket (alsó végtagi törések esetén, nem Leyden mutációs betegeknél, mert azoknál nagyon ritka a trombózis). mi elővigyázatosságból mindenkinek adunk Heparinszármazékot (Clexane) akkor most hol jobb az ellátás?

tódór piroska 2010.10.14. 10:19:55

@nida /az ÉLET egy nagy g..i mágus:
én is azt gondolom, hogy nem az. A hozzászólásai alapján legfeljebb "übernővér".

adamantium 2010.10.14. 10:20:22

@Babette_: ok, de ha egy fájdalom 3 hónapja, vagy 10 éve tart( mert olyan is volt) akkor mégis mit vársz az orvostól? ráteszi a kezét és elmúlik? vagy ha megröntgenezem és megtudod, hogy nincs eltörve akkor attól jobb lesz a fájdalom?

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.14. 12:57:45

@adamantium: hát ez ugye már pszichológia. ráteszi a kezét és enyhül,
megtudom, hogy nincs eltörve, és a bizonyosság révén megnyugszom. ilyesmik.

számomra, és tudom, hogy ezzel nincs mindenki így, a bizonyosság megnyugtató.
nem megnyugtató, hogy másfél év egy reflux diagnosztizálása, közben mindenféle drága vizsgálattal. nem megnyugtató, hogy képtelenek vagytok megállapítani, hogy mitől fáj annyira a karom, hogy reggelente sírok. nem megnyugtató, hogy képtelenek vagytok megállapítani, mitől fáradok el olyan gyorsan, életerős emberként. nem megnyugtató, hogy állítólag a thalassemia vizsgálathoz nem lehet mintát küldeni, el kell utazni debrecenbe.
nem megnyugtató, hogy ha az embernek panasza van, nem rohan orvoshoz, mert már elveszítette a hitét, hogy bármit is tudtok, kivéve, ha az egyértelmű.
és ennek ti vagytok az okai, mert olyan képet állítottatok fel magatokról, amitől az ember istennek képzeli az orvosokat, és amikor odamegy, akkor derül ki számára, hogy lófaszt, mama.
és akkor csak húzza, hátha történik valami csoda, elmúlik, satöbbi.

de egyszer csak elfogy a türelme, mégis kivesz egy nap szabadságot (vagy többet), és elmegy orvoshoz. akkor viszont azonnal megoldást vár, megnyugtatást, amihez viszont már csak az öreg családorvosok értenek, mert ez már pszichológia, de belőlük elég kevés van manapság.
az ember azt képzeli, hogy a pénzéért kérhet és kaphat, sőt követelhet,
mint ahogy az elromlott számítógépét azonnal tudják diagnosztizálni, és megjavítani, és szegény azt képzeli, hogy az emberi test is ilyen,
és csak akkor döbben rá, hogy az embernél nem így van, amikor odakerül. de addig bízik és reménykedik,
és amikor pofára esik, nem azt gondolja, hogy najó, ez mégsem egy egyszerű mechanikai szerkezet, ez egy test, hanem azt, hogy még erre sem vagytok képesek.
és nem bántásból, de ennek az orvosok az okai, mert a vetített kép olyan messze került a valóságtól, olyan hirtelen (utalnék a szocializmusra, minden politikai felhang nélkül) hogy az egyszeri ember csalódik, amitől frusztrált lesz, és nem érti, hogyan került ki az orvosi szakmából a hivatás.

és ilyenkor hisztizik az ügyeletben a hónapok óta tartó fejfájásával.

és tudnám még ragozni, de szerintem érted:)

Irise 2010.10.14. 13:07:58

@Babette_: Bocsánat Babette, tudom,hogy nem nekem írtad, de valamire muszáj rámutatnom:
"ennek ti vagytok az okai, mert olyan képet állítottatok fel magatokról, amitől az ember istennek képzeli az orvosokat, és amikor odamegy, akkor derül ki számára, hogy lófaszt, mama."

De ez nem igaz. A betegek szeretnénk,ha mindent tudnánk, és mindent meg tudnánk gyógyítani.
Mi meg mondjuk, hogy nem tudunk mindent, nem tudunk mindent meggyógyítani.

adamantium 2010.10.14. 13:30:53

@Babette_: nyilván ügyeletben is sok mindent meg lehet oldani de nappal van ott mindenki aki segíthet, olyankor találsz pihent gondolkodásképes embereket akik esetleg hatékonyan tudnak segíteni. kell ügyelet, egyrészt mert ugye vannak osztályos betegek, másrészt ha jön egy leszakadt kezű-lábú akkor azt el kell látni, arra fel is spannolom magam, megiszom a két redbullt meg a liter kólát, 2 bögre kávét, és bemegyek a műtőbe visszavarrom a lábát ha lehet, de a 3 hónapos derékfájás hajnal 3 kor az elhiszem, hogy szenvedés valakinek de nekem is

Állítsuk meg a ......... 2010.10.14. 15:44:14

Fájt volna odaadni azt a receptet?

huncut 2010.10.14. 16:01:00

@adamantium: Szentséges ég, ennyi koffeintől én biztosan feldobnám a talpam. :-(
Minden tiszteletem a lelkiismeretes és áldozatkész orvosoké.
Nagy kár, hogy nem mindenki ilyen, és sajnos egy-két kirívóan ellentétes szemléletű orvos rossz fényt vet a szakma képviselőire. Pedig sokszor olyan kevés elég lenne ahhoz, hogy a bizalom meglegyen...

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.10.14. 16:19:32

Itt az USA-ban ha gond van, akkor bemegyek a sarki 0-24 gyógyszertár/drogériába, és ha elmúltam 18 éves, akkor további kérdés nélkül adják az esemény utánit. Kb. 40 dollárba kerül, szóval húzós, de nem megfizethetetlen, nem kell kórházba menni, nem kell orvos, éjjel kettőkor is van gyógyszer, recept nélkül.
Ebből következően férfi is bemehet megvenni, sőt, azt is lehet, hogy megveszed csak úgy, és berakod a fiókba hogy legyen otthon (bár ezt senki nem csinálja, tekintve, hogy amikor vész van, csak bemész a sarki drogériába és stb. stb.)

A mellékhatásokról való szöveg álszent duma, tekintve, hogy a kórházi receptet is kivizsgálás nélkül kapod (pláne ahol előre aláírva tartják őket a nővérpulton az ügyeleten). Tehát olyan sincs, hogy valaki úgymond "nem szedheti" - ezt milyen vizsgálat döntötte el? És még ha tényleg nem is szedhetné - szülje meg akkor a gyereket? Vagy mi legyen?

saclos (törölt) 2010.10.14. 16:42:30

@adamantium: Ez emberes mennyiségű koffein, kb. 3 napi ajánlott max. mennyiség, nem? Eszembe jut egy fantasy film, a címére nem emlékszem, ahol a gyorsító varázsitalt gyakran használó csapat arányosan gyorsabban is öregedett, mint a többiek... Remélem, nem gyakran kell így katapultálnod magad.

adamantium 2010.10.14. 17:14:11

@saclos: alapból kólát iszom, ere jön rá egy-két energiaital ha van biztos éjjeli műtét, a kávé az már a katasztrófahelyzet :) egyébként lehet fokozni, van koffein ampulla is meg koffein tabletta. sok műtétet rutinból megcsinálsz, nem lehet óriásit tévedni, persze be-becsúszik egy-két hiba, főleg rotációs eltérés, azokat újraműtjük, de ha mondjuk valaki összekaszabolja a kezét egy ablaküvegben, részegen hajnal 1-2kor, akkor ott inat, eret, ideget kell varrni, azt nem lehet úgy, hogy 1-2 mm ide-oda nem számít. egyébként az bizonyított tény, hogy a pihenten végzett műtétek jobb eredményűek még ha később is végzed el mint a fáradtan frissiben elvégzettek

Irise 2010.10.14. 18:12:16

@adamantium: "megiszom a két redbullt meg a liter kólát, 2 bögre kávét, és bemegyek a műtőbe visszavarrom a lábát ha lehet"
:)

adamantium 2010.10.14. 20:26:44

@Irise: a kezével kezdem, az fontosabb, ha jut idő akkor a lábát is, bár azoknak rossz szokott lenni a funkcionális eredménye, manapság olyan jó protézisek vannak, hogy főleg térd alatt jobb egy protézis mint egy replantált láb

Irise 2010.10.14. 23:44:31

@adamantium: tényleg , lehet valami protézist csinálni radius aplasias kisgyerek karjára?

adamantium 2010.10.15. 07:08:14

@Irise: egyedi protéziseket lehet csináltatni úgy esztétikai mind funkcionális jelleggel, általában egy gyártó céggel kell felvenni a kapcsolatot aki kiküld egy technikust akinek elmondod mi az elképzelés ő meg megmondja, hogy ki tudja-e hozni azt amit akarsz abból a kézből, de nem lehet ott valami korrekciós műtétet végezni?

Irise 2010.10.15. 11:40:09

@adamantium: Nem tudom, én abszolút nem értek ehhez a dologhoz,teljes sötétség nekem,hogy korrekciós műtét, vagy protézis. Csak sajnálom szegény kissrácot.

adamantium 2010.10.15. 16:01:43

@Irise: hol van ez a kisgyerek? magyarországon ismerem, hogy kihez kell menni a problémával

Leroi 2010.10.17. 09:54:34

Erre a posztra csak egy szép összetett magyar szó létezik : balf@szok...

Achilles 2010.10.19. 14:23:30

Elszakadt a gumi vazze! Yuhey! Most tolhatod két napon át ahogy csak tudod, majd a 72 lerendezi! Gratula!

Nayva 2010.12.26. 16:27:34

Az eredeti témához visszatérve annyit szeretnék hozzáfűzni,hogy velem is hasonló történt éppen ma.Egy kisvárosban élek ahol nincs kórház,csak egyszerű ügyelet,de még az is elég érdekesen működik.Szenteste történt meg az eset,ami miatt végig aggódtunk a másnapot,míg végül 26-án reggel elindultunk a párommal eseményutáni tablettát venni.(35óra múlva)Soha nem történt még ilyen velem,így elmentünk az ügyeletes patikába megkérdezni.Ott azt mondták menjek az orvosi ügyeletre és írassak receptet.Adott egy papírt is amire felírta,hogy milyen gyógyszer van,mit írjon ki.Elmentünk az ügyeletre.Ott a doktor azt mondta,hogy ő nem írhat ki ilyen jellegű receptet mert megbüntetik.A háziorvosnak kell.Akkor kérdezem én,hogy normális ez?Hogy küldözgetnek mindenhová és ha nincs lehetőséged nagyvárosba utazni,gondolok itt autóra,vagy nagy hóra akkor így jártál?Mert egy vacak papír miatt nem adhatja ki????Akkor egyáltalán mi értelme van annak,hogy van egy ilyen lehetőség?Mindennek ellenére megoldódott az ügy,mert az orvos nagyon kedves volt és beszélt telefonon a patikussal,megkérte arra hogy adja ki a tablettát és utólag viszem a receptet.De ha ezt nem teszi meg én is az utolsó pillanatban rohangálok...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása