Szarházi kommunista beteg

2010.10.02. 12:37

Kedves Blog!

 

A tegnapi nap folyamán olyan történetnek voltam fültanúja, amelyet el sem hinnék, ha más mondaná. Lehet, hogy sokan legyintenek majd, de én és még jó páran, akik jelen voltunk az esetnél megerősíthetjük, hogy 2010-ben mik történnek a magyar egészségügyben.

 

 

Az előzményhez annyit, hogy a sógorom epekövét távolították el tegnap, mi már a beavatkozás után érkeztünk be hozzá. Minden rendben is volt vele, kedvesek voltak a nővérkék is.

Amikor indultunk volna hazafelé, egy felettébb érdekes beszélgetésre lettünk figyelmesek a folyosón. Az egyik fiatal orvos beszélgetett egy idősebb professzorral, Nem suttogtak, mindenki, aki a közelükben állt jól hallhatta, miről is diskurálnak.

 

A fiatalabb doktor épp azt ecsetelgette, hogy az egyik betege egy "szarházi kommunista" és micsoda szennylapokat olvas. Azt hittem rosszul hallok, de folytatták, szóba került még a választás is és hogy reméli, hogy az öreg nem kért mozgó urnát.

 

Mivel siettünk haza a gyerekhez, ezért nem hallgatóztunk tovább, haza indultunk. Természetesen az orvosok is emberek, nyugodtan lehet véleményük a politikáról is, ahogy minden másról, de véleményem szerint nem szerencsés mindezt egy zsúfolt kórházi folyosón a betegek és hozzátartozók előtt megbeszélni, pláne ilyen hangnemben.

 

Azért arra is kíváncsi volnék, hogy a "szarházi kommunista" beteg is megkapja vajon ugyanazt az ellátást, mint a többi beteg?

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csirkeGL 2010.10.02. 18:23:25

@Dr.laikus PhD:

Szerintem te sem kérdezel meg mindig mindenhol minden hallgatózó kis spiclit, hogy ugyan beszélgethetsz-e a kollegáddal...

Közhelyen szerintem mindenki arról beszél egy embertársával amiről akar. Inkább a mások beszélgetését fülelő embereknek kéne szégyellni magukat...

csirkeGL 2010.10.02. 18:25:12

@Dr.laikus PhD:

Szerintem te sem kérdezed meg közterületen minden kis hallgatózó spiclitől, hogy ugyan beszélgethetsz-e a kollegáddal...

Szerintem az szégyellje magát, aki magánbeszélgetéseket lefülel.

Nem a világnak ordibálta szét az orvos, hanem egy kollegájával beszélgetett a folyosón. Ebben én semmi kivetnivalót nem látok. Udvarias ember ilyenkor nem hallgatózik.

Dr.laikus PhD 2010.10.02. 18:28:32

@csirkeGL:

"A kommunizmusban az egyén szabadsága nem kerülhet szembe a közösség szabadságával, egyik sem előbbre való a másiknál, mert egybeesik mindkettő érdeke. A szabadság egyaránt a közösség és az egyes ember jellemzője."

Ez nem bajtársiasság, ez közönséges elnyomás.

"A termelési eszközök, tehát az emberiség létfeltételeinek köztulajdonba vételével a kommunizmusban megszűnik a tőkének a munka feletti uralma, a kapitalista munkamegosztás, eltűnik a bérmunka, vagyis az emberi alkotó tevékenységre külső kényszerként ható minden tényező. A munka felszabadításával a kommunizmus hívei szerint nem csökken, sőt, minőségben és mennyiségben is olyan mértékben növekszik a társadalom gazdasági produktivitása, hogy lehetővé válik a szükségletek teljes kielégítése."

Mindezt az első bekezdésben írt embereszménnyel kellett volna megvalósítani.

Egyébként tudsz a kapitalizmusnál jobbat?
Adsz pénzt nekem, hogy dolgozhassak, sőt dolgoztathassak, sok embert, ezreket, cserébe kérek érte a nyereségből. Mi a baj ezzel?

t a m á s 2010.10.02. 18:30:24

Elnézést, én egy kicsit máshogy látom.
Kéne valamit kitalálva megcsinálni, ami
- magasabb technikai színvonalú mint a fejlett termékek,
- olcsóbb mint a dömpingelt kínai áruk és
- megfelelő marketinggel el is tudtuk adni, mondjuk 10 EUR-ért.

Na már most akinek erre nincs agya, szorgalma meg képessége az;

komcsizik, zsidózik, hosszú kommenteket ír az elmúlt 40-60-100 év szocializmus ideológiájával és gyakorlatával szemben. (amiben akár teljesen igaza is lehet)
DE! 2010-ben csak a mai és holnapi teljesítményed számít.
A szexben és a gazdaságban is. Agyatlan undermensch mob. (ha érted?)

Hatodéves 2010.10.02. 18:32:02

Nem a jogról van szó. Máskor annyira tudja mindenki szapulni az orvosokat ezzel a "szolgáltatók vagytok, mi tartunk el titeket dologgal". Ha nincs megfelelő cérna, akkor az is a sebész hibája, mert ő szolgáltató, mások meg fizetik a TB-t...

Azt tudom ehhez hozzátenni, hogy én dolgozom magáneü cégnél(Szimpla diákmunkakánt telefonokat kapkodok fel, semmi extra.)

Tudom, hogy nálunk hasonló helyzetben ne kicsi ügyfélpanasz volt (a megjegyzésnek, ami az az ügyfél meghallott, egyébként semmi köze nem volt a politikához).

Ha holnap tennék egy bármilyen megjegyzést, amit meghallana egy ügyfél, és történetesen a cég HR-ese erre hivatkozva bontana szerződést az "én" cégemmel, tuti nem tehetném be többet a lábam a munkahelyemre.

És még mindig nem a posztban szereplő orvosra teszek megjegyzést, hanem egyszerűen nem értem, hogy mért nem érti mindenki azt, amiről a poszt szól (ami ugyanúgy lehet kamu is mint bármelyik másik), és mért a kommunizmusról vitatkozunk.

Ha elmennék vásárolni, és kimentemben azt hallanám, hogy az eladó azt mondja, hogy pl. "szarházi dohányos" vagy "szarházi húsevő" vagy bármi, mindegy, az nekem nem tetszene, és lehet, hogy megírnám panaszként annak a boltnak (bár nem vagyok egy panaszírogatós ember).

Dr.laikus PhD 2010.10.02. 18:34:17

@Polifémosz:

Az a baj, hogy nem értitek.

Nyilván nem kell körül nézni ma már ki mit mond.

Nem beszél orvos nyilvános helyen vallási és politikai hovatartozásáról.
Pláne nem a betegéről!

A demokrácia nem szabadosság, hanem szigorú erkölcsi szabályai is vannak, pontosan azért, hogy békében tudjunk egymás mellett élni, tiszteletben tartva más véleményét IS.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.02. 18:39:30

@El Visco Stello: Pénteken reggel nyitás után mentem, végigvártam az ottéjszakázó nyugdíjaskülönítményt, elôreengedtem a nyaralni mennénk az óvodással és fél óra múlva indul a repülô/hajó/ûrrakéta ügyeseket, nem tettem szóvá az idôpontra érkezô különlegeseket, és a csendesagresszív ajtórésen besurranókat. Ennyi elég is ahhoz, hogy az ebédidô az esztéká büféjében érjen. :)

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.10.02. 18:39:41

Ezt most akkor tényleg úgy kell érteni, hogy nem olvashatok bele a Népszabadságba anélkül, hogy vadidegen emberek le ne kommunistázzanak, mert a kommunizmus nem európai, ez meg itt egy európai ország?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.02. 18:41:14

@csirkeGL: konkrétan elképzelésünk sincs mi történt, de kommentelni elég ennyi is.

kvadrillio 2010.10.02. 18:47:12

hmmm....én megasszittem, hogy a kórházakban BETEGEK VANNAK.......

Azután, milyen orvos az, aki annyira irigy, hogy egy állampolgári jogon járó szar mozgó urnát is irigyel a betegtől ?

mégazutánabb...eszembe jutott egy korabeli "doctornő", aki simán halálos injekciós tűt szúrt egy beteg szívébe..., na ezt erről az orvosról is el tudom képzelni.

Polifémosz 2010.10.02. 18:48:34

@Dr.laikus PhD: Jézusom! (Ja bocs) Nyilvános helyen sem beszélhet valaki a vallási és politikai hovatartozásáról csak azért mert orvos?! Nehogy már!
A munkahelyen nem szép és én sem helyeslem, de nem lehet érte kirúgni senkit.

Polifémosz 2010.10.02. 18:52:03

@kvadrillio: Végülis, ha elég vastag akkor minden injekciós tű halálos, ha a szívbe szúrják......

Dr.laikus PhD 2010.10.02. 18:56:20

@Polifémosz:

Ez szándékos a részedről, vagy ennyire... ?

Remélem nem.

Deneware. 2010.10.02. 19:00:22

Gondolom a doki apja/anyja is szarházi komcsi volt, vagy legalábbis úgy tett, ( ami még rosszabb ) hogy taníttatni tudják szemefényüket...

kirsten 2010.10.02. 19:02:04

Hát kirúgni nem lehet senkit a politikai nézetei miatt, de ha valaki orvos és azerint gyógyít akkor nem szeretnék én sem
ha ilyen orvos gyógyítana.

Polifémosz 2010.10.02. 19:06:29

@Deneware.: Nem kellett szarházi komcsinak lenni ahhoz, hogy taníttatni tudja a burzsuj orvos a gyerekét, de akkoriban tényleg halálos lett volna ilyet mondani a folyosón- na többek közt ez a különbség az akkori meg a mai rendszer közt.

Polifémosz 2010.10.02. 19:08:15

@kirsten: Ha aszerint gyógyít valaki akkor azt nem kirúgni kell, hanem eltiltani a szakmától örökre! A munkavégzés minőségét a személyes véleménnyel nem lehet összekeverni!

kvadrillio 2010.10.02. 19:08:35

@Mikrobi: ..mondjuk jobb diagnosztákat, mint manapság vannak...:)

csirkeGL 2010.10.02. 19:10:00

@t a m á s:

Na te fiam jó nagy marha vagy.

Szerinted mit termelsz te olcsóbban mint a kiskínai aki napi fél tányér rízzsel boldogan megél?... Gondolkozzál mielőtt beszélsz barátom...

Blogger Géza 2010.10.02. 19:12:17

Elég kreténség egy ilyen (akár kamu, akár nem - minden esetre teljesen ellenőrizhetetlen) posztot betenni választási kampányzárás estéjére.

csirkeGL 2010.10.02. 19:14:15

@szomorutojas:

Tökéletesen egyetértek. Kezdjük azzal, hogy a posztíró se tudja mi történt, csak elkapott egy "szarházi komcsi" megjegyzést, és már okoskodik... (véletlenül a választások előtti napon)

Ahogy valaki már írta: honnan tudjuk, hogy a beteg éppen nem Biszku Béla volt népszabival a kezében?:)

Ez (és ehhez hasonló) esetben teljesen jogos az orvos reakciója.

Ugyanakkor szó nem volt róla a cikkben, hogy az orvos más ellátásban részesítette volna, mint akárki mást.

akkor most mi van? 2010.10.02. 19:19:33

Kedves Blog!

A tegnapi nap folyamán olyan történetnek voltam fültanúja, amelyet el sem hinnék, ha más mondaná. Lehet, hogy sokan legyintenek majd, de én és még jó páran, akik jelen voltunk az esetnél megerősíthetjük, hogy 2010-ben mik történnek a magyar egészségügyben.

Az előzményhez annyit, hogy a sógorom epekövét távolították el tegnap, mi már a beavatkozás után érkeztünk be hozzá. Minden rendben is volt vele, kedvesek voltak a nővérkék is.

Amikor indultunk volna hazafelé, egy felettébb érdekes beszélgetésre lettünk figyelmesek a folyosón. Az egyik fiatal orvos beszélgetett egy idősebb professzorral, Nem suttogtak, mindenki, aki a közelükben állt jól hallhatta, miről is diskurálnak.

A fiatalabb doktor épp azt ecsetelgette, hogy az egyik betege egy "szarházi fasiszta" és micsoda szennylapokat olvas. Azt hittem rosszul hallok, de folytatták, szóba került még a választás is és hogy reméli, hogy az öreg nem kért mozgó urnát.

Mivel siettünk haza a gyerekhez, ezért nem hallgatóztunk tovább, haza indultunk. Természetesen az orvosok is emberek, nyugodtan lehet véleményük a politikáról is, ahogy minden másról, de véleményem szerint nem szerencsés mindezt egy zsúfolt kórházi folyosón a betegek és hozzátartozók előtt megbeszélni, pláne ilyen hangnemben.

Azért arra is kíváncsi volnék, hogy a "szarházi fasiszta" beteg is megkapja vajon ugyanazt az ellátást, mint a többi beteg?

kvadrillio 2010.10.02. 19:20:48

@csirkeGL: ....namost akko.....A Gyurcsány nem tud angolul ?????

Nem téveszted őt össze valakivel ???

Ismered őt egyáltalán ???

ajánlat: WIKIPÉDIA

:o)

csirkeGL 2010.10.02. 19:23:50

@kvadrillio:

Ha láttad volna a CNN interjúját akkor nem kérdeznél butaságot:D

Bár ezekszerint te sem tudsz angolul... Gyurcsó kb. egy mexikói bevándorló szintjén töri az angolt.

De úgy látszik magyarul se tudsz: én azt mondtam 2 "elemből" tevődik össze az a csoport, akit ma komcsinak nevezünk.

Az egyik a vezetőség, az elvtelen privatizátorok (ebbe tartozik Gyurcsó), és a másik a nosztalgiázó plebs (erre vonatkozik a nem tud megtanulni angolul).

Olvass figyelmesebben:)

@akkor most mi van?:

Ott a pont:)

Lucius Flavius Arrianus 2010.10.02. 19:24:42

@agentT:
"Hogy érdemel-e ugyanolyan orvosi ellátást egy rohadt vén komcsi, mint egy rendes ember? Hmmm, érdemel-e ugyanolyan orvosi ellátást Biszku Béla, mint mondjuk egy rendes ember... szerintem nem, és akkor most a keresztény irgalmasság tartott vissza attól, hogy felsoroljam, mit érdemel helyette."
Keresztényi irgalmasságodhoz gratulálok. Tudod, volt egy Jézus nevű ember, aki az evangéliumban elhangzottak szerint azt mondta: mindenkinek mindene lettem, hogy mindenkit üdvözítsek.
S ennek Biszku Bélához, nácikhoz, kommunistákhoz, anarchistákhoz, masinisztákhoz semmi köze nincsen; az emberi lényekhez van köze. Keresztény ember nem gyűlölködik. Akkor sem, ha - mint nekem - megvan a maga véleménye Biszkuról és elvbarátairól.

kvadrillio 2010.10.02. 19:24:59

@agentT: NYUGODTAN VÁLASZD ŐT !

LEGALÁBB TE KAPSZ TŐLE EGY URNÁT ! :)

huncut 2010.10.02. 19:28:19

Azért kíváncsi lennék, mi lenne a reakció, ha két beteg folyosói beszélgetéséből a mellettük elhaladó orvos fülét megütné a "szarházi orvos" kifejezés...

kvadrillio 2010.10.02. 19:28:33

@Húzós Fazon: ..hajjjajjjj....hogy megoszthatja !
...még operálás közben is !
Pl...azon is el lehet lamentálni közben , miért is van valakinek főleg baloldalt a szíve ! :O)

..occt esetleg át lehet tenni menetközben jobbra !.....

Cantona 007 2010.10.02. 19:30:48

Én hetekkel ezelőtt, azt mertem írni TWA blogjában,hogy " ha egyszer a Gyurcsányt behoznák hozzám lábtöréssel, a gipszelés után rendelnék számára egy végbéltükrözést is". Engem már ezért majdnem megettek.
Pedig esküszöm jó buli lenne.

kvadrillio 2010.10.02. 19:31:18

@Leroi: ..hát te látod....nem sikerülté.....:)

Leroi 2010.10.02. 19:32:11

@huncut:
Van minden, mint a jó boltban...

csirkeGL 2010.10.02. 19:33:17

@vakcsibe:

Micsoda?? hát pedig te csak lelkiismeretes orvosként viselkedél... vigyázni kell a miniszterelnök úrra, nehogy valami rejtett baja legyen, aztán elragadja tőlünk a "Megváltó":D

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.02. 19:35:41

@csirkeGL: meglepô módon minôséget termelni Kína sem tud sokkal olcsóbban.

Egyedi problémánk, hogy mi a rossz minôséget is drágán állítjuk elô.

kvadrillio 2010.10.02. 19:39:46

@sorica123: @csirkeGL: ..ajjjjjjjajjjajjjj....., pőedig...mintha pont, esztetet olvastam volna.....:O)))

....tán figyelmen kívül hagytam....:DDD

csirkeGL 2010.10.02. 19:41:24

@szomorutojas:

Ezt mondod te, aki gyanítom soha nem jártál még kínában...

Emeld le a polcról legközelebb a legminőségibb elektronikai kütyüt vagy ruhát, ott fog virítani rajta a Made in China...

Ez a fajta szemlélet már jó 20 évvel elmaradt az időben, és mostanra egyszerűen nem igaz. Mára MINDENT a kínaiak termelnek, nem csak a selejtet, hanem a minőséget is.

És bizony töredék áron, mert a kínai munkások nyugati viszonylatban igénytelenek. Ez ilyen egyszerű. (Persze a hasznot a multik teszik zsebre, akik viszont méregdrágán eladják mindezt Nyugaton)

szóval vagy visszatérünk a XIX. századi vadkapitalizmusba, és a kétkezi munkásoknak éhbért fizetünk napi 14 óra munkáért, vagy törvényi eszközökkel védjük meg (és itt a többesszám alatt egész Európát értem) a piacainkat a kínai dömpingtől...

Te melyikre szavaznál?

kvadrillio 2010.10.02. 19:41:44

@Leroi: NAAAAAA !

..azért egy szép kis urna nem semmi, nem gondolod ???! :O)))

....pláne....MOZGÓÓÓ...:o)

..MERT, HA MÉG MOZOG IS, BIZTOS, HOGY ELŐBB-UTÓBB UTOLÉRED ! :)

kvadrillio 2010.10.02. 19:44:15

...AZÉRT.. MOST ELKESEREDTEM PICIT. MÁR EGY ROHADT URNÁJA SEM LEHET AZ EMBERNEK !

.......
azt is elirigylik.....

...hogy élhetnek ilyen emberek a földön.....

:(
)

vakvarju 2010.10.02. 19:45:49

A "szarházi kommunista beteg" most kapja meg csak igazán az ellátást, amikor az elvtársai kerültek hatalomra. A piros párttagkönyvet pedig lehet lobogtatni, sőt kötelező!
@vakcsibe: Hát igen, az orvosi eskü sok mindenre feljogosít. Talán Orbán miniszterelnök úrnak is felajánlanád ezt a szolgáltatást? Vagy tőle rettegsz? Meg is értelek. Egyébként ha vannak szarházi betegek, vannak szarházi orvosok is. Hidd el tudom mit beszélek, húsz évet dolgoztam az egészségügyben. Nagyon szerettem ott dolgozni és soha egyetlen betegre sem mondtam, hogy szarházi. Ja és orvosra sem, pedig néhányan megérdemelték volna.

csirkeGL 2010.10.02. 19:46:25

@kvadrillio:

Te be vagy tépve koma, vagy mi van veled?:)

Kicsit mintha nem lennének koherensek a gondolataid...:)

csirkeGL 2010.10.02. 19:48:26

@vakvarju:

Te kicsit el vagy tévedve, az elvtársak éppen most lettek elküldve nyugdíjba... Nem olvasol újságot?:)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 19:48:58

@Doktor Kotász: Kedves Doktor Kotász! Az itt hozzászólók többsége azzal sincs tisztában, hogy mi a jobboldaliság, és a baloldaliság. Amennyiben felvilágosítanád, hogy jelenleg nincs egyetlen jobboldali párt sem, igen-igen elcsodálkoznának.

csirkeGL 2010.10.02. 19:51:22

@butus:

Hogyne lenne jobboldali párt... MSZP-nek hívják. Gazdaságpolitikai síkon ők a szélsőjobb...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 19:54:11

@csirkeGL: Ajánlom a figyelmedbe először a jobboldaliság és a baloldaliság tisztázását. Nem kívánok veled vitázni, mert az Internet is segít, csak venned kell a fáratdságot, és rá kell keresni. No meg elovasni.

Cantona 007 2010.10.02. 19:55:24

@vakvarju: Te egy tökéletes ember vagy! Gratulálok.

csirkeGL 2010.10.02. 19:58:34

@butus: Tudod én ezt tanulom... ellenben Neked ajánlom a Bevezetés a politikatudományba könyvet, Aula Kiadó. Van mit tanulni belől:)

t a m á s 2010.10.02. 20:04:51

@csirkeGL: Nomen est omen
Talán te vagy agyilag csirke ha ilyet írsz.
A Kína ma már nem az egy kanál rizsen élő ferde szemű rabszolgák országa. Pl. a kínai ipar technikai-technológiai színvonala a világelsők között van. (okosan megvették az élenjáró know-how-kat, licenceket és adaptálták).
Pl a sanghaji körzet a világ legfejlettebb vidéke.
Nem véleménybeli különbség van köztünk hanem ténybeli.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:06:15

@csirkeGL: Tudod, ha a könyv szerzője mást írt, mint amit én említettem, akkor a szerzőre is rá fér még egy kis tanulás!

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.10.02. 20:09:02

@rakaz:
"kommunista mint olyan mit
jelent? Aki tudja irja le "

Mindenki a képessége szerint és mindenkinek a szükségletei szerint.

Na, éppen ez az, amiért nem vagyok baloldali.

Adam West 2010.10.02. 20:09:22

Jó ez a blog! Kár, hogy aki szerkeszti úgy cenzúráz, mint anno a pártállamban volt szokás. Semmi extrát nem írtam, mégis töröltek...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:10:28

@csirkeGL: Tudod, még a "Jobbik" sem igazi jobboldali párt, csak vannak jobboldali jellemzői! Egy könyv szezőjének nem a népnyelvben használtakat kellene leírni, és oktatni, hanem a valóságot. Azért, mert a Fideszre azt mondják, hogy jobboldali, attól még baloldali a politikája!

csirkeGL 2010.10.02. 20:12:11

@t a m á s:

Nem is a shanghaji felhőkarcolók termelik a kínai GDP-t, hanem a nyomornegyedekből bejáró összeszerelő munkások.

Kínában még nem jártál, de okoskodsz.

Szerintem sem véleménybeli különbségről van szó, hanem ténybeliről.

@butus:

Tudjuk, mindenki hülye aki ezzel foglalkozik, csak te vagy helikopter:)

saclos (törölt) 2010.10.02. 20:14:52

@csirkeGL: Hogyne, persze, mindent...

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_exports

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population

Szóval, a tudás még mindíg hatalom. (Bár azon én is meglepődtem, hogy a franciák így lenyomják az angolokat. Lehet, hogy az orvoshiány okozza, hogy ontopic is legyek :) )

Cantona 007 2010.10.02. 20:15:00

@butus: kicsit szerényebben, ha szabad kérnem.

csirkeGL 2010.10.02. 20:19:06

@saclos:

Nem látom, hogy miről beszélsz. A táblák éppen az én verziómat támasztják alá, ti. hogy Kína átvette a hatalmat ebben is...

Még a hagyományosan export-nagyhatalom Németországot is lenyomták. Pedig még a töredékénél sincsenek a kapacitásnak, kb. ott tartanak mint Németország pár évvel a háború után...

Nézd meg milyen ütemben fejlődnek, aztán meglátod, miről beszélek.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:21:29

@csirkeGL: Mielőtt "helikopterezed" a másikat,ajánlom ezek után konkrétan a szentkoronaradio.com- on elolvasni Barcsa Gábor "jobboldaliság, és baloldaliság I.: Általánosságban az értékrendől. Nem hosszú, meg tudsz bírkózni vele.
Mellékesen én nem hülyéztem le senkit sem, csak azt írtam, hogy nincsenek tisztában a fogalmakkal.

saclos (törölt) 2010.10.02. 20:24:58

@csirkeGL: Te arról beszéltél, hogy mindent ott gyártanak. ("Mára MINDENT a kínaiak termelnek, nem csak a selejtet, hanem a minőséget is.") A táblázat azt mutatja, hogy nem.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:26:26

@vakcsibe: Kedves vakcsibe! Mivel, és kit bántottam, hogy szerényebbnek kell lennem? Én hivatkoztam is arra, amit mondtam, lehet ellenőrizni az igazságot.

csirkeGL 2010.10.02. 20:32:11

@saclos:

A táblázat exportot mutat, nem a termelést. Az exportba a szolgáltatások is beleszámítanak (ebben állja egyedül a helyét a Nyugat, de tudjuk hogy ez mennyit ér), a konkrét termelés nagy többségében (80% mondjuk) Keleten zajlik.

A Nyugat éppen saját fejlettségénél fogva úgy alakítja a szabályokat, hogy az neki kedvezzen, mikor gyakorlatilag semmi kézzelfoghatót nem termel. Jogos tehát Kína és ezzel együtt az egész fejlődő világ kritikája, hogy gyakorlatilag a Nyugat egész egyszerűen megszerzett pénzügyi és hatalmi pozícióiból él, míg a konkrét termelés szinte kizárólag Ázsiában folyik.

csirkeGL 2010.10.02. 20:38:24

@butus:

Én se hülyéztem le senkit, csak azt mondtam, hogy vélhetőleg nem tudományos forrásokból tájékozódsz.

Nem mintha a szentkorona rádiót piszkálni akarnám, de azt nem nagyon lehet vitatni, hogy nem épp a tudományos világ csúcsa képviselteti magát rajta.

Barcsa Gábor megközelítése egy lehetséges megközelítés a sok közül, és egyébként nem az, amit a politológia általában használ.

Először is olyan, hogy "általában" jobboldali meg baloldali nincs. Van legalább két síkja a dolognak: társadalmi és gazdasági.

Az MSZP eszerint társadalmilag baloldali (internacionalista, nemzetellenes, stb.), gazdaságilag szélsőjobboldali, azaz államellenes és vadkapitalista.

A Fidesz ezzel szemben társadalmilag jobboldali (konzervatív, nemzeti), gazdaságilag baloldali (szociálisan érzékeny, az állam szerepét hangsúlyozza).

A Jobbik társadalmilag szélsőjobboldali, gazdaságilag szélsőbal.

A volt Szdsz pedig társadalmilag szélsőbal, gazdaságilag pedig szélsőjobb.

Ebből is látszik, hogy egysíkú jobb és balról nem érdemes beszélni. Legalább egy kétdimenziós mátrixban lehet csak értelmezni a jobb- és baloldaliságot.

Ezért mondtam, hogy kicsit mélyedj el a tudományosabb megközelítésekben is.

csirkeGL 2010.10.02. 20:42:36

És az is látszik, hogy a magyar politikai térben inkább a társadalom-, mintsem a gazdaságpolitikai nézet a meghatározó.

Ezért nevezzük az MSZP-t baloldali pártnak (holott gazdaságilag szélsőjobb), a Fideszt pedig jobboldalinak (holott egyébként gazdaságpolitikája inkább baloldali).

Ugyanakkor ez nem mindenhol van így. Lehet, hogy a magyar pártokat brit vagy amerikai szemszögből -- ahol a gazdaságpolitika a fontosabb -- épp fordítva helyeznék el a bal-jobb skálán.

Behajtó70 2010.10.02. 20:43:57

"2010-ben mik történnek a magyar egészségügyben"

Ez valami általánosítás?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.02. 20:47:18

@csirkeGL: Nos, az állításom továbbra is az, hogy a kínaiak a megfelelô minôségben elôállított termékekben nem olcsóbbak, legalábbis végeredményben nem olcsóbbak, mint Kelet-Európa.
Valóban nem jártam Kínában, de annak az iparágnak, ahol dolgozom, a kínai termékeit jobban ismerem, mint bármely turista. Mivel versenytársaink, így folyamatosan monitorozzuk a teljesítményüket, képességeiket. Amikor olyan minôségû terméket látok tôlük, ami vetekszik a mienkkel, akkor árban is ugyanott vannak. Fejlesztést még nem láttam tôlük, de nyugati fejlesztések tehetséges másolatait igen.

Hihetetlen elônyük az óriási kapacitás, és a saját -olcsó- gépipar miatt az alacsony tôkeigényû kapacitásfejlesztés. Ugyanakkor a gépiparuk megkérdôjelezhetô minôsége miatt is nehezen válnak versenytársakká.

Egy hónapos hír, hogy a Honda Peking munkásai sztrájkba kezdtek, mert keveslik a 63e forintnak megfelelô átlagbért. Ez bizony már összevethetô a Fiat Lengyelország béreivel.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:47:56

@csirkeGL: Nagyon jól tudom, hogy a politológia szerint van jobboldali, és baloldali párt, holott a valóságban a jobboldalinak mondott pártok is döntően baloldali nézeteket vallanak, egész Európában. Ami valóban jobboldali volt, azt "szélsőséges" jelzővel illették.

rémusz bácsi 2010.10.02. 20:48:27

Én szolgáltatással foglalkozom de még egy
vén vagy fiatal kommunistának nem mondtam
soha,hogy nem segítek.Az öregeket megértem, a fiatalokat sajnálom.Véleménye mindenkinek lehet,sőt kell is legyen,de a
feladat elvégzését nem befolyásolhatja.
Apósom is egy vén kommunista- Bolgár úr szavait folyamatosan visszahallom tőle-
De azért szeretem.Feleségemmel csak röhögünk rajta.Serinte nem is voltak kommunisták MO-n....HA-HA_HA

Cantona 007 2010.10.02. 20:53:14

@butus: "Tudod, ha a könyv szerzője mást írt, mint amit én említettem, akkor a szerzőre is rá fér még egy kis tanulás"! Ez nem mondható visszafogottnak és szerénynek.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:53:21

@butus: Én csak azért használtam ezt az erdeti sarkos meghatározást, hogy az egyik baloldali, ne kommunistázza le a másik baloldalit, amikor egyik sem kommunista!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.10.02. 20:56:30

@vakcsibe: Ne garagudj, de miből gondolod, hogy nincs jogom kritizálni. Tudod, hogy mi a végzettségem, és a foglalkozásom?
Mellékesen a demokrácia egyik jellemzője a szólás szabadság és a kritika gyakorolhatósága!

csirkeGL 2010.10.02. 20:56:59

@butus:

Hát kiegyensúlyozott jobboldaliság nem nagyon van nálunk az tény. Az szdsz szélsőjobbos volt gazdaságilag, a Jobbik meg szélsőjobb társadalmilag. Egyik se jó...

@szomorutojas:

Persze, előbb-utóbb őket is utoléri a fejlődés "hátoldala" (lsd. munkás-sztrájkok), de ez azért továbbra sem jellemző. Meg ráadásul lesz legfeljebb egy sortűz, vagy elvisznek egy-kettőt oszt meg van oldva.

Egyébként meg persze, hogy ugyanolyan árban adják a minőségit, mint Európában, ha ez a piaci ára akkor hülyék lennének sokkal alá menni. Ez nem azt jelenti, hogy ugyanannyi a bekerülési költség náluk, mint itt, hanem hogy egyszerűen jóval magasabb profitkulccsal rendelkeznek.

Legyártják az európai minőségi terméket töredék áron, majd eladják ugyanannyiért, mint az európai terméket (vagy inkább kicsit olcsóbban), és felhőkarcolókat építenek a mesés profitból Sanghajban, meg sportcsapatokat vesznek az USÁban.

Persze, a technológiai fejlődés nem az erősségük, de a modern korban ez inkább gazdasági racionalitás. Nincs értelme irdatlan összegeket költeni a fejlesztésre, mikor egyszerűen leutánozzák azt, amit más kitalál...

A Honda sztrájkról én egész mást hallottam. Eszerint a cikk szerint (www.ibtimes.com/articles/26176/20100601/honda-china-strike-reveals-growing-labor-discontent.htm) pl. az átlagos kínai Honda munkás kb. 32ezer Ft-ot keres havonta, ez nem tetszik nekik.

Ez pedig kb. tizede egy európai munkás fizetésének. Erről beszélek.

saclos (törölt) 2010.10.02. 21:12:26

@csirkeGL: Persze, hogy látjuk, hogy mennyit ér, oda van írva. De ha a munkásosztály mentén szeretnéd szűkíteni a kört, tessék:

en.wikipedia.org/wiki/Industry#List_of_countries_by_industrial_output

Archer76 2010.10.02. 21:18:05

Egy orvos és bármilyen közfeladatot ellátó személy a munkahelyén NE politizáljon. Egy orvoslással-gyógyítással foglalkozó blogon meg nagyon szánalmas dolog mindenféle politikai jellegű belső frusztrációkat kommentekben kiélni:-( A manapság minden oldalon elhangzó primitív politikai frázisok miért nem maradnak a szintén nagyon "nívós" politikai témájú blogokon. Nem elég, hogy tömve van a média a politikusok dilettáns gondolataival, sajnos még a különféle párt-droidok magasröptű agymenéseit is olvashatjuk. Szégyen:-(((

aesculap 2010.10.02. 21:18:13

Alexandr Iszajevics Szolzsenyicin, Nobel díjas orosz író,aki 8 évet töltött szovjet börtönökben, munkatáborban vallásos meggyőződése és könyveiben (Gulag szigetcsoport,Ivan Gyenyiszevics egy napja,stb.) kifejtett politikai nézetei miatt, így ír a kommunistáról:

“A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.”

csirkeGL 2010.10.02. 21:23:17

@Archer76:

Szerintem az a szégyen, hogy egy ilyen választási hirdetés helyet kapott egy elvileg egészségüggyel foglalkozó blogon.

Mert azt gondolom te sem tarthatod véletlennek, hogy pont a választások előtti napon jelent meg ez a marhaság.

Politikáról: szerintem akármilyen feladatot tölt be az ember, alapvető emberi jog, hogy elmondassa a véleményét. Azt meg különösen nem értem, hogy egy orvos mér ne politizálhatna...

csirkeGL 2010.10.02. 21:24:32

@saclos:

A piaci érték meg a valós érték nem mindig esik egybe. Ezt nem szabad elfelejteni... Ezzel bizony lehet kozmetikázni a statisztikákat, de akár szemet hunyunk felette, akár nem, a tény ott marad: Kína már most lekörözte az egész világot, és semmi jelét nem mutatja, hogy lendületet vesztett volna.

Legjobb volna ezzel szembenézni inkább...

Archer76 2010.10.02. 21:35:25

@csirkeGL: politizáljon, de nem mint orvos hanem mint magánember tegye/főleg nem a munkahelyén és ne alpári módon/
az hogy nem véletlen ebbe a vonulatba nem kapcsolódnék be mert ez egyszerűen nem érdekel.
Üdv.

aesculap 2010.10.02. 21:38:51

Bocs, csak most vettem észre, hogy már idézték Szolzsenyicint. Márait talán nem -nem érdektelen,hogy Ő hogy vélekedett a kommunistáról. Hát, nemvolt túl hízelgő véleménye, többek közt leírta, hogy "kommunista nem lehet humanista".Egy másikirásában az európai kultura végéről vizionál, ha a komcsik hatalomra kerülnének...

Röpirat a nemzetnevelés ügyében című (1942-es) munkájában jegyezte le a következôket: „A húszéves szovjetkísérlet e háborúban kétségtelenül bebizonyította azt, hogy a mongolizált Szovjet-Oroszországban a legszigorúbb politikai nevelés, az egyéni élet minden igényének kíméletlen megtagadása hatalmas társadalmi és katonai szervezetet épített fel (…) De bebizonyította azt is, hogy ez a bolsevista erôfeszítés az egyéni élet minden tartalmát felszívja, megfosztja az embert az élet minden olyan értékétôl és javától, mely nélkül európai ember számára – legyen ez az ember filozófus Königsbergben, vagy csatornatisztító Londonban, – nincs többé az életnek valóságos értelme." Ehhez azután még a következôket tette hozzá; „Nem lehetnek kétségeink, mi történne, ha a keleti bolsevizmus egy napon módot és eshetôséget látna arra, hogy behatoljon az occidentális műveltség területeire. Az értelmiség lemészárlása, az occidentális életformák megsemmisülése, az egyéni életrôl alkotott, a nyugati műveltség eszméinek jegyében felépített elképzeléseink teljes csôdje következne be a pillanatban, mikor a bolsevizmus megveti hatalmának alapjait Európa országaiban. A bolsevizmus kérdése az európai ember számára nem politikai, nem is osztályhatalmi kérdés, hanem a lét és nemlét, az európaiság kérdése."

csirkeGL 2010.10.02. 21:45:19

@Archer76:

Szerintem meg mindenki ott politizáljon ahol akar... elegem van ebből a kádári kispolgár szemléletből, hogy a politikát "tartsuk távol".

Nem. Az embereknek alapvető joga, hogy politizáljanak ahol akarnak. Akár munkahelyen. A politika része az életnek, olyan mintha az időjárásról beszélgetnének. Vagy azt se szabadna?

Archer76 2010.10.02. 21:49:24

@csirkeGL: bár ahogy így kérdezted elég vicces kép jelenik meg előttem, hogy elég nagy hülye politikai aktivista lehet az aki elhiszi, hogy egy ilyen poszt olvasása közben akár egyetlen potenciális választó is elkezdene hümmögni, hogy hmm tényleg... és másnap egy másik oldalra szavazna. :-DDD ennyire azért nem bolond az emberi faj.

Archer76 2010.10.02. 21:55:01

@csirkeGL: remélem, hogy ez nem így van a politikát nem távol akarom tartani hanem egyszerűen azt várnám el embertől, hogy a munkahelyén dolgozzon mert ezért fizetik. és mivel közösségért dolgozik abban a szituációban ne foglaljon állást és ne mondjon véleményt /főleg a betegéről/. mert nem etikus.

Hatodéves 2010.10.02. 21:58:05

Nem az a baj, hogy politizál. Ha azt mondaná a folyosón, hogy "hehe, remélem, a fidesz/mszp/lmp/jobbik/kétfarkú nyer minden körzetben", az elemi joga, de nem gondolom, hogy megjegyzést kellene tenni egy betegre, és főleg nem ilyen stílusban.

Persze nem ismerjük a körülményeket, lehet, hogy a beteg beszólt neki valamit vagy ilyesmi. Lehet, hogy van magyarázat, de amennyit ismerünk ebből a történetből, az alapján nekem az a véleményem (Tudom, mondtam, már ma), hogy nem szerencsés. (Nem, nem kell sem kirúgni, sem lefejezni, semmi csúnya jelző nem illeti ezért az orvost, szerintem sem. Egyszerűen csak jobb ilyet nem mondani,ha az ember nem magánszemélyként van valahol. Nem a politikai színezete, hanem a tőle függő másik ember leszólása miatt.)

Archer76 2010.10.02. 21:59:14

@csirkeGL: ja "ahol akarnak" bíró a bíróságon, tanár az órán, rendőr igazoltatás közben. szép boldog világ lenne:-( nem kötözkötöm ne érts félre, de nem osztom a véleményed.

csirkeGL 2010.10.02. 22:03:24

@Archer76:

Igen, szerintem például a legnagyobb hülyeség, hogy Magyarországon az iskoláktól távol tartják a politikát... egyre újabb és újabb politikai analfabéta generációk nőnek fel... Nyugaton egyébként ez sem így van. Pedig ott sincs diktatúra...

Amíg az ember a dolgát végzi, addig nem értem miért ne politizálhatna. Ennyi erővel az időjárást se említse, merthogy nem ezért fizetik?

Azért talán ott még nem tartunk hogy mindenkinek kussban kéne robotolnia...

Megjegyzéseket talán valóban nem szép dolog tenni. Ugyanakkor nem tudhatjuk milyen indoka volt rá az orvosnak.

tódór piroska 2010.10.02. 22:03:41

@Éhesló: Magyarország jogállam. Talán elkerülte a Tisztelt hozzászólók figyelmét, hogy a hatályos magyar törvény szerint a kommunizmus és a fasizmus egyforma elbírálás alá esik. A kommunizmus bűneinek tagadása ugyanolyan bűncselekmény, mint a holokauszt tagadása. Tehát csak azok akadjanak ki a "szarházi kommunista" kifejezésen, akiket ugyanígy felháborítana a "szarházi fasiszta" vagy "szarházi náci" minősítés!

Archer76 2010.10.02. 22:04:25

@Hatodéves: ezzel a véleménnyel azonosulni tudok /a folyosón egy általad említett mondattal nincs semmi gond/ amit én kifogásolok és zavar, hogy a politizálás általában kis hazánkban azt jelenti, hogy offenzív módon meggyőzzünk vkit a saját politikai nézeteink helyességéről.

Archer76 2010.10.02. 22:14:10

@csirkeGL: hát én elég régen tanítok de nem tudnám elképzelni, hogy az órámon állást foglaljak aktuálpolitikai kérdésekről.mégis úgy gondolom, hogy nem politikai analfabétákat képzek. remélem azt megtanulják, hogy minden politikai programot erős kritikával kell értelmezni :-DD
Amúgy meg szerinted ki mondaná meg milyen legyen az a politikai irányzat a mi az iskolákba kerülne. A Nyugatot említetted ahol olyan kultúra, hogy a külsőségek számítanak egy elnökválasztáson. valamint emlékeim szerint volt már itthon politika az iskolában arra nem hiszem, hogy jó szívvel emlékezel.
Üdv.

csirkeGL 2010.10.02. 22:19:21

@Archer76:

Semmiféle irányvonalat nem kell szabni. Azt nevezik diktatúrának...

Mindenki elmondja a véleményét, nyílt párbeszédben. Beszélni kell a politikáról, beszélni az aktuális eseményekről.

A diák majd eldönti maga, hogy mit gondol. Nyilván nem szabad ráerőltetni senkire semmit.

De azért az előző rendszer kötelező politikai nevelése meg a mostani teljes hírzárlat között kéne lennie átmenetnek...

Nekem hál'Istennek voltak olyan tanáraim, akik nyíltan beszéltek aktuálpolitikai kérdésekről. És általában a jobb tanárok voltak ezek, akiket mindenki szeretett.

Archer76 2010.10.02. 22:27:22

@méh.s: ez egy bátor kijelentés :-) bár a történet igazságtartalma tényleg nem bizonyítható. Ha talán csak a minősítés maga került volna a posztba akkor csak a kijelentés helyességéről lenne elmélkedés itt. Így viszont értelmetlen vita /persze ez csak az én véleményem/. Viszont én nem gondolom, hogy egy ilyen poszt hatását tekintve annyira súlytalan, hogy szerintem értelmetlen lenne ilyen célból írni. kíváncsi lennék hány ember változtatta meg a politikai nézeteit ilyenek miatt. erősen nulla közeli lenne az eredmény. Szerintem :-)

Rowar Atkinson 2010.10.02. 22:35:39

Nem az a baj, hogy az orvos politizál, hanem az, hogy a posztíró hallgatózik!

Archer76 2010.10.02. 22:38:59

@csirkeGL: na ebben van valami :-)))) ezért nem is tudok azonosulni egyetlen politikai párt nézeteivel sem. Akkora ostobaságokat próbálnak megetetni az embrekkel és annyira hülyének és primitívnek néznek, hogy el se hiszem, hogy ezeket vki elhiszi. Ez rejtély számomra.

lehet más a propaganda 2010.10.02. 22:43:15

@méh.s:
a Praxis a régi komcsi osztályharcos agitáció egyik utolsó bástyája. Nem vonalas ma már szidni a burzsujt mert aztán kikapunk Feritől. Szidjuk inkább az orvost az annya mindenit! Majd ha mi leszünk hatalmon megkapja a magáét, utoléri a népharag a fehérköpenyest!

Archer76 2010.10.02. 22:43:40

@csirkeGL: az iskolai beszélgetésekről még annyit, hogy elég nehéz ügy mert a gyerekekkel még eredendően lehetne ilyen vitákat folytatni, de ahogy fentebb olvasom ezt még a felnőttek sem tudják józan racionális módon kezelni /és ez a hatás érződik rajtuk is/.

Archer76 2010.10.02. 22:59:40

@bakela: hát barátok a stílus maga az ember. a mondanivalód elemzésével szerintem nem fáradnék mert minek:-)
@csirkeGL:
@méh.s: Örültem, hogy beszéltünk kicsit más a véleményünk egy két kérdésben, de ez nem baj és legalább kifejtettük egymásnak. Én várom, hogy holnap legyen egy nyugodt napom:-)
Üdvözletem!

lehet más a propaganda 2010.10.02. 23:02:03

@komissarlajos: meg számolja a pénzt amit kap a pártszolgálatért

Archer76 2010.10.02. 23:10:27

A kommentem elszállt:(
röviden.
@bakela: a stílus maga az ember, magán viseli a kommented az intellektus minden ismérvét.
@csirkeGL: kicsit máskép vélekedünk egy két dologról de ez nem baj. örültem akikkel lehetett gondolatokat cserélni. Azt tudom holnap egy nyugis napom lesz:-)
Üdvözlettel

Archer76 2010.10.02. 23:12:30

bocs a duplázásért ugyazaz csak másképp:-D na viszlát

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.03. 01:29:25

@csirkeGL: az összeg jogos, én az Economistban olvastam, ott a bruttó összeg volt, így jött ki nekem a duplája, míg emellett a nettoval számoltam Lengyelországot. Nettoban háromszorosát viszi haza egy lengyel fizikai munkás, ha 1500 CNY-ra emelkedik, akkor kétszer annyiba fog kerülni.
Ettôl függetlenül nehéz, és egyre nehezebb (ahogy a cikkben is volt) a gépi munkát manuálissá alakítani ott, tehát a beruházások hamarosan elérik az ittenit, és még mindig csak betanított parasztjai vannak, szemben az itt megkapható ipari munkásokkal.

Irise 2010.10.03. 10:04:34

Milyen szánalmas már,hogy alig páran tartottuk elítélendőnek,hogy valaki hallgatózik... Mond valakinek még valamit az,hogy norma, becsület, gerinc???

Dr.laikus PhD 2010.10.03. 10:17:50

"én és még jó páran, akik jelen voltunk az esetnél megerősíthetjük,

egy felettébb érdekes beszélgetésre lettünk figyelmesek a folyosón. Az egyik fiatal orvos beszélgetett egy idősebb professzorral, Nem suttogtak, mindenki, aki a közelükben állt jól hallhatta, miről is diskurálnak.

A fiatalabb doktor épp azt ecsetelgette, hogy az egyik betege egy "szarházi kommunista" és micsoda szennylapokat olvas. Azt hittem rosszul hallok, de folytatták, szóba került még a választás is és hogy reméli, hogy az öreg nem kért mozgó urnát."

Mi a gondod? Kiragadni egy szót és abba kapaszkodni nem azt jelenti, hogy itthon nincs norma, becsület, gerinc.

A véleményed a magánügyed. Ennek a különleges gyógyító kasztnak (ti nevezitek így) kötelessége a példamutatás is. A viselkedési kultúra.
Magánvéleményed a munkahelyeden azokra vonatkozóan akikkel dolgozol nem tartozik senkire! Ennyire hangosan depláne nem!
A nevelés szerint amit otthonról szokott hozni az ember, nyilvánosan nem véleményezek senkit.

Nem hiszem, hogy megengednéd magadnak ezt egy századok alatt kidolgozott, megszokott kultúrában. Meg sem engednék neked.

Leroi 2010.10.03. 10:51:38

Mint már említettem, a fülesnek volt már a hallgatózásban praxisa, csak most épp nem volt ideje jegyzetelni...
Annyira van azért bunkó, hogy az ilyesmit fel is lövi egy blogra, nem gondolva arra, hogy kilóg a lóláb...

Irise 2010.10.03. 11:14:52

@Leroi: Mert nagyon keveseknek lóg ki ez a lóláb. Ez egy ilyen társadalom.
Én arra gondoltam,hogy ez a "fellövi a blogra" nem is olyan egyszerű dolog,hanem a régi beidegzésű "besúgás" intézményének maradványa. :D

saclos (törölt) 2010.10.03. 16:49:07

Hát, azt, hogy beszélgetett, nem írhatta, mert nem szólt bele az orvosok dolgába. Besúgni sem súghatta be, hiszen vélhetően a főnökével beszélt. Az orvost is erősen befolyásolhatta a páciensével való kapcsolatában, hogy minek tartotta azt, hacsak nem volt kéznél még egy személyisége, "akire" egy kapcsolóval válthatott - legalábbis úgy gondolom, hogy a nyilvános leszarházizáshoz érzelmileg a gyűlölet passzol, az meg nem igazán kontrollálható.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása