Hálánkat 250 000ft felett tudjuk kifejezni

2010.09.23. 06:00

2007 áprilisban Édesanyámról kiderült a Szent László kórházban, hogy Epehólyag daganatban szenved.Ott az orvos kíméletlenül, minden emberség nélkül a szemünkbe vágta, hogy vagy műtét és nyerünk 3 hónapot max, vagy nem műtik, és 2 hét,de biztosított minket róla, hogy az általa korábban az epecsőbe beültetett cső, mely megnyitotta az epeutat segíteni fog addig is.

 

 

Egyértelműen a műtétet választottuk, hisz reménykedtünk és nem akartunk beletörődni az elkerülhetetlenbe. Kb. egy hétig hülyített minket, hogy egy nagyon jó orvos a barátja, beszél vele és akkor hamarabb műtik, de persze ennek ára lesz, nem mintha addig nem kapott volna eleget, holott nem tett semmit.

Eltelt az egy hét, majd közölte,hogy hát bocsi ,de menjünk át az ambuláns rendelésére a profnak és meglátjuk mi lesz.El akarta hitetni, hogy az ő révén kerülünk majd első helyre, holott a daganatos betegeket előre veszik, és a súlyosságtól függően már másnap műtik.


Elmentünk a rendelésre, talán másodikként jutottunk be, majd miután megnézte a doki Anyum leleteit, közölte hogy talán már másnap megműti, de nem tudja hogy lesz ideje...Érdekes, amint meglátta a fehér borítékot egyből közölte, hogy "jó! akkor már holnap műtöm!!!"


Másnap már reggel megműtötte, ott ültem a váróteremben, hisz nem tudtam mire számíthatok. Közölte a nővérke,hogy menjek, végeztek,már az intenzíven van.Bementem,kérdeztem az épp ügyelő orvost ,hogy hogy sikerült, mi a helyzet, majd közölte, hogy sikeresen el tudták távolítani a daganat 100%át, sőt! még többet is, nehogy továbbterjedjen.


Megnyugodtunk, hisz ez volt az,amit hallani szerettünk volna.
Két hét lábadozás után kiengedték a kórházból, két epe-elvezető csövet bent hagytak, míg átveszi a mája az epehólyag szerepét.Ekkor derült ki,hogy a korábban a Szt. Lászlóban berakott cső, csak nagyobb kárt csinált a helytelen behelyezés miatt...


Az első kontroll alkalmával felírt a prof kemót- anyumnak azt mondta a leggyengébbet, holott a legerősebbet kapta. Szerencsések voltunk, Anyukám erős nő volt, sose úgy fogta fel a betegségét, mint halálos kórt, hanem küzdött ellene minden erejével,és hitt abban ,hogy meggyógyul.


Elértünk a 4. kemóig, majd elkezdett felfújódni a hasa. Kb. két nap után mentünk vissza a profhoz - aki Európa hírű szaktekintékly, persze a műtét után szép kis borítokot tett zsebre, miután a nővérkék közölték még műtét előtt, hogy a hálánkat 250 000ft felett tudjuk csak kifejezni- és mondta neki Anyu,hogy feszít a hasa és nem jó a közérzete.


A prof közölte,anélkül hogy egy pillantást vetett volna rá, hogy ez csak a kemó, és őt különben sem érdekli.Kérdezte Édesanyám, hogy a csövek mennyi ideig lesznek még benne, mire az orvos egy szó nélkül kirántotta belőle őket,majd felháborodva közölte hogy őt nem érdekli,nem az ő májműködése fog leállni.Ő csak kérdezte,hogy mikor, nem kérte hogy azonnal szedje ki. Teltek múltak a napok, csak tovább fújódott, a kemó miatt kb 45 kilóra fogyott nőnek akkora hasa volt, mintha ikrekkel járna a 9.ik hónapban.


Nem bírta tovább, kihívta a háziorvost, aki egyből visszautalt minket a kórházba, hogy lecsapolják.Ott egy fiatal dokihoz kerültünk, talán még elsőéves sem volt, aki megközelítőleg 3 hétig szenvedtette, próbálkozott gyógyszerekkel, amit ugye a májműtét miatt nem lett volna szabad, hisz a májunkat minden gyógyszer károsítja, az övet meg pláne.


A szemes és injekció formájában beadott vízhajtók gyönyörűen levitték neki a vizet, az izmaiból, bőréből,stb, mindenhonnan,csak a hasáról nem,ahonnan kellett volna.Miután minden gyógyszert kipróbált rajta félrehívott bennünket, és közölte hogy vigyük haza, max még 2 hetet élhet.


Mi,akik nem vagyunk orvosok, mondtuk neki,hogy mit szólna ha hazajönne, de ő ragaszkodott hozzá, hogy megadja magának még az utolsó esélyt, hogy átkerüljön a Margit kórház belgyógyászatára, hátha ott segíteni tudnak rajta. Ez természetes, a helyében én sem jöttem volna haza.


Átmentünk a Margit kórházba, majd mikor az orvos ott meglátta szörnyülködött, hogy hogy nem voltak képesek ezt korábban lecsapolni és értetlenül állt,mikor mondtuk,hogy eddig gyógyszerekkel próbálkoztak. Addigra a hasa még nagyobbra nőtt, viszont már csont meg a bőr volt.


Első csapolásra 9 liter vizet szívtak le neki, majd közölte a doki, hogy attól függően hogy jön vissza két nap múlva is megteszik ugyan ezt.Édesapám egyből adta volna neki oda a borítékot, majd erre, ilyet még sosem tapasztaltam, kért bennünket,hogyha ezt komolyan gondoljuk ad egy csekket, fizessük be arra a pénzt, nagyobb szüksége van a kórháznak rá.hisz tudnak gyógyszereket venni belőle ill. hozzájárulhatunk új berendezések megvásárlásához.Még aznap befizettük. Ez egy pénteki nap volt,majd hétfőn áttették a kórház onkológiájára.

Aznap még egyszer megcsapolták,ekkor még 5 liter vizet szedtek le...A főorvos asszony nagyon kedves volt, meg is kapta érte a borítékot.Eljött a kedd, apum megint kifejezte a háláját, a doktornő csak mosolygott. Szerdán bementünk, látjuk Édesanyám alszik, jó mélyen:Apum még örült is, hisz eddig még nem tudta kipihenni magát máshol, csak otthon.


Gyanús volt, de hagytuk aludni. Egyből óra elteltével elkezdtük ébresztgetni, nem reagált, próbálta apum, semmi, nagymamám,semmi,én, nekem kinyitotta a szemét,de a tekintete üres volt. Bejött a nővér akitől kérdeztük,hogy altatót kapott, vagy mi történt?Ő közölte, hogy ébresztgessük csak, mert nem fog éjszaka aludni, ők meg nem akarják szórakoztatni.


Mondjuk rendben, próbálkozunk akkor. Sokadik próbálkozásra sem ébredt fel.Ekkor betipegett egy valóban nővérke, aki értetlenül nézett ránk, és kérdezte: "maguknak nem szólt a doktornő?", mondtuk nem de akkor mondja meg mi van. Elmondta,hogy ez májkóma, és már nem fog felébredni, ha mégis akkor károsodott az agya- ez sajnos ezzel jár. Köszönjünk el, még mindent ért, mindent hall, mindent érez.


Könnyű ezt kívülállóként mondani: köszönj el anyudtól ,nem tudni meddig fog ez tartani, lehet már ma elmegy, lehet hetek, lehet hónapok. 20 évesen ekkora traumával egyáltalán nem könnyű szembenézni.Amíg apu beszélt hozzá megkerestem a doktornőt, aki mosolyogva közölte, hogy ő erre számított. Igen?akkor miért fogadta el a borítékot?Ennyi lelkiismerete sincs? Elköszöntünk tőle, hazajöttünk, éppen leültünk,mikor csörgött a telefon. egy idős férfi közölte, hogy elment anyu. Másnap bementünk elintézni amit ilyenkor el kell, bementünk a doktornőhöz is aki nevetve részvételt, és azt mondta hogy ő 3 hónapnál tovább élő ilyen daganatost még nem látott.
 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phoenix102 2010.09.23. 15:41:36

@tizenhárom: sok mindent bele lehet látni a dolgokba, lehet hogy amiatt van, de lehet hogy nem.
Az kétségtelen, hogy több kollégát a hálapénz a beteg szükségtelenül alapos kivizsgálására ösztönzi. Alkalmanként tömegével kérik a felesleges vizsgálatokat. Fordítva nehezen tudom elképzelni, hogy a pénz elmaradása miatt ne történne meg vizsgálat.
A legtöbb kolléga minden esetben próbálja bebiztosítani magát, sokakban van félelem a műhibaperek miatt és a legtöbben hektikusan figyelnek rá, hogy minden elvárható vizsgálat megtörténjen.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.09.23. 15:43:54

@_Molly: "múlt héten derült ki, hogy lefilmezték, amikor 2007-ben egy kémilliós borítékot vett át"

Kac-kac. Az már 2007-ben kiderült, hogy mit filmezett le. Azt, amit le akart filmezni.
Csak akkor minek derült ki, mikor nem tartanak választást.

De most aztán teljesen véletlenül fűnyírás közben előkerült a fiókból.

Tiszta hihetetlenek ezek a véletlenek valahogy mindig megérzik a választási kampányt.

aesculap 2010.09.23. 15:47:20

@RAMBO:
Csak saját tapasztalatomról tudok beszámolni: kórházi főorvosként átlag minden 20. beteg ad hálapénzt, az átlagos összeg 5-10.000 Ft, évente 1-2 alkalommal 20.000.
Persze, vannak sztársebészek és nőgyógyászok, ott valóban nagyságrenddel magasabb a " tarifa", (bár ezt csak szóbeszédből tudom), és, kezdem elhinni, hogy vannak erkölcstelen orvosok, akik kikövetelik az összeget.
Személyesen én is szereztem rossz tapasztalatot, de egészen idáig azt hittem, hogy egyedi, kirívó esetről volt szó: egyik gyermekem születésekor a szülészorvos, akinél szintén orvos feleségem szült, és aki az első gyermeknél nagyon értékes ajándékot kapott, bemosakodás közben a kollégájának mondta, hogy nem szereti az orvos pácienseket, mert nem szolválnak rendesen, sajnos, a feleségem meghallotta.

Mindezek ellenére azt gondolom, hogy bárki, bármilyen betegségben megkapja a szükséges ellátást akkor is, ha nem ad (hála)pénzt, legfeljebb nem mosolyognak rá naphosszat, nem kap nem kötelező plusz-szolgáltatást és nem nyalják ki a v@l@gát...
@frezenstein: a hálapénz nem korrupció. Minden állampolgárnak alkotmányos joga, hogy hálája kifejezéseként bárkinek pénzt/ajándékot adjon. Ha valaki (akár orvos, akár köztisztviselő, akár politikus) pénzért előnyben részesíti a hozzá fordulót, az korrupció és bűncselekmény, de ennek a hálapénzhez semmi köze. A kikövetelt pénz pedig ennek minősített esete.

Terézágyú 2010.09.23. 15:50:16

@phoenix102:
"Fordítva nehezen tudom elképzelni, hogy a pénz elmaradása miatt ne történne meg vizsgálat."

Yay... :))))
Pont az én egyik sztorim is erről szól pedig :)))

Egyébként nyilván a vizsgálat elmaradása olyankor baj, amikor a beteg nem gyógyul/nehezen gyógyul/visszamarad valami stb.

Ha X-et, aki ad borítékot háromszor is megvizsgálja az orvos, majd egészségesen, fájdalommentesen távozik a kórházból, látja a másik beteg, aki nem adott borítékot, az orvos csak egyszer vizsgálta meg, és elengedték a kórházból, de azóta is fájdalmai vannak - szóval az ilyen beteg tuti arra fog gondolni, hogy mindez azért volt, mert ő nem adott hálapénzt...
Lehet, hogy nem ez volt a helyzet, egyszerűen csak az ő esete olyan volt, hogy elég volt egy vizsgálat, és véletlen, hogy neki azóta is fáj - de annyira benne van az emberekben az orvosi hálapénz, hogy ő esküdni fog rá hogy mindez azért van, mert nem adott!

Viviparus 2010.09.23. 15:51:10

Ne haragudjatok, de ezt a "nevetgélve" dolgot nem tudom elhinni.
A szakmai részéhez semmit sem tudok hozzászólni, nem vagyok orvos.

Dr.laikus PhD 2010.09.23. 15:53:48

@ÁkiBáki:

Amíg Te fizeted az orvosod jövedelmét addig nagyon jó neki.

www.allamreform.hu/letoltes_eu_hazai.shtml

Keress rá az oldalon:

Mihályi Péter: A hálapénzről - talán utoljára (pdf)

Nagyon jó tanulmány, de ezen az oldalon mindent megtalálsz ami javaslat lehet, átdolgozva még működhet is.
Ma már látjuk jobban a hibákat.

tizenhárom 2010.09.23. 15:53:56

@phoenix102: Persze, lehet, hogy csak belemagyarázom, de a zárójelentés átadása (és a hálapénz nem átadása) után 2 perccel derült ki, hogy "elfogyott a kontrasztanyag". Persze ettől még lehet véletlen. Ha életveszélyről lett volna szó, nyilván nem meri megtenni senki, de így, és ismerve a doktornő korábbi hozzáállását, sajnos hajlok rá, hogy direkt történt. (A doktornő a frászt hozta rám, hogy milyen nagy bajom van, azonnal be kell feküdni, mert le fogok bénulni. Aztán elment szabadságra, és közben semmi nem történt. Mindez 5 éve volt, még nem bénultam le, csak néhány csigolyám van kissé összecsúszva - gyógytorna, csontkovács karbantartja - és mint utóbb kiderült a keresztcsonti izületem volt gyulladt.)

Terézágyú 2010.09.23. 15:56:19

@aesculap:
"kezdem elhinni, hogy vannak erkölcstelen orvosok, akik kikövetelik az összeget."

Csak nem? :)

"Mindezek ellenére azt gondolom, hogy bárki, bármilyen betegségben megkapja a szükséges ellátást akkor is, ha nem ad (hála)pénzt"

Sajnos hiába gondolod így: az a bogár a fülben esetleg mást mond... És ez a bogár csak akkor döglik meg, ha a hálapénz is...

"Minden állampolgárnak alkotmányos joga, hogy hálája kifejezéseként bárkinek pénzt/ajándékot adjon."

Bocs, de ez megint nagyon ocsm... negatív dolog!
Most képzeld el, ha én is kiírnám ide (jó, csak hangsúlyoznám), hogy mindenkinek joga van hálából adni nekem valamit, akkor milyen reakciókat kapnék?

rikitiki 2010.09.23. 15:58:06

@aesculap: "Mindezek ellenére azt gondolom, hogy bárki, bármilyen betegségben megkapja a szükséges ellátást akkor is, ha nem ad (hála)pénzt, legfeljebb nem mosolyognak rá naphosszat, nem kap nem kötelező plusz-szolgáltatást és nem nyalják ki a v@l@gát..."

Azt mondom, ez 99%-ban így van. De van, amikor az ellátást negatívan befolyásolja, csak nem megfelelőt. Példa: a borítékot leggyakrabban műtét után, ahhoz kapcsolódóan adják. Élelmes (de mocsok) "kolléga" rájön, hogy ennek számát lehet növelni, ha egyébként egy "ülésben" elvégezhető műtéteket külön végez el. Külön boríték. Persze a műtéti, altatási stb... kockázatok is ennek megfelelően alakulnak.

Ez egy igen szemléletes példa arra, hogyan befolyásolja károsan a hálapénz rendszer az ellátást, ráadásul úgy, hgoy hátrányosan érinti azt (éppen azt), aki ad.

Hihetetlen? Az. De sok minden egyebet is lehet hallani, bemosakodás közben, csak rossz helyen és időben kell bemosakodni.

énis 2010.09.23. 16:13:07

én csak azt nem értem, honnan van pénzetek?
De, ha már van és adtok is úgy, "hogy nem tett érte semmit", akkor miért kell nyávogni később..
nem a történetet kommentálom, az szomorú, de ez a hozzáállás..hát..

kutya vacsorája 2010.09.23. 16:20:42

rengeteg komment volt már. biztosan megvolt a szegény orvosok keveset keresnek, azért történt az egész, ami egyébként is a hisztis beteg hibája, ráadásul a levélen látszik, hogy a laikus posztoló szart sem ért a magas tudományhoz (mindezt hibás latinsággal)...
semmi sem fog változni addig, amig az ügyészek nem viszik el sittre a boritékos orvosokat. igen, az összeset. kicsit több kárt okoznak, mint a bizsutolvaj elkényeztetett hüjepicsák.
@énis: bakker, tényleg ez a legfontosabb a sztoriban, h. honnan volt vkinek (egy családnak) 250ezer huf pénze a haldokló anyuka orvosának?!?! empatadíjas hozzászólas, gratula. van, aki ilyenkor zaciba vágja a jeggyűrűt. lehet ők is ezt tették. és dollárra váltja bármilyen árfolyamon a zsét, mert a professzor úr a nyugati valutákban bízik.

cambridge.on 2010.09.23. 16:26:04

Valaki említette,hogy külföldet is tájékoztatni kellene a magyar állapotokról.
Nem szükséges.
Néhány orvos munkája nem a legjobb véleményt vonzza maga után.
index.hu/belfold/2010/09/23/felrekezelte_a_betegeit_egy_magyar_orvos_irosszagban/
ebben megtalálható, amit itthon megszoktunk:privát beteg állami kórházban kezelése,a blogban is említett utókezelés elhanyagolása.
A szomorú az egészben,általánosításra ad okot,rontva a magyar orvosok szakmai
megítélését.

egerészölyv 2010.09.23. 16:28:28

Sajnos ez a tipikus. Így zajlik. Az ún. "jó helyeken" is. "Mi ez a kód a zárójelentésen?" - "Majd megmondja az osztályvezető, jöjjön vissza egy hét múlva, most szabadságon van" - "Osztályvezető főorvos úr, mi ez a kód itt?" - "Nem kell azt magának tudnia" - "És ha mégis szeretném?" - "Feltartják itt az embert... Nem tud visszajönni holnapután?... Na várjon... Ennyi erejük van ebben a fázisban... Nézzük csak... Rosszindulatú tumor a tüdőn, májáttétellel, most jobb?"

Bikli néni 2010.09.23. 16:33:39

@énis: Tudod, ez egy olyan dolog, hogy van, amire az ember nem sajnálja a pénzt. Ha az én édesanyámról lenne szó, és lenne csak egy minimális remény, amibe bele lehet kapaszkodni, az utolsómat is odaadnám.
Ha jól értettem, a posztoló 20 éves. Ha az én anyám haldokolt volna 20 éves koromban, felvettem volna a diákhitelt is, vagy napokig nem eszek, ha ez az ára... És akkor a doki drága lakásának az ára egy édesanya halála meg az én diákhitelem, vagy ide tetszés szerint behelyettesíthető pénzforrás.
Ez persze nem a genyó lehúzásokra vonatkozik, csak válasz arra a kérdésre, hogy honnan volt pénzük.

énis 2010.09.23. 16:52:32

@kutya vacsorája:
az csak egy mellékvágány volt,hogy honnan van pénzük (amúgy több mint 5 alkalommal tett rá utalást, hogy adott, tehát nem csak egyszer 250-et, vagy túloz)

a bajom a történettel az, hogy megmondták nekik, hogy 3 hónapon belül meghal az anyukája.. most komolyan, mit vártak a sok-sok pénzért csodát?, mert abból, hogy állandóan azt emlegeti, hogy mindenki borítékot kapott ez derül ki..

tizenhárom 2010.09.23. 16:57:01

@énis: Lehet, hogy fel sem fogták igazán, hogy műtéttel is csak max 3 hónapja van anyunak. Sokszor az ember meg sem hallja a rosszat, csak a jóra, a reményre figyel. Nálunk a családban volt már elég sok rákos beteg, de nekem is ha azt mondaná az orvos, hogy kivették a teljes daganatot, és még egy kicsit pluszban, hogy biztos legyen, még én is reménykednék akkor a gyógyulásban.

énis 2010.09.23. 16:57:24

@Bikli néni:
Bocs, hogy ezt mondom, de én azt látom, hogy de igenis sajnálta azt a pénzt, amit odaadott.., mert ha arról lenne szó, hogy egy nagy műtétre (amire gyűjtögetni szoktak a médiában) kifizetett, ami sikerülhetett is volna, akkor nem téma, hogy pedig mennyit kifizettünk, hanem az a téma, hogy mindent megpróbáltunk...

venszivar 2010.09.23. 16:59:39

Eddig csak olvasgattam a betegek s hozzátartozóik "kínlódásaikról" szóló írásokat. Pl.:@Bikli néni: minden pénzt,így vagy úgy megszerzünk,megadunk..Az orvos meg vesz rajta lakást,kocsit,majd házat s még egy kocsit,telket házzal,külföldi nyaralások,stb-stb.,vitorlás,gyerek külföldi egyetem..........Ezt abból a kicsi fizuból s a havi több százezret érő fehér borítékokból.......Az állam miből fizetne ?Ugyanakkor minek is,"elrendezzük" azt mi mindannyian "helyettük",magunk helyett,magunkért s az orvos társadalomért annak nagy örömére ........

Terézágyú 2010.09.23. 17:00:21

@énis:
Jobban tennéd, ha a levélíró helyesírásába kötnél bele (pl. hogy miért írta nagybetűvel az epehólyagot), mint hogy kifogásolod azt, hogy REMÉNYKEDTEK!
Te gondolom kijelentetted volna, hogy nem kell műtét, két hét múlva meghalsz és kész... lelked rajta.

Janovszki Zsolt 2010.09.23. 17:01:05

Ez egy érzelmekkel telített sztori, a kommentelőnek őszinte részvétem. De. Ilyen helyzetben az ember egyszerűen nem tudja objektíven látni a dolgokat. A legelején megmondták, hogy ebből max. 3 hónap lehet. Egy ennyire beteg embernél az orvos nem azt mérlegeli, hogy miként gyógyítson, mert azt nem lehet, minden egyes döntésével megpróbál javítani egy dolgot, rendszerint sikerül is, de benne van, hogy másik kettő elromlik... Nincs olyan, hogy gyógyszert kapott, pedig mint minden gyógyszer, ez is károsítja a májat.
Azt is mondták az elején, max 2 hét műtét-gyógyszerek nélkül. Nem ezt választották, mindenki heroikusan küzdött, a család is az orvosok is. Aztán amiután lecsapolták egyszer csak beállt a májkóma. A lecsapolást nem azért nem erőltettek, mert nem vették észre, hogy nagy a hasa a néninek, meg kínozni szerették volna, hanem mert az nagyon durva beavatkozás a folyadékháztartásba. 9, meg 5 liter folyadékot távolítottak el... Ez ilyen állapotú betegnél szinte biztosan rövid időn belül májkómához vezet. ahogy ez itt meg is történt... RIP

venszivar 2010.09.23. 17:01:51

- mindannyian "helyette", TALÁN így jobb !?

Terézágyú 2010.09.23. 17:04:29

@Janovszki Zsolt:
"A lecsapolást nem azért nem erőltettek, mert nem vették észre, hogy nagy a hasa a néninek, meg kínozni szerették volna, hanem mert az nagyon durva beavatkozás a folyadékháztartásba. Ez ilyen állapotú betegnél szinte biztosan rövid időn belül májkómához vezet. ahogy ez itt meg is történt."

mert egy másik orvos mégis lecsapolta... akkor eszerint rosszul tette...?

énis 2010.09.23. 17:06:55

@Terézágyú: köszönöm a tanácsot, de nem kérem.
Nem azt kifogásoltam, hogy reménykedik, de úgy látom, te csak ezt tudod kiolvasni, hát akkor inkább ignoráld a hsz-emet..

Janovszki Zsolt 2010.09.23. 17:07:39

@Terézágyú:
nem, az nyilván neked is lejön, hogy egy 45 kilós emberből 9 liter folyadék az a leges-legutolsó pillanat.

Janovszki Zsolt 2010.09.23. 17:12:10

@12341234:
pont az ilyen elképesztően stupid idióták miatt írtam amit, de úgy tűnik nem használt...

Anti Anyag (törölt) 2010.09.23. 17:13:14

Francnak kell pénzt adni a dokiknak. Az összes tehetségtelen kóklert a hálapénz tartja meg a szakmában.

Terézágyú 2010.09.23. 17:13:22

@Janovszki Zsolt:
Nem nekem kell, hogy lejöjjön, hanem az orvosoknak. Az egyik nem csapolta le, a másik igen, és "szörnyülködött, hogy hogy nem voltak képesek ezt korábban lecsapolni és értetlenül állt,mikor mondtuk,hogy eddig gyógyszerekkel próbálkoztak."

2010.09.23. 17:13:59

Először is részvétem a poszt írójának.

Ezzel az egész rohadt borítékozással kapcsolatban: én megértem, hogy az orvosnak nem annyi a fizetése, mint amennyi a tudását és a felelősségét kompenzálná, de ami Magyarországon folyik az már nonsense. Én a Hippokratészi Esküjét dugnám fel az összes orvos seggébe, akik pofátlan módon ELVÁRJÁK hogy egy vaskos borítékot csúsztassunk a zsebébe. Mérhetetlen mód gusztustalan és kiábrándító dolog. Miért fizetünk TB-t? Nem azért hogy ellássanak? Jaaaa, hogy ha nincs boríték akkor szóba se áll veled. Ha nincs boríték esetleg haljál meg?
Kíváncsi lennék hogy néznek ezek az emberek tükörbe lefekvés előtt! És tényleg tisztelet minden egyes kivételnek, aki valóban arra szenteli az életét hogy embereket gyógyítson. A kedves bizniszdoktoroknak pedig a "legjobbakat" kívánom.

Terézágyú 2010.09.23. 17:14:51

@énis:
"Nem azt kifogásoltam, hogy reménykedik, de úgy látom, te csak ezt tudod kiolvasni, hát akkor inkább ignoráld a hsz-emet.. "

esetleg elmagyarázhattad volna, hogy akkor mit értettél, de sebaj, ez is módja a kommunikáció megszakításának :)

venszivar 2010.09.23. 17:15:04

@Janovszki Zsolt: Nagyon okosan leírtad azt ,mit mindenki értheti ki elolvasta,de az is ott volt vagy 3-4-5-ször,hogy a biztos elkerülhetetlen halál ellenére a borítékot,simán ,lelkiismeret furdalás nélkül elrakták !!! Rosszabbak ,mint a hulla rabló,mert annak még melója is akad rablás közbe s ha megbukik,akkor.... A doki nem hunyó,hát a beteg halt meg maga magától,pedig ő még küzdött (a BORÍTÉKÉRT )!!!! Fizetés emelést az orvosoknak !!!Minimum 500%-ost.Azt is mi adnánk.....Akkor tilos lenne a boríték elfogadás !? De úgy lehet,hogy rosszabbul járnának !! BIZTOS.De azért ugye nincs harag ?

epres négercsók 2010.09.23. 17:15:58

@Janovszki Zsolt: Kiszedtem. Kérem szépen az indulatból írókat, hogy fékezzék a nyelvüket, és ne tegyenek egyenlőségjelet a posztban szereplő néhány orvos és az összes orvos között!

Anti Anyag (törölt) 2010.09.23. 17:17:10

@Janovszki Zsolt: A családot gyakorlatilag "levették", azaz kihasználták, hogy szerencsétlenek meg akarják menteni az anyjukat.

Ennél már csak az a durvább, hogy: "a helyzet menthetetlen, de van egy gyógyszer, egy különleges sejtépítő. Sajnos egy millióba kerül". Nem kevés helyen játsszák el.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 17:19:16

Tragikus történet, de a műtét "sikertelensége" kapcsán azért ne felejtsük el, ha valakinek azt mondják műtét nélkül 2 hét, azzal 3 hónap, akkor bizony a 2 hétnél hosszabb túlélés bizony azt jelenti: A műtét sikeres, elérte a célját.

S azt is lehetett tudni, hogy egy 3 hónapos haldoklás alatt nem lesz igazán jól a beteg, nem lesz kísérleti gyógymód, és bármi komplikáció csökkentheti.

Nem a műtét sikerében nem hitt aki 3 hónapon nem lepődött meg, hiszen végig lehetett tudni: Azért kell műteni, ne két hét legyen, hanem 3 hónap. Ők tudták, hogy ez a sikeres műtét eredménye, ennél többre felesleges számítani, és ezt idejében közölték is a hozzátartozókkal.

Nehéz úgy részvétet nyilvánítani, hogy azt tudod "még pár napig élhet, de az csak szenvedés, te nem tartanád a saját szeretteidet életben így" mert ilyenkor az orvosnak meggyőződése lehet, hogy a beteg jobban járt azzal, hogy vége van.

Persze az elején így is túl nagy reményt keltettek a betegben, a családban, ha rögtön sikerül tudatosítani bennük, hogy max a család nyer néhány hetet, felkészülni az elkerülhetetlenre, persze a beteg szenvedései árán, lehet, hogy nem érdekelte volna őket a műtét.

Sok esetben a daganatos beteget előre veszik mert sürgős, és fontos az életmentő műtét. De úgy gondolom, hogy ilyen helyzetben azt illik előre venni, akinek van reménye a "legalább részleges felépülésre", akinél nem csak pár nappal, héttel meghosszabitott szenvedést hozhat a kezelés.

Valóban életet mentő, valóban gyógyulás esélyét hozó műtétekre sokszor azért nincs pénz, mert olyanok szenvedéseinek meghosszabbítására költünk, akiknek semmi esélyük a gyógyulásra.

Janovszki Zsolt 2010.09.23. 17:20:49

Nehéz ügy... A hozzátartozónak azt lehetett volna még mondani, hogy "ha most lecsapolom, akkor 2 nap alatt meghal aránylag békésen, de lehet azt választani, hogy rettenetesen szenved tovább, nem tudom meddig.". Szerintem korrekt volt a doki, hogy szörnyülködött, ha tudsz jobbat, amit ilyen tudás birtokában lehet mondani a hozzátartozónak, írd meg, mert sok orvosnak ezek élete legnehezebb percei... Ti. a BETEG a lényeg, és a BETEGNEK már rég jobb lenne elmenni, de sokszor a hozzátartozók nem látják ezt be...

Bikli néni 2010.09.23. 17:21:25

@venszivar: Szerintem félreértettél. Nem azt mondom, hogy ez jó dolog, tömni az orvos zsebét, mert ez tényleg csak tovább mélyíti ezt az amúgy is súlyos problémát.
Ugyanakkor, nem mondhatod az orvosnak, hogy nem adok, mert én vagyok a pionír, és bebizonyítom a világnak, hogy maguk tudnak boríték nélkül is rendesen dolgozni. Megteheted, hogy nem adsz, de akkor viseld a következményeket, sajnos ez van... (hozzáteszem, soha életemben nem adtam még borítékot egyetlen orvosnak sem)

De ha én lennék abban a helyzetben, hogy van még remény, vagy legalább remény arra, hogy megkönnyítik a szeretett családtagom utolsó heteit, akkor nem sajnálnám rá a pénzt, tojok én az erkölcsi oldalra meg arra, hogy mire költi. Költse gyógyszerre. Mármint saját magának. Én is hányok ettől a mentalitástól, ne aggódj. De van, amikor az ember nem észből gondolkodik.

Bikli néni 2010.09.23. 17:22:23

Blogmotor! Ha adunk borítékot, múkocc?!

énis 2010.09.23. 17:24:19

@Terézágyú: azt kifogásoltam, hogy végig a postban arról szól a fáma, hogy pedig ő mennyi pénzt adott..
Bocs, ha én elvesztem a szerettemet, akkor nem ez az elsődleges, ezt írtam a Bikli néninek is..

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 17:26:20

@Bikli néni: Lehet pionírnak lenni, csak semmivel sem olcsóbb. Elmehetsz külföldre, olyan kórházba, stb. ahol a szabott árakért (vagy fizeti a biztosítód, vagy a zsebedbe kell nyúlnod) boríték nélkül is korrekt ellátást kapsz.

Janovszki Zsolt 2010.09.23. 17:28:42

@venszivar:
A borítékos részével nem foglalkoztam. Nem azért, mert nincs róla véleményem. Az orvosok a szememben hősök, elképesztően sokat tanulnak, és nagyon stresszes, felelősségteljes munkát végeznek azért, hogy bagót keressenek. (Magyarországon, teszem hozzá gyorsan)
Nem tudom őket bántani azért, mert elfogadnak hálapénzt. Bármilyen helyzetben. Nekem ez az alapállásom, másoknak meg nem. Én senkit nem akarok meggyőzni az enyémről, ami nem is fog változni, bárki akar is meggyőzni róla.
Ennyi.
Üdv,
Zs

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 17:31:55

@énis: Csak tudod, ha nincs ott az összeg, a sok boríték, nem kerül ki, mert senkit sem érdekel.

A "megmondták, műtét nélkül két hetet, műtéttel max 3 hónapot él, meggyógyulni jobban lenni nem fog, és jééé igazuk lett. S az orvos még sajnálta is a beteget az értelmetlen szenvedéséért és meg mert könnyebbülni, hogy vége..."

Na az nem kerül ki, mert nem hoz olvasót.

Tudod az Index szerint "nem hitt" az orvos a műtétben, akit csak a műtét után kerestek meg... Ugye a dolog nem stimmel, de így lehet reklámbevétel formájában pénzt keresni más bajával.

Lehet szörnyülködni milyen a zorvosok hogy kínozzák a zembereket, meg ezért is ... a felelős. Meg lehet pénzt termelni az indexnek meg a blog tulajának. Ugye, hogy ott a helye minden összegnek?

Dr.laikus PhD 2010.09.23. 17:33:15

@énis:

Nem ez benne a lényeg, kár ezen fennakadnod.

20 éves gyerek első nagy vesztesége.
Fizetett az életért, mert kérték, mert elfogadták és azt gondolta megváltja a megválthatatlant.

Kiírja a fájdalmát, Te meg belekötsz, mert nem érted.
Fenét sajnálta a pénzét, de adott és nem kapott érte ÉLŐ ANYÁT.

Legyen benned irgalom iránta és akkor érteni fogod.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 17:34:15

@Janovszki Zsolt: A hálapénzt utólag kapod, nincs fix tarifa. Az előre elvárt pénz ami feltétele egy beavatkozásnak, na az zsarolás...

És tudod ahol az orvosnak tilos elfogadni a pénzt, ott meg kap egy üveg italt, egy doboz szivart, stb. mert ha hálás vagy, megköszönni amit tett, és adni valamit jó. Ha tudod, hogy pénzhiánnyal küzd akkor lehet akár pénzt is adni. Azzal semmi gond nincs.

Ugye érted a különbséget?

venszivar 2010.09.23. 17:35:08

@Janovszki Zsolt: Zsolti, ebben így igazad van,de vedd már le a nap szemüvegedet s ne szívj annyit,mert már itt többen NEM ITT TARTUNK !!! A borítékokat,ebben az egy esetben is többen ,több alkalommal elfogadták !Mi már ennél a megoldandó "anomáliánál" tartunk.De ha ez téged zavar,akkor neked s a többi dokinak is béke van a lelketekbe s @ZÉ: igen is ezek belenéznek a tükörbe s akkor látják,hogy ezt már ki kéne cserélni egy VELENCEI tükörre s még pár boríték olyanoktól is,kik 2-3-4 nap múlva 100%-hogy elmennek..........NEKIK ez nem probléma , ez a "melójuk" NAGY RÉSZE !

énis 2010.09.23. 17:35:44

@TheElf: oké, igazad van, bedőltem neki, hogy ez egy ténylegesen megtörtént eset és nem piszkáltak bele..
Ebben az esetben már nem is érdekes a téma..

énis 2010.09.23. 17:37:16

@Dr.laikus PhD: "Fenét sajnálta a pénzét, de adott és nem kapott érte ÉLŐ ANYÁT"
meg apu is, aki egyből adta a borítékot, gondolom ő nem 20 éves volt.. mindegy. Vagyis csodát várt!

Dr.laikus PhD 2010.09.23. 17:39:37

@énis:

És az baj?
Ha milliomos akkor nem mindegy?
Csodát várt igen, mert az édesanyjáról volt szó.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 17:40:26

@énis: Amikor a blog.hu-n olvasol valamit, sokszor meg neked irreálisak az elvárásaid, mégsem örülsz neki, ha ebből vesztességed lesz.

SiKom 2010.09.23. 17:42:07

@Janovszki Zsolt:
Kétfajta orvos van:
Az egyik közli, hogy 150 ezer a szülés.
A másik csak számít egy borítékra utólag, valamennyivel.

A második morálisan még elfogadható, az első nem.

Hatodéves 2010.09.23. 17:48:25

Részvétem, nagyon sajnálom a történteket.

Számomra az a megdöbbentő, hogy ismerem a Margit-Onkológiát, az osztály főorvosát is, mert két évig önkéntes voltam ott, és az elképzelhető leglelkiismeretesebb, profibb embereknek ismertem meg az ott dolgozókat.

Azt, amit leírt a posztot író, egyszerűen nem tudom elképzelni arról az orvosról (hacsak azóta nem valaki más került a helyére)...

Mindenképp megrázó.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 17:49:42

@SiKom: Ebben tévedsz. Tudod a világban nagyon sok orvos, kórház van, ahol bizony előre szabott árak vannak, megfelelő szolgáltatásért, meg számlát is adnak.

Ott van mögötte egy valós szolgáltatás, és nem csak azt végzi el az orvos ami amúgy is a kötelessége lenne.

Ha többet akar adni, és ezt megteheti hivatalosan, cégszerűen, normális áron, normális feltételekkel akkor szabad vállalkozni.

És tudod mi a szép? Sokszor olcsóbb is mint az "ingyenes" egészségügy a borítékokkal.

Ez korrekt. Ha van biztosításod ami ki is fizeti az ilyen költségeket akkor meg sok szempontból kellemes is.

Akár előre akár utólag elvárni a plusz pénzt amikor nem vállalkozol, csak a kötelességedet tetted már kevésbé.

A kötelességedet elmulasztani, zsarolni, stb. meg még kevésbé.

Rotoxis 2010.09.23. 17:59:34

Elképesztő történet. A posztolóval és családjával közölték, hogy a szeretett hozzátartozó menthetetlen. Ez számukra elfogadhatatlan volt. Mindent megpróbáltak, amit egyáltalán ki lehetett facsarni a rendszerből. Ezért baromi sok pénzt fizettek ki.
A hozzátartozó meghalt, úgy ahogy mondták előre.
Személyes véleményem szerint a beteggel akkor tettek volna jót, ha hagyják békén meghalni, ha a kínzó kezelések helyett szeretettel veszik körül és elkísérik a halálig.
Ehhez képest mindenkinek szemrehányást tesznek és mindent rossznak élnek meg - ilyennek minősítenek - ami történt.

Eddig számomra teljesenérthető a történet. Amit nagyon nem értek, az az anyagi szál. Miért válik vezető szállá a posztban az anyagiak kérdése? Miért kellett minden bekezdésben azt hangsúlyozni, hogy bezzeg mia adtunk sok pénzt és nem azt kaptuk, amit vártunk? Miért a pénz, a pénz, és megint a pénz?

Miért van az, hogy a kommentek jelentős része nem a poszthoz kapcsolódik? Miért van az, hogy a szokásos 5 %-on kívül (akik szerint mindenorvosszemétládát agyonkellütni ésmélyenelásni, demégeéletükben rohaggyanakmeg) mintegy 60 % a hálapénzzel foglalkozik? Miért a pénz és csak a pénz számít?

antitaxis 2010.09.23. 18:06:00

Ugye, jól emlékszem, hogy volt egy honlap, amelyik gyűjtötte a szüléssel összefüggő hálapénzek adatait? Úgy cca. 2 éve. Az volt a reakció, hogy betiltották a honlapot!
Vajon itt mi lesz a reakció? Gyanítom, hogy SEMMI!

Dr.laikus PhD 2010.09.23. 18:06:29

@Rotoxis:

Mert a cikkben is ez a kapaszkodója a kislánynak, hogy pedig de....

Ebből még jól is ki lehetett volna jönni, de két ember olvasta el amit belinkeltem.

A vélemény még mindig az, hogy alulról nem tehetünk semmit.

Nekem is három hónap kellett, hogy talán mégis. :))

Dr.laikus PhD 2010.09.23. 18:10:04

@antitaxis:

Sokkal több éve volt, maga a hálapénz oldal tovább élt, de már csak elméleti vita folyt, aztán ahogy lenni szokott vége lett, mert valaki megkattant, de egy része fent van itt amit meg tudott belőle menteni, főleg a szakmai része.

steierhoffer.blogspot.com/
hydepark-ra keress a jobb oldalon

Bikli néni 2010.09.23. 18:10:15

@Rotoxis: Akkor én kérdezek mást, nem a pénzt.
Nekem úgy jött le a posztból, hogy a beteg anyu maga is jól tudta, hogy mi vár rá, és nyilván ő maga is beleegyezett a műtétbe. Nyilván mindenkinek joga van eldönteni, hogy még két hétig vagy 3 hónapig szeretne élni, és mennyit szeretne vagy nem szeretne szenvedni, nem? Innentől kezdve tehát nem a családot kell hibáztatni, mert erőltették ezt az egészet. Ha viszont a betegnek nem mondta el az orvos, hogy lehet élni még 3 hónapig, de az fájni fog, az megint csak nem a család hibája.

Suen 2010.09.23. 18:31:15

@TheElf: Nekem is hasonlók jutottak eszembe.

Rotoxis 2010.09.23. 18:48:05

@Bikli néni: Én nem hibáztatok senkit. Én kérdéseket tettem fel, amelyekre nem tudom a választ.
Te viszont egy homályos utalással ismét az orvos hibájára, felelősségére célzol anélkül, hogy erre a poszt alapján bármilyen okod lenne.

Bikli néni 2010.09.23. 19:28:03

@Rotoxis: Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Nem utalok az orvos hibájára, eszembe sem jutott. Bizonyára rosszul fogalmaztam. Azt akartam ezzel mondani, hogy az orvosnak tájékoztatnia kellett mind a beteget, mind a hozzátartozókat arról, hogy a műtét után mi várható (fájdalom, stb.) És számomra az tűnik logikusnak, hogy a beteg pontosan tisztában volt vele, tehát nem a család a hibás azért, mert "erőltette" a kezelést, nyilván minden az anyu beleegyezésével történt.

gerdo 2010.09.23. 19:28:37

Amerikai statisztika szerint az egy betegre szant penz harmadat a paciens utolso egy honapjaban koltik el az emberek/biztositok. Az hogy, egy sulyos betegseg eseten egy rovid elethosszabbito kezeles draga, nem kellene, hogy meglepetes legyen. Az orvoslasban pedig nincs garancia. Szomoru tortenet, de el kell fogadni, hogy ez igy mukodik, es ennek megfeleloen kell donteseket hozni, mint betegkent, mint hozzatartozokent.

megbecsültorvos 2010.09.23. 19:35:51

A hálapénz korrupció, semmi kétség. Hasonlítsátok össze a gazdaság más szektorával és azonnal rájöttök, milyen bizarr a hálapénzt védő érvelés: melyikőtök megy vissza az autókereskedőhöz, az abc-be vagy az Ikeá-ba, hogy átnyújtson még néhány tíz-húszezrest, mert "mert nagyon nagy hálát érez" a termék megvásárlása után?!.. Senki. Miért is menne?!..
Másik kérdés, hogy a hálapénz-rendszer a mai orvosi fizetések egyetlen támasza: ha máról holnapra európai béreket kellene az orvosoknak kifizetni, összerogyna az egészségügy - erre jöttek már rég rá a főokosok, és ezért falaz mindenki "odafent", hogy ki ne boruljon a bili, mert akkor az ország térdig állna a xarban. Inkább marad a lassú, vándorlós-cserélődős megoldás. Abba nem bukik bele egy kormány sem.

elizon pucsnik 2010.09.23. 19:37:26

1. részvétem minden "lehúzott" embernek
2. tiszteletem minden becsületes orvosnak
3.Hőbörögni pedig ne tessék,tisztelt doktor urak(nők).ha elítélik a jellemtelen alakokat,akkor vessék ki maguk közül - ja,a betyárbecsület!A nyomoruk pedig nem érdekel,nézzünk csak el egy pl.egyszerű körorvosi utánképzésnek álcázott gyógyszervigéc konferenciára.Csupa roncsautó áll a parkolókban.Kongresszus dél -afrikában? Naná,hogy vadászunk is egy kosszal. A para még szóba sem jött...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.23. 20:03:17

@elizon pucsnik:

Ad "kivetés". Te hogyan veted ki a munkahelyedről a saját főnöködet?

Ad dél-afrikai kongresszus. Te hány orvost ismersz személyesen, aki járt effélén?

El Visco Stello (törölt) 2010.09.23. 20:14:03

Későn érkeztem, nem akarom elolvasni a kommenteket. A posztból annyit szűrtem le, hogy a Mama menthetetlen volt. Részvétem a hozzátartozóknak.
Az orvosovicsok(orvosovicsovák) pedig úgy jártak el, ahogy mindenki számít rá. Pénzéhesen, kíméletlenül, cinikusan( nagyonnagy tisztelet az egyetlen kivételnek!). Mindent megpróbáltak kisajtolni a hozzátartozóból, amíg még lehet. Azt is megkockáztatom, hogy cserébe adtak horribilis állami pénzért 1-2 hét életet(szenvedést?). Ennek az 1-2 hétnek az anyagi értékét ítélje meg ki-ki maga. Én nem merném.
Végeredményben egy végstádiumban lévő beteg hatalmas hasznot hozott néhány embernek. Többet, mint egy fizikai munkás félévi bére. Saccra. Valami nincs rendben, de nagyon nincs.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.23. 20:15:41

Könyörgöm, akasszuk fel a blogmotort!

Leroi 2010.09.23. 20:16:25

@elizon pucsnik:
Kéretik nem irigykedni, hanem tanulni, vizsgázni,vizsgázni és vizsgázni 12+6+5...(+2+2+2...stb., szakvizsgaszám szerint) évig...
És lesz autó...
Talán még Dél-Afrika is (ha szét akarod lövetni a segged)...:))

El Visco Stello (törölt) 2010.09.23. 20:33:29

Amióta a blogot látogatom, talán ez a poszt példázza legjobban a Magyar egészségügy betegségét. Ebben minden benne van.
...hogy hogyan lehet egyszerre lehúzni a beteget és a TB-t. Az állami költségekhez képest kevés haszonért zsebbe, rábeszélni a hozzátartozókat egy nem 100%-ig indokolt műtétsorozatra.
Ez a legbiztosabb: Nincs az az Isten, aki megmondja, hogy mi lett volna, ha...

blokkos 2010.09.23. 21:00:32

MAGÁNOSÍTANI kellett volna! Nem 300 Ft-os szavazást tartani!
Egyébként felháborító és tényleg nem érthető, hogy lehet a TB-t is megfejni, meg a "zembereket" is bbüntetlenül, és még az a szép, hogy ebbe bele is halnak!

Hatodéves 2010.09.23. 21:12:34

@blokkos:
Nem értek annyira a közgazdaságtanhoz vagy a pénzügyhöz, hogy biztos véleményt mondjak, de egy dolgot azért kérdeznék.

Vannak privát szolgáltatók Magyarországon is. Vannak fix díjasak is, mint a TB. Csak az mért van, hogy mintegy egyoldalas listán részletezik, hogy mely betegségek és állapotok kezelésének, vagy ezekkel összefüggő diagnosztikai eljárásoknak a költségét NEM térítik.

Szerepel közöttük többek között a rák, a HIV, minden pszichiátriai kórkép, és hasonlók...

Azért igazságtalan a magánszolgáltatók összehasonlítása az államival, mert előbbi gondosan kiválogatja a jólszituált, fiatal ügyfeleket, akiknek jóeséllyel torokgyulladáson és gyomorsav-túltengésen kívül nem lesz más panasza, a cukorbeteg-magas vérnyomásos-skizofrén-dializált szerencsétlenek meg maradnak az államnak.

A most terjedő, az eddigiekhez képest specifikusabb, jobban a tumorra ható kemoterápiák esetében egyetlen alkalom kb. egy millió forint. Protokoll szerint akár tíz-húsz alkalommal is kellhet ez a gyógyszer. (És mint minden kemónál, ennél is kiszámíthatatlan a hatás).

Ez a hozzáfűzésem blokkos témájára válasz, nem az eredeti posztra, nem mentegeti egyes orvosok morálját, hibáit sem.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 21:34:16

@gerdo: Csak kérdés, hogy ezt a statisztikát hogy magyarázod. Pl. sokat számít, hogy ilyenkor nem tudod megkerülni az egészségügyet, hogy a baleset miatt kórházban elég sokan halnak meg. Olyanok is akik amúgy kerülik az egészségügyet, de egy halálos betegség is jó eséllyen kikényszeríti az orvosi ellátást.

Vajon a rendszeresen orvoshoz járók esetében is hasonló arányt találnál? Vagy csupán olyan helyen ahol van ingyenes egészségügyi ellátás is? :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.09.23. 21:41:38

@Hatodéves: Azért akad elég sok olyan szolgáltató akivel hosszú távra köthetsz szerződést, és drága ellátást is kapsz. :)

venszivar 2010.09.23. 21:41:52

@Leroi: ROHADNÁL MEG !!! Szóval,ha a mi közös pénzünkön kitanultad magad,akkor úgy 40-50 évig a társadalom,nem orvosi tagjait megpumpolhatod,mert te orvos vagy,neked ennyi "tanulás" után jár.Igaz,hogy az én építész szakmámnál esetlegesen előforduló hiba kibukik.....Szemben a doki lehet akár kutyaütő is,de mint a halál ügynöke űzheti az ipart,míg a az emberek,betegek lesznek az ő nyomorúságukat kihasználva el vagytok.Kocsim "mindig" volt s lesz !Dél Afrikát meghagyom nektek,hátha ott rothadtok meg.....

huncut 2010.09.23. 21:47:24

@Hatodéves: Sajnos nem tudom, hogy is van ez a térítésekkel, de valami rémlik, hogy ezeknek a hosszan tartó és drága eljárásoknak valami külön finanszírozási módja van. Jó lenne, ha lenne valaki, aki pontosabban tudná a részleteket...

huncut 2010.09.23. 21:55:45

@venszivar: Nem hiszem, hogy szükség lenne erre a hangnemre. Nem rosszabb ő sem, mint te, és ha vitád van vele, általában le is lehet vele rendezni normális hangnemben is.

Leroi 2010.09.23. 21:57:16

@venszivar:
Na megszólalt az intelligencia...(egyébként mindenki kőművesnek születik, de egyesek továbbtanulnak...)
Méghogy a te pénzeden tanultam.
Micsoda ócska duma...
Na, vedd be az altatódat és szundi...

Hatodéves 2010.09.23. 22:00:35

@TheElf:
Ha van ilyen, az nagyon drága. Van, aki meg tudja fizetni, valaki nem.

Tekinthetjük az egészségügyet a klasszikus értelemben vett szolgáltatásnak, ami azt jelenti, hogy mindenki azt kapja, amit fizet = aki nem tudja kifizetni a dialízist, az meghal. (Nyilván egyenlőtlenségek most is vannak, de egy ilyen rendszer legalizálja ezeket, azt mondja, hogy egy állampolgár fontossága és egészségének értéke attól függ, mennyit keres és fizet).

És van a jelenleg érvényben lévő "szolidaritás alapú egészségügy", ami az állampolgárok egészségét alapból egyenlőnek, és anyagi státuszuktól függetlennek tekinti.

És vannak mindenféle kevert formák (pl. hotelszolgáltatás, magáncégek az állami mellett stb).

Gusztus (és pénztárca) kérdése, hogy kinek melyik tetszik. Egy biztos, a szolidaritás alapú egészségügy színvonala mindig alacsonyabb lesz, mert alul van finanszírozva). Ez az ára annak, hogy mindenki kap ellátást, és a faluszéli nyomortanya veseelégtelen gyermekét ugyanúgy dializálni fogják, mint a felső tízezer tagjait.

venszivar 2010.09.23. 22:15:21

@Leroi: Én is a "közösen"befizetett pénzen tanultam... Én kimondtam a rólad s a hozzád hasonlókról a véleményem,meg a feldobott témáról,de te oly elhárítóan viselkedsz,te sokat tanult féreg.Én nyugodtan s simán alszom,nem úgy mint a te fajtád.Hova küldjem a BORÍTÉKOT ??!!

Leroi 2010.09.23. 22:18:30

@venszivar:
Dugulj már el, lúzerkém...
Ignore on.

venszivar 2010.09.23. 22:32:22

@Leroi: Miért vagy ilyen feszült,te szar alak.Számold a BORÍTÉKOKAT,attól a fajtád jobban lesz.Az infarktus vinne el.Én ingyen s boríték nélkül megtervezem a sírodat,de kőművest azt hívni kell,remélem az ilyen tetűnek nincs utódja,no akkor majd azt is én intézem........Ne idegeskedj !!

huncut 2010.09.23. 22:38:20

@venszivar: Ne vegyél mindenkit egy kalap alá, lécci. Azok az orvosok, akik itt írnak, kíváncsiak a gondolatainkra, problémáinkra, és gondolkoznak. Nem mindig értünk velük egyet, sokszor teljesen másképp látjuk a dolgokat, de beszélünk egymással, és akarva-akaratlanul, de talán még hatunk is egymásra. Ők nem azok, akiket csak a pénz érdekel.

Leroi 2010.09.23. 22:39:14

Valaki nem tudna egy kijózanítóállomást ebben az órában?
Itt egy részeg elmebeteg cigány fröcsög magában.
Fektessék már le szegényt...
Pfúj...

huncut 2010.09.23. 22:44:17

@Leroi: Jaj, ne kezdjél már el cigányozni, mert azt rossz néven veszem. Én is cigány vagyok.

Leroi 2010.09.23. 22:47:14

@huncut:
Bocs, dehogy van nekem gondom a romákkal.
Itt elhangzott egy "jókívánság", ami beillett volna jóslatnak is...
Ne vedd már Magadra...

venszivar 2010.09.23. 22:55:46

@Leroi: Na itt a sok tanulásod eredménye ! No mivel már bolond cigány vagyok a te doktor társaságod szerint : buzi,zsidó,proli (már mondtad,hogy egyszerű kőműves),jobbikos,komcsi,náci...
Különben meg nagyon buzisan nyomod,te az a típus vagy, ki a szart akkor már meg sem eszi,ha van benne egy hajszál.....
Nyafogj még azokhoz,kiktől elveszed a BORÍTÉKOT a SEMMIÉRT,hogy rothadna le a kezed !!!

huncut 2010.09.23. 23:02:11

@Leroi: Rendben, részemről nincs harag.
Nyeltem egyet, felejtsük el. :-)

huncut 2010.09.23. 23:04:11

@venszivar: Én nagyon moderációellenes vagyok, de a te stílusod még nekem is elfogadhatatlan.

venszivar 2010.09.23. 23:15:52

@huncut: Ciki !! Ez a Leroi,ez a Leroi...ő egy nagyon sokat tanult ember !No a borítékok elfogadásakor is ennyi az egész s kész.De TE megbocsájtasz neki,mint mikor a borítékot elfogadják , ő s az oly sokat tanult orvos társai akár a SEMMIÉRT is,lelkiismeret furdalás,ugyan ,ennyi tanulás után ??!!Leroi.
Jobb ha kussolsz,mert még belefutsz egy pár csínybe s NEM LESZ BORÍTÉK !!!

huncut 2010.09.23. 23:24:16

@venszivar: Leroi nem azonos az orvostársadalommal. És az orvostársadalom úgy önmagában is nagyon megosztott. Én sem szeretném, ha engem veled, mint a betegtársadalom egy képviselőjével egy kalap alá vennének.

Leroi 2010.09.23. 23:31:49

@huncut:
Hagyd csak, ebben az órában legjobb, ha lefekszik és kialussza az alkoholmámorát.
Egy-két év és ugyanoda jut, mint az alkeszek többsége, májzsugor, cérnavékony végtagok, hatalmas has, sárga bőr....Borítékkal vagy anélkül, egy kórterem lakója lesz.
Egy orvos őrizete alatt.
Egy adott ponton a kígyó a saját farkába harap.
Amit keres, megtalálja.
Jó éjt Neked.

venszivar 2010.09.23. 23:35:21

@huncut: Én biztos,hogy nem vágyom a te kalapod alá,de a tetű hirtelen nagy kusba lett.A lényeg,hogy ti már majd kinyaltátok egymás seggét.Te most egyszer kimaradhatsz a boríték adásból...
Te is huncut vagy,te kis "elfogadhatatlan".A sokat,még talán nálam is többet tanult féreg,most számolja a borítékjait.Leroi vegyetek rajta, minél előbb jó nagy kriptát.

huncut 2010.09.23. 23:37:20

@Leroi: Nem vagyok benne biztos, hogy igazad van. Sokkal többről van itt szó, mint alkoholmámorról. Morálról, bűnbakképzésről, árokásásról. Látlelet napjainkról. :-(

Aludj jól. :-)

huncut 2010.09.23. 23:43:27

@venszivar: Majd közlöm is minden orvossal, hogy én vagyok ám a "huncut", biztos mindenki hanyatt vágja magát, és éntőlem nem kell majd hálapénz. :-)

Aludj jól, álmodj szépeket! :-)

Janovszki Zsolt 2010.09.24. 07:17:16

@SiKom:
Vicces, de nem szemellenzős vagyok, hanem én az elsővel egyátalán nem találkoztam még. Valószínűleg kitérnék a fent vázolt hitemből, ha ilyen történne. Tudom, hogy ez a szülések körül létező probléma. Teljesen jogos megkülönböztetni a hálapénzt meg az előre bemondott összeget, az egyikről írok, a másikról nem tudok írni, de tudom, elfogadom, és nagyon sajnálom, hogy vannak akik meg igen. Egyik gyerekem sem állami, "ingyenes" intézményben született. És életem legjobb döntései között tartom számon azt, hogy mindkét szülésre kőkeményen spóroltunk fél évig, és nem kellett ezzel az elképesztő gyakorlattal szembesülnöm. Felejthetetlen élményekkel gazdagodtam, zéró negatívum.
Ennyi.

elizon pucsnik 2010.09.24. 18:31:54

@radiologus.hu:
1.A főnököm rendes ember.Igazad van ,orvos nem csinálja ki a kollégát...
2.Sokat,személyesen..Jó,a trófeát nem minden esetben fizeti a gyógyszercég

elizon pucsnik 2010.09.24. 18:41:38

@Leroi:
Demagógia...Kéretett,autó is van,képzeld,irígység viszont nincs.Dél-Afrikába pedig nem a seggét szétlövetni megy az ember...Próbáld ki ,csodálatos élmény,neked lenne miből,ha jól értem.

despoina 2017.03.21. 19:47:58

@Leroi
Apa sosem ivott es sosem dohányzott. Az attet miatt esett majkomaba. Nem kell ehhez alkoholistanak lenni.
Te meg koltsd borítékok tartamat patikara.

nicky77 2017.03.22. 10:33:01

@Leroi: Mondjuk "az" helyett mondhatott volna mást vigyorgás nélkül! Jól tette , hogy leordította mert egy orvosnak nincs joga így beszélni egy betegről és ilyen módon . Sajnos a kommunikáció nem az erősségük!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása