"Szemétláda, aljas beteg", aki feljelentette az orvost

2010.09.20. 06:00

Sziasztok!

 

Én is elmesélek egy történetet, ami tavaly esett meg velem. Elmentem a háziorvoshoz, két éve nem voltam, és ez volt az első alkalom, mióta itt lakunk, tehát nem tudtam kihez megyek, aki éppen rendelt.Szép bemutatkozása sikeredett az orvosnak mondhatom: úgy egyórás várakozás után az előttem utoljára érkező beteg után bementem ahogy addig mindenki, az igazolványom már bent volt. Az orvos és az asszisztense is telefonáltak, velem nem foglalkoztak, hangosan köszöntem, egy ideig álltam, majd leültem a betegnek kijelölt székre.


Befejezték a telefonálást és egymást licitálva elkezdtek kiabálni, hogy milyen szemét, szemétláda, aljas, stb. betegek vannak, mert mint kiderült kaptak egy figyelmeztetést a feletessüktől, hogy szabálytalanságot követtek el. Hosszú perceken át ment ez a kiabálás, velem nem foglalkoztak, de azért nekem, mint "rohadék betegnek" intézték a mondandójukat.


Nagyon rosszul éreztem már magam, egyszer felálltam, hogy el is mehetek, akkor rám ordított az asszisztens, hogy minek akarok elmenni, mondtam, mert itt kiabálnak és azt lehet nélkülem is. De nem mentem (itt követtem el a hibát, fel kellett volna kapni az iratom az asztalukról és a bajommal együtt kimenni. Utána is végig teljesen lekezelő hangnemben tette fel a kérdéseket az asszisztens, szakma meg családi állapot, stb, semelyikre sem volt olyan válaszom ami az adott kategóriákba pont beleillik, ezzel is jól kioktatott, hogy akkor mit kell mondanom, pedig inkább félrevezető...

Úgy ahogy foglalkozott velem a doktornő, de már az eredeti panaszomnál sokkal rosszabbul éreztem magam, egész testemben remegtem, de végig fontosabb volt hogy kiderítsék ki volt bent a szabálytalanság alatt, melyik "rohadt beteg jelentette fel őket" és hogy az"aljas nemhogy akkor szólt volna nekik amikor ott van". Persze sikerült kideríteniük, ki is mondták, hogy XY-né, hajrá számítógépkorszak.

 

Teljes megfélemlítés, kiszolgáltatottság. Az világos, hogy legközelebb akkor megyek, ha tényleg halálomon leszek, akkor is a váltótárshoz, de persze akkor megint magyarázkodni, hogy nem itt vezetik a kartonom.


Persze nyilván pechem volt, rosszkor voltam rossz helyen, de így bánni egy ügyféllel, miközben a váróteremben meg ki van téve a tasz plakátja a betegjogokról, meg a betegjogi képviselő elérhetősége.

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Flatley- 2010.09.20. 20:16:59

@Hugo2010: Örülök, hogy szívesen találkoznál velem, de én inkább kihagynám. Te is az a típus lehetsz, mint akiről a posztban szó van. Gondolom élőben is kekeckednél, aztán mire észbe kapok jól feljelentenél...

Minden esetre hozz tajkártyát, és korábbi zárójelentéseket!

Leonce 2010.09.20. 20:18:29

Mindenkinek joga van mindenkit feljelenti. Ezt tudomásul kell venni. Mindenkinek joga van anyázni. A posztolónak meg joga lett volna beszólni, de ugyanúgy joga volt megírni itt is a történetet:) Szabad ország. Leroi és társai: ha tényleg orvos vagy amit már kétlek), akkor talán ismered azt a fogalmat is:defenzív orvoslás. Egyre inkább ez lesz. Ehhez aki nem tud alkalmazkodni, annak egyre keletebbre kell költöznie. Nyugatra ne menjen és itt se maradjon.

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.20. 20:20:32

@Hugo2010:

Azért neked, mert te mentél be a felkínált zsákutcába:)))) Nagyon is értem, mit akarsz mondani, de ez így nem fog menni. Sokaknak kinyílik a bicska a zsebében a gyakori "orvos vagyok, pofád lapos" attitűdtől, ami perverzül és anakronisztikusan emlékeztet a Magyar Néphadsereg tiszti és sorkatonai viszonyrendszerére, de tény, ami tény: az orvosok agyonterheltek, amiről nem tehetnek, és mega-frusztráltak.

Érdekes és hasznos lenne egy sör mellett beszélgetni, hátha kölcsönösen megváltozna a véleményünk egymásról:)

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.20. 20:23:05

@Hugo2010:

beszélgetni mármint az orvos és nem orvos kommentelőknek

Hugo2010 2010.09.20. 20:25:25

@-Flatley-: Nem valószínű. Még nem jelentettem fel soha senkit. De téged szívesen jómodorra tanítanálak, és még segítség se kellene. Biztos, hogy menne egyedül is.

Nervus 2010.09.20. 20:26:27

Üdv, egy nagyon off kérdés, de gondoltam hátha itt választ kapok gyorsan, szóval előre is bocsi.
Édesanyámnak elfogyott a receptköteles gyógyszere, és "szerencsére" receptje sincs. Mit lehet ilyenkor tenni? (Hiszen este 8-kor már nincs háziorvos) :(

Hugo2010 2010.09.20. 20:27:45

@Droidfigyelő: Én próbálok nem szidni az elvakult orvosokat, de nálam is elszakad a cérna az anyázástól. Ennek ellenére én nem vagyok a találkozó ellen. Szívesen beszélgetek. Érvekkel akár meg is lehet győzni. Azzal, hogy orvos vagyok ergó nekem lehet, nem nagyon.

Suen 2010.09.20. 20:28:21

@Droidfigyelő: Persze, hogy marhaság, de sok ilyen "jön ki" az íróasztalok mögül. :)

Hugo2010 2010.09.20. 20:38:06

@-Flatley-: Nocsak! Ki fenyegetett? Barátom, modortalanságod mellett még üldözési mániád is van? Boldogok a lelki szegények.

kvadrillio 2010.09.20. 20:38:26

hmm...eddig csak azon rinyáltak, hogy egyre több nekik az adminisztráció, most már tényleg nem figyelnek oda a betegekre....., talán nem véletlenül.
Én nem tudom a körzeti orvos egyáltalán miért van ?
Na, jó, felírja a receptet, esetleg az asszisztense írja fel, néha jó lenne egy EKG, jó lenne egy hasi UH, jó lenne egy vérkép....de évek óta nincs ilyen vizsgálat.
Viszont ! Legutóbb kb 3 hete, álltam és vártam a receptra, miközben 3 asszisztensnő bent összejött a rendelőben és hevesen azon vitatkoztak, hogy : én, most csináltattam nyaki UHt, de nem találtak semmit ! Pedig érzem, hogy van ott valami ! Úgyhogy újra meg fogom csináltatni !...mondja az egyikük, .Én meg most csináltattam wassermannt, mert állandóan megy a hasam, de nem találtak semmit, jövő héten visszamegyek hozzájuk !...mondja a másik......
...és amíg a receptemre vártam és őket hallgattam, elgondolkodtam...., ezért nincs semmilyen vizsgálat a betegeknél, mert ők veszik igénybe ezeket, ők csináltatják meg maguknak azokat a szűréseket, amik a betegeknek is jól jönnének !

...nu, így áll mostanában a beteg gondozás kis hazánkban...:)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 20:53:38

@P75:

"Ügyfél". Ez hülyeség.

Tessék betartani a törvényt, ha kérhetem!

"3. Cím

Fogalommeghatározások

3. § E törvény alkalmazásában

a) beteg: az egészségügyi ellátást igénybe vevő vagy abban részesülő személy;"

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 21:01:10

@Silent Bob:

"Ki kiért van".

Te az információs aszimmetria ellen berzenkedsz, ami eléggé hiábavaló dolog. :-) Annál is inkább, hogy a betegnek aktuálisan nagyobb szüksége van az orvosra, mint fordítva.

Egyébként kapitalizmus van, a fizető ember kap ellátást.

A másik fele meg, hogy OK, egyszerűen ne menj orvoshoz, ha nem tetszik a rendszer.

oraculum_dixit 2010.09.20. 21:01:44

@Leroi:
"Fogalmam sincs, miféle szaklapban olvashatunk "client"-ről "pacient" helyett"

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

Már az elején gyanítottam, hogy Leroi csupán egy nyamvadt kis provokátor, aki végképp tönkre akarja tenni a magyar orvostársadalom jó hírét karikaturisztikusan aggresszív és nárcisztikusan arrogáns stílus-paródia jellegű kommentjeivel, de most, hogy látom, hogy alapvető kihívásokkal küzd az angol helyesírás területén is (különös tekintettel arra, hogy egy latin eredetű szóról van szó), végképp kilóg a szög a zsákból.

Bikli néni 2010.09.20. 21:04:21

@szaGértő: Arról nem a blogszerkesztő tehet, hogy milyen sztorikat küldenek be a kedves olvasók.
Senkinek nincs megtiltva, hogy beküldjön pozitív hangvételű leveleket, és Despi még ki is rakja (rakná), mert ő nagyon pártolja ezt a vonalat. De ha egyszer nem írnak...

Leroi 2010.09.20. 21:04:41

@oraculum_dixit:
Már az elején bekaphattál volna egy antipsychoticumot, Dr.Puhapöcs...

epres négercsók 2010.09.20. 21:06:30

@Droidfigyelő: Itt vagyok, kiszedtem. Hugo, kérlek, ne sértegesd a többieket.

Blogtalálkozó részemről oké :) (bár nehéz összehozni olyan helyen és időpontban, ami sokaknak jó...)

Silent Bob 2010.09.20. 21:06:49

@radiologus.hu: "Annál is inkább, hogy a betegnek aktuálisan nagyobb szüksége van az orvosra, mint fordítva. "
Sajnos ezzel sokan élnek vissza. Lásd fent.
Egyébként igyekszem kerülni az orvosokat, szerencsére (lekopogom) ritkán látnak.

-Flatley- 2010.09.20. 21:09:44

@epres négercsók: rendezhetnéd egy hangulatos kórházi váróteremben is a találkozót!
Akkor talán a szakma képviselői is meg tudnának jelenni!

Bikli néni 2010.09.20. 21:10:35

@Nervus: Ha valaki megmondja, mit lehet ilyenkor tenni, add tovább az infót nekem is :)
Egyébként semmit. Én évek óta szenvedek ettől, hogy pechemre olyan gyógyszert szedek, amit csak bizonyos orvosok írhatnak fel (nem ám akárki), és ha nem lelem, mert mondjuk szabin van, akkor ÍJB van. Plusz egy fejmosás az asszisztenstől (néha jogos, néha nem), hogy miértazutolsópillanatbankelljönni :)
Nem bír ki egy napot a gyógyszer nélkül? Most ezt nem cinikusan kérdezem, hanem csak úgy.

epres négercsók 2010.09.20. 21:14:27

@Silent Bob: Micsodát? (Ha sértegetést, azt természetesen nekik sem.)

@-Flatley-: Nem az én dolgom szerintem blogtalit szervezni, de nyitott vagyok mindenre. Amúgy szerintem a legjobbat beszélni valami folyadék mellett lehet. És ezen most nem a kórházi infúziót értem :D

Hagrid 2010.09.20. 21:15:02

Szegény dokik...mármint a becsületesek. A másik fele lehúzza az OEP-et minden kamu szarral (rokon is akad ilyen), az ember orra előtt csalja el a közpénzt, aztán megy a rinya, hogy kevés a fizu. A hálapénzről ezután már szót sem ejtek. Nyilván élte-halál urai, szóval megérdemlik az audi a3-t is és a fizuemelést, hogy éhen ne haljanak.

Szóval szegények...s még munka után első dolguk a praxis blogba kommentelgetni, hogy mentsék a mundér becsületét. Külön sajnálom, hogy még kölyök voltam faterom halálakor és anyám nem perelt egy 100%-os gyógyszermérgezést, amit boncolás támasztott alá. Csak mert félt, hogy nyert per esetén az orvostársadalom bosszút állna rajta...

Amúgy igen, a sztereotípiát erősítik az ilyenek, mint a posztban szereplők és a kommentelők is. Rohadtul sajnálom a normális orvosokat...sokan vannak, de nagyon szar nekik.:S

Silent Bob 2010.09.20. 21:15:44

@epres négercsók: Aztán pár sör után kitör a bunyó. De legalább lesz, aki ellátja a sérülteket. :D

oraculum_dixit 2010.09.20. 21:17:12

@phoenix102:

Éppen ez az a szemléletmód, amin sürgősen változtatni kéne.

A tb mindig előtakarékosság abban az értelemben, hogy azért fizeted, hogy legyen, amikor éppen nem tudsz fizetni -- hiszen munkaképtelen vagy (csak beteg vagy idős is), és mindenütt, ahol kiskorúak biztosítva vannak, ott valaki más (általában a szüleik, illetve valamelyikük) fizetett helyettük.

Nem az a baj tehát a magyar rendszerrel, hogy előtakarékosság-jellegű (ez természetes), hanem az, hogy túl sok potyautas jut az aktív tb-fizetőkre.

Különben meg jó lenne, ha nem azon tűnődnétek, hogy az adott páciens vajon maga dolgozott-e meg a tb-jéért... Ez nem a ti dolgotok.

Belátom, hogy a rendszernek az is óriási hibája, hogy az orvos joggal érzi úgy, hogy nem fizetik meg a munkáját, de ettől még az a kliens, aki vele szemben ül, és aki harminc éven át fizette a tb-jét, bár már 15 éve nyugdíjas, elvileg ugyanúgy "megérdemli" a jó kezelést, mint az, aki még mindig fizeti. Ahogy az a gyerek is, aki után éppen más fizet, illetve aki majd egyszer fizetni fog, ha egészséges felnőtt lesz belőle.

Szóval nem az egyszeri ügyfél tehet róla, hogy nem jól gazdálkodott az állam az általa megtermelt javakkal...

Hugo2010 2010.09.20. 21:17:35

@epres négercsók: Nekem úgy tűnik, hogy én moderálva lettem, bár senki anyját nem hoztam fel. Az állítólagos orvos pedig nem. Érdekes.

Hugo2010 2010.09.20. 21:19:30

@Leroi: szept. 21. délután 1. XVI. ker. szakrendelőnél szívesen megvárlak. Állok rendelkezésedre.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 21:21:05

@Droidfigyelő:

Vannak azok a posztok, amikor a posztolók az empátiát, a meleg emberséget kérik számon.

"Ellátott, de nem volt kedves".

Igen, mert nem a betegét látta el, hanem egy ügyfelet "szolgált ki".

Ki lehet venni az orvos-beteg kapcsolatól a szolgáltató-ügyfél viszonyon túlmutató részt, de akkor elmarad a többi.

Nyilvános ajánlatot teszek neked: ha egyszer rászánod az időt (kb. fél óra), akkor meg tudom neked személyesen mutatni, hogy mi a különbség a kettő között.

Arra kérlek mindössze, hogy írj belőle egy posztot ide.

Benne vagy?

Leroi 2010.09.20. 21:21:07

@Hugo2010:
Ott leszek.
Párbaj, OK?
Pajszer, bokszer, gyógyszer?

epres négercsók 2010.09.20. 21:23:26

@Silent Bob: Én speciel nem szeretem a sört, ellenben vannak szuper teázók. Csak ott nem illik üvöltözni, úgyhogy valszin kisebbségben maradok a véleményemmel :)

Hugo2010 2010.09.20. 21:23:39

@Leroi: mivel jössz, nem szívesen kevernélek össze valami rendes emberrel?

oraculum_dixit 2010.09.20. 21:24:37

@Leroi: "a beteg az beteg"

Ja, mint pl a terhes asszony, vagy a jogosítványát hosszabbító ügyfél, vagy az oltásra behozott gyermek, vagy a szűrővizsgálatra érkező páciens, vagy a táborozás miatt egészségességét igazoló papírt kérő diák, vagy a szakmai alkalmassági vizsgálatra érkező ügyfél

-- ezek mind betegek, ugye?

Gondolkozni is szoktál, vagy rögtön lősz, ha nem értenek veled egyet?

Leroi 2010.09.20. 21:25:44

@Hugo2010:
A Gallardommal megyek, mert a Maseratimat most szervizelik.
Nem fog feltűnni, úgyhogy figyelmes légy.

epres négercsók 2010.09.20. 21:25:55

Hugo, Leroy, elég legyen. Több kommentet nem szeretnék kiszedni.

epres négercsók 2010.09.20. 21:26:32

Leroi, elnézést az elírásért.

Leroi 2010.09.20. 21:27:22

@oraculum_dixit:
Nem vagyok gynaecologus, terheseket nem látok el.
A szakterületem körében hozzám kerülők többnyire betegek.
Esetleg szimuláns ügyfelek.
De ők is "betegek"...:)

Bikli néni 2010.09.20. 21:28:49

Csak nekem tűnt fel, hogy Adamantium, Szabidoki, nullnick és Morcz egy ideje nem járt itt? Nélkülük egy blogtali nem is lenne poén :)

epres négercsók 2010.09.20. 21:31:10

@Hugo2010: Eddig összesen 3 kommentet szedtem ki, amiben téged vegzáltak, ebből kettő Leroi-é volt. De ez nem verseny, egyikőtök nyomja meg gondolatban az "ignore" gombot, és akkor a másik is lehiggad. Nem szeretnék senkit tiltani, úgyhogy rendet a homokozóban :)

epres négercsók 2010.09.20. 21:35:33

Hugo, Leroi, utolsó figyelmeztetés. Akit még egyszer törölnöm kell, mert a másikat vegzálja, azt aludni küldöm holnapig.

Hugo2010 2010.09.20. 21:39:40

@epres négercsók: Nos, én már most megyek TV-t nézni. Sajnálom, hogy ennyire működik a "saját kutyánk kölke" elv. Kár érte. Azt hittem itt vitatkozni lehet, ehelyett érvek helyett sértéseket hoznak fel "orvosok", amik érdekes módon bentmaradhatnak. Azt hiszem így nehéz lesz bármilyen érdemi vitát folytatni.

Leroi 2010.09.20. 21:39:41

@epres négercsók:
OK, kussolunk, de mi ez a "vegzálja"?:)))
Csak hogy értsem én is.

oraculum_dixit 2010.09.20. 21:40:22

@Dr.laikus PhD: Nem értem, hogy miért lekezelő az, ha szolgáltatásnak tekintem az orvos munkáját? Miért automatikus, hogy a kenyérvásárláshoz hasonlítod? Vannak sokkal komolyabb szolgáltatások is! Vannak sokkal képzettebb szolgáltatók is, mint egy boltos! Oké, mondjuk, hogy a legképzettebb szolgáltatók az orvosok -- hajlandó vagyok elfogadni. De attól még szolgáltatók! Nem "csak", hanem pláne hogy! :)
Ez nem lekezelés.
Ez csak a szocilizmushoz szokott fülünknek furcsa.
Ahogy a feljelentés is csak a diktatúrához szokott elménknek felháborító aljasság.
Egy jogállamban a feljelentés lehetősége többnyire a minőség és korrektség biztosítéka. Természetesen ezzel is vissza lehet élni -- mint bármivel. De nem ebből kéne kiindulni, hanem abból, hogy érett, normális felnőttek akkor jelentik fel embertársukat, ha valóban panaszra van okuk, és a panaszukat alaposan kivizsgálják, és akkor adnak helyt neki, ha jogos volt. Legalábbis ez az optimális működési mód.
Nem pedig az, hogy rettegek, nem merem bepanaszolni a háziorvosomat, mert kiszúrhat velem vagy családtagjaimmal. Ez nem jogszerűség, és nem is moralitás, hanem egyszerűen kiszolgáltatottság és igazságtalanság, hiszen nincs merszem, tehát módom sem jogorvoslatra.

Próbáljunk már meg ebből "a kommunista diktatúra elnyomottjai" pozícióból felegyenesedni, és mindjárt másképp fog festeni, sőt működni a világ körülöttünk!
Rajtunk áll!!!

oraculum_dixit 2010.09.20. 21:42:18

@Leroi: Ám Te nem csak arra tartottál igényt, hogy a saját betegeidet lebetegezhesd, hanem az egész orvostársadalom nevében kérted ki magadnak, hogy másként is lehetne hívni az ügyfelet!!!

Leroi 2010.09.20. 21:44:00

@oraculum_dixit:
Soha ekkora marhaságot nem tanítottak az egyetemen, hogy "most pedig kollegák, megvizsgáljuk az ügyfelet"...
A tisztes ősz professzoraink visszadták volna a diplomájukat...

epres négercsók 2010.09.20. 21:44:47

@Hugo2010: Ha nem tűnt volna fel, nem csak a te kommentjeidet töröltem.

@Leroi: A vegzálás az a szekálás vagy piszkálás szinonimája :) (jelen esetben, amit itt fél órája meccseltek egymással, és amit fel kellene függeszteni)

Higgadjatok le holnapra, jó?

epres négercsók 2010.09.20. 21:47:14

Bocs Leroi, én szóltam... Holnap visszajöhetsz (jah, és tudok angolul :P)

Rotoxis 2010.09.20. 21:48:10

Végégrágtam magam a mai posztokon. Sajnos semmi értelme nem volt. A poszthoz történő hozzászólások helyett primitív anyázást olvastam, de azt dögivel. Kezdünk hasonlítani a több bloghoz? (Mert akkor sokáig nem maradok.)

Valahogy az az érzésem, hogy a modik ma egy kicsit puhák voltak és nagyon hagyták szétszaladni a ménest.

cochran 2010.09.20. 21:49:07

Jól van, négercsók.

cochran 2010.09.20. 21:49:48

Én pedig tudok egyebet is.
Szóval,nem ügyfél,hanem beteg.
Ezt tisztázzuk.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 21:49:51

@oraculum_dixit:

Neked is áll az ajánlatom: egyszer szánj rá fél órát, és megmutatom, mi a különbség akozött, ha az orvos a betegét látja el, vagy a szolgáltató az ügyfelét szolgálja ki.

cochran 2010.09.20. 21:51:11

@radiologus.hu: Ezt nem ártana tudomására hozni az értetlenkedőknek...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 21:53:12

@cochran:

Az imént írtam le, hogy az összes komment és poszt, ahol az "emberséget" kérik számon, pont a "szolgáltató-ügyfél" viszonyt bírálja.

Az orvos a beteg embert gyógyítja.

A szolgáltató meg a tünetet kezeli.

cochran 2010.09.20. 21:58:48

@radiologus.hu:
Ja, ez az elszemélytelenítés netovábbja, ez az "ügyfél"-ezés...
Ami eellen a leginkább tiltakoznak.
Nálam nagyon fontos, hogy bizalmat érezzen irántam a beteg, úgyhogy a hűvös, hivatalnoki hangnem (amivel az ügyfeleket kezelik a legtöbb helyen) épp nem ezt a célt szolgálja...

cochran 2010.09.20. 22:00:19

@Rotoxis:
Látod, ki is rakták a két veszekedő állatot. Meg is érdemelték.
Főleg Leroi.
Az nagyon bunkó volt...
:DDDDD

epres négercsók 2010.09.20. 22:01:48

@Rotoxis: Azért egyfolytában nem tudunk itt lenni, most pedig - két falat között - nem győztem kiszedni a sértegetést.

Ma már nem szeretnék több vitát, jó? Aludjatok inkább, holnap is van nap...

oraculum_dixit 2010.09.20. 22:04:12

@radiologus.hu: a szóhasználaton lovagolsz Te is, pedig nem csak pejoratívan lehetne érteni azt a szolgáltatót. Persze ha nem vagy hajlandó más előjellel érteni, akkor nem tudok mit csinálni.

Egy viszont biztos: a jelen forgalomban lévő szóhasználat egy ellenszenvesen autoriter orvos-szerephez illő szóhasználat. Beleértve az állandó "betegezést" --, ha jogos, ha nem --, beleértve az "anyukázást-apukázást" (szülészeten, gyerekorvosnál), meg a "nénizést-bácsizást" is.

Ha nem tetszik a szolgáltató-kliens fogalompár, akkor találjunk mást, de azon aza alapon ragaszkodni a "beteghez", hogy mert ez volt ezer éven át, enyhén szólva is merevség.
A világ változik. Az államfőt sem királynak hívjuk már, és a méltóságos urak, és a jobbágyok is kivesztek körünkből. Érdekes módon ezeket nem követeli vissza senki, mondván, régen is jók voltak, ez volt a törvényekben több ezer éven át!!!

Többek között azért is érdemes lenne kicsit rugalmasabban viszonulni a kérdéshez, mert az egészségügy manapság egyre nagyobb mértékben megelőzéssel és nem csak gyógyítással foglalkozik, és talán üdvösebb lenne ezt a tevékenységet erősíteni, hogy annál kevesebb beteg legyen a jövőben.
(Természetesen nem képzelem, hogy el lehetne érni, hogy egyáltalán ne legyenek betegek.)
Az elnevezések igenis jeleznek valamit, ahogy az is, ha ragaszkodunk bizonyos elnevezésekhez. Ehhez nem kéne, szerintem.

cochran 2010.09.20. 22:04:47

@epres négercsók:
Jól van, négercsók, még egyszer nem kell kimoderálnod.
Itt csak szakmai vita folyik ezentúl...

epres négercsók 2010.09.20. 22:06:01

@cochran: De csak azért, mert ha megjelenik adamantium, és ezt a mondatot meglátja, én ma éjjel nem fogok aludni, pedig igencsak rám fér. Ne provokáljatok már, mert fáradt vagyok, és olyankor rendszerint morcos is.

cochran 2010.09.20. 22:07:19

@oraculum_dixit:
Mondjuk nálam az Úr és az Asszony a megszólítás, soha nem bácsiznék/néniznék le senkit.
És eleve barátságos beszélgetéssel kezdem a vizsgálatot, hogy a merev, szorongó beteg feloldódjék, érezze a segítséget rszemr.

oraculum_dixit 2010.09.20. 22:21:44

@cochran: A szolgáltatóságból egyáltalán nem következik a hivatalnoki hangnem. A hivatalnok csak egyfajta szolgáltató. A sarki boltostól sem vársz hivatalnoki hangnemet, meg az autószerelődtől sem, ugye?

Szerintem egyébként hazánkban általános probléma, ahogy az ügyfelekkel bánnak. Szinte mindenütt probléma. Egyszerűen nincsen kultúrája ennek.

De ne értsük már félre egymást! Nem arról beszélek, hogy az orvosoknak is rossz szolgáltatóként kéne viselkedniük!
Teljesen természetes, hogy amennyiben az orvosok a legképzettebb szolgáltatók, és egyben a legkomplexebb szolgáltatást nyújtják, úgy a kommunikációjuk is nagyon fontos részét képezi a munkájuknak és a hatékonyságuk egyik előfeltételét!
Csakúgy mint a pszichológusok és pedagógusok esetében, akiknek kisebb a közvetlen felelőssége, de ugyancsak nagyon komplex és nagy szakértelmet igénylő szolgáltatást nyújtanak.

Nagyon örülök, ha Te nem nénizel-bácsizol le senkit, de ebből is látszik, hogy már Te is egy új típusú orvos vagy, olyan, aki partnerként kezeli a pácienst, és nem becsüli le.
Természetesen az lenne az ideális, ha az orvos és a páciens kölcsönösen tisztelnék egymást. A páciens megértené, hogy az orvos szakértelmével nem versenyezhet, az orvos pedig megértené, hogy a páciens együttműködése nélkül nem érhet el tartós sikert.
De ez más kérdés. (Még ha mégoly fontos is.)

Tényleg olyan elfogadhatatlan, hogy lehet szolgáltatás-szemléletű az egészségügy?

Talán csak nem a szótő olyan irritáló? :)

cochran 2010.09.20. 22:29:39

@oraculum_dixit:
Elég sok szorongó, rossz családi hátterű beteg is megfordul nálunk,akiknek épp elrontott életük a betegségük oka.
Mentőövként kapaszkodnak az orvosba, azt hiszik, a gyógyszer,a kezelés megoldás a problémáikra.
Sokan csak aazért fekszenek be aktív osztályra, hogy kikapcsolják magukat az otthoni életükből.
Ezek azok a páciensek, akik nem szívesen hagyják el az osztályt, ha sorra kerül az elbocsátásuk.
Élesen meg lehet különböztetni egy pusztán szervi betegtől,aki a kezelés végeztével készségesen távozik.
Nem vitatkozni akartam, csak a kifejezés szokatlansága miatt tettem szóvá. A főnököm el se fogadna ilyen megnevezést. Igaz, az ISO-tanúsítványi vizsgán a minőségbiztosítás keretén belül "vevő" volt a beteg neve...
Na ezen aztán jókat derültünk akkoriban.

cochran 2010.09.20. 22:41:50

Az orvos-beteg kapcsolat annyira intim, a beteg testéről, psychéjéről, életműködéseiről, tehát alapvetően a belső milliőjéről, mondhatni titkairól tudhatunk meg többé-kevésbé részletes adatokat, amelyeket bizalmasan kezelünk és amelyek azt szolgálják, hogy problémáikon segítsünk, meggyógyítsuk őket vagy legalább javítsunk állapotukon.
Ezt gépiesen elvégezni lehetetlenség. Ha a legkisebb porszem is bekerül a gépezetbe (tétovázás, bizonytalanság, nyílt vagy leplezett hozzánemértés), a viszony felfüggesztődik, a gyógyítási folyamat megszakadhat.
Alapvető, hogy soha, senkit be ne csapjunk, ne kendőzzük tudományos halandzsával az esetleges megakadásunkat, hanem nyíltan vállaljuk, ha nem tudunk továbblépni a kezelésben.
A jóhírnév, akárcsak a rossz, futtűzként terjed.

oraculum_dixit 2010.09.20. 22:45:29

@cochran: Értem, de vásárolni is sokan vásárolnak a depressziójuk "kezelése" végett -- akár illegális drogokat is, de ettől még furcsa lenne, ha a butikos, vagy a drogdíler kikérné magának, hogy ők szolgáltatók, azon az alapon, hogy a náluk vásárló ügyfeleknek mentális igényeik is voltak. :)

De én tényleg nem a szavakon akarok lovagolni, én már akkor nagyon meg vagyok hatva, ha az orvos (illetve az egészségügyi személyzet más tagjai) tisztelettel beszélnek velem, korrekten és szakértelemmel bánnak velem. Ha még együttérzést is tapasztalok, akkor az már extra hálával tölt el.

És bizony van ilyen. Sajnos nagyon sok "testközeli" tapasztalatom van a magyar egészségügyről, és nagy vonalakban azt látom, hogy az orvosok kb harmada óriási erőfeszítéseket tesz a gyógyítás szakmai és emberi színvonalának fenntartásáért, tök komolyan mondom, jópár orvossal találkoztam, akiket szentté kellene avatni, ha ez még jelentene valamit -- míg egy másik harmada teljesen fásult és igenis hűvösen hivatalnoki (amit meg tudok érteni, sajnos, és teljesen elfogadom, ha mellesleg ellátnak többé-kevésbé rendesen), a harmadik harmada viszont teljesen el van kurvulva, és ezektől kizárólag akkor lehet jó munkát várni, ha meg tudod fizetni őket zsebbe, vagy talán még akkor sem -- és némelyikük még ráadásul vérlázítóan arrogáns is, még akkor is, ha fizetek nekik, ami viszont teljesen megbocsáthatatlan.

Szóval mindenféle van, a pontos arányokat természetesen nem tudom, mert akkora minta azért nem áll rendelkezésemre, ezek az arányok csak az én személyes tapasztalataimat tükrözik.

Mindebből látszik, hogy a fásult szolgáltató típusú orvos nem a legrosszabb!!!

(Egyénként meg -- Radiológus megjegyzésére reagálva -- tök általános, hogy orvosok csak tüneteket igyekeznek elnyomni, ahelyett, hogy gyógyítanának, szolgáltatói attitűdtől teljesen függetlenül...
szóval ez nem is tartozik ide.)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 22:47:06

@oraculum_dixit:

A szavak azt jelentik, amit. Ha nem szeretem a "szolgáltató" kifejezést, annak oka van.

Én ellátom azokat az embereket, akik megtisztelnek a bizalmukkal. Hűvös tenyeremet nyugtatom lázas homlokukon, ha úgy tetszik.

Komoly kérdéseik vannak a saját életük folyására vonatkozóan, nem ritkán élet vagy halál szinten. Az én feladatom, hogy ezekre a kérdésekre a tőlem telhető legjobb válaszokat adjam.

Azt az tevékenységet, melyet kollégáim és én végzünk, "szolgáltatásnak" nevezni pontosan annyira megfelelő, mintha egy lelkész munkájáról mondanád, hogy többek között "esketési és keresztelési szolgáltatás".

Érthető? :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 22:51:56

@oraculum_dixit:

A butikos és a drogdíler eladók és vevőik vannak.

cochran 2010.09.20. 22:53:43

@oraculum_dixit:
Régi közhely az orvosi egyetemeken a klinikumban, hogy "az egész embert gyógyítjuk"...Tehát a cardiologusnak gondja kell legyen arra is, hogy nemcsak szívből és kis- meg nagyvérkörből áll az ember, hanem más szervei is vannak,amelyek összességükben alkotják a szervezetét és működésük közt összefüggés leghet,egymást befolyásolhatják.
Óhatatlanul is átkaccsint az ember más szakterületekre is, a határmezsgyén lévő kérdésekkel tisztában kell lennie, tudnia kell, hol kell megállnia egy kezeléssel és konzultálnia egy másik szakterület orvosával. És mindenekelőtt empátiával kell rendelkeznie, bele kell élnie magát a segítségre szoruló ember helyzetébe, ki kell emelnie a gyámoltalan elesettségéből. Az ember ezt csak akkor tudja igazán átérezni, ha beteg lesz. Hát ott nagyon megszűnik orvosnak lenni. Akkor az orvosi hivatás legfeljebb azt szolgálja, hogy egyre több tünetet vél felfedezni magán, és mert sajnos többet tud a betegségekről a laikus embernél, jobban be is pánikolhat.
Ezért van az, hogy a legtöbb orvos nagyon rossz beteg...:)

oraculum_dixit 2010.09.20. 22:59:04

@cochran: Nagyon tiszteletreméltó, hogy így tekintesz a munkádra. Kívánom, hogy jóhírneved valóban futótűzként terjedjen. :)

De pl a temetkezési vállalkozó sem végezheti gépiesen a munkáját, meg a bébiszittertől is elvárjuk, hogy empatikus legyen, de még a kutyakozmetikusnak is szüksége van némi "pszichológiai" tehetségre, hogy a humán kozmetikusról, meg fodrászról ne is beszéljünk.
Szigorú értelemben egyetlen szolgáltató sem végezheti gépiesen a munkáját, amikor emberekkel dolgozik együtt.

De ezzel megint nem akarom elbagatellizálni az orvos munkáját, sőt! A beteg ember különösen nagy figyelmet igényel a lelkiállapota miatt is, és bizony a szokásosnál gyakrabban viselkedik szalonképtelenül is. De ettől még nem lesz kevésbé szolgáltató az orvos, hiszen nem a páciens iránti személyes szeretettől fellelkesülve, szívességből végzi a munkáját, hanem minimum a fizetésért -- bármilyen megalázóan kevés is az a fizetés, sajnos. Ez nem zárja ki azt, hogy az orvosnak hivatástudata van! Sőt!
De lehet hivatástudata a fodrásznak, de még a takarítónak is...

oraculum_dixit 2010.09.20. 23:02:32

@radiologus.hu: igen, esketési és keresztelési szolgáltatás -- olyan is van

mellesleg szentségek, de ez más kérdés

tényleg nem értem, miért vagytok annyira érzékenyek erre a szerintem teljesen semleges kifejezésre?

akár úgy is felfoghatnánk, hogy a szolgáltatás tükrözi azt, hogy hivatástudatból, az emberiség és a tudomány szolgálata iránti elhivatottságból lesztek orvosok

hm?

cochran 2010.09.20. 23:06:48

@oraculum_dixit:
Minden orvos egy kissé pszichológus is.
Persze nvannak extrém esetek, velem is kötekedtek tendenciózusan és rosszindulatúan, aminek az lett a vége, hogy nem voltam épp baba a beteggel és kiosztottam, aztán igazgatói telefon lett a vége, mert feljelentett. Megkaptam, hogy "elfelejtetted az aranyszabályt: a betegnek mindig igaza van?"...és ment az élet tovább.
Szóval a fehérköpenyes is ember és idegrendszere van. Igen, és a felelősségtudat, hivatástudat nagyon fontos, mondhatni kissé presztízskérdés is, hisz a jó hírnevemet viszem a vásárra egy kissé a pacientúrám nagysága-összetétele is bánja, ha nem vagyok tartósan ütő- és szalonképes...
Nagyon bonyolult ügy, viszonylag sok elégtétellel, de szekérderéknyi kudarccal és csalódással, sok szívfájdalommal is jár.

cochran 2010.09.20. 23:09:11

Köszönöm a hozzászólásaitokat, köszi négercsók és ne hari rám, Hugó :)!
Jó éjt Nektek!

oraculum_dixit 2010.09.20. 23:12:39

@cochran: sajnos azt is elmondhatom, hogy saját tapasztalataim szerint a legtöbb orvos éppen ebből a szempontból nagyon rossz orvos is -- tapasztalataim szerint nagyon ritka az, hogy az orvos ne csak azt a szervcsoportot vegye figyelembe, amire maga specializálódott....

De nem egészen értem, miért jött ez ide.
Jópár szakma van, ahol igazán minőségi munkát csak akkor lehet végezni, ha az ember a tágabb szakterületén is up-to-date, pl a mérnöki tudományok mind ilyenek, de a pedagógusnak sem árt, ha tisztában van nagyjából a kollegák munkájának mibenlétével is, meg képben kell lennie kicsit a pszichológiában, családvédelmi kérdésekben, drog-problémákkal kapcsolatban, szociológiában, stb
Még a biztosítási alkuszról is elmondhatjuk, hogy akkor lesz igazán jó, ha tájékozott mindenféle típusú biztosításban és biztosítóval kapcsolatban, és a fodrásznak sem árt tudnia, hogy ha marékkal jön ki az ügyfél haja, annak milyen okai lehetnek; a gyógyszerészről meg a természetgyógyászati szaküzlet eladójáról már ne is beszéljünk :)

Ez nem érv a szolgáltatósággal kapcsolatban.

oraculum_dixit 2010.09.20. 23:14:42

jó ötlet, nekem is el kéne mennem aludni, mielőtt leesem a székről :)

szép álmokat mindenkinek!!!

_Molly 2010.09.20. 23:15:25

@radiologus.hu: "'szolgáltatásnak' nevezni pontosan annyira megfelelő, mintha egy lelkész munkájáról mondanád, hogy többek között 'esketési és keresztelési szolgáltatás'"

A pap szolgáltatást nyújt: keresztelés, esküvő, temetés esetén igénybe vehető. Bizony, ezt így mondják.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.20. 23:29:25

@oraculum_dixit:

"Mellesleg" szentség?

Szerintem beszélgess egy kicsit egy plébánossal erről. :-))))

_Molly 2010.09.20. 23:37:04

@radiologus.hu:

Szerintem nem.:)
Egyházi szolgáltatásoknak hívják ezeket. Beírtam a gugliba, és kapásból ezek jöttek elő:

index.hu/belfold/vatikszerz06/

www.kaposvar.hu/index.php?page=infoegyhaz&width=800&F=2&T=1&lang=1&prn=1

epa.oszk.hu/00900/00939/00006/ks990411.htm

stb. stb.

NemesekErnyo 2010.09.21. 07:20:40

@oraculum_dixit: A Távhő, az Elektromos Művek kifejezetten szolgáltató. Van egy szerződés, amit elfogadsz (!), mert ha nem, nem kapsz semmit tőlük, variációk nincsenek. Próbálj meg egy igazi szolgáltatónál kekeckedni, megváltoztatni bármit, ami összefügg a munkájukkal. Árak viszont vannak, amit ők döntenek el, menet közben is akár bármikor. Ettől a szolgáltatás még akadozhat, nincs meleg víz, kevés a hő, vagy éppen túlfűt és pazarolja a pénzedet. Nincs olyan, hogy "csak nekem reggel kicsit melegebbet, mert fizetem az alapdíjat" (kérek egy vérképet, mert fizetem a tb-t).
Véleményem szerint akkor lehet szolgáltató az orvos, ha privát rendelésen vagyunk, és mindenért piaci árat fizetünk.

huncut 2010.09.21. 07:45:23

Nem akarok én ebbe nagyon belemenni, de pl. a pedagógus is szolgáltató az egyik jeles oktatási szakember szerint, ami ellen szintén igencsak nagy volt az ellenérzés a pedagógusok körében. :-)
Az embereknek és a társadalomnak igénye van a gyermekek oktatására, és ennek az igénynek az iskolarendszer tesz eleget, tehát a képviselőik szolgáltatók; ez a hasonlat szerintem jól alkalmazható az egészségügyre is. Természetesen ez is egy speciális terület, de mégis a szolgáltatásokhoz tartozik.

P75 2010.09.21. 07:57:40

@radiologus.hu: Bocs, de egyben válaszolok a kommentjeidre, hogy hirtelen ne velem legyen tele az oldal alja.

„Tessék betartani a törvényt, ha kérhetem” :-)) Ez az évszázad poénja, pedig még nagyon az elején vagyunk. Nem megszegtem a törvényt (melyiket is? kérek számot, hogy rá tudjak keresni, ki szegi meg valójában a törvényt), egyszerűen csak nem értek vele egyet.
„Annál is inkább, hogy a betegnek aktuálisan nagyobb szüksége van az orvosra, mint fordítva.” Mekkora tévedés. Szerencsére a magánpraxisban dolgozók nem így gondolkoznak (REMÉLEM).
„A másik fele meg, hogy OK, egyszerűen ne menj orvoshoz, ha nem tetszik a rendszer” Na, ezért vagytok ti szolgáltatók és nem gyógyítók. Ilyet Gordon bácsi mondott utoljára, utálják is érte sokan. A bankosok is szoktak néha ilyet mondani. Igaz, másnap már általában nem dolgoznak a szakmájukban.
„Az orvos a beteg embert gyógyítja. A szolgáltató meg a tünetet kezeli.” Ez is tévedés. Mindig a gyökérokot kell megszűntetni, legyen szó áramkimaradásról vagy lázról. És általában ez sikerül is. Nem mindig. Az orvosoknak sem mindig. De van, hogy a gyógyuláshoz elég a tünetet kezelni. Szép lenne, ha egy sima kéztöréssel kórházba utalnának ahelyett, hogy egyszerűen begipszelik.

„Hűvös tenyeremet nyugtatom lázas homlokukon, ha úgy tetszik.” vs „A másik fele meg, hogy OK, egyszerűen ne menj orvoshoz, ha nem tetszik a rendszer” – csak én érzek ellentmondást?

BKV reszelő 2010.09.21. 08:05:06

@-Flatley-: Nos, a poszt jogos. Ahogy te hozzáállsz, szerintem előbb-utóbb neked is szükséged lesz a taj kártyádra, amikor az ambulancián helyrerakják a nagy arcodat, amit valami egyszerűbb "beteg" lever arról az okos kis fejedről.

El Visco Stello (törölt) 2010.09.21. 08:27:12

Mit kell ezen rágózni? A közigazgatások évezredek óta próbálják (sikertelenül) az orvoslást ellenőrzésük alá vonni és beilleszteni valamilyen kategóriába.
Pedig az igazságot a természeti népeknél figyelhetjük meg. Általában törzsenként van egy sámán(háziorvos), akinek szerintük az istenek fújják a hátszelet.
Ezek gyógyítanak, esőt hoznak, megjósolják a csaták kimenetelét stb. Egyszóval nem mindennapi emberek és a törzsnek szüksége van rájuk. Különcök, bolondok, öntörvényűek, mégis a törzs (jól felfogott érdekből) kötelességének érzi, hogy eltartsa őket, áldozatokat(mi nevezzük hálapénznek) mutassanak be nekik. Nem szeretik őket, inkább félelemmel vegyes tisztelettel viseltetnek irántuk.
Ez genetikusan be van épülve. Mi egyet tehetünk: Megpróbáljuk ezt a kabátot a XXI. századra szabni.

kvadrillio 2010.09.21. 09:39:55

@Dr.laikus PhD: ...ühümmm.....

.... vissza a gyökerekhez,.....csakhogy ebből vastagon az derül ki, hogy az EMBERISÉG a sámánizmus óta NEM FEJLŐDÖTT SEMMIT ! :)

Dr.laikus PhD 2010.09.21. 09:53:41

@kvadrillio:

A kollektív tudatodról van itten szó te drága!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.21. 10:06:10

@P75:

Látom, nem nagyon ment át a lényeg: ha szolgáltatást szeretnél, akkor szolgáltatást kapsz, szolgáltatói hozzáállással. Azt kapod, amiért fizetsz, slussz.

Ha gyógyítást, szolgálatot szeretnél, akkor meg azt kapsz.

Valójában tőled függ a dolog.

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.21. 12:38:17

@radiologus.hu:

"Vannak azok a posztok, amikor a posztolók az empátiát, a meleg emberséget kérik számon.

"Ellátott, de nem volt kedves".

Igen, mert nem a betegét látta el, hanem egy ügyfelet "szolgált ki".

Ki lehet venni az orvos-beteg kapcsolatól a szolgáltató-ügyfél viszonyon túlmutató részt, de akkor elmarad a többi.

Nyilvános ajánlatot teszek neked: ha egyszer rászánod az időt (kb. fél óra), akkor meg tudom neked személyesen mutatni, hogy mi a különbség a kettő között.

Arra kérlek mindössze, hogy írj belőle egy posztot ide.

Benne vagy?"

Ha jó előre egyeztetjük, abszolút, és köszi az ötletet. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan lehet modellezni ezt, biztos, hogy tanulságos lesz. És szívesen le is írom a tapasztalatokat.

Az én feltételem annyi, hogy mint egy újságíró-nyilatkozó szituban fogadd el azt, hogy a posztot én írom. Természetesen odaadom előre a posztot, és minden tárgyi tévedést kijavítok az instrukcióid alapján, de a következtetéseimet nem írathatod át - mint egy igazi interjúhelyzetben sem. Az az én szuverén jogom, mit vonok le a tapasztaltak alapján. Ha ez neked ok, akkor meg is beszéltük, állok elébe, és még egyszer, köszönöm.

És egy kérés: semmilyen vizsgálaton ne kelljen átesnem, mert 2 perc alatt nagyon durva betegségeket fogok öndiagnosztizálni, a pestistől a lépfenéig, és az életben nem tudsz majd lebeszélni róluk.

cochran 2010.09.21. 12:43:12

@P75:
"Az orvos a beteg embert gyógyítja. A szolgáltató meg a tünetet kezeli.” Ez is tévedés. Mindig a gyökérokot kell megszűntetni, legyen szó áramkimaradásról vagy lázról. És általában ez sikerül is. Nem mindig. Az orvosoknak sem mindig. De van, hogy a gyógyuláshoz elég a tünetet kezelni. Szép lenne, ha egy sima kéztöréssel kórházba utalnának ahelyett, hogy egyszerűen begipszelik."

Dilettáns szöveg.
Szerintem maradj a villanyszerelésnél.:P
"Gyökérok", stb...:)))
Amihez nem értesz, ne boncolgasd, mert
leégsz.
És itt egy páran biztosan nem leszünk a tűzoltóid, légy nyugodt.
:)

womanestomen 2010.09.21. 13:00:27

aaaa, nem győztem végigolvasni mindent, mert az ugyanazt ragozzátok parttalan. aki a szavakon lovagol, gondoljon vele egy kicsi a jelentéstartalomba, és a szótő eredetéhez eredeztessen vissza. csakhogy nyelvtanilag rövidre zárjam a dolgot:
1. ügyfél - két szó összetétele: ÜGY és FÉL. Egy KÖZÖS ügy résztvevője. egyik fele. pont.
2. szolgáltatás - a kifejezés szótöve a SZOLGÁL szó. innentől nem is kell továbbragzanom.

womanestomen 2010.09.21. 13:02:03

@womanestomen: a vele az bele természetesen.

cochran 2010.09.21. 13:12:58

@womanestomen:
Oh, woman...
Ha vele, akkor mindig bele...:P

womanestomen 2010.09.21. 13:18:00

egy blogtaliban meg én is szívesen benne lennék, mert mániákus egészségügymániás vagyok:) - holott vannak terészetesen(?) rossz tapasztalataim is /hálistennek kevés/, de azoknak 98%-a a helytelen kommunikációból fakadott. s a másik vesszőparipám meg a kommunikáció.

P75 2010.09.21. 13:58:06

@cochran: jó, amihez nem értek, azt nem fogom boncolgatni ;-) A gyökérokok megszűntetéséhez történetesen értek. A gyökerekhez sajnos(?) nem...

bea75 2010.09.27. 11:23:48

Azért szerintem ezt nem a beteg előtt kell megbeszélni, pláne nem ilyen stílusban. Mivel a beteg azért megy a háziorvoshoz, mert problémája van, nem pedig azért, hogy ezt hallgassa. Ezt beszéljék meg akkor, amikor a váróban már nincs senki. Jó persze, nyomozzák ki a feljelentőt, és kérjék rajta számon, de tegyék ezt mondjuk rendelési idő előtt vagy utána.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása