Értem nem aggódik az egészségügy

2010.09.08. 06:00

Sziasztok!

 

Valószínűleg hallottátok, hogy Falusi Mariannak milyen magas volt a vérnyomása, mennyire aggódnak érte és milyen alapos kivizsgálásnak vetik alá az orvosok.

Nos, értem nem aggódik az egészségügy. Gondolom, úgy vannak vele, - eggyel kevesebb...

Évek óta magas vérnyomással küzdök, rendesen szedem a gyógyszereimet, nagyon odafigyelek, főleg, hogy édesapám agyvérzésben halt meg.


Nyár elején (sajnos nem először) eléggé elszállt a vérnyomásom. Éppen dolgoztam, 12 körül nagyon rosszul éreztem magam, rázott a hideg, remegtem, fájt a fejem, szédültem - ezért megmértem a vérnyomásom. (Olyan helyen dolgozok, ahol többek között vérnyomásmérőket is árusítunk.) A reggel bevett gyógyszerek ellenére 210/110-et mutatott a készülék.


A munkahelyem mellett van egy rendelőintézet, ahová átmentem az ügyeletre. Azzal fogadtak, honnan veszem, hogy ennyi a vérnyomásom. Mondtam, hogy éppen most mértem meg. Mivel mértem? Ja, hogy nem Omronnal és nem orvosival... Nem. Éppen egy Citizen akadt a kezembe. Ezután megmérték, - hajszál pontosan ezt az értéket mutatta az orvos vérnyomásmérője is. Innentől már nem foglalkoztak a vérnyomásmérő márkájával... Ezután el kellett szopogatnom egy 12,5 mg-os Tensiomint.


Miután a vérnyomás 45 perc után is ugyan annyi volt, mint fent, el kellett szopogatnom egy 25 mg-os Tensiomint is. Kb. ismét 45 perc várakozás után sem történt nagy változás. Felírtak egy gyógyszert, hogy váltsam ki és vegyem be, majd elengedtek 200/100 vérnyomással, hogy menjek haza és majd jelentkezzek a háziorvosnál. (Papirom van róla.)


Arra még emlékszem, hogy kiváltottam a gyógyszert és bevettem, de az már homályos, hogyan értem haza többszöri átszállással a város másik végébe. Tudom, hogy nem lehet hirtelen és drasztikusan csökkenteni, de azért ennyivel koricálni sem éppen egészséges...Valamikor késő este 165/98-ra "rendeződött" a vérnyomásom.


A házi orvos nem tulajdonított nagy jelentőséget az egésznek... Végül ismeretség!!! alapján felkerült rám egy 24 órás vérnyomásmérő készülék. Volt egy mérése, ami 213/110-et mutatott. (Erről is papírom van.) Erre azt mondták, hogy hibás volt a mérés, ez nem reális. Mondtam, hogy éppen azért vagyok itt, mert sajnos ilyen értékeim is vannak...Megállapították, hogy a vérnyomás és gyógyszerelés rendben...


Tegnap ismét ilyen "elszállásban" volt részem... Nagyon nem volt jó...


Most itt tartok... Várom, hogy mikor lesz agyvérzésem...
Ötletek???



Köszi, hogy meghallgattatok
Üdv.
Musuka

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12. Pausz 2010.09.08. 14:23:26

@gnme:

jópár cukorbeteg dogozik - ez a 5 nem szerencsés érték

ha a péterfyben nem tudnak mit kezdeni vele máshol is kikérhetnél szakmai véleményt

Dr.laikus PhD 2010.09.08. 14:29:25

@pcr:

Még az is lehet,
A legnagyobb tudásúak szoknak lenni.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.08. 14:31:33

@Dr.laikus PhD:
Ajaj
Akkor már készíti nekem a lábcédulát.

zöldpohár (törölt) 2010.09.08. 14:41:17

@huncut: sajnálom, hogy ilyen fiatalon meghalt a férjed :( Részvétem.

gnme 2010.09.08. 14:41:53

@12. Pausz: minek? Ez önkezelés.

Az orvos javasol valamit, aztán hónapokig magadra vagy utalva. Ha saját magad nem érted a betegséged, nem tudod a mikéntjét a kezelésnek, akkor mehetsz Te az Atyya Úristenhez is tanácsért.

Straight 2010.09.08. 14:42:19

Az orvosok nem csak a diplomájukkal játszanak ilyenkor, büntetőjogi felelősségük is van. És ezt ők jól tudják ahogy azt is hogy a betegek többsége nem tudja ezt vagy valamilyen megfontolásból úgy gondolja hogy úgy sem tud mit kezdeni a hatóság az orvossal. De ez pont egy elég egyértelmű eset. Van nálad 3 papír

1: A beteg magas vérnyomásra panaszkodik 210/110 et mért otthoni készülékkel.

2: Ez a mérési eredmény a legtöbb szám gondolom határértéken túl van ill. 1-2 extrém megugrás.

3: ahol leirják hogy a 24 órás vérnyomásmonitorozás határértéken belül van vagy azokat alig haladja meg stb stb.

Ehhez nem kell orvosi diploma ebből még egy 10 éves gyerek is megmondja hogy valami nem stimmel.

Ezeket a papirokat lemásolni elküldeni az összes tv-nek rádiónak blognak rendőrségnek orvoskamarának... Ügyvéd legyen a talpán aki ebből kimossa lusta dokit.

Leroi 2010.09.08. 14:44:30

@gld:
Ja, az egészen más...:)

12. Pausz 2010.09.08. 14:48:28

@gnme:

Ahogy gondolod, te betegséged, de a 25-ös vércukor betartott diéta és inzulintherapia mellett

nem elfogadható.

Akkor másmilyen inzulin, más adagolásban szükséges.

kisa 2010.09.08. 14:48:56

@gnme: Munkanélküliként mondom, hogy többet stresszelek, mint akkor, amikor volt munkám.
Az én anyukám is magának állította be a kétféle magasvérnyomás-gyógyszert, úgy, hogy hetekig próbálgatta, méricskélte, nem lévén se mérnöki, se gyógyszerészi végzettsége, míg rájött, hogy az egyiket még felkelés előtt az ágyban kell bevennie, a másikat meg valamikor délelőtt meg délután. A nevüket nem tudom, mert kb. 12 féle gyógyszert szed, nagyon fegyelmezetten.

kvadrillio 2010.09.08. 14:51:30

Semmi különös...
Rendesen be kell állítani a vérnyomásodat.
Mert jelenleg nincs rendesen beállítva.
Tehát olyan gyógyszerkombinációt kell találni, ami hatékonyan alacsonyabban tartja.
Az esetleges vérnyomás kiugrásokat nyelv alá spriccelhető gyógyszerrel lehet karbantartani.
Ne hanyagold el, mert tényleg szívinfarktus lehet a vége vagy agyvérzés.

Dr.laikus PhD 2010.09.08. 14:52:06

@Straight:

Aki nem ért arabusul, ne beszéljen arabusul.

Már hiányzott valaki aki vájkál a k@kiban.

kvadrillio 2010.09.08. 14:53:20

Ezen kívül vannak magasvérnyomás centrumok is. Tessék igénybe venni !!!

12. Pausz 2010.09.08. 14:53:39

@Straight:

BÜNTETŐjogi (btk) felelősség csak bizonyos pontosan meghatározott esetkben áll fent.

Például rossz vértranszfúzió esetén. Ismert gyógyszerérzékeny betegnek a problémás szer beadása. Még néhány hasonló. Ezeket hívják igazából műhibának.

Minden egyéb polgári peres.

Izett 2010.09.08. 14:55:19

Köszönöm a sok „hasznos” kommentet… Nem fogyasztok alkoholt, sportolok, 55 kg-os vagyok. És mégis… Stressz valószínűleg ér, mint annyi más embert. Nem értettem pl., hogy jön ide a korrupció? Mert 20 évnyi magas vérnyomás betegség után ismeretség alapján felraktak rám egy 24 órás vérnyomásmérőt? Ezt a házi orvosom mellett lévő másik házi orvos asszisztense intézte el, Ő adott beutalót, mert aggódott értem (együtt sétáltatunk kutyát, innen a „protekció”.) Ezt a házi orvosomnak kellett volna megtennie. Tőle sehová sem lehet beutalót kérni, mert halálosan megsértődik, úgy értékeli, hogy bíráljuk a munkáját, a hozzáértését. Pl. tavasszal megkérdezte tőlem, mikor is voltam laborban. Mondom: 3 éve… Most 3 havonta fordulok meg nála, akkor írja fel a vérnyomásomra a gyógyszereket. Amikor vizitdíj volt, akkor nem írta fel 3 hónapra, csak egyre… Ja, és többnyire be sem kell menni, - megkérdezik, hogy ki kér csak gyógyszert. Elképzelhető, hányszor méri meg a vérnyomásomat, vagy mennyire tájékozott az állapotomat illetően… Igen, olykor vannak beszédzavaraim is, időnként felcserélem a mássalhangzókat… Apukám agyvérzésben halt meg, anyukám agydaganatban. Egyikük betegségét sem ismerték fel időben… Apukámat magas vérnyomással szintén elküldték az ügyeletről, hogy jelentkezzen másnap a házi orvosnál. Jelentkeztünk. Azonnal kórházba küldte, hogy agyvérzése van. Csak ugye a kezelés akkor hatásos, ha legalább 3 órán belül elkezdik… Anyukámat hónapokig vizsgálták különféle panaszokkal, csak éppen Ct-re nem küldték. Amikor már igen, késő volt, kiderült, hogy már nem lehet operálni. Tehát most én is valamelyikük sorsára jutok… Vagy is a kőr bezárult… Először dühített a tehetetlenség…, de már beláttam, nem tudok mit tenni. Várok…

Izett 2010.09.08. 14:56:06

Bocs, Izett = Musuka

huncut 2010.09.08. 14:57:47

@zöldpohár: Köszönöm.
Rég volt, 17 éve, túl vagyok már rajta, éljük az életünket, de akkoriban nagyon nehéz volt. Jó lenne, ha senkinek sem kellene ilyeneket átélnie. És a technikai feltételek ma már sokkal jobbak ugyan, de attól tartok, ma is előfordulnak ilyen esetek.

gld 2010.09.08. 15:00:51

@Izett: szerintem, ha úgy érzed, hogy a háziorvosod nincs a helyzet magaslatán, válts... Már ezzel is egy rakás stressztől megszabadulsz. Jobbulást :)

12. Pausz 2010.09.08. 15:00:52

@Izett:

Na, ez a tipikus magyar háziorvos.

Aki csak a kevés és nyugodt munkával megkereshető valag pénzért (receptpénz a gyógyszergyáraktól) csinálja,

a gyógyítást magát igazából leszarja.

gnme 2010.09.08. 15:00:55

@12. Pausz: á.. lófasz jocó. Sokkal roszabb is lehetne.

Mondom, nem egész nap 25-ös meg nem egész nap kettes. Csak egy-két órákra illetve félórára.

A stresszel együtt folytonosan változik. Lehet hogy 11:50-kor 8, aztán ebéd előtt jön egy telefon és 12:05-kor 14-es. Akkor már ne is egyek mi? :)

Ilyen ez a popszakma.

Dr.laikus PhD 2010.09.08. 15:01:30

@Izett:

Hátborzongató :(

Másik háziorvos? Ha már az asszisztense kutya barát?

Csak kérdem. Talán jobban járnál.

huncut 2010.09.08. 15:05:00

@Izett: Keress sürgősen egy másik háziorvost, aki törődik is a betegeivel!

De ez a "várok" szíven ütött. Ha állandóan csak azt várod, mikor ér utol a baj, akkor utol fog érni.
Próbáld meg élvezni az életet, kirándulj, fényképezz vagy kötögess, igyál egy kis bort időnként, és tényleg próbálj meg örülni a kis dolgoknak is. Egyikünk sem tudja, mennyi időt szántak neki az égiek, de azt próbáljuk meg élvezni. Félelemben élni rettenetes.

Dr.laikus PhD 2010.09.08. 15:06:29

@gld:

Egy húron pendülünk ma? :)

gld 2010.09.08. 15:07:00

@Izett:
"Tehát most én is valamelyikük sorsára jutok… Vagy is a kőr bezárult… Először dühített a tehetetlenség…, de már beláttam, nem tudok mit tenni. Várok…"

Ezt sürgősen felejtsd el! ne már, hogy elfogadod ezt a helyzetet. Fogd a papírjaidat, és menj másik háziorvoshoz. De előtte mindenképpen informálódj. A Te kórelőzményeddel nem árt, ha jártas az új doki a magas vérnyomás kezelésében... Bocsi, hogy még egyszer leírtam ugyanazt, de tényleg azt gondolom, hogy az a legrosszabb, amit tehetsz, ha nem teszel semmit.

huncut 2010.09.08. 15:10:37

@12. Pausz: Hát ha még szerinted is ez a tipikus, akkor teljes joggal méltatlankodunk, nem?

12. Pausz 2010.09.08. 15:11:51

@Izett:

"de már beláttam, nem tudok mit tenni. Várok… "

NAGY BUTASÁG.

Hangok (betűk) felcserélése még nem beszédzavar.

Gyakori szédülés, fejfájás, arc, fej percekig tartó kipirulása nyugalomban,
látászavar,
szótalálási nehézség,
artikulácó nehézkessé válása,
érzéskiesés vagy zsibbadás arcon, végtagon,
végtagok nehézkessé váló mozgása, bénulása.

Ilyesmikre érdemes felfigyelni.

VÁLTS HÁZIORVOST!

huncut 2010.09.08. 15:16:24

@12. Pausz: Összevissza jelenik meg. A tiéd tényleg később látszott, mint az utánad következő. :-)

gld 2010.09.08. 15:16:57

@12. Pausz: szerintem megvan a kommented

egerészölyv 2010.09.08. 15:18:22

@zöldpohár: pontosítsunk: t. beszélgetőpartnerem nem akárki volt. Sírt a szája, hogy az orvosok nem képesek minden függvényt kiintegrálni. Kivizsgáltuk, ő képes-e.

egerészölyv 2010.09.08. 15:19:43

@12. Pausz: képzeld azért el, akkor milyen nagyképűek lennének, ha még integrálni is tudnának...

12. Pausz 2010.09.08. 15:19:47

@Izett:

MÉG A HÉTEN VÁLTS HÁZIORVOST!

Nincs mire várni.

@huncut: @gld:

előbújt végre :)

gld 2010.09.08. 15:21:25

@12. Pausz:

ez azért van, mert itt már egy páran feltaláltuk az időgépet ;) Vagy mert valóban fagyizik a blogmotor...

phoenix102 2010.09.08. 15:21:31

wow, jól egymásnak estetek a javaslatom miatt, csak senki nem vette a fáradságot, hogy utána nézzen a tényeknek.
@12. Pausz: ha már GOKI-t írsz, akkor inkább legyen GGYOKI-t.
Nézdd meg a szakrendelések listáját, csodák csodája, van hypertónia ambulanciájuk. És én erre gondoltam, mi másra, ha hypertoniás a GOKI-ba irányítanék.

Rizikófaktorok és hypertonia ambulancia (ambuláns ellátások)

Tevékenység: laboratóriumi szűrővizsgálatok, vérnyomásmérés, vérnyomás monitorozás

A végzett vizsgálatok:

ABPM, kombinált holter
Zsíranyagcsere zavarok szűrővizsgálata és kezelése
Előjegyzés: a járóbeteg rendelés telefon mellékén keresztül

Itt a link:
www.kardio.hu/index.php?lang=_1&selectedmenu=35,93,

A GOKI nem csak végletesen speciális ellátást nyújt.

Másrészt pedig nem értek egyet azzal, hogy orvosi szakterületeket mértéktelenül daraboljunk és végleetsen specializáljunk. Belgyógyásznak éppúgy értenie kell/ene a vérnyomás beállításhoz, mint a kardiológusnak vagy a háziorvosnak(kivéve az extrém komplikált eseteket).

egerészölyv 2010.09.08. 15:21:43

@habzsolhapi: Jó, de a Fresnel-integrálokat is vágod? Azokhoz pl. már jó a reziduumtétel.

KenSentMe 2010.09.08. 15:24:26

Én is tapasztaltam ezt az orvosi mentalitást, hogy amíg az ember a lábán jár, addig könyörögni kell az odafigyelésért.. jobb esetben jön a borítékadás után a széles mosoly és a közhelyek szajkózása (sportolj, fogyj, stb.), rosszabb esetben a keserű tekintet és a "menj már a picsába" szóhasználat.. ráadásul pont a kardiológiával volt rossz tapasztalatom.. és a legrosszabb, hogy az ember nem is tudja, hogy akkor most én vagyok hipohonder, vagy akkor is elzavarnának, ha éppen haldokolnék.. a Dr. Houseban ez mindig olyan egyszerű, az enyhébb eseteken már a szakrendelésen látszik, hogy enyhébb esetek, a komolyabb eseteknél meg összecsődül a teljes stáb, és azon a szerencsétlen (vagy szerencsés?) betegen már végzik is el a 15000 db. különféle vizsgálatot.

(+1 hosszú megjegyzés az integrálszámításhoz: Egyszer egy diszkóban ifjú mérnökjelöltként odamentem egy szőke lányhoz udvarolni, és mondtam neki mindenféle baromságot.. valahogy az is előkerült, hogy tanulunk integrálszámítani, már nem emlékszem rá, hogy mennyit ittam, és miért hoztam szóba.. mindenesetre a csaj szeme azonnal felcsillant: "és ugye az integrált áramkörökhöz kell?"...

a differenciálszámításra-integrálásra történő izmozást azért is nem értem, mert szerintem jóérzésű mérnök, még ha évente egyszer véletlenül ki is kellene számítania egy integrált a munkája során (persze előbb találkozik lineáris algebrával, átviteli függvénnyel, de gyakorta max. középsulis matekkal .. arra még szerencsés esetben emlékszik, hol van a parabola minimumhelye vagy mekkora a meredeksége, vagy hogy hogy kell egy egyenletet átrendezni :)), akkor meg hopp, beírja a Maple-ba, és jé, kijött a végeredmény.. az, hogy sokan a komplett diplomamunkájukat megírják anélkül, hogy tudnák, mi a gradiens, jól mutatja, hogy mennyire nem érdemes erre felvágni.)

12. Pausz 2010.09.08. 15:31:12

@phoenix102:

van éppen elég, a speciális ellátásban összegyűlt beteg,

aki ezt az ambulanciát igénybeveszik

felelsleges boldog-boldogtalan magasvérnyomásosnak úgy beállítani ezt az intézményt mint az egyetlen jót

mert aztán a hypertóniások körében olyan lesz a GOKI, mint általában a betegek körében az MR, hogy csakis az lehet az egyetlen üdvözítő

70 éves 100 kiló disznótoroson élő mancikanéninek vagy kocsmában törzsvendég pistabácsinak és a GOKInak semmi szüksége egymásra

Fekete Dália 2010.09.08. 15:34:11

Izett válts orvost azonnal.

Ha orvosi műszereket forgalmazó cégnél dolgozol, akkor keress egy jó ismerőst.

phoenix102 2010.09.08. 15:38:53

@12. Pausz:
nem értem mi ez a nagy felháborodás a részedről. Annyit írtam, hogy nekem ott jó tapasztalataim vannak pont ennyi. Nem írtam, hogy a "disznótoroson élő manci néni" menjen oda, és azt sem, hogy ez az egyetlen jó hely, csak annyit, hogy ott jó tapasztalataim vannak. Mit nem lehet ezen érteni.

Bikli néni 2010.09.08. 15:45:44

@Izett: Ne, ezt neeee... NE VÁRJ!!! Komolyan, nehogy már elfogadd, hogy neked ebben meg kell halnod, könyörgöm...
Sokan írták, hogy sürgősen válts orvost. Én ezt annyival egészíteném ki, hogy az orvosváltás az csak elviekben létezik, mert nálunk is úgy van, hogy utcákra van lebontva, hogy ki melyik orvoshoz tartozik az öt közül.
Ha az orvos ennyire gáz, én javaslom, hogy jelentkezz be mondjuk tartózkodási helyre valamelyik rokonodhoz, barátodhoz, akiknek normális dokijuk van, és oda kérd át magad (informálódj előtte). De minél gyorsabban, mert ez tényleg nem játék!
És fel ne add!! :)

Bikli néni 2010.09.08. 15:46:19

A blogmotor meg vegyen ki szabadságot, mert az agyára ment a sok stressz.

Bikli néni 2010.09.08. 15:47:15

Nullnick, te miért váltottál nevet? Nekem az előző jobban tetszett... :)

phoenix102 2010.09.08. 15:54:08

@Bikli néni: ez a bejelentkezés más címre nem feltétlenül szükséges. Helytől függ.

huncut 2010.09.08. 15:54:32

@Bikli néni: Ezzel a körzetesdivel úgy van, hogy az adott utcákból hozzá jelentkezőket nem utasíthatja el az adott háziorvos, de neked nem muszáj hozzá járni, mehetsz akárhová, ha átvesznek. Természetesen meg kell kérdezni azt a dokit, akihez járni akarsz, de nem kell sehová bejelentkezni, legalábbis én így tudom.

12. Pausz 2010.09.08. 16:01:48

@phoenix102:

a tömegpszichológia nem erősséged ...

olyan problémára javasoltad a GOKI-t,

1. ami nem igényli a GOKI képességét és erőforrásait

2. emellett az ilyen problémával élő betegpopuláció elég nagy és eléggé frusztrált is, hiszen egy nem gyógyítható csak kezelhető betegségről van szó, ennek megfelelően komoly betegcompliance-t igényel sikeres kezelése, ami bizony a sok félművelt beteg számára teher.

Az ilyeneknek úgy hat az "ORSZÁGOS INTÉZET" jelzős szerkezet egy névben, mint valami csodaforrás, ahol majd biztosan egycsapásra leveszik róla a rontást.

Бабаяга 2010.09.08. 16:03:51

Kedves posztoló!
Köszönöm a történeted. Ez is megerősít abban, hogy inkább összeesem majd az utcán, vagy agyvérzést kapok valahol az autómban, de orvoshoz soha nem megyek.
A dokik túlterheltek, így úgy sincs rám, akinek hónapok óta hasonló a vérnyomása, mint a tiéd, idejük. Én nem töltök felesleges órákat várakozással a rendelőkben. (Bár mondjuk az orvos azért kap pénzt, mert ellát engem, így ha nem lenne annyi mellékes bevételük, akkor akár foglalkozhatnának is a betegekkel.) A család is jobban jár hosszútávon, mivel az árvasági jóval több 3 gyerek után, mint amennyit én valaha is meg tudnék keresni. Az államnak is ott marad a zsebében az a sok tb járulék meg miegymás, amit eddig fizettem.
Egyszerűbb lenne, ha elsősegély helyeken az orvosok kínzás helyett egyszerűen, fájdalommentesen és röviden kinyírnák a betegeket, mint az, hogy nyúzzák őket, de nem segítenek.

12. Pausz 2010.09.08. 16:05:41

@Бабаяга:

Azért itt nagyon nem erről volt szó.

Persze kényelmesebb áldozatszerepben önmagunkat sajnál(tat)ni,

mint tenni valamit önmagunkért.

Dr.laikus PhD 2010.09.08. 16:12:30

@Бабаяга:

Erre ne bazírozz.

A túlélő hozzátartozók számára nyújtott ellátások összege

A túlélő hozzátartozói és árvasági ellátást azon munkaképtelenségi vagy öregségi nyugdíj alapján számítják ki, amelyet az elhunytnak valóban folyósítottak, vagy ha semmiféle nyugdíjban nem részesült, akkor azon munkaképtelenségi nyugdíj alapján, amelyet a halála pillanatában 60–70%-kal csökkent munkaképesség után számára megállapítottak volna. Az ellátást a következőképpen folyósítják a túlélő hozzátartozóknak:

* 20% a házastársnak (20% azon özvegyeknek, akik házastársa 1995. január 1. előtt hunyt el);
* 30% minden, valamely szülőjét elvesztett árva gyermeknek. Ha a gyermek mindkét szülőjét elvesztette, mindkettőjük után ellátásban részesül.

Ha nincsen sok árva, mindenki azonos részt kap, árvánként legfeljebb a nyugdíj összegének 30%-áig, és együttesen legfeljebb 80%-áig. Ha senki nem igényelhet túlélői hozzátartozói nyugdíjat, minden árva egyforma, legfeljebb 30%-nak megfelelő részt kap, együttesen legfeljebb a nyugdíj 100%-áig. Ha a túlélői nyugdíjra jogosult gyámok kevesen vannak, mindannyian azonos részt kapnak, együttesen legfeljebb a nyugdíj összegének 20%-áig.

Jobban járnak, ha élsz. Így keress egy jó orvost Te is! :)

Polifémosz 2010.09.08. 16:12:49

Hát ennyi elképesztő marhaságot már régen olvastam mint itt- orvosoktól is......

A beteg ismert magas vérnyomásos régóta ,hiszen diagnosztizálták és gyógyszereket is szed rá.

A kötelező kivizsgálásnak a diagnózis után kell megtörténnie a rendkívül ritka másodlagos eredetű betegek kiszűrésére és a rizikóállapot felmérésére.
Ez adott esetben labor (Koleszterinek, Vese Cukor stb. Pajzsmirigy is), EKG, Hasi UH (vese , mellékvese megítélése) szemfenék vizsgálatot jelent. Ha ezek során és a beteg panaszai, FIZIKÁLIS VIZSGÁLATI eredménye alapján gyanu merül fel egyéb pl szív - betegségre is, akkor indokolt a beteg továbbküldése szakorvoshoz. ADDIG NEEEEM!!!!! Nyilván ezek már megtörténtek. Bár a posztból nem derül ki. A háziorvos nyilván nem fogja ismételten ezt a kört leírni, ha szükségtelennek tartja. Egy tensiokiugrás pedig nem ok az azonnali ABPM(24 órás vérnyomásmonitor) elvégzésére. Vérnyomásnaplót kell vezetnie a betegnek, és abból kiderül, hogy gyakran magas a vérnyomása vagy nem.
Lehet, hogy ezen is túlestek már. Nem tudhatjuk.
Mint ahogy azt is tudatosítani kellene, hogy nem kardiologiára kell rohangálni azonnal, hanem le kell adni azt a 30-40 Kg súlyfelesleget, le kell szokni a dohányzásról, kicsit mozogni kellene, abba kell hagyni a sok sós készétel fogyasztását és máris megoldódna a magas vérnyomásunk, koleszterincsökkentőt sem kéne szedni, meg aszpirint sem és akkor a gyomorégésre sem kell gyógyszert szedni, a vízhajtót is el lehetne hagyni mert a vérnyomáscsökkentők egy részétől dagad a láb, Miluritra sem lesz szükség a diéta és a vízhajtó mellékhatás okán, ha nem szed bétablokkolót és egészségesen él akkor nem lesznek potenciagondjai, és nem kell erre antidepresszánst meg Viagrát szednie...... soroljam még?

Szóval ha a valós életet nézzük valószínűségi alapon akkor nem a háziorvos a nemtörődöm, mivel egy vérnyomáskiugrást nem küld kardiologushoz, hanem az önsorsrontó értetlen betegek!

Jim Raynor 2010.09.08. 16:13:03

@12. Pausz:

én eddig azt hittem, hogy ha valami egészségügyi problémám van, annyit kell tennem "önmagamért", hogy elmegyek az orvoshoz, aki majd segít.

nyilván tévedtem, és magamnak kell megoldani a problémámat a doki helyett.

IrishOak 2010.09.08. 16:14:41

@Izett:
Na az ilyen háziorvostól menekülni kell-de azonnal.
Szabad orvosválasztás van!

Egyébként a barátosném is 38-as konfekcióméret volt s arról ment le 36osra.Mégis sokat jelentett a mínusz 10 kg.Olyan hasán hízós "fajta":-)
Elküldték uh-ra meg mindenféle vizsgálatokra,vért vettek, meg effélék.
Gyakorlatilag nem derítettek ki semmi eltérést ami ezt a nagyon magas vérnyomást indokolta volna.
Kapott bogyókat,meg jó tanácsokat.
Bár ő nem kutyát sétáltat, de sokat viszi a gyereket táncolni.:-))

Jobbulást, és semmiképpen ne hagy annyiban!

12. Pausz 2010.09.08. 16:16:32

@Jim Raynor:

Elolvastad @Бабаяга: kommentjét is?

Ő orvoshoz se menne el. Erre reagáltam.

Látom te a kötözködő kötsög típus vagyol.

IrishOak 2010.09.08. 16:16:41

@12. Pausz:

akkor szólíthatunk 12.Piusznak is?:-DD áldás mikor lesz?

IrishOak 2010.09.08. 16:21:11

@Polifémosz:
hááá' de ha lead az 55kg jából 30-40et akkor nem marad semmi belőle.
Mondjuk a semminek nincs is vérnyomása.
De nem ez a cél.

huncut 2010.09.08. 16:21:50

@Бабаяга: Azért gondolj arra az esetre is, hogy netán tényleg agyvérzést kapsz, és százszázalékosan lebénulsz, de az is elég, ha elveszted a munkaképességed és állandó felügyeletre, gyógytornára stb. szorulsz. Merthogy az tényleg katasztrófa lenne a családodnak. :-(

Dr.laikus PhD 2010.09.08. 16:25:43

@IrishOak:

Az a diagnózis egyértelmű.

Már titrálni sem kell... :)

12. Pausz 2010.09.08. 16:26:03

@IrishOak:

ha elfogytak az átkok :)

Бабаяга 2010.09.08. 16:26:14

@12. Pausz: Én azt nem írtam, hogy nem teszek valamit, sőt igyekszem törődni magammal, de a gyerek is kér enni, ezért dolgozni kell, ember örül, hogy van munkája, így évek óta gyakran heti 60-70 órát is dolgozom. Az orvos meg munkaidőben rendel, tehát esélyem sincs felkeresni. Szóval az állapotomról is tehetek, ezt elismerem, de eddig még nem találkoztam korrekt orvossal, aki ne azzal kezdte volna, hogy ő mennyire leterhelt. (Gyerekeimet vittem orvoshoz.) Én soha senkinek nem panaszkodom a munkám során, hogy jaj mennyit dolgozok egy kis apróért!

Polifémosz 2010.09.08. 16:26:31

@IrishOak: Nem a konkrét betegről beszéltem itt nyilván hanem az átlag magasvérnyomásos átlagmagyarról, aki kövér, szalonnát és kalbászt zabál sózotthagymával (nyám-nyám) dohányzik, iszik, és megmozdulni is lusta.

Бабаяга 2010.09.08. 16:27:57

@Jim Raynor: Egyet értek veled. Magad oldd meg a problémádat, az orvos csak az idődet és a rosszabb fajta a pénzedet rabolja.

min 2010.09.08. 16:33:03

Elég durva értékek baszki.
A háziorvos meg a legritkább esetben alapos. Én is most váltottam egy normális és alapos dokira de a legtöbb tényleg az ecserin vette a diplomáját.

12. Pausz 2010.09.08. 16:33:49

@Polifémosz:

már bocsánat, de egy magasvérnyomás-betegség még oly jól beállított gyógyszerelése nem örök időkre oldja meg a problémát

ha pontosan szedett gyógyszer mellet is rendszeres a vérnyomáskiugrás, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a beteg a hibás

Jim Raynor 2010.09.08. 16:36:52

@Бабаяга:

egyébként a viccet félretéve, én egy dologtól félek, nehogy valamelyik családtagom kórházba kerüljön, mert ott tuti, hogy rosszabodna az állapota.....

Бабаяга 2010.09.08. 16:55:45

@Jim Raynor: Sajnos ez így van. Én majdnem elvesztettem az édesanyámat, akit egy hónapig kezeltek, de az állapota csak rosszabbodott. Nem hiszek a protekcióban, de kétségbeesésemben végül a fiam keresztanyjához fordultam. Ő volt az első orvos, akinek feltűnt, hogy édesanyám cukorbeteg. Aztán ő talált rá az állapota igazi okára is, hogy autoimmun betegségben szenved. A kórházból hazatérve elment a körzetihez, aki gyakorlatilag sértődötten kidobta, hogy ha ennyi új gyógyszert írtak fel neki, és ő ezeket szedni is akarja, akkor menjen ahhoz máskor is, aki ezeket felírta neki. (Az egyik egy új vérnyomáscsökkentő volt, amitől a vérnyomása rendeződött 10 év után.)

Jim Raynor 2010.09.08. 17:30:33

@12. Pausz:

ja, korábban meg azt írtad, hogy ha a doki nem ad beutalót, a beteg szerezzen magának.

látom te az alapból faszkalap típus vagyol.

Jim Raynor 2010.09.08. 17:33:56

@Бабаяга:

nekem az is elég, hogy akárhány ismerősöm került kórházba, mind összeszedett ott valami fertőzést, including szepszis. Amitől azért az eszem megáll.

a dokikat már meg sem említem.

IrishOak 2010.09.08. 17:40:28

@12. Pausz:
bűnbánatot tartani a perselypénz után kell, vagy már előtte"illik"?:-D

IrishOak 2010.09.08. 17:44:38

@Polifémosz:
Az mondjuk igaz, hogy eléggé nagy azok aránya akik az elhízás következményeként magas vérnyomásban szenvednek, meg II.tipusú cukorbetegek, megatöbbistb.

IrishOak 2010.09.08. 17:47:17

@Dr.laikus PhD:

Erre mondja Besenyő Pista bácsi: a semmi az nem hogy nincs hanem hogy van.
Az meg má' nem semmi:-D

Бабаяга 2010.09.08. 17:48:06

@IrishOak: a bűnbánat hatására nyúlsz a pénztárcádba. ;-)

IrishOak 2010.09.08. 17:52:02

@Бабаяга:
egy homeless estében lehet.
Dokinál még nem fordult elő, ott nem vagyok bűnbánó:-D

tundee 2010.09.08. 18:15:56

Kedves Musuka!

Jó lenne tudni, hogy az alkalmazott vérnyomáscsökkentő(k) mellett általában mennyi a vérnyomásod, mert az is felmerül, hogy nincs normálisan beállítva. Azonban tudni kell, hogy olykor jól beállított vérnyomás esetén is előfordulhat tensio kiugrás, saját betegek tapasztalatai alapján legtöbbször stressz és időváltozás okozza. Ha valakinél 2-nél többször előfordul én mindig megpróbálok a terápián módosítani, de ha ellenállásba ütközök akkor "csak" sürgősségi vérnyomáscsökkentővel (legtöbbször Tensiomin) látom el, de volt olyan betegem, aki ebben az esetben csak a Cordaflex sprayre vagy cseppinfúzióban adott Ebrantilra reagált. Javaslom, hogy 200 feletti vérnyomásnál, mindenképpen keresd fel a házi orvosodat vagy az orvosi ügyeletet. Vezess vérnyomásnaplót napi min. 3x-i (de inkább 2-3 óránkénti) méréssel (lehetőleg jelölve, hogy éppen milyen terheltségnek vagy kitéve) néhány hétig, s tedd le a háziorvosod asztalára. Ha ezután sem lép válts orvost vagy keress fel egy jó belgyógyász vagy kardiológus szakorvost.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.08. 18:25:22

"Most itt tartok... Várom, hogy mikor lesz agyvérzésem...
Ötletek???"

Nos, a gyógyszeres kezelés néha életmentő, de összességében és hosszú távon csak tüneti kezelés.

Elsősorban azt kell megnézni fenn állnak e a következő dolgok:

- Elhízás
- Nagyobb haskörfogat
- Mozgáshiány
- Nem megfelelő étkezés
- A stressz nem megfelelő kezelése
- Dohányzás
- Drogozás
- Fizikai edzetlenség

És alapvetően, ha ezekből egy, vagy több fennáll akkor érdemes életmódot váltani. Az esetek nagy többségében ez segít.

Jobb ha ez nem egy kampány szerű dolog, hanem az élet végéig tartó elhatározás.

Végül is ezt ki is lehet hagyni, de akkor jóval nagyobb annak az esélye hogy - most mondok egy számot - 20 évvel hamarabb hal meg az ember, ill. az utolsó 10 év életminősége rossz lesz.

Ha az ember megadja magának a megfelelő minőségű és mennyiségű táplálékot (pl. ne túl sok, stb), próbálja kezelni a stresszt, rendszeresen edz (akár munka család mellett is, mondjuk TV helyett) akkor túl nagy baj nem lehet.

Szóval mindenkinél ennek kellene a minimális alapnak lenni, és ha ez megvan, akkor lehet majd orvoshoz menni, , stb.

Mária néni 2010.09.08. 18:26:35

Ötlet:
1. Jól seggbe kell rúgni az orvosokat, akik nem foglalkoztak a beteg panaszaival.
2. keresni kell egy normális orvost, aki beállítja normálisra.

bakela 2010.09.08. 18:33:11

@Polifémosz:
Félszemű, ma te lennél a világ igaza? /”Yad Vashem” – Lyajj! Ciderella???/
Ha az általad is kiemelt fizikális vizsgálat kiterjed pl. a nyaki nyagyerek, ill a hai aorta+ a. renalisok meghallgatására, + szem körüli táska, + orrbemenet nyálkahártyája, + bokavizenyő megvizslatására, később esetleg kiegészitve cukorterheléssel, VMA, se cortisol-lal az aethiologia >>95% tisztázható.
Ráadásul ez a >>95% EREDMÉNYESEN kezelhető 5-6 -féle gyógyszer különböző kombinációjával. /Itt a fő szempont az, hogy melyik bombázó gyógyszerügynök kislány éppen mit dob fel./ Ebből a szempontból absz. nem releváns, hogy a delikvens IVS-e 7-, vagy netán-e 8 mm-e vastag-e.
Az utolsó 15 évben nem is láttam apoplexiát pl.
Vérnyomáskiugrás oka:
-Kihagyja a beteg a gyógyszert. / merelfelejtimegnemlehetráinniaszontákmegesteelfogyottmegagiziaszontahogyőrosszabbulletttőlemintahinióttástólmegattóllettimpotensmegkellettazáraviceroyra/
-Mert marokszámra zabál NSAID fájdalomcsillapítókat /vényre-vénynélkülre/ EZ QRVA FONTOS!!!
-Mer megeszik 1 kiló füstölt szalonnát fél kiló sóval
-Mer megjött a zanyós
-Mer ahülye fiatal picsák szombaton beállítottak szpííddel, vagy eksztázissal, A hülye Yuppi, meg a bodzás meg kokóval.
-Mer olvassa ahülyevagyokmegaláztammagamdefizetematééébééétblogot
-Mer lehet hogy más baja van.
-Mer lehet, hogy más baja is van. Pl a vérnyomásmérővel szaladgáló úriasszony, ill matróna, akinek a vérnyomi naplójában napi 20 mérés van, az nem hypertoniás, hanem elmebeteg, -egyetlen hatásos gyógymódja a .45 ACP.
Apropó: autómata vérnyomásmérők: Szépek, pontosak, meg zenélnek is. DE: A LEGEGYSZERŰBB, ÁRTALMATLAN RITMUSZAVAR MELLETT IS ÖKÖRSÉGEKET MÉRNEK! /ez nem kajabálás/

Akinek meg agyalapi aneurizmája van, az ne tüsszögjön, ne legyen székrekedése, de leginkább sürgősssen xokjon le a dugásról.

Még a dicsőséges déli haccseregcsoport ittartózkodása idejéből emléxem: a legjobb promt vérnyomáscsökkentő a tüdőlövés. /szmályli/

Más: Nálam, aki úgy jön be: Kérek ide, meg oda beutalót, az szokik kapni 2000- és 6550 Ft közti összegről nyugtát, v. kévánság szt áfászálát. /az aktuális hangulatomtól függően/

Engemnemisizgatafaludimárijavérnyomása.

12. Pausz 2010.09.08. 18:40:03

@bakela:

"a. renalisok meghallgatására"

azt meg lehet hallani fonendoszkóppal?

"orrbemenet nyálkahártyája"

szintén az ödémát jelzi? vagy mit kell nézni?

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.08. 18:40:10

@Jim Raynor:

"Én eddig azt hittem, hogy ha valami egészségügyi problémám van, annyit kell tennem "önmagamért", hogy elmegyek az orvoshoz, aki majd segít. Nyilván tévedtem, és magamnak kell megoldani a problémámat a doki helyett."

Igen. Az egészség nem arról szól hogy bemész egy helyre ahol felírnak neked valamit, beveszed és minden ok.

Ahhoz hogy egészséges legyél sajnos/vagy szerencsére tennie is kell az embernek magáért / magával valamit.

Ha 100%-nak vesszük az egészet, akkor legalább 80%-ban te vagy a hunyó abban milyen is az egészséged, de bárki másnak is.

Lehet persze mutogatni a sokszor alulképzett, motiválatlan orvosokra(ide akár bármilyen hazai foglalkozás behelyettesíthető egyébként) de alapvetően az aki pl 120 kg-osan 40%-os testzsír százalékkal táplálkozás, és mozgáshiány miatt kialakult cukorbetegséget csinál magának, rontja az érfalai minőségét, és a heti pár edzés helyett inkább Tv-t néz, és az egészség elérésének a módját a gyógyszerek szedésében látja, az gyakorlatilag a halálos ítéletét írja alá.

Persze mindeki meghal, természetesen. De azért nem mindegy mikor, és mennyit szenved előtte.

És teljesen mindegy kire mutogatunk, a hunyók az esetek túlnyomó részében saját magunk vagyunk.

12. Pausz 2010.09.08. 18:44:06

@bakela:

"zabál NSAID fájdalomcsillapítókat"

ez a vese károsításán keresztül okoz magasvérnyomást?

szuper komment egyébként :D

gld 2010.09.08. 18:46:40

@bakela:

"Még a dicsőséges déli haccseregcsoport ittartózkodása idejéből emléxem: a legjobb promt vérnyomáscsökkentő a tüdőlövés. /szmályli/"

ááááááááááááááááááááááá :D Ezt terjeszthetem? :)

Bikli néni 2010.09.08. 18:56:02

@huncut: Persze. HA átvesznek. A körzeti, akihez utca szerint tartozik, nem utasíthat el. Viszont, a másik orvos meg nem köteles fogadni, mondhatja azt, amit nekem is üzent az asszisztensnőn keresztül, hogy neki már így is sok a betege, majd holnap ugyanekkor fáradjak vissza, akkor rendel az az orvos, akihez a mi utcánk tartozik.

ondol 2010.09.08. 19:10:01

Sziasztok.

Megy itt a birkózás a magas vérnyomásról.
Nekem alacsony, szivinfarkt-ot kaptam, és vérnyomáscsökkentő gyógyszereket szedek.
bétablokker, ARB, vízhajtó mind vnyomáscsökkentő. Benyomok egy nitrátot, akkor padlót fogok.

Sipítanom kell, minden alkalommal, amikor bogyókat írnak fel.
Félelmetes, hogy hozzám hasonló betegnek akkor is résen kell lennie, amikor már nincs is rés:-DD

Mária néni 2010.09.08. 19:15:54

@ondol: El kell menni orvoshoz, és elpanaszolni neki.

ondol 2010.09.08. 19:17:07

@Mária néni: nem figyeltél, én nem panaszolok, már sipítok előre:-DDDD

huncut 2010.09.08. 20:11:22

@Bikli néni: Igen, ez tényleg így van. Mindenesetre én előbb telefonon próbálkoznék, és megpróbálnám megbeszélni vele, mi a gondom. És sajnos nem árt egy kis protekció.

Polifémosz 2010.09.08. 20:26:45

@bakela: Klafa!
Van ötletem, hogy mit dobjanak fel! :-)

huncut 2010.09.08. 20:28:38

@ondol: Nem irigyellek. :-)
Mindenesetre az életmódra vonatkozó tanácsok biztosan neked is szólnak. Az alacsony vérnyomásra is a legjobb gyógyszer a rendszeres mozgás. Ha jól tudom... Ha meg nem, biztosan kijavítanak. :-)

Bikli néni 2010.09.08. 20:42:03

@huncut: Az alacsony vérnyomás ellen javaslom olvasásra Despi másik blogját - nah az ottani dolgoktól tuti felmegy :D

huncut 2010.09.08. 20:58:44

@Bikli néni: Olvasnám én, de macintoshra nem optimalizálták a rendszert, és az én gépemen alig lehet látni a bevezető szöveget. Pedig nekem is alacsony a vérnyomásom. :-)
De vérnyomásemelőként a praxis is megteszi. :-)

bakela 2010.09.08. 21:28:37

@12. Pausz:
-Ha szűkület van- surranás – soxor
-fekélyt – koko,MDMA
- is, de így inkább krónikus// acut: folyadékretenció, Na↑, vesekeringés redistribucio /PG/ direct antagonizmus a vérnyomáscsökkentőkkel, citocrom P akárhány, itakdalse

bakela 2010.09.08. 21:32:47

@12. Pausz:
Most, hogy visszaolvastam, kihagytam az akkumlátorbontó inuitokat, meg a Münchausen syndromás járadékvadászokat /Sympatomim cseppek, és társai/

Loona 2010.09.08. 21:49:37

Menj el magánrendelésre. Sajnos nincs más út. Nekem a pulzusom egy fél éve túl magas, stressz esetén pedig el szokott szállni. A rekordom 111... Lehúztak egy EKG-t, ami rendben volt. Javasoltak egy gyógyszert, amit szerencsére nem kezdtem el szedni, felhívtam előtte gyógyszerész öcsémet, ő mondta, hogy az leviszi a vérnyomásomat is. (Ami persze rajta volt az EKG papíron, és az orvosnak is direkt szóltam!) Ami úgy alapjáraton nagyon alacsony. Simán kinyírtak volna. Most keresek magánrendelőt. Igaz, azért fizetni kell, sokat. De ott legalább foglalkoznak velem. Túl fiatal vagyok még a szívrohamhoz.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.08. 22:06:22

@12. Pausz: ezek a tünetek éppen úgy hangzanak, mint a negyedik feles utáni állapot.

Irise 2010.09.09. 02:30:07

@bakela: "Akinek meg agyalapi aneurizmája van, az ne tüsszögjön, ne legyen székrekedése, de leginkább sürgősssen xokjon le a dugásról."
Imádom a stílusod - a tudásod nemkülönben.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.09. 05:00:32

@WITCH: "az utolsó 10 év életminősége rossz lesz."

Akkor én már az utolsó 10 évemben járok??
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása