Elegem lett a nagy magyar egészségügyből

2010.08.30. 06:00

Tisztelt Blog!

 

Az előző levelet olvasva úgy gondoltam, nekem is közzé kell tennem a legutolsó esetünket a helyi (vidéki) kórházzal.


Édesanyámat utalta be a háziorvosa az urológiai szakrendelésre, mert veseproblémákra gyanakodott. Korán mentünk, reggel fél 7-kor voltunk ott, hogy minél hamarabb megtörténjen a kivizsgálás. Elektronikusan beregisztráltunk, mert a kartonokat már számítógépes rendszeren küldik a szakrendelésekre, így kb. fél 9-kor édesanyám már bent is volt az orvosnál.


Itt kapott beutalót röntgenbe és ultrahangra, majd azok megtörténte után vissza is mentünk hozzá. Az orvos a felvételek alapján nem talált urológiai eredetű betegséget, így átküldte anyukámat a nőgyógyászatra. A beutalót az orvos a számítógépes hálózaton küldi a másik orvosnak, így az újabb szakrendelésre a betegnek nem kell már bejelentkeznie. Ez dél körül lehetett.


A nőgyógyászaton is meghallgatták, megnézték a papírjait, majd átküldték a belgyógyászatra. Közben kaptunk papírokat is, melyeken fel voltak sorolva, hogy milyen vizsgálatokban részesült, és azok mennyi ideig tartottak. Persze felét sem kapta meg, és az alatt a pár perc alatt amíg bent volt az orvosnál, nem is kaphatta meg. A belgyógyászatra fél 2 körül érkeztünk, ahol 2 óra várakozás következett. Közben feltűnt, hogy utánunk érkező betegek mennek be az orvoshoz, ezért megkérdeztem a néha-néha kinéző nővért, hogy mi mikor következünk. Megkérdezte édesanyám nevét, majd visszament a rendelőbe.


Ezután következett a meglepetés. Kinyílt az ajtó, kijött a belgyógyász orvos, és elkezdett velünk a többi várakozó beteg előtt kiabálni, hogy mit gondolunk mi, hogy ő csak úgy megvizsgál minket beutaló nélkül? Őt ki fogják rúgni ha ilyet tesz, meg egyebek. Próbáltam neki nyugodtan elmagyarázni, hogy a nőgyógyászatról küldtek minket át, de a méregtől szerintem először nem is hallotta.


Harmadjára mondtam el neki, hogy nem magunktól jöttünk, erre ugyanolyan hangnemben odavágta, hogy akkor meg nem küldték át neki a beutalót a nőgyógyászatról, reklamáljunk ott. Fél négykor mentünk vissza a nőgyógyászatra, persze ott már nem volt senki. A folyosón kaptunk el egy nővért, aki mit tesz isten pont azon az osztályon dolgozott, és mikor elmondtam neki hogy mi történt, megijedt, majd rohant elküldeni a beutalót.


Ekkor már én is felemeltem a hangom, és elegem volt az egész nagy magyar egészségügyből. De anyukámnak is, mert azt mondta, hogy ő ehhez a belgyógyász orvoshoz be nem megy, őt ez ne vizsgálja meg. Így otthagytuk a kórházat, mondanom sem kell hogy egész napos várakozás után érdemi vizsgálat nélkül, és egy csomó papírral, amin kamu vizsgálatok voltak, gondolom az egészségbiztosító felé számlázva.


Mindennek tetejébe más hibája miatt, aki elvégzett egy orvosi egyetemet, a többi beteg előtt veszekszik meg kiabál velünk.


Bocsánat a hosszú történetért, azért remélem ha tényleg orvosok is olvassák a blogot, tanúságos lesz nekik.

Üdvözlettel: Zoltán
 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

epres négercsók 2010.08.30. 13:37:47

@adamantium: Írtam neked privátban, ne offoljuk tovább a blogot.

adamantium 2010.08.30. 13:37:50

blogmotor úgy nézem szarakodik, azt írta ki nem küldi el a kommentet mert kell várni pár percet köztük, de úgy nézem mégis elküldte

Leroi 2010.08.30. 13:39:51

@epres négercsók:

Erősen ki van már vesézve a fenti poszt.
Nem árt egy kis változatosság, amúgyis amit leírtunk, részben kötődik, lévén, hogy rendelőről van szó és várakozásról, nagyvonalakban...

Leroi 2010.08.30. 13:41:13

adamantium

És mégis "hazudik" a szikszói polgármester...

adamantium 2010.08.30. 13:50:16

@fehérzaj: ittam már egy energiaitalt mert éjfél után feküdtem le, hajnal 4 kor keltettek és 8 kor nem tudtam hazamenni mert volt még egy 3 órás műtét amiben érdekelt voltam, úgy, hogy az utóbbi 30 órából kevesebbet mint 4 et aludtam de jól bírom :)

adamantium 2010.08.30. 13:52:15

@Leroi: nem követem a politikát

Fekete Dália 2010.08.30. 14:01:36

@adamantium:
Érdekes nekem már legalább 4 hozzászólásomat törölték ma.
Cenzorilla már írásbeli figyelmeztetőt is adott.
Legközelebb már ellenörzőt is kérnek.
Azt sem tudom ki lakozik a Cenzorilla név mögött.

adamantium 2010.08.30. 14:02:59

@fehérzaj: ejnye bejnye majd 100 szor fel kell írjad a nevét holnap a táblára :DDD

Leroi 2010.08.30. 14:06:27

fehérzaj

Gondold el...fekete bőrszerkó, neccharisnya, térden felüli vadászcsizmák és brrr...hétfarkú korbács...:))

Fekete Dália 2010.08.30. 14:06:49

Lézermutatóval nehéz lesz:DDDD

Leroi 2010.08.30. 14:07:59

adamantium

:(((

És ezek után még legyen őszinte az ember mosolya, ha vákuumozzák az agyát jobbról-balról...:(

Fekete Dália 2010.08.30. 14:10:32

@Leroi:
Hááát lehet hogy neked ez bejön, de én maradnék egy magas, kék szemű, sármos pasinál.

mothe 2010.08.30. 14:10:44

@Leroi: a miheztartás végett Afrikában tömegesen halnak meg az AIDS-es gyerekek. akkor mostantól, ha egy magyar gyereknek bárányhimlője lesz, akkor ne hívjunk hozzá orvost?

gld 2010.08.30. 14:14:44

@Leroi: "Gondold el...fekete bőrszerkó, neccharisnya, térden felüli vadászcsizmák és brrr...hétfarkú korbács...:)) "

Pont ilyen az "orvoshoz járós ruhám" :D

mothe 2010.08.30. 14:19:00

@szabidoki: „szerintem az lenne, hogy az első szakrendelésen megállapítanák, hogy ők nem találtak semmit, és mosolyogva adnának egy két-három hónapos előjegyzést a másik szakrendelésre.”

szerintem meg másképp volna.

Fekete Dália 2010.08.30. 14:19:51

@Leroi:
Ezér' is én leszek kimoderálva, mert dominának írtad le.

gld 2010.08.30. 14:20:21

@mothe: hű, esküszöm, próbáltam utánanézni, hogy ezt mivel kapcsolatban írtad, de nem találom :S Kifejtenéd?

ondol 2010.08.30. 14:29:17

@adamantium: "1. fél nap alatt simán megszerzem a kollégáim jelszavainak 80%-át, ugyanez sikerülhet bármelyik ott dolgozónak, sőt az adminisztrátorok tudják minden orvos jelszavát elvégre van egy csomó labor, vizsgálat amit csak orvosi jelszóval lehet kiírni"

Azért ez durva. Ha ezt így van, akkor nagy baj van az informatikai rendszeretekkel. Sürgősen tegyetek ellene, nyúvasszátok a rendszergazdát.:-DD , mert erre rá lehet bacni, de nagyon.

A TAJ számmal kapcsolatban igazad van, zűrös az máshol is...

mothe 2010.08.30. 14:31:23

@Leroi: na, ez aztán a hangulatkeltés legalja, kérem szépen, egy o...-tól.

mothe 2010.08.30. 14:42:14

@gld: erre írtam:

„El kell látogatni mondjuk a nagy keleti szomszédok valamelyikébe (UKR,ROM) és azután véleményt mondani a mi egészségügyünkről.
Háromszor feltörlik a beteggel a folyósót, amíg megvizsgálják.

Csak miheztartás végett.”

csak hogy érzékeltessem, hogy mennyire nincs értelme az effajta összehasonlítgatásnak.

Leroi 2010.08.30. 14:45:26

@mothe:
Jó megállapítás egy b...-től...:))

fehérzaj

Nem tudtam, hogy nőből vagy, bocs...:)))
Kék szemmel nem tudok szolgálni, a többiből van bőven...:P

pakesz (törölt) 2010.08.30. 16:02:06

@adamantium: tehat te nem tudod leellenorizni ok...

nem lehetne amugy megis megoldani ezt a reszet?
persze te irod hogy hat azt merik feltetelezni orvosokrol, csak hat ha olyat olvas az ember, hogy szerbek jartak ide at muttetni magukat Szögedre...

Mufurc Manó 2010.08.30. 17:44:49

@epres négercsók: Figyelj, szerintem NE töröljetek kommenteket egyáltalán. Véleményszabadság van, szóval mindenki eldöntheti a másik véleményéről (és a posztról), hogy milyen, de törölni nem illendő. Aki kommentet töröltet, az olyan, mintha tisztában sem lenne azzal, hogy a neten van, ahová mindenki írhat, és necces is rajta súlyozni, hogy most töröld vagy ne töröld...

Fekete Dália 2010.08.30. 17:49:07

@adamantium:
Jaj, egyébként mindkettő hírszerző szolgálat, tehát bármikor összefuthatsz velük.

El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 19:10:35

Nem szoktam elolvasni a szabályzatot, de azt tudom, hogyha nekem blogom lenne, akkor azt törölnék, amit csak akarnék,azt tiltanék ki, akit akarnék és olyan szabályokat hoznék, amilyeneket akarnék.
Persze szem előtt tartva az erősebb szabályokat, törvényeket.
Ha mindezekkel együtt sikerül hitelesnek maradnom, akkor olvasott lesz a blogom, ha nem, hát nem.
Jelen blogon kicsit neccesnek azt érzem, hogy első látásra mintha a betegek érdekében lenne. A beteg ezt bekajálja, kisírja a lelkét, majd a Tudós Urak lépésről-lépésre cáfolják, szavanként kérdőjelezik meg a hitelességét. Kb. a századik komment után pedig kialakul egy szakmai cset, ahol már a "beteg" szó el sem hangzik, csak hajlongás egymás nagysága előtt.

adamantium 2010.08.30. 19:21:18

@El Visco Stello: persze gondolom te is annak az ütődött kádári elvnek vagy a híve, hogy a betegnek mindig igaza van és neki minden jár mer'fizeti a tébét?

mothe 2010.08.30. 19:31:46

@adamantium: ez nem ütődött kádári elv, a szolgáltatási szektor így működik. az egészségügy is az, csak ezt még nem fogta fel minden orvos.

gld 2010.08.30. 19:39:17

@El Visco Stello: "Kb. a századik komment után pedig kialakul egy szakmai cset, ahol már a "beteg" szó el sem hangzik, csak hajlongás egymás nagysága előtt."

Ezt erősen cáfolnám... Még ha ki is alakul egy "szakmai cset", olyan még nem volt, hogy ha ilyenkor laikus kérdez valamit, arra a dokik ne válaszoltak volna, vagy nem magyarázták volna el...

adamantium 2010.08.30. 19:45:55

@mothe: ugyan már amikor magyarországon a betegek felét valamilyen érdek fűzi ahhoz, hogy orvoshoz menjen. hány és hány betegnek az a legfőbb kérdése, hogy ezzel mennyi ideig lehet táppénzen. a minden meg, hogy járna mégis ne haragudj, nem tudod felmérni a költségeket (te se meg a lakosság nagy része se) csak azért mert 30% fizet valamit azért 100% nak nem járhat kolbászból kerítés. ennél már egy 10 éves gyermek is okosabb

gld 2010.08.30. 19:52:06

@adamantium: Nálatok szokás az, hogy adtok a betegnek ilyen elszámoló biz-baszt, amin rajta van, hogy a kezelése, műtéte, vizsgálatai hozzávetőlegesen mennyibe kerülnek? Nálunk van ilyen, és egyáltalán nem tartom rossz dolognak.... Azóta kicsit másképpen látom ezt az "én fizetem a tb-t"-dolgot, pedig én tényleg fizetem, és a valós jövedelmem után :))

epres négercsók 2010.08.30. 19:59:33

@Mufurc Manó: Azt tessék végre megérteni, hogy NEM a saját szánk íze szerint törlünk kommenteket. Nem is nagyon szeretjük. Tízből kilenc kommentet azért törlünk, mert többen is megkérnek rá minket. Hadd ne mondjak neveket, de többnyire az orvos-oldalról érkezik moderátorért kiabálás...
Tehát, sokadszor:
- nem a kommentelők iránt érzett szimpátia vagy ellenszenv vezérel minket,
- nem feltétlenül és nem minden esetben értünk egyet a törléssel,
- igen, szólás- és véleménynyilvánítási szabadság van, bizonyos korlátokkal. Tessék szépen elolvasni a blogszabályzatot, és tudomásul venni, hogy ha olyat írtok, annak a törlését kérhetik az olvtársak, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül, akár orvos a kommentelő, akár nem.

adamantium 2010.08.30. 20:03:23

@gld: persze, hogy adunk, én úgy tudtam kötelező minden bentfekvő betegnek ilyet adni. ambulancián már nem jellemző de ott az ambuláns lapra rágenerálja a vizsgálatok nevét, a német pontszámot és talán a forintosított összeget is a rendszer. persze az árak nevetségesek, a német pont kb 5 forintjával, a HBCS meg olyan 250 ezerrel érné meg

adamantium 2010.08.30. 20:04:51

@epres négercsók: a kitörölt kommenteket át kellene rakni egy offtopicba mert ha lemaradok valamiről utána idegesítő, hogy 50 komment van a kitörölt kommentről amit azonban már nem láthatok

El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 20:07:33

@adamantium: Elmúltam 10 és már tudom, hogy az országnak nem 100%-a beteg. Ez erős csúsztatás. Tudom azt is, hogy ettől még forráshiányos a pálya. Kommentjeim arról is szólnak, hogy az orvosovics urak tónusa sokszor lekezelő, megalázó, követelőző. Mintha szándékosan misztifikálnák szakmájukat, amivel nem a beteg bizalmát nyerik el, hanem megfélemlítik. Ezeken a dolgokon változtatni nem pénzkérdés. Engem ez zavar leginkább, de megkommentelem az ostoba beteget is. Sőt azt hiszem, több ilyen kommentem van.

gld 2010.08.30. 20:11:28

@adamantium: azt nem tudtam, hogy kötelező. Csak nálunk adják. Ambulancián is, sürgősségin is, bentfekvőnek is. Mondjuk azt nem tudom, hogy a feltüntetett összegek mennyire reálisak.

Írok egy példát:)
vizsgálat, összes pntérték 750
injectio in articulatio összes pontérték 203
Kiegészítő pont betegmegfigyelésért 140 pont

Az ellátásért az egészségbiztosítási finanszírozás keretében igényelhető legmagasabb összeg: 1585 FT

Nekem ez kissé röhejesnek hat...

Ja, ez kb. 3 éves cucc.

adamantium 2010.08.30. 20:14:04

@El Visco Stello: esetleg olvass utána, hogy miért is magyarországon a legmagasabb az egy lakosra jutó beteg-orvos találkozások száma az únióban. miért is ilyen magas ez? miért itt a legmagasabb a rokkantak aránya? miért itt fizet a legkevesebb ember tb hozzájárulást?
én soha nem misztifikáltam a szakmámat, tudom, hogy van olyan orvos aki még kollégái előtt is misztifikálja azt amit csinál de értelmetlennek tartom, attól, hogy elmagyarázom valakinek, hogy, hogyan készül majd a gamma szege nem fogja jövő héten ő is megpróbálni a sufniban (remélem :D)

adamantium 2010.08.30. 20:18:03

@gld: ezek német pontok, kb 1,5-tel kell szorozni (kb évente meghatározza a drága kormányunk, hogy mennyi egy német pont és mennyi egy HBCS, legutóbb pl az inflációt követve a HBCS értékét 150 ezerről 146 ezerre vitték fel - logikusan hangzik ugye :D)
az itt felsoroltakból ugye ki kell jöjjön a rendelő fentartása, a személyzet fizetése, a takarítás, a fecskendő, tű, eszközök sterilizálása stb - nem igazán fog kijönni de hát ez van. ha bármi többet csinálsz a beteggel minthogy kikérdezed az veszteséges (igen már a kesztyűs vizsgálat is az)

adamantium 2010.08.30. 20:19:00

@gld: ha jól emlékszem a "Kiegészítő pont betegmegfigyelésért" már csak gyerekeknél kódolható el, felnőttnél szerintem kivették

gld 2010.08.30. 20:19:05

@adamantium: hát de éppen ez az, hogy hogy a rákba jönne már ki? :O

gld 2010.08.30. 20:20:20

@adamantium: ööö.... én tudtommal 3 éve is már erősen felnőtt voltam :) Mármint jogi értelemben mindenképpen :D

El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 20:27:19

@adamantium: Látod, máris fölémkerekedtél. Miből gondolod, hogy nekem utána kellene olvasnom, az általad említett társadalmi problémáknak.
...mert Te nem az egészségügy problémáit említetted. Az egészségügy problémája csak következménye az áltad említett társadalmi gondoknak. Keverheted akárhogy az egészségügyi kártyapaklit, amíg ezek a gondok léteznek, ugyanezek a lapok fognak kijönni.
Ezért bátorkodtam azt állítani, hogy nekünk betegeknek és nektek gyógyítóknak saját viszonyunkat kell rendezni elsősorban. ...mert ez nem pénzkérdés. Ez a legtöbb, amit ma a két fél tehet.

Leroi 2010.08.30. 20:27:20

Nagyon kevés már ama német pont értéke...0,9 körüli.

Leroi 2010.08.30. 20:34:02

mothe

Az eü. nem szolgáltatási szektor. Nem a cipődet javítjuk meg, vagy a bugyidat foldozgatjuk, hanem a belső szerveid, idegrendszered stb. működési állapotát hozzuk helyre...az ország legértékesebb elemének, a lakosságának az egészsége fölött őrködünk...
Egy kicsit más, mint egy "szolgáltatási szektor".
Aki az orvost pincérré degradálja, az ne csodálkozzon, ha kocsmavendégként kezelik.

adamantium 2010.08.30. 20:35:40

@Leroi: szerintem 1,46 forint/pont

adamantium 2010.08.30. 20:38:12

@Leroi: szerintem 1,46forint/pont

gld 2010.08.30. 20:38:57

@Leroi: sajnos olyan értelemben szolgáltató szektor (könyörgöm, ne harapd le a fejem :) ), hogy ELMÉLETILEG fizetünk érte, és azért kapjuk, amit kapunk. Nyilván ha gyakorlatiasan nézzük, akkor nem hasonlítható egy élelmiszerbolthoz mondjuk. Mert ott, ha nincs elég pénzem kenyérre, akkor ugye nem adnak nekem kenyeret. De az eü-ben, akkor is kapok csípőprotkót, ha nem tudnám megvenni magamnak... Na ez az az "apró" tényező, amiről szerintem sokan megfeledkeznek... De az elv, az tényleg szolgáltató szektoros, szerintem.

adamantium 2010.08.30. 20:39:07

ez a blogmotor szerintem sokat ivott ma

adamantium 2010.08.30. 20:42:42

@gld: a gond az, hogy a fizetség nem közvetlen, hanem átmegy egy állami kasszán. ez a betegkben azt a fals elképzelést kelti, hogy ők egész életükben fizettek és van egy teoretikus megtakarított X millió forintjuk amiből nekik járna egy jó ellátás (pedig annak a pénznek már az unokáját is elköltötte az állam). az egészségügyi szolgáltatóban viszont meg azt az érzést kelti, hogy egy csomó beteg veszteséget okoz nekem, pedig a veszteséget az OEP minősíthetetlen szakemberei okozzák akik nem képesek felmérni egy beavatkozás valós értékét. így a két fél egymásra haragszik, a háttérben meg az állam röhög a markába

gld 2010.08.30. 20:43:55

@adamantium: igen, pontosan. Szóval tulajdonképpen mindenki szív. Illetve majdnem mindenki.

El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 20:53:07

A kulcsszó mégiscsak a "BIZTOSÍTÁS"
Ez tömören annyit tesz, hogy néhányan összedobjuk a suskát, oszt ha véletlenül valakinek csípőprotkó köll, az ebből kikönnyezzük.
A gond az, hogy az egyébként is kevéske pénzt gondatlanul kezeli az, akire rábíztuk. Ne adj Isten, esetleg meg is dézsmálja.

gld 2010.08.30. 20:54:30

@adamantium: lehet egy totál OFF kérdésem? Már tök régen foglalkoztat, és senkitől nem kaptam rá eddig választ. De ha nem gond, inkább privátban kérdezném, mert nagyon nem vág ide.

adamantium 2010.08.30. 21:02:54

@gld: természetesen, kérdezz nyugodtan

epres négercsók 2010.08.30. 21:09:06

@adamantium: Jogos felvetés, bár a technikai rész kivitelezéséhez szerintem nem én kellek.
Despi, egyébként is szerettem volna kérni, hogy az offtopicot tedd már ki légyszi címlapra, hogy szem előtt legyen!

gld 2010.08.30. 21:16:14

@adamantium: köszönöm szépen, írtam.

adamantium 2010.08.30. 21:23:44

@gld: még nem kaptam meg de ha meglesz válaszolok :)

Leroi 2010.08.30. 21:34:07

Igen szerencsétlen példa ez a csípőprotkó...
Amíg sor kerül szegény betegre az orthopaediai várólistán, addig a másik TEP-re is szükség lesz...

gld 2010.08.30. 21:40:22

@Leroi: ez a várólista is fura dolog... Egy ismerősöm Anyukájának most csináltak csípőprotézist. Nálunk 1,5 év lett volna a várakozási idő, a megyei kórházban megcsinálták szinte azonnal.

adamantium 2010.08.30. 21:56:41

@Leroi: a gond a csípő, térd és más nagyízületi protézisekkel az, hogy az OEP jól finanszírozza őket és a köztudatba is be van épülve, hogy milyen jók.
pedig sok esetben az ízület nem egyenletesen van kopva egy tengelykorrekciós műtét sokkal előnyösebb lenne a betegnek, de azokat az OEP meg nagyon szarul finanszírozza, gyakorlatilag a hozzájuk szükséges nagyon profi lemezek és csavarok ára nem jön ki az összegből. ezekre a műtétekre nincs szinte várólista mert kevesen csinálják mert sokkal nehezebb mint egy protézis és nem éri meg gazdaságilag. fiataloknál inkább ezeket kellene alkalmazni de hát teljesen más a trend, pedig az én véleményem szerint az ortopédia csúcsa nem a protézis hanem az ízületmegtartó műtét

adamantium 2010.08.30. 21:57:51

@gld: írtam választ, remélem segítettem

gld 2010.08.30. 22:00:07

@adamantium: igen, nagyon köszi :)

pakesz (törölt) 2010.08.30. 22:21:19

@gld: "De az eü-ben, akkor is kapok csípőprotkót, ha nem tudnám megvenni magamnak... Na ez az az "apró" tényező, amiről szerintem sokan megfeledkeznek... De az elv, az tényleg szolgáltató szektoros, szerintem."

ez egy oreg hiba...
ha nem fizet TB jarulekot miert kellene hogy megkapja?

amugy meg en megfizettetnem a 15% -t a koltsegnek a csipoprotezisossal
mert miert is ne?
jo jo nem fizettetetnem meg hanem
1., felemelnem meg jobban az adokat, hogy meg tobb ember menjen at adozni mashova
2., rablancra vernem az orvosokat, meg a csipoprotezis gyartokat

gld 2010.08.30. 22:23:01

@pakesz: félreértettél. Én úgy értettem, hogy aki fizeti a tb-t, az általa befizetett járulék sem takarja a protézis árát, meg a műtét költségeit, mégis megkapja az illető. legalábbis ezt próbáltam írni, ezek szerint nem voltam érthető :)

pakesz (törölt) 2010.08.30. 22:32:48

@gld: hiaba irtad volna azt az sem jo :)

tudod az biztositas

ha azt nezzuk hogy 250 bruttora a delikvens befizet 22.5e -t, mig a fodrasz/festo/munkanelkuli/... meg 5e -t, akkor ez igy nagyon nem jol van...
ez biztositas, na most ha en munkanelkuli vagyok miert nem lehet benyogni az unalmast hogy a Cascot azt csak harmadertekben fizetem?
illetve a sajat magat adoztato vallalkozo miert kene -Horn Gyulus szavaival elve!!!- hogy magahoz nyuljon? hogy tobb adot fizessen?
ez a potyautas problema...

Gyurcsany legalabb kotelezove tette a 4.5e -t mindenkinek hogy az APEH hajtsa be, mit tett Csehak, Surjany meg a tobbi masik?
miert van az hogy az egeszsegugyben a tobbi otvaros ganet nem szidjak?

gld 2010.08.30. 22:37:11

@pakesz: tisztában vagyok vele. Az elvi alapok szemléltetésére jó volt. Nyilván nem fogok olyasmiről vitatkozni, amihez nem értek, ezért nem is mentem bele mélyebben. Szemléltetni akartam valamit, adamantium értette :)

pakesz (törölt) 2010.08.30. 22:53:13

@gld: jo hat a csipoprotezis nelkul is eltek 50 evvel ezelott emberek, na most pl. egy olyan emberbe aki vilageleteben bortonben volt, es az orvos azt mondja hogy indokolt neki berakni, hat lehet hogy orvosilag igaza van, de kicseszes a jarulekfizetokkel, ha ezt megteszik

en mint jarulekfizeto inkabb azt javasolnam, hogy adjuk el a szerveit :)

gld 2010.08.30. 22:56:47

@pakesz: nem érted :))) De képtelen vagyok érthetőbben elmagyarázni :)

adamantium 2010.08.30. 23:35:42

@pakesz: az empátia tesz minket emberré, ez a különbség ember és állat közt, bár a sérült farkat a horda táplálja míg fel nem épül, tehát ez sem feltétlenül igaz

pakesz (törölt) 2010.08.30. 23:49:21

@adamantium: mondogasd az orvosoknak akik tobb penzert mennek ki Angliaba, hogy legyen empatiajuk
meg a novereknek is hogy dolgozzanak rendesen azert a keves penzert

a Nyenyi melle javasolnam nalatok ezt is kituzni:
hu.wikipedia.org/wiki/Alekszej_Grigorjevics_Sztahanov

adamantium 2010.08.30. 23:55:00

@adamantium: izé, "farkast", huh ez nagyon félreérthető volt pedig becs szó (=becsaplak szórakozásból) semmi rosszra nem gondoltam :D

adamantium 2010.08.30. 23:59:02

@pakesz: ismerem a tagot, csalás és ámítás volt, 80 ember dolgozott állítólag azon amit neki elszámoltak, szovjet propaganda

szabidoki 2010.08.31. 00:14:02

@adamantium: te játszol az oroszlán fa... izé, bajszával! :)

pakesz (törölt) 2010.08.31. 00:14:16

@adamantium: szerintem ez a nagy egyenloek vagyunk, meg empatiazzunk is egy nagy szovjet propaganda volt ami megbukott...

leirtam korrektul:
"illetve a sajat magat adoztato vallalkozo miert kene -Horn Gyulus szavaival elve!!!- hogy magahoz nyuljon? hogy tobb adot fizessen?
ez a potyautas problema..."

nem lesz bevetel ha csak azt fogjak hajtogatni, hogy jajj hat tenyleg kell neked csipoprotko? hat empatiazzunk egy jot, es lesz neked...

szabidoki 2010.08.31. 00:15:47

@pakesz: ja, valóban, de nagy fájdalmak között, esetleg járásképtelenül, nyilván nagyon jó volt nekik. Meg ősidők óta szülnek a nők orvosi segítség nélkül. Egyéb korszakos ötlet?

pakesz (törölt) 2010.08.31. 00:28:22

@szabidoki: az hogy szenvedjen...
de ha nem fizetett rendesen jarulekot, akkor ne adjak meg neki

tudod, valahogy ugy tudnam ezt festoien atadni, hogy ha valaki egy lumpen elem(= csoves), nem dolgozik semmit, akkor zsiros kenyeret azt adjunk a hajlektalanszallon, de ne libamajjal tomjuk

mothe 2010.08.31. 07:47:31

@adamantium: valószínűleg senki nem haragudna meg rád, ha nem kezdenéd minden második mondatodat azzal, hogy már ne is haragudj. de az, hogy így kezded, nem érvényteleníti, hogy utána minden alkalommal butának, ostobának, elmebetegnek stb. titulálod, akihez beszélsz, és úgy gondolod, hogy ez megfelelő érv a vitában. ez sokféle következtetésre ad lehetőséget, de arra semmiképp, hogy jó szándékú, bölcs, tiszteletre méltó vitapartner lennél.

úgyhogy mostantól, ha kisstílű személyeskedés nélkül nem vagy képes érvelni, szerintem inkább ne tedd, mert már unalmas nézni, ahogy folyamatosan lejáratod magad.

mothe 2010.08.31. 08:01:02

@Leroi: meglepő módon több profi és előzékeny pincérrel volt eddig dolgom, mint orvossal, úgyhogy nem látom a degradációt.

egyébként a pincérnek csak akkor fizetek, amikor kiszolgál, az egészségügynek pedig minden áldott hónapban. a gyógyászati készítményeket pont ugyanúgy marketingolják, mint egy cipőt, az orvosi egyéni tarifák pedig kiderülnek a kórteremben. ha speciális ellátásra van szükségem, általában elintézem magánorvossal (aki pénzért szolgáltat, tudod), ha táppénzre kell mennem, kénytelen vagyok a körzeti orvoshoz menni. műtétem életem 38 éve alatt nem volt, és egyetlen napot sem töltöttem kórházban a születésemen kívül. viszont húsz éve fizetek.

ha ezt az állami orvosok semmivé degradálják, akkor ne csodálkozzanak, ha cserébe én se tartom őket nagyra.

summa summarum: a magánorvosnak akkor fizetek, amikor szükségem van a szolgálatára, a tb-nek meg átalánydíjat fizetek, azért, hogy ha szükségem lesz a szolgálatára, akkor ne kelljen hirtelen nagyobb összeget fizetni. az átalánydíj mértékét és a cserébe kapott szolgálat minőségét sajnos nem én állapítom meg, ráadásul az átalánydíj fizetése közelező. tehát kötelezve vagyok arra, hogy megvásároljak egy szolgáltatást, amiben a szolgáltatók alul vannak fizetve, ezért semmibe veszik, hogy én kifizettem, amit kellett. szolgáltatás ez, csak balkáni. a cipész eggyel nyugatibb szemléletű manapság.

Leroi 2010.08.31. 09:06:49

mothe

Soha nem kértem egy betegtől sem pénzt a "szolgáltatásért", amit nekik nyújtottam, ha adtak, önszántukból adták. Ezt én természetesnek veszem, mert a tevékenységért ,amit kifejztek, nem a fizetésem jár, hanem annak minimum a négyszerese. Emellett magánrendelőm is van, ahol minimális összegért bárki el van látva, ahogy az orvosszakma megkívánja.

Ha táppénzt kérsz az orvostól, akkor nem a szolgáltatást kéred, hanem a tb-kasszát pumpolod meg, őt megvesztegetéssel okirathamisításra készteted, tehát bűnrészesek vagytok egy csalásban.
A beteg sem angyal, angyalom...:)

Nos miután fentebb ilyen szépen leegyengetted az orvostársadalmat a gyep szintjére, gondolom, negédes mosollyal mész be egy rendelőbe. Mint akinek minden, de minden megfelel...Pfúj...

Leroi 2010.08.31. 09:10:42

Érdekes, a hozzászólásaimat mintha blokkolták volna...

mothe 2010.08.31. 09:46:39

@Leroi: „Ha táppénzt kérsz az orvostól, akkor nem a szolgáltatást kéred, hanem a tb-kasszát pumpolod meg, őt megvesztegetéssel okirathamisításra készteted, tehát bűnrészesek vagytok egy csalásban.”

ezt kifejtenéd bővebben? ha influenzás vagyok, akkor ne menjek táppénzre? és ki mondta, hogy én ezért fizetek a háziorvosomnak?

egyébként én is szeretlek, ha már így legerincteleneztél a nagy semmi alapján. remek diagnoszta lehetsz. :)

mothe 2010.08.31. 09:53:07

@Leroi: én ezen nem csodálkoznék.

huncut 2010.08.31. 10:12:15

@Leroi: @Leroi: Csak a blogmotor szórakázik. :-)

pakesz (törölt) 2010.08.31. 21:58:14

@Leroi:
miert menne az a beteg a maganrendelesedre ahol kell fizetni ha megtehetne a rendes rendeleseden ingyert?

ez a fenti kerdes nem kerdes, hanem valojaban egy olyan allitas, aminek a bizonyitasara nagyon okos emberek egy hatalmas nagy taliga apromajommal elvegztek egy forradalmi kiserletet!!!

ez az erdekes kiserlet a 3.5 millio birka(=hatalmas nagy taliga apromajom) reszvetelevel ugy 2 evvel ezelott tortent, ahol a sok barikat betereltek a savazofulkebe, es megkerdeztek hogy akarnak-e 300 Ft -ot fizetni egy vizsgalatert

Leroi 2010.09.01. 12:26:32

Az az Eü. talpig kakás, amelyet a betegek 300 Ft-os vizitdíja ment meg...

A sokmillió birkának előbb bezárták több tucat kórházát, köztük a 150 éves OPNI-t (hadd ne mondjam, miféle körök és miféle aljas telekspekulánsi megfontolásból), a megmaradt kórházak ágyszámát csökkentették ( így a várólisták várakozási ideje tovább nyúlt), a Hospinvest nevű klón segítségével sikerült pár nagyon jó kórházat tönkretenni (Eger, Hatvan, Gyöngyös), onnan orvosokat elzavarni és feltölteni...közelkeleti import dokikkal, akik előbb kirázzák belőled az utolsó fityinget, utána szép csendesen megölnek...szóval az ilyemi ellen lázadozzon a magyar beteganyag és ne a belét lógató magyar orvos ellen...

Dr.laikus PhD 2010.09.01. 13:13:45

@Leroi:

Hát ha egy orvos ...., akkor nagyon ...

pakesz (törölt) 2010.09.01. 14:13:12

@Leroi: nezd te terelted a temat...
volt egy kerdes
miert menne hozzad az a sok taliga apromajom?
amikor ingyen is ellatod? vagy nem?

amugy ez az OPNI ami kint van budakeszin?
en mar miota de miota mondom hogy a Janos korhaz is megerett egy disznovagasra...
olyan draga teruleten az bun

pakesz (törölt) 2010.09.01. 14:25:50

@Leroi: amugy azok a korhazak amiket emlegettel, azok azert kerultek at a Hospinvest tulajdonaba, mert vastagon vesztesegesek voltak...

az hogy milyen az orvosi munka minosege meg JOL TUDJA MINDENKI, hogy nem merheto :)))

a cocik merhetove szerettek volna tenni de a foorvosi lobbi elszabotalta

"a megmaradt kórházak ágyszámát csökkentették ( így a várólisták várakozási ideje tovább nyúlt)"
mintha a sok debil fideszest hallgatnam, mar megbocsass!!!
korhazi agy != mutet ok?
Romaniaban 3 evvel ezelott terdmutetet mutatta ott valaki, hogy milyen erdekes, ezzel ot hazakuldtek, pedig meg 5 evvel ezelott biztosan 2 hetig labadozott volna
lehet hogy ott nem volt ilyen "konstruktiv" ellenzeke a kormanynak(csak neked Kurmanynak)

Leroi 2010.09.01. 18:16:57

@pakesz: Nem egészen értelek, ékezet, please.
Romániát ne keverd ide, ott egészen más viszonyok uralkodnak (az ittenit és ottanit egyformán jól ismerem, úgyhogy
össze tudom hasonlítani)...
Neked tudom, tökmindegy, ha az OPNI-t leépítik, vagy bezárják, ugyan mi köze egy kívülállónak egy kórházhoz? (ha az illető szadeszes, akkor kb. ennyi, egy molnárlajcsit és egy horváthágit kitermeltek magukból, az egyik echte elmebeteg, a másikból médiamajom lett, úgyhogy hatalmas grt. hozzájuk)
Amúgy az OPNI a Hűvösvölgyben van.

Leroi 2010.09.01. 18:23:50

Nem mintha sok közöd lenne hozzá, de elárulom, hogy mindkét praxisom tömve van beteggel és mindkét helyen fizetnek, igaz, tarifa csak a magánrendelésemen van.
Megéldegélek a szakmámból.
Capisci?

pakesz (törölt) 2010.09.01. 18:55:25

@Leroi: akkor értem már miért féltél a korrekt versenytől mint Ördög a tömjénfüsttől

Leroi 2010.09.01. 20:41:33

@pakesz:
Ez most valami vicc?
Bárhol, bármikor feltalálom magam, a szakma a kisujjamban van (angolul, franciául, németül)...
Még ha az ördögöt nagybetűvel is írod.
A továbbiakban ignore on.

pakesz (törölt) 2010.09.01. 22:50:27

@Leroi: mi lenne vicc?
az hogy egy atlagember rogton arra gondol a jol meno orvosnal itt kis hazankban, hogy jo kis korrupt?
hogy a foorvoslobbi az lerendezi a dolgokat, a fiatal tehetsegek meg mehetnek kulfoldre szerencset probalni mert fizetos beteget addig amig a foorvos ki nem pusztul addig soha nem kapnak?

hat igen ez a mukodesi modell tenyleg vicc, igazad van

pakesz (törölt) 2010.09.01. 23:08:01

elegem_lett_a_nagy_magyar_egeszsegugybol
mivel ez a blog cime es Leroi kerdezett vicces dolgokat...

az is egy vicc, hogy a betegre "vizsgalat" cimszoval ranyitjak az ajtot aranyervizsgalat kozben, es megsugjak neki, hogy hat a maganrendelesen exclusive kiszolgalast kap?

vagy hogy az egyik orvos azt mondta a masiknak, hogy hat ugy kell banni a beteggel az allami rendelesen, hogy legyen kedve elmenni a maganrendelesre?

es az a vicc, hogy ezek az ugynevezett "halapenzes" orvosok voltak a leginkabb az egeszsegugyi reformok ellen?
sot akik kopasztottak a betegeket azok alltak ki legjobban a betegek "mellett", hogy ne kelljen 300 Ft -ot megfizetni?

Scala 2010.09.02. 00:26:54

@pakesz: OPNI a II. ker. Hűvösvölgyi úton volt, Lipótmező (így lehet ismerősebb, vagy Lipót).
Budakeszi, én úgy tudom, ott Korányi TBC szanatórium és az Orvosi Rehabilitációs Intézet van, meg talán még valami.
Szt. János Kórház telek nagyobb biznisz, mint a XII. ker. - Budakeszi határán lévő intézmények... egyelőre.

pakesz (törölt) 2010.09.02. 01:22:14

@Scala: ok...
a szovjetek ott jottek be eloszor Budapestre, tehat elegge regi epuletekrol beszelunk :)

en elhiszem hogy nagy lopasok vannak a privi kozben, ami szomoru, de a lenyegen nem valtoztat, a Janos korhaz az nagyon rossz strukturaju

amugy ez a biznisz amit te emlitesz, az inkabb az onkormanyzatnal manifesztalodik...
volt egy eset a II keruletben, hogy az allam el akarta adni az epuletet, erre az onkormanyzat valtoztatasi tilalmat rendelt el, rogton esett az ingatlan erteke 300 milliot (igy 700 millio lett)
es csak egy onkormanyzati testulet ult ossze!!!
2 ev mulva meg majd "meggondoljak" magukat

mennyi penz is az? 150 milla / testuleti ules?
www.origo.hu/itthon/20071122-ertekes-ingatlanokon-huzakodnak-a-budai-kruletek-a-kvivel.html

Scala 2010.09.02. 07:17:54

@pakesz: hello,
Az említett kórházak telkére is elrendelték ezt a tilalmat, mind a II. ker., mind a XII.
Nem mennék bele, de az akkor és ott indokolt volt, sztem, mind2 esetben.
Lesz azonban változás, ha nem is idén... nem mindenkinek fog tetszeni.

Egyébként nem értek veled egyet a racionlalizálás témában, a 150 éves múlttal rendelkező intézmények bezárása, összevonása egy épületbe egy másik, pesti kerületben, majd a telek értékesítése, és obskurus továbbértékesítése (annak szándéka) elég gáz, pláne az OPNI és a széchenyi-hegyi gyermek tüdőszanatórium esetében. (Szépkilátás Szamos cukrászdánál, ha így beugrik... :-D)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása